PDA

Se fuld version : Owen Hargreaves

Buch
04-05-2007, 18:27
Ja, længe har der været rygter omkring Owen Hargreaves skulle til Old Trafford. Alex Ferguson skulle efter alt at dømme være meget interesseret i ham, og jeg mener også han er en kanon midtbane spillere, som jeg virkelig håber vi får.

Grundet Bayerns dårlige placering i årets bundesliga, har klubben meldt ud af de vil skille sig af med op til 8 spillere. Allerede der, kunne det godt ligne at de vil lade Owen gå til os, halv billigt.

Hvad tror i, kommer han til klubben?
Vil han overhovedet passe ind ved siden af Michael Carrick formentlig?
Hvor vil man gøre at Scholes hvis han kom? Ligge Ronaldo og Giggs længere frem og kun spille med en angriber?
hvad tror i ? ^

Dines
04-05-2007, 18:34
Jeg er rimelig sikker på Hargreaves kommer til sommer. Vi er interesseret i ham, han vil selv væk og endelig er Bayern begyndt at vise lidt mere åbenhed overfor salg. Som jeg ser det vil han være et super køb, da han er en fremragende oprydder, og en slags skraldemand en hvert hold skal have.

Hvis han kommer tror jeg, at man måske vil skifte over til et 4-3-3 system, hvor spillere roterer engang imellem:

Carrick - Hargreaves - Scholes

Ronaldo - Rooney

Ny angriber?

Eller:

Ronaldo - Giggs

Rooney

4-3-3 er ikke lige mit favoritsystem, men når man kigger på de muligheder vi kan lave, så ser det fint ud. Vi må bare vente og se, hvad Fergie har tænkt sig. (:

Rex_Hunt
04-05-2007, 19:53
Jeg er rimelig sikker på Hargreaves kommer til sommer. Vi er interesseret i ham, han vil selv væk og endelig er Bayern begyndt at vise lidt mere åbenhed overfor salg. Som jeg ser det vil han være et super køb, da han er en fremragende oprydder, og en slags skraldemand en hvert hold skal have.

Hvis han kommer tror jeg, at man måske vil skifte over til et 4-3-3 system, hvor spillere roterer engang imellem:

Ronaldo - Rooney

Ny angriber?

Eller:

Ronaldo - Giggs

Rooney

4-3-3 er ikke lige mit favoritsystem, men når man kigger på de muligheder vi kan lave, så ser det fint ud. Vi må bare vente og se, hvad Fergie har tænkt sig. (:

Nej 4-3-3 er bestemt heller ikke mit favorit system, men ja det ser da ret stærkt ud. Hvis vi så oven i købet fik en spiller som Berbatov, ville vi være meget stærke tror jeg.

Van der sar

Neville - Rio - Vidic - Evra

Hargreaves - Carrick - Scholes

Ronaldo - Berbatov - Rooney/Giggs

Hvis opstillingen så således ud, ville jeg være godt tilfreds. Ronney i venstre side, da han også arbejder godt tilbage i banen, så han kan komme tilbage og rydde op efter Evra, når han har været ude på sine togter. På denne måde ville vi heller ikke mange en ny kantspiller så meget, hvis pengene ikke skulle være til det.

Foged
04-05-2007, 23:26
Nej.
Han vil intet nyt bringe.! Han løber og løber men skaber intet. En ældre Fletcher! Vil gerne se en Bodmer, tror han vil kunne skabe noget helt nyt rent offensivt.

JDK
04-05-2007, 23:46
Hargreaves er den skraldemand som alle storhold, i mine øjne, skal have - en som tager skraldet for alle de offensivestjerne, som holdet har.

Han er en spiller som løber og løber, men intet skaber, men det skrald han tager giver mange point, eller lukke færre mål ind. I denne sæson har vi lukket for mange mål ind i nogle kampe (som vi dog stadig har vundet) og det tror jeg en Hargreaves kan hjælpe os til ikke at gøre. Jeg synes klart han vil være en forstærkning!

Don Kafai
04-05-2007, 23:48
Hargreaves er en super spiller og er en spiller der er efter min smag.
- Løber utrætteligt i 90 min
- Fighter som en gal kampen igennem
- Er super i spillet med bold og fantastisk i spillet uden bold
- Ydmyg
- Britisk
osv osv

Han er en klar forstærkning af Uniteds hold og kunne fx have hjulpet i kampe som den vi spillede i Milano i Onsdags...

United DK
04-05-2007, 23:54
Nej.
Han vil intet nyt bringe.! Han løber og løber men skaber intet. En ældre Fletcher! Vil gerne se en Bodmer, tror han vil kunne skabe noget helt nyt rent offensivt.

Jamen vi har jo stadig Scholes, og desuden kan ham Bodmer da ikke være noget specielt, for så var han vel på landsholdet.

KaptajnKjaer
05-05-2007, 01:28
Nej.

Det er da ihvertfald løgn. Hargreaves løber og løber det er rigtigt, men han er fandme også god i spillet. Han er slet ikke nogen dårlig pasningsspiller, han er ikke en af de bedste men dårlig er han ikke. Han kan sagtens smide nogle gode skabende afleveringer.

Jeg tror han ville passe super ind på holdet med Carrick, Scholes og Hargreaves har vi lidt af alt og det ville gøre vores midtbane utrolig dyb. Med en Fletcher som outsider også ser det super stærkt ud vil jeg sige.

En 4-3-3 ville også være nice med de 3.

Aquarium
05-05-2007, 06:01

Ronaldo - Rooney

Ny angriber?

Eller:

Ronaldo - Giggs

Rooney

du har ret: Makalele i chelski, sissoko i liverpool, edmilson, marquez i barcelona, gatusso i milan osv osv. De er vigtige spillere at have i en fodboldkulb og jeg tror at hergreaves vil være den skraldemand vi har brug for og får forhåbentlig til sommer.
Jeg er også en modstander af en 4-3-3 fordi jeg har set hvordan det ender... senest mod milan :(

Christensen
05-05-2007, 10:50
Scholes holder ikke evigt, og derfor synes jeg det ville være super hvis Hargreaves kom til klubben. Med Scholes, Carrick, Hargreaves og Fletcher til midtbanen, vil vi være godt besat der. Og hvis fx. Scholes blev skader, vil vi have en super erstatning til ham.
Ingen siger vi SKAL have både Scholes, Carrick og Hargreaves på banen samtidig. De må finde sig i at starte på bænken en gang imellem - og finde sig i et rotationssystem.
Og så når Scholes lægger støvlerne på hylden, så har vi en god erstatning for ham

Hr Hansen
05-05-2007, 10:58
Truppen har været rigtig tynd iår, man kan sige at vi har været heldige med at der hvor vi er stærkest besat (forsvart) har været der hvor skaderne har ramt os.

Hvis midtbanen havde været ramt havde det fandme set skidt ud, ang mesterskab osv.

Vi skal have en klassespiller til Midtbanen Midte og en wing, og ti midten ville Owen da være en fantsitisk signing, han har alt hvad der er brug for, løbevillighed, ok pasning, gode tacklinger og ikke mindst LYSTEN til Manchester United!

KennyN
05-05-2007, 11:11
Godt nok har jeg sagt det før. Men jeg er ret sikker på United endelig får fat i Hargreaves til sommer. Bayern kommer ikke med i CL og vil skifte markant ud i truppen, mens United stadig er ivrig efter at købe Hargreaves som også gerne vil til United.
Tror også han vil være en glimrende spiller, som vil kunne tilføre truppen en masse.

Martinsen
05-05-2007, 11:29
jeg vil have Hargreaves på den bekostning at vi ikke skifter formation! hvis et køb af Hargreaves resulterer i et formation skifte vil jeg hellere være fri, United SKAL spille 4-4-2 og det forventer jeg og hååber også vi gør næste år... jeg tror sagtens det kunne fungere med lidt rotation mellem Carrick, Hargreaves, Fletcher og Scholes...

United DK
05-05-2007, 11:34
Enig med Martinsen.

Vi skal fortsætte med at spille 4-4-2, også selvom vi henter Hargreaves. Så må der være lidt rotation imellem de fire centrale midtbanespillere (Scholes, Carrick, Fletcher og Hargreaves).

Buch
05-05-2007, 11:53
Jeg tænkte på at hvis vi nu fik Owen Hargreaves, så kunne midtbanen se sådan her ud?

____________Hargreaves____________
______Scholes_________Carrick______
____________C. Ronaldo_____________

Smaakage
05-05-2007, 11:54
Jeg tænkte på at hvis vi nu fik Owen Hargreaves, så kunne midtbanen se sådan her ud?

____________Hargreaves____________
______Scholes_________Carrick______
____________C. Ronaldo_____________

Det synes jeg bestemt ikke. Noget af det der har fungeret rigtigt godt og har været en af vores bedste angrebsmuligheder har været vores stærke fløje. Det skal vi ikke give afkald på

Hr Hansen
05-05-2007, 12:21
Flæjene vil jeg bestemt heller ikke give afkald på, de har sammen med rooney skabt et utal af chancer og mål iår, så det ville være dumt at ændre det

AlenM
05-05-2007, 16:28
det kunne være fint med Hargreaves . Han har lysten til Manchester United, hvilket er noget af det vigtigste og foruden det, så er han en rigtigt dygtig slider på midtbanen, som vi mangler lidt. .

så midtbanen kunne se sådan ud..

--------Carrick/Hargreaves-Scholes--------
Ronaldo--------------------------------Giggs.

KristianB
05-05-2007, 17:23
Hargreaves ville være et rigtig godt køb, men jeg mener, lige som et par andre herinde, at hans tilgang ikke skal komme til at betyde fomations skift.

Det ville være meget bedre med et rotations system, tror jeg.

Dines
05-05-2007, 17:48
Enig med mange er jer. Selvom det ligner en god midtbane med de tre samlet i en 4-3-3, så synes jeg stadig vi skal beholde en 4-4-2 med kanter. Scholes er jo heller ikke lige ung mere, og så kan han få flere pauser, og blive sparet, mens Carrick ryger længere frem, og så Hargreaves som skraldemanden.

Rafa86
05-05-2007, 18:01
det kunne være fint med Hargreaves . Han har lysten til Manchester United, hvilket er noget af det vigtigste og foruden det, så er han en rigtigt dygtig slider på midtbanen, som vi mangler lidt. .

så midtbanen kunne se sådan ud..

--------Carrick/Hargreaves-Scholes--------
Ronaldo--------------------------------Giggs.

Synes bare, at det er lidt syndt at sætte en Carrick (182 mio. kr.) på bænken fremfor Owen. På den anden side, så vil det jo også være syndt at sætte Owen på bænken... Så skulle vi måske begynde at spille 4-3-3... men ved ikke helt om det fungere for os???

-------------------VDS----------------

-----Gaz-------Vida------Rio--------Evra-

--------Carrick------Owen-----Scholes---

--------Ronaldo-----Rooney-----Giggs----

SuperVida
05-05-2007, 20:33
Jeg ser utroligt gerne Owen komme til klubben, men tror at det vil betyde at enten Giggs eller Scholes ryger på bænken, da jeg også satser på en ny angriber.

Ved 4-4-2 vil Carrick blive mere offensiv

Ronaldo - Owen - Carrick - Giggs (Scholes på bænken)

Ved 4-3-3 vil Giggs ryge ud og Carrick igen mere offensiv

Carrick - Owen - Scholes

Ronaldo - Ny - Rooney (Giggs på bænken)

Men håber virkelig at Hargreaves kommer og vil faktisk gerne se Michael Carrick i en mere offensiv rolle

Bugge
05-05-2007, 20:59
Jeg bryder mig ikke særlig meget om idéen med at rykke Rooney fast ud på kanten.. 4-3-3 er jeg heller ikke så glad for, så hvis Hargreaves kommer til United, så skal det ikke være bekostning af Carrick/Scholes, men som en del af et rotationssystem..

Kofoed
05-05-2007, 21:18
jeg mener slet ikke at man skal rykke rooney ud på kanten.. han kan da godt spille der men det er slet ikke der han er bedst.. scholes har spillet rigtig godt den her sæson men jeg mener dog at det primært er ham vi skal ofre for hargreaves da det jo er ham han skal overtage på længere sigt såfremt han kommer til klubben.. jeg mener ikke at scholes slet ikke skal spille men mener at hvis der skal være noget rotation skal det ikke være carrick/hargreaves men scholes/hargreaves da det jo er carrick og ham der(forhåbentlig) skal danne midtbanen når scholes ikke kan være med mere..

Hr Hansen
05-05-2007, 21:19
Nu er der så mange der snakker om at spillere skal på bænken hvis der bliver købt nye ind, spillere som Scholes og Carrick ville aldrig ryge fast på bænken, men indgå i roation med Owen eller en anden klassespiller!.

Hvis der bliver spillet ca 60 kampe om året, det ville da være lækkert at kunne roatere mellem Owen, Carrick, Scholes og Fletcher!

så ville der hele tiden være friske spillere til det hårde program som klubben kører

SuperVida
05-05-2007, 23:08
Når jeg i mit indlæg omtaler at Giggs eller især Scholes ville ryge på bænken, mener jeg selvfølgelig ikke, at han vil sidde på bænken til være eneste kamp. Jeg er helt enig i, at han vil blive roteret engang i mellem.

Blot vil Hargreaves erstatte Scholes i de kampe, hvor vi spiller i stærkeste opstilling.:)

Martinsen
06-05-2007, 00:00
Når jeg i mit indlæg omtaler at Giggs eller især Scholes ville ryge på bænken, mener jeg selvfølgelig ikke, at han vil sidde på bænken til være eneste kamp. Jeg er helt enig i, at han vil blive roteret engang i mellem.

Blot vil Hargreaves erstatte Scholes i de kampe, hvor vi spiller i stærkeste opstilling.:)

forstå bare ikke hvordan vores bedste spiller(Scholes) ikke kan indgå i den stærkeste opstilling :confused:

Kofoed
06-05-2007, 08:58
forstå bare ikke hvordan vores bedste spiller(Scholes) ikke kan indgå i den stærkeste opstilling :confused:

Jeg syntes heller ikke at man skal spille det sådan at scholes ikke skal være med i vores stærkeste opstilling men når man så er inde i en periode som vi er nu hvor alle kampe gælder guldet så er det lækkert at vi kan skifte mellem scholes og hargreaves og lige meget hvem der spiller så er det stærkeste opstilling..

Martinsen
06-05-2007, 10:15
Jeg syntes heller ikke at man skal spille det sådan at scholes ikke skal være med i vores stærkeste opstilling men når man så er inde i en periode som vi er nu hvor alle kampe gælder guldet så er det lækkert at vi kan skifte mellem scholes og hargreaves og lige meget hvem der spiller så er det stærkeste opstilling..

der er jeg helt enig, det ville være god til Scholes at få et hvil fra tid til anden.. blandt andet i CL så vi ikke skal tænke på hans kort uafbrudt, det er ikke til at holde ud... men jeg er samtidig helt sikker på at Scholes vil indgå når vi spiller i stærkeste opstilling...
alt andet ville være meget mystisk

Kofoed
06-05-2007, 10:29
der er jeg helt enig, det ville være god til Scholes at få et hvil fra tid til anden.. blandt andet i CL så vi ikke skal tænke på hans kort uafbrudt, det er ikke til at holde ud... men jeg er samtidig helt sikker på at Scholes vil indgå når vi spiller i stærkeste opstilling...
alt andet ville være meget mystisk

Ja præcis men det er altid en kæmpe ro for træner og spillere at vide at lige meget hvem der spiller så er det ikke en svækkelse af holdet og så skal man ikke tænke på at spare sig til næste kamp da de vil kunne skiftes i de hårde perioder hvis der er brug for det.. og så er der trods alt også en del forskel i deres spil.. de er begge to gode til at erobre og tage de tacklinger der er nødvendige men efter hvad jeg har set så er scholes noget mere offensiv end hargreaves..

SuperVida
06-05-2007, 11:01
Jeg vil skam gerne stadig se Scholes have en vigtig rolle for os, men hvis vi henter Hargreaves bliver det næppe for at erstatte Carrick, som vi brugte 18,6 mio. £ på at købe for et år siden. Og når folk, inklusiv mig selv, ikke er så meget for at spille 4-3-3, kan jeg kun se at Scholes langsomt vil sive ud af den stærkeste opstilling.

Jeg tror personligt at SAF vil spille 4-3-3, men håber det ikke og så er det vel desværre også et stort spørgsmål om, hvorvidt Scholes kan fortsætte med at præstere på det høje niveau, som han har lagt for dagen i denne sæson, men hvis han kan det bliver det meget interessant, at se hvad SAF har tænkt sig.

Men ligegyldigt hvad vil Hargreaves føre til en endnu stærkere og breddere trup

Smaakage
06-05-2007, 11:27
Der går meget snak om en 4-3-3 her. Personligt håber jeg virkeligt ikke at vi skal spille med den igen, og specielt ikke med Roon på toppen.
Rooney får ikke noget ud af det når han er alene på toppen, og Giggs og Ronaldo er for langt ude på fløjen til at kunne supplere ham.
At vi så kontrollerer midten - Især med en trio der hedder Scholes - Carrick - Hargreaves - Er ligemeget hvis vi ikke har et ordentligt angreb. Og det synes jeg tit vi mangler når Roon er alene på top.

Daniel
06-05-2007, 18:40
Perfekt med et system hvor Hargreaves, Carrick og især Scholes
kunne sidde over en gang imellem...Husk på at vi spiller 55-60 kampe på en sæson...

Trankjær
06-05-2007, 22:49
Helt enig i at vi skal have en spiller mere til den centrale midtbane, og meget gerne Hargreaves. Gattuso kunne også være en mulighed, der er lidt Keane over ham, men tror ikke rigtig på at han kan lokkes fra Milan.

Er slet ikke enig i at det kommer til at betyde at Scholes, Carrick eller Giggs kommer på bænken. Selvfølgelig vil de det en gang i mellem, som de også har været i år, men de vil komme til at spille ligeså mange kampe som i år hvis de undgår skader. Det vil bare betyde færre kampe hvor vi skal spille med f.eks. O'Shea på den centrale midtbane og selvom jeg godt kan lide O'Shea, så har han altså ikke klassen til at spille derinde, hvis vi vil vinde trofæer! Tænk lige hvis enten Scholes eller Carrick havde været skadet i et par måneder i denne sæson...!

Udover en central midtbanespiller kunne vi godt bruge en kantspiller (især hvis Park er væk i lang tid) der kan dække begge sider og også meget gerne en angriber. Solskjær, Saha og Smith har gjort det udemærket på skift i år, men Solskjær er ovre sine bedste dage, Saha bliver ved med at være meget skadet og Smith ser jeg mere som en backup spiller (der dog altid fighter 100%).

LosMejia
07-05-2007, 01:46
Hargreaves er helt sikkert en super midtbanespiller, og jeg mener at mange tit undervurderer hans kreativitet. Men den eneste mulighed som jeg ser hvis vi køber ham, ville være at lade ham og Scholes roterer, og når Hargreaves så spiller skal de være Carrick der indtager den lidt mere offensive del på midtbanen. Dog er der nogle få ting som bekymrer mig omkring dét.
For det 1. er Carrick og Scholes to vidt forskellige typer, og det betyder at holdet ville komme til at spille på to dybt forskellige måder, Scholes støder med frem som en ekstra angriber næsten, mens Carrick mere ville fordele bolden rundt stille og roligt, og det er Carrick fantastisk til, men så er jeg bange for at midtbanen kommer til at mangle noget uforudsigelighed, som netop er det jeg mener Scholes giver.

For det 2. er jeg bange for at Carrick ville have svært ved at finde rytmen hvis han ofte skulle skifte mellem at være offensiv og defensiv.

Som mange andre skriver kunne man jo også gå over i en 4-3-3, men jeg mener simpelthen ikke det ligger til United - Rooney er jo ikke den slags angriber der skal ligge alene, men han er derimod en af verdens bedste hvis han har en god makker, hvilket jeg i øvrigt synes han har både i Smith og Saha.

robinho
07-05-2007, 08:03
men han er derimod en af verdens bedste hvis han har en god makker, hvilket jeg i øvrigt synes han har både i Smith og Saha

bortset fra at smith, efter et flot comeback fra sin skade, er ved at falde tilbage i sin gamle vane, med ikke at lave mål, og endda ikke engang kommer til chancer.

Saha er for meget skadet. Du kan ikke regne med ham over en sæson, som en 1.angriber der spiller de der 45-50 kampe som ruud gjorde og som rooney gør nu

Bugge
07-05-2007, 08:25
Vi skulle gerne have en angriber som scorer lige lidt flere mål end Saha/Smith for hvis Rooney har en angrebsmakker som scorer mål på samlebånd, så har vi et ualmindelig giftigt angreb..

LosMejia
07-05-2007, 14:19
Jeg er faktisk ikke enig, smith arbejder så meget at han skaber ualmindeligt meget plads til sine medspillere, og han er da også først lige begyndt at komme i form. Jeg mener han er rigtig stærk, og vi må i hvert fald ikke skille os af med ham.

Gelle
07-05-2007, 16:10
Tror man køber Hargreaves for ikke at belaste scholes så meget har er jo ved at være oppe i årene og stopper vel også på et tidspunkt. Men hargreaves vil nok ikke være tilfreds med at sidde på bænken. men ved sku ikke´.

Renatommo
11-05-2007, 11:43
I følge The Times, skulle handlen meget snart være på plads, allerede ved starten af transfermarkedets åbning.

KennyN
11-05-2007, 12:04
I følge The Times, skulle handlen meget snart være på plads, allerede ved starten af transfermarkedets åbning.

Det kan selvfølgelig godt passe. Men hvor tit har vi ikke hørt disse historier.? Forleden havde United roppet ham, pga hans høje pris. Så aviserne gør jo alt for at sælge godt..
Vil se Hargreaves på Old Trafford med Sir Alex og en rød United trøje, før jeg tror på det..

Gelle
11-05-2007, 12:07
Det kan selvfølgelig godt passe. Men hvor tit har vi ikke hørt disse historier.? Forleden havde United roppet ham, pga hans høje pris. Så aviserne gør jo alt for at sælge godt..
Vil se Hargreaves på Old Trafford med Sir Alex og en rød United trøje, før jeg tror på det..

Vil jeg os, men vil da gerne have ham til klubben.
Og tror da også at vi nok skal få ham, hvis Bayern ikke sætter prisen for høj op.

Renatommo
11-05-2007, 12:07

Det er selvfølgelig rigtigt, men er ret så sikker på at vi nok skal få ham til sommer :D.

Buch
11-05-2007, 12:10
Virkelig klasse hvis vi får ham (:

Don Kafai
11-05-2007, 12:13
Ja lige pt taler alt for et skifte. Bayern vil sælge. United vil købe, og han vil selv gerne væk. Men problemet ligger jo i prisen. Skulle ikke undre mig hvis Bayern kræver mere end United vil betale, men hvis man ser på det objektivt, så er en fair pris ca. 200 mio kr. dvs ca 16-17 mio pund. Alt derover er for meget at give, og selvom jeg gerne vil have ham i klubben skal det ikke være for enhver pris...

Dines
11-05-2007, 16:24
Jeg tror godt vi får ham, hvis tingene og prisen holder sig på dette niveau her. Hvis Bayern presser citronen endnu mere med pengene, så tror jeg vi springer fra, og istedet kaster blikket mod en Sidwell fra Reading, der er på fri transfer.

Bugge
11-05-2007, 17:38
Jeg kunne godt forestille mig at Bayern holdt lidt igen med de voldsomme prisstigninger på hargreaves, for de klarer sig rigtig skidt for tiden og har brug for noget nyt blod.. Faktisk et halvt nyt hold ifølge dem selv..

Allan
18-05-2007, 11:52
Jeg kunne godt forestille mig at Bayern holdt lidt igen med de voldsomme prisstigninger på hargreaves, for de klarer sig rigtig skidt for tiden og har brug for noget nyt blod.. Faktisk et halvt nyt hold ifølge dem selv..

Tror også Bayern er klar til at sælge billigt for at få penge i kassen til forstærkninger, så united står om muligt med de bedste kort pt, da Bayern som sagt har brug for penge og ikke kan tillade sig at presse citronen alt for meget i frygt for at United springer fra.

KaptajnKjaer
18-05-2007, 12:31
Tror også Bayern er klar til at sælge billigt for at få penge i kassen til forstærkninger, så united står om muligt med de bedste kort pt, da Bayern som sagt har brug for penge og ikke kan tillade sig at presse citronen alt for meget i frygt for at United springer fra.

Tror jeg egentlig ikke. Har hørt de skulle have 1 mia. i klubkassen og jeg tror ikke de har brug for at finansiere deres indkøb i år. Tror mere de har brug for at gøre plads til dem. Og der er jo snak om en kæmpe udrensning og det er der vi er heldige.

Hargreaves er jeg sikker på ryger, han spiller med hjertet et andet sted og de kan ikke holde meget mere på ham.Tror stadig prisen er høj, bare mere realistisk nu. Tror vi kommer til at slippe lige så meget som vi gjorde for Carrick for manden. Jeg er næsten sikker på et køb med mange klausuler. Altså dyr succes og billig fiasko.

Hr Hansen
19-05-2007, 22:17
ifølge tyske medier kommer han til Manchester United for ca 186 Mio DKR. en udemærket pris. og der er sikkert en masse klausuler med i den... jeg glæder mig til at (måske) se ham i den røde trøje!

http://www.spiegel.de/sport/fussball/0,1518,483724,00.html

snegl
19-05-2007, 23:47
Det lyder som en udemærket handel, når nu man måske havde regnet med de ville presse citronen endnu mere.. Men det bliver sikkert en handel med samme slags klausuler som med Carrick.. hvis Spiegel vel og mærke taler sandt.. det håber jeg

Benzet
20-05-2007, 00:06
Jeg har hele tiden argumenteret for en handel af Hargreaves, da han med stor sandsynlighed kan spille pladsen ved siden af Scholes på midten, som vi aldrig helt har fået fyldt ud siden Keane. Men er netop en central midtbanespiller til den pris, det vi har aller mest brug for? Personligt ville jeg hellere have set en ny angriber i truppen, idet Rooney og Saha er de eneste, der holder et nogenlunde konstant højt niveau. Heraf er Saha desværre for tit skadet. Dette problem så vi konkret, da vi var "tvunget" til at leje Henke.

BillyTheKid
20-05-2007, 01:48
Så skulle han vist også være betalt.

Tror godt han kunne blive en succes, han har vist udemærket form i år for Bayern, men stadig ikke videre skræmmende.
Han virker dog som en sulten spiller der har mod på mere, og det er netop sådanne spillere man skal købe.
Spillere der er gået lidt i dødvande og bare venter på at blive sparket igang. Præcis ligesom med Vidic, Evra og VDS

Benzet:

Hvorfor skulle der ikke være penge til flere handler? Vi kender selvfølgelig ikke United transferbudget, men vi ved SAF har været ude og sige han har en top tre som han meget gerne ser i klubben. Lur mig ikke om der er en angriber blandt dem

robinho
20-05-2007, 07:48
altså nå fergie går ud og siger de kigger på 3 forstærkninger, og at man nok ikke skal hive den største studenterhue ned over ørene for at regne ud at hargreaves var imellem dem, jamen så kalkulere man jo med mange penge, for vi bød vist nok et nogenlunde tilsvarende beløb på hargreaves sidste jul, så dermed ved vi han nok koster omkring det samme nu.

Hvis jeg skal være den store matematiker, så tror jeg at fergie, hvis man tager med at han ingen penge brugte i januar, og at han sidste sommer "kun" købte carrick, men fik alle pengene ind igen ved salget af ruud(cirka), jamen så tror jeg der ligger en pulje på ca 600 mio kr (50 mio pund) og venter på fergie her i sommerferien. Lad os så sige at hargreaves koster ca 180 af dem. Jamen så er der 420 mio kr til to spillere yderligere. Og hvis det blev nani for ca. 150 og måske huntelaar for noget lignende jamen, så er der stadigvæk lidt penge at ligge tilbage i kassen, og mon ikke vi sælger en enkelt eller to.

ChristianH.
20-05-2007, 09:18
Jeg respekterer Hargreaves, og mener han er en god all-round spiller. Men som jeg har sagt utroligt mange gange, trods for folks modargumentation, synes jeg ikke at en klub som Manchester United har plads til både Hargreaves og Carrick samtidig på midtbanen.

Hellere 4-4-2 og en ny god angriber, end 4-5-1 med Carrick + Fletcher/Hargreaves. Men jeg er også sådan en fodboldromantiker.

Btw, en unavngiven kilde siger at Owen Hargreaves vil skriver under i morgen. Normalt plejer jeg ikke at gå op i den slags tynde rygter, men min intuition siger mig at denne her passer.

United-Allan33
20-05-2007, 09:36
Hvem siger det bliver en midtbane med Carrick og Hargreaves?? Jeg kunne godt se en Carrick ryge på bænken, eller det er ihvertfald det jeg håber sker hvis/når vi køber Hargreaves..

Jeg tror i øvrigt ikke at pengene fra købet af Hargreaves går fra dette års transfer budget men derímod sidste års, så der skulle være nok til at hente en ny angriber..Håber jeg

Dines
20-05-2007, 09:39
Så ser vores første transfer ud til at komme her i løbet af ugen. Jeg har altid gerne vil have Hargreaves, for jeg ser ham som en god afløser til Schoels, hvor Carrick så ryger mere frem som den offensive spiller. Eller måske en 4-3-3. Med Rooney og Ronaldo på kanterne, og så en ny angriber?

Jeg er sikker på han er officielt United-spiller inden på søndag næste uge. :)

Dines
20-05-2007, 09:40
Hvem siger det bliver en midtbane med Carrick og Hargreaves?? Jeg kunne godt se en Carrick ryge på bænken, eller det er ihvertfald det jeg håber sker hvis/når vi køber Hargreaves..

Jeg tror i øvrigt ikke at pengene fra købet af Hargreaves går fra dette års transfer budget men derímod sidste års, så der skulle være nok til at hente en ny angriber..Håber jeg

Jeg tror ikke ligefrem at Carrick bliver købt for 200 millioner kr., og så året efter ryger på bænken. Faktisk har han iøvrigt spillet en klasse sæson, og han har vist sig at være pengene værd indtil nu.

KennyN
20-05-2007, 09:48
Endelig ser det ud til at Hagreaves købet er ved at falde på plads. Glæder mig til at se ham i United, da jeg mener han vil passe perfekt ind på holdet.
Og 17 mio. £ er vel fair nok, for en dygtig central midtbanespiller..

United-Allan33
20-05-2007, 10:32
Jeg tror ikke ligefrem at Carrick bliver købt for 200 millioner kr., og så året efter ryger på bænken. Faktisk har han iøvrigt spillet en klasse sæson, og han har vist sig at være pengene værd indtil nu.

Jeg er sikker på at grunden til Fergie købte Carrick i sidste sæson var usikkerheden omkring Scholes, så han ville have Carrick som måske kunne spille hans plads ved siden af Hargreaves hvis Scholeas stadig skulle døje med sin skade, eller ikke finde formen igen. Nu hvor Scholes har fundet formen, så er der ingen tvivl om at han bliver vores klart 1 valg med Hargreaves ved siden af sig.

Desuden mener jeg bestemt ikke Carrick har bevist sit værd, han falder helt igennem mod de store hold, hvorimod han er ok mod de små..

Bugge
20-05-2007, 10:53
Det handler ikke om hvorvidt Carrick skal bænkes eller ej.. Det handler om at have en central midtbane som man kan rokere rundt så det ikke er de samme 2 midtbanespillere der skal spille samtlige kampe på en sæson.. Der spilles jo omkring en million kampe om året og både Carrick, Hargreaves og Scholes har brug for lidt aflastning engang imellem..

Bugge
20-05-2007, 11:02
Hvornår er det i øvrigt transfermarkedet starter :D?

KennyN
20-05-2007, 11:10
Det åbner vist først 1. juli og lukker 31. august kl. 24.00...

Men man kan jo sagtens indgå aftaler nu, som are først træder i kræft pr. 1. juli..

MadsG
20-05-2007, 11:13
Desuden mener jeg bestemt ikke Carrick har bevist sit værd, han falder helt igennem mod de store hold, hvorimod han er ok mod de små..

Mener da ikke han faldt igennem i kampen i går. Han spillede utroligt sikkert.

ChristianH.
20-05-2007, 11:34
Lille input;

Carrick blev købt som erstatning for Keane, og ikke som en ny Scholes. Uanset hvad folk mener om manden på godt og ondt, er og bliver Carrick aldrig en ny offensiv midtbane figur som Paul Scholes.
Han er en motor og spillestyrer, og har et godt pasningsspil. Men mener personligt stadig, at han ikke er offensiv nok, til at skabe en duo med Hargreaves.

Og naturligvis er der rotationssystem, så alle midtbanefolk får spilletid. Men alle hold har sig til en vis grænse stadig en idealopstilling, og Hargreaves' købspris, er stadig ret høj.

snegl
20-05-2007, 11:42
Hargreaves kan så også spille højrekant.. Så jeg synes han er en god spiller at købe.. Og jeg tror ik det betyder at man nedprioriterer Carrick nu.. Nu har man bare den breddespiller man har manglet
Men der er mange muligheder på midtbanen, så jeg kan ikk se hvordan det skulle blive helt uløseligt..
Spillede Carrick ikk lidt offensivt i Spurs egentlig?

Dines
20-05-2007, 11:46
Jeg er sikker på at grunden til Fergie købte Carrick i sidste sæson var usikkerheden omkring Scholes, så han ville have Carrick som måske kunne spille hans plads ved siden af Hargreaves hvis Scholeas stadig skulle døje med sin skade, eller ikke finde formen igen. Nu hvor Scholes har fundet formen, så er der ingen tvivl om at han bliver vores klart 1 valg med Hargreaves ved siden af sig.

Jeg synes Carrick har været spillet over forventning. Han startede svagt, men her det sidste halve år synes jeg han har været en af vores bedste mænd. Falder igennem i de store kampe? Roma hjemme, Arsenal ude, Chelsea igår. Jeg synes bestemt ikke han falder igennem i de store kampe tværtimod.

Mht til et køb af Hargreaves tror jeg enten at man skifter formation til 4-3-3, eller også så rokerer de rundt, så de får pauser ind imellem. Der bliver jo spillet utrolig mange kampe i løbet af et år, og derfor er det godt at kunne bytte lidt rundt på sine spillere. Hvem der så kommer til at starte i de store kampe, når alle er fit ved jeg ikke. Men der er ingen tvivl om, at Hargreaves ikke bare kommer direkte i startopstillingen, men at han skal arbejde for at slå Scholes og Carrick af.

United DK
20-05-2007, 12:24
Hargreaves bliver købt, så man kan rokere mellem ham, Carrick og Scholes, og man skal lige huske på, at vi ikke er helt uduelige uden Scholes, for vi slog Roma 7-1 uden ham, og selvom Scholes er en klassespiller, som er vigtig for holdet, så er han ikke uundværlig.
Desuden har han i denne sæson, fået et voldsomt temperament, som om han går ind og agere Keane, dog med den konsekvens, at han trækker utrolig mange kort, og nogengange også røde, fordi han ikke har samme klasse som Keane, når det kommer til at rydde op på midtbanen.

KingK
20-05-2007, 12:29
Synes at det er et røverkøb United har gjort med Hargreaves - da han tilsyneladende er 10 mio. kroner billigere end sidste sommer:)
desuden er der nok nogle klausuler, som gør at de bliver betalt efter succes i klubben osv.!

Det er godt at der så er styr på midtbanen, og SAF kan fokusere på andre områder som trænger til en mindre "opgradering". Håber at det næste område der bliver styrket er i angrebet, da vi teknisk set ikke har nogen angribere på banen når Rooney er alene på toppen - lige som kampen mod Chelsea i FA viste!!!

PL-pedersen
20-05-2007, 13:56
hargreaves kommer til united...
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-7013133.html?forside

Oscar
20-05-2007, 14:22

Er Roma et lille hold? Synes egentlig han gjorde det fortrineligt. Nok om det. Altså jeg ville, som jeg har sagt mange gange, hellere have en De Rossi til Utd. Mener han har mere fighter instinkt, hvor hargreaves er mere bøvet, men stadig dygtig. Tror det bliver en 4-2-3-1 hvis han kommer til klubben.

-------------VDS/Foster(forhåbenligt)
--Gaz------Ferdi--------Vida------Evra----
---------Carrick---------Hargreaves-------
Ronaldo---------Scholes---------Giggs----
----------------Rooney--------------

SAF siger dog giggs skal spille mere centralt i næste sæson, men vi får jo at se..

Allan
20-05-2007, 14:30
Er Roma et lille hold? Synes egentlig han gjorde det fortrineligt. Nok om det. Altså jeg ville, som jeg har sagt mange gange, hellere have en De Rossi til Utd. Mener han har mere fighter instinkt, hvor hargreaves er mere bøvet, men stadig dygtig. Tror det bliver en 4-2-3-1 hvis han kommer til klubben.

-------------VDS/Foster(forhåbenligt)
--Gaz------Ferdi--------Vida------Evra----
---------Carrick---------Hargreaves-------
Ronaldo---------Scholes---------Giggs----
----------------Rooney--------------

SAF siger dog giggs skal spille mere centralt i næste sæson, men vi får jo at se..

Nu har Fergie jo sagt vi mangler speed i angrebet, så jeg tror OVERHOVEDET ikke vi kommer til at spille med kun 1 angriber.

Vi vil som nu spille 4-4-2 og med Carrick, Scholes, Hargreaves, Giggs og Fletcher i rotation om den centrale midtbane.

Rafa86
20-05-2007, 14:32
Velkommen til Hargreaves. Tror og håber han bliver en stor spiller i Uniteds trøje og håber han kan nå det niveau han nåede under VM i 2006.

p.s. ENDELIG fik vi ham :)

Oscar
20-05-2007, 14:41
farten kunne sagtens kommer over fløjene...Ronaldo spiller jo alligevel nærmest hængende angriber, og giggs skal vist ikke løbe så meget mere..

Oscar
20-05-2007, 15:13
Så bliver det vist ikke mere officielt:
http://www.fcbayern.t-com.de/de/aktuell/news/2007/11951.php?fcb_sid=0dc9f0d1debb65a1d827c7745bf2bd99

Ikke noget på vores hjemmeside endnu, men det kommer nok når(hvis) han består lægetjekket

KennyN
20-05-2007, 15:37
Første handel i hus. Fantastisk..
Ville være pefekt hvis sommerens indkøb og salg blev klaret her indenfor de næste par uger. Så kunne vi lukke for rygterne og istedet fokusere på den trup vi har..

elmegaard
20-05-2007, 15:39
Første handel i hus. Fantastisk..
Ville være pefekt hvis sommerens indkøb og salg blev klaret her indenfor de næste par uger. Så kunne vi lukke for rygterne og istedet fokusere på den trup vi har..

præcis. det ville skabe maksimal fokus på optakten, og ikke hvilke nye spillere, der evt. ville støde til truppen. så er der selvfølgelig også mere tid til at spille de nye spillere ind (den daglige træning, træningskampe osv.).

Martinsen
20-05-2007, 15:47
velkommen til Owen Hargreaves... en handel man vidste der ville komme på et tidspunkt... jeg sidder lidt med blandede følelser her efter købet, for jeg frygter virkelig at der kommer et formation skifte i United, og vi vil gå væk fra vores normale 4-4-2 for at gøre plads til Scholes, Carrick og nu også Hargreaves...

men på den anden side kan jeg også godt lide Hargreaves og tror han bliver en sucess, og vi kan virkelig tale med i de store kampe i krigen på den centrale midtbane... men jeg har fuld tillid til at Ferguson vælger at gøre det rette...

Smaakage
20-05-2007, 16:02
Tja. Der er vist ikke så meget at rafle om mere - Handlen skulle være i hus.

Må indrømme at jeg ikke helt ved hvad jeg synes om denne handel. Vi har nu 3 virkelig gode midtbanespillere i truppen, og jeg frygter derfor meget en 4-3-3, som bare ikke virker for os. Det ligner det mest logiske nu. Og at købe ham som en erstatning for Scholes virker for tidligt og mærkeligt, især med den sæson Scholes har haft.
Og at bruge ham som rotationsspiller virker også mærkeligt. At have 3 spillere der bør være i kamp hver uge og som skal skifte vil ødelægge rytmen og forståelsen spillerne imellem.
Men okay, vi har da en bred trup på midten nu. Nu får vi af se hvad der sker.

snegl
20-05-2007, 16:06
Jeg kan slet ik forestille mig hvor der skulle blive plads til en Oliveira fra Porto nu.. eller en anden midtbanespiller for den sags skyld..
Nu regner jeg med vi bruger resten af pengene vi angiveligt skulle have på en dyr angriber selvom det vil mindske Rossi's chancer
Vi får vel en ret bred trup med måske for mange stjerner, hvis vi køber 2 mænd mer..

Kofoed
20-05-2007, 16:23
Jeg er rigtig glad for at vi nu har hargreaves sikret så vi ikke skal tænke mere på det.. han kan gå hen og blive rigtig vigtigt især i de store kampe.. men er ikke så vild med hvis vi skal spille 4-3-3 men er heller ikke så tosset med at de skal rotere.. det er trods alt 3 spillere der bør starte inde hver gang.. men tror på at fergie ved hvad han laver og han skal nok få det til at køre..

jeg mener ikke at vi absolut SKAL købe en angriber her til sommer.. vil meget hellere satse på en wing som erstatning for giggs.. når vi får rossi tilbage syntes jeg vi skal give ham chancen og med ronaldo og en anden god kant skal rossi og rooney nok få rigeligt med chancer til at score.. så er det bare op til dem og udnytte det..

Ronaldo7
20-05-2007, 16:49
Hvis han kommer til os, jamen så vil jeg blive rigtig glad... Jeg tror næppe man skal frygte at vi skifter spillestil el. for at få plads til allesammen... Det er meget vigtigere at have en bred trup med alle de kampe som skal spilles gennem sæsonen - der er rigeligt med kampe til alle spillere. Vi skal jo også gerne kunne sætte kvalitet ind på banen og lidt konkurrence om pladserne skader jo heller ikke...

JakobR
20-05-2007, 17:08
http://en.wikipedia.org/wiki/Owen_Hargreaves

I følge wikipedia spiller han allerede i United.

Godt køb. Håber virkelig han slår igennem. Desværre for ham tror jeg bare det bliver hård kamp på pladserne i det Scholes og Carrick sidder tungt på den centrale midtbane.

Flax_Generous
20-05-2007, 17:11
Hargreaves er fint køb. Jeg tror egentlig ikke, at vi som udgangspunkt vil benytte ham som klassisk holding midfielder, men det er nyttigt at have en spiller, der kan benyttes i sådan en position, hvis vi møder en klasse midtbane eller en spiller som Kaka'. Det virker ikke helt som om Fletcher har evnerne til det. Ikke endnu i hvert fald. I alle tilfælde tror jeg, at Hargreaves som udgangspunkt vil gå direkte ind i samme box-to-box-rolle som Carrick og Scholes. Altså rotere med dem. Jeg mener også, at han er dygtig nok offensivt til at spille en sådan rolle.

Desuden kan han spille højreback, hvis Gaz er skadet. Brown og O'Shea er stærke defensivt, men Hargreaves vil sandsynligvis kunne tilføre langt mere offensivt fra den position. Det har vi manglet lidt i Gaz' alt for lange skadesperiode.

Og så har jeg lige en kommentar til alle dem, der mener, at vi spiller 4-4-2 for tiden. Det synes jeg ikke, at vi gør. Vi har rigtig nok 4 i forsvarskæden og 2 centrale midtbanespillere, men de resterende spillere er ikke til at placere i en talkombination. Giggs, Ronaldo og Rooney skifter alle position og kan ikke karakteriseres som værende kun wings eller hængende angribere. De er lidt en blanding af disse traditionelle fodboldroller. Helt oppe foran har vi så en enlig angriber. I denne sæson har det oftest været Henke, Saha og til sidst Smith. Hvis vi endelig skal finde på en talkombination, så er det nok 4-2-3-1. Det minder egentlig meget om Romas nuværende totalfodbold-taktik.
Når vi møder store hold trækker vi så den enlige angriber ned lige bag de to centrale midtbanespillere, for at få lidt ekstra ballast. Her vil Hargreaves være særdeles nyttig. Det er dét som kan have en invaliderende indflydelse på vores offensive flow og spil, men i bedste tilfælde så sandelig også har det på modstanderens spil. Det vil altså sandsynligvis være nogle målfattige kampe med sådan en taktik.

I min optik mangler vi stadig en (skadesfri) angriber til vores 4-2-3-1 og en hurtig og målfarlig wing/hængende angriber til vores 4-1-2-3.

Dines
20-05-2007, 18:37
Så har vi fået Hargreaves. Nu er det sikkert. Når Beckenbauer går ud og siger det, er det afgjort. Jeg glæder mig til at se ham med den røde-trøje. :)

Don Kafai
20-05-2007, 18:52
Ja hvad kejseren siger er lov. Desværre siger han også at de har fået en fin aftale, hvilket jeg tolker som at United har betalt overpris for ham. Det er en handel der er anslået til ca 17 mio pund, men når man tænker på at han ikke er specielt ung mere, og han selv gerne vil væk, og Bayern ikke er med i CL næste år osv osv, så tror jeg sagtens United kunne have sluppet billigere. Men jeg er meget glad for han er kommet til klubben. Super køb.

KaptajnKjaer
20-05-2007, 19:04
Men jeg tror den har ligget meget på Uniteds præmisser og aftalen ligner en meget ala Carrick.

Jeg tror vi har slipper omkring 100 mio. måske 120 mio. med det samme og de sidste 70-50 mio. ryger hvis vi får succes. Og på den måde bliver de sidste penge jo tjent inde i form af et mesterskabet og for mig at prisen mere rimelig. Ydermere tror jeg Bayern er blevet nød til at falde rigtig meget i pris da der for det første ikke rigtig var meget andet interesse for Hargreaves fra andre sider end United og der skal være kæmpe revolution på det hold.

Men er meget enig i det som Flaxy_Geggie siger, tror nemlig heller ikke han får en decideret defensiv rolle. Mere en ala Carrick og Scholes har nu.
Når man tænker over det er Hargreaves lidt en spiller ala Scholes faktisk, bare defensivt orienteret (også der evnerne er bedst) de er begge fightere bare med egenskaberne to modsatte steder. Og det tror jeg er super for truppen og bredden, Carrick står lidt ude for de to med sin mere elegante spillestil.

At Hargreaves kommer til klubben kan også give Rooney lidt mere frihed måske, og gøre han ikke i samme grad også skal knokle defensivt som vi ser ham gøre. Her kan Hargreaves tage et større slæb og Rooney kan dovne den lidt mere af oppe foran hvilket kan føre til flere chancer da vi ikke lige pludselig ingen har på toppen. Denne dimension tror jeg også er rigtig sund for holdet. Det skal dog siges jeg stadig tror Rooney vil knokle som en gal, offensivt som defensivt, men nu kan han få lidt mere lov til at være angriber.

Det spændende er nu, hvad pengene mere rækker til!

Kofoed
20-05-2007, 19:27
jeg syntes nu hvor vi har fået hargreaves at vi mangler en ny scholes.. altså en fighter der har sine bedste egenskaber offensivt.. jeg syntes carrick har været god for os men han er mere defensiv end offensiv som jeg ser det.. kan godt være han kan omskoles til en offensiv midt men er ikke sikker..

Thomas
20-05-2007, 19:39
Alt tyder nu på en handel, så velkommen til Hargreaves. Det bliver spændende at se, hvad han kan, og om han kan gå i spænd med Scholes og Carrick. Kan han godt få nogle pre-seasons kampe egentlig?

Smaakage
20-05-2007, 19:53
Alt tyder nu på en handel, så velkommen til Hargreaves. Det bliver spændende at se, hvad han kan, og om han kan gå i spænd med Scholes og Carrick. Kan han godt få nogle pre-seasons kampe egentlig?

Naturligvis. Han skifter jo nu her d. 1. hvis alt går vel, og der går lidt tid indtil de første træningskampe spilles

Bugge
20-05-2007, 23:10
Fantastisk at vi har fået Hargreaves.. Det gik jo heldigvis hurtigt og problemfrit :D

Jeg kunne forestille mig at Ferguson beholder 4-4-2, køber en ny angriber ved siden af Rooney og så skiftes til at bruge Carrick, Scholes og Owen..

KristianB
20-05-2007, 23:23
Dejligt at vi har fået Owen.

Jeg er ligesom mange andre ikke meget får vi skifter fomation. Men tror ikke vi gør det. Tror ligesom Arjon siger at han køber en angriber og så lader Carrick, Scholes og Hargreaves køre i et rotations system.

Så kan Fergie, som andre også er inde på bruge de alle 3 i de store kampe, for at styrke midtbanen.

Smaakage
21-05-2007, 07:28
Fantastisk at vi har fået Hargreaves.. Det gik jo heldigvis hurtigt og problemfrit :D

Hurtigt og problemfrit ? Var ikke de to ord der først sprag op i knolden af mig når jeg tænker på Hargraves. Så vidt jeg huske har det taget 1½ år at få en spiller hentet hjem, og det kan ikke ligefrem kaldes problemfrit med både et brækket ben, spilleren blive meget upopulær i Bayern, og forholdet imellem de to klubber forværret

Bugge
21-05-2007, 11:51
Og ironi er åbenbart en by i Rusland, kan jeg se..

Martinsen
21-05-2007, 12:24

og du var endda så flink at sætte en smiley bagved :D

Smaakage
21-05-2007, 14:35

Jeg fulgte ikke med i geografi :(

robinho
21-05-2007, 15:09
nu snakker mange af jer om hvorvidt at hargreaves ankomst vil betyde farvel til 4-4-2, eller om det bliver.

Men når nu vi ser united spille, hvor meget 4-4-2 synes i så lige der er over det?????

Ronaldo og giggs ligger tit længere oppe i banen end for eksempel rooney( hvis saha eller en anden spiller fremme)

derfor vil jeg snare sige vi spiller noget 4-2-3-1, hvor carrick og scholes ligger bagved ronaldo- rooney og giggs, som skiftes til at støde op ved siden af smith eller saha( eller forhåbentlig en anden efter ferien :p )

KennyN
21-05-2007, 21:47
Angående al spekulationen med 4-4-2, 4-3-3 osv osv. Drop det dog. Når først kampen er i gang er det fuldstændig ligemeget hvad systemet hedder. Med de spillere vi har, er det meget fleksibelt, da de hele tiden rykker rundt og søger nye områder. Så tal kombinationen er ikke så væsentlig. Det er jo selve spillet der er det vigtige.!

Når nu Hargreaves kommer til United, skal man jo også lige huske på han har behov for lidt tid til at falde til i Manchester i på holdet. Han har aldrig boet i England og aldrig spillet i Premier League.
Vi så det tog Vidic og Evra et havlt års tid. Alle svinede dem til i starten og kunne ikke se meningen med dem, men de har jo begge været helt forrygende i denne sæson.
Så husk, at give ham tid inden man forventer mirakler fra manden. Selv om man koster 17 mio. £ skal man jo lige vænne sig til noget nyt..

Damien
21-05-2007, 22:16
Velkommen til Hargreaves, men jeg håber stadig Carrick og Scholes er førstevalg så længe vi spiller med 2 angribere..

Bugge
21-05-2007, 22:53
Det er klart at Hargreaves skal have tid til at vænne sig til PL, men jeg tror ikke det bliver så vanskeligt for ham.. Han er en fysisk stærk spiller som også spiller hårdt og kontant, på en ordentlig måde selvfølgelig, så det skal han nok vænne sig hurtigt til..

Hald
22-05-2007, 00:35
Hargreaves falder hurtigt til, det er jeg overbevist om. En ægte Englænder skal ikke bruge lang tid til at falde på plads, det err virkelig kanon han er hos os nu, kan ikke vente med at se ham i aktion, men har tænkt lidt over, hvilket nummer får han tildelt?

Flax_Generous
22-05-2007, 06:35
Han havde nr. 23 i Bayern, men det nummer har den lille gud Richardson jo, så det får han næppe. Under VM var han nr. 16, men den sidder Carrick på. Nr. 12 vil jeg gætte på. Med mindre Foster skal have det nummer. Ellers kan han få nr. 17 - så har vi Carrick 16, Hargreaves 17 og Scholes 18.

Det fedeste ville dog være at give ham nr. 10 og så få ham til at skifte navn til Owenildinho.

KennyN
22-05-2007, 08:41
En ægte Englænder skal ikke bruge lang tid til at falde på plads,

Nu er Hargreaves jo bestemt ikke en ægte englænder. Født i Canada, flyttede som teenager til Tyskland. Han har aldrig boet i UK og kan kun spille for England da hans far er englænder..

Hald
22-05-2007, 09:49
Nu er Hargreaves jo bestemt ikke en ægte englænder. Født i Canada, flyttede som teenager til Tyskland. Han har aldrig boet i UK og kan kun spille for England da hans far er englænder..

Hmm! Sorry. my bad! Men alligevel han er en sej Englænder! :o
Og mon ikke han snupper nummer 17, han får næppe nummer 10, den trøjer ligger og venter på Torres/Eto'o.

Foged
22-05-2007, 22:22
Skandale at vi har givet så mange penge for den mand!

Bugge
22-05-2007, 22:25
Hvad bygger du det på?

Benzet
22-05-2007, 23:05
Jeg ved ikke ligefrem, om det er en skandale, at vi har brugt så mange penge på Hargreaves. Mon ikke der skal mere til? Men jeg er enig i, at prisen er meget høj for en spiller, der ganske vist har international klasse, men heller ikke mere. Dog vil United kunne få gavn af ham på midtbanen, hvor vi kan se tynde ud, når Scholes er væk. Dog mener jeg, at Hargreaves minder en smule i stil om Carrick, bare bedre. Hans force er dermed det defensive på midten.

Hald
23-05-2007, 00:26
Tror det er scholes der kommer til at se lidt mere til bænken i den nye sæson. carrick - Owen, tror de går ind og skaber en af de stærkeste midtbaner United nogensinde har haft! selvfølgelig suppleret med scholses oveni

JDK
23-05-2007, 04:59
Jeg synes ikke at det er en skandale at vi bruger så mange penge på en fodboldspiller som Hargo - han er den midtbanemotor vi mangler... Jeg er stolt af at han har tilsluttet sig United (eller gør det...)

MadsG
23-05-2007, 14:49
Tror det er scholes der kommer til at se lidt mere til bænken i den nye sæson. carrick - Owen, tror de går ind og skaber en af de stærkeste midtbaner United nogensinde har haft! selvfølgelig suppleret med scholses oveni

Det tvivler jeg nu på. Scholes har spillet fantastisk i den forgangne sæson, så det vil mere blive Carrick og Hargreaves der skal bytte. Men tror mest på et rotationssystem mellem de tre (og så en gang i mellem Fletcher), da der bliver spillet så mange kampe på en sæson.

Den stærkeste midtbane indtil videre synes jeg nu er 99'eren. Sad her for ikke så lang tid siden og kiggede på opstillingen fra dengang, og blev helt overrasket over at se:

Beckham - Scholes - Keane - Giggs

Mener det er en af de bedste midtbaner der endnu har været i verdenen, og så var alle spillere britiske.
Gid vi kunne få sådan en igen, men det er nok ønsketænkning.

United DK
23-05-2007, 15:20
Den stærkeste midtbane indtil videre synes jeg nu er 99'eren. Sad her for ikke så lang tid siden og kiggede på opstillingen fra dengang, og blev helt overrasket over at se:

Beckham - Scholes - Keane - Giggs

Mener det er en af de bedste midtbaner der endnu har været i verdenen, og så var alle spillere britiske.
Gid vi kunne få sådan en igen, men det er nok ønsketænkning.

Vi har jo spillet med tre britere i den forgangne sæson, og det er det samme som i '99, for Keane er jo fra Irland, og Irland er ikke en del af Storbritannien.

MadsG
23-05-2007, 16:09
Vi har jo spillet med tre britere i den forgangne sæson, og det er det samme som i '99, for Keane er jo fra Irland, og Irland er ikke en del af Storbritannien.

Jeg regner stadig Irland for britisk:rolleyes:

United DK
23-05-2007, 16:12
Jeg regner stadig Irland for britisk:rolleyes:

Det må du gerne, men Irland er stadig ikke britisk.

MadsG
23-05-2007, 16:29
.....

Læs evt. forummets regler. One-liners og ligegyldige indlæg som dette gider vi ikke se på. Næste gang får du en advarsel.
Mvh KennyN, forumAdmin

United DK
23-05-2007, 16:34
Du lyder en anelse sur.

Sur? Hvordan er du kommet frem til det?

MadsG
23-05-2007, 16:39
Det må du gerne, men Irland er stadig ikke britisk.

Så de er heller ikke en del af de britiske øer?

KennyN
23-05-2007, 16:51
Stop det der fis, og kom tilbage til topic.. Vi gider ikke se på person fnidder, det kan i klare over PB..

MadsG
23-05-2007, 16:54
Okay så, glæder mig til Hargreaves kommer. Så har vi flere strenge at spille på i de store kampe, og desuden kan midtbanerne, som jeg synes har været under stort pres fysisk i denne sæson, få nogle kampe på bænken.

$nowman
24-05-2007, 09:31
Hvor er det godt at vi endelig fik Hargreaves. Hvem tror i så kommer til at varme bænken mest, Carrick? Hargreaves? Scholes?

Mikkelsen
24-05-2007, 09:56
Hvor er det godt at vi endelig fik Hargreaves. Hvem tror i så kommer til at varme bænken mest, Carrick? Hargreaves? Scholes?

Ja det bliver spændende, i starten vil det nok være Hargreaves.

Dog kan de alle 3 godt spille sammen, i en 4 - 1 - 2- 3.

Med Rooney - Giggs - Ronaldo på toppen. og de 3 bagved.

Dines
24-05-2007, 18:09
I dag har Hargreaves været på besøg på Carrington, for at skulle forhandle de sidste ting i kontrakten færdig. Han står nok snart med en Manchester United trøje i hånden, og viser den frem ;)

Smaakage
24-05-2007, 21:54
Nogen der har et fornuftigt gæt på hvilket nummer Hargreaves får?
Alle numrene er jo frie til næste sæson, på nær dem som spillerne holder fast i. Nogle af ungdomsspillerne kan måske miste deres nummer til fx Hargreaves

Don Kafai
24-05-2007, 22:34
Realistisk bud er nr. 12, 17 eller 25
Tror personligt det bliver nr. 17.
et alternativ er nr 10:D

Kofoed
24-05-2007, 23:48
han er slet ikke en 10.. det er nok det mest urealistiske.. men kunne være meget sjovt.. bare for at bryde det mønster der er med hvordan en 10 skal være..

Don Kafai
25-05-2007, 00:55
Ja... og noget af det dummeste jeg har set er Gallas spille for Arsenal. Det hører jo ingen steder hjemme. Men tror som sagt på han får nr 17

Tojebe
28-05-2007, 13:25
Hvordan kan Hargreaves egentlig blive købt når transfervinduet ikke er åbnet endnu? Er det fordi de først må spille og træne med i klubben når transfervinduet begynder?

KennyN
28-05-2007, 13:50
Hvordan kan Hargreaves egentlig blive købt når transfervinduet ikke er åbnet endnu? Er det fordi de først må spille og træne med i klubben når transfervinduet begynder?

Kontrakten kan godt underskrives, den gælder blot først når vinduet igen åbner. Altså gælder kontrakten først fra 1. juli..

JakobR
28-05-2007, 13:55
han er slet ikke en 10.. det er nok det mest urealistiske.. men kunne være meget sjovt.. bare for at bryde det mønster der er med hvordan en 10 skal være..

Tja, David Beckham har spillet med nummer 10 for United. Mener han skiftede til 7, da Cantona sluttede.

Tojebe
28-05-2007, 15:35
Kontrakten kan godt underskrives, den gælder blot først når vinduet igen åbner. Altså gælder kontrakten først fra 1. juli..

Okay tak. Så man kunne faktisk godt købe en spiller midt i oktober? Sker bare ikke så tit synes jeg

Dines
28-05-2007, 15:42
Ja, det kan du godt, men spilleren kommer så den 1 januar, når vinduet åbner igen. ;)

Don Kafai
28-05-2007, 15:54
Okay tak. Så man kunne faktisk godt købe en spiller midt i oktober? Sker bare ikke så tit synes jeg

ja men det er sjældent der sker for så vil der gå 3 måneder hvor han skal spille i klubben han vil forlade, og det er jo ikke så fedt igen...

Men det sker ofte spillere bliver købt måneden før vinduet åbner. Altså december og maj/juni, efter sæsonen slutter....

robinho
28-05-2007, 16:52

på det tidspunkt er de fleste klubber travlt optaget af deres sæson, og derfor vil langt de fleste klubber hverken agere købende eller sælgende på det stadie af sæsonen. Det tager tid at køre sådan en handel ind, plus det kræve opmærksomhed fra flere instanser og mennesker i en klub. Plus at klubber ikke vil have klubber skal fordreje hovedet på spillerne midt i en sæson med transfersnak, så de flytter fokus fra kampene. Også derfor det er uhyggeligt svært at hente store spillere i december transfervinduet

Oscar
28-05-2007, 17:27
Forhåbentlig er nr 23 også til hans rådighed, hvis i forstår sådan en.

Don Kafai
29-05-2007, 13:02

Har du da tænkt dig at forfremme Kieran til nr 10? :D

JakobR
29-05-2007, 14:32

Kieran er ikke just verdens bedste fodboldspiller. Men jo flere vi skaffer os af med, desto flere skal vi have ind. Men hvis vi køber Nani og Park kommer tilbage i form, så bliver det småt med spilletid for Kieran.

Buch
29-05-2007, 15:00

Er Teddy Sheringham og Ruud van Nistelrooy typiske 10'ere da?
Det er da ikke urealistisk, at Owen kan få nr. 10, selvom det vil komme bagpå mig.
David Beckham har også haft nr. 10 i klubben..

Hald
29-05-2007, 16:47
Er han egentligt blvet præsenteret!!
Vi vil se giraffen!!!

Don Kafai
29-05-2007, 16:50
præsentationen og underskriften udskydes konstant, men flere medier er sikre på det sker imorgen. Grunden til udskydelserne har bla. været bank holiday i England og enkelte detaljer der skulle på plads...

Hald
29-05-2007, 17:02
For helvede altså, har siddet klar og ventet på at se ham hele dagen stå med fergie og en trøje!!
Nåh men så ser vi i morgen

Dines
29-05-2007, 17:33
Nu ventes det, at Hargreaves først bliver præsenteret i næste uge. Altså hvad sker der? Jeg synes hele tiden det bliver forskudt, så jeg håber ikke der er noget i vejen.

Michael
29-05-2007, 18:13
Lad os håbe at det hele bliver annulleret. Til den pris burde vi kunne få et bedre alternativ til en billigere penge. Christian Poulsen måske?

Don Kafai
29-05-2007, 18:16
Lad os håbe at det hele bliver annulleret. Til den pris burde vi kunne få et bedre alternativ til en billigere penge. Christian Poulsen måske?

Eller Djemba-Djemba? eller Kleberson?
Gode spillere koster penge. Kan man ikke udvikle dem selv så må man købe.

Oscar
29-05-2007, 18:24
De Rossi er højst sandsynlige billigere, og i mine øjne et meget bedre alternativ. Jeg har hørt hargreaves var i Canada hele den her uge.. jeg håber på De Rossi, helt ind til d. 31. 8. klokken 23:59

Tenshu
31-05-2007, 14:03
Så er Hargreaves også officiel. Fantastisk :)

Don Kafai
31-05-2007, 14:05
Det er faktisk meget rart at have de spillere på plads allerede nu, som man fra start ønskede. Selvom optakten til sæsonstarten nok bliver meget kedelig nu, for tvivler på at United bruger flere penge i dette vindue.... Men måske hiver Fergie en kanin op af hatten :D

UNITED AGREE HARGREAVES DEAL

Manchester United is delighted to announce that it has agreed terms with FC Bayern München for the transfer of Owen Hargreaves. The player has also agreed terms with the Club and passed his medical.

Owen will formally sign his contract with Manchester United when he returns from his holiday at the end of June and will join on 1st July 2007.

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=432216

Dahlmann
31-05-2007, 14:24
det går sgu stærkt lige nu... gad vide om der så vil komme rygter om flere spillere til united nu...

robinho
31-05-2007, 14:28
det går sgu stærkt lige nu... gad vide om der så vil komme rygter om flere spillere til united nu...

der er allerede aviser der stærkt pointerede igår at handlen ikke stopper der, for united vil også have en decideret angriber. Nok mest noget de siger for stadigvæk at have noget at skrive om.

Tror ikke der kommer flere før vi sælger nogle

Don Kafai
31-05-2007, 14:36
der er allerede aviser der stærkt pointerede igår at handlen ikke stopper der, for united vil også have en decideret angriber. Nok mest noget de siger for stadigvæk at have noget at skrive om.

Tror ikke der kommer flere før vi sælger nogle

Tror jeg heller ikke, og når jeg tænker over det så håber jeg ikke vi henter flere offensive spiller. Måske var Nani og Anderson ikke min top 2 på de offensive spillere jeg helst så i United, men nu er det dem Ferguson har valgt, og ingen grund til at hente flere. Vi skal jo også huske på at spillerne skal have spilletid osv, det kan ikke nytte noget vi køber endnu en 15 mio punds angriber uden at sælge nogen.

Jeg håber dog at Richardson og Smith bliver solgt, hvilket sender Rossi tilbage i truppen og så skulle vores offensiv være på plads.

mht Hargreaves er det et superkøb. Vi gav muligvis et par øre for meget, men han er en nødvendig spiller, og tror han bliver vigtig for os i jagten på europæiske triumfer...

United DK
31-05-2007, 16:19
Nu har vi Carrick og Hargreaves til at spille defensiv midt, men hvadså med Fletcher?

Sørensen
31-05-2007, 16:22
Han bliver nok lejet ud til et hold eller får han en plads på bænken , og spiller bundkampene som f.eks mod Derby

Dines
31-05-2007, 16:44
Nu har vi Carrick og Hargreaves til at spille defensiv midt, men hvadså med Fletcher?

Ja, Fletcher er ryger længere og længere væk fra holdet, men der er jo skader og karantæner hele tiden, så jeg tror godt han skal få sine kampe.

KennyN
31-05-2007, 16:55
Undervurder ikke Fletcher. Han skal nok få en del kampe. Han beviste sit værd i denne sæson. Så ham, Carrick, Scholes og Hargreaves vil formentlig dele de to defenvise centrale pladser. Samtidig kan han dække højrekanten, hvis det skulle blive nødvendigt.

Sørensen
31-05-2007, 16:57
Ja, det havde jeg glemt.. Rio har jo også sagt da han spillede højreback for første gang lignede han en der havde spillet det altid

Flax_Generous
31-05-2007, 17:13
Ja, han har faktisk været ret god som højreback. I mine øjne er han bedre end f.eks. Heinze er som venstreback. Har Ferguson planer om at omskole Fletcher til højreback? Den nye Gaz måske? Fletcher er jo stadig rimelig ung. Jeg ville egentlig gerne se ham noget mere som højreback.

Kofoed
31-05-2007, 19:10
Ja, han har faktisk været ret god som højreback. I mine øjne er han bedre end f.eks. Heinze er som venstreback. Har Ferguson planer om at omskole Fletcher til højreback? Den nye Gaz måske? Fletcher er jo stadig rimelig ung. Jeg ville egentlig gerne se ham noget mere som højreback.

det kunne i mine øjne være rigtig fedt hvis han kunne læres op til højre back.. har aldrig lagt mærke til at han skulle være specielt god der, men det ville være genialt da han er ægte united mand og brown er ikke helt god nok til at tage permanent over for neville når den dag kommer..

Delfs
31-05-2007, 20:02
Nogen der har billeder fra præsentationen? Den må da hava været fundet sted, eller hvad? Og måske billeder fra de andre 2 nyindkøb?

Oscar
31-05-2007, 20:14
Nogen der har billeder fra præsentationen? Den må da hava været fundet sted, eller hvad? Og måske billeder fra de andre 2 nyindkøb?

atlså når de siger hargreaves træder til 1.7, så bliver han nok præsenteret der. Tror også først de andre bliver præsenteret ved transfervinduets åbning. Endelig har vi sgu været hurtige og opsnappet to spillere, der virkelig skulle have været rift om. Godt at se.

Smaakage
31-05-2007, 21:53

Alle tre spillere bliver præsenteret først i Juli. Der bliver spillernumrene også offentligtgjort

Michael
30-06-2007, 23:29
LUKKET!

Brug i stedet for følgende tråd:

http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=369