PDA

Se fuld version : Old Trafford anno 1979

United DK
16-10-2007, 12:35
Meget har ændret sig...

http://www.youtube.com/watch?v=nsTXjPDMf1o&NR=1

JakobR
16-10-2007, 12:40
Nu er Old Trafford bare moderniseret i hoved og røv ligesom alle andre fodboldstadions. Der var nu en særlig charme dengang.

Glory Man United
16-10-2007, 12:42
Meget har ændret sig...

http://www.youtube.com/watch?v=nsTXjPDMf1o&NR=1

Glemmer aldrig dengang, hvor man skulle være lykkelig for at se United 2 gange i løbet af en sæson i DRs Sportslørdag....:D

JDK
16-10-2007, 13:06
Der var helt klart en særlig charme over stadionet dengang, men med udviklingen taget i betragtning, så synes jeg også stadig at der er en særlig charme over Old Trafford endnu, i forhold til mange andre stadions verden over

United-Allan33
16-10-2007, 13:15
Glemmer aldrig dengang, hvor man skulle være lykkelig for at se United 2 gange i løbet af en sæson i DRs Sportslørdag....:D

Det har du helt ret i... Og før Sportslørdag begyndte i November kunne man først hører resultatet kl 1815 på telefonsporten på 0052... Og hvem der havde scoret, skulle man nogen gange vente med til søndag morgen... Og at se klip fra kampe, var allerhøjest kun kampe mod Liverpool i sporten søndag aften kl 2230... Åhhh hvor jeg elskede sportslørdag....

Det var tider dengang.

Nu kan man se hver en United kamp hvis man har lyst...

Jeg er faktisk i tvivl om hvad jeg foretrækker, der var noget romantisk over det i gamle dage..

Glory Man United
16-10-2007, 13:23
Det har du helt ret i... Og før Sportslørdag begyndte i November kunne man først hører resultatet kl 1815 på telefonsporten på 0052... Og hvem der havde scoret, skulle man nogen gange vente med til søndag morgen... Og at se klip fra kampe, var allerhøjest kun kampe mod Liverpool i sporten søndag aften kl 2230... Åhhh hvor jeg elskede sportslørdag....

Det var tider dengang.

Nu kan man se hver en United kamp hvis man har lyst...

Jeg er faktisk i tvivl om hvad jeg foretrækker, der var noget romantisk over det i gamle dage..

Hadede Liverfool mere dengang, for de vandt næsten alt :rant:
Men spillere som Sammy McClroy, Gordon McQueen, Joe Jordan, Mickey Thomas etc etc var heroes anyway :)

Refstrup
16-10-2007, 14:08
Jeg har ikke været på Oldtrafford, men når man ser kampe på canal+ og så bagefter kigger på den video, så kan man godt se stor forskel.
Glory du har ret i alt Liverfool vandt næsten alt den gang, men hva hjælper det når vi vinder alt nu.. Hehe :devill: Come on you reds devils !!

Andersen
16-10-2007, 15:08
Nostalgien driver ned af væggene nu.

Jeg var blandt de sidste 2.000 personer som stod op i et lille afsnit på Old Trafford til verdens bedste fodboldkamp! Selvfølgelig taler jeg om United-Blackburn i 1993. Vi stod bag det mål, hvor Ryan Riggs krøllede bolden op i hjørnet til 1-1. Det var så smukt. I min sæson nr. 19 som United fan lykkedes det endelig at blive engelske mestre.

"We'll never die" har siden aldrig blevet sunget så smukt og sandsynligvis aldrig i så lang tid. Jeg vil tro et kvarters tid uden pause, det smukkeste jeg nogensinde har hørt. Folk græd. Folk krammede hinanden. Jeg græder endnu.

Cap
16-10-2007, 16:16
Der var helt klart en særlig charme over stadionet dengang, men med udviklingen taget i betragtning, så synes jeg også stadig at der er en særlig charme over Old Trafford endnu, i forhold til mange andre stadions verden over

Skulle til at skrive det samme - synes stadig Old Trafford er mere end bare et stadion. Specielt hvis man sammenligner det med Camp Nou f.eks. hvilket er et ufattelig kedeligt stadion (var der i sommers da jeg var en tur forbi Barcelona bl.a.).

JakobR
16-10-2007, 16:32
Det, der gør et stadion fedt, er jo ikke flotte arkitekt-tribuner og alt muligt lir. Det, der gør et stadion fedt, er dens fans og den atmosfære de kan skabe.

Oscar
16-10-2007, 16:46
Det, der gør et stadion fedt, er jo ikke flotte arkitekt-tribuner og alt muligt lir. Det, der gør et stadion fedt, er dens fans og den atmosfære de kan skabe.

Det bliver da hjulpet godt på vej, hvis stadionet er unikt, og det kan være med til at skabe en fælles følelse hos alle fans.. At manager boksen på Old Trafford er i mursten istedet for et skur og nogle gamle have møbler som andre stadions, giver selvfølgelig noget. Det gør i hvert fald hele stadion oplevelsen mere speciel, da det ikke bare er en bunke industri der er knaldet op...

United DK
16-10-2007, 16:55
Et af de stadions, der lider under de moderne tider, er Wembley. Det gamle (http://www.fussballtempel.net/uefa/ENG/Wembley.html) var meget federe, og atmofæren var klart bedre end på det nye stadion, som bare er endnu et af de her sjæleløse stadions. Selvom jeg ikke er Liverpool-fan, så synes jeg også det er ærgerligt, at Liverpool forlader Anfield, for at rykke ind i deres nye varehus af et stadion, men det er jo desværre udviklingen.

EDIT: Jeg savner også Highbury, for Emirates Stadium er sgu noget specielt, og det pynter heller ikke, at stadionet har et sponsornavn.

JakobR
16-10-2007, 17:34
Highbury, Anfield, Old Trafford, (det gamle) Wembley osv. er/var jo alle stadions man forbinder/forbandt med engelsk fodbold. Det nye Wembley bliver jo aldrig halvt så fedt som det gamle. Det gamle rummede en masse fantastiske minder, historie og lidenskab. Det nye er bare moderne og alt for... nyt.

http://i103.photobucket.com/albums/m160/jakob2006/panaramic2resizedtt9-1.jpg

Dines
16-10-2007, 17:57
Har det på samme måde som jer. Det nye Wembley og Emirates stadium mangler sjæl. Selfølgelig er stadionet flot, men det gamle rummede historie og minder, og der går lang tid før det samme kan opnås ved de nye arenaer. Derfor er det lidt surt, at Anfield bliver erstattet med Stanley Park eller hvad det nu hedder.