Se fuld version : Manchester United historie
Hanskjaer
01-02-2008, 21:44
Hey jeg skal igang med at lave et stort projekt om United til det skal jeg bruge nogle"underpunkter" i uniteds historie som har stor betydning for klubben håber i forstår
hilsen Hanskjær
pølsemanden
01-02-2008, 22:26
spørg Madsen ;D
Martinsen
01-02-2008, 22:30
Altså du kan jo starte med at læse alle de fremragende tråde Madsen har oprettet her i historie afdelingen(hvis du ikke allerede har gjort det) Ellers kan du jo gå ind på hans hjemmeside og finde en masse oplysninger, kan dog ikke lige huske adressen
Kig i HISTORIE delen på forummet. Desuden er der på oldtrafford.dk jo også menuen FACTS, hvor du så kan læse om spillere, historie osv osv. Kig evt også nærmere på Madsens egen hjemmeside, som rummer masser af facts og historie og andre gode samt spændende oplysninger om UNITED.
Derudover er der et hav af spændende og gode bøger om klubben og dens historie. Ellers brug nettet til at søge, der er helt sikkert masser af materiale..
Projekt.. Mener du som en mundtlig fremlæggelse? For så kunne det være fedt, hvis du lavede en tidslinie på tavlen og skrev forskellige årstal på, som hver havde/har indflydelse for klubben. Du kunne fek.s skrive om begyndelsen, kampen om at blive en proffessionel klub, konkurs problemet, ændring af klubbens navn, Glazer osv.
United-forever
02-02-2008, 05:10
Projekt.. Mener du som en mundtlig fremlæggelse? For så kunne det være fedt, hvis du lavede en tidslinie på tavlen og skrev forskellige årstal på, som hver havde/har indflydelse for klubben. Du kunne fek.s skrive om begyndelsen, kampen om at blive en proffessionel klub, konkurs problemet, ændring af klubbens navn, Glazer osv.
For ikke at forglemme Busby Babes, flystyrtet, samt Sir Alex eraen (som jo stadig bliver laengere dag for dag ... )
For ikke at forglemme Busby Babes, flystyrtet, samt Sir Alex eraen (som jo stadig bliver laengere dag for dag ... )
Nemlig - og 90'erne, hvor vi sparkede røv!
Hey jeg skal igang med at lave et stort projekt om United til det skal jeg bruge nogle"underpunkter" i uniteds historie som har stor betydning for klubben håber i forstår
hilsen Hanskjær
Hej Hanskjær
Hvis man skal prøve at dele klubbens historie op i underpunkter kunne det være følgende:
Klubbens stiftelse under navnet Newton Heath i 1878.
De middelmådige år før 1902
Klubbens krise i 1902 og nyt navn + den første redningsmand John H. Davies
Den første storhedstid før første verdenskrig
De jævne år mellem den to verdenskrige hvor klubben lige ved var ved at rykke ned i 3. division
Klubbens økonomiske krise og klubbens anden redningsmand James Gibson der kom til i 1932
Matt Busby der kom til klubben i 1945 hver man ikke havde nogen stadion og penge
Hans opbygning af tre storhold.
Nedturen først i halvfjerdserne.
Med Tommy Docherty som manager er man med til at se et lys i mørket
Alex Fergusen kommer til og resten siger næsten sig selv
Flere kunne nævnes men det er jo dig der skal skrive det
Det er en god ide at læse om klubbens historie her
http://www.united.no/klubbhistorie/if_you_know_your_history (http://www.united.no/klubbhistorie/if_you_know_your_history)
Jeg håber dette er en lille hjælp med dit projekt
www.arnemadsen.dk (http://www.arnemadsen.dk/)
Hanskjaer
02-02-2008, 10:27
tusind tak alle sammen jeg vil skynde mig igang og tak for links og ideer
Og så var der en mand i 2005, som overtog klubben.
Dette vil jeg også kalde for et hovedpunkt i klubbens historie.
Cristian9000
25-02-2008, 17:48
Synes helt klar flystyrtet i 1958 München mangler?
jeg syntes heller ikke man må glemme at sige noget om ron atkinson som hjælp united ud af en dyb krise også...
men en rigtig glad hjælp kunne også være bogen som jeg pt læser. giganternes skuldre som er en supergod bog.
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/manchester_united/article6415819.ece
Når vi er ved Manchester Uniteds historie, så er der her en liste lavet af timesonline over de 50 største Manchester United legender/spillere siden starten i 1878.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.