Se fuld version : Ny forsvarsspiller
Det er ikke nogen hemmelighed at vores anfører er oppe i årene og kan nok ikke klare mere end højst! 2 sæsoner mere..
Så hvem er vores højreback efter Neville og hvem så i gerne overtager anførerbindet ?
Har længe drømt om Richards, men det lader til han vælger Arsenal. Og det er vel også fair nok hvis Simpsons får nogle flere chancer på højreback pladsen, og hvis han så ikke slår igennem kunne vi se os om efter en erstatning.
Ellers kunne man måske prøve at omskole Pique, da han har en glimrende spilforståelse, men han er nok ikke hurtigt nok..
Ang. kommende anfører; håber jeg at Rio får en chance til, for tror sagtens at han kan lede holdet..
Jeg synes det skal være Piqué, som skal tage backen efter Neville. Han vil sikkert også udvikle sig til noget stort, når Neville stopper.
Fremtidige højreback:
Brown har gjort det fornuftigt i Neville's fravær, så jeg ser ham som arvetageren, da jeg ikke forventer at han sælges - nogensinde!
Simpson ser ud til at være den fremtidige, og hvis han bliver ved med at udvikle sig, så kan han også overtage Uniteds højreback om nogen tid
Pique har spille højreback i nogle kampe, men jeg tror ikke på at han bliver den fremtidige højreback
Hvis vi ikke køber en ny, så tror jeg at først Brown for chancen og derefter Simpson - med Pique som en backup til at kunne spille der, hvis det mangles
Fremtidige anfører:
Ferdinand tror og håber jeg meget på at det bliver - det mener jeg han er den rette til at blive!
Rooney kan måske også gå hen og tage sig af det erhverv på et tidspunkt? han har alllerede et par gange taget sig af det, og der er masser af år tilbage i denne knægt!
Fremtidige højreback:
Brown har gjort det fornuftigt i Neville's fravær, så jeg ser ham som arvetageren, da jeg ikke forventer at han sælges - nogensinde!
Simpson ser ud til at være den fremtidige, og hvis han bliver ved med at udvikle sig, så kan han også overtage Uniteds højreback om nogen tid
Pique har spille højreback i nogle kampe, men jeg tror ikke på at han bliver den fremtidige højreback
Hvis vi ikke køber en ny, så tror jeg at først Brown for chancen og derefter Simpson - med Pique som en backup til at kunne spille der, hvis det mangles
Fremtidige anfører:
Ferdinand tror og håber jeg meget på at det bliver - det mener jeg han er den rette til at blive!
Rooney kan måske også gå hen og tage sig af det erhverv på et tidspunkt? han har alllerede et par gange taget sig af det, og der er masser af år tilbage i denne knægt!
Helt enig i alt hvad du siger.. du er jo faktisk en klog mand når det kommer til stykket;)
Simpson skal ikke overtage nevilles plads endnu, men han er så ung så han stadig vil have årene foran sig når han skal tage over efter brown..
Som fremtidige højreback, mener jeg at vi har en god mulighed i Danny Simpsons. Han har vist lovende takter allerede, og jeg tror virkelig meget på ham som vores fremtidige højreback. Udover ham er Pique også en mulighed, men jeg synes bare han er for langsom til at kunne stå backen, og backs skal helst have en form for hurtighed.
Som anfører efter Neville mener jeg, at det bør blive Rio Ferdinand. Selvom han tøvede med at forlænge kontrakten, så har han alligevel spillet i klubben i mange år, og er yderst vigtig for holdet. Jeg tror også at han besidder nogle lederegenskaber i sig.
Efter ham Rio, er Rooney også et seriøst bud. Nok ikke her de første 1-2 år, men om 5 år kan han være en mulighed. Det eneste minus er, at han er angriber. Jeg ser helst at en forsvar eller midtbane er anfører, da de har det bedste overblik over hvad der sker over hele linjen.
Helt enig i alt hvad du siger.. du er jo faktisk en klog mand når det kommer til stykket;)
HAHA! Mange tak Kofoed :D
PerRonaldo
01-11-2007, 19:01
En back magen til Evra..
Wes Brown eller Danny Simpson.
Helst sidstnævnte.
schousboe9
01-11-2007, 19:21
Brasilianske Rafael bliver da helt sikkert vores nye højreback! :)
Ny anfører må blive Rio i første omgang efterfulgt af Rooney på længere sigt.
Brown har bevist at han er mere end god nok til at afløse Neville og overtage for ham en dag.
Simpson gør det også glimrende og skal bare spilletid for at udvikle sig videre..
Måske unge Rafael. Har set for lidt af ham indtil videre, og lad os se hvordan han gør det i UK og i United..
Anfører: Rooney eller Hargreaves er et godt bud om nogle år. Men tror Rio er pt bedste bud på kort sigt..
Brasilianske Rafael bliver da helt sikkert vores nye højreback! :)
Ny anfører må blive Rio i første omgang efterfulgt af Rooney på længere sigt.
Rafael er fremtiden - dog længere ud end Brown og Simpson... der går nok et stykke tid før det sker, men han er selvfølgelig invisteriet i, fordi man tror på ham! ;)
Tror heller ikke at der er nogen tvivl om at Rio bliver anfører efterfulgt at Rooney.
Tror ikke på at Brown får lov til at beholde back pladsen. Simpson er god nok ved jeg ikke, men tror vi invistere i en ny mand.
Lige meget hvad, så synes jeg ikke, at vi skal ud og bruge mange penge på en ny højreback, da vi har nok i Neville, som nok spiller i to/tre sæsoner mere, men lige nu er det faktisk Brown, jeg ville foretrække på den plads. Gary har noget at se til, når han kommer tilbage fra skaden, for lige meget hvor længe han har spillet i United og om han er kaptajn, så skal han stadig lige slå Brown af pinden, som har spillet rigtig godt.
Og fremtiden er sikret, da vi har to rigtig gode spillere i Piqué og Simpson. I sær Simpson ser jeg meget frem til at skulle overtage pladsen, da han virkelig har et potentiale.
Angående anførerbindet, så har jeg altid holdt på, at det skal være en defensiv spiller, så det må tilfalde Rio, som også har gjort det godt de gange han har båret bindet.
Tror ikke på at Brown får lov til at beholde back pladsen. Simpson er god nok ved jeg ikke, men tror vi invistere i en ny mand.
Jeg syntes på ingen måde vi skal investere i en ny mand.. Vi har brown som efter min mening sagtens kan overtage efter neville, og hvis simpson bare får et par kampe og er på bænken nogenlunde fast har vi en god back om et par år, og han har talentet til det..
Brown er en dygtig forsvarsspiller - ingen tvivl. Men han er altså ikke stærk nok frem ad banen til en mester hold. Så hvis ikke Simpsons, Pique eller Rafael kan slå igennem, er det klart for mig vi skal se os om efter en ny.
Glory Man United
02-11-2007, 12:03
Når Neville og Giggs ikke spiller mere, er anførerbindet Rios. Højrebacken kan da ikke blive andet end Brown elller Simpson :)
Jeg syntes på ingen måde vi skal investere i en ny mand.. Vi har brown som efter min mening sagtens kan overtage efter neville, og hvis simpson bare får et par kampe og er på bænken nogenlunde fast har vi en god back om et par år, og han har talentet til det..
Ingen tvivl om at Brown er god defensivt, men synes han har for mange mangler rent offensivt.
Taber boldene ud over sidelinjen fordi teknikken ikke helt følger med. Kommer han ikke helt nok med offensivt, men det har han dog klart forbedret.
Jeg synes at Brown minder for meget om Heinze at type. God defensivt, men får dårlig rent offensivt. Derfor så jeg gerne en type af Cicinho, Rafinha, Zambrotta (har dog spillet dårligt i længere varende tid)
Ingen tvivl om at Brown er god defensivt, men synes han har for mange mangler rent offensivt.
Taber boldene ud over sidelinjen fordi teknikken ikke helt følger med. Kommer han ikke helt nok med offensivt, men det har han dog klart forbedret.
Jeg synes at Brown minder for meget om Heinze at type. God defensivt, men får dårlig rent offensivt. Derfor så jeg gerne en type af Cicinho, Rafinha, Zambrotta (har dog spillet dårligt i længere varende tid)
Jeg er helt enig i din betragtning af Brown. Han har dækket ganske godt ind defensivt mens Neville har været ude, men han bidrag til det fremadrettede spil er simpelthen for ringe til en topklub som united.
Jeg forstår simpelthen ikke at Ferguson ikke har brugt Nevilles skade til at afprøve Simpson eller en anden af de unge noget mere. Fx. sidste weekends kamp mod Middlesbrough eller mod Aston Villa da vi var to mand i overtal forstår jeg ikke hvorfor Simpson ikke får chancen.
I det kavrter han fik mod Wigan viste Sipson allerede bedre offensiv forståelse end Brown har gjort i sæsonens øvrige kampe!
Keanooooo
06-11-2007, 23:27
Hej fellow united freaks.
Har læst med herinde i lang tid, men har først nu fået taget mig sammen til at oprette en profil..
Kan godt følge kritikken af browns offensive kvaliteter, men synes nu at det er det perfekte match Brown/ronaldo.. fordi ronaldo er ikke så stærk defensivt, og det behøves han heller ikke med en bundsolid brown bag ham..
Ellers så tror jeg at vi kober en ny højre back om et par år.. noget ala evra..
beklager stavefejlene.. er færing..
Paul Parker, han kan være back træner,.. gammel gud
Keanooooo
06-11-2007, 23:29
Kan slet ikke forstå at i nævner rio som permanent anfører, bevares han er en konge center forsvarer, men hans loyalitet tvivler jeg på.. han er nok 100 %red, men ikke 110% som de foregående anførerere.
Kan slet ikke forstå at i nævner rio som permanent anfører, bevares han er en konge center forsvarer, men hans loyalitet tvivler jeg på.. han er nok 100 %red, men ikke 110% som de foregående anførerere.
Hvem forestiller du dig så? :) jeg har selv foreslået Rooney som en senere anfører, men hvem skal så være her og nu, hvis det ikke skal være Rio??
Keanooooo
07-11-2007, 20:13
Ja har selv lidt svært ved at se hvem der skam være anfører, men måske vidic. eller rooney, altid en 100 % indsats..
Mangler en lokal mand, måske købe phil neville hjem...
jawharacoralia
07-11-2007, 20:27
jeg syntes at vi skal proeve at starte med at se D.Simpson...rafael/fabio er jo den nye cafu,som folk jo siger...og cafu er en fantastisk back saa jeg siger ikke mere..
med hensyn til fremtidig anfoerer saa har jeg 3 serioese valgmuligheder:
1-nemanja vidic og IKKE rio...
2-rooney
3-carrick/hargo
Lorensen
07-11-2007, 20:28
Ja har selv lidt svært ved at se hvem der skam være anfører, men måske vidic. eller rooney, altid en 100 % indsats..
Mangler en lokal mand, måske købe phil neville hjem...
Årh ja, det havde jeg sku ikke tænkt på. !
Han var ikke god nok for et par år siden, men det er han da helt sikkert nu hvor han er anfører i Everton ! Køb ;)
Keanooooo
07-11-2007, 23:36
Hehe, phil kan blive kitman når han stopper karrieren..
Lorensen
08-11-2007, 08:49
Ikke for at lyde dum, men hvad er en Kitman ?
Andersen
08-11-2007, 08:58
Jeg tror han mener kit manager.
Glory Man United
08-11-2007, 10:11
Og hvem er 110%? Sgu lidt svært at vide, hvis man ikke ligefrem bevæger sig indefor OT hver uge...Rio har været længe nok, til at han er 110%. Hvis du tænker på hans kontraktforhalinger for flere år siden, så tror jeg det er på tide, at "tilgive" der.
Jeg ser Rio som en fremtidig anfører
Keanooooo
08-11-2007, 12:00
Ups sorry, kit manager..
Ja ved godt at man skal tilgive rio, selvfølgelig skal man have så meget som muligt ud af en kontrakt forhandling..
Men han var også anfører i leeds, og hvad med de rygter der flyver om at han har talt med chelsea..
Tag ikke fejl, han er en af mine absoluttte yndlings spillere, men mener ikke han skal være anfører.
Glory Man United
08-11-2007, 13:08
Ups sorry, kit manager..
Ja ved godt at man skal tilgive rio, selvfølgelig skal man have så meget som muligt ud af en kontrakt forhandling..
Men han var også anfører i leeds, og hvad med de rygter der flyver om at han har talt med chelsea..
Tag ikke fejl, han er en af mine absoluttte yndlings spillere, men mener ikke han skal være anfører.
Har du link til rygterne?
PerRonaldo
08-11-2007, 13:09
Ups sorry, kit manager..
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem det så skal være?
SantasLittleHelper
08-11-2007, 20:06
Overtog Vidic ikke anførerbindet i går?
Jo det gjorde han men der var så heller ikke andre på banen som kunne være det... Udover Rooney men lad os nu lige vente 3-4 år og se...
Overtog Vidic ikke anførerbindet i går?
Jo, det gjorde han, men Gaz, Giggsy og Rio var ikke på banen - men Vidic lyder som en spændende anfører om nogle sæsoner, dog tror jeg stadig mere på Rio og senere hen Rooney
Mr. Larsen
08-11-2007, 21:33
Syns det ville være underligt hvis Vidic skulle være kaptajn fremfor Rio, da jeg ser ham som styrmanden i forsvaret.
Jeg ser efterhånden Brown mere og mere som en permanent afløser for Neville..
Grund: Han har spillet stabilt, og godt. Senest mod Arsenal spillede han i mine øjne en stor kamp, hvor han satte sig godt igennem - især Clichy fik nogle knups..
Har lagt op til et par mål i denne sæson..
Self er Simpson en fremtidig god mand at satse på, men jeg synes ikk han kan måle sig med Brown som han spiller for tiden.. Jeg tror i øvrigt at Gary Neville vil få svært ved at spille sig tilbage igen.
Og så skal O Shea være anfører :D
Mr. Larsen
09-11-2007, 00:57
Kan der ikke oprettes en afstemning inde i dette rum, om hvem der skal være kaptajn. Mulighederne må hvert fald være Rio og Rooney og hvem vi nu ellers kan finde på
Jeg ser som regel altid helst, at det er en englænder eller en spiller der taler flydende engelsk der har anførerbindet, da han nemmere kan kommunikerer med spillerne, men på Arsenals hold gør det nok ikke så meget, da alle er udlændninge. :p
Glory Man United
09-11-2007, 09:07
Jeg ser som regel altid helst, at det er en englænder eller en spiller der taler flydende engelsk der har anførerbindet, da han nemmere kan kommunikerer med spillerne, men på Arsenals hold gør det nok ikke så meget, da alle er udlændninge. :p
Enig....hva taler de egentligt i Arsenal?
United DK
09-11-2007, 11:30
Enig....hva taler de egentligt i Arsenal?
Fransk, vil jeg tro.
PerRonaldo
09-11-2007, 11:34
Ja i arsenal, skal personer der ikke er fra frankrig, lærer fransk og ikke engelsk, det samme gælder for englændere, så tror theo taler flydende fransk!
Keanooooo
09-11-2007, 13:16
Hej igen,
Kan ikke finde noget link på det med rio, men synes bare jeg har læst det et sted..
Nu hvor jeg ser jeres argumenter så kan jeg mere og mere se rio som anfører men det er i mangel af bedre..
Unitedalisme
25-11-2007, 18:30
Hej.. Første gang jeg skriver herinde..
Nu snakker i allesammen om brown og Simpson.. Men hvis Simpson ikke klarer det.. Så synes jeg vi ska kigge på en spille som Dani Alves.. Vil være fantastisk i samarbejde med ronaldo.. Han vil klart være endnu en forstærkning til angrebet.. Evra klarer det fremragende i venstre side sammen med giggs/nani, og hvis vi ka få det samme i højre side, ka jeg ik se nogen manskaber slå united i de kommende år.. Han er os kun 25 mener jeg..
United DK
25-11-2007, 18:33
Der er før blevet snakket om Alves herinde, men jeg er én af dem der mener, at han er for offensiv, til at spille back, for han er bedre offensivt end defensivt, og selvom en back helst skal kunne gå med i overlap osv. i dag, så er backens fornemmeste opgave stadig at forsvare, og der er Alves ikke blandt de bedste.
Og i øvrigt, velkommen til!
Nej ikke Alves. Tror ikke han vil være en god nok back i den engelske Premier League. Desuden er han i mine øjne mere fløj end back, og han er lidt overvurderet.
Hutton eller Richards er muligheder hvis ikke Simpson er fremtidens mand på højrebacken.
Enig.. Alves hører hjemme i spanien i hvert fald så længe han spiller back.. Min drøm er stadig at se Richards hos os.. Men syns da lige vi ska se hvad Simpsons kan før vi går ud og køber ind. Pique er en anden mulighed, tvivler bare på om han har speeden til det,
Glory Man United
26-11-2007, 11:04
Der er før blevet snakket om Alves herinde, men jeg er én af dem der mener, at han er for offensiv, til at spille back, for han er bedre offensivt end defensivt, og selvom en back helst skal kunne gå med i overlap osv. i dag, så er backens fornemmeste opgave stadig at forsvare, og der er Alves ikke blandt de bedste.
Og i øvrigt, velkommen til!
Velkommen til :)
Men desværre uenig. Netop fordi vi har Ronaldo på højrekanten, vil jeg IKKE have Alves. Af den simple grund at backens primære opgave skal være, at defensiven er iorden. Ofte vil en backs overlap genere Ronaldos driblinger, så nej....jeg vil gerne se, om Simpson har kvaliteterne iorden defensivt, for offensivt, ser det godt ud. Og Brown er god der....
Synes ikke vi skal have Alves - og slet ikke i smarbejde med Ronaldo (som nogle gange tror han er angriber) for så vil Ferdinand og Vidic få det svært med også at klare højrebacken på sammentid, fordi Alves til tider glemmer at komme med hjem! han er simpelthen alt for offensiv til United, PL og Cristiano :D
Synes stadig vi skal holde Brown og derefter kigge på om Simpson kan klare at overtage den backplads på langt sigt
Pique er det kun mig som ser ham være central forsvarer??
den er svær højre backen, fordi nu vil SAF tilsyndeladende hente ham skotten, ellers må det forventes at blive simpson eller Rafael(alt efter hvordan han falder til)
Anføren må blive RIO
Erstatning for Gary Neville kan komme til at blive unge Alan Hutton den unge Glasgow Rangers som Sir Alex Ferguson gav meget ros efter den sidste landskamp med skotland og man må sige Wesley har gjort det godt i G.Neville´s fraværd . og anføre er et meget meget svært og følsesmæsigt emne vi har scholes og giggs som har været trofaste og så har vi Rio og Rooney som alle har været "vice" anføre. Så hva anføre angår stoler jeg mere end 100% på Sir ALex Ferguson
Og hva angår Rio er der nogen som fortjemer det mere....
Umildbart hvis jeg skulle vælge mellem dem vi har nu, så Danny eller Wes. Men der er nogle jeg måske gerne så tiltræde truppen. det kunne være sargio ramos, synes han er en rigtig dygtig fodboldspiller, både stærk defensivt, men i den grad også offensivt, at jeg så ikke er så glad for hans opførsel på banen er noget andet. en anden kunne være - lahm, kunne jeg godt se i United, dygtig dygtig spiller. :D
Martinsen
02-12-2007, 18:51
kunne godt forestille mig, at Simpson kunne blive fremtidens højreback, jeg håber det i hvertfald! for det er noget helt specielt når han er af egen avl... ellers skulle Fergie jo have set sig varm på Alan Hutton fra Rangers, så han kunne også være en løsning
kunne godt forestille mig, at Simpson kunne blive fremtidens højreback, jeg håber det i hvertfald! for det er noget helt specielt når han er af egen avl...
Enig.. jeg syntes ikke vi skal begynde på en arsenal-trup, men prøve de talenter af som vi selv kan fremavle.. det er så meget federe i sidste ende når det lykkeds.. og jeg tror helt sikkert at simpson har kvaliteterne til det, og jeg håber meget han skal starte inde mod roma..
Flipperen
04-12-2007, 21:04
http://indkast.dk/index.php?nyhed=30177
Lad os nu se om det er sandt..
http://indkast.dk/index.php?nyhed=30177
Lad os nu se om det er sandt..
Rubbish. Alene det, at kilden er Notw får kæden til at springe af.
Brown er Unitedmand hele vejen igennem. Jeg stoler blindt på ham.
Yes yes.. at brown afviser kontrakttilbud fra united vil jeg se på skrift fra klubben selv før jeg tror på det.. han er united mand hele vejen igennem og med neville langtidsskadet, har han fået rigtig mange kampe, og han har gjort det helt kanon, og neville skal kæmpe sig stærkt tilbage for at tage pladsen igen.. hvor mange kampe har brown nu spillet.. det er da næsten hele denne sæson..
Mener jeg har hørt ham sige at han er tilfreds i United som indskifter/reserve. Og i øvrigt mener jeg også at han var en af dem der sang for, til spillernes julefrokost sidste år - Så nogle følelser må han da ha for klubben... :D
Kunne godt se Anderson som anfører engang ude i fremtiden, synes han viser den rigtige kampgejst, og synes af en 19-årig, at han tager meget ansvar. Så virker han også næsten frygtløs når han spiller (dog ikke i samme grad som Vidic:devilll: ), og han er ligeglad hvem han spiller overfor, han spiller bare sit eget spil. Han virker i mine øjne, som en spiller som godt kan og vil få forrest i kampene, hvilket er en meget vigtig egenskal for en anfører, hvis ikke den vigtigste.
Flipperen
08-12-2007, 15:28
Til dem som har skrevet efter mit sidste indlæg.
Selvom man har et United-hjerte, er det ikke altid det som tæller. Penge har jo også en stor betydning:
http://www.bold.dk/nyt/?vis=77188
Hvem håber i tager højre backen næste år ?
Brown, Neville, Simpson ?? eller måske Richards eller Alves.. Jeg håber virkelig at Brown får pladsen, da jeg syntes han har gjort det rigtig flot i år. Jeg mener at han har stor skyld i vores stabile forsvar i år, selvom han har stået lidt i skyggen af Rio, Vidic og Evra..
Og for at bringe anfører debatten op igen, ser jeg Rio som det bedste bud på næste års captain..
Hvem håber i tager højre backen næste år ?
Brown, Neville, Simpson ?? eller måske Richards eller Alves.. Jeg håber virkelig at Brown får pladsen, da jeg syntes han har gjort det rigtig flot i år. Jeg mener at han har stor skyld i vores stabile forsvar i år, selvom han har stået lidt i skyggen af Rio, Vidic og Evra..
Og for at bringe anfører debatten op igen, ser jeg Rio som det bedste bud på næste års captain..
Enig.
Hvis vi kunne få en Dani Alves, så ville det i mine øjne være for sygt - mener han er den bedste højreback i verden. Ham og Evra på backsne, så ville det jo føles som om vi havde 4 wings..
Ellers ville jeg sådan set være meget godt tilfreds med Brown. Synes han har gjort det fabelagtigt og synes umiddelbart ikke vi skal forstærke os på hans position. Han fortjener at være i XI fra starten af næste sæson og så kan vi forhåbentligt prøve Simpson og Neville af og se hvem som spiller bedst og evt. kan slå brown af pinden..
Jeg er ikke så stor fan af Micah Richards som mange herinde.. Nu har jeg heller ikke set vildt mange kampe med ham (hovedsageligt landskampe eller United vs. City), så baserer mest min viden om ham på det jeg læser. Men hvad jeg har set af ham, så imponerer han mig ikke så vildt at vi skal smide flere hundrede millioner kroner efter ham, når vi har brown, simpson og neville..
Alves må vi tilgengæld gerne smide et par hundrede millioner efter :)
Fletcherfan
29-05-2008, 16:58
Enig.
Hvis vi kunne få en Dani Alves, så ville det i mine øjne være for sygt - mener han er den bedste højreback i verden. Ham og Evra på backsne, så ville det jo føles som om vi havde 4 wings..
Ellers ville jeg sådan set være meget godt tilfreds med Brown. Synes han har gjort det fabelagtigt og synes umiddelbart ikke vi skal forstærke os på hans position. Han fortjener at være i XI fra starten af næste sæson og så kan vi forhåbentligt prøve Simpson og Neville af og se hvem som spiller bedst og evt. kan slå brown af pinden..
Jeg er ikke så stor fan af Micah Richards som mange herinde.. Nu har jeg heller ikke set vildt mange kampe med ham (hovedsageligt landskampe eller United vs. City), så baserer mest min viden om ham på det jeg læser. Men hvad jeg har set af ham, så imponerer han mig ikke så vildt at vi skal smide flere hundrede millioner kroner efter ham, når vi har brown, simpson og neville..
Alves må vi tilgengæld gerne smide et par hundrede millioner efter :)
Jeg forstår altså ikke, at folk er så vilde med Alves... For det første er han ikke god nok til United, for det andet er han lidt for egoistisk og for det tredje er han ALT for offensiv...
Ja, det lyder godt hvis vi kunne spille med to spillere som er så offensive som Evra og Alves, men så ville der i MANGE tilfælde kun være to forsvarsspillere, og derfor ville United have fået langt flere mål imod sig, og det ville i sidste ende også koste pokaler...
Brown har efter min mening gjort det fænomenalt på backpladsen i denne sæson, specielt i de sidste 4-6 kampe... Derfor skal han være starter næste sæson... Og til dem der ikke synes han er offensiv nok (eller god nok offensivt)... Tænk jer, at vi har verdens bedste på højre midtbane og han er superoffensiv og topscorer i PL... Jeg synes det fremhæver Browns præstationer lidt, at han har kunnet holdet sig så defensivt i mange kampe, og ikke bare starmede frem ude i siden...
Simpson synes jeg har gjort det generelt ok i de kampe han har spillet, men jeg er lidt i tvivl om han er en fremtidens mand... Men det ville være dejligt hvis han var... Ellers ville jeg sige, at som det lyder så kunne Rafael/Fabio tager over efter Brown...
Det er heller ingen tvivl om, at Rio overtager anførerbindet og det er forståeligt, da han er den eneste, der viste tydelige lederegenskaber... Ellers kunne jeg godt tænke mig, at se en som Hargo eller Carrick i mere anføreragtige roller de kommende sæsoner...
Jeg forstår altså ikke, at folk er så vilde med Alves... For det første er han ikke god nok til United, for det andet er han lidt for egoistisk og for det tredje er han ALT for offensiv...
Ja, det lyder godt hvis vi kunne spille med to spillere som er så offensive som Evra og Alves, men så ville der i MANGE tilfælde kun være to forsvarsspillere, og derfor ville United have fået langt flere mål imod sig, og det ville i sidste ende også koste pokaler...
Brown har efter min mening gjort det fænomenalt på backpladsen i denne sæson, specielt i de sidste 4-6 kampe... Derfor skal han være starter næste sæson... Og til dem der ikke synes han er offensiv nok (eller god nok offensivt)... Tænk jer, at vi har verdens bedste på højre midtbane og han er superoffensiv og topscorer i PL... Jeg synes det fremhæver Browns præstationer lidt, at han har kunnet holdet sig så defensivt i mange kampe, og ikke bare starmede frem ude i siden...
Simpson synes jeg har gjort det generelt ok i de kampe han har spillet, men jeg er lidt i tvivl om han er en fremtidens mand... Men det ville være dejligt hvis han var... Ellers ville jeg sige, at som det lyder så kunne Rafael/Fabio tager over efter Brown...
Det er heller ingen tvivl om, at Rio overtager anførerbindet og det er forståeligt, da han er den eneste, der viste tydelige lederegenskaber... Ellers kunne jeg godt tænke mig, at se en som Hargo eller Carrick i mere anføreragtige roller de kommende sæsoner...
Fuldstændig enig mht. brown og rio, men jeg ser ikke Carrick som anfører.. For stille..
ChristianR
29-05-2008, 18:20
Fuldstændig enig mht. brown og rio, men jeg ser ikke Carrick som anfører.. For stille..
Nej, så ser jeg også langt hellere Rooney. Jeg tror da også, at han får bindet, når Captain Rio en dag takker af.
Vilmeister
29-05-2008, 18:46
Det skal da helt klart være ferdinand som skal være anfører.
morten8832
14-06-2008, 20:24
Sergio ramos er en mand mange ønsker se i united.. Han har i en alder af 22 år spillet mere end 100 kampe for Real Madrid..
Men mange mener han er en urealistisk handel for United
Men hans agent var i Manchester for nylig, hvor han talte positivt om klubben, og hvor sergio ramos var smigret over at blive kædet sammen med United..
En urealistisk handel kan blive realistisk ved et salg af Cristiano Ronaldo, ved en bytte handel og rygterne er blivet sat i et nyt gear omkring forsvarspilleren..
Hvad mener i om spilleren: Er han den rigtige mand i United, som ny højreback for Gary Neville
VonKoblenz
14-06-2008, 20:41
Syntes han ville være et fantastisk køb, da han er ung og under Ferguson kan blive en af de bedste spiller som han efter min mening også er.
han ville være et fantastisk køb da han kun er 22 og allerede en verdensklasse bak. men han mangler dog en del deffensive kvaliteter.
Lorensen
14-06-2008, 21:00
Jeg tror at denne diskussion skal foregå i tråden Tranfers (United), men er selvfølgelig ikke sikker.
Irwin#1Fan
14-06-2008, 21:27
Synes han ville være en super tilføjelse til Uniteds forsvar. Så vil vores forsvarskæde se sådan ud: Ramos Ferdinand Vidic Evra.
Det vil for mig at se være en rigtig god forsvarskæde for United i min. 5-7 år frem over. Desuden er han jo kun 22 år og kan stadig nå at udvikle sig meget i årene fremover.
Synes det er for meget Chelsea agtigt, og desuden så synes jeg at vi skal give Simpson chancen. Det vil også være billigere.
Så har jeg det også sådan, at jeg vil hellere have 800 mio, end 600 mio + Ramos. Han er da en god spiller bevars, og han er god til at komme med frem, men han er godt nok også skyld i nogle dumme mål engang i mellem.
Liverpool_sucks
14-06-2008, 22:15
Hvis 5+6 reglen bliver accepteret, så ville jeg hiller have Simpson end Ramos..
RuudVanNissetøj
14-06-2008, 22:20
Jeg er en smule splittet i forhold til Ramos. Har kunnet lide hans direkte offensive stil som han har spillet i både Sevilla og Real. Han er i mine øjne bedst på en høreback og vil umiddelbart kunne tilføre vores højre side endnu mere gennembruds kræft - på samme måde som Evra har gjort for os. Men samtidig vil jeg elske at se Simpson eller for den sags skyld Brown få chancen i fremtiden. Så egentlig hælder jeg mest til, at vi sparer pengene på den front og bruger dem på en klasseangriber....få Tevez permanent + en super goal-getter !!
Don Kafai
14-06-2008, 22:31
Har tilladt mig at flette trådene om Ramos osv sammen i denne, hvor al snak om nye højrebacks foregår.
Synes det er for meget Chelsea agtigt, og desuden så synes jeg at vi skal give Simpson chancen. Det vil også være billigere.
Så har jeg det også sådan, at jeg vil hellere have 800 mio, end 600 mio + Ramos. Han er da en god spiller bevars, og han er god til at komme med frem, men han er godt nok også skyld i nogle dumme mål engang i mellem.
Er helt enig.
Det er selvfølgelg er det i orden at vi køber ind, men det er ved at en anelse for meget. - I hvert fald når det er til pladser som vi er godt besat på... Som du nævner skal Simpson have chancen...
Som jeg ser det: Ramos er fremragende, men flere penge for et evt salg ville være bedre. Så kan vi forstærke et mere fornuftigt sted, når nu der skal forstærkes! ;-)
Foreløbig har vi Neville, Brown, og Simpson..
Enggolf89
14-06-2008, 22:43
Hvis 5+6 reglen bliver accepteret, så ville jeg hiller have Simpson end Ramos..'
Så tager vi bare Richards i stedet for. vil også hellere have ham end Ramos.
Med hensyn til Simpson og Brown, så ja syntes også det ville at pisse Brown lidt op af ryggen. Og hvis Fergie holder hvad han har sagt, så er Neville fast mand igen næste år, og det er vel og mærket fra start. Men er også splittet, ser sq gerne Brown, Neville og Simpson kører det højreback show. Men er kæmpe Richards fan og mener han er bedre end dem alle 3. Og han kan også spille i midterforsvaret som en backup til vidic og Ferdinand og som en slags erstatning for Pique.
Er helt enig.
Det er selvfølgelg er det i orden at vi køber ind, men det er ved at en anelse for meget. - I hvert fald når det er til pladser som vi er godt besat på... Som du nævner skal Simpson have chancen...
Som jeg ser det: Ramos er fremragende, men flere penge for et evt salg ville være bedre. Så kan vi forstærke et mere fornuftigt sted, når nu der skal forstærkes! ;-)
Foreløbig har vi Neville, Brown, og Simpson..
Nu har Simpson været lejet ud uden at imponere. Plus han er kun et år yngre end Ramos. Så jeg tror ikke på ham overhovedet. Neville tror jeg heller ikke kommer op på samme niveau igen. Tilbage er der Brown som har gjort det fremragende i denne sæson. Jeg ser egentlig gerne, at Brown får pladsen næste år. På den anden side, så er Ramos også en talentfuld spiller. Derudover kan han også dække centerforsvaret. Derfor er det min holdning, at vi kun skal forlange ham med i et evt. bytte, hvis det er ham Fergie mener er den rette. Ellers er det bedre at snuppe pengene og forstærke os andre steder på banen.
United DK
14-06-2008, 22:47
Defensivt synes jeg Ramos mangler noget, og det er et problem, da han jo er forsvarspiller. Man kan så sige, at vi i størstedelen af vores kampe har bolden, og det derfor ikke har den store betydning, men når vi i forvejen har Brown, som måske ikke er i top 5 over højre backs, men stadig var en stor del af vores to triumfer den forgangende sæson, samt habile reserver i Neville (hvis han kan blive 100% fit), O'Shea og i yderste tilfælde Hargreaves, så synes jeg ikke vi skal smide over 200 mio. for Ramos. Jeg ved godt nogen siger, at man altid skal forbedre sit hold, men ikke for en hver pris, medmindre man virkelig mangler en spiller på pladsen.
Christensen
14-06-2008, 22:50
Mange var imod et køb af Daniel Alves, da han var alt for offensiv, og kan ikke helt forstå der er så mange der så er vilde efter Ramos. Som jeg ser det er Ramos også en af de backs der tænker mere på det offensive end defensive. Han kommer tit meget sent ned på sin plads igen, og vi har f.eks. set Senna under EM, gå ned at tage hans plads i løbet af kampene. Ramos er dog bedre end Alves defensivt, og måske derfor han også bliver foretrukket herinde (også af mig selv). Er dog bange for, at han er ALT for offensiv, men da Ramos sandsynligvis kommer til United i forbindelse med en Ronaldo handel, vil det måske ikke være for offensivt med ham på backen, med mindre der hentes endnu en Ronaldo-type til fløjen (og her siger jeg ikke at Ronaldo bliver solgt, bare HVIS det nu skete).
Ved godt dette måske lød lidt forvirrende, men whatever :D
Hinrichsen
14-06-2008, 22:50
Kan virkelig ikke se hva vi skal ud og invistere i en ny højre back for...
Neville, Brown, Simpson er rigeligt imo..
Og hvis noget skulle gå helt galt har vi altså Hargo og O´Shea der begge spiller rigtig godt nede på højre backen...
Jeg ville til hver en tid hellere stille op med Neville i topform, fremfor en Richards i topform
United DK
14-06-2008, 22:51
Nu har Simpson været lejet ud uden at imponere.
Det er også umuligt at imponere som højre back, for et lortehold som Ipswich. Manden spiller sammen med ni boldmongoler, som kun kan sparke til bolden. Jo bedre hold man spiller på, jo bedre bliver man selv, bare se på Kuyt. Jeg siger ikke, at Simpson er god nok eller noget, men jeg synes ikke rigtig man kan bruge de der lejeophold til noget, for det er svært at spille godt, når ens hold er dårligt.
Det er også umuligt at imponere som højre back, for et lortehold som Ipswich. Manden spiller sammen med ni boldmongoler, som kun kan sparke til bolden. Jo bedre hold man spiller på, jo bedre bliver man selv, bare se på Kuyt. Jeg siger ikke, at Simpson er god nok eller noget, men jeg synes ikke rigtig man kan bruge de der lejeophold til noget, for det er svært at spille godt, når ens hold er dårligt.
Jeg er tildels enig. Men Gibson i Wolves har også været ringe. Campbell i Hull har derimod været god. Så meget forskel er der vel ikke på Ipswich, Hull og Wolves?
United DK
14-06-2008, 23:12
Jeg er tildels enig. Men Gibson i Wolves har også været ringe. Campbell i Hull har derimod været god. Så meget forskel er der vel ikke på Ipswich, Hull og Wolves?
Jo, for Hull var et tophold hele sæsonen, og endte også med at rykke op i PL. Det er nemmere at imponere, når man spiller på et hold der fungere.
Jo, for Hull var et tophold hele sæsonen, og endte også med at rykke op i PL. Det er nemmere at imponere, når man spiller på et hold der fungere.
Den holder altså ikke helt den der.
Hull - 75 point
Wolves - 70 point
Ipswich - 69 point
Det vil sige, at alle tre hold sluttede indenfor 6 point..... Så jeg ved ikke hvor meget bedre Hull fungere.
Derudover så i PL imponerede Evans hos Sunderland, der er et bundhold, derfor holder din resonering ikke helt.
United DK
14-06-2008, 23:55
Den holder altså ikke helt den der.
Hull - 75 point
Wolves - 70 point
Ipswich - 69 point
Det vil sige, at alle tre hold sluttede indenfor 6 point..... Så jeg ved ikke hvor meget bedre Hull fungere.
Det er rigtigt, men jeg vil stadig vove den påstand, at det er nemmere at imponere som angriber end som back. Ikke at det gør Campbells præstation dårligere, men jeg synes ikke man kan pille Simpson ned, fordi han ikke spiller som Evra, på et lejeophold i Ipswich.
Derudover så i PL imponerede Evans hos Sunderland, der er et bundhold, derfor holder din resonering ikke helt.
Jeg har jo ikke sagt, at man ikke kan imponere på et bundhold.
dannigizmo
15-06-2008, 02:53
Aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig Ramos!
Magen til arrogant, nederen og fantastisk irriterende spiller skal man da godt nok lede længe efter. Det er muligt, at der ikke er mange, der deler denne mening, men det er så min. Han er så helt enormt irriterende, og jeg ønsker aldrig at se ham i United. Desuden kan jeg slet ikke se, hvad vi skal med endnu en højre back. Neville er tilbage, vi har Brown og Simpson klar til at tage over.
Jeg har aldrig været den store Brown-fan, faktisk var jeg en af dem, der ønskede ham solgt for en sæson eller to siden. Jeg er blevet utroligt positivt overrasket over ham i denne sæson, han har gjort det fænomenalt, og jeg kan ikke længere se, hvorfor vi absolut skal ud og have en ny back. Desuden forventer jeg mig rigtig meget af Simpson. United skal tilbage til den gamle skole, hvor der bliver satset på eget talent frem for dyre udenlandskøb.
Med al respekt for Neville, så er han ikke i nærheden af Ramos' standard. Ramos er en fantastisk fodboldspiller, som kun mangler at tilsidesætte hans hjerneblødninger. Men jeg tror faktisk han ville passe perfekt ind i United, for i England må man gerne gå til den. Der er nogle gange de rødek ort Ramos har fået, som jeg bedømmer for tøsefrispark.
Men Ramos og Richards betragter jeg som de to bedste højre back, United kunne købe.
Det er rigtigt, men jeg vil stadig vove den påstand, at det er nemmere at imponere som angriber end som back. Ikke at det gør Campbells præstation dårligere, men jeg synes ikke man kan pille Simpson ned, fordi han ikke spiller som Evra, på et lejeophold i Ipswich.
Jeg har jo ikke sagt, at man ikke kan imponere på et bundhold.
Jamen jeg kan godt følge dig. Jeg mener bare, at når nu Simpson har nået en alder på 21, ikke? Så har han ikke vist meget. Men jeg kan da blive overrasket. Min holdning er bare, at han aldrig bliver god nok til at være fast mand på verdens bedste hold - men det kunne da være sjovt at tage fejl på den her :-)
Som jeg ser det, er Ramos en dygtig back, men han stadig en masse mangler. Defensivt kan han blive bedre, og så er hans temperament et problem, selvom Ferguson nok vil kunne styre ham med årene - Jeg er stadig tilhænger af at vi satser på det vi har nu, og giver Simpson chancen noget oftere end 8 kampe sidste år, hvor han imponerede, selvom der var langt imellem hans kampe... Derudover har vi Brown, Neville, Hargreaves og O'Shea, så jeg mener ikke rigtig var har behov for en højreback, medmindre Ferguson mener at alle dem ikke har klasse nok.
United DK
15-06-2008, 10:35
Jamen jeg kan godt følge dig. Jeg mener bare, at når nu Simpson har nået en alder på 21, ikke? Så har han ikke vist meget. Men jeg kan da blive overrasket. Min holdning er bare, at han aldrig bliver god nok til at være fast mand på verdens bedste hold - men det kunne da være sjovt at tage fejl på den her :-)
Jeg tror heller aldrig, at han bliver fast mand for os, jeg tager ham bare i forsvar, fordi man ikke kan vurdere hans evner, udfra et lejeophold i Ipswich, for på den anden side, så har han leveret nogle gode indsatser, de få gange han har spillet for United.
Mht. hans alder, så har du ret. Da Neville var 21, der spillede han EM for England (1996), så der er lang vej for Simpson.
Jeg så gerne mht ny højre back, at vi forsøgte at hente Sergio Ramos, da i mine øjne er verdens i særklasse bedste højre back.
Gary Neville er for gammel til fast mand, tror jeg. Derfor må han tage til takke med bænken.
Wes Brown havde en fremragende sæson, især defensivt. Men jeg synes han har store mangler i det offensive spil.
Hargo ser jeg som midtbane spiller.
Jeg ser absolut ingen grund til konstant at smide penge afsted. Måske vi i stedet skulle bruge pengene fornuftigt på de pladser hvor vi virkelig mangler. En angriber og en kantspiller hvis Ronaldo skifter.
Ramos er uden tvivl en god back og kan tilføre meget i det offensive spil men jeg er tilfreds med Brown, Neville og forhåbentligt Simpson. Vi behøver ikke at have verdens bedste spiller på hver plads og vores forsvar med Brown, Ferdinand, Vidic og Evra sidste sæson fungerede jo bedre end nogensinde. Derfor er det langt fra nødvendigt at forstærke sig på højreback.
ChristianR
15-06-2008, 12:16
Måske ser vi desværre ikke Gaz i samme tempo igen, og måske kommer Simpson aldrig op på det niveau, vi kunne håbe. Det lader os IMO blot tilbage ved Brown.
Brown har da gjort det ganske acceptabelt denne sæson, og han er IMO god nok til at være fast mand igen næste sæson. Når det er sagt er jeg dog stadig af den overbevisning, at Ramos ville være en klar forstærkning.
"Brown - Rio - Vidic - Evra" er bestemt et fantastisk forsvar, men jeg mener bare, at vi er forholdsvist udsatte i tilfælde af en langtidsskade til bare en af de 4 spillere. O'shea er en fin reserve, men han skal helst ikke trækkes på 4 måneder i træk. Hargo skal vel helst bruges på midtbanen.
Der ville det (desværre for Brown) se bedre ud med "Ramos - Rio - Vidic - Evra", hvor Brown kan fungere som supersub på i hvert fald 3 af pladserne. Med den konstellation vil vi være langt mindre skrøbelige i tilfælde af grove skader.
United DK
15-06-2008, 12:27
Måske ser vi desværre ikke Gaz i samme tempo igen, og måske kommer Simpson aldrig op på det niveau, vi kunne håbe. Det lader os IMO blot tilbage ved Brown.
Brown har da gjort det ganske acceptabelt denne sæson, og han er IMO god nok til at være fast mand igen næste sæson. Når det er sagt er jeg dog stadig af den overbevisning, at Ramos ville være en klar forstærkning.
"Brown - Rio - Vidic - Evra" er bestemt et fantastisk forsvar, men jeg mener bare, at vi er forholdsvist udsatte i tilfælde af en langtidsskade til bare en af de 4 spillere. O'shea er en fin reserve, men han skal helst ikke trækkes på 4 måneder i træk. Hargo skal vel helst bruges på midtbanen.
Der ville det (desværre for Brown) se bedre ud med "Ramos - Rio - Vidic - Evra", hvor Brown kan fungere som supersub på i hvert fald 3 af pladserne. Med den konstellation vil vi være langt mindre skrøbelige i tilfælde af grove skader.
Det er jo altid nemt, at stille skrækscenarie op, for hvad nu hvis hele den normale fireback kæde, ryger ind i skader? Og sådan kan vi fortsætte. Hvis og hvis, det er ikke værd at bruge over 200 mio. på hvis'er. Desuden kan ingen vide, hvordan det går med Neville, og Simpson har trods alt ikke været blind passager, de gange han har fået spilletid.
ChristianR
15-06-2008, 12:34
Det er jo altid nemt, at stille skrækscenarie op, for hvad nu hvis hele den normale fireback kæde, ryger ind i skader? Og sådan kan vi fortsætte. Hvis og hvis, det er ikke værd at bruge over 200 mio. på hvis'er. Desuden kan ingen vide, hvordan det går med Neville, og Simpson har trods alt ikke været blind passager, de gange han har fået spilletid.
Nu bar det ikke noget skrækscenarie og jeg kalkulerede overhovedet ikke med skader til hele forsvarskæden. En enkelt 3-4 måneders skade er dog langt fra usandsynlig, og derfor mener jeg, at man som storhold bør tage sine forholdsregler og være helgarderet.
Mht. "Hvis og hvis" siger du det jo lidt selv med Neville og Simpson.
Feldthaus
15-06-2008, 12:53
Dem der foreslår en ny højreback synes jeg er latterlige.
Brown har spillet fuldstændig fremragende i den her sæson, og han har udviklet sig helt vildt offensivt. Hans indlæg er faktisk blevet gode, hvilket statistikken og bl.a. målet i chl-finalen viser.
Udover Brown har vi jo også vores kaptain, og selvfølgelig simpsons.
Derudover har vi de to tvillinger som om nogle år måske kan overtage, og så er der selvfølgelig oshea som backup.
Min pointe er bare, at hold kæft hvor ville jeg føle mig til grin som Brown, hvis united gik ud og hentede en ny højreback nu. Ynglingsscenariet er vel også stadig at Neville kommer tilbage på det niveau vi kender ham, sådan vi kan få vores kaptajn tilbage.
Forsvaret er perfekt som det er nu, kig efter en ny angriber, og evt. kant hvis Ronaldo ryger.
Ligesom andre tvivler jeg på Ramos vil forstærke truppen i forhold til hvor meget vi skal betale for ham.. Ser hellere Brown får pladsen, med Neville og Simpsons som outsidere..
ChristianR
15-06-2008, 13:11
Dem der foreslår en ny højreback synes jeg er latterlige.
Brown har spillet fuldstændig fremragende i den her sæson, og han har udviklet sig helt vildt offensivt. Hans indlæg er faktisk blevet gode, hvilket statistikken og bl.a. målet i chl-finalen viser.
Udover Brown har vi jo også vores kaptain, og selvfølgelig simpsons.
Derudover har vi de to tvillinger som om nogle år måske kan overtage, og så er der selvfølgelig oshea som backup.
Min pointe er bare, at hold kæft hvor ville jeg føle mig til grin som Brown, hvis united gik ud og hentede en ny højreback nu. Ynglingsscenariet er vel også stadig at Neville kommer tilbage på det niveau vi kender ham, sådan vi kan få vores kaptajn tilbage.
Forsvaret er perfekt som det er nu, kig efter en ny angriber, og evt. kant hvis Ronaldo ryger.
Så må du jo læse argumenterne og kommentrere mere sagligt på specifikke indlæg i stedet for at komme med så bombastisk en udmelding. Vi kan i hvert fald ikke bruge en tegneserie på højrebacken.
Danny Simpson (uden s) kan ganske vist ikke afskrives, men han har i en alder af 21 år stadig ikke bevist meget og umidelbart banker han ikke ligefrem på til startopstillingen. Neville er 33 år og med undtagelse af et par minutter er det et år siden, han har spillet sidst. Så det ser desværre ud som om, hans karriere vakler mod enden.
Ja, Brown gør det acceptabelt. Men så mangler vi i mine øjne kompetente reserver til forsvaret. Det kunne eksempelvis blive Brown, hvor højrebacken så bliver endnu stærkere for os. Det synes jeg bestemt ikke lyder helt hul i hovedet, og Brown ville med al sandsynlighed stadig få mange kampe.
Der hvor Ramos klart overtrumfer er Brown, er offensivt. Han er virkelig stærk i raids frem af banen, men Brown er klasser over ham defensivt. Jeg synes ofte det virker som om, at Ramos sejler bagerst, og gør det oftere sværere end det skal være - det ser selvfølgelig flot ud når det lykkes, men imo. er det ofte for store sats der tages. Men han er ung, så det kan selvfølgelig være noget han kan nå at rette op på.
Jeg var egentlig ganske tilfreds med Simpsons få optrædener i denne sæson, og håber virkelig han får chancen næste år.
Ellers er brown da ganske kompetent, og synes han er meget undervurderet, og bliver ofte udpeget som vores svageste led, hvilket jeg ikke helt kan forstå. Egentlig synes jeg ikke der er noget akut behov for en højreback, især ikke med det brasilianske talent der er på vej ind.
Der hvor Ramos klart overtrumfer er Brown, er offensivt. Han er virkelig stærk i raids frem af banen, men Brown er klasser over ham defensivt. Jeg synes ofte det virker som om, at Ramos sejler bagerst, og gør det oftere sværere end det skal være - det ser selvfølgelig flot ud når det lykkes, men imo. er det ofte for store sats der tages. Men han er ung, så det kan selvfølgelig være noget han kan nå at rette op på.
Jeg var egentlig ganske tilfreds med Simpsons få optrædener i denne sæson, og håber virkelig han får chancen næste år.
Ellers er brown da ganske kompetent, og synes han er meget undervurderet, og bliver ofte udpeget som vores svageste led, hvilket jeg ikke helt kan forstå. Egentlig synes jeg ikke der er noget akut behov for en højreback, især ikke med det brasilianske talent der er på vej ind.
Jeg kan ikke følge dig i at Ramos sejler defensivt eller er klasser under Brown. Han er faktisk ret god på begge områder i mine øjne. At Ramos ikke altid er fysisk i duellerne som Brown skyldes at han har en god spilforståelse og evne til at læse spillet imo. Men det afhænger vel af hvilke kampe vi begge har set.
Der er ingen tvivl om, at Sergio Ramos er bedre end vores Brown. Jeg synes han spiller fantastisk her i EM, og hans offensiv og spil er overklasse end Browns. Og hans defensiv er der vist heller ikke i tvivl om. Den er også bedre end Browns. Ikke fordi Brown er dårlig, han gør det skam også udmærket. Men det vil stadig være end drøm hvis vi fik Ramos på vores vores side. Vi vil så have den bedste forsvarskæde i verden.
Sergio Ramos er også meget bedre end Richards. Det havde jeg også lige lyst til at sige. At Ramos er smigret, efter vi har vist interesse til ham er bare godt. Sælger vi Ronaldo kræver vi Ramos.
Der er ingen tvivl om, at Sergio Ramos er bedre end vores Brown. Jeg synes han spiller fantastisk her i EM, og hans offensiv og spil er overklasse end Browns. Og hans defensiv er der vist heller ikke i tvivl om. Den er også bedre end Browns. Ikke fordi Brown er dårlig, han gør det skam også udmærket. Men det vil stadig være end drøm hvis vi fik Ramos på vores vores side. Vi vil så have den bedste forsvarskæde i verden.
Sergio Ramos er også meget bedre end Richards. Det havde jeg også lige lyst til at sige. At Ramos er smigret, efter vi har vist interesse til ham er bare godt. Sælger vi Ronaldo kræver vi Ramos.
Det har vi allerede!!!!
Den vil måske blive bedre endnu...
United DK
15-06-2008, 14:11
Danny Simpson (uden s) kan ganske vist ikke afskrives, men han har i en alder af 21 år stadig ikke bevist meget og umidelbart banker han ikke ligefrem på til startopstillingen. Neville er 33 år og med undtagelse af et par minutter er det et år siden, han har spillet sidst. Så det ser desværre ud som om, hans karriere vakler mod enden.
Der er jo ingen der siger, at Simpson skal være med i startopstillingen, men han kan være en habil reserve. Han er i mine øjne ikke dårligere end O'Shea.
Ja, Brown gør det acceptabelt. Men så mangler vi i mine øjne kompetente reserver til forsvaret. Det kunne eksempelvis blive Brown, hvor højrebacken så bliver endnu stærkere for os. Det synes jeg bestemt ikke lyder helt hul i hovedet, og Brown ville med al sandsynlighed stadig få mange kampe.
Jeg vil da gerne bytte Brown ud med en bedre højre back, for de findes, men ikke for den pris, som eksempelvis Ramos ville koste. Så vil jeg hellere gemme de penge, og bruge dem på en ny angriber, eller erstatning for Ronaldo.
Feldthaus
15-06-2008, 14:32
Synes bare mange herinde laver utrolig meget FM tænkning.
Nu snakker mange om ramos, men hvad er sandsynligheden for at han kommer til United?
Den eneste jeg dog mener er kompetent nok til at træffe beslutningen er Fergie, og de andre trænere omkring holdet, da det er dem der kan se Nevilles niveau, og for den sags skyld simpsons niveau, da vi vel egentlig bare gætter på hvor de står, uden egentlig at have den store viden omkring det.
ChristianR
15-06-2008, 14:50
Der er jo ingen der siger, at Simpson skal være med i startopstillingen, men han kan være en habil reserve. Han er i mine øjne ikke dårligere end O'Shea.
Jeg vil da gerne bytte Brown ud med en bedre højre back, for de findes, men ikke for den pris, som eksempelvis Ramos ville koste. Så vil jeg hellere gemme de penge, og bruge dem på en ny angriber, eller erstatning for Ronaldo.
Ok. Jeg siger heller ikke, at Ramos er pengene værd eller at vi skal købe ham. Nogen herinde skyder det bare ned som værende dybt latterligt at overveje ham, fordi vi i forvejen har mange (forholdsvist usikre) kort på den plads. IMO vil han klart være en forstærkning, men ikke en nødvendighed og måske heller ikke pengene værd.
En angriber er også førsteprioritet hos mig, og hvis Ronaldo smutter vil vi mangle en verdensklasse kant.
Hvis vi så ikke får en af de store som Ramos eller Richards mener jeg vores forsvar er for tyndt besat, hvis vi er uheldige at rende ind i skader. Vi kan så bruge penge på en relativt billig reserveforsvarer, der måske kan begå sig på flere forskellige pladser.
Synes bare mange herinde laver utrolig meget FM tænkning.
Nu snakker mange om ramos, men hvad er sandsynligheden for at han kommer til United?
Den eneste jeg dog mener er kompetent nok til at træffe beslutningen er Fergie, og de andre trænere omkring holdet, da det er dem der kan se Nevilles niveau, og for den sags skyld simpsons niveau, da vi vel egentlig bare gætter på hvor de står, uden egentlig at have den store viden omkring det.
Hvorfor må vi ikke snakke om Ramos fordi det ikke er den mest sandsynlige handel? han har selv udtalt sig om interessen fra United så det er jo ikke noget vi sidder og finder på..
Og lad nu være med det der pis med at det kun er Ferguson der ved hvem holdet har brug for, det er vi godt klar over og hvad fanden skal vi diskutere herinde så?!
Jeg tror sgu de fleste er klar over at de ting vi skriver herinde ikke bliver læst af Sir Alex, men meningen med et forum er at man kan diskutere den slags ting! Hvis vi vidste hvad Ferguson tænkte, så kunne vi lige så godt lukke forummet..
Og skulle vi ikke droppe det der med at nævne FM i tide og utide.. Det kan ikke passe at man ikke kan diskutere transfers uden at få den smidt i hovedet.. Så urealistisk er det sgu heller ikke at Ramos skifter til United..
Feldthaus
15-06-2008, 15:10
Jeg vil mene at ramos i united er pænt urealistisk.
Kaka i united er vel lige så sandsynligt.
Lige på dette område synes jeg vi har svært ved at sige det, da vi alle vel håber på Neville, men der er ikke rigtig nogen der ved det, og synes bare det ville være unfair overfor brown og neville at købe en ny back. Vi har haft verdens bedste forsvar i år, så hvorfor lave om på det? Ramos er ikke pengene værd imo, han skal sgu nok koste på den anden side af 200 mill. og synes sgu vi er fint dækket ind.
Brug pengene på en angriber, hold på ronaldo og jeg er glad
ChristianR
15-06-2008, 15:18
Lige på dette område synes jeg vi har svært ved at sige det, da vi alle vel håber på Neville, men der er ikke rigtig nogen der ved det, og synes bare det ville være unfair overfor brown og neville at købe en ny back. Vi har haft verdens bedste forsvar i år, så hvorfor lave om på det? Ramos er ikke pengene værd imo, han skal sgu nok koste på den anden side af 200 mill. og synes sgu vi er fint dækket ind.
Fair nok. Hver sin mening. Men der er ingen grund til at kalde folk for latterlige eller FM-nørder, fordi man diskuterer Ramos. Ramos har selv utalt sig positivt om United, og hvis Ronaldo ryger til Real er det da ikke fuldstændig FM-urealistisk, ar Ramos ryger den anden vej.
Nej, ingen af os ved hvad SAF tænker eller om Neville har ondt i knæet. Vi kan dog alle se på facts, der siger at Neville er 33 år gammel og har ikke spillet en Premier League kamp i et år. Ergo er sandsynlighederne for et kæmpe comeback efterhånden ikke så stor.
morten8832
15-06-2008, 17:19
Ej, det har du nu ikke ret i.. Prisen på romas og kaka kan meget vel blive en forksel på 200-300 mio.. Kaka har ikke udtalt sit ønske om at komme videre, mens ramos tale smigrende om en anden klub ,,Vi har stadig en Cristiano som kan ryge til Galacticos og vi kan få ramos plus penge... Kaka er i milan på højde med Cristiano i manchester så den handel synes rigtig meget urealistisk så længe kaka ønsker at blive i klubben.. Ramos har ikke nået samme status og han viser sin interesse i en klub som jeg beundrer.. Viser bare at real ikke altid er toppen på bjerget
Ej, det har du nu ikke ret i.. Prisen på romas og kaka kan meget vel blive en forksel på 200-300 mio.. Kaka har ikke udtalt sit ønske om at komme videre, mens ramos tale smigrende om en anden klub ,,Vi har stadig en Cristiano som kan ryge til Galacticos og vi kan få ramos plus penge... Kaka er i milan på højde med Cristiano i manchester så den handel synes rigtig meget urealistisk så længe kaka ønsker at blive i klubben.. Ramos har ikke nået samme status og han viser sin interesse i en klub som jeg beundrer.. Viser bare at real ikke altid er toppen på bjerget
Kaka har da også udtalt at han godt kunne se sig selv spille for United.
Hvis man skal gå udelukkende efter spillernes udtalelser, så er Kaka til United da mere sandsynligt end Ramos til United.
Ramos' udtalelse om et muligt skifte til United var en af Marca's mange Ronaldo til Madrid rygter (and we all know Marca :rolleyes: ), mens Kaka til United rygtet, kom af et radiointerview med Kaka, hvor han siger han trænger til nye udfordringer og United er et meget attraktivt sted at være. Jeg ville mene at et radiointerview er mere pålideligt end en avis der skriver, hvad Real beder dem om at skrive.
Man kan dog sætte spørgsmålstegn ved radiointerviewet også, jeg har søgt lidt på nettet efter det, men kun fundet diskussioner i diverse fora samt nyheden her på OT.dk
Ingen troværdige engelske eller italienske aviser skriver om det.
Lorensen
18-06-2008, 14:19
Kaka har da også udtalt at han godt kunne se sig selv spille for United.
Hvis man skal gå udelukkende efter spillernes udtalelser, så er Kaka til United da mere sandsynligt end Ramos til United.
Ramos' udtalelse om et muligt skifte til United var en af Marca's mange Ronaldo til Madrid rygter (and we all know Marca :rolleyes: ), mens Kaka til United rygtet, kom af et radiointerview med Kaka, hvor han siger han trænger til nye udfordringer og United er et meget attraktivt sted at være. Jeg ville mene at et radiointerview er mere pålideligt end en avis der skriver, hvad Real beder dem om at skrive.
Man kan dog sætte spørgsmålstegn ved radiointerviewet også, jeg har søgt lidt på nettet efter det, men kun fundet diskussioner i diverse fora samt nyheden her på OT.dk
Ingen troværdige engelske eller italienske aviser skriver om det.
Det var også falsk.
Nyheden blev skrevet for at se om andre nyhedssites hoppede på den, og skrev nyheden på deres side.
Windowdio
21-06-2008, 14:37
Er der en grund til Phillip Lahm ikke er blevet nævnt herinde, jeg synes han er en back med store offensive kvaliteter, han må dog godt blive lidt bedre defensivt. og så gør det jo heller ikke noget at han både kan spille i højre og venstre side.
Men en ting er 100% sikker Sergio Ramos, er ikke noget god spiller, han må aldrig komme til United!
salvador
21-06-2008, 15:02
Er der en grund til Phillip Lahm ikke er blevet nævnt herinde, jeg synes han er en back med store offensive kvaliteter, han må dog godt blive lidt bedre defensivt. og så gør det jo heller ikke noget at han både kan spille i højre og venstre side.
Men en ting er 100% sikker Sergio Ramos, er ikke noget god spiller, han må aldrig komme til United!
og hvorfor er det lige du mener at ramos ikke er nogen god spiller
ChristianR
21-06-2008, 15:43
Lahm er blevet nævnt ca 500 gange, hvis du læser tidligere tråde igennem.
Feldthaus
21-06-2008, 16:08
Lahm har også i mellemtiden forlænget sin kontrakt med bayern efter uenighed, så han er nok ikke et emne pt. hvis Fergie overhovedet føler højrebacken er et købsemne.
salvador
21-06-2008, 17:22
mener at fergie for få måneder siden udtalte at gaz skulle være første valg fra starten af næste season så men mindre at han har ændret mening sker der vil ikke noget nyt på den plads
og hvorfor er det lige du mener at ramos ikke er nogen god spiller
Tænkte det samme..
Han er en af de få backs som jeg gerne vil have til United.. Han er både i særklasse defensivt og offensivt, synes jeg..
Tænkte det samme..
Han er en af de få backs som jeg gerne vil have til United.. Han er både i særklasse defensivt og offensivt, synes jeg..
Til gændgæld er han diciplinsmæssigt verden største hat! Et utal af røde kort + at han ofte mangler defensivt når modstanderen vinder bolden og skal til at køre kontraløb. Ser helst at vi beholder Brown og Neville og så ellers lader dem spille.
man.utd25
22-06-2008, 11:59
Til gændgæld er han diciplinsmæssigt verden største hat! Et utal af røde kort + at han ofte mangler defensivt når modstanderen vinder bolden og skal til at køre kontraløb. Ser helst at vi beholder Brown og Neville og så ellers lader dem spille.
Hans defensive er ikke helt så god som brown , men Ramos offensiv taler for sig selv , der kan brown slet ikke være med, hans deffensive skal han nok komme efter han er ung endnu.
Well, ser ud til at det bliver Gaz der skal tage endnu en tørn på RB pladsen ifølge de seneste udmeldinger fra Fergie. Han vil kun købe 1 ny spiller ind (højst sandsynligt en angriber) og han tror på at Gaz er stærk nok til at tilbage erobre pladsen.
Jeg har det helt fint med den strategi. Hvis Gaz spiller op til hans normale standard, er jeg ikke bekymret.
Jeg synes også, at det er helt fint, at vi ikke går ud og køber en ny højreback. Næste år er Neville vel så vidt muligt starter igen, men kan han ikke, så har vi Brown og Simpson, som der kan tage over. Udover det har vi O'Shea og Hargreaves viste lovende takter, da han spillede der til slut i sæsonen.
United DK
01-07-2008, 12:11
Jeg er modstander af, at Neville bare får sin plads. Han skal kæmpe for den, også selvom han er United-mand hele vejen igennem, og anfører. Så lad den bedste mand vinde.
RuudVanNissetøj
01-07-2008, 12:11
Tidligere på sæsonen mente jeg klart, at vi skulle have fat på en ekstra højre back. Men slutningen af sæsonen viste tydligt, at vi har mange tangenter at spille på i højre side og f.eks. en Hargreaves spillede fornemt mod Barca på backpladsen.
Jeg tror meget på vores spillere i Neville, Brown og Simpson. Håber bare mere og mere at Simpson får chancen i nogle kampe, tror han har en fremtid på pladsen hvis man giver ham tilliden...
Jeg er modstander af, at Neville bare får sin plads. Han skal kæmpe for den, også selvom han er United-mand hele vejen igennem, og anfører. Så lad den bedste mand vinde.
Helt enig. Hvis Neville ikke har niveauet, skal Brown eller Simpson få chancen. Men indtil nu, har vi ikke set Neville rigtigt, så han skal have et par chancer, for at bevise han skal starte inde fortsat.
Ved ikke om Simpson får så mange muligheder. Hvis Gaz virkeligt kommer op i omdrejninger, bliver Brown reduceret fra fast starter, til rotations spiller og der skal han vel ind og ha' de kampe Gaz ikke spiller, for også at gøre ham tilfreds.
Desuden så er han jo stadigvæk en spiller på et helt andet plan end Simpson.
Men jeg tror dog, at Simpson får chancen i FA-cup kampene og det er der han skal vise hvad han er gjort af og virkeligt bide sig fast.
Glory Man United
01-07-2008, 13:52
Var sikker på, at denne tråd ville blive rødglødende, efter Ramos´s flotte EM, men jeg tog heldigvis fejl ;)
mht Brown/Neville så står vi overfor en ny sæson, og så starter begge spillere fra scratch. Den som SAF føler er bedst spiller vel, eller??
ChristianR
01-07-2008, 16:01
Var sikker på, at denne tråd ville blive rødglødende, efter Ramos´s flotte EM, men jeg tog heldigvis fejl ;)
mht Brown/Neville så står vi overfor en ny sæson, og så starter begge spillere fra scratch. Den som SAF føler er bedst spiller vel, eller??
Ramos er vel kun interessant, hvis Real virkelig vil have Ronaldo og ikke har nok kontanter til at købe ham.
Det ser dog efterhånden ud til, at det ikke bliver aktuelt, og vi lider da heller ikke på højreback-pladsen.
Jeg har ikke set Marnick Vermijl spille endnu, og selv om jeg ikke regner med, at han kan tage over med det samme, glæder jeg mig meget til at se ham spille.
United DK
21-10-2010, 19:52
Nu bliver du svinet til, for at have opdateret en tråd, der ellers ikke var rørt i 2½ år.
Jeg kan dog ikke lade være med, at drømme mig tilbage til d. 1. juli 2008. Det var dengang vi havde Rooney, Ronaldo, Tevez, et mesterskab og en CL-titel. Lålålålå
Det er først nu jeg har fundet ud af, hvor man kan se, hvornår sidste indlæg er skrevet. Håber folk kan se igennem fingre med det, nu når de kan se jeg er ny. Selvom jeg må indrømme jeg selv kan have svært ved det, med ny ansatte, acne ramte, 16-årige knøse, i diverse butikker ;-)
MOHoegsted
04-11-2010, 15:47
Nu bliver du svinet til, for at have opdateret en tråd, der ellers ikke var rørt i 2½ år.
Jeg kan dog ikke lade være med, at drømme mig tilbage til d. 1. juli 2008. Det var dengang vi havde Rooney, Ronaldo, Tevez, et mesterskab og en CL-titel. Lålålålå
Nu er det vel også den tråd vi skal bruge fra nu af. :D
Kasper United
07-11-2010, 08:58
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2010/11/06/2200995/exclusive-patrice-evra-wants-to-leave-manchester-united-at
Ved godt, det er goal, men synes egentlig, det lyder rimelig realistisk, at Evra vil væk fra klubben. Hans sæson endtil videre har heller ikke været noget at prale med.
Hvis Evra skifter - så skal vi have Bale ind. Spørgsmålet er bare, om han vil spille venstre back/wingback?
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2010/11/06/2200995/exclusive-patrice-evra-wants-to-leave-manchester-united-at
Ved godt, det er goal, men synes egentlig, det lyder rimelig realistisk, at Evra vil væk fra klubben. Hans sæson endtil videre har heller ikke været noget at prale med.
Hvis Evra skifter - så skal vi have Bale ind. Spørgsmålet er bare, om han vil spille venstre back/wingback?
Bale er venstre kant i min verden.
Han har vel ligeså store defensive mangler som en Dani Alves og det tror jeg satme godt nok vi ville blive straffet for.
Fabio, anyone?
Ved godt, det er goal, men synes egentlig, det lyder rimelig realistisk, at Evra vil væk fra klubben.
Hvorfor? Patrice Evra er vel den spiller i klubben, der virker mest stolt over at bære den røde trøje.
United DK
07-11-2010, 12:01
Hvorfor? Patrice Evra er vel den spiller i klubben, der virker mest stolt over at bære den røde trøje.
Ja, og igen kan folk ende med at blive skuffet.
Jeg vil da klart helst beholde Evra, i hvert fald et par år endnu, men i denne sæson har han ikke ramt den form han har haft tidligere. Problemet for mig er ikke, at jeg ikke tror på Fabio, men han har allerede været skadet en hel del, og han er jo knap 20, så man kan godt frygte, at han bare bliver en ny Agger, der lige når at komme tilbage, før han skal ud og sidde igen.
Ja, og igen kan folk ende med at blive skuffet.
Det er jo op til folk at afgøre, om man vil være pessimistisk og mistroisk af natur. For mig forekommer det naturligt som udgangspunkt at tro på, hvad folk siger, og at Rooney så vælger at misbruge fansenes tillid, betyder ikke nødvendigvis, at Evra også gør det.
Jeg tror i hvert fald mere på Evra end på et løst og tilfældigt opstået rygte fra et af nettets mindst pålidelige medier.
Med det sagt, så er Evra 30 år til sommer, så hvis han har et ønske om at prøve noget andet før eller siden, så er sommeren nok det oplagte tidspunkt i forhold til transfersum kontra alder.
Ready123
19-11-2010, 12:46
Jeg har et bud til en ny Venstre back som jeg under VM syntes spillede rigtig godt og det er Fabio Coéntrâo fra Benfica, men ved ikke om der er andre der har set mere til ham end til VM men syntes han gjorde det rigtig godt til VM
Jeg har et bud til en ny Venstre back som jeg under VM syntes spillede rigtig godt og det er Fabio Coéntrâo fra Benfica, men ved ikke om der er andre der har set mere til ham end til VM men syntes han gjorde det rigtig godt til VM
Er det fordi du tror Evra er på vej væk fra United?
Fordi umiddelbart er vi vel fint dækket ind med Evra og Fabio.
schousboe9
19-11-2010, 13:22
Coentrao var også blandt mine emner, men jeg synes, han er ligesom Bale; kan spille hele venstrekanten, men halter gevaldigt i defensiven. Ham ser jeg ikke umiddelbart som noget interessant i. I hvert flad ikke som back.
PatriceEvra3
19-11-2010, 14:26
Er det fordi du tror Evra er på vej væk fra United?
Fordi umiddelbart er vi vel fint dækket ind med Evra og Fabio.
Der er rigtig meget der tyder på det. Rygtet har kørt lang tid efterhånden, og det kan umuligt være gået United og Evras næse forbi, og ingen af parterne har nogensinde dementeret. Nu er der ganske vist ingen citater eller lignende, men hvis Evra først vil væk til sommer så ville det da heller ikke give mening at han sagde han ville væk i november måned. Når en Journalist med kendskab til Manchester så også siger det, kan der jo være noget om det (ikke at alle journalister har noget der minder om troværdighed)
Den der forstilling med at erstatte etablerede stjerner med unge uprøvede talenter, er jeg simpelthen stået af på. Nogle tror at hver gang en spiller smutter, jamen så kan han da bare erstates af en eller anden ung herre, der aldrig har vist det store. Det har jeg aldrig forsået. Vi er blandt de bedste klubber, og selvfølgelig skal vi have nogle af de bedste spillere. Hvis vi har et megatalent der har bevist sit værd, er det noget andet. Vi vil gerne spille med om Chl, Mesterskabet og Fa-cuppen hver sæson, og er det så ambitiøst at stille op med Fabio på en vigtig pisition. Nej det er det ikke. Hvis Evra smutter, skal vi have en ny, og så må Fabio være backup. "We are talking about Manchester United here!"
Svanen94
19-11-2010, 19:15
Hvis Evra skulle smutte, synes jeg heldigvis der findes mange interessante spillere til venstre back pladsen.
Kasper United
19-11-2010, 19:19
Hvis Evra skulle smutte, synes jeg heldigvis der findes mange interessante spillere til venstre back pladsen.
Jeg er enig, men de er meget offensive, de venstre backs jeg tænker på, som kan være en mulighed.
Vargas, Cocentrao, Bale - de er alle offensive, og Vargas og Bale spiller vel for det meste længere fremme på banen. Det er fint, at backs er offensive, men det kan nemt blive et problem defensivt.
Christensen
19-11-2010, 19:25
Hvem? Jeg synes, at der er stor mangel på gode backs, men jeg er da åben for forslag.
PatriceEvra3
19-11-2010, 19:32
Oscar Wendt!!
:titte:
Der synes jeg så at en Baines fra Everton er interessant. Han er ganske pålidelig defensivt. Han er farlige på dødbolde, og slå fremragende indlæg.
At han så ikke er lige så hurtig som evra må vi leve med. Er der iøvrigt ganske få backs der er så :)
Vidic The stone man.
19-11-2010, 20:57
100 % enig. :devilll:
2 x Fabio!
da Silva og Coentrao, så kører bussen!
Svanen94
01-12-2010, 20:57
Hvem? Jeg synes, at der er stor mangel på gode backs, men jeg er da åben for forslag.
Jeg synes Fábio Coentrão og Bale er interessante, selvom de dog er meget offensive.
Christensen
01-12-2010, 21:48
Jeg aner absolut intet om Coentrão, så kan ikke sige noget om ham.. Jeg undrer mig dog over, hvornår det går op for folk, at Bale IKKE er back. Han har da i den grad bevist, at han er fløj, og han burde ikke nævnes i en forsvars-tråd, med mindre han har tørret røv på en ;)
Oscar Wendt!!
:titte:
En Brøndby fan, der vil have en FCK'er til sit hold, det ser man ikke tit :D
Men han er da absolut interessant, vel at mærke kun i tilfælde af hvis Evra skifter fra United. Det har jeg så svært ved at tro på. Goal.coms artikel er baseret på nogle meget løse rygte og de har intet konkret at bygge deres påstand op omkring. De refererer til at hans venner har sagt noget, men hvem er disse venner? Derudover virker det som om, Evra er ret stolt over at bære den røde trøje ( Jeg bliver sikkert beskyldt for at være naiv, især fra United Dks side. Normalt giver jeg heller ikke meget for hvad de fleste spillere siger i dagens fodbold, men Evra virker troværdig). Han vil også fremstå som et kæmpe svin og en hykler, hvis han vælger at skifte til Real, 7-8 måneder efter at han har kritiseret Rooney for at melde ud, han vil skifte. Jeg tror simpelthen ikke på dette rygte.
Havde goal.com skrevet at United var villige til at sælge ham, det havde virket mere troværdigt synes jeg. Jeg mener heller ikke han har haft sin bedste sæson i år, og han fylder 30 år til sommer. Derfor kunne de måske tænkes, at man vil sælge ham, med tanke på at tjene lidt på ham plus hente en yngre mand ind, men den tror jeg heller ikke på.
Men lad os nu lege med tanken, lad os sige at det utænkelig skulle ske, og Evra vælger at skifte. I det tilfælde at han skifter, er Oscar Wendt helt bestemt et spændende emne. Han er, hvis jeg ikke tager fuldstændig fejl, en fast mand på det svenske landshold. Han har erfaring fra landsholdet og fra FCK, som har spillet mange kampe i Europa efterhånden. Han har også, ligesom FCK som klub, taget et skridt op, og hævet niveauet og ambitioner. Jeg mener alle disse ting gør, at han er meget interessant. Og han er også rimelig ung ( lige fyldt 25 år). Han har altså den rette kombination af rutine plus "ungdom".
Udover det er Oscar Wendt rimelig hurtig, han er god til at arbejde begge veje. Han er god offensiv og rigtig defensivt også. På mig virker han som en mand der arbejder hårdt, en der er rimelig ydmyg og har den rette indstilling til tingene. Det virker som om han er meget vellidt blandt trænere og sine medspillere, hvilket kunne tyde på, at han er en teamspiller og en god mand at have i truppen.
Jeg mener også det tæller som plus, at han har kontrakt udløb til sommer. Han har meldt meget klart ud, at han ingen intentioner har om at forlænge sin kontrakt med FCK. Dette tvinger måske FCK ud i et salg allerede til Januar, men selv der er det begrænset hvor meget de kan kræve for en spiller, der seks måneder efter kan skifte gratis og har ikke lyst til at forlænge. Jeg tror dog de vælger at beholde ham til sommer, hvis de kvalificerer sig videre fra C.L gruppen, og så må man bare tage det med, at han skifter gratis.
Det eneste sådan store og afgørende forskel er, om han kan klare sig i P.L og især, om ikke springet fra FCK og så direkte til United er lidt for stort? Hangeland har jo gjort det ok, men det er også Fulham vi snakker om og ikke United. Jeg har stor tiltro til ham, men også en lillebitte tvivl lige på dette punkt.
P.S Nu går der åbenbart forlydender om, at Abramovichs søn er ved at købe sig til 30 % af FCK aktier. Dette får mig til at tænke, hvor gammel er hans søn? Er han ikke en lille knægt på 16-17 år? Og hvis han lykkes med at overtage de 30 % aktier, vil han have held med at overbevise Wendt om at blive, fordi projektet lige pludselig bliver endnu mere spændende?.
DavidMadsen
01-12-2010, 22:07
P.S Nu går der åbenbart forlydender om, at Abramovichs søn er ved at købe sig til 30 % af FCK aktier. Dette får mig til at tænke, hvor gammel er hans søn? Er han ikke en lille knægt på 16-17 år? Og hvis han lykkes med at overtage de 30 % aktier, vil han have held med at overbevise Wendt om at blive, fordi projektet lige pludselig bliver endnu mere spændende?.
Mener han er 22 år gammel.
Mener han er 22 år gammel.
Nårh ok, det ændrer jo lidt. Men han er stadig en ung knægt synes jeg, og spørgsmålet er vel også om han må købe en klub der kan risikere at møde et andet hold som hans far ejer?
Svanen94
01-12-2010, 22:39
Jeg aner absolut intet om Coentrão, så kan ikke sige noget om ham.. Jeg undrer mig dog over, hvornår det går op for folk, at Bale IKKE er back. Han har da i den grad bevist, at han er fløj, og han burde ikke nævnes i en forsvars-tråd, med mindre han har tørret røv på en ;)
Jeg er godt klar over, at Bale ikke er back, men kan ikke se der er plads til ham på fløjen, så jeg kalder ham for back, satser på han bliver bedre defensivt og ryger til United ;)
Jeg er godt klar over, at Bale ikke er back, men kan ikke se der er plads til ham på fløjen, så jeg kalder ham for back, satser på han bliver bedre defensivt og ryger til United ;)
Hvis der ikke er plads til ham på fløjen, jamen så skal vi slet ikke have fat i ham. Han bliver aldrig en fornuftig back (selvom han har spillet dernede flere gange). Jeg tror dog heller ikke det bliver muligt, at hente ham da han vil blive afskyelig dyr ovenpå den sæson han har gang i.
~400 mil. for en en venstreback, som rent faktisk ingen gang er venstreback er ikke value in the market
Svanen94
02-12-2010, 07:46
Hvis der ikke er plads til ham på fløjen, jamen så skal vi slet ikke have fat i ham. Han bliver aldrig en fornuftig back (selvom han har spillet dernede flere gange). Jeg tror dog heller ikke det bliver muligt, at hente ham da han vil blive afskyelig dyr ovenpå den sæson han har gang i.
~400 mil. for en en venstreback, som rent faktisk ingen gang er venstreback er ikke value in the market
Hvem synes i ville være et godt køb til en venstre back, hvis Evra, mod forventning, skulle skifte klub til januar eller sommer?
United DK
02-12-2010, 08:19
Hvem synes i ville være et godt køb til en venstre back, hvis Evra, mod forventning, skulle skifte klub til januar eller sommer?
P.t. er der ikke nogen udover Evra og Cole, der generelt har et højt niveau i mine øjne. Venstre backen er et ømt sted på mange klubhold lige i øjeblikket, det er ligefra Clichy til Marcelo, der ellers burde være verdensklasse, deres klubsituation taget i betragtning.
Sambapanda
02-12-2010, 17:55
Spillere som: Aly Cissokho (Lyon), Darijo Srna (Shakhtar Donetsk), Ashley Cole (Chelsea), Gael Clichy (Arsenal) og Fabio Contrao (Benfica) virker som nogle gode bud til en ny venstre back. Hvis nu Evra stik mod al forventning skulle forlade United. Men regner/håber på at han bliver! :)
Jeg kan slet slet slet slet ikke forstå, at folk nævner Gareth Bale som venstre back? Hvorfor tror I, at Bale lige pludselig er blevet så vanvittig? Det er fordi, han er blevet venstrekant. Bale er fandme ikke god til at placere sig i det defensive, og hans offensive kvaliteter vil blive for meget dvælet, hvis han blev hentet som venstre back. Næ nej, hvis United henter ham, så skal det sgu være som kantspiller!
Jeg synes, at Cissocko fra Lyon samt Coentrao fra Benfica (Portugals bedste spiller under VM IMO) er de mest spændende spillere, som vi kan få. Jeg ville blive glad, hvis Coentrao kom til.
Dette er kun, hvis Evra gerne vil skifte til Spanien efter at have vundet alt med United. Så længe både Fabio og Evra er i klubben, skal en venstre back ikke komme på tale :-)
Martinsen
02-12-2010, 18:32
Spillere som: Aly Cissokho (Lyon), Darijo Srna (Shakhtar Donetsk), Ashley Cole (Chelsea), Gael Clichy (Arsenal) og Fabio Contrao (Benfica) virker som nogle gode bud til en ny venstre back. Hvis nu Evra stik mod al forventning skulle forlade United. Men regner/håber på at han bliver! :)
Og hvordan skulle vi så lokke Ashley Cole fra Chelsea og Clichy fra Arsenal? Det bliver jo nok ikke lige fra vores nærmeste konkurrenter vi kan hente en erstatning hvis Evra vil til varmere himmelstrøg.
Darijo Srna, er det ikke ham der altid er god i Football Manager? Har virkelig aldrig hørt ham rygtet til nogen storklub efter en flot præstation hos Donetsk.
Vil gerne se vi indbringer nogen britisk blod til forsvaret, gerne Rodwell, Jagielka eller Cahill. Ihvertfald til den centrale del, for Evans har jeg totalt mistet tålmodigheden med. Skulle vi kigge udenfor England, ser jeg gerne Dortmunds Mats Hummels komme til klubben.
Til back'erne synes jeg ikke rigtig vi mangler forstærkning på højresiden, men venstresiden kunne vi godt bruge en ny, jeg betvivler virkelig om Fabio bliver til noget med lad os nu se. Taye Taiwo, fra Olympique Marseille ser meget frisk ud, dog Nigeriansk herkomst så der er nok lidt problemer med arbejdstilladelser. Ellers er Inter's unge talent, Davide Santon også et friskt pust.
Darijo Srna, er det ikke ham der altid er god i Football Manager? Har virkelig aldrig hørt ham rygtet til nogen storklub efter en flot præstation hos Donetsk.
Vil gerne se vi indbringer nogen britisk blod til forsvaret, gerne Rodwell, Jagielka eller Cahill.
Han er vist den foretrukne til pladsen som højreback i Barca, hvis Alves skifter. Han var også meget tit på at skifte til Chelsea, og Milan har også været interesseret i ham. Men han er mere en højreback/wingback end venstreback/wingback.
United DK
02-12-2010, 18:43
Er Srna back? For Kroatien spiller han jo altid højre kant, med Corluka som højre back. Af den vej kunne man godt frygte nogle mangler defensivt, men det skal jeg ikke kunne sige. Omvendt mangler vi ikke en højre back.
Er Srna back? For Kroatien spiller han jo altid højre kant, med Corluka som højre back. Af den vej kunne man godt frygte nogle mangler defensivt, men det skal jeg ikke kunne sige. Omvendt mangler vi ikke en højre back.
Han spiller primært som kant for landsholdet, dog har jeg set ham spille højrebacks pladsen når Corluka har spillet midterforsvaret. Han spiller også som en slags wingback i Shaktar, lidt ala den rolle Dani Alves har på Barcas hold.
Jeg kan dog ikke umiddelbart se ham spille i United som afløser for Evra. Højrebackspladsen, det er en helt anden ting, der vil han passe godt ind tror jeg.
Han spiller primært som kant for landsholdet, dog har jeg set ham spille højrebacks pladsen når Corluka har spillet midterforsvaret. Han spiller også som en slags wingback i Shaktar, lidt ala den rolle Dani Alves har på Barcas hold.
Jeg kan dog ikke umiddelbart se ham spille i United som afløser for Evra. Højrebackspladsen, det er en helt anden ting, der vil han passe godt ind tror jeg.
Foretrækker Rafael, og om et par år og lidt mere muskelmasse, vil han være perfekt til rollen.
Og hvordan skulle vi så lokke Ashley Cole fra Chelsea og Clichy fra Arsenal? Det bliver jo nok ikke lige fra vores nærmeste konkurrenter vi kan hente en erstatning hvis Evra vil til varmere himmelstrøg.
Nu var spørgsmålet jo også bare, hvem man synes ville være et godt køb og ikke, hvem man synes kunne være realistisk.
Martinsen
02-12-2010, 21:37
Nu var spørgsmålet jo også bare, hvem man synes ville være et godt køb og ikke, hvem man synes kunne være realistisk.
Han skriver at de virker som gode bud på erstatninger til Evra. Og de er vel ikke særlig gode bud når de er omtrent umulige at få fat i.
Svanen94
02-12-2010, 22:10
Han skriver at de virker som gode bud på erstatninger til Evra. Og de er vel ikke særlig gode bud når de er omtrent umulige at få fat i.
Det kan der være noget om.. Der var du lige en tand mere ordkløver end mig. Det er sjældent jeg oplever det ;-)
http://onside.dk/nyheder/premier-league/united-forbereder-evra-exit
A hvad? Du bringer de igen en historie omkring et Evra-skifte. Kan ikke se hvem som skriver dette, udover at Daily Mail skriver Coentrao er på vej ind.
Tror altså ikke på Patrice er ved at smutte. Men Coentrao kan jeg da forstå, i og med Evra er ved at være oppe i årene.
Kasper United
04-12-2010, 16:42
http://onside.dk/nyheder/premier-league/united-forbereder-evra-exit
A hvad? Du bringer de igen en historie omkring et Evra-skifte. Kan ikke se hvem som skriver dette, udover at Daily Mail skriver Coentrao er på vej ind.
Tror altså ikke på Patrice er ved at smutte. Men Coentrao kan jeg da forstå, i og med Evra er ved at være oppe i årene.
Ja, det er ikke første gang, man hører rygter om, at Evra måske forlader os.
Evra har været fantastisk for os i mange år, men i år synes jeg ikke, han har været specielt prangende eller stabil. Han er 29 år, og han er derfor ved at være smågammel af en fodboldspiller at være.
Det er nu, vi har chancen for at få en pose penge for ham, men omvendt så foretrækker jeg, han bliver et par år endnu, og Fabio så kan overtage venstre-backen direkte efter ham. Men af det jeg har set til Coentrao, som egentlig kun er et par kampe for Portugal til VM, spillede han rigtig godt - især offensivt.
VonKoblenz
04-12-2010, 16:53
Ja, det er ikke første gang, man hører rygter om, at Evra måske forlader os.
Evra har været fantastisk for os i mange år, men i år synes jeg ikke, han har været specielt prangende eller stabil. Han er 29 år, og han er derfor ved at være smågammel af en fodboldspiller at være.
Det er nu, vi har chancen for at få en pose penge for ham, men omvendt så foretrækker jeg, han bliver et par år endnu, og Fabio så kan overtage venstre-backen direkte efter ham. Men af det jeg har set til Coentrao, som egentlig kun er et par kampe for Portugal til VM, spillede han rigtig godt - især offensivt.
Coentrao er jo omskolet offensivmidtbane til back :)
- Jeg stemmer for hvis Evra smutter, så lad os bruge Fabio og lade ham udvikle sig. :D
Sambapanda
06-12-2010, 16:48
Coentrao er jo omskolet offensivmidtbane til back :)
- Jeg stemmer for hvis Evra smutter, så lad os bruge Fabio og lade ham udvikle sig. :D
Men det kunne netop være en fordel at han er en omskolet offensivmidtbane, så har han den samme offensive stil, som Evra også besidder. Da han er en omskolet venstremidtbane :)
Fabio er langt væk fra samme standard som Rafael, selvom han udviste langt større potentiale i sine første kampe. Mod West Ham var han en skændsel efter min mening Fabio, og han har meget for at bevise det modsatte.
Jeg vil hellere have vi beholder Evra, hvis han da gerne vil blive og ikke drømmer om at kramme Ronaldo i Real Madrid, men skulle han smutte, synes jeg der er mange gode muligheder. Lahm, Criscito, Chiellini, Taiwo, Cissokho, Vargas, Baines. Alle gode muligheder til pladsen, dog nogle følger med et massivt prisskilt. Derudover, kan jeg personligt godt lide Maxwell i Barcelona, som sidste sæson ikke så ud til meget spilletid pga. Eric Abidal, og kunne måske lokkes næste år med udsigt til fast spilletid.
Flere medier har udvist idag at Ferguson nok vil vælge at satse mere på Smalling end Evans fremover, efter hans fremvisning mod 'Hammers', og så synes jeg vi kommer til at mangle en ny erstatning, for Ferdinand vil højst sandsynligt stå ude lidt i den sidste del af sæsonen, og skulle en skade komme på Vidic eller Smalling, har vi kun Brown som stortset ikke får noget spilletid (hvilket er ganske synd) samt O'Shea, der burde være i glemmeboget efter sidste kamp sammen med Fabio og Evans.
Som mulige investeringer synes jeg meget om Sakho i Paris SG samt Rami i OSC Lille. Begge unge franske forsvarsspillere som kan med hovedet og kan spille bolden godt rundt. Igen ville Chiellini eller Criscito også være en god mulighed da de begge har vist god stand på det italienske landshold og ungdomslandshold hhv. samt at de begge er stærke nok til at kunne håndtere den hastighed og fysik i Premier League. Man kunne også overveje Dortmund's nye forsvarskomet, Mats Hummels, eller Bayerns Holger Badstuber, som begge også har vist god stand for både landshold og klubhold de sidste 18måneder.
Til højrebacken, hvor vi pt. har Brown, O'Shea og selvfølgelig Rafael, skal vi nok også bruge lidt fornyelse. Mange snakker om Darijo Srna, men jeg kender stort set intet til ham, whatsoever, og han skulle vist også være oppe i årene og tæt på 30. Jeg ved ikke hvad vi har af talenter i reserverne der kan gå ind og dække når den ældre garde stopper, men ud på markedet skal vi nok uanset hvad. Davide Santon i Internationale sammen med Maicon, der dog desværre er faldet af (who isn't? :D) på den i denne sæson under Rafa Benitez ville muligvis også være en god spiller.
Jeg tvivler dog at vi ser nogle indkøb - Men drømme kan man fandme :)
Kasper United
06-12-2010, 18:05
Fabio er langt væk fra samme standard som Rafael, selvom han udviste langt større potentiale i sine første kampe. Mod West Ham var han en skændsel efter min mening Fabio, og han har meget for at bevise det modsatte.
Jeg vil hellere have vi beholder Evra, hvis han da gerne vil blive og ikke drømmer om at kramme Ronaldo i Real Madrid, men skulle han smutte, synes jeg der er mange gode muligheder. Lahm, Criscito, Chiellini, Taiwo, Cissokho, Vargas, Baines. Alle gode muligheder til pladsen, dog nogle følger med et massivt prisskilt.
Går ud fra vi snakker venstrebacks? Chiellini spiller central forsvar, og Lahm spiller højreback. Men de andre kunne være gode muligheder. Der er dog ingen af de andre, som for alvor har slået igennem, så det vil være en smule satset, selvom vores sats på Evra i sin tid gav succes..
Venstreback eller ej. Lahm har lige forlænget med Bayern. Usandsynligt vi ville få ham til klubben.
Svanen94
06-12-2010, 18:51
Til højrebacken, hvor vi pt. har Brown, O'Shea og selvfølgelig Rafael, skal vi nok også bruge lidt fornyelse. Mange snakker om Darijo Srna, men jeg kender stort set intet til ham, whatsoever, og han skulle vist også være oppe i årene og tæt på 30. Jeg ved ikke hvad vi har af talenter i reserverne der kan gå ind og dække når den ældre garde stopper, men ud på markedet skal vi nok uanset hvad. :)
I forhold til en reserve der kan dække, er der så nogle der ved, hvordan det står til med Marnick Vermijl?
Går ud fra vi snakker venstrebacks? Chiellini spiller central forsvar, og Lahm spiller højreback. Men de andre kunne være gode muligheder. Der er dog ingen af de andre, som for alvor har slået igennem, så det vil være en smule satset, selvom vores sats på Evra i sin tid gav succes..
Chiellini er tit ude og agere venstreback når hverken Grosso, Zambrotta eller De Ceglie lever op til standarden. Han kan nemt spille den plads, noget han faktisk ofte siger at han nyder ligeså meget som centreback.
Lahm, er kendt for at spille på begge kanter, og kan nemt agere fast mand på venstrebacken skulle det være nødvendigt.
I forhold til en reserve der kan dække, er der så nogle der ved, hvordan det står til med Marnick Vermijl?
Har personligt aldrig hørt om ham andet end på rygtebasis.
Svanen94
06-12-2010, 19:26
Har personligt aldrig hørt om ham andet end på rygtebasis.
Hvilke rygter snakker du om? han spiller i United ;-)
Hvilke rygter snakker du om? han spiller i United ;-)
Kender ikke alle spillerne i klubben, .. Har aldrig hørt ham omtalt før i klubben.
Svanen94
06-12-2010, 21:13
Kender ikke alle spillerne i klubben, .. Har aldrig hørt ham omtalt før i klubben.
Det var heller ikke nogen kritik overhovedet.. Tvivler da også stærkt på, at jeg kan alle navne.
Lige med Vermijl var jeg dog faldet over disse links http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=63674 http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=2434
Men jeg har ikke hørt noget om ham siden.
Det var heller ikke nogen kritik overhovedet.. Tvivler da også stærkt på, at jeg kan alle navne.
Lige med Vermijl var jeg dog faldet over disse links http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=63674 http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=2434
Men jeg har ikke hørt noget om ham siden.
Han spiller regelmæssigt for reserverne. Han var dog ude med en skade først på sæsonen. Han er en offensiv back (han er også blevet brugt på midten i nogle kampe) og han spiller både venstre og højre back. Han har vist scoret to mål for reserverne i år. Det er mere end Evra he he
Svanen94
06-12-2010, 22:04
Han spiller regelmæssigt for reserverne. Han var dog ude med en skade først på sæsonen. Han er en offensiv back (han er også blevet brugt på midten i nogle kampe) og han spiller både venstre og højre back. Han har vist scoret to mål for reserverne i år. Det er mere end Evra he he
Så kan han da bare tage over med det samme ;)
http://www.bold.dk/nyt/Avis-Fiorentina-og-Genoa-vil-have-Santon
Jeg kunne godt se ham i United. Han er en teknisk dygtig offensiv back, som tilmed er høj, 187 cm, hvilket gør, at han er god nok til at bruge i kampe mod fysiske modstandere. Han er også hurtig, kan spille begge backpladser samt kantpladser. Han er ung, 19 år, og han har meget potentiale i mine øjne. Han har så haft en del skader, men efter hans kampe mod Ronaldo i CL for små 1½ år tilbage fik jeg virkelig øjnene op for ham. Han klarede sig rigtig godt mod Ronaldo i de to kampe der.
Valgte at se nogle kampe med ham bagefter, og han virker rigtigt lovende. Hvis han er til rådighed, synes jeg, at vi burde overveje ham.
Danielsen
11-12-2010, 10:50
http://www.bold.dk/nyt/Avis-Fiorentina-og-Genoa-vil-have-Santon
Jeg kunne godt se ham i United. Han er en teknisk dygtig offensiv back, som tilmed er høj, 187 cm, hvilket gør, at han er god nok til at bruge i kampe mod fysiske modstandere. Han er også hurtig, kan spille begge backpladser samt kantpladser. Han er ung, 19 år, og han har meget potentiale i mine øjne. Han har så haft en del skader, men efter hans kampe mod Ronaldo i CL for små 1½ år tilbage fik jeg virkelig øjnene op for ham. Han klarede sig rigtig godt mod Ronaldo i de to kampe der.
Valgte at se nogle kampe med ham bagefter, og han virker rigtigt lovende. Hvis han er til rådighed, synes jeg, at vi burde overveje ham.
Nu bliver jeg simpelthen nød til at spørge. Finder du alle de spillere du ved så meget om, i FM? Eller ser du bare umenneskeligt meget fodbold? :)
timberunited
11-12-2010, 11:45
Nu bliver jeg simpelthen nød til at spørge. Finder du alle de spillere du ved så meget om, i FM? Eller ser du bare umenneskeligt meget fodbold? :)
Det er lækkert at scoute ude i verden. Men findes der mon englændere med samme klasse? Tænk hvis der kunne findes en golden trio i eget akademi igen? :trophy:
Udenfor dette synes jeg Seamus Coleman er en spændende spiller. Der er jo desværre udlændingeregler at tage hensyn til - også for vores internationalt orienterede klub. :smilings:
Rafael har jo slået igennem, og er vores stærkeste kort på højre back.
Tror og håber at Fabio kan gøre det samme på venstre.
Specielt da jeg ser Evras dage som ved at være talte. Han har været forsvarets svageste led i denne sæson so far. Måske farsen fra VM går ham på nerverne.
Rafael har jo slået igennem, og er vores stærkeste kort på højre back.
Tror og håber at Fabio kan gøre det samme på venstre.
Specielt da jeg ser Evras dage som ved at være talte. Han har været forsvarets svageste led i denne sæson so far. Måske farsen fra VM går ham på nerverne.
Synes ikke Evra har været lige så vanvittig suveræn som sidste år, men at sige at "hans dage er talte" WOW.... Der skal ikke meget til herinde på OT.dk før en spiller er færdig i United
IMO er Evra stadig top 3 af verdens bedste venstre back og håber han spiller i United mange år endnu!!!!
Jeg mener med Rafaels form, Rio tilbage fra hans skadeshelvede er forsvaret det sidste sted vi skal bruge penge...!!
United DK
03-01-2011, 11:42
IMO er Evra stadig top 3 af verdens bedste venstre back og håber han spiller i United mange år endnu!!!!
Det siger i min verden også lidt om kvaliteten blandt venstre backs i verden p.t. Der er kun Evra og Cashley af rigtig gode venstre backs, andre som Coentrao, Baines m.fl. har potentialet, men mangler stadig at vise det over en lang periode. Derfor synes jeg også kritikken af Hodgsons køb af Konchesky er for billig. Vi kan godt blive enige om, at han ikke er god nok til Liverpool, men de skulle bruge en venstre back, og hvad var alternativet?
VonKoblenz
03-01-2011, 12:24
Det siger i min verden også lidt om kvaliteten blandt venstre backs i verden p.t. Der er kun Evra og Cashley af rigtig gode venstre backs, andre som Coentrao, Baines m.fl. har potentialet, men mangler stadig at vise det over en lang periode. Derfor synes jeg også kritikken af Hodgsons køb af Konchesky er for billig. Vi kan godt blive enige om, at han ikke er god nok til Liverpool, men de skulle bruge en venstre back, og hvad var alternativet?
Jeg kunne ikke give dig mere ret, det er ret tyndt i verden med klasse venstre back spillere.. :titte:
Jeg syntes ikke man burde gå ud og bruge penge på forsvars spillere..
MOHoegsted
03-01-2011, 12:34
Jeg havde taget mig til takke med Fabio A., syntes han er langt bedre. God offensiv, kan spille kant, defensiven halter, men Konchesky blev jo også kørt rundt af Nani sidst vi spillede PL mod dem. Men selvfølgelig, der er ikke mange der kan følge med Nani.
Mht. til det NtotheT siger er jeg dybt enig.
Han er et fremragende talent, i min øjne endnu større end Rafael, selvom jeg er bange for at sige det. Jeg ser selv meget italiensk (mange i min familie er Inter fans) jeg har fået øjnene op for Davide Santon for længe siden, det ærger mig bare at vi allerede har store talenter på backen, men et tilbud som ham er jo svært at afslå. Men nu har vi Rafael som har slået igennem, Fabio på venstreback, hvor Santon også kan spille, med Evra's formdyk ser hans chancer måske bedst ud der. Men han skal jo også kæmpe med M. Vermijl, som også kan spille begge backpladser. Jeg læste bl.a. at Evra var på vej væk til sommer, og ville gerne forlænge sådan United kunne sælge ham dyrer, det læste jeg endda her på OT.dk. Men om der er hold i det ved jeg ikke, hvis der er det syntes jeg faktisk godt et køb af Davide Santon kunne være interresant. Ung konkurrence skader vel ikke?
Mht. Evra, så synes jeg det går for meget ned af bakke.
Samtidig er jeg enig i, at der ikke er så mange som er bedre på pladsen.
Men kunne godt tænke mig at Fabio fik mere spilletid.
United DK
03-01-2011, 12:41
Jeg havde taget mig til takke med Fabio A., syntes han er langt bedre. God offensiv, kan spille kant, defensiven halter, men Konchesky blev jo også kørt rundt af Nani sidst vi spillede PL mod dem. Men selvfølgelig, der er ikke mange der kan følge med Nani.
Hverken Aurelio eller Konchesky er gode nok, omvendt har Liverpool aldrig haft de bedste venstre backs, så standarden p.t. er ikke meget ringere end den altid har været, selv i deres storhedstid.
Ja, det går for meget ned at bakke med Evra, lad os komme af med ham
Smid Berba oven i næste gang han ikke score 3 kampe i streg..
Derudover synes jeg Fletcher skal væk fordi han har været elendig denne sæson - fårg det at ham og Evra måske var vores bedste folk sidste sæson..
Sidst men ikke mindst så sælg Nani og Rooney, fordi det er Berba der score målene i år og ikke dem...
Hvis Evra fortsætter sin nedadgående kurve, så ville det være godt at få 150-200 mill for ham. Real er med garanti interesseret, hvis han bliver sat til salg, nu hvor han er ved at ramme de 30 år.
Hvis han bliver solgt, så vil Coentrao eller Davide Santon være mine største ønsker.
Coentrao er simpelthen så vild. Han var ligeså Portugals bedste under VM. Han var tidligere fløj (Han kan stadigvæk spille fløj), så de tekniske egenskaber såsom 1-mod-1, førstegangsberøringer, flair og andre ting har han meget styr på. Han har ligeledes fået udviklet sin defensive evne såsom placering og koncentration. Han er en stabil spiller, og med lidt Fergie magic samt en styrende midterakse i Vidic og Rio kan han blive endnu bedre.
Santon er også et fantastisk bud. Han er en stor spiller, hvilket vil gøre vores firebackskæde mere kompakt, da han også fylder i luftspillet. Jeg synes, der har været en del gange i Evras tid, grundet hans lave højde, hvor modstanderen har headet den ind, da de nemt vinder en hovedstødsduel over ham. Med Santons 187 cm kan vi blive bedre på det punkt, og så kan Vidic derfor få lidt mere assistance i luftspillet. Santon er også offensiv stærk, meget løbevillig og kan spille begge backpladser uden problemer.
Det er IMO de to største talenter på venstre back pladsen. Fabio ved jeg, at han er et kæmpetalent, men så mange gange set før, så tømmer alle de skader en ung spillers selvtillid.
Det gode ved Santon og Coentrao er, at de begge to kan også spille fløj, hvis vi nu bliver ramt af usædvanlige mange spillere.
Så en fremtid backtrup, der hedder Rafael, Fabio, Santon og Coentrao ville være fuldstændig vanvittigt.
Hvis Evans fortsætter sit uduelige og sløsede spil, så sælg ham og hent Sakho. Det er vel nok den unge spiller med mest potentiale, som er nem at få fat i. Jeg har dog også et godt øje til Shawcross, men han er for meget Vidic-agtigt, forstået på den måde, at han er for kompromisløs og ikke en god boldspiller. Vi har boldspilleren i Smalling til fremtiden, men hvis Shawcross kommer, så vil han kræve fastplads og en midterakse med Vidic og Shawcross vil være lidt for boldforladt IMO.
Jeg ser meget fodbold. :-)
Ja, det går for meget ned at bakke med Evra, lad os komme af med ham
Smid Berba oven i næste gang han ikke score 3 kampe i streg..
Derudover synes jeg Fletcher skal væk fordi han har været elendig denne sæson - fårg det at ham og Evra måske var vores bedste folk sidste sæson..
Sidst men ikke mindst så sælg Nani og Rooney, fordi det er Berba der score målene i år og ikke dem...
Ved ikke om den var myntet på mig.
Men, siger ikke vi skal af med Evra, men vi skal til at give nogle andre chancen på hans plads. Altså finde andre alternativer, og så gerne at Fabio blev prøvet mere.
Ved ikke om den var myntet på mig.
Men, siger ikke vi skal af med Evra, men vi skal til at give nogle andre chancen på hans plads. Altså finde andre alternativer, og så gerne at Fabio blev prøvet mere.
Ikke dig bestemt... Synes bare der sidder folk herinde på OT.DK som er MEGET hurtige til at sætte en finger på en spiller... Det er jo set ved flere spillere der nu er guld værd for os; Berba, Rafael og Anderson... og når Evra har været en så vigtig faktor og en af vores bedste spiller i de sidste år, så er det mig HELT uforstående at man allerede snakker om at sælge ham :S
Men der er vel forskellige slags fans herinde :):whine:
Ikke dig bestemt... Synes bare der sidder folk herinde på OT.DK som er MEGET hurtige til at sætte en finger på en spiller... Det er jo set ved flere spillere der nu er guld værd for os; Berba, Rafael og Anderson... og når Evra har været en så vigtig faktor og en af vores bedste spiller i de sidste år, så er det mig HELT uforstående at man allerede snakker om at sælge ham :S
Men der er vel forskellige slags fans herinde :):whine:
Ja ok.
Ser nu ikke så mange spillere vi skal sælge.
Vi har et super godt hold og vi får på et tidspunkt Cleverly og Welbeck tilbage.
Så gerne Fabio få flere starter og muligvis en offensiv midt til, så vi både har Anderson og en anden.
Ja Fabio skal da helt sikkert ha' kampe, og det er jeg sikker på han også nok skal få, han er vores fremtid tror/håber jeg...
Pepe, hvis kontrakt udløber sommeren 2012, rygtes nu også til Manchester United. Jeg synes dette ville være et fantastisk indkøb, for han har mange af de kvaliteter der kræves af en forsvarsspiller i Premier League. Og da Rio ikke bliver yngre er det svært at finde en rutineret forsvarsspiller til at erstatte Ferdinand med samme erfaring.
United DK
05-01-2011, 17:40
Pepe, hvis kontrakt udløber sommeren 2012, rygtes nu også til Manchester United. Jeg synes dette ville være et fantastisk indkøb, for han har mange af de kvaliteter der kræves af en forsvarsspiller i Premier League. Og da Rio ikke bliver yngre er det svært at finde en rutineret forsvarsspiller til at erstatte Ferdinand med samme erfaring.
I min verden er det jo så bare Smalling (der p.t. er foran Evans) der skal overtage.
I min verden er det jo så bare Smalling (der p.t. er foran Evans) der skal overtage.
Ja, det ville være fint. Men Pepe har en masse som Smalling fx ikke har, massevis af erfaring og rutine. Erfaring i de store kampe.
Og snakker vi en Ligenu-og-her løsning ser jeg Pepe eller fx Philippe Mexes som bedste erstatninger. Især når man tænker på at Pepe's kontrakt udløber om 1½år og Mexes' om ½år.
Thepostman
05-01-2011, 17:55
Jeg ser heller ingen grund til at skule hente Pepe til klubben. Smalling har gjort det rigtig godt i de kampe han har fået, og virker utrolig rolig, iforhold til sin alder. Jeg tror på at Smalling har en fremtid som førstevalg, når Ferdinand engang takker af.
Evans synes jeg heller ikke man skal afskrive. Han har rigtig nok været skidt kørende i denne sæson. Jeg er ikke i tvivl om, at han har et stort talent. Det nok mere psyken der spiller ind hos ham.
Så jeg synes egentlig det ser ganske pænt ud, rent forsvars mæssigt. Og hvis Fabio følger brormands udvikling, så kan det ikke gå helt galt.
United DK
05-01-2011, 18:03
Ja, det ville være fint. Men Pepe har en masse som Smalling fx ikke har, massevis af erfaring og rutine. Erfaring i de store kampe.
Og snakker vi en Ligenu-og-her løsning ser jeg Pepe eller fx Philippe Mexes som bedste erstatninger. Især når man tænker på at Pepe's kontrakt udløber om 1½år og Mexes' om ½år.
Jamen hvorfor en linenu-og-her løsning? Rio er da stadig fit, og hvis han skal spares, så træder Smalling bare ind som i går. Værre er det ikke. Vi skal ikke ødsle med pengene.
Martinsen
05-01-2011, 19:26
Pepe vil være et overflødighedskøb, og skal vi ikke bare lade City om den slags? Vi har et par rigtig unge spændende forsvarsspillere til den dag Rio ikke har niveauet længere og de seneste dage er det også kommet frem at vi har en tilbagekøbsklausul på Ryan Shawcross. Så Pepe er slet ikke nødvendig da hverken ham eller Rio vil sidde ude på bænken og glo. Det var en anden snak hvis Rio var nød til at holde her og nu. Men han virker ret fit for tiden og ligner mere og mere den Rio vi kender.
schousboe9
05-01-2011, 20:22
Pepe skal holde sig langt væk fra den røde del af Manchester. Manden taber hovedet konstant og 'placeringsevne' er en by Rusland for ham. Om jeg fatter, hvordan han nogensinde har kostet 250 mio. kr...
Pepe skal holde sig langt væk fra den røde del af Manchester. Manden taber hovedet konstant og 'placeringsevne' er en by Rusland for ham. Om jeg fatter, hvordan han nogensinde har kostet 250 mio. kr...
Fuldstændig enig.
Udmærket centerforsvarer, men han er ikke værdig til at vaske hverken Rios eller Vidics støvler. Får nogle Evans-lignende hjerneblødninger hvor han koger fuldstændig og får nogle idiotiske røde kort..
Hvorfor skulle vi dog købe en midterforsvarer.? Kan jeg ikke se grunden til. Rio og Vidic er blandt verdens bedste. Og Rio er (7-9-13) kommet over skaderne, ved at Fergie giver ham en pause i ny og næ.
Desuden er Smalling og Evans blandt de største talenter på denne plads i England. Ja, Evans har ikke ramt formen i år, men har tidligere afløst Vidic og Rio på glimrende vis. Mens Smalling har fået en rigtig fin start hos United.
Derudover er Brown og O'Shea ganske udemærkede reserver i specielle tilfælde ved skader osv..
Så hvorfor dog i alverden bruge penge på en ny spiller til denne position. Pepe er slet ikke god nok.. Mexes er en god spiller, men hvorfor hente ham ind, da han ikke vil forstærke holdet mener jeg..
En ny centerforsvar vil være unødvendig. Som nævnt er der allerede 4 til start-opstillingen og to der kan træde til.
United er eftersigende efter Marseille backen Taiwo (http://www.manutd.com/en/News-And-Features/What-The-Papers-Say/2011/Feb/Papers-Reds-to-raid-Marseille.aspx)
Har ikke set ham det sidste år, men det jeg så til ham tidligere var rigtig godt. Men hvis Evra bliver solgt til sommer håber jeg på Leighton Baines. Tror ikke han er vanvittig dyr, Everton skulle fattes penge. Og så er han englænder..
schousboe9
14-02-2011, 10:57
En ny centerforsvar vil være unødvendig. Som nævnt er der allerede 4 til start-opstillingen og to der kan træde til.
United er eftersigende efter Marseille backen Taiwo (http://www.manutd.com/en/News-And-Features/What-The-Papers-Say/2011/Feb/Papers-Reds-to-raid-Marseille.aspx)
Har ikke set ham det sidste år, men det jeg så til ham tidligere var rigtig godt. Men hvis Evra bliver solgt til sommer håber jeg på Leighton Baines. Tror ikke han er vanvittig dyr, Everton skulle fattes penge. Og så er han englænder..
Så er det da heldigt, vi rent tilfældigvis får en mulighed for at se ham i næste uge... :titte:
Det er sgu pudsigt at den slags rygter altid dukker op lige før man skal møde det hold vedkommende spiller for.
Hvis vi skal have en ny back fra Frankrig så jeg hellere Aly Cissocko fra Lyon frem for Taiwo fra Marseille.
Men jeg tror mere på, at hvis Ferguson ønsker ny venstreback, så bliver det Coentrao, han vil kaste sin kærlighed på.
Hvis vi skal have en ny back fra Frankrig så jeg hellere Aly Cissocko fra Lyon frem for Taiwo fra Marseille.
Men jeg tror mere på, at hvis Ferguson ønsker ny venstreback, så bliver det Coentrao, han vil kaste sin kærlighed på.
En god mulighed. Men hvis Baines bliver ledig uden at City byder sig til. Så tror jeg hans pris vil være væsentligt bedre end Coentrao's..
KONGSTED17
15-02-2011, 11:23
De burde 100 % finde en ny forsvarsspiller helst en back, som minder om Evra :)
Svanen94
15-02-2011, 11:48
De burde 100 % finde en ny forsvarsspiller helst en back, som minder om Evra :)
Fortsætter Evra efter sommer, som jeg regner med, ser jeg ingen grund til at anskaffe en ny back. Vi har Evra som er en er verdens bedste venstrebacks, efter min mening, når han er i topform. Så har vi Fabio som også dækker pladsen, som er rigtig lovende.
Jeg ser ingen grund til at købe ind i forsvaret lige foreløbig, men det skal selvfølgelig ikke hindre andre i at diskutere spillerforslag :)
Anderson8
15-02-2011, 13:35
IMO er Fabio's store problem på venstreback, at han er højrebenet.
Jeg sidder også nogle gange med fornemmelsen af at Fabio spiller venstre back fordi hans bror spiller højre og er bedre.
Men Fabio skulle eftersigende have været det største talent af de to brødre da de kom til United, så jeg ved sgu ikke. Ikke at jeg kan dokumentere den påstand..
Jeg har lige fundet ud af, at grunden til at vi bliver sat i forbindelse med Taye Taiwo skyldes, at manden har kontraktudløb til sommer.
Jeg sidder også nogle gange med fornemmelsen af at Fabio spiller venstre back fordi hans bror spiller højre og er bedre.
Men Fabio skulle eftersigende have været det største talent af de to brødre da de kom til United, så jeg ved sgu ikke. Ikke at jeg kan dokumentere den påstand..
Jeg kan huske, at under U/17-VM var Fabio fuldstændig outstanding i forhold til Rafael. Fabio blev også VM-topscorer med 5 eller 6 mål som venstre back.
Så hans talent var større dengang, men nu har Fabio desværre haft mange småskader, og en vanvittig konkurrent i Evra, som jo sjældent er skadet (7-9-13), i modsætning til Rafael, som har haft konkurrenter i O'Shea og Neville, der ikke lige altid har været klar og heller ikke i topform.
Anderson8
15-02-2011, 15:59
Jep. Rafael har været 'mere heldig' i forhold til sin bror mht positionen. Evra er noget sikrere på venstreback end O'Shea/Neville på højre. Rafael har dog i forhold til sin bror udviklet sig ENORMT meget det seneste år, men grunden er nok også at han er modnet hurtigere pga meget spilletid.
Jeg tror stadig ikke, at Fabio er vores kommende venstreback, føler i hvert fald ikke for det på nuværende tidspunkt, men måske, hvis Evra smutter eller bliver skadet - så kan det være SAF giver ham chancen. Han spillede i øvrigt glimrende mod Rangers tidligere på sæsonen, dog synes jeg bare man så, at han det giver ham problemer mht fx indlæg på venstreback, fordi han er højrebenet.. Men lad os nu se. Rafael greb chancen. Så hvis Fabio får chancen, kan han måske gå i sin brors fodspor... Forventer at se ham i aktion på lørdag mod Crawley, ville være en rigtig god chance for ham.
Måske skal vi til, at se os om efter en ny venstre back hvis dette her rygte ellers passer
http://www.united.no/united/nyheter/nyheter/er_lei_av_manchester
Ellers kunne vi afprøve Fabio for, at se om han har det som skal til for at blive første valg på den position.
Svanen94
15-02-2011, 17:39
Han skal bare have trænet sit venstre ben mere.. Nogle spiller jo bedst i venstre side på trods af de er højre benet.
Anderson8
15-02-2011, 21:09
Han skal bare have trænet sit venstre ben mere.. Nogle spiller jo bedst i venstre side på trods af de er højre benet.
Det ses dog mest på kanten. Ikke så tit på back.
Svanen94
15-02-2011, 21:18
Det ses dog mest på kanten. Ikke så tit på back.
Det skal da ikke forhindre Fabio i at blive en god højrebenet venstreback.
Anderson8
15-02-2011, 21:26
Det har jeg heller aldrig sagt. Jeg siger, at jeg synes det er hans problem. Ikke et problem, der ikke kan rettes op på. Bare hans nuværende problem.
Svanen94
15-02-2011, 22:16
Det har jeg heller aldrig sagt. Jeg siger, at jeg synes det er hans problem. Ikke et problem, der ikke kan rettes op på. Bare hans nuværende problem.
Det er så i orden. jeg fik bare den opfattelse, at vi skulle ud og have en ny venstreback, fordi han var højrebenet og det var sjældent det lykkedes :) Men jeg synes stadig ikke det er nødvendigt at købe ind i forsvaret. Rafael og Fabio har jo i hvert fald genetisk set det samme potentiale. Så er der selvfølgelig andre faktorer der spiller ind, men han har evnerne til at komme op på sin brors niveau.
Anderson8
15-02-2011, 23:29
Jeg er enig. Synes overhovedet heller ikke at vores forsvar er needy. Vi skal bruge vores penge på en ny CM, men det er en anden snak :-)
Hvis Evra skulle forlade os til sommer, mener jeg simpelthen at vi skal forstærke os på venstrebacken. Fabio har naturligvis været uheldig, pga. skader samt det at hans konkurrent er blandt verdens bedste på sin plads, men ikke desto mindre har han langt fra imponeret mig på samme måde som sin bror og jeg tvivler stærk på, at han skulle være god nok som førstevalg allerede til næste sæson.
Jeg håber naturligvis at Evra bliver her og kan ikke se hvorfor han skulle have lyst til at skifte til Real, men hvis han nu skifter, ville jeg pege på Leighton Baines som erstatning. Glimrende offensivt indstillet back på 26, hvis ikke jeg tager meget fejl, der oven i købet er englænder.
Anderson8
16-02-2011, 00:30
Min mening omkring køb til forsvaret er selvfølgelig på nuværende tidspunkt. Mener vores forsvar er suverænt. Hvis Evra skifter til sommer, SKAL vi jo hente erstatning. Der lyder Baines umiddelbart som et fint valg.
Forventer og håber dog Evra bliver. Kvalitets-backs, og ikke mindst venstrebacks er i det hele taget rigtig svære at finde - derfor håber jeg Evra bliver. Men nu er han ikke ligefrem ung mere. Han er 29 år. Derfor har Fabio stadig 2-3 år som reserve til Evra IMO - og kan træde ind under eventuelle skader. Når Evra så en gang er ved at være færdig, så kan det være Fabio er modnet til den tid.
Martinsen
16-02-2011, 10:48
Hvis Evra virkelig smutter (gud forbyde det), så håber jeg vi går efter Jose Enrique eller Baines. Det er to gutter der har bevist at de uden problemer kan begå sig i PL. De har begge mange offensive kvaliteter. Utrolig meget af Newcastles opspil går i gennem Enrique og Baines har jo hans sublime sparketeknik som vi også kunne have gavn af på dødbolde.
United DK
16-02-2011, 11:37
Hvis Evra virkelig smutter (gud forbyde det), så håber jeg vi går efter Jose Enrique eller Baines. Det er to gutter der har bevist at de uden problemer kan begå sig i PL. De har begge mange offensive kvaliteter. Utrolig meget af Newcastles opspil går i gennem Enrique og Baines har jo hans sublime sparketeknik som vi også kunne have gavn af på dødbolde.
Jeg foretrækker også Baines fremfor f.eks. Coentrao. Jeg skal gerne indrømme, at jeg ikke har set voldsomt meget til Coentrao, men jeg kunne godt være lidt bange for, at han som gammel wing måske har nogle mangler defensivt. Enrique er et andet godt bud, og både ham og Baines er i top 5 over venstre backs i PL, og begge tror jeg kan tage det sidste skridt, hvis de også får lov at spille CL. Det underlige er bare, at ingen af dem er etableret landsholdsspillere. Baines har vist fået 3-4 kampe, og Enrique har slet ikke spillet for Spanien, på trods af at venstre backen vel er deres største/eneste svaghed.
Når alt det så er sagt, så er nr. 1 selvfølgelig, at Evra bliver i et par år mere i hvert fald.
schousboe9
16-02-2011, 11:45
Det underlige er bare, at ingen af dem er etableret landsholdsspillere. Baines har vist fået 3-4 kampe, og Enrique har slet ikke spillet for Spanien, på trods af at venstre backen vel er deres største/eneste svaghed.
Arh, jeg vil nu mene, Spanien har et par solide backs i Capdevilla og Antonio Lopez, og når de begge spiller fast i La Liga, så er der et stykke vej fra en 'ukendt' Jose Enrique fra Championship, hvor han jo først for alvor etablerede sig.
Et andet alternativ til backen - og ham troede jeg aldrig, jeg skulle foreslå - er Marcelo. Det er helt uhyggeligt, hvor meget han har forbedret sig det seneste år. Han har stadig begrænsede evner defensivt, men offensivt er han et niveu over Evra og det defensive kommer med erfaring, ligesom vi jo håber og tror på med Rafael.
Marcelo har så selvfølgelig ingen interesse i at skifte til regnvåde Manchester, men kunne vi til sommer vælge på alle hylder...
Og mht. det defensive, så synes jeg efterhånden også, at Evra virker mere end nonchalant i nogle situationer.
United DK
16-02-2011, 11:49
Arh, jeg vil nu mene, Spanien har et par solide backs i Capdevilla og Antonio Lopez, og når de begge spiller fast i La Liga, så er der et stykke vej fra en 'ukendt' Jose Enrique fra Championship, hvor han jo først for alvor etablerede sig.
Jeg synes nu ikke nogen af dem er noget specielt, og så vidt jeg ved har Lopez ikke været med på det spanske landshold i flere år. Jeg mener det er Nacho Monreal fra Osasuna der er reserve for Capdevila, men jeg mener ikke det er umulig konkurrence. Han kunne om ikke andet blive udtaget til en træningskamp. Arteta har heller aldrig været med på det spanske landshold, men der må man så sige, at Spanien er dækket godt ind på hans plads, så det kan bedre forsvares.
Anderson8
16-02-2011, 13:16
Et andet alternativ til backen - og ham troede jeg aldrig, jeg skulle foreslå - er Marcelo. Det er helt uhyggeligt, hvor meget han har forbedret sig det seneste år. Han har stadig begrænsede evner defensivt, men offensivt er han et niveu over Evra og det defensive kommer med erfaring, ligesom vi jo håber og tror på med Rafael.
Marcelo har så selvfølgelig ingen interesse i at skifte til regnvåde Manchester, men kunne vi til sommer vælge på alle hylder...
Og mht. det defensive, så synes jeg efterhånden også, at Evra virker mere end nonchalant i nogle situationer.
Marcelo passer perfekt til La Liga mht hans evner offensivt. Men PL, nej. Han er simpelthen FOR dårlig defensivt.
Marcelo har udviklet sig meget de sidste 2 år. Især i år har han præsteret på et højt niveau.
Jeg ved ikke om jeg vil sige at han er bedre end Evra offensivt, men han har måske haft en bedre sæson.
Han er heller ikke helt uden evner i defensiven og har i mine øjne været en af mest positive overraskelser på Real Madrids hold i år.
For et par år siden gav han mig decideret hovedpine fordi han sejlede hovedløst rundt..
Marcelo passer perfekt til La Liga mht hans evner offensivt. Men PL, nej. Han er simpelthen FOR dårlig defensivt.
Baines er muligvis bedre defensivt, men jeg tror ikke han ville have den store positive indflydelse fremad banen.
Personligt foretrækker jeg offensive backs. Synes vi har set hvilken variation de kan give i angrebsspillet når man har offensive backs som Evra og Rafael.
United DK
16-02-2011, 17:19
Baines er muligvis bedre defensivt, men jeg tror ikke han ville have den store positive indflydelse fremad banen.
Personligt foretrækker jeg offensive backs. Synes vi har set hvilken variation de kan give i angrebsspillet når man har offensive backs som Evra og Rafael.
Baines kommer da altid godt med frem for Everton, og er bestemt ikke en defensiv back.
Bud Spencer
16-02-2011, 17:40
Hvad? Baines er da på ingen måde en defensiv back. Han kommer rigtig godt med over kanten, og slår kvalificerede indlæg. Jeg vil på ingen måde have noget imod at få Baines, hvis Evra skulle stoppe i klubben. Selvom jeg selvfølgelig helst ser Evra i klubben i et stykke tid endnu.
De kampe jeg har set for reserverne hvor Fabio bliver brugt på venstre back (han bliver også brugt på midten) er han nu ellers god til at gå med frem og i stedet for at ligge bolden ind over er han god til at trække ind i banen og søge sin egen chance (ikke at han gør det hele tiden). Han har et udmærket skud med højreskøjten. Synes nu ikke det er nogen hindring at han spiller i venstre side selvom han er højrebenet.
United DK
16-02-2011, 18:04
De kampe jeg har set for reserverne hvor Fabio bliver brugt på venstre back (han bliver også brugt på midten) er han nu ellers god til at gå med frem og i stedet for at ligge bolden ind over er han god til at trække ind i banen og søge sin egen chance (ikke at han gør det hele tiden). Han har et udmærket skud med højreskøjten. Synes nu ikke det er nogen hindring at han spiller i venstre side selvom han er højrebenet.
Denis Irwin var jo også en højre benet venstre back, men han klarede den jo fint gennem 12 år hos os. Philipp Lahm var også regnet som en af verdens bedste venstre backs, selvom han er højre benet. Han er så de sidste par år blevet mere højre back, men han skabte sit navn som venstre back.
Anderson8
16-02-2011, 18:06
Forstår heller ikke, hvad du snakker om. Baines ikke offensiv! :o Tror han er oppe på 7-8 oplæg. Han ligger fremragende indlæg, gode frispark, og så er han solid defensivt. Kanon erstatning, hvis Evra skifter.
Hvis Baines skal hentes, så skal vi have mere fylde i boksen, og hvis angrebsduoen til næste sæson også hedder Rooney og Berbatov, vil jeg ikke være så glad for et indkøb af ham. Det ville være spild af hans fantastiske evner inden for indlæg, som meget ofte sidder i skabet.
Så skal vi da hente en boksangriber (Lukaku!), som kan nyde godt af hans indlæg.
Men et spørgsmål kunne være, at Ferguson ville prøve at køre venstre side med Fabio som 1. valg og så Vermijl som 2. valg og O'Shea i form af rutine, eller om han virkelig vil brænde penge af på et nyt indkøb a la Aly Cissocko, Leighton Baines, Fabio Coentrao?
Svanen94
17-02-2011, 09:59
Jeg kunne godt forestille mig, at Fabio fik chancen, hvis Evra smuttede.. Det ville også være super fedt, hvis han greb den, og vi så fik Rafael og Fabio på fløjene.
Martinsen
17-02-2011, 10:00
Hvis Baines skal hentes, så skal vi have mere fylde i boksen, og hvis angrebsduoen til næste sæson også hedder Rooney og Berbatov, vil jeg ikke være så glad for et indkøb af ham. Det ville være spild af hans fantastiske evner inden for indlæg, som meget ofte sidder i skabet.
Så skal vi da hente en boksangriber (Lukaku!), som kan nyde godt af hans indlæg.
Men et spørgsmål kunne være, at Ferguson ville prøve at køre venstre side med Fabio som 1. valg og så Vermijl som 2. valg og O'Shea i form af rutine, eller om han virkelig vil brænde penge af på et nyt indkøb a la Aly Cissocko, Leighton Baines, Fabio Coentrao?
En af grundene til Rooney i denne sæson mangler mål er pga. manglende kvalificerede indlæg fra kanten. Og det skyldes mest af alt Valencias skade. Se sæson dvd´en igennem fra sidste sæson og se hvor mange gange Rooney scorer efter indlæg. Og så synes jeg egentlig også Berba har vist at han sagtens kan heade bolde ind hvis de bliver serveret ordentlig i denne sæson. Så forstår ikke lige hvorfor vores 2 angribere udelukker Baines.
En af grundene til Rooney i denne sæson mangler mål er pga. manglende kvalificerede indlæg fra kanten. Og det skyldes mest af alt Valencias skade. Se sæson dvd´en igennem fra sidste sæson og se hvor mange gange Rooney scorer efter indlæg. Og så synes jeg egentlig også Berba har vist at han sagtens kan heade bolde ind hvis de bliver serveret ordentlig i denne sæson. Så forstår ikke lige hvorfor vores 2 angribere udelukker Baines.
At de godt kan finde ud af at heade, gør dem ikke til nogle målfarlige angribere på hovedet. Bevares, Valencias superindlæg kunne selv Rafael score på med hans manglende højde.
Og det hjælper jo hellere ikke noget, når Rooney og Berbatov begge vil ned og agere som defensiv midt i alt opbyggende spil. Og det er nu heller ikke fordi, at du ser Rooney vinde hovedstødsdueller mod Terry, Vermaelen, Cahill, Alex osv. Alle kan jo vinde et hovedstødsduel, når den sidder lige i skabet. Noget som Valencia mestrer egentligt, men i sidste ende er det ikke nok.
Derfor ser jeg ikke Baines i truppen, da han på ingen måder har samme rushs og tekniske dribleegenskaber som Evra, der mange gange afdribler sin modstander og laver ravage i feltet med det. De egenskaber ser jeg ikke lige Baines have, og derfor så jeg nu hellere Coentrao eller Fabio som vores nye back, da de på mange måder har samme egenskaber som Evra, og det gør, at vi ikke skal justere så meget ved vores spil.
Anderson8
17-02-2011, 17:46
Du modsiger lidt dig selv. Du siger, at vi skal hente en ordentlig boksspiller som fx Lukaku, for at kunne udnytte Baines' fantastiske indlæg, men siger bagefter at alle kan heade Valencias indlæg ind, fordi de ligger så godt - "selv Rafael". Hvorfor skulle vores nuværende så ikke kunne heade Baines' indlæg ind? IMO kan der umuligt være KÆMPE forskel på Valencia og Baines' indlæg. Kan være jeg misforstår dig, ved ikke?
Ved godt det ikke handler om Rooney og vores angribere, men du bragte den selv på banen med boksspil, så her kommer lige min mening om det.
I sidste sæson viste Rooney, at han har arbejdet utroligt meget med hans 'boksspil', hvilket også var med til de mange mål. Problemet med hans manglende mål i år, er IMO selvfølgelig selvtillid, men også fordi han ikke er så aggressiv i boksen som sidste år. Han ligner mere den Rooney vi så for et par år siden, hvor han gik mere og mere ned i banen efter bolden (også på kanten) - og btw så kan Berbatov godt fylde i feltet, og kan rent faktisk godt vinde hovedstødsdueller mod 'de store'. Han er jo ikke ligefrem lille (han er 1,89) - når det er sagt, header han faktisk også flot.
Anderson8
18-02-2011, 01:20
Så tror jeg ikke vi behøver, at diskutere en evt afløser for Evra, hvis disse nyheder passer
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=12790
Går der egentlig en eneste dag uden at du tænker på Lukaku her for tiden?? Just curious.. Altså du nævner ham pænt tit herinde :titte:
Anyways så er jeg lisom Rappel også ret imponeret over Fabios spil for reserverne - der virker han sgu som et niveau over næsten alle andre, men omvendt er jeg lidt nervøs når han får tid på førsteholdet, hvor han et par gange har set sløset ud defensivt, og ikke specielt meget mere udviklet end da han kom til klubben. Bortset fra det, så tror jeg hans udvikling passer ret godt med at Evra angiveligt har forlænget med 4 år. Det kan næsten ikke være bedre. Han er stadig ung, og vi er vel nok stadig mest forventningsfulde fordi Rafael er det wonderkid han nu er. I teorien burde begge først rigtig vise tænder omkring 23 års alderen i mine øjne, så Fabio har god tid.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.