Se fuld version : PL: Manchester United - Chelsea
PerRonaldo
23-09-2007, 17:50
Hvad fanden havde du regnet med??? 3 point er 3 point havde været værre vis vi ikke havde scoret
Jeg havde regnet med at med 11 mod 10 at ku lukke kampen!
Hvad fanden havde du regnet med??? 3 point er 3 point havde været værre vis vi ikke havde scoret
Præcis. sejr er sejr. om det så er 5-0 eller 1-0. Vi skal bare ha de point. vi ved jo vi har klassen, behøver ikke demonstrere det hver gang
nej.. to gule kort giver en kamps karantæne.. rødt kort med det samme giver 3 kampe....
Ved jeg godt, det jeg mente var at han ikke må få karantæne hvadenten det 1 eller 3 kampe det burde jag have skrevet fra start af:o
Hvorfor lukker vi Chelsea ind i kampen til sidst :S
Set nu O'Shea ind!! Han scorer to mål i de sidste minutter!
Liverpool_sucks
23-09-2007, 17:51
straffe til united..
saha.. 2-0
Set nu O'Shea ind!! Han scorer to mål i de sidste minutter!
jeg troede han var skadet..
2-0.. lækkert..
Hahahaha!!!!:D:D Straffe!
man.utd25
23-09-2007, 17:52
ja men jeg syntes stadig man skal tænke på at vi spiller med en spiller mere i 60 minutter og de mangler drogba, lampard og carvalho.. om man kan lide de spillere eller ej så har de altså en betydning for holdet og med de fordele vi har og alle klar så bør vi vinde med mere end et mål.. og ja jeg ved godt de har flere gode spillere end dem der er skadet men alligevel..
og det er jo ikke ligefrem fordi vi bare har fedtspillet og lusket et mål ind på deflect, men vi har styret kampen hele tiden..
ja ganske enig , men sådan som chelsea spiller i dag så kunne drogba ikke gøre det store :)
Godt filmet. Igen, elendig dommerpræstation!
Louis Saha... Love that man
PerRonaldo
23-09-2007, 17:53
Ironisk vi lukker kampen på et straffe der aldrig sku have været der.. Men fedt vi score to mål!
YEEES!!!! 1-0 spøgerlset forsvinder!
2-0 Sahahahahaha!!!!!
jeg troede han var skadet..
2-0.. lækkert..
Han er i bænken;)
man.utd25
23-09-2007, 17:54
ja har lige set rossi lige har lavet 2 mål på de sidste 6 min, ham kunne man vel godt have brugt, men kanon saha
ja ganske enig , men sådan som chelsea spiller i dag så kunne drogba ikke gøre det store :)
det har du ret i.. men fuck det.. vi vinder 2-0 og som en lille fact så kan jeg sige at Rossi har scoret 2 gange for villereal i de sidste 10 min og det var IKKE på straffe.. og kampen endte vist 2-0..
Han er i bænken;)
ja det så jeg lige da du skrev at han skulle ind.. men troede bare han var blevet skadet i længere tid..
Syntes sku det er ærgeligt at nani ikke kommer ind om ikke andet så bare for at få chancen for at score..
Så kom 2-0 føringen, er i så tilfreds jer der ikke sys at det er iorden at vinde med 1 mål over Chealsea :confused:
Er kravet nu 3-0 eller ?
sys da bestemt en 1-0 sejer ville være fint, 2-0 self. bedre nu. men en sejr er da en sejr.
Louis Saha... Love that man
Me too :lolol:
Liverpool_sucks
23-09-2007, 17:57
slut.. 2-0.. vi har top score i holdet nu.. SAHA
Tillykke med sejren gutter ! ;)
Vigtig sejr - smukt Saha og smukt at se Tevez igang :devill:
Vi vandt i det mindste, men er jeg den eneste der sidder og tænker "vi vandt 2-0 (pga et straffe vi ikke skulle have haft) over et hold som mangler tre stamspillere og spiller 1 mand i undertal i 60 min. Desuden har der været en masse usikkerhed omkring Chelsea som har gjort de ikke er 100% kampklar. Det er bare ikke godt nok!"?
man.utd25
23-09-2007, 17:59
det var sku dejlig:) det hele begynder at se godt ud igen:)
PerRonaldo
23-09-2007, 17:59
Så kom 2-0 føringen, er i så tilfreds jer der ikke sys at det er iorden at vinde med 1 mål over Chealsea :confused:
Er kravet nu 3-0 eller ?
sys da bestemt en 1-0 sejer ville være fint, 2-0 self. bedre nu. men en sejr er da en sejr.
Jo men faktum er at vi vinder på to dommerfejl, men dejligt med en sejr over Chelski!! Nu skal vi fortsætte vores streak...! :D
man.utd25
23-09-2007, 18:00
Vi vandt i det mindste, men er jeg den eneste der sidder og tænker "vi vandt 2-0 (pga et straffe vi ikke skulle have haft) over et hold som mangler tre stamspillere og spiller 1 mand i undertal i 60 min. Desuden har der været en masse usikkerhed omkring Chelsea som har gjort de ikke er 100% kampklar. Det er bare ikke godt nok!"?
hold da op
Stærkt med en sejr til United! Redder hele weekenden! :)
Og endda 2 mål, mens vi endnu en gang må konstatere at vores forsvar står flot! Yes sir, Chelsea besejret!
Hl-Glory
23-09-2007, 18:01
fantastisk med det 2'er mål!
uden tvivl fortjent, men kampen skulle vindes.
men det gjorde vi så også!
Fantastisk gutter, tillykke!
2-0 over en af verdens dyreste fodboldhold? Det er godt nok til mig, uanset hvad.
Måske ikke straffe til Saha, men Evra blev snydt for et i første halvleg, så det kan vel gå lige op.
Flax_Generous
23-09-2007, 18:02
Straffesparket var korrekt dømt, da der var tydelig og ikke mindst betydelig kontakt, men Saha overspillede klart i situationen. Det er ikke så sympatisk og noget man normalt ser hos Gerrard og Drogba, så jeg håber, at det var en engangsforseelse af Saha.
Men en strålende sejr. Vi dominerede totalt og vandt fortjent. Hvis det var Hahnemann, Taylor, Bywater eller Green på mål og et forsvar og en defensiv midtbane, der ikke bestod af lutter landsholdsspillere, så ville vi have vundet med langt flere mål og så ville ingen overhovedet overveje at kritisere holdet for manglende effektivitet. Der var kvalitet i de fleste afslutninger og der blev skabt mange chancer. Jeg er bestemt tilfreds.
hold da op
Er nok bare sur over Nani ikke kom ind. Så får jeg -12 point for ham i pl manager på dr ;)
Refstrup
23-09-2007, 18:02
2-0 over en af verdens dyreste fodboldhold? Det er godt nok til mig, uanset hvad.
Måske ikke straffe til Saha, men Evra blev snydt for et i første halvleg, så det kan vel gå lige op.
Ja hehe, men Saha var god til at falde da Ben-haim sparkede ham.. Flot skuespil !!:lolol:
man.utd25
23-09-2007, 18:03
ganske enig igen:)
Det kan godt være det er dumt det jeg skriver nu, men gør det alligevel. Er man ikke en smule forkælet, hvis man klager over en 2-0 sejr mod chelsea. Det kan sgu godt være, at det straffe ikke skulle have været der, men alligevel. Hvornår fanden bliver man tilfreds??? Prøv dog at nyd det.
Grønholdt.
23-09-2007, 18:03
Fantastisk med 3 point igen!!! Og det var uden at anstrenge sig synderligt, dejligt!!! :devilll: Og når så Tevez ligefrem laver mål, så er der intet der kan stoppe os!!! ;)
Refstrup
23-09-2007, 18:04
Er nok bare sur over Nani ikke kom ind. Så får jeg -12 point for ham i pl manager på dr ;)
Ja det gør jeg også:( , men det er vigtigere at vi vinder :D
man.utd25
23-09-2007, 18:04
Det kan godt være det er dumt det jeg skriver nu, men gør det alligevel. Er man ikke en smule forkælet, hvis man klager over en 2-0 sejr mod chelsea. Det kan sgu godt være, at det straffe ikke skulle have været der, men alligevel. Hvornår fanden bliver man tilfreds??? Prøv dog at nyd det.
nogen folk regner bare med at vi vinder 5-0 selvom de er 10 mand på banen, men ja det må de om, jeg er ganske tilfreds 2-0 kan jeg godt leve med og alle burde glæde sig over det
Ja det gør jeg også:( , men det er vigtigere at vi vinder :D
Helt sikkert! Og så får de andre jo +5 for hvert mål holdet scorer og når vi ligefrem scorer to så er det jo bare helt fantastisk :D
er enig med dig, jeg er glad for en sejr over Chelsea uanset hvor stor den er eller burde være:skaaal:
Tillykke drenge... Fantastisk !! Og Saha, hold kæft hvor må den mand være glad i øjeblikket!!
PerRonaldo
23-09-2007, 18:06
nogen folk regner bare med at vi vinder 5-0 selvom de er 10 mand på banen, men ja det må de om, jeg er ganske tilfreds 2-0 kan jeg godt leve med og alle burde glæde sig over det
Henvis lige til den der har skrevet at vi skulle vinde 5-0..
Jeg er glad og det er jeg altid for en sejr, men jeg vil stadig holde fast i at vi skulle have lukket den noget før!!
Til gengæld bliver vi snydt for et klart straffespark i første halvleg og Joe Cole burde også have rødt for sin svinestreg på Ronaldo i anden halvleg. Derudover har United altså også 7 skader. Så hvis i dag ikke er godt nok for dig, så tror jeg ikke du skal stille dig de store forhåbninger resten af sæsonen.
man.utd25
23-09-2007, 18:13
Henvis lige til den der har skrevet at vi skulle vinde 5-0..
Jeg er glad og det er jeg altid for en sejr, men jeg vil stadig holde fast i at vi skulle have lukket den noget før!!
henviser til dig vis det er det og de andre som mener det ikke var godt nok, i det meste du skrev fik du det til at lyde som om at det hele ikke var godt nok og at det lød som om vi skulle være foran 5-0 .. længere er den som ikke..
men ja saha må være en glad mand
Til gengæld bliver vi snydt for et klart straffespark i første halvleg og Joe Cole burde også have rødt for sin svinestreg anden halvleg. Derudover har United altså også 7 skader. Så hvis i dag ikke er godt nok for dig, så tror jeg ikke du skal stille dig de store forhåbninger resten af sæsonen.
Ville bare gerne have haft vi lukkede kampen noget før, men sådan skulle det ikke være. ;)
Ville bare gerne have haft vi lukkede kampen noget før, men sådan skulle det ikke være. ;)
Ja, mine negle blev også kortere desto længere anden halvleg skred frem. Men fem clean sheets i træk. Det er jo fantastisk!
man.utd25
23-09-2007, 18:18
jepper vores forsvar er klasse
Ja, mine negle blev også kortere desto længere anden halvleg skred frem. Men fem clean sheets i træk. Det er jo fantastisk!
Vil da gerne tilstå at jeg var meget nervøs til sidst. Chelsea pressede på så det var os der var på hælene, men vi fik heldigvis afværget situationen. Rio og Vidic løber man ikke sådan rundt med :D
Og endnu vigtigere, fem sejre også. Et fantastisk snit på 1,2 mål pr kamp de sidste 5 kampe :D
United DK
23-09-2007, 18:20
Skidt med hvordan vi vinder topkampene, bare vi vinder dem. Vi kan gemme det gode spil, til når vi møder knap så gode hold.
Men udover det, så er det dejligt at slå Chelsea, og så endda med to mål. Det er ikke sket i flere år.
Hørt, 2-0 over Chelski.. Det kunne nærmest ikk være bedre!! Men hvis Rosenborg kan spille lige med dem på stamford, så burde vi nu også kunne klare dem. Flot drenge
United-Allan33
23-09-2007, 18:25
Ganske enkelt skandaløs kamp af United... Jeg synes snart vi skal have en ny træner, når vi ikke kan vinde med 4-5 mål mod et hold med 10 mand.. Det ville Barca helt sikkert have gjort.... Det er ikke nok at vi vinder og får 3 point mod vores hårdeste modstander sidste sæson, vi skal også underholde og lave mindst et saksesparks mål pr kamp..
Fergie ud nu!!!!!!
misforstå mig ikke.. jeg er meget tilfreds med at vi vinder og så ovenikøbet 2-0.. det burde næsten ikke blive bedre.. men alligvel mangler jeg lidt.. men er sikker på at det kommer, og det kan godt være jeg undervurdere chelsea lidt..
GLORY GLORY MAN UNITED:devill:
United DK
23-09-2007, 18:26
Ganske enkelt skandaløs kamp af United... Jeg synes snart vi skal have en ny træner, når vi ikke kan vinde med 4-5 mål mod et hold med 10 mand.. Det ville Barca helt sikkert have gjort.... Det er ikke nok at vi vinder og får 3 point mod vores hårdeste modstander sidste sæson, vi skal også underholde og lave mindst et saksesparks mål pr kamp..
Fergie ud nu!!!!!!
Der er ikke noget som ironi. :D
Fergie ud nu!!!!!!
Enig:lolol:
United-Allan33
23-09-2007, 18:34
Der er ikke noget som ironi. :D
Hvordan kunne du regne den ud??? Syntes ellers jeg gemte den godt...
Men fuck hvor var det vigtig med sejr idag, tænk på for 4 kampe siden var vi afskrevet, nu ligger vi nummer 2... Også vigtig Tevez fik scoret...
Ja hehe, men Saha var god til at falde da Ben-haim sparkede ham.. Flot skuespil !!:lolol:
Tja, men hvorfor skulle han overhovedet sparke ham over benet? :P Men ja, han overspiller.
Glory Man United
23-09-2007, 18:46
Nåååååå dejligt at se de største pessimister være glade :)
Var selv noget urolig for at Rooney skulle få rødt, men lad os nyde den sejr for h.......:skaaal:
Det var jo ikke et spark som saha han faldt på, det var at han blev slået i hovedet.. Jeg mener overhovedet ikke der var film..
Ellers fantastisk vigtig sejr, og klasse med tevez på måltavlen, nu mangler vi bare lige rooney og ronaldo tryller lidt..
Super kamp. Synes vi sad på den fra start til slut, og så var det et perfekt tidspunkt, at Tevez fik scoret sit første mål! Desuden tror jeg vi vinder igen i år. Vi æder os ligeså stille ind på toppen!
Det er så vigtigt Tevez får scoret, endda i en kamp hvor han har rooney ved sin side. og Saha også vigtigt, han sætter selvtillid på sin konto for hver kamp han spiller
SantasLittleHelper
23-09-2007, 19:00
rigtig dejligt med en sejr i dag. Chelsea kommer til at tude over at vo scorede i overtiden af overtiden og et straffespark som ikke var der, samt et tvivlsomt rødt kort. Til gengæld havde vi hele spillet, alle chancerne og blev snydt for et straffe og Joe Cole burde være vist ud. Det var touch and go før Mikel blev udvist, men derefter var der vel ikke meget tvivl om resultatet...
Vds: 6 Ikke meget at lave
Brown: 8 Lukkede godt af defensivt, arbejdede hårdt og havde gode offensive ryk.
Rio: 8 Satte næppe en fod forkert.
Vidic: 8 Solid og god indsats
Evra: 7 God defensiv. Men manglende nogle af sine vanlige ryk fremad
Ronaldo: 7 Gode momenter med fint overblik og god teknik. Men blev også til tider sat ud af spillet ved at blive holdt i kort snor
Carrick: 8 Kæmpede rigtig godt, og fik efterhånden overtaget mod Essien. Fremragende offensivt og defensivt.
Scholes: 7 God defensivt. Manglende lidt offensivt.
Giggs: 7 Kom til flere gode afslutninger, og løb fornuftigt i overlap.
Tevez: 7 Dejligt at han endelig scorer. Viser godt overblik flere gange, men mangler konstant inde i boksen
Rooney: 7 Kæmper godt, men når frem til for lidt.
Saha: Uden for bedømmelse
Herinde siger i at Carrick spillede fremragende, men i nyheden får han "kun" 7, som en af de eneste, hvis ikke den eneste ? Hvad er rigtigt ?
Vds: 6 Ikke meget at lave
Brown: 8 Lukkede godt af defensivt, arbejdede hårdt og havde gode offensive ryk.
Rio: 8 Satte næppe en fod forkert.
Vidic: 8 Solid og god indsats
Evra: 7 God defensiv. Men manglende nogle af sine vanlige ryk fremad
Ronaldo: 7 Gode momenter med fint overblik og god teknik. Men blev også til tider sat ud af spillet ved at blive holdt i kort snor
Carrick: 8 Kæmpede rigtig godt, og fik efterhånden overtaget mod Essien. Fremragende offensivt og defensivt.
Scholes: 7 God defensivt. Manglende lidt offensivt.
Giggs: 7 Kom til flere gode afslutninger, og løb fornuftigt i overlap.
Tevez: 7 Dejligt at han endelig scorer. Viser godt overblik flere gange, men mangler konstant inde i boksen
Rooney: 7 Kæmper godt, men når frem til for lidt.
Saha: Uden for bedømmelse
Ville selv have givet Carrick 9. Han var helt sikkert MoM i dagens kamp. Der var ingen oppe på siden af ham.
SantasLittleHelper
23-09-2007, 19:10
Herinde siger i at Carrick spillede fremragende, men i nyheden får han "kun" 7, som en af de eneste, hvis ikke den eneste ? Hvad er rigtigt ?
Det er vel en subjektiv vurdering. Jeg synes at han gjorde det ok, men jeg syntes ikke han skildte sig specielt meget ud fra de andre. Brown var imo MOM.
Martinsen
23-09-2007, 19:23
fantastisk sejr!! utrolig vigtige point og vi holder igen nullet, vores forsvar står hamrende solidt... og vi lavede endda mere end 1 mål:skaaal:
Gronkjor
23-09-2007, 19:51
Klasse med en sejr over Chelski! De er virkelig nede nu. Jeg ved godt at det er lidt for tidligt at sige det men jeg tror, at første og anden plassen bliver United og Arsenal. Chelsea er nærmest i opløsning der er flere stjerner der snakker om at søge væk. Liverpool skuffer som sædvanligt:lolol:
Iøvrigt er det første kamp i denne sæsson, hvor vi scorer i første halveg, og hvor vi scorer mere end 1 mål:juhuuuu: :juhuuuu:
Syntes Carrick gjorde det helt fantastisk, afleveringer af den adnen verden. Fantastisk blik for spillet og løbevillig helt sikkert MOm efter min menning:P - Men tror også det har noget med den konkurrence som ligepludslig er kommet på midtbanen - carrick var nød til at komme ind og vise at han skulle være 1. valg - og han leverede også derefter
Jeg læste lige kampreferatet fra Chelseas officielle hjemmeside (chelseafc.com):
"Shortly after, with just over half an hour played, disaster struck as Mikel and Evra contended a 50-50, with the Nigerian cleanly winning the ball.
Referee Mike Dean saw something altogether different, and without hesitation, produced a red card for Mikel, who was visibly both puzzled and distraught. There had been little appeal from United's players."
Og de nævner hverken Evras straffe eller Joe Coles manglende udvisning. De har da humor derinde :D
Haha det er jo næsten pinligt så farvet den skribent er. "bringing on Pizarro for Joe Cole, who had just been booked for a lunge on Ronaldo." Så lidt er der da om det. men ja det må siger at være 1. og sidste gang jeg læser noget på den side:Q
PerRonaldo
23-09-2007, 20:39
Fergie ud nu!!!!!!
Hvor er det i får de 4-5 mål fra... Jeg har sgu aller skrevet det! Det er dejligt med 3 point og en sejr over chelsea, men stadigvæk mangler der altså noget fra vores superspillere... Ret mig hvis det følgende jeg siger er forkert:
Fodele for os:
1. Chelsea er i krise efter morinho er smuttet i utide.
2. De mangler tre af deres bedste spillere, Cavalho, Lampard og Drogba. Det samme hvis vi sku mangle Vidic, Ronaldo og Rooney sådan ca.
3. Vi scorer da de er ti mand
4. Vi scorer på et yderst tvivlsomt straffe.
5. Vi er i vores bedste opstilling måske lige Neville, så er den der.
Jeg har aldrig sagt vi skulle score 4-5 mål, taget alt det ovenstående i betragtning, så synes jeg altså vi skulle have gjort det en anelse bedre. Synes egentlig vi spillere en rigtig god første halvleg og sad helt ude på kanten af stolen. Men så i anden halvleg spiller vi igen ideløst og skaber egentlig ikke særlig meget. Det kan godt være Chelsea pakker sig og er rigtig gode defensive, men vi skal altså med de spillere vi har til rådighed kunne åbne et hvert forsvar. Faktisk sad jeg på et tidspunkt og følte at Chelsea kom bedre med i kampen til sidst. Jeg er frustreret over vi ikke kan lukke kampen noget før, så vi er fri for at skulle bruge alle de kræfter på at stadig skulle lukke af nede bagi. Hvis vi nu havde scoret målet omkring det 70 min. så havde vi også tid til at spille frigjort og få nogle lækkerier på banen at se.
Jeg er meget kritisk, men tro mig jeg er der også når holdet skal roses, og det skal de på den første halvleg de leverede og det skal definsiven også, for det er pt. verdens bedste forsvar! :D
Glæder mig til de hug jeg får for denne post... ;)
Haha det er jo næsten pinligt så farvet den skribent er. "bringing on Pizarro for Joe Cole, who had just been booked for a lunge on Ronaldo." Så lidt er der da om det. men ja det må siger at være 1. og sidste gang jeg læser noget på den side:Q
Den havde jeg lige overset, men igen beskriver de ikke helt situationen, som den var. Det er lidt spøjst. De officielle sider fra næsten alle klubber plejer da at skrive objektive kampreferater?
Ja det plejer de. men de er jo heller ikke helt normale. Syntes næsten vores kamp referater. altså dem her fra oldtrafford er mere objektive også selvom de på ignen måde behøver det. Man skulle næsten tro at det var en fan som havde skrev et det?
Er jeg den eneste der kommer til at tænke på mourinho...??:D
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Int.fodbold/2007/09/23/214113.htm
jeg har lige set highlights fra kampen og jeg vil sige at dem der mener der ikke er straffe til saha og at han filmer tager fejl.. som en herinde har nævnt så falder han ikke af sparket men af slaget/hånden han får i ansigtet.. det er tydeligt.. at han så falder en lille smule nemt er en anden sag, men det gør det jo ikke til film..
Er jeg den eneste der kommer til at tænke på mourinho...??:D
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Int.fodbold/2007/09/23/214113.htm
hvad er det for et mål efter tillægstiden han snakker om??
I første halvleg. Det var i det 48. minut.
hvad er det for et mål efter tillægstiden han snakker om??
Det med tevez, fordi der kun var lagt 2 minutter til, og han scorede i 3 minutters overtid.
I første halvleg. Det var i det 48. minut.
Nå, jeg troede han snakkede om tillægstiden til sidst i kampen.. hehe
jeg har lige set highlights fra kampen og jeg vil sige at dem der mener der ikke er straffe til saha og at han filmer tager fejl.. som en herinde har nævnt så falder han ikke af sparket men af slaget/hånden han får i ansigtet.. det er tydeligt.. at han så falder en lille smule nemt er en anden sag, men det gør det jo ikke til film..
Dem der skrev herinde (blandt andet mig) da der blev dømt straffe så kampen direkte. Det vil sige at vi så kampen i realtime og igen i langsom gengivelse fra én vinkel. Som du selv siger så falder han let, ergo er det da man ser. At han spiller for at få straffe.
Da du så highlights har du sikkert set episoden fra mere end en vinkel og mere end en gang.
Siger ikke der ikke burde have været straffe. Siger bare at du har mere grobund for at sige om der var straffe eller ej. ;)
Dem der skrev herinde (blandt andet mig) da der blev dømt straffe så kampen direkte. Det vil sige at vi så kampen i realtime og igen i langsom gengivelse fra én vinkel. Som du selv siger så falder han let, ergo er det da man ser. At han spiller for at få straffe.
Da du så highlights har du sikkert set episoden fra mere end en vinkel og mere end en gang.
Siger ikke der ikke burde have været straffe. Siger bare at du har mere grobund for at sige om der var straffe eller ej. ;)
kan godt følge dig.. og giver dig helt ret.. ville heller ikke rette på nogen, men fik det nok til at se sådan ud.. ville bare lige slå det fast til dem som evt stadig troede der ikke var straffe..
Chelsea taber point, Liverpool taber point.. Kommer til at sove godt :D
Where is your Special One! Where is your Special One! Where is your Special One!
- høj Klasse..
thetrible99
23-09-2007, 21:59
Synes vi spillede dejligt variret i forhold til de seneste kampe. Hvor vi tidligere har spillet meget langsomt og monotomt, var bagkæden ikke bange for at slå de lange bolde mod kanterne så vi hurtigt kom frem af banen. Det virker ganske godt som afveksling fra småspillet på midten af banen, hvor bolden bliver flyttet pænt rundt, men sjældent går det stærkt nok til at flytte modstandernes spillere.
Carrick var uden tvivl kampens oplevelse, hans glidende taklinger, fantastiske boldomgang og præcise pasningsspil var en stor nydelse. Han er så utrolig sikker på bolden, og han er ikke bange for at modtage bolden i pressede sitauationer. Flot indsats og Man of the Match.
Jeg blev lidt frustreret i slutningen af kampen, da vi i stedet for at spille bolden stille og roligt rundt som vi havde gjort i 30 minutter i 2. halvleg forfaldt til at gå efter den afgørende aflevering hver evige eneste gang. Især Giggs var slem til at prøve umulige afleveringer i dybden. Måske skyldes det trætheden, men i sådanne situationer skal vi være mere kølige.
Vi fik 3 point og det er det vigtigste.
morten k
23-09-2007, 22:08
Glæder mig til de hug jeg får for denne post... ;)
Hug og hug. Faktum er at vi lukkede dem ind i kampen igen midt i 2. halvleg. Men på det tidspunkt så begge hold også en kende brugte ud.
Og det er nemt at glemme at på trods af alle Chelseas problemer så var det altså stadig et hold bestående af næsten udelukkende fremragende fodboldspillere vi var oppe imod. (Ben Haim kan vi godt diskutere)
At nogen snakker om 4 eller 5-0 er fuldstændigt urimeligt.
Chelsea bliver altså ikke til Ipswich bare fordi de løber ind i problemer uden for banen og mangler et par stamspillere - hvor gode de end måtte være.
Men ja - vi er ikke superskarpe på den sidste 3.del af banen. Vi spiller næsten uden et decideret et angreb, men med en enorm offensiv midtbane. Det koster på måltavlen - men vi vinder altså og holder kassen ren endu en gang. men lad os ikke lige glemme at Cech havde en rimeligt god første halvleg og Evra blev tørret for et straffe.
Det er nemt at overse at vi spillede et fantastisk pres og pasningspil i første halvleg. Jeg er fx ikke enig i kamprapportens karakter til Carrick der lavede den ene verdensklasse aflevering efter den anden - som fx Gigt..sorry mener Giggs langt fra formåede at konvertere tilfredsstillende.
2. halvleg var en helt anden sag dog - ihvertfald de midterste 20-30 min af den. Der falder vi af på presset - måske også styret lidt af en mindre frygt for et heldigt mål til Chelsea, der blev en anelse farligere da Kalou kom ind istedet for Abramovichs fidusbamse.
Jeg ville hellere have set en Nani/Giggs udskiftning end Saha/Tevez - for der vare ikke meget gennembrud over fløjene i stort set hele 2. halvleg. At Saha så får et overordentligt tvivlsomt straffespark var så til vores held.
Overall var det dog en meget professionelt udført sikring af et godt resultat vi så. Lad os gemme de grimmere indlæg til der ikke leveres mod dem længere nede i tabellen.
el-insaciable
23-09-2007, 22:19
Giggs spillede fint. En glimrende assist ved Tevez' mål.
morten k
23-09-2007, 22:25
Verdensklasse aflevering.
Men man skal passe på med at lade det overskygge at han siden starten af foråret har haft en fejlrate i sit spil der ikke er ham selv værdig.
Også i dagens kamp. Som en skrev ovenfor så har han specielt i 2. halvleg mange afleveringer der var mere optimistiske end gode. Jeg er personligt ikke i tvivl om at Nani for tiden vil lægge mere pres på modstanderne i samme position.
Synes han spillede under middel. Assisten kan der ikke sættes en finger på, men derudover havde han ikke noget at byde på, synes jeg
el-insaciable
23-09-2007, 22:48
@morten_k: Du har ret. Her i efteråret (jeg går ud fra, det er det, du mener) har han ikke været sig selv. Men det ændrer nu ikke på, at han gjorde det godt i dag. Han roterede fint med de andre offensive spillere, viste fin fornemmelse for hvos medspillerne befandt sig og var en essentiel brik i vores presspil.
@RAppel: Han er måske ikke så spektakulær, men hans indsats i dag var bundsolid. Ham og Evra ser dog ud til at mangle lidt forståelse, når den ene eller anden kommer i overlaps, men det skal nok komme.
Danielsen
23-09-2007, 23:00
Hug og hug. Faktum er at vi lukkede dem ind i kampen igen midt i 2. halvleg. Men på det tidspunkt så begge hold også en kende brugte ud.
Og det er nemt at glemme at på trods af alle Chelseas problemer så var det altså stadig et hold bestående af næsten udelukkende fremragende fodboldspillere vi var oppe imod. (Ben Haim kan vi godt diskutere)
At nogen snakker om 4 eller 5-0 er fuldstændigt urimeligt.
Chelsea bliver altså ikke til Ipswich bare fordi de løber ind i problemer uden for banen og mangler et par stamspillere - hvor gode de end måtte være.
Men ja - vi er ikke superskarpe på den sidste 3.del af banen. Vi spiller næsten uden et decideret et angreb, men med en enorm offensiv midtbane. Det koster på måltavlen - men vi vinder altså og holder kassen ren endu en gang. men lad os ikke lige glemme at Cech havde en rimeligt god første halvleg og Evra blev tørret for et straffe.
Det er nemt at overse at vi spillede et fantastisk pres og pasningspil i første halvleg. Jeg er fx ikke enig i kamprapportens karakter til Carrick der lavede den ene verdensklasse aflevering efter den anden - som fx Gigt..sorry mener Giggs langt fra formåede at konvertere tilfredsstillende.
2. halvleg var en helt anden sag dog - ihvertfald de midterste 20-30 min af den. Der falder vi af på presset - måske også styret lidt af en mindre frygt for et heldigt mål til Chelsea, der blev en anelse farligere da Kalou kom ind istedet for Abramovichs fidusbamse.
Jeg ville hellere have set en Nani/Giggs udskiftning end Saha/Tevez - for der vare ikke meget gennembrud over fløjene i stort set hele 2. halvleg. At Saha så får et overordentligt tvivlsomt straffespark var så til vores held.
Overall var det dog en meget professionelt udført sikring af et godt resultat vi så. Lad os gemme de grimmere indlæg til der ikke leveres mod dem længere nede i tabellen.
Hvor det dog rart og läse dine indläg igen.....;) Du skriver jo det jeg tänker (specielt mht Carrick) :p
jo men lad os da hurtigt droppe den attitude. Vi skal da ikke rende rundt uden angribere, og så bare sige 3 point er 3 point. Det er sgu ikke et storhold værdigt.
Nå men tilbage til selve chelsea-kampen. Har lige set højdepunkter. Vil ikke give evra straffe på den. Til gengæld synes jeg det er horribelt at cole ikke smides ud efter den han laver på ronaldo. Den er nærmest skræmmende, og helt fantastisk at han ikke brækker anklen.
Vores straffe er supertyndt. Flot kasse til 1-0. Lod mærke til at flere farlige situationer opstod efter en fremragende lang pasning fra carrick. Godt at se hvis han vågner op. Så mangler vi bare resten af midtbanen og angrebet, for vores keeper og 4 backlinie må siges at være kommet igang med sæsonen
Syntes Carrick gjorde det helt fantastisk, afleveringer af den adnen verden. Fantastisk blik for spillet og løbevillig helt sikkert MOm efter min menning:P - Men tror også det har noget med den konkurrence som ligepludslig er kommet på midtbanen - carrick var nød til at komme ind og vise at han skulle være 1. valg - og han leverede også derefter
Helt enig. Carrick er også min mom. Gode afleveringer, mange bolderobringer og så var en del gange inde i feltet og søgte muligheden, så forstår ikke hvorfor Sivebæk giver ham 7? Nå, men nu til kampen. Rigtig godt med en sejr, og selvom mange havde forventet, så er Chelsea stadig et klassehold og sværre at slå. Vi starter helt klart bedst ud det første kvarter med Rooney som den mest fremtrædende i offensiven. Derefter kommer de lidt mere med, og de har faktisk et par gode muligheder for chancer udenforan feltet, som ikke blev til noget takket være defensiven. Så får Obi Mikel så rødt, og er der det? Som jeg ser det kommer han hårdt med knopperne forrest, men han rammer bolden og manden + at han ikke løfter benet, så jeg synes faktisk kun den var til gul. Tilgengæld havde Obi Mikel igennem hele førstehalvleg lavede små svinestreger, hvor han ikke fik gult, så måse kompencerede dommeren også lidt for det. Da de får rødt er det kun på deres banehalvdel, og vi får fortjent 1-0 scoringen ved Tevez. I andenhalvleg har vi sådan set bolden hele tiden den første halvetime, hvorefter Chelsea begynder at komme lidt mere med uden egentlig at have nogle chancer. Vi skaber heller ikke det store, men et par enkelte muligheder bliver det da til bl.a Giggs helflugter over fra oplæg af Carrick. Til sidst får vi så et lidt billigt straffe. Som jeg ser det, er der kontakt, men så lidt, at Saha godt kunne have forsøgt at løbe videre.
Rigtig fin sejr i en rigtig fint spillet kamp fra vores side, hvor vi atter scorede 2 mål. Det her må give et lille løft håber jeg.
Jo men faktum er at vi vinder på to dommerfejl, men dejligt med en sejr over Chelski!! Nu skal vi fortsætte vores streak...! :D
To dommerfejl? Mikels udvisning er i mine øjne indiskutabel. Han stempler med fuld kraft og kan meget let brække Evras fod. Det er en klar udvisning. Sahas straffe er tyndt, men jeg mener til gengæld, at der er straffe på Evra i første halvleg, og så bør Joe Cole få rødt kort for sin svinestreg på Ronaldo i anden halvleg. Nej, det var ikke dommerens skyld, at vi vandt i går.
Tværtimod spillede vi en flot kamp. Vi pressede et af verdens bedste hold, som kom til at ligne et bundhold. Den retfærdige udvisning har selvfølgelig en del af grunden, men også 11 mod 11 var vi det bedste hold. Flot sejr.
Jeg er desuden enig med flere andre i, at Carrick var banens bedste, mens Giggs i mine øjne ikke var i vanligt gear.
Glory Man United
24-09-2007, 07:27
Kan da godt være, at kampen bliver afgjort, da Chelski bliver 10 mand....men så må Mikel jo bare lade være med at stemple med to strakte ben. Større røde kort findes ikke. COle burde jo også være smidt ud. Og selvfølgelig var der ikke straffe mod Saha...men Chelski havde ikke scoret, om kampen havde varet to døgn!
Bedømning 1-6 (6 bedst)
VDS 4
Brown 5
Rio 5
Vidic 4
Evra 4
Carrick 6
Scholes 5
Giggs 4
Ronaldo 4
Rooney 4
Tevez 4
HamudiiC
24-09-2007, 08:12
http://youtube.com/watch?v=fxbT7YLFI_s
Høre lig den kommentator. :D mega grineren
PerRonaldo
24-09-2007, 08:32
[QUOTE=Jev;22878]To dommerfejl? Mikels udvisning er i mine øjne indiskutabel. Han stempler med fuld kraft og kan meget let brække Evras fod. Det er en klar udvisning. Sahas straffe er tyndt, men jeg mener til gengæld, at der er straffe på Evra i første halvleg, og så bør Joe Cole få rødt kort for sin svinestreg på Ronaldo i anden halvleg. Nej, det var ikke dommerens skyld, at vi vandt i går.
Tværtimod spillede vi en flot kamp. Vi pressede et af verdens bedste hold, som kom til at ligne et bundhold. Den retfærdige udvisning har selvfølgelig en del af grunden, men også 11 mod 11 var vi det bedste hold. Flot sejr.[QUOTE]
Der skulle ikke have været skyggen af rødt i den situation, kan godt være han kommer med knopperne forest, men det er altså nede i fodhøjde og de begge går helt sikkert efter bolden, gult havde været på sin plads! Han blev heller ikke smidt ud ham der skadet rooney, og det var da også helt fair! Ser da coles tackling som ti gange værre end den Mikel laver... Og jeg ser heller ikke som at Evra skal have straffe det ville også have været noget tyndt!
Igår var det langt fra et af verdens bedste hold, og da vi var elleve mod elleve var vi bedst det første kvarter ellers var det meget lige, indtil de får smidt en mand ud.. Og anden halvleg skaber vi ikke noget udover en chance til giggs.
Glory Man United
24-09-2007, 09:00
[QUOTE=Jev;22878]To dommerfejl? Mikels udvisning er i mine øjne indiskutabel. Han stempler med fuld kraft og kan meget let brække Evras fod. Det er en klar udvisning. Sahas straffe er tyndt, men jeg mener til gengæld, at der er straffe på Evra i første halvleg, og så bør Joe Cole få rødt kort for sin svinestreg på Ronaldo i anden halvleg. Nej, det var ikke dommerens skyld, at vi vandt i går.
Tværtimod spillede vi en flot kamp. Vi pressede et af verdens bedste hold, som kom til at ligne et bundhold. Den retfærdige udvisning har selvfølgelig en del af grunden, men også 11 mod 11 var vi det bedste hold. Flot sejr.[QUOTE]
Der skulle ikke have været skyggen af rødt i den situation, kan godt være han kommer med knopperne forest, men det er altså nede i fodhøjde og de begge går helt sikkert efter bolden, gult havde været på sin plads! Han blev heller ikke smidt ud ham der skadet rooney, og det var da også helt fair! Ser da coles tackling som ti gange værre end den Mikel laver... Og jeg ser heller ikke som at Evra skal have straffe det ville også have været noget tyndt!
Igår var det langt fra et af verdens bedste hold, og da vi var elleve mod elleve var vi bedst det første kvarter ellers var det meget lige, indtil de får smidt en mand ud.. Og anden halvleg skaber vi ikke noget udover en chance til giggs.
Selvom det er i fodhøjde stempler Mikel med to strakte ben, og det er altså rødt kort. Kan godt være vi ikke skaber meget i 2. halveg, men det var heller ikke os, der skulle noget, men Chelski. Havde kampen varet to døgn, havde de stadigvæk ikke scoret
Kan da godt være, at kampen bliver afgjort, da Chelski bliver 10 mand....men så må Mikel jo bare lade være med at stemple med to strakte ben. Større røde kort findes ikke. COle burde jo også være smidt ud. Og selvfølgelig var der ikke straffe mod Saha...men Chelski havde ikke scoret, om kampen havde varet to døgn!
Bedømning 1-6 (6 bedst)
VDS 4
Brown 5
Rio 5
Vidic 4
Evra 4
Carrick 6
Scholes 5
Giggs 4
Ronaldo 4
Rooney 4
Tevez 4
Så vi den samme kamp? ;)
Glory Man United
24-09-2007, 09:14
Så vi den samme kamp? ;)
Ved det ikke...var du da Brøndby Stadion???? :lolol:
Kunne godt tænke mig at vide om Kasper Sivebæk så kampen igår, for det skulle man ikke tro ud fra sin karakter givning.
Giggs er kåret til MoM og får topkarakteren 10. i den kamp jeg så, bidrog Giggs ikke med andet end assisten til Tevez' scoring. ellers var han som hidtil i sæsonen, ganske anonym.
Michael Carrick har fået den dårligste karakter, nemlig 7. undskyld mig, men Carrick var i mine øjne blandt de 3 bedste for United igår, og her er mine argumenter:
- har 4 klasse afleveringer i dybten som alle kunne have givet mål. den første er den han slår til evra, hvor så j. cole fælder ham. den anden var et 50 meter skift med venstre benet til Rooney, der så taber der så kun får hjørnespark, og så har han de to bag om chelseas forsvar til henholdsvis giggs og saha som begge burde have scoret.
- Derudover pillede han nok bolden fra Essien 5 gange og vandt tæt på alle sine dueller mod chelseas midtbane. han viste at han sagtens kan udfører rollen som skraldemand.
det eneste minus var hans første 5 min. af 2 halvleg, hvor han havde to boldtab, men det må vel være på de 5 min. at Kasper Sivebæk har bedømt Carrick på, for som han spillede igår i de resterende 85 min. så får hargo svært ved at slå ham af...
Don Kafai
24-09-2007, 09:48
Kunne godt tænke mig at vide om Kasper Sivebæk så kampen igår, for det skulle man ikke tro ud fra sin karakter givning.
Husk at karaktergivning er subjektive vurderinger. Nogle ser Carrick som banens bedste, andre så Brown, og helt tredje og fjerde så Giggs eller Tevez. Det handler om hvordan vedkommende så kampen.
Personligt synes jeg fx Brown var mom og han gjorde virkelig min seneste uges kritik af ham til skamme. Han ejede alt i nærheden på radius af 10 m. Han spillede sikkert, roligt og satte vel ikke en fod forkert.
Men igen, det kan være du er uenig i og måske synes du Brown var middelmådig idet han intet bidragede med offensivt.
Glory Man United
24-09-2007, 09:58
Giggs er kåret til MoM og får topkarakteren 10. i den kamp jeg så, bidrog Giggs ikke med andet end assisten til Tevez' scoring. ellers var han som hidtil i sæsonen, ganske anonym.
Michael Carrick har fået den dårligste karakter, nemlig 7. undskyld mig, men Carrick var i mine øjne blandt de 3 bedste for United igår, og her er mine argumenter:
- har 4 klasse afleveringer i dybten som alle kunne have givet mål. den første er den han slår til evra, hvor så j. cole fælder ham. den anden var et 50 meter skift med venstre benet til Rooney, der så taber der så kun får hjørnespark, og så har han de to bag om chelseas forsvar til henholdsvis giggs og saha som begge burde have scoret.
- Derudover pillede han nok bolden fra Essien 5 gange og vandt tæt på alle sine dueller mod chelseas midtbane. han viste at han sagtens kan udfører rollen som skraldemand.
det eneste minus var hans første 5 min. af 2 halvleg, hvor han havde to boldtab, men det må vel være på de 5 min. at Kasper Sivebæk har bedømt Carrick på, for som han spillede igår i de resterende 85 min. så får hargo svært ved at slå ham af...
Synes karaktergivning af VDS, Rio og Vidic er svær, da ikke meget spil foregik på Uniteds banehalvdel. Og generelt er det vel svært. Men er dog enig i, at det er rystende, at Casper kan give Carrick dårligste karakter. Han var også min MOM. Giggs spillede vel sin bedste kamp i denne sæson (siger så ikke såååå meget ;) ....men han var med i meget. Og så.....Brown, som jeg aldrig har kunnet lide, var i mine øjne fremragende.
Men igen.....dødsvært at give disse karakterer
Det er helt sikkert en subjektiv vurdering, men selv med de objektive briller kan man ikke vurdere Carrick som Uniteds dårligste.
Generelt syns jeg at alle spillerne spillede godt - forsvaret virkede meget overbevisende, men det var så også en lidt billig baggrund i det chelsea intet skabte fremad banen, men ellers var det sæsonens bedste kamp rent spillemæssigt. Spillet var som i sidste sæson i store dele af kampen.
Er helt enig i at Brown var fantastisk. Den knægt spiller virkelig med hjertet, han ofrer sig 100 % i hver eneste nærkamp, hvilket jeg syns der er nogen som ikke gør. Evra impornerer mig stort set hver eneste gang - han er lige pt den bedste venstre back i verden.
Synes karaktergivning af VDS, Rio og Vidic er svær, da ikke meget spil foregik på Uniteds banehalvdel.
VDS vil jeg give dig ret i. Han havde en stille og rolig dag på kontoret. Rio og Vidic derimod leverer en bundsolid kamp og udgør det, vel nok, pt bedste centerforsvar i PL.
De var begge sikre i deres indgreb og Vidic var tilmed målfarlig. Tror SAF har fat i noge når han siger han kommer til at score 5-10 mål denne sæson (10 er nok i overkanten, men 5 skulle sagtens kunne nåes).
jawharacoralia
24-09-2007, 11:01
jeg syntes altsaa ogsaa der skal goeres noget ved karakterene..
mange er nok uenige men jeg syntes at brown var den bedste spiller saa han faar et stort stort 10tal...
det faar carrick ogsaa faar io modsaetning til artiklen paa oldtrafford.dk hvor der staar at det var scholes der erobrede mange bolden paa midtne saa syntes jeg istedet for at det var carrick der var motoren paa midtbanen og lavede nogen fantastiske afleveringer...saa et flot 10tal til ham...
giggs faar 9 og tevez 8....og rio+vidic faar ogsaa et 8tal :d
helt enig. Carrick var motoren og bolderobreren og ikke Scholes.
Glory Man United
24-09-2007, 12:16
Iøvrigt til de pessimistiske:
Skud på mål: Man United 8 Chelsea 1
Hjørner: Man United 10 Chelsea 1
Frispark: Man United 10 Chelsea 18
Offside: Man United 0 Chelsea 0
morten k
24-09-2007, 13:04
Er helt enig i at Brown var fantastisk. Den knægt spiller virkelig med hjertet, han ofrer sig 100 % i hver eneste nærkamp, hvilket jeg syns der er nogen som ikke gør. Evra impornerer mig stort set hver eneste gang - han er lige pt den bedste venstre back i verden.
Jeg er generelt ikke så begejstret for Brown på højrebacken. Hans spillestil er til tider lige en tand for tilbagelænet - hvilket passer meget bedre til en central forsvarsspiller - hvor han efter min mening også spiller meget bedre.
Men lige i går var der ikke meget at udsætte på nogen del af forsvaret.
Browns største problem var at Ronaldo stort set ikke brugte ham når han tog et løb op langs fløjen. Så han endte med at stå ubrugelig på højde med og et par meter bag Ronaldos ryg og kun kigge på driblerierne. Men det var langt mere Ronaldos fejl end Browns.
Don Kafai
24-09-2007, 14:20
Jeg er generelt ikke så begejstret for Brown på højrebacken. Hans spillestil er til tider lige en tand for tilbagelænet - hvilket passer meget bedre til en central forsvarsspiller - hvor han efter min mening også spiller meget bedre.
Fuldstændig enig. Jeg var også ude med en kæmpekritik af ham op til kampen, pga hans manglende kvaliteter som højreback, men man må virkelig sige han spillede godt i gårsdagens kamp. Han er virkelig en nøglespiller på det her Unitedhold, måske ikke en af de afgørende, men en af de vigtige.
Minder mig om Fletcher som for alvor vandt min (og mange andres) kærlighed da han kæmpede røven ud af bukserne i 2-0 sejren over Liverpool på OT i fjor. Det er bare endnu et bevis på at de her slidere og fightere er ligeså vigtige som de offensive stjerner der hæver 1 mia om ugen og kommer på forsiden af alle aviser...
Godt at se at FA har afvist Chelsea appel af Mikels røde kort!
Godt at se at FA har afvist Chelsea appel af Mikels røde kort!
Meget! Skulle vi så også appelere for at Joe Cole kun fik gult? Sådan kan man fortsætte i en uendelighed. Nogen dommere er hårde, andre er ikke. Mikels tackling var iøvrigt ret slem, så ikke helt ude i hampen, at en dommer er hård i den situation.
http://www.football365.com/story/0,17033,8652_2753983,00.html
Terrys forsøg på at tage det røde kort ud af hånden på Mike Dean, indgår i dommerens rapport.
Meget! Skulle vi så også appelere for at Joe Cole kun fik gult? Sådan kan man fortsætte i en uendelighed. Nogen dommere er hårde, andre er ikke. Mikels tackling var iøvrigt ret slem, så ikke helt ude i hampen, at en dommer er hård i den situation.
http://www.football365.com/story/0,17033,8652_2753983,00.html
Terrys forsøg på at tage det røde kort ud af hånden på Mike Dean, indgår i dommerens rapport.
Det er godt at se.. da jeg så highlights fra kampen undrede jeg mig meget over at han slap fra det uden en advarsel, da det da om noget, må være tegn på at man prøver at få indflydelse på dommen, ved at prøve og rive kortet ud af hånden på ham..
Jeg forstår ikke kritikken af Mikel. Han er jo en fremragende fodboldspiller
Følgende historie er ikke opdigtet. Det er den sande historie. Har fået den fortalt af en John Obi Mikel aller bedste venner ..
Mikel var selv så sur over at han kom til Chelsea. Han ville kun til United, men da han indså han blev røvrendt af sin agent John Shittu, var der ingen udvej tilbage, og fifa kunne ikke gøre noget. De første halve år var han mere end ulykkelig, og han sagde han ville være meget bedre, hvis han kom til United, for de spiller mere offensiv og passer mere til ham.
Derudover, synes jeg ikke der var rødt til Mikel. Mere gult. Tværtimod skulle Cole været blevet smidt ud for sin tackling på Ronaldo.
Men ialt, jeg kan slet ikke forestille mig den midtbane, hvis Mikel var vores mand idag ..
Flax_Generous
25-09-2007, 22:27
Mikel har et indlysende stort talent, men hans attitude er forfærdelig arrogant. Han spiller svinsk og pisser højt og helligt på fair play og modstandernes gode helbred. Han minder mig faktisk lidt om Roy Keane fra hans absolut værste side (Keano har aldrig været min favorit, nej).
Min holdning ville nok være anderledes hvis han spillede i United (ligesom jeg overordnet set godt kan li' Keano). Men det betyder ikke, at jeg hellere ville se ham i den røde trøje end jeg ville se Hargreaves og Fletcher. Begge disse spillere besidder mange af de samme kvaliteter som Mikel (og i Hargreaves tilfælde - er bedre på disse områder) uden dog at besidde Mikels arrogance og påfaldende disrespekt for modstanderne. Det kan jeg vældig godt li'.
Og så må jeg hellere tilføje, at jeg synes, at det røde kort var helt okay. Det er mindre end Joe Coles tackling på Ronaldo (lad mig lige pointere, at Cole vist også fik nedlagt Evra inde i feltet som sidste mand og derfor fortjente to røde kort) og jeg så hellere Cole få en karantæne end Mikel. Alle ved, at Mikel spiller hårdt og lige til grænsen (og mange gange over), mens Coles fuldstændig hjernedøde tackling får lov til at gå i glemmebogen uden nævneværdige, fremtidige disciplinære eller rygtemæssige konsekvenser. Så straf hellere Cole. Eller allerbedst: Cole, Mikel og Terry!
Jeg forstår ikke kritikken af Mikel. Han er jo en fremragende fodboldspiller
Følgende historie er ikke opdigtet. Det er den sande historie. Har fået den fortalt af en John Obi Mikel aller bedste venner ..
Mikel var selv så sur over at han kom til Chelsea. Han ville kun til United, men da han indså han blev røvrendt af sin agent John Shittu, var der ingen udvej tilbage, og fifa kunne ikke gøre noget. De første halve år var han mere end ulykkelig, og han sagde han ville være meget bedre, hvis han kom til United, for de spiller mere offensiv og passer mere til ham.
Derudover, synes jeg ikke der var rødt til Mikel. Mere gult. Tværtimod skulle Cole været blevet smidt ud for sin tackling på Ronaldo.
Men ialt, jeg kan slet ikke forestille mig den midtbane, hvis Mikel var vores mand idag ..
Hvor kender du en af hans bedste venner fra?
Underligt, at Mikel så har talt nedladende om Uniteds vej til Pl-trofæet sidste sæson, hvis han så gerne ville have været til United.
det ville også have været helt ude i hampen, hvis de havde fået udvisningen annulleret med den begrundelse de brugte: "Tacklingen var ikke ondsindet". OG?
Nå en handling er foretaget, og den er takseret, så er det altså ligegyldigt, om man gør det med et uheld eller bevidst. Ah dog ikke altså hvis det er med fuldt overlæg, som dengang keane for eksempel delte Haaland i to dele, jamen der er det fint og helt fair han straffes hårdere. Men selvom man laver en hård tackling ved et uheld og man gik efter bolden, jamen så har man stadigvæk lavet frisparket, og handlingen skal takseres.
Sådan er det.
Glory Man United
26-09-2007, 06:59
Undrede mig også over situationen med Terry....men der sker nok ikke noget:
http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=140094
Undrede mig også over situationen med Terry....men der sker nok ikke noget:
nej ovenpå chelseas turbulente tid, og det faktum han er engelsk landsholdsanføre, mon så ikke han bliver pakket ind i vat
United DK
26-09-2007, 14:49
nej ovenpå chelseas turbulente tid, og det faktum han er engelsk landsholdsanføre, mon så ikke han bliver pakket ind i vat
Netop det at han er anfører for England gør, at der ikke ville ske noget i denne sag. Alan Shearer nød også godt af den status han havde, som anfører for England i sin tid.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.