PDA

Se fuld version : Miguel Veloso på vej!

Hald
29-09-2007, 14:03
http://www.sporting.pt/img/Jogadores/26786.jpg

Så er næste Portugiser på Vej til Old Trafford.
Miguel Veloso også fra Sporting, har vakt interesse hos Arsenal og Liverpool, og ifølge fodboldnyt.com er Sir Alex klar med et bud på 65 millioner for playmakeren der også er anfører for det portugisiske landshold, og han har selv udtalt at han gerne vil til England, hvor hans to gode venner Ronaldo og Nani er, så noget tyder på han ville vælge United frem for de andre klubber.
Ferguson skulle være blevet så imponeret af ham under Uniteds første Champions League kamp, hvor han også var en af få Sporting Profiler i den kamp!

KennyN
29-09-2007, 14:07
Han er en glimrende spiller. Rigtig god boldfordeler og spilstyrer på den centrale midtbane. Hvis han kommer, vil det formentlig være farvel til Fletcher..
For 65 mio. kr ville jeg da gerne se ham i United..

Sivebæk
29-09-2007, 14:12
Wikipedia: "Miguel Veloso is a Portuguese football player. He plays as a defensive midfielder, but has also played as a center back and left back. Sporting Lisbon have recently allowed the player to go out on loan to further his growth of the game. Miguel has expressed his desire to play for a club in England after Nani and Cristiano Ronaldo play for Manchester United."

Det lyder jo ikke helt dårligt. En alsidig spiller, som ville elske at spille hos United. Kun 21 år og koster ikke mere end 65 mio. Hvad er grunden til ikke at købe ham?

Martinsen
29-09-2007, 14:14
jeg kender ham kun af navn, men det lader ikke til at fodboldevnerne fejler noget som helst... men jeg ser nu hellere vi beholder Fletcher, og lader være med at bruge penge på Veloso... synes ikke vi skal have flere sydlandske spillere, og i Fletcher har vi en ganske fin reserve, så ser ingen grund til at handle på den position

Hald
29-09-2007, 14:29
Ja, ville også være ked af at se Fletcher smutte, men med Veloso for 65 mil. Det ville være et røver køb, og tror ikk han overhovedet ville tænke over hvem han ville skifte til!! Jeg så ham meget gerne i United til Januar som Ferguson ville se om han kunne få ham!

JakobR
29-09-2007, 14:40
Jeg så nu også helst at vi beholdte Fletcher. I øvrigt synes jeg sagtens vi kunne sælge 1-2 centrale midtbanespillere og stadig være godt besat der.

Men vi skal vel hele tiden højne vores niveau og hvis Meloso er mærkbart bedre end Fletcher, såe. Men jeg vil nu savne Fletcher, ingen tvivl dér.

Hald
29-09-2007, 14:46
Tror nu heller aldrig fergie ville sælge Fletcher, han er jo nærmest som hans egen søn, Eneste skotte i truppen..

HamudiiC
29-09-2007, 14:49
Kunne vi ikke sælge Park, når han er kommet tilbage?
Så vi har plads til Miguel Veloso .
- Men tror alligevel næppe at han kan komme på holdet. Midterforsvaret er godt besat af Vidic & Rio (dog kunne han der være en rigtig rigtig go' reserve), Venstre backken har Evra & Central midt har Carrick, Owen & Scholes.

Hald
29-09-2007, 15:02
Park har nu heller aldrig været min favorit, hellere sælge ham end Fletcher.. Veloso er hvist mere defensiv midtbane end forsvarer! Og skulle eftersigende have et eventyrligt Venstreben..

Oscar
29-09-2007, 15:03
Kan ikke rigtig se, hvad han skal bruges til. Midtbanen er helt besat, og i forsvaret skal vores egne talenter ikke undervurderes. Selvfølgelig altid godt med gode spillere, men de kan jo ikke alle sammen spille, og der skal ikke komme dårlig stemning hvis nogle er utilfredse..

srixon
29-09-2007, 15:06
han har ikke været anfører for det portugisiske landshold :D tror heller ikke han har spillet derpå....

SantasLittleHelper
29-09-2007, 15:20
det er nok nu man bør nævne at The Sun er kilden...

Dines
29-09-2007, 15:30
Kender ham som sådan ikke, men jeg vil hellere beholde Fletcher, da han er af egen avl, og udover det er en god fodboldspiller og god at have i truppen, så derfor nej tak! Derudover synes jeg midtbanen er rigtig godt besat med Scholes, Carrick, Hargo og Fletcher, så ser ingen grund til at købe ham?

Nauer
29-09-2007, 15:51
Jeg vil nu hellere se spillere som Fletcher og Gibson få chancen..

Daniel
29-09-2007, 16:22
Han er da sikkert en ganske udmærket spiller men kan absolut ikke se nogen som helst grund til at købe ham. Som mange andre mener jeg at vi er rigtig godt dækket ind på den centrale midtbane med scholes, carrick, hargreaves, fletcher og gibson som jeg håber får chancen måske om et par år. Et køb af ham ville bare betyde at der er endnu en god spiller der må forlade bænken for de der kun kan være 5 på bænken. I for vejen har vi jo slet ikke plads til anderson, o´shea, fletcher eller park når han er klar

Hald
29-09-2007, 16:27
han har ikke været anfører for det portugisiske landshold :D tror heller ikke han har spillet derpå....

Han er anføre på u-21 landsholdet undskylsd.. ved ikk om jeg fik skrevet det

jawharacoralia
29-09-2007, 17:11
jeg maa indroemme jeg kun kender til veloso fra kampen og football manager...men tror altsaa han er midterforsvarer eller saa'n lidt en a la o'shea type som kan spille alle forsvar/ centralmidtbane positionerne....saa jeg syntes ikke helt vi skal koebe ham..han ville jo heller ikke ku bruges i CL,saa

United DK
29-09-2007, 17:52
Vi har ikke brug for nye spillere, så nej tak. Desuden skal vi ikke have flere portugisere, to må være nok.

Don Kafai
30-09-2007, 00:50
Vi har ikke brug for nye spillere, så nej tak.

Enig.

Nogle gange må man lade gode spillere være, hvis det er man allerede har nok i forvejen. United er sindssygt besat på den centrale midtbane, hvor 7-8 mand kan spille. Et køb af Veloso vil ikke gavne, selvom han helt sikkert er en fantastisk spiller.

Desuden skal vi ikke have flere portugisere

Her kan jeg så til gengæld ikke følge dig. Er enig i vi har på grænsen hvad udenlandsk angår, men man skal aldrig se på nationalitet når man vælger spiller. Spørg mig om jeg vil have Kaka eller Kevin Nolan, og du ved hvad jeg svarer.

Det gælder om at se på kvalitet, pris, alder osv osv, og nationalitet er senere prioriteret. Men ja, jeg er da enig i jeg hellere så United med 11 englændere end 11 portuguisere, men problemet er britisk fodbold er klasser under det sydlandske. Tror alle vil have et britisk United, men hvor i England finder du en spiller med Nanis klasse og talent fx? Jeg er begyndt at følge en spiller som Downing, men når jeg ser ham spille tænker jeg bare: "Han er jo middelmådig". At han så er gjort til et af Englands største fløjtalenter siger mere om standarden i England, end Downings kvaliteter. Det synes jeg ihvert fald.

Baunie
30-09-2007, 01:08
Til dem der gerne vil have losset Park ud:

Hvad er idéen i at sælge Park. der som udgangspunkt er kantspiller, for at få Veloso ind, der spiller Owen Hargreaves-agtigt? I kan ikke seriøst mene, at Fletcher er en bedre højrekant end Park. Fletcher har ret så svært ved at drible og bidrager ikke med noget som højrekant.

Dog kan jeg heller ikke se idéen i at skulle købe Veloso medmindre man er forpligtet til at købe samtlige Sportings spillere, som medierne kalder for stortalent. I den nuværende trup mangler vi en angriber og en venstreback, og selvom Veloso åbenbart kan spille venstreback, så ville det være synd at lade en mand med hans pasningsspil rådne op som back.

NtotheT
30-09-2007, 01:34
Til dem der gerne vil have losset Park ud:

Hvad er idéen i at sælge Park. der som udgangspunkt er kantspiller, for at få Veloso ind, der spiller Owen Hargreaves-agtigt? I kan ikke seriøst mene, at Fletcher er en bedre højrekant end Park. Fletcher har ret så svært ved at drible og bidrager ikke med noget som højrekant.

Dog kan jeg heller ikke se idéen i at skulle købe Veloso medmindre man er forpligtet til at købe samtlige Sportings spillere, som medierne kalder for stortalent. I den nuværende trup mangler vi en angriber og en venstreback, og selvom Veloso åbenbart kan spille venstreback, så ville det være synd at lade en mand med hans pasningsspil rådne op som back.

Hehe, Fletcher er knap så god som højrekant, men i midten er han tilgengæld fantastisk, når han har selvtilliden og formen!
- Venstre back synes jeg faktisk ikke vi skal overdrive helt. Vi har talenterne, O'shea og i så nødstilfælde, vores kære talent Anderson. Angriberen mangler vi. Håber stadig alt på at den tidl. rygte med Zlatan til United havde noget på sig, så han kunne komme til nuted til næste sæson. Han er simpelthen den mest komplette angriber. Fysisk stærk, hurtigt, hovedstødsstærk, teknisk fremragende, gode skud, og nu også fået det som mange kritiserer ham for ikke at have, nemlig målnæse. Men vi får at se hvordan det går :)

Velsoso synes jeg gjorde det fortrinligt mod United. Han virker spændende, men mon om det er en god ide? Udover mine nævnte spiller på backerne, må vi jo huske at vi snart får tvillingerne, og de tager dem nok 2-3 år at lære at spille europæisk fodbold, så er de klar. Så synes ikke vi skal panikker, bortset fra vores angreb, som er en smule tynd besat :)

SantasLittleHelper
30-09-2007, 01:44
Hehe, Fletcher er knap så god som højrekant, men i midten er han tilgengæld fantastisk, når han har selvtilliden og formen!
- Venstre back synes jeg faktisk ikke vi skal overdrive helt. Vi har talenterne, O'shea og i så nødstilfælde, vores kære talent Anderson. Angriberen mangler vi. Håber stadig alt på at den tidl. rygte med Zlatan til United havde noget på sig, så han kunne komme til nuted til næste sæson. Han er simpelthen den mest komplette angriber. Fysisk stærk, hurtigt, hovedstødsstærk, teknisk fremragende, gode skud, og nu også fået det som mange kritiserer ham for ikke at have, nemlig målnæse. Men vi får at se hvordan det går :)

Velsoso synes jeg gjorde det fortrinligt mod United. Han virker spændende, men mon om det er en god ide? Udover mine nævnte spiller på backerne, må vi jo huske at vi snart får tvillingerne, og de tager dem nok 2-3 år at lære at spille europæisk fodbold, så er de klar. Så synes ikke vi skal panikker, bortset fra vores angreb, som er en smule tynd besat :) For en gangs skyld er vi enige (næsten) Den eneste angriber jeg vil se udover dem vi har er Zlatan. han er ganske enkelt fantastisk og selvom jeg er stor modstander af italiensk fodbold, og dermed næsten alle der spiller i den liga, mener jeg at han er en af de få i verden der vil kunne forstærke et united angreb, med mindre de skærer benene af Messi og giver dem til Hagi, så han ville kunne spille i rødt... Veloso er et "nej tak" fra min side, ikke fordi han ikke er god nok, men fordi jeg hellere vil satse på egne talenter og desuden er der ingen grund til at ændre verdens bedste bænk (Foster, Brown, Fletcher/Park, Anderson/Nani, Saha).

robinho
30-09-2007, 08:02
et storhold skal hele tiden udvikle sig og forbedre sig, og det sker tit gennem den spillemæssige udvikling som betinges af spillernes udvikling. Og hvis fergie ikke mener at eksempelvis fletcher er kommet til det stadie han forventer, jamen så skiller han sig af med ham. Svære er den ikke. Der er ikke nogen her udover giggs, som kommer med på en badebillet.

HamudiiC
30-09-2007, 10:08
Er Fletcher skadet, eller hvad? kan ikke huske at han har spillet i denne sæson endnu.

United DK
30-09-2007, 11:46
Her kan jeg så til gengæld ikke følge dig. Er enig i vi har på grænsen hvad udenlandsk angår, men man skal aldrig se på nationalitet når man vælger spiller. Spørg mig om jeg vil have Kaka eller Kevin Nolan, og du ved hvad jeg svarer.

Jeg synes også Kaká er noget helt andet end ham Veloso, som jeg aldrig har set spille, eller hørt om for den sags skyld, for det er verdens bedste, kontra en ung forholdsvis uprøvet spiller. Det kan du ikke sammenligne.

Det gælder om at se på kvalitet, pris, alder osv osv, og nationalitet er senere prioriteret. Men ja, jeg er da enig i jeg hellere så United med 11 englændere end 11 portuguisere, men problemet er britisk fodbold er klasser under det sydlandske.

Teknisk er britisk fodbold klasser under sydlandsk, men hurtighedsmæssigt og fysisk er britisk fodbold klasser over alle andre.

Tror alle vil have et britisk United, men hvor i England finder du en spiller med Nanis klasse og talent fx? Jeg er begyndt at følge en spiller som Downing, men når jeg ser ham spille tænker jeg bare: "Han er jo middelmådig". At han så er gjort til et af Englands største fløjtalenter siger mere om standarden i England, end Downings kvaliteter. Det synes jeg ihvert fald.

Jeg har aldrig set Nani folder sig ud i en kamp, andet end på alle de Youtube videoer der findes, og derfor har jeg lidt svært ved at vurdere hans talent ordentligt, for det kan være jeg ikke bliver ligeså begejstret som andre, når han begynder at vise sit såkaldte talent i United-trøjen.
Mht. Downing, så er han ikke én af verdens bedste fløjspillere, men jeg synes heller ikke han er decideret middelmådig. I såfald var/er Beckham også middelmådig.

JDK
30-09-2007, 11:53
Mener ikke at vi skal købe endnu en central midtbanespiller, da det er der vi er bedst besat - selvom han lyder til at være en spændende spiller!

Don Kafai
30-09-2007, 13:41
Jeg synes også Kaká er noget helt andet end ham Veloso, som jeg aldrig har set spille, eller hørt om for den sags skyld, for det er verdens bedste, kontra en ung forholdsvis uprøvet spiller. Det kan du ikke sammenligne.

Nej, jeg ved godt det var en ubrugelig sammenligning, men det var et eksempel på at man ikke bør købe engelsk fordi det er engelsk, men se på hvad der er bedst. Er spillerne lige gode er en englænder at foretrække, ingen tvivl.

Jeg har aldrig set Nani folder sig ud i en kamp, andet end på alle de Youtube videoer der findes, og derfor har jeg lidt svært ved at vurdere hans talent ordentligt, for det kan være jeg ikke bliver ligeså begejstret som andre, når han begynder at vise sit såkaldte talent i United-trøjen.
Mht. Downing, så er han ikke én af verdens bedste fløjspillere, men jeg synes heller ikke han er decideret middelmådig. I såfald var/er Beckham også middelmådig.

Nej men se på Nanis ryk, driblinger, speed, acceleration, pasningsspil, afleveringer osv osv. Det lyser jo ud af ham at han kan ting som ingen andre englændere kan. Jeg er sikker på han bliver et hit, men det kræver selvfølgelig han ikke går i stå.

SWP kostede det dobbelte af Nani, og Downing vil minimum koste 250 mio kr hvis vi skulle købe ham fri af Boro. Det samme med Lennon.
Nani har mere potentiale end dem alle 3 tilsammen, så jeg er virkelig glad for man i denne situation så bort fra de engelske alternativer.

Det du siger med Beckham er jo vrøvl. Beckham er i mine øjne en af Premier Leagues bedste engelske spillere gennem tiden, og Downing kan knap nok nævnes på en top 100.

Vender vi tilbage til Veloso, så synes jeg ikke vi bør gå efter ham idet vi er godt besat, men lad os antage vi manglede en defensiv midt, så nævn mig englænder vi kan få til hans pris? nu er 65 mio bare et rygte, men lad os sige han koster 100 mio. Til den pris kan der heller ikke købes noget.

Det er en balancegang man skal finde, men selvom vi har Ronaldo, Nani og Anderson synes jeg det er unfair at se bort fra en potentiel ny spiller med begrundelsen: "Vi har nok sydlandsk i forvejen."

United DK
30-09-2007, 14:49
Det du siger med Beckham er jo vrøvl. Beckham er i mine øjne en af Premier Leagues bedste engelske spillere gennem tiden, og Downing kan knap nok nævnes på en top 100.

Hver sin mening, men jeg har altid ment, at Beckham var overvurderet, men fred være med det.

Cap
01-10-2007, 00:38
Top niveauet i England og Portugal er ret ens - men Portugal har bare så mange flere talenter (specielt drible stærke) end England har. Jeg har det også sådan at jeg hellere vil have en Engelsk spiller, men problemet er bare at det ikke er muligt sådan som fodbold ser ud i dag - slet ikke efter Glazer har sat sig på vores pengekiste. United er stadig (i mine øjne, sikkert set med en smule røde briller) klart det bedste engelske tophold til at give ungdomsspillere en chance - senest så vi jo Richardson få utallige chancer. Hvis man kigger på vores hold (hele truppen) og sammenligner med de hold vi skal kæmpe om mesterskabet med er jeg ret sikker på at vi har flest britiske spillere (f.eks. har vi mange britiske reserve spillere). Som sagt er jeg stadig lidt "gammeldags" ligesom mange af jer andre og foretrækker spillere fra det land klubben ligger i - men hvis vi vil vinde pokaler må vi desværre nok lægge denne ideologi lidt væk, specielt når PL er så (penge)stærk.

Ang. Park så tror jeg ikke han forlader Old Trafford af én simpel grund - merchandise i Asien. Når det er sagt så har jeg altid været en stor fan af Park - mest pga. manden kan løbe, løbe og så løbe lidt mere. Han har dog nogle alvorlige tekniske mangler, som trækker meget ned - men hans fighter-ånd er jeg helt tosset med. =)

For også lige at kommentere tråden skal man aldrig sige nej til et godt talent - specielt ikke hvis det kan klares billigt (hvilket man må sige 60mil er i dagens fodbold verden). Hvordan han skulle blive presset ind i truppen har jeg absolut ingen idé om - der er en grund til Sir Alex og hans kæmpe trænertrup henter deres løn i banken. Med den erfaring de tilsammen har er jeg ganske sikker på at de ikke køber en spiller uden at have tænkt det hele igennem. En mulighed kan jo også være at vi køber ham nu og derefter lejer ham ud i et eller to år (hvor vi må forvente både Giggs og Scholes ikke kan følge med på det høje niveau mere).

United DK
01-10-2007, 06:17
Top niveauet i England og Portugal er ret ens - men Portugal har bare så mange flere talenter (specielt drible stærke) end England har.

Har de nu også det, eller bliver portusiserne bare gjort til mere end de er? Ved U-21 EM sluttede Portugal kun nr. 6, mens England var få minutter fra finalen (Holland udlignede i det 89. minut i semifinalen).

robinho
01-10-2007, 07:54
Har de nu også det, eller bliver portusiserne bare gjort til mere end de er? Ved U-21 EM sluttede Portugal kun nr. 6, mens England var få minutter fra finalen (Holland udlignede i det 89. minut i semifinalen).

som vi har været inde på før er der en prisforskel. Lad os sige fergie gik på jagt efter en ny højre back og faldt over Heitinga fra Ajax og Richards fra city. Gæt hvem han helst vil have. Gæt hvem der vil være den suverænt dyreste.

Sådan er det hele vejen rundt. Så vi også med prisforskellen mellem rooney og ronaldo, selvom det måske var 2 spillere med næsten lige stort potentiale. Rooney var mere end dobbelt så dyr( inkl . klausulerne hehe)

Redguf
01-10-2007, 10:26
Nej tak til Veloso - han kan være nok så meget talent og er evt. også billig, men jeg mener ikke vi har brug for forstærkninger til den plads. Man skal jo ikke købe bare for at købe - især ikke i vores økonomiske situation.

Til diskussionen om så har portugiserne netop når det kommer til de offensive, hurtige og driblestærke wings en talentmasse der klart overgår den engelske (og vi har været så dygtige/heldige at kapre to af dem). Når vi ser på central midtbane og forsvar mener jeg derimod at England/storbittanien er en af de bedste producenter og har været det længe mens de også må anses som nogle af de dårligste til at producere wings. Lampard, Gerrard, Hargo og Carrick som er blot et udsnit af de centrale midtbanespillere SM har til rådighed til det Engelske landshold ville få de fleste andre landstrænere til at savle (men vi behøves ikke diskutere hvad han får ud af det) - mens hans muligheder på wings er noget mere begrænset og bestemt ikke med så meget potentiale som Ronaldo og Nani. Jeg kan ikke huske hvornår der sidst har været en venstre wing på det engelske landshold med bare noget der lugtede af klasse - på højresiden har der været Beckham, men som jeg beskriver nedenfor anser jeg ikke ham som en typisk wing.

Mht. Beckham diskussionen så mener jeg at han er en fantastisk fodboldspiller og han er den bedste højre wing i England de seneste mange år. Men det er ikke traditionelle wingegenskaber der gør ham til det. Beckham er ikke specielt hurtig eller driblestærk - til gengæld har han en præcision i afleveringerne, en arbejdsiver på banen og et blik for spillet der til fulde kompenserer for dette. Umiddelbart har Beckham de kvaliteter der mest er kendetegnet for en central off. midt, men af en eller anden grund får han bare meget mere ud af sit spil når han ligger på fløjen.

Glory Man United
01-10-2007, 10:28
For en gangs skyld er vi enige (næsten) Den eneste angriber jeg vil se udover dem vi har er Zlatan. han er ganske enkelt fantastisk og selvom jeg er stor modstander af italiensk fodbold, og dermed næsten alle der spiller i den liga, mener jeg at han er en af de få i verden der vil kunne forstærke et united angreb, med mindre de skærer benene af Messi og giver dem til Hagi, så han ville kunne spille i rødt... Veloso er et "nej tak" fra min side, ikke fordi han ikke er god nok, men fordi jeg hellere vil satse på egne talenter og desuden er der ingen grund til at ændre verdens bedste bænk (Foster, Brown, Fletcher/Park, Anderson/Nani, Saha).

Hvis vikøbte Zlatan ville jeg sandsynligvis, give mit eget hold karantæne i 3-4 uger (ikke se dem). Mage til større krukke skal man lede længe efter. Så skulle vi have købt ham dengang vi havde Keano, så ville han være sat på plads.
Ikke fordi jeg skal holde med Elkjær, men han har ret, når han siger, at Zlatan laver geniale ting ind imellem. Men hans bundniveau er for ringe....

Hvad angår Veloso....Har aldrig set ham spille, men jeg er ked af, at vi snart "ligner" Arsenal og Liverfool mht "eksotiske" spillere....synes vi har mere end rigeligt

morten k
01-10-2007, 11:44
Kunne vi ikke sælge Park, når han er kommet tilbage?
Så vi har plads til Miguel Veloso .

Sælge en tit manglet wing for at få plads til endnu en centerspiller?

JDK
01-10-2007, 12:05
Sælge en tit manglet wing for at få plads til endnu en centerspiller?

Ja, det vil ikke give mening - synes heller ikke vi skal sælge Park og tror heller ikke Fergi vil gøre det

Jeg tror ikke at der er noget i histroien om at vi skal købe Miguel

United DK
01-10-2007, 15:49
Til diskussionen om så har portugiserne netop når det kommer til de offensive, hurtige og driblestærke wings en talentmasse der klart overgår den engelske (og vi har været så dygtige/heldige at kapre to af dem). Når vi ser på central midtbane og forsvar mener jeg derimod at England/storbittanien er en af de bedste producenter og har været det længe mens de også må anses som nogle af de dårligste til at producere wings. Lampard, Gerrard, Hargo og Carrick som er blot et udsnit af de centrale midtbanespillere SM har til rådighed til det Engelske landshold ville få de fleste andre landstrænere til at savle (men vi behøves ikke diskutere hvad han får ud af det) - mens hans muligheder på wings er noget mere begrænset og bestemt ikke med så meget potentiale som Ronaldo og Nani. Jeg kan ikke huske hvornår der sidst har været en venstre wing på det engelske landshold med bare noget der lugtede af klasse - på højresiden har der været Beckham, men som jeg beskriver nedenfor anser jeg ikke ham som en typisk wing.

God måde at fortælle tingene på, for hvis vi kigger på kanter/wings i hhv. England og Portugal, så er det Beckham, Wright-Phillips, J. Cole og Downing kontra Ronaldo, Quaresma, Simão og Nani, og her er portugiserne bedst, mens det ser anderledes ud på de centrale positioner, hvor det er Gerrard, Lampard, Hargreaves og Barry kontra Tiago, Meireles, Petit og Maniche, og her må England betegnes som stærkere.

Glory Man United
01-10-2007, 15:56
God måde at fortælle tingene på, for hvis vi kigger på kanter/wings i hhv. England og Portugal, så er det Beckham, Wright-Phillips, J. Cole og Downing kontra Ronaldo, Quaresma, Simão og Nani, og her er portugiserne bedst, mens det ser anderledes ud på de centrale positioner, hvor det er Gerrard, Lampard, Hargreaves og Barry kontra Tiago, Meireles, Petit og Maniche, og her må England betegnes som stærkere.

Enig...bare ked af at du ikke nævner Scholes (ved godt han ikke spiller på landsholdet, men alligevel....) :)

United DK
01-10-2007, 15:58
Enig...bare ked af at du ikke nævner Scholes (ved godt han ikke spiller på landsholdet, men alligevel....) :)

Scholes er den bedste centrale midtbanespiller i England siden Paul Gascoigne, men netop fordi han ikke spiller på landsholdet mere, så er han ikke talt med. :)

jawharacoralia
01-10-2007, 16:06
Er Fletcher skadet, eller hvad? kan ikke huske at han har spillet i denne sæson endnu.

fletcher er skadet i laaaaaang tid..nogle maaneder saa vidt jeg ved

NtotheT
01-10-2007, 16:06
Scholes er den bedste centrale midtbanespiller i England siden Paul Gascoigne, men netop fordi han ikke spiller på landsholdet mere, så er han ikke talt med. :)

Med alt respekt for Scholes, vil jeg lige sige at Gerrard er større end ham :) Ikke kun nu, men over hele karrieren. Gerrard er en enmandshær, som kan gøre det der passer ham :)

NtotheT
01-10-2007, 16:09
Hvis vikøbte Zlatan ville jeg sandsynligvis, give mit eget hold karantæne i 3-4 uger (ikke se dem). Mage til større krukke skal man lede længe efter. Så skulle vi have købt ham dengang vi havde Keano, så ville han være sat på plads.
Ikke fordi jeg skal holde med Elkjær, men han har ret, når han siger, at Zlatan laver geniale ting ind imellem. Men hans bundniveau er for ringe....

Det var sidste sæson .. Sådan skal man ikke se på det .. Nok derfor mange af jer stadig synes at Scholes og Giggs skal være fast inventar af holdet, selvom de har været utålmodige ringe i denne sæson ..

ZLatan har talentet og nu ser det ud til at han er ved at blomstre det sidste han mangler for at være en stabil spiller. Han har været kanon i denne sæson, og det kan nok skyldes fordi han har haft turbelente tider i sine klubber. Nu har han fundet sig til rette i inters spillestil og fundet sin ståsted. En spiller bliver desuden også bedre med hjælp af sine medspillere, og hvis du sætter Zlatan på toppen med Rooney, hvor du udover det har en Ronaldo, Nani, Anderson, Scholes, Carrick, Tevez til at servere bolde og udarbejde det flotte arbejde til hans fordel, kan jeg kun sige ja tak til en spiller som zlatan ..

PerRonaldo
01-10-2007, 16:21
[QUOTE=NtotheT;24153]Nok derfor mange af jer stadig synes at Scholes og Giggs skal være fast inventar af holdet, selvom de har været utålmodige ringe i denne sæsonQUOTE]

Man smider da ikke bare to så erfarne spillere af holdet. Kan godt være de ikke har været prangende, men hvem har det af vores offensive spillere, og dem der skal erstatte de to på sigt(anderson og nani) har jo heller ikke vist nok. Vi kan jo ikke have et hold bestående af nye spillere der ingen erfaring har, det skal være blandet og på det punkt synes jeg faktisk vi er helt godt med.

I forhold til miguel, hvis Fergie mener han kan komme til og tilføjge holdet noget ekstre, jamen så er det da lige meget om han er fra portugal eller england, det er da rart at et hold bruger hjemmelige spillere, men hvis de er dobbelt så dyre i engalnd, men stadig ikke bedre så det da dumt bare fordi han er englænder!

Glory Man United
01-10-2007, 16:33
[QUOTE=NtotheT;24153]Nok derfor mange af jer stadig synes at Scholes og Giggs skal være fast inventar af holdet, selvom de har været utålmodige ringe i denne sæsonQUOTE]

Man smider da ikke bare to så erfarne spillere af holdet. Kan godt være de ikke har været prangende, men hvem har det af vores offensive spillere, og dem der skal erstatte de to på sigt(anderson og nani) har jo heller ikke vist nok. Vi kan jo ikke have et hold bestående af nye spillere der ingen erfaring har, det skal være blandet og på det punkt synes jeg faktisk vi er helt godt med.

I forhold til miguel, hvis Fergie mener han kan komme til og tilføjge holdet noget ekstre, jamen så er det da lige meget om han er fra portugal eller england, det er da rart at et hold bruger hjemmelige spillere, men hvis de er dobbelt så dyre i engalnd, men stadig ikke bedre så det da dumt bare fordi han er englænder!

Enig! Og så dårlig har Scholes heller ikke været. Hvis Scholes og Giggs var sat af, havde vi sgu rodet rundt midt i rækken. Vi ligger trods alt nr 2

Cap
01-10-2007, 20:44

Du svarer vist ikke helt på det du lægger op til - som jeg siger er "top-niveauet" ca. det samme, men Portugal har et større udvalg af boldkunstnere. Hvor de to nationer endte ved sidste U EM har jo ingen relevans når vi snakker om størrelsen af udvalget - desuden kommenterede jeg netop på baggrund af offensive krafter, da England helt sikkert skaber nogle bedre defensive spillere, og som vi ved et fodbold jo en hold sport. :)

Ang. Gerrard vs. Scholes så kan jeg slet ikke se hvordan man kan sige at Gerrard er større pga. hans karriere - det hænger da ikke sammen. At sige han er bedre en Scholes nu er derimod en anden diskusion, Scholes er oppe i årene og trods hans rutine synes jeg han laver dumme ting tit (hans røde kort mod Roma f.eks.) - men hans karriere er klasser over Gerrard. Han har præsteret at spille fast på et hold i godt 15 år selvom vi har haft nogle ekstremt dygtige midtbane spillere (f.eks. spillede Nicki Butt på landsholdet i mange år selvom han kun var på bænken hos os). Gerrard er da en vigtig spiller for Liverpool, men skyldes det ikke ligeså meget at de ikke har haft så meget andet at byde på midtbane mæssigt?

Don Kafai
01-10-2007, 21:25
Med alt respekt for Scholes, vil jeg lige sige at Gerrard er større end ham :) Ikke kun nu, men over hele karrieren. Gerrard er en enmandshær, som kan gøre det der passer ham :)

Enhver har sin mening, men jeg synes slet ikke Gerrard når Scholes' højder (endnu).

Se bare på titler. Gerrard har ikke engang vundet Premier League!! Hvad har han vundet som Scholes ikke har?
Gerrard overvurderes meget i mine øjne, og selvom jeg ligesom mange er betaget af de perler han laver, så er han slet ikke blandt verdens bedste. Han er ikonet med Liverpool, men tro mig, min holdning til ham har intet med det at gøre.

United DK
01-10-2007, 21:40
Du svarer vist ikke helt på det du lægger op til - som jeg siger er "top-niveauet" ca. det samme, men Portugal har et større udvalg af boldkunstnere. Hvor de to nationer endte ved sidste U EM har jo ingen relevans når vi snakker om størrelsen af udvalget - desuden kommenterede jeg netop på baggrund af offensive krafter, da England helt sikkert skaber nogle bedre defensive spillere, og som vi ved et fodbold jo en hold sport. :)

Portugal har helt sikkert flere boldkunstnere, men det er jo pga. stilarterne i de to lande, hvor Portugal altid har været kendt for elegance, som man har set med Eusebio, Figo, Rui Costa osv., mens man lægger mere vægt på energi og fight i den engelske stil, og det skaber derfor mere dynamiske typer som Rooney, Gerrard, Barton osv.

United DK
01-10-2007, 21:42
Se bare på titler. Gerrard har ikke engang vundet Premier League!! Hvad har han vundet som Scholes ikke har?

Nu kan man ikke måle klasse, udfra vundende trofæer, for modsat Gerrard, så har Scholes altid haft klassespillere omkring sig, og det gør det selvfølgelig nemmere, at vinde titler. Dog er Scholes stadig bedre end Gerrard.

RAppel
01-10-2007, 22:13
Dog er Scholes stadig bedre end Gerrard.

De to kan da ikke sammenlignes :confused:

United DK
01-10-2007, 22:43
De to kan da ikke sammenlignes :confused:

Hvorfor ikke?

RAppel
01-10-2007, 23:15
Hvorfor ikke?

De er da ikke samme type spillere. Det er måske bare mig der er af den overbevisning?

United DK
02-10-2007, 06:15
De er da ikke samme type spillere. Det er måske bare mig der er af den overbevisning?

De spiller samme plads, så man kan vel godt sammenligne dem?

TrincoBoy
02-10-2007, 07:41
De spiller samme plads, så man kan vel godt sammenligne dem?

Det mener du vel ikke ? Ja de spiller samme plads, men derfor kan de jo godt være 2 forskellige slags spilletyper. Scholes har nogle forcer som Gerrard ikke har - og omvendt. Og jeg behøver vist ikke nævne dem. Tror nok at de fleste, som har forstand på fodbold, vil kunne nævne hvilke kvaliteter den ene besidder mere end den anden.

robinho
02-10-2007, 07:46
du kan da sagtens sammenligne to spillere som spiller samme plads, for det den ene ikke har skal han have i minus, mens det han har den anden ikke har skal give plusser i karakterbogen. Er det fordi du er bange for at gerrard vil være bedre end scholes hehe.

United DK
02-10-2007, 07:55
Det mener du vel ikke ? Ja de spiller samme plads, men derfor kan de jo godt være 2 forskellige slags spilletyper. Scholes har nogle forcer som Gerrard ikke har - og omvendt. Og jeg behøver vist ikke nævne dem. Tror nok at de fleste, som har forstand på fodbold, vil kunne nævne hvilke kvaliteter den ene besidder mere end den anden.

Scholes er mere elegant, mens Gerrard er mere dynamisk, men ellers minder de da meget om hinanden. De har begge et fantastisk spark, de har begge et godt overblik, og de kan begge lægge nogle gode afleveringer.

Glory Man United
02-10-2007, 08:01
Selvfølgelig kan to spillere på samme position sammenlignes. Også selvom de er forskellige spillertyper. Hvordan skal en alndstræner ellers udtage sit hold? :)

Men handler tråden ikke om en mulig portugiser i Uniteds trup? Som tidligere nævnt synes jeg, vi har rigeligt med eksotiske spillere. Og på den centrale midtbaneposition har vi pt Carrick, Scholes, Hargo og Fletcher. Derudover kan O´Shea, Giggs og Anderson i nødstilfælde spille den

Kofoed
02-10-2007, 21:45
Har ikke læst hele denne tråd igennem, men jeg ville ummidelbart sige: KØB HAM... hvir prisen stadig er 65 mio kan jeg ikke se hvorfor ikke.. det eneste minus der kunne være var hvis vi får siet alle vores engelske spillere og egenavl væk.. det må aldrig ske.. men jeg syntes vi mangler en god offensiv midt, der er mere offensiv end carrick.. vi har scholes men lige PT spiller han ikke op til sit top niveau.. Men har lige et spørgsmål.. Kan Anderson spille scholes plads eller er han for meget angriber??? for hvis han er offensiv midt som scholes så behøver vi ikk købe Miguel veloso

snegl
02-10-2007, 23:43

Hvis du så ser bort fra det har Portugal altid været langt fremme i ungdomsturneringer.. At vurdere på seneste resultat er ik fyldestgørende..

Jeg er enig i Kafais udmelding. Det ærgrer mig, men jeg kan heller ikke se hvilken englænder der skulle have lige så meget talent som Nani eller Anderson. Se på David Nugent der blev gjort til den helt nye stjerne, eller Theo Walcott. Mens vi er igang kan vi også lige nævne Sinclair fra Chelsea. Det er lidt sølle at de spillere man udnævner til det helt store i England er spillere der laver en fed solotur i FA Cuppen eller stråler på anden måde i én kamp.

Det overraskede mig lidt at England kom så langt i u-21 Em, så om der er noget nyt der er på vej frem skal jeg ikke kunne sige. Men jeg synes engelske spillere bliver gjort til meget mere end de egentlig er.

PerRonaldo
03-10-2007, 00:24
du kan da sagtens sammenligne to spillere som spiller samme plads, for det den ene ikke har skal han have i minus, mens det han har den anden ikke har skal give plusser i karakterbogen. Er det fordi du er bange for at gerrard vil være bedre end scholes hehe.

Er det så ham med flest plusser der vinder eller er det den der passer bedst ind i den opstilleing og hold de nu engang spiller for?

PerRonaldo
03-10-2007, 00:34
Men har lige et spørgsmål.. Kan Anderson spille scholes plads eller er han for meget angriber??? for hvis han er offensiv midt som scholes så behøver vi ikk købe Miguel veloso

Han kan spille offensiv midt/angriber og i venstre side.. Mener endda at ferguson luftede ideen med at bruge ham som venstre back i nogle kampe, hvis det blev nødvendigt, men ellers vil jeg mene han er offensiv midt!

robinho
03-10-2007, 05:16
Er det så ham med flest plusser der vinder eller er det den der passer bedst ind i den opstilleing og hold de nu engang spiller for?

de fleste spillere i den høje klasse kan tilpasse sig det hold de stiller op for.

Glory Man United
05-10-2007, 08:11
de fleste spillere i den høje klasse kan tilpasse sig det hold de stiller op for.

Fortæller du det til: Zlatan, Riquelme, Anelka, Veron, Sheva osv osv?

Som situationen er nu, kunne vi jo godt bruge en midtbanespiler, men når vi har Scholes, Hargo, Carrick og Fletcher, ser jeg ingen grund til at købe dertil. En stærk midtbane....og så er den britisk!!! :)

robinho
05-10-2007, 08:51
Zlatan, Riquelme, Anelka, Veron, Sheva osv osv?

jeg sagde de fleste. Nu sørger du også lige for at finde nogle spillere, hvor de enten er dovne eller har problemer med opførslen. Måske lige undtagen sheva, men den form er sgu også overraskende

Glory Man United
05-10-2007, 08:54
jeg sagde de fleste. Nu sørger du også lige for at finde nogle spillere, hvor de enten er dovne eller har problemer med opførslen. Måske lige undtagen sheva, men den form er sgu også overraskende

Jeg kunne have valgt 20 andre....No problem!

Liverpool_sucks
07-10-2007, 16:13
http://www.tribalfootball.com/article.php?id=59617

Arsenal aim to beat Man Utd for £20M Veloso

Arsenal are planning a major bid for Sporting Lisbon midfield ace Miguel Veloso.
While Manchester United are following the Portugal international, O Jogo says Gunners boss Arsene Wenger is prepared to offer £20 million in January for the youngster.

United have a close relationship with Sporting, but if they want to land Veloso, they will have to match Arsenal's bid when the market reopens.

Don Kafai
08-10-2007, 21:58
http://www.tribalfootball.com/article.php?id=59617

haha, hvad skete der med 65 mio kr? Han steg pludselig 180 mio kr i værdi, så mon ikke man skal tage alle skriverierne med et gran salt..

Hald
10-10-2007, 12:27
Om vi vil have ham eller ej.. Det vil ferguson ihvertfald, har lige læst at han sikrede sig forkøbsret på Veloso under købet af Nani. så er ret sikker på vi ser Veloso på Old Trafford før eller siden. Også desvæære farvel til park. eller fletcher

Glory Man United
10-10-2007, 12:33
Om vi vil have ham eller ej.. Det vil ferguson ihvertfald, har lige læst at han sikrede sig forkøbsret på Veloso under købet af Nani. så er ret sikker på vi ser Veloso på Old Trafford før eller siden. Også desvæære farvel til park. eller fletcher

Send link, tak ;)

Hald
10-10-2007, 12:36
Send link, tak ;)

http://www.fodboldnyt.com/nyheder.php?id=34565

Vær så artig!! :D

Glory Man United
10-10-2007, 12:37
http://www.fodboldnyt.com/nyheder.php?id=34565

Vær så artig!! :D

Tak....gider bare ikke være artig :D

Hald
10-10-2007, 13:04
Det i orden så!!! ( ;

SantasLittleHelper
10-10-2007, 13:05
United har, så vidt jeg ved, første option på ALLE Sporting Lissabon spillere som følge af de to klubbers samarbejde med hinanden... Nogle der kan bbekræfte dette?

Hald
10-10-2007, 13:09
Jo der kan hvist være noget om snakken, der skal ihvertfald accepteres et united bud fra Sporting hvis en anden klub byder på en sporting spiller, og united byder det samme. Så er det så op til spilleren selv!

Kofoed
10-10-2007, 17:46
Ingen forkøbsret på veloso:

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=7728

Glory Man United
10-10-2007, 17:52
Ingen forkøbsret på veloso:

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=7728

...."eller nogen anden Sporting spiller"!!!

Hald
10-10-2007, 17:55
Det skal de jo sige, de er stadig bitre over vi slår dem i CL og ripper dem for talent.. ( :

Liverpool_sucks
10-10-2007, 18:07
Det skal de jo sige, de er stadig bitre over vi slår dem i CL og ripper dem for talent.. ( :

hmm.. du siger noget..;)

Dines
10-10-2007, 18:52
Jaja det skal de sige, så vi ikke bare kan få dem billigt. Jeg tror til hver en tid de vil give os en spiller fremfor Arsenal, medmindre de byder sindsygt højt.

The One
12-10-2007, 21:27
Scholes er mere elegant, mens Gerrard er mere dynamisk, men ellers minder de da meget om hinanden. De har begge et fantastisk spark, de har begge et godt overblik, og de kan begge lægge nogle gode afleveringer.
Altså elsker virkelig scholes, og synes han har været fantastisk at have i united i så mange år.. Kan komme med et utal af superlativer om ham, men elegant er måske ikke lige det der falder først for...

KennyN
13-10-2007, 09:12
Altså elsker virkelig scholes, og synes han har været fantastisk at have i united i så mange år.. Kan komme med et utal af superlativer om ham, men elegant er måske ikke lige det der falder først for...

Hvad snakker du om. Ingen er da mere elegant end Paul Scholes :Bouncing:

http://img90.imageshack.us/img90/6645/paulscholesfq8.jpg

United DK
13-10-2007, 10:38

Hvad falder så først ind?

The One
13-10-2007, 14:41
Hvad falder så først ind? Energisk, hårdt kæmpende, skudstærk, målfarlig, sympatisk, intelligent,osv.

United DK
13-10-2007, 14:44
Energisk, hårdt kæmpende, skudstærk, målfarlig, sympatisk, intelligent,osv.

Enig, men jeg skulle finde på noget, der adskilte ham fra Gerrard, for jeg synes også Gerrard er energisk, hårdt kæmpende, skudstærk, målfarlig, sympatisk og intelligent.

The One
13-10-2007, 14:49
Enig, men jeg skulle finde på noget, der adskilte ham fra Gerrard, for jeg synes også Gerrard er energisk, hårdt kæmpende, skudstærk, målfarlig, sympatisk og intelligent. Ja okayy, har du selvføellig ret i. Måske udover det med intelligensen, Gerrad er jo Scouser:)

United DK
13-10-2007, 15:09
Ja okayy, har du selvføellig ret i. Måske udover det med intelligensen, Gerrad er jo Scouser:)

Haha! :D

Flax_Generous
13-10-2007, 19:28
Enig, men jeg skulle finde på noget, der adskilte ham fra Gerrard, for jeg synes også Gerrard er energisk, hårdt kæmpende, skudstærk, målfarlig, sympatisk og intelligent.
Sympatisk og intelligent? :lolol:

RAppel
31-10-2007, 11:34
Sporting Lissabons unge midtbaneduo, Manuel Veloso og Joao Moutinho, har tiltrukket interesse fra Real Madrid, hvis talentspejdere allerede skulle have besigtiget spillerne ved to lejligheder. (Marca)

Går ud fra Manuel og Miguel er en og samme person?

Hald
31-10-2007, 11:37
Det må det være. det rigtige navn er Miguel..

PerRonaldo
01-11-2007, 10:04
Sporting Lissabons unge midtbaneduo, Manuel Veloso og Joao Moutinho, har tiltrukket interesse fra Real Madrid, hvis talentspejdere allerede skulle have besigtiget spillerne ved to lejligheder. (Marca)

Går ud fra Manuel og Miguel er en og samme person?

Ja det kan godt være, men Miguel vil hellere til United.. ;)

http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=28198

Danielsen
01-11-2007, 11:09
På Manutd.com står han som midtbane spiller.....

Sporting Lisbon midfielder Miguel Veloso has apparently spoken of his desire to join Cristiano Ronaldo and Nani at United. But Sporting Lisbon President Felipe Soares Franco isn't too keen on the idea, according to The Sun. "There's no chance the player will leave."

Jeg troede han var forsvars spiller....??

Her, står han også som midtbane spiller: http://www.uefa.com/footballeurope/club=50149/competition=1/index.html

PerRonaldo
01-11-2007, 11:35
På Manutd.com står han som midtbane spiller.....

Sporting Lisbon midfielder Miguel Veloso has apparently spoken of his desire to join Cristiano Ronaldo and Nani at United. But Sporting Lisbon President Felipe Soares Franco isn't too keen on the idea, according to The Sun. "There's no chance the player will leave."

Jeg troede han var forsvars spiller....??

Her, står han også som midtbane spiller: http://www.uefa.com/footballeurope/club=50149/competition=1/index.html

Dette står der om ham..

He plays as a defensive midfielder, but has also played as a center back and left back. He is also a threat on set pieces.

Danielsen
01-11-2007, 11:45
Dette står der om ham..

He plays as a defensive midfielder, but has also played as a center back and left back. He is also a threat on set pieces.

Okay, hvor fandt du det?

Refstrup
01-11-2007, 12:51
Det står også på indkast.dk

PerRonaldo
01-11-2007, 14:35
Okay, hvor fandt du det?

http://en.wikipedia.org/wiki/Miguel_Veloso

Bonde15
01-11-2007, 15:38
Jeg ser ham i klubben , hellere end gerne :D

Danielsen
01-11-2007, 16:28
http://en.wikipedia.org/wiki/Miguel_Veloso

Takker :)

mojtaba
01-11-2007, 17:00
Fantastisk. Jeg tror dog også den defensive midtbanespiller hellere vil komme til United, da Nani og Ronaldo også spiller der. Men jeg er dog også i tvivl om, at han måske vil til Arsenal. Men slet ikke Liverpool. De spiller enormt dårligt, og vinder med held. F.eks med den kamp mod Everton. Chelsea, nej.. Jeg kan ikke se nogen grund til han skal tage derover. Jeg tror heller ikke han får så meget spilletid.

Dines
01-11-2007, 19:31
Selvom jeg ikke ønsker ham til klubben, da vi er dækket godt nok ind på midtbanen, så må man da sige, at manden har forstand på fodbold. :)

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=7830

Flipperen
01-11-2007, 22:43
Kan ikke rigtig se, hvad han skal bruges til. Midtbanen er helt besat, og i forsvaret skal vores egne talenter ikke undervurderes. Selvfølgelig altid godt med gode spillere, men de kan jo ikke alle sammen spille, og der skal ikke komme dårlig stemning hvis nogle er utilfredse..

Selvfølgelig ikke.. Men jo flere spillere (Og misforstå mig nu ikke) desto mere vil hver enkelt spillere kæmpe for sin plads.. Men som du selv siger, midtbanen er godt besat.

Men som der også står her i nyhederne, han kommer nok ikke til United denne sæson i hvert fald, eftersom han er en nøglespiller for Lissabon.

robinho
02-11-2007, 05:31
jo men selvom det er godt med egne spillere, så er det jo underordnet hvis fergie synes han er bedre end fletcher eller o´shea, hvilket ikke kræver det store kursus.

Og på venstre back, som han også dækker, er vi lidt smalle med silvestres skade og pt også evra. Pique bruger han ikke i venstre side, og evans som vist godt kan spille den, ser ikke ud til at være en af fergies favoritter. Så en universalspiller et niveau højere end o´shea, ville såmen ikke være dårligt. Dog kunne jeg godt tænke mig at se hvad vores egen Gibson kan på den centrale midt.

Glory Man United
02-11-2007, 07:51
Forstår slet ikke, hvad vi skal med endnu en midtbanespiller. Jeg har aldrig set ham spille, så han kan kun overraske positivt, hvis han kommer. Men det kunne ligne et salg eller to....måsker Fletcher og/eller Carrick er utilfreds??

ChristianR
05-11-2007, 16:37
Forstår slet ikke, hvad vi skal med endnu en midtbanespiller. Jeg har aldrig set ham spille, så han kan kun overraske positivt, hvis han kommer. Men det kunne ligne et salg eller to....måsker Fletcher og/eller Carrick er utilfreds??

Håber og regner nu ikke med, at Carrick er utilfreds. Tror han er tilfreds med sin nuværende situation. Scholes er vel førstevalget, og dernæst måske Hargo. Tror dog ikke Carrick ligger langt fra hargo, og han vil nok være foretrukket frem for Anderson noget tid endnu. Og med skader og lidt roatation skal han nok få masser af kampe.

Men det virker lidt som om Fletcher har bevæget sig langt væk fra start 11'eren. Nu har jeg ikke set Veloso spille mere end en kamp eller 2, men det er i mine øjne ikke helt utænkeligt, at han kunne blive bedre end Fletcher. Så måske det ligner en udskiftning der? Så er det jo kun positivt, han kan fungere i forsvaret, hvor vi i øjeblikket ville komme i en dårlig situation, hvis Rio, Vidic eller Evra blev skadet.

Dines
05-11-2007, 17:39
Jeg ved snart ikke, hvor meget Scholes skal være fredet. I denne sæson kan måske blive hans sidste som starter. Carrick og Hargreaves er begge unge endnu, og med det spil Scholes har vist p.t., så synes jeg at når han kommer tilbage fra skade, ikke bare skal være selvskrevet en plads.

Daniel
07-11-2007, 14:37
Miguel veloso er sikkert en dygtig spiller men der er absolut ingen grund til at købe ham. Vi har en midtbane konstalation der hedder -scholes, hargreaves, carrick, anderson, fletcher og som nødløsning o´shea. Faktisk håber jeg lidt på at vi sælger fletcher. jeg holder rigtig meget af ham synes bare ikke at vi behøver mere en 4 centrale midtbane spillere og så o´shea som reserve

Grothen
21-11-2007, 13:16
Nu kunne det efterhånde godt se ud som om, at interessen for Veloso er ganske seriøs:

http://fodboldnyt.com/nyheder.php?id=34831

United DK
21-11-2007, 13:38
Nu kunne det efterhånde godt se ud som om, at interessen for Veloso er ganske seriøs:

http://fodboldnyt.com/nyheder.php?id=34831

Hvad er det præcis, vi skal med ham? Det eneste sted, hvor vi mangler folk, er i angrebet, og han er mig bekendt ikke angriber.

Glory Man United
21-11-2007, 14:21
Hvad er det præcis, vi skal med ham? Det eneste sted, hvor vi mangler folk, er i angrebet, og han er mig bekendt ikke angriber.

Enig....jeg har skrevet flere gange, at med spillere som Hargo, Scholes, Carrick, Fletcher og Anderson så er det waste of money. Det eneste svar jeg kan give er, at vi sælger min en midtbanespiller......Fletcher? Carrick?

PerRonaldo
21-11-2007, 14:41
Som Glory man United skriver, så kan det måske være fordi at Carrick er på vej tilbage til Tottenham...? For som i fleste skriver giver det ingen mening.

Og selv hvis scholes skulle stoppe efter denne sæson, hvilket han ikke gør, så er vi stadig dækket vildt godt en der. Jeg vil sige vi lige nu er overbemandet på den midtbane, og et salg af fletcher ville ikke gøre noget, men det skal ikke betyde der skal komme en ny.

Vi har pique, o'shea, carrick, anderson, fletcher, scholes og Hargo, der alle kan dække den plads, og hvis det helt galt har vi også Giggs. det vil sige 5 desideret center midtbane, to der også kan spille pladsen og en i nødstilfælle. Det er 8 mand, og hvis vi skal have den 9. også må det da betyde farvel til Carrick eller Fletcher, eller dem begge..?

23Becks
21-11-2007, 14:46
det er nok det dummeste jeg nogensinde har hørt. vi har ikke brug for ham, da vi (som mange nævner) har rigeligt mandskab på den centrale plads. og sælge Carrick??? der er rygter om tottenham vil købe ham tilbage, men det skal man ikke ligge noget i.. Carrick er fremtidens mand på pladsen, så drop det med han blir solgt.. det sker ikke.. med alle Hargos skader og scholes' alderdom vil det være fuldstændigt uacceptabelt.

robinho
21-11-2007, 14:53
jo men hvis fergie mener at denne veloso er bedre end fletcher og´o´shea, jamen så kan det jo være han køber ham for så at sælge en af de to. Man higer hele tiden efter at forbedre sit hold. Holdet er ikke bare komplet fordi de har nået et antal spillere. Det skal også være hvad spillerne kan.

Dog kender jeg ikke nok til veloso til at kunne udtale mig om hans udviklingsmuligheder. Men mon ikke de kender ham dem de klubber der jagter ham

Krede
21-11-2007, 15:01
En ting I lige skal huske på er, at Veloso også spiller udemærket på venstreback!!! Fordi hvem har vi lige at smide ind, hvis Evra bliver skadet, nu hvor Silvestre også er ude?
Derudover vurdere jeg efter hvad jeg har set, at Veloso faktisk ikke ligger langt fra Hargreaves niveau, så bestemt en dygtig spiller.
Men jeg ser nu hellere en angriber mere eller slet ingen køb.

PerRonaldo
21-11-2007, 15:12
jo men hvis fergie mener at denne veloso er bedre end fletcher og´o´shea, jamen så kan det jo være han køber ham for så at sælge en af de to. Man higer hele tiden efter at forbedre sit hold. Holdet er ikke bare komplet fordi de har noget et antal spillere. Det skal også være hvad spillerne kan.

Jo lad os sige at vi sælger fletcher og o'shea.. Jeg tror ikke o'shea bliver solgt, men lad os antage han gør. og så køber vi vuelso. Vores center midtbane er scholes-carrick. Det vil sige vi har hargo anderson og vuelso som reserver, er det ikke for mange? her har vi fem super gode spillere der kan dække to pladser, men i angrebet har vi kun tre.. Det hænger ikke helt sammen. Og jeg vil personligt hellere have spillere som fletcher og o'shea der ikke er utilfreds med bænken end spillre der forlanger spilletid. Scholes er en selvskreven mand og carrick og hargo kæmper om den anden plads, så skal vuelso og anderson kæmpe om en plads på bænken?

Hvis ferguson køber ham må det være på bekostning af carrick, for jeg tror ikke vuelso kommer for at kæmpe om en plads på bænken.

Glory Man United
21-11-2007, 15:19
En ting I lige skal huske på er, at Veloso også spiller udemærket på venstreback!!! Fordi hvem har vi lige at smide ind, hvis Evra bliver skadet, nu hvor Silvestre også er ude?
Derudover vurdere jeg efter hvad jeg har set, at Veloso faktisk ikke ligger langt fra Hargreaves niveau, så bestemt en dygtig spiller.
Men jeg ser nu hellere en angriber mere eller slet ingen køb.

Venstre back?? Hvor har du det?? Manager-spillet??

CC
21-11-2007, 15:30
Må indrømme at jeg også har hørt noget om at han har evner som back, dog både højre og venstre... Og nej, jeg har det ikke fra et manager spil, det sidste manager spil jeg spillede, der spillede Rooney stadig hos Everton...

Men hvis de oplysninger som Fodboldnyt kommer med, er korrekte så må vi regne det for sandsynligt at vi går efter ham... Må indrømme at jeg heller ikke kan se hvordan kabalen skal komme til at gå op, men det må næsten betyde salg af 2 spillere, hvor den ene formentlig er Fletcher... Hvis vi så også sælger o'shea og silvestre kan veloso nok tænkes at få nogle kampe på venstre bakc, hvis mine oplysninger altså er korrekte...

robinho
21-11-2007, 15:31
Jo lad os sige at vi sælger fletcher og o'shea.. Jeg tror ikke o'shea bliver solgt, men lad os antage han gør. og så køber vi vuelso. Vores center midtbane er scholes-carrick. Det vil sige vi har hargo anderson og vuelso som reserver, er det ikke for mange? her har vi fem super gode spillere der kan dække to pladser, men i angrebet har vi kun tre.. Det hænger ikke helt sammen. Og jeg vil personligt hellere have spillere som fletcher og o'shea der ikke er utilfreds med bænken end spillre der forlanger spilletid. Scholes er en selvskreven mand og carrick og hargo kæmper om den anden plads, så skal vuelso og anderson kæmpe om en plads på bænken?

Hvis ferguson køber ham må det være på bekostning af carrick, for jeg tror ikke vuelso kommer for at kæmpe om en plads på bænken.

det er så en helt anden snak, hvorvidt veloso ville affinde sig med en bænketjans. For ja o´shea og fletcher er pålidelige og holder deres mund selvom de er sat af, men det må bare ikke stå i vejen for at forbedre holdet.

PerRonaldo
21-11-2007, 16:18
det er så en helt anden snak, hvorvidt veloso ville affinde sig med en bænketjans. For ja o´shea og fletcher er pålidelige og holder deres mund selvom de er sat af, men det må bare ikke stå i vejen for at forbedre holdet.

Jeg er fuldstændig enig i at vi skal forbedre pladserne hele tiden, og vi bliver nødt til ikke bare at affinde os med spillere som ikke er gode nok. Men nu er det dette tilfælde ikke sådan at fletcher og o'shea står og banker på til en fast plads, fordi vi er så stærkt bemandet lig præcis der hvor de spiller normalt.De er gode at have, især nu hvor vi pt. har fire spillere der er bedre end dem. Der bliver ikke særlig meget brug for dem, men når der så tilgengæld er brug for dem, så er de der også! Så derfor synes jeg det virker lidt underligt vi er så interreseret i en spiller der måske er skyld i vi skubber anderson ud af bænken.

Hvis vi kigger på sidste sæson, så var vi ikke godt nok bemandet på midten, men nu har vi altså været ude og investere i 2 centrale midtabanespillere og en kant, det kan ikke passe vi skal blive ved med at spendere penge på en position hvor vi, måske, er bedst besat af alle hold i hele verdenen.

Krede
21-11-2007, 17:07
Venstre back?? Hvor har du det?? Manager-spillet??

Nu spiller jeg ingen spil, så nej.

Men i diverse britiske medier, der nævnes hans evner på venstre back samt i det centrale forsvar. Jeg har set flere kampe, hvor han grundet skader spillede i det centrale midterforsvar, seneste i en kamp, hvor Anderson Polga var skadet. Han gjorde det i øvrigt ganske fortrinligt.

JDK
21-11-2007, 18:27
Jeg er fuldstændig enig i at vi skal forbedre pladserne hele tiden, og vi bliver nødt til ikke bare at affinde os med spillere som ikke er gode nok. Men nu er det dette tilfælde ikke sådan at fletcher og o'shea står og banker på til en fast plads, fordi vi er så stærkt bemandet lig præcis der hvor de spiller normalt.De er gode at have, især nu hvor vi pt. har fire spillere der er bedre end dem. Der bliver ikke særlig meget brug for dem, men når der så tilgengæld er brug for dem, så er de der også! Så derfor synes jeg det virker lidt underligt vi er så interreseret i en spiller der måske er skyld i vi skubber anderson ud af bænken.

Hvis vi kigger på sidste sæson, så var vi ikke godt nok bemandet på midten, men nu har vi altså været ude og investere i 2 centrale midtabanespillere og en kant, det kan ikke passe vi skal blive ved med at spendere penge på en position hvor vi, måske, er bedst besat af alle hold i hele verdenen.

Helt enig! vi skal forbedre os hele tiden - det kræves af et tophold - men ikke på pladser vi i forvejen er så stærkt besat, som vi pt er på midtbanen (og specielt centralmidt!)! Jeg vil ikke kunne forstå et sådan køb, selvom han er god og et stort talent, da Fletcher er en utrolig stærk spiller at have, som vi har ham nu!

PerRonaldo
21-11-2007, 19:08
Nu spiller jeg ingen spil, så nej.

Men i diverse britiske medier, der nævnes hans evner på venstre back samt i det centrale forsvar. Jeg har set flere kampe, hvor han grundet skader spillede i det centrale midterforsvar, seneste i en kamp, hvor Anderson Polga var skadet. Han gjorde det i øvrigt ganske fortrinligt.

Ja, han er oprindeligt defensiv midtbane og centerforsvar. Han kan spille begge dele, lidt ala pique. men har ikke hørt om at han kan spille venstre back. Har du links til dette?

olsen9670
21-11-2007, 19:42
jeg siger bare ja tak til veloso da scholes er oppe i alderen, og det er begrænset hvor mange år han kan blive ved på topplan også et salg af fletcher og o`shea så står vi tilbage med hargo,carrick,anderson og veloso så vil vi have verdens absolutte bedste centrale midtbane

Hr Hansen
21-11-2007, 19:51
et Salg af Fletcher og John O'Shea ville jeg blive meget ked af Ville meget gerne beholde en britisk stamme på holdet, og de to spillere har aldrig klaget over manglende spilletid eller position på banen!

Veloso er en dygtig spiller med et stort talent og ville gerne have ham til klubben, men helt ikke på¨bekostning ag John og Fletcher.

Veloso kan vist spille Ventreback som jeg har forstået det

Krede
21-11-2007, 19:54
Ja, han er oprindeligt defensiv midtbane og centerforsvar. Han kan spille begge dele, lidt ala pique. men har ikke hørt om at han kan spille venstre back. Har du links til dette?

Det er sådan set bare, at slå op under hvilken som helst af de engelske aviser. Eks.:

http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2214296,00.html

Nederst i artiklen står følgende:

Veloso, a member of Benfica's youth academy before defecting to Sporting at the age of 14, comes from a famous sporting family - his father Antonio is a former Portugal international defender. He broke into the Sporting team last season and can also play at centre-half as well as left-back, something that will undoubtedly appeal to Ferguson now that Gabriel Heinze has left United.

Og præcis som jeg også fremhævede tidligere, så påpeger avisen også, at vi måske er lidt tynde på venstre back pt. Derfor siger jeg; Veloso - go go. Også selvom Carrick så skal sælges, han virker alligevel heller ikke særlig sikker i vores nye system denne sæson.

matt
21-11-2007, 20:20
Hvordan kan du sige, at vi skal sælge Carrick??

Jeg kender ikke meget til denne gut(Veloso), men at sælge Carrick ville imo være det dummeste SAF har gjort siden vi mistede Stam.

Krede
21-11-2007, 20:28
Hvordan kan du sige, at vi skal sælge Carrick??

Jeg kender ikke meget til denne gut(Veloso), men at sælge Carrick ville imo være det dummeste SAF har gjort siden vi mistede Stam.

Jeg er også glad for Carrick, men synes bare der er mere fremtid i Anderson - Hargreaves. Plus Scholes holder et par år endnu. Derved er Carrick langt fra startopstillingen selv uden vi køber Veloso og det tror jeg ikke han vil være tilfreds med på sigt.

CC
21-11-2007, 20:34
Man kan ikke sammenligne et salg af carrick og et af stam... Da vi solgte Stam havde vi ingen rigtig afløser liggende og vi led stort under det den efterfølgende sæson... Hvis vi sælger Carrick nu, som jeg ikke mener vi bør, og køber Veloso tror jeg ikke at vi vil mærke specielt meget til det, alt afhængig af Velosos niveau, hvis han virklig er så god som folk gerne vil gøre ham... Vi har masser af alternativer på den centrale midt, som nok er en af vores bedst besatte pladser...
Men hvis det endelig skal gøres, så skal det gøres uden at tabe penge på Carrick og kun fordi at det vil være en forstærkning af truppen... Ved dog ikke hvem af dem der er bedst, da jeg kun få gange har set Veloso spille...

PerRonaldo
21-11-2007, 20:42
Det er sådan set bare, at slå op under hvilken som helst af de engelske aviser. Eks.:

http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2214296,00.html

Nederst i artiklen står følgende:

Veloso, a member of Benfica's youth academy before defecting to Sporting at the age of 14, comes from a famous sporting family - his father Antonio is a former Portugal international defender. He broke into the Sporting team last season and can also play at centre-half as well as left-back, something that will undoubtedly appeal to Ferguson now that Gabriel Heinze has left United.

Og præcis som jeg også fremhævede tidligere, så påpeger avisen også, at vi måske er lidt tynde på venstre back pt. Derfor siger jeg; Veloso - go go. Også selvom Carrick så skal sælges, han virker alligevel heller ikke særlig sikker i vores nye system denne sæson.

Okay fair nok. Men så køb dog en venstre back og ikke en midtbanespiller der kan spille venstre back!

Sælg Carrick??? Hvad snakker du om... Nå ja han passer ikke ind i vores system, det så vi i sidste sæson jo, synes også han var piv ringe.. Not! Og så lad mig lige høre om det nye system? Vi spiller da stadig med fire midtbane spillere, eller er der noget jeg har overset? Han har været skadet og ikke lige fundet sidste sæsons niveau, men det har da intet at gøre med at han ikke passer ind!!

Krede
21-11-2007, 22:05
Okay fair nok. Men så køb dog en venstre back og ikke en midtbanespiller der kan spille venstre back!

Sælg Carrick??? Hvad snakker du om... Nå ja han passer ikke ind i vores system, det så vi i sidste sæson jo, synes også han var piv ringe.. Not! Og så lad mig lige høre om det nye system? Vi spiller da stadig med fire midtbane spillere, eller er der noget jeg har overset? Han har været skadet og ikke lige fundet sidste sæsons niveau, men det har da intet at gøre med at han ikke passer ind!!

Nu er det jo kun i nødstilfælde, at han skal spille back, da jeg mener Evra er klasse på den position.
Mht. system så kan man altid diskutere tal, men vores formation er mere 4231 mod 442 sidste år. Med Tevez på holdet og vores flexsible wingers er angrebsspillet blevet mere flydende og uforudsigeligt. Dette stiller dog andre krav til de centrale midtbanespillere. Her er det altså vigtig at have en type som Hargreaves, der kan dække af og lave en ordentlig tackling. Carrick er ikke verdens bedste tackler og passer derfor ikke på den position. Ved siden af Hargreaves ligger Scholes og hans afløser ser jeg mere i Anderson end Carrick, men her er du måske uenig?
Jeg siger ikke, at vi absolut skal sælge Carrick og købe Veloso, jeg vejer bare mulighederne op imod hinanden.

PerRonaldo
21-11-2007, 23:59
Nu er det jo kun i nødstilfælde, at han skal spille back, da jeg mener Evra er klasse på den position.
Mht. system så kan man altid diskutere tal, men vores formation er mere 4231 mod 442 sidste år. Med Tevez på holdet og vores flexsible wingers er angrebsspillet blevet mere flydende og uforudsigeligt. Dette stiller dog andre krav til de centrale midtbanespillere. Her er det altså vigtig at have en type som Hargreaves, der kan dække af og lave en ordentlig tackling. Carrick er ikke verdens bedste tackler og passer derfor ikke på den position. Ved siden af Hargreaves ligger Scholes og hans afløser ser jeg mere i Anderson end Carrick, men her er du måske uenig?
Jeg siger ikke, at vi absolut skal sælge Carrick og købe Veloso, jeg vejer bare mulighederne op imod hinanden.

Jeg kan ikke helt følge dig.. Hvor ser du det system skifte henne? Sidste sæson lå Rooney længere tilbage på banen, faktisk på den position som tevez spiller nu og så havde vi smith/saha på toppen, der hvor Ronney spiller nu. Ja vores angrebspil er blevet mere fleksibelt i og med rooney og tevez er meget bevægelige, men et decideret system skifte kan jeg slet ikke få øje på? Og med Giggs og Ronaldo på kanterne, så kan jeg heller ikke se meget forskel der. Så kan ikke se hvorfor at Carrick ikke kan slå igennem med det "nye" system, han kan da om nogen åbne et forsvar med en genial aflvering og samtidig arbejder han knald hårdt defensivt, nej han er ikke en lige så god tackler som hargo, men det fungerede da meget godt sidste sæson. Og egentlig er den eneste ændring fra sidste sæson vores meget bevægelige angreb, men det gør vel ikke Carrick dårligere?

Rizk
22-11-2007, 07:32
Kort og godt kan man vel sige.... Er han en bedre spiller end dem vi har er jeg glad nok for købet... Kan han gå ind og styrke truppen er jeg tilfreds.... Det må SAF jo vide alt om, in SAF we trust:D

robinho
22-11-2007, 07:35
Kort og godt kan man vel sige.... Er han en bedre spiller end dem vi har er jeg glad nok for købet... Kan han gå ind og styrke truppen er jeg tilfreds.... Det må SAF jo vide alt om, in SAF we trust

lige min pointe. Man skal hele tiden forsøge at gøre truppen bedre. Og hvis SAF mener han kan bruge ham så ham om det.

Glory Man United
22-11-2007, 08:58
Kort og godt kan man vel sige.... Er han en bedre spiller end dem vi har er jeg glad nok for købet... Kan han gå ind og styrke truppen er jeg tilfreds.... Det må SAF jo vide alt om, in SAF we trust:D

Nu kan man jo konstant forbedre truppen. Hvis vi skiftede 7-8 spillere ud hver sæson, var vi ikke tophold. Midtbanen er kanonstærk, og selvfølgelig er SAFs opgave at forstærke den "svage" del.....og det er angrebet

23Becks
22-11-2007, 09:26
Sælg Hargo i stedet for Carrick!!!!

Veloso og Hargo er samme type spiller, så hvis vi skal købe ham vil det da være mere naturligt at sælge Hargo.. nu ved jeg godt vi lige har købt ham,(hvilket jeg ikke forstår vi gjorde) men han er ikke på niveau med Carrick. Og ved godt at min holdning er imod alle andres, men hvis jeg var træner startede Carrick hver gang!!!

Glory Man United
22-11-2007, 09:36

Veloso og Hargo er samme type spiller, så hvis vi skal købe ham vil det da være mere naturligt at sælge Hargo.. nu ved jeg godt vi lige har købt ham,(hvilket jeg ikke forstår vi gjorde) men han er ikke på niveau med Carrick. Og ved godt at min holdning er imod alle andres, men hvis jeg var træner startede Carrick hver gang!!!

Sælge Hargo 3 mdr efter, han blev købt? Flot signal at sende, hvis Fergie gjorde det :lolol: Hargo er mine øjne vort stærkeste kort på den defensive midtbane. Glemmer altså ikke hans første kampe (0-1 mod Shitty) og (1-0 mod Sunderland). Begge gange MOM.
Ærligt, jeg fatter ikke I vil sælge nogle af midtbanespillerne. For første gang i mange år, er vi der ligeså stærke som Chelski

23Becks
22-11-2007, 10:13
Sælge Hargo 3 mdr efter, han blev købt? Flot signal at sende, hvis Fergie gjorde det :lolol: Hargo er mine øjne vort stærkeste kort på den defensive midtbane. Glemmer altså ikke hans første kampe (0-1 mod Shitty) og (1-0 mod Sunderland). Begge gange MOM.
Ærligt, jeg fatter ikke I vil sælge nogle af midtbanespillerne. For første gang i mange år, er vi der ligeså stærke som Chelski

Nu spillede vi også virkeligt ringe i begge kampe, så at være MOM ved jeg ikke hvor meget jeg vil ligge i det.. men anyway, syns bestemt heller ikke vi skal sælge nogen og syns heller ikke vi skal købe nogen.. vi er godt besat, så hvis SAF skal skyde nogle transfer penge af skal det være på en højreback eller en angriber..

PerRonaldo
22-11-2007, 10:22

Nej nu går det da helt galt.. Hargo er en mere erfaren og har spillet i en topklub og på landsholdet i lang tid! Veloso er en ung herre der har fremtiden med sig, men vi har altså lige købt anderson som fremtidens mand! Er Veloso bedre end hargo? Og sikke en harmonisk trup vi får når vi sælger spillere vi lige har købt. Synes det er til grin det du skriver!

Så skal vi til at evalure hele vores trup og skifte ud på mange pladser.. Jeg synes vi skal købe chec messi og cannevaro, så kan vi sælge nani, vidic og van der sar!

PerRonaldo
22-11-2007, 10:25

Helt enig! Jeg synes også det er dumt at sælge ud af en midtbane der måske er den stærkeste i hele verdenen! Hvorfor lave om på noget der fungere helt kanon! Så kig dog efter en angriber i stedet, det er jo der vi har mangler!!

Glory Man United
22-11-2007, 10:26
Nej nu går det da helt galt.. Hargo er en mere erfaren og har spillet i en topklub og på landsholdet i lang tid! Veloso er en ung herre der har fremtiden med sig, men vi har altså lige købt anderson som fremtidens mand! Er Veloso bedre end hargo? Og sikke en harmonisk trup vi får når vi sælger spillere vi lige har købt. Synes det er til grin det du skriver!

Så skal vi til at evalure hele vores trup og skifte ud på mange pladser.. Jeg synes vi skal købe chec messi og cannevaro, så kan vi sælge nani, vidic og van der sar!

Jamen så vil jeg have Teddy tilbage :D

Nåååå back to topic!

23Becks
22-11-2007, 10:27

Slap dog af. der var megen brug af ironi i min "Sælg Hargo fremfor Carrick". Belv træt af at alle skrev "så sælger vi Carrick", og derfor stak jeg lidt til dem.. og hvis du læser mit næste indlæg, kan du se at jeg mener at vi hverken skal købe eller sælge...

PerRonaldo
22-11-2007, 10:34
Slap dog af. der var megen brug af ironi i min "Sælg Hargo fremfor Carrick". Belv træt af at alle skrev "så sælger vi Carrick", og derfor stak jeg lidt til dem.. og hvis du læser mit næste indlæg, kan du se at jeg mener at vi hverken skal købe eller sælge...

En anden gang så skriv at det var ironisk ment eller spøg til side, eller et eller andet. Der er intet i det indlæg der tyder på det ironi,derfor reagere jeg som jeg gør...

Men fint nok jeg fik det forklaret.. ;)

23Becks
22-11-2007, 10:39
det må jeg vidst hellere ja.. men de 4 foregående sidder var en lang sælg carrick, så syns det var oplagt at skrive det andet.. men ligemeget nu..

Hald
22-11-2007, 12:29
Sælg Fletcher, og hent Miguel..

Glory Man United
22-11-2007, 13:06
Sælg Fletcher, og hent Miguel..

Hvorfor?

Dahlmann
22-11-2007, 13:48
det kan da virkelig ikke passe at der er så mange som vil have en spiller, de næsten ikke kender til klubben, på bekostning af nogle spillere fra den i forvejen brede midtbane vi har... truppen spiller flot fodbold lige nu, midtbanen er bred, nu må i lige tage jer sammen... jeg har set ham i football manager og der bliver han god, men man kan ikke bare lige kassere af dem vi har i truppen... vores midtbane er bred nok.. vi mangler en angriber hvis der er noget vi skal have...

synes i virkelig vi har brug for veloso?

ReginSiv
22-11-2007, 13:52
Tror at vi skal hente Veloso, men ikke i bekostning af Fletcher ..
Vi må ikke glemme at Veloso også kan spille på Forsvaret, der ville han nok være en god afløser, at have på bænken ..

Baunie
22-11-2007, 14:22
Veloso er bestemt en lovende spiller, men hvis vi køber ham, så kan Glazers lige så godt hoste op med et par milliarder, så vi kan købe hele Sporting Lissabon samtidig. Et køb af Veloso vil overhovedet ingen mening give.

Nu ved jeg så godt, at Ferguson i dag kan pege fingre af alle de ret så mange, der tabte både næse og mund, da han valgte at købe to forsvarsspillere for to år siden. Men selvom der dengang ellers var de forsvarsspillere, vi sådan set skulle bruge, så havde Wes Brown i centerforsvaret og Silvestre på venstre back ikke nær samme klasse som Hargreaves eller Carrick.

Jeg tror og håber ikke, vi køber Veloso. Hvis vi skal have noget andet en angriber pt., så skal det være en ordentlig backup til venstre back, og selvom Veloso eftersigende også kan spille det, så skal det næppe være en mand med force i pasningsspillet til 10-12 mio.

Glory Man United
22-11-2007, 14:43
det kan da virkelig ikke passe at der er så mange som vil have en spiller, de næsten ikke kender til klubben, på bekostning af nogle spillere fra den i forvejen brede midtbane vi har... truppen spiller flot fodbold lige nu, midtbanen er bred, nu må i lige tage jer sammen... jeg har set ham i football manager og der bliver han god, men man kan ikke bare lige kassere af dem vi har i truppen... vores midtbane er bred nok.. vi mangler en angriber hvis der er noget vi skal have...

synes i virkelig vi har brug for veloso?

Tak :skaaal:
Hvis der skal tænkes i en forstærkning er det en angriber.

PerRonaldo
22-11-2007, 14:57
Tror at vi skal hente Veloso, men ikke i bekostning af Fletcher ..
Vi må ikke glemme at Veloso også kan spille på Forsvaret, der ville han nok være en god afløser, at have på bænken ..

ja og der har vi pique, evans og når neville kommer til, brown, som reserver.. Er det ikke nok?

Damien
22-11-2007, 14:58
Nu kender jeg ikke meget til denne Veloso.. Men hvad skal vi bruge endnu en central midtbane spiller til, nu når vi allerede har:
Hargo, Scholes, Carrick, Anderson, O'shea, Fletcher hmmmmmmmm ??

CC
22-11-2007, 15:27
Syntes sagtens vi kan bruge en midtbanespiller til hvis han bare er en forstærkning af truppen og det aner jeg ikke om han er... Det eneste jeg har kunne finde ud af om ham er at han er en ganske habil frisparkskytte...

Krede
22-11-2007, 16:16
Jeg kan ikke helt følge dig.. Hvor ser du det system skifte henne? Sidste sæson lå Rooney længere tilbage på banen, faktisk på den position som tevez spiller nu og så havde vi smith/saha på toppen, der hvor Ronney spiller nu. Ja vores angrebspil er blevet mere fleksibelt i og med rooney og tevez er meget bevægelige, men et decideret system skifte kan jeg slet ikke få øje på? Og med Giggs og Ronaldo på kanterne, så kan jeg heller ikke se meget forskel der. Så kan ikke se hvorfor at Carrick ikke kan slå igennem med det "nye" system, han kan da om nogen åbne et forsvar med en genial aflvering og samtidig arbejder han knald hårdt defensivt, nej han er ikke en lige så god tackler som hargo, men det fungerede da meget godt sidste sæson. Og egentlig er den eneste ændring fra sidste sæson vores meget bevægelige angreb, men det gør vel ikke Carrick dårligere?

Ferguson has been slowly modifying his line-up to a 4-2-3-1 system and he has received glowing reports about Veloso's ability to break up opposition attacks.

Fandt ovenstående citat fra en engelsk avis, så der er da andre, der nævner systemskiftet. Men lad os ikke hænge os i tal diskussioner. Min pointe er blot, at i tætte kampe som mod for nogle uger siden Arsenal og næste år i de afgørende kampe i Champions League, der bliver vi nødt til at have en spiller til at gøre det beskidte job - Hargreaves. Ved siden af ham Scholes/Anderson. Hvor ser du Carrick henne? Hvis Hargreaves er skadet, kan Carrick så løfte den opgave? Eller du vil måske hellere satse på Carrick fremfor Anderson til den offensive del?

Krede
22-11-2007, 16:27
Men i øvrigt siger jeg ikke, at jeg ønsker Carrick ud og Veloso ind. Jeg prøver bare at hive fat i hvilke muligheder der kunne opstå.
Nu har rygtet jo kørt i mange måneder efterhånden, så derfor er det da interessant at diskutere fremtiden, hvis et sådan skifte bliver aktuelt.
Altså jeg synes Carrick er en topspiller, jeg peger blot på, at HVIS vi køber Veloso, så må en af de nuværende midtbanespillere være på vej bort. Og der mener jeg Carrick er mest oplagt.
Så er spørgsmålet om vi foretrækker Veloso fremfor Carrick. Der er både for og imod.

United DK
22-11-2007, 16:31
Ferguson has been slowly modifying his line-up to a 4-2-3-1 system and he has received glowing reports about Veloso's ability to break up opposition attacks.

4-2-3-1??? Booooooooooooooooring!!!

Vi skal holde os til 4-4-2, for det er det system vi har haft succes med. Vi har før prøvet 4-5-1 og 4-3-3 uden succes.

Krede
22-11-2007, 16:39
4-2-3-1??? Booooooooooooooooring!!!

Vi skal holde os til 4-4-2, for det er det system vi har haft succes med. Vi har før prøvet 4-5-1 og 4-3-3 uden succes.

Vi spiller jo tildels 4-2-3-1 allerede. Den måde Tevez og fløjene bevæger sig rundt på gør jo netop, at vi har et mere flexsibel Manchester hold end i mange år. Så kan det diskuteres om vi skal kalde det 442, 4411, 4231 eller noget fjerde.

CC
22-11-2007, 17:31
På grund af den høje flexibilitet må den korrekte benævnelse være 4-?-?... Mere præcist bliver det ikke;)

PerRonaldo
22-11-2007, 17:44
Så er spørgsmålet om vi foretrækker Veloso fremfor Carrick. Der er både for og imod.

Jeg synes bare vi skal kigge på sidste sæson så finder du svaret!

PerRonaldo
22-11-2007, 17:50
Vi spiller jo tildels 4-2-3-1 allerede. Den måde Tevez og fløjene bevæger sig rundt på gør jo netop, at vi har et mere flexsibel Manchester hold end i mange år. Så kan det diskuteres om vi skal kalde det 442, 4411, 4231 eller noget fjerde.

Jamen den er da ikke mere offensiv end sidste år? Jeg ved ikke hvorfor du blver ved med at fotælle at vi spiller en anden form for fodbold. Hvad gjorde vi sidste sæson når vi mødte de store hold og klarede os okay? Carrick har vist sig sublim ved siden af scholes. Kald systemet hvad du vil, men faktum er at vi spiller med tevez bag ved rooney og giggs og ronaldo på kanterne. Sidste sæson spillede vi måske med to angribere, men Ronney var mere en hængende angriber, når vi da havde to der var klar. Giggs er da ikke blevet mere offensiv, end de andre år? Og Ronaldo har altid spillet langt fremme i forhold til resten af midtbanen.

Jeg er med på vi kalder det en 4-2-3-1.. Men hvad hed den så i sidste sæson? Rooney ligger meget længere fremme på banen i forhold til sidste sæson. Alt det der sker i offensiven med at den beværger sig meget mere i og med vi har fået tevez, er vel ikke med til at gøre defensiven dårligere? Og dermed carrick mere defensiv. Jeg ved ikke rigtigt hvorfor du til hver en tid vil vælge hargo frem for carrick, når carrick har spillet rigtigt godt på den plads ved siden af scholes!

Krede
22-11-2007, 18:19
Jamen den er da ikke mere offensiv end sidste år? Jeg ved ikke hvorfor du blver ved med at fotælle at vi spiller en anden form for fodbold. Hvad gjorde vi sidste sæson når vi mødte de store hold og klarede os okay? Carrick har vist sig sublim ved siden af scholes. Kald systemet hvad du vil, men faktum er at vi spiller med tevez bag ved rooney og giggs og ronaldo på kanterne. Sidste sæson spillede vi måske med to angribere, men Ronney var mere en hængende angriber, når vi da havde to der var klar. Giggs er da ikke blevet mere offensiv, end de andre år? Og Ronaldo har altid spillet langt fremme i forhold til resten af midtbanen.

Jeg er med på vi kalder det en 4-2-3-1.. Men hvad hed den så i sidste sæson? Rooney ligger meget længere fremme på banen i forhold til sidste sæson. Alt det der sker i offensiven med at den beværger sig meget mere i og med vi har fået tevez, er vel ikke med til at gøre defensiven dårligere? Og dermed carrick mere defensiv. Jeg ved ikke rigtigt hvorfor du til hver en tid vil vælge hargo frem for carrick, når carrick har spillet rigtigt godt på den plads ved siden af scholes!

Jeg vil give dig delvis ret i mange af dine betragtninger. Men du bliver ved med at hive sidste sæson frem. Enig - Carrick var stærkt spillende. Jeg mener bare vi manglede det sidste i de store kampe i CL, især på udebane. Måske netop fordi Carrick ikke har meget Kean'sk over sig. Netop derfor har Fergie jo også udtalt om Hargreaves, at han er manden der kan give os CL-triumf.
Men Carrick kan være meget brugbar i andre sammenhænge, men for mig og se ikke i vores stærkeste opstilling. Det må være Hargreaves Scholes.

Krede
22-11-2007, 18:21
På grund af den høje flexibilitet må den korrekte benævnelse være 4-?-?... Mere præcist bliver det ikke;)

Haha. Nok også den mest diplomatiske måde at gøre det på, så kan der næppe opstå diskussion om ikke andet.

Flax_Generous
22-11-2007, 18:43
Haha. Nok også den mest diplomatiske måde at gøre det på, så kan der næppe opstå diskussion om ikke andet.
Og det mest morsomme er, at han faktisk har helt ret. Sidste år blev Uniteds taktik betegnet som 4-2-WTF?!. I år er det blevet endnu mere i den stil.

PerRonaldo
23-11-2007, 10:18
Jeg vil give dig delvis ret i mange af dine betragtninger. Men du bliver ved med at hive sidste sæson frem. Enig - Carrick var stærkt spillende. Jeg mener bare vi manglede det sidste i de store kampe i CL, især på udebane. Måske netop fordi Carrick ikke har meget Kean'sk over sig. Netop derfor har Fergie jo også udtalt om Hargreaves, at han er manden der kan give os CL-triumf.
Men Carrick kan være meget brugbar i andre sammenhænge, men for mig og se ikke i vores stærkeste opstilling. Det må være Hargreaves Scholes.

Okay så er vi tæt på at være enige;). For ja i nogle kampe er det bedre at have en skralde mand, men i andre kampe er det mindst lige så vigtigt at have en midtbane der kan åbne forsvaret med en sublim aflvering. Og de dage det ikke kørte for scholes havde man stadig en carrick der kunne det og de dage det ikke kørte for ham havde vi stadig scholes. Ja hargo er manden der kan give os triumf i de kampe hvor vi skal spille på resultatet, men ellers vil jeg stadig vælge carrick over hargo. Men nok om det ;)

Krede
23-11-2007, 12:57
Okay så er vi tæt på at være enige;). For ja i nogle kampe er det bedre at have en skralde mand, men i andre kampe er det mindst lige så vigtigt at have en midtbane der kan åbne forsvaret med en sublim aflvering. Og de dage det ikke kørte for scholes havde man stadig en carrick der kunne det og de dage det ikke kørte for ham havde vi stadig scholes. Ja hargo er manden der kan give os triumf i de kampe hvor vi skal spille på resultatet, men ellers vil jeg stadig vælge carrick over hargo. Men nok om det ;)

Enig - Nok om det. Så kan vi genoptage snakken, hvis der kommer nyt i sagen. Men tak for en god diskussion.

HamudiiC
24-11-2007, 10:31
Har vi en politik om hvad køn man tænder på?
- Måske derfor han gerne vil over til Ronaldo.

http://youtube.com/watch?v=uEsqRKRVbR0&feature=related

Kofoed
13-12-2007, 18:10
Så skulle den vidst være afsluttet..:

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8010

"Vi har aldrig været interesserede i at hente Veloso til klubben, og det er vi stadig ikke."

Martinsen
14-12-2007, 00:13
Dejligt! Vi har slet ikke brug for en midtbanespiller mere!

Dines
14-12-2007, 07:44
Ja. Scholes, Carrick, Hargreaves, Anderson, Fletcher og O'Shea er nok på den centrale.