Se fuld version : Transfers (ABU)
schousboe9
09-07-2011, 12:29
De har hentet Wass, for at græde højlydt!
Kasper United
11-07-2011, 13:30
http://onside.dk/nyheder/premier-league/officielt-gervinho-skriver-med-arsenal
Så røg Gervinho til Arsenal. Kender ham ikke så godt, men synes egentlig han gjorde det godt for Elfenbenskysten til VM sidste sommer.
Købet af Gervinho må betyde et farvel til Bendtner, hvilket jeg med danske-briller også ser som det bedste for ham. Når det er sagt, er jeg egentlig ret ligeglad med Bendtner, men mon ikke han ender i en middelmådig klub i Premier League eller i en af de større klubber i enten Italien eller Tyskland?
http://onside.dk/nyheder/premier-league/officielt-gervinho-skriver-med-arsenal
Så røg Gervinho til Arsenal. Kender ham ikke så godt, men synes egentlig han gjorde det godt for Elfenbenskysten til VM sidste sommer.
Købet af Gervinho må betyde et farvel til Bendtner, hvilket jeg med danske-briller også ser som det bedste for ham. Når det er sagt, er jeg egentlig ret ligeglad med Bendtner, men mon ikke han ender i en middelmådig klub i Premier League eller i en af de større klubber i enten Italien eller Tyskland?
For det danske landsholds skyld, så håber jeg sgu at Baronen tager et middelmådigt sted med masser af spilletid, inden han aldrig nogensinde får indfriet sit potentiale. Bevares - han har faktisk (haft) potentiale.
United DK
11-07-2011, 17:48
Det var en af de mere spøjse.
http://soccernet.espn.go.com/news/story/_/id/933687/juventus-and-arsenal-chasing-wolves-striker-kevin-doyle---report?cc=5739
MOHoegsted
11-07-2011, 18:34
Det var en af de mere spøjse.
http://soccernet.espn.go.com/news/story/_/id/933687/juventus-and-arsenal-chasing-wolves-striker-kevin-doyle---report?cc=5739
Det har faktisk været rygter over flere dage med Arsenal skulle være ude efter Kevin Doyle. Hvorfor? Har ingen idé...
Jeg må indrømme at jeg godt har ku set et lys i ham. Ganske vist et lille et. Men tror næppe det kan laves til et bål.
Så skulle Barca have købt Sanchez.
http://barcelonafc.dk/ShowNews.asp?act=showNews&id=1062
45 mio € O_o
Kasper United
12-07-2011, 21:14
45 mio € O_o
Kan kun grine af det. En ting er, at Barcelona imo ikke mangler en spiller som Sanchez. En anden ting er, at de giver €45 mio. (hvis det er sandt).
Hvad i alverden skal Barcelona med ham? Det er selvfølgelig godt for os, men når jeg ser på Barcelonas hold, ser jeg helt klart en svaghed i deres forsvar. Bliver de ramt af et par skader, må de bruge diverse midtbanespillere i forsvarspositionen.
Så mangler vi bare at høre, at de også køber Fabregas til €60 mio...
45 mio € O_o
Man skal tage det med et gran salt. Pozzo( Udinese ejer) har afvist historien og det samme har folk fra Barca. Jeg tror intet er afgjort endnu, og diverse spanske medier, deriblandt "sport" som Barcelonafc bruger som kilde, har mange gange før sendt Alexis til Barca, men som bekendt er han stadig Udinese spiller.
EDIT: Det virker endda til, at man på Barcelonafc.dk har været lidt for hurtige ude, og har slet ikke tjekket historien. Sport, som er Barcelona baseret avis, rapporterer om at en handel på 27 Mio plus 11 millioner yderligere i variabler er tæt på at blive lukket. El Mundo Deportivo, som også er en Barcelona baseret avis, skriver at der er tale om en handel, hvor Barca skal betale 26 Mio plus 11 yderligere i variabler. Det er Marca ( Madrid baseret avis), som rapporterer om de 27 +12 + 6 Mio i variabler, altså 45 Mio euro. Som sagt, man skal lige tage disse rygter med et gran salt.
Kan kun grine af det. En ting er, at Barcelona imo ikke mangler en spiller som Sanchez. En anden ting er, at de giver €45 mio. (hvis det er sandt).
Hvad i alverden skal Barcelona med ham? Det er selvfølgelig godt for os, men når jeg ser på Barcelonas hold, ser jeg helt klart en svaghed i deres forsvar. Bliver de ramt af et par skader, må de bruge diverse midtbanespillere i forsvarspositionen.
Hvorfor er det så tåbeligt, at du ligefrem kun kan grine af det? Hvis man fulgte Barca bare en lille smule, så ville man vide, at det er netop en forstærkning til angrebet, som Barca mangler. Sidste sæson og endda forrige sæson, har man været alt for afhængige af Messi, og selvom han gør det godt, så er det ikke holdbart at man er så meget afhængig af en enkelt spiller, når det kommer til mål. Villa havde kæmpe problemer med at score sidste sæson, og det samme kan siges om Pedro, det betød at det oftest var Messi, som skulle redde Barca. Bojan er timer og højst dage fra at skifte til Roma, Jeffren er konstant skadet og på vej væk, og det efterlader Barca med Pedro, Villa, Messi og Afellay til angrebet, det er slet ikke nok.
Sanchez, ligesom Cesc er nogle af de få, som kan forstærke holdet, eller i det mindste vil de to køb gøre, at niveauet bliver bibeholdt.
Og bare for at vende tilbage til sidste sæson, det var netop her man fik set, at Barca ikke har så meget behov for forstærkninger til midterforsvaret. Man regner med at Abidal blivet rykket ind, så han primært skal spille i midten af forsvaret, og så vikariere på Venstrebackspldsen. Abidal viste nærmest verdensklassespil i netop midterforsvaret, før hans sygdom.Derudover har man permanent rykket Fontas op fra B-holdet, og han er et storttalent med en kæmpe potentiale. Han er midterforsvarer og kan også spille venstreback. Derudover har man Masch til midterforsvaret, og han fik bevist, at han magter at løse opgaven, ret overbevisende endda. Derudover har man nogle storetalenter som Bartra og Muniesa, som man kan hive op, hvis man får brug for det. Adriano, som også gjorde det godt på venstreback, skal fremover spille den plads den kommende sæson. Ja, efter min mening er det ikke i forsvaret, Barca mangler at forstærke sig.
schousboe9
12-07-2011, 21:55
Hvorfor er det så tåbeligt, at du ligefrem kun kan grine af det? Hvis man fulgte Barca bare en lille smule, så ville man vide, at det er netop en forstærkning til angrebet, som Barca mangler. Sidste sæson og endda forrige sæson, har man været alt for afhængige af Messi, og selvom han gør det godt, så er det ikke holdbart at man er så meget afhængig af en enkelt spiller, når det kommer til mål. Villa havde kæmpe problemer med at score sidste sæson, og det samme kan siges om Pedro, det betød at det oftest var Messi, som skulle redde Barca. Bojan er timer og højst dage fra at skifte til Roma, Jeffren er konstant skadet og på vej væk, og det efterlader Barca med Pedro, Villa, Messi og Afellay til angrebet, det er slet ikke nok.
Sanchez, ligesom Cesc er nogle af de få, som kan forstærke holdet, eller i det mindste vil de to køb gøre, at niveauet bliver bibeholdt.
Og bare for at vende tilbage til sidste sæson, det var netop her man fik set, at Barca ikke har så meget behov for forstærkninger til midterforsvaret. Man regner med at Abidal blivet rykket ind, så han primært skal spille i midten af forsvaret, og så vikariere på Venstrebackspldsen. Abidal viste nærmest verdensklassespil i netop midterforsvaret, før hans sygdom.Derudover har man permanent rykket Fontas op fra B-holdet, og han er et storttalent med en kæmpe potentiale. Han er midterforsvarer og kan også spille venstreback. Derudover har man Masch til midterforsvaret, og han fik bevist, at han magter at løse opgaven, ret overbevisende endda. Derudover har man nogle storetalenter som Bartra og Muniesa, som man kan hive op, hvis man får brug for det. Adriano, som også gjorde det godt på venstreback, skal fremover spille den plads den kommende sæson. Ja, efter min mening er det ikke i forsvaret, Barca mangler at forstærke sig.
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=2832.....
MOHoegsted
12-07-2011, 22:16
Nej det sjove er faktisk at man mener Sanchez er mere værd end Fabregas.
schousboe9
13-07-2011, 11:13
http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_7034210,00.html
Steven Defour ventes at skifte Lokomotiv Moskva. Det er der nok en grund til. Okay, to grunde.
Axel Witsel, der vel er mest kendt for brutalt at hakke en modspiller ned for lidt tid siden, skifter til Benfica. De kunne også godt bruge lidt forstærkninger efter udrensningen det sidste års tid. Om han er det, ved jeg så ikke.
United DK
13-07-2011, 20:28
Så kom Arsenals første trofæ i hus.
http://cache3.asset-cache.net/xc/118971885.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=77BFBA49EF878921E86F5CE8BE5D78FB83A5E42231CC212E 7664C37BFD81EB7E29902050F189D224
Der er ingen grund til at smutte Cesc og Samir.
Så kom Arsenals første trofæ i hus.
Der er ingen grund til at smutte Cesc og Samir.
Hvad er det for en spisetallerken den der?
Liverpool og Aston Villa er blevet enige om et købssum på 20 mio. pund for Stewart Downing.
Hvor er det sjovt. Vi betaler 17 for Young, som er en meget bedre fodboldspiller.
In Kenny we trust!
Glory Man United
14-07-2011, 12:25
Liverpool og Aston Villa er blevet enige om et købssum på 20 mio. pund for Stewart Downing.
Hvor er det sjovt. Vi betaler 17 for Young, som er en meget bedre fodboldspiller.
In Kenny we trust!
Der var jo kun et år tilbage af Youngs kontrakt. Ham ville vi have, så Queen Kenny turde vil ikke prøve...
Der var jo kun et år tilbage af Youngs kontrakt. Ham ville vi have, så Queen Kenny turde vil ikke prøve...
Ja, Youngs kontrakt havde selvfølgelig en del at sige, men helt ærligt? 20 mio. pund for Downing? Hvad fanden har den mand vist de sidste 3 år, der berettiger ham til sådan en pris?
United DK
14-07-2011, 13:04
Jeg tror Dalglish bare vil vise, at han har massere af penge, og han bruger dem, modsat Houllier og specielt Benitez der jo angiveligt ikke havde penge, og derfor altid forsøgte sig med billige spillere. Når man bruger en halv milliard på Carroll og Downing, så er man altså ligeglad med det hele.
God damn det er mange penge. Man må sige at dippers går op i at sende nogle signaler om at de er et fremtidens hold. Hvis det så ikke lykkedes, har de satme spildt mange penge. Overvej at Sneijder, Sanchez og andet sjovt ca koster det samme som Carroll.
Downing er jo egentlig en meget go spiller. Men 20 mio pund - det er sgu en høj pris. Det bedste af det hele er at vi skal høre på Liverpool fans om et par år når det hele er slået fejl om at vi også har haft en meget større økonomi.
Skørt at Arsenal kan klare sig uden at bruge så mange penge, og Liverpool alligevel betaler overpris hele tiden. En dygtig manager der samtidig udviklede unge såvel som ældre spillere, ville godt nok gøre underværker for Pool. Om Kenny er ham der kan, skal jeg lade være usagt.
Jordan Henderson, Charlie Adam, Stewart Downing..
Tja, ikke decideret dårlige indkøb, men det er næppe nogen der bringer Liverpool tætter på toppen af Premier League..
Slet ikke når de så åbenbart har i sinde at sælge deres pt bedste midtbanespiller, Meireles.
Glory Man United
14-07-2011, 13:18
Tja, ikke decideret dårlige indkøb, men det er næppe nogen der bringer Liverpool tætter på toppen af Premier League..
Slet ikke når de så åbenbart har i sinde at sælge deres pt bedste midtbanespiller, Meireles.
Tror ikke de sælger ham. Og får Arsenal ikke problemer? Jeg kunne godt se Fools slutte nr 4
Det sjove er at alle de spillere de har købt er ret 50/50 om de udvikler sig i Liverpool. Man må sige de giver dem the benefit of doubt. Overhovedet ikke dårlige indkøb nej, men de kan omvendt også slå helt fejl.
Jeg fatter så heller ikke hvis de vil sælge Meireles. Endelig et af deres køb der har været en succes fra start.
Liverpool skal have forstærket deres forsvarskæde. Den er jo til grin.
Udover Agger, som jeg synes er hamrende god, men han er konstant skadet, så har de den ringeste forsvarsspiller, jeg har set i Skrtel, som slet ikke aner en skid om placeringsevne, overblik eller lederegenskaber. Derudover har de en langhåret hippie i grækeren, hvis kvaliteter ikke engang burde overvejes i en klub af Liverpools størrelse grundet deres tidligere bedrifter. Krydrer så dette med voldpsykopaten Carragher, som jo kun er på banen for en ting, og det er at sætte sig igennem.
Derudover skal de have en ny venstre back, og hvis rygterne om Aly Cissocko til Liverpool er sande, så er det et godt køb. Men IMO har de stadigvæk lang vej endnu til at vinde ligaen. Deres forsvar er for ringe.
MOHoegsted
14-07-2011, 13:46
Jeg kan i hvertfald heller ikke helt få kabalen løst..
De har 2 angribere i Suarez og Caroll, og det er nok bedst at bruge dem begge i start formationen.
Men så er der jo en spiller der bliver til overskud da de så kun kan have 2 på midten. De kan rykke Henderson ud som højrekant, men så vil enten Gerrard, Adam, eller Meireles være i overskud. De vil nok ikke fjerne "Captain Fantastic" fra startopstillingen, selvom han har leveret noget der ligner løgn, mens Meireles og Adam har gjort sig gældende til en start. Meireles er box-to-box spilleren, mens Adam nok bliver deres playmaker. Fin kombination, og stærkt hold de er ved at få.
Det vil imo være dumt at sælge Meireles, der ingen der siger Gerrard kommer til at præstere verdensklasse igen, og han skal nok vende sig til at udelukkende spille Center Midt i stedet for Offensiv, da de nok spiller med 2 angribere.
Men hvad med Lucas Leiva, som angiveligt skulle have fået så meget tillid af Dalglish, eller monsteret Jay Spearing som åbenbart er et "kæmpe talent"?
Umiddelbart ligner det de har en kvalitetsmand i overskud. Jeg synes så omvendt at deres store problem de sidste mange år, har været at de ikke har haft noget på bænken der var lige så godt som det på banen. Nu mangler de så at gøre det samme i angrebet og forstærke forsvaret. Der er stadig langt.
Så er Lucas og Spearing vel lige et nivaeau under de andre midtbanemænd, ihvertfald af hvad jeg har set, men de er da i det mindste på vej til at få en bred trup. Det kan vel næsten også kun gå fremad efter så miserable sæsoner.
Liverpool har åbenbart fået Tottenham-syndromet, hvor man overbefolker de pladser som allerede er godt besat (dvs: på midtbanen) og forsømmer de steder på banen som skriger efter forstærkning, som fx i forsvaret.
Deres opstilling har jo været noget lign. dette
Reina
Kelly Carragher Skrtel Johnson
Lucas
Meireles Spearing
Kuyt Suarez
Carroll.
hvis man antager at Gerrard afløser Spearing, så er Henderson og Adam købt til bredden. Man burde vel leje Spearing ud og skille sig af med Poulsen. Henderson vil også kunne bruges på Kuyts plads.
De mangler en top midterforsvar og en venstre back.
Tror ikke de sælger ham. Og får Arsenal ikke problemer? Jeg kunne godt se Fools slutte nr 4
Tror top 4 næste år bliver
Os, City, Chelsea og Spurs
MOHoegsted
14-07-2011, 15:48
Tror top 4 næste år bliver
Os, City, Chelsea og Spurs
Tror nu det bliver Liverpool i stedet for Spurs.
Liverpool har åbenbart fået Tottenham-syndromet, hvor man overbefolker de pladser som allerede er godt besat (dvs: på midtbanen) og forsømmer de steder på banen som skriger efter forstærkning, som fx i forsvaret.
Jeg synes nu slet ikke de er overbefolket. Hvis man ser på det i forhold til vores hold, så har vi også en 5-6 mand af mindst samme kvalitet til vores centrale, og det kan vise sig at være højest nødvendigt over en hel sæson, hvis alle skal præstere på et højt niveau når de er på banen.
Modric og andre midtbanespillere, som er nødt til at spille en hel sæson, daler som regel også lidt i niveau i slutningen fordi de har spillet for mange kampe. Pool har gjort det helt rigtige i min bog - nu er spørgsmålet så bare om de signings de har købt er gale eller geniale. Gerrard stopper vel også snart.
MOHoegsted
14-07-2011, 17:23
Jeg synes nu slet ikke de er overbefolket. Hvis man ser på det i forhold til vores hold, så har vi også en 5-6 mand af mindst samme kvalitet til vores centrale, og det kan vise sig at være højest nødvendigt over en hel sæson, hvis alle skal præstere på et højt niveau når de er på banen.
Modric og andre midtbanespillere, som er nødt til at spille en hel sæson, daler som regel også lidt i niveau i slutningen fordi de har spillet for mange kampe. Pool har gjort det helt rigtige i min bog - nu er spørgsmålet så bare om de signings de har købt er gale eller geniale. Gerrard stopper vel også snart.
Gerrard er lige fyldt 31 her i maj.
Mon ikke han fortsætter 2-3 måske 4 år endnu, hvis han kan genfinde sin gamle form.
De har: Spearing, Joe Cole, Lucas Leiva, Gerrard, Henderson, Adam, Meireles. Derudover må man gå udfra Christian Poulsen bliver solgt. Joe Cole tror jeg ikke på bliver solgt, han spillet også godt i deres seneste test kamp.
Mens vi har:
Giggs, Anderson, Carrick, Fletcher og Cleverley.
Mens Gibson nok er solgt.
I sidste sæson vil jeg ikke engang antage Giggs som Center Midt, da det kun var helt til sidst.
Vi havde også Paul Scholes sidste år, men vi havde heller ikke Cleverley.
Så jeg vil bestemt mene det Liverpool har er overflådigt.
Gerrard er lige fyldt 31 her i maj.
Mon ikke han fortsætter 2-3 måske 4 år endnu, hvis han kan genfinde sin gamle form.
De har: Spearing, Joe Cole, Lucas Leiva, Gerrard, Henderson, Adam, Meireles. Derudover må man gå udfra Christian Poulsen bliver solgt. Joe Cole tror jeg ikke på bliver solgt, han spillet også godt i deres seneste test kamp.
Mens vi har:
Giggs, Anderson, Carrick, Fletcher og Cleverley.
Mens Gibson nok er solgt.
I sidste sæson vil jeg ikke engang antage Giggs som Center Midt, da det kun var helt til sidst.
Vi havde også Paul Scholes sidste år, men vi havde heller ikke Cleverley.
Så jeg vil bestemt mene det Liverpool har er overflådigt.
Nu holdt jeg også deres midtbane op mod hvad vi havde sidste år. Vores trup er jo tyndet ud med ca 3 mand i O'Shea, Scholes og formentlig Gibson, så i alt har vi haft 8 spillere som vi har brugt på skift inde midt på. Det er jo meget passende, og vi har endda snakket om at vores central midtbane var tynd sidste år. Liverpools spillere er så lidt mere fastlåste i rollerne, men ovennævnte kan vel kun være et bevis på at det er i omegnen af tilpas - især hvis der skal være noget konkurrence og Gerrard skal få flere skader.
Jeg tror iøvrigt gerne Pool lader Joe Cole gå. Jeg tvivler dog på der er nogen klubber der gider bruge en tung løn på ham. Så jeg tror også han bliver, men det er nok allermest fordi de ingen kan finde til at overtage hans løn, og ikke fordi han har spillet en eller to gode pre-season kampe.
MOHoegsted
14-07-2011, 19:47
Nu holdt jeg også deres midtbane op mod hvad vi havde sidste år. Vores trup er jo tyndet ud med ca 3 mand i O'Shea, Scholes og formentlig Gibson, så i alt har vi haft 8 spillere som vi har brugt på skift inde midt på. Det er jo meget passende, og vi har endda snakket om at vores central midtbane var tynd sidste år. Liverpools spillere er så lidt mere fastlåste i rollerne, men ovennævnte kan vel kun være et bevis på at det er i omegnen af tilpas - især hvis der skal være noget konkurrence og Gerrard skal få flere skader.
Jeg tror iøvrigt gerne Pool lader Joe Cole gå. Jeg tvivler dog på der er nogen klubber der gider bruge en tung løn på ham. Så jeg tror også han bliver, men det er nok allermest fordi de ingen kan finde til at overtage hans løn, og ikke fordi han har spillet en eller to gode pre-season kampe.
Nej men tror nu Liverpool satser på ham. Han er jo klasse når han er i form imo. han viste også glimt af hvor genial han er i Liverpool, men det blev ikke meget.
Jeg syntes ikke O'Shea skal tilskrives som en mand i bredden som Center Midt i sidste sæson da jeg ikke husker han spillede der bare en kamp. Derudover fjernet jeg også Giggs da han knapt spillet 10 kampe som Center Midt så der er bredden ikke brugt ret meget. Derudover var Fletcher jo skadet en halv sæson. Men det beviser dog blot hvor vigtig en bred trup er, selvom vi ikke fik brugt den. Jeg mener Liverpools er for bred lige pt.
Don Kafai
15-07-2011, 08:19
Jeg synes nu ikke det Liverpool gør er så kritisabelt igen. Det handler ikke om at tage springet på én gang, men i flere stadier, lidt ligesom det City havde/har gang i. Man rystede også på hovedet da de betalte store summer for middelmådige spillere, og udtalte ambitioner om mesterskaber og CL.
For Liverpool handler det lige nu om at få bedre spillere, som kan tiltrække endnu flere bedre spillere, og så kan man måske om et par år igen være en klub der (kva CL fx) igen kan tiltrække de store spillere. Jeg er enig i at det ikke er effektiv business når man smider 90 mio pund væk, og "kun" får Carroll, Henderson, Downing og Adam, men det forbedrer deres hold, og fortsætter de med at bruge så mange penge, så er de i top 4 indenfor et par sæsoner.
Udover det, så chokerer det mig, at så mange har Arsenal ude af top 4. Wenger har måske begået nogle fejl ift mesterskabskampene, men han ender ikke udenfor top 4 med Arsenal, det tør jeg gerne vædde på. United, Chelsea, Arsenal og så City tror jeg udgør top 4.
Glory Man United
15-07-2011, 08:26
Liverpool manglede en del i sidste sæson. Hvis Agger ellers kan holde sig skadesfri, så var deres ønske vel at få en venstre back, et par midtbanespillere og en venstre kant. Så de mangler vel "bare" en venstre back nu.
Jeg synes klart deres transfervindue er godkendt indtil videre. Og ejg ser dem klart som bejler til 4. pladsen i næste sæson
United DK
15-07-2011, 10:18
Udover det, så chokerer det mig, at så mange har Arsenal ude af top 4. Wenger har måske begået nogle fejl ift mesterskabskampene, men han ender ikke udenfor top 4 med Arsenal, det tør jeg gerne vædde på. United, Chelsea, Arsenal og så City tror jeg udgør top 4.
Ja, Wenger har trods en deroute titelmæssigt været en stabil manager, i og med han aldrig er sluttet udenfor top 4 i de snart 15 år, han har stået i spidsen for Arsenal. Omvendt har toppen aldrig været bredere i de 15 år, der er 6-7 klubber, der kan ende i top 4 som jeg ser det, og på et tidspunkt må korthuset falder sammen, specielt hvis Fabregas og Nasri smutter, og man ikke får hentet folk ind med lignende kvalitet. Brian Clough var også en fremragende manager for Nottingham Forest gennem 17 år, men i hans 18. og sidste sæson rykkede de ned, ikke at Arsenal rykker ned, men det er bestemt en mulighed, at de glipper CL for første gang siden 97/98. Intet vare evigt, hvis man tror det kommer af sig selv.
Don Kafai
15-07-2011, 10:32
Intet vare evigt, hvis man tror det kommer af sig selv.
Næ, og United kan også ende som nr. 5, toppen har jo aldrig været bredere...
Det Wenger altid kan, er at skabe en frodig offensiv der trods de dårlige målmands- og forsvarspræstationer stadig giver dem mindst 70 point pr sæson.
Nogle vil så sige at de er ude at skide hvis de mister Fabregas eller Nasri. Jeg er ikke uenig, men tager vi fx Fabregas, så er han skadet i hver 3. kamp, og mange Arsenal-fans har været på nakken af ham i denne sæson, og så har de altså stadig et par stykker der kan dække den centrale, især Ramsey - Wilshere samarbejdet ser spændende ud.
Og så har de for første gang i evigheder en målmand der bare er nogenlunde stabil, og det skal nok redde dem nogle point ift. de seneste sæsoner.
At Wenger så går ud og siger han vil erstatte Clichy med det han har i forvejen (Gibbs og Traore) gør så, at man godt kan forstå hvorfor Wenger har udviklet sig til en omvandrende joke. Men top 4, det er der garanti for.
DavidMadsen
15-07-2011, 10:38
http://www.bold.dk/nyt/Villa-byder-paa-Downing-erstatning
Det er næsten tosset, hvis de får N'Zogbia til 85 millioner, når de har solgt to kantspillere (tæller lige Young med her) til 260 millioner. Det er fandeme god forretning for Villa. N'Zogbia er en virkelig spændende spiller, og kan sagtens tage over for enten Young eller Downing.
United DK
15-07-2011, 10:57
Vi er forsvarende mestre, og er ikke sluttet udenfor top 3 siden 1991. Derudover har vi allerede hentet tre nye spillere, hvoraf to af dem kan gå ind og forstærke holdet, og en tredje er måske på vej i Sneijder. Det virker noget mere overbevisende, end måske at sælge to af sine bedste spillere, og så måske ikke hente nye spillere, der matcher tabet.
Det Wenger altid kan, er at skabe en frodig offensiv der trods de dårlige målmands- og forsvarspræstationer stadig giver dem mindst 70 point pr sæson.
Nogle vil så sige at de er ude at skide hvis de mister Fabregas eller Nasri. Jeg er ikke uenig, men tager vi fx Fabregas, så er han skadet i hver 3. kamp, og mange Arsenal-fans har været på nakken af ham i denne sæson, og så har de altså stadig et par stykker der kan dække den centrale, især Ramsey - Wilshere samarbejdet ser spændende ud.
Jo, men hvor mange mål er de to gode for? Mister de Nasri og Fabregas, mister de altså en del mål, både i spillernes egne mål, men også i assists. Van Persie er i forvejen skadet 30% af sæsonen, så der ryger der sikkert også nogle mål, og så hænger man hatten på Arshavin og Chamakh, og kan de bærer den? Måske, men det er ikke 100% sikkert, og det ville ikke være forkert at sige, at det er gået stødt ned af bakke for Arsenal de senere år, og der er intet der tyder på, at det bliver bedre.
Og så har de for første gang i evigheder en målmand der bare er nogenlunde stabil, og det skal nok redde dem nogle point ift. de seneste sæsoner.
At Wenger så går ud og siger han vil erstatte Clichy med det han har i forvejen (Gibbs og Traore) gør så, at man godt kan forstå hvorfor Wenger har udviklet sig til en omvandrende joke. Men top 4, det er der garanti for.
Det er efterhånden blevet sådan, at man skal have en god defensiv, for at være med i toppen, og den har Arsenal ikke, uanset om Szczesny er bedre end Almunia eller ej. Man kan så være glad for, at både Spurs og Liverpool heller ikke er skarpe defensivt, og det kan redde dem, men omvendt har Spurs også en god offensiv (hvis vi antager at Defoe finder formen igen), og jeg tror Dalglish kan få strikket en rigtig god offensiv sammen i Liverpool, der kan give dem de famøse 70 point du snakkede om længere oppe. Jeg tror mere på, at Suarez og Carroll kan lave 50 mål til sammen, end Van Persie og Arshavin.
schousboe9
15-07-2011, 11:21
Det første, Ferguson sagde, efter vi havde vundet nr. 19, var, at der ikke skulle hviles på laurbærene, og han har også altid styrket os yderligere efter en god sæson. Med andre ord: vi tror ikke, det kommer af sig selv.
Wenger mener derimod, at det er Arsenals "skæbne" at vinde Premier League...
At være stabil kan betyde mange ting... :p
Jeg er nu ikke overbevist om Tjetjeniens kvaliteter, og efter et par usikre kampe, så kommer Arsenals fans også efter ham.
Men top 4, det er der garanti for.
Nej, det er der sgu godt nok ikke, Don. De ender der sandsynligvis i sidste ende, men garanti ligefrem?
MOHoegsted
15-07-2011, 13:01
Jeg mener at jeg allerede har skrevet i "I-Told-You Tråden" at Arsenal ikke spiller CL næste sæson, ellers så var meningen at jeg skulle vente med at skrive det indtil de har solgt enten Nasri eller Fabregas.
De har desuden også købt Gervinho hvis nogen skulle glemme det. Jeg tror han er mere garant for mål end Arshavin.
Hvad angår Arsenal, så tror jeg - måske lidt mod forventning - at de kommer til at holde på Nasri og Fabregas.
Hvis de gør det, så kunne de godt blive i top4. Men når man ser på et hold som City, som holder formationen defensivt og kører mere stabilt, så har Arsenal noget at lære. City kommer lettere til deres pts end Arsenal pga deres defensiv imo. Det er de så ved at bygge oven på og spille offensivt på samme tid, men de ryger sjældent ned i en bølgedal som Arsenal gør når de knækker eller når de smider sikre sejre væk mod middelmådige hold. Arsenal kan godt være med i mesterskabskampen med nuværende hold, men det går som oftest galt i forsvaret.
Spørgsmålet er hvad Tottenham gør. Mister de Modric bliver de ikke i top 4 tror jeg. Deres hold er bygget op omkring ham. Så er der Liverpool som stadig skal spilles sammen og lære at blive et stabilt mandskab. Men selv uden Fabregas bør Arsenal godt kunne være med i top 4. En masse spillere hos Arsenal viste udvikling på vej mod verdensklasse i sidste sæson, hvilket de bør kunne bygge fornuftigt videre på. Jeg synes alligevel der var forskel på Arsenals topniveau sidste år og de forgangne hvor vi har konkurreret med dem. Deres individualister blev imo bedre sidste år.
Det helt store spørgsmål hos mig er Chelsea. Jeg aner ikke om de er fugl eller fisk med ny træner, og om deres hold er så gammelt at det er i fare for at kollapse i modgang.
MOHoegsted
15-07-2011, 14:26
Mister City derimod Tevez kan jeg også godt se dem komme udenfor top4.
Mister City derimod Tevez kan jeg også godt se dem komme udenfor top4.
Jeg ser ham også som deres vigtigste brik. Omvendt må man kun regne med at de så bare køber nogle andre stjerner. Aguero/Eto'o fx.
I det hele taget et helt sindssygt beløb Juve angiveligt skulle have budt på Tevez. 380 mio for en mand som er så utilregnelig og sikkert vil hjem til sydamerika inden året er omme.
Don Kafai
18-07-2011, 06:16
Flere kilder, inkl BBC, siger, at City har accepteret et 39 mio pund-bud på Tevez fra Corinthas. Jeg ser dette som en nøgletransfer ift. Citys chancer, for det er et kæmpe tilbageslag for et "nyt" hold som at miste en fast spiller som Tevez.
Erstatningen bliver jo nok Aguero, og så henter man nok også Nasri og endnu en angriber, men uanset hvem det bliver, så går de svækkede ind til næste sæson i min bog.
United DK
18-07-2011, 06:58
Flere kilder, inkl BBC, siger, at City har accepteret et 39 mio pund-bud på Tevez fra Corinthas. Jeg ser dette som en nøgletransfer ift. Citys chancer, for det er et kæmpe tilbageslag for et "nyt" hold som at miste en fast spiller som Tevez.
Erstatningen bliver jo nok Aguero, og så henter man nok også Nasri og endnu en angriber, men uanset hvem det bliver, så går de svækkede ind til næste sæson i min bog.
I første omgang ja, men hvis både Nasri og Aguero levere det de kan, så står de stadig godt, og jeg vil stadig have dem som de største konkurrenter til os og Chelsea ift. mesterskabet. Jeg er mest spændt på Aguero, for han er jo ikke nær så tæt bygget som Tevez, og man må gå udfra, at han skal spille alene i front. Det må næsten kræve noget tilvending, og det kan forhåbentlig koste dem point til at starte med.
Ellers er det jo et stærkt hold, der samtidig har en god bredde, selvom jeg ikke synes de er styrket på venstre back.
Hart
Richards - Kompany - Lescott - Clichy
De Jong - Nasri - Yaya Toure
Johnson - Aguero - Silva
Glory Man United
18-07-2011, 09:41
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_7045626,00.html
Så skulle Tevez være på vej til Brasilien...
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_7045626,00.html
Så skulle Tevez være på vej til Brasilien...
Tror så godt man kan regne med at city modsat visse andre får erstattet deres verdensklassespillere med verdensklassespillere :)
Iøvrigt spændende at Bolton er ved at nappe Jeffren fra Barcelona.
http://www.bold.dk/nyt/Barca-kant-paa-vej-til-Bolton
RuudVanNissetøj
18-07-2011, 10:12
Tror så godt man kan regne med at city modsat visse andre får erstattet deres verdensklassespillere med verdensklassespillere :)
Iøvrigt spændende at Bolton er ved at nappe Jeffren fra Barcelona.
http://www.bold.dk/nyt/Barca-kant-paa-vej-til-Bolton
Kunne muligvis godt gå hen og blive et rigtigt godt køb. Fast spilletid til manden og han vil sikkert blomstre. Så må man se om PL-spillestilen er noget han kan vænne sig til.
DavidMadsen
18-07-2011, 12:49
Kunne muligvis godt gå hen og blive et rigtigt godt køb. Fast spilletid til manden og han vil sikkert blomstre. Så må man se om PL-spillestilen er noget han kan vænne sig til.
Kunne også blive et dos Santos-køb, hvor han er helt forfærdelig i engelsk fodbold, selvom han var et lysende stortalent hos Barca og stadigvæk spiller godt på landsholdet.
Vil spå Gibbs bedre fremtid end Clichy nogensinde vil drømme om. Clichy spiller som Evra på en dårlig dag. Og det mener jeg dybt seriøst. Og det virker da også godt at give pladsen til en brite, som trods alt har ladet vente på sig, for at få sin helt store chance.
Nu må vi så se om han kan gribe den, for jeg tror i dén grad Clichy vil svække Shitty's venstre side, med David Silva, ser det ikke just godt ud defensivt.
Jeg ser også mere clichy som en backup til Kolarov. Jeg tror ikke han ryger i start ellever hvis Kolarov er fit.
Men det kunne jo være. Jeg ved ikke hvad Mancini's plan er, men i min bog så er kolarov bedre end clichy i det lange løb.
Kasper United
18-07-2011, 20:12
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2011/07/18/2580604/tottenham-agree-deal-to-sign-ivory-coast-starlet-souleymane
Så ser det ud til, at Tottenham har købt "den nye Drogba", Souleymane Coulibaly. Spændende spiller, som vi eftersigende også var interesseret i.
Christensen
18-07-2011, 20:16
Aston Villa henter Shay Given. http://www.bold.dk/nyt/Shay-Given-afloeser-Friedel
God målmand - jeg tror han bliver en god erstatning for Friedel.
United DK
18-07-2011, 20:17
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2011/07/18/2580604/tottenham-agree-deal-to-sign-ivory-coast-starlet-souleymane
Så ser det ud til, at Tottenham har købt "den nye Drogba", Souleymane Coulibaly. Spændende spiller, som vi eftersigende også var interesseret i.
Jeg troede den nye Drogba var Lukaku, men okay, han er jo belgier, så han må vel nøjes med at være den nye Emile Mpenza.
Skal Gervinho til Arsenal ikke nævnes? Han var den spiller der var impliceret i næstflest mål i Legue 1. 15 mål og 10 assist tror jeg nok.
United DK
18-07-2011, 20:29
Skal Gervinho til Arsenal ikke nævnes? Han var den spiller der var impliceret i næstflest mål i Legue 1. 15 mål og 10 assist tror jeg nok.
Crap league. Chamakh var også klasse dernede, så lad os nu spise brød til. Det ligner mest af alt endnu et typisk Wenger-køb, hvor man håber det bedste, men frygter det værste.
Crap league. Chamakh var også klasse dernede, så lad os nu spise brød til. Det ligner mest af alt endnu et typisk Wenger-køb, hvor man håber det bedste, men frygter det værste.
Sådan kan du da ikke stille det op ven. Er Adebayor undtagelsen der bekræfter reglen omkring et "typisk Wenger-køb"
United DK
18-07-2011, 20:52
Sådan kan du da ikke stille det op ven. Er Adebayor undtagelsen der bekræfter reglen omkring et "typisk Wenger-køb"
Han har da ramt plet af og til, specielt før i tiden med Henry og Vieira, men Adebayor blev hentet for seks år siden, så det er alligevel noget tid siden han sidst lavede et scoop. Derudover kan man være fræk og hævde, at Adebayor kun var rigtig god for dem i 07/08 sæsonen.
MOHoegsted
18-07-2011, 20:57
Jeg troede den nye Drogba var Lukaku, men okay, han er jo belgier, så han må vel nøjes med at være den nye Emile Mpenza.
Han scorede vist 7 mål eller mere under U17 VM, men troede Real Madrid ville få ham.
Han har da ramt plet af og til, specielt før i tiden med Henry og Vieira, men Adebayor blev hentet for seks år siden, så det er alligevel noget tid siden han sidst lavede et scoop. Derudover kan man være fræk og hævde, at Adebayor kun var rigtig god for dem i 07/08 sæsonen.
Altså jeg kan godt se hvad du mener med at man ikke bare kan sige at selvom man har spillet godt i en liga er det ikke ensbetydende med at man gør det godt i en anden liga. Men det er da bestemt heller ikke ensbetydende med at man gør det dårligt. (nu bevæger vi os lige uden for Arsenal også) Spillere som Sagna, Nasri, Malouda, Diaby, Evra, Saha, Diarra, Silvestre, Gallas og hvad de ellers hedder allesammen er da beviser på at man sagtens kan gøre det godt i England selvom man kommer fra den franske liga.
United DK
18-07-2011, 21:15
Altså jeg kan godt se hvad du mener med at man ikke bare kan sige at selvom man har spillet godt i en liga er det ikke ensbetydende med at man gør det godt i en anden liga. Men det er da bestemt heller ikke ensbetydende med at man gør det dårligt. (nu bevæger vi os lige uden for Arsenal også) Spillere som Sagna, Nasri, Malouda, Diaby, Evra, Saha, Diarra, Silvestre, Gallas og hvad de ellers hedder allesammen er da beviser på at man sagtens kan gøre det godt i England selvom man kommer fra den franske liga.
Jeg siger heller ikke, at han flopper, men jeg tvivler på, at han er manden bag Arsenals revival i engelsk fodbold, og jeg tror mere på en ny Diaby end en ny Vieira.
schousboe9
18-07-2011, 21:20
Spillere som Sagna, Nasri, Malouda, Diaby, Evra, Saha, Diarra, Silvestre, Gallas og hvad de ellers hedder allesammen er da beviser på at man sagtens kan gøre det godt i England selvom man kommer fra den franske liga.
Silvestre spillede i Inter i 98/99. ;) Undskyld...
Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal mene om Gervinho. Ingen tvivl om, at han har været en af Lilles bedste, men om han kan tage skridtet og føre det videre til Premier League har jeg ærlig talt ingen idé om. Min fornemmelse siger mig dog, at han bliver en udmærket signing. Ikke nogen POTY, men en god tilføjelse, der kan gøre sig gældende og tilføre noget vigtig bredde til offensiven.
Don Kafai
18-07-2011, 21:43
Omkring Gervinho, så er han nok heller ikke købt ind som manden der skal gøre forskellen og ene mand bombe et mesterskab til London. Han er, som tingene ser ud lige nu, købt ind som en erstatning for Bendtner, og det er en opgradering af rang imo.
schousboe9
18-07-2011, 23:11
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2011/07/18/2580644/diego-capels-uncle-confirms-sevilla-midfielder-is-set-to
Diego Capel til Sporting for €6 mio. Var der ikke mange herinde, der var vilde efter ham for nogle år siden?
Jeg har sgu aldrig set noget lys i ham. En venstrebenet fattigmands-Aaron Lennon.
DavidMadsen
19-07-2011, 00:57
35-årige Shay Given er, som før nævnt i tråden, skiftet til Aston Villa fra Shitty. En detalje, der blev udeladt, er, at han skifter på en femårig kontrakt. Det var fandeme ikke så lidt for en 35-årig - også selvom han er keeper.
Anderson8
19-07-2011, 01:02
35-årige Shay Given er, som før nævnt i tråden, skiftet til Aston Villa fra Shitty. En detalje, der blev udeladt, er, at han skifter på en femårig kontrakt. Det var fandeme ikke så lidt for en 35-årig - også selvom han er keeper.
De håber vel på "en Van der Sar", just saying.....
DavidMadsen
19-07-2011, 02:00
http://onside.dk/nyheder/ovrige-ligaer/joke-neymar-som-lyngby-spiller
That's why you don't trust wikipedia.
Lige nu står der i øvrigt "Current club: Brøndby IF". Og længere nede står der oven i købet "Senior Career: 2011- Real Madrid". Edit: Og nu står der sør'me Horsens.
http://onside.dk/nyheder/ovrige-ligaer/joke-neymar-som-lyngby-spiller
That's why you don't trust wikipedia.
Lige nu står der i øvrigt "Current club: Brøndby IF". Og længere nede står der oven i købet "Senior Career: 2011- Real Madrid". Edit: Og nu står der sør'me Horsens.
Det var ellers noget af en handel fra Lyngbys side :)
Gad vide hvor mange benzinkort han skal have om måneden før han er tilfreds.
Brad Friedel?
schousboe9
20-07-2011, 17:59
http://www.football-italia.net/jul20l.html
Arturo Vidal er tæt på Juventus for €12 mio. Jeg kender intet til manden, men han skulle være all that and a bag of peanuts, så det er vel en udmærket handel af damen?
Foreløbig er Pirlo, Ziegler, Lichtsteiner og Pazienza landet, Giuseppe Rossi skulle også være tæt på, og man har skrevet permanent med Quagliarella, Matri, Pepe og Motta. Med Salihamidic, Amauri, Melo, Thiago og måske Bonucci på vej ud, er der virkelig gang i den store udrensning.
De sættes så også i forbindelse med bl.a. Bastos og Kjær.
United DK
20-07-2011, 18:09
Arturo Vidal er tæt på Juventus for €12 mio. Jeg kender intet til manden, men han skulle være all that and a bag of peanuts, så det er vel en udmærket handel af damen?
Foreløbig er Pirlo, Ziegler, Lichtsteiner og Pazienza landet, Giuseppe Rossi skulle også være tæt på, og man har skrevet permanent med Quagliarella, Matri, Pepe og Motta. Med Salihamidic, Amauri, Melo, Thiago og måske Bonucci på vej ud, er der virkelig gang i den store udrensning.
Bare ærgerligt at de konsekvent ansætter dårlige/uerfarne trænere. Man skulle tro de havde lært af fiaskoen under Ciro Ferrara, men nu har de så valgt Antonio Conte til posten. Jeg ved godt jeg burde tale deres sag, i og med det er pisse romantisk, at ansætte en klublegende, men jeg mener man bør satse mere sikkert, når man ligger ned, som Juventus gør i de her år. Lippi var angiveligt inde i billedet, men han må næsten have sagt nej, ellers er det tåbeligt at fravælge ham til fordel for Conte.
Bonucci? Tror nu han bliver.
schousboe9
20-07-2011, 20:16
Bonucci? Tror nu han bliver.
Juventus skulle eftersigende være interesserede i at give Fiorentina delvis ejerskab i bytte for Vargas, fordi de ikke vil have Jorge Martinez.
Juventus skulle eftersigende være interesserede i at give Fiorentina delvis ejerskab i bytte for Vargas, fordi de ikke vil have Jorge Martinez.
Den tror jeg nu ikke på, nu da de også har fået Reto Ziegler.
schousboe9
20-07-2011, 21:37
Jeg skal ikke kunne sige, hvad de har af planer, men Ziegler spillede for det meste back i Sampdoria, mens Vargas er wing, så der burde være plads til begge to.
Breaking News:
One of the longest transfer sagas of the summer is over after Barcelona confirmed the signing of Udinese winger Alexis Sanchez.
Så røg Sanchez til Barca ifølge Sky.
Så røg Sanchez til Barca ifølge Sky.
Øv. Med Alexis Sanchez og muligvis Fabregas bliver Barca bare endnu stærkere end de var sidste år. ØV!
Øv. Med Alexis Sanchez og muligvis Fabregas bliver Barca bare endnu stærkere end de var sidste år. ØV!
I og med Barcelona gerne spiller med de samme 11 hver eneste gang, så må der sku komme noget utilfredshed i truppen hvis både Sanchez og Fabregas kommer.
Synes jeg har læst noget med at hvis Barca fik Sanchez ville de ikke gå efter Fabregas. Det kan også være jeg husker forkert.
I og med Barcelona gerne spiller med de samme 11 hver eneste gang, så må der sku komme noget utilfredshed i truppen hvis både Sanchez og Fabregas kommer.
Det kan være der komme utilfredshed, hvis Fabregas kommer, men jeg tvivler på at der nu kommer utilfredshed pga. Sanchez. Bojan og Jeffren skifter rimelig sikkert og så har de kun Pedro, Villa og Messi som er stærke foran, så tvivler på at ankomsten af Sanchez skaber splid i truppen på længere sigt.
Synes jeg har læst noget med at hvis Barca fik Sanchez ville de ikke gå efter Fabregas. Det kan også være jeg husker forkert.
Du har sikkert læst forkert, så sent som for to dage siden bekræftede man, at der er penge til begge transfers. Alexis var godt nok førsteprioritet, da Barca er lidt tyndt besat i angrebet, men man er stadig interesserede i Cesc, såfremt Arsenal vil sælge.
Det kan være der komme utilfredshed, hvis Fabregas kommer, men jeg tvivler på at der nu kommer utilfredshed pga. Sanchez. Bojan og Jeffren skifter rimelig sikkert og så har de kun Pedro, Villa og Messi som er stærke foran, så tvivler på at ankomsten af Sanchez skaber splid i truppen på længere sigt.
Nu skal man aldrig sige aldrig, men jeg tror ikke der kommer utilfredshed, også hvis Cesc ankommer. Iniesta, Xavi og Busquets har jo sagt, at de ikke vil have noget problem med hans ankomst, og mon ikke Cesc også ved, hvordan situationen er mht. spilletid i Barca.
Udfra det udtalelser man har læst i medierne, så har jeg meget svært ved at se, at der vil komme utilfredshed i truppen, hvis Cesc ankommer.
MOHoegsted
21-07-2011, 20:26
Du har sikkert læst forkert, så sent som for to dage siden bekræftede man, at der er penge til begge transfers. Alexis var godt nok førsteprioritet, da Barca er lidt tyndt besat i angrebet, men man er stadig interesserede i Cesc, såfremt Arsenal vil sælge.
Er det nu ikke mere: såfremt Barca vil byde han salgspris?
Er det nu ikke mere: såfremt Barca vil byde han salgspris?
Jo sådan kan du også sige det, Arsenal mener han er 45 Mio Euro værd ( vist nok) og Barca mener han er maks 40 Mio værd. Nu er det så op til de to klubber at forhandle en aftale på plads. Der er jo forlydender om, at en delegation fra Barca allerede er i London for at forhandle aftalen på plads. Zubi ( sportsdirektøren) og Bartomeu ( vice-præsident) tager også til London i morgen.
Lad os se hvad de finder ud. Jge har på fornemmelsen, at den kommende uge er afgørende, enten kommer Cesc til Barca eller også vil Barca indse, at de ikke kan hente ham.
United DK
21-07-2011, 20:48
Jo sådan kan du også sige det, Arsenal mener han er 45 Mio Euro værd ( vist nok) og Barca mener han er maks 40 Mio værd. Nu er det så op til de to klubber at forhandle en aftale på plads. Der er jo forlydender om, at en delegation fra Barca allerede er i London for at forhandle aftalen på plads. Zubi ( sportsdirektøren) og Bartomeu ( vice-præsident) tager også til London i morgen.
Lad os se hvad de finder ud. Jge har på fornemmelsen, at den kommende uge er afgørende, enten kommer Cesc til Barca eller også vil Barca indse, at de ikke kan hente ham.
Så mødes de vel på halvvejen, og prisen bliver £42,5 mio.?
Uanset om det så "kun" er £40 mio., så synes jeg det et voldsomt beløb for en spiller, som ikke gør den helt store forskel. Barcelona vil uden ham stadig fremstå som det bedste hold i verden, og hvis de bedste 11 skal vælges, så vil Fabregas skulle tage plads på bænken. Med det ungdomsarbejde man har i Barcelona, så burde man kunne finde en gratis løsning, hvilket man vel egentlig allerede har i Thiago.
Valdes
Alves Puyol Pique Abidal
Xavi Busquets Fabregas
Iniesta Messi Villa
Det er jo lige så tænderne løber i vand. Og så lige Sanchez også som nok ikke kan klemme sig ind i den start 11´er der.
MOHoegsted
21-07-2011, 20:58
Uanset om det så "kun" er £40 mio., så synes jeg det et voldsomt beløb for en spiller, som ikke gør den helt store forskel. Barcelona vil uden ham stadig fremstå som det bedste hold i verden, og hvis de bedste 11 skal vælges, så vil Fabregas skulle tage plads på bænken. Med det ungdomsarbejde man har i Barcelona, så burde man kunne finde en gratis løsning, hvilket man vel egentlig allerede har i Thiago.
Men det kan da være fuldkommen ligegyldigt for Arsenal, de skal da stadig have en fornuftig pris, for det han er værd.
Det vil jo være det samme at sige vi er interesseret i Benzema, men pga. vi har så mange andre angribere skal vi have ham for en lavere pris.
Nu ved jeg godt det ikke er sådan du fremstår det, men jeg mener bare hvis Barca så gerne vil have ham og ikke vil betale prisen, så skal de bare "leave it out".
Valdes
Alves Puyol Pique Abidal
Xavi Busquets Fabregas
Iniesta Messi Villa
Det er jo lige så tænderne løber i vand. Og så lige Sanchez også som nok ikke kan klemme sig ind i den start 11´er der.
Tja mon ikke de 3 forreste lige kunne bytte lidt om på pladserne.
Så det ser sådan her ud:
Messi - Villa - Iniesta
Derudover vil det imo ikke være den stærkeste opstilling når de nu har fået Sanchez, der skal man nok mere bruge Iniesta på hans foretrukne plads.
Valdes
Alves - Pique - Puyol - Abidal
Sergio B.
Xavi - Iniesta
Messi - Villa - Sanchez
Bare for en god ordens skyld, det er 40 Mio Euro, Barca vurderer ham til at koste maks, ikke pund.
Ja sådan kan man godt se på det, og Thiago er uden tvivl et storttalent. Pep sgade dog forleden på pressemødet, at man har brug for en klassemidtbanespiller, fordi Barcas spil er bygget op omkring styrke på midten. Det er herfra man dikterer spillet og styrer kampene, og nu hvor man i den kommende sæson skal spille rigtig mange kampe i mange forskellige turneringer, er det vigtigt med en mand som Cesc.
Han sagde ganske enkelt, at Thiago har kæmpe potentiale, men han kan ikke spille på det niveau som Iniesta eller Xavi kan, og når de skal afløses i en kamp eller flere, så vil niveauet dale. Køber man derimod Cesc, så vil man bibeholde niveauet, og måske endda tilføre en ekstra dimension til spillet, nemlig skud udefra, det kan være med til at åbne et tætpakket forsvar op, eller lokke dem framad banen. Derudover er han er ret god til at score mål, noget Iniesta og Xavi ikke er så gode til, så med Cesc vil Barca også have en scoringstrussel fra midten. Man skal også huske på, at Barca har en meget tynd trup, og en langvarig skade til enten Xavi eller Iniesta, vil betyde store problemer for Barca.
Jeg tror sagtens han kan blive en gevinst for Barca. Det er selvfølgelig rigtig, at Barca er verdens bedste klubhold, eller det var de i 10/11 sæsonen. Jeg mener dog ikke, at man så bare kan sige, jamen vi er allerede de bedste, vi behøver ikke at gøre så meget mere. Nej, nu har man analyseret sæsonen, og er kommet frem til den konklusion, at man med vil være endnu stærkere med Cesc, og det er jeg fint tilfreds med. Det er helt i tråd med hvordan Pep ellers arbejder, han er aldrig tilfreds, og han mener at spillerene som enkelte individer, holdet som helded og spillestilen stadig kan forbedres, og sådan skal det helst også være, hvis man vil være på toppen i mange år fremover.
Thiagos tid skal nok komme, han er kun 20 år gammel, og som Pep sagde for 2 år siden, Iniesta og Xavi spillede heller ikke meget da de var 20, Thiagos tid skal nok komme.
Valdes
Alves Puyol Pique Abidal
Xavi Busquets Fabregas
Iniesta Messi Villa
Ja sådan kommer de sikkert til at stille op i enkelte kampe, men Iniesta på kanten er slet slet ikke så farlig, som han er på midten. Jeg er tilbøjelig til at sige, han slet ikke er en større trussel når han spiller på kanten, han er ikke en decideret dribler og slet ikke en målscorer. Barcas spil og også Iniestas, lider meget under når han skal spille kant. Jeg tror Iniesta er som udgangspunkt tiltænkt rollen som midtbanespiller, men hvis man f.eks skal køre bolden sikkert rundt eller forsvare et godt udgangspunkt, så kan man starte med ham på kanten og Cesc på midten. Dermed har man virkelig en boldfast midtbane/angreb med, Iniesta, Cesc, Xavi, Busquets og Messi.
Valdes
Alves Puyol Pique Abidal
Xavi Busquets Fabregas
Iniesta Messi Villa
Ja, du er godt nok helt tosset med FC Barcelona, så meget kan jeg efterhånden tørt konstatere..
.. Man kunne jo være lidt skadefro og håbe at køb af både Sanchez og Fabregas vil betyde at stjernerne ender med at træde hinanden over tæerne og skabe splid..
http://morielle.einherje.dk/wp-content/uploads/2011/06/dr-evil.jpg
Men det kan da være fuldkommen ligegyldigt for Arsenal, de skal da stadig have en fornuftig pris, for det han er værd.
Det vil jo være det samme at sige vi er interesseret i Benzema, men pga. vi har så mange andre angribere skal vi have ham for en lavere pris.
Nu ved jeg godt det ikke er sådan du fremstår det, men jeg mener bare hvis Barca så gerne vil have ham og ikke vil betale prisen, så skal de bare "leave it out".
Tja mon ikke de 3 forreste lige kunne bytte lidt om på pladserne.
Så det ser sådan her ud:
Messi - Villa - Iniesta
Derudover vil det imo ikke være den stærkeste opstilling når de nu har fået Sanchez, der skal man nok mere bruge Iniesta på hans foretrukne plads.
Valdes
Alves - Pique - Puyol - Abidal
Sergio B.
Xavi - Iniesta
Messi - Villa - Sanchez
Det er klart, men det vil være dårlig købmandskab, hvis Barca eller en anden klub for den sags skyld, bare hostede op med det beløb, som den sælgende klub forlangte. I forhandlinger, forhandler man jo netop om prisen, så det er meget normalt at Barca prøver på at få ham så billigt som muligt, og Arsenal prøver at få så mange penge for ham, som de overhovedet kan.
Jeg kan også huske, at der var rygter om Sneijder til United for 40 Mio Euro. Nu ved jeg godt at det bare var rygter, men hvis Sneijder vurderes til 40 Mio Euro, så er det ikke helt skudt i hovedet, at Barca ikke vil give mere end 40 Mio for Cesc. Sneijder har trods alt bevist mere på den international scene end Cesc har. Sneijder slår Cesc klart, hvad angår trofæer på klubplan, og selvom Cesc har vundet mere med landsholdet end Sneijder har, så har han aldrig sådan for alvor været en af de bærende krafter bag de to store triumfer. Han har derimod været en god joker. Jeg ved ikke om 40 Mio Euro for Cesc er en fair pris, det kan jeg ikke vurdere, da det ikke er mig der sidder midt i forhandlinger, men jeg synes ikke det er helt ved siden af.
Til din opstilling kan jeg sige, at det efterhånden er lang tid siden, at Barca stiller med Messi som kant. I Peps formation har han rollen som angriber, eller som man populært kalder det i det system, han er den "falske 9'er". Villa spiller så den kant og Pedro den anden.
Ja, du er godt nok helt tosset med FC Barcelona, så meget kan jeg efterhånden tørt konstatere..
Man må da også bare beundre den måde de spiller fodbold på. Jeg er absolut ikke fan af dem, men de er lige for tiden det klart bedste hold i verden og har nogle helt fantastiske spillere.
DavidMadsen
21-07-2011, 22:27
Med indkøb af Neuer og Jerome Boateng ser Bayern også stærke ud i år. Er dog ikke helt sikker på, hvem der har forladt klubben.
Neuer
Lahm - Badstuber - van Buyten - Boateng
Robben - Schweinsteiger - Kroos - Ribery
Müller - Gomez
Eller lignende... Pointen er, at de har et sindssygt giftigt hold!
Med indkøb af Neuer og Jerome Boateng ser Bayern også stærke ud i år. Er dog ikke helt sikker på, hvem der har forladt klubben.
Neuer
Lahm - Badstuber - van Buyten - Boateng
Robben - Schweinsteiger - Kroos - Ribery
Müller - Gomez
Eller lignende... Pointen er, at de har et sindssygt giftigt hold!
Problemet er bare for bayern at hvis man ser bort fra start 11'eren så er det et middelmådigt bundesliga hold, hvilket de også beviste sidste år :)
Det samme kunne man i øvrigt sige om Chelsea i indeværende sæson..
MOHoegsted
22-07-2011, 00:55
Det er klart, men det vil være dårlig købmandskab, hvis Barca eller en anden klub for den sags skyld, bare hostede op med det beløb, som den sælgende klub forlangte. I forhandlinger, forhandler man jo netop om prisen, så det er meget normalt at Barca prøver på at få ham så billigt som muligt, og Arsenal prøver at få så mange penge for ham, som de overhovedet kan.
Jeg kan også huske, at der var rygter om Sneijder til United for 40 Mio Euro. Nu ved jeg godt at det bare var rygter, men hvis Sneijder vurderes til 40 Mio Euro, så er det ikke helt skudt i hovedet, at Barca ikke vil give mere end 40 Mio for Cesc. Sneijder har trods alt bevist mere på den international scene end Cesc har. Sneijder slår Cesc klart, hvad angår trofæer på klubplan, og selvom Cesc har vundet mere med landsholdet end Sneijder har, så har han aldrig sådan for alvor været en af de bærende krafter bag de to store triumfer. Han har derimod været en god joker. Jeg ved ikke om 40 Mio Euro for Cesc er en fair pris, det kan jeg ikke vurdere, da det ikke er mig der sidder midt i forhandlinger, men jeg synes ikke det er helt ved siden af.
Til din opstilling kan jeg sige, at det efterhånden er lang tid siden, at Barca stiller med Messi som kant. I Peps formation har han rollen som angriber, eller som man populært kalder det i det system, han er den "falske 9'er". Villa spiller så den kant og Pedro den anden.
Er helt inde på det med forhandling, men hvis man ikke kan nå en enighed så skal det vel bare være slut for dette transfervindue.
Skal ikke kunne sige hvilken opstilling Pep har kørt i, jeg tænkte bare på man måske ikke kunne udnytte Messis evner fuldt ud som center angriber. Så heller noget offensiv midt, som Iniesta sidder mest på, eller så kant, lidt angriber type, så han kan deltage mere i det opbyggende spil. Men jeg ser ikke nok Barca i La Liga til det at gøre mig nok klog på det.
Bayern har brug for to nye midterforsvar og en verdensklasse angriber, hvis de gerne vil vifte os, Barca og Real af pinden i topfodbold.
Og Barca har så sandelig forstærket sig.
Ud går en ualmindelig overhyped Bojan eller en mindre god Jeffren og erstatter ham med Alexis, som har vist en del af sin værdi. Det er en forstærkning, de så sandelig har brug for, idet de i sidste sæson kørte for meget på de samme spillere, og med omkring 65 kampe i år, er der brug for flere end de sædvanlige 11. Sanchez tror jeg, at han bliver stor.
Hans profil passer perfekt til Barcas filosofi med teknik, kollektiv og højt presspil.
Jeg er sikker på, at får Sanchez chancen, og Peps kærlighed til La Masia ikke gør ham blind, så slår han Pedro af holdet. I min verden er Sanchez en bedre fodboldspiller end ham, men Pedro kan jo Barcas spil ind og ud, hvilket er til hans fordel.
Mht. til Barcas kommende opstilling:
Vi ved jo, at Peps kærlighed til Busquets er fuldstændig enorm. Altså her taler vi om en spiller, som slog selve Yaya Toure af, selvom jeg stadigvæk mener, at Toure var bedre.
I og med, at det ser ud til, at Barca ikke vil forstærke sig i defensiven med udefrakommende, så kunne man anvende Busquets i midterforsvaret med Pique. Med Puyols slemme skader og for få kampe, hvor Barca er under pres in mente, kunne Barca stille sådan sådan her:
Valdes
Alves - Busquets - Pique - Abidal
Xavi - Cesc - Iniesta
Sanchez/Pedro - Messi - Villa
Hold da kæft et hold.
United DK
22-07-2011, 07:15
Valdes
Alves - Busquets - Pique - Abidal
Xavi - Cesc - Iniesta
Sanchez/Pedro - Messi - Villa
Hold da kæft et hold.
Det kræver virkelig engang skyttegravsfodbold, at hamle op med det der, men når vi konsekvent mangler Fletcher, og føler vi skal vise dem et trick eller to, så er vi dømt til at tabe.
Det kræver virkelig engang skyttegravsfodbold, at hamle op med det der, men når vi konsekvent mangler Fletcher, og føler vi skal vise dem et trick eller to, så er vi dømt til at tabe.
Vis ikke vi lader andre tage sig af holdet inden vi møder dem.
Tror ikke Fabregas bliver hentet nu. De snakker om en masse med lønninger og manglende penge. De har ikke ligefrem solgt ud i dette vindue, og Fabregas 'forhandlingerne' (hvis man kan kalde det dét) står jo nærmest stille og trækker bare ud.
MOHoegsted
22-07-2011, 10:55
Really?
Jeg vil nu mene vi reelt har en chance for at slå dem hvis de stiller op med Cesc, Iniesta og Xavi på midten, måske ikke nu, men der skal ikke meget mere til end en ny center midt, eller 10'e. Busquets tilfører så meget i deres spil men hans lange dybde aflevering, noget han ikke kan gøre i forsvaret, desuden tror jeg ikke deres presspil fra midten vil være så effektivt, og vil give os mere styr over kampen. Vi kan spille meget mere offensivt bold mod dem, da han binder forsvaret og midtbanen, mens Xavi og Iniesta binder midtbanen og angrebet.
Derudover at bare Busquets spiller center forsvarer giver os en kæmpe fordel.
United DK
22-07-2011, 11:03
Really?
Jeg vil nu mene vi reelt har en chance for at slå dem hvis de stiller op med Cesc, Iniesta og Xavi på midten. Busquets tilfører så meget i deres spil men hans lange dybde aflevering, noget han ikke kan gøre i forsvaret, desuden tror jeg ikke deres presspil fra midten vil være så effektivt, og vil give os mere styr over kampen. Vi kan spille meget mere offensivt bold mod dem.
Nu er det jo ikke fordi Busquets ligefrem er en midtbaneterrier, der rydder op ene mand, det er hele Barcelonas hold der fungere godt i presspillet, og det skal Fabregas også nok få lært, det er jeg ikke i tvivl om. Personligt har jeg svært at se os, eller andre, have styr på en kamp mod Barcelona, medmindre de har en decideret off-day, for de vil altid have bolden mindst 60% af tiden, og så er der ikke meget styr på noget.
Derudover at bare Busquets spiller center forsvarer giver os en kæmpe fordel.
Ja, ligesom Mascherano i midterforsvaret gjorde det i finalen...
Nej, jeg tror ikke vi kan slå Barcelona, ved at presse dem, de skal slåes med kynisme, som Inter gjorde forrig sæson, det må være opskriften, også med tanke på, at vi ikke længere er bedre offensivt end defensivt. Det er hovedsagligt defensiven, der har sikret os de store resultater de sidste fem år.
MOHoegsted
22-07-2011, 11:17
Nu er det jo ikke fordi Busquets ligefrem er en midtbaneterrier, der rydder op ene mand, det er hele Barcelonas hold der fungere godt i presspillet, og det skal Fabregas også nok få lært, det er jeg ikke i tvivl om. Personligt har jeg svært at se os, eller andre, have styr på en kamp mod Barcelona, medmindre de har en decideret off-day, for de vil altid have bolden mindst 60% af tiden, og så er der ikke meget styr på noget.
Ja, ligesom Mascherano i midterforsvaret gjorde det i finalen...
Nej, jeg tror ikke vi kan slå Barcelona, ved at presse dem, de skal slåes med kynisme, som Inter gjorde forrig sæson, det må være opskriften, også med tanke på, at vi ikke længere er bedre offensivt end defensivt. Det er hovedsagligt defensiven, der har sikret os de store resultater de sidste fem år.
Jeg ser os meget stærkere for at komme igennem Barca når de ikke har Busquets, vi kan komme meget lettere på Barcas forsvarsspillere uden nogen form for pres for deres midtbane. Det kræver hård træning, og ny form for øvelser, som Ferguson nok skal til at praktisere.
Jeg ved ikke om vi kan slå det hold nu.
Men jeg syntes det er en svækkelse af Barca at bruge Cesc, Xavi og Iniesta på midten.
Ja men nu syntes jeg så heller ikke Mascherano har været udsat for noget pres, grundet Barcas høje boldbesiddelse.
Jeg tror ikke på en midtbane med Cesc - Xavi - Iniesta, i de helt storekampe. De skal nok blive brugt mod hold, som graver sig fuldstændig ned, her tænker jeg på de små hold, som besøger Camp Nou. Disse kampe har kostet Barca mange kræfter i de 3 år Pep har været træner, og der vil man kunne se Pep bruge de tre, så Cesc kan åbne op for forsvaret, med sine dybdeløb og skud udefra. Mod de stor hold, er jeg ret sikker på at han vil spille med en decideret DM, om det så bliver Masch eller Busquets, kommer an på hvem der er klar i forsvaret og hvem modstanderen er.
Busquets betyder uendelig meget for Barcas spillestil, han er i mine øjne stærkt undervurderet. Han er med til at bremse modstanderens angreb, han er konstant i bevægelse ( selvom han ikke er en typisk DM, som jagter og bider sig fast), og så er hans evne til at forudsige spillet, ret unik. Han er dog ikke en der kan slå de diagonale afleveringer, han gør det faktisk aldrig. Det var netop en af grundene til at man erhverede Masch, han er en som har benyttet sig af det i sidste sæson, og med ret stor succes faktisk.
Konklusionen må være, at Pep, som udgangspunkt vil bruge en decideret DM i de storekampe, eller også i kampe mod hold fra subtoppen. Men vi skal nok komme til at se Cesc-Iniesta og Xavi fra start i nogle kampe, især mod bundhold på Camp Nou.
MOHoegsted
22-07-2011, 12:16
Jeg tror ikke på en midtbane med Cesc - Xavi - Iniesta, i de helt storekampe. De skal nok blive brugt mod hold, som graver sig fuldstændig ned, her tænker jeg på de små hold, som besøger Camp Nou. Disse kampe har kostet Barca mange kræfter i de 3 år Pep har været træner, og der vil man kunne se Pep bruge de tre, så Cesc kan åbne op for forsvaret, med sine dybdeløb og skud udefra. Mod de stor hold, er jeg ret sikker på at han vil spille med en decideret DM, om det så bliver Masch eller Busquets, kommer an på hvem der er klar i forsvaret og hvem modstanderen er.
Busquets betyder uendelig meget for Barcas spillestil, han er i mine øjne stærkt undervurderet. Han er med til at bremse modstanderens angreb, han er konstant i bevægelse ( selvom han ikke er en typisk DM, som jagter og bider sig fast), og så er hans evne til at forudsige spillet, ret unik. Han er dog ikke en der kan slå de diagonale afleveringer, han gør det faktisk aldrig. Det var netop en af grundene til at man erhverede Masch, han er en som har benyttet sig af det i sidste sæson, og med ret stor succes faktisk.
Konklusionen må være, at Pep, som udgangspunkt vil bruge en decideret DM i de storekampe, eller også i kampe mod hold fra subtoppen. Men vi skal nok komme til at se Cesc-Iniesta og Xavi fra start i nogle kampe, især mod bundhold på Camp Nou.
Du kommer ind på meget af det jeg mener.
Godt skrevet, og jeg er enig.
schousboe9
22-07-2011, 15:56
http://www.football-italia.net/jul22l.html
Okay, slap af, en lortehandel Roma har gjort. Barcelona bekræfter, at man har solgt Bojan for €12 mio, men i aftalen er en klausul, der sender ham tilbage for €13 mio, medmindre Roma køber ham helt fri for yderligere €28 mio.!
Er det ikke bare en virkelig dårlig lejeaftale et eller andet sted? Det kan da godt være, at ham den nye ejer, Di Benedetto-fister, har mange penge, men så giv dog nogen til velgørenhed i stedet for sådan noget dér! Hvis Dimitar skal skydes af, ved jeg da godt, hvem jeg ville faxe først... De sidder jo vildt løst!
DavidMadsen
22-07-2011, 16:11
Jeg læste det også tidligere i dag, og jeg kunne ikke lade være med at grine. Hvis han flopper for Roma, så har Barca tjent €12mio. på et flop. Hvis han får stor succes, kan Barca købe ham gratis tilbage (det er €1mio. dyrere, men de betaler jo ikke løn i mellemtiden), medmindre Roma betaler €40 mio. i alt for ham...
:lolol::stuuupid:
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1375290/Chelsea-owner-Abramovich-sell-Torres-flop.html
Hvis man skal tro på følgende vil Abramovich sælge Torres denne sommer.
DavidMadsen
23-07-2011, 11:29
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1375290/Chelsea-owner-Abramovich-sell-Torres-flop.html
Det er fra 11. april. Der havde han endnu ikke scoret for klubben.
Det tror jeg bestemt ikke på. Når først han finder sig til rette og får gang i målene er han en af verdens bedste angribere. Og eftersom de gav så mange penge for ham, ville de tabe alt for meget ved at sælge ham nu, pga hans skidte forår. Det virker til de ikke kan finde noget ordentligt at skrive om.
Don Kafai
23-07-2011, 12:42
http://www.football-italia.net/jul22l.html
Okay, slap af, en lortehandel Roma har gjort. Barcelona bekræfter, at man har solgt Bojan for €12 mio, men i aftalen er en klausul, der sender ham tilbage for €13 mio, medmindre Roma køber ham helt fri for yderligere €28 mio.!
Er det ikke bare en virkelig dårlig lejeaftale et eller andet sted? Det kan da godt være, at ham den nye ejer, Di Benedetto-fister, har mange penge, men så giv dog nogen til velgørenhed i stedet for sådan noget dér! Hvis Dimitar skal skydes af, ved jeg da godt, hvem jeg ville faxe først... De sidder jo vildt løst!
Jeg læste det også tidligere i dag, og jeg kunne ikke lade være med at grine. Hvis han flopper for Roma, så har Barca tjent €12mio. på et flop. Hvis han får stor succes, kan Barca købe ham gratis tilbage (det er €1mio. dyrere, men de betaler jo ikke løn i mellemtiden), medmindre Roma betaler €40 mio. i alt for ham...
:lolol::stuuupid:
Tror I forstår det forkert, eller i hvert fald overdriver Romas dumhed.
Barcelona SKAL købe Bojan tilbage om 2 år. HVIS Roma ønsker at beholde ham, så må de punge ud. Ikke nogen dårlig handel for Roma, der med andre ord, tjener 1 mio euro på at have Bojan i to år (hvis man ser bort fra den løn de skal betale). Skulle han være den nye Messi, jamen så betaler de gerne differencen, og hvis han skulle floppe, så køber de ham bare ikke.
MOHoegsted
23-07-2011, 13:03
Tror I forstår det forkert, eller i hvert fald overdriver Romas dumhed.
Barcelona SKAL købe Bojan tilbage om 2 år. HVIS Roma ønsker at beholde ham, så må de punge ud. Ikke nogen dårlig handel for Roma, der med andre ord, tjener 1 mio euro på at have Bojan i to år (hvis man ser bort fra den løn de skal betale). Skulle han være den nye Messi, jamen så betaler de gerne differencen, og hvis han skulle floppe, så køber de ham bare ikke.
Bliver han så vild SKAL de betale 28 mio euro. Det dummere end dumt gjort af dem, de skulle bare betale 14 mio euro i stedet, og så ingen dumme klausuler oven i hatten.
Det er det samme som da Inter købte Sneijder, så gav de hans nuværende værdi, og intet oveni for at beholde ham efter 2 år, hvis han spiller godt.
Don Kafai
23-07-2011, 13:18
Bliver han så vild SKAL de betale 28 mio euro. Det dummere end dumt gjort af dem, de skulle bare betale 14 mio euro i stedet, og så ingen dumme klausuler oven i hatten.
Det er det samme som da Inter købte Sneijder, så gav de hans nuværende værdi, og intet oveni for at beholde ham efter 2 år, hvis han spiller godt.
Ja klart, men der er jo mange faktorer der spiller ind her. Fx er det langt mere økonomisk forsvarligt, og uden at være opdateret på Bojans situation, så tror jeg da ikke absolut Barcelona ville af ham, han var vel en god back up.
Nu kender jeg ikke lige denne unge mand som chelsea er ved at hente fra Barcelona, men er da en interessant forandring fra deres side med et køb af potentiale fremfor færdige spillere. Det skal gerne være et mix.
Nu må vi bare håbe han ikke er alt for godt opdraget af de andre midtbanespillere i Barcelona :)
United DK
23-07-2011, 14:08
Nu kender jeg ikke lige denne unge mand som chelsea er ved at hente fra Barcelona, men er da en interessant forandring fra deres side med et køb af potentiale fremfor færdige spillere. Det skal gerne være et mix.
Nu må vi bare håbe han ikke er alt for godt opdraget af de andre midtbanespillere i Barcelona :)
Gad vide hvornår Chelsea så begynder at give deres egne chancen? De har ikke udviklet nogen siden Terry, og han fik vist debut helt tilbage i 1998.
Gad vide hvornår Chelsea så begynder at give deres egne chancen? De har ikke udviklet nogen siden Terry, og han fik vist debut helt tilbage i 1998.
Kræver også de er gode nok.
Josh McEachran er da en dygtig fyr og tror også han får sine chancer i år.
United DK
23-07-2011, 14:38
Naturligvis, men det er sært, at man ikke kan udvikle nogen i så mange år. Der må jo være et eller andet galt med talentudviklingen, som man så sikkert heller ikke har tænkt så meget på, fordi man bare kunne købe de færdigudviklede.
MOHoegsted
23-07-2011, 16:19
Ja han er nok deres mest nævneværdige.
Men utroligt han ikke fik de chancer sidste år, tror dog ikke han kommer til at slå igennem i Chelsea.
Derudover har de også Sturridge men jeg ser Welbeck som et langt større talent.
Kakuta skulle jo også være det kæmpe talent, men de kampe han har fået chancen har han ikke imponeret imo.
Bruma og Ryan Bertrand syntes jeg dog om, og Bruma kan meget vel danne en fremtidig duo med Luiz.
EDIT:
Bojan: Skuffet over Guardiola (http://onside.dk/nyheder/primera-division-spansk/bojan-skuffet-over-guardiola)
Lader tit som om Guardiola er et personligt problem for dem som forlader klubben.
GloryGloryMU
23-07-2011, 16:36
Men utroligt han ikke fik de chancer sidste år, tror dog ikke han kommer til at slå igennem i Chelsea.
Kakuta skulle jo også være det kæmpe talent, men de kampe han har fået chancen har han ikke imponeret imo.
Bruma og Ryan Bertrand syntes jeg dog om, og Bruma kan meget vel danne en fremtidig duo med Luiz.
EDIT:
Bojan: Skuffet over Guardiola (http://onside.dk/nyheder/primera-division-spansk/bojan-skuffet-over-guardiola)
Lader tit som om Guardiola er et personligt problem for dem som forlader klubben.
Tjah, ikke for at forsvare Guardiola specielt, men på baggrund af den artikel virker det for mig mest, som endnu en spiller der selv synes han skal spille mere.
Men ligesom med SAF og de spillere han har skildt sig af med, så er det svært at diskutere med trofæerne...
Guardiola har vurderet at andre spillere var bedre end Bojan og det virker vel som en fair vurdering.
MOHoegsted
23-07-2011, 16:49
Tjah, ikke for at forsvare Guardiola specielt, men på baggrund af den artikel virker det for mig mest, som endnu en spiller der selv synes han skal spille mere.
Men ligesom med SAF og de spillere han har skildt sig af med, så er det svært at diskutere med trofæerne...
Guardiola har vurderet at andre spillere var bedre end Bojan og det virker vel som en fair vurdering.
Det en helt klar vurdering, og jeg er sådan også enig med ham.
Men det jo ikke første gang man hører om han ikke snakker med sine spillere, jeg kunne huske det med Zlatan. Han fortalte at de ikke engang kunne være i samme rum.
Hvorfor er det så dumt?
Hvis Bojan flopper, som jo ikke er usandsynligt, så har de ikke brugt 14 mio euro på et flop. De har derimod tjent 1 mio.
Bliver han den nye Messi så er 28 mio euro da en fin pris. Omvendt er det så lidt øv for dem hvis Bojan selv vil hjem efter 2 år fordi han nu er blevet den nye Fabregashistorie med succes i udlandet, som gerne vil hjem.
MOHoegsted
23-07-2011, 18:59
Hvorfor er det så dumt?
Hvis Bojan flopper, som jo ikke er usandsynligt, så har de ikke brugt 14 mio euro på et flop. De har derimod tjent 1 mio.
Bliver han den nye Messi så er 28 mio euro da en fin pris. Omvendt er det så lidt øv for dem hvis Bojan selv vil hjem efter 2 år fordi han nu er blevet den nye Fabregashistorie med succes i udlandet, som gerne vil hjem.
Hvem er det der bilder folk ind at enten bliver han den nye Messi eller så flopper han. Han kan da sagtens slå igennem og blive vigtig, men ikke være 28 mio. euro værd, hvis han bliver så vigtig kan de være nødslaget til at købe ham, om han så er det værd til den tid eller ikke.
EDIT:
Nu bruger onside.dk skysport som primære kilde, og endnu engang ser det ud til, at et engelsk medie overfortolker en siuation og nærmest opfinder en udtalelse, når det kommer til FC Barcelona.
Da handlen i går blev en realitet, hold Bojan et pressemøde, og det er disse udtalelser, som skysports vist overdriver og overfortolker. Han sagde
It's a bittersweet situation for me, I was at this club for a long time. A new era starts. It was not possible to stay here, so I'm happy another club believes in me. Returning to Barcelona? You never know, it will depend on me and how I perform. I take the positive things with me, I feel privileged to have been part of this club. "Best memories? A lot, especially the day-to-day with the group, the cup final in 2009, my debut, my first goal... The last year, there wasn't much belief in me, but I'm proud to have been part of a group that became the best team in the world. Not playing at the CL final, for the second time in a row, has been one of the reasons to leave. I will miss the team-mates, the city, playing at the Camp Nou, wearing the shirt I've always worn. I hope to recover enjoying football, something I had lost, especially this last year. Luis Enrique has been crucial in my choice. I'm grateful to him. It's a privilege to play with Totti. Guardiola is the best coach in the world, but of course I don't agree with some of the decisions he has made. I want to thank all my coaches, starting with those at the youth teams, all people at the Masia, the press, the fans. I want to thank Puyol and Xavi, who are here, and who have been an example for me. Of course I'm sad to leave, but I'll always be a Barcelona fan. Visca el Barça y visca la Roma
De to steder jeg har markeret med fed skrift, er de ting som Bojan sagde om Pep. Han er naturligvis ikke enig med Pep i hans dispositioner om at placere ham på bænken, men hvilken pofessionel fodboldspiller ville være enig med sin træner i sådan en disposition?
Han er ydermere utilfreds/ lidt ked af at han ikke fik spilletid i de to C.L finaler, men igen, hvilken spiller vil ikke være føle det samme? Han kalder dog Pep for verdens bedste træner, vigtigt at bide mærke i det.
Bojan ønskede spilletid i en C.L finale, men så skulle han have spillet lidt bedre end tilfældet var sidste sæson. Jeg kan ærlig talt ikke se, at der er en tendens til at spillerene kritiserer Pep efter de er skiftet. Det er kun Ibra som gjorde det, men ellers ikke andre. Pep er dog ikke den eneste træner, som er blevet kritiseret, efter en spiller har skiftet, det har man set før med andre trænere.
Det er dog ikke rigtigt, når man skriver at Bojan er utilfreds med Pep, det står der intet om, i de spanske medier, heller ikke noget officielt. Hvis Bojan havde været utilfreds, så skulle Sport, El Mundo og i særdeleshed de to store madrid aviser AS og Marca nok have skrevet om det.
Pastore på vej til Chelsea?
It's very probable that Pastore will go to Chelsea, but I think there are other top-level teams who are after the player
http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premier-league/2011/07/24/2588326/talks-between-javier-pastore-and-chelsea-are-at-an-advanced
Glory Man United
24-07-2011, 13:27
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_7059156,00.html
Så dropper de jo nok Modric i så fald
Edit: Ups RAppel kom før mig
Pastore til Chelsea ville være et fantastisk køb for Chelsea. Pastore er fantastisk til at løbe med bolden i høj fart, hvilket ofte skaber overtalssituationer, og det er virkelig noget, som Chelsea har savnet i deres spil i mange år. I og med, at deres midtbanespillere ikke er de store sataner inden for pasningsspillet, har deres spil IMO været alt for meget præget på snævert spil og bare mose igennem.
Med Pastores flair, fart, teknik vil han give dem en hel ny dimension i deres spil. De savner det kreative indslag fra midten, og netop sådan en type vil jeg tro, at en som Torres og Drogba ville nyde godt af.
Derudover siges det også, at Hulk er på vej til Chelsea, så de er da på rette vej med hensyn til helt nyt filosofi, så de kan gøre sig gældende det sidste stykke i moderne topfodbold (her tænker jeg på et evt. CL-trofæ).
De kan også med rette kigge sig efter en ny højre back. Et bud kunne være van der wiel, som jeg tror, vil være et godt køb for Chelsea.
Hvem er det der bilder folk ind at enten bliver han den nye Messi eller så flopper han. Han kan da sagtens slå igennem og blive vigtig, men ikke være 28 mio. euro værd, hvis han bliver så vigtig kan de være nødslaget til at købe ham, om han så er det værd til den tid eller ikke.
Det kan han, ja. Hvis han bliver supervigtig så er han nok også pengene værd. Hvis ikke kan de så købe en semi-god erstatning på samme niveau til mindre penge.
Hvis han bliver en semi-god spiller, så har Roma fået hans evner stillet til rådighed i 2 år og ovenikøbet fået 1 mio. Hvordan er det direkte dårligt i de to sæsoner han spiller for Roma?
Klogt købmandskab. Af begge klubber. Barca kan endda hvis han bliver semi-god og lad os sige 20 mio værd, købe ham tilbage og sælge ham med en profit på 6 mio, hvis de ikke selv vil bruge ham. Det er en ret lav risiko med potential høj gevinst for begge klubber, hvilket selvfølgelig er derfor aftalen er strikket sammen som den er.
Sergio Aguero er til lægetjek hos Manchester City. Skiftet ventes at blive præsenteret i dag ifølge Sky Sports.
Fuck en forstærkning. Den mand er absolut fantastisk at følge. Et fryd for øjet, og han kan blive ufattelig stor i Premier League. Men lad os håbe, at vores forsvar kan modstå ham, når vi møder City.
GloryGloryMU
27-07-2011, 14:06
Ja, det er sur røv og en smule kvalmende at han ryger til City. Rigtig spændende spiller!
En decideret forstærkning vil jeg dog ikke kalde ham, såfremt Tevez smutter. En tilnærmelsesvis erstatning måske.
Men desværre en meget stærk signing...
På sit højeste niveau er han klasse, men han har godt nok ikke imponeret mig de seneste to år de gange jeg har set Atletico. Nærmest været en skygge af sig selv, og han kan i mine øjne sagtens floppe i Premier League, når han samtidig med at have en halvsløj dag skal bryde med store forsvarsklipper.
Kommer han i form igen, er han omvendt dødbringende, men Tevez er bedre imo.
Tvivler på, at Aguero vil gøre det bedre end Tevez i sidste sæson, så en forstærkning i forhold til ham er det næppe. Dog er han naturligvis bedre end både Dzeko og Balotelli.
MOHoegsted
27-07-2011, 15:32
Som mange er inde på er han ikke så god som Tevez, ikke engang tæt på imo.
Men bedre end både Dzeko og Balotelli, selvom jeg ikke tør tænke på hvor god Balotelli måske kan blive.
Har dog mine tvivl til Agüero, som snegl er inde på, er det nogle hårde typer i PL, og foventninger var større til Agüero end det han har præsteret. For 2 år siden regnet alle ham jo til at blive den største angriber. Tvivler på han nogensinde bliver det.
Håber mine udtalelser holder. For 2 år siden ønskede jeg ham vitterligt til United, dengang var han en af mine favorit spillere, men jeg er egentlig ikke så ked af at han skifter til Shitty.
Martinsen
27-07-2011, 15:46
Jeg ærgrer mig over City får fingrene i Agüero jeg synes han spillede rigtig stærkt i sidste sæson, efter et par halv sløje foregående sæsoner, men jeg tror virkelig han kan bidrage med meget i City og er vel noget nær den perfekte afløser for Tevez hvis han ryger. Jeg begynder efterhånden at frygte City en anelse.
Vores tidligere keeper Ben Foster meldes i øvrigt tæt på WBA
På sit højeste niveau er han klasse, men han har godt nok ikke imponeret mig de seneste to år de gange jeg har set Atletico. Nærmest været en skygge af sig selv, og han kan i mine øjne sagtens floppe i Premier League, når han samtidig med at have en halvsløj dag skal bryde med store forsvarsklipper.
Helt enig at han på sine bedste dage kan være skræmmende god. Han er en god signing for City. Til trods for deres række af angribere (Dzeko, Tevez, Balotelli og Aguero), så er det vel kun Tevez som vitterligt har slået igennem?
Som Snegl skriver, så er det også nogle store drenge han nu skal slås med, og han har da også haft sine skadesproblemer de sidste par år...Han har i Spanien fået meget kritik, da han ikke har kunne klare at spille alle kampe, så den engelske PL, qua sit høje tempo og fysiske spillestil, bliver da spændende..
MOHoegsted
27-07-2011, 22:17
Kunne også forestille mig at han ikke kan slå igennem under Citys defensive og kedelig taktik.
De skal så sandelig have noget mere kreativt bagfra. De bruger jo mest Silva som venstrekant, så et køb af Nasri vil måske give angriberne flere muligheder.
Nasri + Agüero, så begynder det at ligne noget for City, desværre..
Tevez > Agüero.
Jeg ville være godt tilfreds med at møde Agüero fremfor Tevez.
Pastore angiveligt tæt på Chelsea eller PSG. Han er i mine øjne rigtig god til at løbe med bolden og drive den frem ad banen, så skifter han til Chelsea bliver de endnu mere giftige på midtbanen.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11854_7064638,00.html
god signing af City, for han er god i FIFA :trophy:
Har han ikke imponeret dig de to sidste sæsoner? Så du ham overhovedet i sidste sæson? Manden var jo fantastisk og viste så flot spil. Han scorede sågar 27 mål i 41 kampe i sidste sæson, så jeg kan slet ikke se, hvordan du kan mene, at han ikke kan have impnoeret dig. Han både scorer og kreerer chancer.
I skrivende stund er Tevez dog bedre end Aguero, men Aguero har IMO et større potentiale end hvad Tevez kan blive til.
Problemet for Aguero i City kan blive Mancinis tøsespil med alt for låst og defensivt samt stationært spil. Spillerne er for fastlåse, og det kan volde problemer.
Hart
Richards - Kompany - Lescott - Kolarov
Toure - De Jong
Silva - Aguero - Balotelli
Tevez
Hvis de fik en tovejs spiller, som har en stor portion kreativitet, så det ikke er de fire forreste, der skal stå for offensiven, samt en bedre teknisk anlagt hørje back end Richards, vilel deres startformationen være fuldstændig fantastisk og vanvittigt.
van der Wiel som højre back, og måske Hamsik eller de Rossi (som de rygtes med) ville være to fantastiske køb for dem. Jeg håber dog ikke det sker, for jeg magter ikke, at City skal vinde ligaen foran os, men objektivt set ville det være sindssygt fedt med så meget modstand i en liga.
Det er nok mere sandsynligt at Agüero kommer til at spille helt fremme, eller som kant.
Hart
Richards Kompany Lescott Clichy
De Jong Toure
Agüero Silva Johnson
Tevez/Dzeko
Martinsen
28-07-2011, 20:59
Done Deal: Paris Saint Germain have completed the signings of Mohamed Sissoko and Salvatore Sirigu and are tipped to finalise a deal for Palermo's Javier Pastore.
Det er jo for sygt som de spenderer.
United DK
28-07-2011, 21:06
Done Deal: Paris Saint Germain have completed the signings of Mohamed Sissoko and Salvatore Sirigu and are tipped to finalise a deal for Palermo's Javier Pastore.
De er heller ikke blevet mestre siden 1994, så de er vel ved at være lidt desperate. Kender man PSG ret, så bliver det dog ikke til noget.
Jeg havde godt nok ikke forudset at de ville få Pastore, hvor jeg havde set Chelsea som favorit. Forstår dog ikke hvorfor de har fået Sirigu, hvor de tidligere har signet Nicolas Douchez, men klubber med mange penge kan jo aldrig få nok.
Og så alligevel ikke:
http://indkast.dk/index.php?nyhed=82469
Zamparini afviser skiftet til PSG.
Breaking news:
Aston Villa have completed the signing of Wigan Atheltic's French winger Charles N'Zogbia. More to follow.
United DK
29-07-2011, 20:08
Breaking news:
Aston Villa have completed the signing of Wigan Atheltic's French winger Charles N'Zogbia. More to follow.
Okay, nu må Villa regnes som seriøs kandidat til top 4.
Okay, nu må Villa regnes som seriøs kandidat til top 4.
He he, ja med den transferaktivitet der har været i Villa kandiderer de vel til top 4 fra bunden. Den eneste de har hentet ind er Shay Given og så har de fået Delfuneso tilbage fra lån.
Ellers har de sagt farvel til en del:
Nigel Reo-Coker
Stewart Downing
Ashley Young
Brad Friedel
Harry Forrester
John Carew
Isaiah Osbourne
Moustapha Salifou
Robert Pires
De skal til at gøre noget på transfermarkedet den sidste måned hvis de skal ende i top 7 som vel er deres målsætning.
Skuffende for spansk fodbold hvis Juan Mata tager til Arsenal. Havde ellers håbet på at Valencia ville beholde ham, så de havde en chance for at konkurrere mod den skotske efterligning i Spanien. Er så træt af Barcelona og Madrid, det er så kedelig en liga at se på.
Glæder mig til at se N'Zogbia i Villa, tror han vil være en god tilføjelse efter de har mistet Downing og Young.
He he, ja med den transferaktivitet der har været i Villa kandiderer de vel til top 4 fra bunden. Den eneste de har hentet ind er Shay Given og så har de fået Delfuneso tilbage fra lån.
Ellers har de sagt farvel til en del:
Nigel Reo-Coker
Stewart Downing
Ashley Young
Brad Friedel
Harry Forrester
John Carew
Isaiah Osbourne
Moustapha Salifou
Robert Pires
De skal til at gøre noget på transfermarkedet den sidste måned hvis de skal ende i top 7 som vel er deres målsætning.
Ser ikke det at de har mistet Carew, Pires, Reo-Coker, Friedel, Salifou eller Forrester som negative. Synes ikke de gjorde særlig meget for holdet, og man skal også tænke på at Villa erhvervede Darren Bent i vinters som har gjort det virkelig godt. Sammen med Shay Given og N'Zogbia, samt de penge de skrabede ind for £20m Downing (overpriced much?:p) og £18m Young, skal de nok få købt nogle bedre erstatninger.
Kunne godt se Villa gå efter Scott Parker.
MOHoegsted
29-07-2011, 21:11
Ser ikke det at de har mistet Carew, Pires, Reo-Coker, Friedel, Salifou eller Forrester som negative. Synes ikke de gjorde særlig meget for holdet, og man skal også tænke på at Villa erhvervede Darren Bent i vinters som har gjort det virkelig godt. Sammen med Shay Given og N'Zogbia, samt de penge de skrabede ind for £20m Downing (overpriced much?:p) og £18m Young, skal de nok få købt nogle bedre erstatninger.
Så kunne de faktisk godt begynde at se giftige ud.
Nej, det er fint nok at få ryddet op, men hvis der ikke kommer nogen ind vil man jo stå stort set altid stå svagere.
Martinsen
29-07-2011, 21:21
Mchleish har tidligere udtalt at når N´zogbia var i hus var han tilfreds med truppen og behøvede ikke flere indkøb. Om det er spin eller ej ved man selvfølgelig aldrig.
Bud Spencer
30-07-2011, 13:14
Pastore skulle være milimeter fra PSG. Det forstår jeg ikke meget af, da det i min verden må være meget sjovere at spille i en af de store ligaer, til lidt færre penge, end at spille i Frankrig. Men spændende ser det da ud, i PSG. Skiftet skulle koste PSG omkring 320 mio kr.
Indkøb:
Momo Sissoko - 7.000.000 €
Jérémy Menez - 8.000.000 €
Blaise Matuidi - 10.000.000 €
Kévin Gameiro - 11.000.000 €
Salvatore Sirigu - 3.500.000 €
Lorensen
30-07-2011, 13:34
Har jeg misset en eller andens rigmands indtog i PSG eller hvad fanden sker der?
Glory Man United
30-07-2011, 13:37
Det forstår jeg ikke meget af, da det i min verden må være meget sjovere at spille i en af de store ligaer, til lidt færre penge, end at spille i Frankrig.
Hvis han har en kone, så har hun nok noget at skulle have sagt. "Fru Patore, hvor vil du helst bo? Manchester, Liverpool, Bremen eller Paris?"...
EDIT: og det var så bare eksempler :)
DavidMadsen
30-07-2011, 13:44
Har jeg misset en eller andens rigmands indtog i PSG eller hvad fanden sker der?
Jep. 31. maj købte Qatar Investment 70% af aktierne i PSG.
Christensen
30-07-2011, 13:47
Ja. Mener en gruppe fra Qatar har købt klubben.
EDIT: Too slow...
Kasper United
30-07-2011, 15:46
Fatter heller ikke Pastores tilsyneladende skifte til PSG. Ifølge rygterne har der jo både været bud fra Premier League - deriblandt Chelsea og mon ikke også, der har været andre klubber, som har været interesset, der samtidig var mere attraktive klubber end PSG rent sportsligt?
Men et skifte til PSG beviser blot endnu en gang, hvor pengegriske de nuværende talenter også er, selvom de ingenting har vundet. Men det er nok også det højeste bud PSG har modtaget.
United DK
30-07-2011, 15:56
Fatter heller ikke Pastores tilsyneladende skifte til PSG. Ifølge rygterne har der jo både været bud fra Premier League - deriblandt Chelsea og mon ikke også, der har været andre klubber, som har været interesset, der samtidig var mere attraktive klubber end PSG rent sportsligt?
Men et skifte til PSG beviser blot endnu en gang, hvor pengegriske de nuværende talenter også er, selvom de ingenting har vundet. Men det er nok også det højeste bud PSG har modtaget.
Han er kun 22, så om han lige skal spille 1-2 år i PSG, gør nok ikke det store. Ronaldinho tog jo ikke skade af det.
Glory Man United
30-07-2011, 16:06
Ronaldinho tog jo ikke skade af det.
Har han da altid haft grimme tænder?
United DK
30-07-2011, 16:13
Har han da altid haft grimme tænder?
De bedste fodboldspillere er sjældent de kønneste.
Rooney, Robben, Messi, (brasser) Ronaldo, Rivaldo, Dowie m.fl.
Kodeordet er rygter. Der har måske aldrig været et bud fra Chelsea, måske står PSG virkelig som det bedste alternativ for ham. Det skulle i hvert fald ikke undre mig, hvis det er tilfældet.
Jeg tror ikke særlig mange topklubber gider forhandle med Zamparini, som lækker hver en detalje til pressen.
Elrantiri
30-07-2011, 18:56
De bedste fodboldspillere er sjældent de kønneste.
Rooney, Robben, Messi, (brasser) Ronaldo, Rivaldo, Dowie m.fl.
De fleste mennesker er sjældent de kønneste :p
Bud Spencer
01-08-2011, 11:08
Vucinic tager til ligarivalerne, Juventus.
Han var ellers rygtet hertil, og Napoli bl.a.
MOHoegsted
01-08-2011, 12:20
Tror nu aldrig Chelsea, City m.m. har været så vanvittig interesseret, PSG har nok virkelig vist interesse, og vist ham hvordan Pastore kan lave penge.
Martinsen
01-08-2011, 15:21
Joey Barton vil komme med en udmeldelse om hans fremtid her kl. 17. Der spekuleres i at han får lov at forlade Newcastle på en fri transfer et år før kontraktudløb.
schousboe9
01-08-2011, 15:39
Joey Barton vil komme med en udmeldelse om hans fremtid her kl. 17. Der spekuleres i at han får lov at forlade Newcastle på en fri transfer et år før kontraktudløb.
Uuh, cliff hanger! :D
Martinsen
01-08-2011, 15:41
Uuh, cliff hanger! :D
Ja ikke?
Nu har Newcastle bekræftet at han er på transferlisten og kan hentes ganske gratis.
Så ånd bare lettet op igen;)
schousboe9
01-08-2011, 15:44
Ja ikke?
Nu har Newcastle bekræftet at han er på transferlisten og kan hentes ganske gratis.
Så ånd bare lettet op igen;)
Puuuha... Jamen altså, spændingen var ulidelig! :titte:
tjarligdrengen
02-08-2011, 11:22
Stekelenburg til Roma for små 50 mio. Det er en god handel italienerne har lavet der!
Vucinic tager til ligarivalerne, Juventus.
Han var ellers rygtet hertil, og Napoli bl.a.
God damn, de fyrer penge af i Juve for tiden. Hvad er han solgt for?
Stekelenburg til Roma for små 50 mio. Det er en god handel italienerne har lavet der!
Fantastisk billigt, når man tænker på at han var rygtet til Arsenal for €12m. Han er en fantastisk målmand, og vil klart få Roma op på niveau forsvarsmæssigt som Juventus og Inter Milan.
Åh, bare han nu ikke havner i United. Jeg kan virkelig ikke se hvad vi skal bruge ham til.
Iøvrigt er det utrolig billigt for Stekelenburg. Super signing af Roma.
På en eller anden måde kunne jeg godt tænke mig Barton på en fri transfer. Synes vi mangler en type med noget vildskab inde centralt. Og her tænker jeg ikke på nogle af de hjernedøde svinestreger han kommer med. Men han er jo en meget stabil fodboldspiller, også er han nok heller ikke så dyr i løn. kunne være en fin erstatning for Gibson.
På en eller anden måde kunne jeg godt tænke mig Barton på en fri transfer. Synes vi mangler en type med noget vildskab inde centralt. Og her tænker jeg ikke på nogle af de hjernedøde svinestreger han kommer med. Men han er jo en meget stabil fodboldspiller, også er han nok heller ikke så dyr i løn. kunne være en fin erstatning for Gibson.
Grunden til at vi skal skille os af med Gibson er at vi skal have noget spilletid i Morrison i mine øjne. Jeg kan derfor ikke se hvorfor vi skulle købe en ny blokering af den spilletid til ham.
Vi kommer ikke til at dominere kampe med Barton i mine øjne. Hvis vi så ikke får Sneijder, så hellere give ekstra spilletid til Anderson og Cleverley så de endelig kan blive fuldt udviklet, istedet for at skulle bruge en mængde kampe på at gøre en middelmådig Barton tilfreds med mængden af spilletid.
MOHoegsted
02-08-2011, 14:19
Grunden til at vi skal skille os af med Gibson er at vi skal have noget spilletid i Morrison i mine øjne. Jeg kan derfor ikke se hvorfor vi skulle købe en ny blokering af den spilletid til ham.
Vi kommer ikke til at dominere kampe med Barton i mine øjne. Hvis vi så ikke får Sneijder, så hellere give ekstra spilletid til Anderson og Cleverley så de endelig kan blive fuldt udviklet, istedet for at skulle bruge en mængde kampe på at gøre en middelmådig Barton tilfreds med mængden af spilletid.
Hmm.. Underligt, min opfattelse af vi skal skille os af med Gibson er fordi han ikke har niveauet til United.
Hvis han virkelig er det største talent i England skal han også kunne slå igennem med så tynd en midtbane vi har lige nu, med eller uden Gibson eller Barton.
Kan dog godt se problemet med Sneijder. Dog er han oppe i en god alder, rotation er nøglen for Fergie.
Hmm.. Underligt, min opfattelse af vi skal skille os af med Gibson er fordi han ikke har niveauet til United.
Hvis han virkelig er det største talent i England skal han også kunne slå igennem med så tynd en midtbane vi har lige nu, med eller uden Gibson eller Barton.
Kan dog godt se problemet med Sneijder. Dog er han oppe i en god alder, rotation er nøglen for Fergie.
Det er også min opfattelse. Min opfattelse er så på samme tid at Gibson og Joey Bartons niveau ikke er langt fra hinanden. Jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig har set det store i ham. Jeg synes endda det er tæt på at han ikke er god nok som breddespiller for United.
Edit: Min kommentar var ikke en kommentar til at han ikke ville kunne slå igennem i tilfælde af endnu en backup på midtbanen i form af gibbo/barton, men at han vil udvikle sig meget mere med mere spilletid i benene. Jeg synes især at det er her det er gået galt i Andersons udvikling, som selv i sine gode perioder, ikke er blevet udviklet fuldkomment pga rotation og spilletid til de mere middelmådige spillere. Jeg håber ikke Morrison bliver sådan en halvudviklet spiller, som det tager 3-5 år at udvikle fordi middelmådige spillere skal have spilletid i benene.
MOHoegsted
02-08-2011, 17:37
Det er også min opfattelse. Min opfattelse er så på samme tid at Gibson og Joey Bartons niveau ikke er langt fra hinanden. Jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig har set det store i ham. Jeg synes endda det er tæt på at han ikke er god nok som breddespiller for United.
Edit: Min kommentar var ikke en kommentar til at han ikke ville kunne slå igennem i tilfælde af endnu en backup på midtbanen i form af gibbo/barton, men at han vil udvikle sig meget mere med mere spilletid i benene. Jeg synes især at det er her det er gået galt i Andersons udvikling, som selv i sine gode perioder, ikke er blevet udviklet fuldkomment pga rotation og spilletid til de mere middelmådige spillere. Jeg håber ikke Morrison bliver sådan en halvudviklet spiller, som det tager 3-5 år at udvikle fordi middelmådige spillere skal have spilletid i benene.
Arh.. Så forstår jeg det bedre.
Det jeg helt enig i, og hvis han nu er så stort et talent kræver det virkelig også han får de nødvendige kampe. Det skal ikke være kampe i bare ny og næ og i Carling Cuppen, måske til at starte med, hvis vi skal udnytte hans talent skal han have række kampe, måske ikke som fast mand.
http://www.bold.dk/nyt/Lukaku-taet-paa-Chelsea
Håber du er okay NtotheT
Hvis nogen herinde er NtoTheT's ven irl, ville jeg nok også lige tjekke op på ham og tjekke om diverse depressive symptomer og tanker er ved at sætte ind.
Spændende at se om Drogba så ryger andre steder hen.
Så har PSG officielt bekræftet købet af Pastore
http://www.bold.dk/nyt/Paris-SG-bekraefter-Pastore-koeb
Så har PSG officielt bekræftet købet af Pastore
http://www.bold.dk/nyt/Paris-SG-bekraefter-Pastore-koeb
310 mio kr er godt nok en ordentlig slat penge. Så fantastisk har han heller ikke været de gange jeg har set ham. Men spændende hvad han kan drive det til i PSG.
Ikke overraskende er det at han netop skifter til en klub som er blevet stenrig på det seneste, vha. Qatar Sports Investments..
Det kan umuligt være Champions League or trofæer han er kommet til PSG for.
http://www.bold.dk/nyt/Lukaku-taet-paa-Chelsea
Håber du er okay NtotheT
http://www.bold.dk/nyt/Anderlecht-og-Chelsea-er-enige
Det gør kun ondt værre.
Arsenal skulle eftersigende være tæt på Alex Oxlade-Chamberlain, for et beløb i omegnen af 100 millioner kr. 60 millioner nu, og resten præstations afhængigt.
Jeg havde håbet på at vi havde signet ham. Jeg var utroligt imponeret af ham i Carling cup kampen mod United (eller var det FA cuppen??), og så er han engelsk!
http://onside.dk/nyheder/premier-league/avis-arsenal-henter-17-arig-for-100-mio
Svanen94
07-08-2011, 13:04
Arsenal skulle eftersigende være tæt på Alex Oxlade-Chamberlain, for et beløb i omegnen af 100 millioner kr. 60 millioner nu, og resten præstations afhængigt.
Jeg havde håbet på at vi havde signet ham. Jeg var utroligt imponeret af ham i Carling cup kampen mod United (eller var det FA cuppen??), og så er han engelsk!
http://onside.dk/nyheder/premier-league/avis-arsenal-henter-17-arig-for-100-mio
Jeg skal indrømme at mit kendskab til ham ikke er så stort, men af det få jeg har set med ham, har jeg ikke just været imponeret. Jeg har dog også kun set den ene kamp mod United og så klip på Youtube og, hvad man ellers kan gøre af åndssvage ting for at få lov til at kommentere en spiller man ikke har noget kendskab til. Men af de klip jeg så på Youtube var det egentlig kun hans hurtighed. Jeg synes hans mål var heldige og ikke noget specielt ved ham. Men lad endelig Arsenal bruge 100 millioner på ham. Jeg tror ikke han bliver noget særpræget. Jeg var mere imponeret over Walcott dengang end jeg er over Chamberlain nu.
Xavi - Cesc tæt på (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera-division/xavi-fabregas-skifte-taettere-paa)
Nu skal Xavi fandme snart til at holde sin kæft.. Det er så klamt når klubber/spillere ikke vil acceptere reglerne...
Xavi - Cesc tæt på (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera-division/xavi-fabregas-skifte-taettere-paa)
Nu skal Xavi fandme snart til at holde sin kæft.. Det er så klamt når klubber/spillere ikke vil acceptere reglerne...
Ja, lad os håbe at Fabregas kommer til Barca og spiller over evne og sender Xavi ud på bænken, hvor han kan sidde med splinter i røven og ærgre sig over at han ikke bare kunne holde sin kæft..
Måske ikke så realistisk, men Xavi er bare så uendelig belastende.
Kasper United
08-08-2011, 21:33
http://www.skysports.com/story/0,19528,12875_7088722,00.html
Så røg Chamberlain til Arsenal for £15 mio.
MOHoegsted
08-08-2011, 21:38
http://www.skysports.com/story/0,19528,12875_7088722,00.html
Så røg Chamberlain til Arsenal for £15 mio.
Hvor er det fedt de betaler så stor en sum for ham, i stedet for at købe kvalitet direkte ind på førsteholdet!
De vælger at betale mindre for Gervinho end Chamberlain, hvor komisk.
Måske Wenger bare skulle bruge de penge på sit forsvar i stedet?
Don Kafai
09-08-2011, 22:48
Rygter fra Twatter, sakset fra RedCafe:
#Etoo agent Claudio Vigorelli: "We have nearly reached an agreement with #Anzhi." #Inter
Eftersigende skulle han modtage ca 70 mio pund på en 4-årig kontrakt!
Jeg klandrer Eto'o absolut ingenting for at ville bo fire år i Uzbekistan, og så komme hjem med en halv mia kr. Det er vanvittigt!
(Hvis altså rygterne passer...)
MOHoegsted
09-08-2011, 22:52
Jeg klandrer Eto'o absolut ingenting for at ville bo fire år i Uzbekistan, og så komme hjem med en halv mia kr. Det er vanvittigt!
Shit... Tror ikke deres hold vinder noget næste år, hvis de først sælger Eto'o og så Sneijder, men et køb af Tevez lyder godt nok også vildt.
Desuden ser jeg Coutinho som rigtig talentfuld, blev brugt meget i starten af sidste sæson, og gjorde det fremragende. Han bør få mere spilletid end han fik i slutfasen.
United DK
10-08-2011, 05:31
Nej, 500 mio. oveni de 500 mio. han har tjent i forvejen, det bliver han da nødt til at gøre, sæt nu han ikke havde til sit otium. Det er lidt sølle med de her gamle stjerner, det slutter karrieren af sådanne steder, men det må de jo selv om.
schousboe9
10-08-2011, 07:19
Nej, 500 mio. oveni de 500 mio. han har tjent i forvejen, det bliver han da nødt til at gøre, sæt nu han ikke havde til sit otium. Det er lidt sølle med de her gamle stjerner, det slutter karrieren af sådanne steder, men det må de jo selv om.
Hvorfor er det sølle? Man må vel gå ud fra, at de indtil videre har sat ambitionerne før penge, men når fødselsattesten siger 30+, så er der nok ikke så mange af de helt store, der finder dig skide interessant mere. Selvfølgelig siger man da ja til sådan en sidste big ass payday. De summer der er jo åndssvage!
Hvorfor er det sølle? Man må vel gå ud fra, at de indtil videre har sat ambitionerne før penge, men når fødselsattesten siger 30+, så er der nok ikke så mange af de helt store, der finder dig skide interessant mere. Selvfølgelig siger man da ja til sådan en sidste big ass payday. De summer der er jo åndssvage!
Som regel er det kun de engelske hold der værdsætter deres ældre spillere. Man ser ikke mange spillere over 32år i Barcelona og Real Madrid. AC & Inter Milan plejede ellers at værdsætte erfarne spillere, men den trend er vist efterhånden også forsvundet. Samme med Juventus.
DavidMadsen
10-08-2011, 10:33
Til alles information, så spiller Anzhi i Rusland (ikke Uzbekistan), og de har bl.a. aldrende Roberto Carlos og tidl. Chelsea-spiller Yuri Zhirkov i stalden. Derudover har de også afgivet bud på Neymar tidligere.
Som regel er det kun de engelske hold der værdsætter deres ældre spillere. Man ser ikke mange spillere over 32år i Barcelona og Real Madrid. AC & Inter Milan plejede ellers at værdsætte erfarne spillere, men den trend er vist efterhånden også forsvundet. Samme med Juventus.
Zanetti? Milito? Materazzi? Cordoba? Lucio? Walter Samuel? Stankovic? Bortset fra Materazzi har de da en pæn sjat de stadig bruger.
Det vrimler med ældre spillere. Milan har da også haft et nærmest oldnordisk hold inden for de sidste 3-4 år.
Glory Man United
10-08-2011, 11:32
Hvis Inter sælger Etoo, behøver de måske ikke pengene for Sneijder? Eller også betyder det, at de køber Tevez, som er næsten dobbelt så dyr. Det vil nok så igen betyde, at de for alvor behøver penge for Sneijder...
Det kunne være vildt nok. Det virker i det hele taget som om de har et aldrende hold, som godt kunne bruge nyt blod, så et salg af Sneijder burde være på tale alligevel hvis de er i pengenød.
United DK
10-08-2011, 14:21
Jeg synes der er mere værdighed i, at trappe ned ved at spille i en mindre klub, for en mindre løn, end at tage til et land med en Serie 2-liga, bare for at score lidt flere penge, til en i forvejen kæmpe tank. En ting er, at en klub af Inters kaliber ikke kan bruge Eto'o mere, men jeg tror samtlige klubber, der ligger fra 6-10 i deres liga, rundt omkring i Europa, stadig kunne bruge ham, eksempelvis Spurs.
Jeg synes der er mere værdighed i, at trappe ned ved at spille i en mindre klub, for en mindre løn, end at tage til et land med en Serie 2-liga, bare for at score lidt flere penge, til en i forvejen kæmpe tank. En ting er, at en klub af Inters kaliber ikke kan bruge Eto'o mere, men jeg tror samtlige klubber, der ligger fra 6-10 i deres liga, rundt omkring i Europa, stadig kunne bruge ham, eksempelvis Spurs.
Men hvis Inter, som du siger, ikke kan bruge Eto'o mere, har de vel også interesse i at få så meget ind for ham som muligt. Specielt når de skal sælge, for at få penge til Tevez. Så fra deres synspunkt forstår jeg godt de hellere vil sælge til Anzhi, der vil byde 200+, fremfor Spurs der nok ikke vil give nær så meget for ham.
MOHoegsted
10-08-2011, 14:28
Til alles information, så spiller Anzhi i Rusland (ikke Uzbekistan), og de har bl.a. aldrende Roberto Carlos og tidl. Chelsea-spiller Yuri Zhirkov i stalden. Derudover har de også afgivet bud på Neymar tidligere.
Ja de har også angiveligt afgivet et bud på Javier Pastore, men han endte som bekendt i PSG.
Helt enig.
Men jeg kan stadig godt se pointen i de gør det, at få en så høj hyre som de egentlig ikke er værd, eller vil få i eksempelvis United.
Men for satan da Spurs kunne få et vildt hold med Eto'o på toppen, så mangler de vel bare defensiven og måske målmanden og så er de der.
United DK
10-08-2011, 14:29
Men hvis Inter, som du siger, ikke kan bruge Eto'o mere, har de vel også interesse i at få så meget ind for ham som muligt. Specielt når de skal sælge, for at få penge til Tevez. Så fra deres synspunkt forstår jeg godt de hellere vil sælge til Anzhi, der vil byde 200+, fremfor Spurs der nok ikke vil give nær så meget for ham.
Jo, men Eto'o kunne jo sagtens modsætte sig det, da han kunne have lidt større ambitioner, end en klub på niveau med HB Køge.
schousboe9
10-08-2011, 14:30
Mere værdighed? Jaeh, udadtil måske, men for de fleste fodboldsspillere handler det vel om trofæer eller penge, og den slags penge for han jo heller ikke i Tottenham, så hvorfor "spilde" sine sidste år der?
Jeg kan godt følge dig, men bebrejder på ingen måde Eto'o at skifte dertil på nuværende tidspunkt. Og hvem ved, om et år har vi nok de her Anzhi i Champions League, mens Tottenham spiller Europa League og hvad er der så mest værdighed i for Eto'o?
At jeg så brækker mig over klubber som Anzhi er noget andet...
Nu er det jo altså et eller andet u-land, han skal til. Rusland har to direkte pladser i Champions League og har tradition for at have flere navnkundige profiler i ligaen. Han har et tilbud fra landets rigeste klub, som viser ambitioner på størrelse med Manchester Citys.
Selvfølgelig spiller pengene her nok en stor rolle, men når man får muligheden for at være med i et projekt som det, hvorfor så trappe ned i Lazio eller Tottenham, som sjældent når noget som helst.
United DK
10-08-2011, 14:41
Mere værdighed? Jaeh, udadtil måske, men for de fleste fodboldsspillere handler det vel om trofæer eller penge, og den slags penge for han jo heller ikke i Tottenham, så hvorfor "spilde" sine sidste år der?
Jeg kan godt følge dig, men bebrejder på ingen måde Eto'o at skifte dertil på nuværende tidspunkt. Og hvem ved, om et år har vi nok de her Anzhi i Champions League, mens Tottenham spiller Europa League og hvad er der så mest værdighed i for Eto'o?
Så er CL vel heller ikke større, specielt ikke for en mand der har vundet turneringen tre gange. Hos Spurs kunne han få lov til, at prøve sig af i verdens bedste liga, og spille på nogen af de største og mest legendariske stadions i verden, foran 5-10 gange så mange tilskuere, som han kommer til i Rusland.
Man kan da som sådan ikke bebrejde folk, at de vælger pengene i mange tilfælde, men nogengange virker det som sagt bare sølle, fordi det er så tydeligt, at de presser en citron, der stort set ingen saft er i. Jeg ved ikke hvordan det er, at være god for et tre-cifret millionbeløb, umiddelbart skulle man synes, at man så ikke gik så meget op i, at man tjente kassen, men det virker tit som om, at jo flere penge du har, jo flere vil du tjene, altså mere vil have mere, hvilket jeg som fattigrøv ikke kan sætte mig ind i. Det er ligesom de der Google/Facebook-opfindere, der sælger lortet for flere milliader dollars, og alligevel fortsætter aktivt med noget andet, i stedet for bare at drive den af, som jeg selv ville gøre. :D
United DK
10-08-2011, 14:42
Nu er det jo altså et eller andet u-land, han skal til. Rusland har to direkte pladser i Champions League og har tradition for at have flere navnkundige profiler i ligaen. Han har et tilbud fra landets rigeste klub, som viser ambitioner på størrelse med Manchester Citys.
Af en eller anden grund fik jeg forvekslet Rusland med Uzbekistan, men bevares, Rusland er da lidt mere indenfor fodbold end Uzbekistan, men det burde stadig ikke være et sted for en spiller af Eto'os kaliber.
Jeg havde også valgt pengene. Mon ikke man kan sikre sig et par generationer efter sig. Ville da være rart, at nogenlunde sikre børn, børnebørn, og oldebørn.
MOHoegsted
10-08-2011, 16:08
Jeg havde også valgt pengene. Mon ikke man kan sikre sig et par generationer efter sig. Ville da være rart, at nogenlunde sikre børn, børnebørn, og oldebørn.
Ja det kan man jo sige, nu er Cameroon jo heller ikke verdens rigeste land.
Ulrik Vida Vinther
10-08-2011, 16:24
Jeg er lidt med United DK i den slags sager, jeg foragter fodboldspillernes mer-vil-ha-mer-tendenser.
Men hvis jeg skal prøve at retfærdiggøre Eto'os valg, tænker jeg på hans bagland. Indtil han kom til Real som 15-16 årig boede han i sit hjemland Cameroun, hvor han formentlig knap havde til dagen og vejen. Hans liv er i sandhed et moderne eventyr, men hans kultur og opvækst må formodes at ligge langt fra standarder vi nogensinde vil kunne forholde os til.
Forhåbentlig donerer han sine penge til folk der har mere brug for dem..
http://www.bold.dk/nyt/Atletico-gafler-Galatasaray-stjerne
Turan skifter til Atletico
Kunne ikke lige finde en passende tråd, så jeg skriver det bare her: Har lige set, at United har fået en dansk talentspejder tilknyttet, der tidligere arbejdede for HSV.
http://www.bold.dk/nyt/Dansker-skal-spejde-for-Manchester-United
Kunne ikke lige finde en passende tråd, så jeg skriver det bare her: Har lige set, at United har fået en dansk talentspejder tilknyttet, der tidligere arbejdede for HSV.
http://www.bold.dk/nyt/Dansker-skal-spejde-for-Manchester-United
Den er allerede her:
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=2407&page=18
Og åbenbart en gammel nyhed :)
Martinsen
11-08-2011, 11:02
Breaking news: Sky sources understand Arsenal are in preliminary talks with Birmingham over defender Scott Dann. Stay with us for more on this story...
Breaking News: Sky Sports sources understand that Liverpool have agreed a fee with Newcastle for Jose Enrique.
Hvis disse handler går igennem synes jeg egentlig det er fornuftig købt af både Arsenal og Liverpool(desværre). Begge vil formentlig gå direkte ind i startopstillingen.
edit: Liverpool har nu bekræftet at man er nået til enighed med Newcastle
http://www.liverpoolfc.tv/news/latest-news/reds-agree-enrique-deal
PatriceEvra3
11-08-2011, 17:11
Nari og Fabregas ligner fortid i PL senest på mandag. Havde kun regnet med at én af dem ville smutte.
av av Arsenal...
Nari og Fabregas ligner fortid i PL senest på mandag. Havde kun regnet med at én af dem ville smutte.
av av Arsenal...
Fortid i PL? Smutter Nasri ikke til City?
PatriceEvra3
11-08-2011, 17:27
Fortid i PL? Smutter Nasri ikke til City?
Jo selvfølgelig. Det var vist en tanketorsk.
Uden Nasri og Fabregas, så tror jeg sgu Arsenal kollapser fuldstændig.
Deres forsvar er i forvejen miserabelt, deres eneste gode angriber er altid skadet og nu mister de deres 2 største stjerner.
Stakkels Wilshere, der er ikke mange andre end ham tilbage til at trække læsset så.
United DK
11-08-2011, 20:48
Jeg ved ikke om man skal grine eller græde.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/spanskfodbold/article1599983.ece
Rimelig klogt køb af Luis Henrique hos Liverpool synes jeg. De styrker deres trup langsomt med spillere de på forhånd ved kan klare mosten i PL. Det må være den helt store forskel fra andre års fejlkøb.
Jeg ved ikke om man skal grine eller græde.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/spanskfodbold/article1599983.ece
Tror du kan nøjes med at ryste på hovedet.. Det der lugter så meget væk af blot at være et fabrikeret rygte! Real Madrid ville aldrig stable sådan et bud på benene på nuværende tidspunkt.. Hvis det endelig blev relevant ville det være det første de gjorde i et transfrervindue, så han kunne blive spillet ind og de kunne prale resten af sommeren af hvor stor en klub de var..
Liverpool er nok større favoriter end Manchester City denne sæson!
United DK
11-08-2011, 21:20
Rimelig klogt køb af Luis Henrique hos Liverpool synes jeg. De styrker deres trup langsomt med spillere de på forhånd ved kan klare mosten i PL. Det må være den helt store forskel fra andre års fejlkøb.
Luis Henrique? Mener du ikke Jose Enrique? ;)
Luis Henrique? Mener du ikke Jose Enrique? ;)
Pis. Her gik jeg og troede de havde købt 90erstjernen Luis Enrique fra Barca. :(
Nevertheless så var Jose Enrique en af de bedste hos Newcastle.
Uden Nasri og Fabregas, så tror jeg sgu Arsenal kollapser fuldstændig.
Deres forsvar er i forvejen miserabelt, deres eneste gode angriber er altid skadet og nu mister de deres 2 største stjerner.
Stakkels Wilshere, der er ikke mange andre end ham tilbage til at trække læsset så.
Van Persie, Gervinho, Bendtner :D , regner med de køber Mata, Vermaelen som må være deres svar på Hargreaves :D Ramsey kunne godt få et nyt gennembrud efter hans skade, Arshavin hvis ellers de kan få ham i gang igen, jeg synes Arsenal har et okay hold, og regner med de tager 5 pladsen i ligaen, hvilket er lidt ringere end tidligere, men jeg vil sige de til hver en tid kunne træde ind i den spanske liga og snuppe en 3. plads med det hold de har, og tror det bliver en tæt kamp med liverpool om 4 pladsen.
Tror desuden Tevez ryger til Inter
Eto'o til Anzhi
Nasri til City
Cesc til Barca (burde sælge til real pga. pinlig opførsel fra Barca og alle deres ulækre spillere som skal komme med klamme kommentarer om hvor meget folk lider i alle andre klubber!!! stemmer stadig for den korrupte klub bør lukkes fra fifas side og alle der har været trænere spillere og i ledelsen af den klub skal have karantæne!)
Mata til Arsenal
Berba til PSG
Sneijder til United
Jadson til Arsenal
alle i dette vindue
Neymar til Real (efter klub-VM)
http://i8.photobucket.com/albums/a42/Eggmonsterthing/GIFS/mrtlol.gif
http://bunkstrutts.files.wordpress.com/2010/03/mr-t-mohawk_totalleh.gif
Rygterne sender van Persie væk fra Arsenal skulle Nasri, Cesc og Arshavin alle skride.
Han må gerne komme til United imo =)
schousboe9
12-08-2011, 12:11
Rygterne sender van Persie væk fra Arsenal skulle Nasri, Cesc og Arshavin alle skride.
Hvorfor det? Vi kunne jo ikke bruge Saha.
Hvorfor det? Vi kunne jo ikke bruge Saha.
Jordens ringeste sammenligning.
In other news: Roy Hodgson & 'The Baggies' har tilbudt Owen Hargreaves en kontrakt som fodboldspiller.
MOHoegsted
12-08-2011, 13:37
Hvorfor? Har vi ikke nok angribere, hvad skal vi med ham når han konstant er skadet?
Det vil skade Welbecks udvikling at han kom til klubben.
MOHoegsted
12-08-2011, 14:37
Valdés: Spørgsmål om timer (http://fcbarcelona.dk/component/content/article/1-forside/2744-valdes-qdet-er-et-sporgsmal-om-timerq.html)
Kan han da ikke bare holde kæft og lade ledelsen klare sig af disse ting..
schousboe9
12-08-2011, 14:39
Jordens ringeste sammenligning.
Arh, det må næsten være: hvad er højest? Et tordenskrald eller Rundetårn?
Van Persie og Saha er trods alt begge meget skadet, så den er ikke helt ved siden af.
Glory Man United
12-08-2011, 14:40
Fabregas og Nasri meldes nok solgt senere idag. Og det samme gør Eboué også (Galatasaray). Gervinho skulle efter sigende have overtaget hans nr
Kasper United
12-08-2011, 16:12
Valdés: Spørgsmål om timer (http://fcbarcelona.dk/component/content/article/1-forside/2744-valdes-qdet-er-et-sporgsmal-om-timerq.html)
Kan han da ikke bare holde kæft og lade ledelsen klare sig af disse ting..
Haha - synes det er så fedt, at Barca-spillerne hele tiden kommentere det.
Det næste bliver, at Xavi, Busquets, Puyol, Pedro og hvad de ellers hedder begynder at tælle ned i minutter til, at han kommer til Barca. Det vil så være helt suverænt, hvis Fabregas så ikke en gang skifter til dem :trophy:
United Rockass
12-08-2011, 20:13
Vidste ikke lige helt om den hørte til under Dagens Wenger eller her men here goes:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NcwDPy6evmU#at=0
:lolol:
Glory Man United
13-08-2011, 06:32
Eeeeeeeeeeeeeelsker bare The Sun:
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/3749831/Arsenal-tell-Man-City-Carlos-Tevez-for-Samir-Nasri.html
Eeeeeeeeeeeeeelsker bare The Sun:
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/3749831/Arsenal-tell-Man-City-Carlos-Tevez-for-Samir-Nasri.html
Riiiiiight. Det lyder som en røver.
Wenger ville aldrig kunne håndtere det tågehorn og i øvrigt kræver han vel også en fuldstændig grotesk ugeløn.
Defour, som har været rygtet til United mange gange, er skiftet til Porto... for 6 mio €
Svanen94
14-08-2011, 15:38
Defour, som har været rygtet til United mange gange, er skiftet til Porto... for 6 mio €
Spændende. Mit kendskab til ham er ikke så stort, men jeg har hele tiden haft en idé om, at PL var for hurtigt til ham.
Selvom mange nok vil mene at det er en okay stor sum penge Arsenal har fået for Fabregas (30-35 mio pund) så synes jeg alligevel det er relativt billigt sluppet for en 24 årig der på en god sæson laver 23 mål og 19 assists. Han er vel for Arsenal hvad Wayne Rooney eller Ronaldo har været for os, og de to spillere burde koste langt mere.
Kigger man samtidig på 30-35 mio for den ældre Sneijder, så er det en endnu bedre handel for Barca.
Selvom mange nok vil mene at det er en okay stor sum penge Arsenal har fået for Fabregas (30-35 mio pund) så synes jeg alligevel det er relativt billigt sluppet for en 24 årig der på en god sæson laver 23 mål og 19 assists. Han er vel for Arsenal hvad Wayne Rooney eller Ronaldo har været for os, og de to spillere burde koste langt mere.
Kigger man samtidig på 30-35 mio for den ældre Sneijder, så er det en endnu bedre handel for Barca.
Det er mange penge for Barca som for det første ikke har pengene og for det andet slet ikke har brug for Fabregas.
Men ja, det er næsten for lidt for Arsenal. Fabregas er deres talisman og omdrejningspunktet på hele holdet, og det bliver svært for dem at finde en ordentlig afløser.
Nu skal man jo også huske, at Fabregas er blevet utrolig slidt det sidste års tid...
Nu skal man jo også huske, at Fabregas er blevet utrolig slidt det sidste års tid...
Ja mentalt. Det har sikkert været hårdt at være slave til en fed hyre i Arsenal. Har været en del skadet, men han er nu ikke fodboldinvalid. Han har nok mest af alt brug for en mindre pause oven på slutrunder, etc hvor han ikke har fået meget hvile.
Xavi er efterhånden 31 år, så han skal formentlig ikke sidde på bænken alt for længe.
Jeg synes Cesc er en cunt, men jeg må alligevel give ham at det er cool nok gjort hvis han eftersigende selv har betalt de sidste 40-50 mio til Arsenal for at skiftet har kunne gå igennem.
Haha - synes det er så fedt, at Barca-spillerne hele tiden kommentere det.
Det næste bliver, at Xavi, Busquets, Puyol, Pedro og hvad de ellers hedder begynder at tælle ned i minutter til, at han kommer til Barca. Det vil så være helt suverænt, hvis Fabregas så ikke en gang skifter til dem :trophy:
Eller at han så bare failer BIG time i Barcelona! Nej, hvor kunne man fryde sig. Knægten failer big time, og får sikkert ikke engang den plads han skal have, eller han fik i Arsenal med Thiago og Sanchez foran ham i køen.
Synes egentlig heller ikke Fabregas gjorde det synderlig godt de sidste to år i Arsenal.
Aah, 2 år! :)
Synes egentlig heller ikke Fabregas gjorde det synderlig godt de sidste to år i Arsenal.
Han var relativ middel sidste år, men du må have glemt forrige sæson for der var han klasse.
41 kampe, 23 mål, 19 assists (http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/38886/francesc-f%C3%A1bregas?cc=5739)
Gad vide om alle Barca spillerne skal have en fællessnaver med Fabregas ved pressemødet. Samtlige Barcaspillere har jo nærmest haft en romance i medierne når snakken er gået på Fabregas.
MattBusby
15-08-2011, 12:56
Gad vide om alle Barca spillerne skal have en fællessnaver med Fabregas ved pressemødet. Samtlige Barcaspillere har jo nærmest haft en romance i medierne når snakken er gået på Fabregas.
Der er 2 ting der irriterer mig ved denne transfer:
1. Barca har handlet uden nogen form for respekt for Arsenal. Deres spillere har snakket om at Fabregas hører til i Barca, at han er ulykkelig i London, hevet en Barcatrøje over hovedet på ham til en VM sejrsfest osv. osv. De burde blive straffet for at jagte en spiller der har kontrakt med en anden klub så åbenlyst.
2. Cesc er en tøsedreng. Han har på INTET tidspunkt udtalt officielt: "Jeg vil gerne forlade Arsenal og rykke til Barca". Sandsynligvis fordi han var bange for at skiftet faldt til jorden, og at han derefter skulle se Arsenals fans i øjnene. Men for mig at se har han spillet på 2 heste, samtidig med han har prøvet at spille ofret. Usmageligt!
Velkommen til.
Tja, han har på ingen måde gjort særlig meget for at tone spekulationerne ned. Hvis han altid gerne har villet tilbage til Barcelona kan jeg godt på en måde forstå det, men det kunne være gjort pænere end fx trøje-episoden og det virker som om han nu har fundet et ligeværdigt selskab med tossehoveder ala Pique i Barca.
Jeg ved ikke om det er en eller anden spansk ting at alle skal i medierne og erklære deres kærlighed til Fabregas eller andre transfertargets. De er ihvertfald mere åbenmundede og åbne omkring transfers i Spanien i det hele taget. Man kan om visse La Liga klubber, få næsten alt at vide om hvor langt i processen de er med signings, detaljer, etc.
Omvendt må man også sige at adskillige United folk har været ude og snakke om Sneijder, så vi er er vel egentlig ikke bedre som sådan - omfanget af Barcaspillernes udtalelser er bare helt vildt stort og det er de nuværende spillere, som er så åbenmundede. Her kan jeg kun komme i tanke om Macheda der har været lidt for urutineret/åbenmundet hos os.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.