Se fuld version : Ny målmand
Syns det kunne være interessant at høre hvem i tror/håber skal afløse VDS til næste sommer, hvor han efter alt at dømme stopper?
Personligt syns jeg at Ben Foster er en naturlig afløser, men er bekymret for om han kan vende tilbage for fuld styrke efter sin knæskade, men kan han det blir han spændende og følge og så er han også englænder;)
Hvis SAF ikke satser på Foster, syns jeg han skal hente Gordon fra Sunderland, som er en dygtig keeper, der ikke laver store fejl.. Hvad siger i til ham? Eller hvad med Sebastian Frey fra Fiorentina? Han har været nævnt før, og han er heller ikke specielt gammel så vidt jeg husker, og det jeg har set til ham har været ganske imponerende..
Jeg synes at Ben Foster Tomasz Kuszazck skal have den første chance for at se hvem der kan slå igennem, som 1. målmand i United.
Af disse to mener jeg og tror jeg at Ben Foster har den største mulighed for at slå igennem, da jeg virkelig synes han har vist stort potientale i sin tid i Watford, og kan gå hen og blive Englands kommende landsholdskeeper.
Kuszazck er en fin målmand og står bedre og bedre for hver kamp, men i det lange løb tror jeg ikke på at han kan slå Foster
Jeg ser lige nu ingen grund til at invisterer i en ny målmand, da de to overstående skal have en chance først, selvom Gordon og Frey er nogle gode målmænd - jeg håber virkelig på at se Ben Foster i løbet af næste sæson, og at SAF vil prøve ham...
Sålænge det bare ikke bliver en situation, hvor vi har to middelklasses målmand, der skiftes til at lave det ene drop efter det andet (læs: Carroll og Howard), så er jeg tilfreds. Jeg tror sagtens van der Sar kan tage en sæson til.
United DK
15-01-2008, 15:13
Foster ftw!
http://www.youtube.com/watch?v=e1Se8itshuo
Han minder mig faktisk lidt om Schmeichel. Han er enormt atletisk.
Nu giver jeg ikke så meget for Youtube videoer, da det kan få selv Richardson til at se nogenlunde ud. Men Foster er også mit umiddelbare valg, selvom vi ikke ved om han kan gøre det i en storklub. For Watford bliver der skud konstant, og der er en væsentlig forskel fra en storklub, hvor du måske kun skal redde bolden enkelte gange. Men alligevel er det jeg har set nok til at overbevise mig om, at han har talent. TK vil jeg heller ikke afskrive, og jeg synes han har spillet en god sæson iår, så med de to ser det godt ud, efter VDS stopper imo.
Her kommer TK også til at ligne en, der konkurrerer om titlen som årets bedste målmand:
http://www.youtube.com/watch?v=kAFraZbR49s
United DK
15-01-2008, 15:57
Her kommer TK også til at ligne en, der konkurrerer om titlen som årets bedste målmand:
http://www.youtube.com/watch?v=kAFraZbR49s
Dejligt! Så har vi to verdensklassemålmænd. ;)
ChristianR
15-01-2008, 16:23
Jeg synes et eller andet sted, at diskussionen er irrellevant på nuværende tidspunkt. VDS har underskrevet en kontrakt, så han bliver et år til. Derudover har vi en nogenlunde målmand i TK og en lovende målmand i Ben Foster.
Faktum er dog, at ingen aner, hvordan tingene ser ud om halvandet år. Hvis TK har floppet og Foster er skadet, vil det på nuværende tidspunkt stadig være umuligt at spå om, hvilken målmand, der vil passe bedst til vores hold. Muligvis kunne det være en, vi ikke kender idag, som spiller en fremragende sæson næste år. Hvem ved?
Parkohargo
16-01-2008, 00:24
Svært og bedømme hvem der skal regere efter vds. Men mener da bestemt at både kuzz og foster skal have chancen. Kuzz synes jeg har stået udemærket og blevet bedre og bedre mellem stængerne så hvorfor ikke give ham chancen? og der er selvfølgelig heller ingen tvivl om Foster´s talent..såe.
man.utd25
16-01-2008, 00:34
Det er jo også rart at vide vi har en god målmand i kuzz ,han bliver bare bedre og bedre og har vist klasse når han starter inde, og tror han kan blive endnu bedre:)
Det er meget svært at skue så langt frem, for lige pludselig kan der dukke et nyt stortalent op, som man bare må have.
Men hvis det ikke sker ser jeg helst Foster får chancen. TK er en ok målmand, og vil da helt klart være en bedre reserve end da vi for eksempel havde roy caroll på bænken. Synes bare Foster har det ekstra, plus hans igangsætninger er gode. Han kan sparke med begge ben vist, og han kan sparke den ad h til.
Også det faktum at han er englænder spiller ind, hvis man fra FIFA´s side for lavet den regel der kræver et vist antal i hver trup fra det pågældende land.
Personligt tror jeg PIG kunne blive en ok målmand og en glimrende reserve målmand, men heller ikke mere end det... Foster har jeg dog kun set enkelte gange og det ser da helt bestemt lovende ud men mere end det kan jeg ikke sige... Faktum er dog at united skal have en klassemålmand, uanset hvem det er!
Fletcherfan
22-01-2008, 00:03
CC: nemlig... totalt enig... Men mener ikke, at Kusczcak kan bruges meget mere end til 3. keeper... Alt for dårlig når han bliver presset bare lidt...
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8389
Jeg synes sgu Kameni var spændende allerede inden vi hentede VDS - men fuck jeg ville gerne se ham i United. Fint, vi har en Ben Foster, men Kameni har været anset som en stor målmand længe, og jeg tror han ville kunne gøre det godt for os.
Any thoughts?
Synes også at Foster og Kuzz skal have en chance men får de ikke det så så jeg gerne en Sebastien Frey i klubben. Han har en god erfaring og så er han altså han klassemålmand og ved at han er meget eftertragtet i Italien. Kameni lyder også spændende som har været i Fergies søgelys i flere år snart. En anden ide er en lidt billigere en af slagsen nemlig Francisco Ochoa fra Club America i Mexico. Har set nogle videoer med ham og har set ham lave nogle virkelig gode redninger. Har også læst rygter om ham til United på TribalFootball bl.a. Han kunne også blive en spændende målmand i fremtiden. Men jeg tror at Foster bliver den næste store målmand og han fortjener virkelig en chance sådan som han spillede i Watford
Synes også at Foster og Kuzz skal have en chance men får de ikke det så så jeg gerne en Sebastien Frey i klubben. Han har en god erfaring og så er han altså han klassemålmand og ved at han er meget eftertragtet i Italien. Kameni lyder også spændende som har været i Fergies søgelys i flere år snart. En anden ide er en lidt billigere en af slagsen nemlig Francisco Ochoa fra Club America i Mexico. Har set nogle videoer med ham og har set ham lave nogle virkelig gode redninger. Har også læst rygter om ham til United på TribalFootball bl.a. Han kunne også blive en spændende målmand i fremtiden. Men jeg tror at Foster bliver den næste store målmand og han fortjener virkelig en chance sådan som han spillede i Watford
Håber også på at Foster bliver den næste målmand men seføli kun hvis han har klassen til det. Ellers er Kameni da helt klart en interessant mulighed... Dog skal PIG virkelig til at stramme sig an hvis han vil være mere end reservemålmand...
Det er begrænset hvor meget jeg har set Foster spille, men jeg ville elske hvis han virkelig kunne slå igennem..
En engelsk målmand først i tyverne, det er noget der holder :D
United DK
03-03-2008, 21:33
Jeg er ret sikker på, at Foster tager over efter VDS, og ender med at blive én af verdens bedste. Det er store ord, men jeg tror på ham.
Jeg er ret sikker på, at Foster tager over efter VDS, og ender med at blive én af verdens bedste. Det er store ord, men jeg tror på ham.
Det glæder mig faktisk at høre :D
Jeg synes der er alt alt for få målmand i verdensklasse, så det ville jo være helt kanon hvis Ben Foster er den kommende faste keeper for både United og England..
Blev han ikke også årets målmand i PL 06/07 eller er jeg fuld?
Foster er manden. Kan ikke se nogen grund til at købe en middelmådig målmand fra Espanyol. Kameni er ikke god nok synes jeg.
Hvis ikke det bliver Foster, er Joe Hart fra City en glimrende ung engelsk keeper.. Men lad os give Foster chancen til næste år..
Hvornår regnes Foster egentlig med at være 100 % kampklar. Er det en gang i april eller hvad ??
Han er tæt på kampklar allerede nu. Han har trænet med truppen i nogle uger, og ville gerne have spillet reservekampen mod Liverpool i sidste uge. Men han er formentlig med for reserverne indenfor ret så kort tid.. Han kommer nok ikke i aktion på førsteholdet i denne sæson, da Van der Sar har gjort det fremragende hele året, og Kuszczak er reserve nummer 1 pt..
Don Kafai
03-03-2008, 21:50
Jeg synes stadig ikke man kan vurdere Ben Foster. Han har stået et par gode sæsoner i Stoke og Watford, og det er vel det. Det lyder paradoksalt, men det er nemmere at stå for et bundhold, end at stå for et tophold. Det mentale pres er fuldstændig anderledes, og så kan du ikke "spille dig varm" med enkelte redninger. Spiller du i United, skal du hive en klasseredning op, den ene eller de to gange der er brug for det i løbet af en kamp.
Jeg har endnu intet set til Foster, der overbeviser mig om at han kan løfte opgaven i United. Han har stået godt i små klubber, men det betyder ingenting for mig i denne sammenhæng.
Når det så er sagt, så håber jeg at han får en chance for at bevise sit værd. Ingen tvivl om at han har potentiale, men det kræver mere end det hvis man vil være en førstekeeper i United. På den front har TK mere erfaring.
Jeg synes stadig ikke man kan vurdere Ben Foster. Han har stået et par gode sæsoner i Stoke og Watford, og det er vel det. Det lyder paradoksalt, men det er nemmere at stå for et bundhold, end at stå for et tophold. Det mentale pres er fuldstændig anderledes, og så kan du ikke "spille dig varm" med enkelte redninger. Spiller du i United, skal du hive en klasseredning op, den ene eller de to gange der er brug for det i løbet af en kamp.
Jeg har endnu intet set til Foster, der overbeviser mig om at han kan løfte opgaven i United. Han har stået godt i små klubber, men det betyder ingenting for mig i denne sammenhæng.
Når det så er sagt, så håber jeg at han får en chance for at bevise sit værd. Ingen tvivl om at han har potentiale, men det kræver mere end det hvis man vil være en førstekeeper i United. På den front har TK mere erfaring.
Jeg meget enig med dig. Det kræver enormt meget at stå på mål for United behøver jeg nævne Taibi, Barthez, Howard osv. indtil Van der Sar kom til. Når det så er sagt, så er det for tidligt at afskrive Foster og de interview jeg har læst med ham, der virker han som en målbevist og koncentreret person. Derfor tror jeg på ham - men vi må stadig være på udkig efter et alternativ, da det langt fra er givet, at han slår til.
Her kunne Kameni være et alternativ, men jeg kender ham desværre ikke så godt - hvem vil I ellers foreslå som alternative og realistiske targets?
Det var også det som vi så med Taibi. Han var vant til at være oppe på mærkerne konstant i serie a hvor han hev den ene klasse redning frem efter den anden. Så kom han til United hvor jeg ikke tror han så meget som greb en bold.
United DK
03-03-2008, 22:14
Cech stod jo også kun for Rennes, inden han kom til Chelsea, og Buffon stod kun for Parma. Man skal jo starte et sted. Det er jo utopi at tro, at vi kan hente en målmænd, der allerede står for en storklub.
Cech stod jo også kun for Rennes, inden han kom til Chelsea, og Buffon stod kun for Parma. Man skal jo starte et sted. Det er jo utopi at tro, at vi kan hente en målmænd, der allerede står for en storklub.
Naaarj vi napper da lige Buffon som førstekeeper og Cech som reserve ;)
United DK
03-03-2008, 22:20
Naaarj vi napper da lige Buffon som førstekeeper og Cech som reserve ;)
Ja, i FM. ;)
ChristianR
03-03-2008, 22:22
Selvfølgelig. Jeg tror bare, der er nogen der er skeptiske for, om Fosters potentiale i praksis bliver til en af verdens store målmænd. For han har jo selvsagt ikke præsteret på topniveau endnu.
Tidligere har der været masser på samme alder som Foster med samme potentiale. Mange af dem har skuffet og til en vis grad været fiaskoer, men nogle af dem er som du selv nævner blevet blandt verdens bedste som Cech og Buffon.
Altså. Vi kan bare ikke være 100% sikre på, at Foster kommer til at holde United-niveau. Men lad os da håbe det.
United DK
03-03-2008, 23:00
Altså. Vi kan bare ikke være 100% sikre på, at Foster kommer til at holde United-niveau. Men lad os da håbe det.
Selvfølgelig kan vi ikke være sikre, men kan vi det ved nogen af dem, som er tilgængelige for os? Og her snakker vi ikke om Cech, Buffon og Casillas eksempelvis.
RuudVanNissetøj
03-03-2008, 23:00
Ben Foster skal klart have chancen efter VDS. Tror han har evnerne til at være første målmand i mange år....men jo, han mangler at vise sit talent på aller højeste niveau. Ellers vil jeg på ingen måde klage over hvis vi signer Kameni, utrolig dygtig og fortsat stort potentiale i forhold til alder.
Ellers vil en målmand som Sebastian Frey være et super køb i mine øjne....
Don Kafai
03-03-2008, 23:02
Buffon stod for Parma og blev købt for 300 mio kr, så han var en man vidste hvad indeholdt. Der er jo forskel på Parma og Watford/Stoke.
Cech er en satsning der viste sig at give bonus i den grad. Men hvor mange kneppere kan du hente i den franske liga, og forvente de kan stå som Cech?
Det eneste jeg påpeger, er at det er mere undtagelsen end reglen, at sådanne tilfælde sker, men det betyder jo på ingen måde at Foster ikke kan være satset værd.
Jeg mener også vi bør satse på ham. Han har bare ikke overbevist mig. (Endnu)
Cristian9000
03-03-2008, 23:13
Jeg mener helt sikkert at det jeg har set til Ben Foster viser at han har potentialet og talentet til at få sit gennembrud i United. Så vidt jeg husker var han en af de målmænd med den højeste redningsprocent i PL i sidste sæson.
Håber meget at se ham som 1. målmand meget snart!
Mht. Thomas Kusz.... så synes jeg han mangler udstråling og sparketeknik - virker meget nervøs og usikker
United DK
03-03-2008, 23:21
Cech er en satsning der viste sig at give bonus i den grad. Men hvor mange kneppere kan du hente i den franske liga, og forvente de kan stå som Cech?
Jeg ved ikke hvor mange kneppere (;)), men af keepere er det selvfølgelig et fåtal, for ikke at sige ingen. Jeg påpeger også bare, at man ikke absolut skal have stået for en europæisk topklub, for at have topklasse-niveau.
Det eneste jeg påpeger, er at det er mere undtagelsen end reglen, at sådanne tilfælde sker, men det betyder jo på ingen måde at Foster ikke kan være satset værd.
Nemlig.
Der findes kun de tre jeg allerede har nævnt, der med sikkerhed har niveauet til United, men de tre er også umulige at skaffe, og så må vi prøve med det "næstbedste", og vi kan ligeså godt prøve Foster, fremfor at give over 100 mio. for Sebastien Frey, som heller aldrig har vist sit værd på topniveau. Han floppede bl.a. fælt i Inter, for nogle år siden.
Lad os se Foster, før vi gør andet!!! Kameni er spændende, men Foster er lige nu her den jeg ser som bedste afløser
jeg synes det er mærkeligt så meget folk roser foster.. "han er manden vi skal satse på" "han skal have chancen osv" - målmanden er så vigtig især i united og derfor skal man vise sit værd fra start af og i mine øjne kan man se det meget hurtigt om en målmand er værd at satse på.. vds er en af de bedste i verden, jeg er aldrig nervøs for ham og jeg føler mig sikker på ham på trods af han selvfølgelig har lavet en svipser eller 2 - ikke siden schmeichel har jeg haft så meget tillid til en keeper.. TK har slet ikke niveauet til united - man er ved at skide i bukserne hver gang bolden kommer ind i feltet, når bolden bliver spillet tilbage til ham får jeg virkelig lange løg hver gang..
jeg synes folk skal passe på med at rose foster for meget - har set ham stå nogle brandkampe i watford, men det er noget andet at være i united.. bare se howard i everton, han står da fremragende, skal vi så købe ham tilbage?
en klub som united skal have en virkelig verdensklasse keeper der kan redde vores røv når det brænder på - ligesom vds gør nu - han udviser ro uanset situationen.. i mine øjne har foster ikke bevist en skid endnu - jeg tror det ville blive endnu et flop på målmandsposten - men tror faktisk fergie går ud og anskaffer sig en erfaren klasse keeper - han har forhåbentligt lært af tidligere brølere..
United DK
03-03-2008, 23:43
@Rooney8
Hvad er dit bud på en ny målmand?
jeg synes det er mærkeligt så meget folk roser foster.. "han er manden vi skal satse på" "han skal have chancen osv" - målmanden er så vigtig især i united og derfor skal man vise sit værd fra start af og i mine øjne kan man se det meget hurtigt om en målmand er værd at satse på.. vds er en af de bedste i verden, jeg er aldrig nervøs for ham og jeg føler mig sikker på ham på trods af han selvfølgelig har lavet en svipser eller 2 - ikke siden schmeichel har jeg haft så meget tillid til en keeper.. TK har slet ikke niveauet til united - man er ved at skide i bukserne hver gang bolden kommer ind i feltet, når bolden bliver spillet tilbage til ham får jeg virkelig lange løg hver gang..
jeg synes folk skal passe på med at rose foster for meget - har set ham stå nogle brandkampe i watford, men det er noget andet at være i united.. bare se howard i everton, han står da fremragende, skal vi så købe ham tilbage?
en klub som united skal have en virkelig verdensklasse keeper der kan redde vores røv når det brænder på - ligesom vds gør nu - han udviser ro uanset situationen.. i mine øjne har foster ikke bevist en skid endnu - jeg tror det ville blive endnu et flop på målmandsposten - men tror faktisk fergie går ud og anskaffer sig en erfaren klasse keeper - han har forhåbentligt lært af tidligere brølere..
Ift. van der Sar kan jeg ikke være mere enig
Ift. Kuszczak synes jeg du er for negativ - han har oppet sig de seneste kampe han har spillet, og han er en rigtig god målmand (2. målmand i vores tilfælde)
Ift. Foster er jeg enig i at der selvfølgelig er klar forskel med at være målmand i en 1. divisions klub, som senere blev bundklub i PL - men han skal vel have chancen før han kan bevise andet? giv ham lige den, inden du siger andet - det synes jeg han har fortjent. Han var fremragende i en topklub i 1. division og også god i en bundklub i PL - og har stået for England!
Hvem er den erfarene keeper du tror Fergi vil invisterer i, som har bevist niveauet?
Hvem er den erfarene keeper du tror Fergi vil invisterer i, som har bevist niveauet?
ja det kan jo så ikke være karmeni hvis du gerne vil have en rutineret.
De 3 målmænd i Europa som er decideret over VDS er Buffon,Cech og Casillas, og vi kan ikke få nogen af dem.
Men lad os se om united overhovedet investere i en keeper, bare fordi pressen skriver om det. Men måske har fergie set nogle ting under Fosters opstart her, som han er bekymret for.
Det eneste jeg mener Foster skal lære er at holde kuglen noget mere. Synes han skal have muligheden til sommer.
Denne tråd kunne vel lukkes indtil næste år. Van der Sar har forlænget så han også er her næste år, samtidig med vi har PIG og Foster. Så til sommer har vi bestemt ikke brug for en ny keeper..
Efter at have set Watford i sidste PL-sæson, så er er jeg overbevist om at Foster bliver en stor målmand, og at han fortjener chancen. Nu ved jeg ikke hvor han står mht. til hans skade, og det er helt anderledes at spille for en topklub, hvor du måske kun skal lave en redning en gang i kampen, men jeg tror meget på Foster. VDS har sin sidste sæson næste år, og han er nok stadig førstevalg der, mens Foster eller TK kæmper om at blive hans reserve. En af de to bliver nok udlejet måske Foster, så han kommer lidt igang igen, mens TK har gjort det fremragende som reserve iår. Ja, der er mange muligheder, men synes at det ser lyst ud med målmandssituationen efter VDS!
Glory Man United
04-03-2008, 07:56
Denne tråd kunne vel lukkes indtil næste år. Van der Sar har forlænget så han også er her næste år, samtidig med vi har PIG og Foster. Så til sommer har vi bestemt ikke brug for en ny keeper..
Enig. Jeg var noget nervøs mod slutningen af sidste sæson, hvor VDS begyndte at lave en del fejl. Men i denne sæson har han været stærk. Too bad for PIG og Ben for VDS står self næste sæson også!
ChristianR
04-03-2008, 16:45
Enig. Jeg var noget nervøs mod slutningen af sidste sæson, hvor VDS begyndte at lave en del fejl. Men i denne sæson har han været stærk. Too bad for PIG og Ben for VDS står self næste sæson også!
Også mig. Specielt efter Milankampen var jeg nervøs ved tanken om, at VDS skulle stå endnu en sæson. Han har dog lige siden Charity Shield-kampen eller hvad de nu kalder den oppet sig, og jeg har været overn ud tilfreds med ham denne sæson. Men på et eller andet tidspunkt må alderen da begynde at trykke. Lad os håbe, at der går endnu en sæson, før det kan mærkes:)
Efter VDS er der for mig kun en ting at gøre. Køb Manuel Neuer eller Kameni! Så er vi sikret på mellem stængerne mange mange år endnu hvis de altså præstere. Tør ikke sige Foster og PIG har det der skal til at blive fast keeper!
I den tid jeg har interesseret mig for fodbold (siden 1983-84), kan jeg ikke huske, at der har været færre decideret verdensklasses målmænd. Personligt kan jeg kun få øje på Cech og Buffon, resten har højst højt international klasse. Derfor synes jeg også, det er svært at få øje på en målmand, der har Unitedniveauet, hvorfor jeg nok har en tendens til at sige, at vi må satse på TK.
Jeg ser det som sandsynligt, at han kan lave "en Almunia". Hvorved jeg mener, at han sikkert kan nå minimum VDS`s nuværende klasse, hvis han spiller fast.
Efter VDS er der for mig kun en ting at gøre. Køb Manuel Neuer eller Kameni! Så er vi sikret på mellem stængerne mange mange år endnu hvis de altså præstere. Tør ikke sige Foster og PIG har det der skal til at blive fast keeper!
Hold da op for en indsats Manuel Neuer leverede mod Porto den anden dag.. Fulgte kampen på Tysk tv og han reddede seriøst Schalke fra at tabe 10-0.. Han hev den ene verdensklasse redning efter den anden op - var virkelig imponeret!!! Han er helt sikkert interessant og med sine 21 år har han jo næsten 20 år tilbage af sin karriere.. Men han er vel ligesom alle de andre tyskere, som ender med at skifte til Bayern..
neuer er en interessant målmand, men synes lidt man hypede ham op da han kom frem sidste år. Nu er han så ved at stå sin første hele sæson som førstekeeper, og synes der har været nogle pakninger der er røget undervejs, med ufarlige frispark der går over ham, eller indlæg der sejler i mål, og så hans drop mod chelski også. Tror heller ikke han har fysikken til at stå i england.
Men hans egenskaber 1 mod 1 er fremragende, men det andet skal også være med for at stå for et verdensklassehold
Everton slog os desværre i kampen om denne målmand..
http://www.mirror.co.uk/sport/football/2008/03/19/everton-beat-man-utd-and-liverpool-to-signing-of-seven-year-old-goalkeeper-89520-20356193/
http://www.mirror.co.uk/sport/football/2008/03/19/everton-beat-man-utd-and-liverpool-to-signing-of-seven-year-old-goalkeeper-89520-20356193/
Det går nok.. Han skal bare have et 1-2 år på udlån hos Everton, så kan vi købe ham og smide ham på målet efter VDS!
pølsemanden
19-03-2008, 22:35
Det går nok.. Han skal bare have et 1-2 år på udlån hos Everton, så kan vi købe ham og smide ham på målet efter VDS!
Jeg Tror kun kusczak for den før ham :lolol:
Foster kan godt gå ind og afløse VDS, det er jeg sikker på han har klassen til .
Deprimerende at vi ikke signer ham. Han er et stort talent, og udentvivl blandt verdens bedste målmand. Hans reflekser er vilde, og så er han faktisk også rigtig god i luftspillet. Skidt Fergie :) Iøvrigt har vi egentlig ikke også skrevet kontrakt med sådan en 9-årig eller sådan?
Parkohargo
20-03-2008, 09:53
Deprimerende at vi ikke signer ham. Han er et stort talent, og udentvivl blandt verdens bedste målmand. Hans reflekser er vilde, og så er han faktisk også rigtig god i luftspillet. Skidt Fergie :) Iøvrigt har vi egentlig ikke også skrevet kontrakt med sådan en 9-årig eller sådan?
looool han ligner den kommende Rooney..bare som keeper.:)
Jeg foretrækker uden tvivl Foster også selvom han har sået så lidt grundet skade. Jeg er simpelthen så utryk ved TK, han ligner en der kan finde på at lave straffe hele tiden, få røde kort eller lave kæmpe drop.
F.eks. kan kampen mellem os og Arsenal nævnes hvor TK står, han nedlægger en mand i feltet = straffe (han redder det så godt nok)
Kampen mod Portsmouth hvor han igen nedlægger en mand i feltet = straffe og rødt!
Og senest her mod Bolton laver han også en. Kan ikke huske hvilken angriber for Bolton det er, der får en høj bold alene med TK. TK kommer flyvende ud af målet og Bolton angriberen header stille og roligt bolden forbi ham hvorefter TK så kommer hoppende ind i ham, igen straffe + rødt. I den sidste situation var vi dog så heldige at der var fløjtet for offside inden!
Jeg foretrækker uden tvivl Foster også selvom han har sået så lidt grundet skade. Jeg er simpelthen så utryk ved TK, han ligner en der kan finde på at lave straffe hele tiden, få røde kort eller lave kæmpe drop.
F.eks. kan kampen mellem os og Arsenal nævnes hvor TK står, han nedlægger en mand i feltet = straffe (han redder det så godt nok)
Kampen mod Portsmouth hvor han igen nedlægger en mand i feltet = straffe og rødt!
Og senest her mod Bolton laver han også en. Kan ikke huske hvilken angriber for Bolton det er, der får en høj bold alene med TK. TK kommer flyvende ud af målet og Bolton angriberen header stille og roligt bolden forbi ham hvorefter TK så kommer hoppende ind i ham, igen straffe + rødt. I den sidste situation var vi dog så heldige at der var fløjtet for offside inden!
Helt enig. Kuzz er en god målmand og han tager det han skal og nogle gange lidt mere til men at beherske sig i feltet kan han sku ikke. Han laver mærkelig ting og jeg er generelt også utryg når han kommer ud af sit mål. Bliver han bare stående i målet er jeg knap så utryg for der synes jeg han er fin inde.
Kameni som har været meldt til United skal angiveligt til Spurs
http://indkast.dk/index.php?nyhed=35860
olsen9670
14-04-2008, 15:12
foster skal have chancen inden der spekuleres mere på den plads synes jeg
Jurgensen
14-04-2008, 15:16
Det skal ikke være Kuzscak. Han har ikke klassen, han er lige så god/dårlig som tidligere flop keepere på OT, som Bosnich og Carrol. Så gerne Foster fik chancen. Han virker utrolig lovende, og har stået i PL før, så er ikke helt uvant med niveaut.
Ellers så jeg gerne man hentede en Kameni, eller mere urealistiske Buffon.
Efter at have set VDS i denne sæson så må man næsten konkludere at han slet ikke er færdig endnu..
Men mon ikke vi skal have Foster lidt mere med i spillet, så vi ikke risikerer at han smutter til et andet sted med mere garanteret spilletid..
Efter at have set VDS i denne sæson så må man næsten konkludere at han slet ikke er færdig endnu..
Men mon ikke vi skal have Foster lidt mere med i spillet, så vi ikke risikerer at han smutter til et andet sted med mere garanteret spilletid..
Jeg tror nok Foster skal få tid.. Næste sæson, er det Self stadig VDS der er første målmand, men jeg tror vi vil se Foster få mange flere kampe end Kuz har fået..
United DK
14-04-2008, 21:10
Jeg er sikker på Foster er indstillet på, at han også næste sæsoner kun er reserve for VDS, men når så VDS stopper i 2009, så skal han vise sit værd for alvor, og så må vi se hvordan han klarer den. Personligt tror jeg vi har en potentiel verdensklassemålmand i ham, men lad os nu se...
Personligt ser jeg Ben Foster vogte målet næste år.
Hvis ikke, har jeg intet imod VDS står næste sæson, og Foster får endnu et "lærer-år".
Men hans tid skal nok komme i klubben, hvor man bliver nummer 1, Foster, ingentvivl fra min side på det. Jeg ser virkelig kæmpe potentiale i ham. (-:
Unitedforever
14-04-2008, 21:51
Jeg er enig. Foster er et stort talent, der sagtens kan tage over efter VDS. Jeg vil faktisk mene, at det bør ske fra næste sæson, da jeg mener at VDS ikke holder samme niveau som tidliger ( jeg ved godt, at han har stået et par forrygende kampe her på det sidste), og derfor er Foster den naturlige arvetager.
Parkohargo
14-04-2008, 21:59
Som verden ligger nu, der er VDS selvfølgelig stadig fast keeper, og også i næste sæson. Synes han stadigvæk gør det fremragende i buret, hans alder taget i betragtning. Hvorfor købte vi ham dog ikke noget før!?:)
Kuzz er sådan lidt la la. Synes i nogle kampe han disker op med nogle fremragende redninger, men han mangler noget mere stabilitet i hans spil. Virker generelt bare for usikker mange gange. Synes dog han har fået rettet godt op på det.
Foster virker som den naturlige afløser for VDS engang ud i fremtiden. Gjorde det rigtig godt imod Derby, men det er så også den eneste kamp jeg har set med ham. Dog mangler han at rette op på hans udspark og nogle andre ting. Men det er dog noget der nok skal rettes op på i løbet af årene, da han stadigvæk er så ung af en keeper at være. Håber Foster bliver den fantastiske keeper vi alle har forventninger om at han kan blive.
Gider ikke igennem en bosnich, barthez, carrol etc. periode igen.
Jeg synes VDS har været fantastisk i denne sæson, ikke kun de sidste par måneder..
Han er 900 år gammel, men han er stadig en af verdens bedste målmænd..
Unitedforever
14-04-2008, 22:16
Jeg er også imponeret over VDS, men på et tidspunkt må han altså vippes af pinden som første kepper, og det kunne sagtens passe til næste sæson :)
Foster er, hvad jeg har set, slet ikke god nok til manchester united. Behold vds et år mere, og se hvad der sker. Ellers skal, der købes en verdensklasse erstatning, da hverken kuzsczak eller foster har klassen, karismaen, udstrålingen, personlighed, rutinen eller sikkerheden til det. Er dog umådelig svært at peje på nogel emner. Buffon har jo lige forlænget, ligesom Casillas, men Coupet har nok tre gode år i sig endnu, og ville være glimrende, hvis han kan holde sig skadesfri. Sebastian Frey kunne også være en spændende mulighed, men jeg ville som udgangspunkt satse på en lidt mere "erfaren" mand på topniveau.
Liverpool_sucks
03-05-2008, 23:16
Hvad så med Manuel Neuer? Han er kun 22..
Han har vist langt bedre klasse end nogen af de gode målmænd vi kender..
United DK
03-05-2008, 23:17
Foster er, hvad jeg har set, slet ikke god nok til manchester united. Behold vds et år mere, og se hvad der sker. Ellers skal, der købes en verdensklasse erstatning, da hverken kuzsczak eller foster har klassen, karismaen, udstrålingen, personlighed, rutinen eller sikkerheden til det. Er dog umådelig svært at peje på nogel emner. Buffon har jo lige forlænget, ligesom Casillas, men Coupet har nok tre gode år i sig endnu, og ville være glimrende, hvis han kan holde sig skadesfri. Sebastian Frey kunne også være en spændende mulighed, men jeg ville som udgangspunkt satse på en lidt mere "erfaren" mand på topniveau.
Casillas, Buffon eller Cech, ja tak! Resten, nej tak.
Coupet er overvurderet i mine øjne, og det samme med Frey, for hvis de var så gode, så spillede de også for større klubber, og faktisk har Frey tidligere været i Inter, hvor han dog var et kæmpe flop.
Jeg mener helt afgjort, at Foster har klassen, og selvom erfaring er vigtigt som målmand, så mener jeg Foster er så stort et talent, at det ville være spild, at smide ham ud, til fordel for en højtprofileret promadedreng som Frey, der sikkert vil koste en bondegård, og som tidligere nævnt, er overvurderet i mine øjne.
Casillas, Buffon eller Cech, ja tak! Resten, nej tak.
Coupet er overvurderet i mine øjne, og det samme med Frey, for hvis de var så gode, så spillede de også for større klubber, og faktisk har Frey tidligere været i Inter, hvor han dog var et kæmpe flop.
Jeg mener helt afgjort, at Foster har klassen, og selvom erfaring er vigtigt som målmand, så mener jeg Foster er så stort et talent, at det ville være spild, at smide ham ud, til fordel for en højtprofileret promadedreng som Frey, der sikkert vil koste en bondegård, og som tidligere nævnt, er overvurderet i mine øjne.
Og du sagde, at jeg ikke har mange brikker at flytte med;)
Du siger, at der er en grund til, at Frey og Coupet kun spiller i hhv. Fiorentina og Lyon, men alligevel ser du Foster, der kun er 3.mand i united, og har været på lån i Watford - hvor han gjorde det middelmådigt - som den ideelle afløser for vds...?
Desuden er det langt tid siden Frey var i Inter, og han var alt for ung, hvilket Foster ikke er nu. Han er umiddelbart simpelthen ikke god nok.
I øvrigt spillede vds i FULHAM, inden han kom til jer, og floppede desuden også i Italien(lol). Var han så også for dårlig?:rolleyes:
United DK
03-05-2008, 23:31
Og du sagde, at jeg ikke har mange brikker at flytte med;)
Modsat dig, kan jeg godt tage den slags kommentarer. ;)
Du siger, at der er en grund til, at Frey og Coupet kun spiller i hhv. Fiorentina og Lyon, men alligevel ser du Foster, der kun er 3.mand i united, og har været på lån i Watford - hvor han gjorde det middelmådigt - som den ideelle afløser for vds...?
Han er ikke den idelle, det er de tre jeg nævnte i mit sidste indlæg, men ift. hvad der er derude af målmænd, så synes jeg Foster er den bedste løsning. Han gjorde det i øvrigt ikke middelmådigt, men fremragende for Watford, og han kan i hvert fald ikke klandres for, at de rykkede ned.
Desuden er det langt tid siden Frey var i Inter, og han var alt for ung, hvilket Foster ikke er nu. Han er umiddelbart simpelthen ikke god nok.
Frey viste, at han ikke kunne klarer presset i en storklub, og det ved vi ikke om Foster kan, før han prøver det.
I øvrigt spillede vds i FULHAM, inden han kom til jer, og floppede desuden også i Italien(lol). Var han så også for dårlig?:rolleyes:
Floppede han nu også i Italien, eller var han bare så uheldig, at han spillede for Juventus i en periode, hvor de var i en genopbygningsfase, efter deres fantastisk hold fra slut 90'erne, der nåede tre CL-finaler i streg? Jeg tror det sidste.
Nåh du er nok bare uitelligent. Vi kommer ikke videre herfra, hvis du påstår at Frey har haft sin chance i en topklub(Inter der på daværende tidspunkt var mere kaotisk, end et hvilket som helst molekylært gitter), men at vds bare var uheldig..
Jeg vil mene, at man har to chancer for at bevise sit værd, ligesom med vds.
Henry var et flop i Juventus og Adebayor var det i Monaco (1 mål i 19 kampe), men ingen vil benægte deres klasse i dag.
Arsenal er en fantastisk klub på det punkt.
United DK
03-05-2008, 23:38
Nåh du er nok bare uitelligent. Vi kommer ikke videre herfra, hvis du påstår at Frey har haft sin chance i en topklub(Inter der på daværende tidspunkt var mere kaotisk, end et hvilket som helst molekylært gitter), men at vds bare var uheldig..
Jeg vil mene, at man har to chancer for at bevise sit værd, ligesom med vds.
Nå, så fordi jeg ikke har samme mening som dig, så er jeg uintelligent. Der kan man bare se.
Henry var et flop i Juventus og Adebayor var det i Monaco (1 mål i 19 kampe), men ingen vil benægte deres klasse i dag.
Adebayor lavede nu mere end et mål i Monaco, men lad nu det ligge.
Lorensen
03-05-2008, 23:41
Er jeg den eneste der ikke kan se hvordan den kommentar passer ind ? :)
Nå, så fordi jeg ikke har samme mening som dig, så er jeg uintelligent. Der kan man bare se.
Nej, det har intet med det at gøre. Det bekræfter blot min påstand, at du end ikke kan se det.
Det har intet med holdninger at gøre, men det du siger hænger simpelthen ikke sammen.
Frey har haft sin chance som 19-årig Inter, så han er ikke god nok nu.
Van der Sar var uheldig, da han var i Juventus, som 30-årig.
Hmm..
Og så husker vi lige på at holde en god tone herinde. Fortsat god aften.
Sandsynligvis:)
Det har noget at gøre med, at man godt kan floppe et sted, for senere hen at blive en succes et andet.
Adebayor lavede nu mere end et mål i Monaco, men lad nu det ligge.
Lidt offtopic.. Ja, Ade scorede mere end ét mål, men kigger man på kampe, er det langt fra skræmmende.
'03-'04
Kampe: 31
Mål: 8
'04-'05
Kampe: 35
Mål: 9
'05-'06
Kampe: 13
Mål: 1
Og så tror jeg ellers vi skal snakke om målmænd efter VdS!
Fordi man ikke slår til det ene sted, kan man jo sagtens have talent. Jeg synes, det er lidt synd at stemple nogen som 'ikke værende gode nok', fordi man ikke rammer formen et sted. Der kan jo være mange faktorere, der spiller ind, som eksempelvis det pågældende lands kultur; føler man sig ikke hjemme, kan det jo være svært at levere varen. Havde United været et galehus, så havde vi smidt Vidic og Evra på porten efter deres første halve år, og stemplet dem som ringe spillere, hvilket de jo senere hen har bevist, de ikke er.
@AJ
Det kan godt ske. Jeg læste det inde på et Arsenalforum engang, så gik udfra, det passede, hehe.
United DK
03-05-2008, 23:47
Nej, det har intet med det at gøre. Det bekræfter blot min påstand, at du end ikke kan se det.
Det har intet med holdninger at gøre, men det du siger hænger simpelthen ikke sammen.
Frey har haft sin chance som 19-årig Inter, så han er ikke god nok nu.
Van der Sar var uheldig, da han var i Juventus, som 30-årig.
Hmm..
Van der Sar er en meget bedre målmand end Frey. Han var med til at vinde CL med Ajax, og han har været nr. 1 for Holland i over 10 år. Frey har aldrig præsteret noget stort, og det er først nu, at han er kommet ind omkring det franske landshold, hvor han dog kun er nr. 3, bag Coupet og Landreau. Lad os da bare sige, at Van der Sar også floppede i Juventus, men det ændre ikke på, at som helhed er Van der Sar en klart bedre målmand, og at han fik lov, at rende rundt i Fulham i fire år, er en kæmpe gåde.
Fordi man ikke slår til det ene sted, kan man jo sagtens have talent. Jeg synes, det er lidt synd at stemple nogen som 'ikke værende gode nok', fordi man ikke rammer formen et sted. Der kan jo være mange faktorere, der spiller ind, som eksempelvis det pågældende lands kultur; føler man sig ikke hjemme, kan det jo være svært at levere varen.
@AJ
Det kan godt ske. Jeg læste det inde på et Arsenalforum engang, så gik udfra, det passede, hehe.
Du skal ikke regne med hvad arsenal-fansne siger;)
Van der Sar er en meget bedre målmand end Frey. Han var med til at vinde CL med Ajax, og han har været nr. 1 for Holland i over 10 år. Frey har aldrig præsteret noget stort, og det er først nu, at han er kommet ind omkring det franske landshold, hvor han dog kun er nr. 3, bag Coupet og Landreau. Lad os da bare sige, at Van der Sar også floppede i Juventus, men det ændre ikke på, at som helhed er Van der Sar en klart bedre målmand, og at han fik lov, at rende rundt i Fulham i fire år, er en kæmpe gåde.
Så er vi på bølgelængde igen. Godt formuleret. Ej, du må ikke misforstå det. Synes faktisk du fik redet trådene meget godt ud dér.
Frey er dog ti år yngre end van der sar, og har tiden med sig, men det er helt fair, at du ikke ser nogen fremtid i ham.
Jeg håber da også, at foster bliver førstevalg snarest;)
Godt spottet af Schmeichel. Måske han skulle blive spejder? For tv vært er da ikke noget han duer til :D
Har nogen af jer set ham der Mexikaneren - Ochoa? Og Football Manager tæller ikke! :)
Har set noget til ham i et stykke tid nu, og han imponerer mig gang på gang. Jeg ved at han har været linket til Man Utd et par gange, og jeg kan sgu godt forstå hvorfor. TV redninger har han ufattelig mange af, og han virker som en meget stabil målmand. Virker OK på inlæg, og så er han meget høj, og har utrolig stor rækkevidde - og så er han utrolig ung. Kunne måske være den nye Cech, hvem ved.
Er der nogen anden, der har nogle tanker om ham?
ved ikke om han har været nævnt, men hvad med Gomes fra PSV? Har ikke set så meget med ham igen, men det jeg har set, har så tilgengæld også været fremragende. Jeg har bl.a. også snakket med en hollænder, som virker meget fornuftig når man snakker fodbold med ham generelt, men går helt i selvsving når man snakker om Gomes; kalder ham verdens bedste og grunden til PSVs mesterskab osv... og han er endda feyenoord fan :D
Ved godt at det nok er at smøre lidt tykt på, når man kalder ham verdens bedste, men hvis Foster ikke slår til er han vel et udemærket bud? Jeg tror ihvertfald han er billigere end både Frey, Neuer og hvad de nu ellers hedder :)
Af det som jeg har set til Gomes, så mangler han noget fysik inden han kan spille i PL..
Af det som jeg har set til Gomes, så mangler han noget fysik inden han kan spille i PL..
fysik? går udfra at du kun mener styrke så, for han er da meget atletisk, og smidig som få. Desuden synes jeg ikke han virker specielt mindre stærk end fx vds?
Virker OK på inlæg, og så er han meget høj, og har utrolig stor rækkevidde - og så er han utrolig ung. Kunne måske være den nye Cech, hvem ved.
ah altså manden er 183 cm høj. Det er ikke højt for en målmand, og slet ikke i PL.
ah altså manden er 183 cm høj. Det er ikke højt for en målmand, og slet ikke i PL.
Ja, det skal jeg give dig ret i. Dog siger ESPNsoccernet, at hann er 185 cm, men lige meget. Jeg må indrømme, at jeg havde jeg ikke checket højden, skostørrelse, eller nogle andre facts, da jeg nævnte ham. Dog må jeg også indrømme, at jeg troede han var større, ud fra de kampe jeg har set. Men manden har mange forcer som gør, at jeg virkelig tror at han kunne have en udmærket fremtid som målmand på højt niveau i Europa.
Men manden har mange forcer som gør, at jeg virkelig tror at han kunne have en udmærket fremtid som målmand på højt niveau i Europa.
det vil jeg give dig ret i. Men tror bare ikke england ligger til ham. Tror han kunne blive en glimrende målmand i italien eller spanien, hvor der ikke stilles de samme krav til målmændenes indblanden i feltet som i PL.
Hvis du gerne vil have en målmand med stor springkraft, reflekser og som samtidig har størrelsen med sig, så kan vi jo passende kigge på karmeni, eller vores egen foster.
Gomes ser ud til, som en anden også skriver, at være en udmærket erstatning for VDS... nu ser jeg ikke så meget Hollandsk fodbold, men de Champions League kampe jeg har set, hvor PSV har været en af deltagerne, har han gjort en fin figur i. Og på Youtube er der også noge klips hvor han har nogle vanvittige redninger. Kigger man på statistikerne så er den også upåklagelig, sølle 24 mål er gået ind på ham denne sæson.
Men Spurs ser ud til at løbe med ham det kommende transfervindue, men det bliver da spændende at følge ham der, duer han til noget, kan vi jo altid overtale Spurs til at sælge ham til os =P
Hvorfor skal vi have en ny målmand?
Vi har Ben Foster som er på vej tilbage i storformen. Drengen var inde omkring landsholdet mens han spillede i Watford. Han er fremtiden, har en god størrelse har en god størrelse og vist bl.a. i landskampen mod Spanien, at han virkelig besidder et sygt talent.
Ingen målmand tak - Foster på banen.
Hvorfor skal vi have en ny målmand?
Vi har Ben Foster som er på vej tilbage i storformen. Drengen var inde omkring landsholdet mens han spillede i Watford. Han er fremtiden, har en god størrelse har en god størrelse og vist bl.a. i landskampen mod Spanien, at han virkelig besidder et sygt talent.
Ingen målmand tak - Foster på banen.
Enig. Van der Sar tager sin sidste sæson næste år, og han er som vi alle ved utrolig sikker og pålidelig. Efter ham må Foster og TK kæmpe om pladsen. Så hvis begge går hen og flopper, hvilket jeg ikke tror, så skal vi hente en ny målmand, men ellers ikke.
Enig med dem der siger, at VDS står i år, og Foster skal tage sin chance når den kommer. Kan ikke se vi skal købe nogen målmand til truppen, når vi har så stærk en sidste skanse som VDS og et "talent" som Foster... Skal der købes nogen, så skal det være Casillas, og det sker kun (læs: ufattelig urealistisk chance) hvis Ronaldo skrider til Real... Men på den anden side, så mener jeg også vi skal kræve Casillas, hvis Real fortsætter sin kamp om Ronaldo.
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=9108
Dejlig nyhed at Foster er fremtiden.. Så skal vi ikke frygte at der bliver hentet en ny målmand.. Foster er virkelig manden vi skal satse på..
DonThommy
26-09-2008, 10:05
Enig !
Foster is the future firstkeeper ;)
hans alder er perfekt tilpasset med erfaring, talent og han har mange år i sig :D
så hvorfor dog bruge penge på en ny målmand?
Foster Rox!!
"Rocking"
JumpingCarrot
26-09-2008, 11:04
Jeg er enig mht. Foster. Han skal virkelig ha' sin chance!
Men ifølge Daily Mail ser det ud til, at Amos kan få sin debut i Premier League i morgen - Vds, Kuszczak og Foster ser alle ud til at være ret tvivlsomme...
:E
DonThommy
26-09-2008, 11:08
OMG! det sku da cool, synes ikke han var så ringe endda mod boro :D:D
Jeg ser stadig hellere enten, TK, VDS, eller Foster frem for Amos. Jeg ved ikke helt om Amos har den store fremtid i united når vi nu har TK og Foster, men vi får se.
DonThommy
26-09-2008, 11:56
hehe drengen er 18 år, så han har nogle år at udvikle sig på.
men selvfølgelig vil jeg også hellere have VDS til at stå.
hvornår er foster egentlig klar igen ? nogen som ved det?
:confused:
Jeg ser stadig hellere enten, TK, VDS, eller Foster frem for Amos. Jeg ved ikke helt om Amos har den store fremtid i united når vi nu har TK og Foster, men vi får se.
Nu er det ikke en Igor Akinfeev eller Iker Casillas vi har at gøre med. Ben Amos er jo kun 18 år. Så ud fra den påstand vil jeg hellere end gerne se ham udvikle sig. Du skal også huske på, målmænd holder længere end markspillere. Tror hellere ligefrem at Amos er den store stjernenykker og er utilfreds med den nuværende situation. Hans tid skal nok komme. Jeg kan nemt forestille mig det bliver Foster og Amos som uniteds målmænd. Endelig nogle engelske målmand i United. Det er sku lidt længe siden vi sidst har set det. :)
Glory Man United
26-09-2008, 15:16
Jeg er enig mht. Foster. Han skal virkelig ha' sin chance!
Men ifølge Daily Mail ser det ud til, at Amos kan få sin debut i Premier League i morgen - Vds, Kuszczak og Foster ser alle ud til at være ret tvivlsomme...
:E
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6619252
VDS står på kassen imorgen
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6619252
VDS står på kassen imorgen
Fint! Jeg er mere tryk ved ham end Amos, selvom jeg glæder mig til at se mere til Amos de kommende år, da jeg tror han har noget potientale - dog ikke nok endnu til at stå i en PL-kamp
SantasLittleHelper
26-09-2008, 15:41
Det ville da være mere end uheldigt hvis Amos skulle spille i morgen.. Selvom han klarede det fint synes jeg egentlig at han skulle have haft det indlæg der førte til boro målet. Et ufarligt højt indlæg der lå tæt nok på til at han kunne komme ud til den, og han var ikke hindret, for der var ingen i boksen overhovedet.
Syntes vi skal satse på Foster frem for at gå ud og hente en ny keeper, giv ham en chance og lad os se hvad, han kan og ikke kan ;)
Syntes vi skal satse på Foster frem for at gå ud og hente en ny keeper, giv ham en chance og lad os se hvad, han kan og ikke kan ;)
Lad os nu lige få ham skadesfri først... Han har givetvis et stort talent, men manden har desværre været skade i lang tid over de seneste par år... og seriøse skader endda.
SantasLittleHelper
30-09-2008, 19:18
Lad os nu lige få ham skadesfri først... Han har givetvis et stort talent, men manden har desværre været skade i lang tid over de seneste par år... og seriøse skader endda.
Helt sikkert.. VDS er så tudsegammel, at han kunne være far til halvdelen af forummet og han er sjældent skadet. Det er bare mega vigtig at have en god keeper der kan holde sig fri af skader og det tror jeg ikke Foster kan. Er bange for at vi må ud og bruge kassen. Han er en god keeper og et stort talent, men hvis han ikke kommer sig over skaderne og bliver en pålidelig keeper så er det bare ud af vagten.
ja det er self. ikke optimalt, men jeg tror også det vigtig vi afprøver ham når han er klar fordi når han har det tydelige talent, som han har så skal han også prøves af. Håber snart han er skadesfri :)
http://www.goal.com/en-us/Articolo.aspx?ContenutoId=908568
Nogen der har set ham spille?
Det lyder jo meget interessant, at han bliver kaldt Casillas efterfølger:)
United DK
12-10-2008, 21:15
Den nye den og den...
Den er vist hørt før, uden at spådommen er gået i opfyldelse, og nu håber jeg også, at Foster får chancen først.
Nu er bedømmelsesgrundlaget godt nok begrænset, men på mig ligner han mere den nye Kuszczak end den nye Casillas. Han er god på stregen, men spil i feltet kan han ikke. Respekt for at han kæmpede sig på førsteholdet som 18-årig, det er trods alt ikke mange målmænd forundt.
Men kan slet ikke se os gå ud og hente en 20-årig keeper. Hvis ikke Foster er fremtiden, og der skal bevises noget i denne sæson, så skal vi ud og have en mere erfaren mand.
Jeg må også ærligt indrømme at jeg er helt ligeglad med om vi henter bruger en ung keeper vi selv har trænet op eller om vi henter en erfaren som der bare kan levere varen. syntes den position er for vigtig til at tage chancer med spillere som man ikke ved kan gå ind og levere en sikker indsats
Glory Man United
13-10-2008, 08:20
http://www.goal.com/en-us/Articolo.aspx?ContenutoId=908568
Nogen der har set ham spille?
Det lyder jo meget interessant, at han bliver kaldt Casillas efterfølger:)
Gad vide hvorfor mine hænder ryster så meget, når en sydlandsk keeper sættes i forbindelse med United?
SantasLittleHelper
13-10-2008, 09:46
Gad vide hvorfor mine hænder ryster så meget, når en sydlandsk keeper sættes i forbindelse med United?
jeg har i øvrigt hørt at det sker tit for de sydlandske målmænd der sættes i forbindelse med United og at de fortsætter langt ind i pensionsalderen. så det er nok sympatirystelser ;)
Jeg synes ikke, at vi på nuværende tidspunkt, har brug for en ny målmand. Vi har fantastiske talenter i Foster, TK og Amos, så at gå ud og hente en ny målmand uden at have givet dem chancen, kan man ikke. Derfor ser jeg ingen grund til at hente nogle ny målmand.
Samtidig skulle Foster være på vej til, at blive tilbudt en ny kontrakt til 2012 til 40.000 £ om ugen. Så det viser vel, at Fergie og co har tiltro til ham..
Sats på Ben Foster!
Den kommende engelske landsholdskeeper.
Glory Man United
13-10-2008, 12:34
Sats på Ben Foster!
Den kommende engelske landsholdskeeper.
Fordi han var god for to år siden, eller fordi engelske målmænd generelt er pivringe?
Fordi han var god for to år siden, eller fordi engelske målmænd generelt er pivringe?
Fordi han har vist potientiale til at blive det, inden hans skade og fordi jeg ikke kan se hvem det ellers skulle være om et par år.
James går snart på pension. Robinson har ikke tidliger tiders niveau, og så mener jeg at Foster har vist potientiale til at blive bedre end folk som Scot Carson osv.
Glory Man United
13-10-2008, 12:44
Fordi han har vist potientiale til at blive det, inden hans skade og fordi jeg ikke kan se hvem det ellers skulle være om et par år.
James går snart på pension. Robinson har ikke tidliger tiders niveau, og så mener jeg at Foster har vist potientiale til at blive bedre end folk som Scot Carson osv.
Men potentialet ligger snart to år tilbage. Hvad med Robert Green f.eks.? Jeg siger ikke, at du nødvendigvis tager fejl, men Foster skal altså først vise, at han ikke er konstant skadet. Dernæst skal han så vise klasse uge efter uge. Og mig bekendt er han skadet pt.......igen!
Men potentialet ligger snart to år tilbage. Hvad med Robert Green f.eks.? Jeg siger ikke, at du nødvendigvis tager fejl, men Foster skal altså først vise, at han ikke er konstant skadet. Dernæst skal han så vise klasse uge efter uge. Og mig bekendt er han skadet pt.......igen!
Der er vi helt enige, selvfølgelig skal han vise et konstant niveau, og undgå skader. Min kommentar, er også taget udfra at han ikke løber ind i 17 skader, de kommende to år, og derved spolere sin karriere. Hvis Ben Foster undgår disse skader, og overtager målet efter VDS (som jeg mener han skal, efter denne sæson senest) så er jeg overbevist om han når sit potientiale, og kommer til at vogte landsholdsburet også.
Robert Green er også en rigtig god målmand, men stadig, vil jeg mene at en Ben Foster, når han bliver klar igen, har et større potientiale, og har stadig flere år foran sig, end R.G.
Mener folk er lidt for hurtigt ude med sin skepsis hvad vedrører VDS, men lad det ligge.
At Foster har et bestemt potentiale kan vi hurtigt blive enige om. Men det er et laaaangt skridt fra at have et potentiale til at spille sig til fast mand på Man Utd's bedste hold. Det er ikke noget man bare gør. Det skal tænkes godt og grundigt igennem fra managerens side, for dernede bagi kræves der en utrolig stabilitet... Og uanset hvor stor Foster fan man så er, så bliver man nødt til at erkende at vi har stabilitet med VDS, Rio og Vida.
Men hvis man så mener, at Foster har "det" der skal til for at overtage efter VDS, så skal han først spilles ind på holdet i nogle kampe gennem sæsonen, for så derefter overtage fra start en given sæson.
Om Foster er manden vi søger efter VDS kan jeg sandt at sige ikke svare på, men han har et potentiale uden tvivl. Men han skal sgu snart være sine skader kvit hvis han skal have nogen chance til at overtage den post.
P.S. så tror jeg ikke Kuz kommer til at tage den, så hvis Foster ikke bliver sine skader kvit, så tror jeg vi skal ud at lede efter en langtidig løsning.
Bla, bla, bla..
P.S. så tror jeg ikke Kuz kommer til at tage den, så hvis Foster ikke bliver sine skader kvit, så tror jeg vi skal ud at lede efter en langtidig løsning.
Hvis jeg havde været manager, ville jeg ethundrede procent afskrive Kuz som kommende første målmand, efter VDS. Men jeg må indrømme at jeg har mine bange anelser for at SAF faktisk giver ham lov som første keeper, efter VDS. Men bestemt ikke noget jeg håber.
Kærlighed gør blind, og muligvis derfor jeg ser så stort et lys i Foster, hvem ved - Men jeg håber virkelig han bliver vores kommende første keeper, når VDS stopper.
United DK
13-10-2008, 16:17
I mine øjne er der kun tre målmænd, jeg ville være helt tryg ved, og det er Casillas, Cech og Buffon, alt andet vil jeg stadig have en bange anelse for, og da de tre nævnte ikke er til at få fat i, så kan vi ligeså godt satse gratis, og give Foster chancen, og jeg er ret sikker på, at han nok skal vise sig, at være det værd. Godt nok har England ikke noget ordentlig på målmandsposten p.t., men historisk set er nogle af de bedste kommet derfra (Banks, Shilton, Clemence, Seaman), og Foster bliver den næste.
[QUOTE=United DK;97953]I mine øjne er der kun tre målmænd, jeg ville være helt tryg ved, og det er Casillas, Cech og Buffon, .....QUOTE]
Jeg kunne ikke være mere enig i at Casillas ville passe perfekt til Man Utd. For at sige det på den måde, så ville jeg under ingen omstændigheder lade Real få fingrene i Ronaldo, hvis ikke Casillas røg den anden vej. Men hej, jeg er kun supporter, og ikke manager...
[QUOTE=United DK;97953]I mine øjne er der kun tre målmænd, jeg ville være helt tryg ved, og det er Casillas, Cech og Buffon...[QUOTE]
Hvad med målmænd som Reina og Akinfeev? (-:
Bestemt målmænd jeg ikke vil have det dårligt med at have på mål, ud fra deres kunnen, dog kunne jeg aldrig se Reina på mål for os, grundet hans tid i den nuværende klub.
jawharacoralia
13-10-2008, 19:42
modsat mange andre saa syntes jeg sku ikke at PIG er saa daarlig som mange mener .. han har sku staaet mange flotte kampe , maaske fordi han kommer fra polen hvilket ikke er det mest kendte fodbold land ... det lyder maaske lidt dobbeltmoralsk men alligevel tror jeg ikke at PIG bli'r vores kommende goalkeeper.
potentielle maalmaend kunne vaere .. (den er lidt svaer,heh) .. maarten stekelenburg fra ajax , michael rensing(schalke) ..
desuden laeste jeg idag paa indkast.dk at vi sku vaere interreserede i en sergio asenjo fra valladolid
, michael rensing(schalke) .
Michael Rensieg (stave) spiller han ikke i Bayern München?
Michael Rensieg spiller han ikke i Bayern München?
Jo...
Det må være Schalke målmand Manuel Neuer han tænkte på, som også gjorde det rigtigt flot i bl.a. CL sidste sæson..
jawharacoralia
13-10-2008, 21:21
Jo...
Det må være Schalke målmand Manuel Neuer han tænkte på, som også gjorde det rigtigt flot i bl.a. CL sidste sæson..
jep , sorry ..det er manuel neuer , han er sq edermuggeme god !!
MSN-8900
12-11-2008, 11:14
synes han er en kanon målmand og er virkelig stabil i forhold til hvor godt hans hold er?
Sku svært. Syns helt klart at Arthur Boruc ville være et spændende valg
Hvad skal vi med en ny målmand. Vi har Foster som nummer et til næste, med Amos og Kuszczak som reserverne. Kuszczak er ikke god nok til at være nummer et, men er en fin back-up keeper, mens Amos er et stort talent, der sagtens kan klare det i Carling Cup eller andet, såfremt det kræves af ham som tredje-keeper..
Så lad os se om det ikke er løsningen, fremfor allerede nu at gå ud og bruge mange millioner pund på en ny målmand, før man overhovedet har prøvet sin egen ordentlig af.
timberunited
01-12-2008, 11:29
Hvad skal vi med en ny målmand. Vi har Foster som nummer et til næste, med Amos og Kuszczak som reserverne. Kuszczak er ikke god nok til at være nummer et, men er en fin back-up keeper, mens Amos er et stort talent, der sagtens kan klare det i Carling Cup eller andet, såfremt det kræves af ham som tredje-keeper..
Så lad os se om det ikke er løsningen, fremfor allerede nu at gå ud og bruge mange millioner pund på en ny målmand, før man overhovedet har prøvet sin egen ordentlig af.
Det er en af de vigtigste poster på fodboldholdet. Og jeg synes, man skal se sig om efter en målmand udefra. Kuszczak er en udmærket reserve. Men han har sine offdage. Og de koster. Foster har haft en tendens til at være meget skadet allerede i en ung alder. Så jeg så meget gerne, at vi gik efter en ny målmand. Van der Sar får også pulsen op, når han går ud i feltet. Og sidst på sæsonen er hans udspark også en prøvelse. At han så virkelig er en forrygende målmand på andre punkter, er jo dejligt. Men han takker jo nok snart af. :devill:
Helt klart tid til ny målmand.
Han er blevet alt alt for ringe i feltet og er en trussel for os selv, hver gang han forlader stregen.
Om Kuz. eller Foster har klassen er svært at sige, da ingen af dem for alvor har fået chancerne. Dog har Kuz. bevist at han er manden for at begå flere fejl og straffespark end Titus Bramble!
Interessante emner kunne være en Neuer, Kameni, Akinfeev
Drømmeindkøbet Buffon.
RuudVanNissetøj
01-12-2008, 12:41
Jeg håber meget på Foster, men hans skadeshistorik er ikke for god efterhånden...
Hvis vi endeligt skulle købe en ny målmand så jeg gerne, at vi gik efter Sebastian Frey fra Fiorentina. Han har et godt bundniveau, er usvigelig sikker i især feltet ved hjørnespark og kan sagtens diske op med et par klasseredninger. Desuden er han nok ved at komme ind i en målmands "bedste" alder som 28-årig, men har fortsat minimum 5-6 år tilbage i sig.
Jeg synes ikke, at vi skal tænke på ny målmand, før vi overhovedet har givet TK og Foster en reel chance som 1. målmand.
Kan slet ikke se det der med Foster og hans mange skader.. Han har haft en alvorlig knæskade, som han var ude med lang tid. Men i Watford var han stort set aldrig skadet, og efter han er kommet tilbage har han kun været ude en gang, med en ankelskade. Nu spiller han jo ikke, grundet van der Sar. Så det er en dårlig undskyldning med skader synes jeg..
Og kan helt ærligt ikke se hverken Kameni, Neuer plus mange andre gå ind og tage pladsen i buret for United. De er jo langt fra gode nok. Ved ikke hvorfor de overhovedet nævnes.. Og Buffon er urealistisk..
Synes helt klart Neuer er god nok endda også pt og han er utrolig talenfuld. Husker tydeligt 04's kamp sidste år ude med porto hvor han har en lang stribe verdensklasse redninger. Ser en del tysk bold og jeg Neuer kunne være et fantastisk køb og han er en af fremtidens mænd blandt målmænd. Dog er jeg også fortaler for at Foster får chancen da hans potentiale er stort. Kuzz bliver aldrig til mere end en reservekeeper i en klub som United men han er bestemt en fin reserve
United DK
01-12-2008, 14:59
Nok er Foster meget skadet, men det skal ikke hindre ham, og så synes jeg heller ikke, at Neuer, Kameni, Frey og de andre er så gode. Javist står de fast for deres klubber, men hvis vi absolut skulle droppe Foster, så skulle vi have en bundrutineret målmand, som sammentidig er verdensklasse, og her tænker jeg på Buffon, Cech eller Casillas, alt andet er sekunda, og de tre anser jeg for uopnåelige, så Foster får trøje nr. 1 hos mig.
Jeg synes da hverken Foster eller Kuzsczak virker specielt imponerende. Hvis jeg var ****-fan ville jeg da klart foretrække at hente en mand udefra. Jeg må dog indrømme, at jeg ikke lige kan se hvem det skulle være.
Renan fra Valencia synes jeg virker lovende. Ligeledes Diego Alves fra Almeria. De seneste sæsoner har de brasilianske keepere været i høj kurs(Doni, Helton, Gomes, J.Cesar), hvilket historisk set er lidt atypisk.
Flax_Generous
13-12-2008, 13:04
VDS tager 10 år til. Problem solved.
United DK
13-12-2008, 13:10
Renan fra Valencia synes jeg virker lovende. Ligeledes Diego Alves fra Almeria. De seneste sæsoner har de brasilianske keepere været i høj kurs(Doni, Helton, Gomes, J.Cesar), hvilket historisk set er lidt atypisk.
Det er jo i bedste fald 2. rangs målmænd, så jeg tager stadig Foster.
Når VDS en dag stopper, så giv både Foster og TK chancen som førstemålmand i en længere periode. For en kamp hist og her, kan man ikke se om de har det i sig. De er stadig begge unge, og helt sikkert målmand med talent.
Når VDS en dag stopper, så giv både Foster og TK chancen som førstemålmand i en længere periode. For en kamp hist og her, kan man ikke se om de har det i sig. De er stadig begge unge, og helt sikkert målmand med talent.
du har ret i det skal ses over en længere periode, men man kan altså ret hurtigt se at TK overhovedet ikke har klassen til at stå i united.. han er total elendig i fødderne, og man får i det hele taget bare lange løg hver gang de andre afslutter og sådan må det altså ikke være.
jeg tror heller ikke på foster, han virker som en ok målmand, men så heller ikke bedre - det virker ikke som om han redder særlig meget.. derudover er han tit skadet, hvilket ikke er særlig godt, hvis man skal ind i en rytme.
det er den vigtigste plads på banen, og vi havde ikke vundet champions league sidste år uden van der sar.. jeg synes vi skal købe en udefra, der er rutineret, hvem ved jeg bare ikke..
hvis man vælger foster skal han have tid, men ikke særlig lang tid for så koster det altså hvis han ikke leverer.. en klub som united skal have en af de bedste målmænd i verden, sådan er det bare, ellers vinder vi ikke noget..
anderson888
22-12-2008, 21:14
Vi har jo en førsteholdskeeper i Foster, han har bare brug for lidt rutine, så er jeg næsten sikker på han slår igennem. Reservemålmanden må vel være TK, regner ikke med han bliver god nok til at blive førstekeeper på et hold som vores.
Jeg ser helst at VDS stopper til sommer, jeg føler mig ikke sikker med ham på mål mere. Respekt til ham, men ganske enkelt ikke god nok mere.
Jeg ser helst at VDS stopper til sommer, jeg føler mig ikke sikker med ham på mål mere. Respekt til ham, men ganske enkelt ikke god nok mere.
Van der Sar har jo netop forlænget sin kontrakt med yderligere et år, frem til sommeren 2010. Og han stod ved VM et par fremragende kampe, med flere rigtige gode og vigtige redninger. Han er stadig en af de absolut bedste og mest stabile målmænd der er.
Kuszczak og Foster bliver samtidig lige så langsomt kørt ind på holdet, og får rutine, ved at Ferguson i år, har valgt at rotere lidt mere end sædvanligt med sine tre super gode keepere..
Vi har jo en førsteholdskeeper i Foster, han har bare brug for lidt rutine, så er jeg næsten sikker på han slår igennem. Reservemålmanden må vel være TK, regner ikke med han bliver god nok til at blive førstekeeper på et hold som vores.
Hvis man ikke kan være sikker med VDS som bagerste skanse, så bliver det umådelig få hold der kan holdes med. OK, VDS har haft nogle indgreb, hvor han har set uheldig ud. Men helt ærlig, det har Cech og Casillas også! Det har alle målmænd, længere er den ikke.
God nok, VDS spiller måske ikke 2-3 sæsoner mere, men vi havde ikke vundet CWC hvis han ikke var på mål. Nok heller ikke vundet CL, og jeg tvivler meget på, om vi engang havde stået med PL pokalen, hvis Foster eller PiG havde stået på mål.
Og hvis nogen kan kritisere VDS, specielt i disse dage, efter nogle verdensklasse kampe, så er det ikke fodbolden man kritiserer, men derimod selve manden. Og det har jeg bare svært ved at tage seriøst.
Er Foster nu virkelig vores fremtidige løsning?? Ja, han er hurtig på linjen (reflekser), han er OK til at tage indlæg. Men vor Herre bevares, han sparker værre ud end PiG. Han har en utrolig dårlig evne til at positionere sig korrekt i diverse situationer.
Helt ærligt, så har jeg svært ved at se enten Cassilas, som absolut ville være mit første valg, på mål. Buffon må også være uopnåelig, på et eller andet plan, og Cech, ja det siger sig selv. Så Foster får nok chancen, og det vil jeg også være OK med, men bestemt ikke så længe VDS er klar til at stå. Han er helt klart blandt top 5 målmænd på verdensplan. Lad nu er enkelt formdyk passere i fred og ro, uden at man vil pille ved balancen på verdens bedste hold.
anderson888
23-12-2008, 09:40
Van der Sar har jo netop forlænget sin kontrakt med yderligere et år, frem til sommeren 2010. Og han stod ved VM et par fremragende kampe, med flere rigtige gode og vigtige redninger. Han er stadig en af de absolut bedste og mest stabile målmænd der er.
Kuszczak og Foster bliver samtidig lige så langsomt kørt ind på holdet, og får rutine, ved at Ferguson i år, har valgt at rotere lidt mere end sædvanligt med sine tre super gode keepere..
Han vil jo være 40 til den tid, og det var først i denne sæson den 'usikkerhed' omkring VDS på mål startede for mig. De sidste 2 år, har jeg syntes han var verdensklasse, men jeg er bekymret for, at måske alderen er måske begyndt trænge på.
Det med hans forlængelse, har jeg lige erindret her til morgen, og jeg må indrømme han er begyndt at blive noget mere stabil, men håber ikke SAF holder ham i alt for lang snor.
Glory Man United
23-12-2008, 09:58
Han vil jo være 40 til den tid, og det var først i denne sæson den 'usikkerhed' omkring VDS på mål startede for mig. De sidste 2 år, har jeg syntes han var verdensklasse, men jeg er bekymret for, at måske alderen er måske begyndt trænge på.
Det med hans forlængelse, har jeg lige erindret her til morgen, og jeg må indrømme han er begyndt at blive noget mere stabil, men håber ikke SAF holder ham i alt for lang snor.
Typisk at når en ældre spiller har et par mindre gode kampe, at så er han for gammel :whine:
anderson888
23-12-2008, 09:59
Hvis man ikke kan være sikker med VDS som bagerste skanse, så bliver det umådelig få hold der kan holdes med. OK, VDS har haft nogle indgreb, hvor han har set uheldig ud. Men helt ærlig, det har Cech og Casillas også! Det har alle målmænd, længere er den ikke.
Cech's form vil jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har set så mange Chelsea-kampe denne sæson, men Casillas derimod, har reddet sit hold de gange han kunne med sådan et dårligt forsvar, som Real viser i denne sæson. Man kunne straks se, Casillas blev bedre, efter at Juande Ramos overtog styringen i Real.
Synes vi burde give Foster chancen, når VdS viser svag form (som eksempel, i starten af sæsonen). Som et minus ved Foster, sparker han dog af lort til, men han er stadig ung.
anderson888
23-12-2008, 10:00
Typisk at når en ældre spiller har et par mindre gode kampe, at så er han for gammel :whine:
hov hov, Giggs og Scholes bliver aldrig for gamle :InLove
Enig. Der er ikke lang snor til folk over 30 år. Så er de hurtigt dømt for gamle, og bør kasseres. Desværre, for der er stadig kvalitet i van der Sar, Scholes, Giggs osv.. Se også bare på Paolo Maldini, han spillede stadig suverænt i forsvaret hos Milan, til han var langt oppe i 30'erne..
Nå, men tilbage til van der Sar. Han er stadig pt vores bedste kort i målet. Kuszczak er ikke helt god nok, mens Foster endnu ikke i flere kampe har vist sit niveau i United. Dels grundet konkurrencen, som har gjort, der kun er faldet få kampe af til ham, dels grundet skader..
Jeg mener ikke, at VDS længere har niveauet til at spille i United, da der har sneget sig lidt for mange fejl ind i hans spil. Når det så er sagt, må jeg erkende, at jeg har svært ved at finde en passende erstatning til hinanden, idet jeg mener, at der generelt set ikke findes så mange verdensklassesmålmænd i verden i øjeblikket. Sandsynligvis er der dog unge talenter, som jeg intet kender til, der kan få et passende niveau.
Lige nu er der vel kun Cech, Buffon og Casillas, der har besidder decideret verdensklasseskvaliteter.
Jurgensen
23-12-2008, 12:01
VDS har desværre vist en nedadgående formkurv denne sæson. Har virket usikker i flere situationer, og det begynder at ligne at alderen er ved at indhente ham. Han er dog stadig vores bedste kort så han skal da helt klart stå sæsonen ud. Så må vi se til sommer om Foster kan erstatte ham, og jeg vælger med vilje ikke at nævne Kuczak da jeg mener han er for dårlig. Som andre nævner er der ikke så mange klasse keepere i verden i øjeblikket, så hvem der skal overtage for VDS er et godt spørgsmål. Så helst det blev Foster, men det kræver han får nogle kampe så han kan udvikle sig.
anderson888
23-12-2008, 13:49
Amelia er da god, Mandanda kan måske blive klasse, men ja der er ikke mange verdensklassemålmænd tilbage i fodbolden.
SimpsonKing
23-12-2008, 14:18
Hent nu bare Neuer nede i Schalke....
Han er sku 100% rendyrket talent!! En klasse målmand med rigtig mange gode år foran sig
United DK
23-12-2008, 15:06
Han er sku 100% rendyrket talent!! En klasse målmand med rigtig mange gode år foran sig
Arrh, jeg tror sgu folk lader sig blænde af den brandkamp, han havde nede i Porto, for han laver en del blundere, og havde han været så fantastisk, så havde han også været en del af det tyske landshold.
Fandme ærgerligt at Shay Given er 32 år gammel.
Med ham på mål og vores nuværende forsvarskæde, ville det simpelthen ikke kunne gå galt.
Jeg synes han er en fænomenal keeper, og det er synd han ikke har fået drevet det til mere end Magpies med det talent han har.
Manden står for det meste fantastisk på trods af det pivringe Newcastle forsvar han har foran sig.
Jeg så igen en fremragende præstation fra Shay i weekenden på trods af deres 5-1 nederlag til Scouserne... havde det ikke været for ham havde det da først gået helt galt for dem.
Men nu er Gunners og Shity åbenbart interesseret i at signe ham, så måske får han et par år i toppen alligevel... keepers har det med at holde ret længe. :)
Flax_Generous
30-12-2008, 02:13
Der findes en del gode målmænd rundt omkring, men der findes ikke mange som er bedre end Van Der Sar. Det er muligt, at Uniteds forsvar er suverænt, men den gamle hollænder må altså også have en væsentlig andel i, at United igen - for 3. sæson i træk - ser ud til at være et af de hold som i ligaen og Champions League lukker færrest mål ind. Når Van Der Sar er på toppen, som han har været på det seneste, så er han altså blandt de 5 bedste målmænd i Europa.
Hvis der endelig skal findes en erstatning udefra, kunne det være en som René Adler. Han overrasker mig gang på gang med gode præstationer, og vil sikkert kunne gøre det fint for United i mange år frem.
matthiepuh
30-12-2008, 09:29
Jeg mener ikke, at vi skal ud og gøre en helt masse efter en keeper..
Synes helt klart Foster har gjort det upåklageligt i de kampe jeg har set.. Bl.a. Mod AaB tager han det han skal, at MJ så er heldig og sætte en ind, er ærgeligt og at JC viser kæmpe overskud og lave sådan et mål er der heller ikke noget at gøre ved..
TK har skuffet mig gang på gang, men synes at Foster har gjort det ganske fint, og hvis han vises tiltro, så tror jeg også på at han kan drive det til noget.
Du har så ret :D Men jeg syntes vi skal prøve Foster af :) Han kunne jo begynde at stå kampe mod f.eks. Stoke og WBA, osv.. Sådan nogle hold, hvor vi er lidt mere sikre på point og der stadig er lidt udfodring for ham. Tror ikke han får specielt meget ud af, at stå på mål mod Wrexham i Carling cuppen ..
Tomaszz K.. stoler jeg ikke nok på til han kan blive første valg.. :p
Det er muligt, at Uniteds forsvar er suverænt, men den gamle hollænder må altså også have en væsentlig andel i, at United igen - for 3. sæson i træk - ser ud til at være et af de hold som i ligaen og Champions League lukker færrest mål ind.
Ikke mindst fordi han efter min bedste overbevisning har en stor del af æren for, at Uniteds forsvar er så suverænt.
Jeg tror, mange undervurderer værdien af at have en målmand, som indgyder ro og tryghed hos forsvarskæden. Uniteds forsvarskæde ved, hvad de har bag dem. De ved, at han aldrig laver fæle drop. Han tager det, man kan forvente, og forsvaret skal derfor sørge for, at modstanderne ikke får nogen chancer, man ikke kan forvente at målmanden redder. Så er arbejdet ligesom skåret ud for dem.
Jeg vil langt hellere have sådan en målmand end en refleks-keeper, der kan lave de mest vanvittige redninger, men til gengæld også bliver på sin streg, er usikker i sine indgreb i feltet og generelt ikke har den karisma på banen, som van der Sar har. Vi får ikke en meget bedre keeper.
Jeg mener ikke, at vi skal ud og gøre en helt masse efter en keeper..
Synes helt klart Foster har gjort det upåklageligt i de kampe jeg har set.. Bl.a. Mod AaB tager han det han skal, at MJ så er heldig og sætte en ind, er ærgeligt og at JC viser kæmpe overskud og lave sådan et mål er der heller ikke noget at gøre ved..
TK har skuffet mig gang på gang, men synes at Foster har gjort det ganske fint, og hvis han vises tiltro, så tror jeg også på at han kan drive det til noget.
Det var nu TK, der stod mod AaB :-)
Hvad pokker snakker du om?
VDS er piv usikker i feltet og bliver hele tiden på stregen, da han er blevet så gammel og usikker. Og når han endelig bevæger sig ud i feltet ender det med en dårlig gang boksning, hvis han overhovedet rammer bolden.
Synes virkelig han er blevet usikker og gammel på det sidste.
Unitedalisme
30-12-2008, 11:31
jeg er nu meget tilfreds med van der sar.. og med tk og foster som reserver.. ik mere.. foster er jo konstant skadet.. ka ik se hvordan man ka se et lys for ham, det er jo saha2 vi snakker om. kender dog ik til så mange vilde målmænd, men nogle nævner neuer, men jeg er sgu ik så imponeret af den unge tysker.. der er jo os en grund til at han ik er på det tyskelandshold.. alt i alt ska vi ha en ny målmand, men hvem ved jeg ik
United DK
30-12-2008, 13:12
Jeg synes jo det er ærgerligt, at VDS tager et år mere, for det udsætter bare processen, fremfor at vi kunne komme i sving fra næste sæson, og få prøvet Foster af.
VDS er stadig god nok, men det er ikke nogen fordel, at være afhændige af så gamle spillere, det samme gælder med Scholes, som stadig virker som vores bedste kort på midtbanen, hvilket er lidt sørgeligt, når han stiller støvlerne på hylden indenfor et par år eller tre, for hvad så bagefter?
ChristianR
30-12-2008, 13:53
Jeg synes jo det er ærgerligt, at VDS tager et år mere, for det udsætter bare processen, fremfor at vi kunne komme i sving fra næste sæson, og få prøvet Foster af.
VDS er stadig god nok, men det er ikke nogen fordel, at være afhændige af så gamle spillere, det samme gælder med Scholes, som stadig virker som vores bedste kort på midtbanen, hvilket er lidt sørgeligt, når han stiller støvlerne på hylden indenfor et par år eller tre, for hvad så bagefter?
Er nogenlunde enig i det første.
Med Scholes er jeg dog ikke nervøs, da vi har flere glimrende alternativer. Jeg ser et stort lys i Carrcik som Scholes' naturlige arvtager. Herudover har vi en fantastisk Anderson, som er upcoming og formentlig og forhåbentlig udvikler sig til en af verdens bedste midtbanespillere om nogen år. Herudover kommer Hargo forhåbentligt tilbage, og Fletcher synes at holde et ganske fornuftigt niveau.
Så det skal nok gå altsammen. Jeg er langt mere nervøs for målmandsposten og vores kant/kanter.
Den er ikke længere end at Shay Given vil være det perfekte valg. Gider ikke engang at argumentere og har man set ham spille forstå man det godt vil jeg mene :) Verdenklasse keeper som er meget undervurderet IMO
United DK
30-12-2008, 17:20
Den er ikke længere end at Shay Given vil være det perfekte valg. Gider ikke engang at argumentere og har man set ham spille forstå man det godt vil jeg mene :) Verdenklasse keeper som er meget undervurderet IMO
Problemet er bare, at han er 32, så det ville være en noget kortsigtet løsning. Jeg er dog enig i, at han er verdensklasse, men skulle vi have haft ham, så skulle vi have købt ham, før vi hentede Tim Howard.
Hvorfor udnytter vi ikke at vi er en storklub og byder på nogle af verdens bedste målmænd. f.eks. Casillas og Buffon. Alt andet er røv og nøgler.
Hvorfor udnytter vi ikke at vi er en storklub og byder på nogle af verdens bedste målmænd. f.eks. Casillas og Buffon. Alt andet er røv og nøgler.
Haha, ja lad os byde på dem. Så kan vi også lige købe Ribery, Messi og Gerrard med på vejen. Det jo ikke FM det her. Desuden har vi i Foster en stærk målmand, som jeg er 100 på nok skal gøre os stolte. Målmandspladsen er jeg ikke bange for.
Haha, ja lad os byde på dem. Så kan vi også lige købe Ribery, Messi og Gerrard med på vejen. Det jo ikke FM det her. Desuden har vi i Foster en stærk målmand, som jeg er 100 på nok skal gøre os stolte. Målmandspladsen er jeg ikke bange for.
Fat det nu! han er ikke god nok. Han har ikke bevist en skid på højt niveau. Havde en god sæson i championship, som er langt fra nok.
Jeg kunne ikke være mere enig, hvis bare manden ikke var 32 år gammel.
Men selv da, kunne jeg godt se ham mellem stængerne for United... som jeg skrev tidligere så holder målmænd normalt længere end markspillere, så i en 4 år kunne man da godt regne med Shay?
Det regnestykke har Shity og Gunners i hvert fald lagt sammen, for det rygtes at de vil byde på ham.
Feldthaus
30-12-2008, 21:11
forstår heller ikke hvorfor folk er så vilde med foster igen, mig bekendt er han 3. valg i united? og alle synes jo(mærkeligt nok) at kuzzen ikke engang er god nok til PL, men han er jo åbenbart alligevel bedre end Foster?
Der er ingen tvivl om Foster er god nok til at være førstevalg, men noget andet er han også skal vise det og det har han ikke fået chancen for endnu :) Lad ham dog få nogle kampe også kan vi udtale os om ham, men når man kan spille for Watford, der var så piv ringe at det kun var Foster fortjeneste, at de ikke lukkede flere mål ind :)! Det gav ham jo også en landskamp.. Så jeg stoler 100% på han er den rette!
United DK
30-12-2008, 21:25
forstår heller ikke hvorfor folk er så vilde med foster igen, mig bekendt er han 3. valg i united? og alle synes jo(mærkeligt nok) at kuzzen ikke engang er god nok til PL, men han er jo åbenbart alligevel bedre end Foster?
Det er altid Foster der sidder på bænken, ergo må han betragtes som 2. målmand. Han er dog p.t. skadet, så Kuszczak varmer bænken.
Jeg har sagt det før, giv Foster tilliden, så skal han nok vise sit værd, uanset hvad diverse kloge hoveder i tv og herinde siger.
Problemet er bare, at han er 32, så det ville være en noget kortsigtet løsning. Jeg er dog enig i, at han er verdensklasse, men skulle vi have haft ham, så skulle vi have købt ham, før vi hentede Tim Howard.
Han er 32 men målmænd topper generelt mellem 30-35 år. Generelt !
Han vil kunne være på toppen i 4-5 år mere vil jeg mene og det er bestemt fint for mig. Vil da ikke kalde ham en kortløsning men det kan diskuteres alt efter hvilket perspektiv men ser det ud fra. Én ting er dog sikkert og det er at vi får en verdenklasse keeper som kan gøre en forskel og endda vinde kampe for hos og det er sådan klasse vi behøver.....
Fat det nu! han er ikke god nok. Han har ikke bevist en skid på højt niveau. Havde en god sæson i championship, som er langt fra nok.
Måske fordi han nærmest ikke har haft nogle kampe på "Højt" niveau. Både på grund af skade og på grund af vi har en der hedder VDS som besidder målmandsposten fordi pt. er han bedre en Foster.
Giv ham lige en chance. I stedet for at smide ham på porten og byde på Casillas/Buffon :lolol: (som jeg i øvrigt tror aldrig nogensinde ville spille i united, det virker bare forkert på en eller anden måde synes jeg)
Jeg synes ikke vi skal have ny målmand, men hvis det endelig skulle være så skulle det være noget Ochoa/Kameni/Neuer/Given. Men det skal det IKKE for jeg sætter min lid til Foster som også vil udvikle sig som keeper er jeg ret sikker på.
Når jeg lige bladrer mine mange united-kampe igennem i hovedet, så kan jeg ikke forstå hvorfor man ikke mener at Foster eller Kuszczak ikke er gode nok?
Skal man lave tv-redninger, spektakulære afdriblinger af angriberne eller hvad skal man gøre for at være en klassekeeper?
I mit hoved skal man tage alt hvad der forventes + nogle klasseredninger. Og hvad det angår har jeg hverken set Foster eller Kuszczak fejle. Omvendt har VDS ikke altid set lige godt ud.
Håber Foster får chancen, stod fantastisk i Watford, havde en fremragende landskamp, og fortjener en stime af kampe.
Lad os droppe snakken om ny målmand. VDS har halvandet år tilbage, der må Foster og TK være klar til få chancen som første keeper, og så må vi håbe, at en af dem slår igennem. Ja, det er satset som en topklub, men altså hvis vi aldrig laver de her sats, hvad er så forskellen på os og Chelsea, som mange vel anser som en købeklub? Jeg er imod, at vi altid skal købe dyre verdensstjerner, istedet for at satse på vores egne drenge. Derfor er jeg glad, hvergang jeg ser Evans, Welbeck og Gibson på banen.
United DK
31-12-2008, 12:25
Lad os droppe snakken om ny målmand. VDS har halvandet år tilbage, der må Foster og TK være klar til få chancen som første keeper, og så må vi håbe, at en af dem slår igennem. Ja, det er satset som en topklub, men altså hvis vi aldrig laver de her sats, hvad er så forskellen på os og Chelsea, som mange vel anser som en købeklub? Jeg er imod, at vi altid skal købe dyre verdensstjerner, istedet for at satse på vores egne drenge. Derfor er jeg glad, hvergang jeg ser Evans, Welbeck og Gibson på banen.
Der er pointen.
Jeg kan godt huske, hvordan folk havde ondt i røven 05/06, fordi Chelsea bare købte sig til det hele, hvor vi derimod skulle være stolte af vores egen avl, og mere smagfulde tilgang til det hele, men nu hvor vi så vinder nogen trofæer igen, og har vippet Chelsea af tronen, så bliver folk ligesom Stein Bagger, og kan ikke få nok, og så er det ligemeget, hvordan titlerne kommer i hus, bare de kommer det.
Man er selvfølgelig nødt til at købe, men for mig er der ikke noget imponerende over, at vinde alt med en flok stjerner, som da Real Madrid styrede det hele med deres Galaticos. Det er fedt for medierne, og folk med hang til FM, men for mig som tilhænger af gamle værdier, giver den slags mig brækfornemmelser, fordi det også illustere moderne fodbold, som en stor papmacheverden, hvor det hele handler om penge, og hvor spillerne ikke giver noget, for den klub de spiller for.
Der er da heller ikke noget, der gør mig mere stolt, end når jeg ser på spillere som Giggs og Scholes, som enten var, eller er verdensklasse, og så kan sige, at dem har vi selv skabt, fremfor at man blære sig med, at vi købte ham der for 300 mio. (ikke nogen hentydning til Berbatov).
Unitedforever
31-12-2008, 12:42
Jeg er egentlig rimelig enig i, hvad Dines og United DK siger, men altså, hvis de målmænd vi har i truppen bare ikke er gode nok, så er det da et must at vi henter en ny keeper. Som jeg ser det, så har hverken Foster eller i særdelshed polaken overbevist mig på nogen måde. Derfor, så mener jeg at det bør hente en erstatning for VDS. En Steve Mandanda fra Marseille kunne være et godt bud. Unge(23) super gode reflekser, god i feltet og en god kommunikator.
United DK
31-12-2008, 13:09
Jeg er egentlig rimelig enig i, hvad Dines og United DK siger, men altså, hvis de målmænd vi har i truppen bare ikke er gode nok, så er det da et must at vi henter en ny keeper. Som jeg ser det, så har hverken Foster eller i særdelshed polaken overbevist mig på nogen måde. Derfor, så mener jeg at det bør hente en erstatning for VDS. En Steve Mandanda fra Marseille kunne være et godt bud. Unge(23) super gode reflekser, god i feltet og en god kommunikator.
Ja, for Evra.
Det jeg har set af ham, er han heller ikke et forsøg værd ift. Foster. Hvis Foster skal skrottes, så skal det være for noget 100%, som Buffon, Casillas eller Cech, alt andet vil også bare være et forsøg i mine øjne, og Foster er et gratis forsøg, så jeg tager ham, også fordi de tre jeg nævner, er umulige at få fat i.
Det kan godt være, at Foster og TK ikke just har imponeret, men tag lige deres situation til betragtning. Foster har været skadet meget længe, så at han skal gå ind og stå som den nye Peter Schmeichel allerede er urealistisk. Nej, giv ham 10-20 kampe som første målmand, når VDS stopper og lad os se, om han slår igennem. Det samme kunne man gøre med TK, som har overrasket mig det seneste år.
Martinsen
31-12-2008, 22:31
Det kan godt være, at Foster og TK ikke just har imponeret, men tag lige deres situation til betragtning. Foster har været skadet meget længe, så at han skal gå ind og stå som den nye Peter Schmeichel allerede er urealistisk. Nej, giv ham 10-20 kampe som første målmand, når VDS stopper og lad os se, om han slår igennem. Det samme kunne man gøre med TK, som har overrasket mig det seneste år.
Målmanden har bare sådan en position at man ikke bare kan give nogle en chance. hvad så hvis Foster efter de 10-20 kampe har været en total fiasko, hvor meget kan så ikke have kostet os? Det skal man opveje og en ny målmand burde ikke være et sats. Det er selvfølgelig lettere sagt en gjort, men en ny målmand skal helst ikke være et decideret sats.
timberunited
01-01-2009, 11:07
Målmanden har bare sådan en position at man ikke bare kan give nogle en chance. hvad så hvis Foster efter de 10-20 kampe har været en total fiasko, hvor meget kan så ikke have kostet os? Det skal man opveje og en ny målmand burde ikke være et sats. Det er selvfølgelig lettere sagt en gjort, men en ny målmand skal helst ikke være et decideret sats.
Enig! En klub - der spiller med for at vinde 4+ turneringer kan heller ikke nøjes med en målmand, en halvdårlig polsk målmand og en ude af form Saha-lignende målmand; hvad skader angår.
Foster kan bevise sig i cupturneringerne, men hvorfor ikke få et målmandstalent mere ind i spillerutinen hos United? Målmandsposten er faktisk det dårligste sted på banen at spare. Selv Real Madrid, der ellers ikke fokuserer på defensiven, har sikret sig her. Håber bare United bluffer, når de siger, de overhovedet ikke vil handle ind. Og gælder det mon også talenter?:devill:
United DK
01-01-2009, 11:42
Jeg er som sådan enig, men jeg betragter alt andet end Buffon, Casillas og Cech som et sats, for de er de eneste rigtige verdensklassemålmænd der er p.t., og jeg betragter altså de tre som utilgængelige.
Jeg er som sådan enig, men jeg betragter alt andet end Buffon, Casillas og Cech som et sats, for de er de eneste rigtige verdensklassemålmænd der er p.t., og jeg betragter altså de tre som utilgængelige.
Helt enig og de tre er så godt som umulige at få. Derfor anser jeg det også som et ligeså stort sats at hente en målmand udefra end at prøve Foster og TK af, der helt sikkert er nogle af de bedre målmandstalenter i verden..
Jeg syntes ikke der er nogen grund til at være nervøs og hvis man kigger længere ned i rækkerne har vi også Tom Heaton og Ben Amos bl.a. som kan være akutuelle til den tid. Nu går der alligevel noget tid før VDS stopper helt. Så jeg føler vi står trygt og godt i forhold til en kommende første målmand :)
Flax_Generous
01-01-2009, 17:45
Ja, men spørgsmålet er om United kan finde en keeper som har potentialet til at blive lige så god som dem eller om de kan finde en keeper som er i niveauet lige under (som VDS, Reina og lignende) og samtidig er ganske solid.
Jeg har ikke set nok til Foster til at kunne afgøre om han har potentialet til at blive Cech-klasse. Til gengæld har jeg set nok til Rene Adler, og han bliver formentlig Cech-klasse (allerede nu er han vel blandt de 10-15 bedste målmænd i verden). Hvis United skal købe en målmand med verdensklassepotentiale burde det være ham. Det hjælper i øvrigt også, at han er glødende United-fan og drømmer om at spille for klubben.
Jeg ved heller ikke om Foster har talentet til at blive en tæt-på-Cech-klasse-målmand. Måske. Her er der lidt flere alternativer. TK, Given og lignende kunne måske også gøre et godt job.
Nogle vil nok kalde mig syg, men hvis vi ikke kan få Buffon eller Casillas (svær at tiltrække så ypperlig klasse) så kunne man jo kigge på Brad Friedel, Mark Schwarzer eller som Flax siger: Given. Alle har vist sit værd i Premier League før, og skal ikke tilpasses så meget. Dog vil det ligemeget hvem vi køber, være en mental stor opgave at gå ud til 76.000 hver anden weekend. Derfor håber jeg vi køber en der har lidt erfaring i forvejen.
Hvordan kan du indtil vurdere han ikke er god nok, når han sjældent får kampe? De kampe, han har stået i, har det vist sig, han har et stort potentiale. Jeg kan stadig huske Fulham kampen fra sidste sæson, hvor Foster gjorde det fortrinligt og diskede med nogle lækkerier af redninger.
Foster er et unikt talent. Han kan blive virkelig stor. Giv ham chancen, da han tit er skadet, men pga VDS flotte spil er det lidt svært.
Men du må da virkelig leve i din egen FM-verden, hvis du virkelig tror, vi kan købe de målmænd, du ønsker dig.
United Magic
02-01-2009, 02:24
Et forslag på en ny Keeper kunne selvfølgelig være Neuer. Jeg tror bare langt fra han har klassen endnu.
Jeg tror på Ben Foster kan klare det. Og hvis han ikke kan , mener jeg det eneste rigtige køb er Asenjo fra Vallodolid. Med hans kun 19år er han 1. keeper for det spanske u21 landshold, og var inden EM slutrunden inde omkring A-landsholdet, ganske vidst som 3. keeper, men alligevel.
Et andet klasse bud kunne også være den russiske landsholds målmand Akinfeev, som nominere som målmand i den russiske liga, og var efter min mening den bedste målmand til EM slutrunden. Man har jo også set keepere komme for alvor frem til slutrunder, der er Cech jo et fantastisk eksempel.
Lorensen
02-01-2009, 11:39
Og hvis han ikke kan , mener jeg det eneste rigtige køb er Asenjo fra Vallodolid. Med hans kun 19år er han 1. keeper for det spanske u21 landshold, og var inden EM slutrunden inde omkring A-landsholdet, ganske vidst som 3. keeper, men alligevel.
Ja han ville også være et godt bud. Tænkte selv på at skrive ham, men har alligevel ikke set nok til at vurdere om han har potentiale til at blive god nok. Men et eller andet må han kunne når han har spillet fast i Valladolid siden han var 18, og nogle har også kaldt ham den nye Casillas.
Men er der nogle der har set mange kampe med ham ?
Jeg vil klart mene at vi skal satse på Foster og se om han har eller kan udvilke kvaliteterne til at blive førsteholdsmålmand.
Vi skal tænke på at Fifa (mener nok det er Fifa) som vil indføre regler, så vi skal hav x antal engelske spillere startende blandt de 11.
Jeg sidder med den fatning, at der er rigtigt mange menneksker, der vil have Foster som første målmand pga de tv-redninger han har lavet. Det er selvfølgelig altid imponerende at se en tv-redning, men i målmandsspillet, så er en tv-redning kun 5-10% af gamet! Det er vigtigere at have en målmand, som kan alt det almindelige til UG, end at have en målmand som disker op med tv-redninger hist og pist, men som ikke kan det andet...
Angående Neuer, så ja, han kan uden tvivl nogle ting, og er umiddelbart nok et af de største målmands talenter pt, sammen med Akinfeev, Amelia, Asenjo, Lloris og evt Mandanda. Men som jeg har set, så har Neuer så absolut et lavt bundniveau, når han en gang i mellem har en af sine "ikke så gode" dage. Men hans gode dage er han absolut oppe blandt eliten. Men om han er god nok, og endnu vigtigere, stabil nok til Man Utd, måske... Er bare glad for, at det ikke er mig der skal ud og bruge de £ for en spiller :)
Godt nok har vi Foster og TK, men der er også de helt unge som Amos, der fik debut mod Boro i Liga Cuppen. Vi har Tom Heaton, der skulle have gjort det godt i Cardiff og også en Zieler fra Tyskland, så jeg synes bestemt at vi har meget talent at arbejde med i de kommende 10 år.
MadsSkovgaard
05-01-2009, 14:50
Nu siger du godt nok, at behovet ikke er så stort for målmænd, da reserve-truppen samt diverse ungdoms-trupper er spækket med talent. Men jeg tror desværre ikke, at disse målmænd har hvad der skal til.
Jeg tror, at forventningerne til disse endnu en gang, er skruet for højt op. Hvor mange målmænd har deres opvækst i en top-klub for dernæst at slå igennem i den respektive klub? Næsten ingen!
Målmænd skal ud og have erfaring! De skal have tillid og skal kunne føle sig sikre på, at klubben tror på dem. Udlejninger af målmænd synes jeg ikke er en god idé. De kommer ud til lilleput-klubberne med stjernestatus, fordi de er på kontrakt i Manchester United eller ligende. Jeg tror først på, at en målmand modnes, når han fra start af, skal kæmpe på lige fod med andre målmænd.
Jeg tror derimod på, at der skal købes ind. Sergio Asenjo, Manuel Neuer and you name it - det er målmænd i den alder - og kaliber - der skal satses på.
Godt nok har vi Foster og TK, men der er også de helt unge som Amos, der fik debut mod Boro i Liga Cuppen. Vi har Tom Heaton, der skulle have gjort det godt i Cardiff og også en Zieler fra Tyskland, så jeg synes bestemt at vi har meget talent at arbejde med i de kommende 10 år.
Præcis samme holdning jeg sidder med her :) Altså, hvorfor gå ud og bruge masser af penge på keepere, når vi nu har så mange talenter. Det er nu bedre for klubben at bruge deres egne spillere, end at hente Buffon, eller en anden stjernekeeper.
Lad Foster komme til, ellers prøv en af de andre, hvis der skulle ske det, at han fejler.
Jeg er helt uenig med dig Mads Skovgaard..
Neuer og Asenjo har jeg aldrig set spille mere end få klip osv, men er det ikke bare nogle keepere der bliver blæst lidt op af medierne. Asenjo har de færreste vel set spille, men fordi han kaldes den nye Casillas i spanske medier, er han pludselig en super keeper. Fact er vel, at han ikke er noget specielt. Ellers ville han jo nok allerede være i en større klub nu.
I vores trup har vi Ben Foster, en kommende landsholds målmand for England, med alle de kompetencer der kræves for at live en af de bedste målmænd i Europa.. Kuszczak er en glimrende back-up keeper, der kan træde til i perioder. Man kan ikke have 2-3 super målmænd i sin trup jo.
Ben Amos er et stort talent, der stod fint i sin debut i Carling Cuppen, mens også Zieler er et stort talent, der i sommers vandt u-19 EM med Tyskland.. Derudover er der Heaton, som i denne sæson har spillet fast og gjort det fint i Cardiff i næstbedste række..
Sats hellere på dem, da de i mine øjne er gode nok. Såfremt de får nogle kampe til at spille sig ind, og få samarbejde med forsvaret osv.. Hellere det, end bruge penge på en overvurderet keeper fra fastlandet, det har vi prøvet før..
Har folk spillet FM eller har folk belæg for at nævne dem der bliver nævnt? Selvom de bliver en stjernekeeper i FM er det jo ikke sikkert de gør det i virkeligheden ;)
Har folk spillet FM eller har folk belæg for at nævne dem der bliver nævnt? Selvom de bliver en stjernekeeper i FM er det jo ikke sikkert de gør det i virkeligheden ;)
Ej det mener du ikke vel :O? Jeg troede alt i FM var sandt og derpå har jeg valgte at basere mit liv på det, men nu .. :confused:
:lolol:
RuudVanNissetøj
05-01-2009, 15:22
Foster og Kusz må være de naturlige valg til at tage over efter VDS. De har stået ganske fint begge når de har fået chancen + de efterhånden har nået en alder hvor man for alvor kan forvente et gennembrud.
Hvis vi endelig skal købe en ny målmand, så skal det være en sikker 1´er + han skal have erfaring og kvalitet. Ikke endnu et udråbt talent eller hvad folk nu mener - stabilitet må være nøgleordet på denne post. Det har VDS trods alt givet os de senere år, selvom jeg da i den grad var underholdt da Barthez fyrede den af i målet "Rocking"
Unitedalisme
05-01-2009, 15:28
tror da os klart foster har talent, men knægten er jo næsten ligeså skadet som saha! amos virker sgu os fornuftig, men han er vel lige nogle år for ung til at tage tjansen.. vi ku købe en rutineret målmand, lidt ligesom vds, bare lidt yngre så vi ka se om foster stopper sit skadeshelved og om amos bliver super..
MadsSkovgaard
05-01-2009, 16:02
God unge målmænd bliver blæst op i medierne, klart da der mangler super-målmænd i Europa.
Jeg har set Asenjo spille et par gange, og han har hvad der skal til, for at blive en super keeper. Neuer ligeså. Jeg nævner ikke disse målmænd fordi United nødvendigvis skal gå ud og spendere formuer på dem, men fordi det er de to mest lovende - for tiden - målmænd i Europa.
Så kan du kalde mig pessimistisk, men jeg tror ikke på Foster. Længe troede jeg på ham, men så alligevel ikke. Jeg tror ikke han har hvad der skal til, for at blive den klasse keeper, vi alle går og håber på - inklusiv mig. Han døjer konstant med skader, og når han endelig får chancen, så synes jeg ikke han griber den, som Rafael eller Evans gør det, når de spiller.
Måske har Zieler og Amos potentiale til Premier League, men jeg synes bare så tit, at de helt unge målmænd bliver gjort meget bedre end de er. Det er berettiget at blæse Asenjo og Neuer op, når de begge er fast mand i deres respektive klubber i Spanien og Tyskland og blot er 19 og 22.
Ang Foster og hans skader. Han har haft en langvarig alvorlig skade, som er ret slem at komme sig over. Han var ude i næsten et år, og efter sådanne skader, er det naturligt der kommer en række mindre skader og skavanker efterfølgende. Da kroppen og musklerne skal vænnes til at spille igen. Se bare på alle andre, der har været ude i så lang en periode. Derudover, har han kun haft den skade i hånden, der forhindrede ham i at deltage ved VM for klubhold.
I Watford var han aldrig skadet, men spillede til sidst med sin knæskade. Det blev dog besluttet at udskyde operation, til efter sæsonen, hvilket så gik udover hans start i United..
Så det er lidt noget fis at sige, at han altid er skadet..
MadsSkovgaard
05-01-2009, 16:51
Ja, det er muligt, at det er noget fis, at jeg siger, at han har været meget skadet. Måske er meget ikke det rigtige ord, men så 'længe' derimod.
Det her drejer sig om, om vi tror på, at Ben Foster kan tage over efter Van der Saar. Det tror jeg ikke han kan.
Jeg tror simpelthen ikke på, at han har det format der kræves, for at stå på mål hos en klub som Manchester United. Jeg håber jeg tager fejl, men det er ikke min umiddelbare opfattelse.
Ja, det er muligt, at det er noget fis, at jeg siger, at han har været meget skadet. Måske er meget ikke det rigtige ord, men så 'længe' derimod.
Det her drejer sig om, om vi tror på, at Ben Foster kan tage over efter Van der Saar. Det tror jeg ikke han kan.
Jeg tror simpelthen ikke på, at han har det format der kræves, for at stå på mål hos en klub som Manchester United. Jeg håber jeg tager fejl, men det er ikke min umiddelbare opfattelse.
Det jo svært at sige. Det betyder heller ikke at, hvis vi gik og købte en klassekeeper, eller en erfaren PL keeper at, han ville slå til alligevel. Lige meget, hvem det er, så er det en stor opgave. Bare se efter Peter Schmeichel det tog sgu mange år før vi igen havde en målmand på nogenlunde hans niveau.
MadsSkovgaard
05-01-2009, 17:15
Jeg siger jo heller ikke, at jeg har ret. Jeg håber det ikke.
Det er bare svært, at købe gode, kvalificerede og rutinerede målmænd. Hvis det stod til mig, så kunne vi jo købe en målmænd på 33/34 år hvert andet år. Men det er bare ikke holdbart i længden.
Så derfor hælder jeg stadig til en målmand på under 25 år, der har erfaring fra et klubhold i en af de bedste ligaer i Europa.
Så derfor hælder jeg stadig til en målmand på under 25 år, der har erfaring fra et klubhold i en af de bedste ligaer i Europa.
En målmand på 25, med erfaring fra en af de bedste ligaer = Ben Foster? Eller skal han være under?
Jeg siger jo heller ikke, at jeg har ret. Jeg håber det ikke.
Det er bare svært, at købe gode, kvalificerede og rutinerede målmænd. Hvis det stod til mig, så kunne vi jo købe en målmænd på 33/34 år hvert andet år. Men det er bare ikke holdbart i længden.
Det er sgu svært at finde makker :p Sådan nogle hænger sgu ikke på træerne :) Især når vi selv har en af dem i Foster. Der er nok en grund til han har tjent en landskamp selvom han på det tidspunkt var i Watford ;)
timberunited
07-01-2009, 23:08
Vores andenmålmand er ikke-eksisterende. Han skal tage det skud fra 25 meter, der bliver sejrsmålet. Han er ikke i feltet. Han har en redning hele kampen. Resten er dybt godnat! :devill:
MSN-8900
08-01-2009, 11:46
assenjo er vildt god, så en kamp mod barcelona hvor han stod fantastisk.
dog blev der scoret mål men set ud fra det forsvar han havde foran sig vil jeg mene det var en godkendt indsats
Diego Lopez bliver nævnt på rygtebasis var det noget :)
Eller hvad med at hive Taibi frem som overgangsløsning efter van der Sar..
Danielsen
08-01-2009, 13:31
Eller hvad med at hive Taibi frem som overgangsløsning efter van der Sar..
Hov hov! Ingen sarkasme her! :p
Har været væk i et godt stykke tid, så beklager hvis det er et dumt spørgsmål, men hvor er Foster i tiden?
Synes Kuzzen er ynkelig at se på, han har intet der ligner United-klasse i de kampe jeg har set.
Christensen
08-01-2009, 19:17
Er langt fra sikker, men mener han brækkede en finger for noget tid siden?? Eller er det bare et mareridt? Amos var også på bænken i går, så noget tyder måske på at han er skadet..
Foster forstuvede så vidt jeg ved håndledet..
Er langt fra sikker, men mener han brækkede en finger for noget tid siden?? Eller er det bare et mareridt? Amos var også på bænken i går, så noget tyder måske på at han er skadet..
Foster brækkede en finger kort før vi skulle til Japan og spille VM for klubhold. Det er en lille måned siden, så han må snart være klar igen.
Vores andenmålmand er ikke-eksisterende. Han skal tage det skud fra 25 meter, der bliver sejrsmålet. Han er ikke i feltet. Han har en redning hele kampen. Resten er dybt godnat! :devill:
Nu er jeg bestemt ikke fan av PiG, men det er sgu utrolig få målmænd til, som ville redde det skud. Problemet er, at ingen går op i den mand, når han lægger an til skud. Så det argument holder ikke vand.
Men ja, vi har nogle målmands problemer, hvis VDS får en skade. Foster får ikke bevist sit værd, fordi han er konstant skadet, og PiG er simpelthen ikke god nok.
Kan ikke dømme Asenjo, da jeg ikke har set noget til ham.
16casper
08-01-2009, 20:26
hvad med igor akinfeev ? det jeg har set fra ham lidt fra cska moscow og fra em hvor han var med rusland , jeg synes han virker meget sikker og er også rimlig ung så kan sikkert udvikle sig mere und SAF.. hva siger i til ham ?
Min farvorit er stadig Ben Foster, som jeg håber skal stå næste sæson.
Jeg har ikke det helt store belæg, for at han skal være vores målmand, da han stort set er skadet hele tiden. Men jeg har bare en eller anden tro på at han nok skal blive klar, og vise den klasse, han har vist tidligere.
Men ham den unge spanier, fra Valladolid lyder også spændene.
Min farvorit er stadig Ben Foster, som jeg håber skal stå næste sæson.
Jeg har ikke det helt store belæg, for at han skal være vores målmand, da han stort set er skadet hele tiden. Men jeg har bare en eller anden tro på at han nok skal blive klar, og vise den klasse, han har vist tidligere.
Men ham den unge spanier, fra Valladolid lyder også spændene.
Med dit profilbillede og dit navn i mente er du så ikke fortaler for Shay Given ? :) Stadig min favorit til at overtage efter VDS og det vil være en drøm at se ham i en United trøje. Han er efter min mening en enestående keeper som tilhører verdenseliten men han er meget undervurderet
Med dit profilbillede og dit navn i mente er du så ikke fortaler for Shay Given ? :) Stadig min favorit til at overtage efter VDS og det vil være en drøm at se ham i en United trøje. Han er efter min mening en enestående keeper som tilhører verdenseliten men han er meget undervurderet
Shay Given har jeg altid været tilhænger af, men jeg må indrømme, jeg har aldrig tænkt på ham, som en United keeper. Han vil uden tvivl være en fantastisk målmand, med jeg håber dog stadig at vi får Ben Foster på kassen næste år. (:
Men ja, vi har nogle målmands problemer, hvis SAF får en skade. Foster får ikke bevist sit værd, fordi han er konstant skadet, og PiG er simpelthen ikke god nok.
Tror jeg også vil se sjovt ud ;) Jeg er helt sikker på, at VDS havde taget den!
Tror jeg også vil se sjovt ud ;) Jeg er helt sikker på, at VDS havde taget den!
Hov hov, ikke lov at pointere stavefejl :lolol:
Ja, måske VDS havde taget. Og måske Cech også ville, men der er sgu ikke mange der havde nappet det hug der... Det er nu et fremragende mål, men han skal presses langt inden han får så god en skudmulighed, så jeg vil ikke blamere PiG for det mål... selv om han har sin finger med i nogle af de andre mål, der er gået ind på os, når han har stået.
JumpingCarrot
09-01-2009, 00:12
Det var et godt mål. Det bevises i quotes fra chatten-tråden:
http://www.oldtrafford.dk/forum/showpost.php?p=110484&postcount=149
Jeg mener helt klart at det er Foster der burde få chancen som 1. målmand hos Manchester United fordi han har siddet på bænken i et stykke tid og ventet på sin chance og her er den måske så.
Jeg ved ikke med VDS, men jeg tror snart han trækker sig tilbage :p
Der spekuleres i at vi kæmper mod Chelsea om Diego Lopez som angiveligt koster 110 mio. kr. - står på indkast.dk under deres daglige rygter. Hvad Chelsea skal bruge ham til kan jeg ikke se men han er bestemt velkommen i United og synes han er en rigtig god keeper som jeg tror vil udvikle sig til at tilhøre verdenseliten hvis han kommer til en storklub
Der spekuleres i at vi kæmper mod Chelsea om Diego Lopez som angiveligt koster 110 mio. kr. - står på indkast.dk under deres daglige rygter. Hvad Chelsea skal bruge ham til kan jeg ikke se men han er bestemt velkommen i United og synes han er en rigtig god keeper som jeg tror vil udvikle sig til at tilhøre verdenseliten hvis han kommer til en storklub
Jeg tror nu bare Chelsea vil have ham fordi at vi er interesseret i ham.
Men 110 mio. kr. for Diego Lopez synes jeg godt nok er i overkanten for ham, og derudover så jeg hellere andre målmænd i klubben, end ham.
Jeg tror nu bare Chelsea vil have ham fordi at vi er interesseret i ham.
Men 110 mio. kr. for Diego Lopez synes jeg godt nok er i overkanten for ham, og derudover så jeg hellere andre målmænd i klubben, end ham.
Haha en mulighed det er jo set før :)
Men det lyder til at der er lavvande i Chelsea-kassen pga. oliekrisen så tror ikke de det næste stykke tid vil bruge unødvendige kroner på unødvendige spillere som Lopez bestemt er medmindre Cech er på vej væk
Haha en mulighed det er jo set før :)
Men det lyder til at der er lavvande i Chelsea-kassen pga. oliekrisen så tror ikke de det næste stykke tid vil bruge unødvendige kroner på unødvendige spillere som Lopez bestemt er medmindre Cech er på vej væk
Det vil ihvertfald være helt tosset at bruge penge på ham, når man har Cech på kassen. Samtidig tvivler jeg stærkt på at Peter Cech er på vej nogen steder hen. ;)
Og dog, det skulle faktisk ikke komme totalt bagpå mig hvis de snuppede ham, bare for at drille os, som de har gjort før ved nogle af de spillere vi gerne ville have.
Men som tidligere skrevet er min farvorit til målmandsposten efter denne sæson stadigvæk Ben Foster. :)
Patrik Christiansen
09-01-2009, 16:45
Vi har ikke nogen som kan overtage efter Edwin..
Jeg kunne godt tænke mig Diego Lopez.. Stor og sikker målmand.. Synes også han stod godt mod os i Champions League faktisk.. Hverken "PIG" eller Ben Foster har klassen til at være førstevalg mellem stængerne for verdens bedste hold..
Vi har ikke nogen som kan overtage efter Edwin..
Jeg kunne godt tænke mig Diego Lopez.. Stor og sikker målmand.. Synes også han stod godt mod os i Champions League faktisk.. Hverken "PIG" eller Ben Foster har klassen til at være førstevalg mellem stængerne for verdens bedste hold..
jooo, Foster har måske, jeg syntes han skulle have chancen først :D
jooo, Foster har måske, jeg syntes han skulle have chancen først :D
Jeg trykker på enig-knappen.
matthiepuh
11-01-2009, 20:37
VDS OG SAF har bare et problem i disse år, den gamle engelske frase:
NEVER CHANGE A WINNING TEAM "Rocking"
så lad os nu se, hvor mange år han/de har endnu..
Lars H, var vel 41 da han stoppede på "topplan" :)
Lars H, var vel 41 da han stoppede på "topplan" :)
Høgh'en var også verdens bedste målmand.
Lars Høgh, Høgh, Høgh! Åh, de gode gamle OB dage. :)
Men på et tidspunkt må han jo stoppe, den gode VDS.
Dyreborg
25-01-2009, 13:21
Uh det ville godt nok ikke være en dum erstatning for VDS.
Selvom jeg vildt gerne ville se Buffon i United trøjen så minder hans udtalelse mest om frieri til City desværre.
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=49458
SantasLittleHelper
25-01-2009, 13:29
Uh det ville godt nok ikke være en dum erstatning for VDS.
Selvom jeg vildt gerne ville se Buffon i United trøjen så minder hans udtalelse mest om frieri til City desværre.
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=49458
Hvad er der galt med:
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=151&page=299
Eller:
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=936&page=24
I øvrigt tror jeg at Buffon vil blive skudt i sænk. Det er svært a vurdere ham når han altid har haft et 8-10 mands forsvar foran ham.
Brug en af de allerede eksisterende tråde, til at snakke om dette..
Jeg har flettet tråden ind i 'Ny målmand'. Her kan Buffon ogf andre målmænd diskuteres.
niklaspetersen
28-02-2009, 17:17
Der er også andre muligheder end lige de to målmænd, som vi allerede har.
Selvfølgelig skal de have chancen, begge to, men de er altså ikke verdensklasse målmænd, og vi kan ikke bruge et halvt år på at gøre dem i form til Premier League, for så kommer vi for langt bagud til at nå mesterskabet.
Vi burde hellere købe en god keeper på 25-26 år, som allerede er på topniveau, og så senere hen evt. sælge ham og begynde at tage fordel af vores målmænd..
Det kan godt være at Kuszczak er 26 år, men så god er han heller ikke. Hvertfald ikke god nok til at forsvare vores mål på højt niveau. Ikke endnu.
Det er min mening om vores problem, når sar siger farvel og tak.
VDS tager næste sæson med gør han ikke? Altså stopper han først ved udgangen af 2009/2010 sæsonen...
off topic: hvornår er det Mr. Ferguson stopper? Jeg ved godt han har sagt det før, men hvad er de nye planer?
SantasLittleHelper
03-03-2009, 11:49
VDS tager næste sæson med gør han ikke? Altså stopper han først ved udgangen af 2009/2010 sæsonen...
off topic: hvornår er det Mr. Ferguson stopper? Jeg ved godt han har sagt det før, men hvad er de nye planer?
Jeg tror Sir Alex vil slå Liverpools rekord for flest mesterskaber. Det kan jo så være allerede efter næste sæson, men 4 mesterskaber i træk vil vel nærmest være uhørt i en så stærk liga, og mon ikke vi bør forberede os på, at Sir Alex først stopper efter 10/11-sæsonen?
Så vidt jeg husker så tager han to sæsoner mere efter denne sæson.
http://www.sport.co.uk/public/images_news/benfoster.jpg
el-insaciable
03-03-2009, 14:06
Jeg tror Sir Alex vil slå Liverpools rekord for flest mesterskaber. Det kan jo så være allerede efter næste sæson, men 4 mesterskaber i træk vil vel nærmest være uhørt i en så stærk liga, og mon ikke vi bør forberede os på, at Sir Alex først stopper efter 10/11-sæsonen?Fire mesterskaber i træk ville være fantastisk, og der er ikke én eneste engelsk klub, der har gjort det før. Det ville virkelig være kulminationen på en fantastisk karriere, hvis han kunne slutte sådan af.
Men det er lidt farligt at begynde at drømme om det allerede - hybris rammer hårdt :)
Snak om Ferguson i den tråd der allerede eksisterer om ham.. Her snakkes om målmandssituationen osv..
Btw fedt billede Casper :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.