Se fuld version : Dansk fodbold
Don Kafai
07-10-2007, 18:54
Som udløber af diskussionen om dansk fodbold, og rivaliseringen mellem FCK og BIF, opretter jeg her en tråd til emnet Dansk Fodbold.
Her kan man diskutere dansk fodbold.
Hvorfor FCK er så suveræne pt. Hvad skal til for at rette op i BIF. Hvordan kommer vi bedre med i Europa. Osv osv..
God fornøjelse.
KennyN
Hehe, nu holder jeg jo lidt med FCN, da jeg bor i området. Så selvom det var mega ufortjent at FCN hentede point, så var det sgu dejligt. Og så lige fra FCK.
Synes det er vidunderligt at FCK ikke fik lov til at fedte den 1-0 sejr hjem, som de plejer, og dejligt at se den blærerøv nede i fck-målet vælte rundt med sit tyggegummi hængende i mundvigen. HAHA
FCK er godt nok danmarks svar på chelski. I forhold til sine konkurrenter har de voldsomme midler i ryggen, de kan slå alle i deres pågældende liga, de spiller røvsygt.
FCK køber udelukkende arbejdsheste, og så får grønkjær lov til at være anderledes som den eneste. Silberbauer har de også i fodboldmæssig forstand voldtaget, og pillet de sjove ting ud af ham der var i hans AAB-tid og starten i fck, og nu er han bare en UEFA-Cup spiller med taktisk forståelse og ikke en eneste dribling. Hvor jeg dog også glæder mig til at se dem lavet et gennemspillet eller teknisk præget mål, istedet for det konstant er betinget af en dødbold hvor der kommer 4 meter og ca 180 kg midterforsvar hamrende ind i bolden. De er så kedelige at jeg ikke kan forstå deres publikum ikke reagere. Men okay 3 point er 3 point vil i nok sige
United DK
08-10-2007, 07:05
De er så kedelige at jeg ikke kan forstå deres publikum ikke reagere.
Det gør de vel egentlig også, for de samler somregel højest 20-25.000 (med undtagelse af Brøndby-kampene), og når man tænker på, at der bor rundt regnet 1 mio. i København, og man har at gøre med Danmarks bedste hold, så er det tilskueresnit ikke særligt imponerende. Der var også kun 23.000 (tror jeg det var) mod Lens i torsdag, og det er jo heller ikke særligt meget, til en vigtig UEFA Cup-kamp.
Nu vinder FCK godt nok for det meste, men med det hold de har, så bør de også gøre det, med næsten hvilken som helst træner, og Don Ø plejer jo at have forstand på forretning, og hvis han vil have flere i Parken, så bør han nok fyrer Solbakken, selvom det vil virke lidt Real Madrid-agtigt, at fyrer en træner, der har ført holdet til 1½ mesterskab.
Det gør de vel egentlig også, for de samler somregel højest 20-25.000 (med undtagelse af Brøndby-kampene), og når man tænker på, at der bor rundt regnet 1 mio. i København, og man har at gøre med Danmarks bedste hold, så er det tilskueresnit ikke særligt imponerende. Der var også kun 23.000 (tror jeg det var) mod Lens i torsdag, og det er jo heller ikke særligt meget, til en vigtig UEFA Cup-kamp.
Nu vinder FCK godt nok for det meste, men med det hold de har, så bør de også gøre det, med næsten hvilken som helst træner, og Don Ø plejer jo at have forstand på forretning, og hvis han vil have flere i Parken, så bør han nok fyrer Solbakken, selvom det vil virke lidt Real Madrid-agtigt, at fyrer en træner, der har ført holdet til 1½ mesterskab.
jo men det er desværre også en balancegang, imellem at spille god fodbold, og være gode som dansk klubhold i Europæiske kampe. Det er INGEN tilfældighed at hold som OB og Fck klare sig godt i europa fordi de koncentere sig om ikke at inkassere, og det var og er heller ingen tilfældighed at FCM og Michael Laudrups brøndby som er 2 af de hold som har leveret det bedste fodbold i den hjemlige liga, ikke har haft evnen til at slå igennem i europa. Kan ikke pille fra Solbakken at han er den træner i FCK med de bedste meritter hvad angår europæiske resultater med et dansk hold. Men for pokker deres spil i SAS-ligaen er sygdomsfremkaldende kedeligt.
TrincoBoy
08-10-2007, 07:53
United dk og Robinho@:
Er stort set enig med jer i at FCK spiller kedeligt, men jeg må sige at I rammer ved siden af, når I synes at 20-25000 tilskuer ikke er noget særligt i forhold til hvor mange der bor i København. Der er jo også mange andre klubber i og omkring København-området ( inkl. BIF, som nok også trækker sin andel, hvad det angår tilskuer ). Jeg kan komme i tanke om mindst 10 forskellige klubber, som er mere eller mindre "københavnske".
Glory Man United
08-10-2007, 07:59
United dk og Robinho@:
Er stort set enig med jer i at FCK spiller kedeligt, men jeg må sige at I rammer ved siden af, når I synes at 20-25000 tilskuer ikke er noget særligt i forhold til hvor mange der bor i København. Der er jo også mange andre klubber i og omkring København-området ( inkl. BIF, som nok også trækker sin andel, hvad det angår tilskuer ). Jeg kan komme i tanke om mindst 10 forskellige klubber, som er mere eller mindre "københavnske".
HVis du trækker f.eks. Brøndby og Lyngby med som københavnere, bor der over en million. Så er godt 20.000 altså ikke meget!
BIF er en københavnerklub, mens Lyngby og FCN er nordsjællandske. Det vil jeg i hvert fald mene.
20.000 til FCK's hjemmekampe er vel bedre end 12.000 i Brøndby..
Glory Man United
08-10-2007, 09:55
BIF er en københavnerklub, mens Lyngby og FCN er nordsjællandske. Det vil jeg i hvert fald mene.
.....eller viser hvor mange medløberfans, der er i DK! En fusion af B1903 (under 1.000 til hjemmekampene) og KB (heller ikke mange) ;)
PerRonaldo
08-10-2007, 10:06
Det er jo ob og fcks stil at spille kompakt. Men ja det er hamrende kedeligt at se på. Jeg har været på odense stadion en del gange, og kan huske da laursen kom med hans frustrationer over fansene fordi de ikke støttede dem nok. Det hjalp også, men det kræver altså også at holdet på banen viser de vil vinde. Og det er gør de aldrig de tager selv i den danske liga mere højde for det kompakte end det offensive. Kan godt forstå ob for de har ikke en ordetlig angriber som arek også er inde på. Fck kunne hvis de gad køre alle danske hold over med god offensiv fodbold, men som robinho siger så har fck ødelagt flere spillere ved ikke at give dem lov til at lave nogle driblinger. Fck kunne da bare gøre som United, spille offensiv fodbold i ligaen og kompakt røvsyg fodbold i de europæiske kampe.
.....eller viser hvor mange medløberfans, der er i DK! En fusion af B1903 (under 1.000 til hjemmekampene) og KB (heller ikke mange) ;)
Sådan kan man jo ikke sige det. For du henviser til B1903 og KB's hjemmekampe, som var for over ti år siden. Dengang var der jo helt andre forhold end nu.
Så sådan kan man ikke sætte tingene op overfor hinanden.
Glory Man United
08-10-2007, 11:19
Sådan kan man jo ikke sige det. For du henviser til B1903 og KB's hjemmekampe, som var for over ti år siden. Dengang var der jo helt andre forhold end nu.
Så sådan kan man ikke sætte tingene op overfor hinanden.
Hmmmm måske ikke. Men var Brøndbys og FCKs roller byttet om, gad jeg godt vide, hvordan det hele stod :confused:
Hvad mener du med at deres roller byttet om.??
United DK
08-10-2007, 11:31
Er det nu også det? Der bor i følge Wikipedia 33.947 i Brøndby Kommune, mens der i følge Wikipedia bor 503.699 i Københavns Kommune. Jeg er godt klar over, at der i København ligger flere småklubber, såsom Frem og B 93, men de klubber trækker jo ikke mere end sammenlagt 3-4.000, og det er jo ikke meget, i det store hele.
Glory Man United
08-10-2007, 11:32
Hvad mener du med at deres roller byttet om.??
Hvis det var Brøndby, som lå nr. 1 og spillede Uefa Cup, samt Brøndby der lå i bunden! Så tror jeg altså ikke, der var så "mange" FCK fans
SantasLittleHelper
08-10-2007, 11:35
Hvis det var Brøndby, som lå nr. 1 og spillede Uefa Cup, samt Brøndby der lå i bunden! Så tror jeg altså ikke, der var så "mange" FCK fans Det ville da være noget af en præstation...
United DK
08-10-2007, 11:38
Hvis det var Brøndby, som lå nr. 1 og spillede Uefa Cup, samt Brøndby der lå i bunden! Så tror jeg altså ikke, der var så "mange" FCK fans
Det kan vi kun gisne om, men jeg kan huske da FCK var i krise, i midt og slut 90'erne, der var der somregel ikke mere end 10-12.000 i Parken, og nogengange var det helt nede på 6-8.000. Dengang var interessen for dansk fodbold, så heller ikke så stor, som den er i dag, men stadig er der sket en markant fremgang i tilskueretallet, siden FCK's optur i starten af det årtusinde, hvilket selvfølgelig ikke er underligt, for sådan er det jo altid, når en klub får succes.
Det er jo svært at svare på, før det i givet fald en dag skulle ske.
Men det er efterhånden ved at være lidt trættende at høre på alt det der med at FCK kun har medgangsfans mens BIF's fans er mere loyale og trofaste. Medierne er også dygtige til at snakke deres fans bedre og Faxe tribunen mere værd end den egentlig er. Lidt ligesom med Anfield stemningen, som Frimann og Werge har pisket op til verdens bedste.
UnitedDK - Man kan jo ikke holde sig til wikipedias tal over hvor mange indbyggere der er i kommunerne. Halvdelen af dem på stadion kommer fra andre kommuner. Kender mange fra Nordsjællandske kommuner som tager til Farum, Brøndby og FCK og ser fodbold. Desuden har København måske lidt mere at byde på udover fodbold end Brøndby har...
Det kan vi kun gisne om, men jeg kan huske da FCK var i krise, i midt og slut 90'erne, der var der somregel ikke mere end 10-12.000 i Parken, og nogengange var det helt nede på 6-8.000. Dengang var interessen for dansk fodbold, så heller ikke så stor, som den er i dag, men stadig er der sket en markant fremgang i tilskueretallet, siden FCK's optur i starten af det årtusinde, hvilket selvfølgelig ikke er underligt, for sådan er det jo altid, når en klub får succes.
Dansk fodbold har som du siger været inde i en stor udvikling siden år 2000. Mere tv og presse dækning har øget interessen markant. Desuden er der kommet mange flere penge ind i det, flere dygtige trænere og spillere fra udlandet osv osv.
Så det er svært at sammenligne med hvordan det var for 8 år siden..
Desuden er det naturligt der kommer flere fans til klubber med succes. Se blot på medlemstallet i MUSCSB efter the treble sæsonen. Der kom jo et kæmpe boom der, men siden er det blevet mere udjævnet..
FCK har ligeledes været inde i en rivende udvikling som klub og selskab siden år 2000. De har også gjort meget for at trække flere til tribunerne, såsom familietribune, underholdning og meget mere. Så tror ikke udelukkende det skyldes succes på banen..
United DK
08-10-2007, 11:43
UnitedDK - Man kan jo ikke holde sig til wikipedias tal over hvor mange indbyggere der er i kommunerne. Halvdelen af dem på stadion kommer fra andre kommuner. Kender mange fra Nordsjællandske kommuner som tager til Farum, Brøndby og FCK og ser fodbold.
Det er nok rigtigt nok, men jeg vil stadig vædde med, at der er flere lokale på stadion, end der er udefrakommende, og derfor er 12.000 på Brøndby Stadion, stadig bedre end 20.000 i Parken.
Desuden har København måske lidt mere at byde på udover fodbold end Brøndby har...
Nu er jeg ikke så kendt i København, men udover fodbold, er der vist kun håndbold, og den lille hal, som FCK's herre og kvindehold spiller i, kan da højest rumme et par tusinde, vil jeg gætte på.
Nu er jeg ikke så kendt i København, men udover fodbold, er der vist kun håndbold, og den lille hal, som FCK's herre og kvindehold spiller i, kan da højest rumme et par tusinde, vil jeg gætte på.
Der kan vist være et par tusinde i den håndboldhal ja. Men derudover er der også ishockey og andet sport. Samt en del mere kultur og fritidsaktiviteter i KBH.. Men lad nu det ligge..
United DK
08-10-2007, 11:57
Der kan vist være et par tusinde i den håndboldhal ja. Men derudover er der også ishockey og andet sport. Samt en del mere kultur og fritidsaktiviteter i KBH.. Men lad nu det ligge..
Ishockey i København? Hvad hedder den klub?
Glory Man United
08-10-2007, 11:58
Men det er efterhånden ved at være lidt trættende at høre på alt det der med at FCK kun har medgangsfans mens BIF's fans er mere loyale og trofaste. Medierne er også dygtige til at snakke deres fans bedre og Faxe tribunen mere værd end den egentlig er. Lidt ligesom med Anfield stemningen, som Frimann og Werge har pisket op til verdens bedste.
UnitedDK - Man kan jo ikke holde sig til wikipedias tal over hvor mange indbyggere der er i kommunerne. Halvdelen af dem på stadion kommer fra andre kommuner. Kender mange fra Nordsjællandske kommuner som tager til Farum, Brøndby og FCK og ser fodbold. Desuden har København måske lidt mere at byde på udover fodbold end Brøndby har...
Ikke så svært....da FCK rodede rundt midt i rækken, kom der ikke 20.000
Ishockey i København? Hvad hedder den klub?
Hvidovre, Rødovre og Herlev.. Ligger alle i Storkøbenhavn.. Men det er ikke klubber som trækker mange tilskuere..
Glrory Man United - Nu er det også ved at være en hel del år siden FCK lå og rodede rundt i midten af rækken. Siden da er der sket meget i dansk fodbold..
Martinsen
08-10-2007, 12:11
Faxe tribunen er uden tvivl danmarks suverænt bedste fan tribune! den tåler overhovedet ingen sammenligning med nogle af de andre... FCK kunne skabe noget der mindede om den, hvis aberne derinde ellers kunne finde ud af at stå sammen på en tribune, men det kan de jo åbenbart ikke. I øvrigt var det fantastisk flot, at en klub i kæmpe krise fra sjælland kan trække 2000 mennesker til Viborg for at se bold på udebane, hvor de ikke har vundet i så lang tid. Det er sådan noget der gør mig stolt over at være Brøndby fan.
har intet nævnt om deres tilskuertal. Tværtimod sagde jeg at jeg ikke kunne forstå at fansene ikke reagerede= altså bliver væk. For 25.000 er en pæn sjat. Men synes ikke engang de fortjener at spille for 5000
Glory Man United
08-10-2007, 12:18
Hvidovre, Rødovre og Herlev.. Ligger alle i Storkøbenhavn.. Men det er ikke klubber som trækker mange tilskuere..
Glrory Man United - Nu er det også ved at være en hel del år siden FCK lå og rodede rundt i midten af rækken. Siden da er der sket meget i dansk fodbold..
Er vel 6-7 år siden. Don Ø var chef, de spillede i Parken og det var 11 mod 11. Ellers er den enest forskel vel, at FCK er blevet bedre. Og fansene er så fulgt med....det er det jeg kalder "medløbsfans"
EDIT: Skal siges, at jeg IKKKE er Brøndby fan. Derimod gætter jeg stærkt på, at du er FCK fan :)
Det er jo helt med vilje at de ikke står på samme tribune. Det er for at kunne få bedre kulisse, mere samspil mellem de to tribuner samt dermed bedre stemning..
Martinsen
08-10-2007, 13:49
Det er jo helt med vilje at de ikke står på samme tribune. Det er for at kunne få bedre kulisse, mere samspil mellem de to tribuner samt dermed bedre stemning..
nå? Mener da bestemt at den nye tribune blev skabt fordi UC ikke mente, at de officielle på nedre C skabte stemning! men du har sikkert ret, det lyder bare kikset når de fra tid til anden har gang i hver sin sang:lolol: Og i øvrigt synes jeg ikke det har skabt bedre stemning, tværtimod. Der er meget god stemning hos UC, men Nedre C er efterhånden faldet helt af på den synes jeg. Temmelig sikkert en konsekvens af at UC som sagt flyttede ud.
Andersen
08-10-2007, 15:04
FCK = Chelsea.
De køber begge deres såkaldte fans og spiller begge dødsygt, men meget ofte effektivt bold.
United DK
08-10-2007, 15:49
Faxe tribunen er uden tvivl danmarks suverænt bedste fan tribune! den tåler overhovedet ingen sammenligning med nogle af de andre... FCK kunne skabe noget der mindede om den, hvis aberne derinde ellers kunne finde ud af at stå sammen på en tribune, men det kan de jo åbenbart ikke. I øvrigt var det fantastisk flot, at en klub i kæmpe krise fra sjælland kan trække 2000 mennesker til Viborg for at se bold på udebane, hvor de ikke har vundet i så lang tid. Det er sådan noget der gør mig stolt over at være Brøndby fan.
Puha, jeg får brækfornemmelser...
Du lyder som en Liverpool-fan, når han fortæller om hvor fantastiske Liverpools fans er.
Det er nok rigtigt nok, men jeg vil stadig vædde med, at der er flere lokale på stadion, end der er udefrakommende, og derfor er 12.000 på Brøndby Stadion, stadig bedre end 20.000 i Parken.
Sådan kan man jo ikke sammenligne det. I Brøndby er der én klub og næsten ingen mennesker. Det er klart, at lokalbefolkningen støtter op om den klub og stort set alle på en eller anden måde interesserer sig for den, fordi de uden den bare ville være en ubetydelig forstad til Kbh. I København har man derimod mange flere ting at gå op i end FCK, og der er på ingen måde samme lokalpatriotisme som i andre byer.
Det svarer lidt til at sige, at hele London burde støtte op om og interessere sig for Arsenal, fordi det pt. er Londons bedste fodboldhold.
United DK
08-10-2007, 15:57
Sådan kan man jo ikke sammenligne det. I Brøndby er der én klub og næsten ingen mennesker. Det er klart, at lokalbefolkningen støtter op om den klub og stort set alle på en eller anden måde interesserer sig for den, fordi de uden den bare ville være en ubetydelig forstad til Kbh. I København har man derimod mange flere ting at gå op i end FCK, og der er på ingen måde samme lokalpatriotisme som i andre byer.
Er der virkelig så meget at gå op i, i vores "elskede" hovedstad?
Det svarer lidt til at sige, at hele London burde støtte op om og interessere sig for Arsenal, fordi det pt. er Londons bedste fodboldhold.
Du kan jo slet ikke sammenligne dansk og engelsk fodbold. I England holder de fleste med den lokale klub, uanset hvor dårligt denne ligger. Her i Danmark, holder folk stort set altid med byens største klub. F.eks. holder stort set alle i Århus med AGF, selvom der er udemærkede klubber som Aarhus Fremad og Brabrand.
PerRonaldo
08-10-2007, 16:18
Du lyder som en Liverpool-fan, når han fortæller om hvor fantastiske Liverpools fans er.
Det jo rigtigt... Jeg er ikke bundby fan, men jeg har været på bif stadion og det er en oplevelse i sig selv bare at være der. Har også været i parken nogle gange når de har mødt ob og det var ikke særlig imponernde, heller ikke i pokalfinalen hvor ob faktisk styrede både kampen og lægterne. Har den opfattelse at fck synger bedst i medgang.
Don Kafai
08-10-2007, 16:22
Bortset fra at han har ret i det han siger.
Det er så stort stadig at støtte op om sit hold, og rejse med til Jylland efter 1½ år uden sejr. Det er bare et bevis på Brøndby altid vil være en storklub, uanset hvordan medierne og FCK-fansene vil udstille det. Det er er ikke et spørgsmål om Brøndby kommer tilbage, det er et spørgsmål om tid. Det kan tage alt fra 1½ år til 3-4 år inden de igen er med helt fremme, og så vil fansene få belønningen for den solide støtte.
United DK
08-10-2007, 16:54
Jamen jeg er da helt enig i, at Brøndbys fans er dem, der skaber bedst stemning i SAS Ligaen, men derfor ser jeg ikke nogen grund til, at man skal gå og prale med det, og fortælle om hvor stolt man er af sig selv.
Glory Man United
08-10-2007, 17:00
Jamen jeg er da helt enig i, at Brøndbys fans er dem, der skaber bedst stemning i SAS Ligaen, men derfor ser jeg ikke nogen grund til, at man skal gå og prale med det, og fortælle om hvor stolt man er af sig selv.
Hvis man synes, at man er bedst, er det vel OK at prale med det? Også selv om janteloven findes? Ellers skulle Don Ø da hænge sig selv .....
Martinsen
08-10-2007, 17:04
nej jeg skammer mig også helt forfærdelig over at have nævnt Faxe tribunen er den bedste fan tribune i Danmark:confused: Jeg har aldrig nogensinde nævnt noget om, at jeg er stolt af mig selv ved ikke hvor du har det fra, jeg nævnte derimod at jeg er stolt over at være Brøndby fan. Du er ikke stolt over at være United fan eller hva??
Hvis du er stolt over at være United fan, synes jeg det er noget pral, og jeg får nok også brækfornemmelser!:whine:
EDIT: din signatur er da pral af værste skuffe! puha da!
United DK
08-10-2007, 17:14
Hvis man synes, at man er bedst, er det vel OK at prale med det? Også selv om janteloven findes? Ellers skulle Don Ø da hænge sig selv .....
Ja, man kan prale af sit hold, men at prale af sig selv, det kan jeg ikke se nogen idé i.
morten k
08-10-2007, 17:18
Jeg synes der er flere faktorer mht til både FCK og Brøndby der bliver udeladt.
Brøndby skabte sig en kæmpe fanbase i _hele_ Danmark, da de sidst i 80'erne og starten af 90'erne havde en ufattelig sportslig fremgang og den hjemlige konkurrence var mindre end middelmådig. Derfor har de idag en masse fans at trække på - og jeg tror det er skudt langt over målet at tro at halvdelen på stadion er fra Brøndby Kommune, selv idag.
Og så glemmer man vist også lidt hvordan Brøndbyernes IF blev dannet. Kommunen kom med et særdeles rundhåndet incitament til at slå Brøndbyøster og Brøndbyvester sammen - en detalje der vist godt kan sammenlignes lidt med FCKs fødsel. At det bare skete for mange år siden (1964) burde være ligegyldigt. (http://www.brondbyerne.1go.dk/)
Før FCKs fødsel var der ikke i meget lang tid en klub i København/Storkøbenhavn der havde meget at byde på, hvis vi lige ser bort fra den opblomstring fra B1903, der gav grobunden for fusionen.
Lige pludseligt var det et fodboldhold der var værd at se i København for dem der følte sig som københavnere og ikke følte specielt meget samværd med det der skete syd for Roskildevejen. Vi har alle på et tidspunkt valgt klub fordi der var et eller andet der imponerede os ved klubben. Hvad det er og var, er mig ligegyldigt så længe man har holdt ved.
Og i den forstand er FCK stadig en ny klub. De har langsomt men sikkert udviklet deres fanbase, og børn der vokser op i København idag har et umiddelbart tilhørsforhold til en klub i den bedste række.
Det er ikke underligt at Brøndby stadig kan levere en forholdsmæssigt mere imponerende tilskuerskare i den sammenhæng. Sagen er bare at FCK slet ikke har udtømt det potentiale der ligger i deres eget motto om at være "Byens Hold". Mens Brøndby fik en konkurrent, der sportslig succes upåagtet, roligt og sikkert har gravet ud i deres tidligere fanbase.
At der er flere på lægterne i Parken idag skyldes på ingen måde kun at de igen har fået etableret sig som et fast storhold, men er også en simpel udvikling for sådant et sportsligt lokomotiv i lokalsamfundet som først blev opfundet for ca 15 år siden.
Og ja, man kan godt spørge mistroisk til hvad der kan være så fantastisk ved vores hovedstad at det kan trække folk væk fra fodbolden og FCK i særdeleshed.
Det kræver vist kun at man tjekker lidt op på det lokale kultur og sportsudbud.
Kan godt være man godt kan lide at bo på landet, men man skal vist være noget enøjet for ikke at kunne se at der, selv pr capita, trækkes langt mere i folk i København. Antallet af klubber, koncertsteder, biografer, andre sportsgrene er så utroligt meget højere pr km^2 at det slet ikke kan sammenlignes. På trods af FCKs stigende status, så skinner deres stjerne slet ikke så klart i København, som Brøndby IF gør på Vestegnen.
Som en kommentar omkring ishockeyklubberne er det måske værd at bemærke at en stor del af den første hårde kerne i BIFs supportere var kernen af Rødovres ishockeysupportere der fandt noget at lave om sommeren også. Mere lokalt var det altså heller ikke.
At sammenligne FCK med Chelsea er helt forrykt. FCKs økonomiske formåen er skabt af organisationen omkring klubben for at sikre stabilitet - ikke af en rigmand med bundløse lommer. Brøndby prøvede PRÆCIS det samme, de klokkede bare i det med Interbank og fik formøblet finanser og ikke mindst gode muligheder for at gøre samme.
Ja, det er stadig imponerende at der kommer så mange til BIFs kampe både ude og hjemme. Men det betyder altså ikke at der er noget galt med FCK. BIF har 25 års forspring.
Glory Man United
08-10-2007, 17:20
Ja, man kan prale af sit hold, men at prale af sig selv, det kan jeg ikke se nogen idé i.
Nu ser jeg så ikke situationen som "Sig selv", da man er sammen med mange tusinder!
Jeg er ikke selv fan af nogen klub i DK og kan snart ikke huske, hvornår jeg sidst så en suppeliga kamp. Men kan da godt forstå, at Brøndby fansene er stolte af sig selv, og synes de er de bedste!
United DK
08-10-2007, 17:26
nej jeg skammer mig også helt forfærdelig over at have nævnt Faxe tribunen er den bedste fan tribune i Danmark:confused: Jeg har aldrig nogensinde nævnt noget om, at jeg er stolt af mig selv ved ikke hvor du har det fra, jeg nævnte derimod at jeg er stolt over at være Brøndby fan. Du er ikke stolt over at være United fan eller hva??
Jeg er ikke stolt over, at være United-fan, men jeg er stolt af klubben, fordi den har klaret sig så godt, igennem mange år.
Hvis du er stolt over at være United fan, synes jeg det er noget pral, og jeg får nok også brækfornemmelser!:whine:
Fint, så husk at nå ud (op eller ned) på toillet. ;)
EDIT: din signatur er da pral af værste skuffe! puha da!
Nu skal man tage den signatur med et gran salt, for jeg er naturligvis ikke 100% sikker på mesterskabet, men vi er i 90'erne. ;)
Martinsen
08-10-2007, 17:34
Jeg er ikke stolt over, at være United-fan, men jeg er stolt af klubben, fordi den har klaret sig så godt, igennem mange år.
nå sådan er vi jo så forskellige, for jeg er både stolt over at være Brøndby, og United fan og sådan vil det altid være:)
Jeg var inde og se FCK-FCN igår og under den usædvanligt kedelige kamp(FCK), havde jeg god tid til at kigge lidt på stadion og publikum, og fuck hvor det skuffer mig hvor lidt FCN fans der var på stadion.. Jeg er hverken FCK eller FCN men far havde fået fribilletter og det siger man jo ikke nej til.. Men FCN(Farum) er altså ikke mere end 30 minutter's tid fra parken, og derfor skuffer det mig meget at de ikke kan samle mere end et par hundrede fans, på udebaneafsnittet!!! er det mig der forlanger for meget.. ved godt de nok ikke har 25-30,000 faste "fans" ligesom fck, men det er trods alt en af de største kampe FCN kan spille, om man vil det eller ej.. Bare lidt brok herfra.. hva mener i??
PerRonaldo
08-10-2007, 18:35
Jeg var inde og se FCK-FCN igår og under den usædvanligt kedelige kamp(FCK), havde jeg god tid til at kigge lidt på stadion og publikum, og fuck hvor det skuffer mig hvor lidt FCN fans der var på stadion.. Jeg er hverken FCK eller FCN men far havde fået fribilletter og det siger man jo ikke nej til.. Men FCN(Farum) er altså ikke mere end 30 minutter's tid fra parken, og derfor skuffer det mig meget at de ikke kan samle mere end et par hundrede fans, på udebaneafsnittet!!! er det mig der forlanger for meget.. ved godt de nok ikke har 25-30,000 faste "fans" ligesom fck, men det er trods alt en af de største kampe FCN kan spille, om man vil det eller ej.. Bare lidt brok herfra.. hva mener i??
Det er vel egenltig meget normalt at der ikke flere udebanefans, medmidre det er noget meget speciet, det kender jeg da selv med ob.
I den sammenhæng vil jeg lige tilføje: Hold op, hvor var der en kanon stemning på Aalborg Stadion i kampen mod Sampdoria. Det er klart det bedste, jeg personligt har oplevet i Aalborg.
Holmskov
08-10-2007, 20:17
Spillemæssigt er FCK langt fra overlegen. Der fører FCM og lige pt Aab. De spiller flot fodbold og skaber mange chancer.
FCK har en evne, som vel kun et tophold besider, at vinde kampe selvom de spiller ringe og kedeligt fodbold.
Så spillemæssigt syntes jeg ikke de er overlegne overhovedet.
Til grin at sammenligne FCK og Chelsea.
Chelsea har kæmpe underskud, de har en rigmand som pumper penge i klubben som ellers ville gå konkurs uden ham.
FCK har en fantastisk forretning, som ikke er afhængig af spillersalg som ellers alle andre danske klubber er det. De har en super dygtig direktion, som tænker nyt og ikke er bange for at have store visioner.
Jeg tænker her ikke blot på Flemming Østergaard, men også Jørgen Glistrup, Holmstrøm indtil han stoppede og Dan Hammer.
Uanset om man kan lide FCK og Don Ø, må man kunne anerkende at de har gjort det fantastisk flot og det de har bygget op i Danmark er enestående samt en målestok for mange andre klubber..
De spiller pt ikke super underholdene, men de vinder stadig kampene. Det er ægte storhold som gør det. Se blot på United :)
FCK hæver hele tiden overliggeren for dem selv, og dermed også for dansk fodbold. At der så er klubber som ikke kan være med, er jo ikke FCK's skyld, og de skal da ikke stoppe udviklingen, blot for at vente på de andre.
FCM og OB er på vej. De har gode trupper, nogle dygtige ledere og fine stadions. AAB er for svingende sportsligt og for afhængige af at sælge en spiller i ny og næ for at få det hele til at hænge sammen. Dermed bliver man ikke et storhold, da man hele tiden skal bygge op igen og lukke huller i stedet for at udvikle sig.
Stemningen er lige så god i Parken som alle andre steder. Nu er stadion jo væsentlig større her end de andre danske stadions. Så klart at mindre og mere intime stadions, kan virke bedre stemnings mæssigt.
timberunited
08-10-2007, 21:10
Fakta er, at FCK - ligesom København generelt - altid står først i køen, når der skal uddeles støtte fra det offentlige. Således nasser klubben på hele Danmarks nationalstadion. Og her er vi unikke i Danmark. Normalt er det dyd for et fodboldforbund at have sit eget stadion som fx i England. Ellers fordeler man kampene over hele landet - som fx i Tyskland.
Så under alle omstændigheder har FCK en fordel i forhold til alle andre klubber i Danmark, og de burde de holde sig for gode til. De burde investere i eget fodboldstadion. De har pengene nu.
United DK
08-10-2007, 21:12
Hvis folk ikke så AGF-AaB, så er de virkelig gået glip af noget. Fantastisk kamp!
Fakta er, at FCK - ligesom København generelt - altid står først i køen, når der skal uddeles støtte fra det offentlige. Således nasser klubben på hele Danmarks nationalstadion. Og her er vi unikke i Danmark. Normalt er det dyd for et fodboldforbund at have sit eget stadion som fx i England. Ellers fordeler man kampene over hele landet - som fx i Tyskland.
Så under alle omstændigheder har FCK en fordel i forhold til alle andre klubber i Danmark, og de burde de holde sig for gode til. De burde investere i eget fodboldstadion. De har pengene nu.
FCK har jo købt Parken, og ikke fået den foræret..
PerRonaldo
08-10-2007, 21:22
Fck prøver jo ikke at spille offensiv fodbold.. De står jo med 8 mand bag bold konstant og så sætter de deres lid til grønkjær for han er den eneste der har licens til at drible. Hvor tit ser vi fck over højrekanten? Aldrig det er altid over venstre kanten og selvom silberbauer kan drible så får han ikke lov for han skal dække af på midten.. De har egentlig spillerne til at gøre det, men modsat united så prøver de ikke engang på det, det hadnler altid om at holde nullet og spille chelsea bold. Det er så hamrende kedeligt at se på og det eneste våben de har er grønkjær og deres dødbolde, ærgeligt når man tænker på de har atiba, silber og sionko som også er rigtig gode kreative, men de skal tænke på at forsvare mere end angribe!
Hvis folk ikke så AGF-AaB, så er de virkelig gået glip af noget. Fantastisk kamp!
Ja fantastisk kamp.
Næsten synd for AGF de ikke får mere ud af det, for de var med i en glimrende kamp.
AAB skal stå bedre defensivt i UEFA Cuppen, som mod Sampdoria, hvis de vil gøre det godt der.
Men underholdende og god kamp i Århus..
Fck prøver jo ikke at spille offensiv fodbold.. De står jo med 8 mand bag bold konstant og så sætter de deres lid til grønkjær for han er den eneste der har licens til at drible. Hvor tit ser vi fck over højrekanten?
Det passer jo bestemt ikke. Se på Sionko, han har været en af deres bedste i efteråret. Han har masser af power i støvlerne, laver mpl og assist.
Silberbauer har endnu ikke ramt sidste sæsons form, men er som regel også en stærk spiller. Dog ikke samme type som Jesper Grønkjær.
Atiba var suveræn sidste sæson, men han mangler formen pt og hans største svaghed er skarpheden eller mangel på samme foran kassen. Hans driblinger og afleveringer er super, når han er i topform..
United-Allan33
08-10-2007, 21:31
Det sætter jo lidt visse folks fra dette forums tuderi over Uniteds spil lidt i relief. Man får ikke 3 point for at tabe 3-5..
Som AGF er det hårdt nu at have set os spille 2 kampe mod AAB, hvor vi mere end har matchet AAB, men hvor vi har tabt begge..:mad:
Hvad skal AGF forbedre for at blive i ligaen.? Og hvor trænger de til forstærkning.?
Dioh Williams virker som en god angriber, og de har lavet en god handel ved at sælge middelmådige Mike Tullberg og i stedet hente Williams. Hvis ham og Graulund kommer i gang med målene, bør de vinde nogle flere kampe snart.
Don Kafai
08-10-2007, 21:52
Hvad skal AGF forbedre for at blive i ligaen.? Og hvor trænger de til forstærkning.?
Dioh Williams virker som en god angriber, og de har lavet en god handel ved at sælge middelmådige Mike Tullberg og i stedet hente Williams. Hvis ham og Graulund kommer i gang med målene, bør de vinde nogle flere kampe snart.
Dioh Williams er et superkøb!
Utroligt han "gad" til AGF, han ligner en der fx kunne spille i bundesligaen eller som minumum for et tophold i DK.
Sammenligner jeg dem med Lyngby og Viborg som de umiddelbart skal kæmpe med, så ser jeg dem faktisk som bedre. De mangler bare noget kynisme og det held der skal til for et bundhold kan vende tilværelsen. De har et super angreb, et solidt forsvar og en forholdsvis stabil keeper. Deres midtbane er også stærk imo, men måske er det her der er underpræsteret.
Jeg tror AGF nok skal vende det, og tror faktisk de redder sig på bekostning af Lyngby (desværre!!) og Viborg.
Don Kafai
08-10-2007, 21:54
Det sætter jo lidt visse folks fra dette forums tuderi over Uniteds spil lidt i relief. Man får ikke 3 point for at tabe 3-5..
Med tuderi går jeg ud fra du mener kritikken af den manglende offensiv.
AGF's mål for sæsonen er overlevelse!
Uniteds mål er at vinde verdens sværeste liga og gøre det godt i verdens største turnering.
Du kan ikke sammenligne de krav der er til holdene.
United-Allan33
08-10-2007, 21:55
Først og fremmest skal vi undgå de personlige fejl, idag laver vi mindst 3 lilleput fejl, i sidste hjemmekmap mod FCN lavede vi to og sådan har det været i mange kampe i år... Kan vi undgå de personlige fejl og kan Graulund og Williams finde sammen og forme et farligt angreb så tror jeg nok at vi skal begynde at få point, især imod de hold vi skal kæmpe imod om nedrykning,for vi har faktisk i langt de fleste kampe spillet meget godt op med de andre, men har mangler skarphed og lavet for mange fejl..
Og til Januar skulle Oluf Perrson jo gerne være klar igen, han skulle være en knald god forsvar, og så må man håbe han kan danne et sikkert forsvar med Budtz eller hvem OP vælger at lade ham spille med..
Måske vi skulle have en kantspiller mere, ellers kan jeg ikke se hvor vi skulle forstærke os
Noget, der gør dansk fodbold så ufatteligt kedeligt, er alle de sange. Alle klubberne deler nærmest samme sangbog; "Alez alez" "Forza xx", "attack attack attack" og hvad de ellers hedder.
Don Kafai
08-10-2007, 22:00
Noget, der gør dansk fodbold så ufatteligt kedeligt, er alle de sange. Alle klubberne deler nærmest samme sangbog; "Alez alez" "Forza xx", "attack attack attack" og hvad de ellers hedder.
"Glory Glory AC Horsens" klinger sku heller ikke:D
United-Allan33
08-10-2007, 22:04
Med tuderi går jeg ud fra du mener kritikken af den manglende offensiv.
AGF's mål for sæsonen er overlevelse!
Uniteds mål er at vinde verdens sværeste liga og gøre det godt i verdens største turnering.
Du kan ikke sammenligne de krav der er til holdene.
Det var da det værste ... at fyrer af, selvfølgelig kan man da sammenligne de to ting.. Det er bare under to forskellige målestokke...
Og desuden vil jeg sige, så modsiger du dig selv groft, for vinder eller klarer United sig best ved at tabe 3-5 eller hvis de vinder 1-0???
United-Allan33
08-10-2007, 22:13
Og det gør de ikke i England???? Jeg tror da jeg kan nævne 5-6 melodier som United synger som også bruges af andre klubber i England...
Faktisk er Danmark er der flere sange i Danmark der kun bruges af en klub, da inden for den danske fankultur, er det taberen at "stjæle" andre holds sange...
PerRonaldo
08-10-2007, 22:15
Det passer jo bestemt ikke. Se på Sionko, han har været en af deres bedste i efteråret. Han har masser af power i støvlerne, laver mpl og assist.
Silberbauer har endnu ikke ramt sidste sæsons form, men er som regel også en stærk spiller. Dog ikke samme type som Jesper Grønkjær.
Atiba var suveræn sidste sæson, men han mangler formen pt og hans største svaghed er skarpheden eller mangel på samme foran kassen. Hans driblinger og afleveringer er super, når han er i topform..
Ja de har spillerne, men de skal jo koncentrere sig mere om at forsvare end at lave noget kreativt.. De får jo ikke lov til at drible og lave de kreative ting... Du kan ikke komme og sige at de spiller offensivt og kreatiov fodbold for så har du da godt nok alt for meget fck briller på. Lyngby og selv horsens spiller mere seværdig fodbold!!
PerRonaldo
08-10-2007, 22:20
Det var da det værste ... at fyrer af, selvfølgelig kan man da sammenligne de to ting.. Det er bare under to forskellige målestokke...
Og desuden vil jeg sige, så modsiger du dig selv groft, for vinder eller klarer United sig best ved at tabe 3-5 eller hvis de vinder 1-0???
Hmm.. nej det du lige skrev er da det værste.. at fyrer af! Jeg ved ikke hvor du vil hen med det du skriver der??? Jeg vil hellere vinde 10-0 end tabe3-5..
United-Allan33
08-10-2007, 22:32
Hmm.. nej det du lige skrev er da det værste.. at fyrer af! Jeg ved ikke hvor du vil hen med det du skriver der??? Jeg vil hellere vinde 10-0 end tabe3-5..
Ja og du har så ikke fattet noget som helst... Så ved squ ikke om jeg orker at forklare dig det, da jeg er sikker på det MÅ smutte lige gennem systemet..
men jeg vil prøve alligevel... Folk brokker sig over vi spiller kedeligt, men vi får stadig 3 point, hvorimod AGF lige har spillet en kanon underholdene kamp og tabt... Så hvis du spørger enhver AGF fan om han helst vil vinde 1-0 i en total kedelig kamp eller tabe 3-5 i en underholdene kamp??
Det jeg så mener er at vi United fans burde skamme os over at brokke os når vores hold får 3 selvom vi ikke spiller godt, der er andre hold der ville "dø" for at få 3 point i en dødkedelig kamp
Ja, det var en vild kamp, med en masse mål! :skaaal:
PerRonaldo
08-10-2007, 22:50
Ja og du har så ikke fattet noget som helst... Så ved squ ikke om jeg orker at forklare dig det, da jeg er sikker på det MÅ smutte lige gennem systemet..
men jeg vil prøve alligevel... Folk brokker sig over vi spiller kedeligt, men vi får stadig 3 point, hvorimod AGF lige har spillet en kanon underholdene kamp og tabt... Så hvis du spørger enhver AGF fan om han helst vil vinde 1-0 i en total kedelig kamp eller tabe 3-5 i en underholdene kamp??
Det jeg så mener er at vi United fans burde skamme os over at brokke os når vores hold får 3 selvom vi ikke spiller godt, der er andre hold der ville "dø" for at få 3 point i en dødkedelig kamp
Ja men netop derfor kan du ikke sammenligne agf og united... Agf kæmper for ethvert pointen og er fuldstændig ligeglade med hvordan spillet er på banen. United derimod er så godt et hold med så mange gode spillere at de vil/kan dominere enhver kamp og dermed også spiller flot og kreativ fodbold samtidig med de får 3 point. Grunden til jeg har stillet mig kritisk er nok jeg er blevet forvænt med det flotte og kreative. Men når jeg så kigger på uniteds stjerneparade af kreative spillere, jamen så mener jeg det er berttiget til at kræve de spiller en god gang fodbold, og det er jo heldigvis også det de ønsker som fergie siger.
Hmm.. det kan godt være at jeg ikke har fattet noget, men at sammenligne to hold med så forskellige ambitioner er da det rene hø! Hvis vi en dag mistede rooney anderson nani ronaldo saha og giggs og blev nødsaget til at skulle satse på spillere som dong og campbell, jamen så ville jeg heller ikke kræve det kreative og så ville jeg være lykkelig hvis vi scorede og vandt, men så længe vi har det hold vi har, så vil jeg mene at man godt kan kræve det.
Don Kafai
08-10-2007, 23:07
Tror vi snakker forbi hinanden.
En klub af Uniteds størrelse og spillermateriale SKAL præstere bedre spil end det de har gjort. Samme debat er diskuteret på de 5 foregående sider med FCK.
At United så bare er inde i en spillemæssig krise (bemærk jeg siger spillemæssig, ikke resultatmæssig), er det ikke ensbetydende med de skal kritiseres, for det er samtidig et tegn på klasse at få 18 point de sidste 6 kampe med en målscorer på 10-0.
Du kan kalde mig dobbeltmoralsk når jeg kritiserer FCKs stil og ikke United pt, men det hænger sammen med at vi jo ved det ikke er sådan United spiller normalt. Det er en periode vi skal igennem. Hvorimod FCK har spillet det her koncept i 6-7 år nu.
mht til din sammenligning af AGF og United, så pointerer jeg at AGF er pisseligeglade med om de har negativ målscorer, flest røde kort i ligaen, mindst fair play osv, så længe de holder sig over stregen. Samme filosofi er der ikke i denne sæson i United, eller rettere, jeg synes ikke der bør være det.
United-Allan33
08-10-2007, 23:16
Ja men netop derfor kan du ikke sammenligne agf og united... Agf kæmper for ethvert pointen og er fuldstændig ligeglade med hvordan spillet er på banen. United derimod er så godt et hold med så mange gode spillere at de vil/kan dominere enhver kamp og dermed også spiller flot og kreativ fodbold samtidig med de får 3 point. Grunden til jeg har stillet mig kritisk er nok jeg er blevet forvænt med det flotte og kreative. Men når jeg så kigger på uniteds stjerneparade af kreative spillere, jamen så mener jeg det er berttiget til at kræve de spiller en god gang fodbold, og det er jo heldigvis også det de ønsker som fergie siger.
Hmm.. det kan godt være at jeg ikke har fattet noget, men at sammenligne to hold med så forskellige ambitioner er da det rene hø! Hvis vi en dag mistede rooney anderson nani ronaldo saha og giggs og blev nødsaget til at skulle satse på spillere som dong og campbell, jamen så ville jeg heller ikke kræve det kreative og så ville jeg være lykkelig hvis vi scorede og vandt, men så længe vi har det hold vi har, så vil jeg mene at man godt kan kræve det.
Nu nærmer vi os hinanden, jeg giver dig ret i noget af det du skriver, vi er på samme måde presset og skal også kæmpe for hvert et point, så man kan sagtens sammenligne de to klubber, vi kan midste vigtige point allerede nu fordi vores liga er så jævn (ihvertfald mellem de 4-5 bedste hold) at ethvert point tab kan blive fatal... Havde vores 4-5 1-0 sejre kommet i de sidste 4-5 CL kampe i sidste sæson, havde ingen her klaget og tudet om manglende mål eller offensivt spil..
Du har ret, du er nok blevet forvent til positiv og flot fodbold, men som fan kan man ikke altid forvente den slags..
Jeg forventer også positiv og flot fodbold ffra United, især med de spillere SAF har til rådighed, men jeg mener ikke vi kan tillade at kritisere dem som rigtige fans så længe vi får 3 point.. Man kan så tage op til overvejelse efter sæsonen er slut om man ikke kunne have forventet noget mere af United..
United-Allan33
08-10-2007, 23:29
Tror vi snakker forbi hinanden.
En klub af Uniteds størrelse og spillermateriale SKAL præstere bedre spil end det de har gjort. Samme debat er diskuteret på de 5 foregående sider med FCK.
At United så bare er inde i en spillemæssig krise (bemærk jeg siger spillemæssig, ikke resultatmæssig), er det ikke ensbetydende med de skal kritiseres, for det er samtidig et tegn på klasse at få 18 point de sidste 6 kampe med en målscorer på 10-0.
Du kan kalde mig dobbeltmoralsk når jeg kritiserer FCKs stil og ikke United pt, men det hænger sammen med at vi jo ved det ikke er sådan United spiller normalt. Det er en periode vi skal igennem. Hvorimod FCK har spillet det her koncept i 6-7 år nu.
mht til din sammenligning af AGF og United, så pointerer jeg at AGF er pisseligeglade med om de har negativ målscorer, flest røde kort i ligaen, mindst fair play osv, så længe de holder sig over stregen. Samme filosofi er der ikke i denne sæson i United, eller rettere, jeg synes ikke der bør være det.
Det kunne godt se ud som om vi snakker forbi hinanden... Jeg mener heller ikke man skal kritisere United pga vores spillemæssige "krise" da det som du selv skriver er tegn på klasse at vi trods alt får 3 point.. Jeg tror vi alle helst ser United vinde alle kampe med det bedste fodbold, men alle hold går igennem perioder hvor holdet ikke vil fungere, det er faktisk i disse perioder at mesterskaber går tabt (spørg bare alle liverpool fans),. Derfor mener jeg det er helt forkert at kritisere United, det kan være i denne periode vi vinder mesterskabet...
Jeg mener ikke du er dobbelmoralsk når du kritisere FCK, eller når andre her kritisere andre hold for at spille kedeligt.. FCK, Chelsea og Liverpool har spillet på det koncept i mindst 3-4 sæsoner, mens vores spil lige pt, kun kan regnes for en periode...
Jeg mener stadig man kan sammenligne United og AGF, ikke over en hel sæson, men i den spillemæssige krise vi er i nu, så gælder det kun om at få 3 point, så må alt andet komme i anden række, men når vi så er ude af den krise, så kan man måske begynde at forlange bedre spil..Og så kan man ikke længere sammeligne deres situation.
PerRonaldo
08-10-2007, 23:38
Nu nærmer vi os hinanden, jeg giver dig ret i noget af det du skriver, vi er på samme måde presset og skal også kæmpe for hvert et point, så man kan sagtens sammenligne de to klubber, vi kan midste vigtige point allerede nu fordi vores liga er så jævn (ihvertfald mellem de 4-5 bedste hold) at ethvert point tab kan blive fatal... Havde vores 4-5 1-0 sejre kommet i de sidste 4-5 CL kampe i sidste sæson, havde ingen her klaget og tudet om manglende mål eller offensivt spil..
Du har ret, du er nok blevet forvent til positiv og flot fodbold, men som fan kan man ikke altid forvente den slags..
Jeg forventer også positiv og flot fodbold ffra United, især med de spillere SAF har til rådighed, men jeg mener ikke vi kan tillade at kritisere dem som rigtige fans så længe vi får 3 point.. Man kan så tage op til overvejelse efter sæsonen er slut om man ikke kunne have forventet noget mere af United..
Ja men der er mange måder at kæmpe om et hvert point på. Tophold gør det som regel ved at styre kampe og skabe chencer ved at spille sig igennem, på til tider en rigtig flot måde, imens hold fra midten og ned efter gør det ved fight og håbe på en chance eller to. Wigan ville juble over at få en chance eller to mod os, mens vi ved vi skaber mindst 5-6 chancer, hvis ikke så er det ikke godt nok.
Jeg er vel ikke mindre fan fordi jeg har jeg har stillet mig kritisk på den måde united har spillet på? Jeg er selvfølgelig glad for alle de point vi kan skrabe sammen, men vil også mene at måden man får dem på skal forbedres, ligesom vi så mod wigan i anden halvleg. Hvis du kigger på i det forum roser jeg holdet til skyerne for deres anden halvleg, for det fik mig til at tro at det her var vores nedtur på sæsonen og hvis det viser sig sådan, så er jeg mere end overlykkelig!
Som "rigtig fan" håber jeg da også man må stille sig kritisk, ikke dermed ment jeg ikke støtter halodet for sidder da foran tv'et hver gang united spiller, også selvom spillet ikke har fungeret!
Jeg er vel ikke mindre fan fordi jeg har jeg har stillet mig kritisk på den måde united har spillet på? Jeg er selvfølgelig glad for alle de point vi kan skrabe sammen, men vil også mene at måden man får dem på skal forbedres, ligesom vi så mod wigan i anden halvleg. Hvis du kigger på i det forum roser jeg holdet til skyerne for deres anden halvleg, for det fik mig til at tro at det her var vores nedtur på sæsonen og hvis det viser sig sådan, så er jeg mere end overlykkelig!
Som "rigtig fan" håber jeg da også man må stille sig kritisk, ikke dermed ment jeg ikke støtter halodet for sidder da foran tv'et hver gang united spiller, også selvom spillet ikke har fungeret
ifølge en bruger herinde jeg ikke kan huske navnet på, så havde han definitionen på medgansfans og rigtige fans lige ved hånden, og jeg var utvivlsomt medgangsfans, fordi jeg havde nogenlunde den samme mening som den du fremstiller der. Så tror ikke du må kalde dig en ægte fan hvis teorien skal holde vand hehe. Men bare rolig du kan være en stolt medgangsfan og er rørende enig med dig.:Bouncing:
United-Allan33
09-10-2007, 07:41
ifølge en bruger herinde jeg ikke kan huske navnet på, så havde han definitionen på medgansfans og rigtige fans lige ved hånden, og jeg var utvivlsomt medgangsfans, fordi jeg havde nogenlunde den samme mening som den du fremstiller der. Så tror ikke du må kalde dig en ægte fan hvis teorien skal holde vand hehe. Men bare rolig du kan være en stolt medgangsfan og er rørende enig med dig.:Bouncing:
Du har ret man kan godt være en stolt medgangs fan, en stedfar kan jo også være stolt af sit stedbarn....
Så det er da godt vi er nået til det punkt at du indrømmer hvad du er og hvad du ikke er...
United-Allan33
09-10-2007, 07:54
Ja men der er mange måder at kæmpe om et hvert point på. Tophold gør det som regel ved at styre kampe og skabe chencer ved at spille sig igennem, på til tider en rigtig flot måde, imens hold fra midten og ned efter gør det ved fight og håbe på en chance eller to. Wigan ville juble over at få en chance eller to mod os, mens vi ved vi skaber mindst 5-6 chancer, hvis ikke så er det ikke godt nok.
Som "rigtig fan" håber jeg da også man må stille sig kritisk, ikke dermed ment jeg ikke støtter halodet for sidder da foran tv'et hver gang united spiller, også selvom spillet ikke har fungeret!
Vi kan godt blive enige om at Tophold som United skal forsøge at vinde på andre måder end det vi har gjort de sidste kampe, men nogen gange fungere spillet bare ikke og så må man nøjes med at vinde på den måde man vinde me andre midler... og så er det efter min mening ikke fair at kritisere holdet fordi de har har spillet 5-6 dårlige kampe, vent til holdet har spillet 25-30 kampe, og har de så spillet på samme kedelige måde kan man tillade sig at begynde at stille spørgsmål til holdet..
PerRonaldo
09-10-2007, 11:09
Vi kan godt blive enige om at Tophold som United skal forsøge at vinde på andre måder end det vi har gjort de sidste kampe, men nogen gange fungere spillet bare ikke og så må man nøjes med at vinde på den måde man vinde me andre midler... og så er det efter min mening ikke fair at kritisere holdet fordi de har har spillet 5-6 dårlige kampe, vent til holdet har spillet 25-30 kampe, og har de så spillet på samme kedelige måde kan man tillade sig at begynde at stille spørgsmål til holdet..
Okay. Jeg kan desværre ikke følge dig i det du skriver... For hvis jeg ikke må kritisere holdet når det spiller dårligt, så må jeg heller ikke rose holdet når det spiller godt? Medmindre der er spillet 25-30 kampe... Hvad pokker laver vi så kamptråden for? Troede den var til bla. at diskutere holdets spil i den kamp de nu engang spiller, men det nok mig der har taget fejl.
Du har tydeligt din opfattelse af en medløberfan. Nu vil jeg fortælle min.
Medløberfan er en der holder med holdet når det kun går godt, altså hvis united begyndte at rykke ned ad i rækken og måske endte på en 5. plads efter sæsonen, så ville denne medløberfan ikke støtte mere, ikke sagt at man ikke må kritisere, men medløberfanen vil stoppe med at se uniteds kampe og tilmed måske stoppe med at holde med united, indtil det begyndte at gå united bedre igen.
Jeg vil derimoid sige at en rigtig fan er en der holder med holdet i medgang og i modgang, om personen sidder i england på stadion eller i kina og sidder klistret foran tv hver gang de spiller er for mig lige meget fan. I medgang og modgang mener jeg, at en fan stadig skal have lov til at stille sig kritisk, ligesom en fan skal have lov til at rose holdet. En rigtig fan sidder altså så vidt det er muligt at følger med uanset om vi ligger nr. 1 eller 10, at fanen så stiller sig kritisk overfor holdet er okay, så længe man støtter holdet... Og det gør man hvis man følger dem så vidt det er muligt.
United-Allan33
09-10-2007, 12:31
Okay. Jeg kan desværre ikke følge dig i det du skriver... For hvis jeg ikke må kritisere holdet når det spiller dårligt, så må jeg heller ikke rose holdet når det spiller godt? Medmindre der er spillet 25-30 kampe... Hvad pokker laver vi så kamptråden for? Troede den var til bla. at diskutere holdets spil i den kamp de nu engang spiller, men det nok mig der har taget fejl.
Du har tydeligt din opfattelse af en medløberfan. Nu vil jeg fortælle min.
Medløberfan er en der holder med holdet når det kun går godt, altså hvis united begyndte at rykke ned ad i rækken og måske endte på en 5. plads efter sæsonen, så ville denne medløberfan ikke støtte mere, ikke sagt at man ikke må kritisere, men medløberfanen vil stoppe med at se uniteds kampe og tilmed måske stoppe med at holde med united, indtil det begyndte at gå united bedre igen.
Jeg vil derimoid sige at en rigtig fan er en der holder med holdet i medgang og i modgang, om personen sidder i england på stadion eller i kina og sidder klistret foran tv hver gang de spiller er for mig lige meget fan. I medgang og modgang mener jeg, at en fan stadig skal have lov til at stille sig kritisk, ligesom en fan skal have lov til at rose holdet. En rigtig fan sidder altså så vidt det er muligt at følger med uanset om vi ligger nr. 1 eller 10, at fanen så stiller sig kritisk overfor holdet er okay, så længe man støtter holdet... Og det gør man hvis man følger dem så vidt det er muligt.
Din version af en medløbsfans er også meget rigtig, og selvfølgelig kan man stille sig kritisk overfor hvordan holdet spiller, og det har jeg ingen problemer med, der hvor kæden hopper af efter min mening er når visse folk nærmest forlanger at blive underholdt i hver kamp, så er man efter min mening den typiske medløbsfan... Og den kritik der er kommet fra visse personer her på OT tangere til det latterlige og helt unfair.. At kritisere et hold der ligger nummer to i ligaen, som har vundet de seneste mange kampe, gør os United fans til grin...
Selvfølgelig ville jeg helst have vi vandt The United Way, men som jeg har sagt før, havde disse 1-0 sejre kommet i vores sidste 5 CL kampe sidste havde ingen kritiseret vores spil...
Og den kritik som visse folk kommer med, er jo nærmest latterlig, det er jo som om vi helt bevidst har ændret vores spillestil til lidt ala Chelsea, man ser ikke på evt årsager til hvorfor vores hold har været svage oppe foran..der har bare været ukritisk kritik fordi man ikke bliver underholdt... Vi har mangler bla Rooney og Ronaldo i flere kampe, og prøv at tage Messi,Ronaldinho ud af barcas hold eller Kaka ud af milans, Lampard og Drogba ud af Chelseas hold og de vil også savne dem..
PerRonaldo
09-10-2007, 12:49
Din version af en medløbsfans er også meget rigtig, og selvfølgelig kan man stille sig kritisk overfor hvordan holdet spiller, og det har jeg ingen problemer med, der hvor kæden hopper af efter min mening er når visse folk nærmest forlanger at blive underholdt i hver kamp, så er man efter min mening den typiske medløbsfan... Og den kritik der er kommet fra visse personer her på OT tangere til det latterlige og helt unfair.. At kritisere et hold der ligger nummer to i ligaen, som har vundet de seneste mange kampe, gør os United fans til grin...
Selvfølgelig ville jeg helst have vi vandt The United Way, men som jeg har sagt før, havde disse 1-0 sejre kommet i vores sidste 5 CL kampe sidste havde ingen kritiseret vores spil...
Og den kritik som visse folk kommer med, er jo nærmest latterlig, det er jo som om vi helt bevidst har ændret vores spillestil til lidt ala Chelsea, man ser ikke på evt årsager til hvorfor vores hold har været svage oppe foran..der har bare været ukritisk kritik fordi man ikke bliver underholdt... Vi har mangler bla Rooney og Ronaldo i flere kampe, og prøv at tage Messi,Ronaldinho ud af barcas hold eller Kaka ud af milans, Lampard og Drogba ud af Chelseas hold og de vil også savne dem..
Det jo ikke fordi man kritisere holdet for deres placering, men stiller sig mere kritisk overfor måden, jeg er også som jeg skrev tdiligere rigtig glad for den periode, hvis det viser sig at være vores nedtur. Men hvis vi ser på kampene har vi været heldige og det skal man også være for at vinde ligaen, men derfor synes jeg godt man kan forlange noget mere underholdning, som vi så da Ronaldo foldede sig ud imod wigan. Jeg ved egentlig ikke om det er så meget underholdningen jeg har savnet, men måske bare det at føle vi har fuldstændig styr på kampen.
Jeg var den første til at kritisere uniteds spil i starten og de kampe hvor vi ikke har gjort det godt nok, men var også den første til at rose holdet til skyerne for vores anden halvleg mod wigan! Og sådan vil jeg blive ved med at gøre.
Glory Man United
09-10-2007, 12:50
Må jeg foreslå d´herrer United-Allan og PerRonaldo, at I udveksler MSN adresser? :D
Iøvrigt: http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=140760
Kunne være man skulle invitere svigerfar til Ålborg, så han kan se sit elskede Tottenham :)
PerRonaldo
09-10-2007, 12:54
Så er der trukket lod til uefa cuppen...
De danske mestre, FC København, kommer i UEFA Cuppens gruppespil op imod Atletico Madrid, Lokomotiv Moskva, Panathinaikos og Aberdeen.
AaB skal op imod Michael Laudrups Getafe i UEFA Cuppens gruppespil. De øvrige modstandere er Anderlecht, Tottenham og Hapoel Tel-Aviv.
Udmærket lodtrækning og nogle spændene kampe især getafe-aab...
Martinsen
09-10-2007, 13:10
Må jeg foreslå d´herrer United-Allan og PerRonaldo, at I udveksler MSN adresser? :D
Iøvrigt: http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=140760
Kunne være man skulle invitere svigerfar til Ålborg, så han kan se sit elskede Tottenham :)
du er desværre nød til at hoppe på et fly til London i stedet for de har ikke Tottenham hjemme, men de fik Getafe og Anderlecht hjemme.
Glory Man United
09-10-2007, 13:14
du er desværre nød til at hoppe på et fly til London i stedet for de har ikke Tottenham hjemme, men de fik Getafe og Anderlecht hjemme.
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej for h.......da!!! Men tak, jeg nåede ikke at ringe til ham :)
Okay lodtrækning for begge hold. Ikke det værste, men heller ikke det bedste. Begge hold fik desuden en modstander som kan lokke tilskuere til.
FCK bør kunne slå Aberdeen ude, Panathinaikos hjemme og så få mindst et point mod enten Atletico eller Moskva. Dermed bør de gå videre.
AAB kan sagtens drille Anderlecht og Getafe på hjemmebane, og være heldige med et point i Israel. Hvis de finder takterne fra Sampdoria kampene frem, vil jeg ikke afskrive dem.
FCK bør via deres erfaringer fra sidste sæson, og deres gode organisation gå videre, mens AAB med held i sprøjten også ryger med.
Ikke den bedste lodtrækning AaB og FCK kunne være udsat for - men omvendt heller ikke den værste!
AaB får det svært, først og fremmest fordi de ikke har så meget erfaring, og så har de fået nogle svære udekampe - den bliver selvfølgelig svær på White Harte Lane, men jeg tror (næsten) at den kan gpå hen at blive sværer i Israel! Getafe hjemme bliver en interessant kamp (grundet, ikke mindst, Michael Laudrup!)
FCK tror jeg kan vinde kampene mod Panathinaikos hjemme og på udebane mod Aberdeen, mens at det bliver svært i Moskva og hjemme mod et godt Atletico Madrid-hold... så 6 point 'burde' være rigeligt (hvis min påstand kommer til at passe) til at gå videre, da 3 hold gør dette, fra hver gruppe!
I hvert fald skal der lyde et HELD & LYKKE herfra, til de 2 danske holds videre færd i Europa!
ChristianR
09-10-2007, 20:41
Når jeg sidder og kigger på de forskellige UEFA-cup puljer er jeg enig i, det godt kunne være blevet lidt værre for de danske hold, men også MEGET bedre. Umidelbart levner jeg ikke AAB den store chance.
White Hart Lane bliver i mine øjne en noget nær umulig opgave. Jeg tror også de for problemer i Israel, mens Getafe og Anderlect nok også er stærkere hold, og ikke mindst Anderlect har langt større international erfarring.
FCK derimod kan måske godt gå hen og overraske mig positivt og gå videre. Deres stærke spil i CL sidste år, samt kampene mod såvel Benfica som Lens har overbevist mig om, at de kan være med en stor del af vejen. Naturligvis vil Atletico Madrid og Lokomotiv Moskva også være klare favoritter i mine øjne. Nu er en 3. plads dog nok, og jeg vil mene at Panathinaikos og Aberdeen er overkommelige opgaver, mens nogle overraskende point mod de "2 store" også er muligt i mine øjne.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.