PDA

Se fuld version : DSR forår 2008 - Regler

Don Kafai
06-01-2008, 21:49
Så vil jeg gerne starte konkurrencen op igen.
Reglerne er enkle: Gæt på resultatet samt første målscorer i Uniteds kamp.

Regler:
Et rigtigt tegn (1X2) giver 2 point og et rigtigt resultat giver 4 point.
Første målscorer giver ligeledes 4 point.

Dvs man kan opnå 10 point i alt, pr kamp.

Er man så dygtig/heldig at ramme det hele, altså både 1. målscore og resultatet så får man 1 point på sin "bonuspulje" som afgører placeringsrækkefølgen i tilfælde af pointlighed. Altså det her bonuspoint tæller ikke med i den samlede score, men hvis der er flere med samme antal point er det ham med flest bonuspoint der får den bedste placering vice versa

Varighed:
Konkurrencen starter fra den 12. januar med kampen mod Newcastle og slutter efter sæsonens sidste kamp, som forhåbentlig er CL-Finalen til maj.
Alle Uniteds kampe i PL, CL og FA-cuppen kommer med.

Sådan deltager du:
Der er en hel sektion på OldTrafford.dk’s forum, der er beregnet til denne konkurrence. Scorerummet indeholder alle tråde vedrørende spillet, og hver gang United skal spille en kamp, vil der komme en tråd op med pågældende kamp. Denne tråd vil altid starte med ”[DSR]”, så den ikke er til at forveksle med kamptråden. Det eneste du skal gøre for at deltage, er at smide et gæt på resultatet af kampen og første målscorer. Løbende vil jeg opdatere den samlede stilling, for til sidst at kåre vinderen i maj.

Gæt:
Der har været lidt forvirring sidst omkring selve gættet. Jeg præciserer lige:
Første målscorer kan være 3 ting.

[Spillers navn]
[Ingen mål]
[Selvmål]

Det er KAMPENS første målscorer, og den behøver IKKE hænge sammen med resultatet.
Skriver I bare et resultat (fx 3-1) så formoder jeg at det er Uniteds ciffer der er det førstnævnte, selvom vi spiller på udebane. Jeg vil dog gerne opfordre til at I skriver så klart som muligt for at undgå forvirrelser. Fx.:

Liverpool 0-1 Manchester United
Første målscorer: John O'Shea
Jeg vil i øvrigt lige gøre opmærksom på at al snak om taktik, formation, spillertrup osv osv foregår i kamptrådene og ikke i DSR trådene.

Præmier:

Præmie A: Champions: Manchester United season review 2006/2007 (DVD)
Kommentar: Gense Uniteds fantastiske sæson der banede vejen tilbage på den engelske trone. Fra 7-1 sejren over Roma, til O'Sheas overtidsmål på Anfield. Alle øjeblikkene er med.
Præmie B: Roy Keane: ”The Autobiography”, Paperback og original version (engelsk)
Kommentar: Mange mener Roy Keane er indbegrebet af United. I denne bog fortæller han om hele sin karriere, med alle op- og nedture. Mange fodboldeksperter mener det er den bedste og mest ærlige selvbiografi nogensinde skrevet. Denne version er endda på originalsproget, hvilket gør oplevelsen endnu mere ærlig.
Præmie C: Legends: David Beckham (DVD)
Kommentar: David Beckham er muligvis det største ikon der nogensinde har spillet i United. Der gik ikke en dag uden medierne havde nævnt ham, og selvom han nu er at finde langt over på den forkerte side af søen, så er han stadig en levende legende for mange United-fans.

Planen er, at vinderen af DSR selv må vælge blandt de 3 præmier. Herefter kan andenpladsen få lov til at vælge, og tredjepladsen får så den der er tilbage. På den måde kan vinderen være sikker på en præmie, som han ikke har i forvejen.

Held og lykke til jer allesammen

(Denne tråd er beregnet til diskussioner omkring selve konkurrencen. For at afgive et gæt gøres det i pågældende DSR kamptråd)

Flipperen
11-01-2008, 23:15
Har mere et spørgsmål til de ting man kan vinde.. Kan det lade sig gøre at købe i en butik? Hvis man ikke er meget for at købe over nettet? :)

Men super dejligt med sådan en konkurrence. ;D

Don Kafai
11-01-2008, 23:25
Har mere et spørgsmål til de ting man kan vinde.. Kan det lade sig gøre at købe i en butik? Hvis man ikke er meget for at købe over nettet? :)

Men super dejligt med sådan en konkurrence. ;D

Forstår ikke dit spørgsmål? Præmierne er nogle som vi sidder med, altså de er allerede købt. Vinderne får dem tilsendt fra os.

Glory Man United
29-02-2008, 13:27
Har et spørgsmål: Hvad gør du egentlig, hvis en spiller har stemt to gange med hvert sit resultat? Tager du sidste gæt, eller bliver begge resultater anulleret?
PS: Ikke for at bagtale nogen, men Fuf har stemt to gange i Fulham-United kampen :p

Don Kafai
02-03-2008, 12:13
Har et spørgsmål: Hvad gør du egentlig, hvis en spiller har stemt to gange med hvert sit resultat? Tager du sidste gæt, eller bliver begge resultater anulleret?
PS: Ikke for at bagtale nogen, men Fuf har stemt to gange i Fulham-United kampen :p

Jeg tager altid det seneste bud. Desværre for Fuf så gættede han først 3-0, og derefter 2-0, så han får kun 2 point i denne runde, fremfor de 6 han havde scoret hvis han ikke havde ændret sit bud.

Som jeg har opfordret til flere gange, så ser jeg hellere at I "Edit'er" jeres bud, fremfor at lave et nyt indlæg.

En helt anden ting, er at jeg nok vil stramme lidt hårdere op omkring tidspunkter. De seneste 3-4 runder har der været nogle der har gættet/edit'et deres bud efter kampstart, og selvom jeg alligevel har talt dem med fordi det kun var 5 minutter for sent, så vil jeg fremover ikke modtage bud der kommer efter kampstart. Også selvom der ikke skulle være sket noget synderligt i kampen.

Andersen
03-03-2008, 09:24
til Den store Don:

Er tippet i DSR ligaen inkl. eller ekskl. en evt. omkamp????

Omkamp mod Lyon kan jo forekomme, hvis resultatet af den ordinære kamp ender 1-1.

Don Kafai
02-04-2008, 02:20
til Den store Don:

Er tippet i DSR ligaen inkl. eller ekskl. en evt. omkamp????

Omkamp mod Lyon kan jo forekomme, hvis resultatet af den ordinære kamp ender 1-1.

Sorry jeg først svarer nu, men havde lige overset dit indlæg:D

Alle kampe er ordinær spilletid. Sådan har det været med Ligacuppen, FA-Cuppen og er det ligeledes med Champions League.