PDA

Se fuld version : DSR Pokal regler forår '08

Andersen
06-02-2008, 12:17
Da kun en brøkdel af brugerne ikke var stemt for en pokalturnering, har bestyrelsen derfor besluttet at lave en POKALTURNERING her i anden halvdel af indeværende sæson, med et par tiltag, som måske kommer til at blive brugt i DSR ligaen 2008-09. De skal med andre ord lige afprøves først.

Regler og andet info:

Starttidspunkt for 1. runde: lørdag den 16. februar mod Arsenal kl. 18.15

Hvis du føler at du er sat af i ligaen, kan du høste succes i pokalen!

DU HAR KUN 1 GÆT, dvs du tipper resultat og spiller (første målscorer i DSR ligaen), som du er vant til og i tråden som Don Kafai opretter! Samme resultat og spiller er således også gældende i pokalrunden. Du spiller med andre ord med i både ligaen og i pokalen på samme tid med samme gæt. I pokalen er der som nævnt et andet pointsystem (se nedenfor).

Der spilles en mod en i alle runder og efter knock-out princippet. Den spiller, som har fået flest points i "kampen", går videre til næste runde. Taberen kan muligvis få et wild card i den efterfølgende runde, hvis der enten er et ulige antal spillere tilbage eller hvis ikke vi ikke kan få antallet til at gå op. Så hold øje med lodtrækningen, selvom du netop er blevet slået ud. Muligvis benyttes oversiddere! Bestyrelsen beslutter hvad der passer bedst i den pågældende runde.

Glemmer man at tippe i en pokalrunde, følger nødvendigvis ikke den rigtige F.A. Cup, bliver det betragtet som at undlade at stille op til kamp og man taber kampen, selvom ens modstander måske endda ingen point fik, går denne videre til næste runde. Undlader begge spillere i en "kamp" at tippe, taber de begge, de bliver med andre ord diskvalificeret fra pokalen, herefter træder wild card/oversidder reglerne i kraft.

Spillere som indsender gæt efter kampstart, bliver ligeledes diskvalifiseret.

POINTSYSTEM:

a) Rigtigt tegn (1x2) giver 2 points = som i ligaen

b) Rigtigt resultat giver 5 points (i ligaen giver det 4)

c) NYT: Der kan hentes 1 BONUSPOINT ved FORKERT tippet resultat, hvis du har tippet det ene holds antal mål rigtigt. Eks.1: du tipper 1-0 (resultatet bliver 2-0), du får 1 point for at have tippet taberholdets antal scorede mål rigtigt. Eks.2: du tipper 1-0 (resultatet bliver 1-1), du får 1 point for at tippet det ene holds antal scorede mål rigtigt.

d) NYT: Tip en målscorer! Spilleren skal "blot" score i kampen, dette er inkl. evt. forlænget spilletid, men ekskl. evt. straffesparkskonkurrence, for at få points. Scorer spilleren to mål ganges hans pointsats (odds) med 2, ved hattrick ganges med 3 osv. Husk at dit gæt på en spiller gælder som første målscorer i ligaen, mens han blot skal score for at det tæller i pokalkampen.

NYT: Kategorisering/pointsats/odds. Nu er ligabold og pokalbold ikke det samme og derfor har vi forsøgt at lave en model, der vil adskille hinanden. Så er det op til den enkelte spiller at tænke på sin placering i ligaen eller satse på pokalen eller endda på begge dele. Kategoriseringen ændrer sig fra runde til runde afhængig af modstander, skader, form m.m.

Spiller-odds til United-Arsenal kampen den 16. feb.:

United:
Ronaldo = 1 point
Rooney, Tevez = 2 points
Giggs, Carrick, Rio = 4 points
Vidic, Hargreaves, Nani, selvmål = 5 points
O'Shea, Scholes, Park, Fletcher = 6 points
Saha, Pique, Simpson, Evra, Anderson = 7 points
Brown, Neville, TK, VDS, Eagles, Dong = 10 points

Arsenal:
Adebayor = 1 point
Van Persie, Eduardo = 2 points
Cesc, Bendtner, Hleb = 3 points
Rosicky, Flamini, Diaby = 4 points
selvmål, Gallas, Gilberto, Walcott = 5 points
Denilson, Song, Huyte, Clichy = 6 points
Traore, Senderos, Toure, Sagna = 7 points
Eboue, Djourou, Gilbert, Almunia, Lehmann, Fabiansky = 10 points

Fiktivt eksempel:
"Djemba-Djævlen" (5-0 Giggs) vs "Diægo" (3-1 Ronaldo)

Kampen bliver 2-1 og både Giggs og Ronaldo scorer for os:

Djemba-Djævlen får a:2 - b:0 - c:0 - d:4 = 6 points
Diægo får a:2 - b:0 - c:1 - d:1 = 4 points

Djemba-Djælven går videre til næste pokalrunde.

Spørgsmål, kommentarer m.m. er velkomne i denne tråd, MEN INGEN GÆT.

M A N G L E N D E I N F O R M A T I O N:
Ved uafgjort spilles der omkamp og dato for evt. omkampe er den 20. februar ude mod Lyon.

Bliver omkampen også uafgjort, findes vinderen udfra følgende, som skal ses over begge kampe:

1) Flest rigtig tippede resultater
2) Din målscorers (dine målscorerers) samlede pointhøst
3) Flest rigtig tippede tegn
4) Flest bonuspoint ved forkert resultat
5) Lodtrækning

Glory Man United
06-02-2008, 12:21
Hvornår er lodtrækningen? Altså hvem man er oppe imod?

Heine Stick
06-02-2008, 12:47
Virker umiddelbart som overskuelige regler. :)

Lige et spørgsmål: Falder disse pokalrunder på samme dage, som United spiller cup-fodbold, altså FA Cup og Champions League? Eller kan de også være forbundet med Premier League runder..?

Andersen
06-02-2008, 12:57
Virker umiddelbart som overskuelige regler. :)

Lige et spørgsmål: Falder disse pokalrunder på samme dage, som United spiller cup-fodbold, altså FA Cup og Champions League? Eller kan de også være forbundet med Premier League runder..?

en pokalrunde, følger nødvendigvis ikke den rigtige F.A. Cup Den kan altså også falde på CL- eller PL-dag

En pokalrunde foregår, når jeg har tid.....Bliver "annonceret" som nu en 1½ uge i forvejen.

Andersen
06-02-2008, 13:01
Hvornår er lodtrækningen? Altså hvem man er oppe imod?

Jeg er igang med den netop nu!!!!!!!!!!!

Glory Man United
06-02-2008, 13:03
Jeg er igang med den netop nu!!!!!!!!!!!

Så kom igang istedet for at sidde og svare mig :lolol:

Andersen
06-02-2008, 13:09
Så kom igang istedet for at sidde og svare mig :lolol:

Jeg kan offentliggøre at du endnu ikke er kommet op af hatten :lolol:

Glory Man United
06-02-2008, 13:14
Jeg kan offentliggøre at du endnu ikke er kommet op af hatten :lolol:

Sefølig! De seedede trækkes vel til sidst ;)

Heine Stick
06-02-2008, 13:48
:confused: Jeg er ikke at finde på listen i Pokalen...er jeg først med i ligaen, når United spiller den kamp, som er mit første gæt (i dette tilfælde United vs. City)? Eller er jeg slet ikke med i ligaen...?

Andersen
06-02-2008, 14:00
:confused: Jeg er ikke at finde på listen i Pokalen...er jeg først med i ligaen, når United spiller den kamp, som er mit første gæt (i dette tilfælde United vs. City)? Eller er jeg slet ikke med i ligaen...?

Vi finder ud af et eller andet med hensyn til pokalen...

Du er af gode grunde ikke med i ligaen, da du endnu ikke har tippet. Efter City kampen er jeg sikker på at du kommer på tavlen.

Heine Stick
06-02-2008, 14:02
Vi finder ud af et eller andet med hensyn til pokalen...

Du er af gode grunde ikke med i ligaen, da du endnu ikke har tippet. Efter City kampen er jeg sikker på at du kommer på tavlen.

Jeg skulle bare lige være sikker. Tak for den hurtige forklaring. Du behøver ikke gøre plads til mig i pokalen, hvis det er til besvær. :)

mojtaba
06-02-2008, 14:05
Haha!! Mod Fuf. Det skal sku ikke være noget problem, håber jeg. Kun 2 små bitte point er der blevet af ham. Dog har jeg heller ikke taget mig sammen. Kun 12 point! Jeg tror bare heletiden, at det er ligesom sidste sæson, også giver jeg nogle bud, som ikke bliver til noget. Jeg skal nok tag mig sammen bare vent :devill:

Andersen
06-02-2008, 14:26
Haha!! Mod Fuf. Det skal sku ikke være noget problem, håber jeg. Kun 2 små bitte point er der blevet af ham. Dog har jeg heller ikke taget mig sammen. Kun 12 point! Jeg tror bare heletiden, at det er ligesom sidste sæson, også giver jeg nogle bud, som ikke bliver til noget. Jeg skal nok tag mig sammen bare vent :devill:

DENNE TRÅD ER TIL REGLER, SPØRGSMÅL OG KOMMENTARER VEDR SELVE POKALTURNERINGEN.

VENLIGST BENYT LODTRÆKNINGSTRÅDEN TIL ANDRE KOMMENTARER ELLERS BLIVER DET HURTIGT UOVERSKUELIGT. PÅ FORHÅND TAK TIL ALLE.

Andersen
07-02-2008, 10:20
Venligst se tilføjelsen nederst i indlægget om regler. Det er vedr evt omkamp.

schousboe9
15-02-2008, 13:52
Vil lige høre om jeg har fattet pointen:

Hvis jeg siger 2-0 til United mod Arsenal i FA Cuppen med Rooney som første målscorer, gælder samme gæt - både resultat og spiller - så også mod Newcastle i den efterfølgende PL-runde eller hvordan skal det forstås??

Don Kafai
15-02-2008, 19:36
Vil lige høre om jeg har fattet pointen:

Hvis jeg siger 2-0 til United mod Arsenal i FA Cuppen med Rooney som første målscorer, gælder samme gæt - både resultat og spiller - så også mod Newcastle i den efterfølgende PL-runde eller hvordan skal det forstås??

Du gætter i en pågældende kamptråd som hidtil. Andersen har lavet et nyt tiltag, hvor han bruger de gæt jeg får i mine tråde, til at lave en indbyrdes pokalturnering. Denne pokalturnering har vel ca 7. runder, og runderne er på udvalgte United-kampe (som fx den mod Arsenal i morgen). Så hvis du siger 2-0 til United mod Arsenal i FA Cuppen med Rooney som første målscorer, gælder samme gæt i pokalrunden, og ikke andre steder.

Madsen
16-02-2008, 09:51
Jeg går ud fra hvis to navne står lige, skal der en ny kamp til for at finde en afgørelse.
Kunne det ikke være en ide med at den der kommer med et gæt på en nyt resultat først, får en fordel i en ny kamp, hvis denne også ender uafgjort.

Andersen
21-02-2008, 00:34
Jeg går ud fra hvis to navne står lige, skal der en ny kamp til for at finde en afgørelse.
Kunne det ikke være en ide med at den der kommer med et gæt på en nyt resultat først, får en fordel i en ny kamp, hvis denne også ender uafgjort.

Fint forslag. Vi har netop haft en omkamp, der også endte uafgjort og alle 4 efterfølgende kriterier endte også uden vinder, derfor måtte en lodtrækning finde sted. Jeg vender tilbage herom.

RazziC
27-02-2008, 19:31
Jeg vil gerne have lov at trække mig fra pokal-turneringen, da jeg skal ud og rejse de næste 3 måneder, og dermed ikke har mulighed for at deltage på forummet eller i DSR :)

Hygge!

Andersen
28-02-2008, 09:13
Jeg vil gerne have lov at trække mig fra pokal-turneringen, da jeg skal ud og rejse de næste 3 måneder, og dermed ikke har mulighed for at deltage på forummet eller i DSR :)

Hygge!

3 mdr!!! Fedt. Hvorhen? Jeg har også selv tidligere flittigt brugt min rygsæk....

RazziC
28-02-2008, 10:10
Jeg skal en lille sviptur jorden rundt faktisk.. I store træk: New York - Brasilien - Peru - Los Angeles - New Zealand - Australien - Malaysia/Thailand ... sådan! :)