Se fuld version : PL: Tottenham Hotspur - Manchester United
På dr.dk er dawson noteret for selvmål... det ville være lidt synd, vil gerne se en lidt forbedret statistik i angrebet.
Sæsonens største tyveri!!!!
Vi satte ikke et ben rigtigt, vi var ikke farlige, men Tevez' mål kan vise sig at være et mesterskab værd.:devill:
Tevez var da langt fra en af de dårligste idag og Ronaldo var kun anonym fordi der sad min. 2 mand i nakken af ham hele tiden..
Brown var derimod imo fuldstændig til grin og Evra kogede også i store perioder..
Parkohargo
02-02-2008, 17:06
haha hvor er det godt Tevez scorer. hehe og han blev flamet af mange da han kom til United men kæft han har reddet røven på os et par gange i den her sæson.
MoM, vds.. han gjorde intet forkert.. som den eneste..
Det eneste jeg ser positivt ved den her kamp er at vi holder mere end 3 points forspring til chelsea, for dem er jeg altså ikke sikre på hvor man har.. heldigves får de kun uafgjort for ellers havde det set sort ud der også.. nu må vi bare ikke smide flere point, for arsenal ser skarpe ud, og er ikke sikker på at de får det formdyk som mange har spået..
United DK
02-02-2008, 17:08
Selvfølgelig rykker Arsenal forbi os osv., men i det store billede er 1-1 på White Hart Lane ikke skandaløst, og selvom vi spillemæssigt var noget under middel i dag, så viser vi alligevel vores klasse ved at få udlignet til allersidst.
Karakter 1 - 10:
VDS: 6
Brown: 5
Rio: 4 kæft en ringe første halvleg
Vidic: 6
Evra: 4
Ronaldo: 5
Hargo: 5
Scholes: 5
Giggs: 4
Rooney: 3
Tevez: 5
-----
Carrick: 5
Nani: 6
Anderson: 7 MoM
jeg var så fucking nervøs.. fryser af helvede til lige nu... så skal lige have varmen... :)
Skidt kamp, men dejligt med 1 point i den kamp... det var vist ikke helt fortjent, men nødvendigt i kampen om pokalen!
Selvfølgelig rykker Arsenal forbi os osv., men i det store billede er 1-1 på White Hart Lane ikke skandaløst, og selvom vi spillemæssigt var noget under middel i dag, så viser vi alligevel vores klasse ved at få udlignet til allersidst.
klasse?? ved ikke om jeg vil kalde det det.. jo vi tror på det, men det er mest pga rigtig dårligt forsvar for første gang i kampen fra spurs side.. men jeg syntes på intet tidspunkt i kampen at vi viste snerten af klasse..
Karakter 1 - -10:
VDS: -2
Brown: -7
Rio: -4 kæft en ringe første halvleg
Vidic: -3
Evra: -9
Ronaldo: -4
Hargo: -6
Scholes: -6
Giggs: -8
Rooney: -7
Tevez: -5
-----
Carrick: -4
Nani: -2
Anderson: -2 MoM
har tilladt mig at ændre lidt i dit indlæg..;)
Og nej dette er ikke ment alvorligt, men er virkelig skuffet lige nu..
puha et vigtigt mål - vel ikke meget andet positivt at sige om den kamp.
Chelsea tabte dog også point i dag, så det var "kun" Arsenal vi mistede point til, det bliver en virkelig vigtig kamp vi har på hjemmebane mod dem. Ville naturligvis gerne have haft en sejr i dag, men at få uafgjort med fra White Heart Lane er vel heller ikke så tosset igen - specielt ikke når vi var så tæt på at smide alle 3 point.
United DK
02-02-2008, 17:12
klasse?? ved ikke om jeg vil kalde det det.. jo vi tror på det, men det er mest pga rigtig dårligt forsvar for første gang i kampen fra spurs side.. men jeg syntes på intet tidspunkt i kampen at vi viste snerten af klasse..
De fleste mål bliver scoret pga. dårligt forsvarspil, men det skal ikke tage noget væk fra målet.
har tilladt mig at ændre lidt i dit indlæg..
Haha...
Martinsen
02-02-2008, 17:13
Tja man kan undre sig over hvordan vi fik point med fra den her kamp??? Spillet var fra start til slut forfærdelig intet hang sammen! Men det var lige før de pinlige attituder spillerne viste, irriterede mig mere end spillet. Der var ikke en eneste spiller på holdet der levede op til det niveau der forventes af en United spiller idag, måske lige pånær VDS. Så alt i alt en ringe indsats, som ender ud i et nogenlunde resultat på en meget svær bane.
Skidt resultat... Og så er jeg ligeglad med hvem modstanderen og hvilket stadion det er. Faktum er at vi spillede elendigt og muligvis havde fået 3 point, hvis vi havde spillet bare nogenlunde.
Og så har vi kun en angriber til city-kampen, fordi Rooney er en diving cunt, der falder i de høje græsstrå.
pølsemanden
02-02-2008, 17:13
Hvorfor tager Tevez altid en sut i munden +?
Hvorfor tager Tevez altid en sut i munden +?
gjorde han også det denne gang?? det er vist nok såvidt jeg husker fordi han fornylig fik et barn...
Hvornår får vi ham der Manucho til klubben... er det først til sommer??
Martinsen
02-02-2008, 17:15
Ja han er ihvertfald lejet ud til Panathinakos ud for resten af sæsonen
Flipperen
02-02-2008, 17:16
gjorde han også det denne gang?? det er vist nok såvidt jeg husker fordi han fornylig fik et barn...
Tror ikke det er fornylig, men bare det er for at vise han er en familiefar og tænker på dem :)
jep.. han er taget til panatinaichos(stor staveplade tak;) ) så vi får ham først til sommer, hvor hans ABT skulle være faldet på plads..
Nu håber jeg bare på at Sunderland kan redde lidt af dagen ved at tæve liverpool.. det giver altid et lille løft.. og gerne med mål fra richardson, evans og bardsley:D
pølsemanden
02-02-2008, 17:18
http://img215.imageshack.us/img215/861/britainsoccer319597dbx7.jpg (http://imageshack.us)
Har taget den fra EB , det kan godt være den er fra en anden kamp
jep.. han er taget til panatinaichos(stor staveplade tak;) ) så vi får ham først til sommer, hvor hans ABT skulle være faldet på plads..
Nu håber jeg bare på at Sunderland kan redde lidt af dagen ved at tæve liverpool.. det giver altid et lille løft.. og gerne med mål fra richardson, evans og bardsley:D
Ja eller keano som lige pludselig hopper ind og scorer... :D
Håber han kommer og viser målnæse.. ellers må vi jo købe Rossi igen..
http://img215.imageshack.us/img215/861/britainsoccer319597dbx7.jpg (http://imageshack.us)
Har taget den fra EB , det kan godt være den er fra en anden kamp
Jeg tror det er fra en anden kamp.. Mener ikke han gjorde det idag, han smed bare trøjen..
schousboe9
02-02-2008, 17:24
Pinlig indsats stort set hele vejen rundt! Den eneste der viser noget gejst er Anderson - hvor er jeg dog vild med den knægt!
Kraftstejleme utrolig vi kan få point med efter så pinlig fodbold, hvis det da var det vi prøvede?? Pisseheldigt mål vi får og det er vist også det, vi kan tage med herfra udover det ene point...
På den anden side synes jeg ikke det var så ufortjent igen, for Tottenham bør i hvert fald ikke vinde på at sparke væk i hele 2. halvleg. Hva' sker der for det?? De blev så bange for at smide føringen, at de bare pakkede sig! Keane burde have lukket den, men udover det, havde de jo kun 2-3 skud resten af halvlegen. Det er i mine øjne heller ikke nok til at fortjene at vinde en fodboldkamp.
Alt i alt må 1-1 være rimeligt nok... Bare fordi vi, udeholdet, ikke skaber noget spændende offensivt, betyder det så, at vi ikke fortjener at vinde? Tottenham bør, som hjemmehold, være ligeså forpligtet til at vise lidt, og ja, det gjorde de da i første halvleg, men så var det også det, og så fortjener man også at få en scoring imod sig når man bare losser væk i 45 min.!
Men det her skal der rettes op på, uden tvivl!
Pinlig indsats stort set hele vejen rundt! Den eneste der viser noget gejst er Anderson - hvor er jeg dog vild med den knægt!
Kraftstejleme utrolig vi kan få point med efter så pinlig fodbold, hvis det da var det vi prøvede?? Pisseheldigt mål vi får og det er vist også det, vi kan tage med herfra udover det ene point...
På den anden side synes jeg ikke det var så ufortjent igen, for Tottenham bør i hvert fald ikke vinde på at sparke væk i hele 2. halvleg. Hva' sker der for det?? De blev så bange for at smide føringen, at de bare pakkede sig! Keane burde have lukket den, men udover det, havde de jo kun 2-3 skud resten af halvlegen. Det er i mine øjne heller ikke nok til at fortjene at vinde en fodboldkamp.
Alt i alt må 1-1 være rimeligt nok... Bare fordi vi, udeholdet, ikke skaber noget spændende offensivt, betyder det så, at vi ikke fortjener at vinde? Tottenham bør, som hjemmehold, være ligeså forpligtet til at vise lidt, og ja, det gjorde de da i første halvleg, men så var det også det, og så fortjener man også at få en scoring imod sig når man bare losser væk i 45 min.!
Men det her skal der rettes op på, uden tvivl!
enig med anderson.. han skabte fart ligeså snart han kom ind.. og kanon skud han havde som sagtens kunne være gået ind.. og nej uafgjort mod spurs er ikke skidt i sig selv.. det er et godt hold, med en kanon offensiv.. men det er måden det sker på.. hvis vi havde haft alt spillet og sindsygt mange chancer, og alle havde spillet godt kunne jeg leve med en uafgjort for hvordan spillet er betyder næsten ligeså meget for mig som resultatet.. derfor jeg begyndte at holde med united.. der kunne man både få resultatet og det gode spil..
Nu er jeg ikke 100 % sikker, men de kampe hvor vi har tabt (West Ham, Bolton og Manchester City), har Anderson så enten slet ik spillet eller startet fra bænken?
Igen i dag gør han en forskel og er tæt på at score et mål..
schousboe9
02-02-2008, 17:33
Nu er jeg ikke 100 % sikker, men de kampe hvor vi har tabt (West Ham, Bolton og Manchester City), har Anderson så enten slet ik spillet eller startet fra bænken?
Igen i dag gør han en forskel og er tæt på at score et mål..
Mod West Ham hed den Fletcher/Hargo (Anderson ind efter 64 min.), mod Bolton startede vi med Hargo/Carrick på midten (Anderson ind efter 59 min.) og mod City var han vist stadig skadet...
Så der er sku en rød tråd, tror jeg! ;)
-lidt kedelig pointtab på en svær bane. At vi så stadig får point selvom vi spiller som 11. Francis Jeffers'er vidner bare om det topholdsheld man nu har.
stadig, to point efter er sgu da ingen ting. jeg forbliver optimist. specielt når United så sjældent spiller to dårlige kampe i streg.
Og så hej til jer alle!
United-Allan33
02-02-2008, 17:37
og så fik vi også at se hvad united kan pt når ronaldo tillader sig at have en dårlig kamp, hvilket du ikke kan klandre knægten.
hvor må du være træt af vi scorede til sidst.. Ellers kunne du have jordet holdet total.. Det må være skuffende for dig...
Vi spillede ikke verdens bedste kamp idag, men havde faktisk gerne solgt den for 1 point inden kampen.. Tottenham er svære at have med at gøre PT..
Ellers gider jeg ikke tænke mere over den kamp
Flipperen
02-02-2008, 17:37
Mod West Ham hed den Fletcher/Hargo (Anderson ind efter 64 min.), mod Bolton startede vi med Hargo/Carrick på midten (Anderson ind efter 59 min.) og mod City var han vist stadig skadet...
Så der er sku en rød tråd, tror jeg! ;)
Hurtigt svar af dig :P Hvordan fandt du frem til alt dette, så hurtigt? :)
schousboe9
02-02-2008, 17:40
Hurtigt svar af dig :P Hvordan fandt du frem til alt dette, så hurtigt? :)
Hehe, www.dr.dk/sporten/dongbold er en dejlig ting! :D
Ellers gider jeg ikke tænke mere over den kamp
Enig. Vi kan diskutere i flere år om hvorvidt vores spillere underpræsterede, men det eneste, der ikke kan diskuteres er resultatet; 1-1. Det må vi leve med, og det er meget fint, når man tænker på vores sene mål.
Næste kamp er langt vigtigere. Det betyder alt for os at vinde den! Det er et derby og det er der hvor vi mindes de omkomne i '58. Dén kamp SKAL vindes!!
Enig. Vi kan diskutere i flere år om hvorvidt vores spillere underpræsterede, men det eneste, der ikke kan diskuteres er resultatet; 1-1. Det må vi leve med, og det er meget fint, når man tænker på vores sene mål.
Næste kamp er langt vigtigere. Det betyder alt for os at vinde den! Det er et derby og det er der hvor vi mindes de omkomne i '58. Dén kamp SKAL vindes!!
Fuldstændig enig, pointtab kommer og går. Og vi ved jo allesammen, at United kan spille meget bedre end hvad vi så i dag. Er også enig i mange herinde, der mener, at Anderson måske burde få lidt mere ansvar og få nogle kampe fra start. Det vil ligeledes give Hargreaves og Carrick lidt at tænke over, for de afleveringer de viste i dag er bare ikke godt nok.
schousboe9
02-02-2008, 18:15
Fuldstændig enig, pointtab kommer og går. Og vi ved jo allesammen, at United kan spille meget bedre end hvad vi så i dag. Er også enig i mange herinde, der mener, at Anderson måske burde få lidt mere ansvar og få nogle kampe fra start. Det vil ligeledes give Hargreaves og Carrick lidt at tænke over, for de afleveringer de viste i dag er bare ikke godt nok.
Jeg ved ikke hvor meget det ville give lige netop de to noget at tænke over... Det er som regel de to, der skiftevis starter inde, og Scholes/Anderson som "startpar" er vel lige offensivt nok.
Men det burde give Scholes noget at tænke over. Godt nok er han lige kommet tilbage fra en skade, og han skal nok lige i gear først, men han var ikke ligefrem overbevisende idag...
Passiv midtbane
02-02-2008, 19:18
IMO sæsonens dårligste indsats. Og tager med kyshånd imod et point, der vel dybest set var temmelig ufortjent. Og et eller andet sted er det vel et godt tegn, at man alligevel kan få point efter sådan en indsats. Tror næppe, at SÅ mange igen spiller SÅ dårligt - på én gang.
Parkohargo
02-02-2008, 19:28
IMO sæsonens dårligste indsats. Og tager med kyshånd imod et point, der vel dybest set var temmelig ufortjent. Og et eller andet sted er det vel et godt tegn, at man alligevel kan få point efter sådan en indsats. Tror næppe, at SÅ mange igen spiller SÅ dårligt - på én gang.
Den kamp i dag var flot iforhold til West Ham kampen:lolol:
Spot on! :D
Passiv midtbane
02-02-2008, 19:39
Den så jeg så heller ikke pga. julefrokost. Men det må godt nok ha´været skidt...
Liverpool_sucks
02-02-2008, 20:27
Eller Bolton kampen..
Holmskov
02-02-2008, 20:31
Ferguson skal lære at holde sin kæft på pressemøder før store kampe hvor vi er TVUNGET til at hente point.
I går sagde han vi mere eller mindre skulle strikke en "unbeaten" stime sammen for at vinde mesterskabet, og dagen efter spiller vi som Liverpool. :mad:
Men fuck hvor er Anna David Nice.....:p
Flax_Generous
02-02-2008, 20:36
Den eneste forskel på den her kamp og Bolton-kampen er, at Tevez scorede på sin ene store chance. Ellers var det godt nok en jammerlig indsats.
Scholes var forfærdelig. Lige så smukt og fortryllende han spillede i sidste kamp, lige så komplet udueligt og dårligt spillede han i dag. Jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har set ham så dårlig. Men han var på ingen måde den eneste. Rio var atypisk usikker, Rooney var direkte ødelæggende for det offensive spil og Tevez var gennemsigtig, næsten helt usynlig, lige indtil det 94. minut.
Hargreaves var god i det defensive (og så er han faktisk overraskende hurtig), men lavede intet produktivt fremad banen, Carrick var kun god i de sidste 5 minutter, hvor han vandt flere bolde, men i de resterende 40. minutter på banen var han lige så sløset som alle andre.
Evra var usikker defensivt og fik ikke rigtig noget ud af sine offensive raids. Brown var endnu værre offensivt, mens han defensivt så lidt bedre ud. Hans indlæg, teknik og småspil er dog langt fra godt nok for en back på et europæisk storhold. Det er tydeligt at se når vi møder gode modstandere.
Vidic var okay, men var heller på ikke på sit vanlige niveau. Det skyldes måske, at han flere gange skulle redde Rio og Evra da de lige pludselig fik lyst til at tage sig en lur på græstæppet.
Tilbage har vi Ronaldo, Nani og Anderson. Ronaldo var ikke helt sig selv og virkede underligt bange for at afslutte, men han er stadig en fantastisk fodboldspiller, hvilket man da også tydeligt så i glimt, og han var på ingen måde den dårligste i dag. Jeg tror snarere, at det var de andre, der gjorde ham dårlig. Nani gjorde det fint og lavede et strålende hjørnespark ved målet. Anderson var ligeledes rimelig god. Det var tydeligt, at de to var bagmændene bag vores pres i de sidste 10 minutter.
Har jeg glemt nogen? Giggs, ja. Totalt usynlig og meget ringe. Som i starten på sæsonen.
VDS var vel MOM - ellers vil jeg pege på Nani eller Anderson, hvilket i sig selv er lidt sølle...
Jeg bliver lige nødt til at vide hvad det er "IMO" betyder for hver gang jeg støder på det i et indlæg, bliver jeg nødt til at give op ;)
Flax_Generous
02-02-2008, 20:46
Rooney er suspenderet og Tevez virker tydeligvis træt. Hvor er Saha når man har brug for ham? Og hvor er vores 4. angriber?
Jeg håber på, at Ronaldo eller Anderson får lov til at prøve sig helt fremme mod City.
Jeg bliver lige nødt til at vide hvad det er "IMO" betyder for hver gang jeg støder på det i et indlæg, bliver jeg nødt til at give op ;)
In my opinion. Efter min mening.
Flax_Generous
02-02-2008, 20:50
Er der for resten nogen, der har styr på hvor mange måloplæg de forskellige spillere på vores hold har i alle turneringer? Nani må være ganske højt oppe.
United DK
02-02-2008, 20:53
Det kan godt være det bare er mig, men jeg synes vi har haft mange af disse under middel-kampe i denne sæson, men hvor vi i de fleste af dem er blevet reddet er Ronaldo. Sidste sæson var der mange flere rigtig gode kampe fra vores side, hvor vi somregel også var foran indenfor de første 20 minutter.
Det kan godt være det bare er mig, men jeg synes vi har haft mange af disse under middel-kampe i denne sæson, men hvor vi i de fleste af dem er blevet reddet er Ronaldo. Sidste sæson var der mange flere rigtig gode kampe fra vores side, hvor vi somregel også var foran indenfor de første 20 minutter.
Helt enig. Selvom vi i sidste sæson også var afhængige af ham, så virker det som om, at holdet står og falder under Ronaldo i denne sæson.
Dog holder jeg stadig på, at løsningen ligger indenfor egne rækker. Rooney og midtbanen skal komme igang med målene, og så glæder jeg mig til, at Park og Nani når deres topniveau, for Giggs er ikke Giggsy mere. Der mangler noget mere magi fra venstrekanten, selvom jeg stadig synes er glimrende i enkelte kampe.
Desuden så mangler vi stadig noget bredde i angrebet, for når en af vores to angribere kører træt, så har vi kun.. jae... Ronaldo til at tage over, som en seriøs kanditat.
Don Kafai
02-02-2008, 21:08
United er ikke sidste års United. Vi er blevet stærkere navnemæssigt, men motivationsmæssigt er vi en skandale!
Den indstilling der var til kampene sidste år var fantastisk. "Vi skal ud og vise vi er Man United" var nærmest vores slogan, og vi angreb fra 1. minut til sidste. I år er vi mere "...arrh, vi når det nok", og det gør at vi har rigtig mange middelmådige kampe og hvor vi blot forventer at vinde uden at kæmpe. Premier Leagues små hold er dog ikke dårlige, og selv Sunderland kan give os problemer, ligesom alle hold fra WH og Bolton til Tottenham kan udspille os hvis vi ikke tager os sammen!
Jeg så Arsenals kamp idag, og det var imponerende den indstilling de havde. Alle løb fra start til slut, de gik efter 1-0, de gik efter 2-0, og selv efter en fejl i forsvaret, så rejste de sig og satsede på 3-1, fremfor at holde en 2-1 føring hjem. Det er et mesterhold, og det er sådan man SKAL spille hvis man vil blande sig i toppen!
Det komiske er så at United er breddemæssigt det bedste i snart 100 år, mens Arsenal mangler 11 af 25 grundet skader, karantæner og AFC.
Er der for resten nogen, der har styr på hvor mange måloplæg de forskellige spillere på vores hold har i alle turneringer? Nani må være ganske højt oppe.
Nani har lavet 10 assist og er den United-spiller der har lavet flest stærkt forfulgt af Giggs på 9. Nu har jeg intet set af kampen i dag, så kan ikke rigtig udtale mig. Men af det jeg har læst, virker det som om det har været en dårlig indsats, og det undrer mig at vi efter en rigtig god kamp i onsdags kan spille så elendigt (som det siges at have været) tre dage efter. Og dette er ikke første eksempel på, at vi spille godt og så taber den næste kamp. Kampen før West Ham vandt vi 4-0! Det er selvfølgelig ærgeligt at miste 1. pladsen, men generelt er 1 point på White Haite Laine et udemærket resultat, og jeg kan kun være tilfreds med at vi får scoret og undgår nederlag. Det er positivt.
Men før kampen havde jeg på fornemmelsen, at vi ikke ville vinde. Et var at jeg ikke så kampen (hvilket altid giver ulykke), og den anden ting er dommeren. Jeg simphelthen træt af Clattenburg! Godt være at vi ikke spiller godt, men 7 advarsler til et af de mest fair spillende hold er jo absurd! Og jeg har læst at Tottenhams mål ikke skulle være dømt, og at vi blev snydt for straffe. Håber ikke vi får Clattenburg igen i denne sæson.
Skuffende, men vi taber ikke og nu gælder det City der er i en lille krise. Uden Rooney mangler vi en angriber, men på en måde er jeg glad for han får en pause. Hans spil har ikke været optimalt de sidste 3 kampe, så er han frisk og veludvilet til Arsenal vil være nyttigt, da jeg godt tror vi kan slå City uden ham.
Op med humøret. Vi kommer igen!
Flax_Generous
02-02-2008, 21:27
10 assists er sgu flot. Jeg synes, at SAF skal lade ham starte mod City. Han har været mærkbart bedre end Giggs på det seneste. Anderson burde også snart få en kamp fra start igen.
Tror ikke Fergie vil lade Giggs ryge ud af startopstillingen til mod City, da han jo har sin rutine, og det lægger Fergie vægt på i sådan et opgør er jeg sikker på. Håber holdet kommer til at se sådan ud:
VDS
Brown - Rio - Vidic - O'Shea
Ronaldo - Scholes - Carrick - Giggs
Anderson
Tevez
Vil gerne se Scholes og Carrick sammen, der havde et glimrende samarbejde sidst, og så synes jeg at Anderson fortjener en plads på holdet efter sit inhop i dag og mod Pompey!
vds
Brown - Rio - Vidic - O'Shea
Nani - Scholes - Anderson - Giggs
Ronaldo - Tevez
Sådan tror jeg næste kamp bliver. Scholes bliver inde, på trods af en dårlig kamp, fordi Fergie tydeligvis har en ekstrem tillid til ham. Man behøves blot at se på hvor mange minutter han har fået, siden sin skadespause.
Anderson har spillet flot gennem hele sæsonen stort set, så synes han skal have chancen igen.
Ronaldo er vores 4. angriber, så derfor skal han op foran.
United DK
02-02-2008, 21:48
Jeg håber ikke Ronaldo bliver sat op som angriber, eller hængende angriber, for så spilder man hans talent.
Jeg vil foretrække:
VDS
Brown - Rio - Vidic - Evra
Ronaldo - Carrick - Scholes - Giggs
Tevez - Anderson
ved nu ikke om det var spild af talent da han scorede 2 mål på ligeså mange minutter sidste kamp..?? godt nok var det ene på frispark..
Men nej jeg mener heller ikke vi skal bruge ham i angrebet..
Min idealopstilling må være:
Ja målmand, forsvar siger sig selv..
Ronaldo - Carrick - Scholes - Nani
Anderson
Tevez
Vi så nogle rigtig gode momenter fra anderson i de sidste 2 kampe, og hvis han får en vigtig kamp fra start på toppen tror jeg vi vil se nogle rigtig lækkerier fra ham.. tror dog ikke SAF starter uden giggs, og nok heller ikke anderson på toppen, men håber virkelig ikke vi skal se park inde på bekostning af nani eller anderson..
Men det er helt sikkert en kamp der SKAL vindes og jeg håber at gutterne giver ALT for at vinde den.. om ikke for deres egen skyld så for The busby babes og os fans der tror på dem..
forresten et rigtig godt interview med saf på skysports hjemmeside efter kampen igår.. http://www.skysports.com/video/0,20285,12606,00.html
efter alle de negative ting efter kampen idag, må jeg da også rose ramos for at tottenhams defensiv er blevet meget meget bedre efter han er kommet til.. og især med købene af hutton og woodgate der allerede idag, viste deres værd.. nu har de helt sikkert et top 5 hold, og det må ses som værende en skuffelse, hvis de i de næste sæsoner så fremt de kan beholde den klasse trup som de har nu, ikke ender i top 6..
nu er jeg helt forvirret.. en eller anden sig lige at det er løgn.. jeg har nu set skys interview med saf og set highlights flere gange.. sky sagde til saf om han havde noget at sige til at der skulle være hånd op til tottenhams mål, og det skulle være derfor VDS brokkede sig så meget.. så så jeg highlights fra kampen.. må desværre ikke oplyse hvor, men der ser det meget ud som om at den spiller der bliver tacklet i feltet(tror det er kean) puffer bolden videre til(jeg tror det er jenas) med hånden hvorefter han skyder den ind på vds som så giver den ud til berbatov.. kan det passe eller er jeg bare for påvirket af sky's antydning om hånd på bolden?? for uanset om det er med vilje eller ej, skal der vel dømmes frispark hvis det er medvirkende til mål??? for selvom man ikke kan se helt præcis fra den vinkle jeg har set det om han rør med hånden ser det ud som om bolden kommer lidt op i fart lige når han er faldet.. og det kan han ikke gøre med foden hvertfald..
Så sig det er mig der er noget galt med..
Nu har jeg også set den og den er helt tydelig efter min mening: der er hånd på! Om det er med vilje eller ej skal være usagt, men han slår den videre til Lennon. Hvis han ikke havde gjort det havde Hargo hamret den lagt ud af kommunen, så jeg bliver desværre nød til at give dig ret Kofoed. Der var soleklar hånd på.
Flax_Generous
03-02-2008, 00:30
Der var tydeligvis hånd på, hvilket snyder Hargreaves, så han ikke får timet sit løb mod bolden korrekt. Den hopper lige pludselig væk fra ham, hvilket gør, at den anden Tottenham-spiller kan få fat i den. I mine øjne burde der have været frispark til United. Faktisk tror jeg ikke engang, at det var uforsætligt - Jenas orienterer sig efter bolden og kaster så blikket væk mens han hamrer hånden ned i bolden. Men sådan er der jo så meget. Når det er Clattenburg, der dømmer, så kan man ikke forvente, at der bliver lagt mærke til sådan noget. Med mindre den selvfølgelig er meget tydelig (som da Hargreaves korrekt fik dømt et frispark imod sig da han uforsætligt ramte bolden med hånden senere i kampen).
Nu har jeg også set den og den er helt tydelig efter min mening: der er hånd på! Om det er med vilje eller ej skal være usagt, men han slår den videre til Lennon. Hvis han ikke havde gjort det havde Hargo hamret den lagt ud af kommunen, så jeg bliver desværre nød til at give dig ret Kofoed. Der var soleklar hånd på.
Der var tydeligvis hånd på, hvilket snyder Hargreaves, så han ikke får timet sit løb mod bolden korrekt. Den hopper lige pludselig væk fra ham, hvilket gør, at den anden Tottenham-spiller kan få fat i den. I mine øjne burde der have været frispark til United. Faktisk tror jeg ikke engang, at det var uforsætligt - Jenas orienterer sig efter bolden og kaster så blikket væk mens han hamrer hånden ned i bolden. Men sådan er der jo så meget. Når det er Clattenburg, der dømmer, så kan man ikke forvente, at der bliver lagt mærke til sådan noget. Med mindre den selvfølgelig er meget tydelig (som da Hargreaves korrekt fik dømt et frispark imod sig da han uforsætligt ramte bolden med hånden senere i kampen).
Er "glad" for at høre at det ikke er mig der er blevet helt skør.. self kan dommeren ikke se alt men virkelig ærgeligt at en kamp skal afgøres på sådan en måde... om det er forsætteligt eller ej kan jeg ikke sige, men tror det er bevidst, men han får det til at se uskyldigt ud, men man hamrer ikke hånden så hårdt ned i jorden normalt, og det er tydeligt at se at den får extra meget fart på når han rammer den.. men syntes ikke man kan klantrer clattenburg for den da han højst sandsynligt står modsat, men liniedommeren bør se sådan noget hvis han er på den side.. og så er det endnu mere ærgeligt at VDS skal ha gult kort for at brokke sig over en dommerkendelse der åbentbart manglede, men det kan clattenburg self ikke vide..
manu4ever
03-02-2008, 01:26
puha et vigtigt mål - vel ikke meget andet positivt at sige om den kamp.
Chelsea tabte dog også point i dag, så det var "kun" Arsenal vi mistede point til, det bliver en virkelig vigtig kamp vi har på hjemmebane mod dem. Ville naturligvis gerne have haft en sejr i dag, men at få uafgjort med fra White Heart Lane er vel heller ikke så tosset igen - specielt ikke når vi var så tæt på at smide alle 3 point.
nu er der længe til vi skal møde gunners hjemme i hvert fald i PL(12/4)
men lad os bare ryste dem i FA cuppen den 16/2
manu4ever
03-02-2008, 01:36
Tror ikke det er fornylig, men bare det er for at vise han er en familiefar og tænker på dem :)
og score for dem hehe
manu4ever
03-02-2008, 01:45
-lidt kedelig pointtab på en svær bane. At vi så stadig får point selvom vi spiller som 11. Francis Jeffers'er vidner bare om det topholdsheld man nu har.
stadig, to point efter er sgu da ingen ting. jeg forbliver optimist. specielt når United så sjældent spiller to dårlige kampe i streg.
Og så hej til jer alle!
Helt enig og vi har spillet 3-4 kampe med noget super bold i perioder, dog burde vi have scoret flere mål mod Portsmouth.
Men kampen på OT mod Tottenham var super synes jeg (selvom spillet ikke var super godt hele tiden) for der sad jeg på OT:devill: :devilll:
har nu set ca 15 min sammendrag af kampen, og jeg vil stadigvæk påstå det er utroligt vi kan skabe så lidt, indtil vi vågner op de sidste minutter.
Når det så er sagt så er det en uhyggelig udekamp vi fik overstået igår. Vi har nu spillet ude imod liverpool,arsenal, everton, city, tottenham, aston villa og portsmouth som jeg vil karakterisere som de sværeste udekampe i sæsonen, undtagen den umulig mod chelsea vi mangler hehe( de har ikke tabt hjemme i snart 4 hele sæsoner. Nærmest perverst hehe).
Og når nu man sidder og ser de højdepunkter der, så kan det godt være han en gang imellem går rundt i sin egen verden, men hold kæft nogle ting han laver berbatov. Kan godt være han ikke fiser rundt som en flue i en flaske som tevez og rooney gør, men han er så giftig man. Synes fergie kraftigt skulle overveje at investere i ham til sommer, og så skille sig af med saha, så vi havde rooney,tevez, berbatov og manucho som holdets angribere til næste sæson.
Ang hånd på bolden ved tottenhams mål: http://united.no.ezdeal.no/united/nyheter/nyheter/skulle_vaert_annulert
United DK
03-02-2008, 10:57
Ang hånd på bolden ved tottenhams mål: http://united.no.ezdeal.no/united/nyheter/nyheter/skulle_vaert_annulert
Jeg kan ikke bruge det til så meget, for det er hvad der sker. Vi har også før været heldige med dommerskøn, og fejl vil der altid være.
Jeg kan ikke bruge det til så meget, for det er hvad der sker. Vi har også før været heldige med dommerskøn, og fejl vil der altid være.
ja det har du helt ret i, men ville bare lige poste det hvis der var nogen der havde interesse i det, og så er jeg bare irriteret over hvis kampen skal "tabes" pga det, selvom jeg godt ved det er total nytteløst, at brokke sig..
Selvom det er uheldigt at de får lov at score, har jeg det fint nok med det. Fejl er en del af spillet og dens charme, og vi har vist også i denne sæson fået et par heldige kendelser til vores fordel imo.
hvis vi skal være helt ærlige så havde mange af os nok regnet med at vi skulle score mere end 1 mål for at vinde i tottenham. De er rigtig giftige offensivt. Men vi formåede over 70 minutter ikke at skabe en skid, og så er uafgjort sgu ikke et dårligt resultat. Dog kunne jeg godt tænke mig at lidt flere begyndte at tænke over præstationerne, fremfor kun at kigge på resultater, selvom de tæller i sidste ende
Glory Man United
03-02-2008, 13:22
Der er altså "værre" ting, som dommere ikke har set.
Vi spillede en skidt kamp, det enste positive er dog, at vi ikke helt gav op, som jeg synes, der var tendenser til i Bolton og Shitty kampene
jeg syntes dog som vi også før har snakket om herinde, efter at have set highlights fra både arsenal og liverpool kampen, at vi har en hel anden atitude end i sidste sæson.. sidste sæson kæmpede vi røven ud af bukserne og kom mange gange foran, og så pressede vi på for at få flere mål.. det er den indstilling arsenal og liverpool spillede med igår.. at liverpool så ikke har niveauet til at kunne forfølge flere mål hver gang er så en anden ting, men man kunne se at arsenal pressede på fra starten af, og pressede også på for at komme foran 3-1 efter city fik scoret.. vores spil i år bærer på en måde præg af at vi er mestre og det er ikke os der skal ud og vise noget, men vi skal nok få kørt den hjem, selvom de kommer foran først.. nu har jeg ikke kigget statistik igennem, men er sikker på at hvis man gjorde vil man se at vi er kommet bagud rigtig mange gange i denne sæson kontra forrige..
ved ikke om det er fordi spillerne er blevet for selvfede eller hvordan, men vi skal i city kampen sætte igang med stor gejst og gå efter at få det hurtige mål som overrasker.. som vi så mod pompey så betyder det alverden at få nogle hurtige mål.. så er kampen ligesom afgjort mod mange modstandere fordi de ikke er istand til at rejse sig igen..
jeg synes vores spil bære for meget præg af at fergie vil have så meget bevægelse at der opstår nogle huller, hvor der skal være en spiller
Hvis du nu tager arsenal for eksempel. En mand som Adebayor er også en angriber der bevæger sig meget, men det er næsten lige så sikkert som amen i kirken, at han står i det felt når indlæggene slås, for det ved han han skal. Og eduardo ved også han skal være derinde.
Rooney og tevez fiser rundt konstant. Og ja rent teknisk og kreativt set er det det bedste angrebspar i PL, men i forhold til hvad de burde, så er der ikke nok mål i dem. Og som du også selv siger, så viser vi i mange kampe, alt for lidt interesse i at få lukket de kampe. På hjemmebane går det lidt lettere, for der tør de andre ikke presse igen, af fare for at få en røvfuld.
Men på udebane, når vi kommer foran 1-0 så stiller vi os. Så udligner de andre, og så skal vi finde nye ressourcer frem. Istedet for bare at fortsætte det momentum vi havde ved målet, og så forsøge at lukke kampen. Og i kan ikke sige at arsenals offensive spillestil, så gør de ofre defensiven ,for så mange flere mål end os lukker de ikke ind. De har bare fattet at det er umuligt for en modstander at score, når man selv har bolden, og ikke bare stiller sig og venter på kontra
Ved godt mesterskabet ikke på nogen måde blev afgjort igår, men alligevel må jeg sgu tage hatten af for arsenal. De har sammenlagt spillet 38 kampe i år og har i dem scoret 86 kasser, hvilket giver et snit på næsten 2,3 kasser på kamp. Vi har til sammenligning scoret 67 mål i i 35 kampe, hvilket giver et snit på 1,91 mål pr kamp. Ved godt i vil sige resultaterne betyder mest, men sådan er det ikke kun for mig. Og så skal vi holde op med at reklamere såden med vores offensiv, når én mand har stået for 40% af vores mål i denne sæson. Var det ikke det scenarie vi skulle slippe af med da vi solgte ruud, og alle skulle byde ind???
Don Kafai
03-02-2008, 15:34
Ved godt mesterskabet ikke på nogen måde blev afgjort igår, men alligevel må jeg sgu tage hatten af for arsenal. De har sammenlagt spillet 38 kampe i år og har i dem scoret 86 kasser, hvilket giver et snit på næsten 2,3 kasser på kamp. Vi har til sammenligning scoret 67 mål i i 35 kampe, hvilket giver et snit på 1,91 mål pr kamp.
Jamen så må vi da gå ind i en dybere analyse af hvorfor tilfældet er som det er:
Er det fordi Arsenal har bedre angribere?
Nej. Rooney og Tevez er en klasse over Adebayor og Eduardo.
Er det fordi Arsenal har en målrig midtbane?
Tja, Fabregas har bidraget med 12 kasser, og kanterne i Rosicky og hleb har hver lavet 7. Udover det har selv Flamini lavet 3, og selv talenter som Diaby, Walcott og Denilson står noteret for 10 mål tilsammen. Hvornår har Carrick, Hargreaves, Anderson eller Fletcher sidst lavet mål? Ja vi har selvfølgelig Ronaldo der er suveræn, men når han bliver lukket ud som tilfældet var igår, hvem skal så lave målene fra midten? Det er jo ikke fordi Carrick/Hargreaves er dårligere end Flamini, eller Giggs er dårligere end Hleb, eller Nani og Anderson er mindre talenter end Diaby og Walcott, men det handler om at kunne afslutte, og det kan vores midtbane ikke.
Er det fordi Arsenals mentalitet er mere offensiv?
Ja det er den klart. Her stiller man sig ikke tilfreds med 0-0 ved pausen, 1-0, 2-0 eller endda 3-0. 90 minutters angreb mod modstanderens mål, og når man er garanteret at lave 2,3 kasser pr kamp som du skriver, så er det da de færreste der kan snuppe point fra en.
Vi kan hurtigt blive enige om at Arsenal laver flere mål end United, men løsningen på vores problem kommer i det her tilfælde ikke udefra, men indefra. Midtbanen SKAL igang, og selvom Ronaldo har lavet mål for ham selv og 7 andre, så er det ikke nok, idet Ronaldo nemt kan lukkes ude af en kamp. Forskellen på Arsenals 2,3 og vores 1,91 er det midtbanen bidrager med. solesimpelt!
Jamen så må vi da gå ind i en dybere analyse af hvorfor tilfældet er som det er:
Tja, Fabregas har bidraget med 12 kasser, og kanterne i Rosicky og hleb har hver lavet 7. Udover det har selv Flamini lavet 3, og selv talenter som Diaby, Walcott og Denilson står noteret for 10 mål tilsammen. Hvornår har Carrick, Hargreaves, Anderson eller Fletcher sidst lavet mål? Ja vi har selvfølgelig Ronaldo der er suveræn, men når han bliver lukket ud som tilfældet var igår, hvem skal så lave målene fra midten? Det er jo ikke fordi Carrick/Hargreaves er dårligere end Flamini, eller Giggs er dårligere end Hleb, eller Nani og Anderson er mindre talenter end Diaby og Walcott, men det handler om at kunne afslutte, og det kan vores midtbane ikke.
Ja det er den klart. Her stiller man sig ikke tilfreds med 0-0 ved pausen, 1-0, 2-0 eller endda 3-0. 90 minutters angreb mod modstanderens mål, og når man er garanteret at lave 2,3 kasser pr kamp som du skriver, så er det da de færreste der kan snuppe point fra en.
Vi kan hurtigt blive enige om at Arsenal laver flere mål end United, men løsningen på vores problem kommer i det her tilfælde ikke udefra, men indefra. Midtbanen SKAL igang, og selvom Ronaldo har lavet mål for ham selv og 7 andre, så er det ikke nok, idet Ronaldo nemt kan lukkes ude af en kamp. Forskellen på Arsenals 2,3 og vores 1,91 er det midtbanen bidrager med. solesimpelt!
Helt enig. Midtbanen (minus Ronaldo) er simphelthen ikke målfarlig nok, og det er der forskellen lægger på holdet iår og sidste år. Sidste sæson havde man på fornemmelsen at Carrick, Schole eller Giggs kunne score, hvis Ronaldo og Rooney havde en offday. Iår er det kun Tevez, Ronaldo og Rooney der scorer målene, og det er ikke godt nok. Spillere som O'Shea, Vidic, Evra og Brown har heller ikke deltaget med mål nok imo!
jeg synes vores spil bære for meget præg af at fergie vil have så meget bevægelse at der opstår nogle huller, hvor der skal være en spiller
Hvis du nu tager arsenal for eksempel. En mand som Adebayor er også en angriber der bevæger sig meget, men det er næsten lige så sikkert som amen i kirken, at han står i det felt når indlæggene slås, for det ved han han skal. Og eduardo ved også han skal være derinde.
Rooney og tevez fiser rundt konstant. Og ja rent teknisk og kreativt set er det det bedste angrebspar i PL, men i forhold til hvad de burde, så er der ikke nok mål i dem. Og som du også selv siger, så viser vi i mange kampe, alt for lidt interesse i at få lukket de kampe. På hjemmebane går det lidt lettere, for der tør de andre ikke presse igen, af fare for at få en røvfuld.
Præcis.. de andre spillere har ikke en fast mand i feltet de kan regne med altid er der, og hvis han endelig kommer i feltet så er han ligeså hurtig væk igen fordi vi skal spille hurtigt.. der var et glimrende eksempel, i seneste kamp, hvor tevez er kommet i løb helt ned til baglinien med bolden, og rooney er løbet med.. tevez finder så et kæmpe hul midt i feltet, men der er rooney så løbet ned til modsatte stolpe.. så er det jo også svært..
og Don Kafai.. jeg ved ikke om man kan sige at rooney og tevez er klasser over Ade og Eduardo.. De er jo helt forskellige.. forskellen er at adebayor og scorer mange mål.. jeg ville ikke bytte angreb, men ville da bestemt ikke ha noget mod at have en spiller som ade i angrebet.. tror han kunne blive mindst ligeså stor succes som tevez hvis ikke meget større.. han ved om nogen hvor målet skal stå..
jo men vi kan vel blive enige om at det pt er en styrke hos arsenal kontra en svaghed hos united. Sagde intet om at problemet ikke kan løses, men vi må vel se i øjnene at det så langt i sæsonen har været og er et problem
Christensen
03-02-2008, 16:40
Er ret glad for at vores net pludselig gik ned. Slap da for at se en lortekamp!
Men ikke desto mindre er jeg stadig sikker på mesterskabet, og gårsdagens kamp, var blot en svipser
Fletcherfan
03-02-2008, 16:43
Jeg synes, at det ligeså meget er det, at Rooney og Tevez har været ineffektive... Om vi kigger på hvor mange chancer hvert hold har fået, så tror jeg, at Manchester United er et af de hold i Europa, som har flest chancer... Det er egentlig ligegyldigt hvem der scorer målene... Og SAF har nok ret i det han siger om Rooney, at han for ofte søger ned på banen for at få bolden... Og det er nok noget med, at Rooney vil være med i spillet HELE tiden, fordi han ELSKER at spille fordbold... Han har før sagt, at fodbolden har alt at sige for ham...
PerRonaldo
03-02-2008, 16:54
Samarbejdet mellem tevez og rooneyhar vi snakket om er det bedste angrebspar siden Cole/Yorke.. Men lavede de ikke omkring 50 mål tilsammen på en sæson? det er fint at de skaber rum og plads til andre, men med det spilovertag vi har til tider burde de komme til dobbelt så mange chancer end tilfældet er nu. Rooney og Tevez vil hellere løbe uden for feltet og være meget bevægelige, men inde i feltet er de altså for lidt!
Ser vi på konkurenterne, så har de angribere der er meget bevægelige men samtidig er de altså også inde i feltet når det gælder! Adebayor, drogba, torres, berbatov(måske ikke så bevæglig, men han scorer tilgengæld på hans muligheder!)
I siger at Rooney og Tevez er klasser over adabayor, forstår ikke hvordan de kan være klasser over en spiller der faktisk har alt hvad en moderne angriber skal have? Han har potentiale til at blive lige så god som Drogba og Etoo, han mangler stadig lidt, men hvis man skal kigge på angriber egenskaberne, så er drobga og etoo til gengæld klasser over Rooney og Tevez! De to angribere forstår at lave mål samtidig med at de er meget bevægelige, nej de er ikke nede på egen banehalvdel og tackle bolden, men det skal en angriber heller ikke efter min mening, og dem har vi to af!
Som jeg ser det med Rooney og Tevez fungerer de rigtig godt sammen. Deres teknik og løbemønstre for hinanden er sublime. Det eneste minus, er at de sjældent er at finde i feltet. Rooney og Tevez søger begge ned i banen, og det er på sin vis også fint nok. Men kunne godt tænke mig, at en af dem mindst var i feltet hvergang, for vi er generelt aldrig farlige på indlæg fra kanterne. Det er det eneste minus ved ikke at have en boskspiller som Ruud.
Don Kafai
03-02-2008, 17:10
Adebayor er en klasseangriber, jeg har ikke sagt andet, men Rooney-Tevez er en klasse over Ade-Eduardo både spillemæssigt, forståelsesmæssigt og afslutningsmæssigt. Desuden er Eduardo ikke startende når van Persie bliver klar igen.
jo men vi kan vel blive enige om at det pt er en styrke hos arsenal kontra en svaghed hos united. Sagde intet om at problemet ikke kan løses, men vi må vel se i øjnene at det så langt i sæsonen har været og er et problem
Ja, det kan vi da godt, blandt andet ved et kig på tabellen, men min pointe er netop at United har underpræsteret. Arsenal har ikke været suveræne, men vi har været et skridt efter hele tiden. Og der er kæmpeforskel på de 2 betragtninger.
PerRonaldo
03-02-2008, 17:14
Adebayor er en klasseangriber, jeg har ikke sagt andet, men Rooney-Tevez er en klasse over Ade-Eduardo både spillemæssigt, forståelsesmæssigt og afslutningsmæssigt. Desuden er Eduardo ikke startende når van Persie bliver klar igen.
Jeg vil heller ikke bytte Vores angreb par med deres, for som Dines skriver, så har de et sublimt samarbejde, desværre foregår det for meget uden for feltet, og tiltider langt nede på banen!
Hvordan kan du sige at vores angreb er en klasse over ade-eduardo, spillemæssigt og afslutningsmæssigt.. med sammenligningen tevez-eduardo har du ret, i at tevez er klasser over eduardo, men rooney er da ikke klasser over eduardo på de 2 områder.. forståelsesmæssigt er rooney klart den bedste da han lynhurtigt kan læse og forstå andre spilleres løbemønstre, og det har klart hjulpet i hans spil med ronaldo og tevez, men ade er da kanon spillemæssigt i det at han altid står hvor han skal i feltet, samtidig med han er meget bevægelig, og kan finde hullerne og skabe rum til sig selv.. afslutningsmæssigt må han da også være mindst på højde med rooney ellers havde han vel ikke scoret 18 mål??? det har jo ikke alle været bolde der tilfældigvis er røget ud i føderne på ham 1 meter fra mål.. rooney har godt nok haft mange forkølede skud i denne sæson..
Men vi bliver nok aldrig enige om hvem der er bedst, men jeg er enig i at jeg aldrig ville bytte angreb trods alt..
Don Kafai
03-02-2008, 18:25
Hvordan kan du sige at vores angreb er en klasse over ade-eduardo, spillemæssigt og afslutningsmæssigt...
Ja, Rooney har brændt meget på det seneste, men Adebayor brænder altså også direktører der vil noget. Den periode Rooney havde efter skaden med 12 mål i 12 kampe var han fænamonal. Adebayors bedste tid er vel lige pt?, og sammenligner du de 2 så er Rooney bedre.
men ja, vi kan da hurtigt blive enige om at "nu-og-her" formen er bedre hos Arsenals angribere, men for mig er det et spørgsmål om tid inden Rooney kommer igang igen.
Ja, Rooney har brændt meget på det seneste, men Adebayor brænder altså også direktører der vil noget. Den periode Rooney havde efter skaden med 12 mål i 12 kampe var han fænamonal. Adebayors bedste tid er vel lige pt?, og sammenligner du de 2 så er Rooney bedre.
men ja, vi kan da hurtigt blive enige om at "nu-og-her" formen er bedre hos Arsenals angribere, men for mig er det et spørgsmål om tid inden Rooney kommer igang igen.
ja jeg tror også på at rooney nok skal komme igen, og jeg tror/håber på han kommer igang mod lyon.. han har det med at præstere i de store kampe.. men uanset om ronaldo smutter eller ej, glæder jeg mig til at få en goalgetter til sommer.. så må vi ha et af verdens bedste angreb.. i mine øjne ville et angreb bestående af rooney, tevez, Huntelaar og manucho være meget skræmmende..
Parkohargo
03-02-2008, 19:36
ja jeg tror også på at rooney nok skal komme igen, og jeg tror/håber på han kommer igang mod lyon.. han har det med at præstere i de store kampe.. men uanset om ronaldo smutter eller ej, glæder jeg mig til at få en goalgetter til sommer.. så må vi ha et af verdens bedste angreb.. i mine øjne ville et angreb bestående af rooney, tevez, Huntelaar og manucho være meget skræmmende..
Rooney skal nok komme igang igen. Han mangler bare lige den sidste skarphed foran målet.:)
Ja, det kan vi da godt, blandt andet ved et kig på tabellen, men min pointe er netop at United har underpræsteret. Arsenal har ikke været suveræne, men vi har været et skridt efter hele tiden. Og der er kæmpeforskel på de 2 betragtninger.
godt så er vi enige :) Vi har nemlig i store periode underpræsteret, men bare reddet den hjem på vores defensiv og så Ronaldo. Men som hold har vi ikke vist den fornødne styrke over en længere periode. Det gjorde vi sidste sæson. Stadigvæk med Ronaldo på toppen af kransekagen, men ikke med de andre så langt bagefter som de er pt. Det er det vel nærmest kun Ronaldo og Rio som levere konstante præstationer pt. Ser dog også en fremgang i Carricks spil
Ved ikke om det allerede er blevet nævnt her inde, men manutd.com har udnævnt Anderson som MoM..
Ved ikke om det allerede er blevet nævnt her inde, men manutd.com har udnævnt Anderson som MoM..
det siger vel meget godt alt om kampen at en spiller der kommer ind med 30 minutter igen kan blive MoM uden at score mål eller lave assist.. men jeg er da enige med dem..
Vi har nu blot 13 PL-kampe tilbage + Arsenal er foran os med 2 point, og hvis de skal vinde mesterskabet må de to hold (United og The Gunners) komme op på omkring 90 point. Lige nu kan det meget vel være Arsenal, som kan gøre det, da de både er gode på hjemme og udebane, og når jeg ser deres 13 kampe, som de skal spille imod, synes jeg, at det er lette hold de skal spille imod, fordi de er så gode på begge dele modsat for Manchester United. De har spillet i alt ringe på udebane, og hvis når de vinder/uafgjort er det med held/ufortjent. Jeg synes United snart skal tage sig sammen udover Ronaldo selvfølgelig. Det er lige ved, at jeg håber Ferguson tager Ronaldo væk fra startopstillingen, så de andre snart kan komme ud af sengen, forhelvede. Det der gøre mig mest gal er United ringe midtbane, central. De gøre næsten ikke noget for at scorer udover Scholes, skal han ikke have ballade p.g.a hans skader, ellers tror jeg nok han havde scoret flere end 1, og det er hvad der er blevet til for den centrale midtbane. Tag dig dog sammen Hargo og Carrick. Anderson er nu tæt på at scorer, og han kender nu godt til engelsk fodbold - og det er jeg glad for, at han har læret. Men synes nu Carrick og Hargreaves er de to, som snart skal tage sig sammen. Det gælder også O'shea og lidt Evra, da han har brændt store chancer. Rooney skal også snart op på benene - hvad er det lige der sker for ham? En af verdens bedste angriber, som Rooney skal da hurtig op igen efter en skade og scorer. Hvad er det lige Drogba han kan? Han kan scorer, lige når skadet er slut og han får comeback - ikke kun ham selvfølgelig. Rooney spiller sløvt og dårlig beslutsomhed (som at loppe den langsomt over målemanden skal man da ikke gøre, når man ved at man afslutter sløvt og dårligt. Så er det da bedre, at han bare skyder den ind i kassen. Jeg er desværre ved at være træt af hans loppe-afslutninger, ja de er fantastiske, når han kan, men det kan han ikke mere, også kan han ligeså godt holde op. Det var dengang, som ung (ungere), og nu hvor han istedet er blevet bedre, er han blevet dårligere til det, og han er nu spillet mange kampe, men afslutter stadig sløvt.
Hvad er det du vil hen med det der udover at midtbanen og Rooney bør tage sig sammen, hvilket vi alle er enige i? :confused:
Hvad er det du vil hen med det der udover at midtbanen og Rooney bør tage sig sammen, hvilket vi alle er enige i? :confused:
De skal præsterer noget ikke, og ikke spille til Ronaldo, Tevez og Rooney (som alligevel ikke kan scorer, indtil videre er det sjældent han får scoret.)
Hvis de ikke kan gøre noget bliver man nødt til, at sælge de spillere som ikke kan det, og købe nogle som kan. Rooney tror jeg stadig på, og han kommer nok i topform slutningen af sæsonen. Carrick, Hargreaves og O'shea SKAL tage sig sammen og scorer. Jeg vil hellere se Carrick og O'shea blive solgt istedet for Fletcher, for jeg tror nok Fletcher vil have scoret, hvis han fik lidt mere spilletid.
Martinsen
06-02-2008, 15:07
De skal præsterer noget ikke, og ikke spille til Ronaldo, Tevez og Rooney (som alligevel ikke kan scorer, indtil videre er det sjældent han får scoret.)
Hvis de ikke kan gøre noget bliver man nødt til, at sælge de spillere som ikke kan det, og købe nogle som kan. Rooney tror jeg stadig på, og han kommer nok i topform slutningen af sæsonen. Carrick, Hargreaves og O'shea SKAL tage sig sammen og scorer. Jeg vil hellere se Carrick og O'shea blive solgt istedet for Fletcher, for jeg tror nok Fletcher vil have scoret, hvis han fik lidt mere spilletid.
Det indlæg har jeg meget svært ved at tage seriøs:lolol: Så hvis Carrick, Hargo og O´shea ikke scorer mål kan de ikke bruges!! Hvad med VDS laver han også for få mål. Ingen af de spillere du nævner er købt til at lave mål, men er købt til at udføre andre opgaver og dem løser de ganske udemærket. Vi er enig i at der kommer for få mål fra midtbanen udover Ronaldo, men nu har hverken Carrick, eller Hargo nogensinde været specielt målfarlige, så det kommer vel ikke bag på nogen at de ikke scorer ofte???
Det indlæg har jeg meget svært ved at tage seriøs:lolol: Så hvis Carrick, Hargo og O´shea ikke scorer mål kan de ikke bruges!! Hvad med VDS laver han også for få mål. Ingen af de spillere du nævner er købt til at lave mål, men er købt til at udføre andre opgaver og dem løser de ganske udemærket. Vi er enig i at der kommer for få mål fra midtbanen udover Ronaldo, men nu har hverken Carrick, eller Hargo nogensinde været specielt målfarlige, så det kommer vel ikke bag på nogen at de ikke scorer ofte???
Ofte? Midtbanen har ikke engang scoret et eneste mål denne sæson udover Ronaldo og Giggs. Midtbanespillerne skal da mindst scorer 1 mål pr. spiller. Eller der skal mindst komme 5-10 mål fra den centrale midtbane, for man har også stærkt brug for midtbanespillerne, hvis nu Tevez og Ronaldo skal undværes.
Scholes har faktisk scoret et mål :D
Don Kafai
06-02-2008, 15:25
Jeg lavede en smule statistik til artiklen om januar:
Status på januar er at Ronaldo lavede ni mål, Tevez lavede fire, Rooney to og Ferdinand et enkelt. Sidst en midtbanespiller, udover Ronaldo, lavede et mål for United, var i starten af december. For at gøre det endnu værre, så har den centrale akse kun bidraget med et enkelt mål i sæsonen, og det var Scholes i 2. spillerunde.
Ferdinand har med sine to mål lavet flere end hele Uniteds midterakse tilsammen....:D
Ja, jeg ved det. Også udover Scholes har vi ikke set andre centrale midtbanespillere scorer.. De skal i det mindste scorer 5 mål i Premier League.
Martinsen
06-02-2008, 15:32
Ofte? Midtbanen har ikke engang scoret et eneste mål denne sæson udover Ronaldo og Giggs. Midtbanespillerne skal da mindst scorer 1 mål pr. spiller. Eller der skal mindst komme 5-10 mål fra den centrale midtbane, for man har også stærkt brug for midtbanespillerne, hvis nu Tevez og Ronaldo skal undværes.
Jeg skriver jo også at der kommer for få mål fra den del af banen. Men derfra også til at du vil sælge dem samt O´shea(hvordan pokker han kommer ind i billedet er mig en gåde) fordi de ikke laver nok mål er jo ganske enkelt til grin!! De er nu engang ikke købt til at lave mål, selvom man godt kan håbe på lidt mål fra dem bare engang i mellem! Men du har vel glemt Anderson, han skal da smides på porten når han har hans første mål til gode endnu!
Alle spillere i målkrise sælg dem!
Skal Evra og O'Shea til at score? De er venstrebacks...
I en kamptråd hånede du Rooney fordi han brokkede sig over dommeren. Nu kommer du selv med brok om, at vores venstrebacks ikke scorer nok.
Rooney spiller sløvt og dårlig beslutsomhed (som at loppe den langsomt over målemanden skal man da ikke gøre, når man ved at man afslutter sløvt og dårligt. Så er det da bedre, at han bare skyder den ind i kassen.
Det er i hvert fald svært at være uenig i... :D
Alle spillere i målkrise sælg dem!
Skal Evra og O'Shea til at score? De er venstrebacks...
I en kamptråd hånede du Rooney fordi han brokkede sig over dommeren. Nu kommer du selv med brok om, at vores venstrebacks ikke scorer nok.
Jamen... Æhh.. Jeg forventer bare så meget af United - gad jeg ikke gøre - men jeg tror simpelthen på alle spillerne. Men det som jeg forventer ikke sker - såsom at midtbanespillerne scorer - er jeg godt skuffet. O'shea kan spille som midtbanespiller, og Evra har også brændt store chancer. Men jeg venter stadig. Sidste sæson scorede O'shea 3 mål for United i Premier League og et mål i Champions League. Evra havde scoret 2-3 mål sidste sæson, Vidic 3 mål og Ferdinand enkelt. Dog har Ferdinand scoret 3 denne sæson, Vidic en, andre forsvarsspillere 0. De centrale midtbanespillerne 1 ialt!!! Selv forsvaret har scoret flere end dem!
O'Shea har jo kun spillet 10 min. i denne sæson som midtbanespiller (mod Wigan, mener jeg).
Det er jo absolut ikke et krav, at forsvaret skal score mål, selvom det er dejligt. I stedet for at klage over "manglende" mål, så burde du glæde dig over, hvor få mål der bliver lukket ind.
Den centrale midtbane kan vi dog godt blive enige om.
O'Shea har jo kun spillet 10 min. i denne sæson som midtbanespiller (mod Wigan, mener jeg).
Det er jo absolut ikke et krav, at forsvaret skal score mål, selvom det er dejligt. I stedet for at klage over "manglende" mål, så burde du glæde dig over, hvor få mål der bliver lukket ind.
Den centrale midtbane kan vi dog godt blive enige om.
Ja, du har ret i, det med forsvaret og de få mål der er blevet lukket ind. Det er jeg glad for. Men stadig lidt utilfreds med de centrale midtbanespillere.;)
man.utd25
06-02-2008, 21:59
I siger at Rooney og Tevez er klasser over adabayor, forstår ikke hvordan de kan være klasser over en spiller der faktisk har alt hvad en moderne angriber skal have? Han har potentiale til at blive lige så god som Drogba og Etoo, han mangler stadig lidt, men hvis man skal kigge på angriber egenskaberne, så er drobga og etoo til gengæld klasser over Rooney og Tevez! De to angribere forstår at lave mål samtidig med at de er meget bevægelige, nej de er ikke nede på egen banehalvdel og tackle bolden, men det skal en angriber heller ikke efter min mening, og dem har vi to af![/QUOTE]
drogba og etoo er sku ikke klasse bedre end rooney og tevez, de er måske lidt mere målfarlige, men tevez er ung ligesom rooney, og deres teknik er langt bedre så kan man jo ikke sige de er klasse bedre vent og se til næste sæson når rooney og tevez er spillet sammen så begynder de at lave mange mål.
vend den om og sig hvad var etoo og drogba som 21 år??? de var ikke klasse angriber, nej de er slået igennem fordi de er kommet til klubber, med store stjerner og der vil det altid være lettere at score mål.
drogba og etoo er sku ikke klasse bedre end rooney og tevez, de er måske lidt mere målfarlige, men tevez er ung ligesom rooney, og deres teknik er langt bedre så kan man jo ikke sige de er klasse bedre vent og se til næste sæson når rooney og tevez er spillet sammen så begynder de at lave mange mål.
vend den om og sig hvad var etoo og drogba som 21 år??? de var ikke klasse angriber, nej de er slået igennem fordi de er kommet til klubber, med store stjerner og der vil det altid være lettere at score mål.
etoo lavede allerede mange mål for sin alder da han spillede i mallorca. Han spillede der i perioden 1999 til 2004 og i den periode har han jo så været ca 18-23 år og der lavede han 54 mål i 133 kampe, hvilket er 1 mål i hver lidt under 3. kamp.
Meget godt af sådan en ung gut i en klub som Mallorca. Ja det er klart han er blevet bedre efter han kom til barcelona. Men sådan er det jo for mange spillere der skifter til større klubber. Det er vel blandt en af grundene til at de gør det, udover jagten på pokaler.
man.utd25
07-02-2008, 08:31
etoo lavede allerede mange mål for sin alder da han spillede i mallorca. Han spillede der i perioden 1999 til 2004 og i den periode har han jo så været ca 18-23 år og der lavede han 54 mål i 133 kampe, hvilket er 1 mål i hver lidt under 3. kamp.
Meget godt af sådan en ung gut i en klub som Mallorca. Ja det er klart han er blevet bedre efter han kom til barcelona. Men sådan er det jo for mange spillere der skifter til større klubber. Det er vel blandt en af grundene til at de gør det, udover jagten på pokaler.
at lave mål i ca hver 3 kamp, er jo ligesom heller ikke mange, og han var langt fra en af de bedste i den tid, men er blevet det efter skiftet til barca.
vis vi tager tevez og rooney, så er de langt foran etoo og drogba ang alder.
Og jeg er ret sikker på at både tevez, som allerede har scoret 11 mål og rooney som har været en del skadet, at vis de kan holde sig fit så kommer de også til at lave mange mål.
at lave mål i ca hver 3 kamp, er jo ligesom heller ikke mange, og han var langt fra en af de bedste i den tid, men er blevet det efter skiftet til barca.
nu var det ikke diskussionen, men snare at han kun blev god da han skiftede til barce, og ikke var god som ung. At score ca hver 3. kamp for Mallorca som ung angriber er flot, og bedre end Tevez gjorde det i West Ham for eksempel. Nu ved jeg godt du vil sige at tevez ikke er en målscore og etoo er, men det er nok derfor jeg sætter Etoo en del over Tevez. En angriber har udover at være en god fodboldspiller en opgave der hedder: MÅL. og sådan er det.
det er svært at afgøre om Rooney og Tevez er bedre end Drogba og etoo var, da de var på deres alder. Man kan sige at alle fire spillere er verdensklasse.
Det er jo ikke sikkert at Rooney og Tevez fortsætter deres udvikling, selvom de er blevet meget, meget gode i en ung alder.
Man har før set talenter gå i stå.
Jeg synes dog at vi mangler mange mål fra midtbanen (Ronaldo naturligvis undtaget). Vi har brug for at Carrick, Scholes, Nani, Anderson, Hargreaves mfl. scorer nogle kasser. Tænk på hvor sårbare vi er pt???
Hvis Ronaldo og Tevez bliver skadet er vi jo ude af mesterskabskampen!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.