PDA

Se fuld version : DSR: Ris, ros og nye ideer

Don Kafai
24-10-2007, 18:52
Hey alle i gamblere derude.

Jeg regner med at DSR konkurrencen slutter efter vores sidste kamp i december.

Til januar starter der så en ny konkurrence op for foråret. En del herinde (heriblandt Martinsen) har tidligere sat spørgsmålstegn ved hvorfor denne opdeling.

Grunden er for det første at give nye brugere chancen for at deltage, så de ikke skal vente til August 08, samt at skabe mere spænding, idet at det kun er halvdelen af alle tilmeldte der foretager et gæt lige pt fordi de er sat for meget af.

Indtil den nye konkurrence for foråret starter op, har jeg oprettet denne tråd, så i kan komme med forslag, kritik (eller endda ros:d), bare så længe det er konstruktivt.

Synes I pointsystemet er fair? bør der tilføjes flere ting? osv osv

Jeg kan sige jeg selv har gået og tænkt over en ting, nemlig at nulstille (fjerne) en bruger fra konkurrencen når denne har været inaktiv i 5 runder eller lign. Jeg opdaterer stillingen for ca 100 brugere, men kun ca 65-70 deltager hver runde med et gæt, og der er nogle der ikke har gættet siden 1. spillerunde!

Ihvert fald, ordet er jeres, kom med forslag!!!

Kofoed
24-10-2007, 19:43
Jeg syntes det er en god ide, at nulstille efter december da man så kan få de efternøllere med der først er kommet til sent.. Syntes dog der ud over del-vindere også skal findes en overordnet vinder over hele sæsonen.. altså den der i de to runder samlet ligger højest..

Point-systemet er lige som det skal være, og det med at fjerne folk der ikke har gætte i 4(1måned) runder syntes jeg er kanon da det så bliver nemmere at holde styr på hvem man virkelig konkurrerer med..

Thomas
24-10-2007, 20:21
Enig. Dem der ikke har stemt i fire kampe skal blive fjernet, og hvis det så viser sig, at de har en god undskyldning for ikke at have kunne stemme, sygdom, rejse eller lignende, så kan de blive smidt på igen, så må du bare gemme deres points et sted :)

Men ellers en god idé med at nulstille den til nytår, det skaber lige lidt mere stemning. Ellers er det perfekt som det er nu, og det er dejligt at stillingen bliver opdateret så hurtigt!

rocatis
24-10-2007, 20:22
Starte op i foråret først? Vi spiller jo allerede i starten af januar - det er vinter? ;)

Don Kafai
24-10-2007, 20:39
Starte op i foråret først? Vi spiller jo allerede i starten af januar - det er vinter? ;)

Du ved hvad jeg mener:D.. næste halvårssæson. Fra januar til maj

Ellers er det perfekt som det er nu, og det er dejligt at stillingen bliver opdateret så hurtigt!

Hehe, jeg har sgu da intet liv udover at hænge ud herinde:D

RasmusP
24-10-2007, 21:47
Kunne man ikke lave det sådan, at hvis man gætter på en angriber, som første målscorer, så bliver ens point ganget med to (altså hvis man gætter rigtigt selvfølgelig). Og hvis man gætter på en midtbane, som første målscorer, så bliver ens point ganget med tre. Og forsvarsspillerne skal så ganges med 4.

Eller bliver det for besværligt???

CC
24-10-2007, 22:16
Er enig i at der skal være en form for point system så man får flere point, jo mere usansynligt ens gæt er. F.eks. 2 point hvis rooney, tevez, saha og ronnie scorer da de er de mest målfarlige. Dernæst 3 hvis scholes hargreaves carrick osv scorer og så eventuelt 10 point hvis vds scorer;)

JDK
24-10-2007, 22:55
Hey alle i gamblere derude.

Jeg regner med at DSR konkurrencen slutter efter vores sidste kamp i december...

Jeg kan sige jeg selv har gået og tænkt over en ting, nemlig at nulstille (fjerne) en bruger fra konkurrencen når denne har været inaktiv i 5 runder eller lign...

Synes det er fint at vi starter på ny, da nogle ikke helt er med i alle runder og der evt. vil komme nogle nye til, som du beskriver det

Jeg synes det vil være en rigtig god idé at fjerne de inaktive DSR-spillere, da det ikke gavner nogle, hvis man ikke deltager hver gang (eller jævnligt), og det gavner slet ikke dig, da du nok bruger en del tid på dette, og de inaktive bare er spild af tid!

Jeg synes det er en sjov lille konkurrence så Don Kafai; Keep Up The Good Work :juhuuuu:

Faurauh
24-10-2007, 22:59
Kunne man ikke lave det sådan, at hvis man gætter på en angriber, som første målscorer, så bliver ens point ganget med to (altså hvis man gætter rigtigt selvfølgelig). Og hvis man gætter på en midtbane, som første målscorer, så bliver ens point ganget med tre. Og forsvarsspillerne skal så ganges med 4.

Umidlbart tror jeg det er lidt for besværligt, for f.eks. Ronaldo score en helveds masse mål - så hvorfor skulle du få flere point for ham end f.eks. Rooney, også kan man altid begynde at diskutere hvem der skal give flest og hvem der skal give mindre osv. men syntes det ville være cool hvis man kunne få ekstra point for at gætte den første målscore(:

RAppel
24-10-2007, 23:06

Man gætter på Roonery hver runde og man får point for den første kamp fra resultatet.

1. 4 point x 2 for angriber
2. 8 point x2 for angriber
3. 16 point x2 for angriber
4. 32 point x2 for angriber
5. 64 point x2 for angriber
6. 128 point x2 for angriber
7. 256 point x2 for angriber
8. 512 point x2 for angriber
9. 1024 point x2 for angriber
10. 2064 point x2 for angriber

I alt = 4128 point

Så ved at gætte på en angriber som måske scorer 10 mål i en halv sæson står man med 4128 point. Det er jo sygt!

Hvis man så gætter på en forsvarer scorer også er det:

4128 x4 = 16512

Ved at spille lidt taktisk kan man jo nemt få sygt mange point så tror ikke helt den ide holder ;)

Faurauh
24-10-2007, 23:29
. 4 point x 2 for angriber
2. 8 point x2 for angriber
3. 16 point x2 for angriber
4. 32 point x2 for angriber
5. 64 point x2 for angriber
6. 128 point x2 for angriber
7. 256 point x2 for angriber
8. 512 point x2 for angriber
9. 1024 point x2 for angriber
10. 2064 point x2 for angriber

Tror ikke at det skal forståes som at alle dine point bliver fordoblet. Tror det skal forståes som eks. (er ikke inde i point systemet) at det giver 4 point fordi du gætter resultatet men fordu du har den/de(?) rigtige målscore på får du 8 point. Og en ny kamp gætter du igen resultatet får 4 point og bliver igen ganget med 2 så du får 8 point, og har efter 2 kamp i alt 16 point, og evt. hvis du er mega nice til at gætte 24 point efter 3 kampe. Men ved ikke om jeg tager fejl.

RAppel
24-10-2007, 23:32
Tror ikke at det skal forståes som at alle dine point bliver fordoblet. Tror det skal forståes som eks. (er ikke inde i point systemet) at det giver 4 point fordi du gætter resultatet men fordu du har den/de(?) rigtige målscore på får du 8 point. Og en ny kamp gætter du igen resultatet får 4 point og bliver igen ganget med 2 så du får 8 point, og har efter 2 kamp i alt 16 point, og evt. hvis du er mega nice til at gætte 24 point efter 3 kampe. Men ved ikke om jeg tager fejl.

Ahh, ja sådan havde jeg ikke lige vendt den, men derfor kan man nu stadig spiller taktisk ved at tage en der er garanti for en håndfuld mål (Rooney og Ronaldo feks) :)

Kofoed
24-10-2007, 23:34
Umidlbart tror jeg det er lidt for besværligt, for f.eks. Ronaldo score en helveds masse mål - så hvorfor skulle du få flere point for ham end f.eks. Rooney, også kan man altid begynde at diskutere hvem der skal give flest og hvem der skal give mindre osv. men syntes det ville være cool hvis man kunne få ekstra point for at gætte den første målscore(:

Enig i at det pointsystem med flere point alt efter hvilken posi. han spiller ikke duer.. men det med xtra point for rigtig første målscorer er allerede indført og det spiller vi med..

Don Kafai
24-10-2007, 23:49
Altså der er jo mange nye tiltag man altid kan komme med. Fx. Halvleg/fuldtid, sidste målscorer, antal samlet mål i kampen, og som I også nævner det med at forskellige spillere giver forskellige point. Eller fx Målforskel, så et gæt på 1-0 giver et vist antal point hvis den bliver 2-1, 3-2, 4-3 osv...
Eller endda point for rigtigt ciffer. (så hvis man siger 2-2 og den ender 3-2, får man point for det ene 2.) osv osv

Synes man skal passe på med at det ikke bliver for besværligt, hvilket også betyder jeg kan komme til at lave en del fejl når jeg retter osv...

Så ved ikke helt.

Desuden kiggede jeg lidt på de andre fansiders konkurrencer for lidt mulig inspiration, men der er sgu intet at hente dér. Mage til primitivitet skal man lede længe efter når man ser Pool-forummets konkurrence (hvor der deltager 9 i alt eller lign), og Arsenal forummets minder meget om det vi har (bare med meget dårligere layout:D).
Så synes vi skal holde fast i det vi har, men er helt frisk på at ændre noget, hvis det er der er bred opbakning for det.

Kan I ikke præcisere hvad I mener med forskellige antal point til forskellige målscorere. Forstår ikke helt ideen, er det bare at spillere som Ferdinand og Vidic skal have flere point end Rooney og Tevez hvis de scorer?

Glory Man United
25-10-2007, 08:02
Det med, at nogle spillere skal give mere end andre som 1. målscorer, tror jeg er en dårlig idé. Hvis f.eks. en angriber giver 2, midtbane 3 og forsvarer 4, vil der nok være mange forslag på Ronaldo (3 points). Han er topscorer og sparker straffe.
Jeg synes, at konkurrencen er fin, som den er!

Ali
25-10-2007, 08:08
jeg synes det er en fed konkurrence, men den er efterhånden blevet lidt for simpel/kedelig. jeg synes godt man kune indføre lidt flere regler. jeg har en ven der er med i lignende konkurrence på Real Madrids hjemmeside. der er det lidt sjovere fordi man gætter på flere ting. på den anden side kan jeg godt se for dig at det bliver besværligt og uoverskueligt når du kal tælle pointene.

Link til reals konkurrence: www.madridista.dk - er ikke sikker, men tror at man skal logge på for at se det

Andersen
25-10-2007, 09:13
Jeg synes helt klart at det ville være en god idé, at give spillerne forskelligt antal point. Det ville være ligesom i den rigtige odds verden, hvor angriberne ikke får så høje odds som første målscorer end en forsvarsspiller.

En kategorisering kunne se således ud:
a) Rooney, Saha, Tevez, Ronaldo
b) Scholes, Giggs, Nani, Carrick
c) Vidic, Anderson, Ferdinand, Hargreaves
d) Park, Evra, O'Shea, Fletcher
e) Brown, Neville, Pique, Eagles
f) VDS, TK, Foster, Evans, Simpson

Hvor mange point(s) den enkelt "gruppe" får, skal naturligvis først fastsættes når man har fundet ud af hvordan konkurrencen pointmæssigt skrues sammen.

Don Kafai
25-10-2007, 16:15
jeg synes det er en fed konkurrence, men den er efterhånden blevet lidt for simpel/kedelig. jeg synes godt man kune indføre lidt flere regler. jeg har en ven der er med i lignende konkurrence på Real Madrids hjemmeside. der er det lidt sjovere fordi man gætter på flere ting. på den anden side kan jeg godt se for dig at det bliver besværligt og uoverskueligt når du kal tælle pointene.

Link til reals konkurrence: www.madridista.dk - er ikke sikker, men tror at man skal logge på for at se det

Jeg er ikke lige medlem af deres fansite. Kan du måske præcisere hvad mere det er de har, som ikke er i DSR?

Thomas
25-10-2007, 16:44
Måske sådan noget med gult/rødt kort, hvem der har flest skud osv.. Det gør det svære at holde styr på, men jeg tror det er dét Ali mener..

Kofoed
25-10-2007, 16:54
Jeg syntes bare vi skal lade det være som det er point mæssigt.. Det skal heller gerne holdes for enkelt som muligt så Don Kafai ikke bliver træt af det og så det ikke bliver for avanceret.. og som det er nu, så gætter man på det der er vigtigst og enklest..

Don Kafai
25-10-2007, 22:14
Jeg vil tage nogle af jeres forslag til overvejelse, men jeg regner bestemt ikke med sådan noget som antal skud på mål, hjørnespark eller frispark osv kommer til at tælle med. Det synes jeg lige er overdrevet nok:D

Men sådan noget som pointforskel alt efter om det er offensiv eller defensiv spiller der garner, kunne da være interessant. Vil måske også se på om "præcise ciffer" skal laves om, så man fx ikke behøver at ramme helt præcist for at få point...

Men tak for responsen, jeg vil lige tygge lidt på mulighederne, og så kan vi altid tage en afstemning eller lignende hvis det er der kommer noget konkret op. Ellers tror jeg bare vi fortsætter på samme måde....

Snak endelig videre i denne tråd hvis I har forslag, ris og ros osv...

Ali
27-10-2007, 20:52
Jeg har desværre ikke selv en bruger på www.madridista.dk, men en af mine rigtig gode venner - som er real madrid fan og medlem derinde - har lovet mig at skrive herinde hvordan de oddser på reals kampe på deres side, han ved det meget bedre end mig...derfor synes jeg det er bedre at han selv forklarer det for os.

El Hassani
30-10-2007, 18:15
Hej

Jeg er Ali's gode ven fra Madridista. Det er mig, der står for det derinde.
Her kommer reglerne:
Hvis har nogle spg. er i velkomne til at spørge. Så vil jeg svarer så hurtigt jeg kan. En ting, inde på Madridista kalder vi det "ciffertips"

Ciffertips 07/08
- Hej alle, og velkommen til endnu et år med Ciffertips. I år vil der være et par ændringer og ekstra tiltag, og dem vil jeg så småt komme ind på nu og senere henne i sæsonen. Indtil da vil der kort opsummeres de enkelte regler, points og præmier.

Regler:

Alle kan tippe, også selvom I ikke er medlem af fanklubben. Dog skal det siges, at så snart forummet er på plads så man kun kan få skriveadgang hvis man er medlem, jamen så bliver denne stilling naturligvis opdateret så den kommer til at stemme.

Brug den samme opstilling som mit eksempel længere nede når I tipper, ellers bliver det mere vanskeligt at udregne de forskellige points i Excel. Det er OK med en smutter, men hvis det fortsætter uge efter uge vil jeres bud ikke blive talt med. Og så svært er det jo heller ikke at bruge copy/paste metoden.

Man kan tippe indtil et kvarter før kampstart, og fra da af er der lukket. Jeg har sidste sæson set over skuldre med dette, men det er slut nu. Så sørg for at tip' i god tid.

Kampene slutter efter 90+ minutter. Det vil sige, at hvis Madrid kommer i forlænget vil det resultat ikke gælde.

Denne tråd er ikke til at diskutere i. Hvis I har spørgsmål eller andet skal det ske under "Ciffertips stillingen 07/08".

Hvis man skal på ferie eller andet som resultere i at man ikke kan tippe på en eller flere kampe, så skal I blot skrive jeres bud på de kampe til slacz@madridista.dk - HUSK at angive brugernavn.

Eksempel på opstilling
Real Madrid - FC Barcelona: 3-0
Første målscorer: Drenthe
Sidste målscorer: Raúl
Halvleg: 1*
Bonusspørgsmål: Ja eller nej
*: Som det velkendte odds. 1 står for hjemmeføring, X for uafgjort, 2 for udeføring efter de første 45 minutter.

Pointsystemet:
Korrekt slutresultat: 6 point
Korrekt målscorer:**
Halvleg: 3 point
Fuldtid: 2 point
Bonusspørgsmål: -10 eller +10 point***
Målscorer:Nistelrooy: 2 point
Raúl, Robinho, Baptista, Sneijder, Saviola: 4 point
Ramos, Cannavaro, Metzelder, Drenthe, Diarra, Emerson, Guti, Soldado, Higuaín: 6 point
Pepe, Torres, Cicinho, Adrián, Balboa, Gago, ingen mål: 8 point
Casillas, Dudek, Cordina, Salgado, Marcelo, Bueno, selvmål + Castilla: 10 point

***: Dette spørgsmål vil komme den første kamp hver måned, og det er naturligvis frit om man vil deltage her eller ej.

Præmier:
Well, det er endnu uvidst hvad der kommer til at ske her. Dog kan jeg fortælle, at der vil være endnu flere præmier sponsoreret af fanklubben. Det er dog fortsat uvist om hvad og hvordan det kommer til at fungere, så I vil naturligvis høre mere om det når tiden er inde.

Ellers rigtig god fornøjelse.

Don Kafai
30-10-2007, 18:49
Tak for indlægget El Hassani.

Hvor mange deltager egentlig i snit på madridista til hver kamp?

El Hassani
30-10-2007, 19:31
Tak for indlægget El Hassani.

Hvor mange deltager egentlig i snit på madridista til hver kamp?

20-25.

Jeg ved ikke om i ved det, men før sommerferien. Lavede Madridista Danmarks første Real Madrid-fanklub. Og de arbejder på at man kun kan tippe, hvis man er medlem af den klub. Dvs. at der bliver skåret mange væk, når det sker. Det gode ved det, er at der kommer præmier og der vil være færre point at regne ud.:D

Don Kafai
30-10-2007, 20:04
20-25.

Okay, herinde er det et sted mellem 60-70 pr gang, så måske burde der ikke komme alt for mange nye tiltag, så skal jeg sidde og rette det stilling i 4 timer:D

Men tak igen fordi du gad at fortælle om jeres konkurrence, altid fornuftigt når fans fra andre klubber smider et sagligt indlæg herinde...

Kofoed
30-10-2007, 21:20
lyder som et godt system men som jeg ser det så er det alt for meget at regne ud for en person, når der er op mod 100 der deltager.. man skal heller ikke køre død i det..

Glory Man United
31-10-2007, 09:08
lyder som et godt system men som jeg ser det så er det alt for meget at regne ud for en person, når der er op mod 100 der deltager.. man skal heller ikke køre død i det..

Ja der er jo forskel på Real Madrid og Man United....vi har 4 gange så mange fans ;)

Don Kafai
30-12-2007, 20:27
Jeg har taget jeres feedback med glæde, men som landet ligger nu, så vil der ikke ske ændringer i DSR før til sommer.

For at opsummere hvad hovedpunkterne var, så ønskede I:
Flere ting man kunne gætte på
Ændret pointsystem med hensyn til 1. målscorer
En politik omkring fjerning af inaktive brugere fra stillingen

1: I DSR efteråret der deltog der ca 120 forskellige brugere. Det betyder vi nok ikke kan gøre som på madridista.dk (som foreslået i denne tråd), idet der kun deltog 20-25 dér. Altså simpelthen pga det vil blive for omfattende at holde styr på.
2: Der kom aldrig noget konkret på tale, og det ville simpelthen være for besværligt at kategorisere spillerne. Men jeg vil med glæde tage den op igen til sommer, så er der også længere tid til at udarbejde en ændring, hvis opbakningen er for det.
3: Inaktive brugere vil blive fjernet fra stillingen. Det bliver nok noget med at hvis man ikke har gættet i 5 runder, så ryger man fra stillingen. Det gør stillingen langt mere overskuelig, og samtidig ved man hvem man kæmper imod. Det skal jeg nok være mere konsekvent med.

Men altså pointsystemet vil være det samme som sidst, og det vil være de samme ting der gættes på. Jeg skal lige snakke med resten af crewet og få en bekræftelse på noget mht præmierne, så vil jeg sætte den første tråd igang i konkurrencen.

Tak for feedbacken.

Hanskjaer
01-01-2008, 20:51
hvor tilmelder man sig

ps er ny her i forumet

Kofoed
01-01-2008, 22:30
man gætter bare i den tråd der bliver oprettet til kampen.. så gætter man på resultat og første målscorer og så bliver man automatisk registreret..

Andersen
21-01-2008, 11:36
Fik lige en idé til den reviderede udgave DSR 08-09.

Hvad med at lave en pokalturnering? Det kræver ikke så meget ekstra arbejde, som jeg ser det, idet vi bruger de gæt vi alligevel bruger i ligaen.

Du/vi skal bare finde ud af en måde at trække lod på, men mon ikke der er et par computereksperter herinde, som vil se på det som det rene barnemad.

En spiller som er sat af i ligaen kan alligevel høste en triumf, ligesom i den virkelige verden og det vil også bevirke at han har lyst til at fortsætte med at tippe for ikke at blive slettet som inaktiv.

Hvordan den skal skrues sammen har jeg allerede i mit hovedet, nu ønsker jeg bare en kommentar fra Don K og andre og måske kunne den allerede flettes ind i denne "sæson". Og så tager vi den derfra.

Don Kafai
21-01-2008, 14:44
Fik lige en idé til den reviderede udgave DSR 08-09.

Hvad med at lave en pokalturnering? Det kræver ikke så meget ekstra arbejde, som jeg ser det, idet vi bruger de gæt vi alligevel bruger i ligaen.

Du/vi skal bare finde ud af en måde at trække lod på, men mon ikke der er et par computereksperter herinde, som vil se på det som det rene barnemad.

En spiller som er sat af i ligaen kan alligevel høste en triumf, ligesom i den virkelige verden og det vil også bevirke at han har lyst til at fortsætte med at tippe for ikke at blive slettet som inaktiv.

Hvordan den skal skrues sammen har jeg allerede i mit hovedet, nu ønsker jeg bare en kommentar fra Don K og andre og måske kunne den allerede flettes ind i denne "sæson". Og så tager vi den derfra.

Alle forslag er velkomne, og tak for dit bidrag. Jeg vil meget gerne høre hvordan du har tænkt dig at den skal skrues sammen, for jeg har lidt svært ved at vurdere den nu.
Er det så alle FA og LC kampe der tæller med i pokalturneringen?
Bliver det "Head-to-Head", altså 1 mod 1, eller er det fx små puljer med 3?

Uddyb meget gerne...(Dog bliver det nok først aktuelt fra 08-09 sæsonen, men vi kan da lige se på om vi muligvis kan "afprøve" det før.)

Andersen
21-01-2008, 16:16
Det er faktisk rimeligt simpelt.

Jeg havde tænkt mig at man skulle "spille" en mod en efter lodtrækning (det kan computeren vel gøre eller simpelthen bare tage nr. et mod den lavestplaceret, nr. to mod den næstlavest placeret eller en helt anden form for lodtrækning).

Ved uafgjort, trækkes der enten lod eller den lavestplaceret i DSR-ligaen går videre, eller måske endda ved ekstra gæt (omkamp), det bliver således ikke en United kamp. Når der spilles nærmest hver dag, skulle det ikke være et problem at finde en kamp.

Der vil være oversiddere, således at vi kan få turneringsplanen til at gå op. Kval.runde eller hvad vi nu kunne kalde det.

I den nye "sæson" kunne man følge United's egne pokalkampe. Hvis vi (altså Man Utd) er slået ud, tager man bare den næste kamp i rækken, som altså både vil være en runde i DSR ligaen og samtidigt DSR pokalen.

Jeg synes at vi skulle lave en pokalturnering i indeværende sæson og samtidigt kunne vi afprøve forskellige tiltag, såsom en lavere pointrate til eks. Ronaldo fremfor Hargreaves i første målscorer kategorien etc.

Jeg vil da godt være med til at stå for den. Jeg ved godt at der stadig er en dle løse ender i mit forslag, men ingen problematiske ender.

Don Kafai
21-01-2008, 17:13
Jeg kan godt lide dit forslag, og det lyder som om du har tænkt det rigtig godt igennem. Der er dog stadig en del løse ender:

1) Hvordan vil du rent teknisk sætte det op? Hvordan skal folk afgive deres bud? Hvis det er "kampe" så skal vi jo være sikker på at alle deltager, og folk ikke glemmer at byde. Rent praktisk kan du ikke oprette 50-60 tråde pr runde, og PB systemet er for begrænset til at benyttes.
2) Er der interesse for det? Jeg synes personligt det er et godt forslag, men jeg har sådan set nået mine begrænsninger mht både præmier og tid til at rette stillinger. Hvis du derimod har mod på at stå for noget så skal du da være velkommen, og jeg er sikker på at sidens admins (inkl mig selv) nok skal hjælpe dig med det, men på nuværende tidspunkt har jeg ikke mulighed for at stå for noget.
3) Er det for vanskeligt? Du kan ikke kun have resultat og første målscorer med. Det skal så være både halvleg/fuldtid, sidste mål, noget med kort osv osv.

Det korte og det lange er at det handler om interesse. Jeg har fornemmelsen af at der stadig er stor interesse for DSR og derfor fortsætter jeg med det. Hvis du vil lave en "lillesøster" til DSR, så skal du være velkommen, og første skridt du kunne tage var at lave en afstemningstråd så du kan se om der er stemning for det.

Derudover vil jeg rose dig for dit initiativ!

Andersen
21-01-2008, 23:46
Tænkt rigtig godt igennem, næ, dá jeg så DSR stillingen var der et (m) udfor Benzet og så tænkte jeg hvorfor ikke lave en pokalturnering....

1) Rent teknisk - ingen anelsen. Man skriver vel bare at nu er der "pokalrunde" og udover at afgive sit normale bud på et slutresultatet og første målscorer, skal de lige tjekke pointraten for den enkelte spiller og evt. andre tiltag. Jeg havde tænkt mig at man kun måtte tippe på samme resultat og samme målscorer som i "ligaen" (og altså i samme tråd som du bruger), for at formindske antal tråde og for nedbringe forvirringen betragteligt. Før første runde vil idéen blive præsenteret og reglerne beskrevet osv.

2) Glemmer man at tippe i en pokalrunde, er det det samme som ikke at stille op til kamp og man taber kampen, selvom ens modstander måske endda ingen point fik. Interessen tror jeg er der. Umiddelbart skal de ikke gøre ret meget ekstra.

3) Dér hvor skoen umiddelbart trykker mest er ved lodtrækningen, omvendt hvis det er helt håbløst på computeren, kan jeg jo bare klippede alle navnene ud, smide dem ned i min sorte hat og trække dem en efter en. Det kan endda være at der findes en udbyder som vil købe rettigheder til broadcasting af lodtrækningen.

Jeg vil lige tænke igennem hvordan man kan score points.

Don Kafai
22-01-2008, 00:26
Dér hvor skoen umiddelbart trykker mest er ved lodtrækningen, omvendt hvis det er helt håbløst på computeren, kan jeg jo bare klippede alle navnene ud, smide dem ned i min sorte hat og trække dem en efter en. Det kan endda være at der findes en udbyder som vil købe rettigheder til broadcasting af lodtrækningen.

Det er da intet problem. Helt primitivt kan man plotte navnene ind i Excel (som jeg har gjort i forvejen), og randomnise dem et par gange. Men det forhindrer dig selvfølgelig i at tjene penge på rettighederne til broadcasten.

3 ting der skal på plads:

Et pointsystem der ser "nemt" ud, og samtidig er tilstrækkelig bredt så der ikke er stor chance for pointlighed.
Datoer på de her "pokalkampe" (Regn med at der er ca. 128 deltagere. Det vil sige at det tager 6 runder inden man står tilbage med 2 finalister. Altså du skal have indflettet 7 kampe)
De praktiske detaljer (Præmien, startdatoen osv osv)

Andersen
22-01-2008, 12:11
Æv, der røg sgu mine 15 minutter, omvendt er jeg en stor tilhænger af primitivitet, dog ikke de unævnelige.

Med hensyn til en kategorisering af spillerne kan jeg godt forstå at det vil blive for stort et arbejde i ligaen, men for pokalkampene er det overskueligt, dog skal man jo også lave en pointfordeling for modstanderholdet, som ikke er så udførlig som Uniteds.

Jeg er kommet frem til følgende:

a) Rigtigt tegn (1x2) giver 2 points = som i ligaen

b) rigtigt resultat giver 4 points = som i ligaen

c) NYT: Ved forkert resultat kan man hente 1 point ved at have det ene holds antal mål rigtigt. Eks 1: du tipper 1-0 (resultatet bliver 2-0), du får 1 point for at havet tippet 0 mål til taberholdet. Eks 2: du tipper 1-0 (resultatet bliver 1-1), du får 1 point for at have tippet det ene holds antal mål rigtigt, selvom det gættede tegn var forkert.

d) NYT: Tip en målscorer. Spilleren skal "blot" score i kampen inklusiv evt. forlænget spilletid, men eksklusiv evt. straffesparkskonkurrence, for at få point. Scorer spilleren to mål ganges hans pointsats (odds) med 2, ved hattrick ganges med 3 osv.

eks på kategorisering:
Man.Utd.
Ronaldo = 1 point
Rooney, Tevez = 2 points
Giggs, Nani, Rio = 4 points
Vidic, Hargo, Carrick, selvmål = 5 points
Park, Evra, O'Shea = 6 points
Saha, Scholes, Fletch = 7 points
Pique, Simmo, Brown, Anderson = 8 points
VDS, Neville, TK, Eagles, Dong = 10 points

Spurs:
Berbatov, Keane = 2 points
Defoe, Bent = 3 points
Jenas, Lennon, Huddlestone, Malbranque, selvmål = 5 points
en anden spiller = 6 points

Kategoriseringen varierer fra runde til runde afhængig af modstander, skader, form osv.

Det gælder for tipperen om at følge lidt med om eks Scholes bliver klar for så er 7 points god valuta for pengene. Der vil altid være en spiller med et gave odds, jeg vil mene at Andersons 8 er interessant, da han snart må komme i gang med scoringerne. Det kunne være at næste gang vil Park eller Hargo få 10 points pr. scoring.

Præmier? There you got me. Har dog tænkt lidt over det. Jeg vil gerne sponsorere en gammel Bryan Robson selvbiografi på dansk i paperback, den er i meget fint stand og han fortæller bl.a. hvordan han som knægt blev fodret med, hold godt fast her; Guinness med rå æggeblommer, for at han skulle få større muskelmasse. Den er det eneste jeg går af med, der har noget med United at gøre, da jeg også har en på engelsk :-)

En lille skjult detalje er, at det i ligaen klart er en fordel at stemme på Ronaldo med næsten 1 mål pr kamp i snit, men som jeg ser det, kan det faktisk være en fordel at satse på en anden spiller. Som i det virkelige liv, skal man satse på ligaen eller pokalen? For at være med begge steder må man både satse og ofre sig.

Jeg synes at vi to kunne prøve ud fra ovennævnte pointssystem at tage vores tip fra ligaen og se hvad de kan blive til her og om systemet holder.
Jeg har tippet 2-1 Tevez. Dvs i ligaen er Tevez den første målscorer og i pokalen skal han "bare" score i løbet af kampen og gerne flere gange.

Bliver det for svært og uoverskueligt for folk mon? Selvfølgelig skal dette omskrives således at teksten ikke bliver så forklarende.

ChristianR
22-01-2008, 23:13
Undskyld, hvis jeg bryder lidt ind:)
Men kan se, der er mange i konkurrencen, der gætter på både første, anden og tredje/sidste målscorer.

Så vil lige være sikker på, at der ikke er mulighed for flere point ved det, end at man kun gætter på første målscorer?

Og er det tilladt at gætte på allesammen?

Og hvad sker der, hvis man gætter 2 gange? Altså på 2 forskellige resultater eksempelvis?

Andersen
22-01-2008, 23:42
Undskyld, hvis jeg bryder lidt ind:)
Men kan se, der er mange i konkurrencen, der gætter på både første, anden og tredje/sidste målscorer.

Så vil lige være sikker på, at der ikke er mulighed for flere point ved det, end at man kun gætter på første målscorer?

Og er det tilladt at gætte på allesammen?

Og hvad sker der, hvis man gætter 2 gange? Altså på 2 forskellige resultater eksempelvis?

Indtil videre skal du bare fortsætte med at tippe første målscorer og resultat, som du altid har gjort. Det vi snakker om her er blot et muligt tiltag.

Jeg ved ikke hvordan "bestyrelsen" forholder sig til at der evt skulle være nogle, som tipper flere gange på forskellige resultater. Vil dog skyde på at det er det første tip, som er gældende.

Andersen
28-01-2008, 11:48
Hej Don K

Prøverunden faldt ud således:

Andersen Don K
(2-1 Tevez) (1-0 Ronaldo)
a) 2 2
b) 0 0
c) 1 0
d) 2 2

5-4

Hvordan laver jeg en afstemningstråd?

Don Kafai
28-01-2008, 18:27
Hvordan laver jeg en afstemningstråd?

Start en ny tråd i det her forum, og sæt hak ved "tilføj afstemning" og vælg antal valgmuligheder du vil have med.

Danielsen
31-01-2008, 13:35
Ronaldo skal väk som 1. målscore i DSR!! No shit!

Glory Man United
31-01-2008, 13:37

Men er det bedre så at gætte 2. målscorer? For den napper han jo så også. :lolol:

Glory Man United
31-01-2008, 14:39
Når jeg keder mig, kan jeg finde på at glo i Liverfools, Arsenals og Spurs debatrum. Og en ting, der kunne være lækkert, var at man kunne stemme om Man of the Match. Ingen decideret konkurrence men bare skæg og ballade

Don Kafai
31-01-2008, 17:04
Når jeg keder mig, kan jeg finde på at glo i Liverfools, Arsenals og Spurs debatrum. Og en ting, der kunne være lækkert, var at man kunne stemme om Man of the Match. Ingen decideret konkurrence men bare skæg og ballade

Netop det emne er oppe at vende blandt admins'ne og hvis du vil lægge yderligere pres på, vil jeg råde dig til at smide et indlæg i Ris og Ros tråden for sitet, og ikke her kun for DSR..

Don Kafai
31-01-2008, 17:59

Til næste år vil det være anderledes, idet målscorerne opdeles efter andre kriterier. (Den tid, den sorg):D

Indtil videre kan jeg vel kun anbefale dig at gætte Ronaldo hver gang?

Danielsen
31-01-2008, 18:44
Til næste år vil det være anderledes, idet målscorerne opdeles efter andre kriterier. (Den tid, den sorg):D

Indtil videre kan jeg vel kun anbefale dig at gætte Ronaldo hver gang?

Okay...

Glory Man United
09-08-2008, 08:56
Hvornår starter den nye DSR op? Jeg vil jo gerne forsvare min titel ;)

Don Kafai
09-08-2008, 14:46
Hvornår starter den nye DSR op? Jeg vil jo gerne forsvare min titel ;)

Når jeg får taget mig sammen :)

Ej, skal nok prøve at stable noget på benene, men det starter nok først et par kampe inde i sæsonen, da vi lige skal have fundet præmier, regler osv.

Don Kafai
19-08-2008, 20:51
Den nye DSR kommer i starten september, når den endelige trup er klar.
Jeg har læst denne tråd igennem igen, og kan se, at der er stor stemning for variede point, alt efter hvem der scorer.

Så venter lige til transfervinduet lukker, men i mellemtiden, kan I gætte med for sjov, i nogle tråde jeg opretter til Pompey og Zenit-kampene.

Niko
19-08-2008, 21:09
super lyder godt, glæder mig allerede ;)

Glory Man United
01-09-2008, 10:43
Den nye DSR kommer i starten september, når den endelige trup er klar.
Jeg har læst denne tråd igennem igen, og kan se, at der er stor stemning for variede point, alt efter hvem der scorer.

Så venter lige til transfervinduet lukker, men i mellemtiden, kan I gætte med for sjov, i nogle tråde jeg opretter til Pompey og Zenit-kampene.

Så.....om 13 timer og 17 mins er truppen klar ;)

Hinrichsen
01-09-2008, 10:44
Så.....om 13 timer og 17 mins er truppen klar ;)

Arhh, 14 timer og 17 min

Glory Man United
01-09-2008, 10:52
Arhh, 14 timer og 17 min

Jeg tror du skal have købt en lommeregner så. Kl er næsten 11....ergo må det da være 13 timer ;)

Hinrichsen
01-09-2008, 10:57
Jeg tror du skal have købt en lommeregner så. Kl er næsten 11....ergo må det da være 13 timer ;)

Ja, men transfer vinduet lukker altså klokken 24 i nat ;)

Og i England er vi altså en time bagud i tiden ;)

Don Kafai
01-09-2008, 11:45
I kan tælle 13, 14 eller 15.

Der går nok lige et par dage alligevel, inden der kommer noget op.

Har problemer med at finde præmier, eller rettere, venter på Unisport.

Thomas
01-09-2008, 11:49
I kan tælle 13, 14 eller 15.

Der går nok lige et par dage alligevel, inden der kommer noget op.

Har problemer med at finde præmier, eller rettere, venter på Unisport.

Og? Kan vi ikke bare starte ud, og så kan præmierne altid annonceres senere?

Don Kafai
01-09-2008, 11:50
Og? Kan vi ikke bare starte ud, og så kan præmierne altid annonceres senere?

Jo, men næste kamp er alligevel om 14 dage?

Glory Man United
07-09-2008, 20:20
Jo, men næste kamp er alligevel om 14 dage?

HVa så Kafai...er vi på til Liverfool kampen?

Don Kafai
07-09-2008, 20:23
HVa så Kafai...er vi på til Liverfool kampen?

Ja, det er vi nok.

Det nye DSR bliver lanceret omkring tirsdag i denne uge, med start i Liverpool kampen.

Glory Man United
07-09-2008, 20:29
Ja, det er vi nok.

Det nye DSR bliver lanceret omkring tirsdag i denne uge, med start i Liverpool kampen.

Kan vi ønske os noget bedre? Liverfool på Anfield og så Berbas debut? Alle ved jo så den bliver 0-1, men spørgsmålet er så bare: Hven scorer?

United DK
22-09-2008, 21:12
Jeg skal lige hører, om folk godt ved, at kampen mod Boro er en Liga Cup-kamp? Man skulle ikke tro det, når folk har Berbatov, Rooney, Tevez osv. som første målscorer. :D

RazziC
22-09-2008, 21:16
Jeg skal lige hører, om folk godt ved, at kampen mod Boro er en Liga Cup-kamp? Man skulle ikke tro det, når folk har Berbatov, Rooney, Tevez osv. som første målscorer. :D

Jeg sad præcis og tænkte det samme, men overvejede om folk havde noget insider-viden som jeg ikke havde :)

Høgsted
22-09-2008, 21:33
Kan se mange har Manucho på og han er skadet -
"I’m disappointed that Manucho hasn't recovered completely from a metatarsal injury, this would have been a good opportunity to look at him and Welbeck in combination. Nevertheless, my team will add up to a strong side capable of winning."

Har selv Tevez på men det skal måske lige ændres :D - har bare lidt på fornemmelsen at han måske starter for at få lidt kamptræning ovenpå Chelsea kampen

ChristianR
26-09-2008, 17:41
Af, hvad jeg kanse så skal vi spille imorgen den 27. kl 15 mod Bolton.

Ikke den 28. kl 16 som der står indledende i DSR-tråden til kampen. Eller er det bare mig?

Glory Man United
26-09-2008, 17:42
Af, hvad jeg kanse så skal vi spille imorgen den 27. kl 15 mod Bolton.

Ikke den 28. kl 16 som der står indledende i DSR-tråden til kampen. Eller er det bare mig?

kl 15 (eng tid). 16 Dk tid ;)

ChristianR
27-09-2008, 12:23
kl 15 (eng tid). 16 Dk tid ;)

Nåååååå ja:D Men datomæssigt er det vel idag og ikke imorgen:)

Glory Man United
27-09-2008, 21:35
KAFAI for h.......ser lige at der står (m) udfor Benzet. Hvad ligner det? :Smackden::Smackden:

Don Kafai
27-09-2008, 22:12
KAFAI for h.......ser lige at der står (m) udfor Benzet. Hvad ligner det? :Smackden::Smackden:

Fuck jeg er tæt på, at smide dig og ChristianR ud af DSR.
I laver jo ikke andet end at fluekneppe :)

Og så ligger I selvfølgelig altid blandt top 3, hver gang jeg opdaterer stillingen. Giv os andre en chance!!

Glory Man United
27-09-2008, 22:32
Sure løg :p

United DK
16-11-2008, 18:06
Jeg er meget forarget over, at se Don Kafai på 1. pladsen i DSR. Det synes jeg ikke han kan tillade sig, som konkurrencens overhoved.

Thomas
16-11-2008, 18:57
@ Aston Villa-tråden

Villas målscorer:
5 Aston Villa (Spiller underordnet)
4 Ashley Young, James Milner, Gareth Barry
3 Agbonlahor, Carew
2 -
1 -

Hvad er pointen ved at gætte på f.ek.s Carew, når det giver flere points at gætte på en hvilken som helst spiller jvf. budet, der giver 5 points? (:

Don Kafai
16-11-2008, 19:06
@ Aston Villa-tråden

Villas målscorer:
5 Aston Villa (Spiller underordnet)
4 Ashley Young, James Milner, Gareth Barry
3 Agbonlahor, Carew
2 -
1 -

Hvad er pointen ved at gætte på f.ek.s Carew, når det giver flere points at gætte på en hvilken som helst spiller jvf. budet, der giver 5 points? (:

"Aston Villa" skal forstås som "Resten af holdet".
Tror man Martin Laursen fx scorer først, så skriv Aston Villa. Men tror man det bliver Carew, så skriver man Carew.

Glory Man United
17-11-2008, 08:24
Synes stadigvæk det er skandaløst, at der står (m) ved Benzet, når alle ved hvem som vandt sidst ;)

Thomas
17-11-2008, 10:40
"Aston Villa" skal forstås som "Resten af holdet".
Tror man Martin Laursen fx scorer først, så skriv Aston Villa. Men tror man det bliver Carew, så skriver man Carew.

Aha. Virker egentlig meget logisk :o

Don Kafai
17-11-2008, 14:09
Synes stadigvæk det er skandaløst, at der står (m) ved Benzet, når alle ved hvem som vandt sidst ;)

Jeg lover, at ved den næste opdatering, så er det rettet.

Hmmm..men måske jeg skulle sætte et "(km)" ved mit eget navn, som kommende mester..? "Rocking"

Glory Man United
17-11-2008, 15:33
Jeg lover, at ved den næste opdatering, så er det rettet.

Hmmm..men måske jeg skulle sætte et "(km)" ved mit eget navn, som kommende mester..? "Rocking"

...eller kilometer fra 1. pladsen :p

RAppel
31-12-2008, 10:55
Hvis en vælger at spille

United 6-0 Modstander

FM: Rooney

og en anden spiller

United 2-1 Modstander

FM: Rooney

og kampen ender

United 1-0 Modstander

FM: Ronaldo

Så vil den med det (vel nok) urealistiske bud på "6-0" få flere point end buddet på "2-1" fordi at United formår at holde nullet. Det holder vel ikke helt, eller hvad?

Desuden synes jeg at man skulle få en form for bonuspoint hvis man netop ramte med et urealistisk bud. F. eks hvis man skød på 4-3 til os i en kamp mod Hull og det rent faktisk blev det resultat (som det så gjorde, he he) så skulle man belønnes med bonuspoint eller er det også en dum idé?

Ved godt det er lidt kringlet skrevet. Håber I forstår :)

Benzet
31-12-2008, 11:14

Nå, det var derfor, det blev rettet. Det ser jeg først nu. Synes nu ellers, at det så fint nok ud, som det var. :)

Glory Man United
31-12-2008, 11:57
Ved godt det er lidt kringlet skrevet.

...og nok derfor det ikke er indført ;)

Nå, det var derfor, det blev rettet. Det ser jeg først nu. Synes nu ellers, at det så fint nok ud, som det var. :)

Det tager nok ikke mange sekunder for Sam at rette det denne her gang :)

Madsen
27-02-2009, 15:51
Hvad sker der hvis en pokal kamp ender uafgjort og den kommer ud i forlænget spilletid.
Er det resultatet efter de 90 minutter der gælder?

Don Kafai
28-02-2009, 15:23
Hvad sker der hvis en pokal kamp ender uafgjort og den kommer ud i forlænget spilletid.
Er det resultatet efter de 90 minutter der gælder?

Ja, forlænget spilletid og evt. straffekonkurrence er underordnet.

Don Kafai
28-02-2009, 15:31
Ved godt det er lidt kringlet skrevet. Håber I forstår :)

Hey, undskyld jeg først svarer nu, men havde ikke set dit indlæg i tråden.

Til det første du siger, mht 6-0 vs. 2-1, hvis en kamp skulle ende 1-0, så er det ikke korrekt, at ham der har gættet 6-0 får flere point.

Jeg har endnu ikke givet point for ciffer i DSR, og vil heller aldrig gøre det, for det finder jeg ikke brugbart. Bla. pga problemstillingen du selv nævner.

Så hvis to gætter hhv. 2-1 og 6-0 og kampen ender 1-0, får de samme pointantal. Sådan har det altid været.

Til det andet du siger med urealistiske resultater, så er jeg delvist enig, men igen, hvad vil du kalde urealistisk?

Hvis vi slår Stoke 5-0 hjemme, eller WBA 5-0 ude, er det så urealistisk?. Hvad hvis vi taber 1-0 hjemme til Blackburn? osv.

Mht. målscoreren har jeg i denne sæson rated dem, så et O'Shea mål tæller mere end et Rooney-mål, men mht resultatet, så vil det blive for stort et arbejde, hvis jeg skulle gøre det som fx. Matchen hos Danske Spil, for 1-0, 2-0, 2-1, 1-1 osv hvert giver et bestemt odds.

Glory Man United
13-03-2009, 18:58
Ingen tråd til imorgen? Vel sikkert bare fordi resultatet er så let at forudsige

Don Kafai
14-03-2009, 01:06
Ingen tråd til imorgen? Vel sikkert bare fordi resultatet er så let at forudsige

Coming up... også selvom det er let forudsigeligt :D

Glory Man United
15-03-2009, 14:40
Kom så med den stilling. Hvor svært kan det være? :p

Don Kafai
15-03-2009, 14:45
Kom så med den stilling. Hvor svært kan det være? :p

Jeg lover, den er oppe inden kl. 16.

Glory Man United
15-03-2009, 14:46
Jeg lover, den er oppe inden kl. 16.

Uuuuuuf håber du snakker om stillingen

Don Kafai
15-03-2009, 15:06
Uuuuuuf håber du snakker om stillingen

Også den.

Glory Man United
15-03-2009, 15:10
Også den.
Du er f***** klam

Don Kafai
15-03-2009, 15:25
Så er den oppe.... (altså stillingen)

Glory Man United
03-04-2009, 20:05
Synes du er faldet lidt af på den Kafai :smilings:
Kamptråden kommer somregel først op 24 timer før kampen. Det kræver, at man skal logge sig på. Men det skyldes jo nok stillingen.....:haha:

Nøøøøj to nye smilies i samme indlæg

danbri
06-04-2009, 08:04
Jeg har stor respekt for de frivillige kræfter, der bli'r lagt på denne side - men det ska' da ikke være nogen hemmelighed, at jeg også ærgrer mig en smule over de efterhånden små tippe-frister, som i hvert fald i denne weekend må koste mig noget i den samlede stilling - jeg nåede nemlig ikke at få logget mig på.
Nåh - men så har man da i det mindste en undskyldning..........;o)

Don Kafai
06-04-2009, 20:02
Tør dog øjnene.

Ej, jeg skal nok tage mig lidt mere sammen, men for lige at komme med en undskyldning, så har min computer (og internet) drillet mig en del på det sidste, men nu skulle det være i orden.

Porto kampen kommer om indenfor en times tid, mens Sunderland-kampen nok skal komme på i løbet af onsdagen. Så kan jeg undgå kritik for en kort stund :D

Glory Man United
06-04-2009, 20:53
Tør dog øjnene.

Ej, jeg skal nok tage mig lidt mere sammen, men for lige at komme med en undskyldning, så har min computer (og internet) drillet mig en del på det sidste, men nu skulle det være i orden.

Porto kampen kommer om indenfor en times tid, mens Sunderland-kampen nok skal komme på i løbet af onsdagen. Så kan jeg undgå kritik for en kort stund :D

Hvem er det liiiiiiiiiige, der skal tørre øjnene? :lolol:

Don Kafai
06-04-2009, 21:00
Hvem er det liiiiiiiiiige, der skal tørre øjnene? :lolol:

Hvor er det trist du altid ligger nr. 1 når jeg retter stillingen.

Glory Man United
06-04-2009, 21:01
Hvor er det trist du altid ligger nr. 1 når jeg retter stillingen.

Tænk det siger mine Fools venner også :trophy:

Glory Man United
19-08-2009, 08:25
Jeg tippede 1-0 mod Birmingham med Rooney som 1. målscorer. Hvad gav det af points Kafai? :D

Fletcherfan
08-09-2009, 16:52
Bliver der nogen dsr konkurrence snart???

Glory Man United
26-12-2009, 08:11
2-0, Ronaldo