PDA

Se fuld version : Årets træner i Danmark

Glory Man United
23-10-2007, 16:31
http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=141465

De nominerede er:

MORTEN WIEGHORST
FC Nordsjælland

OVE CHRISTENSEN
Vejle Boldklub

KENT NIELSEN
AC Horsens

STÅLE SOLBAKKEN
FC København

ERIK RASMUSSEN
FC Midtjylland

Håber ved gud, at det bliver Erik Rasmussen eller Morten Wieghorst. Ståle skal vel blive mester med det hold, han har. Men det er røvsyg bold, han disker op med. Kent Nielsen...det er vel ingen overraskelse længere, at Horsens er i Superligaen? Ove Christensen...arrghhh landets bedste træner kan vel ikke befinde sig i den næstbedste række?

JakobR
23-10-2007, 16:35
Utroligt, hvis det bliver Ståle. Jeg synes ikke han har fået det maximale ud af sin trup. De spiller kedeligt, og deres angreb imponerer mig ikke rigtigt. Specielt ikke, når man tænker på, at de har en tidligere Chelsea-mand på kanten og en tidligere Aston Villa-mand i angrebet, som supleres med en anden landsholdsangriber, Morten Nordstrand.

Tilgengæld har Vejle da virkelig kørt derud i første division, hvilket de fik kronet med en sejr over Nordsjælland i pokalturneringen. På nær enkelte svipsere (uafjort mod Kolding, og udebanenederlag til Fredericia), så har deres sæson været så godt som fejlfri.

Ac Horsens har også virkelig oppet sig, må man sige. Man regnede lidt med, at det var dem, der endnu engang skulle fedte uafgjorte hjem, og dermed redde sig fra nedrykning.

Fcm har også gjort det godt, men synes ikke rigtigt de imponerer. Det er lidt som om, at de ikke kan, når det gælder. Hvilket vel også blev udstillet i sidste spillerunde, med en 2-2 mod Esbjerg. En kamp, hvor de med en sejr, kunne have taget førstepladsen.

EDIT: Opdateret med mere uddybelse.

KennyN
23-10-2007, 17:26
Håber på Erik Rasmussen eller Morten Wieghorst. Begge er dygtige trænere, som giver de unge talenter chancen og samtidig står for noget god og seværdig fodbold.
Ståle er den med bedste resultater, og har haft europæisk succes sidste år, med CL deltagelse. Men mangler alligevel en smule i spillet, før han er helt i toppen af Europas unge trænere..

Don Kafai
23-10-2007, 17:27
Kent Nielsen må have den pris.
Han har skabt et hold der ligger i toppen i Superligaen ud af ingenting.

Wieghorst er outsideren, der med positiv og offensiv fodbold har skabt Danmarks svar på "Arsenal"..

Kofoed
23-10-2007, 17:40
Erik rasmussen skal ha den pris.. mener han er danmarks bedste træner og kommende landstræner når han en dag stoppe hos FCM hvilket han for øvrigt nok vil gøre om et par år..

JakobR
23-10-2007, 17:49
Kan man ikke tilføje afstemninger til topics, som man kunne på det gamle forum?

Martinsen
23-10-2007, 18:23
Har de fuldstændig glemt at nominere Køhlert?;)

Håber det bliver Wieghorst, han har på papiret et hold der burde lægge nær bunden, men han formår at få dem til at yde vel nærmest over deres evne hver gang. Og tilmed spiller de flot fodbold

The One
23-10-2007, 18:33
Hvor faen er Ove P...:Bouncing:

JDK
23-10-2007, 20:15
Helt klart Ove Christensen - han var ved at holde VB oppe i 2007 af sidste sæsons Superliga, hvilket fra start af lignede en umulig opgave (havde han fået posten fra vinterpausen af, ville han havde reddet VB!), plus han i denne sæson er startet fornemt i 1. division, og har fået VB til at ligne et sikker SAS-Liga mandskab næste sæson

ChristianR
26-10-2007, 12:20
Helt klart Ove Christensen - han var ved at holde VB oppe i 2007 af sidste sæsons Superliga, hvilket fra start af lignede en umulig opgave (havde han fået posten fra vinterpausen af, ville han havde reddet VB!), plus han i denne sæson er startet fornemt i 1. division, og har fået VB til at ligne et sikker SAS-Liga mandskab næste sæson

Enig. hvis der er nogen der har vendt et hold er det den mand. Han har virkelig formået at gøre et tabende hold til et vindende hold. Og jeg tror ligesom dig også, at han havde reddet Vejle, hvis ahn var kommet til lidt før. Deres magtdemonstrationer i 1. division med bl.a. 8-0 sejren over HIK og 4-2 sejren over Sønderjyske vidner om imponerende flot angrebsfodbold.

Heller ikke at forgelmme at de i pokalen, slog en af mine andre favoritter Mortens Wieghorsts hold med 2-1. Minusset skulle dog så være, som en allerede har nævnt, at den bedste træner vel ikke skal findes i næstbedste række. Men alt tyder vel også på, han ikke er der ret længe;)

RAppel
26-10-2007, 13:02
Hvor er Erik Hamrén? Aab har mistet Winsness, Würtz og Jimmy Nielsen. Alle tre bærende kræfter på holdet fra sidste sæson. Synes sgu det er imponerende at vi spiller op med hols som FCK og FCM!

EDIT: Desuden var vi forårets bedste hold og har spillet os videre til UEFA-cuppen. Ja jeg forstår det ikke :?:

JDK
26-10-2007, 13:04
Hvor er Erik Hamrén? Aab har mistet Winsness, Würtz og Jimmy Nielsen. Alle tre bærende kræfter på holdet fra sidste sæson. Synes sgu det er imponerende at vi spiller op med hols som FCK og FCM!

og ikke at forglemme kvalifikation til gruppespil i UEFA-cuppen ;) men måske er det fordi, der er så megen tale om at han er på vej til en anden klub? :confused:

RAppel
26-10-2007, 13:19
og ikke at forglemme kvalifikation til gruppespil i UEFA-cuppen ;) men måske er det fordi, der er så megen tale om at han er på vej til en anden klub? :confused:

He he, du nåede ikke at se min EDIT :p

Skal han til en anden klub? Åh nej :(

Bonde15
26-10-2007, 14:11
Erik Rasmussen. Han har gjordt FCM til et midterhold, og skabt unge talenter i form af Simon Kjær og Salami :D

HamudiiC
26-10-2007, 14:58
Erik Rasmussen. Han har gjordt FCM til et midterhold, og skabt unge talenter i form af Simon Kjær og Salami :D

FCM er da noget mere end et midterhold?
Jeg syntes at Erik Hamrén mangler. Han burde vinde.

Gumpe
10-12-2007, 21:56
FCM er da noget mere end et midterhold?
Jeg syntes at Erik Hamrén mangler. Han burde vinde.

Ja han har tilført meget til AaB. Både ført dem til Uefa-cuppens gruppespil og en midlertidig førsteplads i SAS-Ligaen. Det må siges at være flot.

Selvom jeg er FCK-fan, så har jeg stor respekt for AaB og ikke mindst Hamrén. Hvis man skal sammenligne Ståle og ham, så vil jeg sige, at Hamrén er bedst lige for tiden.

Ståle har klart det bedste hold, og han har resourcerne til at skabe et vinderhold. Det har Hamrén ikke, og derfor er det utroligt flot, hvad han har ført AaB til.

Dermed har jeg ikke sagt, at Ståle er en dårlig træner. Han har stadig nogle utrolig kvaliteter, og det skal man huske på. Ham vil jeg sætte på en andenplads, og min top 3 skulle nok se sådan ud:

1: Erik Hamrén
2: Ståle Solbakken
3: Erik Rasmussen

(Der må være noget med det fornavn ;) )

Dahlmann
11-12-2007, 09:22
der er igen tvivl om at det er kent nielsen der er årets træner... hvis man kigger på den trup ac horsens har, er han den der har fået klart mest ud af sin trup... før sæsonen havde jeg tippet horsens til at ligge nede omkring nedrykningsstregen, i stedet har de overrasket mig, og alle andre ved at ligge på en flot 3. plads... der er ingen tvivl om at det er kent nielsen der er årets træner...

Glory Man United
11-12-2007, 09:26
Troede Årets Træner var fundet d. 12/11 :confused:

Kjizzle
11-12-2007, 09:44
der er igen tvivl om at det er kent nielsen der er årets træner... hvis man kigger på den trup ac horsens har, er han den der har fået klart mest ud af sin trup... før sæsonen havde jeg tippet horsens til at ligge nede omkring nedrykningsstregen, i stedet har de overrasket mig, og alle andre ved at ligge på en flot 3. plads... der er ingen tvivl om at det er kent nielsen der er årets træner...

Personligt synes jeg ikke Kent Nielsen er årets træner. Han fik prisen i 2006 hvor han overraskede alt og alle. Men inden sæsonen havde jeg forventet at Horsens ville ligge rimelig godt til - omend ikke nr. 3. Jeg tror bare Horsens har svært ved at komme af med deres ny som et bundhold og derfor vil overraske de fleste som ikke lige har fulgt lidt med i deres kampe.

Kjizzle
11-12-2007, 09:46

Jeg mener også Årets Træner er fundet. Er ret sikker på at den blev uddelt til Dansk Fodbold Awards eller hvad det nu hed :)

http://da.wikipedia.org/wiki/%C3%85rets_Tr%C3%A6ner

Dahlmann
11-12-2007, 14:30

artiklen der linkes til er også fra d. 23 oktober, men derfor kan man nu stadig godt være uenige med valget af ståle solbakken som årets træner (hvilket jeg er).. jeg ved så ikke hvorfor gumpe fandt tråden frem igen, men han har vel gjort det af en eller anden grund...