Nedtur mærkes

Manchester United oplevede en decideret sportslig nedtur, da holdet i efteråret røg ud af Champions League allerede i gruppespillet. Senest kulminerede…

Manchester United oplevede en decideret sportslig nedtur, da holdet i efteråret røg ud af Champions League allerede i gruppespillet.

Senest kulminerede den europæiske fiasko i 2011/12-sæsonen, da Athletic Bilbao slog de forsvarende engelske mestre ud af Europa League.
Når det går dårligt på banen så kan også godt mærkes i Manchester Uniteds marketingafdeling, der er placeret i London. Afdelingen har siden Glazers fjendtlige overtagelse i 2005 nydt stort fokus fra de amerikanskere ejere og har i dag over 45 ansatte. 
 
“Vi er ikke decideret truede, man vi mærker,når det går skidt. Og jeg forstår det godt. Vi mærkerstjernestøvet og glamouren, når det går godt. Så tager vi tæskene, når det går mindre godt,” fortæller Uniteds sponsorchef Casper Stylsvig til magasinet Markedsføring.
 
Når han sælger sponsorater rundt om i verden nyder han og kollegerne dog Uniteds glorværdige historie.
 
“På den anden side har vi altså 134 års ”winning history” i bagagen, og det er det, vores partnere køber sig ind i. Hvis vi taber tidligt i Europa i et enkelt år, indleder vi arbejder med henblik på succes næste år. Det er præcis samme holdning, vi har i forhold til arbejdet med den kommercielle side af Manchester United,” fortæller Stylsvig i et interview i den seneste udgave af magasinet.

 

Forrige artikel

Evans lykkelig over scoring

Næste artikel

Ferguson: Valencia kan blive afgørende

ANNONCE