PDA

Se fuld version : Uniteds legendariske 7'ere

United DK
18-10-2007, 21:12
Best, Robson, Cantona, Beckham og Ronaldo
http://www.youtube.com/watch?v=l8G3PbHCdsU&mode

Thomas
18-10-2007, 22:46
Ingen tvivl om, at nr. 7 er det mest legendariske trøjenummer i United.. Det som Best gør mod målmanden i starten, er det stadig 'lovligt'? Jeg mindes Solskjaer gjorde det samme i sidste sæson, men der blev der dømt frispark til målmanden? Jeg kan ikke huske hvilken kamp, men hvis der er nogen, der kan, så må de godt lige fortælle det :)

Sivebæk
18-10-2007, 23:09
Det var mod Middlesbrough. Uzbekistan forsøgte det samme mod Ecuador i VM-kvalen, men også der blev målet annulleret.
Steffen Højer fik et sådant mål godkendt mod FCM, fordi dommeren ikke så situationen. FCM vandt 2-1 ;)

JDK
19-10-2007, 01:01
Uha da, nr. 7 har været meget igennem i United's historie! nogle dejlige klip og minder der bliver bragt frem i dette videoklip :devill:

United DK
19-10-2007, 05:56
Det som Best gør mod målmanden i starten, er det stadig 'lovligt'?

Jeg mindes at have set et længere klip af episoden, hvor man ser målet blive annulleret.

EDIT: Sakset fra Wikipedia:

On 15 May 1971, Best scored possibly his most famous "goal" of his career at Windsor Park in Belfast against England. As Gordon Banks, the English goalkeeper, attempted to kick the ball downfield, Best kicked the ball out of his hands over his head. The famous duo scrambled towards the net but Best outpaced Banks and headed the ball into the empty goal. His effort was disallowed for ungentlemanly conduct by a referee whose back had been turned away from the incident.

Dines
19-10-2007, 09:05
Ingen tvivl om, at nr. 7 er det mest legendariske trøjenummer i United.. Det som Best gør mod målmanden i starten, er det stadig 'lovligt'? Jeg mindes Solskjaer gjorde det samme i sidste sæson, men der blev der dømt frispark til målmanden? Jeg kan ikke huske hvilken kamp, men hvis der er nogen, der kan, så må de godt lige fortælle det :)

Så vidt jeg ved, så er det stadig lovligt, når målmanden har sluppet bolden, når han skal sparke ud. Stadig vælger de fleste dommere at give frispark til målmanden åbenbart. Ellers meget fed film om store legender. :)

footyfanatic
09-12-2007, 19:50

Nej det er ikke lovligt :) Hvis ikke der var musik over ville du kunne høre at dommeren pointerer at der er blevet dømt frispark :(

Kjizzle
09-12-2007, 21:12
Det er nu meget sjovt at Best bliver kaldt en 7'er når han i de fleste klip spiller med nummer 11 på ryggen :D

United DK
09-12-2007, 21:30
Det er nu meget sjovt at Best bliver kaldt en 7'er når han i de fleste klip spiller med nummer 11 på ryggen :D

Ja, men Bryan Robson spillede også med nr. 13 i sine sidste sæsoner, og Cantona spillede også nogengange med nr. 9 i Europa Cup-kampe, ligesom Beckham også spillede med både nr. 24 og nr. 10, inden han fik trøje nr. 7, efter Cantonas karrierestop i 1997.

Manchester United
15-12-2007, 13:01
Helt klart er 7'eren det bedste, har nemlig også fødselsdag den 7"Rocking"