Se fuld version : Neymar
schousboe9
20-01-2008, 12:02
Faldt lige over den her:
http://www.tribalfootball.com/article.php?id=74742
Sladderhistorie, ved jeg godt, men han lyder da meget spændende! "Den nye Robinho", 15 år! Prisen er måske lidt høj, men ellers værd at gå efter, synes jeg.
EDIT: Den er også her: http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=32753
ville være superfedt da vi allerede har sikret os en lang række talenter, men tror ikke vi får ham pga nationalitet...
Tror heller ikke at han vil få den nødvendige arbejdstilladelse. Men lyder spændende helt sikkert. Vi er ved at få lidt af en koloni af unge brassilianere
( tvillingerne, Possebon og Anderson )
United DK
11-02-2008, 18:55
Sats dog lidt på vores egne United!
Vi har jo snart købt et helt brasiliansk hold af unge talenter.
Sats dog lidt på vores egne United!
Vi har jo snart købt et helt brasiliansk hold af unge talenter.
Ja, jeg synes også at vi skal stoppe her! Han lyder spændende, men jeg vil hellere se nogle engelske talenter - plus de 4 brasilianer vi lige har hentet :)
Vi har masser af engelske og britiske talenter i academiet - Hewson, Drinkwater, Welbeck, Brandy, Cofie, Brady, Devlin, Woods, osv osv.. De er der. Spørgsmålet er så om de vil blive gode nok, og om de britiske spillere har talentet..
United DK
11-02-2008, 19:08
Vi har masser af engelske og britiske talenter i academiet - Hewson, Drinkwater, Welbeck, Brandy, Cofie, Brady, Devlin, Woods, osv osv.. De er der. Spørgsmålet er så om de vil blive gode nok, og om de britiske spillere har talentet..
Vi finder aldrig ud af det, med mindre de får lov at spille.
Grunden til at der så mange talenter fra Brasilien og Argentina er, at derover får de chancen som 16-17-årig, og jeg mener endda at en enkelt fik debut som 15-årig i Argentina. Noget lignende ser man aldrig i Europa, hvilket er ærgerligt.
Don Kafai
11-02-2008, 19:27
Grunden til at der så mange talenter fra Brasilien og Argentina er, at derover får de chancen som 16-17-årig, og jeg mener endda at en enkelt fik debut som 15-årig i Argentina. Noget lignende ser man aldrig i Europa, hvilket er ærgerligt.
Det har ikke kun noget at gøre med at få chancer. 15-18 årige brasilianere kan ting med en bold som englændere kun kan drømme om. Det ligger jo nærmest i blodet. Lidt ligesom langdistanceløbere fra Kenya.
United DK
11-02-2008, 19:33
Det har ikke kun noget at gøre med at få chancer. 15-18 årige brasilianere kan ting med en bold som englændere kun kan drømme om. Det ligger jo nærmest i blodet. Lidt ligesom langdistanceløbere fra Kenya.
Jo jo, men det at de får debut i så ung en alder gør, at de udvikler sig hurtigere.
Don Kafai
11-02-2008, 19:40
Jo jo, men det at de får debut i så ung en alder gør, at de udvikler sig hurtigere.
Ja, men at de får debut i så ung en alder, skyldes at de har talentet...
Det er to ting der hænger sammen, og uden at skulle virke respektløs overfor engelske talenter, så tvivler jeg på det er mange der har talentet som 15-16 årig til at spille på holdet. Englands største klub United har vel i grunden ingen under 19 der kan sættes ind, uden niveauet falder drastisk?
United DK
11-02-2008, 19:43
Ja, men at de får debut i så ung en alder, skyldes at de har talentet...
Det er to ting der hænger sammen, og uden at skulle virke respektløs overfor engelske talenter, så tvivler jeg på det er mange der har talentet som 15-16 årig til at spille på holdet. Englands største klub United har vel i grunden ingen under 19 der kan sættes ind, uden niveauet falder drastisk?
Hvem ved? Vi har jo ikke prøvet det.
Men det også fordi at i England bryder man sig ikke om teknisk fodbold, det først her de seneste få år at vores egen Ronaldo og Ronaldinho har fået øjnene op på flere kritikkere verden over at vi mangler entertainerers/invidualister, især i England, hvor det kun er det fysiske er betonet. Jeg siger ikke at det skal skære ned for fysikken i England, for ellers ryger al magien fra England, men der skal være plads til det tekniske. Så kan det være om 10-15 år at man ser tekniske fremragende fodobldspillere, som er englændere
Don Kafai
11-02-2008, 19:59
Hvem ved? Vi har jo ikke prøvet det.
Jeg har da heller aldrig prøvet at stikke hovedet ned i en varm gryde, men jeg kan da regne ud at det gør ondt. United har ikke supertalenter fra akademiet der kan træde ind og agere førsteholdsspillere en hel sæson, ellers havde de kunne gøre det allerede i akademiet.
Nu kan du nævne "Class of 92", men engelsk fodbold har bare udviklet sig siden da. United har fået 58 point i 26 kampe, og fik man det i '93 var man jo mester eller tæt ved, hvorimod vi idag er ved at slagte holdet idet de er håbløst efter Arsenal.
Lidt tankevækkende at vi eftersigende overvejer at bruge 13mil £ på en knægt, der ikke engang er fast mand i den brasillianske liga...
Det er mere end vi fik fra Real, da de købte verdens bedste boksspiller, og så er jeg ligeglad med at han kun er 15 år gammel, for hvem siger at han nogensinde udvikler sig som forudset?
Tror ikke United kunne finde på at smide 13 mio pund efter en 15 årig. Det er simpelthen for vildt. Der kan nå at ske 100 ting i hans karriere
Husk lige at det blot er rygter. United kunne ikke drømme om at bruge 13 mio. £ på en 15 årig knægt. Se på John Cofie, et af de største talenter i engelsk fodbold siges det. Han er 15 år, og blev købt for en pris der alt efter succes osv kan stige til max 2 mio. £.. Så slå koldt vand i blodet..
Der er kæmpe forskel på den måde unge spillere læres op i UK og så i Sydamerika, og der er forskel på niveauet i ligaerne. Svært at sammenligne, men er tildels enig i at vi selvfølgelig skal give chancen til vores unge talenter, såfremt de er gode nok..
United DK
11-02-2008, 21:26
Jeg har da heller aldrig prøvet at stikke hovedet ned i en varm gryde, men jeg kan da regne ud at det gør ondt.
Ja, for det er jo et fact. Det er ikke et fact, at vi ikke har nogle gode spillere blandt vores egne.
United har ikke supertalenter fra akademiet der kan træde ind og agere førsteholdsspillere en hel sæson, ellers havde de kunne gøre det allerede i akademiet.
Hvordan skulle de kunne agere 1. holdsspiller på akademiet?
Nu kan du nævne "Class of 92", men engelsk fodbold har bare udviklet sig siden da. United har fået 58 point i 26 kampe, og fik man det i '93 var man jo mester eller tæt ved, hvorimod vi idag er ved at slagte holdet idet de er håbløst efter Arsenal.
Jeg nævner ikke noget om '92-årgangen, jeg siger bare, at man ikke kan vurdere spillere som ikke er blevet prøvet.
Don Kafai
11-02-2008, 22:34
Ja, for det er jo et fact. Det er ikke et fact, at vi ikke har nogle gode spillere blandt vores egne.
Det er da det siden vi ikke bruger dem! Der render jo ikke en Messi rundt i akademiet og spilder sit talent. Hvad får dig til at tro de ikke får chancen hvis de ikke er gode nok?
Hvordan skulle de kunne agere 1. holdsspiller på akademiet?
Hvis de skal have noget at gøre på 1. holdet, skal de vel have vist noget i akademiet? Du vil vel ikke have Ferguson snupper en random 15-årig fra Manchester og giver ham en chance?
Jeg nævner ikke noget om '92-årgangen, jeg siger bare, at man ikke kan vurdere spillere som ikke er blevet prøvet.
Nej, og du kan i 2008 ikke tillade dig at prøve spillere der intet har vist, og samtidig kalde dig Manchester United og spille med om 4 trofæer om året.
Det er da det siden vi ikke bruger dem! Der render jo ikke en Messi rundt i akademiet og spilder sit talent. Hvad får dig til at tro de ikke får chancen hvis de ikke er gode nok?
Hvis de skal have noget at gøre på 1. holdet, skal de vel have vist noget i akademiet? Du vil vel ikke have Ferguson snupper en random 15-årig fra Manchester og giver ham en chance?
Nej, og du kan i 2008 ikke tillade dig at prøve spillere der intet har vist, og samtidig kalde dig Manchester United og spille med om 4 trofæer om året.
Jeg synes du har nogle gode synspunketer, men at du er for pesimistisk! Vi har ingen Messi, dos Santos og Bojan rendendende rundt lige nu, men det kan være at de kommer senere hen! det er skrevet at man skal hente spillere, for at de kan blive gode, og det er i hvert fald ikke givet at man skal vise sig som en god 1. holdsspiller som 16-årig! jeg synes du skal tage og vente lidt og tage den med ro, før du har alt for høje forventninger! :)
Don Kafai
11-02-2008, 23:00
Jeg synes du har nogle gode synspunketer, men at du er for pesimistisk! Vi har ingen Messi, dos Santos og Bojan rendendende rundt lige nu, men det kan være at de kommer senere hen! det er skrevet at man skal hente spillere, for at de kan blive gode, og det er i hvert fald ikke givet at man skal vise sig som en god 1. holdsspiller som 16-årig! jeg synes du skal tage og vente lidt og tage den med ro, før du har alt for høje forventninger! :)
Jeg er ikke pessimist, men jeg ser realiteterne i øjnene. United har i snart 10 år valgt at købe fremfor at satse på egne rækker, og det er et faktum. så kan man diskutere om det er fordi spillerne simpelthen ikke har været gode nok i akademiet, eller om United bare har en stor købelyst, min vurdering er at det mere er det første der er tilfældet. Det er klart, at man ikke køber en Nani hvis der render en "ny Giggs" rundt i akademiet, men den "nye Giggs" hed Richardson, og ligeså vigtig som Giggs har været for United, ligeså uvigtig og ligegyldig har Kieran været. Derfor blev han sendt til Sunderland, og Nani hentet.
United DK
11-02-2008, 23:00
Manglende nosser, ganske enkelt. Man tør ikke give dem chancen, fordi man vil spille på det sikre, og det er da som sådan også fint, det er bare synd for den/de pågældende spiller/spillere.
Jamen der er da en del spillere der viser noget på akademiet. Desuden scorede Rossi mål på samlebånd på reserveholdet, men fik han en ærlig chance på 1. holdet? Nej! Og hvorfor? Fordi man ikke havde nosser til at give ham spilletid.
Nåh nej, men man kan godt hente en masse brasilianske teenager, for de har jo vist en helt masse.
Jeg er ikke pessimist, men jeg ser realiteterne i øjnene. United har i snart 10 år valgt at købe fremfor at satse på egne rækker, og det er et faktum. så kan man diskutere om det er fordi spillerne simpelthen ikke har været gode nok i akademiet, eller om United bare har en stor købelyst, min vurdering er at det mere er det første der er tilfældet. Det er klart, at man ikke køber en Nani hvis der render en "ny Giggs" rundt i akademiet, men den "nye Giggs" hed Richardson, og ligeså vigtig som Giggs har været for United, ligeså uvigtig og ligegyldig har Kieran været. Derfor blev han sendt til Sunderland, og Nani hentet.
Det kan jeg godt følge! jeg vil da hellere have set en engelsk spiller blevet Giggs efterfølger fremfor en portugiser, hvis man taler om nationalitet, men jeg tror ikke på at fremtiden ligger i at hente brasilianske, italianske og portugisiske talenter, for jeg tror og håber at United er gode nok til at fremskaffe talenter - men som du siger, så kan det godt være at den seneste tid har vist anderledes? :confused:
Jeg vil blive meget foruruligende og ked af det, hvis det viser sig at være det rigtige!
Med al respekt for de andre "talenter" så er Rossi (som i øvrigt blev købt) vist en éngangsforestilling. Se bare på hvor de fleste bliver udlejet. Championship. Sådan nogle spillere skal ikk ha chancen i United imo.
At de mange akademi spillere gennem de sidste 10 år er havnet i middelmådige klubber bevidner teorien ret godt. Jeg tror ærlig talt ikke på de var blevet 2-3 klasser bedre og have udviklet sig enormt af at have fået chancen for United.
Don Kafai
11-02-2008, 23:20
Jamen der er da en del spillere der viser noget på akademiet. Desuden scorede Rossi mål på samlebånd på reserveholdet, men fik han en ærlig chance på 1. holdet? Nej! Og hvorfor? Fordi man ikke havde nosser til at give ham spilletid.
Rossi er måske en undtagelse, men husk på at han selv ville væk. Ferguson ville beholde ham, og hvis Rossi ikke kunne stille sig tilfreds som 4. angriber efter Rooney, Tevez og Solskjaer, så er det da fint han skrider. Bedre end dem var han ihvert fald ikke.
Nåh nej, men man kan godt hente en masse brasilianske teenager, for de har jo vist en helt masse.
Nej, men hvordan du og jeg tror tingene hænger sammen er bare gætterier. Jeg stoler på Ferguson og United-netværkets dømmekraft. Hvis de giver en spiller chancen, så er det fordi han har potentiale. Når de vælger ikke at satse på spillere, så er det fordi de bliver fundet for lette.
Desuden er jeg sikker på de brasilianske teenagere er bedre end Englands ditto, men lad nu det ligge, for det er gætterier baseret på de teenagere jeg har set i engelsk fodbold.
Det virker lidt som om folk undervurderer vores akademi. Jeg synes det er værd at have in mente at vores U-18 faktisk vandt vm for klubhold. Det var så godt nok på hjemmebane, men det kræver vel alligevel en eller anden form for talent at vinde en "stor" internatinonal turnering.
United DK
12-02-2008, 07:14
Nej, men hvordan du og jeg tror tingene hænger sammen er bare gætterier. Jeg stoler på Ferguson og United-netværkets dømmekraft. Hvis de giver en spiller chancen, så er det fordi han har potentiale. Når de vælger ikke at satse på spillere, så er det fordi de bliver fundet for lette.
Jeg stoler da også på Fergusons dømmekraft langt hen ad vejen, men ligesom alle andre menneske tager han også fejl en gang i mellem. Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke er så meget inde i ungdommen i United, men jeg kan ikke lade være med at undre mig over, at en så stor klub ikke kan opfostre noget ordentligt. I såfald må der ske forandringer, for vi skal kunne skabe nogle spillere til vores eget hold, ligesom de bl.a. gør i Barcelona med Xavi, Puyol, Iniesta, Valdés og senest Bojan. Jeg siger ikke vi skal skabe ligeså mange, men minimum en skal det kunne blive til, ellers er der et eller andet galt med dem der skal udvikle spillerne.
Desuden er jeg sikker på de brasilianske teenagere er bedre end Englands ditto, men lad nu det ligge, for det er gætterier baseret på de teenagere jeg har set i engelsk fodbold.
Selvfølgelig er brasilianere bedre end englændere, de er femdobbelt verdensmestre, mens England ikke engang kan kvalificere sig til EM, men derfor synes jeg ikke bare man skal impotere den ene brasilianer efter den anden.
Det virker lidt som om folk undervurderer vores akademi. Jeg synes det er værd at have in mente at vores U-18 faktisk vandt vm for klubhold. Det var så godt nok på hjemmebane, men det kræver vel alligevel en eller anden form for talent at vinde en "stor" internatinoal turnering.
der er jo forskel på evnerne som hold, og så evnerne hos det enkelte talent. Og hvis fergie ikke mener at der er nogle spillere som pt kan udvikle sig til højeste klasse så. Desuden sker der jo også overraskelser i de rækker der hehe. Porto vandt CL men derfor var de jo ikke det bedste hold i europa
Rossi ville selv væk, han kunne ikke vente på spilletid.!
Desuden snakker Fergie meget om at Welbeck har det rette temperament, noget som Rossi måske savnede lidt. Hvem ved.. Fact er at han er væk og at han ikke kunne vente på spilletid i United.. Men selv om United ikke de seneste par år har udviklet spillere til eget førstehold, er mange academy spillere sendt til andre PL klubber eller klubber i The Championship. Såsom Bardsley, McShane, Richardson osv.
der er jo forskel på evnerne som hold, og så evnerne hos det enkelte talent. Og hvis fergie ikke mener at der er nogle spillere som pt kan udvikle sig til højeste klasse så. Desuden sker der jo også overraskelser i de rækker der hehe. Porto vandt CL men derfor var de jo ikke det bedste hold i europa
Jeg siger heller ikke at det nødvendigvis betyder at vores u18-hold er verdens bedste, men blot at der da må være en eller anden form for kvalitet blandt et hold der er i stand til at vinde det der vel er det tætteste man kommer på et ungdomscl?
Porto var ikke det bedste hold nej, men de havde da flere profiler på holdet, som senere kom til diverse europæiske storhold. Som sagt, det kan ikke passe at der ikke er bare et par af spillerne på vores akademi, som det er værd at satse på, istedet for at hente flere og flere brasilianere og portugisere.
Don Kafai
12-02-2008, 12:36
jeg kan ikke lade være med at undre mig over, at en så stor klub ikke kan opfostre noget ordentligt. I såfald må der ske forandringer, for vi skal kunne skabe nogle spillere til vores eget hold, ligesom de bl.a. gør i Barcelona med Xavi, Puyol, Iniesta, Valdés og senest Bojan. Jeg siger ikke vi skal skabe ligeså mange, men minimum en skal det kunne blive til, ellers er der et eller andet galt med dem der skal udvikle spillerne..
Nej det er præcis min pointe. Uniteds talenter bliver ikke stjerner og det er ikke fordi de mangler spilletid, men fordi de bare ikke har kvaliteten til at tilkæmpe sig spilletiden. Hvorfor det er tilfældet, er jo bare et spørgsmål om tilfældigheder, ligesom det vil bare er tilfældigheder at Rooney rendte rundt i Everton, og Micah Richards nu render rundt i City. De to er i mine øjne de to største talenter opfostret i engelsk fodbold de sidste 10 år.
Jeg har troen på at vi går en spændende tid i møde de næste 2-3 år hvad angår egne talenter på førsteholdet. Har bla. står tiltro til Welbeck og Macheda. Og måske er Cofie inde om holdet om 3 års tid
United DK
12-02-2008, 15:49
Nej det er præcis min pointe. Uniteds talenter bliver ikke stjerner og det er ikke fordi de mangler spilletid, men fordi de bare ikke har kvaliteten til at tilkæmpe sig spilletiden. Hvorfor det er tilfældet, er jo bare et spørgsmål om tilfældigheder, ligesom det vil bare er tilfældigheder at Rooney rendte rundt i Everton, og Micah Richards nu render rundt i City. De to er i mine øjne de to største talenter opfostret i engelsk fodbold de sidste 10 år.
City har foruden Richards, også opfostret Stephen Ireland, Michael Johnson og Nedum Onuoha, som alle er stamspillere for City, og selvom der er en verden til forskel på United og City, så er det alligevel flot at man kan opfostre fire stamspillere, hvor den ene er det største forsvarstalent i engelsk fodbold siden Rio tilbage i 90'erne for West Ham.
City har foruden Richards, også opfostret Stephen Ireland, Michael Johnson og Nedum Onuoha, som alle er stamspillere for City, og selvom der er en verden til forskel på United og City, så er det alligevel flot at man kan opfostre fire stamspillere, hvor den ene er det største forsvarstalent i engelsk fodbold siden Rio Ferdinand tilbage i 90'erne for West Ham.
Synes også at Daniel Sturridge som for alvor er ved at få sit gennenbrud er hver at nævne. Flere at de engelske storeklubber har allerede haft kløerne ude efter ham
United DK
12-02-2008, 15:58
Synes også at Daniel Sturridge som for alvor er ved at få sit gennenbrud er hver at nævne. Flere at de engelske storeklubber har allerede haft kløerne ude efter ham
Rigtigt, ham havde jeg glemt.
Joe Hart er der vel egentlig også
Back to topic. Egen avl og talentudvikling kan diskuteres i en passende tråd.! Denne handler om Neymar, ikke om alt muligt andet.!
Christensen
13-02-2008, 12:39
250 mio. for Neymar
http://www.bold.dk/nyt/?vis=79719
Det var noget af en pris, på en kun 16-årig........
Glory Man United
13-02-2008, 12:42
250 mio. for Neymar
http://www.bold.dk/nyt/?vis=79719
Det var noget af en pris, på en kun 16-årig........
Så lad Real få ham. En der aldrig har vist noget på seniorplan, skal sgu ikke koste så meget
United DK
13-02-2008, 15:23
Jeg vil kun give 250 mio. kr. for Ronaldo, men ham har vi allerede, så nej tak!
Glory Man United
13-02-2008, 15:27
Jeg vil kun give 250 mio. kr. for Ronaldo, men ham har vi allerede, så nej tak!
Ved jeg får hug nu, men hvis Fabregas sprang ud af skabet og ville til United, så......
Ved jeg får hug nu, men hvis Fabregas sprang ud af skabet og ville til United, så......
Det bliver ikke af mig du får hug! Har flere gange tænkt på en midtbanekonstellation med Cesc og Anderson!! GUF!!!!
United DK
13-02-2008, 16:05
Vi mangler ikke nogen på den centrale midtbane, heller ikke Fabregas.
Vi mangler ikke nogen på den centrale midtbane, heller ikke Fabregas.
næ vi mangler bare at dem på den centrale midt de så levere. Den eneste vi har på den plads som har leveret det der er købt for er hargreaves. Anderson mangler mål, carrick mangler tempo, og scholes skal spilles varm. Men fælles for dem alle er at de ikke kommer nok med op hvor der kan scores mål, og JO det er også en del af det at være central midtbanespiller
United DK
13-02-2008, 16:22
næ vi mangler bare at dem på den centrale midt de så levere. Den eneste vi har på den plads som har leveret det der er købt for er hargreaves. Anderson mangler mål, carrick mangler tempo, og scholes skal spilles varm. Men fælles for dem alle er at de ikke kommer nok med op hvor der kan scores mål, og JO det er også en del af det at være central midtbanespiller
Bortset fra starten af denne sæson, så er Fabregas heller ikke den store målsluger. Så hvis vi vil have en målfarlig midtbanespiller, så er det ikke Fabregas vi skulle købe.
Det er dog irrelevant at snakke om et køb af Fabregas, da det ALDRIG ville ske.
Fletcherfan
14-02-2008, 20:59
Hargreaves den eneste på den centrale midt, som har leveret??? Hahaha... Det må nok hellere være, den som IKKE har leveret...
Jeg synes godt nok, at den centrale midtbane har været utrolig skuffende denne sæson, og den eneste centrale midtbanespiller i United, som jeg synes ikke har skuffet er Anderson...
Christensen
14-02-2008, 21:18
Har Hargreaves ikke leveret? I de kampe han har spillet (minus Tottenham-kampen), har kan været rigtig god, og udført sit job super, nemlig at lukke af på midtbanen. Ingen gør dette bedre end ham, og han har på ingen måde skuffet IMO.
Martinsen
14-02-2008, 21:40
Jeg vil nu også tilslutte mig dem som mener Hargo har udført et ganske fint stykke arbejde. Han havde en enkelt svipser mod Spurs, men det var sammen med resten af holdet, udover den kamp synes jeg han har været ganske glimrende og har udtrykt stor vilje og gejst på banen. Særligt i kampene mod Arsenal og Liverpool synes jeg han var fænomenal, håber også at se ham mod Arsenal på lørdag, så han kan pille pynten af Fabregas den spanske c*nt!
Vi skal ikke diskutere Hargreaves, Fabregas, Carrick og andre her. Denne tråd handler om Neymar.!
Bortset fra starten af denne sæson, så er Fabregas heller ikke den store målsluger. Så hvis vi vil have en målfarlig midtbanespiller, så er det ikke Fabregas vi skulle købe.
Det er dog irrelevant at snakke om et køb af Fabregas, da det ALDRIG ville ske.
synes heller ikke jeg nævnte fabregas.
Men for at vende tilbage til vores lille brasilianske ven i tråden her Neymar, så har jeg set nogle videoklip med drengen, og han er nøjagtig samme type som robinho, både spillemæssigt og staturmæssigt. Synes Robinho er en god spiller idag, men tror bare på at nani kommer højere op i PL. Han har kroppen til bedre at kunne sætte sig igennem. Han har et rigtig rigtig godt indlæg, hvilket er vigtigt for en wing, og så sparker han som en hest. Han skal vise tingene noget mere i kampene, og mere konstant over flere kampe. Så får vi heller ikke brug for en robinho type. Synes heller ikke vi kan bruge Neymar som angriber.
Svendsen
15-02-2008, 08:29
250 mil for en på 16 år. de må ha drukket af natpotten mand:lolol:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.