PDA

Se fuld version : Transfers (ABU)

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Tenshu
07-08-2009, 11:16
Vi opererer da kun med et regelsæt til komma nu? I flere år var der både det nye og gamle, men så valgte man det gamle med nogle få elementer fra det nye. Eller er jeg helt væk?

JakobR
07-08-2009, 11:28
Hvad fanden har jeg startet :(

Escobar
07-08-2009, 11:58
Vi opererer da kun med et regelsæt til komma nu? I flere år var der både det nye og gamle, men så valgte man det gamle med nogle få elementer fra det nye. Eller er jeg helt væk?

Er der snart nogen der gider at få det tilbage til emnet Tranfers (ABU)
Hvad sker der for at begynde og diskutere komma regler!

Nu kan alle ikke være lige god til at stave, grammatik osv. så bær over med hinandens mangler.
Og hvis der mangler nogen kommaer eller andre stavefejl i dette inlæg, bedes i venligt lade vær med at nævne det, da jeg er fuldstændig ligeglad!

dannigizmo
07-08-2009, 12:00
Er der snart nogen der gider at få det tilbage til emnet Tranfers (ABU)
Hvad sker der for at begynde og diskutere komma regler!

Nu kan alle ikke være lige god til at stave, grammatik osv. så bær over med hinandens mangler.
Og hvis der mangler nogen kommaer eller andre stavefejl i dette inlæg, bedes i venligt lade vær med at nævne det, da jeg er fuldstændig ligeglad!

Det hedder altså "begynde at diskutere", og det er et spørgsmål, så faktisk skal der ikke udråbstegn, men spørgsmålstegn til sidst. Ok, thx, bye.

Esco har nu engang ret, tilbage til emnet.

Troelsgaard
07-08-2009, 12:54
Der skal jo så heller ikke være er komma :)

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men det kan være der skoen trykker, for jeg har lært, at man altid skal sætte komma foran og, men sådan var det ikke før i tiden. :)

EDIT: Back to topic!

ChristianR
07-08-2009, 13:02
Det hedder altså "begynde at diskutere", og det er et spørgsmål, så faktisk skal der ikke udråbstegn, men spørgsmålstegn til sidst.

Det er jo opstillet som et retorisk spørgsmål, så der skal i teorien ikke nødvendigvis sættes et spørgsmålstegn bagved;)

snegl
07-08-2009, 13:05
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men det kan være der skoen trykker, for jeg har lært, at man altid skal sætte komma foran og, men sådan var det ikke før i tiden. :)

EDIT: Back to topic!

Jeg tør vædde med at du nu har siddet, og læst dit seneste indlæg igennem 3-4 gange før du postede det :lolol:

CC
07-08-2009, 14:00
Hvad fanden har jeg startet :(

:rant:BAD JakobR BAD!!:rant:

Troelsgaard
07-08-2009, 18:04
Jeg tør vædde med at du nu har siddet, og læst dit seneste indlæg igennem 3-4 gange før du postede det :lolol:

Ja, man skulle jo nødig se dum ud. :)

Hald
07-08-2009, 19:00
Hvis vi lige ser bort fra tegnsætningsundervisningen et kort øjeblik så kan man læse at Toni er på nippet til et skifte til West Ham!

http://www.bold.dk/nyt/Agent-Toni-maaske-til-West-Ham

Hvor vildt er det lige. Så vidt jeg husker var han topscorer i Bayern sidste sæson og i mine øjne er han en af de bedste boksspillere i verdenen. Han er da alt for stor til en klub som WH! Han kunne blive guld for den klub. Jeg tror så meget på ham fordi han kan skabe mål ud af ingenting så WH vil vinde flere kampe. Ser intet til hinder for at han kan få WH op i de europæiske pladser. Men nu får vi se om skiftet går igennem :D

:lolol: Tror godt nok ikke en enkelt spiller, og da slet ikke Toni kan bringe WH op mod Europæiske pladser, nu har han haft et stærkt godt Bayern hold til at fodre ham med bolde, og ikke engang det formåede han at få fuldt udbytte af sidste sæson, hvilket er derfor Bayern mulgvis går med til et salg, da Klose og Gomez når bliver fortrukket i angrebet, han havde en super første sæson, alt respekt for det, men selvfølgelig ville det være stort for WH at få ham, og nok et køb der er på højde med Tevez/Mascherano.. Meeen. Ligefrem at bombe dem mod toppen af PL, det tvivler jeg stærkt på !

RAppel
07-08-2009, 20:06
:lolol: Tror godt nok ikke en enkelt spiller, og da slet ikke Toni kan bringe WH op mod Europæiske pladser, nu har han haft et stærkt godt Bayern hold til at fodre ham med bolde, og ikke engang det formåede han at få fuldt udbytte af sidste sæson, hvilket er derfor Bayern mulgvis går med til et salg, da Klose og Gomez når bliver fortrukket i angrebet, han havde en super første sæson, alt respekt for det, men selvfølgelig ville det være stort for WH at få ham, og nok et køb der er på højde med Tevez/Mascherano.. Meeen. Ligefrem at bombe dem mod toppen af PL, det tvivler jeg stærkt på !

:lolol: Hvilke pladser spiller europæisk i England? Hvis jeg ikke tager helt fejl er det fra 7 og opefter. Endda fra 8 hvis England for tildelt en fair play-plads (tror jeg nok). Husker jeg ikke helt forkert blev Fulham 7 sidste sæson og I min bog er West Ham bedre end Fulham. Lad os lige kigge på det... Næææh, sørme så om West Ham ikke blev 9 sidste år 2 (!) point efter Fulham og mon ikke at en spiller som Luca Toni kan vende et nederlag til en sejr eller score de mål der er nødvendige i to kampe for at få sejr i stedet for uafgjort. I så fald ville de have flere point end Fulham... Sørme så om han ikke blev topscorer for Bayern sidste år så synes da det er ret kraftig kritik du bringer på banen. Og din argumentation er da grinagtig. Så du fik lige selv en lol-smiley.

Stratego Thomas
08-08-2009, 13:56
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/liverpool-chok-aquilani-ude-i-maaneder

hehe

PL-pedersen
08-08-2009, 14:22
længe leve læge tjek...

MadsG
09-08-2009, 10:24
De har nok vidst at han var skadet, og hvis vi sidder i United-lejren og griner over hans skade, så sidder de sikkert også og griner og Obertan og for den sags skyld Hargo.

Troelsgaard
09-08-2009, 10:34
De har nok vidst at han var skadet, og hvis vi sidder i United-lejren og griner over hans skade, så sidder de sikkert også og griner og Obertan og for den sags skyld Hargo.

Aquilani er købt ind for at erstatte en af Liverpools mest markante spillere, hvorimod vi er godt dækket ind for Obertan og Hargo. De må da gerne grine, men jeg mener det er os der ler bedst.

NtotheT
10-08-2009, 10:58
http://indkast.dk/index.php?nyhed=56124

Utroligt Benitez kan fortsætte med at købe dårligere og dårligere spillere til en klub som Liverpool. Hvis Liverfool nogensinde får deres 19. mesterskab, så stopper jeg definitivt med at se fodbold. For det må bare ikke ske, når man køber spillere som disse.

Baunie
10-08-2009, 11:16
Samtidig er han nu igen/allerede begyndt at beklage sig over, at han ingen penge har. Det er også ærgerligt kun at kunne få lov at bruge en 3-400 millioner på spillerindkøb.

Men selvfølgelig må det da være frustrerende at købe ind for dobbelt så stort et beløb som United, når nu han plejer at bruge os som skydeskive med. Alligevel ser vi ud til at være på et rimeligt niveau, mens Liverpool halter rundt i stort set samtlige preseason-kampe.

Øster
10-08-2009, 11:51
findes der egentlig en hjemmeside hvor man kan se hvem alle de forskellige premier league klubber har købt og solgt so far?

RAppel
10-08-2009, 12:46
findes der egentlig en hjemmeside hvor man kan se hvem alle de forskellige premier league klubber har købt og solgt so far?

http://www.goal.com/en/scores/transfer-zone?lid=64

mufufu
10-08-2009, 17:18

Jeg bruger denne her http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2478762/Premier-League-ins-and-outs-Transfer-news.html

JakobR
11-08-2009, 20:00
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/ob/article1204723.ece

Freddy Adu til OB? :D
Tidligere i dag blev OB også rygtet meget tæt på Vejles Brian Nielsen.

Christensen
11-08-2009, 21:27
.. han skal åbenbart til Odense for at forhandle. http://www.bold.dk/nyt/?vis=105271&rss=true

JakobR
11-08-2009, 21:53
Det er egentlig utroligt, at han kun er 20 år. Man har jo kendt ham i evigheder.

MadsG
11-08-2009, 21:59
En af de mest hypede spillere nogensinde. Tror han ville ha' kunnet udvikle sig meget bedre hvis der ikke havde været al den mediedækning af ham helt fra 13-årsalderen. Det har lagt et alt for stort pres på ham.

ChristianR
12-08-2009, 07:01
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/ob/article1204723.ece

Der kan man vist snakke om klasseforskel:D Og det er uden at have set Adu spille i evigheder:D

robinho
12-08-2009, 07:11
Som en der følger OB kan jeg jo kun være tilfreds med at en spiller som Adu lægger vejen forbi Odense.

Hans karriere har ikke udviklet sig som den var spået til, men de amerikanske medier er jo også vanvittige, og hvis han skulle have levet op til al den hype, jamen så skulle han allerede have været kåret til årets spiller i verden 3-4 gange.

Han er 20 år gammel og kan sagtens nå at skabe sig en flot karriere.

Han mangler et break. OB kan blive vinduet.

JakobR
12-08-2009, 09:02
Der kan man vist snakke om klasseforskel:D Og det er uden at have set Adu spille i evigheder:D

Brian Nielsen er en rigtig god spiller, når han lige gider, men hvis Vejle kan få de rygtede 6-7 millioner for ham, så har de også gjort en udmærket handel, da hans kontrakt snart udløber.

RAppel
12-08-2009, 09:17
http://www.bold.dk/nyt/Allan-Kuhn-praesenteret-i-FC-Midtjylland

Mon Lynge har dummet sig?

Christo
12-08-2009, 10:24
Man må bare tage hatten af for OB hvis de får Adu.. Sidste sommer henter de DD, og man vidste jo nok godt han ville blive en klassespiller ( hvilket han jo også er ). og har på fornemmelsen at Adu også ville kunne gå hen og blive et scoop for OB og dansk fodbold ;)

SantasLittleHelper
12-08-2009, 11:22
http://www.bold.dk/nyt/Allan-Kuhn-praesenteret-i-FC-Midtjylland

Mon Lynge har dummet sig?

Lynge laver ikke andet. Han er blind som en stork når det kommer til fodbold.

ChristianR
12-08-2009, 11:46
Brian Nielsen er en rigtig god spiller, når han lige gider, men hvis Vejle kan få de rygtede 6-7 millioner for ham, så har de også gjort en udmærket handel, da hans kontrakt snart udløber.

Ja, når han gider.
Han er sådan en humørspiller, der ofte enten er banens bedste eller banens dårligste. De senere par år, har han bare hædt mest til det sidste.

Jeg ville uden tøven sparke ham afsted til 6-7 mio kr. Han er også en af dem, der ikke rigtig vil arbejde for tingene i første division, som Jimmy og Priske har brokket sig en del over.

JakobR
12-08-2009, 11:49
Ja, når han gider.
Han er sådan en humørspiller, der ofte enten er banens bedste eller banens dårligste. De senere par år, har han bare hædt mest til det sidste.

Jeg ville uden tøven sparke ham afsted til 6-7 mio kr. Han er også en af dem, der ikke rigtig vil arbejde for tingene i første division, som Jimmy og Priske har brokket sig en del over.

I efterårssæsonen var han elendig, men i forårssæsonen blomstrede han virkelig op. Han er en dygtig tekniker, der både kan fungere offensivt såvel som defensivt. Dagene, hvor han var banens dårligste er long gone efterhånden.

Jimmy har nu ikke brokket sig (sådan som jeg husker det), men bare sagt, at man kun skal tage med ned i divisionen, hvis man vil kæmpe for det. Jeg kan nu godt forstå, hvis man har svært ved at motivere sig selv til divisionen, når ens niveau ligger langt over det.

ChristianR
12-08-2009, 11:56
I efterårssæsonen var han elendig, men i forårssæsonen blomstrede han virkelig op. Han er en dygtig tekniker, der både kan fungere offensivt såvel som defensivt. Dagene, hvor han var banens dårligste er long gone efterhånden.

Jimmy har nu ikke brokket sig (sådan som jeg husker det), men bare sagt, at man kun skal tage med ned i divisionen, hvis man vil kæmpe for det. Jeg kan nu godt forstå, hvis man har svært ved at motivere sig selv til divisionen, når ens niveau ligger langt over det.

Hans rigtig dårlige kampe er nu ikke long gone. Dem havde han flere af spredt ud over hele sæsonen. Ja, men Jimmy har også sendt skjulte hentydninger, som peger i retning af Brian N og flere af latinodrengene.

Et problem, som Priske også luftede. Det var krittik af flere spillere såvel som træner og ledelse.
Hvis Brian ikke kan motivere sig til første division skal han da også bare sparked afsted. Jeg mener ikke, han er langt over det niveau. Han var blandt de dårligste i SAS-ligaen, på trods af han var blandt de bedre for Vejle.

Men mange af hans skills er et par niveauer over sine holdkammeraters. Han får bare ikke meget ud af det.

JakobR
12-08-2009, 12:03
Hans rigtig dårlige kampe er nu ikke long gone. Dem havde han flere af spredt ud over hele sæsonen. Ja, men Jimmy har også sendt skjulte hentydninger, som peger i retning af Brian N og flere af latinodrengene.

Et problem, som Priske også luftede. Det var krittik af flere spillere såvel som træner og ledelse.
Hvis Brian ikke kan motivere sig til første division skal han da også bare sparked afsted. Jeg mener ikke, han er langt over det niveau. Han var blandt de dårligste i SAS-ligaen, på trods af han var blandt de bedre for Vejle.

Men mange af hans skills er et par niveauer over sine holdkammeraters. Han får bare ikke meget ud af det.

Jeg synes, han holdte et stabilt højt niveau i forårssæsonen. Naturligvis var der enkelte svipsere, men Vejle var jo heller ikke ligefrem et særligt stærkt hold, så han havde ikke rigtigt nogen at støtte sig op ad. Samtidig er han kun 22, så bundniveauet bliver automatisk hævet med årene.

Det er måske lige overdrevet nok at kalde ham blandt de dårligste i SAS-ligaen, når han kunne gøre, hvad der passede ham mod eksempelvis Midtjylland og Randers (som også var et af de bedre hold i sidste sæson).

Selvfølgelig skal han sendes afsted, hvis han ikke kan motivere sig selv til divisionen. Vejle har ikke brug for ham, da de sagtens kan rykke op uden ham. Hvis de endelig beholder ham, så ender de alligevel med at sælge ham til sommer. Sagt på en anden måde, så kan de ligeså godt score kassen nu.

Han var iøvrigt også dybt naiv. I første halvdel af sidste sæson, lavede han ikke en skid, men snakkede alligevel om udenlandseventyr hele tiden.

ChristianR
12-08-2009, 15:11
Han var iøvrigt også dybt naiv. I første halvdel af sidste sæson, lavede han ikke en skid, men snakkede alligevel om udenlandseventyr hele tiden.

Det var også det, der irriterede mig mest. Det virkede, som om, han havde fået primadonnanykker. Desuden gik han gladeligt i byen og mødte op til kamp med tømmermænd, selvom Vejle kæmpede mod nedrykning.

Han er for useriøs. Hans teknik, hurtighed og spark gør, at han i korte periode kan se fantastisk ud mod selv de bedste i Super Ligaen.

Hans nykker, dovenskab, mange forkerte valg, mangel på konsistent højt niveau og hans umodenhed trækker bare alt for langt ned. Måske var det en anelse barskt at kalde ham blandt de dårligste i Super Ligaen, men ikke langt fra IMO.
Jeg har hele tiden ment, at Vejle burde vente til, han havde endnu en periode med rigtig gode kampe, så han kunne stige i pris og så bare skyde ham afsted.

JakobR
12-08-2009, 15:14
Vi bliver nok aldrig enige alligevel, men jeg er nødt til at spørge, om du også er fra Vejle? :D

ChristianR
12-08-2009, 15:33
Vi bliver nok aldrig enige alligevel, men jeg er nødt til at spørge, om du også er fra Vejle? :D

Ja, jeg er oprindeligt fra Vejle. Det bliver jeg vel næsten nødt til at indrømme, da det er de færreste københavnere, der følger Vejle ret intenst:D

RAppel
12-08-2009, 17:46
http://www.bold.dk/nyt/Bruce-koeber-ind-i-Wigan

Troede han skulle til Liverpool

Mikke7
14-08-2009, 15:43

Her kan man vist godt snakke om en, der ikke har levet op til omverdenes forventninger.
Men bliver da spændende at se , hvad han kan bidrage med i OB samt til dansk bold..

RAppel
16-08-2009, 09:56
De går de helt amok med at hente vores tidligere spillere i OB!

http://www.bold.dk/nyt/Tidligere-United-keeper-traener-med-i-OB

JakobR
16-08-2009, 10:05
Det er nok ret tvivlsomt, om han gider til OB, men det kunne da være sjovt :D

Er han ikke fast mand i Derby? I så fald vil det da være noget uambitiøst at tage til OB og den danske liga.

Troelsgaard
16-08-2009, 10:26
Det er nok ret tvivlsomt, om han gider til OB, men det kunne da være sjovt :D

Er han ikke fast mand i Derby? I så fald vil det da være noget uambitiøst at tage til OB og den danske liga.

Ifølge Wikipedia er han ikke tilknyttet 1. holdstruppen, og selvom OB bare er et latterligt dansk hold, så spiller de jo med i Europa, og det giver da også lidt pluspoint, fremfor det trivielle liv i de engelske divisioner, med den endeløse række af kampe.

1 GK Stephen Bywater
2 DF Paul Connolly (captain)
3 DF James McEveley
4 MF Paul Green
5 DF Miles Addison (vice-captain)
6 DF Dean Leacock
7 MF Lee Croft
8 MF Robbie Savage
9 FW Rob Hulse
10 MF Kris Commons
11 MF Gary Teale
12 FW Chris Porter
13 GK Saul Deeney
14 DF Shaun Barker
15 FW Luke Varney
16 MF Stephen Pearson
17 DF Jake Buxton
18 MF Ben Pringle
19 MF Giles Barnes
20 MF Steve Davies
21 MF Dean Moxey
22 MF Arnaud Mendy
23 DF Mark O'Brien
–– MF Jake Livermore (on loan from Tottenham Hotspur)

JakobR
16-08-2009, 10:36
Tilgengæld er der langt flere tilskuere og højere niveau i den engelske 1. division, end i DK. OB når også højest at spille 4-5 europæiske kampe, før de er ude igen.

Pengene er sikkert heller ikke mindre i England.

marc_93
17-08-2009, 17:24
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Int.fodbold/2009/08/17/174011.htm
http://www.bold.dk/nyt/Carroll-skriver-med-OB
så er det en kendsgerning

Troelsgaard
17-08-2009, 17:35
:lolol: @ Carroll

Fletcherfan
19-08-2009, 11:35
Hvad siger I til, at Everton har planer om at købe Ever Banega fra Valencia og Robert Huth fra M'Boro??? Jeg synes det lyder meget spændende for dem... Om det bliver nok til at vække et hold, der normalt er meget langsomme startere, er noget helt andet... Men så skulle Everton da stå klart stærkere...

SantasLittleHelper
19-08-2009, 12:00
Jeg ved nu ikke hvor stor en forstærkning det er. Fellaini og Cahill er da i hvert fald bedre end Banega IMO og det samme er Lescott og Jagielka. Med mindre det selvfølgelig signalerer et salg af Lescott.

RAppel
19-08-2009, 12:33
Er det mon en indikator på at Arteta og Lescott er på vej væk? I så fald er det bestemt ikke en forstærkning.

RAppel
19-08-2009, 12:52
http://www.bold.dk/nyt/Salgado-klar-som-Lars-J-konkurrent

Ikke det bedste der kunne ske for Jacobsen

Fletcherfan
19-08-2009, 13:29
Jeg tænker på, at holdet spiller 4-4-1-1 eller 4-5-1 så er det en god sammensætning...
Så kunne holdet se således ud:
Howard
Hibbert, Jagielka, Lescott, Baines
Osman, Banega, Cahill, Arteta
Fellaini
Saha/Jo/Yakubu...

Det ville været et ganske godt hold vil jeg mene...

Troelsgaard
19-08-2009, 14:10
http://www.bold.dk/nyt/Salgado-klar-som-Lars-J-konkurrent

Ikke det bedste der kunne ske for Jacobsen

Han var klasse i sin tid, under den første Galactico-æra, men det var dengang, og jeg tror ikke Lars Jacobsen skal frygte bænken i første omgang, Salgado er nok mere hentet ind, fordi man ikke har nogen andre højre backs end Jacobsen.

Jeg tænker på, at holdet spiller 4-4-1-1 eller 4-5-1 så er det en god sammensætning...
Så kunne holdet se således ud:
Howard
Hibbert, Jagielka, Lescott, Baines
Osman, Banega, Cahill, Arteta
Fellaini
Saha/Jo/Yakubu...

Det ville været et ganske godt hold vil jeg mene...

Jeg tror nu Phil Neville er fredet, både fordi han er anfører, men også fordi han generelt gør det godt. Man kunne så smide ham ned på backen, og sende Hibbert på bænken, men det ville jeg personligt have noget imod, da jeg har Hibbert på mit managerhold. :D

Fletcherfan
19-08-2009, 14:43
Selvfølgelig... My bad... Havde totalt glemt Neville... Men ja, så hellere sætte ham på backen med Banega på midtbanen... End med Hibbert på backen og Neville på midten... Hibbert er helt klart et af de svageste punkter på Evertons hold...

anderson888
19-08-2009, 15:30
Hvad med Pienaar?

SantasLittleHelper
19-08-2009, 15:49
Hvad med Pienaar?

Han kan vel spille på venstre, eller sidde på bænken som han plejer?

anderson888
19-08-2009, 20:42
Han kan vel spille på venstre, eller sidde på bænken som han plejer?

Okay, troede bare han var begyndt at spille fast.

RAppel
23-08-2009, 10:14
Tottenham forbereder et bud på Celtic-profilerne Scott Brown og Aiden McGeady, der samlet skulle være prissat i omegnen af 75 mio. kr. (News of the World)

Skynd dig at købe ham SAF!

Troelsgaard
23-08-2009, 14:17
Skynd dig at købe ham SAF!

Det afhænger lidt af, hvad Tosic og Obertan reelt kan, for udvikler de sig som håbet/forventet, så er der ingen grund til at hente McGeady.

RAppel
24-08-2009, 09:05
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1210582.ece

Kommer vist ikke som nogen overraskelse for nogen. Den transfersaga er da helt til grin.

Tenshu
24-08-2009, 11:18
Det er simpelthen så usmageligt, at fodboldspillere ikke overholder kontrakter, de selv har skrevet under på. Hvis man ved, at man kan finde på at smutte, må man få skrevet en klausul ind (evt. en rimelig frikøbsklausul). Det med at tegne en lang kontrakt og så bryde den, det er simpelthen for usselt.

schousboe9
24-08-2009, 11:28
Det er simpelthen så usmageligt, at fodboldspillere ikke overholder kontrakter, de selv har skrevet under på. Hvis man ved, at man kan finde på at smutte, må man få skrevet en klausul ind (evt. en rimelig frikøbsklausul). Det med at tegne en lang kontrakt og så bryde den, det er simpelthen for usselt.

Ja!

Mht. klausuler, så hænger det nok sammen med, at høje lønninger medfører høje frikøbsklausuler - i hvert fald efter den spanske model - og sidstnævnte er spilleren jo ikke interesseret i, hvis vedkommende har planer om at smutte. Men grynene vil de gerne have.

Og spillerne ved jo efterhånden, at de bare kan te sig som børnehavebørn for at komme væk, så de kan roligt finde pennen frem på de store kontrakter. De betyder tydeligvis intet!

Tenshu
24-08-2009, 11:34
Nu kender jeg ikke specifikke regler fra de nationale forbund om frikøbsklausuler, men det burde være sådan, at klub og spiller i fællesskab selv kunne finde en rimelig frikøbsklausul. Mig bekendt er der ikke regulering på dette i England?

I øvrigt vil jeg mene, at der er retsligt grundlag for at sagsøge en spiller for misligholdelse af kontrakten. Han har jo tydeligvis ikke ville opfylde den. Det er dog problematisk for en klub at sagsøge sine egne spillere, for det sender ikke ligefrem gode signaler til kommende spillere.

Runaldo
24-08-2009, 12:51
http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/08/24/1458067/manchester-united-to-offer-tottenham-hotspur-carrick-plus

Carrick +100m = Modric?

Lyder grumset. Godt være vi har Scholes, men Carrick er muligvis manden for fremtiden og nu. Dog tror jeg at Hargreaves tager hans startmuligheder når han kommer tilbage.

schousboe9
24-08-2009, 13:06
Nu kender jeg ikke specifikke regler fra de nationale forbund om frikøbsklausuler, men det burde være sådan, at klub og spiller i fællesskab selv kunne finde en rimelig frikøbsklausul. Mig bekendt er der ikke regulering på dette i England?

I øvrigt vil jeg mene, at der er retsligt grundlag for at sagsøge en spiller for misligholdelse af kontrakten. Han har jo tydeligvis ikke ville opfylde den. Det er dog problematisk for en klub at sagsøge sine egne spillere, for det sender ikke ligefrem gode signaler til kommende spillere.

Nej, jeg mente heller ikke, at der var deciderede retningslinjer og reguleringer for sådanne klausuler, men blot at klubberne typisk forlanger, at højtlønnede spillere får indsat tilsvarende høje frikøbsklausuler. Og det er vel naturligt nok, i og med lønniveau indikerer en vis betydning for klubben og holdet.

Men det er generelt ikke noget man gør så meget i England, og englændere ændrer jo sjældent på traditioner. ;)

Troelsgaard
24-08-2009, 14:36
http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/08/24/1458067/manchester-united-to-offer-tottenham-hotspur-carrick-plus

Carrick +100m = Modric?

Lyder grumset. Godt være vi har Scholes, men Carrick er muligvis manden for fremtiden og nu. Dog tror jeg at Hargreaves tager hans startmuligheder når han kommer tilbage.

Jeg synes ikke Modric er så fantastisk, og selvom Carrick ikke er startet denne sæson godt, så anser jeg ham alligevel for at være den bedste centrale midtbanespiller vi har overall.

Flax_Generous
24-08-2009, 16:09
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1210582.ece

Kommer vist ikke som nogen overraskelse for nogen. Den transfersaga er da helt til grin.
Det er godt nok mange penge! Vidic kostede pænt under en tredjedel af det og er langt, langt bedre. Mark Hughes må da kunne finde en spiller i udlandet med større evner til en billigere pris.

ChristianR
24-08-2009, 16:26
Det er godt nok mange penge! Vidic kostede pænt under en tredjedel af det og er langt, langt bedre. Mark Hughes må da kunne finde en spiller i udlandet med større evner til en billigere pris.

Nu var Vidic vist også lidt af et røverkøb.

Alt stiger jo i pris, når det er City, der står i køberens rolle. Lescott er i mine øjne en ganske fornuftig forbedring af Citys trup, og han har allerede bevist sit værd i PL.

At prisen er alt for høj, kan Hughes vel være ligeglad med, da hans arabiske chefer ligeledes er pisseligeglade. Alternativt kunne de jo have brugt pengene på at lave en stor papmachéfigur.

Fletcherfan
25-08-2009, 09:35
Jeg er efterhånden af den mening, at klubberne skal slå sig sammen og simpelthen lade en spiller rådne op sammen med de unge talenter som de gør i bl.a. Italien... Hvis der er en spiller, som træneren ikke kan lide af en eller anden årsag så bliver han sat træne med talenterne... Det skal de også til at lave i England... Og så ikke lade ham få nogle kampe i hele hans kontaktperiode... Og tænk jer hvor god Lescott ville være hvis han om 4 år, når hans kontrakt med Everton udløber, hvis han kun havde trænet med U-18 holdet??? Det synes jeg ville være enormt fedt...

Jurgensen
25-08-2009, 16:06
Jeg er efterhånden af den mening, at klubberne skal slå sig sammen og simpelthen lade en spiller rådne op sammen med de unge talenter som de gør i bl.a. Italien... Hvis der er en spiller, som træneren ikke kan lide af en eller anden årsag så bliver han sat træne med talenterne... Det skal de også til at lave i England... Og så ikke lade ham få nogle kampe i hele hans kontaktperiode... Og tænk jer hvor god Lescott ville være hvis han om 4 år, når hans kontrakt med Everton udløber, hvis han kun havde trænet med U-18 holdet??? Det synes jeg ville være enormt fedt...

Men hvor ville det dog koste klubben mange unødvendige penge. I stedet for at tjene en fed skilling på at sælge ham. Er dog enig i der burde være konsekvenser, når spillere opfører sig som 7 årig børn der ikke må få en en is nede i brugsen.
For ellers ender vi bare derhenne, at så snart en spiller ikke får sin vilje, så opfører han sig dårligt og spiller ringe, indtil han bliver solgt. Noget med karantæner kunne jeg godt se som vejen frem, omend det ville være svært at afgøre.

SantasLittleHelper
25-08-2009, 17:58

Sikke dog en fremragende idé! Jeg har aldrig været mere enig.. Vi skulle også bare ha stukket Ronaldo ned til reserverne, og det samme skulle Leeds med Rio, Everton med Rooney og ikke mindst Tottenham med Berbatov... Sikke nogle fantastiske fodboldspillere verden aldrig havde set - vidunderligt...

Everton har fået dobbelt pris for Lescott. Det skal de være glade for. De kan sikkert finde en lige så god erstatning for det halve.

Dines
25-08-2009, 18:16
Er Lescott så god igen? Nu har jeg selvfølgelig 1-6 kampen mod Arsenal i hovedet, men alligevel? Jeg synes ikke, at Lescott har haft et eller andet helt specielt over sig, der virkelig har imponeret mig som f.eks Micah Richards for nogle år siden. Han scorer mange mål, men jeg synes ellers ikke, at han er videre imponerende. Specielt ikke til den pris.

Don Kafai
25-08-2009, 18:26
Er Lescott så god igen? Nu har jeg selvfølgelig 1-6 kampen mod Arsenal i hovedet, men alligevel? Jeg synes ikke, at Lescott har haft et eller andet helt specielt over sig, der virkelig har imponeret mig som f.eks Micah Richards for nogle år siden. Han scorer mange mål, men jeg synes ellers ikke, at han er videre imponerende. Specielt ikke til den pris.

Lescott er en habil spiller, men han bliver overhyped fordi han er engelsk, ligesom Ben Foster bliver det.

I Premier League tror jeg godt jeg kan nævne 10-12 forsvarer jeg synes er bedre, så jeg synes ikke han er et must-buy for en klub som City lige nu. Havde penge været et problem, så kunne de med ease have fundet en bedre forsvarer til samme eller lavere pris.

Stratego Thomas
25-08-2009, 19:36
det har fuldstændig forbigået mig, at maxwell er røget til barca.. han var da ret dygtig engang..

Barça
26-08-2009, 00:03
Det er han skam også stadig:)

Hvis man så vores kamp mod Athletic Bilbao i sødags, hvor vi vandt den første ud af seks mulige titler, ville man have kunnet se ham.

Stratego Thomas
26-08-2009, 01:21
Det er han skam også stadig:)

Hvis man så vores kamp mod Athletic Bilbao i sødags, hvor vi vandt den første ud af seks mulige titler, ville man have kunnet se ham.

man kunne vist osse se ham da barca tabte til city..;)

Barça
26-08-2009, 12:42
Ja, han fik vist 20 min. City-kampen blev i øvrigt spillet med et b-hold. Det var først til sidst, at Zlatan og Messi kom ind, mens resten af truppen stadig bestod af b-spillere, dog meget talentfulde.

Men flot af City, at score på den eneste chance de reelt fik, bortset fra den sidste i kampens slutsekunder.

Cfg
26-08-2009, 14:11
For Barcelona har jo aldrig nogensinde scoret på deres reelt eneste chance i en kamp.

RAppel
26-08-2009, 14:47
For Barcelona har jo aldrig nogensinde scoret på deres reelt eneste chance i en kamp.

Har de ikke? Vildt nok!

Cfg
26-08-2009, 16:55
:haha:

RAppel
26-08-2009, 21:15
http://www.bold.dk/nyt/Inter-enig-med-Sneijder

Stratego Thomas
27-08-2009, 11:58
jeg så lige, at tipsbladets rygtebørs sender robben til bayrn mynchen.. så vil de faktisk kunne blive rigtig farlige med robben og ribery på hver sin fløj, selvom de vist egentlig begge spiller i venstre side.. ikke?

mufufu
27-08-2009, 12:25
jeg så lige, at tipsbladets rygtebørs sender robben til bayrn mynchen.. så vil de faktisk kunne blive rigtig farlige med robben og ribery på hver sin fløj, selvom de vist egentlig begge spiller i venstre side.. ikke?

Jo, plus Schweinsteiger spiller på højre.

Don Kafai
27-08-2009, 14:07
Robben er angiveligt ikke bare et rygte, men rigtig tæt på Bayern. Han skulle angiveligt være på vej til lægetjek, så det bliver nok ikke United for Robben i denne omgang..

Troelsgaard
27-08-2009, 14:12
Robben er da en god signing for Bayern, men umiddelbart ville jeg hellere få sat noget skik på forsvaret, og få mig en klassemålmand, som de virkelig har savnet siden Kahn stoppede, men det er jo op til Van Gaal.

Christensen
27-08-2009, 18:34

Van Gaal har store planer med Ribery på 10'er-positionen, så der vil være plads til begge på holdet..

Glory Man United
28-08-2009, 07:05
Bayern stod godt i forhandlingerne, for Ribery ryger nok modsat om 10 mdr. Fatter stadigvæk ikke, hvorfor vi ikke bare fik 5-600 mil for Ronaldo, og så tog Schnejder eller Robben med modsat. Real ville være gået med til alt dengang. Jeg sidder og frygter en vigtig kamp. hvor Rooney har karantæne og Berba er skadet. Så kunne vor offensiv være:

Valencia-Macheda-Nani
-----------Owen

:Bouncing:

Cfg
28-08-2009, 07:56
Forstår simpelthen ikke at Real Madrid vil af med Robben, det er jo super dumt af dem.

Don Kafai
28-08-2009, 14:06
Real Madrid har for en gangs skyld handlet fornuftigt.
De har sendt deres hollandske trio til hhv. Milan, Bayern og Inter, og derved fået små 4-500 mio kr ind i klubkassen, og skilt sig af med ubrugelige spillere for deres vedkommende.

Van Nistelrooy er nok også lige i overskud, men han kan blive en rigtig god backup, da han nok ikke kan holde til så mange kampe på højt plan.

schousboe9
28-08-2009, 15:07
Jeg synes godt nok ikke de tænker sig om overhovedet i den klub. Det er da muligt, at Robben og Sneijder ikke ville være førstevalg, men der er stadig et vigtigt begreb i fodboldens verden, der hedder 'bredde' og en sådan besidder de på ingen måde.

Forsvar
Arbeloa, Pepe, Ramos, Marcelo, Albiol, Metzelder, Torres og Garay

Midtbane
M. Diarra, van der Vaart, Alonso, Gago, L. Diarra, Kaká, Ronaldo, Guti, Drenthe og Granero.

Angreb
Raul, Benzema, Higuain og Nistelrooy.

Antalsmæssigt er det meget pænt, men alle de dyre indkøb vil spille hver gang, og havldelen af midtbanen er defensivt orienteret. Forsvaret er stadig pivelendigt, men angrebet ser fornuftigt ud. På midten er Drenthe, Granero og Guti ikke tilnærmelsesvis gode nok til at erstatte 'de nye' når det bliver nødvendigt, så de skal håbe på en seriøs omgang held mht. skader og karantæner. Kun VDV er en habil reserve.

* De fede er start XI'eren, går ud fra Pellegrini fortsat spiller 4-2-3-1 (Higuain på højrekant) :)

Barça
28-08-2009, 15:55
De fik 10 mio euro for Huntelaar, pga. en kaussul, der gjorde, at Ajax ville få et forholdsvis stort beløb, hvis han blev solgt til en anden klub de næste 2 år, hvilket skete.

Sneijder solgte de for 15 mio. euro og de købte ham for det dobbelte. Robben blev købt for 38 mio euro og blev solgt for 25. Ved ikke hvor fornuftige deres salg har været.

I øvrigt var deres tidligere så frygtindgydende bredde, indrømmet, nærmest forsvundet. Torres smutter formodentlig os til Atletico Madrid for håndører.

Bredden er stadig nogenlunde, men de får dælme problemer i forsvaret med de forholdsvis elendige spiller. Den eneste der holder niveau er Lass og Casillas og til dels Pepe. Resten er middelmådige i det forsvar.

Flax_Generous
28-08-2009, 15:59
Bredden er stadig nogenlunde, men de får dælme problemer i forsvaret med de forholdsvis elendige spiller. Den eneste der holder niveau er Lass og Casillas og til dels Pepe. Resten er middelmådige i det forsvar.
Jep, forsvaret er stadig ret middelmådigt. De skal nok tæske en masse hold i den spanske liga, men de kan ikke klare Barca eller de store hold i Europa. Alonso vil gøre en positiv forskel, da de vil holde på bolden langt bedre end sidste sæson med ham på banen, men det vil ikke være nok. Ramos og Marcelo er f.eks. deciderede dårlige til at forsvare.

Barça
28-08-2009, 16:11
Du har helt ret. Havde de købt en Evra og Vidic f.eks havde jeg frygtet dem dobbelt så meget. Dog usandsynligt, men jeg er ikke imponeret af deres backer eller Albiol/Metzelder eller for den sag skyld Pepe, som er ganske habil men har sine hjerneblødninger og som ofte kommer til kort mod gode modstandere.

Og Kaka og C. Ronaldo på samme hold, har jeg også svært ved, at forestille mig ville fungere i længden. Og med både en Raul, Hiquain og Benzema kan der ligeledes opstå problemer. EN ting er sikkert og de er, at de har et klassehold på papiret men deres træner har noget af en opgave foran sig, hvis det hele skal harmonerer.

Og jeg ville langt hellere være i Peps eller Fergusons sko.

Don Kafai
28-08-2009, 16:15
Det er fornuftige salg på rigtig mange måder. Det eneste de ville gøre var at skabe splid i truppen. Det er for store navne at sætte på bænken, så samtidig med man får nogle ekstra skillinger i kassen, så trimmer man truppen og slipper af med en klike.

Vigtigst af alt, så giver det en spiller som Robben at få gang i karrieren igen, og det giver Huntelaar mulighed for at få fast spilletid i en storklub. Ufatteligt Real ikke gav ham en chance. Og Sneijder skal ikke rådne op på bænken, det er han sgu for dygtig til.

Og det kommer sgu ikke som et chok at de sælges billigere end de er købt. Hvem fanden vil nogensinde betale deres fulde pris når man kender Real Madrid?

ChristianR
28-08-2009, 16:31

Det er vel kun fordi, der ligger et helt ekstraordinært pres på Pellegrini, for IMO er det efterhånden indiskutabelt, at de har en helt fantastisk trup, der bør kunne vinde det hele - Hvilket selvfølgelig så også forventes.

Sidste sæson så jeg ikke meget til Kaka, men umidelbart tror jeg ikke, det vil være et så stort probelm med ham og Ronaldo på banen på samme tid. Det er ikke nødvendigvis et problem, bare fordi, de begge er fantastiske fodboldspillere. Det er blot trænerens problem, at beslutte sig for, hvordan holdet skal bygges op. Der er ikke som tidligere i Milan og United et helt naturligt omdrejningspunkt.
Begge er dog så fantastiske og med så dygtigt medspillere, at det umuligt kan gå helt galt.

Angående defensiven er de ikke helt i topklasse, men Real Madrid har før været det stærkeste hold i Europa uden en prangende defensiv. Denne gang er deres defensive midtbane og målmand nok blot endnu stærkere.

Ferguson har ikke samme pres denne sæson, men han har vel heller ikke tilnærmelsesvis samme fantastiske trup på papiret. Guardiola skal være glad for Real Madrids sindsyge handler denne sæson, da Barcelonas store udskrivninger derved kommer til at stå lidt i skyggen.

Heldigvis kan det være, denne sommer kan lukke røven på Blatter og Platini, der er meget efter Englands dominans og alle deres penge.

Barça
28-08-2009, 16:31
De fik da chancen sidste år, men droppe fælt, bortset fra Robben. Efter indkøbet af Kaka og Ronaldo, så kan jeg ikke se, hvad de skulle med dem.

At forskellen så ikke er så stor på Sneijder og Robben er så en anden side af sagen. Her tænker jeg på pris og forventet niveau.

Men det gør da ud over deres bredde, men der er ikke andet at gøre. Om 4-5 år er det formodentlig Ronaldos og Kakas tur, til at blive udskiftet.

ChristianR
28-08-2009, 16:34
Det er fornuftige salg på rigtig mange måder. Det eneste de ville gøre var at skabe splid i truppen. Det er for store navne at sætte på bænken, så samtidig med man får nogle ekstra skillinger i kassen, så trimmer man truppen og slipper af med en klike.

Vigtigst af alt, så giver det en spiller som Robben at få gang i karrieren igen, og det giver Huntelaar mulighed for at få fast spilletid i en storklub. Ufatteligt Real ikke gav ham en chance. Og Sneijder skal ikke rådne op på bænken, det er han sgu for dygtig til.

Og det kommer sgu ikke som et chok at de sælges billigere end de er købt. Hvem fanden vil nogensinde betale deres fulde pris når man kender Real Madrid?

Det er da kun fornuftigt set i lyset af deres andre snotdumme handlinger. Det er vel aldrig fornuftigt at gå ud den ene sommer og bruge flere hundrede millioner på verdensklassespillere for et år senere at sælge dem til en langt lavere pris, fordi man igen har sprængt banken og været ude at købe verdens dyreste spillere.

Det er i det hele taget en problematisk situation de har med konstante præsidentskifter, hvortil at præsidenten har alt, alt for meget sportslig magt og træneren bliver gjort til en udskældt marionetdukke.

Barça
28-08-2009, 16:37
Forventes at vinde det hele? Barca er stadig bedre på papiret og i PRAKSIS. Førstnævnte tænker jeg på den foretrukne startellever.

Der er altid pres i FC. Barcelona og Franco Madrid. Det er de klubber trods alt netop kendte for. Presset er det samme hos Pellegrini som hos Pep. Tilhængerne kræver titler ligegyldigt for ringe en trup de har. Og det ændrer sig aldrig tror jeg.

Real kommer ikke i nærheden af El Triplete i år. CL ser jeg dem ikke vinde i, her er både FC. Barcelona og Chelski i mine øjne stærkere. Ligaen bliver en dyst mellem os og dem, og det kan meget vel gå begge veje, men jeg vil uden tvivl mene, at vi er favoritter. Copa Del Rey nedprioriterer vi sikkert efter vores rekordsejr på nr. 25 sidste år og denne titel kan de meget vel vinde, men spørgsmålet er om de nedprioriterer den til fordel for ligaen og CL og et hold som eksempelvis Villarreal, Espanyol, La Coruna, Getafe, Santander og hold i den boldgade i stedet løber med den samlede sejr.

Jeg tror Barcas dominans siden 2003, så vel i Europa som hjemmeligt vil fortsætte næste sæson og med en sejr i aften er vi godt på vej. Ville i så fald være titel nr. 2 allerede på 1 uge og den 2 ud af de 6 mulige.

ChristianR
28-08-2009, 16:44
Forventes at vinde det hele? Barca er stadig bedre på papiret og i PRAKSIS. Førstnævnte tænker jeg på den foretrukne startellever.

Jeg forventer ikke, de vinder det hele. Ikke desto mindre har de slået tranferrekorden 2 gange denne sommer og købt ind for 1,5 milliard. Jeg er ikke i tvivl om, at kravet til Pelligrini ikke ligger meget under The Treble, og allerede inden sæson, er hans røv vel en af de varmeste i Europa.

Real Madrid er jo ikke ligefrem kendte for at give deres trænere lang snor, og det er ikke engang altid, at et mesterskab er nok.

Hvorvidt Barcas start 11'er på papiret er meget bedre kan vel diskuteres og er vel ingenlunde et fact, som du ser ud til at gøre det til. Begges offensiver er fantastiske, men Barca halter som Real en smule på det defensive.

Ingen af os kan vel reelt vide ret meget om, hvordan Real Madrid kommer til at fungerer i praksis, men det vil tiden vise. Jeg ville ikke turde at spille på Barca som mestre - Ej heller at udelukke dem. Men jeg tør godt spille mange penge på, hvilke 2 spanske hold, der ender i Top2.

EDIT: Og så findes der kun 3 trofæer. Og VM som pral.

Resten er jo intet andet end træningskampe.

Tesla
28-08-2009, 16:56
Dumt træk af Real IMO.
De har brugt vanvittig mange penge på stjerner, og skal selvfølgelig finde en måde at komme renterne og lønningerne til livs, men at sælge ud af deres habile B-spillere er, i mine øjne, ikke en funktionerende ide. De mister bredde og derved forværres deres konkurrenceevne.

Robben og Sneijder er begge kompetente kanter, der har spillet usædvanlig godt her i deres pre-season, og kunne være glimrende udskiftere for holdet.

I Chelsea sidder klassespillere som Kalou, Ballack og Deco på bænken, men som alligevel får masser af kampe og spilletid, og som helhed fungerer det godt.

Reals hold mangler bredde. Spillere som Guti, Drenthe, Gago er simpelthen ikke gode nok. Forsvaret gider jeg ikke engang komme ind på.

Flax_Generous
28-08-2009, 17:03
Jeg tror Barcas dominans siden 2003, så vel i Europa som hjemmeligt vil fortsætte næste sæson og med en sejr i aften er vi godt på vej. Ville i så fald være titel nr. 2 allerede på 1 uge og den 2 ud af de 6 mulige.
Tre mesterskaber på seks år er vel næppe dominans. To Champions League-sejre og én semifinale-optræden er vel heller ikke helt dominans.

Når det er sagt så vil jeg dog også mene, at Barca er favoritter til det spanske mesterskab (og jeg håber så sandelig, at de vinder). I Champions League kan alt ske i de afsluttende runder.

Barça
28-08-2009, 17:08
Siden Laporta kom til magten i 2003, er der altså ingen klub i Europa, der kan prale med så stor en titelhøst som netop Barca.

I er dog tæt på, men vi vinder på baggrund af en ekstra CL-titel og lidt mindre betydningsfulde trofæer.

Dines
28-08-2009, 17:19
Du har helt ret. Havde de købt en Evra og Vidic f.eks havde jeg frygtet dem dobbelt så meget. Dog usandsynligt, men jeg er ikke imponeret af deres backer eller Albiol/Metzelder eller for den sag skyld Pepe, som er ganske habil men har sine hjerneblødninger og som ofte kommer til kort mod gode modstandere.

Og Kaka og C. Ronaldo på samme hold, har jeg også svært ved, at forestille mig ville fungere i længden. Og med både en Raul, Hiquain og Benzema kan der ligeledes opstå problemer. EN ting er sikkert og de er, at de har et klassehold på papiret men deres træner har noget af en opgave foran sig, hvis det hele skal harmonerer.

For engangs skyld enig med dig. På papiret har Real Madrid et klassehold, muligvis det bedste i verden (rent offensivt ihvertfald), men der ingen garanti for, at det kommer til at fungere. Jeg tror nok, at Ronaldo skal gøre det, men holdet kan som helhed blive for offensivt og galaticos præget, at det ikke vil arbejde sammen som et hold, hvilket vi også så for år tilbage. Forsvaret er som du siger heller ikke skræmmende. Udemærket, men mod de bedste får de problemer. Presset for fans og resten af omverdenen er også kolosalt, og det kan blive svært for træneren at håndtere.

mufufu
28-08-2009, 19:52
Shevchenko ser ud til at forlade Chelsea, Ancelotti har udtalt at han ikke har plads til ham i førsteholdstruppen, + hans kontrakt udløber snart. Sikke dog et flop. Det var ikke meget han betalte tilbage af de 300mil kroner. Så er det så hvor han skifter til, jeg personligt synes det kunne være interessant hvis han blev i premier league, hos en klub udenfor big4, hvilket jeg ikke tror sker. Bliver sikkert noget italiensk igen, eller måske dynamo kiev.

Escobar
28-08-2009, 21:21
Shevchenko ser ud til at forlade Chelsea, Ancelotti har udtalt at han ikke har plads til ham i førsteholdstruppen, + hans kontrakt udløber snart. Sikke dog et flop. Det var ikke meget han betalte tilbage af de 300mil kroner. Så er det så hvor han skifter til, jeg personligt synes det kunne være interessant hvis han blev i premier league, hos en klub udenfor big4, hvilket jeg ikke tror sker. Bliver sikkert noget italiensk igen, eller måske dynamo kiev.

Ville ikke undre mig, hvis han kom til Genoa, eller Palermo.
Men er bare et skud i togen.
Kiev virker nu mest oplagt.

Troelsgaard
29-08-2009, 10:06
Lidt ærgerligt at Dynamo Kiev solgte Rebrov sidste sommer (mener jeg det var), efter han var vendt hjem, for det ville jo have været lidt sjovt, med ham og Shevchenko i angrebet igen, ligesom da Dynamo Kiev nedlagde de store i Europa.

Mht. Real Madrid og deres indkøb, så er det rigtigt, at defensiven ikke har samme styrke som offensiven, og den har heller ikke samme styrke, som under den første Galacticos-æra, hvor Carlos, Hierro, Helguera og Salgado gjorde et godt stykke arbejde, så alle de store stjerner offensivt kunne brilliere, men jeg vil alligevel lade fremtiden vise, hvad de reelt kan, for en ting er at defensiven ikke er i top, men man har så offensiven til at lave 3-4 mål pr. kamp. Det der med at Ronaldo og Kaka ikke kan fungere sammen, det tvivler jeg på, for det gik jo fint med Zidane og Figo i sin tid, og Kaka opfatter jeg som et meget ydmygt menneske, der ikke har brug for at være den store stjerne, for at kunne spille godt, og jeg tror heller ikke Ronaldo har de store problemer med, at han ikke længere er STJERNEN på holdet.

schousboe9
31-08-2009, 21:09
Okay..!?

Det er da blevet lidt nemmere at have med CSKA at gøre:
http://www.goal.com/en/news/584/brazil/2009/08/31/1472866/official-palmeiras-sign-cska-moscow-striker-vagner-love-on

mufufu
01-09-2009, 00:16
Sommer Transferperioden er ovre nu ikke? I såfald, har det jo været fuldstændig grotesk mht. transfere af markante og klassespillere. Jeg ville tænke wtf? hvis jeg fik af vide at, Ibrahimovic, Robben, Eto'o, Kaka, Ronaldo, Adebayor, Benzema, Tevez med flere, ville skifte klub. Tænk på sidste sommer, da var nogle af de største Robinho, Deco, Berbatov.

Hald
01-09-2009, 00:35
Sommer Transferperioden er ovre nu ikke? I såfald, har det jo været fuldstændig grotesk mht. transfere af markante og klassespillere. Jeg ville tænke wtf? hvis jeg fik af vide at, Ibrahimovic, Robben, Eto'o, Kaka, Ronaldo, Adebayor, Benzema, Tevez med flere, ville skifte klub. Tænk på sidste sommer, da var nogle af de største Robinho, Deco, Berbatov.

Præcis det har været et underligt, og sørgerligt Transfer markede i år.
Dels fordi vi mister Ronaldo, og dels fordi Real vælger at ødelægge resten af sommerens vindue for os. Vi brændte inde med en helvedes masse penge, og så andre klubber løbe med spillere der stod på vores liste.
Men vi henter 4 spændende spillere jeg glæder mig til at se udvikle sig.
Desuden må vi ikke glemme vi får Adem Ljalic til Januar + en ny mulig forstærkning. Jeg tror desværre nok vi har set det sidste til Hargo. Jeg kan ikke se hvordan han skulle kunne træde ind på United midten når han bliver fit. Fletcher er efterhånden selvskreven i start 11'eren. Carrick og Anderson kæmper om den anden midt. mens Scholes og Giggs kan spille af og til i mindre betydningsfulde eller "nemme" kampe !

robinho
01-09-2009, 06:26
[/B]

Præcis det har været et underligt, og sørgerligt Transfer markede i år.
Dels fordi vi mister Ronaldo, og dels fordi Real vælger at ødelægge resten af sommerens vindue for os. Vi brændte inde med en helvedes masse penge, og så andre klubber løbe med spillere der stod på vores liste.
Men vi henter 4 spændende spillere jeg glæder mig til at se udvikle sig.
Desuden må vi ikke glemme vi får Adem Ljalic til Januar + en ny mulig forstærkning. Jeg tror desværre nok vi har set det sidste til Hargo. Jeg kan ikke se hvordan han skulle kunne træde ind på United midten når han bliver fit. Fletcher er efterhånden selvskreven i start 11'eren. Carrick og Anderson kæmper om den anden midt. mens Scholes og Giggs kan spille af og til i mindre betydningsfulde eller "nemme" kampe !

Til januar gør Diouf også Ljalic selskab. Så vi er da sikre på at to nye spillere dukker op til januar.

Jeg er nu stadigvæk af den overbevisning at vi selv har ødelagt vinduet for os selv med vores nærighed. Robben og Sneijder gik til aldeles fine priser deres talent taget i betragtning, og jeg tror altså at selvom real madrid havde nøjes med at købe ronaldo, så havde de andre klubber altså vidst at united kom på markedet med 80 mio pund.

RAppel
01-09-2009, 07:19
Så er der 15 t og 41 min til vinduet lukker. Bliver spændende lige til det sidste :D

Glory Man United
01-09-2009, 07:47
Slettet

schousboe9
01-09-2009, 08:48
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5529458,00.html

Han begynder sku at sætte sit præg på tingene, den go'e gamle 'Arry!

Men det gjorde han jo også i Southampton, han gjorde det i Portsmouth - hvorfor ikke hos Spurs? Giv ham en sæson eller to mere...

RAppel
01-09-2009, 09:30
http://www.bold.dk/nyt/Barcelona-saelger-Gudjohnsen

Jeg var faktisk sikker på han ville vende tilbage til den engelske liga igen, men sådan skulle det åbenbart ikke gå,

RazziC
01-09-2009, 09:47

Men det gjorde han jo også i Southampton, han gjorde det i Portsmouth - hvorfor ikke hos Spurs? Giv ham en sæson eller to mere...

£2.5 mill er en latterligt lille sum for en glimrende spiller som Kranjcar. Super handel for Spurs.

Stratego Thomas
01-09-2009, 10:27

både harry redknapp og spurs er værd at respektere og som du tror jeg godt på, at de går en lys fremtid i møde.. det er ikke fordi, at hverken liverpools eller arsenals trup er super meget bedere en spurs..

Sazoo
01-09-2009, 11:35
Jeg kunne godt tænke mig at SAF "hijackede" Everton's muglige køb af Johnny Heitinga. En solid og stærk defender ,so kan spille i højre side også. Og så bare for £ 5m. Da United ville købe ham fra Ajax ville hollænderne have næsten £20 m. Så dette ville være et kup.

RAppel
03-09-2009, 09:38
Arsenals Nicklas Bendtner afslog Barcelona, Inter og Bayern München og forlængede i stedet aftalen med Arsenal. Det siger faderen i hvert fald, som i øvrigt også er hans agent. (Daily Mirror)

Ha ha, de lider af storhedsvanvid i den familie :lolol:

JDK
03-09-2009, 11:06
Jeg kunne godt tænke mig at SAF "hijackede" Everton's muglige køb af Johnny Heitinga. En solid og stærk defender ,so kan spille i højre side også. Og så bare for £ 5m. Da United ville købe ham fra Ajax ville hollænderne have næsten £20 m. Så dette ville være et kup.

Ja, men er han ikke også gået en del ned i kvalitet, siden han prøvede kræfter med en af de største ligaer i verden, frem for den hollandske?

schousboe9
03-09-2009, 14:03
Øh... WHAT!?

http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/09/03/1478421/breaking-news-fifa-ban-chelsea-from-signing-players-until

ChristianR
03-09-2009, 14:08
Øh... WHAT!?

http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/09/03/1478421/breaking-news-fifa-ban-chelsea-from-signing-players-until

Så ka' de lære det de blå svin!

schousboe9
03-09-2009, 14:14
Så ka' de lære det de blå svin!

Ja! De skulle have overtalt Gael Kakuta til at bryde sin skriftlige kontrakt med Lens tilbage i 2007, og dette er så straffen. Spilleren selv har fået karantæne i 4 mdr. Helt fair, det er noget svineri!

ChristianR
03-09-2009, 14:20
Ja! De skulle have overtalt Gael Kakuta til at bryde sin skriftlige kontrakt med Lens tilbage i 2007, og dette er så straffen. Spilleren selv har fået karantæne i 4 mdr. Helt fair, det er noget svineri!

Det er jo bestemt heller ikke første gang, der har været problemer med Chelsea på den front, så den hårde straf kan vel sagtens forsvares.

NtotheT
06-10-2009, 22:12
Ifølge Madridista.dk har Real udpeget tre nye mål. De vil gerne forstærke sig på venstrebacken, da Drenthe og Marcelo fortsætter Heinzes elendige spil på venstrebacken.

De har udvalgt Felipe Luis fra Deportivo, som har gjort det fortrinligt, Clichy samt Evra.

Evra er måske den mindst sandsynlige, men hvis Real løber med Evra, så sætter det vel bare et tykt streg under, at vi altid vil være efter Barca og Real. For de kan byde på vores spillere og være sikker på at få dem.

Don Kafai
06-10-2009, 22:17
Evra er måske den mindst sandsynlige, men hvis Real løber med Evra, så sætter det vel bare et tykt streg under, at vi altid vil være efter Barca og Real. For de kan byde på vores spillere og være sikker på at få dem.

Hmm, altså alt er jo til salg.

Kommer de med et bud på 300 mio kr for Evra, så vil jeg da ikke tænke to gange med at sende ham afsted.

Så kan mange sige, at det ikke nytter noget at vi får penge når vi ikke investerer, men set fra et forretningsmæssigt synspunkt, så synes jeg vores handler har været perfekte.

Eneste minus er nok van Nistelrooy, som vi solgte alt for billigt, men det var også en desperat situation vi var i dér. Heinze, Ronaldo og Beckham var gode handler.

EDIT: Altså det gør ikke mig det store, om muligvis "taber ansigt", så længe vi gør gode handler, så er det i orden. Bare at statuere et eksempel for eksemplets skyld er imo mere dumt.

NtotheT
06-10-2009, 22:24
Hmm, altså alt er jo til salg.

Kommer de med et bud på 300 mio kr for Evra, så vil jeg da ikke tænke to gange med at sende ham afsted.

Så kan mange sige, at det ikke nytter noget at vi får penge når vi ikke investerer, men set fra et forretningsmæssigt synspunkt, så synes jeg vores handler har været perfekte.

Eneste minus er nok van Nistelrooy, som vi solgte alt for billigt, men det var også en desperat situation vi var i dér. Heinze, Ronaldo og Beckham var gode handler.

EDIT: Altså det gør ikke mig det store, om muligvis "taber ansigt", så længe vi gør gode handler, så er det i orden. Bare at statuere et eksempel for eksemplets skyld er imo mere dumt.

Jamen forretningsmæssigt er et godt tilbud at acceptere, hvis tilbuddet skulle være 300 mio. kr., hvilket Real sagtens kunne finde på at betale for en back. Men forretningsmæssigt er det jo også dårligt, hvis vi ender med at sælge vores gode spillere hele tiden.

Jeg ved godt, at vi hele tiden har vendt tilbage med endnu stærkere hold, men som markedet er for tiden og de talenter der nu er in mente samt vores fodboldfilosofi, så er Evra en mega stor del af vores spil. Hvis vi fortsætter med at sælge ud, så går det til sidst galt i forretningen, da vi ender med ikke at have et godt hold, hvilket gør, at vi måske går glip af CL. Dette er dog det værste skrækscenarie, men alligevel. Det er trist på en eller anden måde.

Troelsgaard
06-10-2009, 22:34
Vi skal jo hele tiden ændre stil, når vi sælger markante spillere, og Evra er muligvis "bare" venstre back, men han er måske den bedste af sin slags, og en vigtig del af vores offensiv. Defensivt kan vi sikkert godt finde en, der kan gøre det ligeså godt, jeg vil faktisk tro O'Shea ville kunne gøre det fint, men offensivt ville vi mangler en hel del med O'Shea fremfor Evra. Det er heller ikke fordi der er masser af verdensklasse venstre backs rundt omkring p.t., der er vel Ashley Cole og tildels Philipp Lahm foruden Evra, det er vist det.

Don Kafai
06-10-2009, 22:36
Jamen forretningsmæssigt er et godt tilbud at acceptere, hvis tilbuddet skulle være 300 mio. kr., hvilket Real sagtens kunne finde på at betale for en back. Men forretningsmæssigt er det jo også dårligt, hvis vi ender med at sælge vores gode spillere hele tiden.

Jeg ved godt, at vi hele tiden har vendt tilbage med endnu stærkere hold, men som markedet er for tiden og de talenter der nu er in mente samt vores fodboldfilosofi, så er Evra en mega stor del af vores spil. Hvis vi fortsætter med at sælge ud, så går det til sidst galt i forretningen, da vi ender med ikke at have et godt hold, hvilket gør, at vi måske går glip af CL. Dette er dog det værste skrækscenarie, men alligevel. Det er trist på en eller anden måde.

Enig i at det ikke er holdbart, og jeg vil da også som United-fan hellere have Ronaldo og Evra på holdet, end jeg vil have 1 mia i Uniteds bank, for de penge kan jeg jo ikke se på banen.

Måske er det fordi jeg læser økonomi, det ved jeg ikke, men jeg ser tingene fra et andet, og mere forretningsmæssigt, synspunkt også.

NtotheT
06-10-2009, 22:40
Enig i at det ikke er holdbart, og jeg vil da også som United-fan hellere have Ronaldo og Evra på holdet, end jeg vil have 1 mia i Uniteds bank, for de penge kan jeg jo ikke se på banen.

Måske er det fordi jeg læser økonomi, det ved jeg ikke, men jeg ser tingene fra et andet, og mere forretningsmæssigt, synspunkt også.

Jamen forretningsmæssigt kan vi score pengene på en anden måde end at sælge vores højtstillede profiler. Du mister jo også trøjesalg og spillernes bonusprocenter af deres personale kontrakter, når du sælger dem. På den måde taber klubben også sine penge. F.eks. tror jeg ikke engang, vi kan sætte ord på, hvor mange penge Cristiano skaffede os i de seks år. Wallpapers, trøjer, svedbånd, støvler, t-shirt med hans navn og United-logo osv.

Jeg vil faktisk sige, at vi i sidste ende taber flere penge på at sælge vores profiler for enorme summer end at beholde dem. Jeg tror ikke engang, Valencia når Ronaldo til anklen i merchandise, bare for at statuere et eksempel om forretning.

NtotheT
06-10-2009, 22:42
Vi skal jo hele tiden ændre stil, når vi sælger markante spillere, og Evra er muligvis "bare" venstre back, men han er måske den bedste af sin slags, og en vigtig del af vores offensiv. Defensivt kan vi sikkert godt finde en, der kan gøre det ligeså godt, jeg vil faktisk tro O'Shea ville kunne gøre det fint, men offensivt ville vi mangler en hel del med O'Shea fremfor Evra. Det er heller ikke fordi der er masser af verdensklasse venstre backs rundt omkring p.t., der er vel Ashley Cole og tildels Philipp Lahm foruden Evra, det er vist det.

Enig. Det er det, jeg frygter. Evra giver os et helt andet dimension end vores spil. Der er mange at vælge i mellem af højre back af ypperste kaliber, men venstrebacken er straks noget andet. Jeg betragter i hvert fald et salg som torskedumt, selvom vi har et kæmpetalent i Fabio, som jeg godt ved om nogle få år vil gøre det fremragende.

Tevez
06-10-2009, 23:10

Rent økonomisk set ville det jo heller ikke ud fra et forretningsmæssigt synspunkt være favorabelt at sælge produktionsmaskiner i en produktionsvirksomhed der principielt er en stor del af drivkraften af virksomheden hvorefter man vil have mange penge i kassen, men drivkraften i virksomheden vil være mere ineffektivt (medmindre man substiturere med nyere og bedre aktiver)

Det kan vel til dels sammenlignes med en fodboldklub der sælger ud af spillere (selvom det bliver gjort for en stor sum penge) uden at investere i bedre spillere da disse en en stor del af drivkraften. Eller er jeg forkert på den?

Men kan self godt se pointen i at sælge spillere dyrt og købe måske billigere spillere for disse penge som måske kan udvikle sig til samme niveau da dette vil give et bedre økonomisk resultat.

Elrantiri
28-11-2009, 20:50
http://goal.com/en/news/12/spain/2009/11/27/1651948/atletico-madrid-star-sergio-aguero-agrees-to-chelsea

250.000£ om ugen? Det er rimelig sygt.

Don Kafai
02-01-2010, 06:46
Liverpool ser ud til snart at signe Maxi Rodiguez fra Atletico Madrid.

Det er vel et typisk Benitez-indkøb, hvor man har en spiller der KAN blive et godt aktiv fordi de basale fodboldfærdigheder er der, men som man oftest ikke får noget ud af, og sælger et par år efter.

Han har kontrakt udløb til sommer, og derfor burde han ikke koste mere end 30-40 mio kr at hente nu, eller de kan muligvis bare leje ham, jeg tror ikke han er så populær i Madrid-klubben. Jeg kan også forestille mig, at de henter en billig angriber, og så længe det forhåbentlig ikke bliver RvN, så er jeg ligeglad.

Chelsea bør vel hente Aguero i dette vindue, og det tror jeg også de gør. Tror ikke de henter flere umiddelbart.

Arsenal skal bruge en angriber, og mon ikke de får Chamakh, selvom han har insisteret på, at han vil blive der sæsonen ud.

Glory Man United
02-01-2010, 08:03
Grotesk hvis RVN ryger til Liverpool.....Owen > RVN

Michael
02-01-2010, 08:52
Rooney til Real Madrid!!!!!!!1111 Jeg er skuffet over medierne. De vurdere ham kun til at koste £60 mio. Burde min. være £120 mio. ;)

http://www.dailystar.co.uk/football/view/115153/Real-Madrid-in-60m-swoop-for-Rooney/

Lad da endelig RvN ryge til Liverpool. Det rører mig ikke det fjerneste. Jeg har altid synes at han var lidt af en douche! Og lad dem da også bruge penge på Maxi Rodiguez. Det ændre stadigvæk ikke på at de desperat mangler Alonso på midtbanen.

Clemme
02-01-2010, 08:58
http://www.bold.dk/blog/612/7/Januar-Transfer-Vinduet-i-Premier-League

Don Kafai
02-01-2010, 09:05
Rooney til Real Madrid!!!!!!!1111 Jeg er skuffet over medierne. De vurdere ham kun til at koste £60 mio. Burde min. være £120 mio. ;)

http://www.dailystar.co.uk/football/view/115153/Real-Madrid-in-60m-swoop-for-Rooney/

Når de har stavet vores by som "MANCHSTER", og de har et ret fucked billede, så har jeg svært ved at tage artiklen seriøst :D

Michael
02-01-2010, 09:10
Når de har stavet vores by som "MANCHSTER", og de har et ret fucked billede, så har jeg svært ved at tage artiklen seriøst :D

Sgu da journalistik i verdensklasse. ;)

JakobR
02-01-2010, 10:03
Det eneste, der skulle få ham til at smutte, må da næsten være, hvis klubben skal bruge de £60M. Det er dog tvivlsomt, hvor sand, den historie er.

I øvrigt, er jeg pisse træt af at være farmer club for Real Madrid.

Hald
02-01-2010, 10:28
Kan kun grine af de rygter.. Hvad sker der egentligt oppe i hovederne på dem.. Som om de har noget personligt mod United, de SKAL absolut have vores spillere eller snakke om dem konstant.. Syntes det er rystende. Hvad fanden skulle Rooney få ud af det skifte ud over en større løn. Og hvad får Real ud af det. En Benzema og Higuain på bænken eller salgslisten. Det de har gang i for tiden går hvist kun ud på at smadre spillernes karriere og ødelægge fodbolden.

United DK
02-01-2010, 10:31
Forestil jer Rooneys stil i Spanien...

Det er lige noget for de kortglade spanske dommere.

Dines
02-01-2010, 11:17
Kan ikke forestille mig, at Rooney vil skifte og United overhovedet vil sælge. I sommers ville Ronaldo selv væk, og vi ville aldrig kunne få så godt et tilbud på Ronaldo som der - derfor var det fornuftigt at lade ham gå. Rooney vil helt sikkert gerne blive her, da holdet vil blive bygget op omkring ham de næste mange år, tror jeg. Derudover passer hans stil ikke ind i spansk fodbold. Så derfor tror jeg, at det er utænkeligt at Rooney skifter til Real Madrid.

Og ja, jeg er også træt af at vi er blevet farmer club for Real Madrid. De er napper for mange af vores gode spillere. Beckham, Ruud og Ronaldo. Tilgengæld er de mere end velkomne til at byde på Nani, ligesom de var det med Heinze.

SantasLittleHelper
02-01-2010, 11:25
ABU = Anything But United. Tsk tsk Michael!

Hald
02-01-2010, 16:24
Rooney i La Liga ville jo være som en Elefant i en glasbutik.. Han ville uden tvivl samle de fleste kort, hans stil passer slet ikke derned..

RAppel
02-01-2010, 16:31
Hvis UEFA får held til at udelukke klubber der har gæld fra internationale turneringer kan der var noget om snakken. Tror det er derfra rygtet kommer, men tror ikke på rygtet, he he

Pils
02-01-2010, 17:45
Hvis UEFA får held til at udelukke klubber der har gæld fra internationale turneringer kan der var noget om snakken. Tror det er derfra rygtet kommer, men tror ikke på rygtet, he he

Har real madrid ikke også en enorm gæld på et på milliarder...

Tenshu
07-01-2010, 10:52
Vieira til Man. City (http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1278990.ece)

schousboe9
07-01-2010, 11:37
Har Wenger ikke hørt om de nye regler eller forstår han dem ikke? Eller mener han bare, det er feje hold og giver alle non-league-holdene en unfair fordel i FA Cup, når de ikke har så mange udlændinge?

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5838971,00.html

nielzon21
07-01-2010, 11:42
Har Wenger ikke hørt om de nye regler eller forstår han dem ikke? Eller mener han bare, det er feje hold og giver alle non-league-holdene en unfair fordel i FA Cup, når de ikke har så mange udlændinge?

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5838971,00.html

Tror jeg han er ret så ligeglad med... så længe han kan få flere sorte fransktalende spillere fra afrikanske lande, ja så er han sgu glad.

schousboe9
07-01-2010, 11:46
De skal bare nå at have været tre år i England inden de fylder 21, og det når Traoré i hvert fald ikke, da han er 19.

United DK
07-01-2010, 14:25
Arsenal er i mine øjne en joke i forvejen, og sådan vil det fortsætte sålænge Wenger er på posten.

Dagene med Adams, Wright, Merson, Seaman osv. er ovre i den klub.

Glory Man United
07-01-2010, 14:37
Dagene med Adams, Wright, Merson, Seaman osv. er ovre i den klub.

Ja der bliver i hvert drukket mindre, sniffet mindre, gamblet mindre og tacklet meget mindre

United DK
07-01-2010, 14:41
Ja der bliver i hvert drukket mindre, sniffet mindre, gamblet mindre og tacklet meget mindre

Ja. Det er blevet en kedelig klub.

Christensen
07-01-2010, 22:55
http://www.bold.dk/nyt/Shakhtar-gafler-Douglas-Costa

Douglas Costa, som vi flere gange har været sat i forbindelse med, skifter til Shaktar Donetsk.

schousboe9
13-01-2010, 11:00
Øh... Så vidt jeg er orienteret, udløber hans kontrakt da til sommer?

Marouane Chamakh has agreed to join Liverpool in a £25million summer deal the club hope will signal their transfer intent. - Daily Mirror

Det er nok den slags Ferguson snakker om, når han ikke kan se nogen værdi nogen steder! :lolol:

robinho
13-01-2010, 11:06
Øh... Så vidt jeg er orienteret, udløber hans kontrakt da til sommer?

Det er nok den slags Ferguson snakker om, når han ikke kan se nogen værdi nogen steder! :lolol:

Han tiltræder til sommer på en fri transfer.

de 25 mio dækker over 12 mio i sign on fee og resten til løn. Bordeaux for ikke en rød reje.

schousboe9
13-01-2010, 12:24
Det er jo også komplet vanvittige summer for en spiller som Chamakh. 100 mio. kr. i sign-on fee? 100!? For ikke at tale om hans løn over hvad, 4 år?

FRL
13-01-2010, 18:32
http://www.bold.dk/nyt/Fiorentina-gafler-eftertragtet-teenager

Ser ud til, at Fiorentina får fat i Ljajic..
Meget rart, at det ikke er en decideret topklub, da vi måske har mulighed for at hente ham senere, hvis han imponerer i Italien.

Høgsted
13-01-2010, 18:47
Det må være tvivlsomt om han ønsker at skifte til United efter klubbens ageren i sagen om Ljajic. Ydermere vil han nok koste det 3-4 dobbelte hvis vi skal hente ham i Italien, end hvad vi kunne havde slippet til Partizan. Ærgrer mig over vi ikke fik ham, tror virkelig han bliver god i fremtiden..

FRL
13-01-2010, 19:44
Det må være tvivlsomt om han ønsker at skifte til United efter klubbens ageren i sagen om Ljajic. Ydermere vil han nok koste det 3-4 dobbelte hvis vi skal hente ham i Italien, end hvad vi kunne havde slippet til Partizan. Ærgrer mig over vi ikke fik ham, tror virkelig han bliver god i fremtiden..

Her offentliggør han selv den officielle grund, og ved ikke hvor meget United har at skulle have sagt i en sådan sag..

http://www.bold.dk/nyt/Ljajic-Jeg-kunne-ikke-faa-arbejdstilladelse

robinho
18-01-2010, 08:38
Ifølge flere medier er liverpool ved at færdiggøre en lejeaftale med Kenwyne Jones.

God handel tror jeg.

RAppel
18-01-2010, 08:45
Hvorfor vil Sunderland leje ham ud? Er det en leje-aftale med option på køb eller?

robinho
18-01-2010, 09:32
Hvorfor vil Sunderland leje ham ud? Er det en leje-aftale med option på køb eller?

Ja det vil jeg tro.

Og så er Ryan Babel også involveret i handlen.

United DK
18-01-2010, 10:36
Nu har jeg selvfølgelig glemt navnet, men jeg mener at Sunderland forleden blev kædet sammen med en angriber, der skulle være Bents makker i front. Det kunne jo åbne for en udlejning af Jones, som er for god til bænken i Sunderland.

schousboe9
18-01-2010, 10:46
Salvador Cabanas ;)

JDK
18-01-2010, 11:18
Kenwyne Jones er en god angriber og kan Liverpool få ham på leje (med option på køb og sende Babel, de ikke har fået noget optimalt ud af), er det absolut ikke dårligt lavet af dem

Parkohargo
18-01-2010, 11:49
Kenwyne Jones er en god angriber og kan Liverpool få ham på leje (med option på køb og sende Babel, de ikke har fået noget optimalt ud af), er det absolut ikke dårligt lavet af dem

Det må man sige. Han har materiale til at blive en rigtig klasse angriber med bedre spillere omkring sig. Han er en no nonsense angriber der klapper til den når chancen byder sig. Kunne blive rigtig god for fool.

United DK
18-01-2010, 14:19
I princippet vil de fleste angribere være et godt køb for Liverpool. Når man kun har to angribere, og med en så stor kvalitetsforskel i mellem sig, så kan det kun blive bedre. Jeg mener så i første omgang, at de skulle have beholdt Keane, som godt nok ikke bombede, men havde han fået lov at tilpasse sig ordentligt, så tror jeg han var blevet en gevinst.

robinho
19-01-2010, 09:03
Man city er åbenbart rigtig glad for arsenal-folk.

Toure-Adebayor og Nu Vieira og snart Flamini.

Han skulle tiltræde på en lejeaftale og garanteret med noget købsoption.

God spiller og stadigvæk forholdsvis ung.

United DK
19-01-2010, 10:52
Flamini havde en enkelt god sæson i Arsenal, ellers har han jo aldrig vist noget, og jeg kan ligesom med Vieira tvivle på, hvor meget han reelt kan rykke City i den rigtige retning.

schousboe9
24-01-2010, 11:40
Man City line up £100m bid for Fernando Torres (http://www.people.co.uk/sport/tm_headline=man-city-line-up-pound-100m-bid-for-fernando-torres%26method=full%26objectid=21991160%26siteid= 93463-name_page.html)

Ved ikke om man skal grine eller græde... Mere tragikomisk bliver det sgu ikk'.

ChristianR
25-01-2010, 14:13
http://www.bold.dk/nyt/Robinho-90-procent-sikkert-til-Brasilien

Det fatter jeg så ingenting af - I hvert fald ikke fra City's synspunkt. Hvis ikke de kan bruge ham, så sælg ham da.

RAppel
25-01-2010, 14:58
Hvis han nu er konge i Santos stiger hans værdi og så kan de få flere penge... nårh nej. Bare glem det.

United DK
25-01-2010, 20:35
Ruud til HSV.

http://cache2.asset-cache.net/xc/96156990.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=77BFBA49EF878921A343B2C87A49D8F5720DC17E53B31529 58DB04F7D68FDB01CBEA6C270A7504FE

Dines
25-01-2010, 21:08
Held og lykke. Alt det bedste, jeg vil gerne have set ham afslutte sin karriere her, for jeg savner en mand som Ruud. Og jeg er stadig irriteret og afslutningen han fik på sin United-karriere. Sikkert et godt sted at slutte af, hvor han nok i næste sæson, skal blive topscore. Det tror jeg på. Manden vil altid være målfarlig.

schousboe9
25-01-2010, 21:32
Nu har jeg selvfølgelig glemt navnet, men jeg mener at Sunderland forleden blev kædet sammen med en angriber, der skulle være Bents makker i front. Det kunne jo åbne for en udlejning af Jones, som er for god til bænken i Sunderland.

Salvador Cabanas ;)

Guess not...

http://www.goal.com/en/news/1700/paraguay/2010/01/25/1761242/breaking-news-salvador-cabanas-dies-from-gunshot-wound

Don Kafai
28-01-2010, 13:33
Tottenham skulle have signed den gamle kending Eidur Gudjonsson fra Monaco. I hvert fald på en leje aftale i første omgang. En god og billig tilføjelse til deres trup.

mufufu
28-01-2010, 13:56
Tottenham skulle have signed den gamle kending Eidur Gudjonsson fra Monaco. I hvert fald på en leje aftale i første omgang. En god og billig tilføjelse til deres trup.

Ja han er bestemt en god spiller med garant for mål. Men forstår ikke spurs, de har allerede 4 konkurrencedygtige spillere på den plads. Defoe, Keane, Crouch, Pavluychenko. Det kan være de sælger sidstnævnte, han har hellere ikke fået så meget spilletid.

Stratego Thomas
28-01-2010, 15:23

apropos tottenham:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ashley_Young

???

er 100%, at det er wiki, der freestyler, men spørgsmålet er bare hvorfor og hvordan??

Christensen
28-01-2010, 15:46
Hvorfor: Sikkert en 14-årig der kedede sig..
Hvordan: Tryk på edit this page i toppen..

ChristianR
28-01-2010, 15:47
apropos tottenham:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ashley_Young

???

er 100%, at det er wiki, der freestyler, men spørgsmålet er bare hvorfor og hvordan??

Det er jo kun ude til højre, der er skrevet forkert.

Og du ved vel godt, hvordan Wikipedia fungerer?

mufufu
28-01-2010, 16:09
Hvordan relatere linket med Ashley Young til Tottenham ?

Don Kafai
28-01-2010, 16:12
Hvordan relatere linket med Ashley Young til Tottenham ?

Der har vel nok stået noget med at han har signed for Tottenham, som så er blevet rettet.

Minder om dengang vi kørte en pranks i skolen ved at hænge klassekammerater ud under åndssvage wiki-artikler :)

Stratego Thomas
28-01-2010, 17:20
jeg ved godt, at wikis artikler er skrevet af "folket", men jeg troede, at der fandtes en eller anden form for sortering i hvad folk sendte..

der har tidligere været folk,der er kommet i problemer pga fejl-citering i wiki-artikler, og jeg troede, at der efterfølgende blev gjort noget ved det.. men det blev der åbenbart ikke, og det var egentlig årsagen til at jeg postede linket - og selvfølgelig osse en lille smule for at være helt sikker at der var tale om opspind...........

PatriceEvra3
30-01-2010, 18:16
Kan ikke tage Tottenham seriost mere. De har lige kobt Kaboul tilbage:rolleyes: Hvis man bliver solgt fra Totteham, burde man beholde sit hus i London da der vel er 95% chance for at man vender tilbage..

Måske skulle de lige tage et ekstra kig på deres spillere for de sealger. Er 99% sikker på at Darren Bent er at finde hos Spurs inden for halvandet år

Jurgensen
30-01-2010, 18:43
Kan ikke tage Tottenham seriost mere. De har lige kobt Kaboul tilbage:rolleyes: Hvis man bliver solgt fra Totteham, burde man beholde sit hus i London da der vel er 95% chance for at man vender tilbage..

Måske skulle de lige tage et ekstra kig på deres spillere for de sealger. Er 99% sikker på at Darren Bent er at finde hos Spurs inden for halvandet år

Tror nu mere det skyldes tilknytningen til Redknap. Han har vel nogle spillere han godt kan lide, så dem tager han så nu engang med sig hvor han er.

United DK
01-02-2010, 18:05
Sikke et cirkus.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/8484330.stm

NtotheT
23-03-2010, 22:56
Så har Tottenham lige købt en af de mest eftertragtede talenter, Sandro Ranieri.

Jeg har set nogle kampe med ham, og jeg må indrømme, at jeg tror, han kan blive en stor defensiv midtbanespiller. Han har fået debut på det brasilianske landshold, og han er en forholdsvis stor herre, 187 cm og 81 kg. Jeg må rose Tottenham for det køb. Han er en af de der nye defensive midtbanespillere, som jeg betegner af den moderne klasse, hvor de kan begge veje. Han har vilde afleveringer, arbejder meget og er fysisk stærk og et godt skud.

Men omvendt - Lucas var jeg imponeret af, da han spillede i Gremio. Noget, der har ændret sig markant, da han tiltrådt i Liverpool ;) Haha.

Don Kafai
23-03-2010, 23:03
Jeg synes det vrimler med "talenter". Da de købte Dos Santos så snakkede alle også om, at det var et røverkøb for 40 mio kr, og det var PLs nye stjerne.

Én ting er det prædikat de får, men synes nu efterhånden det er blevet undtagelsen end reglen, at de lever op til det. I hvert fald når de skifter til Premier League.

Men jeg aner intet om ham Ranieri, medmindre han er i familie med Roma-træneren :D. Jeg håber da at han har hvad der skal til, men jeg skal se det før jeg tror det. Ved godt det er en kliché at "tiden vil vise det" og "alt kan ske i fodbold", men synes det er meget svært at spå nogle spillere i dagens fodbold, især når de kun er teenagere.

mufufu
24-03-2010, 00:11
Jeg synes det vrimler med "talenter". Da de købte Dos Santos så snakkede alle også om, at det var et røverkøb for 40 mio kr, og det var PLs nye stjerne.

Én ting er det prædikat de får, men synes nu efterhånden det er blevet undtagelsen end reglen, at de lever op til det. I hvert fald når de skifter til Premier League.

Men jeg aner intet om ham Ranieri, medmindre han er i familie med Roma-træneren :D. Jeg håber da at han har hvad der skal til, men jeg skal se det før jeg tror det. Ved godt det er en kliché at "tiden vil vise det" og "alt kan ske i fodbold", men synes det er meget svært at spå nogle spillere i dagens fodbold, især når de kun er teenagere.

Meget enig i det indlæg. Jeg er specielt træt af at høre om "den nye det ene og det andet" For eksempel "den nye Ronaldinho" som Anderson vist nok også fik på sig i sin tid.

Spillere er nu og engang dem de er, det andet synes jeg kun ligger unødigt pres på en spiller, og alt for meget hype i medierne. Det kan godt gå udover udviklingen af en spiller. Men kan selvfølgelig også motivere. Det er alt efter hvilken spiller man har med og gøre, og spillerens mentalitet.

United DK
24-03-2010, 04:58
De har i forvejen en af PLs bedste på pladsen i Palacios, og Huddlestone er heller ikke uden evner, så det er ikke en decideret forstærkning umiddelbart.

Glory Man United
24-03-2010, 07:10
Jeg kan godt lide Huddlestone, men Palacios er klart overvurderet. Han får mange kort, og boldmæssigt er han ikke meget værd. De har mange offensive midtbanespillere, så hvis der er kvalitet i Sandro, så er det fint for dem...

NtotheT
24-03-2010, 10:04

Dos Santos var da ellers et stortalent, da af uforklarelige grunde slet ikke har slået igennem. Det er set før, og det kommer altid til at ske, at talenterne ikke slår igennem (Quaresma, Aimar, Vicente osv osv).

Lucas var jeg f.eks. ekstremt imponeret af i Gremio-tiden, men hos Fools har han ikke været fem potter pis værd, og han kan ikke engang kandidere til HB Køges førstehold.

Men en som Sandro tror jeg slår igennem, fordi han har den der europæiske spillestil i sig. Mange af de brasilianere har ofte problemer med det taktiske spil, og hvordan man bevæger sig - men jeg har store forventninger til en Sandro. Hvis han viser samme spil i Spurs som i Internacional, så har Spurs gjort et godt køb.

Det er egentligt utroligt, hvor ofte Spurs køber gode spillere, men aldrig formår at gøre det helt store i PL og i Europa.

Jeg kan godt lide Huddlestone, men Palacios er klart overvurderet. Han får mange kort, og boldmæssigt er han ikke meget værd. De har mange offensive midtbanespillere, så hvis der er kvalitet i Sandro, så er det fint for dem...

If so, hvad var Keane så? :) Gattuso er ikke ligefrem en boldmester, men derfor var engang en af verdens allerbedste balancespillere.
- Jeg er enig med United DK, at Palacio er helvedes dygtig til de ting, han kan. En af de bedste balancespillere i PL.

Glory Man United
24-03-2010, 10:16
If so, hvad var Keane så? :) Gattuso er ikke ligefrem en boldmester, men derfor var engang en af verdens allerbedste balancespillere.
- Jeg er enig med United DK, at Palacio er helvedes dygtig til de ting, han kan. En af de bedste balancespillere i PL.

FANTASTISK sammenligning, intet mindre NTothe. Bortset fra de mange gule kort, så var Keane klart en bedre fodboldspiller, og så var han en leder. En af de bedste.

Vi kan da også sammenligne Niels Peter Kjølbye fra Avarta. Han har lavet 17 mål i denne sæson. Et mere end Torres

NtotheT
24-03-2010, 10:22
FANTASTISK sammenligning, intet mindre NTothe. Bortset fra de mange gule kort, så var Keane klart en bedre fodboldspiller, og så var han en leder. En af de bedste.

Vi kan da også sammenligne Niels Peter Kjølbye fra Avarta. Han har lavet 17 mål i denne sæson. Et mere end Torres

For the love of God, du mangler altid et T i mit navn! ;)

Jeg tror, du misforstår mig. Du siger, at han er klart overvurderet, fordi Palacio ofte får kort, og at hans boldomgang ikke er så god.

Jeg synes også selv, at Keane var fantastisk, men manden fik da om nogen gule kort i næsten hver kamp og solgte ofte holdet, fordi han lige skulle flække en. Desuden var hans boldomgang heller ikke ligefrem på Scholes-niveau. Men derfor kan man stadig være god. Det var det, jeg hentydede til, når du siger, at Palacio er overvurderet grundet kort og manglende boldomgang :)

United DK
24-03-2010, 14:25
Jeg mener nu Palacios hører til blandt de bedste på sin plads i PL, og jeg tror han er en af de første på Redknapps holdkort. At han får en del kort, og ikke er den store boldkunster, det er i og for sig bare ting, der karaktesere en skraldemand.

Glory Man United
24-03-2010, 14:33
Fordi man er "skraldemand" er det ikke ens betydende med, at man ikke også må kunne spille bare lidt fodbold. Keane, Viera, Essien er de første tre, der kommer til mig.... Det kan Palacios ikke.

United DK
24-03-2010, 14:43
Fordi man er "skraldemand" er det ikke ens betydende med, at man ikke også må kunne spille bare lidt fodbold. Keane, Viera, Essien er de første tre, der kommer til mig.... Det kan Palacios ikke.

Palacios' arbejdsopgave er sikkert bare at bryde modstandernes angreb, og så er det op til mere boldbegavede spillere, at sikre succes offensivt. Vi kan godt blive enige om, at han ikke er nogen fremragende fodboldspiller, men han kan finde ud af det han er sat til, og det er det jeg vurderer efter.

ChristianR
24-03-2010, 15:19

Nogen vil mene, at Fletcher heller ikke hører til Viera og co.-kategorien. Han er da vældig populær for tiden, specielt fordi han mestrer skraldemandsopgaven så flot.

Glory Man United
25-03-2010, 09:47
Synes Fletcher er en god fodboldspiller også. VÆSENTLIG bedre end Palacios

snegl
25-03-2010, 15:06
Enig med Glory Man United. Fletcher fører bolden langt bedre frem end Palacios. Palacios er en skraldemand, og i mine øjne ikke meget andet. Dem har mange hold, og da det i sig selv ikke er noget "vildt" at opfylde en ren defensiv rolle får Palacios heller ikke de helt store point i min bog.

Han passer sikkert fornuftigt til Tottenham i den rolle, så han giver lidt plads til en mere offensiv centralmidtbane, men han ville ikke fungere på et United eller et andet storhold, hvor der forventes at man er mere komplet tror jeg.

Hargreaves er også en oprydder - men han kan også spille hurtig bold og ligge afleveringer.

Kasper United
25-03-2010, 16:59
Enig med Glory Man United. Fletcher fører bolden langt bedre frem end Palacios. Palacios er en skraldemand, og i mine øjne ikke meget andet. Dem har mange hold, og da det i sig selv ikke er noget "vildt" at opfylde en ren defensiv rolle får Palacios heller ikke de helt store point i min bog.

Han passer sikkert fornuftigt til Tottenham i den rolle, så han giver lidt plads til en mere offensiv centralmidtbane, men han ville ikke fungere på et United eller et andet storhold, hvor der forventes at man er mere komplet tror jeg.

Hargreaves er også en oprydder - men han kan også spille hurtig bold og ligge afleveringer.

Helt enig. Fletcher er langt bedre end Palacios. Palacios er "bare" en skraldemand og kan, som du siger, ikke ret meget andet - især ikke fremad banen, som Fletcher godt kan, uden at være en fremragende offensiv midtbanespiller ala Xavi, Iniesta osv.

Christensen
26-03-2010, 08:20
http://www.bold.dk/nyt/To-aar-til-Yepes-i-Milan

Hvad vil Milan dog med en 34-årig? Forstår ikke hvorfor de ikke finder en yngre løsning, det burde da være muligt..

schousboe9
31-03-2010, 10:16
Juve launch bid for Kjaer (http://www.football-italia.net/mar31a.html)

Det tror jeg faktisk, vil være det bedste skifte, han kan kan foretage, med de muligheder der eftersigende er. Juventus skal genopbygge til næste år, og de mister i forvejen Caceres - der godt nok mest er højre back - og mon ikke Legrotaglie også er på vej? Chiellini holder de måske heller ikke på og Criscito skifter efter alt at dømme permanent til Genoa. Cannavaro har heller ikke langt igen.

NtotheT
31-03-2010, 10:36
Juve launch bid for Kjaer (http://www.football-italia.net/mar31a.html)

Det tror jeg faktisk, vil være det bedste skifte, han kan kan foretage, med de muligheder der eftersigende er. Juventus skal genopbygge til næste år, og de mister i forvejen Caceres - der godt nok mest er højre back - og mon ikke Legrotaglie også er på vej? Chiellini holder de måske heller ikke på og Criscito skifter efter alt at dømme permanent til Genoa. Cannavaro har heller ikke langt igen.

Meget uenig. Palermo skal - hvis de kan holde deres nuværende position - nok spille CL til næste år, hvis de klarer sig igennem kvalifikationerne, og hvis det gør det, så er det da bedre at spille for Palermo i den ene sæson og så derfra blive solgt. Så får han da den nødvendige erfaring med CL, og så kan han blvie solgt. Jeg anser det som meget dumt, at han skifter til sommer efter kun 2 år hos Palermo. Synes at et år mere ville pynte på ham.

schousboe9
31-03-2010, 12:27
Jeg siger ikke, at han skal skifte til sommer. Jeg siger, at Juve - for mig - repræsenterer den bedste mulighed, hvis han skifter. Han bliver næppe førstevalg i Liverpool, Inter, Real Madrid eller hos os, for den sags skyld.

United DK
18-04-2010, 20:21
Nu siges det, at Arsenal er tæt på Chamakh. Så har de ham, Van Persie, Bendtner, Arshavin, Nasri, Eduardo, Walcott og Vela til angrebet. Var det ikke bedre, at man snart hentede noget kvalitet til defensiven, og en ordentlig målmand?

snegl
18-04-2010, 20:28
Det kan de i teorien også stadig gøre, da Chamakh signes på en fri transfer. Men jeg fatter heller ikk hvis de stoler på det de har nu. De var mega ringe forsvarsmæssigt mod Barca, som man nok bør bide skeer med hvis man vil vinde det engelske mesterskab.

Runaldo
18-04-2010, 20:44
Nu siges det, at Arsenal er tæt på Chamakh. Så har de ham, Van Persie, Bendtner, Arshavin, Nasri, Eduardo, Walcott og Vela til angrebet. Var det ikke bedre, at man snart hentede noget kvalitet til defensiven, og en ordentlig målmand?

Arshavin har tidligere udtalt at han helst ikke vil spille angriber - Eneste grund til at han har gjort sådan har været pga. skader ved Eduardo og van Persie og Nasri er midtbanespiller, hvilket er nemt at se.

Så det er nok Chamakh, Eduardo, Bendtner & van Persie + Vela. Walcott er winger, eller det bliver han brugt som i Arsenal som vi så i kampene mod Barcelona. Det virker da meget fint med 4 angribere og så en ungdomsspiller som måske får chancen.

Runaldo
18-04-2010, 20:46
Det kan de i teorien også stadig gøre, da Chamakh signes på en fri transfer. Men jeg fatter heller ikk hvis de stoler på det de har nu. De var mega ringe forsvarsmæssigt mod Barca, som man nok bør bide skeer med hvis man vil vinde det engelske mesterskab.

Arsenal har jo ikke været noget stærkt defensivt hold siden Martin Keown & Tony Adams stoppede med at spille.

United DK
18-04-2010, 20:56
Arshavin har tidligere udtalt at han helst ikke vil spille angriber - Eneste grund til at han har gjort sådan har været pga. skader ved Eduardo og van Persie og Nasri er midtbanespiller, hvilket er nemt at se.

Så det er nok Chamakh, Eduardo, Bendtner & van Persie + Vela. Walcott er winger, eller det bliver han brugt som i Arsenal som vi så i kampene mod Barcelona. Det virker da meget fint med 4 angribere og så en ungdomsspiller som måske får chancen.

Uanset hvordan og hvorledes er det jo ikke deres offensiv der fejler år efter år, det er en meget svingende defensiv samt målmand. Efter min bedste overbevisning mangler de en målmand, der kan måle sig med Seaman, og en no-nonsens type som makker til Vermaelen, samt en mere disciplineret venstre back, for Clichy bliver tit fanget fremme i banen, fordi han ingen disciplin ejer.

Runaldo
18-04-2010, 21:05
Uanset hvordan og hvorledes er det jo ikke deres offensiv der fejler år efter år, det er en meget svingende defensiv samt målmand. Efter min bedste overbevisning mangler de en målmand, der kan måle sig med Seaman, og en no-nonsens type som makker til Vermaelen, samt en mere disciplineret venstre back, for Clichy bliver tit fanget fremme i banen, fordi han ingen disciplin ejer.

Jojo, du har da ret - Men min kommentar var for at rette din fejl, netop at Arshavin & Nasri IKKE er angribere. :)

United DK
18-04-2010, 21:14
Jojo, du har da ret - Men min kommentar var for at rette din fejl, netop at Arshavin & Nasri IKKE er angribere. :)

Nej, men de spiller tit wings i deres 4-3-3 system, så en slags angribere er de.

mufufu
18-04-2010, 21:49
Sol Campbell kommer også tit med op på hjørne, så han er også en slags angriber?? wings er ikke angribere, wings er wings.

United DK
18-04-2010, 22:07
Sol Campbell kommer også tit med op på hjørne, så han er også en slags angriber?? wings er ikke angribere, wings er wings.

Wings er i princippet angribere, der bare er placeret ude ved siderne, for at give holdet bredde, da tre mands midtbanen somregel er kompakt. Skåret ud i pap er det 4(forsvarsspillere)-3(midtbanespillere)-3(angribere). Så kan man så vende og dreje det som man vil, pointen var mere at fortælle, at Arsenal har rigeligt med folk til de tre offensive pladser.

mufufu
18-04-2010, 23:14
Wings er i princippet angribere, der bare er placeret ude ved siderne, for at give holdet bredde, da tre mands midtbanen somregel er kompakt. Skåret ud i pap er det 4(forsvarsspillere)-3(midtbanespillere)-3(angribere). Så kan man så vende og dreje det som man vil, pointen var mere at fortælle, at Arsenal har rigeligt med folk til de tre offensive pladser.

Jeg jeg forstår. I min optik kan man bare ikke kalde Valencia og Nani Angribere. Når de spiller wings i vores store kampe bliver vores formation også ofte formuleret som en 4-5-1.

Men det er rigtigt, arsenals offensiv fejler intet, det er ikke der de skal forbedre/forstærke sig.

Don Kafai
19-04-2010, 00:26

Mht Chamakh så er han sgu ikke den store målskytte. Hans bedste sæson var sidste, som bød på 13 scoringer. Ellers har han knap nok nået 10 de sidste 8 år.

Men det med deres defensiv tror jeg simpelthen skyldes Wenger. Jeg tvivler på, at han går på kompromis med sin stil, og pludselig giver restriktioner i forsvaret. Deres spillere er jo som sådan ikke dårlige, Sagna og Clichy er udmærkede backs, mens Gallas og Vermaelen på papiret ikke er blandt de dårligste i ligaen, men de er elendige til positionsspil. Især kampene mod Chelsea og os udstiller det.

RAppel
20-04-2010, 16:30
http://www.bold.dk/nyt/Agueero-Chelsea-er-en-fantastisk-klub

Ja, så er det vist ikke så spændende hvor han skal hen til sommer.

NtotheT
20-04-2010, 16:34
http://www.bold.dk/nyt/Agueero-Chelsea-er-en-fantastisk-klub

Ja, så er det vist ikke så spændende hvor han skal hen til sommer.

Mon dog han kommer derhen? Jeg tror, han bliver Barcelona-spiller efter sommer. Barcelona mangler en venstre kant, nu hvor Henry nok bliver solgt, og Pedro er ikke nok til at dække 60-70 kampe, og en Iniesta derude går ud over Iniesta vanvittige spidskompentencer, hvis du spørger mig.

Hvis valget står mellem Chelsea & Barcelona, så tror jeg godt, jeg ved, hvad Aguero vælger.

Don Kafai
20-04-2010, 16:42
Mon dog han kommer derhen? Jeg tror, han bliver Barcelona-spiller efter sommer. Barcelona mangler en venstre kant, nu hvor Henry nok bliver solgt, og Pedro er ikke nok til at dække 60-70 kampe, og en Iniesta derude går ud over Iniesta vanvittige spidskompentencer, hvis du spørger mig.

Det med Iniesta ved jeg ikke om jeg er enig i, men Barcelona kunne nok også finde på at hente Fabregas. Så henter de ikke en Aguero også, det tvivler jeg på.

Jeg tror også Aguero havner i Chelsea, og det vil egentlig passe mig fint nok. Han har sine fantastiske dage, men han har også rigtig mange nedture. Han har haft mange perioder uden scoringer, og han er sådan en type der spiller fantastisk når holdet spiller godt, men når det kniber for holdet, så er heller ikke noget værd (med hårde ord).

NtotheT
20-04-2010, 18:43
Det med Iniesta ved jeg ikke om jeg er enig i, men Barcelona kunne nok også finde på at hente Fabregas. Så henter de ikke en Aguero også, det tvivler jeg på.

Du får da ikke det optimale ud af Iniesta ud på venstrekanten. Han skal inde på midten, hvor han i samarbejde med Xavi og Messi kan lave deres små trekantsafleveringer uden om modstanderne. Iniesta gør det godt på venstre kanten hos Barcelona, men som den centrale midtmidt Xavi er han direkte ustyrlig at have med at gøre.

schousboe9
20-04-2010, 19:02
Mht Chamakh så er han sgu ikke den store målskytte. Hans bedste sæson var sidste, som bød på 13 scoringer. Ellers har han knap nok nået 10 de sidste 8 år.

Adebayor lavede 35 i 144 kampe for Metz og Monaco. Det snit (0,24) er endnu dårligere end Chamakhs (0,25 i 216 kampe), men det ændrede sig da lidt i Arsenal.

Don Kafai
20-04-2010, 19:14
Adebayor lavede 35 i 144 kampe for Metz og Monaco. Det snit (0,24) er endnu dårligere end Chamakhs (0,25 i 216 kampe), men det ændrede sig da lidt i Arsenal.

Jo jo, men at du kan nævne en spiller der har brudt statistikken, betyder vel ikke at statistikken er noget lort :D.

Jeg er bare ikke umiddelbart skræmt af Chamakh, omend han nok skal komme til flere chancer i Arsenal kva deres offensiv. Havde han nettet 100 mål i 100 kampe, så var jeg nok lidt mere betaget af deres "scoop".

NtotheT
20-04-2010, 19:17
Havde han nettet 100 mål i 100 kampe, så var jeg nok lidt mere betaget af deres "scoop".

Noget siger mig, at du aldrig kommer til at betegne indkøb som scoops :p

schousboe9
20-04-2010, 19:19
Jo jo, men at du kan nævne en spiller der har brudt statistikken, betyder vel ikke at statistikken er noget lort :D.

... Jo!

Nu tænkte jeg bare, at ukendt, ufarlig angriber hentes til Arsenal fra Ligue 1. Det er set før.

unitedforreal
20-04-2010, 19:31
... Jo!

Nu tænkte jeg bare, at ukendt, ufarlig angriber hentes til Arsenal fra Ligue 1. Det er set før.

Han er gratis, han koster intet i løn i forhold til andre stjerner. Så jeg synes det er et godt indkøb.... Så vil mange sige, ja men der er jo Sign free...eller hvad det kaldes.

Men det er intet iforhold til hvad han ville koste.

Tror de skal max af med 50 mio.. + løn.. DET ER SGU INTET.. OG DET ER MAX..

Er han et flop.. så bliver han solgt for min. 50mio+ til et fransk hold..

schousboe9
20-04-2010, 20:43
Han er gratis, han koster intet i løn i forhold til andre stjerner. Så jeg synes det er et godt indkøb.... Så vil mange sige, ja men der er jo Sign free...eller hvad det kaldes.

Men det er intet iforhold til hvad han ville koste.

Tror de skal max af med 50 mio.. + løn.. DET ER SGU INTET.. OG DET ER MAX..

Er han et flop.. så bliver han solgt for min. 50mio+ til et fransk hold..

Adebayor var forholdsvis ukendt og ufarlig, da han blev hentet til Arsenal, hvilket netop var min pointe: historien kunne godt gentage sig med en ny forholdsvis ukendt og ufarlig spiller.

United DK
27-04-2010, 14:16
Endnu en "De her engelske klubber er bare et springbræt til enten Real Madrid eller Barcelona"-kommentar.

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-30177688:arshavin-drømmer-om-fc-barcelona.html

Runaldo
27-04-2010, 14:24
Adebayor var forholdsvis ukendt og ufarlig, da han blev hentet til Arsenal, hvilket netop var min pointe: historien kunne godt gentage sig med en ny forholdsvis ukendt og ufarlig spiller.

Var Didier Drogba egentlig også - Ihvertfald i europæisk konkurrencemæssig henseende. Og sikke et køb Drogba blev til ...

schousboe9
27-04-2010, 14:47
Endnu en "De her engelske klubber er bare et springbræt til enten Real Madrid eller Barcelona"-kommentar.

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-30177688:arshavin-drømmer-om-fc-barcelona.htmlHan har næsten ikke talt om andet siden han kom. Jeg vil godt nok være træt af ham, hvis jeg var Arsenal-fan.

Bugge
27-04-2010, 14:48

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-30177688:arshavin-drømmer-om-fc-barcelona.html

Hold kæft et fjols.
Koncentrer dig nu bare om din nuværende arbejdsgiver.

Kasper United
27-04-2010, 14:57

Ja, jeg er godt nok også ved at være træt af dem! :whine:

Pep
27-04-2010, 15:42

Ja det er noget underlig noget. Jeg kan ikke forstå de spillere, der offentlig gå ud og fortæller hvem de helst vil spille for, eller hvem man er fan af. Altså, det er da ok at man som professionel er fan af et andet hold, end det man spiller på, men man skal bare holde det lidt for sig selv. Det er lidt belastende som fan, at en spiller på ens hold gang på gang skal gøre opmærksom på, hvor meget han ønsker at spille i en anden klub.

NtotheT
27-04-2010, 16:03
Jeg håber ikke, at Arshavins flirt bliver til noget. Manden er en fantastisk fodboldspiller, og hvis han tilslutter sig til Barca til sommer, så bliver de bare endnu stærkere. Lad det ikke ske.

Og noget andet er: Gid England var et varmt land og havde pæne piger. Så kunne alle de her spillere (Ronaldo) blive i verdens bedste liga. Ja, sorry, Pep. Men den spanske liga er virkelig dalet i niveau. For nogle år tilbage var den spanske liga skiftevis med den italienske liga.. Det er kun Barcelona og Real Madrid, der er værdige. Resten er lige til skraldespanden. At Real Madrid kan være så overlegne i ligaen - minus deres bank af Barcelona - og samtidig være så elendig i Europa viser den niveau, der er i ligaen. I dag er det IMO den engelske liga, der er verdens bedste. (Man skulle tro, at jeg var Wenger).

Pep
27-04-2010, 16:25
Jeg håber ikke, at Arshavins flirt bliver til noget. Manden er en fantastisk fodboldspiller, og hvis han tilslutter sig til Barca til sommer, så bliver de bare endnu stærkere. Lad det ikke ske.

Og noget andet er: Gid England var et varmt land og havde pæne piger. Så kunne alle de her spillere (Ronaldo) blive i verdens bedste liga. Ja, sorry, Pep. Men den spanske liga er virkelig dalet i niveau. For nogle år tilbage var den spanske liga skiftevis med den italienske liga.. Det er kun Barcelona og Real Madrid, der er værdige. Resten er lige til skraldespanden. At Real Madrid kan være så overlegne i ligaen - minus deres bank af Barcelona - og samtidig være så elendig i Europa viser den niveau, der er i ligaen. I dag er det IMO den engelske liga, der er verdens bedste. (Man skulle tro, at jeg var Wenger).

1: Jeg tror ikke Arshavin kommer til Barca. Han er lidt oppe i årene, og vi har slet ikke vist interesse for ham, efter hans skifte faldt igennem for nogle år siden. Nu har Barca bestemt sig for at forstærke holdet på den venstre-wing, og det spiller der er nævnt som mulige emner, ( Agüero,Silva,Zarate,Ribery,Young) er alle spillere, der vil forstærke holdet, så det er lidt ligegyldigt om Arshavin blev tilføjet til den liste eller ej. Men Arshavin er bestemt en god spiller, og hans spille profil passer perfekt til den fodbold, Barca praktiserer.

Ingen tvivl om at holdene under Barca og tildels Real, er faldet gevaldigt i niveau. Valencia har kæmpe økonomiske problemer, spillerene får ikke løn til tiden, og derfor er der lidt kaos på de indre linjer. Desuden har der været en kæmpe splittelse i truppen, hvor der er blevet dannet forskellige grupperinger, og selvom de har arbejdet på sagen, og situationen er nogenlunde stabil nu, er alt ikke fryd og gammen i Valencia. Det kan være nogle af forklaringer på deres kæmpe problemer, for spillermaterialet er der intet i vejen.

Sevillas nedtur er endnu mere mærkelig og uforståelig. De spillede f.eks Real ude ad banen på Pizjuan, og de spillede smuk bold, og vandt deres pulje i C.L. De startede så 2010 med at slå os ude af Copa Del Rey, men derfra er det kun gået ned ad bakke, så meget ned ad bakke at de fyrede træneren. De har haft nogle uheldige skader, men det burde ikke være en undskyldning. Villareal lider under deres katastrofale sæsonstart, og det samme kan siger om Atleti.

Så konklusionen må være, at de fleste verdensstjerner spiller i La Liga, så kan holdene, af en eller anden årsag ikke præstere.

Don Kafai
27-04-2010, 16:29

Arsenal der var med i mesterskabskampen indtil for en uge siden fik bøllebank af Barcelona. Chelsea der ligger til at være Englands bedste i år blev fuldstændig udklasseret af Inter - et hold der ikke er gået videre fra ottendedelsfinalen i flere år. United, der med lidt held kan fravriste Chelsea mesterskabstitlen, blev sendt ud af Tysklands vicemestre. Liverpool....Don't make me go there....

Sådan kan du ikke stille tingene op.

schousboe9
27-04-2010, 16:37
Arsenal der var med i mesterskabskampen indtil for en uge siden fik bøllebank af Barcelona. Chelsea der ligger til at være Englands bedste i år blev fuldstændig udklasseret af Inter - et hold der ikke er gået videre fra ottendedelsfinalen i flere år. United, der med lidt held kan fravriste Chelsea mesterskabstitlen, blev sendt ud af Tysklands vicemestre. Liverpool....Don't make me go there....

Sådan kan du ikke stille tingene op.

Joeh, det kan man vel nok til en grænse. Vi, og til dels Chelsea, røg ud på dagen, mens den spanske liga trods alt afvikles over 38 runder, og her er 18 hold sat håbløst af.

Pep
27-04-2010, 17:06
Joeh, det kan man vel nok til en grænse. Vi, og til dels Chelsea, røg ud på dagen, mens den spanske liga trods alt afvikles over 38 runder, og her er 18 hold sat håbløst af.

Det samme kan så siges om de spanske hold? Sevilla blev vel også slået på dagen af CSKA, det samme kan man sige om Real.

Altså jeg er helt enig i, at holdene under Barca og Real har ikke været helt gode nok. (tildels Real også, der er blevet slået klart af Barca,Milan,Lyon,Sevilla da de spillede godt, altså hver gang de har mødt kvalificeret modstand) Men jeg synes stadig man ikke skal ligge for meget i at nogle hold er sat håbløst bagud. I P.L i år er det jo reelt også kun United og Chelsea, der har kæmpet med om mesterskabet? Jo Arsenal har været med, men det skyldes mere de dumme pointtab til United og Chelsea. Arsenal har været ude og så inde og så ude, men de har på intet tidspunkt for alvor kandideret til tiltelen som engelske mestre i år. Resten af de engelske hold er også sat håbløst af.

Og Man kan jo ikke sige, at spanske hold har været helt elendige i Europa. Jo de har ikke haft en heldig C.L, men Atleti er i Semi i Europa League, med gode kort på hånden til returkampen. De slog Valencia ud i Kvartfinalen, og Villareal har også gjort det udmærket.

Don Kafai
27-04-2010, 17:39

Det er heller ikke sådan NtotheT stillede det op.

Han sagde, at når Real Madrid kan være så overlegne i ligaen, og samtidig være så elendige i Europa, så er det et pejlemærke på det niveau der er i ligaen.

Om det var på dagen eller ej ved jeg ikke, men jeg synes det er håbløst at sige et hold som Chelsea røg ud til Inter på dagen, men at Real Madrid ikke røg ud til Lyon af samme årsag.

I Spanien er 18 hold rigtig nok sat af, men det er der altså også en grund til. Top 5-6 af verdens bedste fodboldspillere er vel i de sidste to klubber, så det er også ret svære vilkår.

Jeg synes slet ikke at hold som Valencia, Atletico og Sevilla er dårligere end sub-toppen i England. Liverpool var fx røv og nøgler i midtugekampen.

Edit: At jeg er Inter-fan i morgen er en helt anden sag, men jeg synes stadig godt man kan give de spanske hold den kredit de fortjener, på samme måde som jeg fuldstændig sviner dem til, når jeg ikke bryder mig om hvad jeg ser.

United DK
27-04-2010, 18:00
Forskellen på de to ligaer ligger vel mest i bunden? 1-10 er nogenlunde samme niveau, men fra 11-20 mener jeg PL er stærkere overall. De spanske bundhold er nok bedre teknisk, men som helhed vil jeg mene, at Wolves er svære at slå end Malaga.

schousboe9
27-04-2010, 20:41
*flyttet*

RAppel
01-05-2010, 10:22
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2955265/Rob-Green-is-6m-target-for-Schalke.html

Det må betyder Neuer er på vej ud. Om det så er til os eller Bayern eller noget helt tredje vil tiden vise.

Nå ja, må hellere lige gøre opmærksom på det er The Sun der har skrevet det så GMU kommer efter jer hvis I ligger noget i det.

United DK
01-05-2010, 10:32
Helt ærligt, Robert Green til Schalke? Arrrrh...

Elrantiri
05-05-2010, 16:59
http://www.goal.com/en/news/9/england/2010/05/03/1906691/andrey-arshavin-i-will-leave-arsenal-for-barcelona-in-the

Et eller andet sted fedt at han kommer med sin ærlige mening (hvis artiklen altså er sand), men fucking respektløst over for Arsenal, som jo netop turde tage chancen med ham, og hive ham vest på.

United DK
05-05-2010, 17:09
Hvem sagde Ronaldo?

Det er fint nok at de hellere vil spille et andet sted, men kunne de ikke holde det mere for sig selv, i stedet for at pisse på den klub de spiller for. Det er så usympatisk.

Pep
05-05-2010, 17:14
http://www.goal.com/en/news/9/england/2010/05/03/1906691/andrey-arshavin-i-will-leave-arsenal-for-barcelona-in-the

Et eller andet sted fedt at han kommer med sin ærlige mening (hvis artiklen altså er sand), men fucking respektløst over for Arsenal, som jo netop turde tage chancen med ham, og hive ham vest på.

Har læst nyheden flere steder, og jeg er enig med dig. Jeg synes det er underligt, mangel på respekt overfor Arsenal (som betaler hans løn) og klubbens fans og også mangel på professionalisme egentlig.

Jeg har det sådan, at det er ok, man har en favorit klub, eller man ligefrem er fan af et andet hold end det man selv spiller på. Men som professionel fodboldspiller er det uacceptabelt, at man så åbenlyst går ud uge efter uge, og fortæller omverdenen at man helst vil spille i en anden klub end den man spiller i lige nu. Hvis en Barca spiller gik ud og uge efter uge sagde at den og den klub er han fan af, og at man helst vil spille for et andet hold, vil jeg som Barca fan blive hurtig træt af spilleren.

Jeg mister lidt respekt for Arshavin når han bliver ved med at lave de numre.

imc
05-05-2010, 17:20

Jeg læste et interview med ham hvor han brokkede sig over de russiske medier som lavede historier med ham. Han skulle oprindeligt være blevet spurgt om hvilken klub han har som sin yndlings, og så svarede han Barca. Længere er den ikk :)

FRL
07-05-2010, 14:26
http://indkast.dk/index.php?nyhed=65910

Så fik vi ikke Di Maria alligevel.
Real Madrid har allerede begyndt oprustningen til næste sæson..

schousboe9
07-05-2010, 14:30
Får 260 mio. skal de da bare have go' fornøjelse med det.

robinho
07-05-2010, 14:56
Får 260 mio. skal de da bare have go' fornøjelse med det.

Hvis vi siger sådan med alle de største talenter, så får vi aldrig nogle af dem....

RAppel
07-05-2010, 15:00
Hvis vi siger sådan med alle de største talenter, så får vi aldrig nogle af dem....

Ronaldo, Nani, Anderson? (ja, prisen var en anden for få år tilbage, men vi betaler da når SAF mener der skal betales)

GloryGloryMU
07-05-2010, 15:27

Men nu er vi heller ikke finansieret af hverken olie eller kommunen...

Som RAppel er inde på betaler SAF når han vurderer det værd.
Ifølge rygterne har vi vel også forsøgt os med et bud på Di Maria, men Benfica ville have mere. Desuden kan jeg heller ikke se at vi har desperat brug for ham, hvis vi forudsætter at Nani holder formen...

Så helt fint med mig:)