PDA

Se fuld version : Ny målmand

Sider : 1 2 3 4 [5] 6

GloryGloryMU
06-05-2011, 16:31
Til gengæld passer den dårligt sammen med den her nyhed fra igår:
http://www.bold.dk/nyt/Stekelenburg-har-ingen-tilbud

Og sådan er der jo så meget .. ;)

Sandt. Dog kunne det jo godt skyldes at United tydeligvis ikke er interesseret i at indvie medierne. Det er jo ikke ligefrem nyt. Men det er selvfølgelig spekulationer.
Summa summarum har jeg det personligt ganske fint med det, hvis det passer. Så er der også tid til at fokusere på de andre pladser.

RAppel
09-05-2011, 14:33
http://www.bold.dk/nyt/Neuer-forlaenger-ikke-med-Schalke

Nu er det sikkert at Neuer skifter fra Schalke desværre er jeg ret sikker på det bliver Bayern der får glæde af ham. Specielt nu vi bliver ved med at tjekke op på De Gea. Men håber til det sidste at vi henter Neuer ind, for han er i min verden den bedst mulige afløser for VDS.

Noget kunne tyde på at det ikke bliver til en handel mellem Bayern og Schalke

http://www.skysports.com/story/0,19528,12040_6923116,00.html

Kasper United
09-05-2011, 14:59
Noget kunne tyde på at det ikke bliver til en handel mellem Bayern og Schalke

http://www.skysports.com/story/0,19528,12040_6923116,00.html

Det kan godt ske. Jeg tror dog ikke, at vi køber Neuer. Ved godt, at man ikke skal lægge for meget i sådan noget, men det er ikke længe siden, at VDS var ude at udtale sig, at vi allerede havde en aftale med en ny målmand, som skulle tage over for ham. Han sagde desuden også, at det ikke var Neuer.

Tror stadig, at det er Stekelenburg, vi har en aftale med.

MaxIImus
14-05-2011, 19:55
http://www.bold.dk/nyt/Bayern-enige-med-Schalke-om-Neuer

Så røg Neuer vist til Bayern.

Bugge
14-05-2011, 20:03
http://www.bold.dk/nyt/Bayern-enige-med-Schalke-om-Neuer

Så røg Neuer vist til Bayern.

Held og lykke til ham..

Nej vent, sagde du Bayern? Så glem hvad jeg sagde..

Martinsen
14-05-2011, 22:46
Og til hvilken pris!! Fantastisk køb af Bayern en skam han ikke kunne lokkes til det engelske.

schousboe9
14-05-2011, 23:39
Og til hvilken pris!! Fantastisk køb af Bayern en skam han ikke kunne lokkes til det engelske.

Det er vel okay at få 150 mio. for en spiller, der var gået gratis om 12 måneder.

MaxIImus
14-05-2011, 23:58
Det er en pris alle kan være rigtig godt tilfreds med!

Martinsen
15-05-2011, 02:12
Det er vel okay at få 150 mio. for en spiller, der var gået gratis om 12 måneder.

Jo men det er vel også okay at få en af verdens bedste målmænd for 150 mio.

robinho
15-05-2011, 07:00
Jo men det er vel også okay at få en af verdens bedste målmænd for 150 mio.

Jeg vil stadig sige jeg kan finde en målmand eller to der er bedre end ham, men fred være med det. Han er rigtig dygtig og vil måske med tiden blive verdens bedste. Han har alle værktøjerne. Der er lige lidt ungdommens ivrighed der skal skæres af hans spil en gang imellem.

De slipper jo også kun med 150 mio kr. fordi han er så tæt på kontraktudløb.

Ellers tror jeg han var røget for omkring 250-275 mio kr.

Sgoales
15-05-2011, 07:08
Vi må aldrig mere gå på kompromis på målmandsposten. Så meget må vi have lært.
Jeg havde håbet på Neuer, men det lykkedes ikke. De Gea synes jeg er for ung og han har ikke prøvet det pres der er hos os - jeg er usikker på om talentet rækker.
Stekelenburg tror jeg er et bedre valg på kort sigt, selvom han er noget ældre.

Hvad blev der egentlig af Akinfeev? Ham blev der snakket meget om, men det er forstummet helt.
Joe Hart og Pepe Reina er også gode muligheder, men det lader sig nok ikke gøre ;-)

United DK
15-05-2011, 09:17
Vi må aldrig mere gå på kompromis på målmandsposten. Så meget må vi have lært.
Jeg havde håbet på Neuer, men det lykkedes ikke. De Gea synes jeg er for ung og han har ikke prøvet det pres der er hos os - jeg er usikker på om talentet rækker.
Stekelenburg tror jeg er et bedre valg på kort sigt, selvom han er noget ældre.

Hvad blev der egentlig af Akinfeev? Ham blev der snakket meget om, men det er forstummet helt.
Joe Hart og Pepe Reina er også gode muligheder, men det lader sig nok ikke gøre ;-)

Reina? Seriøst? Jeg synes han er lidt i samme kategori som Gomes. Han kan lave redninger, der får en til at tænke på Schmeichel i sine velmagtsdage, men han kan også lave nogle store bommerter, ikke ligeså store som dem Gomes af og til hiver frem, men heller ikke bagateller.

Mit valg er stadig Stekelenburg, han er den der minder mest om VDS, og det bør være en sådan vi søger. At han så også er hollænder, og flasket op i Ajax, det er bare tilfældighedernes spil, det er ikke derfor jeg håber på ham.

nielzon21
15-05-2011, 09:43
Reina? Seriøst? Jeg synes han er lidt i samme kategori som Gomes. Han kan lave redninger, der får en til at tænke på Schmeichel i sine velmagtsdage, men han kan også lave nogle store bommerter, ikke ligeså store som dem Gomes af og til hiver frem, men heller ikke bagateller.

Mit valg er stadig Stekelenburg, han er den der minder mest om VDS, og det bør være en sådan vi søger. At han så også er hollænder, og flasket op i Ajax, det er bare tilfældighedernes spil, det er ikke derfor jeg håber på ham.

Jeg giver dig helt ret. Stekelenburg minder meget om VdS og også lidt Schmeichel. Selvom han så er 28 år, så har han da stadigvæk en masse år i sig endnu. Så vidt jeg husker, så kom Schmeichel også til United da han var de 28, så forhåbentlig ligger der lidt i det også.
Men jeg håber snart at sløret bliver løftet for, hvem der skal på tronen i målet hos mestrene anno 2010/2011 :trophy:

schousboe9
15-05-2011, 10:03
Men jeg håber snart at sløret bliver løftet for, hvem der skal på tronen i målet hos mestrene anno 2010/2011 :trophy:

Jeg er ret overbevist om, at det er Stekelenburg, og så snart Ajax har slået Twente i eftermiddag - og dermed er blevet mestre - så tror jeg også, det bliver officielt.

Krede
15-05-2011, 10:13
Jeg er ret overbevist om, at det er Stekelenburg, og så snart Ajax har slået Twente i eftermiddag - og dermed er blevet mestre - så tror jeg også, det bliver officielt.

Det kunne være et bud, men i og med, at Stekelenburg er skadet og har meldt ud, at han er væk efter sæsonen er slut, så behøver han vel ikke vente til efter idag?

Kunne man ikke nærmere forestille sig, at United ikke vil melde noget ud før efter d. 28? For at holde ro på de indre linjer?

schousboe9
15-05-2011, 10:32
Det kunne være et bud, men i og med, at Stekelenburg er skadet og har meldt ud, at han er væk efter sæsonen er slut, så behøver han vel ikke vente til efter idag?

Nej, det er rigtig nok, men så længe klubbernes sæson ikke er overstået, bliver der nok ikke meldt noget ud før så vigtige kampe uanset om vedkommende deltager eller ej. Han har så vidt jeg husker heller ikke meldt definitvit ud, at han spiller et andet sted efter sæsonen, og så er det jo lidt af en bombe og vil tage en del fokus fra en vigtig kamp i deres historie. Det vil jo være det første mesterskab i 7 år.

Det seneste, jeg har læst, er det her fra hans agent:
"It is clear Maarten is now focusing on a bigger league and a bigger club. He is ready for a big move.

He will have one more meeting with Ajax and listen to what they want to offer him. He has always been happy at Ajax and that means a lot to him. But it is clear that bigger clubs are on the horizon."

Kunne man ikke nærmere forestille sig, at United ikke vil melde noget ud før efter d. 28? For at holde ro på de indre linjer?

Jo, sagtens, men jeg tror nu ikke, det vil skabe det store postyr hos os. Det er rimelig kendt, at vi skal have en ny keeper, så jeg mener sagtens, man kunne offentliggøre en aftale, hvis det kun var os, vi skulle tage hensyn til.

Krede
15-05-2011, 10:53
Nej, det er rigtig nok, men så længe klubbernes sæson ikke er overstået, bliver der nok ikke meldt noget ud før så vigtige kampe uanset om vedkommende deltager eller ej. Han har så vidt jeg husker heller ikke meldt definitvit ud, at han spiller et andet sted efter sæsonen, og så er det jo lidt af en bombe og vil tage en del fokus fra en vigtig kamp i deres historie. Det vil jo være det første mesterskab i 7 år.

"It is clear Maarten is now focusing on a bigger league and a bigger club. He is ready for a big move.

He will have one more meeting with Ajax and listen to what they want to offer him. He has always been happy at Ajax and that means a lot to him. But it is clear that bigger clubs are on the horizon."

Jo, sagtens, men jeg tror nu ikke, det vil skabe det store postyr hos os. Det er rimelig kendt, at vi skal have en ny keeper, så jeg mener sagtens, man kunne offentliggøre en aftale, hvis det kun var os, vi skulle tage hensyn til.

Jeg kan sagtens følge dig - vi må se, hvad der sker efter dagens kamp. Det kan næsten kun blive en underholdende kamp. Bare ærgeligt at vi ikke kan se Stekelenburg i aktion.

Dr. Adams
15-05-2011, 11:50

Har VDS ikke udtalt for nogle uger siden, at han kendte sin afløser? Hvilket måske også kan understøtte, at det bliver en hollænder der overtager? Eller er det bare ren spekulation fra min side :)

ChristianR
15-05-2011, 12:03
Har VDS ikke udtalt for nogle uger siden, at han kendte sin afløser? Hvilket måske også kan understøtte, at det bliver en hollænder der overtager? Eller er det bare ren spekulation fra min side :)

Som jeg husker det, sagde VDS bare, at han godt ved, hvem der står for United næste sæson. Eneste tilføjelse var, at det ikke var Manuel Neuer.

MadsG
15-05-2011, 12:14
Gill om Uniteds planer de næste måneder (http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/13403434.stm)

Når Gill personligt siger, at vi er tæt på at skrive under med en målmand, må det vil betyde, at der ikke kan gå lang tid før de løfter sløret. Må man da håbe. Ville være dejligt at få det afklaret hurtigst muligt.

Allan
15-05-2011, 12:21
Sagde Meulensteen ikke allerede i Januar at Stekelenburg var 1. valg og den belgiske avis var jo fremme med samme udmelding for kort tid siden.

Så tror helt 100 % sikkert at vores nye målmand bliver Maarten Stekelenburg, spørgsmålet er blot hvornår det bliver offentlig gjort. Og syntes egentligt at det er et godt valg da jeg ser ham sammen med Neuer og De Gea som nogle af de bedste målmænd pt.

Svanen94
16-05-2011, 19:57
Jeg har hele tiden håbet, at Stekelenburg kom til United og noget tyder på det, at det sker. Så jeg kan ikke være andet end glad. Udover det tror Jeg, at Lindegaard har evnerne til at blive første målmand hos United, og jeg elsker at se ham stå på mål, så jeg håber det sker. Udover det kunne det så ikke også tænkes at Van der Sar ved, hvem der bliver målmand, fordi han selv tager et år til?

zhagzi
16-05-2011, 21:40
Håber i virkelig på Stekelenburg efter sådan et 'tab' ?http://onside.dk/nyheder/aresdivisionen-holland/ajax-kopierer-real-taber-pokalen
:lolol:

Kasper United
16-05-2011, 21:46
Håber i virkelig på Stekelenburg efter sådan et 'tab' ?http://onside.dk/nyheder/aresdivisionen-holland/ajax-kopierer-real-taber-pokalen
:lolol:

:haha:

Han vil bare gerne være populær som "pokalkaster"... ligesom Sergio Ramos ;)

United DK
16-05-2011, 21:48
Stekelenburgs største drop.

Svanen94
16-05-2011, 21:59
Så længe der ikke er elmaster på banen.

RAppel
17-05-2011, 17:57
http://www.bold.dk/nyt/Stekelenburg-flirter-med-United

Stekelenburg flirter med United. Hvis det er ham klubben vil have er det da mærkeligt han ikke har hørt noget. Hmm, skal han vel sige.

EDIT: Skynder mig at linke til en ot.dk artikel inden der er nogen der får ondt et vist sted ;)

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=13332

Runaldo
20-05-2011, 06:14
Atletico Madrid har angiveligt accepteret et bud fra Manchester United på £16m for David de Gea, ifølge AS, Marca, Mirrorfootball bl.a.

Kasper United
20-05-2011, 06:44
Kan De Gea overhovedet tale engelsk? Umiddelbart synes jeg, at det vil virke meget vanskelligt, hvis målmanden ikke kan kommunikere med f.eks. forsvaret under en vigtig kamp.

Runaldo
20-05-2011, 06:49
Kan De Gea overhovedet tale engelsk? Umiddelbart synes jeg, at det vil virke meget vanskelligt, hvis målmanden ikke kan kommunikere med f.eks. forsvaret under en vigtig kamp.

Man kan jo vurdere at fodbold er et sprog for sigselv, men han er jo kun 20år, og viser han halvt hvad Reina gjorde da han ankom til Liverpool uden at kunne tale en daddel værd af Engelsk, er det fint nok for mig :D

dannigizmo
20-05-2011, 08:29
http://www.bold.dk/nyt/Stekelenburg-flirter-med-United

Stekelenburg flirter med United. Hvis det er ham klubben vil have er det da mærkeligt han ikke har hørt noget. Hmm, skal han vel sige.

EDIT: Skynder mig at linke til en ot.dk artikel inden der er nogen der får ondt et vist sted ;)

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=13332

Der tror jeg, du har misforstået noget. Det er selvfølgelig helt fint at linke til en nyhed, vi endnu ikke har. Det kan være, vi har overset den, det kan være, vi ikke lige har haft tid til at skrive den og så videre.

Det er først, når du linker "ud af huset" til en nyhed, vi allerede har på forsiden, at moderator-guderne raser ;)

United DK
20-05-2011, 08:55
Atletico Madrid har angiveligt accepteret et bud fra Manchester United på £16m for David de Gea, ifølge AS, Marca, Mirrorfootball bl.a.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg giver ikke ret meget for AS og Marca, selvom de skulle være de mest pålidelige aviser i Spanien. Hvis det så passer, synes jeg godt nok vi leger med ilden. 20 år gammel, og prisen vil mig bekendt gøre ham til den næstdyreste målmand nogensinde. Cech kostede eksempelvis under det halve.

Glory Man United
20-05-2011, 09:03
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg giver ikke ret meget for AS og Marca, selvom de skulle være de mest pålidelige aviser i Spanien. Hvis det så passer, synes jeg godt nok vi leger med ilden. 20 år gammel, og prisen vil mig bekendt gøre ham til den næstdyreste målmand nogensinde. Cech kostede eksempelvis under det halve.

Enig. Jeg forstår heller ikke, at vi satser hele butikken på en 20 årig. Men det kan jo være, at det rent faktisk også bare, er vores 3. valg. Schalke 04 og Ajax målmændene vil måske noget andet...

schousboe9
20-05-2011, 09:22
Enig. Jeg forstår heller ikke, at vi satser hele butikken på en 20 årig. Men det kan jo være, at det rent faktisk også bare, er vores 3. valg. Schalke 04 og Ajax målmændene vil måske noget andet...

Det er vel i så fald et halvdyrt tredjevalg?

Capdevilla afslørede den anden dag på Twitter, at Diego Lopez havde skrevet under med os. Han afviste det så lynhurtigt igen som en halvdårlig joke, men det skulle ikke undre mig, at vi henter en helt 27. keeper, som ingen rigtig havde set komme. Og Diego Lopez er da bestemt en dygtig keeper.

Jeg har i hvert fald svært ved at se os sætte engelsk transferrekord på målmandsposten, det ville ligne os dårligt. Og det er så sagt uden at have undersøgt, om vi gjorde det med Barthez i sin tid. :p

United DK
20-05-2011, 09:34

Det var oplagt, at Neuer ville smutte til Bayern, men jeg kan ikke se, hvor Stekelenburg skulle tage hen, som skulle være mere oplagt end os.

Hvis man kigger sig omkring, og samle de store klubber, og kigger på hvilke målmænd de bruger nu, så ser det sådan ud:

United: VDS (Lindegaard)
Chelsea: Cech
Arsenal: Szczesny
City: Hart
Liverpool: Reina
Barcelona: Valdes
Real Madrid: Casillas
Milan: Abbiati
Inter: Julio Cesar
Juventus: Buffon
Bayern: Butt (Neuer)

Ovenstående klubber vil jeg opfatte som de store i europæisk fodbold, også selvom den ikke står på CL for alles vedkommende. Så kan man så også argumentere imod City, men det skulle være mærkeligt, at de med alle deres milliader ikke tilhører eliten indenfor 2-3 år.

Nå, men kigger man på de klubber, så er det jo kun Arsenal og Milan der akut mangler en målmand som Stekelenburg, jeg er ikke selv den store fan af Reina, men lad os da bare kalde ham en klassemålmand. Hvis vi så sætter Arsenal og Milan op mod os, så kan jeg ikke se, hvorfor Stekelenburg skulle vælge dem fremfor os. Hvis han har en shoppingsyg dame, så er London og Milano da mere tiltrækkende end Manchester, men så må han fandme lige rejse sig fra under den tøffel, og så banke i bordet og sige, at nu tager vi sgu til Manchester!

chrisserUnited
20-05-2011, 09:37
Det er vel i så fald et halvdyrt tredjevalg?

Capdevilla afslørede den anden dag på Twitter, at Diego Lopez havde skrevet under med os. Han afviste det så lynhurtigt igen som en halvdårlig joke, men det skulle ikke undre mig, at vi henter en helt 27. keeper, som ingen rigtig havde set komme. Og Diego Lopez er da bestemt en dygtig keeper.

Jeg har i hvert fald svært ved at se os sætte engelsk transferrekord på målmandsposten, det ville ligne os dårligt. Og det er så sagt uden at have undersøgt, om vi gjorde det med Barthez i sin tid. :p

Er Diego Lopez ikke 29 :) ? det er villarreals keeper vi snakker om ikke?

schousboe9
20-05-2011, 09:40
Er Diego Lopez ikke 29 :) ? det er villarreals keeper vi snakker om ikke?

Jo da. :)

29 er ingen alder, hvis det er det, du mener. Ikke at jeg siger, vi henter ham, for det tror jeg nu ikke, man han ville være et billigere og (så vidt jeg har set og synes at kunne bedømme) ligeså godt alternativ til De Gea.

chrisserUnited
20-05-2011, 09:46
Jo da. :)

29 er ingen alder, hvis det er det, du mener. Ikke at jeg siger, vi henter ham, for det tror jeg nu ikke, man han ville være et billigere og (så vidt jeg har set og synes at kunne bedømme) ligeså godt alternativ til De Gea.

Ja jeg ville heller ikke kunne se den store fidus i at hente De Gea... Han er en dygtig målmand ja, men erfaringen den har han bare ikke... Og det er altså vigtigt i de store kampe.
Jeg ved snart ikke hvem jeg håber på vi henter... jeg tror jeg bliver overrasket ligemeget hvem vi henter, udover Stekelenburg...

chrisserUnited
20-05-2011, 12:17
http://www.manutd.com/en/News-And-Features/What-The-Papers-Say/2011/May/Papers-De-Gea-deal-close.aspx?newsid=DF49BA93-297F-479C-A5CB-ADEFF37BF265

ser ud som om det bliver De Gea...

Svanen94
22-05-2011, 09:33
Jeg er virkelig spændt på at se, hvem der bliver Uniteds nye målmand. For en uge siden, følte jeg mig sikker på at det blev Stekelenburg, i dag føler jeg mig sikker på, at det bliver De Gea. Måske ender det med at blive en helt tredje som ingen havde regnet med.

Jeg ærger mig dog også over, at Lindegaard ikke har fået chancen, ikke blot fordi han er dansker, men fordi, at han har set vild ud i de få kampe jeg nu har set med ham. Det virker til, at han redder alle skud ude for feltet, og griber han den ikke, skal han nok få den ud over baglinjen. Jeg tror dog han har et svaghed i 1 mod 1 situationer, men for han trænet op på det ser jeg ham klart som en målmand der kan slå igennem i United.

Med et køb af en ny målmand er chancen nok ikke stor, medmindre han kommer ud for en skade, eller vi køber en som måske ikke holder så mange år endnu.
Bortset fra jeg godt kunne tænke mig at se Lindegaard i kassen, håber jeg selvfølgelig bare, at vi får en målmand, der ikke bliver et flop.

United DK
22-05-2011, 10:04
Det ligger efterhånden til De Gea (desværre). For Lindegaard er han dog det bedste der kunne ske, udover at VDS tog en sæson mere, for der er chance/risiko for, at De Gea ikke kan klare mosten, og så må Lindegaard vise sit værd.

Runaldo
22-05-2011, 10:25
Det ligger efterhånden til De Gea (desværre). For Lindegaard er han dog det bedste der kunne ske, udover at VDS tog en sæson mere, for der er chance/risiko for, at De Gea ikke kan klare mosten, og så må Lindegaard vise sit værd.

Sikke en indstilling. Sidde og håbe på vi får endnu et flop-målmands-køb. Ladies and Gents, FAN OF YEAR!.

At sætte Lindegaard, som er 26år, højere end en målmand som er 20år og har spillet på ypperste plan i længere tid, forstår man jo ikke. Sku da klart du har over 10.000 kommentarer, når det er sådan noget der bliver lukket ud.

United DK
22-05-2011, 10:40
Sikke en indstilling. Sidde og håbe på vi får endnu et flop-målmands-køb. Ladies and Gents, FAN OF YEAR!.

At sætte Lindegaard, som er 26år, højere end en målmand som er 20år og har spillet på ypperste plan i længere tid, forstår man jo ikke. Sku da klart du har over 10.000 kommentarer, når det er sådan noget der bliver lukket ud.

Hvor er det lige jeg skriver, at jeg håber han flopper?

Jeg er ikke tilhængere af De Gea, men derfor håber jeg da ikke, at vi skal til og igennem endnu en Howard/Carroll-situation.

Selvsvingen længe leve i øvrigt.

Don Kafai
22-05-2011, 10:40

Hov hov :)

Det er faktisk ikke det United DK skriver. Han skriver at for Lindegaard er det det bedste der kunne ske, idet det som sådan er ret usikkert om De Gea slår igennem fra dag 1, hvilket kunne åbne døren for Lindegaard.

Den betragtning er jeg ret enig i. Havde vi hentet Reina eller Buffon så var det nok game over for danskeren.

DavidMadsen
22-05-2011, 11:24
Jeg kom i øvrigt til at tænke på noget i nat. Hvis Lindegaard nu har imponeret til træning, og Ferguson mener, at han er god nok, ville det så ikke være skide smart at hente f.eks. de Gea frem for Stekelenburg? Så kan de Gea stå i lære lidt, indtil han er modnet bare lidt mere, mens Lindegaard tager sig af kassen. Det kræver selvfølgelig også at de begge er klar på en bænkplads fra tid til anden, men vi skal selvfølgelig ikke køre et decideret rotationsprincip i buret.

United DK
22-05-2011, 11:36
Jeg kom i øvrigt til at tænke på noget i nat. Hvis Lindegaard nu har imponeret til træning, og Ferguson mener, at han er god nok, ville det så ikke være skide smart at hente f.eks. de Gea frem for Stekelenburg? Så kan de Gea stå i lære lidt, indtil han er modnet bare lidt mere, mens Lindegaard tager sig af kassen. Det kræver selvfølgelig også at de begge er klar på en bænkplads fra tid til anden, men vi skal selvfølgelig ikke køre et decideret rotationsprincip i buret.

I betragtning af, at De Gea har spillet over 40 La Liga-kampe, og en del europæiske kampe (inkl. sidste år EL-finale), så ville de være mærkeligt, hvis ikke han var foran i køen. Lindegaard har jo ikke rigtig noget at komme med, andet end nogle A-landskampe for Danmark.

DavidMadsen
22-05-2011, 11:59
I betragtning af, at De Gea har spillet over 40 La Liga-kampe, og en del europæiske kampe (inkl. sidste år EL-finale), så ville de være mærkeligt, hvis ikke han var foran i køen. Lindegaard har jo ikke rigtig noget at komme med, andet end nogle A-landskampe for Danmark.
David de Gea skal vel vænne sig til England først, og han skal formodentligt lige lære engelsk (mener jeg at have hørt, han ikke kan) til at kommunikere med forsvaret først. Det handler vel også om kvaliteter frem for erfaring. Og hvis Lindegaard ikke er god nok pga. manglende erfaring, hvad gør vi så hvis vores førstekeeper bliver skadet op til en CL-finale - eller bare får en længere skade - engang i fremtiden? Klynker som ind i helvede? Vi giver ham erfaring inden da - andet er der vel ikke for?

Hvis man (trænerteamet) mener at Lindegaard er god nok, ville det faktisk være ret smart at lade Lindegaard stå 1-2 sæsoner, mens de Gea bliver klar i kulissen - lærer sproget, finpudser evnerne, vænner sig til England, får nogle kampe i Ligacuppen o.lign.. Lindegaard har mentaliteten og en nødvendig form for ro, hvilket giver mig den fornødne tro på ham - han skal bare bevise at evnerne er gode nok.

MadsG
24-05-2011, 11:00
For et par uger siden var jeg næsten sikkert på at det var Stekelenburg der ville være vores nye målmand, men med de seneste rygter og udtalelser, ser det nu ud til, at det bliver De Gea, som vi angiveligt skulle præsentere på mandag.
Anders Lindegaard kan se frem til meget hård konkurrence om pladsen som førstemålmand i Manchester United. I hvert fald, hvis man skal tro den spanske radiostation Cadena SER.

Det normalt velorienterede medie mener at vide, at Manchester United mandag vil præsentere David De Gea som ny målmand i klubben.

Blot 20-årige David De Gea er et af verdens største målmandstalenter, og han har i denne sæson haft Primera Division-klubben Atletico Madrid.

Vil tilbage til Atletico Madrid
I interviewet med Cadena SER fortæller David De Gea, at han er afklaret med at skulle forlade Atletico Madrid. Og at han i øvrigt håber at vende tilbage senere i sin karriere. David De Gea har fået hele sin fodboldopdragelse i hovedstadsklubben, og han har desuden spillet på diverse spanske ungdomslandshold.

Han er også i bruttotruppen til det spanske landshold, der i juni skal forsøge at vinde guld ved U21-EM i Danmark. Så de danske fodboldtilhængere får altså mulighed for at bedømmen Lindegaards konkurrent på nærmeste hold.

Kampen om pladsen mellem stængerne i Manchester United er ledig, efter Edwin van der Sar har annonceret sit karrierestop. Anders Lindegaard kom til Manchester United lige inden årsskiftet.

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-40129262:medie-ny-unitedkeeper-mandag.html

MadsG
24-05-2011, 19:17
Blive lige sagt på Skysports, at det var blevet bekræftet, at De Gea handel var en "done deal"

jmyrini
24-05-2011, 19:21
Blive lige sagt på Skysports, at det var blevet bekræftet, at De Gea handel var en "done deal"

Jeg troede jeg hørte helt forkert, men så har det ikke været så tosset alligevel. Han sagde, at de lige havde fået officielt bekræftelse for det, så det er 100% i hus.

Don Kafai
24-05-2011, 19:24
Jaeh, Jeff "face lift" Stelling sagde at klubben har bekræftet det.

Der står dog intet officielt nogen steder endnu, hverken Manutd.com eller Atleticos hjemmeside, men det er vel fordi der stadig er parter der skal tages hensyn til.

Meget skal gå galt hvis det ikke bliver De Gea i hvert fald.

MadsG
24-05-2011, 19:25
Overgangssummen skulle være 17 m i følge Balague

Martinsen
24-05-2011, 19:27
Et stort sats synes jeg. Men jeg håber klubben har set rigtig og har de det har vi jo vores målmand til de næste mange, mange år. Vi vil formentlig nok se et par svipsere i starten, men det må man også forvente af en 20-årig målmand. Det er jo en helt uhørt lav alder for en der formentlig bliver første målmand i United.

Svanen94
24-05-2011, 19:28
Jeg er virkelig utryg ved det her køb, men satser på at de har gjort et fantastisk køb i De Gea. Bliver han har han jo trods alt mange år i sig. De har nok gjort meget for ikke at begå samme fejl som efter Schmeichel, så håber de har styr på det og ikke bare køber ham, fordi hverken Neuer eller Stekelenburg ville det.

MadsG
24-05-2011, 19:29
Cech var jo kun 22 år da han kom til Chelsea, og han havde ingen probelmer.

Svanen94
24-05-2011, 19:33
Og Casillas var jo også ung i Real Madrid så historierne er der. Håber han er en ny.

Ruunee
24-05-2011, 19:49
Ja, hvis det går godt - så er det jo helt fantastisk. Tænk hvis det bliver vores Casillas. Det ville selvfølgelig være ekstra rart hvis han så var britte, og man kunne føle sig sikker på han ville blive til han blev pensioneret.
Jeg er ikke super tryg, men med på den værste. Og hvis det er sandt, så er det også skønt at den del af transfer spekulationerne kan lukkes allerede nu.

Don Kafai
24-05-2011, 20:05
Noget helt andet er, at man fornemmer det her køb har været undervejs gennem en længere periode. Det er ikke noget man bare lige har hevet op af ærmet. Et eller andet sted stoler jeg på, at når vores scouts har været ovre at se på ham så mange gange som tilfældet er, så må der være noget med ham vi kan lide.

Alle kan naturligvis tage fejl osv, men det virker ikke som noget hovedløst køb. Og faktisk er 150 mio kr ikke så galt igen for den bedste 20-årige målmand i verden. Neuer kostede kun 130, men hans kontrakt udløber jo om 12 måneder.

Stente
24-05-2011, 20:05
En så ung, og forholdsvis uprøvet, målmand må også betyde at der bliver en del chancer til den kære Lindegaard næste sæson..

Jeg kunne sagtens forestille mig at SAF ikkev ville have et problem med at holde De Gea lidt på bænken, indtil han vænner sig til spillet og sproget(lærer de engelsk i skolen i Spanien?)

Bugge
24-05-2011, 20:23
En så ung, og forholdsvis uprøvet, målmand må også betyde at der bliver en del chancer til den kære Lindegaard næste sæson..

Det tror jeg ikke..

De Gea er muligvis ung, men han er et megatalent og han har allerede bidt sig suverænt fast på Atletico Madrids hold.

Jeg synes det er et fantastisk køb (if true). Han skulle eftersigende have potentialet til at blive en af verdens allerbedste målmænd.

Stente
24-05-2011, 20:40
Speaking of, så får Lindegaard nu chancen efter halvleg i stedet for PIG..

Bud Spencer
24-05-2011, 21:16
Jeg er bestemt ikke lykkelig (endnu?) over dette køb, af De Gea. Jeg håbede på Neuer, og senere hen Stekelburg. Faktisk så jeg også hellere Akinfeev, end De Gea. Men jaja, jeg er nok ikke den bedste til at bedømme målmænd, så lad os håbe jeg tager fejl.

Krede
24-05-2011, 22:32
Så har Fergie bekræftet De Gea!!!

Bugge
24-05-2011, 22:44
David de Gea! LÅ LÅ LÅ!

Frem med kødfløjten!

schousboe9
24-05-2011, 22:59
Hvor bliver De Gea-tråden af!? :D

Don Kafai
24-05-2011, 23:04
Hvor bliver De Gea-tråden af!? :D

For at undgå en premature tråd, så går der lige et par sæsoner inden den oprettes :)

Hammershoj
24-05-2011, 23:18
Så har Fergie bekræftet De Gea!!!

Link?

Don Kafai
24-05-2011, 23:25
Link?

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=13383

Hammershoj
24-05-2011, 23:30
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=13383

Tak!

Utroligt at jeg ikke lige fangede den på forsiden, da jeg strøg forbi den og direkte ind på forummet. Endte med at læse udtalelsen på Redcafe.

NtotheT
24-05-2011, 23:30
Hvordan ved vi med 100 procent, at det er David De Gea? Udfra Kafais link, så udtaler han jo bare, at det er en ung målmand. Det kunne også være Rui Patricio? Eller er det bare mig, der sejler nu?

Han udtaler det ikke ved navn.

Don Kafai
24-05-2011, 23:33
Hvordan ved vi med 100 procent, at det er David De Gea? Udfra Kafais link, så udtaler han jo bare, at det er en ung målmand. Det kunne også være Rui Patricio? Eller er det bare mig, der sejler nu?

Han udtaler det ikke ved navn.

Nu oversatte jeg ikke hele citatet, men det er de Gea :D

EDIT:

.....But we're looking at the same types of qualities because the one great quality that Edwin always had was his composure and organisational ability and David de Gea is very similar that way.

NtotheT
24-05-2011, 23:36
Nu oversatte jeg ikke hele citatet, men det er de Gea :D

EDIT:

Aha, nu giver det jo mere mening, for i OTs artikel står der jo bare, at det er en ung målmand.

Men, fuck hvor er jeg dog glad. De Gea har altid været mit 1. valg meget længe. Det er så dejligt, at vi endelig kan kigge på de andre steder, vi skal forstærke os.

Er der nogle, der kan angive mig den rigtige højde for De Gea? Når steder siger de 188, andre 195. Hvis han er 195 er jeg lykkelig. For jo højere end målmand er, desto bedre. (Næsten).

anderson888
24-05-2011, 23:40
Aha, nu giver det jo mere mening, for i OTs artikel står der jo bare, at det er en ung målmand.

Men, fuck hvor er jeg dog glad. De Gea har altid været mit 1. valg meget længe. Det er så dejligt, at vi endelig kan kigge på de andre steder, vi skal forstærke os.

Er der nogle, der kan angive mig den rigtige højde for De Gea? Når steder siger de 188, andre 195. Hvis han er 195 er jeg lykkelig. For jo højere end målmand er, desto bedre. (Næsten).

Ifølge Atletico Madrids officielle hjemmeside, er hans højde 192 cm.

http://www.clubatleticodemadrid.com/index_EN.php

Den linker desværre ikke direkte, men det er nu ret nemt at finde frem til.

NtotheT
24-05-2011, 23:55
Godt at han er 192. Det kan jeg godt lige bære over med, at han ikke er 199 som VDS.

Men fuck jeg glæder mig til at se ham i aktion. Jeg har set nogle kampe med ham, og selvom hans forsvar i Atletico var lort, så reddede han dem altså en del gange med hjernedøde redninger. Hans reflekser er fuldstændige vanvittige.

Det han skal arbejde på er dog det kølige overblik, koncentrationen og at træffe rigtige beslutninger.

Han har alle redskaberne i orden, men de tre ovenstående evner skal han lige have finpudset, så er jeg rimelig sikker på, at vi har skudt papegøjen med De Gea.

schousboe9
25-05-2011, 08:14
Det han skal arbejde på er dog det kølige overblik, koncentrationen og at træffe rigtige beslutninger.

Det er da ellers lige præcis det, Ferguson og co. mener, han har?

United-Allan33
25-05-2011, 08:24
Det er da ellers lige præcis det, Ferguson og co. mener, han har?

Hvad ved Fergie om det?? Når chef scout Ntothet siger han mangler det, så mangler han det..:)

Han var ikke mit første valg, men stoler så meget på Fergie at jeg tror han ved hvad han gør.. (Med mindre De Gea er en ny Bebe)

United DK
25-05-2011, 08:28
Han var ikke mit første valg, men stoler så meget på Fergie at jeg tror han ved hvad han gør.. (Med mindre De Gea er en ny Bebe)

På alle andre pladser stoler jeg 100% på Ferguson, men på målmandspladsen har han godt nok haft sine problemer gennem årene.

Leighton, Bosnich, Taibi, Barthez, Howard og Carroll har alle mere eller mindre fejlet, og jeg har også min tvivl om De Gea. Det er ikke så meget det, om han har potentiale eller ej, det er bare det, om han er den rigtige på nuværrende tidspunkt, i en alder af 20 år. Det svare næsten til, at spille med en 16-årig i midterforsvaret.

schousboe9
25-05-2011, 08:42
Hvad ved Fergie om det?? Når chef scout Ntothet siger han mangler det, så mangler han det..:)

Det' rigtig, undskyld! :(

Mht. Bébé, så har Ferguson jo påstået, at han hentede ham instinktivt udfra andres anbefalinger, så der foretog han vel ikke en fejlvurdering som sådan. Om det så bare har været for at redde ansigt efter at have set hans indlæg, skal jeg ikke kunne sige...

Mht. den 16-årige i midterforsvaret, så gør den 18-årige Phil Jones det da udmærket i Blackburn, så talenterne findes altså derude.

United DK
25-05-2011, 08:44
Mht. den 16-årige i midterforsvaret, så gør den 18-årige Phil Jones det da udmærket i Blackburn, så talenterne findes altså derude.

Der er også en verden til forskel på en 16 og 18-årig, selvom det kun er to år. I den perioder kan der ske meget, og når det så er sagt, så ville du vel ikke have Phil Jones i midterforsvaret, i vores 38 PL-kampe?

United-Allan33
25-05-2011, 08:58
På alle andre pladser stoler jeg 100% på Ferguson, men på målmandspladsen har han godt nok haft sine problemer gennem årene.

Leighton, Bosnich, Taibi, Barthez, Howard og Carroll har alle mere eller mindre fejlet, og jeg har også min tvivl om De Gea. Det er ikke så meget det, om han har potentiale eller ej, det er bare det, om han er den rigtige på nuværrende tidspunkt, i en alder af 20 år. Det svare næsten til, at spille med en 16-årig i midterforsvaret.

Ved ikke om jeg vil give dig helt ret.. Leighton var da han blev hentet regnet for en rigtig god målmand, som Fergie ovenikøbet kendte fra tiden i Aberdeen.. Han havde da også rigtig god første sæson efterfulgt af en ok sæson, hvorefter han faldt helt igennem i sæsonen 89-90, kulminerende med en rystende svag FA Cup finale..

Bosnich havde Fergie kendt gennem ungdoms årene i United, og bat skulle efterfølge Schmeichel havde også været svært for en Van der Sar.. Iøvrigt vandt vi jo mesterskabet suverænt i de to år han blev brugt..

Taibi Enig flop og elendig

Barthez var også regnet for en af de bedste målmænd, og synes ikke egentlig ikke han var ringe i hans tid i United, men den blev dog hæmmet af nogle store fejl i nogle store kampe

Carroll var jo også kun købt som anden målmand, men fik nok flere kampe end planlagt, pga andres fejl.. synes han var en god reserve målmand, men ikke god nok til at være 1. hvilket han jo også kun var i en kort periode.

Howard viste jo i sin første sæson at han talentet var der, men psyken måske ikke var til storklub.. Han er dog en af PL mest stabile målmænd..

Så synes slet ikke Fergies valg af målmænd har været et problem.. Schmeichel og Van Der Sar trækker jo voldsomt op

United DK
25-05-2011, 09:07
Ved ikke om jeg vil give dig helt ret.. Leighton var da han blev hentet regnet for en rigtig god målmand, som Fergie ovenikøbet kendte fra tiden i Aberdeen.. Han havde da også rigtig god første sæson efterfulgt af en ok sæson, hvorefter han faldt helt igennem i sæsonen 89-90, kulminerende med en rystende svag FA Cup finale..

Bosnich havde Fergie kendt gennem ungdoms årene i United, og bat skulle efterfølge Schmeichel havde også været svært for en Van der Sar.. Iøvrigt vandt vi jo mesterskabet suverænt i de to år han blev brugt..

Taibi Enig flop og elendig

Barthez var også regnet for en af de bedste målmænd, og synes ikke egentlig ikke han var ringe i hans tid i United, men den blev dog hæmmet af nogle store fejl i nogle store kampe

Carroll var jo også kun købt som anden målmand, men fik nok flere kampe end planlagt, pga andres fejl.. synes han var en god reserve målmand, men ikke god nok til at være 1. hvilket han jo også kun var i en kort periode.

Howard viste jo i sin første sæson at han talentet var der, men psyken måske ikke var til storklub.. Han er dog en af PL mest stabile målmænd..

Så synes slet ikke Fergies valg af målmænd har været et problem.. Schmeichel og Van Der Sar trækker jo voldsomt op

Det har ikke været den rene elendighed, men det er jo kun Schmeichel og VDS der står som rigtig gode målmænd, i de snart 25 år han har stået i spidsen for United. Howard er en habil PL-målmand, og Barthez var lige blevet europamester, og var i forvejen verdensmester, så CV'et var på plads, han var bare ikke den rigtige typemæssigt.

schousboe9
25-05-2011, 09:17
Der er også en verden til forskel på en 16 og 18-årig, selvom det kun er to år. I den perioder kan der ske meget, og når det så er sagt, så ville du vel ikke have Phil Jones i midterforsvaret, i vores 38 PL-kampe?

Hvorfor er det relevant? Rio har kun spillet 19.

Nu skal det ikke handle om Jones, men kort sagt er jeg sgu imponeret af ham og hans tilgang til tingene. Jeg er ikke i tvivl om, at han ville kune gøre sig gældende i en større klub fra dag ét.

Men velkommen til De Gea!

Dr. Adams
25-05-2011, 09:32
Nu ved jeg, at man skal passe på med at lægge for meget i youtube videoer af fodboldspillere, men de youtube videoer i artiklen på forsiden præsenterer da en målmand, der har hurtige reflekser fra langskud/straffespark og gode fodparader fra nært hold.

Jeg savner da mere info omkring hans formåen ved indlæg - altså De Geas presence i feltet. For det er i mine øjne her en målmand for alvor skal vise sit værd i PL-fodbold. Jeg synes ofte det er igennem indlæg at vores modstandere forsøger at true os, og her har især VDS og Vidic været skræmmende stærke. Er der nogen der kan fortælle mere om De Geas præstationer ved indlæg?

OneAndOnly
25-05-2011, 10:20
Enig Dr. Adams..
Han ser ud til at have utrolige reflekser, men vil også gerne vide hvordan han er i luften og med fødderne, og om han kan lave lange præcise afleveringer.

unitedforreal
25-05-2011, 11:43
Jeg må indrømme, at jeg er forelsket i Lindegaards lange udkast. Og som jeg ser det. Så er Lindegaards stærke side utrolige reflekser som også gælder vores ny målmand. + Lindegarrd er utrolig sikker med benene...

Men nu må vi se.. Tror den er 70-30 i Davids favør...

Baunie
25-05-2011, 11:57
Det har ikke været den rene elendighed, men det er jo kun Schmeichel og VDS der står som rigtig gode målmænd, i de snart 25 år han har stået i spidsen for United. Howard er en habil PL-målmand, og Barthez var lige blevet europamester, og var i forvejen verdensmester, så CV'et var på plads, han var bare ikke den rigtige typemæssigt.

Nu har de to alene også udfyldt 14 af Fergusons 25 år. Det er vel reelt kun efter Schmeichel, vi har været i virkelig store problemer. Og her vil jeg hævde, at en del skyldes manglende tillid fra Fergusons side.

Jeg kan stadig ikke se, hvorfor Howard skulle droppes efter den Porto-kamp. Det smadrede hele hans karriere i United, og vi fik en endnu værre mand på mål i skikkelse af Carroll.

United DK
25-05-2011, 12:02
Nu har de to alene også udfyldt 14 af Fergusons 25 år. Det er vel reelt kun efter Schmeichel, vi har været i virkelig store problemer. Og her vil jeg hævde, at en del skyldes manglende tillid fra Fergusons side.

Hvis man skal se lidt sort/hvidt på det må man også sige, at de to bedste perioder i Uniteds historie i nyere tid, er med Schmeichel og VDS på mål. Med Schmeichel startede hele epoken, og så havde vi nogle halvmagre år (hvor vi dog vandt tre mesterskaber), inden vi med VDS igen blev en force, der ikke bare kunne i England, men også i Europa.

Jeg kan stadig ikke se, hvorfor Howard skulle droppes efter den Porto-kamp. Det smadrede hele hans karriere i United, og vi fik en endnu værre mand på mål i skikkelse af Carroll.

Jeg synes heller ikke Howard var elendig i sin første sæson, og han kom vist også på årets hold i PL for 03/04, men det er ikke fordi han i Everton har vist, at Ferguson lavede en stor fejl. Han har gjort det fint i Everton, men der har også været en del dumme episoder i hans tid der.

Schmeichel og VDS tilhører top 20 over de bedste målmænd nogensinde, det er der ingen af vores andre målmænd der gør.

Ruunee
25-05-2011, 12:59
Hvis man skal se lidt sort/hvidt på det må man også sige, at de to bedste perioder i Uniteds historie i nyere tid, er med Schmeichel og VDS på mål. Med Schmeichel startede hele epoken, og så havde vi nogle halvmagre år (hvor vi dog vandt tre mesterskaber), inden vi med VDS igen blev en force, der ikke bare kunne i England, men også i Europa.

Schmeichel og VDS tilhører top 20 over de bedste målmænd nogensinde, det er der ingen af vores andre målmænd der gør.

Hørt. Alle andre har kun været ok, og det har smittet af på holdet. Jeg tvivler på at vi havde været tilfredse hvis vores angreb udelukkende havde bestået af spillere i "Howard" standarten i mere end 5 år.

mabu
25-05-2011, 13:21
Bliver glad når jeg ser ham i en United trøje! Og tror også det er godt for klubben at vi har to målmænd der ligger tæt så de kan presse hinanden ser jeg som en Fordel :)

PatriceEvra3
25-05-2011, 13:31
At satse på en 20 årig på den plads der mentalt kræver aller mest er altid et sats. Men lige præcis på målmandsposten har vi haft en del svipsere, så jeg vælger at tro på at Ferguson har lært rigtigt meget af sine fejl, og har været endnu mere grundig end han plejer.

Der er ingen tvivl om at De Gea har talentet og potientalet til at blive blandt de bedste på pladsen, det hele afhænger af om det mentale er i orden, og det er vel næsten umuligt at bedømme på nuværende tidspunkt. Ingen tvivl om at han på nuværende tidspunkt ikke er på niveau med VDS, men hvem er det? Han er i mine øjne verdens bedste målmand, og han bliver næsten umulig at erstatte til fulde.

Ingen tvivl om at det havde været mere "sikkert" at hente Neur, men han må have været umulig at hente, siden vi ikke gjorde det. Havde vi hentet Lloris eller Akineev havde jeg heller ikke følt mig sikker. De havde også været sats. Vi skulle jo op i Casilias klassen hvis vi skulle hente en der kunne erstatte VDS fuldt ud. Der er vel højst en håndfuld målmænd, der ligger ved siden eller ihvertfald i nærheden af VDS (Neur, Casilias, Buffon måske, men ham har jeg ikke set længe) andre er der vel ikke, hvis vi skal op i den klasse.

Men velkommen til De Gea, det bliver spændene om han kan klare opgaven, og være førstevalg de næste 15 år.

NtotheT
25-05-2011, 13:33
Nu ved jeg, at man skal passe på med at lægge for meget i youtube videoer af fodboldspillere, men de youtube videoer i artiklen på forsiden præsenterer da en målmand, der har hurtige reflekser fra langskud/straffespark og gode fodparader fra nært hold.

Jeg savner da mere info omkring hans formåen ved indlæg - altså De Geas presence i feltet. For det er i mine øjne her en målmand for alvor skal vise sit værd i PL-fodbold. Jeg synes ofte det er igennem indlæg at vores modstandere forsøger at true os, og her har især VDS og Vidic været skræmmende stærke. Er der nogen der kan fortælle mere om De Geas præstationer ved indlæg?

Enig Dr. Adams..
Han ser ud til at have utrolige reflekser, men vil også gerne vide hvordan han er i luften og med fødderne, og om han kan lave lange præcise afleveringer.

Af hvad jeg har set De Gea, så er han god med fødderne. Han er jo trods alt spanier, så han er jo ikke blottet konstant for boldtalent, som Foster jo var eller vores kære Polak, som jo får angstanfald, når han skal røre bolden.

Jeg har altid ment, af alle de kandidater vi har haft til målmandsposten, så er De Gea den mest dominerende feltet, altså ved høje bolde og generelt ved at tilstede i modsætning til Neuer, som ejg altid blot har anset som fuldstændig urealistisk god til shotstopping, men dog havde nogle basale mangler i generelt dominans i feltet.

Igen: Jeg er glad for det blev De Gea. Vi får to udfordringer med ham. At finpudse ham til at blive måske verdens bedste en dag, og så fjerne hans indre higen efter at komme tilbage til Spanien. Kan vi de to ting, så har vi uden tvivl vores målmand i minimum 10 år.

Acsadac
25-05-2011, 13:39
Det eneste jeg mangler at se mht. De Gea er, hvordan han er mentalt samt ude i feltet.

Ingen tvivl om at reflekserne og evnerne er i topklasse. Men har han mentaliteten der skal til som 20 årig? Og hvordan klarer han de fysiske kampe ude i feltet?

Ingen tvivl om, at han er et super talent. Det er klart for alle. Håber han er et kæmpe scoop. 150 mio. er billigt for en målmand, der vil kunne have i så mange år. Også positivt at han kommer fra Atletico. Real er nok ikke interessant, så eneste spanske klub der vil have midlerne til at købe ham fri vil være Barca, burde give mere ro omkring hans kontraktsituation osv.

Velkommen til!

Dalsø
25-05-2011, 14:52
Synes ligesom de fleste af jer andre også at han har reflekserne osv. til at blive blandt de bedste i verden, han er vel på niveau med Casilas på det område...

Dog har vi jo set med VDS at ro og erfaring næsten kan være vigtigere end evner, for rent skill mæssigt i forhold til hurtighed, smidighed osv. er De Gea da sikkert bedre end VDS, men jeg frygter virkelig for erfaringen...

Atletico er da ikke en lille klup, men slet ikke det samme pres som i United, hvor vi er kendt for vores solide bagkæde der er godt styret...

Så jeg havde da nok foretrukket Neuer der trods alt har lidt slutrunde erfaring for Tyskland og den slags, men samtidig er det da også positivt at få en målmand som De Gea hvor man om ikke andet kan se at potentialet er der, frem for en lottokupon..

henning_b_j
25-05-2011, 15:03
Jeg synes han mangler noget når han skal ud i feltet.! Så kampen mallorca vs Atlético. Her havde han nogen super-utrolige reflekser. Men jeg så ham ikke komme ud til indlæg en eneste gang i den kamp!

Acsadac
25-05-2011, 15:34
Stats

VDS
Redninger: 82
Kampe: 33
Mål: 32
Rednings-%: 72%
Clean sheets: 14

David De Gea
Redninger: 154
Kampe: 38
Mål: 53
Rednings-%: 75%
Clean sheets: 11

Der er noget der kunne tyde på, at de defensive evner i Atletico ikke er på samme niveau som i United... Statistisk set har De Gea gjort sit til at reducere målene..

Svanen94
25-05-2011, 15:45
Af hvad jeg har set De Gea, så er han god med fødderne. Han er jo trods alt spanier, så han er jo ikke blottet konstant for boldtalent, som Foster jo var eller vores kære Polak, som jo får angstanfald, når han skal røre bolden.

Jeg har altid ment, af alle de kandidater vi har haft til målmandsposten, så er De Gea den mest dominerende feltet, altså ved høje bolde og generelt ved at tilstede i modsætning til Neuer, som ejg altid blot har anset som fuldstændig urealistisk god til shotstopping, men dog havde nogle basale mangler i generelt dominans i feltet.

Igen: Jeg er glad for det blev De Gea. Vi får to udfordringer med ham. At finpudse ham til at blive måske verdens bedste en dag, og så fjerne hans indre higen efter at komme tilbage til Spanien. Kan vi de to ting, så har vi uden tvivl vores målmand i minimum 10 år.

Var det ikke også dig der troede Obertan ville gøre det godt i United? :D

Ej. Ingen tvivl om at De Gea er et kæmpe talent og kan blive verdens bedste. Jeg har ikke set nok kampe med ham til at jeg synes jeg kan udtale mig om hans forcer osv. Men med en højde på 192 burde det i hvert fald være muligt at lære det.
Mht. shootstopper er der ikke nogen tvivl om han er dygtig, men ingen har imponeret mig ligeså meget som lindegaard på det område. Af de kampe jeg har set (landskampe + highlights fra den norske liga) er Lindegaard genial. Ikke nok med han redder bolde som mange andre ikke havde noget, han får dem også styret ud til siden, hvis ikke han griber den.

Alt i alt havde jeg helst set Stekelenburg. Han har erfaring, han er høj, er god i fødderne og virker rolig, og laver ikke nogle af de fuck ups som jeg, trods Neuers høje niveau, har set ham lave. Men nu er De Gea købt, og jeg håber du har ret, og han bliver verdens bedste målmand som vi har de næste 15-20 år.

Bugge
25-05-2011, 17:01
StatsDer er noget der kunne tyde på, at de defensive evner i Atletico ikke er på samme niveau som i United... Statistisk set har De Gea gjort sit til at reducere målene..

Atleticos forsvar er mildest talt elendigt. Så han har til tider haft svære betingelser, De Gea.

Det kan godt være det bare er mig der har for mange evnesvag venner på Facebook, men jeg undrer mig over at der er så mange der er kritiske overfor De Gea købet.

At man kan ærgre sig over at vi ikke fik en spiller som Stekelenburg fordi han har mere rutine, på trods af at De Gea har potentialet til at få Stekelenburg til at ligne en serie 6 målmand, det undrer mig.
De Gea kommer fra en plads som fast mand hos selveste Atletico Madrid, ikke fra et hold i den spanske fjerde division.

United DK
25-05-2011, 17:15
Atleticos forsvar er mildest talt elendigt. Så han har til tider haft svære betingelser, De Gea.

Det kan godt være det bare er mig der har for mange evnesvag venner på Facebook, men jeg undrer mig over at der er så mange der er kritiske overfor De Gea købet.

At man kan ærgre sig over at vi ikke fik en spiller som Stekelenburg fordi han har mere rutine, på trods af at De Gea har potentialet til at få Stekelenburg til at ligne en serie 6 målmand, det undrer mig.
De Gea kommer fra en plads som fast mand hos selveste Atletico Madrid, ikke fra et hold i den spanske fjerde division.

Måske er det den der vidunderbarn-hype der er, som du også nævner med, at han med tiden kan få Stekelenburg til at ligne en Serie 6-målmand. Han har da gjort det godt i Atl. Madrid, og nok er det et galehus, men Manchester United er altså et par skridt opad, og starter han med en fejl, så er folk der, og kan en 20-årig klare det? Stekelenburg har meget mere erfaring, og stod en VM-finale for under et år siden, dernæst virker han mere robust, og det betyder jo også noget i PL. Så jeg må da blankt erkende, at jeg havde været mere tilfreds med Stekelenburg, men så må De Gea jo få mig på andre tanker.

Svanen94
25-05-2011, 17:18
Jeg er fuldstændig enig Med UnitedDK. Ingen tvivl om at De Gea har evnerne til at blive fuldstændig fantastisk. Men laver han fejl i starten vil der blive rakket ned på det. Så er spørgsmålet om han kan klare det. Har han samme mentalitet som Lindegaard er der vidst ingen tvivl om, at det nok skal gå. Men jeg aner ikke, hvordan han er på den front.

United-Allan33
25-05-2011, 17:31
Måske er det den der vidunderbarn-hype der er, som du også nævner med, at han med tiden kan få Stekelenburg til at ligne en Serie 6-målmand. Han har da gjort det godt i Atl. Madrid, og nok er det et galehus, men Manchester United er altså et par skridt opad, og starter han med en fejl, så er folk der, og kan en 20-årig klare det? Stekelenburg har meget mere erfaring, og stod en VM-finale for under et år siden, dernæst virker han mere robust, og det betyder jo også noget i PL. Så jeg må da blankt erkende, at jeg havde været mere tilfreds med Stekelenburg, men så må De Gea jo få mig på andre tanker.

Fuldstændig enig, jeg har det på den måde, jo flere indlæg jeg læser om hvor fantastisk denne målmand er, og hvor stort potensiale han har, jo mere nervøs bliver jeg for at vi har købt katten i sækken..

Jeg méner ikke vi har brug for en målmand der kan blive verdensbedste om 4-5 år, vi skal have en der er klar nu og her.. Og der er jeg mere nervøs ved De Gea end jeg havde været ved Stekelenburg.. For på målmandsposten betyder rutine og erfaring ALT.. Der er altså kæmpe forskel på at spille i SELVESTE Atletico Madrid og Manchester United...

henning_b_j
25-05-2011, 17:36
jeg synes klart De Gea er et godt køb. men frygter nå vi har lært ham op om 3 år kommer real og køber ham til spainen.

derfor ville jeg gerne have en anden der ikke er fra spainen.

Svanen94
25-05-2011, 17:54
jeg synes klart De Gea er et godt køb. men frygter nå vi har lært ham op om 3 år kommer real og køber ham til spainen.

derfor ville jeg gerne have en anden der ikke er fra spainen.

Da Atletico og Real er rivaler tror jeg ikke vi kommer til at se De Gea dér. Skulle en spansk klub købe ham må det være Barca eller Atletico, hvis de har råd. Hvis han smutter tror jeg der er større chance for han tager til en anden sydlandsk klub.. Men synes det er lidt tidligt at snakke om, hvornår han smutter, når han ikke er kommet til klubben endnu :D

schousboe9
25-05-2011, 19:30
... men det skulle ikke undre mig, at vi henter en helt 27. keeper, som ingen rigtig havde set komme.

Dén kategori må ham her da falde ind under? :D

http://www.football-italia.net/may25s.html

yykHEk7ep58

Bugge
25-05-2011, 22:27
What the fuck just happened, De Gea?

Er du United mand eller ej FFS?!

Don Kafai
25-05-2011, 22:30

yykHEk7ep58

Det er så episk den måde han først fucker op på, men især efterfølgende da han lige går i panik og overvejer at fælde Kuranyi :D

United-forever
25-05-2011, 22:53

yykHEk7ep58

Det mest bemærkelsesværdige ved den video er da næsten at Søren Larsen var på banen for sin klub ? Det ser man ikke hver dag ;)

snegl
25-05-2011, 23:48
Syg udtalelse hans advokat er ude med.

Hvis han mener han er for stor til at han kan lade United vente, så fuck ham. Hvis han tror han skal spille fandango, når ca alle andre store klubber har en målmand, så vidner det måske lidt for meget om storhedsvanvid.

Synes i det hele taget det bare er et rigtig skod signal at sende, der allerede insinuerer at vi ikke er en speciel høj prioritet i hans bog. Fergie ville aldrig gå ud og sige at han var afløseren, hvis man ikke var langt i forhandlingerne.

RAppel
26-05-2011, 06:45
De Gea har meldt ud at han vil vente med at se på et eventuelt skifte til efter u21 em

United DK
26-05-2011, 06:53
De Gea har meldt ud at han vil vente med at se på et eventuelt skifte til efter u21 em

Hva??? Kilde?!

DavidMadsen
26-05-2011, 07:12
Hva??? Kilde?!
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=13392 ;)

Grothen
26-05-2011, 07:14
Hva??? Kilde?!

Jeg læste det også et sted i går aftes. Kan ikke huske hvor, men der stod, at han ville vente til efter U-21 EM. Pisse latterligt, hvis det passer.

United-Allan33
26-05-2011, 07:20
Syg udtalelse hans advokat er ude med.

Hvis han mener han er for stor til at han kan lade United vente, så fuck ham. Hvis han tror han skal spille fandango, når ca alle andre store klubber har en målmand, så vidner det måske lidt for meget om storhedsvanvid.

Synes i det hele taget det bare er et rigtig skod signal at sende, der allerede insinuerer at vi ikke er en speciel høj prioritet i hans bog. Fergie ville aldrig gå ud og sige at han var afløseren, hvis man ikke var langt i forhandlingerne.

Fuck ham... Han har åbenbart for store tanker om sig selv.. Kunne være så fedt hvis Fergie gik ud og hentede en anden målmand..

Med de udtalelser har han allerede sørget for at ihvertfald 1 fan ikke ønsker ham på OT.. Og mon ikke vi bare igen skal bruges af en af disse sydlændinge til et springbræt til Barca eller Real...

United DK
26-05-2011, 07:27
Jeg læste det også et sted i går aftes. Kan ikke huske hvor, men der stod, at han ville vente til efter U-21 EM. Pisse latterligt, hvis det passer.

Nu var det ment som gas, fordi det står på forsiden, så man kan næppe have undgået at se det. ;)

Glory Man United
26-05-2011, 07:31
Med de udtalelser har han allerede sørget for at ihvertfald 1 fan ikke ønsker ham på OT.. Og mon ikke vi bare igen skal bruges af en af disse sydlændinge til et springbræt til Barca eller Real...

Nu skal De Geas advokat vil ikke spille for os ;)????

United-Allan33
26-05-2011, 07:45
Nu skal De Geas advokat vil ikke spille for os ;)????

Nej, det har han ihvertfald ødelagt med denne udtalelse.. :)

snegl
26-05-2011, 07:48
Fuck ham... Han har åbenbart for store tanker om sig selv.. Kunne være så fedt hvis Fergie gik ud og hentede en anden målmand..

Hvis man skal kigge på Fergies tidligere udtalelser om at han kun vil have folk der er dedikeret til klubben og ikke har den som andenprioritet i forhold til Spanien, osv, giver det rent faktisk mening, hvis Fergie dropper at købe ham nu..

Det er ihvertfald allerede tæt på illoyalt og samtidig uproffesionelt, når nu vi er så langt i forhandlingerne. Må indrømme at jeg nu har en større skepsis over for De Gea end at jeg glæder mig til han kommer.. På målmandsposten har vi sgu ikke brug for en type, der smutter efter et par år.. Hader den der sydlandske illoyale mentalitet.. Dedikation tak

Grothen
26-05-2011, 08:10
Nu var det ment som gas, fordi det står på forsiden, så man kan næppe have undgået at se det. ;)

Sådan noget gennemskuer jeg bare ikke så tidligt på dagen ;)

RAppel
26-05-2011, 08:13

Jeg har sat browseren til at åbne sidste session når jeg starter op så jeg havner på forummet med det samme så yderst sjældent jeg kommer forbi forsiden. Også derfor jeg bliver lagt for had fordi jeg linker til artikler fra andre sider selvom de er beskrevet på forsiden.

Acsadac
26-05-2011, 08:28
Jeg vil personligt ikke bliver overrasket hvis Ferguson tænker sig rigtig godt om nu, vedr. om De Gea skal hentes eller ej. Hans udtalelser skriger til himlen - og vores drøm "om at have en målmand i 15 år" er allerede skudt ned. Før eller siden vil han søge sydpå igen.

Lindegaard har vist commitment... Lad ham få kassen så en ny "great-dane" storhedstid kan begynde!

MOHoegsted
26-05-2011, 08:29
Hvis man skal kigge på Fergies tidligere udtalelser om at han kun vil have folk der er dedikeret til klubben og ikke har den som andenprioritet i forhold til Spanien, osv, giver det rent faktisk mening, hvis Fergie dropper at købe ham nu..

Det er ihvertfald allerede tæt på illoyalt og samtidig uproffesionelt, når nu vi er så langt i forhandlingerne. Må indrømme at jeg nu har en større skepsis over for De Gea end at jeg glæder mig til han kommer.. På målmandsposten har vi sgu ikke brug for en type, der smutter efter et par år.. Hader den der sydlandske illoyale mentalitet.. Dedikation tak

Lad os nu vente og se.
Det er trodsalt kun hans advokat, og sådan nogle agenter og advokater er tit til at brække sig over.

United DK
26-05-2011, 08:36
Jeg har sat browseren til at åbne sidste session når jeg starter op så jeg havner på forummet med det samme så yderst sjældent jeg kommer forbi forsiden. Også derfor jeg bliver lagt for had fordi jeg linker til artikler fra andre sider selvom de er beskrevet på forsiden.

Så sæt den til at åbne www.oldtrafford.dk

Så undgår du folks had og hån.

Refstrup
26-05-2011, 09:47
Fra DR

- Jeg afkræfter hermed den information, der har været i de forskellige medier, om at Atletico Madrids David de Gea Quintana er skiftet til Manchester United. Det er ikke sandt, at han er blevet købt, skriver advokaten José Bouzas Aragon i et brev til det spanske nyhedsbureau EFE.

José Bouzas Aragon har jo sådan set ret i at han ikke er skiftet, da det ikke er muligt før d. 1 juli. Kan det være endnu et mindgame af Ferguson, hvor han har snakket med agenten? :)

Tenshu
26-05-2011, 10:53
Det kan også bare være, at De Gea og Ferguson prøver at aflede opmærksomheden fra CL-finalen, og så alligevel annoncerer det endelige skifte i næste uge.

Derfor vil jeg vente med at komme udbrud mod De Gea til efter finalen :D Der kan jeg ikke se nogen grund til, at det ikke skulle blive officielt.

Runaldo
26-05-2011, 11:00
Tror De Gea venter på hvordan CL-finalen ender, og hvis United bliver rendt over som i 2009, vil han gen-overveje sin beslutning.

Baunie
26-05-2011, 11:17
Tror De Gea venter på hvordan CL-finalen ender, og hvis United bliver rendt over som i 2009, vil han gen-overveje sin beslutning.

Hvorfor i alverden skulle det få nogen indflydelse. Han kan skifte til en af verdens største klubber, og i dem man kan argumentere for er marginalt større har de to spanske landsholdsmålmænd, som nok ikke bliver udskiftet før de selv stopper.

Alt hvad der er blevet sagt er, han ikke har skrevet under på noget, hvilket sandsynligvis har noget med hans agentforhold at gøre. Og at vi lige skal fokusere på en lille træningskamp i London.

Bugge
26-05-2011, 14:44

:haha: Den er god med dig.

Han er ved at skifte agent og det er den nye agent Jorge Mendes der har lavet en deal med United, således siger de fleste rygter. Så han afviser garanteret alle forlydender om et skifte lige indtil han har fået "den rigtige" agent og så bliver skiftet offentliggjort.

Krede
26-05-2011, 14:51

Han er ved at skifte agent og det er den nye agent Jorge Mendes der har lavet en deal med United, således siger de fleste rygter. Så han afviser garanteret alle forlydender om et skifte lige indtil han har fået "den rigtige" agent og så bliver skiftet offentliggjort.

Har jeg også læst. Mendes skal åbenbart ind over de fleste handler. Det giver iøvrigt god mening, hvis De Gea bruger Mendes som agent, at Ferguson tidligere på måneden spiste middag i Madrid med netop Mendes. (Og ikke for at tale om Ronaldo, som nogle medier rapporterede).

mabu
26-05-2011, 14:52

Hvor har du det fra ?:)

Allan
26-05-2011, 16:13

Så må knægten jo selv melde noget ud i stedet for at have en agent som udtaler et og en advokat som udtaler noget andet. Tror ikke på noget før vi ser en ny keeper stå sammen med Ferguson og blive præsenteret.

Bugge
26-05-2011, 16:53
Hvor har du det fra ?:)

Alle mulige Twitter profiler, RedCafe og lignende :D

Bugge
26-05-2011, 16:55
Så må knægten jo selv melde noget ud i stedet for at have en agent som udtaler et og en advokat som udtaler noget andet. Tror ikke på noget før vi ser en ny keeper stå sammen med Ferguson og blive præsenteret.

Jeg kan bare ikke tro på at Sir Alex udtaler sig om en handel der ikke allerede er en "done deal".

Det er alt sammen spil for galleriet pga. udskiftningen af agenter, det er jeg stærkt overbevist om.

United-forever
26-05-2011, 17:36
Jeg kan bare ikke tro på at Sir Alex udtaler sig om en handel der ikke allerede er en "done deal".

Det er alt sammen spil for galleriet pga. udskiftningen af agenter, det er jeg stærkt overbevist om.

Det gjorde man jo i sin tid også med Mikel, da man troede aftalen var en done deal .. Ikke at der behøver være ligheder mellem Mikel sagen og De Gea handelen, men ofte er agenternes gøren og laden bare svær at hitte rede på i fodboldverdenen ...

NtotheT
26-05-2011, 17:43

Jeg ved ikke om, du er ironisk, men i så fald du mener ovenstående påstand, så forstår jeg ikke, du kan poste sådan noget.

Manchester United, en af de største klubber i verden, møder en af de andre største klubber i verden i en Champions League-finale. Begge hold er vel nok de to bedste hold i verden, hvis vi både kigger trupmæssigt og stabilitetsmæssigt og deres bedrifter de sidste 5 år. Hvorfor fanden skulle manden nogensinde blive i tvivl, når dette skifte har været undervejs i snart et halvt år? Så kan han skifte til en anden klub, som givetvis vil være under United? Det er vel kun Barca og Real, der er på samme niveau som United, og de to klubber har nu ikke brug for målmænd.

ChristianR
26-05-2011, 18:22
Det gjorde man jo i sin tid også med Mikel, da man troede aftalen var en done deal .. Ikke at der behøver være ligheder mellem Mikel sagen og De Gea handelen, men ofte er agenternes gøren og laden bare svær at hitte rede på i fodboldverdenen ...

Mikel sagen var done deal. Kontrakten var underskrevet og handlen i hus. Ellers havde det ikke lykkedes United at score 110 mio kr. på en spiller, der aldrig nåede at spille for dem.

Bugge
26-05-2011, 19:58

Mikel-sagen er jo en one off. Men du har selvfølgelig ret i at spilleragenter til tider har ALT for meget at skulle have sagt.

Baunie
27-05-2011, 09:14

Det eneste fortilfælde, som findes hvis De Gea-aftalen mod forventning ikke er sikker og ryger på gulvet efter vi ret beset har offentliggjort ham, det er Ramsey.

Dengang kom United til at skrive, at han var købt. Så måtte de ændre, da de fandt ud af Arsenal også havde budt, og så endte han dér. Det var en pinlig sag, ikke mindst fordi Ferguson ikke mente der var behov for at være til stede og hilse på Ramsey, da han skulle vises rundt på Carrington.

schousboe9
27-05-2011, 10:40
Atletico: De Gea United bound (http://www.teamtalk.com/news/7555/6954325/Atletico-De-Gea-United-bound)

The Serbinator
27-05-2011, 13:24
Nu har jeg set en del videoer af De Gea på Youtube (Ved godt at man ikke kan ligge så meget i det, men alligevel).

Han har fantastiske reflekser og er god til at blive stående og stille sig i den rigtige målmands position.
Det hvor jeg synes at han mangler noget - det har nok også en del med hans alder at gøre - er at han bokser for meget på indlæg og giver for mange returer. Han er ganske vidst god nok til at give hjørnespark i stedet for at den ryger ud til en angriber men alligevel. Det virker som om han er lidt af en TV - keeper, hvilket jeg helst ser at han ligger fra sig når (ikke hvis) han kommer til United.

United-forever
27-05-2011, 14:21
Mikel sagen var done deal. Kontrakten var underskrevet og handlen i hus. Ellers havde det ikke lykkedes United at score 110 mio kr. på en spiller, der aldrig nåede at spille for dem.

Det har du selvfølgelig ret i ... Min pointe var bare, at det kan være svært at hitte redde i, når forskellige agenter mener forskellige ting om status på en given spiller ... Det ville immervæk være nemmere hvis de Gea gik ud og sagde hvordan det står til ..

Glory Man United
27-05-2011, 14:25
Det har du selvfølgelig ret i ... Min pointe var bare, at det kan være svært at hitte redde i, når forskellige agenter mener forskellige ting om status på en given spiller ... Det ville immervæk være nemmere hvis de Gea gik ud og sagde hvordan det står til ..

Som jeg har forstået har Atletico accepteret vores bud. De Gea har vi dog ikke startet forhandlinger med

Hald
29-05-2011, 21:44
Så er det jo egentligt imorgen vi eftersigende skulle præsentere at vi har hentet ny målmand. Men med parade i byen, og agentens benægtelser tror jeg næppe vi får en afklaring på det imorgen. Nogen der ved noget nyt ?

Runaldo
30-05-2011, 08:09
So far, ingen nyheder om De Gea i Manchester. Lader til vi må vente til efter U21.

Svanen94
30-05-2011, 20:13
Hvor er der dog meget snak om De Gea. Køb Stekelenburg i stedet for.

Schwartz
30-05-2011, 20:26
Mener personligt vi burde hente den stærkt undervurderede akinfeev !

Svanen94
30-05-2011, 20:37

Han er alt for lav til at kunne begå sig i PL

Paaske
30-05-2011, 21:05

Han er også en spiller der har dalet gevaldigt i niveau og har overhovedet ikke klasse til United!

Gerne en af Lloris-Neuer-De Gea-Stekelenburg, der skal overtage VDS!

Svanen94
30-05-2011, 21:18
Han er også en spiller der har dalet gevaldigt i niveau og har overhovedet ikke klasse til United!

Gerne en af Lloris-Neuer-De Gea-Stekelenburg, der skal overtage VDS!

Jeg synes det er super ærgerligt, at VDS ikke tager et år mere, for der er ingen målmand som er tilgængelige som jeg føler mig tryg ved. Situationen kunne jo se helt anderledes ud om et år. Ja, måske har Lindegaard vist sit værd.

Allan
31-05-2011, 06:42
Min mavefornemmelse har hele tiden sagt Marten Stekelenburg og det tror jeg personligt stadigvæk det ender med at blive.

LyngUnited
31-05-2011, 08:27
Hvor er der dog meget snak om De Gea. Køb Stekelenburg i stedet for.

Normalt følger jeg absolut ikke med i den spanske liga, men i forbindelse med Uniteds flirteri med De Gea, har jeg set et par kampe med ham.
Må indrømme jeg bliver mere og mere vild med ham.
Personligt synes jeg han minder en del om Van der Sar, bare i en noget yngre og naturligvis urutineret udgave. Men ja han er høj og ud fra de par kampe jeg så, en fabelagtig shotstopper.
Mener præcis det er det vi har brug for. Vi har måske verdens stærkeste midterforsvar og umiddelbart vil det primært være langskud han skal være opmærksom på. Noget vi også så i Barca kampen.

Jeg tror De Gea kan blive en rigtig god løsning, og kan han stå for presset er der bestemt mulighed for at han kan blive en decideret legende i United.
Men ja det er blot min ydmyge mening. :)

Svanen94
31-05-2011, 09:00
Normalt følger jeg absolut ikke med i den spanske liga, men i forbindelse med Uniteds flirteri med De Gea, har jeg set et par kampe med ham.
Må indrømme jeg bliver mere og mere vild med ham.
Personligt synes jeg han minder en del om Van der Sar, bare i en noget yngre og naturligvis urutineret udgave. Men ja han er høj og ud fra de par kampe jeg så, en fabelagtig shotstopper.
Mener præcis det er det vi har brug for. Vi har måske verdens stærkeste midterforsvar og umiddelbart vil det primært være langskud han skal være opmærksom på. Noget vi også så i Barca kampen.

Jeg tror De Gea kan blive en rigtig god løsning, og kan han stå for presset er der bestemt mulighed for at han kan blive en decideret legende i United.
Men ja det er blot min ydmyge mening. :)

Han er en dygtig shootstopper af det jeg har set, men har ikke set hans evne til at holde på bolden eller skubbe den ud til siden. Er det kun shootstopper der er vigtigt synes jeg ligeså godt vi kan sætte ham. Han er klart den jeg er mest imponeret over på det område, men vi skal også have en der er god til en mod en situationer og en der styre feltet på dødbolde, og der mener jeg hverken Lindegaard eller De Gea er gode nok. Mit bedste forslag er umiddelbart Stekelenburg, selvom jeg ikke er trygge ved nogle muligheder :)

Bugge
31-05-2011, 15:43
Stekelenburg har muligvis væsentlig mere rutine og har spillet på højt niveau i mange år efterhånden, blandt andet i landsholdssammenhæng, men han har IMO ikke den der keeper x-faktor der gør at man sidder med fornemmelsen af at han snupper hele lortet, som man gør med fx Van der Sar, Casillas osv.

De Gea har et grotesk stort potentiale. Ganske vist forholdsvis uprøvet i forhold til mere rutinerede målmand, på trods af at han er fast mand i Atletico, men han har et potentiale der gør ham værd at satse på, synes jeg.

RAppel
08-06-2011, 18:11
Ifølge transferclockwatch har Neuer underskrevet en 5-årig aftale med Bayern her til aften.

Liverpool_sucks
08-06-2011, 18:16
Ifølge transferclockwatch har Neuer underskrevet en 5-årig aftale med Bayern her til aften.

Gamle nyhed, det var sidste uge han skrev 5 årig kontrakt med bayern.

Martinsen
08-06-2011, 18:21

i sidste blev klubberne enige og samtidig Neuer og bayern. Og idag har han underskrevet kontrakten og bestået lægetjekket. Han var jo med landsholdet i sidste uge derfor det først helt endeligt er faldet på plads i dag. så det er ikke en gammel nyhed :)

Acsadac
08-06-2011, 18:36
Bliver spændende at høre hvad der sker på denne position...

Hvis det er korrekt at De Gea spiller kostbar, så skal han skrottes. I så fald vil vi med garanti ryge i hjemve senere hen... Og så er der ikke meget værdi i at træne ham til verdensklasse...

Alternativerne kunne være Rene Adler, Hugo Lloris, Stekelenburg osv... Hvem vil jeg ikke være klog på, men De Gea er efterhånden ikke min kop the...

Krede
08-06-2011, 18:46
Bliver spændende at høre hvad der sker på denne position...

Hvis det er korrekt at De Gea spiller kostbar, så skal han skrottes. I så fald vil vi med garanti ryge i hjemve senere hen... Og så er der ikke meget værdi i at træne ham til verdensklasse...

Alternativerne kunne være Rene Adler, Hugo Lloris, Stekelenburg osv... Hvem vil jeg ikke være klog på, men De Gea er efterhånden ikke min kop the...

Eftersigende udløber hans kontrakt med hans nuværende agent 30.juni, hvorefter han får ny agent. Først her vil transferen blive gennemført.

Ny agent: Guess who??? Jorge Mendes.....

Dalsø
08-06-2011, 19:46
Kan godt forstå hvorfor mange har problemer med at han ikke vil melde noget ud før efter U21 EM, men at det gør at man lige pludselig ikke vil have manden til klubben, og påstår at det gør at han vil få hjemve osv. forstår jeg sku ikke...

Det er da en mega vigtig egenskab at han som spiller formår at lukke udenomstingene af når nu der er noget vigtigt på spil, hvilket trods alt kunne tyde på en mand der ikke umiddelbart er så skrøbelig mentalt som jeg ellers har frygtet at han kunne være.

så selvom vi alle gerne vil have en afklaring synes jeg ikke det gør ham til et dårligere alternativ at han vil fokuserer på slutrunden før end han tager stilling, tværtimod..

Acsadac
08-06-2011, 19:58
Kan godt forstå hvorfor mange har problemer med at han ikke vil melde noget ud før efter U21 EM, men at det gør at man lige pludselig ikke vil have manden til klubben, og påstår at det gør at han vil få hjemve osv. forstår jeg sku ikke...

Det er da en mega vigtig egenskab at han som spiller formår at lukke udenomstingene af når nu der er noget vigtigt på spil, hvilket trods alt kunne tyde på en mand der ikke umiddelbart er så skrøbelig mentalt som jeg ellers har frygtet at han kunne være.

så selvom vi alle gerne vil have en afklaring synes jeg ikke det gør ham til et dårligere alternativ at han vil fokuserer på slutrunden før end han tager stilling, tværtimod..

Måske du skulle overveje at læse HELE mit indlæg.. Især det MEGET VIGTIGE ORD "HVIS"

RAppel
08-06-2011, 20:27

Næ, det er sådan set ikke en gammel nyhed. I sidste uge blev Schalke og Bayern enige om en pris, men det er først i dag at Neuer har skrevet under med Bayern. Så deeeeet...

MOHoegsted
08-06-2011, 20:41
Måske du skulle overveje at læse HELE mit indlæg.. Især det MEGET VIGTIGE ORD "HVIS"

Ordet "hvis" betyder intet i min verden.
Om han så spiller "kostbar" og venter til efter slutrunden er det ikke en grund til ikke at sign ham, om han gør det eller ikke.

Dalsø
08-06-2011, 20:44

Hvilket bærer tydeligt præg af at du synes han spiller kostbar, hvis han ønsker at holde fokus på slutrunden før end han tager en beslutning om fremtiden..
så kan ikke se hvorfor du mener det gør den store forskel i forhold til det jeg skrev..

LyngUnited
15-06-2011, 15:15
De Gea's seneste udtalelse om at han ønsker at spille til han er 40...ligesom Van der Sar og at Peter Schmeichel er hans store idol hinter vel i retning af at han vil United?

NtotheT
15-06-2011, 15:23
De Gea's seneste udtalelse om at han ønsker at spille til han er 40...ligesom Van der Sar og at Peter Schmeichel er hans store idol hinter vel i retning af at han vil United?

De Gea ER United-spiller. Det eneste problem er det juridiske. De Gea har en agent, som ikke har været indblandet i transferforhandlinger mellem Atletico og United samt De Geas personlige betingelser. Disse betingelser har FIFA-agent Jorge Mendes forhandlet hjem til De Gea, som er en rigtig anerkendt agent i hele fodboldverdenen, som har Pepe, Cristiano Ronaldo, Nani, Anderson, Jose Mourinho, Bruno Alves, Fabio Coentrao, Angel Di Maria osv. som klienter. Han er United-mand, og han har stået for De Geas skifte til United.

De Geas kontrakt med hans anden agent udløber d. 30. juni, og for at han ikke skal have en bid af kagen og lønninger, venter United med at offentliggøre skiftet, så De Gea fra 1. juli kan blive repræsenteret af Jorge Mendes.

Ergo er De Gea United-spiller.

Don Kafai
15-06-2011, 15:25
Ergo bliver De Gea United-spiller.

Fixed :D

GloryGloryMU
15-06-2011, 15:26
Det er vel lige før man kunne være fræk og sige at han allerede VED at han skal til United.
Hvis vi antager at rygterne omkring agentskifte til Jorge Mendes passer, så er det jo blot de helt simple formaliteter der mangler.

Det er jo en god måde at "rub the fans the right way", lidt ala da Torres "tilfældigvis" blev fotograferet med YNWA på sit anførerbind. Der vidste han jo også allerede at han skiftede til Poolerne.

Men dejlige ord fra De Gea, none the less!

GloryGloryMU
15-06-2011, 15:27
Ah, you beat me to it:)

NtotheT
15-06-2011, 15:38
Det er vel lige før man kunne være fræk og sige at han allerede VED at han skal til United.
Hvis vi antager at rygterne omkring agentskifte til Jorge Mendes passer, så er det jo blot de helt simple formaliteter der mangler.

Det er jo en god måde at "rub the fans the right way", lidt ala da Torres "tilfældigvis" blev fotograferet med YNWA på sit anførerbind. Der vidste han jo også allerede at han skiftede til Poolerne.

Men dejlige ord fra De Gea, none the less!

Lige for at rette dig på noget. Det der med Torres-anfører-bånd, hvor der stod You'll Never Walk Alone havde intet med Liverpool at gøre.

Det var et motto, som ham og hans nærmeste venner havde tilfælles, og det fik han indremmet i sit anførerbind fra Atletico-tiden.

Men ja, De Gea ved jo, han er United-spiller. Hvornår har Ferguson nogensinde åbenhjertigt i et interview sagt, at en pågældende spiller er United-spiller, hvorefter hans advokat dementerer det og siger, at det er løgn.

Det er nu spøjst, at det var hans advokat. Han ved jo, hvad han skal sige, så han kan udelukke De Geas anden agent, så han ikke får en skid af transferlønningerne.

Så igen: De Gea er United-spiller. (Ikke bliver, Don Kafai. Han er!)

Gade10
16-06-2011, 18:18
Var inde og se Spaniens kamp igår og havde håbet De Gea var kommet lidt på prøve, men desværre var det ikke meget man så til ham. Men nogle ting jeg lagde mærke til under kampen var, at han virkede rigtig stærk med fødderne, god førsteberøring, præcise korte og lange afleveringer, derudover var han god til at få sat spillet hurtigt igang igen.
Negative ting må være at han er simpelthen alt for spinkel, han skal have 10 kg muskel på den krop. der er mange angribere som vil prøve at tage ham i en duel, da de bedre fysisk end han er. Synes også at han ved hjørnespark var passiv, kan godt være bolden lagde længere ude i feltet end jeg antog fra min plads på stadion.

Men generelt er han uden tvivl en spændende spiller som virker reaktionsstærk(vurderet ud fra opvarmning, Tjekkerne gad jo ikke ramme målet ;))

ChristianR
16-06-2011, 18:23
Så igen: De Gea er United-spiller. (Ikke bliver, Don Kafai. Han er!)

Hvis vi er i ordkløveriet, så er han først United-spiller, når alle dokumenter er underskrevet, og det er de givetvis ikke endnu.

Så De Gea ER Atletico Madrid spiller i skrivende stund.

Barker
23-06-2011, 17:29
Nu har jeg set De Gea spille for sit klubhold de sidste par kampe, og alle kampe i slutrunden... Jeg må nok erkende jeg ikke er vildt begejstret. Han har klart talentet, men mener ikke han bidrager med noget "ekstra". Jeg mener han skal signes om 2-4 år hvis han forsætter sin udvikling, men pt. er det for tidligt.. Frygter vi laver en Barthez, Howard etc. mistake igen :S

Pils
24-06-2011, 08:20
Nu har jeg set De Gea spille for sit klubhold de sidste par kampe, og alle kampe i slutrunden... Jeg må nok erkende jeg ikke er vildt begejstret. Han har klart talentet, men mener ikke han bidrager med noget "ekstra". Jeg mener han skal signes om 2-4 år hvis han forsætter sin udvikling, men pt. er det for tidligt.. Frygter vi laver en Barthez, Howard etc. mistake igen :S

Jeg tror virkelig at United har lært af Barthez fadæsen samt de målmænd vi købte eftrer Schmeichels afgang fra klubben.
Det virker som om vi har set De Gea rigtig mange gange over de sidste par sæsoner. Så jeg tror udemærket, at vores måmands team samt Ferguson ved præcis hvad de får i ham.

henning_b_j
24-06-2011, 09:34
synes nemlig også efter at have set ham, at der er målmænd der er bedre de de gea. så ved helle ikke hvor vild jeg er med ham.

GloryGloryMU
24-06-2011, 09:55
synes nemlig også efter at have set ham, at der er målmænd der er bedre de de gea. så ved helle ikke hvor vild jeg er med ham.

Så har vi altid Lindegaard:)
Tror desværre ikke vi kan undgå et niveaufald i den kommende sæson, efter VDS, uanset hvem vi måtte signe.

Skal man være optimaitisk, har jeg faktisk troen på at Lindegaard vil kunne gøre det habilt, såfremt De Gea ikke slår til.
Samtidig er der i mine øjne ingen tvivl om De Gea's talent, så jeg tror at han på sigt vil blive klasse, uagtet hans nuværende niveau.
Pt er min største bekymring udover hans alder, at han måske er for spansk i sin keeperstil.
Der er Lindegaard fx mere PL agtig!

henning_b_j
24-06-2011, 10:14
Så har vi altid Lindegaard:)
Tror desværre ikke vi kan undgå et niveaufald i den kommende sæson, efter VDS, uanset hvem vi måtte signe.

Skal man være optimaitisk, har jeg faktisk troen på at Lindegaard vil kunne gøre det habilt, såfremt De Gea ikke slår til.
Samtidig er der i mine øjne ingen tvivl om De Gea's talent, så jeg tror at han på sigt vil blive klasse, uagtet hans nuværende niveau.
Pt er min største bekymring udover hans alder, at han måske er for spansk i sin keeperstil.
Der er Lindegaard fx mere PL agtig!

he! ja vil bare gerne have en der har stået fast til et VM. samtidig med noget rutine. samtidig er jeg også bange for, hvis han slår til, at han om 4 år vil hjem til braca eller real.

GloryGloryMU
24-06-2011, 10:33
he! ja vil bare gerne have en der har stået fast til et VM. samtidig med noget rutine. samtidig er jeg også bange for, hvis han slår til, at han om 4 år vil hjem til braca eller real.

Ja, det er selvfølgelig den evige problematik, som vi nok bare må lære at leve med når det kommer til "latinske" spillere.
Men den tid, den sorg. I så fald får vi forhåbentlig kassen for ham.
Dog ville det ultimative scenarie i det lys, være Joe Hart.

Det er dog bare en skam at han ikke spiller for en hvilken som helst anden af de små klubber end City. Men det er der jo ikke noget at gøre ved.
Som sagt, Lindegaard skal bare slå til - god alder og United fan, så han ville ikke smutte nogen steder:=)

I'm dreaming, I know...

VonKoblenz
24-06-2011, 11:14
Ja, det er selvfølgelig den evige problematik, som vi nok bare må lære at leve med når det kommer til "latinske" spillere.
Men den tid, den sorg. I så fald får vi forhåbentlig kassen for ham.
Dog ville det ultimative scenarie i det lys, være Joe Hart.

Det er dog bare en skam at han ikke spiller for en hvilken som helst anden af de små klubber end City. Men det er der jo ikke noget at gøre ved.
Som sagt, Lindegaard skal bare slå til - god alder og United fan, så han ville ikke smutte nogen steder:=)

I'm dreaming, I know...

Me to, I'm living in the dream to!

Runaldo
24-06-2011, 11:45
De Gea mangler erfaring. Derudover tror jeg sagtens han kan håndtere presset, især når man tænker på at alle har omtalt ham siden han overtog Asenjo's plads i Atletico.

Daniel
24-06-2011, 13:41
De Gea er umiddelbart ikke min favorit, men noget kunne tyde på, at han ender i United og så må vi jo bare håbe på, at han gør det godt nok. Lindegaard bør i hvert fald ikke være vores første målmand til næste sæson.

Svanen94
24-06-2011, 14:56
Stekelenburg er klart bedst i Fifa 11. Eric Steele burde spille det spil noget mere.

Umiddelbart er jeg heller ikke så tryg ved De Gea. Ingen tvivl om at han er en dygtig shootstopper. Synes dog stadig Lindegaard er bedre på det område. Han har de vildeste reflekser og det lykkes næsten altid for ham at få smidt bolden ud af banen eller gribe den. På det område synes jeg begge målmand er dygtige, men de mangler begge at være truende i en mod en situationer, og være mere dominerende i feltet.

Mit drømmescenarie ville selvfølgelig være at Lindegaard overrasker alle på USA turen og bliver første målmand, men så længe Ferguson har lært af sine fejl, og ikke laver flere fuck ups er jeg glad. Selvom jeg stadig er nervøs for dette.

Runaldo
27-06-2011, 10:19
Nu må De Gea gerne skrive under. Ved godt han har ferie der skal overståes, men vil gerne have det på plads, så vi ikke skal tænke på det. Desuden må Tomasz gerne smutte...

United-Allan33
27-06-2011, 15:01
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2008637/David-De-Gea-set-seal-Manchester-United-move.html

De Gea skulle være til lægetjeck i Manchester nu

RAppel
27-06-2011, 15:34
http://therepublikofmancunia.com/wp-content/uploads/2011/06/De-Gea-medical1.jpg

Ha ha. Worst kept secret ever!!1

unitedforreal
27-06-2011, 15:38
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2008637/David-De-Gea-set-seal-Manchester-United-move.html

Tror han skuffer i United, men håber jeg tager fejl...
Har aldrig rigtig troede på ham... Lindegaard bliver første valg..

schousboe9
27-06-2011, 15:40
Tror han skuffer i United, men håber jeg tager fejl...
Har aldrig rigtig troede på ham... Lindegaard bliver første valg..

Hm... Jamen, velkommen til! :D

Cosic
27-06-2011, 15:42

Hvor er det dog et håbløst dårligt forsøg på at skjule ham. Epic fail! :D
Men skønt at vi snart kan få lukket handlen vedrørende de Gea!

RAppel
27-06-2011, 15:44
*slettet*

suk

Bugge
27-06-2011, 15:52

Der har vi ham jo! Så kom han! Case closed..

Hurry lads, tilbage til "ny midtbanespiller"-tråden :devilll::devill::devilll::devill:

NtotheT
27-06-2011, 16:26
Det er det største fail, at de prøver at skjule De Gea på vej til hospitalet med et hvidt lærred, men man så får spottet ham.

Men velkommen til David de Gea. Kan vi vist godt sige nu. Jeg håber, du klarer den.

Lad os håbe, at vi kan mindfucke ham, så han aldrig nogensinde kommer til at savne den spanske varme og festlige kultur og bliver United-keeper indtil han bliver 41-år.

Er der nogle, der ved, om manden kan snakke engelsk? Jeg tænker lidt på mht. til kommunikation med Vidic, Rio, Smalling, Jones, Evans og alle de andre? Det var jo et varemærke i vores defensiv med VDS.

Don Kafai
27-06-2011, 16:30
Er der nogle, der ved, om manden kan snakke engelsk? Jeg tænker lidt på mht. til kommunikation med Vidic, Rio, Smalling, Jones, Evans og alle de andre? Det var jo et varemærke i vores defensiv med VDS.

Nu er det jo heller ikke et helt sprog man skal kunne for at kommunikere med forsvaret. Han skal vel bare lære en 10 sætninger eller lign :)

Dog anser jeg sproget vigtigt ift. at falde til i Manchester, noget jeg tror Chicharito har haft meget gavn af.

JakobR
27-06-2011, 16:30
Jeg kunne ikke lige se noget for håndklædet, så jeg venter til, det er officielt. Fuldstændig latterligt at begynde at drage konklusioner på så tyndt grundlag.

Baunie
27-06-2011, 16:51
City kommer ud med store plakater og Welcome to Manchester, når det lykkedes dem at købe en spiller sydligere end Portsmouth.

Når vi køber verdens næstdyreste målmand sætter vi bare et "clean sheet" op foran ham for at markere hans klasse.

NtotheT
27-06-2011, 16:51
Nu er det jo heller ikke et helt sprog man skal kunne for at kommunikere med forsvaret. Han skal vel bare lære en 10 sætninger eller lign :)

Dog anser jeg sproget vigtigt ift. at falde til i Manchester, noget jeg tror Chicharito har haft meget gavn af.

Nu snakkede jeg heller ikke om, at han kunne fuldt engelsk, men han skal jo kunne en del engelsk. I og med at han er så ung, så skal han jo også sætte sig i respekt, når en 11 årig ældre Ferdinand laver fejl i en kamp, eller hvis Vidic sejler. De to kunne jo være hans far, men han ksal jo kunne sætte dem på plads med kommunikation, og generelt bare dirigerer tropperne, når man som målmand jo har det bedste udsyn :-)

Lad os håbe, at vores sambadrenge i Nani og Anderson kan få en spanier som De Gea til at føle sig hjemme og med Chicharitos spanske sprogkundskaber, burde vi have spillere, der kan hjælpe ham.

Ulrik Vida Vinther
27-06-2011, 16:54
Det er det største fail, at de prøver at skjule De Gea på vej til hospitalet med et hvidt lærred, men man så får spottet ham.

Men velkommen til David de Gea. Kan vi vist godt sige nu. Jeg håber, du klarer den.

Lad os håbe, at vi kan mindfucke ham, så han aldrig nogensinde kommer til at savne den spanske varme og festlige kultur og bliver United-keeper indtil han bliver 41-år.

Ja, at kunne sproget er altid et godt udgangspunkt, når man skal falde til på en ny arbejdsplads.. Det glimrende eksempel er Chicharito, som taler fantastisk engelsk.

Men ifølge Forlan taler De Gea desværre ikke engelsk:

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=13510

RAppel
27-06-2011, 16:58
Hvis han har lidt interesse i det kan han vel lære det. I modsætning til Tevez som tuder over at selvom han har boet i landet i 5 år knap nok kan et ord engelsk og tuder over hvor svært han har ved at falde til.

NtotheT
27-06-2011, 17:09
Hvis han har lidt interesse i det kan han vel lære det. I modsætning til Tevez som tuder over at selvom han har boet i landet i 5 år knap nok kan et ord engelsk og tuder over hvor svært han har ved at falde til.

Selvfølgelig lærer hna det på et tidspunkt, men det ville både gavne United og De Gea, hvis han kan grundelementerne i engelsk og ikke er fuldkommen idiot til at kommunikere. De Gea skal jo sætte sig i respekt hos de Rio og Vidic, som jo er 10-11 år ældre end ham. Jeg ved godt, at Rio og Vidic er dybt professionelle og garanteret får respekt for De Gea, men De Gea skal jo blive sur på dem, hvis de er sløset og andre id efensiven.

United DK
27-06-2011, 17:20
Selvfølgelig lærer hna det på et tidspunkt, men det ville både gavne United og De Gea, hvis han kan grundelementerne i engelsk og ikke er fuldkommen idiot til at kommunikere. De Gea skal jo sætte sig i respekt hos de Rio og Vidic, som jo er 10-11 år ældre end ham. Jeg ved godt, at Rio og Vidic er dybt professionelle og garanteret får respekt for De Gea, men De Gea skal jo blive sur på dem, hvis de er sløset og andre id efensiven.

Nu var VDS jo ikke ligefrem en fandens karl, som Schmeichel var det i sin tid, hvor enhver fejl blev råbt ind i hovedet på Bruce/Pallister/May/Stam/Johnsen/Berg. Hvis De Gea bare gør sit arbejde, og så selvfølgelig lige dirigere lidt med dem, så kommer respekten automatisk, selvom det er en speciel situation, når han er så meget yngre.

schousboe9
27-06-2011, 17:28
Jeg kunne ikke lige se noget for håndklædet, så jeg venter til, det er officielt. Fuldstændig latterligt at begynde at drage konklusioner på så tyndt grundlag.
Du har vel set begge billeder, ikk'? Eller va rdet ironi? Den slags fanger jeg slet ikke i øjeblikket.

City kommer ud med store plakater og Welcome to Manchester, når det lykkedes dem at købe en spiller sydligere end Portsmouth.

Når vi køber verdens næstdyreste målmand sætter vi bare et "clean sheet" op foran ham for at markere hans klasse.

Ba-dum-chii! Uha, hvor du ka'! :D

NtotheT
27-06-2011, 17:38
http://imageshack.us/photo/my-images/195/degea.jpg/

Drenge, drenge, drenge. Prøv lige at dyrke hans to fingre. De er jo vanvittige lange på det her billede. De skal nok stå for mange clean sheets.

Og forresten, man kan virkelig snakke om clean sheets med de hvide tæpper der på billederne, hva? :D

MOHoegsted
27-06-2011, 17:53

Drenge, drenge, drenge. Prøv lige at dyrke hans to fingre. De er jo vanvittige lange på det her billede. De skal nok stå for mange clean sheets.

Og forresten, man kan virkelig snakke om clean sheets med de hvide tæpper der på billederne, hva? :D

Kan ikke se noget billede.

NtotheT
27-06-2011, 17:56

Prøv så her. Det er de længste fingre, jeg har set.

ChristianR
27-06-2011, 18:14

Hvis tommelfingerreglen er sand, så må manden jo være hung like a horse.

Hl-Glory
27-06-2011, 18:42
Nu tyder alt da på han er kommende United mand og det bliver spændende at følge hans tid i klubben. jeg har ikke det stor kendskab til ham, men ser frem til duellen mellem ham og Lindegaard :)

Hald
27-06-2011, 19:53

Woow!! Knægten er jo en freak! Han kan stoppe alle bolde med de lapper dér! Glæder mig til at se ham Komme i United trøjen.

Lorensen
27-06-2011, 21:21
Nu tyder alt da på han er kommende United mand og det bliver spændende at følge hans tid i klubben. jeg har ikke det stor kendskab til ham, men ser frem til duellen mellem ham og Lindegaard :)

Duellen er vidst afgjort før den overhovedet er kommet igang :)

DavidMadsen
27-06-2011, 21:49
Duellen er vidst afgjort før den overhovedet er kommet igang :)
Jeg kan så absolut ikke se, hvorfor det skulle være forudbestemt. Der er vel reelt set ingen af os, der kan vurdere, om Lindegaard har gjort et godt indtryk siden hans ankomst. Men vi bliver jo nødt til at hente en keeper, når PIG smutter - vi kan sgu ikke lade Ben Amos være 2. valg. Det er bare ikke godt nok.

United DK
27-06-2011, 21:54
Jeg kan så absolut ikke se, hvorfor det skulle være forudbestemt. Der er vel reelt set ingen af os, der kan vurdere, om Lindegaard har gjort et godt indtryk siden hans ankomst. Men vi bliver jo nødt til at hente en keeper, når PIG smutter - vi kan sgu ikke lade Ben Amos være 2. valg. Det er bare ikke godt nok.

Man må dog gå udfra, at en mand med 50 La Liga-kampe, og en del Europa Cup-kampe, som udgangspunkt er foran i køen, også hans transfersum taget i betragtning. Realistisk set bliver Lindegaard kun 1. valg, hvis De Gea ikke magter opgaven.

Maahn
27-06-2011, 21:55
Jeg synes fandeme det er fedt med disse ungdommelig køb, som Ferguson stadigvæk kan forme til at passe ind i den specielle United-mentalitet.

De Gea

Rafael, Jones, Smalling, Fabio

Hvis alt går vel kan dette være vores backkæde i de kommende 10-12 år - en backkæde jeg vil være fuldstændig tryg ved.

DavidMadsen
27-06-2011, 23:46
Man må dog gå udfra, at en mand med 50 La Liga-kampe, og en del Europa Cup-kampe, som udgangspunkt er foran i køen, også hans transfersum taget i betragtning. Realistisk set bliver Lindegaard kun 1. valg, hvis De Gea ikke magter opgaven.
Er erfaring et must? Hvis Lindegaard simpelthen bare er bedre, så kan jeg ikke se nogen grund til, at han skulle være bag de Gea i køen. Jeg er i øvrigt bedøvende ligeglad med, hvad de Gea koster. Skal Berbatov så også foretrækkes foran Hernandez? Lindegaard har så absolut mentaliteten til at spille sig på holdet, men han får jo aldrig erfaringen, hvis de Gea automatisk gøres til førstevalg.

Bugge
27-06-2011, 23:59
Woow!! Knægten er jo en freak! Han kan stoppe alle bolde med de lapper dér! Glæder mig til at se ham komme i United trøjen.

Uanset hvor meget han glæder sig til at spille for United, så er det stadigvæk lidt vammelt at komme i trøjen.

Men ja, han giver E.T kamp til stregen med de fingre der.

Runaldo
28-06-2011, 05:02
Jeg synes fandeme det er fedt med disse ungdommelig køb, som Ferguson stadigvæk kan forme til at passe ind i den specielle United-mentalitet.

De Gea

Hvis alt går vel kan dette være vores backkæde i de kommende 10-12 år - en backkæde jeg vil være fuldstændig tryg ved.

Gad godt vi byttede Kyle Walker ind istedet for Rafael. :)

United DK
28-06-2011, 05:38
Er erfaring et must? Hvis Lindegaard simpelthen bare er bedre, så kan jeg ikke se nogen grund til, at han skulle være bag de Gea i køen. Jeg er i øvrigt bedøvende ligeglad med, hvad de Gea koster. Skal Berbatov så også foretrækkes foran Hernandez? Lindegaard har så absolut mentaliteten til at spille sig på holdet, men han får jo aldrig erfaringen, hvis de Gea automatisk gøres til førstevalg.

I United er erfaring et must, men kun til en hvis grad åbenbart, for ellers havde vi nok hentet Stekelenburg, eller Neuer, hvis ikke Bayern havde været på banen. Om De Gea så er bedre end Lindegaard skal jeg ikke kunne sige, jeg har ikke set så forfærdeligt meget til ham, og det jeg så ved U21 EM var småt, i og med Spanien havde bolden det meste af tiden, men hvis Lindegaard skulle være 1. valg, havde man nok hentet en mindre profileret målmand, og ikke det største målmandstalent i verden.

robinho
28-06-2011, 05:40

Jeg tror ikke fergie betaler henved 18 mio pund for en keeper som er lige så god som en han evt. havde i forvejen. Selvfølgelig er der konkurrence om pladserne og det gælder også keeperne. Men De Gea er hentet ind som 1.valg, og det er op til ham selv at spille sig af tror jeg.

RAppel
28-06-2011, 08:03
Håber da ikke det er alle redninger som titlen foreslår, men han har nogle gode redninger, men alle kan se gode ud i en best of. Men han viser god springkraft, god til at komme ud af målet, god shot-stopper og sådan noget pjat, men hvis det kun er en gang imellem. Det vides jo ikke. :)

eFzFeO4Aohk

RAppel
28-06-2011, 10:25
88 - David de Gea made more saves from shots inside the penalty area than any other goalkeeper in La Liga last season. Occupied.

Ved første øjekast ser det da meget godt ud, men ville nu være mere sigende med noget procentvis.

RAppel
28-06-2011, 10:34
Martinez interview om De Gea.

http://fourfourtwo.com/news/england/81882/default.aspx

It's true, we had David signed on a loan deal, but unfortunately on the last day of the transfer window everything fell through.

He has matured so much at such a young age, and the price tag Manchester United are talking about already looks to be a bargain

RAppel
28-06-2011, 11:27
De Gea på Twitter

Invitado por el MAU para conocer el Club, la ciudad junto a mi familia y presentarme una oferta....

Google translate

Invited by the MAU to know the Club, the city with my family and make an offer ....

Jim
28-06-2011, 14:21

De Gea

Tjaa, jeg er så ikke alt for tryg med den ide.

Det virker lidt til at Fergie er ved at lave et nyt "børnehold" som i starten af hans karriere men så lang tid har han jo desværre ikke tilbage som træner , hvis vi skal stole på de rygter der går.

Jim
28-06-2011, 14:23

Lindegaard er indkøbt som reserve og sådan er det bare.

Kan dog godt frygte lidt at købet at De Gea betyder at vi ikke får en mere erfaren keeper og at vi kommer til at smide en masse point pågrund af den unge alder De Gea har.

MOHoegsted
28-06-2011, 14:28
Håber da ikke det er alle redninger som titlen foreslår, men han har nogle gode redninger, men alle kan se gode ud i en best of. Men han viser god springkraft, god til at komme ud af målet, god shot-stopper og sådan noget pjat, men hvis det kun er en gang imellem. Det vides jo ikke. :)

eFzFeO4Aohk

For mig virker det som om han ikke er så god til at holde på bolden. Det ville give en masse bolde på ripost, det var ellers noget af det VDS var så god til. Men han er så ung, han kan sagtens nå at mestre det.

Svanen94
28-06-2011, 14:34
For mig virker det som om han ikke er så god til at holde på bolden. Det ville give en masse bolde på ripost, det var ellers noget af det VDS var så god til. Men han er så ung, han kan sagtens nå at mestre det.

Præcis jeg har det på samme måde. Hvis han så bare fik skubbet bolden ud til siderne og ikke ind midt i banen igen.. Håber også han lærer det, men ellers synes jeg at Lindegaard virkelig mestre det http://www.youtube.com/watch?v=aFaFRj5l008

United DK
28-06-2011, 15:07
Tjaa, jeg er så ikke alt for tryg med den ide.

Det virker lidt til at Fergie er ved at lave et nyt "børnehold" som i starten af hans karriere men så lang tid har han jo desværre ikke tilbage som træner , hvis vi skal stole på de rygter der går.

Modsat Beckham og co. bliver de nuværrende unge ikke smidt for løverne, da vi må antage, at der stadig er 2-3 år i både Rio, Vidic og Evra. Den firebackkæde Maahn viser bliver først aktuel fra 2014/15 sæsonen, som jeg så samtidig tror bliver den første sæson efter Fergusons afsked.

Krede
28-06-2011, 17:00
Jeg er rigtig glad for købet af De Gea. Han har naturligvis ikke en masse erfaring, men i mine øjne var der ikke bedre alternativ. Kunne vi købe evt. Casillas så ville jeg da foretrække det, men ellers mener jeg, at De Gea er den bedste, at de målmænd vi kunne få fat på.

Iøvrigt virker det til, at Ferguson er opsat på at efterlade et ungt hold, når han en dag stopper. Jeg tror det er vigtig for ham, at vi ikke falder sammen som efter Busby.

RAppel
29-06-2011, 10:34
Rygter vi Twitter går på at De Gea har skrevet under på en 5-årig kontrakt med os.

Martinsen
29-06-2011, 11:05
Så er han i hus!

Fra skysports:

Breaking News: Manchester United have confirmed the signing of goalkeeper David de Gea on a five-year contract from Atletico Madrid

Martinsen
29-06-2011, 11:06
http://www.manutd.com/en/News-And-Features/Football-News/2011/Jun/De-Gea-signs-on.aspx

Og her fra den officielle

NtotheT
29-06-2011, 11:18
Velkommen til De Gea!

Dines
29-06-2011, 11:22
Velkommen til De Gea. Forhåbentlig vores fremtidige målmand mange år ud i fremtiden. Jeg har ikke set så meget til ham, men umiddelbart virker han til at være en fantastisk talentfuld målmand, der er stor, høj og god på stregen. Spørgsmålet er bare om han kan stå for presset, når han ikke bliver testet i samme grad i hver kamp som i Atletico.

Velkommen til. Held og lykke.

Pils
29-06-2011, 11:22
Velkommen til De Gea. Lad os håbe vi har fundet vores første målmand i mange år fremover.

schousboe9
29-06-2011, 11:31
Velkommen til! Håber, han lever op til hypen. Folk, der kender ham, er ikke i tvivl om, at vi nærmest har gjort et røverkøb, men jeg vil sgu se det med egne øjne! Kender I det? :D

Og lad ham så for h****** ikke være sådan en, der vil hjem igen om 4 år, fordi det regner en gang imellem. "La gente esta muy loca!"

Hald
29-06-2011, 11:31
Hvor er den nye keeper trøje i ørigt afskyelig.. :-)
Velkommen til De Gea aka Mini Edwin !

Sivebæk
29-06-2011, 11:43
Snak om David de Gea fortsættes i hans spillertråd (http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=3013).

DavidMadsen
29-06-2011, 12:36
"La gente esta muy loca!"
"What the fuck" :D

Jim
29-06-2011, 17:17
Modsat Beckham og co. bliver de nuværrende unge ikke smidt for løverne, da vi må antage, at der stadig er 2-3 år i både Rio, Vidic og Evra. Den firebackkæde Maahn viser bliver først aktuel fra 2014/15 sæsonen, som jeg så samtidig tror bliver den første sæson efter Fergusons afsked.

Rigtigt nok, det bliver ihvertfald spændende at følge for så længe Fergies helbred er som nu så kan han jo fortsætte de næste 10år :D

Benzet
08-08-2011, 21:03
United har købt en 14 årig målmand. Han hedder vist Dean Henderson, så vidt jeg husker.

Martinsen
16-01-2012, 21:29
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/PremierLeague/article1691977.ece

Det lyder umiddelbart som en and. Kan ikke se hvad vi skal med ham og selvom han har stået fint for Swansea føler jeg ikke rigtig han har United potentiale, han så heller ikke alt for godt ud på Van Persies mål igår.

United DK
16-01-2012, 21:31
Det ville være ren desperation at hente Vorm, og desperation kendetegner ikke Ferguson.

morten8832
16-01-2012, 21:57
Lige af ren interesse - er der nogen herinde der ser tysk fodbold og har set Marc-André ter Stegen fra Gladbach spille??

Det er godt nok kun fra FM og lidt youtube-videoer jeg har lagt mærke til ham, men har han potentialet til at blive en verdensklassekeeper?

I FM er han betegnet som en vidunderdreng, men nu er FM måske heller ikke den mest pålidelige kilde ;-) Men han virker nu ret interessant i de videoer jeg har set ham spille

Joko
16-01-2012, 22:04
Lige af ren interesse - er der nogen herinde der ser tysk fodbold og har set Marc-André ter Stegen fra Gladbach spille??

Det er godt nok kun fra FM og lidt youtube-videoer jeg har lagt mærke til ham, men har han potentialet til at blive en verdensklassekeeper?

I FM er han betegnet som en vidunderdreng, men nu er FM måske heller ikke den mest pålidelige kilde ;-) Men han virker nu ret interessant i de videoer jeg har set ham spille

Lige efter Fifa er FM faktisk det bedste du kan bruge... Det jeg prøver at sige er bare, at jeg ikke kender noget til ham, udover at jeg har hørt han skulle være et stort talent osv.

Frottle
16-01-2012, 23:19
Hvad er nu det her med at vi er ude og kigge på en ny målmand? Det kan sguda ikke passe. Jeg håber fandme at det enten er typisk engelsk sladder eller noget Swanseas direktør har fundet på for at presse prisen lidt op for dem der rent faktisk er interesserede. Ikke alene har vi mere end nok målmænd, men det sidste de to nævneværdige har brug for er endnu mere grund til usikkerhed og mangel på værdsættelse. Det er jo allerede skidt nok at de skal bekymre sig om hvem af de to der får lov til at stå fra kamp til kamp. Jeg kan simpelthen ikke tro at Fergie vil vende truppen endnu mere på hovedet end den er i forvejen. We got 99 problems, but a keeper ain't one.

NtotheT
16-01-2012, 23:33
Omg, kære presse - tænk Jer nu om.

Hvorfor fanden skulle United være interesseret i en målmand, der måler 1.83 meter? De Gea og Lindegaard har problemer med luftspillet med deres 1.92 meter og 1.93, og så skulle vi hente en, der er næsten 10 mindre end de to? Lol, nogle gange kan journalister ikke regne en skid ud.

NtotheT
16-01-2012, 23:34

Mine bundesligavenner siger, at han er helt fantastisk allerede. Han skal nok blive stor, siger de. Har en stor andel sammen med Marco Reus i Gladbachs flotte sæson i Bundesligaen i år.

ChristianR
17-01-2012, 05:43
Omg, kære presse - tænk Jer nu om.

Hvorfor fanden skulle United være interesseret i en målmand, der måler 1.83 meter? De Gea og Lindegaard har problemer med luftspillet med deres 1.92 meter og 1.93, og så skulle vi hente en, der er næsten 10 mindre end de to? Lol, nogle gange kan journalister ikke regne en skid ud.

Før du går fuldstændig i selsving over, at der er en avis, der ikke har brugt tommestokken, før man har vurderet, hvorvidt nyheden skulle publiceres eller ej - Så læg lige mærke til, at det er Swanseas John van Zweden, der har lækket historien til medierne.

At de gengiver hans ord er der da inten besynderligt eller retarderet i. Man kan så overveje, om han taler sandt eller blot ønsker at presse prisen på spilleren op ved at nævne ham i sammenhæng med så store klubber.

United DK
17-01-2012, 07:41

Vil du virkelig have endnu en ung målmand?

Acsadac
17-01-2012, 07:57

Det har vi da gode erfaringer med?

Kasper "Scholes" Andersen
17-01-2012, 08:25
Der er ingen tvivl om at vi skal overveje en ny mand mellem stængerne hvis vi skal have større chancer for at vinde PL i år.
Et drømmesenarie fra mit syn, ville være hvis man kunne overtale Edwin til at tørne ud den sidste del af sæsonen her, for han var meget mere sikker en både Lindegaard og De Gea er !
Jeg har set Stegen stå for i tyskland og han er enormt dygtig, og jeg vil sige at selvom han også er en ung gut, så er der meget mere PL keeper i ham.
De Gea ville være fantastisk i Barca, men er ikke en mand som pt. kan spille PL topbold.

morten8832
17-01-2012, 09:15

Nej, mener slet ikke vi skal have en ny målmand. Vi har kvalitet nok i truppen på den post, selvom formen har svinget en del. Tror en ny målmand (ung eller gammel) vil svække potentialet hos Lindegård og De Gea. Det handler for dem bare at få så mange kampe så muligt, så de kan få noget kamptræning. Så skal vi nok også få at se potentialet hos de to.

Men som jeg skriver - kun af ren interesse ;-)

morten8832
17-01-2012, 09:23
Der er ingen tvivl om at vi skal overveje en ny mand mellem stængerne hvis vi skal have større chancer for at vinde PL i år.
Et drømmesenarie fra mit syn, ville være hvis man kunne overtale Edwin til at tørne ud den sidste del af sæsonen her, for han var meget mere sikker en både Lindegaard og De Gea er !
Jeg har set Stegen stå for i tyskland og han er enormt dygtig, og jeg vil sige at selvom han også er en ung gut, så er der meget mere PL keeper i ham.
De Gea ville være fantastisk i Barca, men er ikke en mand som pt. kan spille PL topbold.

Jeg er enig med dig i, at De Gea umiddelbart ikke passer til engelsk fodbold. Det kan faktisk godt bekymre mig en del, at De Gea spillestil er så forskellig fra engelsk fodbold. Han bliver ofte stående helt inde ved målstregen, hvor han i stedet skulle beherske feltet bedre - især i luftrummet. Med den manglende fysik og manglende evne til at beherske luftrummet er der meget arbejde for De Gea til at tilpasse sig engelsk fodbold, da disse to egenskaber er så vigtige i engelsk fodbold. Tror dog ikke, at Van Der Sar ville være løsningen.. Hvad jeg har set har Ter Stegen et fantastisk talent, men hvad jeg har set af videoer, er han dog heller ikke specielt dygtig i luftrummet, selvom han er 189 cm.

Men synes dog også det er for tidligt at begynde at spekulere over en ny målmand. Ferguson har valgt at købe en ung målmand, og dermed har han også være klar over, at der ville en del arbejde og finpusning af De Gea egenskaber. Håber og tror at han har styr på det - der er jo ingen tvivl om at De Gea har et fantastisk potentiale.

Bugge
17-01-2012, 09:24
Jeg havde håbet at en "ny målmand" tråd ville være død og begravet i januar måned.

morten8832
20-02-2012, 12:12
http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-Skulle-have-koebt-Hart

hmm, jeg kan godt følge ham - 900.000 kr. - Det havde været endnu et kup af Fergie, hvis han havde hentet ham for den pris i sin tid.. Joe Hart er IMO PrL's bedste målmand og har gjort kometkarriere i City - Han har udviklet sig til en klassemålmand som gang på gang har reddet City..

KennyN
20-02-2012, 13:45
Ja det kan man den dag i dag godt sidde og være ærgerlig over. Joe Hart er en af de absolut bedste keepere i Europa pt, og har fremtiden foran sig. En af de bedste i PL de næste mange år, og englands nummer 1 fremover. Så det kunne have været fint med ham i United jo. Men hvem ved, om han så havde fået chancen og udviklet sig i United som hos City.? Vi havde jo Edwin van der Sar, som var fantastisk. Og skulle Hart så sidde på bænken i nogle år, så ville udviklingen jo ikke have været den samme..
Vi er tilfredse med de Gea og Lindegaard..