Se fuld version : The Irish House, Aalborg
Don Kafai
13-12-2007, 17:50
The Irish House
Sportspub
Østerågade 25
9000 Aalborg
www.theirishhouse.dk
Priser
Ca. 35-45 kr. for fadøl
Beskrivelse
The Irish House åbnede første gang i 2002, og den hører til i en af Aalborgs ældste og smukkeste bygninger. Der er en hyggelig stemning, hvor indretningen er hold i en britisk stil, og i bedste irske ånd er der jamsessions, hvor folk tager deres egne instrumenter med og spiller og synger. Dog er der arrangeret livemusik torsdag, fredag og lørdag. Stedet er så gennemført, at det indtil flere gange er blevet kåret til Danmarks bedste irske pub.
Udvalget hos The Irish House er meget bredt. Således kan man slukke sin tørst i 36 forskellige flaskeøl og 14 slags fadøl, hvor man oftest har et glas, der passer præcis til den fadøl, man har bestilt. Derudover er stedet udmærket udstyret med forskellige slags whiskeys. Maden på The Irish House er ganske almindelig pubmad.
Stedet viser de fleste af Manchester Uniteds kampe på en storskærm, og selv om der sjældent er flydt op med Unitedfans, er det nok det mest besøgte sted for klubbens fans i byen. Desværre hænder det, at der kan være en del fans fra andre klubber på stedet, hvis der vises en anden kamp samtidigt. Her er det især værd at bemærke, at Liverpools fans også holder til på stedet, når deres kampe spilles. Derfor kan det være fordelagtigt at tjekke stedets kampudvalg på forhånd. Dog er de ikke så hurtige til at opdatere deres kampprogram på deres hjemmeside, men den kan oplyses ved enten at ringe til dem eller tjekke skiltene på selve stedet. Pubben har Skysport og er udstyret med en storskærm samt en enkelt lille tv-skærm.
Anmeldt af: Johan Benzet
Vil lige høre, om man kan forvente at se nogle United-folk på Irish House på søndag ??
SantasLittleHelper
15-12-2007, 14:26
Personligt foretrækker jeg Bull, selvom der er lige dødt begge steder..
Cristian9000
29-02-2008, 07:47
Personligt foretrækker jeg Bull, selvom der er lige dødt begge steder..
Kan ikke fordrage John Bull Pub. Engang jeg var inde og se United - Arsenal, hvor united var foran, hvor så van Persie og Henry scorede så de vandt, så da kampen sluttede satte ejeren af pubben, we are the champions på. Så går ud fra han er Arsenalfan. :mad:
SantasLittleHelper
29-02-2008, 09:41
Kan ikke fordrage John Bull Pub. Engang jeg var inde og se United - Arsenal, hvor united var foran, hvor så van Persie og Henry scorede så de vandt, så da kampen sluttede satte ejeren af pubben, we are the champions på. Så går ud fra han er Arsenalfan. :mad:
Der er så vidt jeg husker flere der har andel i pubben, men ingen af dem er Unitedfans. Ejeren af Irish House hader da også United af hele sit hjerte.
Nogle der kommer jævnligt på The Irish House til United kampe ?.... Tror jeg vil komme der en del i næste sæson :) :juhuuuu:
Jeg plejede at komme der en del, indtil jeg købte canal+ pakken. Det er et meget hyggeligt sted om eftermiddagen (læs evt. min anmeldelse i starten :)), og når der er bold, er det oftest fodboldinteresserede, der samles der. Men der er også almindelige gæster til stede. Er det egentlig ikke en lang tur for dig, Andreas, for at se bold? Her tænker jeg bl.a. på bustiderne i weekenderne.
Jeg plejede at komme der en del, indtil jeg købte canal+ pakken. Det er et meget hyggeligt sted om eftermiddagen (læs evt. min anmeldelse i starten :)), og når der er bold, er det oftest fodboldinteresserede, der samles der. Men der er også almindelige gæster til stede. Er det egentlig ikke en lang tur for dig, Andreas, for at se bold? Her tænker jeg bl.a. på bustiderne i weekenderne.
Har skam læst din fortrinlige anmeldelse Johan :) Tror jeg vil være en del i Aalborg i weekenderne i forvejen pga min fodbold så det vil ikke betyde noget at tage en smut indenom centrum hvor jeg alligevel skal ind og stige på andre busser. Men ellers skal jeg gerne tage en bustur på 25 min til "storbyen" (:D) for at se United med andre fans.
Overvejer også at købe den Canal+ pakke men synes lige det er en smule for dyrt :(
SantasLittleHelper
05-08-2008, 00:42
Nogle der kommer jævnligt på The Irish House til United kampe ?.... Tror jeg vil komme der en del i næste sæson :) :juhuuuu:
Jeg kom der meget i sidste sæson, men min United-buddy er desværre flyttet til Hillerød, så det bliver nok ikke til så mange i år. Hvis du håber på ekstatiske scener som på grisen bliver du alvorligt skuffet. Der er sjældent nogen der synger, og hvis de gør er de for fulde til at kunne teksten og alle glor på ham/dem. Men en øl eller to er ikke til at kimse af..
Cristian9000
27-05-2009, 13:10
Så er det som bekendt i aften at United skal nakke de små søde spaniere og jeg ville derfor høre hvor mange der har tænkte sig at overvære kampen på Irish House i Aalborg?
Tager derind med 4 kammerater, flag osv. Vi er klar! :D
Smaakage
17-08-2009, 16:03
Det fantastiske er sket, at jeg er flyttet til Aalborg for at studere, og som studerende er der hverken mulighed eller penge for Canal+ mere.
Derfor vil jeg fra onsdag aften være at finde på enten Irish House eller John Bull til alle United kampene, og håbede ved at skrive her, at der var nogen der kunne tænkes at komme ind og dele en øl i ny og næ med mig.
Håber vi kan få sat bare lidt liv i Aalborg. Vi må se hvad det kan føre til i hvert fald. Find mig der inde i hvert fald. Noget sjovere at se fodbold med andre end alene
hoegni82
18-08-2009, 11:38
Jeg har lige været inde på The Irish House hjemmeside, og der står at de viser Liverpoop - Hull i morgen. Det samme med John Bull. Er der evt. andre steder man kan se Burnley - Man Utd?
På forhånd tak
SantasLittleHelper
18-08-2009, 12:39
Hvis i møder op i dag og spørger om de ikke vil sende en anden kamp, så gør de sikkert det. Især på John Bull følger de sjældent deres guide, men sender den kamp der er størst stemning for.
Spørg evt på Irish om de vil sende United i kælderen...
Smaakage
20-09-2009, 00:13
Der kom et par stykker til Besiktaskampen på John Bull og så kampen i tirsdag. Godt at se. Men vi skal selvfølgelig have flere der ind idag mod SIddy! Op af stolen og kom ind på John Bull. Det er mig der sidder med en kold Stella Artois og råber og skriger når der går godt og skidt. Kom frisk
Holder mig selv til Irish, hvor jeg helt sikkert møder op imorgen:P Stemningen er muligvis ikke fantastisk, men det er sgu meget hyggeligt!
SantasLittleHelper
20-09-2009, 01:36
Det er Aalborg.. Stemningen er aldrig fantastisk.. Ikke en gang til Liverpool opgør, hvor Bull sædvanligvis er proppet med folk i forkert rød farve.. Der er mere stemning hjemme i min stue..
Det var helt sølle i kampen mod Tottenham. Dem der holdt mest stemning var en flok stive svenskere som havde set Pool-kampen som blev og så kampen mod United...
Smaakage
20-09-2009, 12:16
Der er ingen stemning, og man får nærmest blikke hvis man prøver at hviske en sang ud... Men sidder med et par kolde fadøl og ser og diskuterer kampen sammen. Så må vi jo bare synge igennem når chancen er der
Waaae.. Jeg er tilfældigvis i Ålborg idag. Er the irish house stadig "stambar" for United. Altså kan man se kampen idag hvis man møder op? Nogen der ved noget :)?
(og eller om Bull skulle vise kampen)
Jeg har oprindeligt skrevet barguiden for Irish House, men må krybe til korset og indrømme, at jeg har haft nogle negative oplevelser med stedet, der ejes af en Liverpoolsupporter. Eksempelvis kom jeg sammen med en kammerat ind på stedet for at se Unitedkampen, og de viste desværre en anden kamp. Min kammerat og jeg talte internt om, at det var underligt, at United ikke blev vist og spurgte derfor bartenderen (ejeren), om det var planen at vise kampen. Vi fik et provokerende svar, og blev gjort til grin af bæstet.
Ligeledes har jeg bidt mærke i, at hvis Liverpool spiller på samme tidspunkt som United, viser de konsekvent Liverpoolkampen. Desværre er der en håbløs barkultur i barernes by, idet der (så vidt jeg ved) ikke findes et eneste sted, der direkte er Unitedstøttet. Det bedste alternativ er vel John Bull på den anden side af gaden, da den fremragende sportsbar i Danmarksgade dersværre ikke kunne kører rundt. Det var ellers et usædvanligt fedt sted.
Smaakage
08-11-2009, 15:19
Alle Aalborgensere (hedder det ikke det ?:S) kom på John Bull idag! Vi sidder der som sædvaneligt og ser kampen sammen, og jo flere der har lyst til at komme, jo bedre bliver det normalt.
Vi har sågar efter Liverpoolkampen, hvor vi (efter indtagen af liiige rigeligt alkohol) fik sat gang i John Bull oprettet en lille gruppe på Facebook. Vi prøver derfra at os der normalt samles at få skabt nogle events i fremtiden på fod med det til Liverpoolkampen, så vi kan mødes og se kampene sammen. Derudover er en kammerat og jeg igang med at få printet tekst på et Yemen flag, som vi vil tage med os rundt omkring.
Tilmeld jer Facebook gruppen Fergusons Red Army - Aalborg så vi kan få arrangeret bare lidt liv i Aalborg. Vi regner ikke med sang og stort fremmøde til hver kamp, men til store kampe er vi ofte klar på at give den lidt gas, og ellers sidder vi og hygger over lidt fadøl og jubler eller råber af skærmen.
Ses på John Bull
SantasLittleHelper
08-11-2009, 17:54
http://ekstrabladet.dk/112/article1251480.ece
Så skulle der da være plads...
Smaakage
08-11-2009, 21:08
http://ekstrabladet.dk/112/article1251480.ece
Så skulle der da være plads...
Ja vi endte desværre på Irish House idag, da policen ikke ville lukke os ind på John Bull :)
Har tilmeldt mig gruppen. Det kan være, jeg vil dukke op af og til, dog ikke på fast basis da jeg faktisk holder af at få hele kampen med i detaljer, hvilket jeg ikke kan på en pub, hvor det jo også drejer sig om stemningen og det gode fællesskab.
I øvrigt foretrækker jeg klart John Bull, selv om Irish House er klart hyggeligere.
Ja vi endte desværre på Irish House idag, da policen ikke ville lukke os ind på John Bull :)
I skulle være taget på The Wharf. Kunne godt have brugt noget hjælp mod CSKA Chelski-fans :D
Smaakage
08-11-2009, 22:51
Har tilmeldt mig gruppen. Det kan være, jeg vil dukke op af og til, dog ikke på fast basis da jeg faktisk holder af at få hele kampen med i detaljer, hvilket jeg ikke kan på en pub, hvor det jo også drejer sig om stemningen og det gode fællesskab.
I øvrigt foretrækker jeg klart John Bull, selv om Irish House er klart hyggeligere.
Godt at høre :) Og ja, John Bull er at foretrække, både prismæssigt, servicemæssigt og rent synsmæssigt hvis du spørger mig :)
I skulle være taget på The Wharf. Kunne godt have brugt noget hjælp mod CSKA Chelski-fans
The Wharf er et fedt sted til mærkelig øl, men vi er hovedsagligt studerende, og så rækker pengepungen slet ikke til at gå der ind :)
Smaakage
30-01-2010, 23:05
Vil endnu engang gøre opmærksom på, at vi sidder nogle stykker på John Bull pub på Nytorv og ser fodbold sammen.
Dette sker selvfølgelig også imorgen mod Arsenal, hvor jeg regner med et fint fremmøde.
Derfor, alle der bor i området omkring Aalborg, kom ind og få en øl eller sodavand, og se fodbold med os. Jo flere, jo bedre. Stemningen plejer at være rigtig hyggelig.
Følg i øvrigt med på Facebook i gruppen Red Army - Aalborg (http://www.facebook.com/?ref=home#/group.php?gid=185957721527), hvor fra der bliver udsent beskeder om hvornår vi kommer der og hvor mange der kommer.
Ses der inde! Hvis I vil finde mig, så sidder jeg i en hvid 100-årstrøje.
Smaakage er ham med en flaske fisk under armen. Altid en god måde at kende ham på!!!
Smaakage
31-01-2010, 10:38
Smaakage er ham med en flaske fisk under armen. Altid en god måde at kende ham på!!!
Ja det hænder :D
Så ses vi nok derinde. Tager derind med et par gutter :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.