PDA

Se fuld version : Danny Welbeck

Sider : [1] 2

Michael
28-01-2008, 18:47
http://img165.imageshack.us/img165/7953/dannywelbeckmw3.jpg

Danny Welbeck
Nr.: 19
Født: 26. november 1990
Land: England

JDK
28-01-2008, 18:49
Danny lyder som værende en (kommende) spændende spiller, og jeg glæder mig til at se og høre meget mere til ham - jeg har set nogle klip fra kampen i onsdags hvor han spillede en smule, og det ser rigtig spændende ud!

Kofoed
28-01-2008, 19:04
Danny-drengen scorede for ungdomsholdet mod everton.. glæder mig til at se forhåbentlig meget mere til ham, og jeg syntes ikke vi skal leje ham ud, da han skal ha chancen.. så tror jeg nemlig han vil gribe den.. at han brændte på straffesparket ser jeg ikke noget galt i.. hans første kamp og så bliver man sat til at tage straffet.. kan godt forstå man er lidt nervøs:p

Dines
29-01-2008, 07:47
Virker til at være en spændende spiller Welbeck, og til at blive den næste fra ungdomsakademiet der kommer op og spiller førsteholdskampe. Om han så han holde niveauet tvivler jeg på, men helt sikkert spændende at følge.

Unitedforever
09-04-2008, 17:02
Har Welbeck spiller nogle kamp for førsteholdet i år ?

og evt. hvordan har han gjort det ?

Dines
09-04-2008, 17:05
Har Welbeck spiller nogle kamp for førsteholdet i år ?

og evt. hvordan har han gjort det ?

Welbeck har ikke spillet nogle kampe for førsteholdet iår, så de andre spørgsmål er lidt svære at svare på :)

Unitedforever
09-04-2008, 17:08
ok, tak :).

Tror du/I at han vil spille flere kamp i næste sæson. HVad jeg har hørt lyder han utrolig spændende og vil da gerne se ham få chancen :D ?

KennyN
09-04-2008, 17:16
Svært at sige hvordan hans sæson vil blive efter sommerpausen. Kommer an på hvad der sker med evt nye angribere, Frazier Campbell og Febian Brandy.. Men jeg ser det som sandsynligt at Welbeck selv bliver udlejet i mindst et halvt år til en klub i The Championship, for den vej igennem at få fast spilletid på et godt niveau, og forhåbentlig udvikle sig mere og mere, så han kan komme tilbage og slå igennem i United.. Men lad os se.. Ku være fint, hvis han kan få lidt spilletid i aften mod Roma..

Unitedforever
09-04-2008, 17:25
enig. Har i hvert fald selv, uden at kende ham rigtigt, stor fidus til ham, men det ville da bestemt være dejligt og belejligt at se lidt til ham i aftenes kamp

JakobR
09-04-2008, 17:26
Hvordan kan du have 'stor fidus' til en spiller du 'ikke rigtigt har set'? :p

Unitedforever
09-04-2008, 17:36
okay.. det var måske lidt uklart.. det kan jeg nok heller ikke, men så håber jeg på ham, hvis det er bedre ;)

Dines
09-04-2008, 17:38
ok, tak :).

Tror du/I at han vil spille flere kamp i næste sæson. HVad jeg har hørt lyder han utrolig spændende og vil da gerne se ham få chancen :D ?

Han er efter hvad jeg har hørt et stort talent, men han mangler nogle muskler for at spille med i PL. Selvfølglig får han det med årene, men hvis man sammenligner ham med Rooney, da han slog igennem i den alder, havde han mere fysik, og kunne dermed nemmere matche dem han stod overfor. Det afhænger selvfølgelig også af om der bliver købt en ny angriber ind, hvilket jeg regner med. Kommer der en ny angriber, har vi pludselig Rooney, Tevez, ny angriber, Saha, Manucho, mens der er også er nogle outsidere i Fraizer Campbell og Brandy. Så udsigten til spilletid, er på nuværende tidspunkt ikke stor, så jeg tror han har godt af en udlejning og noget fast spilletid i en lavere klub. Jeg er dog ret overbevist om, at han får et par kampe på førsteholdet en dag. Om han så slår igennem, er sgu svært at sige. Han er da helt sikkert et talent.

Unitedforever
09-04-2008, 17:42
det lyder både godt og skidt i mine ører. Jeg er som så mange herinde enig i, at vi skal have en ny angriber, men nu har jeg bare hørt, dog ikke set, at Welbelck har stort talent, og da han jo er en af vores egne, bør han da få nogle kampe hist og her. Ved godt at han selvfølgelig ikke skal spille meget i starten, men han er trods alt 18, så hvis der går for mange år uden mere spilletid, ja, så er jeg bange for at han skifter væk, hvilket ville være synd og skam i mine øjne. SÅ hellere ud med Saha og ham Manucho-fyren .

JakobR
09-04-2008, 17:42
Hehe, fair nok.

http://youtube.com/watch?v=7UA90jd9ryU

Efter 03:15 scorer han. Han er iøvrigt med i opspillet til Eagles's mål, der kommer kort tid efter.

Af det jeg har set med ham, så minder han mig en smule om Zlatan. Han virker stærk overfor sin direkte mand, og på trods af hans højde, så har han alligevel en fremragende teknik.
Han kan, eftersigende, også spille på højrekanten, så hans alsidighed gør vel, at han har et forspring sammenlignet med Campbell, som jeg kun har hørt kan spille angriber. Jeg ved dog ikke om han kan spille andre pladser.

Det eneste, jeg har set med ham er dog kun City-United kampen (reserve) og en stak youtube-klips.

Som jeg ser det, så haster det ikke med en udlejning, for sammenlignet med andre 17 årige, så får han ret meget ud af sin alder, da han spiller sammen med nogle af verdens bedste spillere hver dag. Fergies tilstedeværelse er vel heller ikke helt dårlig.

Unitedforever
09-04-2008, 17:46
fedt !.. ehm klippet virker bare ikke xD ??

men han lyder utrolig interessant. NU vil jeg endnu mere se ham in action :D haha

nu virker det :D sorry, my bad xD

Christensen
09-04-2008, 18:32
Forstår ikke, hvorfor nogle er så vilde for at se ham i aften? Hvor skal han smides direkte ind i en vigtig CL-kvarfinale? Hvorfor skal han lige pludselig bruges, når vi har masser af andre offensive kræfter? Hvis vi kun stiller med en angriber i aften, hvilket jeg godt kunne forestille mig, han vi sandsynligvis Tevez siddende på bænken, og så skal Welbeck ikke på banen. Ser ham hellere, lige som Neville, på banen når alt er afgjort, og når Rooney, Tevez eller en anden, har brug for en pause, før en eventuel CL-finale.

Men med alle de gode udtalelser man har læst/hørt om ham, så kan man være næsten helt sikker på, at han i løbet af næste sæson får nogle chancer, med mindre han selvfølgelig ryger til en Championship eller League 1 klub, for at få noget fast førsteholdsbold.

SantasLittleHelper
09-04-2008, 18:37
Forstår ikke, hvorfor nogle er så vilde for at se ham i aften? Hvor skal han smides direkte ind i en vigtig CL-kvarfinale? Hvorfor skal han lige pludselig bruges, når vi har masser af andre offensive kræfter? Hvis vi kun stiller med en angriber i aften, hvilket jeg godt kunne forestille mig, han vi sandsynligvis Tevez siddende på bænken, og så skal Welbeck ikke på banen. Ser ham hellere, lige som Neville, på banen når alt er afgjort, og når Rooney, Tevez eller en anden, har brug for en pause, før en eventuel CL-finale. Yes, hvis bare vi havde en kamp på hjemmebane hvor vi førte 2-0 fra start før en CL-finale hvor vi kunne sætte ham ind når tingene er afgjort.. Ak ak, hvis vi dog bare havde sådan en chance... Pokkers også!

(Sarkasme KAN være brugt i dette indlæg) :)

Ej, jeg håber sgu at vi får både Two Weeks og Welbeck at se i aften :) Det ville lige redde min dag..

Benzet
09-04-2008, 18:38
Jeg er overbevist om, at Welbeck er med i truppen for at snuse til atmosfæren op til de store europæiske kampe og for at give ham et selvtillidsbust. Der bliver næppe satset på ham i en så vigtig kamp, når der ikke er blevet satset på ham i kampene mod fx Derby.

Hl-Glory
09-04-2008, 19:59
Welbeck med på bænken idag.
hvis vi fører sekkert med minutter igen synes jeg godt vi kan sende ham ind, så han kan prøve at spille i en af de speciele kampe på Old Trafford i CL.

Daniel
09-04-2008, 20:05
Welbeck med på bænken idag.
hvis vi fører sekkert med minutter igen synes jeg godt vi kan sende ham ind, så han kan prøve at spille i en af de speciele kampe på Old Trafford i CL.

Ja går alt godt kan både ham og Neville komme på banen:)

Har glædet mig meget til at se ham spille og håber at det bliver i aften. Men kun hvis vi kører en sikker, samlet sejr hjem.

Hl-Glory
09-04-2008, 20:11
Ja går alt godt kan både ham og Neville komme på banen:)

Har glædet mig meget til at se ham spille og håber at det bliver i aften. Men kun hvis vi kører en sikker, samlet sejr hjem.

Nemlig, kun hvis vi er videre.
så kan han få spille tid.

Christensen
09-04-2008, 21:22
Yes, hvis bare vi havde en kamp på hjemmebane hvor vi førte 2-0 fra start før en CL-finale hvor vi kunne sætte ham ind når tingene er afgjort.. Ak ak, hvis vi dog bare havde sådan en chance... Pokkers også!

(Sarkasme KAN være brugt i dette indlæg) :)

Ej, jeg håber sgu at vi får både Two Weeks og Welbeck at se i aften :) Det ville lige redde min dag..

Ja, men alting kan ske i fodbold.. ved vi alle sammen. Derfor synes jeg det ville være en stor chance at tage, hvis man startede med en spiller der havde været ude i 13 måneder og en der kun har spillet reservebold. Selvfølgelig ville det være super at se dem når vi er gået sikker videre, og der er 15-20 minutter tilbage af kampen. Så kan de komme ind og få lov til at smage på, hvordan det er (igen).

KennyN
14-07-2008, 10:12
Daniel Welbeck, der som eneste United spiller, var udtaget for England til u-19 EM senere på måneden i Tjekkiet, har trukket sig fra truppen, grundet skade. Hvor slem skaden er vides endnu ikke. Men Welbeck er i hvert fald erstattet af en Bolton spiller, der blev valgt fremfor Febian Brandy fra United..

http://www.thefa.com/England/U19s/NewsAndFeatures/Postings/strike_selection.htm

Glory Man United
28-01-2009, 13:08
....og her gik jeg og troede, at Welbeck var angriber :confused:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/smaaskader-hos-ronaldo-og-co

SantasLittleHelper
28-01-2009, 13:10
Så har vi også lært noget i dag.. Han laver den endda 2 gange, så det kan umuligt bare være en brainfart..

BANDINO
16-02-2009, 17:13
Ih hvor det glæder mig at Welbeck scorede og gjorde god figur mod Derby. Det varmer mit United hjerte at se en knægt fra egne rækker ser ud til at slå til på førsteholdet! Er du gal den højrefod sad køligt ovre i det andet hjørne af målet!

WAY TO GO WELBECK! I TRUST YOU :)

Lagoni
17-02-2009, 13:53
Han har helt klart potentielet til at blive 3. angriber hvis tevez smutter.

Hald
18-02-2009, 00:43
Han har helt klart potentielet til at blive 3. angriber hvis tevez smutter.

Ja helt klart. Danny boy har hvad der skal til, han er jo den nye Dwight Yorke ! Han har helt sikkert en stor fremtid på Old Trafford efter det han er igang med!!

Facemob
20-02-2009, 11:58
http://spn.dk/fodbold/intfodbold/article1608499.ece...

Haha sårn SAF.. De ska bare sættes på plads ska de..

KennyN
20-02-2009, 12:00
Tror ikke på den historie, som stammer fra The Sun.
Mon ikke det mest logiske var, at han var sendt på reserveholdet, for der at kunne få 90 minutter i benene, fremfor at sidde på bænken hele kampen for førsteholdet. Desuden var både Berbatov tilbage efter et hvil, og Rooney tilbage efter skade. Så det klart mest logiske er, at Welbeck var sendt ned for at få fuld spilletid. Og han gjorde det jo glimrende med et par mål og han spillede generelt en flot kamp.!

schousboe9
20-02-2009, 12:38
Mon ikke det mest logiske var, at han var sendt på reserveholdet, for der at kunne få 90 minutter i benene, fremfor at sidde på bænken hele kampen for førsteholdet. Desuden var både Berbatov tilbage efter et hvil, og Rooney tilbage efter skade. Så det klart mest logiske er, at Welbeck var sendt ned for at få fuld spilletid. Og han gjorde det jo glimrende med et par mål og han spillede generelt en flot kamp.!

Nej, det tror jeg ikke på. Seføli er Welbeck blevet irettesat og straffet hårdt med reservebold for ikke at fejre sin scoring på behørig vis. Den slags har de fået udleveret klare retningslinjer omkring, så der er nultolerance på det område.
:whine:

SantasLittleHelper
20-02-2009, 12:48
Nej, det tror jeg ikke på. Seføli er Welbeck blevet irettesat og straffet hårdt med reservebold for ikke at fejre sin scoring på behørig vis. Den slags har de fået udleveret klare retningslinjer omkring, så der er nultolerance på det område.
:whine:

Hvilket naturligvis også er grunden til, at Nani ikke var med. Kun 1 salto? C'mon. One trick pony.

BANDINO
20-02-2009, 13:44
Tror ikke på den historie, som stammer fra The Sun.

Jeg kan kun give dig fuldstændigt ret.. Han skal bare blive den nye afløser hvis min Tevez smutter..

United DK
20-02-2009, 15:24
Hahaha!

Aldrig har jeg læst noget så åndsvagt, men man må give journalisterne på The Sun, at de har en meget kreativ tilgang til jobbet.

Baunie
20-02-2009, 15:35
Jeg tror på den. Da Welbeck scorede mod Stoke lavede han jo også en lettere arrogant jubelscene. Han spillede ikke de næste to måneder!

Der er helt klart tale om en afstraffelse. Specielt når man ser på de andres jubelscener, hvor de jubler som var det VM-finalen, når de lige har gjort det til 5-0...

Dines
20-02-2009, 15:46
Useriøs historie. Welbeck kom ikke med til kampen mod Fulham grundet Rooney var tilbage. Hvis det var pga. hans jubelscene, ville Ronaldo og Cantona ikke have spillet så mange kampe i tidens løb. - Hvem husker ikke Ronaldos jubelscene efter hans scoring i overtiden på frispark mod Sporting sidste sæson? Useriøst!

Stratego Thomas
20-02-2009, 21:02
Useriøs historie. Welbeck kom ikke med til kampen mod Fulham grundet Rooney var tilbage. Hvis det var pga. hans jubelscene, ville Ronaldo og Cantona ikke have spillet så mange kampe i tidens løb. - Hvem husker ikke Ronaldos jubelscene efter hans scoring i overtiden på frispark mod Sporting sidste sæson? Useriøst!

nu har ronaldo jo trods alt osse en lidt anden position i klubben en welbeck..

jeg er lidt tilbøjelig til at tro på the suns historie, dels fordi fergie er kend som en mand der ikke finder sig i hvad som helst (såsom mangel på respekt), og dels fordi en sådan form for "straf" på længere sigt vil gavne det interne miljø blandt spillerne..herved forstås, at straffens primære formål er at sørge for at næsvise teens ikke skaber irritation hos de etablerede spillere, og herved skabe intern uro i truppen - sådan som vi blandt andet så det i arsenal, da bendtner adebayor smækkede panderne sammen i kampen mod tottenham

på den måde handler straffen ligeså meget om respekt for de etablerede spillere, som den handler om korrigering af welbecks adfærd..

Flax_Generous
20-02-2009, 21:52
Lidt nyt om 'sagen' (http://goal.com/en/news/9/england/2009/02/20/1119472/ferguson-denies-banishing-welbeck-to-manchester-united-reserves).

Holmskov
20-02-2009, 22:04
Syntes Fergusons forklaring lyder helt fornuftigt.

Omvendt ved vi jo også at en spiller som Lee Sharpe i tidernes morgen fik en på puklen over hans måde at juble på. Det var ikke velset at rende ud til hjørneflaget og fyre den af som Elvis :)

OnlyUnited
20-02-2009, 22:28
Det helt vildt hvor til grin the sun journalisterne er, hvad er det for noget at han bare lige sneder ham på 2. holdet pga. han ikke gad at juble over scoringen, til gængæld forstår jeg ikke at han ikke jublede, han er ung og han er på førsteholdet selvførelig skal han da blive glad :D

Kofoed
21-02-2009, 17:21
Omvendt ved vi jo også at en spiller som Lee Sharpe i tidernes morgen fik en på puklen over hans måde at juble på. Det var ikke velset at rende ud til hjørneflaget og fyre den af som Elvis :)

Fik han på puklen for de fejringer?? Nu har jeg aldrig set det Live, men elsker den måde han fejrede det på.. Så så fedt ud..

Stratego Thomas
21-02-2009, 17:24
nå nu har fergie afvist rygtet om han skulle have straffet welbeck..

Casper
04-04-2009, 02:46
er han skadet eller hva?
medierne snakker om macheda som reserve på søndag... hva med Welbeck?

snegl
04-04-2009, 10:31
er han skadet eller hva?
medierne snakker om macheda som reserve på søndag... hva med Welbeck?

Så vidt jeg har læst er Welbeck taget med i truppen, og Macheda ikke. Mener jeg læste det et sted på RedCafe i en macheda tråd.

KennyN
04-04-2009, 14:01
Welbeck er ikke skadet. Han spillede forleden for u-21 landsholdet, sammen med Campbell for øvrigt.. Han er med i truppen til imorgen, men der er blot spekuleret i, om også Macheda vil komme med i truppen..

Michaelkp
16-07-2009, 12:55
Er Welbeck skadet?

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6636341

schousboe9
16-07-2009, 12:59
Er Welbeck skadet?

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6636341

Er Rafael? Undskyld OT...

Ovlesen
16-07-2009, 13:12
Er Rafael? Undskyld OT...

Jeg kunne forestille mig at Rafael har fået længere ferie. Han var en del plaget af skader sidste sæson og samtidig ung og har måske godt af lidt tid med familien. Man kan vel også sige at han har "mindre at bevise" i en pre-season end f.eks. hans bror.

Welbeck forstår jeg ikke helt. Han er ikke nævnt blandt strikers i nyheden, så det er nok ikke en forglemsel.

JakobR
16-07-2009, 13:26
Danny er til U19 EM.

KennyN
16-07-2009, 13:53
Danny er til U19 EM.

Præcis. Welbeck er med Amos, James og Drinkwater til u-19 EM med England..

Troelsgaard
30-07-2009, 17:10
Sad lige og kedede mig, og kom så i tanke om, at U19 EM er i gang i Ukraine for tiden, og her er vi jo repræsenteret med tre spillere (Amos må være blevet skadet), og Welbeck gjorde lidt opmærksom på sig selv, da han scorede to mål i Englands rundbarbering af Slovenien på 7-1 (http://www.uefa.com/competitions/under19/fixturesresults/round=15213/match=2001230/report=lu.html). England blev dermed klar til semifinalen, efter to uafgjorte mod Schweiz (1-1 (http://www.uefa.com/competitions/under19/fixturesresults/round=15213/match=2001222/report=lu.html)) og Ukraine (2-2 (http://www.uefa.com/competitions/under19/fixturesresults/round=15213/match=2001225/report=lu.html)), og så altså sejren over Slovenien. Semifinalen er i gang nu, og der står 1-1 (http://www.thefa.com/England/MensUnder19s/Match%20Centre/2009/England%20v%20France/MinuteByMinute.aspx).

imc
25-11-2009, 21:06
Elsker den "smoothness" der er over Danny når han løber med bolden

anker00
23-01-2010, 10:24
http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_5879296,00.html

Den er svær hvad synes i

Dines
23-01-2010, 10:51
Lej ham ud. Welbeck har brug for førsteholdserfaring, og han skal udvikle sin fysik mere. Han er for god til reserveholdsfodbold, men heller ikke klar til PL endnu. Og med Berbatov, Owen, Rooney, Diouf og Macheda, så tror jeg ikke, at han får en væsentlig rolle i resten af denne sæson.

Baunie
23-01-2010, 12:22
Macheda burde man nu også leje ud. Han er endnu langtfra god nok til at være inde omkring førsteholdet i andet end Carling Cup-kampe.

Han har vel ikke haft en eneste imponerende berøring siden de to mål sidste år.

Coach-Nico
23-01-2010, 12:24
Macheda burde man nu også leje ud. Han er endnu langtfra god nok til at være inde omkring førsteholdet i andet end Carling Cup-kampe.

Han har vel ikke haft en eneste imponerende berøring siden de to mål sidste år.

Helt enig - synes han har storskuffet, når han har startet inde i CC.

By the way - hvor er det nu odds-tråden ligger henne?

United DK
23-01-2010, 12:29
Jeg ved ikke rigtig med de her lejeophold. Man ser tit, at spillerne lejes ud for at være fyld i trupper i The Championship, og så er det jo ligegyldigt. Nogengange bliver de så fast mand, men der er jo en hvis forskel på den bedste og den næstbedste række. Det har både Ebanks-Blake og Campbell måtte sande, hvor de begge scorede massere af mål i TC, men ikke har vist det store i PL.

ChristianR
23-01-2010, 13:13
Jeg ved ikke rigtig med de her lejeophold. Man ser tit, at spillerne lejes ud for at være fyld i trupper i The Championship, og så er det jo ligegyldigt. Nogengange bliver de så fast mand, men der er jo en hvis forskel på den bedste og den næstbedste række. Det har både Ebanks-Blake og Campbell måtte sande, hvor de begge scorede massere af mål i TC, men ikke har vist det store i PL.

De har så bare ikke været gode nok til at tage skridtet op i den bedste række. Jeg er sikker på, at de har fået vigtig førsteholdserfarring. Var Campbell eksempelvis blevet i United havde han jo ikke fået meget PL-bold. Så havde han nok trillet rundt sammen med reserverne, og så tror jeg trods alt, at det var bedre at være fast mand for Hull i TC.

Arsenals Niklas Bendtner er vel et af de bedre eksempler på at en udlejning til Championship har ledt vejen til Premer League-bold.

NtotheT
23-01-2010, 13:25
Lej ham ud. Welbeck har brug for førsteholdserfaring, og han skal udvikle sin fysik mere. Han er for god til reserveholdsfodbold, men heller ikke klar til PL endnu. Og med Berbatov, Owen, Rooney, Diouf og Macheda, så tror jeg ikke, at han får en væsentlig rolle i resten af denne sæson.

Arrrrgh?!

Macheda har ikke haft en god kamp i trøjen endnu. Og slet ikke vist noget i modsætning til Welbeck som har scoret mål hist og pist og vist gode momenter. Hvis vi skal vælge af de to, som skal lejes ud, så er det Macheda, for han har ufattelige mange mangler.

Coach-Nico
23-01-2010, 13:42
Helt enig - synes han har storskuffet, når han har startet inde i CC.

By the way - hvor er det nu odds-tråden ligger henne?

Prøver lige igen - er der en der kan fortælle mig hvor oddstråden ligger henne?

Christensen
23-01-2010, 13:48
Prøver lige igen - er der en der kan fortælle mig hvor oddstråden ligger henne?

http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=164&highlight=odds+tr%E5d&page=33

Søgefunktionen er herlig! ;)

United DK
23-01-2010, 15:11
De har så bare ikke været gode nok til at tage skridtet op i den bedste række. Jeg er sikker på, at de har fået vigtig førsteholdserfarring. Var Campbell eksempelvis blevet i United havde han jo ikke fået meget PL-bold. Så havde han nok trillet rundt sammen med reserverne, og så tror jeg trods alt, at det var bedre at være fast mand for Hull i TC.

Arsenals Niklas Bendtner er vel et af de bedre eksempler på at en udlejning til Championship har ledt vejen til Premer League-bold.

Pointen ligger mere i, at det at blive udlejet ikke nødvendigvis gør det store. Man får mere erfaring, men man bliver ikke en bedre spiller af den grund. Af vores tidligere unge kult var det kun Beckham der blev udlejet til netop Preston, ellers blev hverken Giggs, Scholes, Neville osv. mig bekendt udlejet.

Det er rigtigt at Bendtner tog skridtet, til en hvis grad, for han er jo stadig ikke en profil i Arsenal, men det kan selvfølgelig komme.

Dines
23-01-2010, 15:14
Arrrrgh?!

Macheda har ikke haft en god kamp i trøjen endnu. Og slet ikke vist noget i modsætning til Welbeck som har scoret mål hist og pist og vist gode momenter. Hvis vi skal vælge af de to, som skal lejes ud, så er det Macheda, for han har ufattelige mange mangler.

Macheda har tilgengæld den fysiske størrelse, og jeg regner og håber ikke med, at vi kommer ud til at bruge vores 5. angriber.

ChristianR
23-01-2010, 15:36
Pointen ligger mere i, at det at blive udlejet ikke nødvendigvis gør det store. Man får mere erfaring, men man bliver ikke en bedre spiller af den grund. Af vores tidligere unge kult var det kun Beckham der blev udlejet til netop Preston, ellers blev hverken Giggs, Scholes, Neville osv. mig bekendt udlejet.

Det er rigtigt at Bendtner tog skridtet, til en hvis grad, for han er jo stadig ikke en profil i Arsenal, men det kan selvfølgelig komme.

Jeg tror det har mere at gøre med, hvilke spillere der kommer på udlejning. For det første var det en anden tid med Class of 92 og dem, for det andet var Giggs, Scholes osv så store talenter, at de ikke havde de store problemer med at få førsteholdsfodbold i Premier League.

Spillere der kommer på udlejning er vel typisk de spillere, der ligger på vippen, som man gerne vil prøve af andetsteds. Frazier Campbell lå på vippen og blev prøvet af andetsteds. Han endte med at blive vejet for let. Evans er en spiller, der l'å på vippen' og fik vigtig erfaring ved udlejning. Han er nu en vigtig del af førsteholdstruppen.

Og så er der ekseptionelle store talenter som Rooney, der aldrig får brug for at blive lejet ud.

Med alt det ville jeg sige, at jeg tror en udlejning kan være en rigtig god ide for de spillere, der ligger på vippen som eksempelvis Macheda. Enten får han vigtig erfarring og kan blive en vigtig del af førsteholdstruppen. Eller også får han i det mindste vist resten af verden, hvad han kan og kan forhåbentlig stige lidt i pris og sælges videre som Frazier Campbell blev.

RAppel
25-01-2010, 09:25
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1245745/Preston-hope-complete-loan-signing-Manchester-United-striker-Danny-Welbeck.html

Synes det ville være fantastisk hvis han blev lejet ud og fik noget regulær spilletid.

robinho
25-01-2010, 10:17
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1245745/Preston-hope-complete-loan-signing-Manchester-United-striker-Danny-Welbeck.html

Synes det ville være fantastisk hvis han blev lejet ud og fik noget regulær spilletid.

Ja og forhåbentlig få lidt muskler på den krop.

Han er jo en stor dreng, men vælter rundt som om han går på stylter hver gang en forsvarsspiller bare nærmer sig. Skal han altså være bedre til at modstå.

Fodbold kan han spille, så det er jo et fint sted at komme hen, hvor vi må formode han vil få spilletid. Kunne de ikke tage macheda med også.

Nu har vi jo rooney, berbatov, owen og diouf.

United DK
25-01-2010, 11:25
Hvis han så bare får spilletid, og ikke bare hentes for at fylde ud i truppen.

schousboe9
25-01-2010, 11:26
It could set a trend of United's young starlets moving to Deepdale as manager Duncan Ferguson aims to utilise his relationship with his father at Old Trafford.

Aaaaarh... Aaaaarrrhj... Eeej... Ej!

United DK
25-01-2010, 11:30
Kender du ikke hans søn Duncan? Eller hvad med hans yngste søn Barry?

schousboe9
25-01-2010, 11:46
Jo, nu du siger det... Kæft, det var en grim skilsmisse!

EDIT: Og så er den forresten bekræftet:
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6645613

ChristianR
25-01-2010, 12:06
Hvis han så bare får spilletid, og ikke bare hentes for at fylde ud i truppen.

Hvis han er så stort et talent og fremtidens håb for Manchester United, så skulle han gerne kunne spille sig på holdet i Preston.

Ludvig
25-01-2010, 12:55
Hvis han er så stort et talent og fremtidens håb for Manchester United, så skulle han gerne kunne spille sig på holdet i Preston.

Mener godt han kune blive en stabil spiller i Preston.
Vi kender alle til Dannys evner, og jeg tror på at han kan blive rigtig god i lejeperioden!
Tror det er godt for Danny at komme lidt væk, nu hvor Diouf også skal have spilletid...

United DK
25-01-2010, 15:39

Jo, men det jo ikke altid en manager ser det samme talent som andre. Er han som udgangspunkt hentet for at fylde ud i truppen, så er vejen til spilletid også noget længere, end hvis han er hentet derned, som en af hovedmændene bag en revival af Prestons sæson.

Christensen
25-01-2010, 16:18
Darren Ferguson om Welbeck: http://www.rednews.co.uk/forum/showthread.php?t=78235

Jeg tror helt sikkert han får en rolle at spille i resten af sæsonen for Preston. Det bliver godt for ham med regelmæssig spilletid (udover reservekampe), og tror det er et godt "move" for Welbeck.

Dines
25-01-2010, 16:52
Fint. Jeg tror Danny vil få glæde af mere førsteholdsfodbold, og så må vi bare krydse fingre for, at det bliver en succes. Han har brug for erfaring, og det kan han få her, da spilletiden virker knap her med Dioufs ankomst. Glæder mig til at se, hvordan han klare det.

KennyN
25-01-2010, 17:12
Selvfølgelig vil det gavne ham med, forhåbentlig, regelmæssig førsteholds fodbold på højt niveau. Ingen tvivl om, han har brug for masser af spilletid for at få udviklet sine kompetencer og sit talent endnu mere. Så en god forårssæson vil helt sikkert gøre enorm gavn. Klart mere end bænken og en håndfuld reservekampe i United. Bliver interessant at følge ham i Preston NE..

Benzet
25-01-2010, 17:48
Wellbeck om sit skifte på lån til Preston:

http://www.pnefc.net/page/NewsDetail/0,,10362~1943827,00.html

RAppel
25-01-2010, 18:00
Gaffer or Gaffa may refer to:

Gaffer (boss) (http://oldtrafford.dk/wiki/Gaffer_(boss)), a British colloquial term for "boss" or "old man"
hehe

Daniel Ganji
30-01-2010, 17:54
Vores talentfulde Wellbeck har lige nettet til 2-0 for Preston i hans første kamp.
Det tegner godt.

United DK
30-01-2010, 18:06
Welbeck sender Preston i PL!

Dines
30-01-2010, 19:05
God start for Welbeck. Lad os håbe, at dette kan blive et springbrat til hans gennembrud hos os.

snegl
30-01-2010, 19:17
http://i36.tinypic.com/260dx.jpg

Dines
31-01-2010, 13:48
Zb93iiO__wQ&feature=player_embedded

Welbecks første mål. Ikke en dårlig kasse, må jeg sige. Faktisk glimrende afslutning.

Christensen
31-01-2010, 13:49
Fremragende scoring!

snegl
31-01-2010, 14:18
Fuck hvor er det køligt lavet.. Lad os håbe han får masser af spilletid, det er præcis det han har brug for.

United DK
31-01-2010, 15:22
En del af hans mål for os har jo også været flotte mål. Hans problem er så bare, at han tit brænder de oplagte.

Daniel Ganji
02-02-2010, 21:36
Så har han sgu scoret igen til 1-1. Excelento.
2 kampe - 2 mål.

United DK
02-02-2010, 21:45
Preston er dog bagud 2-1 ved pausen mod Mark Robins' Barnsley.

Daniel Ganji
02-02-2010, 21:47
Preston er dog bagud 2-1 ved pausen mod Mark Robins' Barnsley.

Heldigvis er det kun Wellbeck vi ønsker succes. :devilll:

United DK
02-02-2010, 21:51
Heldigvis er det kun Wellbeck vi ønsker succes. :devilll:

Jeg så nu gerne, at Darren Ferguson førte dynastiet videre. ;)

Chris Permin
03-02-2010, 08:47
Jeg håber virkelig han kommer tilbage med en masse succes og erfaring. Jeg syntes virkelig han er en spændende spiller, og glæder mig til han forhåbentlig kommer tilbage.

Christensen
17-02-2010, 11:40
Welbeck om livet i Preston: http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=6646443&page=1

Godt interview, og vi fik da også lige en ny Fergie-klassiker: "But yeah, the gaffer sent me a text afterwards – he told me he was really pleased for me but that he would probably fine me for my celebration." :lolol:

henning_b_j
17-03-2010, 13:45
Øv Danny er færdig for i år!

- Han skal opereres, så han vender tilbage (til Manchester United, red.). I øjeblikket regner jeg ikke med at erstatte ham. Jeg er tilfreds med de tre, vi har, udtaler Preston-manager Darren Ferguson, som er søn af United-ditto Sir Alex Ferguson.

RAppel
05-07-2010, 12:40
http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/sport/football/manchester_united/s/1282367_united_youngster_back_at_preston?rss=yes

Mancunian striker Danny Welbeck was at Preston last term before injury forced him home early. The arrival of Mexican World Cup star Javier Hernandez could block his progress and experience elsewhere is an option.

Skal det læses som han gerne vil sælges eller han gerne vil lejes ud? Der er stor konkurrence i angrebet så forstår godt hvis han vil væk.

Baunie
05-07-2010, 12:47
At han måske skal lejes ud igen.

Han forlængede sin kontrakt i foråret, så der er næppe nogen chance for et salg. Det ville da også være torskedumt.

Kasper United
05-07-2010, 14:39
At han måske skal lejes ud igen.

Han forlængede sin kontrakt i foråret, så der er næppe nogen chance for et salg. Det ville da også være torskedumt.

Ja. Jeg håber både for United og ham, at han bliver lejet ud igen, så han forhåbentlig kan udvikle sig mere. Jeg tror næppe på, at han får spilletid i United, som det ser ud nu.

KennyN
05-07-2010, 15:24
Han bliver ikke solgt, da han som nævnt for kort tid siden har forlænget sin kontrakt, plus der er store forventninger til ham i klubben. Han har også et stort talent, og skal blot have tid, og masser af spilletid, for at udvikle sig og vænne sig til tempo + niveau osv. Så giv ham nu tid.!
Tror han meget vel kan smutte retur til Preston sammen med Matty James, og bruge sæsonen der på lån. Hvilket også er en glimrende deal for alle. Så forhåbentlig kan han få en sæson uden skader, og masser af spilletid og udvikling i den kommende sæson..

schousboe9
05-07-2010, 15:52
Ferguson skulle vist bare være ganske opsat på at få ham udlejet til en Premier League-klub, så tvivler på Preston får glæde af ham igen. Men det sagde han selvfølgelig også sidste gang...

MOHoegsted
05-07-2010, 15:53
Han bliver ikke solgt, da han som nævnt for kort tid siden har forlænget sin kontrakt, plus der er store forventninger til ham i klubben. Han har også et stort talent, og skal blot have tid, og masser af spilletid, for at udvikle sig og vænne sig til tempo + niveau osv. Så giv ham nu tid.!
Tror han meget vel kan smutte retur til Preston sammen med Matty James, og bruge sæsonen der på lån. Hvilket også er en glimrende deal for alle. Så forhåbentlig kan han få en sæson uden skader, og masser af spilletid og udvikling i den kommende sæson..
enig ;)
desuden skal han jo trænes op igen, hvilket kan blive svært i united nu, hvor der ikke bliver meget af spilletid.

KennyN
05-07-2010, 19:32
Ferguson skulle vist bare være ganske opsat på at få ham udlejet til en Premier League-klub, så tvivler på Preston får glæde af ham igen. Men det sagde han selvfølgelig også sidste gang...

Kommer vel an på hvor der er udsigt til mest spilletid. Ingen ide i at udleje ham til bundhold i PL, hvis det så kun bliver til bænken og 10-15 min hver kamp. Så hellere få tæt på fuld tid hver gang for et af de bedre hold i the Championship.. Men lad os se. Og ja, nu skal han lige komme sig 100% efter skaden..

Runaldo
30-07-2010, 02:22
FORHELVEDE!

Det er SÅ synd for Danny. Han har spillet rigtig godt i pre-sæsonskampene og især som Inside Forward eller Winger! Synes virkelig han har imponeret rigtig meget, mere end Macheda. Synes faktisk kun Macheda har været god mod MLS Allstars, mens Welbeck har været god i alle kampene.

Synes det er så skuffende en beslutning af Ferguson - Dog på den anden side kan jeg godt se at der måske ikke er plads til ham hvis Obertan også skal udvikle sig, og hvis vi beholder Cleverly. Men det er stadig skuffende. Jeg ville 10x hellere have vi solgte Ji-Sung Park og beholdte Welbeck i klubben fremfor at leje ham ud. Han har alt hvad der skal til for at blive god...

Pils
30-07-2010, 09:32
FORHELVEDE!

Det er SÅ synd for Danny. Han har spillet rigtig godt i pre-sæsonskampene og især som Inside Forward eller Winger! Synes virkelig han har imponeret rigtig meget, mere end Macheda. Synes faktisk kun Macheda har været god mod MLS Allstars, mens Welbeck har været god i alle kampene.

Synes det er så skuffende en beslutning af Ferguson - Dog på den anden side kan jeg godt se at der måske ikke er plads til ham hvis Obertan også skal udvikle sig, og hvis vi beholder Cleverly. Men det er stadig skuffende. Jeg ville 10x hellere have vi solgte Ji-Sung Park og beholdte Welbeck i klubben fremfor at leje ham ud. Han har alt hvad der skal til for at blive god...

Det er vel også derfor vi overvejer at leje ham ud, så han kan være nogenlunde sikker på 1 holds fodbold hver eneste runde. Det ville han jo ikke være i United. På fløjene har vi jo flere spillere der står foran ham og i angrebet har vi også flere spillere . Så ali i alt synes jeg det er fornuftigt at udleje ham, så han kan udvikle sig.

Jev
30-07-2010, 10:38
Welbeck er en mere rund og komplet spiller end Macheda, men han er stadig usleben, mens Macheda som rendyrket målscorer nærmest er færdigudviklet. Med angribere som Rooney og Berbatov, der i høj grad tager del i det opbyggende spil, kan jeg sagtens se, hvorfor man hellere vil have en udpræget måltyv som Macheda.

Din sætning med Park kan jeg ikke rigtig tage seriøst. Han er vel noget nær vores vigtigste spiller i de store kampe.

Dines
30-07-2010, 10:43
Jeg forstår på den ene side godt en udlejning af Welbeck, på den anden side ikke. Jeg forstår godt, at han vil få svært ved spilletid med Rooney, Berba, Owen, Hernandez foran ham som minimum, men jeg forstår altså ikke, at det er ham, der skal udlejes og ikke Macheda? Macheda er yngre, og jeg tror, at han har bedre af et udlån nu. Fordi Welbeck har ellers vist, at han er klar til mere førsteholdsfodbold under pre season. Men han er ikke udlejet i nu, så lad os vente og se.

Glory Man United
30-07-2010, 11:05
Jeg forstår på den ene side godt en udlejning af Welbeck, på den anden side ikke. Jeg forstår godt, at han vil få svært ved spilletid med Rooney, Berba, Owen, Hernandez foran ham som minimum, men jeg forstår altså ikke, at det er ham, der skal udlejes og ikke Macheda? Macheda er yngre, og jeg tror, at han har bedre af et udlån nu. Fordi Welbeck har ellers vist, at han er klar til mere førsteholdsfodbold under pre season. Men han er ikke udlejet i nu, så lad os vente og se.

....men seriøst: hvem ville du smide ind, hvis vi var bagud 0-1 med 15-20 mins igen? Macheda eller Welbeck?

Dines
30-07-2010, 11:15
....men seriøst: hvem ville du smide ind, hvis vi var bagud 0-1 med 15-20 mins igen? Macheda eller Welbeck?

Haha, det er så rigtig nok.

Donnichlas
30-07-2010, 16:11
Syntes det den rigtige beslutning at leje Welbeck ud og beholde macheda i truppen. Syntes at macheda ligner en mand, som skal op i rækken nu, han kan spille godt og blive en stjerne, eller omvendt. Det er på hans tid i karrieren hvor det er tag chancen eller farvel, derimod har welbeck et større talent end hvad er udviklet, han kan have meget godt af 1 år ude, og hans talent kan bære det.

Så at sige, så er jeg næsten 100 på at welbeck forbliver united spiller i mange år, mens macheda skal gribe det nu, ellers sker det aldrig at han bliver fast mand.

snegl
30-07-2010, 16:26
Synes det giver ret god mening hvad angår Welbeck, og jeg synes nærmere man skal se det som en positiv ting at han bliver lejet ud. Han vil få fast spilletid, hvilket er hvad han har brug for, samtidig med at han nok vil få mere spilletid end Macheda.

Jeg synes Welbeck ser mere udviklet ud end Macheda overall, og han vil nyde godt af at lære den mere fysiske del af spillet og lære at tage et større ansvar og præstere stabilt på et højt niveau. Macheda har omvendt fysikken og afslutningerne, og skal lære den tekniske og boldbesiddende del mere - det giver på en måde mening at han får de to ting mere i United, selvom jeg tvivler på at han får ret meget spilletid.

schousboe9
30-07-2010, 16:28
Så at sige, så er jeg næsten 100 på at welbeck forbliver united spiller i mange år, mens macheda skal gribe det nu, ellers sker det aldrig at han bliver fast mand.
Den vil jeg lige forstå rigtig: Skal vores foretrukne angrebspar hedde Rooney-Macheda når sæsonen er omme, ellers må sidstnævnte videre?

Donnichlas
30-07-2010, 16:32
Forkert formuleret..
Macheda skal have sit helt store gennembrud denne sæson, ellers tror jeg han kommer videre. Sådan jeg skulle formulerer det (:

schousboe9
30-07-2010, 16:36
Fair nok. Det andet havde måske været li' skarp nok. :)

Men for at vende tilbage til Welbeck, så mener jeg helt bestemt, det er ham, der har mest brug for/vil få mest ud af udlejnig af de to. Macheda vil få langt kortere vej til spilletid end Welbeck, da han 1) som GMU pointerer til hver en tid vil blive foretrukket i nødsituationer og 2) Welbeck ikke er udpræget boksspiller, men mere flagrende/kantspiller, og det er trods alt sjældent vi spiller 433 - og når vi gør, står der flere spillere før ham end Macheda har før sig.

At Macheda er yngre kan jeg ikke se skulle være et argument for udlejning. Er man god nok, er man gammel nok - er det ikke sådan det er? :)

snegl
30-07-2010, 16:45
Forkert formuleret..
Macheda skal have sit helt store gennembrud denne sæson, ellers tror jeg IKKE han kommer videre. Sådan jeg skulle formulerer det (:

Må jeg tilføje et IKKE her^.. ;)

Anyways så er det ikke verdens værste ting hvis Macheda ikke slår igennem i år. Han blir 19 i august, og jeg synes stadig godt at man kan se denne sæson som en buffersæson, hvor han bare får lidt flere chancer end sidst. Vi har trodsalt også en Hernandez der skal igang. De to kan formentlig gøre os giftige i Carling og FA Cuppen.

Alt dette gør iøvrigt at jeg ikke ser Berbatov få sit gennembrud. Han har altid været bedst når han har spillet 3-5 kampe i træk. Det var slemt nok med mængden af spilletid han fik i det henseende sidste sæson.

Donnichlas
30-07-2010, 18:31
Selvfølgelig skulle der presses et 'ikke' ind. Jeg ved ikke rigtig hvorfor, men welbeck er et langt større talent, efter min vurdering.
Og grundet det og Javier tror jeg det skal ske nu, ellers så bliver han aldrig fast mand for holdet, fordi der er 2 andre på omtrent samme alder (Javier h. lidt ældre) der ses mere potentiale i. Tror det her skal være hans store sæson, her han skal vise sit talent ordentlig frem ihvertfald. Ellers har vi welbeck på omtrent samme alder som besidder evner over machedas, som skubber ham langt ned.

Jeg tror vel og mærket på knægten, jeg tror godt han kan få sit gennembrud denne sæson, med 10+ mål til følge i alle tuneringer, hvis han velogmærket holder sig skadesfri, og får den tillid han skal have.

Ps. tror ikke kun Javier h. bliver vigtig i cup kampe, tror han kommer til at blomstre og man kigger tilbage, og siger "det var ihvertfald ikke hans skyld vi ikke vandt store titler" hvis vi intet skulle vinde.

Jev
31-07-2010, 14:25
Jeg er overbevist om, at Fergie ser større potentiale i Kiko end i Welbeck. Han skamroser Kiko ved hver given chance.

Jeg synes også, det er lidt voldsomt at kalde dette sidste chance for Macheda. Knægten er 18 år. Hvor mange chancer har han egentlig fået?

RAppel
05-08-2010, 16:36
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6295783,00.html

Det ville passe mig fint. Spændende at se hvad han kan udrette i PL. Han er trods alt en diamond in the rough. Han ville få en hel del spilletid i Sunderland tror jeg.

Han er allerede i truppen på wiki. Så kan man så ligge det i det man vil. :)

Runaldo
05-08-2010, 16:39
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6295783,00.html

Det ville passe mig fint. Spændende at se hvad han kan udrette i PL. Han er trods alt en diamond in the rough. Han ville få en hel del spilletid i Sunderland tror jeg.

Han er allerede i truppen på wiki. Så kan man så ligge det i et man vil. :)

Han skal bare bulk'e lidt op, så er han klar. Så kan han nemt blive en Darren Bent med speed.

MadsG
05-08-2010, 17:12
Det er stadig relativt stærke spillere hans skal kæmpe mod om pladsen ved siden Bent i Fraizer Campelll og Kenwyne Jones. Ellers må man håbe, at Bruce også giver ham spilletid på kanten.

MOHoegsted
05-08-2010, 18:15
Syntes da godt nok også det er hårdt at sige det skal være i år Macheda slår igennem, tror ikke på det bliver "hans" sæson, forhåbenligt en bedre sæson end de andre, med flere kampe og flere mål, hvor han viser han også kan score mål, men det SKAL ikke være i år.
Se på Javier Hernandez, det egentlig først sidste sæson i Chivas han har vist sit værd i klubben, blev godt nok også skadet sæsonen før, men det først sidste sæson han viste målnæse.

Christensen
07-09-2010, 19:15
Welbeck scorede to mål + en assist for England U21 i deres 3-0 sejr over Litauen. Cleverly skulle også have spillet en god kamp (igen igen).

EDIT: Don Kafai har allerede nævnt det i en anden tråd - jeg er for langsom.... ;)

Flax_Generous
18-10-2010, 21:38
Han gør det godt for Sunderland, synes I ikke? I dag holder han i hvert fald Gyan, som Sunderland ellers betalte 110 mio. kr. for, på bænken.

snegl
18-10-2010, 21:47
Ifølge mange der følger ham er han ihvertfald begyndt at ligne en klassespiller i støbeskeen. Der må være noget om snakken. Håber han ikke render ind i en skade eller lignende.

Christensen
18-10-2010, 21:55
Har set to eller tre kampe med Sunderland, og han har gjort det flot. Især i kampen mod Liverpool var han rigtig god, og var IMO den Sunderlands bedste spiller.
Steve Bruce bruger ham som venstre fløj, men jeg gad egentlig godt se ham som angriber, der vel er hans naturlige position, men han gør det som sagt flot på fløjen.

Er det forresten kun mig, der synes der er lidt Henry over ham?

DavidMadsen
18-10-2010, 21:55
Han gør det godt for Sunderland, synes I ikke? I dag holder han i hvert fald Gyan, som Sunderland ellers betalte 110 mio. kr. for, på bænken.
Har lige travlt med noget andet, men spiller han på kanten igen idag? Hvis han og Cleverley gør god figur under resten af deres ophold, kunne man jo håbe at de tager over for Giggs og Scholes. I hope so! Det ville være så fedt. Specielt fordi jeg har været kæmpe fan af Welbeck i lang tid.

United DK
19-10-2010, 06:05
Nu er Welbeck væk for denne sæson, men så glæder jeg mig i hvert fald til januar, når Cleverley vender tilbage. Jeg tror seriøst han er mere end nyere tids talenter som Fletcher og O'Shea, han er nærmere noget a la Giggs og Scholes.

DavidMadsen
31-10-2010, 15:07
Welbeck starter selvfølgelig inde (igen) idag. Han har bidt sig helt fast på Sunderland's hold, og jeg tror snart han er klar til at spille en rolle for os.

snegl
31-10-2010, 20:57
Welbeck starter selvfølgelig inde (igen) idag. Han har bidt sig helt fast på Sunderland's hold, og jeg tror snart han er klar til at spille en rolle for os.

Jeg tror der stadig er lang vej. Han har klart potentialet, men i mine øjne skal han være en etableret faktor, der udretter noget og scorer mål jævnligt før han skal tilbage. Han har vist so far scoret 0 mål.

Giv ham 2 år i en klub hvor han får fast spilletid. Han bliver ikke udviklet nok ved at sidde på bænken hos os fra næste sommer alligevel, og hvis vi skal bruge ham skal han have en jævn høj klasse for at konkurrere med de andre.

United DK
31-10-2010, 21:08
Jeg tror der stadig er lang vej. Han har klart potentialet, men i mine øjne skal han være en etableret faktor, der udretter noget og scorer mål jævnligt før han skal tilbage. Han har vist so far scoret 0 mål.

Giv ham 2 år i en klub hvor han får fast spilletid. Han bliver ikke udviklet nok ved at sidde på bænken hos os fra næste sommer alligevel, og hvis vi skal bruge ham skal han have en jævn høj klasse for at konkurrere med de andre.

Nu besidder vi ikke høj klasse på ret mange positioner, medmindre vi går shop amok til sommer, så han bør bestemt komme tilbage, og få en ærlig chance. Hvis vi udlejer ham i to år, så er der til tid sikkert flere, der er foran ham i køen, og så er løbet kørt for ham i United-sammenhæng. Hvis vi også antager, at der kommer den store udrensning, som der har været snak om, så bør det også øge Welbecks muligheder.

Don Kafai
31-10-2010, 21:16
Lidt reaktioner fra Sunderland-fans (link sakset fra RedCafe):

http://www.readytogo.net/smb/showthread.php?t=535908

United DK
31-10-2010, 21:47
Så Steve Bruce er en idiot?

Don Kafai
31-10-2010, 21:53
Så Steve Bruce er en idiot?

I følge den tråd er han.

Men man ser jo mange hate-tråde rundt omkring der ikke passer. Eksempelvis Dimitar Berbatov-tråden på OldTrafford.dk.

United DK
31-10-2010, 22:02
I følge den tråd er han.

Men man ser jo mange hate-tråde rundt omkring der ikke passer. Eksempelvis Dimitar Berbatov-tråden på OldTrafford.dk.

Obviously you can't handle the truth!

Nogengange er folk måske lige en tand for hårdere ved Berbatov, men ligesom da Foster for lidt over et år siden blev sablet ned, så er der altid lidt (eller meget) sandhed over det. Jeg har aldrig oplevet en spiller, der levere varen, blev kritiseret heftigt.

Jeg lærte aldrig at holde af Ronaldo, ligesom jeg heller aldrig gør med Nani, men jeg kan godt se, at de begge har klasse, førstnævnte noget mere end den anden, men stadig.

Jeg har set to kampe med Sunderland i år, og det var 2-2 kampen på Anfield, hvor han gjorde det godt, og så dagens kamp mod Newcastle, hvor alle var ringe, så jeg ved ikke, hvordan han har spillet generelt. Jeg kan dog ikke se, hvorfor man som Sunderland-fan skulle oprette en hadetråd, hvis der ikke var noget om snakken, altså at Welbeck spiller som en pose nødder, ikke at Steve Bruce er en idiot.

Don Kafai
31-10-2010, 22:17
Jeg har set to kampe med Sunderland i år, og det var 2-2 kampen på Anfield, hvor han gjorde det godt, og så dagens kamp mod Newcastle, hvor alle var ringe, så jeg ved ikke, hvordan han har spillet generelt. Jeg kan dog ikke se, hvorfor man som Sunderland-fan skulle oprette en hadetråd, hvis der ikke var noget om snakken, altså at Welbeck spiller som en pose nødder, ikke at Steve Bruce er en idiot.

Tråden blev oprettet efter de har tabt 1-5. Nogen skal vel være syndebuk, og hvilket nemmere sted at starte end hos én der ikke engang er på lønningslisten i klubben?

Jeg tror ikke han er så ringe som de gør ham til. Selvom tingene ikke kører for ham, så har han stadig en sindssyg arbejdsradius, og det er nok derfor han starter foran en mere stillestående Gyan.

Men der er nok noget om at han ikke har løftet holdet. Men det ville nok også være for meget at forlange, da han er 19 år gammel, og så er Sunderlands hold heller ikke talentløst. Jeg tror fx Cleverley har større muligheder på et meget middelmådigt Wigan-hold.

United DK
31-10-2010, 22:23
Tråden blev oprettet efter de har tabt 1-5. Nogen skal vel være syndebuk, og hvilket nemmere sted at starte end hos én der ikke engang er på lønningslisten i klubben?

Jeg tror ikke han er så ringe som de gør ham til. Selvom tingene ikke kører for ham, så har han stadig en sindssyg arbejdsradius, og det er nok derfor han starter foran en mere stillestående Gyan.

Men der er nok noget om at han ikke har løftet holdet. Men det ville nok også være for meget at forlange, da han er 19 år gammel, og så er Sunderlands hold heller ikke talentløst. Jeg tror fx Cleverley har større muligheder på et meget middelmådigt Wigan-hold.

Som jeg siger, så tror jeg heller ikke han har været en kæmpe katastrofe, men havde han nu spillet godt generelt, så havde han nok fået på puklen mht. hans manglende aflevering til Bent, som de omtaler (har ikke selv set situationen), men så heller ikke mere. Han får jo den helt store tur i den tråd.

MOHoegsted
31-10-2010, 23:58
Jeg lærte aldrig at holde af Ronaldo, ligesom jeg heller aldrig gør med Nani, men jeg kan godt se, at de begge har klasse, førstnævnte noget mere end den anden, men stadig.

Må man spørge hvorfor? Fordi Ronaldo er nok den jeg holdte mest af, og stadig gør af alle spillere..

Altså nu snakker de Sunderlands fans om at han skulle lægge den af til Bent sådan de scoret 1 mål, de havde sgu nok tabt alligevel, de var klart overlegne, ved godt 1 mål kan ændre en kamp, men det for dårligt. Det ikke hans skyld de tabte, han var jo egentlig den eneste der arbejdet for holdet, at han laver 1 fejl kan alle vel, men det er jo ikke et stort problem hvis det var Bent, og han laver skam også fejl..
Det med Welbeck har scoret 0 mål, kan vel skyldes han spiller kant, i en defensiv 4-4-2, ikke en offensiv kant - han har vel heller ikke haft selvtilliden eller nok tid til at score.

Han har jo spillet et par kampe før hvor han gjorde det udemærket, men så skal man bare straffes for en fejl man laver, i en alder af 19.

United DK
01-11-2010, 06:08
Må man spørge hvorfor? Fordi Ronaldo er nok den jeg holdte mest af, og stadig gør af alle spillere..

De der sydlandske flødeboller bliver bare aldrig min kop te, selvom nogen af dem er gode. Både Ronaldo og Nani har nogengange en forfærdelig attitude, specielt hvis tingene ikke lykkedes, men det virker af og til som om, at det ligger til folk dernede fra.

DavidMadsen
01-11-2010, 07:23
De der sydlandske flødeboller bliver bare aldrig min kop te, selvom nogen af dem er gode. Både Ronaldo og Nani har nogengange en forfærdelig attitude, specielt hvis tingene ikke lykkedes, men det virker af og til som om, at det ligger til folk dernede fra.
Tja, det er vel meget forskelligt. Kig på f.eks. Xavi og Iniesta, som imo har en super attitude. Der vil jo altid være sådan nogle typer ind i mellem. Lige så meget som jeg elsker Nani, lige så meget hader jeg når han filmer eller tuder over frispark.

MOHoegsted
01-11-2010, 10:19
Tja, det er vel meget forskelligt. Kig på f.eks. Xavi og Iniesta, som imo har en super attitude. Der vil jo altid være sådan nogle typer ind i mellem. Lige så meget som jeg elsker Nani, lige så meget hader jeg når han filmer eller tuder over frispark.

Så du har aldrig været glad når det faktisk har gavnet os i en vigtig kamp, hvor Ronaldo kan finde på at filme, og så scorer på frispark eller noget andet.

Kan dog godt følge jer.

Howitzer
14-11-2010, 19:01
Stjernekamp af Welbeck i dag...virkelig lovende! Lad ham bare få en hel sæson i Sunderland med spilletid hver uge - han bliver bedre hver gang jeg ser ham!

RAppel
14-11-2010, 19:40
Han blev MoM. Spillede også godt.

Don Kafai
14-11-2010, 22:45
Lad for Guds skyld være med at kalde ham hjem!

Han er i en klub med fast spilletid, og præstationer som i dag giver ham selvtillid.

United HAR nok angribere. Berbatov, Hernandez, Macheda og så Rooney der (forhåbentligt) snart er tilbage. Derudover er Michael Owen og Chris Smalling udmærkede indskiftere.

MartinNielsen
14-11-2010, 23:02
Lad for Guds skyld være med at kalde ham hjem!

Han er i en klub med fast spilletid, og præstationer som i dag giver ham selvtillid.

United HAR nok angribere. Berbatov, Hernandez, Macheda og så Rooney der (forhåbentligt) snart er tilbage. Derudover er Michael Owen og Chris Smalling udmærkede indskiftere.

Smalling, i angrebet?

Desuden ser jeg mere Welbeck som en kantspiller som skal gå ind i banen :)

DavidMadsen
14-11-2010, 23:05
Smalling, i angrebet?
Desuden ser jeg mere Welbeck som en kantspiller som skal gå ind i banen :)
Smalling kom jo ind i angrebet mod Villa. ;)
Ser også Welbeck som kant. Han er ikke farlig nok til at være striker endnu.

Flax_Generous
14-11-2010, 23:49
Sunderland har fået sig lidt af et luksusproblem med Gyan og Welbeck i topform og Bent som var deres klart bedste spiller sidste sæson og som er snart er tilbage fra en skade. Jeg håber ikke, at Welbeck bliver taberen i den kamp.

Don Kafai
15-11-2010, 00:15
Sunderland har fået sig lidt af et luksusproblem med Gyan og Welbeck i topform og Bent som var deres klart bedste spiller sidste sæson og som er snart er tilbage fra en skade. Jeg håber ikke, at Welbeck bliver taberen i den kamp.

Er der ikke mulighed for de alle tre kan spille?

I værste fald er Welbeck vel 1. udskifter (i hvert fald til angrebet, og måske også til kanten), og så skal han nok stadig få en del minutter.

Udover det har jeg lagt mærke til, at Bruce ofte skifter ud efter en times tid, så her er der rig mulighed for spilletid til Danny-drengen.

Bugge
22-11-2010, 21:24
Har udlignet for Sunderland mod Everton!

United DK
22-11-2010, 21:31
Har udlignet for Sunderland mod Everton!

Hvem har udlignet?

Bugge
22-11-2010, 21:32
Hvem har udlignet?

Darren Bent...... :tumble:

Jeg skriver i "Danny Welbeck" tråden, go figure :D

Ready123
22-11-2010, 22:29
Danny Welbeck!! 1-2! :D hans andet mål i kampen :D

United-forever
22-11-2010, 22:29
Og så scorede Welbeck til 2-1 ...

Jesus
22-11-2010, 22:30
Darren Bent...... :tumble:

Jeg skriver i "Danny Welbeck" tråden, go figure :D

Og han har bragt dem foran!

snegl
Udemærket mål. Godt headet ind i det lange hjørne, selvom ham med indlægget var pænt meget offside :D

United-forever
I det hele taget en god indsats han leverer so far ..

United-forever
22-11-2010, 22:31
Udemærket mål. Godt headet ind i det lange hjørne, selvom ham med indlægget var pænt meget offside :D

Ham med indlægget som i Richardson ? ;)

snegl
22-11-2010, 22:37
Ham med indlægget som i Richardson ? ;)

Hehe jaa.. Kunne ikke lige lure på mit stream hvem det var.. Welbeck er i modsætning til hans Unitedtid ret god at spille den op på i den kamp her.

So far har han i anden halvleg også virket ret god på bolden. Meget boldsikker, og hurtig i afleveringerne og hans løb.

WhoCares
22-11-2010, 22:39
Nu sidder jeg og ser den 4. kamp i streg med Sunderland og Welbeck, og han bliver bedre og bedre. Han bruger sin fysik, hurtighed og teknik og matcher igen nogle af de store og gode forsvarere i PL - som 19-årig vel at mærke.

Håber han kan holde sig fri for skader og stadigt blive endnu mere effektiv i at skabe og score mål, så han kan komme tilbage og få plads til at træde ind på den store scene - eller i hvert fald muligheden for forsøget. Så kunne man måske også slappe lidt af med at høre om al den tågesnak om 16-årige belgiere, mellemvare franskmænd og spaniere, og sydamerikanske vidunderbørn.

Anyway - ville bare lige fortælle til dem der ikke ser vores udlejede talenter så meget og håber på sensationstransfers, at en af vores egne gør det rigtig godt for tiden. :tumble: God nat

snegl
22-11-2010, 22:42
2-2. Skal Dannyboy lige lave en Berbatov?

Jesus
22-11-2010, 22:42
Hattrick, Danny, hattrick!

snegl
22-11-2010, 22:54
Puhh.. Stor chance midt i feltet til ham i 4. overtidsminut. Smed den desværre forbi mål.

DavidMadsen
22-11-2010, 22:57
Fremragende at han får scoret to mål. Har længe troet på ham, og han begynder virkeligt at vise sit talent.

Dines
23-11-2010, 00:03
Danny Welbeck > Macheda.. Jeg må ærlig indrømme, at jeg ser mere lys i Welbeck end Macheda. Macheda er en god indskifter, men hans præstationer, når han starter inde er så elendige. Welbeck har flere kvaliteter, og når han får erfaring og muskelmasse, kan han blive en rigtig god spiller.

DavidMadsen
23-11-2010, 00:09
Danny Welbeck > Macheda.. Jeg må ærlig indrømme, at jeg ser mere lys i Welbeck end Macheda. Macheda er en god indskifter, men hans præstationer, når han starter inde er så elendige. Welbeck har flere kvaliteter, og når han får erfaring og muskelmasse, kan han blive en rigtig god spiller.
Tja, supersubs kan også altid bruges, hvis de er tilfredse med den rolle.

Don Kafai
23-11-2010, 00:23
I forhold til Macheda har Welbeck også sit vanvittige arbejdsraseri, hvorfor han selv når han spiller skidt, stadig vil have spillet en "god kamp" fordi han har løbet ufattelig meget. Lidt det samme der var tilfældet med Tevez i United, der mest af alt fik ros for sine jammerlige indsatser idet han løb efter bolden når han så sit snit.

Jeg har hørt fra mange nu, at Welbeck er bedst på kanten, og jeg kan da godt se mulighederne med ham pga. hans speed, boldkontrol og et højreben der er knastørt, men jeg har stadig en rolle som 2. angriber tiltænkt for ham i mit hoved. Tror han vil supplere rigtig mange angribere (fx Bent eller Gyan) rigtig godt.

Fedt iøvrigt at en af vores spillere har succes på lån i PL. Han skal bare blive i Sunderland resten af sæsonen, og så komme tilbage i vores trup til sommer, hvor vi forhåbentlig har skilt os af med Owen og Diouf.

Sgoales
23-11-2010, 07:15
Nu sidder jeg og ser den 4. kamp i streg med Sunderland og Welbeck, og han bliver bedre og bedre. Han bruger sin fysik, hurtighed og teknik og matcher igen nogle af de store og gode forsvarere i PL - som 19-årig vel at mærke.

Håber han kan holde sig fri for skader og stadigt blive endnu mere effektiv i at skabe og score mål, så han kan komme tilbage og få plads til at træde ind på den store scene - eller i hvert fald muligheden for forsøget. Så kunne man måske også slappe lidt af med at høre om al den tågesnak om 16-årige belgiere, mellemvare franskmænd og spaniere, og sydamerikanske vidunderbørn.

Anyway - ville bare lige fortælle til dem der ikke ser vores udlejede talenter så meget og håber på sensationstransfers, at en af vores egne gør det rigtig godt for tiden. :tumble: God nat

Tågesnakken om den 16 årige belgier scorede altså 2 mål for Belgien i onsdags på udebane mod Rusland... Jeg gætter på det er ham du hentyder til.
http://www.bold.dk/statistik/kampdata.php?gameid=471320

Glory Man United
23-11-2010, 07:56

Jeg kan huske, at du og jeg havde diskussionen, da Welbeck røg til Sunderland. Jeg vil holde fast i mit udsagn fra dengang. Hvis vi snakker om en 4. eller 5. angriber, som udelukkende får en bænketjans en gang imellem, så vil jeg helst have Macheda. Men ja, er vi derude hvor en startplads er et tema, så er der mere idé i Welbeck...

WhoCares
23-11-2010, 12:31
Tågesnakken om den 16 årige belgier scorede altså 2 mål for Belgien i onsdags på udebane mod Rusland... Jeg gætter på det er ham du hentyder til.
http://www.bold.dk/statistik/kampdata.php?gameid=471320

Jeg er helt med på at han er god - jeg mener bare ikke at han er manden/drengen vi skal satse på til sommer hvis vi selv har spillerne der med potentiale og PL kampe og mål i kroppen.

p.s. Det var også bare et surt opstød - kunne ikke styre mig - var pænt træt da jeg skrev det :)

Flax_Generous
23-11-2010, 15:44
Danny Welbeck > Macheda
Jeg er bare glad for, at United endelig har to så store angrebstalenter. Det har jeg ventet på i mange, mange år. De er jo to af Europas største 19-årige angrebstalenter.

ChristianR
23-11-2010, 16:19
Jeg er bare glad for, at United endelig har to så store angrebstalenter. Det har jeg ventet på i mange, mange år. De er jo to af Europas største 19-årige angrebstalenter.

Personligt har jeg nu haft svært ved at få øje på de aktioner og/eller kampe, hvor Macheda skulle have slået sig fast som et af Europas største angrebstalenter.

Mon ikke den anskuelse bærer præg af at være set gennem røde briller og det faktum, at han i en så tidlig alder har opnået et relativt højt antal kampe for en klub af Uniteds kaliber?

IMO skyldes det i højere grad tilfældigheder end outstanding fodboldkvaliteter, og jeg har på fornemmelsen, at han aldrig vil slå igennem som fast angriber i en af Europas 10 største klubber.

Wellbeck derimod har jeg noget større forventninger til. Det kunne da være fantastisk at have en home grown spiller, der kunne slå rigtig igennem på førsteholdet. Så må vi bare krydse fingre for, det ikke er endnu en Frazier Campbel.

DavidMadsen
23-11-2010, 16:37
For slet ikke at tale om de mange andre angrebstalenter vi har i klubben. Selvom Javier Hernandez ikke er fra Europa, vil jeg mene at vores delte topscorer også er et ufatteligt stort talent.

MOHoegsted
23-11-2010, 16:46
For slet ikke at tale om de mange andre angrebstalenter vi har i klubben. Selvom Javier Hernandez ikke er fra Europa, vil jeg mene at vores delte topscorer også er et ufatteligt stort talent.

Enig.. Vi har allerede 3 kæmpe store angrebs talenter.
Romelu Lukaku er godt nok spændende, men vi har ikke brug for endnu et talent..

- Men nøj.. Hvor tårret Welbeck røv i Everton i går..
Var det hans 3 mål? Bare sæt ham op i angrebet og så scorer han. Nu skylder Sunderland's fans vist en ..

Flax_Generous
23-11-2010, 18:06
Personligt har jeg nu haft svært ved at få øje på de aktioner og/eller kampe, hvor Macheda skulle have slået sig fast som et af Europas største angrebstalenter.
4 Premier League-mål for Manchester United for en der lige er fyldt 19 år er nu ikke noget som sker så tit. Det er kun sjældne spillere som Owen, Fowler, Rooney og så videre, som har præsteret mere i den alder for en engelsk storklub.

Desuden har han spillet på samtlige italienske ungdomslandshold og er nu fast mand på deres U21-hold.

Det kan godt være, at han ikke er Müller, Benzema, Bojan, Pato eller Balotelli (som alle er et, to eller tre år ældre), men et kæmpetalent er han altså. Hvis han spillede på et middelgodt Serie-A-hold havde han scoret det tredobbelte og været omgivet af transferrygter til storklubber ved hvert transfervindue.

IMO skyldes det i højere grad tilfældigheder end outstanding fodboldkvaliteter, og jeg har på fornemmelsen, at han aldrig vil slå igennem som fast angriber i en af Europas 10 største klubber.
Det er altid svært at spå om unge talenters fremtid. Der kan jo ske så meget, lige fra skader til manglende arbejdsvilje. Men det er i mine øjne hul i hovedet at påstå, at Macheda er nået til hvor han er nu pga. tilfældigheder. Man kan ikke afgøre kampe for United som 17-18-19-årig, hvis man ikke har "outstanding" kvalitet.

Man får heller ikke følgende ros af Ferguson, hvis man ikke kan noget specielt: "We always think about Macheda that going through on the goalkeeper he is probably the best we have," "We’ve got big hopes for Macheda – that’s one of the main reasons why we didn’t move (for someone else) in the market," "Macheda has had a terrible season with injuries. But he came back on Saturday and I am delighted about that because without question he is one of the most exciting young strikers I have had in my time at Manchester United. His ability about the box for a young player is outstanding." Og jeg kunne blive ved.

Wellbeck derimod har jeg noget større forventninger til. Det kunne da være fantastisk at have en home grown spiller, der kunne slå rigtig igennem på førsteholdet. Så må vi bare krydse fingre for, det ikke er endnu en Frazier Campbel.
Da Frazier Campbell var 19 år, altså på alder med Welbeck og Macheda, så spillede han i den belgiske 2. division. Frazier Campbell er nu 23 år, og han er stadigvæk ikke lige så god som Welbeck og Macheda er det lige nu. Welbeck og Macheda er æoner foran Campbell (og alle andre angrebstalenter, jeg har set i Uniteds trøje, udover Rossi).

ChristianR
23-11-2010, 18:32
4 Premier League-mål for Manchester United for en der lige er fyldt 19 år er nu ikke noget som sker så tit. Det er kun sjældne spillere som Owen, Fowler, Rooney og så videre, som har præsteret mere i den alder for en engelsk storklub.
Det var netop det, jeg mente skyldtes tilfældigheder. Tilfældigheder som i, at hans spilletid på holdet i høj grad skyldes skader og et angreb med begrænset konkurrence taget klubbens niveau i betragtnig. Målene skyldes vel også i større eller mindre grad tilfædligheder. Ikke mindst første mål mod Villa og afretteren af Carricks skud kort tid efter. De senere mål har vist heller ikke været unikke perler.

Desuden har han spillet på samtlige italienske ungdomslandshold og er nu fast mand på deres U21-hold.

Det er selvfølgelig også flot, selvom flere spillere nok går igennem det samme uden senere at bryde igennem på topniveau. Jegselv har ikke set meget til ham på ungdomslandsholdene, så det vil jeg ikke komme mere ind på.

Hvis han spillede på et middelgodt Serie-A-hold havde han scoret det tredobbelte og været omgivet af transferrygter til storklubber ved hvert transfervindue.

Det er jo en NOGET hypotetisk påstand. Jeg benægter det dog ikke. Dog ser man dog tit den slags blive hypet en sæson eller to, hvorefter de aldrig slår igennem.

Det er altid svært at spå om unge talenters fremtid. Der kan jo ske så meget, lige fra skader til manglende arbejdsvilje. Men det er i mine øjne hul i hovedet at påstå, at Macheda er nået til hvor han er nu pga. tilfældigheder. Man kan ikke afgøre kampe for United som 17-18-19-årig, hvis man ikke har "outstanding" kvalitet.
Hvor han er nu viser vel bare, at han er bedre end spillere som Diouf og en konstant skadet Owen. Når alle er fit er han stadig bag Rooney, Berba og Hernandez. Mange spillere ville kunne fravriste ham titlen som Uniteds 4. angriber.

Man får heller ikke følgende ros af Ferguson, hvis man ikke kan noget specielt: "We always think about Macheda that going through on the goalkeeper he is probably the best we have," "We’ve got big hopes for Macheda – that’s one of the main reasons why we didn’t move (for someone else) in the market," "Macheda has had a terrible season with injuries. But he came back on Saturday and I am delighted about that because without question he is one of the most exciting young strikers I have had in my time at Manchester United. His ability about the box for a young player is outstanding." Og jeg kunne blive ved.
Fergusons ros har jeg også bidt mærke i. Han ser jo mere til fodboldspilleren Macheda, end jeg gør. Han har endnu ikke imponeret mig synderligt på fodboldbanen for United. Jeg kan dog nok også komme med talrige Ferguson-citater, hvor han har rost andre talenter og indkøb, som aldrig er slået igennem i klubben. Jeg mindes også, at han spåede Danny Simpson en lang og gloværdig karriere på Old Trafford.

Da Frazier Campbell var 19 år, altså på alder med Welbeck og Macheda, så spillede han i den belgiske 2. division. Frazier Campbell er nu 23 år, og han er stadigvæk ikke lige så god som Welbeck og Macheda er det lige nu. Welbeck og Macheda er æoner foran Campbell (og alle andre angrebstalenter, jeg har set i Uniteds trøje, udover Rossi).

Korrekt. Man skal naturligvis have in mente, at de stadig kun er 19 år. Så jeg ser heller ikke nogen grund til at drage forhastede konklusioner. Man skal bare passe på med at sætte forventningerne for højt, bare fordi de er Unitedspillere.

Dines
23-11-2010, 18:36
Jeg kan huske, at du og jeg havde diskussionen, da Welbeck røg til Sunderland. Jeg vil holde fast i mit udsagn fra dengang. Hvis vi snakker om en 4. eller 5. angriber, som udelukkende får en bænketjans en gang imellem, så vil jeg helst have Macheda. Men ja, er vi derude hvor en startplads er et tema, så er der mere idé i Welbeck...

Det er jeg enig i. Macheda er god at sætte ind, men han er 19 år nu. Han har på trods af skader, været inde omkring førsteholdet i halvandet år. Nu vil jeg gerne snart at se nogle gode kampe fra hans side, når han starter inde. Det nytter ikke at have en angriber, der kan komme ind i de sidste 10 minutter og være sindsyg god, men så når han starter inde ikke kan komme frem til en afslutning eller i det hele taget holde på bolden. Macheda har talent, men han må snart begynde at bevise mere. For Welbeck gør det fremragende for Sunderland p.t. og har været fast mand mere eller mindre hele sæsonen.

Flax_Generous
23-11-2010, 18:51
Han har på trods af skader, været inde omkring førsteholdet i halvandet år. Nu vil jeg gerne snart at se nogle gode kampe fra hans side, når han starter inde.
Sidste sæson fik han sin første Premier League-kamp i slutningen af marts-måned, fordi han havde været skadet det meste af tiden inden. Altså næsten et år efter sin Premier League-debut. Han er stadig meget tidlig i sin udvikling og har - ligesom Welbeck - været hæmmet af et par skader.

Og så bliver jeg lige nødt til at pointere det igen: Knægten er altså kun 19 år. Jeg kan ikke nævne én eneste United-angriber i nyere tid, udover Rooney, som har slået igennem i den alder. Solskjær, Cole, Nistelrooy, Forlan, Saha, Hernandez, Cantona og mange andre var alle meget, meget længere fra en startplads i United end Macheda er det på nuværende niveau. Så selv hvis han ikke viser noget, udover et par gode indhop og et par mål, resten af sæsonen, så ser jeg ingen grund til at gå i panik.

Flax_Generous
23-11-2010, 19:05
De senere mål har vist heller ikke været unikke perler.
Jeg er uenig - målene mod Aston Villa viser en strålende afslutningsevne. Dette har han også vist for reserveholdet, ungdomslandsholdene og på Uniteds USA-træningstur i sommers. Jeg kan se masser af lovende facetter ved hans spil, også selvom han har det svært når han starter inde alene på toppen.

Mange spillere ville kunne fravriste ham titlen som Uniteds 4. angriber.
Ja, men der findes ikke mange større angrebstalenter på 19 år.

Jeg mindes også, at han spåede Danny Simpson en lang og gloværdig karriere på Old Trafford.
Jeg mindes ikke, at han blev rost så meget som Macheda. Men selv hvis Simpson fik lige så meget ros, så fik Simpson alligevel ikke mere end tre Premier League-kampe for United. Som 20-årig. Macheda har allerede nu fået mange flere chancer, netop fordi Ferguson ser noget specielt i ham.

Man skal bare passe på med at sætte forventningerne for højt, bare fordi de er Unitedspillere.
Jeg mener helt alvorligt, at Macheda har potentiale til at havne på et niveau mellem Rossi (som er blandt de mest scorede i spansk fodbold og fast mand på det italienske landshold) og Rooney (som er en af verdens bedste angribere). Det samme mener jeg med Welbeck. De to er de største angrebstalenter, jeg har set komme igennem Uniteds akademi. Kun Rossi kan måle sig med de to.

RAppel
24-11-2010, 09:40
Er det kun mig der læser (http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6524363,00.html) det som han egentlig ikke har lyst til at komme tilbage til United? Med udtalelser som disse virker det ikke som han har lyst til at komme tilbage. Han virker ret skuffet over han ikke fik kontinuerlige kampe.

"At United, I was getting the odd chance here and there but I was never ready to take them.

"I'd miss loads of games and then I'd be thrown in and would struggle to do myself justice.

"It's different here. I'm playing every game and I'm getting better and better. You can see I am benefiting from it.

"I'm confident and I'm really enjoying my football.

United DK
24-11-2010, 10:29
Er det kun mig der læser (http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6524363,00.html) det som han egentlig ikke har lyst til at komme tilbage til United? Med udtalelser som disse virker det ikke som han har lyst til at komme tilbage. Han virker ret skuffet over han ikke fik kontinuerlige kampe.

Jeg er nu spændt på at se hvad Bruce gør, når Bent vender tilbage. Jeg går udfra han er en af de første på holdkortet, og det derefter så står mellem Welbeck og Gyan. Begge har leveret varen i Bents fravær, så det kan blive et såkaldt luksusproblem. Jeg tror ikke Welbeck ryger ud på kanten med folk som Zenden, Richardson og Malbranque til rådighed, ligesom et systemskifte til 4-3-3 næppe heller kommer på tale.

Glory Man United
24-11-2010, 11:17
Jeg er nu spændt på at se hvad Bruce gør, når Bent vender tilbage. Jeg går udfra han er en af de første på holdkortet, og det derefter så står mellem Welbeck og Gyan. Begge har leveret varen i Bents fravær, så det kan blive et såkaldt luksusproblem. Jeg tror ikke Welbeck ryger ud på kanten med folk som Zenden, Richardson og Malbranque til rådighed, ligesom et systemskifte til 4-3-3 næppe heller kommer på tale.

Var Bent ikke med mod Villa? Og endnu har Bruce vist ikke en eneste gang haft Bent/Gyan i startopstillingen. Og så lige til sidst: Welbeck HAR spillet nogle af kampene på kanten i en 4-3-3

United DK
24-11-2010, 11:34
Var Bent ikke med mod Villa? Og endnu har Bruce vist ikke en eneste gang haft Bent/Gyan i startopstillingen. Og så lige til sidst: Welbeck HAR spillet nogle af kampene på kanten i en 4-3-3

Jo, min fejl, Bent var med mod Everton i mandags, men der var Gyan så vist skadet, så "det tæller ikke". Det er også rigtigt, at Bent og Gyan ikke har dannet angrebsduo indtil videre, men Gyan havde vist lidt start-vanskeligheder, men nu hvor han er kommet ordentligt i gang, så vil det undre mig meget, hvis man stadig holder klubbens dyreste indkøb til dato ude. Den slags skilte giver somregel en del snor, og hvorfor holde ham ude til fordel for en lejesvend?

Mht. den såkaldte 4-3-3 var det nok mere end 4-5-1, som man ganske rigtigt benyttede bl.a. på Anfield, men jeg er sikker på, at Bruce' foretrukne formation er 4-4-2, med Bent og Welbeck/Gyan i front.

Glory Man United
24-11-2010, 11:36
Du er faldet af på den United.dk. Først din manglende historie-viden om indførelsen af 3-points systemet, og nu den her....:trophy:

United DK
24-11-2010, 11:45
Du er faldet af på den United.dk. Først din manglende historie-viden om indførelsen af 3-points systemet, og nu den her....:trophy:

Sådan er det jo. Vi kan ikke alle være ligesom Giggs og Scholes, der bare fortsætter med at levere.

Casper
24-11-2010, 12:23

Bestemt ikke. Syntes hans udtalelser er som jeg man kunne forestille sig. Hvad han siger er jo hvad faktum er og den situation i United, som han beskriver er jo heller ikke ny. Det er hvad Forlan, Tevez og Rossi også har beklaget sig over. Det er svært at gå ind i en kamp med 10 min igen og levere.. Og hvis de forlader banen uden mål, så går det udover selvtilliden.
Det er jo også derfor han bliver sendt på udlån

KR89
24-11-2010, 13:27
Hvis han vælger at fortsætte i Sunderland, så håber jeg vi får forhandlet en købsoption ind i det. Han er virkelig talentfuld, og jeg har altid været fascineret af hans energi, og hans kraftfulde raids, i de kampe han har fået for os. Dette er virkelig en af vores unge talenter, vi SKAL holde fast i med næb og kløer.

United DK
24-11-2010, 13:35
Hvis vi nu sælger Owen og Diouf, samtidig med at Ferguson fortsætter sit rotationssjov, så skal Welbeck nok få en masse kampe. Hvis han til gængæld sigter mod, at være fast mand (eller hvad man nu er i United efterhånden) med det samme han vender tilbage, så burde han nok blive i Sunderland. Pladsen i United skal han gøre sig fortjent til, den får han ikke bare (medmindre han kostede 300 mio.).

Don Kafai
24-11-2010, 14:16
Synes faktisk det er fint nok han er i Sunderland. Vi har ikke akut brug for ham, og han ser ud til at trives. Evt. kunne vi leje ham ud en sæson mere, hvis han da kan få så meget spilletid.

Jeg synes nemlig vores angreb er ved at blive slået fint fast nu, med Rooney, Berba, Hernandez og Macheda. Og så er der Bebe i kulissen.

Owen og Diouf sælges til sommer, og Welbeck kan evt. lejes ud en sæson mere hvis han ikke vil være 5. angriber i United.

Nogen vil måske skrige efter Benzema eller et andet stort navn, men jeg synes vores problemer er andre steder end i angrebet. Og med udsigt til en 6-7 spillere der forlader klubben indenfor et halvt år, så er det dumt at brænde en klump af budgettet af på et stort navn til angrebet.

NtotheT
24-11-2010, 14:59
Jeg kan sagtens forstå Welbecks mening om United. Det er jo det, en del af os herinde har diskuteret længe. De unge spiller har ikke trænerstabens fulde opbakning. Og dem, der har, gør det ikke godt nok (Macheda og Gibson).

IMO burde Welbeck aldrig været lejet ud, men være anvendt som 4. angriber som Kiko er. Welbeck var bedrespillende end Kiko var, da de spillede sammen i United, og desuden har Welbeck bedre spidskompetencer.

Bugge
24-11-2010, 15:23
Jeg kan sagtens forstå Welbecks mening om United. Det er jo det, en del af os herinde har diskuteret længe. De unge spiller har ikke trænerstabens fulde opbakning. Og dem, der har, gør det ikke godt nok (Macheda og Gibson).

Er det ikke lidt selvmodsigende?

Ved at Sir Alex fortsætter med at give Gibson og Macheda chancen på trods af nogle dårlige præstationer, viser han vel netop dem at de har hans fulde opbakning og at han tror på at de kan bidrage med noget..

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at hvis man er god nok, så skal man også nok få chancen. Der må være en dybere mening med at der ikke blev købt stjernespillere i sommers (udover at vi ik har nogen penge, tihi fnis)

MOHoegsted
24-11-2010, 15:37

Ved at Sir Alex fortsætter med at give Gibson og Macheda chancen på trods af nogle dårlige præstationer, viser han vel netop dem at de har hans fulde opbakning og at han tror på at de kan bidrage med noget..

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at hvis man er god nok, så skal man også nok få chancen. Der må være en dybere mening med at der ikke blev købt stjernespillere i sommers (udover at vi ik har nogen penge, tihi fnis)

Ja det da heller ikke fordi Forlan var god nok, eller Rossi?
De var jo netop gode nok, og alle kendte til deres kvaliteter, men de kunne ikke slå igennem, selv med fuld opbakning.

Syntes det så latterligt at Welbeck udtalte sidste år at han vil kæmpe for United, og han vil blive i United så længe klubben ønsket det i en video.
- Men der er så mange der udtaler det og det passer åbenbart ikke, og man skal bestemt heller ikke stole på så unge spillere..

Hvis vi ikke får solgt Diouf, og lader Owen slippe på en fritransfer til sommer, så skal han helst lejes ud til sunderland endnu en sæson..

Bugge
24-11-2010, 15:54
Ja det da heller ikke fordi Forlan var god nok, eller Rossi?
De var jo netop gode nok, og alle kendte til deres kvaliteter, men de kunne ikke slå igennem, selv med fuld opbakning.

Forlan spillede af helvede til og blomstrede så op i Villarreal, hvordan sku SAF have regnet det ud?

Og ja, Rossi havde da sikkert været en fin 3. angriber. Men det var næppe noget han gad finde sig i.
Der er stor forskel på at være Villarreal-god og Manchester United-god i min verden. Og jeg ville aldrig kunne se Giuseppe Rossi blandt Man Uniteds stærkeste 11.

Hvis Forlan og Rossi var gode nok og fik fuld opbakning, hvorfor er det så SAFs skyld at de ikke slog igennem?

United DK
24-11-2010, 16:07
Jeg er slet ikke tilhænger af, at leje Welbeck ud endnu en sæson. Så kan vi ligeså godt sælge ham, for hvad er chancen for, at han vender tilbage i sommeren 2012, og kan blive stamspiller i United? Det ville bare være at trække tiden.

Han skal tilbage til sommer, og så må Ferguson give ham chancen i PL.

NtotheT
24-11-2010, 17:02

Det var dårligt formuleret af mig. Jeg prøvede at beskrive, at det er som om, at Ferguson giver de helt forkerte den mængde tillid, der skal til for at slå igennem såsom Macheda og Gibson, når vi IMO har bedre spillere til rådighed, som fortjener mere. Her tænker jeg på Welbeck og Anderson. Og før i tiden en Giuseppe Rossi, som kun fik lorte kampene og spillede næsten aldrig.

Diego Forlan var altså mere en skrækhistorie. Jeg synes, at han havde en god portion tillid fra Ferguson ved at bruge ham i de vigtige kampe og sådan, men han kunne bare ikke. Men han har så siden vist, hvorfor Ferguson havde den tillid til ham, for han har eddermem gjort det godt i Spanien.

United DK
24-11-2010, 17:41
Det var dårligt formuleret af mig. Jeg prøvede at beskrive, at det er som om, at Ferguson giver de helt forkerte den mængde tillid, der skal til for at slå igennem såsom Macheda og Gibson, når vi IMO har bedre spillere til rådighed, som fortjener mere. Her tænker jeg på Welbeck og Anderson. Og før i tiden en Giuseppe Rossi, som kun fik lorte kampene og spillede næsten aldrig.

Macheda har trods alt leveret nogle afgørende ting, i flere af de kampe han har spillet, og Gibson er groft sagt vores farligste midtbanespiller, nu hvor Scholes har mistet evnen til at ramme en bold ordentligt.

Welbeck har kun vist noget i Liga Cuppen, og Anderson evner bare ikke at lave mål, og når spillet samtidig ikke er noget at råbe hurra for, så bliver det svært, selvom man skider på Fabregas.

RAppel
05-12-2010, 17:00
Han bliver! (http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=12432) Hvis han alts selv vil. Synes han udtalelser omkring dette var lidt kryptiske. Tror han vil have fast fodbold, men med det rotationsfodbold vi praktiserer tror jeg godt han kunne blive tilfreds i klubben. I angrebet er der ikke rigtig plads, men på venstrekant vil der nok være en mulighed nu hvor Giggs sandsynligvis stopper til sommer.

Men mon vi ikke køber ind til kanten også. Nani kommer vel tilbage på venstrekanten også nu hvor Valencia vender tilbage i foråret (håber han genfinder formen).

MOHoegsted
06-12-2010, 00:37
Han bliver! (http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=12432) Hvis han alts selv vil. Synes han udtalelser omkring dette var lidt kryptiske. Tror han vil have fast fodbold, men med det rotationsfodbold vi praktiserer tror jeg godt han kunne blive tilfreds i klubben. I angrebet er der ikke rigtig plads, men på venstrekant vil der nok være en mulighed nu hvor Giggs sandsynligvis stopper til sommer.

Men mon vi ikke køber ind til kanten også. Nani kommer vel tilbage på venstrekanten også nu hvor Valencia vender tilbage i foråret (håber han genfinder formen).

Vi alle håber vel det. Men jeg vil alligevel sætte spørgsmålstegn på hvordan Nani vil præstere når han kommer tilbage på venstrekanten?

Pils
06-12-2010, 15:51

Jeg synes næsten det ville være synd, at smide Nani over på venstrekanten. Han har så langt i sæsonen været en af vores bedste spillere mens han har haft højrefløjen som sig egen. Han kan da godt spille på venstrekanten, men er slet ikke så toneangivende som han er i højre.

RAppel
06-12-2010, 15:55
Jeg synes næsten det ville være synd, at smide Nani over på venstrekanten. Han har så langt i sæsonen været en af vores bedste spillere mens han har haft højrefløjen som sig egen. Han kan da godt spille på venstrekanten, men er slet ikke så toneangivende som han er i højre.

Jeg er helt enig. Vi har lidt af et luksusproblem på højrekanten. Synes slet ikke Nani er så toneangivende på venstre som på højre. Han kan selvfølgelig trække ind i banen og skyde og det har vi set før, men hans præstationer er meget svingende på venstre. Til tider falder han helt igennem.

Spændende hvad der sker til sommer. Det er vel SAFs sidste mulighed for at sætte sit mærke på det hold vi kommer til at se de næste mange år. Med mindre der bliver dømt "no value in the market".

DavidMadsen
01-01-2011, 16:16
Danny Welbeck har endnu engang scoret for Sunderland. Han har lige bragt Sunderland i front mod Blackburn.

Kasper United
01-01-2011, 16:25
Danny Welbeck har endnu engang scoret for Sunderland. Han har lige bragt Sunderland i front mod Blackburn.

Det er godt nok imponerende af ham. Han gør det virkelig godt i Sunderland, og jeg håber også, vi henter ham hjem. Problemet er vel bare, at han jo er angriber, så han får det nok svært ved at få spilletid, når både Rooney, Berbatov og Chicharito vel er foran i rækken.

MartinNielsen
01-01-2011, 16:29
Det er godt nok imponerende af ham. Han gør det virkelig godt i Sunderland, og jeg håber også, vi henter ham hjem. Problemet er vel bare, at han jo er angriber, så han får det nok svært ved at få spilletid, når både Rooney, Berbatov og Chicharito vel er foran i rækken.

Welbeck agerer som venstrekant / inderste angriber i Sunderland, så jeg er ikke i tvivl om at Fergie godt vil kunne finde plads til ham i United ;)

Bugge
01-01-2011, 16:41
Hvor er det fedt at det indtil videre har været et par succesfulde udlejninger for både Welbeck og Cleverley..

Og hvis de har de nødvendige kvaliteter så skal Sir Alex nok finde plads til dem.

snegl
07-01-2011, 15:09
Welbeck ude i 3 uger. (http://www.skysports.com/story/0,19528,11695_6639912,00.html)

Forpulet nederen. Nu gik det lige så godt.

Sambapanda
13-01-2011, 20:33
Welbeck ude i 3 uger. (http://www.skysports.com/story/0,19528,11695_6639912,00.html)

Forpulet nederen. Nu gik det lige så godt.

Jep, man må håbe at skaden ikke kommer til påvirke hans gode form, alt for meget.
Han har ellers spillet fremragende for Sunderland, især når han er blevet brugt som venstremidt :)

Sambapanda
13-01-2011, 20:38
http://onside.dk/fodbold-video/premier-league/sunderland-blackburn-3-0-nem-sejr-til-black-cats

En dejlig kasse fra Welbeck, det er en syg boldkontrol den knægt har :)
Men der startede han som angriber ved siden af Darren Bent istedet for venstremidt :O

RAppel
18-01-2011, 19:19
http://www.skysports.com/story/0,19528,11695_6671725,00.html

Operation til Welbeck.

Svanen94
18-01-2011, 19:35
http://www.skysports.com/story/0,19528,11695_6671725,00.html

Operation til Welbeck.

Fucking bullshit.. Lad ham komme let over det. (bøn til ham der nu styrer det, hvis han tilfældigvis skulle læse det her.)

snegl
18-01-2011, 19:52
Fuck noget lort. Så vidt jeg ved, er det nu bedst at kroppen klarer den slags skader, af sig selv gennem (gen)optræning, istedet for en operation. Så det må være relativt slemt, for ellers virker en operation da som en lidt stor ting på en 20 årig.

ChristianR
18-01-2011, 20:34
Fuck noget lort. Så vidt jeg ved, er det nu bedst at kroppen klarer den slags skader, af sig selv gennem (gen)optræning, istedet for en operation. Så det må være relativt slemt, for ellers virker en operation da som en lidt stor ting på en 20 årig.

Hvis det eksempelvis er en skade i menisken er en opration ret normal - Også hvis det havde været en dødelig som os andre. Operationen er endda rimelig ukompliceret, og jeg vil tro man oftest kan spille fodbold igen 14 dage senere.

FRL
18-01-2011, 20:48
Hvis det eksempelvis er en skade i menisken er en opration ret normal - Også hvis det havde været en dødelig som os andre. Operationen er endda rimelig ukompliceret, og jeg vil tro man oftest kan spille fodbold igen 14 dage senere.

Nu er jeg selv opereret i menisken, og en operation i menisken er bestemt ikke simpel. Hvis menisken er så ilde tilredt, at den ikke kan reddes, så vælger kirurgerne at fjerne den helt, hvilket de ikke er meget for, da der er meget stor risiko for, at det medfører slidgigt, især hvis man dyrker eliteidræt. Det eneste positive ved dette er dog, at man er tilbage, alt efter hvor kompliceret operationen har været, forholdsvis hurtigt (ca. en måned) Mathias Zanka fra FCK fik foretaget en sådan operation, og var tilbage 4-5 uger efter. Dog kan det vise sig fatalt senere i hans ellers lovende karriere.
Men man er rent faktisk begyndt at indoperere menisker fra døde mennesker for at undgå gigten - dog tager det vist nok helt op til et år at komme tilbage (dette form for indgreb er i et tidligt stadie, især i Danmark, og man vil højst sandsynligt se store fremskridt de kommende år), men desuden er dette også risikabelt, idet kroppen nogle gange afviser menisken - jeg ved dog ikke hvor hyppigt dette forekommer.

Hvis menisken godt kan reddes, som den heldigvis ofte kan, så kan der gå alt fra 3-6 måneder. Dette skyldes, at der enten slibes noget af menisken, eller at de syr den sammen - helingsprocessen ved et sådant indgreb er meget længere, og genoptræningen ligeså.

Nu er der i Welbecks tilfælde ingen grund til at male fanden på væggen, og vi må da håbe, at de ikke finder noget inde i knæet. Eksempelvis kunne det være noget brusk, eller muligvis er der blevet trukket lidt i et led/korsbånd.

snegl
18-01-2011, 20:50
Ja lad os håbe det er en mindre operation i menisken. Det er vist noget med man fjerner en del af menisken eller at den bliver sat sammen igen, alt efter hvad der er galt (længe leve netdoktor (http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/knaeskademenisk.htm)) Har selv haft en knæskade, hvor lægerne sagde at musklerne på lang sigt havde bedst af ikke at få en operation, men det var nok ikke helt samme scenarie hehe.

Anyways kan han godt være ude i et stykke tid hvis det er lidt kompliceret så vidt jeg forstår.

RAppel
20-01-2011, 16:14
Det forlyder at han skulle være ude 6-8 uger grundet operationen. Håber da han finder tilbage i storform igen.

MOHoegsted
20-01-2011, 16:26
Tager nok lidt tid i starten. Men bare ikke Sunderlands fans maler fanden på væggen igen hvis han ikke leverer fra dag 1.

NtotheT
20-01-2011, 19:02
Jeg vil bruge Henrik Kildentofts kendte udtalelse om Welbecks skade.

CyuQjP9d9sc

Martinsen
21-01-2011, 18:19
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6685406,00.html

Så fik vi vist sat det på plads

Christensen
21-01-2011, 18:34
Sukker lettet. Ham må vi sgu ikke miste, meget tyder på, at han er 'the real deal'.

MOHoegsted
21-01-2011, 18:54
Den bedste nyhed i dag - so far.

DavidMadsen
17-02-2011, 14:41
http://www.bold.dk/nyt/Ghana-vil-kapre-Welbeck

snegl
17-02-2011, 14:45
Sygt nok. Måske han ku vinde flere cups i Ghana end med England :trophy:

schousboe9
21-03-2011, 12:34
Puha, det minder jo om en Liverpool-fan, der stolt fortæller om købet af den nye Zidane, Bruno Cheyrou. Jeg synes vi skal slå koldt vand i blodet, så fantastisk er Welbeck altså heller ikke, og hvis han er et godt bud på en top 3 i fremtiden, så bliver Wilshere verdens bedste. Der er potentiale i Welbeck, men vi er ikke oppe på supertalent-niveau, for i såfald var han en af dem, der skulle en tur til Wales i næste weekend.

Og så skal man svines til for at have en holdning!

Grunden til, at han ikke er udtaget kan også kun skyldes hans netop overstået 2 måneder lange skadespause, for han har så absolut niveauet til landsholdet.

Jeg siger heller ikke, at han på nuværende tidspunkt er verdensklasse, for det er han selvsagt langt fra. Jeg siger, at jeg mener, han er foran Ronaldo på samme stadie af hans karriere, og Ronaldo endte i top2. Henry var heller ikke noget enestående og lysende talent, da han var i Juventus, men han endte også blandt de bedste og sådan kan man blive ved.

Welbeck har helt sikkert potentialet til noget stort, men det er selvfølgelig op til ham selv at opfylde det.

MOHoegsted
21-03-2011, 12:58

Grunden til, at han ikke er udtaget kan også kun skyldes hans netop overstået 2 måneder lange skadespause, for han har så absolut niveauet til landsholdet.

Jeg siger heller ikke, at han på nuværende tidspunkt er verdensklasse, for det er han selvsagt langt fra. Jeg siger, at jeg mener, han er foran Ronaldo på samme stadie af hans karriere, og Ronaldo endte i top2. Henry var heller ikke noget enestående og lysende talent, da han var i Juventus, men han endte også blandt de bedste og sådan kan man blive ved.

Welbeck har helt sikkert potentialet til noget stort, men det er selvfølgelig op til ham selv at opfylde det.

Jeg er enig. Han burde næsten også være afsted hvis i spørger mig, og det har jeg også skrevet i tråden "Det engelske landshold".

United DK
21-03-2011, 15:07

Nok var Ronaldo for meget cirkusklovn før 06/07, men jeg synes stadig han af og til viste noget, som Welbeck endnu ikke har gjort. Der er vel også en grund til, at Ronaldo i Welbecks alder var fast mand hos os, mens de færreste tror Welbeck vender tilbage til sommer, og bliver fast mand.

Mht. Henry havde han allerede i sin Monaco-tid vist, at han var noget specielt. Han dannede en angrebsduo med en ligeså ung Trezeguet, der sikrede Monaco mesterskabet i 1997, og slog os ud af CL i 1998. Senere samme år vandt han så VM, så igen vil jeg sige, at der var mere i Henry dengang, end der er i Welbeck nu.

schousboe9
21-03-2011, 15:28
Nok var Ronaldo for meget cirkusklovn før 06/07, men jeg synes stadig han af og til viste noget, som Welbeck endnu ikke har gjort. Der er vel også en grund til, at Ronaldo i Welbecks alder var fast mand hos os, mens de færreste tror Welbeck vender tilbage til sommer, og bliver fast mand.
Ronaldo var fast mand på højrekanten dengang fordi alternativerne var Solskjær, Eagles og Park. Idag hedder de Nani, Valencia og Park.

Mht. Henry havde han allerede i sin Monaco-tid vist, at han var noget specielt. Han dannede en angrebsduo med en ligeså ung Trezeguet, der sikrede Monaco mesterskabet i 1997, og slog os ud af CL i 1998. Senere samme år vandt han så VM, så igen vil jeg sige, at der var mere i Henry dengang, end der er i Welbeck nu.

'Noget specielt' vil jeg ikke kalde ham. Nu vil jeg ikke ordkløve, men jeg husker ham ikke ligefrem som den nye Messias, omend han selvfølgelig var et stort talent. Ligesom Welbeck er det.

Men det var ikke pointen. Welbeck kan drive det til noget rigtig stort, hvis han vil.

United DK
21-03-2011, 15:32
Ronaldo var fast mand på højrekanten dengang fordi alternativerne var Solskjær, Eagles og Park.

Vi kunne stadig have købt nogen, hvis Ferguson ikke havde følt, at Ronaldo var god nok.

'Noget specielt' vil jeg ikke kalde ham. Nu vil jeg ikke ordkløve, men jeg husker ham ikke ligefrem som den nye Messias, omend han selvfølgelig var et stort talent. Ligesom Welbeck er det.

Men det var ikke pointen. Welbeck kan drive det til noget rigtig stort, hvis han vil.

Henry var fast mand på det franske landshold der vandt VM i 1998. Det synes jeg vidner om et talent, som så ganske vist ikke kom til sin ret i Juventus, måske fordi de dengang havde en habil angrebsduo der hed Del Piero (på det tidspunkt verdens bedst betalte fodboldspiller) og Inzaghi.

Haslund
21-03-2011, 15:39
Ronaldo var fast mand på højrekanten dengang fordi alternativerne var Solskjær, Eagles og Park. Idag hedder de Nani, Valencia og Park.

Men han gjorde det alligevel godt nok til fx at komme på UEFA's årets hold i sin første sæson. Det ville Welbeck slet ikke komme i overvejelse til.

Hvor gammel var du i 1997 og 1998 siden du fulgte den franske liga godt nok til at vurdere Henry ordentligt? Jeg var 7-8 år og det eneste jeg vidste om Henrys niveau, var at han var på landsholdet og at han var en af de bedste angribere i CM 97-98 :D

Udover enkelte landskampe så jeg ikke selv Henry spille før han kom til Arsenal i hvert fald.

snegl
21-03-2011, 15:48
Jeg står stadig ved min udtalelse om at han kan blive i top 3 i verden, men det kræver en masse kampe i træk og at han langsomt sniges op på et højere og højere niveau. Han er også i mine øjne allerede nu klar til at kunne komme på det engelske landshold - altså bare i truppen.

Har fulgt ham lidt og han virker til at have nogle rå kvaliteter, som man ikke ser i mange spillere. Han er ekstrem kølig i sine træk, selvom han står i et felt tætomkrandset af desperate forsvarsspillere. Virker utrolig klog på det punkt. Så er han også hurtig, og samtidig orienterer han sig rigtig godt omkring hvor hans holdkammerater står. I United virkede han tit og ofte anonym og ikke klar til at gå ind i nærkampe nok. Det synes jeg han er sluppet ret godt af med i Sunderland samtidig med han simpelthen bare spiller godt og er begyndt at vinde luftdueller - det kunne han heller ikke rigtigt som angriber i United.

Han mangler stadig en del, og det er hovedsageligt mål der skal ind. Men han er allerede en lige så bærende kræft for Sunderland som Gyan og han har måske været bedste indkøb i PL i denne sæson.

MOHoegsted
21-03-2011, 15:51
Men han gjorde det alligevel godt nok til fx at komme på UEFA's årets hold i sin første sæson. Det ville Welbeck slet ikke komme i overvejelse til.

Nu var det ikke UEFAs officielle komité der vurderede det, men brugere.

Der findes mange folk derude som blot stemmer til de personer de kan lide, og ikke kigger på spillerens evner. - Også dem som medierne bare hyper op, og så stemmer folk på den og dem, uden af kende til dem. - Der fandtes mange bedre på højrekanten end Ronaldo på det tidspunkt.

Ronaldo havde i den grad mange mangler, hvilket Welbeck ikke har meget af.
Ronaldo var dog uden tvivl en spiller som man kunne se talent på fra dag 1 imo.

schousboe9
21-03-2011, 16:06
Vi kunne stadig have købt nogen, hvis Ferguson ikke havde følt, at Ronaldo var god nok.
Ronaldo var også god nok. Hvis alternativerne idag havde heddet Solskjær, Eagles og Park havde Welbeck også været mere end god nok.

Henry var fast mand på det franske landshold der vandt VM i 1998. Det synes jeg vidner om et talent, som så ganske vist ikke kom til sin ret i Juventus, måske fordi de dengang havde en habil angrebsduo der hed Del Piero (på det tidspunkt verdens bedst betalte fodboldspiller) og Inzaghi.

Bevares, han var da talentfuld, og får at besvare Haslunds spørgsmål samtidig så var jeg 10-11 år gammel i '98, så jeg fulgte ham selvfølgelig ikke NtotheT-style! :D

Men det skulle ikke handle om Henry, så jeg vil bare henvise til snegls fremragende indlæg, for det er præcis det, jeg mener. Welbeck kan blive blandt de absolut bedste, og han har allerede flyttet sig rigtig meget, siden han bankede bolden i hjørnet mod Stoke på Old Trafford.

Don Kafai
21-03-2011, 16:25
Jeg må også indrømme, at jeg ser et ubegrænset potentiale i Welbeck. Men man sidder bare med sådan en fornemmelse, at det nok heller ikke er denne spiller vi for alvor giver chancen, og så ender han nok i Sunderland. Man kan dog ikke tage fra ham, at han har alle redskaber der skal til for at blive en topspiller på Uniteds hold. Top 3, 5 eller 10 i verden er ikke til at spå om, og det handler vel egentlig også om hvad konkurrencen er om 4-5 år.

En spiller som Balotelli er også en jeg synes har samtlige redskaber til at blive en af verdens allerbedste. "Heldigvis" virker han bare som en af de mest uintelligente personer man nogensinde har set i fodboldverdenen, og indtil nu har det ødelagt meget for ham. Selvom han har fået ødelagt meget, så mener jeg stadig langt fra at det er for sent, og det siger vel meget om hvor talentfuld knægten er.

Haslund
21-03-2011, 16:50
Nu var det ikke UEFAs officielle komité der vurderede det, men brugere.

Der findes mange folk derude som blot stemmer til de personer de kan lide, og ikke kigger på spillerens evner. - Også dem som medierne bare hyper op, og så stemmer folk på den og dem, uden af kende til dem. - Der fandtes mange bedre på højrekanten end Ronaldo på det tidspunkt.

Det er jo irrelevant. Pointen er ikke om han fortjente det eller ej, men at han gjorde det godt nok til at nogen synes, at han ikke bare var god nok til et tophold, men den bedste på sin plads. Om han så rent faktisk kun var den 3.,7. eller 10. bedste på sin plads fx er vel ligegyldigt for Welbeck er slet ikke god nok til at komme i betragtning som den bedste på hans plads. Det var jo ikke ud af ingenting at folk kunne lide Ronaldo og hypede ham. Det var fordi han var et kæmpe talent.

Ronaldo havde i den grad mange mangler, hvilket Welbeck ikke har meget af.
Ronaldo var dog uden tvivl en spiller som man kunne se talent på fra dag 1 imo.

hmmm i den grad mange mangler?
Som hvad helt præcist?

Desuden handler det jo ikke kun om hvem der er mest komplet. Selv hvis vi antager, at Ronaldo havde flere mangler end Welbeck betyder det jo ikke at Welbeck er bedre. For Ronaldos styrker var på et helt andet niveau end Welbecks.

Welbeck er en spændende spiller og det er da muligt han udvikler sig til at blive en verdensklassespiller. Men han er ikke oppe på det niveau Ronaldo havde på hans alder.

schousboe9
21-03-2011, 17:05
Welbeck er en spændende spiller og det er da muligt han udvikler sig til at blive en verdensklassespiller. Men han er ikke oppe på det niveau Ronaldo havde på hans alder.

Måske ikke teknisk, men Welbeck er en langt klogere spiller end den 20-årige Ronaldo var. Det mener jeg slet ikke kan diskuteres.

snegl
21-03-2011, 17:49
Med Ronaldo kunne man se fra dag ét at han havde en hel absurd teknik, smidighed og driblinger.. Han kunne så bare ikke finde ud af andet end at være ego og sløve spillet i hans første par år, og man undrede sig vel egentlig om han kunne lægge det bag sig og bare spille simpelt istedet for at drible hver gang han fik bolden.

Welbeck er nærmest modsat. Han har hovedet på det rette sted allerede, og så skal han have rettet op på målene. Han har egentlig en ret god teknik, hvor bolden bare klistrer fast til hans fødder nogle gange. Synes også han har nogle ret gode førstegangsberøringer, men det er kampe der skal til for at det bliver helt perfekt. Jeg er ikke sikker på det er nok bare at spille sæsonen ud i Sunderland. Det kunne være det blev aktuelt med et halvt år mere - ellers skal vi smide Park på bænken. Han skal ihvertfald mindst være 3. valg i United (Ja - foran Giggs) hvis han skal udvikle det store potentiale han nu engang har. Heldigt nok at han kan spille både wing og angriber. Men han skal spille ca 2/3 kampe hvis han skal udvikle sig i United i mine øjne. Ellers spilder vi bare hans talent.

ChristianR
21-03-2011, 18:55
Måske ikke teknisk, men Welbeck er en langt klogere spiller end den 20-årige Ronaldo var. Det mener jeg slet ikke kan diskuteres.

Det er vi nok alle enige om, ja.

Men mon ikke, det er nemmere at tilegne sig manglende overblik, spilintelligens og generel rutine end de rå fodboldkvaliteter?

IMO var det nemt hurtigt at spotte, at såvel Ronaldo som Nani havde potentialet til at blive blandt verdens bedste spillere, fordi de havde de rå kvaliteter. Teknisk stærke, stærke med begge ben, hurtighed, et godt spark osv., mens de tydeligvis var elendige i forhold til overblik og spilintelligens. På få år har de dog udviklet deres kompetencer på den front og er nu blandt verdens bedste.

Wellbeck har måske overblikket, men han mangler IMO de rå fodboldkvaliteter til at retfærdiggøre, at vi begynder at råbe op om potentiale til at blive blandt verdens absolut bedste. Lad ham lige etablere sig som Sunderlands bedste først. Et skud som Ronaldo eller teknik som Nani er altså ikke noget, man lærer over night - Eller over en karriere for den sags skyld.

KennyN
21-03-2011, 19:23
Welbeck og Cleverley skal klart have en fair chance næste sæson. Ikke bare 5-10 minutter mod hold, når kampene er afgjort, samt Carling Cup kampe. Nej, de skal have chancen fra start i en række kampe og få en del spilletid. Begge er gode nok, og så snart de er en del af holdet, skal de nok vise deres værd. Så håber virkelig de får chancen, fremfor at ende i en midterklub i PL, grundet køb af udenlandske "navne" til sommer..

United-forever
21-03-2011, 20:30
Welbeck og Cleverley skal klart have en fair chance næste sæson. Ikke bare 5-10 minutter mod hold, når kampene er afgjort, samt Carling Cup kampe. Nej, de skal have chancen fra start i en række kampe og få en del spilletid. Begge er gode nok, og så snart de er en del af holdet, skal de nok vise deres værd. Så håber virkelig de får chancen, fremfor at ende i en midterklub i PL, grundet køb af udenlandske "navne" til sommer..

Enig! Det ville være virkelig dårligt for vores ungdomsarbejde, hvis ikke man bruger to af de største talenter der er kommet gennem rækkerne de seneste år. Hvad vil det ikke også gøre for motivationen til at slå igennem hos nye generationer af ungdomsspillere, hvis de har set at selv de mest talentfulde talenter ikke kan slå igennem ?

Anderson8
21-03-2011, 20:36
Det er vi nok alle enige om, ja.

Men mon ikke, det er nemmere at tilegne sig manglende overblik, spilintelligens og generel rutine end de rå fodboldkvaliteter?

IMO var det nemt hurtigt at spotte, at såvel Ronaldo som Nani havde potentialet til at blive blandt verdens bedste spillere, fordi de havde de rå kvaliteter. Teknisk stærke, stærke med begge ben, hurtighed, et godt spark osv., mens de tydeligvis var elendige i forhold til overblik og spilintelligens. På få år har de dog udviklet deres kompetencer på den front og er nu blandt verdens bedste.

Wellbeck har måske overblikket, men han mangler IMO de rå fodboldkvaliteter til at retfærdiggøre, at vi begynder at råbe op om potentiale til at blive blandt verdens absolut bedste. Lad ham lige etablere sig som Sunderlands bedste først. Et skud som Ronaldo eller teknik som Nani er altså ikke noget, man lærer over night - Eller over en karriere for den sags skyld.

Jeg er helt enig - kunne ikke beskrives bedre...

Donnichlas
26-03-2011, 12:55
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=13037

Nu spekulere jeg lidt, der står 12 mill pund, er det en pris der er kommet frem sådan ca. eller er det bare et skud i tågen fra en eller anden?

For jeg syntes da personligt det er helt ude i hampen, når Andy Carrol skal koste så meget, så må Welbeck da også være derop af, for jeg ser ham som et langt større boldtalent end carrol, og så de begge engelske. Vi skal selvfølgelig slet ikke slippe ham for en pris som sunderland kan komme med, da jeg mener han er fremtiden. Hvis han skulle sælges skulle det være 30 mill pund ca. set på de seneste handler.

Pils
26-03-2011, 13:19
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=13037

Nu spekulere jeg lidt, der står 12 mill pund, er det en pris der er kommet frem sådan ca. eller er det bare et skud i tågen fra en eller anden?

For jeg syntes da personligt det er helt ude i hampen, når Andy Carrol skal koste så meget, så må Welbeck da også være derop af, for jeg ser ham som et langt større boldtalent end carrol, og så de begge engelske. Vi skal selvfølgelig slet ikke slippe ham for en pris som sunderland kan komme med, da jeg mener han er fremtiden. Hvis han skulle sælges skulle det være 30 mill pund ca. set på de seneste handler.

Ahh det er altså en meget meget høj pris for en spiller som egentlig ikke rigtigt har præsteret på højt niveau længe. Carrol blev jo også kun så dyr pga at det var sidste transfer dag. Og han havde trods alt scoret bunker med mål for Newcastle.
At vi så begge ser Welbeck som et større talent end Carrol er så noget andet.

schousboe9
29-03-2011, 10:34
http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/sport/football/manchester_united/s/1416540_danny-welbeck-called-into-england-squad

Welbeck udtaget til landsholdet for første gang. Fantastisk - og fuldt fortjent! God grund til at dreje ind på 6'eren i aften kl. 22.

Parkohargo
29-03-2011, 10:55
http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/sport/football/manchester_united/s/1416540_danny-welbeck-called-into-england-squad

Welbeck udtaget til landsholdet for første gang. Fantastisk - og fuldt fortjent! God grund til at dreje ind på 6'eren i aften kl. 22.

Fedt for ham! Bortset fra han har haft skader har det været en super sæson for ham so far. Er spændt på om han vælger Sunderland eller os til sommer, eller måske noget helt tredje.

RAppel
29-03-2011, 11:01
Godt for England han vælger England frem for Ghana.

schousboe9
29-03-2011, 11:27
Godt for England han vælger England frem for Ghana.

Det ved vi vel reelt heller ikke om han har, før vi har set startopstillingerne i aften! :D

RAppel
29-03-2011, 11:38
Det ved vi vel reelt heller ikke om han har, før vi har set startopstillingerne i aften! :D

http://verydemotivational.files.wordpress.com/2011/01/demotivational-posters-years.jpg

Hø hø :D

Dines
07-08-2011, 01:52
Welbeck er blevet udtaget til Englands a-trup til venskabskampen på onsdag mod Holland. Han er blevet foretrukket foran Defoe og Bent, spillere der altså har hver især har lavet rigtig mange mål i Premier League.

Jeg må også indrømme, at jeg har ufattelig stor tiltro til Danny. Af det jeg har set med ham, har han imponeret ham. Var så heldig at se ham på tætteste hold, da U21 England mødte Tjekkiet. Der kunne man virkelig se, at der var en fornuftig fodboldforståelse, kombineret med styrke, teknik og hurtighed. Håber og tror på, at han går en stor sæson i møde.

MartinKjaer
07-08-2011, 02:10
Fuldstændig enig. Kunne faktisk godt forestille ham starte inde i morgen, no offense til Berbatov, men Welbeck har virkelig positivt overrasket mig.

TheatreofDreams
07-08-2011, 09:37
Enig, han har desuden også vist at sparket heller ikke fejler noget. Så han må meget gerne starte inde fordi Berba er så ufattelig doven.

snegl
07-08-2011, 10:51
Here we go again: Berbatov skal altid bashes når vi har en angriber der har andre facetter og er en større darling. Kan man ikke bare sige at Welbeck er god uden at skulle svine berbatov?

Lad os nu ikke starte en Tevez v Berbatov ting igen. Vi er priviligerede at have så mange klasseangribere. Berbatov er iøvrigt langt bedre nu end han var i Tevez tiden. Dovenskabsmyten må vel også snart ophøre, da han løber langt mere end i hans debutsæson.

Og ja den var nok kun møntet på TheatreOfDreams kommentar.

Iøvrigt har Berbatov lavet nogle ganske udemærkede ting i Pre-season såvel som Welbeck. Det vil nok overraske mig hvis Welbeck starter. Det afhænger nok af hvordan vi stiller op mod Citys typiske 4-5-1, men han får sikkert noget spilletid kunne jeg forestille mig.

RuudVanNissetøj
07-08-2011, 11:08
Wellbeck er jo milevidt fra at nå Berbatovs niveau endnu. Men han er en dejlig upcoming og jeg har stor tiltro til ham iforhold til hans gennembrud.

Men ja, hvorfor blande Berba ind i en diskussion som ikke hører til her.

TheatreofDreams
07-08-2011, 11:36
Du må ikke misforstå mig, jeg er kæmpe fan af Berbatov. Men fordi at jeg ikke synes han løber så meget, selvom det har forbedret sig, synes jeg at Welbeck skal starte inde. Han har brug for kampe på topniveau og jeg synes at han imponerede for Sunderland. Samtidig med at Berbatovs niveau var meget svingende. For mig virker det som om han er humørspiller, hvis han får en god start på kampen eller et mål senere, spiller han godt og scorer som oftest flere mål i kampen, men får han en skidt start, ender det oftest i en skidt præstation. Bare se på kampen mod Blackburn , han fik en god start og endte med at score 5 mål.

Daniel
11-08-2011, 13:35
http://www.fanatix.com/news/manchester-united-striker-becomes-surprise-arsenal-target-441/

Tror Wenger mon selv på den.

Kilroy Was Here
11-08-2011, 14:07
http://www.fanatix.com/news/manchester-united-striker-becomes-surprise-arsenal-target-441/

Tror Wenger mon selv på den.

Mon ikke det er mere Benzema Wenger vil jagte. Tror Welbeck vil gøre alt for at slå igennem i denne sæson hos Manchester UTD.

Bonde15
11-08-2011, 15:31
Tror heller ikke han vil til Arsenal. Han er en United-dreng, og det virker som om han får mange chancer i år.

Kasper United
11-08-2011, 15:55
Welbeck vil aldrig skifte til Arsenal, det er jeg overbevist om. Synes egentlig, at det er et mærkeligt rygte. Welbeck er også en af vores spillere, som altid har spillet i klubben og desuden har udviklet sig meget i de seneste år. Tror faktisk, han har en stor fremtid foran sig i klubben. Han kan dog få nogle problemer, hvis Rooney, Chicharito og Berbatov får en super sæson, får så er der ikke meget spilletid til Welbeck.