Se fuld version : Ny forsvarsspiller
Don Kafai
21-06-2011, 22:20
Nu skal jeg ikke kunne sige om det er spil fra galleriet eller om det passer, men grunden til, at Lens har sagt nej, skulle være at de ikke vil sende ham afsted til en ikke-fransk klub, da de mener han det vil ødelægge hans karriere. Buddene fra Real og United, omend de var en del højere, er afvist til fordel for en fransk klub.
Et eller andet sted er det sgu ret god stil af Lens, hvis det altså passer hvad de siger. Det er klart bedst for Varane at spille et par sæsoner mere i Ligue 1 før han kommer til en potentiel storklub.
schousboe9
21-06-2011, 22:26
Nu skal jeg ikke kunne sige om det er spil fra galleriet eller om det passer, men grunden til, at Lens har sagt nej, skulle være at de ikke vil sende ham afsted til en ikke-fransk klub, da de mener han det vil ødelægge hans karriere. Buddene fra Real og United, omend de var en del højere, er afvist til fordel for en fransk klub.
Et eller andet sted er det sgu ret god stil af Lens, hvis det altså passer hvad de siger. Det er klart bedst for Varane at spille et par sæsoner mere i Ligue 1 før han kommer til en potentiel storklub.
Njaeh, men samtidig bør det vel være spillerens eget valg? Han har også selv sagt, at han er i tvivl, da han er mere sikker på fast spilletid i Frankrig, så jeg tror nu ikke, at han er dummere end det.
ChristianR
21-06-2011, 22:41
Det virker ret formynderisk. Det burde da være mandens eget valg. Det kunne også tænkes, at United eksempelvis ville leje ham ud til en Ligue 1-klub, hvis det er spillerens ønske. United skal nok undvære ham næste sæson.
Don Kafai
22-06-2011, 01:32
Njaeh, men samtidig bør det vel være spillerens eget valg? Han har også selv sagt, at han er i tvivl, da han er mere sikker på fast spilletid i Frankrig, så jeg tror nu ikke, at han er dummere end det.
Det virker ret formynderisk. Det burde da være mandens eget valg. Det kunne også tænkes, at United eksempelvis ville leje ham ud til en Ligue 1-klub, hvis det er spillerens ønske. United skal nok undvære ham næste sæson.
Ja, klubben skal måske give personen selv valget, men jeg er sgu stadig imponeret over at de ikke bare sælger til højest bydende, som fx Udinese har gang i pt, med at presse Sanchez til City.
Jeg tror nu også, at hvis Varane går ind på kontoret og siger "Jeg vil gerne til United/Real/Whatever, fordi de vil leje mig ud til Ligue 1" på fransk, så får han da også det ønske opfyldt.
Props herfra til Lens ledelse i hvert fald. Medmindre det kommer frem at de bare spinner en historie for at presse et højere bud ud af storklubberne, så trækker jeg mine props tilbage.
L'Equipe skrives i dag at Varane har valgt at skrive med Madrid.
schousboe9
22-06-2011, 08:33
Ja, klubben skal måske give personen selv valget, men jeg er sgu stadig imponeret over at de ikke bare sælger til højest bydende, som fx Udinese har gang i pt, med at presse Sanchez til City.
Nu er Udinese også bare snart derude, hvor de har en spiller, hvis hoved er et helt andet sted en Udine, og så skal han også skydes af.
Props herfra til Lens ledelse i hvert fald. Medmindre det kommer frem at de bare spinner en historie for at presse et højere bud ud af storklubberne, så trækker jeg mine props tilbage.
:tumble:
GloryGloryMU
22-06-2011, 08:57
Tjah, angående Varane, så gør det mig ikke umiddelbart det store.
Selvfølgelig ærgeligt hvis han skulle gå hen og blive vild.
Men så sælger Perez ham sikkert alligevel med beskeden om at han ikke er kreativ nok og kun afleverer sidelens, når han som defensiv midtbanespiller ønsker over 40 kr. om ugen i løn:=)
Havde under alle omstændigheder svært ved at se hvordan vi skulle have plads.
Tror det der irriterer mig mest er selvforståelsen, ved endnu engang at blive fravalgt til fordel for Madrid.
Der er dog ingen tvivl om at solskin betyder ekstremt meget for mange spillere (helt alvorligt ment!!), ligesom RM angiveligt fløj ham ned og se Bernabeu forleden, hvilket uden tvivl kan være med til at imponere en 18-årig knægt.
Man må dog bare konkludere at selvom Real de sidste 10 år har købt alle stjernerne, inklusive vores, og vi køber talenter og mere ukendte spillere, så har det alligevel været os der skovler alle trofæerne:=)
Er egentlig ligeglad om de hedder Ronaldo eller Valencia, Sanchez eller Young, så længe min elskede klub er med hvor det er sjovt:=)
Jeg begynder først rigtigt at bekymre mig når vores ultimative profil, SAF, forsvinder - dog er der vist ingen fare for at han tager til Madrid! You don't leave Manchester United...
Havde under alle omstændigheder svært ved at se hvordan vi skulle have plads.
Tror det der irriterer mig mest er selvforståelsen, ved endnu engang at blive fravalgt til fordel for Madrid.
Der er dog ingen tvivl om at solskin betyder ekstremt meget for mange spillere (helt alvorligt ment!!), ligesom RM angiveligt fløj ham ned og se Bernabeu forleden, hvilket uden tvivl kan være med til at imponere en 18-årig knægt.
[/I]...
Man kan jo også håbe at Madrid for en gang skyld har vundet kampen på en spiller, fordi de rent faktisk har brug for en central forsvar mere. Det kan man jo ikke ligefrem sige vi har, så rent fodboldmæssigt er der en væsentlig større chance for at komme til at spille førsteholdsfodbold i Madrid. De har jo trods alt "kun" Albiol, Garay, Pepe, Carvalho og til dels Ramos. Så hvis han talent er så stort som antydet mange steder kan det jo godt lade sig gøre for ham at blive 3. valg indenfor et 1 år. Det ser jeg måske som ret urealistisk i United pt.
GloryGloryMU
22-06-2011, 09:52
Det har du nok ret i Verner.
Der er formentlig kortere til spilletid som CB i Madrid end hos os.
Her ville han vel realistisk set være 5. valg, efter Rio, Vidic, Smalling, Jones, måske endda 6., efter Evans, afhængig af hans form.
RM har reelt kun 2 klassestoppere i Pépe og Carvalho. Det er jo nærmest en skam hvis Madrid begynder at købe ind med hjernen. Curse you Mourinho!!
Havde dog også en forventning om at vi ville have brugt ham som def midt.
Men none the less. Pogba FTW!
Boas bekræftet som ny manager i Chelsea.
Svanen94
22-06-2011, 11:48
Man kan jo også håbe at Madrid for en gang skyld har vundet kampen på en spiller, fordi de rent faktisk har brug for en central forsvar mere. Det kan man jo ikke ligefrem sige vi har, så rent fodboldmæssigt er der en væsentlig større chance for at komme til at spille førsteholdsfodbold i Madrid. De har jo trods alt "kun" Albiol, Garay, Pepe, Carvalho og til dels Ramos. Så hvis han talent er så stort som antydet mange steder kan det jo godt lade sig gøre for ham at blive 3. valg indenfor et 1 år. Det ser jeg måske som ret urealistisk i United pt.
Garay har vidst udtalt at han vil skifte klub grundet manglende spilletid.
Boas bekræftet som ny manager i Chelsea.
Er det ikke den forkerte tråd?
Er det ikke den forkerte tråd?
Det er der noget der tyder på. Synes du ikke?
Svanen94
22-06-2011, 12:11
Det er der noget der tyder på. Synes du ikke?
Jo jeg havde en lille anelse.. Men man skal jo aldrig vide sig sikker ;)
United DK
22-06-2011, 13:08
:trophy:
Hvis det er rigtigt, så bliver han glad for det, når Mourinho om et år er væk, og han skal imponere en ny træner hvert halve år.
Jeg ved godt vi har Rafael og Fabio til at spille højreback, men jeg ville fandme gerne have Kyle Walker.. Sikke et offensivt arbejde han lagde ud for Englands U21 udover hans defensive. Han er nok det bedste svar jeg har set på en Engelsk Dani Alves i meget lang tid, medmindre vi skruer tiden 3år tilbage og kigger på Ashley Cole.
Som jeg ser det kunne Walker erstatte alle engelske back'er i landet. Der går ikke lang tid før at Glen Johnson ryger af landsholdet fordi han netop er så ineffektiv i den defensive del.
Og skal man lige være fræk, ville jeg også gerne se Chelsea's Ryan Bertrand i Manchester. Det er muligvis mega urealistisk, men jeg er virkelig en fan af Englands U21 baglinie. Det kan godt være de gik ned de sidste 10minutter mod Tjekkiet, men det er bare typisk Landsholdsfodbold & England
United DK
23-06-2011, 05:26
Nu sammenligner du Walker med Alves, og det er den helt rigtige sammenligning, for ligeså god han er offensivt, ligeså forvirret kan han virke defensivt, og jeg synes ikke han er så god som han gøres til. Folk falder for hurtigt på halen over en back, der er god fremad banen, og glemmer lidt at vedkommende også er forsvarsspiller.
GloryGloryMU
23-06-2011, 07:49
Er helt enig med UnitedDK. Med alt respekt er det fuldstændig sindsygt at mene at Kyle Walker kunne pt kunne erstatte alle andre engelske backs, på baggrund af 1½ god offensiv kamp for U21. Gælder "alle backs" så også for venstre? For der er Cashley IMO stadig top 2 i verden. Lur mig også, om ikke Glen Johnson kunne have set pænt skarp ud hvis han havde deltaget i U21...
Der er vel en grund til at Walker ikke spiller meget for Spurs.
Og er enig i Alves sammenligningen. Han kan, ligesom Marcelo, drøne meget frem af banen, men kan ikke forsvare hvis det gjaldt hans liv!
Alves lukrerer i høj grad på at Barca, qua deres boldbesiddelse, sjældent kommer under pres.
Vores egne tvillinger ser jeg potentielt med langt større potentiale, både fremad og bagud.
schousboe9
25-06-2011, 09:40
http://www.sportinglife.com/football/news/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/11/06/25/manual_092600.html&BID=165
Iflg. ham selv var vi interesserede i Izaguirre fra Celtic, inden vi forlængede med Evra.
edit: Nåh ja, godt ord igen...
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=13540
http://www.sportinglife.com/football/news/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/11/06/25/manual_092600.html&BID=165
Iflg. ham selv var vi interesserede i Izaguirre fra Celtic, inden vi forlængede med Evra.
edit: Nåh ja, godt ord igen...
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=13540
Det er bare altid svært at tage alvorligt når det kommer fra spilleren selv.
Det kommer til at virke som et desperat forsøg på at få lidt opmærksomhed, lidt ligesom når en agent er ude og spille smart i pressen.
schousboe9
27-06-2011, 11:49
Daily Mail bygger lidt videre på hans udtalelser, og påstår, at vi har budt £6.5 mio og skal mødes med Celtic.
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2008427/Emilio-Izaguirre-edges-closer-Manchester-United-move.html
Real har annonceret Varane på deres hjemmeside. Forstår virkelig ikke hvorfor han tror at han har nemmere ved at udvikle sig i Real Madrid, han står stadig bagved Carvalho og Pepe. Og ligeså snart en verdensklasse centerback bliver ledig/til salg, køber de jo også ham.
Skulle ikke undre mig at de har givet ham en masse bonusser i lønnen.
MOHoegsted
28-06-2011, 00:57
Real har annonceret Varane på deres hjemmeside. Forstår virkelig ikke hvorfor han tror at han har nemmere ved at udvikle sig i Real Madrid, han står stadig bagved Carvalho og Pepe. Og ligeså snart en verdensklasse centerback bliver ledig/til salg, køber de jo også ham.
Skulle ikke undre mig at de har givet ham en masse bonusser i lønnen.
Jeg vil nu mene han har bedre chancer for at slå igennem i Real Madrid end United.
Lige pt. er Ferdinand og Vidic jo førstevalg, men det er intet problem at erstatte dem i et par kampe med Smalling, og nu også Jones. Derudover har Evans vist han godt kan begå sig på det niveau, men er nok bare inde i en dårlig stime.
Det her er verdens bedste forsvar og de største talenter, jeg tror nu nok også jeg hellere ville satse på Real Madrid hvis jeg var ham så.
Don Kafai
28-06-2011, 00:57
Forstår virkelig ikke hvorfor han tror at han har nemmere ved at udvikle sig i Real Madrid,
I forhold til hvad?
Stod valget mellem United og Real Madrid (som pressen skriver det), så er Real Madrid da det åbenlyst korrekte valg hvis man tænker på spilletid. Han vil være nummer 6 i køen i United, så jeg forstår da godt hans valg, selvom han optimalt set burde være taget til en klub i Ligue 1.
EDIT: Slået på stregen af MOHoegsted
Jeg vil nu mene han har bedre chancer for at slå igennem i Real Madrid end United.
Lige pt. er Ferdinand og Vidic jo førstevalg, men det er intet problem at erstatte dem i et par kampe med Smalling, og nu også Jones. Derudover har Evans vist han godt kan begå sig på det niveau, men er nok bare inde i en dårlig stime.
Det her er verdens bedste forsvar og de største talenter, jeg tror nu nok også jeg hellere ville satse på Real Madrid hvis jeg var ham så.
I forhold til hvad?
Stod valget mellem United og Real Madrid (som pressen skriver det), så er Real Madrid da det åbenlyst korrekte valg hvis man tænker på spilletid. Han vil være nummer 6 i køen i United, så jeg forstår da godt hans valg, selvom han optimalt set burde være taget til en klub i Ligue 1.
Fine punkter i begge kommer med.
-I United er Rio & Vidic første valg. Derudover har vi Smalling, Jones og bagerst i køen Evans.
-Real Madrid har Carvalho & Pepe. Derudover har de Albiol og Ramos som også kan fungere som centreback samt Garay og i en knibe Lass.
Jeg vil da mene at udviklingsmulighederne er lige svære begge steder. Som Kafai siger, ville det optimale da have været at vælge en helt anden klub.
Fine punkter i begge kommer med.
-I United er Rio & Vidic første valg. Derudover har vi Smalling, Jones og bagerst i køen Evans.
-Real Madrid har Carvalho & Pepe. Derudover har de Albiol og Ramos som også kan fungere som centreback samt Garay og i en knibe Lass.
Jeg vil da mene at udviklingsmulighederne er lige svære begge steder. Som Kafai siger, ville det optimale da have været at vælge en helt anden klub.
Kan jo være at det springene punkt har været at real madrid er villige til at leje varane ud, for at sikre hans fortsatte udvikling qua spilletid. Kan jo være united sagde nej til det.
Med de afgange vi har haft i forsvaret, mener jeg at der skal ses på indkøb til defensiven. Ikke nødvendigvis startere, men det skal være gode back-ups, minimum på O'sheas niveau.
Vi har 5 spillere til at dække de to centrale pladser, men på back-pladserne er vi dælme tynde.
Det kunne fx være et talent på venstre back eller en spiller der vil acceptere back-up rollen. Evra bliver ikke yngre, og spørgsmålet er om han kan blive ved med at modstå fristelsen for at rykke syd på. Mulige køb kunne være Jose Enrique eller Aly Cissokho..
United DK
07-07-2011, 20:21
Jeg mener ikke vi skal ud og købe nogen, det bør være muligt med det vi har, bl.a. fordi mange af vores spillere evner at spille flere forskellige steder. F.eks. med Evans, Smalling og Jones, der alle kan spille back, måske ikke på topklasseniveau, men det bør stadig være nok i de fleste kampe, vi overlevede jo trods alt med Carrick og Fletcher i firebackkæden for et par sæsoner siden.
Don Kafai
07-07-2011, 20:22
Jeg er enig i, at vi ser lidt tynde ud på back-pladserne. Jeg tænker dog inde i mig selv, at hvis vi "bare" skal hente en all-around reserve der, ligesom O'Shea, kan dække alle pladser i forsvaret og samtidig have lidt klasse så man kan sætte ham ind uden at skulle bide negle, så er det da fuldstændig latterligt at sælge O'Shea for 3-4-5 mio pund. Man bliver kun dårligere stillet, og så bliver man også lidt fattigere.
Hvad er så min konklusion? Jeg tror, at vi investerer i en ny venstre-back af flere årsager:
For det første så er Evra dalet meget i niveau, og selvom han stadig er en af verdens bedste, så går det kun nedad bakke herfra. Han har desuden rundet de 30, og så har han spillet 50 kampe hver af de sidste 4 sæsoner, hvilket vi imo ikke kan blive ved med at satse på.
For det andet så ser jeg ikke Fabio som en fremtidig venstreback (igen imo), både fordi han er højrebenet, og så også fordi han i de chancer han har fået slet ikke har imponeret som han har i højre-siden.
For det tredje så tror jeg ikke rygterne om Izaguirre er opstået ud af det blå. Jeg tvivler dog på om det lige bliver ham vi køber, men han er vel prototypen på det vi søger, nemlig en "spiller-der-allerede-har-etableret-sig-i-en-relativ-klub-men-ikke-er-for-stor-til-at-acceptere-en-bænkplads-og-samtidig-kan-blive-en-der-kan-stige-i-niveau-og-overtage-Evras-plads-om-2-år". Ideen med Varane tror jeg også handlede om, at Evans endegyldigt skulle gøres til venstre back.
Det kunne se sådan ud:
HB: Rafael, Fabio, (Smalling), (Jones)
DC: Rio, Vidic, Smalling, Jones
VB: Evra, ny spiller, Evans
Det er i hvert fald sådan jeg tolker, at vi uden at blinke "tør" sælge O'Shea og leje De Laet ud endnu en sæson.
@Don Kafai:
Nu ved du jo godt at Fabio blev indkøbt til at skulle være venstreback til at starte med. At han så har spillet mere som højre i denne sæson end venstre, er jo kun et testamente til at Patrice Evra er en af de allerbedste og ikke kan erstattes. Derfor har Fabio konkurreret med sin bror om højrebacken.
Men alle disse rygter om at vi skal ud og have fat i en ny venstreback, kommer jo næppe ud af ingenting, og det har nok ligget i kortene et stykke tid, problemet er at vi kommer til at skulle betale mere end O'Shea blev solgt for, og så er det jo et dårligt syndrom man kommer ind i.
Men man kan jo også håbe på at der er nogle af de unge spillere som vandt Youth FA, der kan gå op og konkurrere lidt med tvillingerne og give Evra lidt backup på den plads. Det er der vi er tyndest. Og når man kigger på de spillere vi har produceret til forsvaret fra egne rækker i nyere tid, kan man kun være håbefuld.
United DK
07-07-2011, 20:51
@Don Kafai
Fabio er højre benet, men det var Denis Irwin også, og når man tænker på, hvor få indlæg vi generelt operere med, så er det ikke så væsentligt, at vi har en venstre back, der er venstre benet.
@Don Kafai
Fabio er højre benet, men det var Denis Irwin også, og når man tænker på, hvor få indlæg vi generelt operere med, så er det ikke så væsentligt, at vi har en venstre back, der er venstre benet.
Men det ændrer vel ikke på, at vi står med 8 forsvarsspillere? At flere KAN spille back tæller ikke i min verden. Hvis Evans ikke er god nok til centerforsvaret skal han sendes videre.
Kasper United
07-07-2011, 21:11
Synes nu godt, vi kan bruge en ny back. Ved godt, at det er worse case scenario, men løber Evra ind i en skade over f.eks. et par måneder har vi virkelig et problem. Derudover må man heller ikke glemme, at enten Fabio eller Rafael (nærmest skiftevis) meget ofte er småskadet.
Er godt klar over, at vi har en spiller som Evans, der står i skyggen af Vidic, Ferdinand, Smalling og Jones til det centrale forsvar. Det kan også være, at Evans sælges? Hvis ikke, tror I så seriøst, at han vil fungere optimalt som venstre back, hvis pladsen f.eks. var skadesramt?
Kan simpelthen ikke andet end tro vi henter en ny back. Med kun tre "naturlige" backs i truppen til to pladser er det for lidt. Vermilj (19) og måske Massacci (18) kunne hentes op fra reserverne til den højre back, mens Dudgeon (20) kunne hentes til den venstre back. Det er et sats og tvivler på det ville ske.
EDIT: Skal nok lige flyttes herover:
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=2975
Go go admin :D
DavidMadsen
07-07-2011, 23:07
Kan simpelthen ikke andet end tro vi henter en ny back. Med kun tre "naturlige" backs i truppen til to pladser er det for lidt. Vermilj (19) og måske Massacci (18) kunne hentes op fra reserverne til den højre back, mens Dudgeon (20) kunne hentes til den venstre back. Det er et sats og tvivler på det ville ske.
Uha, nu hvor du siger det. Jeg havde slet ikke tænkt på Vermilj. Af hvad jeg har set, så har Vermilj da været ret imponerende. Gad vide om han rykker op i førsteholdstruppen næste år? Hvis vi ikke køber en ny forsvarsspiller, så kunne han godt være et emne. I øvrigt så er Dudgeon da blevet solgt til Hull, så vidt jeg husker.
United DK
08-07-2011, 05:42
Synes nu godt, vi kan bruge en ny back. Ved godt, at det er worse case scenario, men løber Evra ind i en skade over f.eks. et par måneder har vi virkelig et problem. Derudover må man heller ikke glemme, at enten Fabio eller Rafael (nærmest skiftevis) meget ofte er småskadet.
Er godt klar over, at vi har en spiller som Evans, der står i skyggen af Vidic, Ferdinand, Smalling og Jones til det centrale forsvar. Det kan også være, at Evans sælges? Hvis ikke, tror I så seriøst, at han vil fungere optimalt som venstre back, hvis pladsen f.eks. var skadesramt?
Evans spiller altid venstre back for Nordirland, så han er ikke uvant med pladsen. Hans problem er selvfølgelig, at han ikke er nær så boldsikker som Evra, men jeg synes egentlig han gjorde det fornuftigt mod Blackburn i slutningen af sæsonen, og sålænge det ikke er over 38 kampe, så tror jeg vi overlever, da vi trods alt er spilstyrende det meste af tiden.
Som det ser ud nu, så har vi teorien to spillere til hver plads.
Rafael (Fabio) - Rio (Smalling) - Vidic (Jones) - Evra (Evans)
Om det er nok i det lange løb, kan kun tiden vise, for det er klart, at vi med 3-4 skader begynder at se tynde ud, men så må vi jo begynde med Valencia på backen, og den slags.
Don Kafai
08-07-2011, 07:55
@Don Kafai:
Nu ved du jo godt at Fabio blev indkøbt til at skulle være venstreback til at starte med. At han så har spillet mere som højre i denne sæson end venstre, er jo kun et testamente til at Patrice Evra er en af de allerbedste og ikke kan erstattes. Derfor har Fabio konkurreret med sin bror om højrebacken.
Ja, Fabio har spillet venstre back før United, men ærlig talt tror jeg han blev sat derover fordi han var den bedste af ham og Rafael til at dække den. Jeg har set ham en del gange i United som venstre back (selvom det oftest kun har været 45 mins pr kamp pga skader), og jeg synes ikke pladsen ligger naturligt til ham. De kampe han har fået på højre back er gået langt bedre.
@Don Kafai
Med al respekt for Irwin, så er han nok mere undtagelsen end reglen. Fordi Cannavaro har haft succes med en højde på 1.40 så betyder det vel heller ikke at man bør nøjes med en lav midterforsvarer hvis der er bedre alternativer.
Faktisk synes jeg, at Evra (og Rafael for den sags skyld) har været et af vores bedste våben de sidste 4-5 år, hvor det især er med til at åbne op for hold der spiller skyttegravsbold. Her har Fabio ikke haft samme effekt på venstrekanten. Alle er efterhånden enige om, at backer er langt vigtigere i dag end for 15 år siden, og selvom du kan have en pointe i at det er dumt at investere 225 mio på Coentrao, så synes jeg heller ikke vi bare skal nøjes.
Uha, nu hvor du siger det. Jeg havde slet ikke tænkt på Vermilj. Af hvad jeg har set, så har Vermilj da været ret imponerende. Gad vide om han rykker op i førsteholdstruppen næste år? Hvis vi ikke køber en ny forsvarsspiller, så kunne han godt være et emne.
Han imponerer også mig, men om han er klar til at tage skridtet op til førsteholdsfodbold ved jeg ikke. Der er trods alt en verden til forskel. Det kunne dog være en nødvendighed at indlemme ham i førsteholdstruppen nu hvor vi er så tyndt besat på backpladserne. Såfremt der ikke bliver hentet en ny spiler ind.
I øvrigt så er Dudgeon da blevet solgt til Hull, så vidt jeg husker.
Det er rigtigt. Hvad jeg da helt glemt. My bad :(
Glory Man United
08-07-2011, 09:11
At spillere som Fletcher, Valencia, Evans og Smalling til nød kan spille back, kan da ikke være løsningen for et hold, der har vundet mesterskabet 4 gange ud af de sidste 5?
@united.dk ja vi brugte Carrick/Fletcher i midterforsvaret for to sæsoner siden i Fulham. Vi tabte vist 3-0 :titte:
For 6 mdr siden havde vi Neville, Brown, O´Shea, Evra og tvillingerne. Det er nu halveret...
At spillere som Fletcher, Valencia, Evans og Smalling til nød kan spille back, kan da ikke være løsningen for et hold, der har vundet mesterskabet 4 gange ud af de sidste 5?
@united.dk ja vi brugte Carrick/Fletcher i midterforsvaret for to sæsoner siden i Fulham. Vi tabte vist 3-0 :titte:
For 6 mdr siden havde vi Neville, Brown, O´Shea, Evra og tvillingerne. Det er nu halveret...
Helt enig.
I princippet kan du bede alle spillere om at spille alle pladser. Nogle spiller de jo bare bedre end andre må man sige ;)
Derfor er det ikke nok med 3 backs og så bare sige man har et par centerforsvare der kan vikariere. Som flere herinde har nævnt i andre tråde så er backs idag en meget vigtig del af det offensive spil også, da det er dem der kan skabe det nødvendige overtal, har bedre plads til indlæg og giver kantspilleren lidt bedre rum til at trække ind i banen. Derfor synes jeg det er vigtigt når united gerne vil reklamere med de spiller offensiv fodbold, at de har nogle backs der er skolet til den plads, og der er 3 spillere til 2 pladser nok lige en mand for lidt.
United DK
08-07-2011, 11:40
Med al respekt for Irwin, så er han nok mere undtagelsen end reglen. Fordi Cannavaro har haft succes med en højde på 1.40 så betyder det vel heller ikke at man bør nøjes med en lav midterforsvarer hvis der er bedre alternativer.
Faktisk synes jeg, at Evra (og Rafael for den sags skyld) har været et af vores bedste våben de sidste 4-5 år, hvor det især er med til at åbne op for hold der spiller skyttegravsbold. Her har Fabio ikke haft samme effekt på venstrekanten. Alle er efterhånden enige om, at backer er langt vigtigere i dag end for 15 år siden, og selvom du kan have en pointe i at det er dumt at investere 225 mio på Coentrao, så synes jeg heller ikke vi bare skal nøjes.
Fabio har jo ikke fået ret mange kampe på venstre back, de fleste af hans kampe har været på højre back, så det er i mine øjne et spørgsmål om tålmodighed. Desuden hænger de gode venstre backs ikke på træerne, udover Cole og Evra, synes jeg det er begrænset, hvor meget kvalitet der er, og hvis der endelig er, så spiller de allerede i store klubber. Vi skal ikke nøjes, men Evra er stadig i top 3 i verden, så det er ikke et akut problem vi har på den plads.
Ja, og sæsonen før tabte vi 0-2 med fuldt hold. Så vidt jeg husker slog vi West Ham 4-0 på Upton Park, med et amputeret forsvar, ligesom Wolfsburg også blev klædt af, så det er ikke umuligt.
United DK
27-07-2011, 09:40
Det kan der så være noget om.
Jeg så gerne at man gik efter en type som Baines, da han for mig at se, kombinerer det defensive og det offensive. Med de offensive kræfter vi har, så er det vigtigt med en pasningsstærk spiller, som har evnerne til at lave gennembruddet, som jo er Evras store styrke. Baines er desuden kanon på dødbolde og .... BRITISK. Men det hører vist en anden tråd til :)
Baines er helt sikkert en god venstre back, men hans stil passer ikke ind i United, i og med han mere er den klassiske back, der går med i overlap, og laver høje indlæg. P.t. har vi ikke nogen Yorke, Cole eller Saha i angrebet, og ingen af de nuværrende angribere, er noget særligt med hovedet, bedste mand er vel Owen, men han spiller jo stort set aldrig.
Baines er helt sikkert en god venstre back, men hans stil passer ikke ind i United, i og med han mere er den klassiske back, der går med i overlap, og laver høje indlæg. P.t. har vi ikke nogen Yorke, Cole eller Saha i angrebet, og ingen af de nuværrende angribere, er noget særligt med hovedet, bedste mand er vel Owen, men han spiller jo stort set aldrig.
Rooney er jo dårlig på hovedet. Da han scorede de +30kasser forrige år, var ingen af dem jo med hovedet.
Anderson8
27-07-2011, 11:01
Joke, right?
DavidMadsen
27-07-2011, 11:21
P.t. har vi ikke nogen Yorke, Cole eller Saha i angrebet, og ingen af de nuværrende angribere, er noget særligt med hovedet, bedste mand er vel Owen, men han spiller jo stort set aldrig.
Udover lige Mame Biram Diouf. Han er vanvittigt stærk i luften, men jeg tvivler på, at han overall er god nok til at starte. ;)
Rooney er jo dårlig på hovedet. Da han scorede de +30kasser forrige år, var ingen af dem jo med hovedet.
Nu ved jeg ikke om du var sarkastisk, i så fald opfangede jeg det ikke.
I 09/10 sæsonen hvor Rooney bombede indtil sin skade mod Bayern, blev han jo netop begunstiget i at blive fodret af Valencia. Han scorede 5-6, hvis ikke flere hovedstødsmål, og generelt mange mål på oplæg fra ecuadorianeren. Hvem siger at indlæg behøver at være høje, eller at Baines for den sags skyld ikke kan slå flade indlæg? Medmindre min hukommelse svigter mig har Chicarito vist også scoret et pænt antal mål på hovedstød qva sin vilje i duellerne og timing. Jeppe Curth scorer også mange mål på hovedstød, han er ikke meget over 180, hvis endog.
Hvis Evra ikke forbedrer sin defensive indsats i den kommende sæson, ja så ser jeg gerne en ny back på tapet næste sommer. Problemet er selvfølgelig, som udtalt førhen, at de få gode venstre backs allerede spiller i de andre topklubber. Men så kan man jo til nøds hente en ind, som kan udvikle sig til noget stort, evt. med Evra som mentor et år mere. Jeg tror stadig på tvillingerne, men hold kæft de er meget skadet.
MOHoegsted
27-07-2011, 11:41
Vi så vist kun 2 mål for Rooney på hovedet i denne sæson.
Det tror jeg er fordi han var så sjældent i boksen, han trækkede meget ned, alt for meget imo, og så kunne han ikke nå i boksen til et indlæg.
Som der bliver nævnt så kan Chicharito godt score på hovedet, han hopper højt ift. hans højde, og har den vilje. Han mangler dog noget styrke og derfor er det ikke holdbart at vores taktik er at sende indlæg på Chicharito, Rooney SKAL også være der, fordi jeg ved han kan score på hovedet. Han er ikke ligefrem den der hopper højest men han er vanvittig god til at heade, og har en god fysik inde i boksen.
Hvis man får tilført en spiller i samme type som Sneijder, som fra sin centrale midtbane plads kan støde frem i det hul Rooney huserer i, og fordele spillet til kanter+backs, så kan det ændre Rooneys rolle, fra spilfordeler til afslutter. Jeg er meget enig i dine betragtninger Høgsted.
Viste forårssæsonen ikke netop, at vi spiller bedst, når Rooney ligger i en tilbagetrukken rolle, og Javier Hernandez trækker modstanderholdets forsvar længere bagud ved at lure på kanten af offside, hvorved han skaber plads for Rooney?
Jeg synes, det kan siges meget enkelt: Jo mere Wayne Rooney rører bolden, des bedre spiller Manchester United. Og han ser naturligvis mest til bolden, når han trækker ned i banen.
Efter min mening er den dynamik og kreativitet, han giver os, når han opererer i rummet mellem modstandernes midtbane og forsvar, langt mere værdifuld end de 20-30 mål, han vil kunne give os som spidsangriber.
MOHoegsted
27-07-2011, 11:59
Viste forårssæsonen ikke netop, at vi spiller bedst, når Rooney ligger i en tilbagetrukken rolle, og Javier Hernandez trækker modstanderholdets forsvar længere bagud ved at lure på kanten af offside, hvorved han skaber plads for Rooney?
Jeg synes, det kan siges meget enkelt: Jo mere Wayne Rooney rører bolden, des bedre spiller Manchester United. Og han ser naturligvis mest til bolden, når han trækker ned i banen.
Efter min mening er den dynamik og kreativitet, han giver os, når han opererer i rummet mellem modstandernes midtbane og forsvar, langt mere værdifuld end de 20-30 mål, han vil kunne give os som spidsangriber.
Spidsangriber vil jeg nu ikke kalde ham.
Regner med du kommenterer på mit post.
I hans sæson hvor han scorede 34 mål,fungerede han da også som en spilstation som rørte bolden meget, men det krævede han også skulle skynde sig tilbage til boksen på det rigtige tidspunkt. Sådan fungerer han bedst i min verden. Han er ikke nogen playmaker som Iniesta eller Özil der bryder forsvaret op, og derfor skal man ikke benytte ham i en alt for dybdeliggende rolle. Han skal lade playmakeren diktere spillet mest, men det okay han trækker tilbage.
Syntes ikke det var forårssæsonen der viste vi spillet bedst sådan, spillerne var bare ved at vågne.
Hvis man regner med den nuværende trup, så har du ret. Men en ny kreativ force på midtbanen (eller en ny rolle til en af de eksisterende), kan jo godt udfylde samme rolle. Problemet er jo, at du med den nuværende trup, er afhængig af Rooneys form. Desuden er det fastlåst, uden at være monotomt. For selv om opspillet er det samme, er der alligevel en stor portion kreativitet og variation til stede. Men en skade til Rooney, et kompakt modstanderhold der kan lukke ham ned, så mangler du et andet våben.
Et andet scenarie kunne være en skade til Hernandez. Så vil man typisk spille Berbatov ved siden af (foran) Rooney (eller omvendt), og det er ikke lige så solidt.
Et andet bud på en god venstreback kunne være italieneren Criscito. Han er også midterforsvar, så han har styrken og duelspillet på plads. Desuden har han spillet mange kampe for Genoa som Wingback eller venstre midtbane i en 3-4-3 opstilling. Han er ikke nogen stærk dribler, men har god fart, er pasningsstærk og slår gode indlæg.
Alternativt skal man kaste sig ud i noget ungdom som f.eks. Boilesen :)
Spidsangriber vil jeg nu ikke kalde ham.
Regner med du kommenterer på mit post.
I hans sæson hvor han scorede 34 mål,fungerede han da også som en spilstation som rørte bolden meget, men det krævede han også skulle skynde sig tilbage til boksen på det rigtige tidspunkt. Sådan fungerer han bedst i min verden. Han er ikke nogen playmaker som Iniesta eller Özil der bryder forsvaret op, og derfor skal man ikke benytte ham i en alt for dybdeliggende rolle. Han skal lade playmakeren diktere spillet mest, men det okay han trækker tilbage.
Syntes ikke det var forårssæsonen der viste vi spillet bedst sådan, spillerne var bare ved at vågne.
Jeg kommenterede på både dit og Buttlers indlæg. Og begrebet spidsangriber dækker vel over den forreste angriber, hvilket Wayne Rooney var i 2009/2010-sæsonen, hvor vi ofte spillede 4-5-1. Han var manden, der skulle sørge for at bevare dybden i spillet, så det ikke blev forkrampet omkring midten, som det ofte gør, når Berbatov spiller alene fremme, fordi han vil ned og deltage i det opbyggende spil, hvilket efterlader os uden en spilstation. Det var netop det, Rooney undlod at gøre i den sæson - for første gang nogensinde i hans United-karriere.
Jeg er helt uenig i dit synspunkt. Wayne Rooney er bestemt ingen playmaker, nej, og det har jeg heller ikke kaldt ham, men han er i mine øjne klart farligst, når han får tid og plads med bolden og kan løbe mod forsvaret. Hans drive med bolden sætter forsvarsspillerne på bagben, og så er det, strukturen styrter sammen, og spillere som Nani, Hernandez, Berbatov, Valencia, Young etc. får plads at løbe i.
For mig at se var Javier Hernandez den primære årsag til, at vores spil flød langt bedre i foråret. Med ham fik vi den naturlige spilstation, manden der bliver fremme og presser forsvaret bagud, fordi de konstant skal være opmærksomme på at holde linjen.
Det er børnelærdom, at to angribere helst skal angribe i forskellige dybder, for selvfølgelig skal man udnytte den plads, der er. Når Javier Hernandez presser modstanderholdets forsvar bagud, får Rooney plads, så det ville da være tåbeligt, hvis han i stedet for at udnytte dette rum opererede på linje med Hernandez, hvor der ingen plads er. Det er det, der har været problemet med Rooney og Berbatov som konstellation; begge vil gerne ned i banen og deltage i det opbyggende spil, og dermed kunne modstandernes forsvarskæde også skubbe op. Det hele blev mere kompakt, og vi kunne ikke finde plads.
Samtidig har Hernandez skabt langt mere plads til Michael Carrick. Forsvaret må skubbe bagud for at passe på Hernandez, og midtbanen må skubbe bagud for at passe på Rooney. Dermed får Carrick den tid og ro med bolden, som han skal bruge for at excellere. Når han har den tid, kommer hans pasningsspil og blik for spillet virkelig til udtryk, og det er bestemt ingen tilfældighed, at han begyndte at spille langt bedre, da Javier Hernandez begyndte at spille hver gang.
Men det er jo selvfølgelig nemt at affeje det hele ved blot at postulere, at spillerne først ramte formen i foråret. Der kunne også være en anden forklaring.
Jeg kommenterede på både dit og Buttlers indlæg. Og begrebet spidsangriber dækker vel over den forreste angriber, hvilket Wayne Rooney var i 2009/2010-sæsonen, hvor vi ofte spillede 4-5-1. Han var manden, der skulle sørge for at bevare dybden i spillet, så det ikke blev forkrampet omkring midten, som det ofte gør, når Berbatov spiller alene fremme, fordi han vil ned og deltage i det opbyggende spil, hvilket efterlader os uden en spilstation. Det var netop det, Rooney undlod at gøre i den sæson - for første gang nogensinde i hans United-karriere.
Jeg er helt uenig i dit synspunkt. Wayne Rooney er bestemt ingen playmaker, nej, og det har jeg heller ikke kaldt ham, men han er i mine øjne klart farligst, når han får tid og plads med bolden og kan løbe mod forsvaret. Hans drive med bolden sætter forsvarsspillerne på bagben, og så er det, strukturen styrter sammen, og spillere som Nani, Hernandez, Berbatov, Valencia, Young etc. får plads at løbe i.
For mig at se var Javier Hernandez den primære årsag til, at vores spil flød langt bedre i foråret. Med ham fik vi den naturlige spilstation, manden der bliver fremme og presser forsvaret bagud, fordi de konstant skal være opmærksomme på at holde linjen.
Det er børnelærdom, at to angribere helst skal angribe i forskellige dybder, for selvfølgelig skal man udnytte den plads, der er. Når Javier Hernandez presser modstanderholdets forsvar bagud, får Rooney plads, så det ville da være tåbeligt, hvis han i stedet for at udnytte dette rum opererede på linje med Hernandez, hvor der ingen plads er. Det er det, der har været problemet med Rooney og Berbatov som konstellation; begge vil gerne ned i banen og deltage i det opbyggende spil, og dermed kunne modstandernes forsvarskæde også skubbe op. Det hele blev mere kompakt, og vi kunne ikke finde plads.
Samtidig har Hernandez skabt langt mere plads til Michael Carrick. Forsvaret må skubbe bagud for at passe på Hernandez, og midtbanen må skubbe bagud for at passe på Rooney. Dermed får Carrick den tid og ro med bolden, som han skal bruge for at excellere. Når han har den tid, kommer hans pasningsspil og blik for spillet virkelig til udtryk, og det er bestemt ingen tilfældighed, at han begyndte at spille langt bedre, da Javier Hernandez begyndte at spille hver gang.
Men det er jo selvfølgelig nemt at affeje det hele ved blot at postulere, at spillerne først ramte formen i foråret. Der kunne også være en anden forklaring.
Spot on! Er fuldstændig enig i dine betragtninger.
Med hensyn til Baines til United, synes jeg, det ville være spild af penge. Evras niveau i sidste sæson var ikke optimalt, men jeg tror på, at han har genfundet roen henover sommeren og viser klassen igen i år. Selv hvis han ikke gør, har vi stadig Fabio. Og med flere Premier League-minutter i benene kan han udvikle sig til en klassespiller.
MOHoegsted
27-07-2011, 12:44
Spot on! Er fuldstændig enig i dine betragtninger.
Med hensyn til Baines til United, synes jeg, det ville være spild af penge. Evras niveau i sidste sæson var ikke optimalt, men jeg tror på, at han har genfundet roen henover sommeren og viser klassen igen i år. Selv hvis han ikke gør, har vi stadig Fabio. Og med flere Premier League-minutter i benene kan han udvikle sig til en klassespiller.
Tror også på han genfinder formen igen.
Hvis ikke, og han stadig er ukoncentreret i kampene, så henvis ham til en, eller to kampe på bænken.
United DK
27-07-2011, 13:13
Joke, right?
Næh, Owen har da scoret en del mål med hovedet gennem sin karriere. Flere end vores andre angribere kan prale af.
MOHoegsted
27-07-2011, 13:53
Næh, Owen har da scoret en del mål med hovedet gennem sin karriere. Flere end vores andre angribere kan prale af.
Sandt.
Men PL er et meget mere fysisk stærkt end dengang for 10 år siden.
Jeg mener der er mere fokus på at have en god defensiv end der var dengang.
Så grunden til han ikke scorer på hovedet er:
Han kan ikke mere, grundet bedre forsvar.
Taktikken ikke ligger til det.
Jeg vælger at tro på begge dele.
United DK
27-07-2011, 13:58
Sandt.
Men PL er et meget mere fysisk stærkt end dengang for 10 år siden.
Jeg mener der er mere fokus på at have en god defensiv end der var dengang.
Så grunden til han ikke scorer på hovedet er:
Han kan ikke mere, grundet bedre forsvar.
Taktikken ikke ligger til det.
Jeg vælger at tro på begge dele.
Jeg tror bare Owen er blevet dårligere med årene, grundet sine mange skader, der har sat sig hårdt på hans speed, som var hans primære force da han var bedst. Derudover spilles han helt sikkert forkert, i og med han ikke er en god i det opbyggende spil. Han er en klassisk afslutter, der skal være inde i boksen.
Hallo, så skal vi vist lige tilbage på sporet. Det her er en tråd om forsvaret, og så vidt jeg ved har Owen intet at gøre der.. Så hold lige fokus, og få styr på at diskutere i de rette tråde.! Tak :)
Påbegynder en diskussion vedr. diverse kæder - denne diskussion skal på ingen måde ses i lyset af gårsdagens resultat.
Jeg mener at vi har nogle udfordringer i de defensive kæder, som vi på ingen måde kan overhøre.
Vi har 5 centrale forsvarer: Vidic, Rio, Smalling, Jones og Evans. Med deres skadeshistorik i tankerne er det ok, og de skal nok alle sammen få spilletid.
Men det duer ganske enkelt ikke, at vi kun har 3 backs. Hvor af to af dem er lavet af vådt bølgepap. Da Silva-twins er store talenter. Men de bliver aldrig høj klasse med den skadeshistorik de kan præstere. Jeg mener at staben hurtigst muligt skal købe en højre back. En klassespiller der kan træde direkte ind. Dette kunne fx være Maicon, Lahm eller andre i den klasse.
Hvad siger folk? Tør vi satse på tvillingerne eller skal der ske nogle ændringer her??
LyngUnited
28-09-2011, 08:35
Jeg synes det er svært. Rafael i topform er en stærk back. Men Fabio er bare ikke god nok til United.
Spørgsmålet er om de vil adskilles? Hvad gør det ved Rafael hvis Fabio sælges?
I øvrigt hvem er realistisk at hente? Lahm er Bayern knægt og tvivler på vi har nogen som helst chance for at hente ham.
Passer Maicon ind i United?
Sagna kunne være en mulighed hvis Arsenal fortsætter nedturen.
Jeg vil til enhver tid mene, at en spiller fra Arsenals bagkæde ikke er noget man skal ønske sig.
Jeg vil næsten sige, at vi har 3 backs vi ikke kan være tilfredse med, Evra er simpelthen bare ikke god nok. Jeg bliver så edderspændt rasende af at se det slatne tilbageløb han leverer ved 2-2 scoringen i går. Han spiller så tit med hovedet under armen.
Men humlen af det hele er bare ret væsentligt. Der er ikke nogle ordentlige alternativer. Eller som Fergie plejer at sige. No value market.
Ready123
28-09-2011, 09:40
Jeg synes det er svært. Rafael i topform er en stærk back. Men Fabio er bare ikke god nok til United.
Spørgsmålet er om de vil adskilles? Hvad gør det ved Rafael hvis Fabio sælges?
I øvrigt hvem er realistisk at hente? Lahm er Bayern knægt og tvivler på vi har nogen som helst chance for at hente ham.
Passer Maicon ind i United?
Sagna kunne være en mulighed hvis Arsenal fortsætter nedturen.
Say what!? Hvordan kan du mene at Fabio ikke er god nok til United? har du forvekslet ham med Rafael de mange kampe sidste sæson hvor han spillede som en drøm?
Og selvfølgelig sælger vi ikke Fabio:
1. Fordi han er klart god nok til United når han er fit.
2. Fordi Fabio og Rafael åbenlyst hænger sammen og ikke kan skilles ad.
Altså jeg er helt enig i at vi mangler en back og helst til højrebacken, selvom Fabio og Rafael begge spiller utrolig godt på Højre når de endelig spiller men med deres skadeshistorik set i mente. Men jeg kan bare ikke se nogle alternativer som ser ud til at være på markedet.
Hvis der skal invisteres, kunne jeg godt se Sagna på højre og Baines på venstre.
Men tror nu ikke på den.
Tror nu mere vi får se Smalling på højre og til lejligheden Valencia.
Fletcherfan
28-09-2011, 09:57
Påbegynder en diskussion vedr. diverse kæder - denne diskussion skal på ingen måde ses i lyset af gårsdagens resultat.
Jeg mener at vi har nogle udfordringer i de defensive kæder, som vi på ingen måde kan overhøre.
Vi har 5 centrale forsvarer: Vidic, Rio, Smalling, Jones og Evans. Med deres skadeshistorik i tankerne er det ok, og de skal nok alle sammen få spilletid.
Men det duer ganske enkelt ikke, at vi kun har 3 backs. Hvor af to af dem er lavet af vådt bølgepap. Da Silva-twins er store talenter. Men de bliver aldrig høj klasse med den skadeshistorik de kan præstere. Jeg mener at staben hurtigst muligt skal købe en højre back. En klassespiller der kan træde direkte ind. Dette kunne fx være Maicon, Lahm eller andre i den klasse.
Hvad siger folk? Tør vi satse på tvillingerne eller skal der ske nogle ændringer her??
Jeg mener, at det største problem er ovre i venstre side... De sidste 15 måneder har Evra været pissehamrende elendig, og han skal altså til at oppe sig... Hvis han ikke bliver bedre i denne sæson så SKAL United købe en ny venstre back...
Derudover mener jeg helt klart, at Fábio er en klart bedre spiller end Rafael... Fábio er måske ikke ligeså dygtig offensivt, men han er langt bedre defensivt... Han taber ikke hovedet så meget som Rafael og han er meget meget mere disiplineret defensivt, og bliver ikke så tit løbet over af modspillerne...
I mine øjne har Rafael ikke præsteret godt nok i sin United-tid, men han har helt klart talent...
Fletcherfan
28-09-2011, 10:00
Og så er der spørgsmålet hvem der skal hentes, selvfølgelig...
De mest åbenlyse muligheder er selvfølgelig Baines og Bale... Bale er bedst når han spiller på fløjen så i mine øjne er han udelukket, mens Baines er et mere tvivlsomt talent...
Så er det spørgsmålet om man måske skulle kigge på Vargas fra Udinese...
GloryGloryMU
28-09-2011, 11:06
Og så er der spørgsmålet hvem der skal hentes, selvfølgelig...
De mest åbenlyse muligheder er selvfølgelig Baines og Bale... Bale er bedst når han spiller på fløjen så i mine øjne er han udelukket, mens Baines er et mere tvivlsomt talent...
Så er det spørgsmålet om man måske skulle kigge på Vargas fra Udinese...
Er enig med dig i at Bale er helt uaktuel. Ser ham ikke engang som back længere, samt han ville koste en formue.
Baines er i mine øjne ikke et talent, men en fuldt etableret og færdigudhviklet (hvis man kan være det) spiller. Efter min mening er han blandt de 3-4 bedste muligheder på VB jeg kan komme i tanker om...
Dog tror jeg ikke nogen af dem er realistiske anyway. Har ikke set nok af Vargas til at vurdere ham.
Rafael og Fabio skal bare til at lave noget yoga med Giggsy!
Kunne være man ikke skulle satse på 'talent' i forsvaret med henblik på en ny back.
En etableret spiller ville være at foretrække, fremfor vi får en ung gut ind, på en så alsidig plads.
Man ærgrer sig virkelig over salget af O'Shea nu..
Ready123
28-09-2011, 12:02
Kunne være man ikke skulle satse på 'talent' i forsvaret med henblik på en ny back.
En etableret spiller ville være at foretrække, fremfor vi får en ung gut ind, på en så alsidig plads.
Man ærgrer sig virkelig over salget af O'Shea nu..
Indeed:(
United DK
28-09-2011, 14:54
Nu er Evans desværre også skadet relativt ofte, men ellers kunne jeg sagtens se ham og Smalling danne midterforsvaret i fremtiden, med Jones på højre back, hvor han bedre kan tillade sig at lave sine rush op i banen, noget jeg personligt ikke er så vild med fra en midterforsvar. Så kommer vi stadig til at mangle en venstre back, men den tid den sorg, for nok er Evra faldet i niveau de senere år, men alternativerne står ikke ligefrem i kø. Et bud om 2-3 år kunne dog være Boilesen, som spiller backen på samme måde som Evra, hvor han går med helt ind i feltet, og ikke ligesom Baines, der kører den klassiske stil med at komme frem, og så slå et indlæg. Dette forudsætter naturligvis, at Boilesen fortsætter sin udvikling positivt.
Ved nu ikke. Synes aldrig rigtig de 'store' danske talenter for alvor slår igennem. Kjær er seneste skud på stammen af spillere som ikke rigtig har levet op til deres hype.
Men hvis han virkelig kan blive god, så gerne da. Man skal ikke stå tilbage for en fantastisk spiller pga. nationalitet. Undtagen svenskere. De ved ikke hvad en fodbold er og de har grimme efternavne.
United DK
28-09-2011, 15:21
Ved nu ikke. Synes aldrig rigtig de 'store' danske talenter for alvor slår igennem. Kjær er seneste skud på stammen af spillere som ikke rigtig har levet op til deres hype.
Men hvis han virkelig kan blive god, så gerne da. Man skal ikke stå tilbage for en fantastisk spiller pga. nationalitet. Undtagen svenskere. De ved ikke hvad en fodbold er og de har grimme efternavne.
Simon Kjær har aldrig haft mentaliteten, det oser ud af ham, at han er mere interesseret i sit hår, og sine tatoveringer. Man kan derimod se på sådan en som Agger (trods tatoveringerne), at han er en vinder, og havde det ikke været for alle de skader, så havde han muligvis spillet i en endnu større klub i dag, med alt respekt for 80'ernes bedste klub.
I øvrigt har nationaliteten intet at sige, selvom vi hurtigt kan blive enige om, at Brasilien ikke længere skaber de store spillere de engang gjorde, og derfor p.t. har det ringeste landshold i over 60 år.
Gad vide hvordan Brasilien så ville spille, hvis de stillede med de bedste fra deres hjemlige liga? Hvis man forestiller sig spillere, med andet end Champions League og penge i hovedet, der spiller i Santos, Flamengo osv, kunne gå ind og gøre en forskel. Europa er alt for pengestyret nu. Det sjovt nok, latin-amerika, Amerika og Canada der styres af selve lysten.
MagnusChristiansen
28-09-2011, 16:46
Jeg kunne sagtens se os hente Sagna. Han har både alderen, rutinen og evnerne sådan som jeg ser det. Han er vel også snart "for gammel" til Arsenal :lolol:
Ser ikke rigtig andre realistiske højrebacks vi kunne hente, for jeg mener situationen pt. er for tynd. Når en spiller som Valencia (der så også begik straffe i går fra den position) skal ned og rode rundt på backen, så er det tid til nyt. Med mindre Fergie har tænkt sig at gøre Jones/Smalling til fast back.
På venstrebacken skal Evra bare tage sig sammen. Vores kære manager har sikkert (det burde han i hvert fald) givet ham hårtørreren efter kampen i går.
Boilesen kunne muligvis godt blive god, men er alligevel lidt bekrymret.
Har intet, udover hans nylige skade, at have dette i, men jeg kunne sagtens forestille mig at han var for meget skadet. Det ligger lidt i luften...
Vores problem er, at vi ofte får for mange skader, og der hele tiden er udskiftning i bagkæden, hvilket skaber det her lettere forvirring, som så giver mål i sidste ende.
Jeg har også lagt mærke til, at Da Silva'erne er lavet af glas, som ikke kan spille en sæson uden kort eller skader, og det er irriterende.
Evra er begyndt at svinge, men måske skyldes det, at han i underbevidstheden bare er for sikker på sin plads, fordi han reelt set ikke har nogen direkte konkurrent. Fabio er for meget skadet og har ikke nok stabil form i sit spil.
Men jeg har flere gange sagt, at jeg gerne ser Davide Santon som muligt target for backpladserne. Han er hurtig, høj, stort potentiale, og han er pt. i gang med at spille for Newcastle, hvor han kan lære de hårde, fysiske rammer for PL, og han kunne IMO blive et godt bud på indkøb. Han dækker jo begge sider, og han er ligeledes teknisk dygtig og offensivt indstillet. Under Mourinho i Inter blev han meget anvendt, men Benitez har jo aldrig kunne spotte talent, så han brugte ham ikke.
Men skulle Vermilj ikke være det seneste skud på vores akademispiller som skulle slå igennem på 1. holdet, eller var han bare endnu en cheap-talk-spiller, som bliver hypet op og ikke bliver til en skid? :-) Har desværre ikke fulgt hans tid i United.
Jeg ser ikke rigtigt noget problem i at Rafael / Fabio er skadet. Selvfølgelig er det et problem for deres udvikling, men på samme tid udvikler vi jo andre spillere og giver dem spilletid, de ellers ikke ville have fået. Og så synes jeg Valencia er nærmest perfekt på backen.
Ser slet ikke at vi skal på markedet efter en ny højre back. Dem vi har som backup for Rafael, er omtrent lige så gode.
MathiasL
28-09-2011, 18:10
Et bud om 2-3 år kunne dog være Boilesen, som spiller backen på samme måde som Evra, hvor han går med helt ind i feltet, og ikke ligesom Baines, der kører den klassiske stil med at komme frem, og så slå et indlæg. Dette forudsætter naturligvis, at Boilesen fortsætter sin udvikling positivt.
Boilesen kunne godt være spændende. Samtidig kender han jo også klubben, da han har været til prøvetræning i klubben..
MOHoegsted
28-09-2011, 19:02
Vores problem er, at vi ofte får for mange skader, og der hele tiden er udskiftning i bagkæden, hvilket skaber det her lettere forvirring, som så giver mål i sidste ende.
Jeg har også lagt mærke til, at Da Silva'erne er lavet af glas, som ikke kan spille en sæson uden kort eller skader, og det er irriterende.
Evra er begyndt at svinge, men måske skyldes det, at han i underbevidstheden bare er for sikker på sin plads, fordi han reelt set ikke har nogen direkte konkurrent. Fabio er for meget skadet og har ikke nok stabil form i sit spil.
Men jeg har flere gange sagt, at jeg gerne ser Davide Santon som muligt target for backpladserne. Han er hurtig, høj, stort potentiale, og han er pt. i gang med at spille for Newcastle, hvor han kan lære de hårde, fysiske rammer for PL, og han kunne IMO blive et godt bud på indkøb. Han dækker jo begge sider, og han er ligeledes teknisk dygtig og offensivt indstillet. Under Mourinho i Inter blev han meget anvendt, men Benitez har jo aldrig kunne spotte talent, så han brugte ham ikke.
Men skulle Vermilj ikke være det seneste skud på vores akademispiller som skulle slå igennem på 1. holdet, eller var han bare endnu en cheap-talk-spiller, som bliver hypet op og ikke bliver til en skid? :-) Har desværre ikke fulgt hans tid i United.
Ventede bare til du kom med dit indlæg om Santon :)
- Men jeg er helt enig i at han skal være med i overvejelserne med evt. Boilesen.
Er han egentlig ikke skadet i øjeblikket? I hvertfald synes jeg han er gået lidt i stå, netop pga. Benitez. Hvis han finder det potentiale og talent frem, som han viste under Mourinho. Og hvis Rafael og Fabio ikke snart bliver skadet, af selv en flue, så ser jeg helt klart i klubben, han er jo præcis den rette ståbning.
Jeg har dog bare så meget forventning til The Twins, især Rafael som jeg syntes udviklede sig utrolig meget det første halvår i sidste sæson. Både i defensiven og offensiven, han var jo komplet for os i efteråret. Derudover var vi alle så ville med ham herinde, primært pga. hans raids op ad banen, og fordi han var blevet så defensivt.
Jeg bér til han snart kommer tilbage, og modsvare alt vores kritik!
Boilesen rygtes til United eller Chelsea.
http://www.footybunker.com/manchester-united-and-chelsea-keeping-an-eye-on-danish-prodigy/12333
MathiasL
09-10-2011, 19:54
De samme to klubber som sloges om ham, da han var på ptøvetræning i klubben.
Spørgsmålet er, hvor meget hold der er i den artikel.
DavidMadsen
09-10-2011, 22:14
Boilesen rygtes til United eller Chelsea.
http://www.footybunker.com/manchester-united-and-chelsea-keeping-an-eye-on-danish-prodigy/12333
Det er sådan set fornuftigt nok, hvis det er sandt. Evra er på vej op i årene, og da Silva-tvillingerne har godt nok mange skadesproblemer. Nu er både Brown, O'Shea og Gary Neville også væk. Og så er Smalling og Jones vist mere til højre back, hvis det endelig skal være. Evans kan godt tage en tørn på venstre back, men det er ikke optimalt.
http://www.bold.dk/nyt/United-rygter-smigrer-Boilesen
Hep hey.
Det ville være lidt frækt. Nu er jeg ikke den store scout, men Boilesen har imponeret mig adskillige gange for både Ajax og landsholdet.
En meget offensiv back, men det er vel også kun en fordel hvis han altså ikke er helt fail defensivt.
schousboe9
15-10-2011, 09:09
Boilesen er den eneste unge back i verden, jeg lige nu vil have til at erstatte Evra. Ham og Eriksen bliver blandt de vildeste på deres positioner.
Can we please get Kyle Walker?
Så vi slipper for at bruge centrebacks på forsvarskanterne, og vi kan have lidt stabilitet i det centrale..
MOHoegsted
24-10-2011, 14:28
Can we please get Kyle Walker?
Så vi slipper for at bruge centrebacks på forsvarskanterne, og vi kan have lidt stabilitet i det centrale..
Jeg hader dig lige nu...
Jeg skulle også til at foreslå ham, han har jo været fantastisk siden hans udlån fra Tottenham til Aston Villa, til han kom tilbage til Tottenham nu.
1 uge siden scorede han et mål, og nu lavede han også et flot assist, han er rigtig dygtig fremadrettet som jeg ser det. Kan også bruges som kant, men vist nok også som venstreback hvis det skulle være.
Det ikke fordi jeg har scoutet ham for vildt, så ved ikke helt hvilken type back han er, men jeg er blevet helt vild med ham. Han er jo også Englænder, hvilket også kan betyde meget ;)
Men Evra har jo kun lidt formnedgang i et 1½ år nu, og det bliver større og større, vi skal have købt en spiller ind til ham. Helst en rendyrket venstreback, jeg er ikke så vild med vi satser med Walker på venstre back alligevel. Jeg er helt forelsket i tvillinger endnu desuden, og især Rafael som udviklet sig enormt meget sidste sæson, især defensivt. Nu er han vist tilbage, og så skal han virkelig også bare holde sig skadesfri. Måske er problemet at Fergie har brugt dem for hurtigt efter skader?
Boilesen har været oppe og vende, og nu efter gårsdagens kamp hvor Evra var en stor skuffelse, hvad siger i så til ham?
MOHoegsted
24-10-2011, 14:32
Derudover synes jeg meget af vores opbygningsspil har været ødelagt af en ustabil defensiv. Hvis vi nu bare stod solid bagtil, havde vi nok også haft mere selvtillid fremadrettet, det vigtigt vi får en back nu imo!
Synes det er svært med Venstre back. Var der ikke rygter om Boilesen ?
Ellers er Baines den eneste jeg kan komme i tanke om.
K and the big B
24-10-2011, 14:35
Jeg hader dig lige nu...
Jeg skulle også til at foreslå ham, han har jo været fantastisk siden hans udlån fra Tottenham til Aston Villa, til han kom tilbage til Tottenham nu.
For et stykke tid siden, der blev han revet ud i første halvleg eller halvlegen af Harry, og der så han ikke yderst lovende ud. Folk skriger efter forstærkninger, men de fleste forslag der kommer, er lovende talenter, som ikke vil forstærke os før om 2-3 år(hvis de slår til).
Synes det er svært med Venstre back. Var der ikke rygter om Boilesen ?
Ellers er Baines den eneste jeg kan komme i tanke om.
Hvis vi gerne vil have en offensiv venstreback (og det synes jeg så sandelig vi skal have), så er Boilesen en glimrende mulighed. Nu er jeg ikke den store scout, men Boilesen har trods alt imponeret mig de få gange jeg har set ham.
Men det er ikke ligefrem fordi man kan fodre svin med gode venstrebacks lige pt, de hænger godt nok ikke på træerne.
LyngUnited
24-10-2011, 14:49
Hvad med Sagna?
Precis. Der er ikke mange venstre backs. Eller backs generelt.
Og Sagna er højre back. Kunne også godt se ham i United. Ingen tvivl om det.
Men vi skal måske se at få noget mirakelvip på de to tvillinger, så de ikke altid er skadet.
Noget der ved, hvad vi har at unge talenter på vej ?
Hvad med Sagna?
Er han ikke højreback...?
PatriceEvra3
24-10-2011, 14:55
Set i bagklogskabens lys synes jeg Enrique har været et rigtig god køb af Liverpool. Faktisk synes jeg han har været deres bedste køb i sommers.
Kender ikke rigtig ham Cissoko fra Lyon, men der var rift om ham i sommers.
LyngUnited
24-10-2011, 14:57
Er han ikke højreback...?
Kommer meget i tvivl. Mente han var venstre men kan sagtens være du har ret.
Generelt er der godt nok tyndt med folk til den plads. Og især folk der kan noget defensivt.
schousboe9
24-10-2011, 15:09
Alvaro Pereira fra Porto har jeg længe haft et godt øje til. Jeg tvivler på hans defensive evner, men der er ingen tvivl om hans kvaliteter frem ad banen. Uruguays Dani Alves i venstre side.
Baines er selvfølgelig den oplagte, både hans nationalitet og Evertons økonomi taget i betragtning, men er han verdensklasse som Evra (vel trods alt stadig) er? Ikke helt, som jeg ser det, men selvfølgelig stadig en meget dygtig back, der nok ville løfte sit spil med et skifte østpå.
Giorgio Chiellini vil jeg heller ikke udelukke, når vi snakker venstrebacks. Han startede centralt, men er i de seneste kampe skubbet ud (Barzagli og Bonucci spiller centralt), og han gør det glimrende. God power frem ad banen, og defensivt nyder han jo godt af sine evner og erfaringer som midterforsvar. Han vil nok være mit bedste bud på en nu-og-her-løsning, omend han bliver dyr og sikkert ikke en gang er interesseret i at skifte.
På længere sigt er Boilesen min klare favorit.
edit: Men nu synes jeg heller ikke, at vi skal gå i selvsving over en enkelt kamp, og venstre back er ikke den position, der skriger allermest på forstærkning. Den skriger dog på bredde, for jeg tror ganske enkelt, at Evra føler sig for sikker på sin plads og tror, han kan tillade sig hvad som helst uden de store konsekvenser. Det kan han jo sådan set også, kan man sige, og det har været ganske tydeligt det sidste års tid.
MOHoegsted
24-10-2011, 17:22
Nogen der kender til Jordi Alba?
Har på det seneste været kædet sammen med Barcelona og United har vist også vist lidt interesse. Jeg kender ikke selv så meget til ham, men kan være han er en mulighed? Han er 22, så han har også noget erfaring. Han kan vist nok også bruges på midtbanen.
Må indrømme at, Boilesen er mit klare førstevalg på trods af de få gange jeg har set ham.
Baines er også klart et godt bud, men jeg så hellere vi havde noget mere fremtid.
Boilesens teknik og offensiv sind passer perfekt til vores nye implementeret fodboldstil. Men omvendt ville et køb af ham til sommer måske lige være at være for meget af det gode. Drengen har været prof. i 4 måneder. Medmindre han har en psyke a la Ronaldo eller Messi, kunne jeg forestille mig, at han har bedre af at være hos Ajax i 1-2 år endnu og derfra vurdere om han er god nok til United.
Som en nævner herinde, så er Evra for sikker på sin plads. Fabios skadeshistorik gør jo også, at han ikke engang truer ham af holdet. Anførerbåndet har selvfølgelig også noget at sige, men den mand må ikke være anfører. Han er for ueksemplarisk til at være det.
Jeg har altid haft store fidus til Davide Santon, men jeg har slet ikke set Newcastle kampe i år, så kan nogle sige om han har gjort det godt i England indtil videre?
Cissocko fra Lyon er også en dygtig spiller. Fysisk stærk, hurtig, offensiv dygtig nok, defensivt kan han godt forbedre sig.
Pereira fra Porto har offensive gode evner, men defensivt er jeg lidt for bange, at det ville blive gung ho fodbold over hans side.
Det er egentligt ret skræmmende, at der ikke er reelt verdensklasse venstre backs pt. A. Coles formkurv er også nedadgående, Evra er helt væk, Abidal er heller ikke verdensklasse mere, selvom han sluttede godt af sidste sæson, men har sejlet en del i denne sæson. Der er mange lige ved og næsten backs i venstre, som markedet er pt. Men det passer vel Ferguson fint, at han kan finde en og selv gøre ham til verdensklasse.
MOHoegsted
24-10-2011, 23:33
Udover Fabió, har vi jo også Marnick Vermijl i ungdomsrækkerne, og er Fryers ikke også normalt venstreback, selvom han blev brugt som center forsvar i CC, og gjorde det faktisk rigtig flot. - Jeg vil dog overhovedet ikke satse på dem på kort sigt, men jeg kan virkelig overleve vi skal vente så længe med vi får en venstreback. Evra må da have kostet flere mål end Evans, det i hvertfald flere fejl han har lavet. Evans har jo egentlig ikke lavet så fejl, som er hans skyld udover City kampen.
Det er altid let at gå i selvsving efter et pinlig præstation. Men dog debatten efter nederlaget vedr. defensive spillere er særdeles relevant, og har været det hele sæsonen.
Overordnet ser jeg det største problem i, at vores centerforsvarer skal vikariere så meget på backs. Smalling og Jones er særdeles talentfulde CB's men hjælper ikke noget at de enten skal spilles backs eller sidde på bænken så de er back-ups ved skader på backs.
Derudover er det dælme svært at vurdere spillernes præstationer (Fx Evans') når forsvaret skifter væsentligt hver gang og ikke finder stabilitet. Dertil skal lægges at vi har en teenager på mål der ikke taler godt engelsk.
Ferdinands kontrakt udløber så vidt jeg husker i 2013 og til den tid vil jeg ikke blive overrasket hvis han stopper eller skifter til USA. Derudover har vi Vidic, Smalling, Jones og Evans hvilket jeg betragter som fint. Som andre nævner er problemerne på backs hvor vi ganske enkelt er for tynde.
Venstre back: Håber på Baines, Boilesen eller Cissokho. Baines kender ligaen og kunne hæve sit niveau betragteligt ved at komme til en større klub. Mht. Cissokho synes jeg, at han virker enormt spændende. Og ja, Boilesen udstråler bare talent og så er han dansker..
Højre back: Seamus Coleman eller Davide Santon. Måske ikke de oplagte valg, men de har begge styrken og evnerne til at dække defensivt og er samtidig talentfulde offensivt.
I min verden køber vi et talent til venstre back og højre back. Seamus Coleman og Boilesen kunne være to gode køb til fremtiden...
MOHoegsted
25-10-2011, 14:32
Tirsdagens rygter: Jordi Alba i Uniteds sigtekorn (http://united.no/united/nyheter/nyheter/tirsdagens_united_rykter)
Nu tog jeg jo ham op i går, og nu er der igen rygter om han skulle lande i United. Det virker ikke som noget stort rygte, og er ikke kørt så højt oppe i medierne, i hvertfald ikke endnu, ved ikke så meget til ham.
Derudover rygtes det også Fergie vil forsøge at lande Sneijder til klubben i januar. Vi kan bare ikke gøre brug af ham i CL, da han har spillet i CL for Inter.
Tirsdagens rygter: Jordi Alba i Uniteds sigtekorn (http://united.no/united/nyheter/nyheter/tirsdagens_united_rykter)
Nu tog jeg jo ham op i går, og nu er der igen rygter om han skulle lande i United. Det virker ikke som noget stort rygte, og er ikke kørt så højt oppe i medierne, i hvertfald ikke endnu, ved ikke så meget til ham.
Derudover rygtes det også Fergie vil forsøge at lande Sneijder til klubben i januar. Vi kan bare ikke gøre brug af ham i CL, da han har spillet i CL for Inter.
Jordi Alba, var han ikke oprindeligt winger?
Det lugter lidt af offensiv back :trophy:
MOHoegsted
25-10-2011, 14:57
Ved jeg faktisk ikke, men lyder interessant hvis han var.
Han kan også benyttes på midtbanen ved jeg!
Hvis vi snakker etablerede navne, må Lahm være det eneste rigtige alternativ.
I klassen lige neden under, må jeg nævne Marcel Schmelzer fra Dortmund og Cristian Ansaldi fra Rubin Kazan. De 2 spillere solidt bagude, er stærke fremadrettede. Ansaldi kan sågår spille begge backs. De har begge europæisk erfaring, og Ansaldi har spillet en landskamp for Argentina. Schmelzer er 23, Ansaldi 25 og det ser jeg som den perfekte alder for et nyt indkøb. Spillere der ikke er helt "grønne", men som samtidig har fremtiden med sig.
Hvis vi skal nævne landsholdspillere rundt omkring:
Argentina har også Marcos Rojo fra Spartak Moskva. Han er 21.
Holland har Erik Pieters fra PSV. Han er 23.
Spanien har Jordi Alba fra Valencia. Han er 22.
Tyskland har Lahm eller Dennis Aogo fra HSV. Han er 24.
Uruguay har Álvaro Pereira fra Porto. Han er 26.
Italien har Federico Balzaretti fra Palermo. Han er 29.
Danmark har Nicolai Boilesen fra Ajax. Han er 19.
England har Ashley Cole og Leighton Baines - Chelsea og Everton, 30 og 26.
Grækenland har Nikos Spyropoulos fra Panathinaikos. Han er 28.
Portugal har Fabio Coentrao fra Real Madrid. Han er 23.
Det var sådan lige top 10 landsholdene. Jeg mener ikke nødvendigvis, at disse er bud på spillere vi kunne købe. Det er blot for at nævne alternativer.
VonKoblenz
31-10-2011, 20:55
Hvis vi snakker etablerede navne, må Lahm være det eneste rigtige alternativ.
I klassen lige neden under, må jeg nævne Marcel Schmelzer fra Dortmund og Cristian Ansaldi fra Rubin Kazan. De 2 spillere solidt bagude, er stærke fremadrettede. Ansaldi kan sågår spille begge backs. De har begge europæisk erfaring, og Ansaldi har spillet en landskamp for Argentina. Schmelzer er 23, Ansaldi 25 og det ser jeg som den perfekte alder for et nyt indkøb. Spillere der ikke er helt "grønne", men som samtidig har fremtiden med sig.
Hvis vi skal nævne landsholdspillere rundt omkring:
Argentina har også Marcos Rojo fra Spartak Moskva. Han er 21.
Holland har Erik Pieters fra PSV. Han er 23.
Spanien har Jordi Alba fra Valencia. Han er 22.
Tyskland har Lahm eller Dennis Aogo fra HSV. Han er 24.
Uruguay har Álvaro Pereira fra Porto. Han er 26.
Italien har Federico Balzaretti fra Palermo. Han er 29.
Danmark har Nicolai Boilesen fra Ajax. Han er 19.
England har Ashley Cole og Leighton Baines - Chelsea og Everton, 30 og 26.
Grækenland har Nikos Spyropoulos fra Panathinaikos. Han er 28.
Portugal har Fabio Coentrao fra Real Madrid. Han er 23.
Det var sådan lige top 10 landsholdene. Jeg mener ikke nødvendigvis, at disse er bud på spillere vi kunne købe. Det er blot for at nævne alternativer.
Jeg ville være glad hvis en Boilesen kom måske eller en Leighton Baines. Leighton Baines har så mange fede kvaliteter.
http://www.metro.co.uk/sport/football/880377-neven-subotic-lined-up-as-rio-ferdinand-replacement-at-man-united
Tvivler på der er hold i det rygte overhovedet. Vi har til centerforsvaret foruden Rio; Vidic, Smalling, Jones og Evans. Kan ikke se hvad vi skulle med Subotic. Hvis Rio ikke er førstevalg ville han glide ned som et fantastisk femtevalg måske. Vil hellere have Rio end Subotic. Forstår ikke den kritik der er af Rio.
http://www.metro.co.uk/sport/football/880377-neven-subotic-lined-up-as-rio-ferdinand-replacement-at-man-united
Tvivler på der er hold i det rygte overhovedet. Vi har til centerforsvaret foruden Rio; Vidic, Smalling, Jones og Evans. Kan ikke se hvad vi skulle med Subotic. Hvis Rio ikke er førstevalg ville han glide ned som et fantastisk femtevalg måske. Vil hellere have Rio end Subotic. Forstår ikke den kritik der er af Rio.
Giver dig ret i, at vi ikke mangler centerforsvarer - i hvert fald ikke som første prioritet. Men Evans skal da aldrig være højere i hierarkiet end Rio. Nok er Rio ikke den hurtigste midterforsvarer længere, men hans taktiske forståelse er stadig helt suveræn. Evans skal IMO være allernederst eller hvis muligt; slet ikke til stede. Han er så forvirret, nervøs og kan slet ikke sætte sig ordenligt igennem overfor angriberne også selvom de kun er 175 cm høje og vejer 65 kg.
Hierarkiet bør IMO hedde:
1: Vidic
2: Jones
3: Smalling
4: Rio
Vidic til Inter?
http://networkedblogs.com/plkb8
God I hope not!
Hvis vi virkelig skal have endnu en forsvarsspiller, er den eneste spiller der er god nok Mats Hummels. Han besidder alt hvad en verdensklasse forsvarsklippe skal have og så kun i starten af sin karriere.
Sidder og ser Novara - Roma (Da Roma er mit hold i Italien sammen med Palermo), og jeg må virkelig indrømme, at en Aleandro Rosi, som er deres højre back, men også kan spille midtbane og def. midt. er virkelig spændende. Han har en god speed, god 1-mod-1, og offensiv indstillet.
Han kunne være en spiller, vi skulle holde øje med. Han virker meget spændende. Udover ham er der også argentinske Erik Lamela, som er off. midt eller kant. Han er fandme teknisk anlagt og har gjort det fint for Roma i år.
Sidder og ser Novara - Roma (Da Roma er mit hold i Italien sammen med Palermo), og jeg må virkelig indrømme, at en Aleandro Rosi, som er deres højre back, men også kan spille midtbane og def. midt. er virkelig spændende. Han har en god speed, god 1-mod-1, og offensiv indstillet.
Han kunne være en spiller, vi skulle holde øje med. Han virker meget spændende. Udover ham er der også argentinske Erik Lamela, som er off. midt eller kant. Han er fandme teknisk anlagt og har gjort det fint for Roma i år.
2 hold mere? Og så i Italien?
Jeg ville ikke engang kunne vælge ét hold i Italien der ville være i stand til at holde mig vågen i 90 min.
Glory Man United
06-11-2011, 17:33
Jeg ville ikke engang kunne vælge ét hold i Italien der ville være i stand til at holde mig vågen i 90 min.
Nu var hans ene hold jo Palermo, og jeg synes, det er svært at falde i søvn med de trøjer, som de render rundt med.
Altså jeg har kun et hold i hjertet, og det er United. Men jeg følger Palermo og Roma i Italien, fordi de er awesome, har fede trøjer, fede spillere og et fedt måde at spille fodbold på med at hente talenter og prøve at skabe noget ude fra det.
Jeg har United, som er hjerteklubben, og så har jeg sympati for Tottenham, Palermo, Roma, Dortmund, Barca, Lyon og Dortmund.
Men du har selvfølgelig ret, at italiensk fodboldkampe til tider kan være kedelige, men jeg råder dig faktisk til at se Palermos og Romas kampe. Enten er de røvsyge, ellers er der gung ho fodbold for alle pengene med åben hus i forsvaret og med lækre detaljer.
Altså jeg har kun et hold i hjertet, og det er United. Men jeg følger Palermo og Roma i Italien, fordi de er awesome, har fede trøjer, fede spillere og et fedt måde at spille fodbold på med at hente talenter og prøve at skabe noget ude fra det.
Jeg har United, som er hjerteklubben, og så har jeg sympati for Tottenham, Palermo, Roma, Dortmund, Barca, Lyon og Dortmund.
Men du har selvfølgelig ret, at italiensk fodboldkampe til tider kan være kedelige, men jeg råder dig faktisk til at se Palermos og Romas kampe. Enten er de røvsyge, ellers er der gung ho fodbold for alle pengene med åben hus i forsvaret og med lækre detaljer.
:smilings:
:smilings:
Min sympati stammer fra Ronaldinho-tiden, hvor han berigede mit liv med uhørte detaljer. At de så har Iniesta i truppen, gør det hellere ikke dårligt. Men jeg tager selvfølgelig afstand fra deres forsøg på at virke hellige og det eneste svar på rigtig fodbold.
Min sympati stammer fra Ronaldinho-tiden, hvor han berigede mit liv med uhørte detaljer. At de så har Iniesta i truppen, gør det hellere ikke dårligt. Men jeg tager selvfølgelig afstand fra deres forsøg på at virke hellige og det eneste svar på rigtig fodbold.
Så er jeg tilfreds :)
Jeg har United, som er hjerteklubben, og så har jeg sympati for Tottenham, Palermo, Roma, Dortmund, Barca, Lyon og Dortmund
Jeg kan følge dig mht. Dortmund, til dels Tottenham.
De øvrige? Not so much. Og da slet ikke Barcelona.
United DK
06-11-2011, 21:15
Jeg kan følge dig mht. Dortmund, til dels Tottenham.
De øvrige? Not so much. Og da slet ikke Barcelona.
Iniesta, Götze, 'Arry, YNWA, lyserøde trøjer... What's not to like?
Iniesta, Götze, 'Arry, YNWA, lyserøde trøjer... What's not to like?
YNWA?
1) Vask din mund med sæbe
2) Hvor hører den hjemme henne? Er ikke heeeeelt med.
United DK
06-11-2011, 21:41
YNWA?
1) Vask din mund med sæbe
2) Hvor hører den hjemme henne? Er ikke heeeeelt med.
K0y-awBAc40&feature=related
MOHoegsted
06-11-2011, 22:32
Godt nok en ulækker sang, men de tyske fans er virkelig fascinerende. Hold kæft en stemning der er rundt omkring i deres stadions.
Dyreborg
11-11-2011, 14:34
Jeg læste på indkast.dk, at Gary Cahill er transferfri til sommer. Kunne han ikke være et rigtig interessant køb. Jeg ved godt vi er godt garderede på de centrale forsvarspladser, men en spiller af hans kaliber er da bestemt værd at skrive med, specielt når han er gratis. Han vil ikke have tilvænningsproblemer i PRL og har tilmed landsholderfaring. Jeg synes det kunne være fremragende at have størstedelen af Englands kommende bagkæde i form af Jones, Smalling og Cahill. Lidt alla Barcelona på Spaniens landshold.
Jo han er interessant nok, når man tænker på at han er intet koster. Men han ligger sammtidigt i den dyre ende rent lønmæssigt, og desuden er jeg sikker på at han ville fortrække en klub med fast spilletid i. Hos os er der nogle stykker før ham, men vælger vi at sælge Vidic til Madrid til sommer, er det da en mulighed vi burde se på efter min mening.
United DK
11-11-2011, 14:47
Det er da fristende at gå efter ham, når han er transferfri, men vi har ikke brug for ham som jeg ser det. Der må stadig være lidt tilbage i Rio, og ellers er vi dækket godt ind med Vidic, Jones og Smalling, og så kunne det være dejligt, hvis Evans kunne droppe sine kostbare fejl.
MOHoegsted
11-11-2011, 16:14
Nu vil jeg godt nok ikke se Rio forlade klubben til sommer, og det tror jeg heller ikke på. Men hvis det sker synes jeg klart man skulle tage Cahill ind, og måske sælge Evans..
Synes han er en fantastisk forsvarsspiller. Gør det både godt for England og Bolton. Og når han har taget skridtet op til landsholdet med så meget flair, tror jeg ikke han ville have noget problem med at overtage Rio's plads i United's centerforsvar.
Spørgsmålet er jo bare, om han er bedre end Jones og Smalling, og om Cahill's forcer passer bedre ind sammen med Vidic end de 2 førnævntes. Man kunne helgardere sigselv ved at skrive under med ham, samt bruge Jones og Smalling skiftende på højrebacken, men det synes jeg er spild af deres talenter.
Jeg tror nu at spilleren selv vælger at stille sig til rådighed for Harry Redknapp, han er jo trodsalt også den kommende (forhåbeligt) engelske cheftræner. Derudover, er Spurs nok den klub han vil se mest fremgang ved, medmindre Chelsea er ude med snøren også..
Husk, at anvende rette tråde.
Jeg har flettet Gary Cahill snakken ind i "Ny forsvarsspiller"..
Don Kafai
11-11-2011, 22:04
For at være helt ærlig, så har jeg aldrig set det store lys i Cahill. Han er ikke dårlig, men han er heller ikke en lysende stjerne, og når vi har to så fremragende upcomings i Smalling og Jones, så skal vi da i stedet hente en højre-back. Så får vi automatisk frigjort en midterforsvarer, og han har tilmed langt mere potentiale end Cahill.
Egentlig handler det bare om at få brikkerne til at passe sammen. Jeg håber faktisk mest af alt på, at vi henter Baines i Everton, så kan ham og Evra kæmpe om venstre-siden, mens de to tvillinger må slås om backen, og evt. skiftes på positionen, og med Smalling og Jones i truppen, så skal vi heller ikke være nervøse for at mangle en back (omend skadesfrekvensen er høj hos tvillingerne).
Hvis bare tvillingerne ikke var lavet af glas... ( ._.)
Hvis bare tvillingerne ikke var lavet af glas... ( ._.)
Enig
Forsvarets største problem er, at vi har to brasilianske glasfigurer.
Køb en højre back der kan gå direkte ind på holdet, og som kan spille mere end 20 minutter hver 2. måned, så bliver Jones og Smalling frigjort og problemerne centralt er løst.
Når/hvis Evra skal erstattes håber jeg på Baines. Englænder og rigtig godt på et midterhold.
Jeg har længe ment, at Baines var/er en af de bedste venstrebacks i Premier League. Skulle vi hente ham, vil vi få en glimrende back forsvarsmæssigt og han er bestemt også god offensivt, hvor hans venstreben slår fine indlæg..
Han vil give konkurrence til Evra på backen, med da Silvas på modsatte side..
Er ikke tilhænger af bare at hente en ny mand ind, fordi tvillingerne er skrøbelige. Det vil da blot sætte dem tilbage i deres udvikling, eller sende dem helt væk. De er store talenter, og fremtiden for os. Stabiliteten kommer, og de mange småskader bliver mindre tror jeg med tiden..
Sælg Evans til førstebydende og hent Cahill som 5. valg. Det ville kun være win-win.
Spørgsmålet er så bare, om Cahill vil det. Men alt andet end Evans.
Sælg Evans til førstebydende og hent Cahill som 5. valg. Det ville kun være win-win.
Spørgsmålet er så bare, om Cahill vil det. Men alt andet end Evans.
Cahill koster formentlig +100 mio hvis ikke en del mere, og han ville næppe være tilfreds med at være 5. valg.
Evans er en udmærket reserve. Godt nok heller ikke mere end det, men vi har allerede Rio, Vidic, Jones og Smalling.
Hvad med ham Jordi Alba?
Teknisk dygtig omskolet venstre wing, god til at komme i overlap og deltage i det offensive.
Om han er noget værd defensivt, det aner jeg så ikke. Og det er trods alt ret væsentligt for en forsvarsspiller ;)
Medmindre man hedder Dani Alves og er blottet for defensive kvaliteter men heldigvis spiller for Barca for "forsvar" er en by i Rusland.
dannigizmo
12-11-2011, 17:39
Hvad med ham Jordi Alba?
Teknisk dygtig omskolet venstre wing, god til at komme i overlap og deltage i det offensive.
Om han er noget værd defensivt, det aner jeg så ikke. Og det er trods alt ret væsentligt for en forsvarsspiller ;)
Medmindre man hedder Dani Alves og er blottet for defensive kvaliteter men heldigvis spiller for Barca for "forsvar" er en by i Rusland.
Hvis du ikke ved, om han er noget værd, hvorfor foreslår du så ham?
Hvis du ikke ved, om han er noget værd, hvorfor foreslår du så ham?
Det var da et mærkeligt, og imponerende dumt svar.
Prøv og læs mit indlæg én gang til.
Jeg foreslår ham fordi han har nogle åbenlyse offensive kvaliteter og lige nu starter på venstre back for det spanske landshold. Jeg har bare ikke set nok til ham til at kunne vurdere om han har de defensive kvaliteter til at begå sig i engelsk fodbold.
Må jeg ikke starte en diskussion om en potentiel transfer medmindre jeg har siddet på Mestalla indenfor de sidste 14 dage og udarbejdet en fyldig scouting rapport eller hvordan er forum reglerne, siden du vælger at svare mig på den måde?
dannigizmo
12-11-2011, 18:25
Og jeg synes, det er "imponerende dumt" og mærkeligt at foreslå en spiller i "ny forsvarsspiller"-tråden, når du åbenlyst ikke kender mere til ham end 20 minutters venskabsfodbold.
Og du må da starte alle de diskussioner, du har lyst til. Det ville jo være cirka lige så imponerende dumt at tro, at fordi der står noget med moderator under mit navn, så dikterer jeg forumreglerne.
MOHoegsted
12-11-2011, 18:44
Cahill koster formentlig +100 mio hvis ikke en del mere, og han ville næppe være tilfreds med at være 5. valg.
Evans er en udmærket reserve. Godt nok heller ikke mere end det, men vi har allerede Rio, Vidic, Jones og Smalling.
Var det ikke noget med der var kontraktudløb til sommer?
Kasper United
12-11-2011, 19:51
Og jeg synes, det er "imponerende dumt" og mærkeligt at foreslå en spiller i "ny forsvarsspiller"-tråden, når du åbenlyst ikke kender mere til ham end 20 minutters venskabsfodbold.
Og du må da starte alle de diskussioner, du har lyst til. Det ville jo være cirka lige så imponerende dumt at tro, at fordi der står noget med moderator under mit navn, så dikterer jeg forumreglerne.
Uden at forsvare Bugge for meget, så spørger han jo ind til os, hvad vi andre på forummet mener om Jordi Alba. Det er da meget relevant, idet Jordi Alba har været rygtet til os flere gange som afløser for Evra.
dannigizmo
12-11-2011, 20:07
Uden at forsvare Bugge for meget, så spørger han jo ind til os, hvad vi andre på forummet mener om Jordi Alba. Det er da meget relevant, idet Jordi Alba har været rygtet til os flere gange som afløser for Evra.
Okay. Jeg har aldrig hørt om ham før, og jeg læste det, som om at Bugge var i samme situation.
Jeg er generelt bare træt af, at folk kaster om sig med navne uden tilsyneladende at kende det store til spillerne. FM-syndromet, om man vil.
Okay. Jeg har aldrig hørt om ham før, og jeg læste det, som om at Bugge var i samme situation.
Jeg er generelt bare træt af, at folk kaster om sig med navne uden tilsyneladende at kende det store til spillerne. FM-syndromet, om man vil.
HEAR HEAR!
Hint: NtotheT!
Lorensen
13-11-2011, 09:48
HEAR HEAR!
Hint: NtotheT!
:tumble:
Spørgsmål til forum: Er der nogen herinde, som efterhånden kan være i tvivl om, at Runaldo kører en personlig hetz på NtotheT?
Det er ved at være ret så trættende...
ChristianR
13-11-2011, 10:32
Man kan næppe tage +100 mio kr for en spiller, der har kontraktudløb til sommer.
Desuden er Vidic/Rio på skift skadet, mens Smalling og Jones bliver brugt enormt meget på højrebacken. Så Cahill ville vel få lige så meget spilletid i centerforsvaret som alle de andre spillere. Det er jo ikke fordi, Evans er blevet snydt for spilletid i centerforsvaret denne sæson, selvom han vel åbenlyst kun er det 5. bedste valg i truppen.
Kan ikke se logikken i, at sælge en god klubmand der ikke er Europas bedste, men en stabil trup-spiller. For at signe en gratis Cahill, der er tæt på det engelske landshold. Han ville da aldrig acceptere en rolle som 5.valg som det hævdes herinde. Så langt hellere beholde Evans..!
ChristianR
13-11-2011, 14:59
Kan ikke se logikken i, at sælge en god klubmand der ikke er Europas bedste, men en stabil trup-spiller. For at signe en gratis Cahill, der er tæt på det engelske landshold. Han ville da aldrig acceptere en rolle som 5.valg som det hævdes herinde. Så langt hellere beholde Evans..!
Manchester United´s forsvar kan næppe deles så hierakisk op, at man vil kunne kalde Cahill femtevalg. Rio spiller vel kun en fjerdel af kampene. Det samme kan efterhånden siges om Vidic, mens Smalling og Jones i vid udstrækning benyttes på back'en.
Cahill ville ikke komme til at rådne på på bænken. Han ville være en fantastisk tilføjelse til et hold, hvor de to foretrukne midterforsvarer blievr sjældnere og sjældnere kampklar og nok vil glide mere og mere ud af holdet i fremtiden.
Han er en rigtig, dygtig engelsk centerback, der er gratis til sommer. Det må ikke afskrives på så overfladisk vurdering som at konkludere ham som permanent femtevalg.
MOHoegsted
13-11-2011, 15:05
Jeg vil nu også påstå at sige Cahill er foran Smalling og Jones hvis han kom til klubben på kort sigt.
Dyreborg
13-11-2011, 19:39
Jeg vil nu også påstå at sige Cahill er foran Smalling og Jones hvis han kom til klubben på kort sigt.
Ja helt enig, og muligvis også på lang sigt. Cahill er ligeledes en ung spiller, som ligesom S og J kan udvikle sig i United. Det vil være komplet åndsvagt ikke at prøve at signe en engelsk spiller af hans kaliber, eller rettere med hans potientiale.
Ja helt enig, og muligvis også på lang sigt. Cahill er ligeledes en ung spiller, som ligesom S og J kan udvikle sig i United. Det vil være komplet åndsvagt ikke at prøve at signe en engelsk spiller af hans kaliber, eller rettere med hans potientiale.
jeg er nu ikke så nervøs for midterforsvaret. der har vi 5 gode spillere. men på backs har vi bare evra. tvillingerne er jo konstant skadet. måske ønsketænkning; men walker og baines. de er engelske og kender pl. men prisen på dem, er nok ikke håndøre.
jeg er nu ikke så nervøs for midterforsvaret. der har vi 5 gode spillere. men på backs har vi bare evra. tvillingerne er jo konstant skadet. måske ønsketænkning; men walker og baines. de er engelske og kender pl. men prisen på dem, er nok ikke håndøre.
5? kan nu kun tælle 4. Hvis du mener Evans, er han i mine øjne det største usikkerhedsmoment i united. Han giver hele united defensiven en utryg aura og det holder slet ikke at spille med ham på banen. Det er som sagt min mening. Men 4 er også udmærket, men det bliver nok inden for kort tid reduceret til 3 pga. ferdinand.
Svanen94
13-11-2011, 20:40
Valencia har været prøvet på backen nogle gange, og jeg synes han har gjort det udmærket. Han har også forudsætningerne for at kunne spille den plads. Han er fysisk stærk, slår gode indlæg og er hurtig. Hvis tvillingerne ikke stopper med at være skadet synes jeg det er en mulighed. Så har vi stadig Young, Nani, Park og Giggs til fløjene.
Valencia har været prøvet på backen nogle gange, og jeg synes han har gjort det udmærket. Han har også forudsætningerne for at kunne spille den plads. Han er fysisk stærk, slår gode indlæg og er hurtig. Hvis tvillingerne ikke stopper med at være skadet synes jeg det er en mulighed. Så har vi stadig Young, Nani, Park og Giggs til fløjene.
Synes faktisk, at Valencia er mere brugbar på højreback. Forstået på den måde at han ikke har samme tekniske kvaliteter som Nani. Men som højreback tror jeg, han blive rigtig dygtig.
Jeg udlover en præmie til den person der kan finde en klub der har et bedre 5-valg end United har i Evans.
Jeg forstår ikke rigtigt ønsket om endnu en centerforsvar hvor vi er fint besat. Folk snakkede sågar i sommers om at der måske var for mange efter købet af Jones.
Skriv under med Cahill.
Smalling permanent på højrebacken, Jones Vidic og Cahill i den centrale i rotation.
Sælg Evans & Rio.
MOHoegsted
13-11-2011, 22:18
Jeg udlover en præmie til den person der kan finde en klub der har et bedre 5-valg end United har i Evans.
Jeg forstår ikke rigtigt ønsket om endnu en centerforsvar hvor vi er fint besat. Folk snakkede sågar i sommers om at der måske var for mange efter købet af Jones.
Tja.. Det er der nok ikke nogen der har, dog kan vi stadig få en win-win-situation ud af det, få en endnu bedre 5. valg gratis, plus indtjene nogle millioner på Evans.
Derudover skal der nok blive rigeligt spilletid, Rio er nok væk til sommer, eller den efter, det sørgeligt at sige for mig, og Vidic bliver ikke yngre.
Skriv under med Cahill.
Smalling permanent på højrebacken, Jones Vidic og Cahill i den centrale i rotation.
Sælg Evans & Rio.
Uenig.. Højrebacken tilhører Rafael når han er fit, jeg tror endda på jo ældre han bliver jo mere skadesfri bliver han. Men når han er skadet, så kan Smalling sagtens være 2. valg.
Uenig.. Højrebacken tilhører Rafael når han er fit, jeg tror endda på jo ældre han bliver jo mere skadesfri bliver han. Men når han er skadet, så kan Smalling sagtens være 2. valg.
Rafael er ikke god nok til United. Slet ikke defensivt, hvor han ofte laver for mange dumme fejl. Jeg er af den overbevisning at tiden med Brown var en af vores bedste, uden at tage noget fra Neville. Smalling minder meget om Brown i hans løb på højrekanten og han har desuden en fin indlægsevne. Højden er heller ikke til at kimse af.
Men Ferguson læser jo ikke OldTrafford.dk :)
MOHoegsted
14-11-2011, 00:21
Rafael er ikke god nok til United. Slet ikke defensivt, hvor han ofte laver for mange dumme fejl. Jeg er af den overbevisning at tiden med Brown var en af vores bedste, uden at tage noget fra Neville. Smalling minder meget om Brown i hans løb på højrekanten og han har desuden en fin indlægsevne. Højden er heller ikke til at kimse af.
Men Ferguson læser jo ikke OldTrafford.dk :)
Jeg synes netop Rafael er god nok til United.. Han har et kæmpe talent, og vi så inden han blev skadet sidste sæson, hvor han næsten kørte et halvt år fast på højre backen, hvor dygtig han blev defensivt. Han har haft hjerneblødninger, men det ikke oppe på Evans klasse imo. Derudover er det vigtigste for en back ikke hans defensive egenskaber, det i hvertfald ikke det Evra har holdt sin venstreback på, og jeg vil vove at påstå at det jeg har set af Rafael, indtil videre har været mere prangende defensivt end Evra, og det vil jeg sige er nok.
Derudover er Rafael uhyggelig offensiv, hvor tager nogle vilde raids op ad banen, hvor Jones ikke er i nærheden af det.
Derudover er Rafael uhyggelig offensiv, hvor tager nogle vilde raids op ad banen, hvor Jones ikke er i nærheden af det.
Derfor er det meget heldigt at jeg nævner Smalling som højreback fremfor Jones. Godt at man læser hvad man vil :)
MagnusChristiansen
14-11-2011, 06:50
Skriv under med Cahill.
Sælg Evans & Rio.
Jeg er egentlig enig, bortset fra jeg synes der skal byttes rundt på Smalling og Jones.
Dyreborg
14-11-2011, 06:56
Så udlover jeg en præmie til den person der kan finde en klub hvor 5-valget spiller ligeså mange og vigtige kampe som Evans.
Ønsket opstår i at forsvarerne er rigtig meget skadet, og det såkaldte 5. valg får dermed masser af spilletid, hvilket betyder at kvaliteten af spilleren er meget afgørende. Jeg har personlig opbrugt alt tålmodighed overfor Evans. Han begår store fejl, stort set hver gang han spiller og er langt fra United standard - eller forventet United standard. Jeg tænker her på det røde kort mod City, straffe mod Arsenal og det røde kort mod Bolten sidste sæson, som nogle glimrende eksempler.
Jeg kan godt huske man snakkede om at man var fint besat efter købet af Jones i sommers, men det var vel og mærke inden man solgte O´Shea og Brown.
Jeg kan godt huske man snakkede om at man var fint besat efter købet af Jones i sommers, men det var vel og mærke inden man solgte O´Shea og Brown.
O'Shea og Brown var allerede på vej ud af klubben da vi købte Jones, så det argument kan ikke bruges. De havde begge fået besked på at finde nye destinationer ved sæsonens udgang.
Dyreborg
14-11-2011, 07:53
O'Shea og Brown var allerede på vej ud af klubben da vi købte Jones, så det argument kan ikke bruges. De havde begge fået besked på at finde nye destinationer ved sæsonens udgang.
Men det ændrer stadig ikke på at der var et overflåd af forsvarspillere ved Jones ankomst. I og med at hverken O'Shea eller Brown havde kontraktudløb var der en sandsynlighed for de stadig ville blive i klubben, hvis de ikke kunne få aftaler på plads med andre klubber, ligesom der skete med Gibson. Så at gøre et argument endegyldigt på et grundlag så tyndt som dit holder ikke i retten..
Hele problemet med United's forsvar er IMO i bund og grund, at man ikke forud for en kamp vide sig sikker på hvem, der starter på banen. Evra, Smalling og Jones er nogenlunde til at regne med.
Men Vidic, Rio og da silva-tvillingerne er mere eller mindre skadede ligeså meget som de er på banen.
Valencia har jeg faktisk tillid til på højrebacken, han har de væsentlige kompetancer en back skal have og er sjældent skadet.
MOHoegsted
14-11-2011, 09:00
Derfor er det meget heldigt at jeg nævner Smalling som højreback fremfor Jones. Godt at man læser hvad man vil :)
Nu siger jeg det heller ikke fordi jeg tror du har nævnt Jones som højreback, men fordi mange er så glade for Jones raids op ad banen, det var blot for at styrke mit argument ;)
Hvor meget er det lige Vidic er skadet?
Nu siger jeg det heller ikke fordi jeg tror du har nævnt Jones som højreback, men fordi mange er så glade for Jones raids op ad banen, det var blot for at styrke mit argument ;)
Dem er jeg skam også glade for. Men de er bedre placeret fra den centrale defensiv istedet for kanten.
MOHoegsted
14-11-2011, 09:45
Personligt synes jeg ikke det er slemt, men folk gør det værre end det er.. Han har haft en skade i sæsonpremieren, og pludselig er han stemplet som en der altid er skadet.
Glory Man United
14-11-2011, 10:20
Manchester United´s forsvar kan næppe deles så hierakisk op, at man vil kunne kalde Cahill femtevalg. Rio spiller vel kun en fjerdel af kampene. Det samme kan efterhånden siges om Vidic, mens Smalling og Jones i vid udstrækning benyttes på back'en.
Serious? Han har lige været skadet 4-5 uger, men hvad har han ellers misset? med tanke på hans spillestil, synes jeg faktsik det er bemærkelsesværdigt, hvor lidt Vidic er skadet
Personligt synes jeg ikke det er slemt, men folk gør det værre end det er.. Han har haft en skade i sæsonpremieren, og pludselig er han stemplet som en der altid er skadet.
Serious? Han har lige været skadet 4-5 uger, men hvad har han ellers misset? med tanke på hans spillestil, synes jeg faktsik det er bemærkelsesværdigt, hvor lidt Vidic er skadet
Tak. Det var lige præcis det, jeg ville frem til. Jeg synes at Vidic' 'skadesproblemer' bliver kørt fuldstændig ud af proportioner
Physioroom.com
Calf Muscle Strain 2011 August 14th
Calf Muscle Strain 2011 March 11th
Virus 2010 November 9th
Calf Muscle Strain 2009 December 18th
Virus 2009 December 4th
Calf Muscle Strain 2009 October 25th
Ankle/Foot Injury 2009 October 17th
Calf Muscle Strain 2009 July 11th
Concussion 2008 April 26th
Stomach Infection 2008 April 21st
Knee Injury 2008 April 3rd
Calf Muscle Strain 2008 February 27th
Back Injury 2007 November 27th
Concussion 2007 October 19th
Broken Collar Bone 2007 April 4th
Bruised Jaw 2006 December 1st
Arm/Elbow Injury 2006 August 9th
Knee Injury 2006 June 13th
Physioroom.com
Virus 2010 November 9th
Virus 2009 December 4th
Indlæg nr. 666 RAppel. True red devil eller bare helt igennem ond?
Physioroom.com
Virus 2010 November 9th
Virus 2009 December 4th
Det er faktisk mindre, end jeg først antog. Det beklager jeg :)
Foretrækker Smalling i midterforsvaret pga. hans placeringsevne i forhold til Jones.
Jeg hader bare andre mennesker. That's all :devill:
Både Jones og Smalling er midterforsvare, Ikke backs, og skal kun bruges som backs, ved skader og lign.
Vi har ingen højre back ud over tvillingerne som er konstant skadede. Det ser jeg som et problem (undskyld udfordring). Ville gerne have Richards, men ham får vi nok ikke, men en Kyle Walker kunne være god. Ung og engelsk.
Hvad?
Bud Spencer
29-11-2011, 19:10
Nogen som har kendskab til Ryan Bennett, fra Peterbobourg?
Vi skulle ifl. rygterne være interesseret i ham. Jeg har aldrig set ham spille, og ved kun følgene.
Alder: 21 år (fra 1990)
Klub: Peterbobourg. (Bar anførebindet i Grimsby som 18 årig)
Position: Forsvar
Landshold: U21 England.
United øjner "supertalent" (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier-league/man-united-paa-sporet-af-supertalent)
Nogen der kender vidunderet?
Noget helt andet er, så mangler der virkelig kvalificeret back-up på begge backs så enten Smalling eller Jones ikke skal spille en fast back..
United øjner "supertalent" (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier-league/man-united-paa-sporet-af-supertalent)
Noget helt andet er, så mangler der virkelig kvalificeret back-up på begge backs så enten Smalling eller Jones ikke skal spille en fast back..
Fuck et fedt navn. Alene på det navn skal han hentes! Jetro Willems!
Christensen
12-12-2011, 14:27
Fuck et fedt navn. Alene på det navn skal han hentes! Jetro Willems!
Så han bliver ikke omdøbt til Jetty eller Willy? ;)
Så han bliver ikke omdøbt til Jetty eller Willy? ;)
Jelly ;) så har jeg taget en mellemvej.
schousboe9
12-12-2011, 17:15
Jethro Tull er da det eneste rigtige!
Christensen
12-12-2011, 17:24
Jelly ;) så har jeg taget en mellemvej.
Jelly :D Den var også lige til højreskøjten!
Både Jones og Smalling er midterforsvare, Ikke backs, og skal kun bruges som backs, ved skader og lign.
Vi har ingen højre back ud over tvillingerne som er konstant skadede. Det ser jeg som et problem (undskyld udfordring). Ville gerne have Richards, men ham får vi nok ikke, men en Kyle Walker kunne være god. Ung og engelsk.
Jeg synes faktisk at Kyle Walker ser meget spændende ud. Han kan potentielt blive en rigtig stor spiller. Offensiv er han helt kanon. Han kan dog se lidt suspekt ud rent defensiv. Men jeg ser ham som et spændende indkøb:)
Her er faktisk et tranferrygte jeg har tendens til at tro på kunne ske. Gary Cahills kontrakt med Bolton udløber om 6 måneder, og United kan derfor forhandle med ham. Da vi har så mange skader i forsvaret, kunne det være en nem løsning, selv om han næppe vil være en decideret klasseløsning.
http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/sport/football/manchester_united/s/1467739_defender-swoop-manchester-united-eye-move-for-boltons-gary-cahill
MOHoegsted
13-12-2011, 20:01
Jeg ved han bliver promoveret som "Fremtidens stjerne" i FIFA 12 karriere! :D Har dog aldrig tjekket ud om han vil blive det i FIFA, måske jeg lige skulle se om han kunne hentes til AGF! :D
Kyle Walker ville være en fantastisk tilføjelse. Offensivt er han allerede meget udviklet, mens defensiven halter, men mon ikke, han ville være bedre defensivt, når han har en Vidic og Rio til at lære ham om defensive ting og han ville blive dirigeret flot rundt af Vidic, når denne vender tilbage?
Men problemet er, at Spurs ofte har grebet om vores nossere, når vi vil købe deres spillere. Så kræver de en bondegård plus det løse. At han så derudover er engelsk skal da nok blive en dyr fornøjelse.
Cahill vil være glimrende. Vidic er klar igen om et år og til den tid er Rio vel også ved at være done..
Mht. Kyle Walker. Synes virkelig han var giftig til U21 EM, men han er engelsk og bliver sikkert voldsomt dyr..
Under alle omstændigheder skal tvillingerne snart til at oppe sig mht. skaderne, eller også må de sælges til et alderdomshjem i Brasilien... Det duer simplethen ikke at vi har 2 spillere der ALTID er skadet og næsten aldrig kan spille 90 minutter..
Vil dog foretrække Hummels fremfor Cahill skulle vi købe en CB til januar.
GloryGloryMU
19-12-2011, 14:58
Vil dog foretrække Hummels fremfor Cahill skulle vi købe en CB til januar.
Sagen er vel bare den at Cahill ville koste en 1/3 af Hummels. Dette er dog sagt uden at jeg har helt styr på længden af Hummels kontrakt.
Derudover ser jeg det som et positivt element at Cahill er englænder. At han også har PL erfaring er blot endnu et lille plus.
Det er selvfølgelig den evige diskussion om betydningen af nationalitet, men jeg er stadig af den overbevisning at det er godt at have en pæn andel britiske spillere, som virkelig kender værdien af at spille for Manchester United.
Når det er sagt ville det i mine øjne være mere oplagt at hente en ny back, hvis der endelig skulle hentes til forsvaret. En sådan kunne aflaste Evra/give ham mere konkurrence, eller frigive Jones/Smalling til CB-pladsen, afhængig af side.
MOHoegsted
19-12-2011, 18:37
Cahill vil være glimrende. Vidic er klar igen om et år og til den tid er Rio vel også ved at være done..
Mht. Kyle Walker. Synes virkelig han var giftig til U21 EM, men han er engelsk og bliver sikkert voldsomt dyr..
Under alle omstændigheder skal tvillingerne snart til at oppe sig mht. skaderne, eller også må de sælges til et alderdomshjem i Brasilien... Det duer simplethen ikke at vi har 2 spillere der ALTID er skadet og næsten aldrig kan spille 90 minutter..
Et gammelt indlæg måske, men vil gerne kommentere på det nu.
Efter de seneste kampe jeg har set med Rio skal han mindst være her sæsonen ud, og den næste. Den ro han giver os bag i er værdifuld, det kan hverken Smalling, Jones eller Evans pt. gøre, Smalling tror jeg vil kunne i fremtiden.
Vidic er ude resten af sæsonen, så ham kan vi heller ikke være sikker på når noget nær sit gamle niveau. Derfor er jeg også enig i at Cahill på en fri bør hentes, men Rio bør blive.
Pt. skal vi ikke have forstærket den centrale forsvar, hvor vi spytter penge efter en ny. Derfor vil jeg udelukke Hummels, indtil vi får løst den centrale midtbaneproblem. Men altså, en gratis Cahill siger man ikke nej til.
Jeg kan ikke rigtig se behovet for, at købe en central forsvarsspiller. Det er rigtigt, at Vidic er ude resten af sæsonen, men vi har stadig 4 mand, hvis foretrukne position er derinde. Et køb af en central midtbane vil derimod både styrke vores startelver og vores bredde, da Jones jo som bekendt gør det ganske glimrende i begge positioner.
Hvis vi skal kigge efter en forsvarsspiller, synes jeg hellere vi skal hente Leighton Baines til sommer, eller måske en højreback med henblik på, at vores situation der ikke er optimal.
Svanen94
19-12-2011, 20:29
Jeg så lidt af Newcastle kampen forleden, hvor Santon gjorde det udmærket. Han kan vidst spille både højre og venstre back. Nogle der kender noget mere til ham?
Jeg så lidt af Newcastle kampen forleden, hvor Santon gjorde det udmærket. Han kan vidst spille både højre og venstre back. Nogle der kender noget mere til ham?
NtotheT
Kasper United
19-12-2011, 21:54
Inden NtotheT kommer med den helt store rapport om Davide Santon, så jeg også Newcastle i weekenden, hvor jeg også synes, at Santon gjorde det fint. Han har dog lige været skadet i en lang periode og har, så vidt jeg husker, næsten ikke spillet i hele denne sæson. Men nu er han tilbage, ligesom Tiote, så det bliver spændende at se, om de måske er kommende Manchester United-spillere?
Han kan spille højre og venstre back samt venstre og højre midtbane. Han er en fleksibel, hurtig og høj back (måler 187 centimeter). Trods sin størrelse er han teknisk meget dygtig, hvori han forcer derfor hælder mest til det offensive, dog uden at være en ung Marcelo, da han kom til Real i 2008, hvor han var møgelendig i defensiven.
Santon har formået at stoppe Ronaldo, da han var på toppen, da vi mødte Inter i CL, hvor han meget flot stoppede Ronaldo med flotte defensive aktioner.
Jeg har en idé, at han er en spiller, Ferguson holder øje med, og Santons agent har selv sagt, at de afviste flere storklubber i sommers, da de gerne ville have en klub, hvor Santon kunne udvikle sig med regelmæssig spilletid, og her passede Newcastle profil pænt. Han blev dog skadet og har først fået klaret alle skadeproblemerne, og så er hans konkurrent Ryan Taylor også blevet skadet, så der er udsigt til spilletid for ham.
Inden NtotheT kommer med den helt store rapport om Davide Santon, så jeg også Newcastle i weekenden, hvor jeg også synes, at Santon gjorde det fint. Han har dog lige været skadet i en lang periode og har, så vidt jeg husker, næsten ikke spillet i hele denne sæson. Men nu er han tilbage, ligesom Tiote, så det bliver spændende at se, om de måske er kommende Manchester United-spillere?
Pas på med at skrive sådanne ting, United DK kommer bare efter dig, når man hentyder til at købe sine rivalers bedste spillere.
Jeg kan ikke rigtig se behovet for, at købe en central forsvarsspiller. Det er rigtigt, at Vidic er ude resten af sæsonen, men vi har stadig 4 mand, hvis foretrukne position er derinde. Et køb af en central midtbane vil derimod både styrke vores startelver og vores bredde, da Jones jo som bekendt gør det ganske glimrende i begge positioner.
Hvis vi skal kigge efter en forsvarsspiller, synes jeg hellere vi skal hente Leighton Baines til sommer, eller måske en højreback med henblik på, at vores situation der ikke er optimal.
Er enig i, at vi som sådan ikke mangler en centerforsvarer, med mindre Jones skal være skraldemand.
Men vi hvis SAF køber en back, fx Santon der kan spille i begge sider, og en skraldemand, så er det pludselig ikke så kritisk mht. Vidic's skade.
Det der imo gør skaden farlig er, at Smalling og Jones ofte ikke kan bruges i centerforsvaret fordi tvillingerne har glasben og midtbanen er underbefolket..
Han kan spille højre og venstre back samt venstre og højre midtbane. Han er en fleksibel, hurtig og høj back (måler 187 centimeter). Trods sin størrelse er han teknisk meget dygtig, hvori han forcer derfor hælder mest til det offensive, dog uden at være en ung Marcelo, da han kom til Real i 2008, hvor han var møgelendig i defensiven.
Lige netop derfor kunne han være rigtig god at have i truppen. Han vil kunne presse Evra og formentlig få en stor rolle på højre back.
United DK
20-12-2011, 08:21
Pas på med at skrive sådanne ting, United DK kommer bare efter dig, når man hentyder til at købe sine rivalers bedste spillere.
Du beskylder altid alle andre for at være debile, men nu er det da dig, der opfører dig debilt. At hente en spiller i Newcastle, kan ikke sammenlignes med at hente en spiller hos Arsenal, en klub der både tilhører toppen, men som også er en af vores største rivaler historisk. Du vil sikkert elske at svække rivalerne, og vinde samtlige mesterskaber uden besvær, men jeg er ikke interesseret i at lave en Rosenborg, og købe konkurrenternes bedste spillere, og vinde PL 13 år i træk uden modstand.
schousboe9
20-12-2011, 08:23
Runaldo er tilbage. Skal vi ikke bare sige det sådan?
Glory Man United
20-12-2011, 08:33
Har han været væk? Altså fysisk?
Lorensen
20-12-2011, 09:12
Du beskylder altid alle andre for at være debile, men nu er det da dig, der opfører dig debilt. At hente en spiller i Newcastle, kan ikke sammenlignes med at hente en spiller hos Arsenal, en klub der både tilhører toppen, men som også er en af vores største rivaler historisk. Du vil sikkert elske at svække rivalerne, og vinde samtlige mesterskaber uden besvær, men jeg er ikke interesseret i at lave en Rosenborg, og købe konkurrenternes bedste spillere, og vinde PL 13 år i træk uden modstand.
Wilshere ville sgu ikke gøre mig noget. Arsenal vinder alligevel ikke en skid de næste 13 år ;)
Forstå nu bare lidt sarkasme, tak.
Men, jeg deler da din mening, i at have et totalt overtag ikke bliver morsomt for fans i det lange løb, selvom mange gerne bare vil vinde koste hvad det vil. Jeg er dog af den mening de bedste spillere findes i Premier League, og skal vi købe en forstærking fra Arsenal, Newcastle eller Everton - eller fra udlandet, vil jeg foretrække en der allerede er velkendt med PL niveauet, da vi har set før, det kan være et problem, selv for verdensstjerner (hint: Veron).
Jeg mener dog, at det er ligegyldigt om vi henter en spiller fra Top5 eller Top15 i Premier League, for uanset, vil ligaen svækkes af at de bedste spillere og unge talenter kommer til de samme klubber. Derfor kan det også være ligegyldigt om vi køber Wilshere eller Tiote - 1 hold vil med stor garanti svækkes, og det vil svække Premier League.
Nej. Det synes jeg ikke vi skal.
Desværre virker du ikke voksen nok til at se hverken ironi, sarkasme eller holdninger du ikke selv deler, så synes ærlig talt, du skal holde inde. Det er tydeligt at se hver gang du quoter.
Kan godt være at nogle af mine synspunkter er langtfra hvad andre har af holdninger, men i det mindste tør jeg udvise andet end kollektivitet. Desværre er det åbenbart forbudt på Oldtrafford.dk
@Glory Man United:
Jeg har tidligere fortalt dig hvad du kan gøre - du har endnu ikke været mand nok til at møde op. Kan være 2012 byder på noget nyt.
United DK
20-12-2011, 10:33
Forstå nu bare lidt sarkasme, tak.
Ja undskyld, men du er kendt for at være meget ligefrem, så jeg lugtede ikke sarkasmen.
Men, jeg deler da din mening, i at have et totalt overtag ikke bliver morsomt for fans i det lange løb, selvom mange gerne bare vil vinde koste hvad det vil. Jeg er dog af den mening de bedste spillere findes i Premier League, og skal vi købe en forstærking fra Arsenal, Newcastle eller Everton - eller fra udlandet, vil jeg foretrække en der allerede er velkendt med PL niveauet, da vi har set før, det kan være et problem, selv for verdensstjerner (hint: Veron).
Jeg mener dog, at det er ligegyldigt om vi henter en spiller fra Top5 eller Top15 i Premier League, for uanset, vil ligaen svækkes af at de bedste spillere og unge talenter kommer til de samme klubber. Derfor kan det også være ligegyldigt om vi køber Wilshere eller Tiote - 1 hold vil med stor garanti svækkes, og det vil svække Premier League.
Det er i mange tilfælde uundgåeligt, at en spiller fra en midterklub der gør det godt, skifter til en større klub, men det har aldrig stået i manualen, at en spiller fra en top 4-klub, skifter til en anden top 4-klub. Ingen kan heller vide, om Arsenal får en revival på et tidspunkt, men de får den helt sikkert ikke, når de konsekvent bliver plukket for alt talent. Så kan vi sidde tilbage og grine med Wilshere, mens Arsenal synker i dybet, og føle os rigtig store, fordi vi havde pengene til at lokke ham væk. En dag kan det så være City der henter Rooney, og så er det ikke så sjovt.
Kasper United
20-12-2011, 10:44
Hvad får du ud af det der? Btw, troede egentlig, at du var banned.. der var lige så stille.
Desværre virker du ikke voksen nok
@Glory Man United:
Jeg har tidligere fortalt dig hvad du kan gøre - du har endnu ikke været mand nok til at møde op. Kan være 2012 byder på noget nyt.
Sådan rent apropos måske? Medmindre jeg misforstår en god invitation til slagsmål?
Ro på piger. Det er alt for tidligt til popcorn. Gem lidt til i aften ; )
Ro på piger. Det er alt for tidligt til popcorn. Gem lidt til i aften ; )
Nej tak! Jeg har ikke tid til at være herinde i aften, så fyr endelig løs nu :)
schousboe9
20-12-2011, 12:10
Nej. Det synes jeg ikke vi skal.
Desværre virker du ikke voksen nok til at se hverken ironi, sarkasme eller holdninger du ikke selv deler, så synes ærlig talt, du skal holde inde. Det er tydeligt at se hver gang du quoter.
Nu er det ikke mig, der lige har overstået karantæne, som du vel netop fik for ikke selv at respektere andres holdninger. At gemme det bag ironi og sarkasme efterfølgende er for nemt. Så må du jo tale med egne ord i stedet, hvis det er fordi, vi misforstår dig.
Iøvrigt er sarkasme ligesom snaps; sjov i moderate doser, men man brækker sig til sidst, hvis der ikke kommer andet på bordet.
Kan godt være at nogle af mine synspunkter er langtfra hvad andre har af holdninger, men i det mindste tør jeg udvise andet end kollektivitet. Desværre er det åbenbart forbudt på Oldtrafford.dk.
Du har selvfølgelig ret til din mening, det er ikke det, jeg anfægter. Som United DK siger, så er du bare kendt for mildt sagt at gå lige til sagen, og det synes jeg i flere omgange er blevet for meget over for andre herinde. Derfor er der måske faldet en lille kommentar af fra min side.
Mht. min egen gøren og laden, så mindes jeg da ikke, at jeg har været storslem til at kaste mig over alt og alle, som ser anderledes på tingene end mig? Du må i så fald gerne grave noget frem, så tager jeg det da til efterretning.
Hvis skal snakke holdinger og forsvarsspillere, så er jeg ikke enig i, at Jones skal være på midtbanen. På den korte bane, jo, men i fremtiden skal han ned bagi. Synes jeg.
LyngUnited
07-01-2012, 13:29
Kunne det være en ide at at kigge lidt mod Bundesligaen? Evt en Christian Fuchs fra Schalke. Han er rigtig god til at lukke ned, noget Evra virkelig ikke har magtet i denne sæson. Og samtidig så er han fremragende frem ad banen, en af hovedbrikkerne i den nye meget offensive kontrastil Schalke spiller under Hupp Stevens. Han ligger ofte på 90% i succesfulde pasninger. Samtidig har han en sparketeknik der sender minder til en lækker gut vi har rendene ovre i MLS.
Hans pris er heller ikke voldsom. Hans statestik er ens med Dortmunds fremragende Schmelzer men Fuchs er noget bedre bygget fysisk til PrL.
Jeg ved godt vi alle har en tendens til at kigge spanien, portugal og især england når det handler om nye spillere, men jeg må godt nok sige der render rigtig mange fremragende fodboldspillere rundt i Bundesligaen pt. Deres fysik er ofte også noget tættere på den engelske end det er tilfældet i spanien og portugal.
Kunne det være en ide at at kigge lidt mod Bundesligaen? Evt en Christian Fuchs fra Schalke. Han er rigtig god til at lukke ned, noget Evra virkelig ikke har magtet i denne sæson. Og samtidig så er han fremragende frem ad banen, en af hovedbrikkerne i den nye meget offensive kontrastil Schalke spiller under Hupp Stevens. Han ligger ofte på 90% i succesfulde pasninger. Samtidig har han en sparketeknik der sender minder til en lækker gut vi har rendene ovre i MLS.
Hans pris er heller ikke voldsom. Hans statestik er ens med Dortmunds fremragende Schmelzer men Fuchs er noget bedre bygget fysisk til PrL.
Jeg ved godt vi alle har en tendens til at kigge spanien, portugal og især england når det handler om nye spillere, men jeg må godt nok sige der render rigtig mange fremragende fodboldspillere rundt i Bundesligaen pt. Deres fysik er ofte også noget tættere på den engelske end det er tilfældet i spanien og portugal.
Strongly agree..
Både med Fuchs og Bundesligaen generelt..
Har slet ikke set Schalke, men har gjort hørt af mine Bundesligavenner, at han skulle være dygtig ham der. Kan du i samme ombæring fortælle mig, hvordan Julian Draxler har klaret sig? :)
Jeg har kun set tre kampe med ham i denne sæson, men Davide Santon bliver ved med at overbevise mig, at han bliver en stor back. Han spillede IMO en god kamp i mod os.
Fantastisk hurtighed, angrebsivrig, fysisk god, han er høj (god til at have i boksen, når vi møder hold som Stoke i hovedstødsdueller fremfor Evra på 172 cm), defensiv er han heller ikke dårlig, men det kan snildt forbedres - især med en kommanderende Vidic bag sig.
Håber, at vi enten til sommer eller senest 2013 henter ham. Hans fleksibilitet med at kunne spille højre back, venstre back, højre kant og venstre kant er jo kun skønt.
Jeg magter efterhånden bare ikke mere Evras nonchalante Jeg-er-for-god-til-at-vise-mig-frem attitude. Han er selvfølgelig en god personlighed og alt det der og repræsenterer klubben med respekt for den, men det er spillet på banen, man skal vurderes på, og han er desværre ved at blive for et stort svagpunkt.
LyngUnited
08-01-2012, 11:43
Har slet ikke set Schalke, men har gjort hørt af mine Bundesligavenner, at han skulle være dygtig ham der. Kan du i samme ombæring fortælle mig, hvordan Julian Draxler har klaret sig? :)
Julian Draxler gør det ganske fint. Han spiller altid med masser af energi.
I det hele taget er det noget vi kunne bruge fra de unge Dortmund og Schalke spillere. De spiller med så meget gejst og vilje.
Jeg hader Kevin Großkreutz men mest af alt fordi han elsker sit hold så meget at det er direkte provokerende. Der render så mange gutter rundt på de to hold som i team kærlighed minder om væres egen Gary Neville. Det der med at gå på banen for holdet og kæmpe til sidste sekund for sit hold. Samtidig er fankulturen også ret vild. Måske også derfor Senor Raul er faldet så godt til i S04.
Når jeg ser vores drenge rende rundt og pille sig selv i næsen og give op en halv time før tid så piner det mig. United har altid været kendetegnet af at kæmpe til sidste sekund.
Jeg føler det er forsvundet med den sidste fighter (scholes).
Et par gutter som Sebastian Fuchs og Lukas Podolski med deres holdånd ville virkelig kunne give os meget.
Det kan godt være Shitty er et klamt købehold, men det sammenhold der tydeligvis hersker mellem gutterne på deres førstehold er ret tydeligt. Og det piner mig at se vores spillere har mere travlt med at slå ud med armene og forsøge at køre solo løb end at spille som et team.
Nå enough rant....
ThomasUTD
10-01-2012, 13:44
http://onside.dk/nyheder/premier-league/avis-united-ude-efter-graeker
Sidste nyheder går på at vi er efter en forsvarsspiller fra Olympiakos. Er der nogen der kender noget til ham?
ThomasUTD
18-01-2012, 18:31
http:/www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=14962
Nu er vi åbenbart også ude efter Maicon, det er i hvert fald hvad hans egen agent siger. Jeg tror mest af alt at det bare er for at få ham lidt op i pris, selv om han er en verdensklasse back. Vi kunne godt bruge en til at spille fast på den højreback, så vi ikke hele tiden skal rotere mellem Valencia, Smalling, Jones osv. Det ville være rart hvis vi kunne få en spiller der kunne spille den rigtig godt, er dog ikke sikker på at Maicon er det rigtige valg. Desuden mangler Evra også noget konkurrence på venstre-backen, da han er alt for sikker på den nu, og kan spille dårligt og stadig være sikker på pladsen. Håber Fryers får noget mere PrL erfaring, og kan blive en trussel til Evra.
Uanset hvad, så bliver det nok ikke i dette transfervindue at vi ser en ny back i klubben.
Martinsen
18-01-2012, 18:38
Alene Maicons alder gør at jeg synes han er uinteressant, for billig er han temmelig sikkert ikke. Og så synes jeg heller ikke vores højreback er så udsat som folk vil gøre den til. Når Rafael er skadesfri gør han det godt og Smalling, Jones og Valencia synes jeg også gør et fint stykke arbejde på højrebacken og synes sjældent vores højre forsvarsside er decideret dårlig. De kommer noget oftere igennem ovre ved Evra.
Altså, Maicon var jo United-spiller i 2005, men da han ikke fik britisk arbejdsbevilligelse, blev handlen annulleret. Jeg tror nu ikke, at Ferguson denne gang gider at hente ham, og vi har jo to upcomings glasbrødre, som skal tage den position i fremtiden. Medmindre Ferguson satser på en overgangsperiode med nogle erfarne kræfter i defensiven, hvilket jeg ikke tror, så levner jeg ikke Maicon en chance i at komme til United.
Maicon ville have været interessant hvis han kunne købes til spotpris fordi Inter ville af med ham eller han havde kontraktudløb eller lignende.
I forhold til hans alder, så bliver han med garanti alt for dyr. Still a class player though.
Typisk agent-stunt. Nuff' said.
we'remanunited
19-01-2012, 11:25
Julian Draxler gør det ganske fint. Han spiller altid med masser af energi.
I det hele taget er det noget vi kunne bruge fra de unge Dortmund og Schalke spillere. De spiller med så meget gejst og vilje.
Jeg hader Kevin Großkreutz men mest af alt fordi han elsker sit hold så meget at det er direkte provokerende. Der render så mange gutter rundt på de to hold som i team kærlighed minder om væres egen Gary Neville. Det der med at gå på banen for holdet og kæmpe til sidste sekund for sit hold. Samtidig er fankulturen også ret vild. Måske også derfor Senor Raul er faldet så godt til i S04.
Når jeg ser vores drenge rende rundt og pille sig selv i næsen og give op en halv time før tid så piner det mig. United har altid været kendetegnet af at kæmpe til sidste sekund.
Jeg føler det er forsvundet med den sidste fighter (scholes).
Et par gutter som Sebastian Fuchs og Lukas Podolski med deres holdånd ville virkelig kunne give os meget.
Det kan godt være Shitty er et klamt købehold, men det sammenhold der tydeligvis hersker mellem gutterne på deres førstehold er ret tydeligt. Og det piner mig at se vores spillere har mere travlt med at slå ud med armene og forsøge at køre solo løb end at spille som et team.
Nå enough rant....
Jeg synes ikke citys sammenhold er noget at stræbe efter. Det er dollargrin hele vejen igennem, med undtagelse af richards og hart - og måske johnson, hvis han søger væk. Jeg synes tværtimod ved flere lejligheder, at der tydeligvis er nogle store egoer og uenigheder imellem dem. Yaya har flere gange set mildest talt frustreret ud over blandt andre balotelli. Hvem har ikke det kan man selvfølgelig sige, men det kommer så sandelig også til udtryk på banen.
Holdet er sammensat af flok knalddygtige spillere, som mangler at vinde nogle trofæer. Om de kan holde sulten over flere sæsoner er i mine øjne tvivlsomt. Derfor er vores model med at få kørt en ny generation frem langt mere hensigtsmæssig, som jeg ser det. Forhåbentlig vil den også lykkes.
Manchester United want Nathaniel Clyne, Crystal Palace (http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2088797/Manchester-United-want-Nathaniel-Clyne-Crystal-Palace.html)
Martinsen
19-01-2012, 17:55
Ved ikke om det er PC´en på jobbet den er gal med, men jeg kan ikke åbne dit link Bugge??
MOHoegsted
19-01-2012, 18:24
Ved ikke om det er PC´en på jobbet den er gal med, men jeg kan ikke åbne dit link Bugge??
Kunne heller ikke åbne det. Men har rettet det:
Manchester United want Nathaniel Clyne, Crystal palace (http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2088797/Manchester-United-want-Nathaniel-Clyne-Crystal-Palace.html)
Sjovt at det første billede med ham, også er med Nathan Redmond han virker som en utrolig spændende spiller, som hører til ude på fløjen. Derudover er Arsenal og Liverpool også ude efter ham.
Det er bare mig der er en uduelig skabning der ikke magter at smide et link ind.
Kunne heller ikke åbne det. Men har rettet det:
Manchester United want Nathaniel Clyne, Crystal palace (http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2088797/Manchester-United-want-Nathaniel-Clyne-Crystal-Palace.html)
Sjovt at det første billede med ham, også er med Nathan Redmond han virker som en utrolig spændende spiller, som hører til ude på fløjen. Derudover er Arsenal og Liverpool også ude efter ham.
Kender intet til denne spiller - men der mangler back-ups på begge backs med mindre den gamle mener det kan hentes nede fra.
Personligt tør jeg ikke have nogen tillid til Glas-tvillingernes helbred..
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=15077
Jeg aner ikke hvem personen er..
Er der nogen, som kan sige noget godt om ham? Er han midterforsvar eller højreback og hvis han er midterforsvar forstår jeg det virkelig ikke, hvad skal vi med flere talenter på den plads??
Don Kafai
31-01-2012, 10:09
Jeg hæfter mig ved:
Veseli blev betragtet som en fremtidens mand i City, men han var frustreret over ikke at have fået chancen endnu for førsteholdet.
Hvad regner han med der vil ske i United? Godt nok er Vidic ude til sommer, men Jones, Smalling, Rio og Evans skal virkelig være ude med skader samtidigt, inden Veseli skulle få en kamp. Er det tilfældet, så er det lige før jeg tror Ferguson bare sætter Carrick derned.
ChristianR
31-01-2012, 10:14
Jeg hæfter mig ved:
Hvad regner han med der vil ske i United? Godt nok er Vidic ude til sommer, men Jones, Smalling, Rio og Evans skal virkelig være ude med skader samtidigt, inden Veseli skulle få en kamp. Er det tilfældet, så er det lige før jeg tror Ferguson bare sætter Carrick derned.
Ferguson kan vel næppe have overbevist ham om et skifte uden at stille ham spilletid i udsigt. Så betyder det nok, at han vil være foretrukket fremfor Carrick.
Både Smalling og Jones stillede vist også spørgsmålstegn ved, hvor meget spilletid, de kunne regne med i United, ligesom resten af verden vel gjorde, da de blev signed. Ferguson skulle dog have overbevist dem om, at der skulle være rigeligt med spilletid til ham, og i sidste ende er vi vel alle enige om, at den gamle endte med at få ret.
Hvis det er korrekt, at Cissokho fra Lyon er på vej væk, så fatter jeg virkelig ikke hvis den gamle ikke byder sig til.
Dagens kamp er måske ikke så udfordrende, men generelt viser han nogle evner der bestemt rækker til United..
morten8832
14-02-2012, 22:24
Hvis det er korrekt, at Cissokho fra Lyon er på vej væk, så fatter jeg virkelig ikke hvis den gamle ikke byder sig til.
Dagens kamp er måske ikke så udfordrende, men generelt viser han nogle evner der bestemt rækker til United..
Han er en typisk moderne venstre back med gode offensive kvaliteter - Kunne helt sikkert være en spændende udfordrer til Evra, og så kan de jo også bande lidt af hinanden på samme sprog ;)
Personligt ville jeg elske Christian Fuchs fra Schalke til United - har set et par kampe med ham i denne sæson, og han var mildt sagt imponerende.. Stor som en okse og fantastisk i offensiven..
unitedforreal
14-02-2012, 23:33
Lyder det her dumt hvis jeg siger vi har vores 4 faste forsvar's spiller for de næste pr år ?
Hvis man kan, så kan man smide Jones eller Rafael på venstre back, tror begge kan lære at spille den ordenligt.
Så vil den hedde
Rafael-Evans-Smalling-Jones.
Jeg mener selv det er en stærk kæde
Især når man tænker på hvor stærke vi bliver i luften så
Rio er ikke hvad han har været, så der er både Evans og smalling bedre i luften og Jones er uden tvivl bedre end Evra
Så mangler vi bare en der kan sparke det forbandet hjørnespark...
Lyder det her dumt hvis jeg siger vi har vores 4 faste forsvar's spiller for de næste pr år ?
Hvis man kan, så kan man smide Jones eller Rafael på venstre back, tror begge kan lære at spille den ordenligt.
Så vil den hedde
Rio er ikke hvad han har været, så der er både Evans og smalling bedre i luften og Jones er uden tvivl bedre end Evra
Det vil jeg kalde MEGET uambitiøst..
Personligt skal der være 2 spillere til hver plads, og nogle spillere må gerne være universelle...
Truppen om 1-2 år:
HB: Rafael og Fabio
CB: Evans, Smalling, Jones, Vidic og (Ferdinand)
VB: (Evra) og Fryers.
I min verden kan vi ikke undgå at købe en direkte erstatning for Evra. Smalling spiller en fin højre back, så Fabio kunne evt. smides på venstre back i perioder. Men vi skal have et decideret klart 1. valg på venstre back, og det skal være en spiller med international klasse. Ikke en CB som spiller en ok venstre back..
Så vil den hedde
Jones skal ikke spille venstre back. Han skal enten ind i midterforsvaret eller til nød ud på højre. Det er altså langt fra optimalt, at have en højrefodet venstre back.
SantasLittleHelper
15-02-2012, 08:44
Jones skal ikke spille venstre back. Han skal enten ind i midterforsvaret eller til nød ud på højre. Det er altså langt fra optimalt, at have en højrefodet venstre back.
Irwin var højrefodet.. Fabio er også højrefodet.. Selvfølgelig er det mest optimalt med en venstrefodet på venstre back, men derfor kan det sagtens lade sig gøre alligevel.
I øvrigt mener jeg, at Jones er klart bedst på højre back, hvor hans raids frem af banen ikke koster så meget, og hvor hans evner med bolden kommer mere til udtryk. Derudover er han IMO for lille til at være midterforsvarer.
I øvrigt mener jeg, at Jones er klart bedst på højre back, hvor hans raids frem af banen ikke koster så meget, og hvor hans evner med bolden kommer mere til udtryk. Derudover er han IMO for lille til at være midterforsvarer.
"Det kan godt være den er lille, men den er fandme hurtig"...
Jones har rigeligt med højde til at være centerforsvar. Det handler om at time sit spil og evt. gå på kroppen af de høje drenge...
Selvfølgelig bliver det aldrig en fordel, men lige så vel Rio er ved at tilrettelægge sit spil efter manglende hurtighed, så kan mindre centerforsvarer tilrettelægge spillet efter manglende højde..
SantasLittleHelper
15-02-2012, 09:10
"Det kan godt være den er lille, men den er fandme hurtig"...
- Det sagde hun også i går..
Jones har rigeligt med højde til at være centerforsvar. Det handler om at time sit spil og evt. gå på kroppen af de høje drenge.
Selvfølgelig bliver det aldrig en fordel, men lige så vel Rio er ved at tilrettelægge sit spil efter manglende hurtighed, så kan mindre centerforsvarer tilrettelægge spillet efter manglende højde..
Rio tilrettelægger sit spil, ved at være mere forudseende, og positionere sig selv bedre. Hvordan vil du kompensere for manglende højde på et indlæg f.eks.? Han er lige så høj som Gary Neville, der jo blev stukket ud på højrebacken, fordi han var for lille.
Rio tilrettelægger sit spil, ved at være mere forudseende, og positionere sig selv bedre. Hvordan vil du kompensere for manglende højde på et indlæg f.eks.? Han er lige så høj som Gary Neville, der jo blev stukket ud på højrebacken, fordi han var for lille.
Er det Rio gør, ikke også det Jones skal?
Thiago Silva, Puyol, Coloccini, Carvalho m.m... Alle sammen relativt små centerforsvarer - Men vi er vel enige om, at de alligevel gør det ok?
I mine øjne skal vi køre Jones op som midtbane mand. Han har alle evner til at blive box-to-box, og han er den ledertype vi har skreget på i årevis. Så god er han heller ikke defensivt (endnu).
Det er langt sværere at finde en box-to-box mand, end at finde en centerforsvar, og vi har trods alt Rio/Vidic lidt endnu, med Evans som backup. Jones kan blive langt bedre end Hargo på den midtbane i mine øjne. Jeg får sikkert hug for det, men jeg synes han har et lederpotentiale på størrelse med Roy Keanes.
SantasLittleHelper
15-02-2012, 10:14
Er det Rio gør, ikke også det Jones skal?
Nej. Ved indlæg kan man jo netop ikke placere sig bedre, for at kompensere for manglende højde. Det vil kræve, at han placerer sig længere væk fra boldens udgangspunkt, altså med al sandsynlighed bag angriberen, hvilket vist aldrig har været nogen fordel. Hurtighed kompenserer næppe for dette.
Thiago Silva, Puyol, Coloccini, Carvalho m.m... Alle sammen relativt små centerforsvarer - Men vi er vel enige om, at de alligevel gør det ok? Kun en enkelt af dem du nævner har haft (relativ) succes i engelsk fodbold, hvor der unægteligt kommer flere indlæg, hvilket stiller større krav til højden. I tillæg var Carvalho kun rigtig god i sin første sæson for et mere defensivt orienteret Chelseahold.
I mine øjne skal vi køre Jones op som midtbane mand.
Også en bedre løsning end midterforsvaret, IMO.
schousboe9
15-02-2012, 10:51
Kun en enkelt af dem du nævner har haft (relativ) succes i engelsk fodbold, hvor der unægteligt kommer flere indlæg, hvilket stiller større krav til højden. I tillæg var Carvalho kun rigtig god i sin første sæson for et mere defensivt orienteret Chelseahold.
Du mener ikke, Coloccini har succes i England? Jeg synes nu, han gør det fint.
Mht. til en ny forsvarsspiller, så ved jeg sgu ikke, om jeg synes, behovet er så stort i øjeblikket. Vi har en masse unge, som alle vil være klar til at tage over om nogle år, så medmindre de går i stå i deres udvikling på den eller anden måde, så mener jeg ikke umiddelbart, at vi mangler nogen.
HB: Rafael, Jones, Smalling, Fabio
CB: Vidic, Ferdinand, Evans, Smalling, Jones, Fryers
VB: Evra, Fabio, Fryers, Rafael
Sådan her ser jeg vores forsvar. Vi har mange, der kan spille flere pladser, uden at det bliver deciderede nødløsninger (som jeg f.eks. mener, Jones på venstre back ville være), og derudover vil vi forhåbentlig og sandsynligvis ikke have ligeså mange eller alvorlige skader fremover. Så jeg synes, vi er fint dækket ind de næste år.
På længere sigt ser jeg Fryers i midterforsvaret, så når Rio og Evra er væk, skal vi naturligvis nok til at se på en venstre back mere, men det ligger endnu nogle år ude i fremtiden.
Phil Jones er lige så høj som Vidic (læs:1,88), så hvorfor stadig kløjes i det højdeargument? Det er heller ikke på det punkt han har haft sine problemer når han har været inde i midterforsvaret. Det er mere positioneringen.
SantasLittleHelper
15-02-2012, 11:21
Phil Jones er lige så høj som Vidic (læs:1,88), så hvorfor stadig kløjes i det højdeargument? Det er heller ikke på det punkt han har haft sine problemer når han har været inde i midterforsvaret. Det er mere positioneringen.
Måske når han hopper. Phil Jones er 1.80.
Du mener ikke, Coloccini har succes i England? Jeg synes nu, han gør det fint. Indrømmet, jeg interesserer mig ikke så meget for Coloccini eller Newcastle generelt. Jeg hæfter mig ved, at han ikke spiller i en storklub, at han ikke blev hentet da de rykkede ned og noterer i øvrigt, at han er 5cm højere end Phil Jones.
morten8832
15-02-2012, 11:22
Hvor har du det tal fra? - har set på lidt forskellige sites, og der står Jones til at være 1,81 og Vidic til 1,89.. En ting er i hvert fald helt sikkert, og det er at de ikke er lige høje..
Enig. At Phil Jones skulle være lav er altså en myte. Hvis man er i tvivl, så tag et kig på ham, når han spiller.
Det meste af forsvaret er vel på plads til de kommende sæsoner, eftersom mange af vores spillere er unge, men jeg så gerne, at vi udskiftede Evra op til den nye sæson, selvom jeg ikke tror det kommer til at ske. Erstatningen kunne evt. være Leighton Baines som jeg længe har været vild med. Bortset fra ham har jeg ikke umiddelbart andre bud.
United DK
15-02-2012, 11:31
Angiveligt skulle Jagielka være 1.83, mens Lescott skulle være 1.88, så han er vel et eller andet sted derimellem. Selv Manutd.com skriver dog, at han kun er 1.80, men den køber jeg altså ikke.
http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/01406/poppy1_1406631a.jpg
morten8832
15-02-2012, 11:31
Enig. At Phil Jones skulle være lav er altså en myte. Hvis man er i tvivl, så tag et kig på ham, når han spiller.
Det meste af forsvaret er vel på plads til de kommende sæsoner, eftersom mange af vores spillere er unge, men jeg så gerne, at vi udskiftede Evra op til den nye sæson, selvom jeg ikke tror det kommer til at ske. Erstatningen kunne evt. være Leighton Baines som jeg længe har været vild med. Bortset fra ham har jeg ikke umiddelbart andre bud.
http://www.talksport.co.uk/sites/default/files/imagecache/ts_news_article_header_image/Phil-Jones-Manchester-United.jpg
Han er da ikke engang meget højere end Fergie
http://static.guim.co.uk/sys-images/Admin/BkFill/Default_image_group/2011/6/13/1307972339541/Chris-Smalling-007.jpg
Smalling skulle angiveligt være omkring 1,90 og det er Smalling ifølge dette billede i hvert fald ikke
Og da Smalling og Vidic er omtrent lige høje, så er Jones ikke på højde med de to
:titte:
Lyder næsten som om du ikke har set ham spille. Han er ikke nogen lille knægt. Jeg er selv 1.82, og jeg ville føle mig som en lille gut ved siden af ham.
morten8832
15-02-2012, 11:41
Lyder næsten som om du ikke har set ham spille. Han er ikke nogen lille knægt. Jeg er selv 1.82, og jeg ville føle mig som en lille gut ved siden af ham.
Ja i lige måde ;) Men fedt du har stået ved siden af ham :titte:
Men nej, så høj er han ikke - Hvis du ser på billedet med smalling og jones, så er han ud fra billedet maks 1,85.. og vil endda hælde tættere til de 1,80..
Anderson8
15-02-2012, 11:43
Jeg kan med sikkerhed sige, at Phil Jones ikke kun er 1,80. Jeg mødte ham i sommers, da de var i Danmark, og der var han et lille styk højere end mig. Da jeg er 1,83 - vil jeg skyde på, at han er 185-186.
SantasLittleHelper
15-02-2012, 11:50
Det kan naturligvis ikke udelukkes, at Phil Jones vokser med 7-10 centimeter når han spiller fodbold, eller krymper hver gang der bliver taget billeder af ham, eller han bliver målt.
I så fald er jeg en smule misundelig.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.