Se fuld version : Michael Balls angreb på Ronaldo
KaptajnKjaer
06-05-2007, 14:51
"Uheldet" kan ses her, http://youtube.com/watch?v=bU4HO3b72Jk
Som jeg ser det SKAL det her straffes af FA, og forholdvist hårdt. Det der sker er jo et direkte angreb på Ronaldo, som ikke engang viser provokerende adfærd. En ting er hvis to spillere er lidt op og toppes og derefter så laver svinerier på hinanden men det her er 2 min inde i kampen!
Man kan tydeligt se at Ball endda lige stopper op og går et skridt tilbage for at trampe på Ronaldo. Sindsygt vil jeg sige, hvem kan være så tændt efter 2 min?
Hvad synes I Fa skal gøre ved det? Læste også lige en nyhed om det på forsiden. http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=7062
Synes Jamie Redknapp bringer en god pointe i hvad City vil gøre ved det, eftersom de lige har straffet Barton. Tror dog han slipper uden den store omgang fra City.
Men bliver spændende hvad Fa siger til den.
Selvfølgelig skal han straffes for det. Han bør få nogle kampes karantæne og en stor bøde. Der har intet at gøre med fodbold, og er jo nærmest et overfald..
Men FA er jo ikke specielt glade for United, så måske giver de Ronaldo karantæne for film og udsender et citat med ordlyden "dem der ligger på jorden må man træde på" :lol:
Synes den ligger til mindst 3 spilledages karantæne.
Pinligt af Balls. Det er til inget gavn. Han kunne have været smidt ud, og dermed efterladt sit hold i 88 min. Virkelig, virkelig uprofessionelt.
Synes simpelthen det er så lavt af ham. Jeg var også helt op at ringe, og mit had til City er bare blevet større. Efterfølgende prøvede han også at vælte Ronaldo. Jeg kan lige prøve at finde et klip med ham, men man kan da tydeligt se, at der ligger misundelse bagved. Ronaldo er blevet den spillere, som Ball altid har ønsket at være.
Holmskov
06-05-2007, 15:08
Der er ingen tvivl om at fjolset får karantæne. Sikkert ikke nok, da det jo var en Manchester United spiller det gik ud over.
Havde City været en klub med karakter havde de allerede nu meldt ud at klaphatten ville få en bøde og karantæne af klubben, men man skal nok ikke forvente for meget af de low-lifes.
elmegaard
06-05-2007, 15:34
som jeg allerede har skrevet herinde; fa skal straffe ball, og han skal straffes hårdt. det er ikke nok med hverken 2,3 eller 5 spilledages karantæne. nej, jeg mener helt seriøst, at han bør straffes i flere måneder. det er en direkte voldshandling, og såfremt det var sket på gaden, havde det resulteret i en fængselsdom (betinget måske, men alligevel). stod det til mig, skulle ball idømmes, let's say, 3 måneders ubetinget karantæne. og hvis han så om et halvt år lavede noget af samme karakter, skulle tidligere domme inddrages i den nye domsfældelse, således at den nye 'forseelse' (voldshandling er et bedre ord) blev straffet hårdere, netop fordi personen bag, dvs. eksempelvis ball, tidligere har udvist en sådan adfærd.
dersom man vil denne fodboldvold – som det jo med al tydelighed i sandhed er – til livs, må der tages skrappe metoder i brug. og jeg mener, at ovennævnte er et godt værktøj. jeg ved ikke om økonomiske sanktioner spiller en særlig essentiel rolle. alle premier league-spillere tjener usandsynlig store summer, og selvom bøden kunne antage en betragtelig sum, mener jeg i højere grad, at spillemæssig karantæne bør bruges.
(og ja, jeg havde ment præcis det samme, hvis det var en united-spiller, der havde gjort det).
Han er jo fuldstændig sindsyg ham Ball, og det er til grin han ikke fik rødt kort i kampen. Måske så dommeren ikke den episode, så det skal selvfølgelig straffes med karantæne og bøde, men udover det så lavede han 2-3 svinere, som burde give gult. Tynd dommerpræstation. Også ved deres straffe.
United DK
06-05-2007, 16:58
Først var det Ben Thatcher, så var det Joey Barton, og nu Michael Ball.
Jeg ved ikke om det er tilfældigt, at der spiller så mange fjolser i City, men uanset hvad, så skal han straffes hårdt, og det bliver han uden tvivl også, for man har jo episoden på bånd.
Det høre som sagt, ikke hjemme i fodbold...
Jamie Redknapp er også ude at sige det samme...
Tror han får en kæmpe bøde af Shity og så 5 dages karantæne af FA?
Christensen
06-05-2007, 17:58
Ingen tvivl om det skal straffes. Det er jo sygt det der. Da jeg så det i går, var jeg nogenlunde lige så gal som Sir Alex.
Her kan man ikke tale om, som man gjorde da Rooney trampede på Carvalho, et held. Det er tydeligt at det er bevidst, og det skal helt sikkert straffes hård - hvilket det forhåbenligt også bliver
Flax_Generous
06-05-2007, 18:01
Jeg er helt enig med elmegaard: Fodboldvold skal straffes hårdere - og meget gerne ved hjælp af betingede domme. Jeg elsker de hårde hunde i engelsk fodbold, de bidende tacklinger og intense nærkampe og jeg bliver skaldet af at hive hår ud af hovedet, når jeg ser spanske dommere fløjte hver gang to spillere rammer hinanden eller skubber og maser. Det skal der være plads til. Det er vi alle forhåbentlig enige om. Men hvis vi ønsker, at det skal være sådan, så må vi skabe en meget klar linie overfor det direkte vold. De hårde nærkampe skaber en mere hård (og dramatisk og spændende) atmosfære, der giver store oplevelser til os fans - men det får også lettere spillerne til at kamme over og opføre sig decideret ansvarsløst og voldeligt. Dét skal bekæmpes hårdt og gerne ved hjælp af elmegaards metoder.
Så ja, karantæne til Ball. Og Thatcher. Og Roy Keane. Man kan sagtens være aggressiv og tackle hårdt uden at være voldelig - det er vigtigt at holde fast i den linie på hårdeste måde, ellers bliver det til vold eller til spansk fodbold.
Smaakage
06-05-2007, 18:12
Det spændende i denne sag bliver at se hvad City vil gøre. Indtil videre har de ikke sagt noget som helst, men når de kan fyre en spiller for at overfalde en anden, så må dette også kunne få en eller anden konsekvens. Ikke en fyring, men en klækkelig bøde er det mindste. Og så skal FA ind og straffe, uden tvivl
red4ever
06-05-2007, 20:49
ja har fandme ikke kendt mage til idiot.. i det hele taget ret uheldig
Hvad tænker ham Ball dog på ?!
Jeg mener han skal have 5 spilledages karantæne for dette overfald!
Jeg tror ikke Stuart Pearce giver ham nogen straf. Han har allerede givet Barton en og tror ikke han kan undvære en til stamspiller
Smaakage
07-05-2007, 12:02
http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=465295&CPID=8&clid=43&lid=2&title=FA+to+investigate+Ball+stamp&channel=football_home&
FA er gået ind i sagen og vil undersøge det. Der kan vel ikke være meget tvivl om med de tv billeder, at der må falde en afgørelse i sagen, der giver en straf
morten k
07-05-2007, 12:30
http://www.football365.com/story/0,17033,8652_2112323,00.html
Michael Ball kan godt komme til misse en del kampe på den her konto. Også mere end 5.
Synes sgu også han fortjener en hel del karantænedage. Og der kan vist ikke være nogen tvivl hvis man tv-billederne, så der MÅ simpelthen ske noget fra FAs side, men det er jeg nu heller ikke i tvivl om der gør.
Er der ikke også en fra Valencia der har fået 7 måneders karantæne efter vold i Valencias CL-kamp mod Inter?
Ball-episoden er ikke lige så slem men hvis det kan give 7 måneders karantæne i Valencia kan det vel også give en måned eller to til Ball
Smaakage
07-05-2007, 23:07
Er der ikke også en fra Valencia der har fået 7 måneders karantæne efter vold i Valencias CL-kamp mod Inter?
Ball-episoden er ikke lige så slem men hvis det kan give 7 måneders karantæne i Valencia kan det vel også give en måned eller to til Ball
Det var Navarro der brækkede Burdissos næse. Det var et direkte overfald, og han var udskifter. Lidt værre imo
Typisk at Browns svinestreg mod Alonso skal undersøges,
men da han trapede på Giggs skete der ikke en skid, det kan jeg garantere jer for at der gør denne her gang, da det var en scouser det gik ud over.
Ja det var uden tvivl meget værre. Men det jeg mener er bare at det kan være vi skal op i så lange straffe for at komme volden til livs. Og en måneds karantæne ville da i følge mig da ikke være en overdrivelse, men så heller ikke mere end en måned. Det var jo ikke kun det tilfælde, han spillede jo svinsk gennem hele kampen. Og det første "overfald" var jo fuldstændig umotiveret.
Nogen der har et billede eller video-klip hvor man kan se mærkerne på Ronaldos mave?
morten k
08-05-2007, 11:03
Der skulle gerne være en høring i sagen idag, mht Michael Ball.
Man kan få et Disciplinary rss feed fra FA her:
http://www.thefa.com/rss/thefa/disciplinary/rss.xml
Så man hurtigt kan tjekke om der er sket noget i sagen (afhængigt af hvor hurtigt de opdaterer det selvf.) og i den slags sager generelt.
Smaakage
08-05-2007, 21:00
http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=465585&CPID=8&clid=43&lid=2&title=Ball+makes+Ronaldo+apology&channel=football_home&
Ball har været fremme og sige undskyld til Ronaldo, og sige at han ikke bryder sig om det han gjorde... og det kan jeg da godt forstå.
Derudover har han allerede modtaget en 3 dages karantæne, da han er under afhøring
http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=465585&CPID=8&clid=43&lid=2&title=Ball+makes+Ronaldo+apology&channel=football_home&
Ball har været fremme og sige undskyld til Ronaldo, og sige at han ikke bryder sig om det han gjorde... og det kan jeg da godt forstå.
Derudover har han allerede modtaget en 3 dages karantæne, da han er under afhøring
Håber han får flere end tre dages karantæne! Hvis tre dage er hvad man får for et rødt kort i en træningsturnering er tre kort her langt fra tilstrækkeligt.
At manden har sagt undskyld er fuldkommen ubrugeligt. Det var jo lige nøjagtig hvad man vidste ville ske. Balls overgreb på Ronaldo var fuldstændig umotiveret, og derfor selvfølgelig gennemtænkt inden kampen. Derfor kan et 'undskyld' ikke bruges til noget.
Straffen skal derfor være betydeligt større end tre dage. Balls handling var decideret svinsk og hovedløs.
Smaakage
08-05-2007, 22:25
Håber han får flere end tre dages karantæne! Hvis tre dage er hvad man får for et rødt kort i en træningsturnering er tre kort her langt fra tilstrækkeligt.
At manden har sagt undskyld er fuldkommen ubrugeligt. Det var jo lige nøjagtig hvad man vidste ville ske. Balls overgreb på Ronaldo var fuldstændig umotiveret, og derfor selvfølgelig gennemtænkt inden kampen. Derfor kan et 'undskyld' ikke bruges til noget.
Straffen skal derfor være betydeligt større end tre dage. Balls handling var decideret svinsk og hovedløs.
Man får automatisk 3 dage når FA begynder at undersøge noget. Derefter kan de vælge hvad der skal ske med ham. Derfor straffen indtil videre er lav
Smaakage
10-05-2007, 13:28
Manchester City har nu taget konsekvensen af Michael Balls angreb på United.
De har snakket med Ball, og fundet ud af en løsning på det.
Jeg må mene, at jeg havde håbet at det havde været en smule hårdere, og at han måske kunne få en bøde el.lign.
Istedet har Manchester City valgt:
At forlænge hans kontrakt....
:whine:
Det er også en utrolig hård straf at give dem selv. At forlænge med en spiller, der ikke kan andet end at slagte folk ned og træde på dem, mens de ligger ned.! Flot beslutning af City. (Ironi)
morten k
10-05-2007, 14:16
Manchester City har nu taget konsekvensen af Michael Balls angreb på United.
De har snakket med Ball, og fundet ud af en løsning på det.
Jeg må mene, at jeg havde håbet at det havde været en smule hårdere, og at han måske kunne få en bøde el.lign.
Istedet har Manchester City valgt:
At forlænge hans kontrakt....
:whine:
Man skal lige huske at FA ikke har givet en straf endnu.
Vi klokkede i det mht Cantonas karatespark, da han fik karantæne af klubben for resten af sæsonen før FA havde meldt ud.
Hvad sker der så? FA siger: "Nææ, nej. I skal så sandelig ikke bestemme straffens størrelse, og vi kan ihvertfald slet ikke se ud som om at det bestemmer I selv, så vi bliver nød til at lægge nogle måneder oveni".
Jeg er ret overbevist om at FA havde givet ham samme straf som United gjorde - eller tæt på, hvis United ikke havde meldt ud først.
Derfor er der ingen der melder ud mht egen straf spilleren før FA har meldt ud.
At de så, i stort set alle tilfælde, bagefter bruger FAs dom som en begrundelse for ikke at uddele yderligere justits - det er så en anden sag.
Jeg kan ikke skyde City noget i skoene for at gøre det på de måde. Kontraktforhandlingerne har jo sikkert stået på lang tid før stemplingen, så det er bare dårlig timing. Havde da heller ikke forventet at han blev fyret af denne her årsag.
Martinsen
10-05-2007, 14:59
Det er også en utrolig hård straf at give dem selv. At forlænge med en spiller, der ikke kan andet end at slagte folk ned og træde på dem, mens de ligger ned.! Flot beslutning af City. (Ironi)
ja manden skal da helt klart væk fra klubben fordi han mister hovedet i en kamp:confused: det var uden tvivl en svinestreg han lavede, men slap nu lige lidt af... skulle Keane ikke have haft forlænget sin kontrakt efter slagtningen af Haaland, eller da han trådte på Vitor Baia?? jeg har ikke det fjerneste at indvende imod at City forlænger med ham
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.