PDA

Se fuld version : Vidic vs Agger

srixon
18-09-2007, 23:28
hey,

jeg sidder her og diskuterer med en snoldet Rangers fan, hvorvidt Vidic er bedre end Agger. og han påstår hårdnakket at Agger er UDEN TVIVL bedre end vores egen Vidic, fordi han har været i cl finalen og er yngre osv.

hvad synes i?

Casper
18-09-2007, 23:33
At Vidic kan dræbe Agger, hvis det nødvendigt.

Agger ejer en bodega. Vidic ejer Serbien.

srixon
18-09-2007, 23:42
haha det er faktisk din gamle ven, jeg diskutere med, Casper :D

Kofoed
18-09-2007, 23:49
at vidic til hver en tid vil slå agger.. han er klart bedre imo.. men agger kan godt blive til noget stort men vil sige at vidic nemt kunne slå ham af liverpools start 11'er..

Baunie
18-09-2007, 23:55
Martin Kusk?

Hvormom alting er, er det svært at sammenligne Agger direkte med Vidic. Agger har Ferdinands rolle og Vidic er Carragher, hvis man skal sammenligne de to holds forsvar.

I øvrigt kan en CL-finale eller et mesterskab imo. ikke bruges som vurderingsgrundlag for, om den ene er bedre end den anden. Det er en holdpræstatoion, der er bag begge to.

Faurauh
18-09-2007, 23:55
At Vidic kan dræbe Agger, hvis det nødvendigt.

Agger ejer en bodega. Vidic ejer Serbien.

Som du dog kan argumentere for dig casper!:d Men ja faktsne er jo kommet på bordet

Don Kafai
19-09-2007, 00:19
Hvormom alting er, er det svært at sammenligne Agger direkte med Vidic. Agger har Ferdinands rolle og Vidic er Carragher, hvis man skal sammenligne de to holds forsvar.

Fuldstændig korrekt.

Der er 2 typer centerforsvarer, der er den hårde hund, sidste sekundstacklende fighter, og så har vi den rolige, tekniske og fremforalt forudseende der samtidig bidrager med det fremadrettede.

Det er meget sort/hvidt, men sådan kan det faktisk siges. Det er lidt det sammen som at skulle afgøre om v Nistelrooy er en bedre angriber end Rooney, det er svært idet de ikke er samme typer.

Men jeg vil ikke bytte Vidic for Agger, og var jeg Liverpool fan ville jeg heller ikke slippe Agger for Vidic. De har hver indfundet deres rolle i de respektive forsvar, og du kan bare se idag hvor meget Pools forsvar sejlede uden ham.

Iøvrigt vil jeg lige bemærke at omkring Vidic er jeg meget positivt overrasket over hans afleveringer. Han slår ofte præcise diagonale skift som er med til at starte angreb op. Det er en ny facet i hans spil som jeg ikke synes han havde i starten.

En sammenligning du kan lave er Agger/Carragher vs Vidic/Ferdinand, og her er jeg ikke i tvivl om at sidstnævnte udgører en meget bedre duo.

Flax_Generous
19-09-2007, 00:44
Iøvrigt vil jeg lige bemærke at omkring Vidic er jeg meget positivt overrasket over hans afleveringer. Han slår ofte præcise diagonale skift som er med til at starte angreb op. Det er en ny facet i hans spil som jeg ikke synes han havde i starten.
Jeg har også bemærket dette. Han kan faktisk levere nogle rigtig gode bolde. De er måske ikke ekstremt visionære eller totalt ødelæggende for modstanderens forsvar, men de vidner om en ofte overset og måske ny bestanddel af Vidics repertoire. Hvis Vidic kan fortsætte med at udvikle den del af sit spil, så kan han blive verdens absolut bedste og mest komplette forsvarsspiller (lige nu er Rio, Carvalho, Touré, Puyol og sandsynligvis også Cannavaro, Nesta og Lucio alle foran ham). Jeg vil vove den påstand, at han allerede nu er en af de bedste 'hårde' forsvarstyper (bedre end hårde typer som Materazzi og Carragher og på niveau med Terry), men han mangler som antydet stadig lidt for at kunne kalde sig en af de absolut bedste. En positiv udvikling af hans fremadrettede spil og lidt mere erfaring og forudseenhed vil gøre ham til en af de 3 bedste forsvarsspillere inden for de næste par år.

Når alt dette er sagt, så kan Agger udvikle sig til samme overlegne niveau, hvis han overtager noget af Vidics jernhårde, kontante og determinerede spillestil. Det ville gøre Agger skræmmende komplet.

For at besvare indlæggets indledende spørgsmål: Jeg ville vælge Vidic. Han er herlig at se spille og - selvom Agger har et forrygende skud - så er Vidic en af de mest hovedstødsstærke og dermed målfarlige forsvarsspillere i samtlige europæiske ligaer.

robinho
19-09-2007, 05:47
Man kunne jo tage og måle dem på en skala fra 1 til 10

Markering:

Agger: 8

Vidic:10

Agger er en fin forsvarsspiller men har stadigvæk nogle momenter hvor han snorksover og lader folk løbe bagom sig. Vidic er den perfekte markør, og det er meeeeget sjældent en mand scorer mod united som det er vidic der har sluppet.

Forudseenhed:

Agger: 9

Vidic: 8

Der vinder Agger fordi jeg synes hans overblik er lidt bedre, hvilket gør han redder sig fra mange af de der halsbrækkende tacklinger, som Vidic må tage i brug nogengange. Der ser agger hvad der sker før det sker.

Hovedspil:

Vidic: 10

Vidic slår alt og alle på låget. Han er møghamrende aggresiv og skåner ikke sig selv.( Hvem husker ikke de 3 albuer fra drogba på én halvleg). Agger er ganske god, men kan dog komme til kort mod de helt store.

Mobilitet:

Vidic: 7

Agger kan spille både venstre back og center, og med hans pasningsspil, skulle det ikke undre mig om han kunne tage en defensiv midtbane også. Vidic ser jeg ikke som så meget andet en centerforsvar.

Pasningsspil/boldbehandling:

Agger: 10

Agger er nok den centrale forsvarsspiller med det bedste pasningsspil måske i hele premier league. Hans teknik er også god, og vi ved hans skud er ligeså.
Vidic er lidt mere ordinær på det område men absolut ikke dårlig.

Lederegenskaber:

Vidic: 9

Agger: 7

Vidic´s eneste barriere vil være sproget, for ellers kunne han godt være et anrøreemne en dag. Med hans indstilling og betydning for united, kan vi se at vi ikke har andre som ham på den plads. Agger er mere stille af sig, og har nok brug for en Vidic/carragher/laursen type ved sin side, som kan agere fejeblad. Plus han heller ikke taler så meget.

Styrke:

Vidic er hamrende stærk. Om de hedder drogba, crouch eller yakubu er ligegyldigt. Agger viste i champions league sidste år mod chelsea, at de kan blive for stærke for ham, hvis han ikke ligger sit spil om og bliver mere aggresiv. Hans læsning af spillet dur kun der, hvis han har styrken til at "vende dem af" i duellerne.

samlet:

Agger: 59 Vidic: 61

Så en lille sejr til vidic i min bog. Og med en type som rio i vores forsvar ville jeg aldrig bytte vidic med agger. Men der skal nok være nogle der hagler den her lille karaktergivning ned hehe. Men ok også bare min mening

Kofoed
19-09-2007, 07:19
kanon beskrivelse Robinho.. og er faktisk også meget enig i dine karakterer..

Dines
19-09-2007, 07:21
Jeg synes helt klart at Vidic er den bedste. Agger rigtig god af sin alder, men når fodbolden begynder at blive rigtig hurtigt nede ved fødderne, så har han en tendens til at ikke at kunne følge med. Vidic er som jeg ser det stærkere og det er sjældent du ser ham lave en stor fejl hvor du bagefter sidder og tænker nej nej nej.

Martin
19-09-2007, 09:04
Don Kafai, Flax-Generous og robinho, super indlæg I kommer med, der skal være plads til roser.

Robinho, har dog en kommentar til din fine analyse. Har kigget på lidt stats over pasninger og her har Vidic et utrolig fint gennemsnit. Top 5 liste i PL denne sæson:

Passers Team Passes Accuracy
Scholes Man Utd 478 89%
Vidic Man Utd 336 86%
Ferdinand Man Utd 328 88%
Hamann Man City 302 81%
Essien Chelsea 297 80%

Glory Man United
19-09-2007, 09:16
Som de fleste også siger, er de to svære at sammenligne. Af den simple grund at de er vidt forskellige typer. Dog ingen tvivl om at de begge har klasse. Hvis jeg skulle vælge mellem dem på Uniteds hold, er jeg overhovedet ikke i tvivl: Vidic. Ferdinand er vor "spillende" midterforsvarer og her supplerer Vidic fremragende. Men tager man landsholddet, ville jeg ikke bytte, da Aggers offensive spil er vigtigt. Laursen/Gravgaards spil langs jorden er i mine øjne rystende ringe og kan ses bedre i den danske 2. division.

At så Vidic har en fin afleveringsstatistik skal nok også ses i lyset af at han ofte vælger den nemme løsning

Martin
19-09-2007, 09:23
Laursen/Gravgaards spil langs jorden er i mine øjne rystende ringe og kan ses bedre i den danske 2. division.

At så Vidic har en fin afleveringsstatistik skal nok også ses i lyset af at han ofte vælger den nemme løsning

På nær lige mit lokale hold Hobro, som absolut suger i 2. div :D

Den nemme løsning er oftest at foretrække i forsvaret, for hvor mange gange har vi ikke hevet os selv i håret, når Ferdinand eller Silvestre har forsøgt sig med den smarte løsning, når en bold skal cleares eller når bolden skal fremad på banen. Prrr.

JDK
19-09-2007, 09:45
Jeg synes at Agger er et stort talen, som fra starten af hans karrierer har bevist at han kan gå hen og blive en af verdens, kommende, bedste forsvarspiller, men udover det, men jeg at Vidic er en bedre forsvarspiller en Agger pt:

Vidic er en utrolig sikker forsvarspiller, både i defensiven og i det opbyggende spil. Han giver sig altid fuldt ud og trækker sig aldrig i en fight!

Han er i øvrigt den forsvarsspiller, som vi har manglet i de seneste sæsoner, da han passer utrolig godt sammen med Rio!

Damien
19-09-2007, 14:50
Don Kafai, Flax-Generous og robinho, super indlæg I kommer med, der skal være plads til roser.

Robinho, har dog en kommentar til din fine analyse. Har kigget på lidt stats over pasninger og her har Vidic et utrolig fint gennemsnit.

Kunne det være fordi han ofte spiller bolden sikkert hen til Rio eller Evra, som så tager ansvaret for at fører bolden frem..

PerRonaldo
19-09-2007, 15:06
Jamen det ser da fornuftigt ud Robinho. Hvis man skal prøve at finde forskellene må det være på den måde, for overordnet set synes jeg egentlig at de er lige gode på hver deres måde, men vidic har nok den lille fordel som du også kommer frem til. Dog tror jeg at om et par år så er det Agger der har fordelen med et enkelt eller to point.

Martin
19-09-2007, 15:23
Kunne det være fordi han ofte spiller bolden sikkert hen til Rio eller Evra, som så tager ansvaret for at fører bolden frem..

Selvfølgelig gør det det, men sådan er det mere eller mindre med alle fodboldspillere. Men rigtigt, Vidic er ikke den der sætter flest angreb i gang, men det er Ferdinand heller ikke. Han vælger også ofte løsningen at spille til kanterne eller til Scholes.

Som nævnt tidligere i tråden, er Vidic blevet meget bedre til diagonal afleveringer og til at føre bolden frem.

Christo
19-09-2007, 15:30
Ville også helt klart have Vidic.. hvem ville ikke? :devill:

Vidic og Rio passer så perfekt sammen, fordi Rio er blevet en "midtbanemand" nogle gange.. Så har united en til at køre spillet frem for midterforsvaret, og en sikker en til at blive dernede.. Men en af de eneste grunde til at det kan lade sig gøre er, at Rio har den teknik han har, og så kan han jo så "efterlade" Vidic dernede hvor han gør det så suverænt og spiller det sikre spil !

United DK
19-09-2007, 15:49
Vidic og Agger er som andre har påpeget, to forskellige typer forsvarspillere. Vidic er den kontante type, som ikke gør noget unødvendigt, mens Agger er den spillende type, som tit tager chance, men som er god til at fører bolden frem af banen.
Med andre ord, så er Vidic den gammeldags type, mens Agger er den moderne type.

Hald
19-09-2007, 16:18
Agger er kanon. Kunne sagtens blive blandt verdens bedste forsvare. Og lige nu ser jeg Vidic blandt de 5 bedste center forsvarer i verden

Jim
19-09-2007, 16:48
hey,

jeg sidder her og diskuterer med en snoldet Rangers fan, hvorvidt Vidic er bedre end Agger. og han påstår hårdnakket at Agger er UDEN TVIVL bedre end vores egen Vidic, fordi han har været i cl finalen og er yngre osv.

hvad synes i?

PT lige nu og her er de rimlig lige, vidic er nok en smule bedre og har lidt mere erfaring end Agger.

Men taget alder i betragtning er jeg sten sikker på at Agger kommer til at give Vidic seriøst baghjul og hvor var det syndt det ikke var os som købte Agger.

Rose
19-09-2007, 17:11
Jeg synes det er svært at sammenligne idet de er 2 vidt forskellige forsvarsspillere..

Generelt hele sidste sæson har Vidic virket meget stærkere i luftspillet på dødbolde og hjørne spark.

Synes Daniel er mere offensiv orrienteret, han kan drible og er ikke bange for at holde på bolden og skabe lidt selv. Han har en bedre sparke teknik, som man har set i glimt hvor han har fået lov til at sparke udefra sidste sæson.

Deres fasætter i spiller er meget forskelligt, så er svært at sammenligne - Er næsten som at sammenligne Ronaldo med Pirlo :)

schousboe9
19-09-2007, 17:30
Vidic er langt bedre end Agger - i Premier League! Her kræves stor fysik og mod, og der kan Agger ikke følge med sammenlignet med Nemanja.

Hvis de spillede i Spanien eller Italien var det derimod nok mere det tekniske, der vægtede højst, og dér fører Agger med en eller tre længder. Agger kan fører den frem fra bagkæden og har et rigtig godt venstreben. Dog mener jeg, at Vidic udstråler en anden (og større) sikkerhed og det er IMO altafgørende for en forsvarsspiller. Desuden synes jeg også tit, Agger laver dumme fejlafleveringer og dét koster i bagkæden.

Konklusion: Nu og her er Vidic bedst, ingen tvivl hos mig!! (uden de djævlske briller :))

Om Agger bliver bedre på længere sigt er svært at sige, for som en målmand må en forsvarer også gerne være lidt oppe i årene - til en vis grænse, seføli - så jeg tror også i fremtiden, at Serbien vil have en bedre midterforsvar end Danmark, (desværre??).

gasgas
19-09-2007, 18:05
Fremragende analyse Robinho! Som du selv skriver er folk nok uenige om karaktererne, men dette er ikke væsentlig. Det der er væsentlig at den påpeger at begge spillere stærke på stortset alle områder. Men de har hver især forskellige spidskompetencer, som du ( og andre) påpger. Tit og ofte er ender disse debatter med generaliseringer som, Vidic er dårlig med fødderne, og Agger er dårlig i nærkampene (sådan blev det lidt på den samme debat på det gamle forum). De er begge fantastiske forsvarsspillere!
Iøvrigt et enkelt spørgsmål: Har man lederegenskaber pga. indstillingen? Jeg ser faktisk ikke Vidic som en ledertype i forsvaret. Men tilgengæld som en fantastisk soldat, som komplementerer Rio perfekt!
Heinze var også kendt for god indstilling under kampene, men hans spilintelligens var ikke i top. Det sidste er vigtig for at være en leder.

Rose
19-09-2007, 18:21
Iøvrigt et enkelt spørgsmål: Har man lederegenskaber pga. indstillingen? Jeg ser faktisk ikke Vidic som en ledertype i forsvaret. Men tilgengæld som en fantastisk soldat, som komplementerer Rio perfekt!
Heinze var også kendt for god indstilling under kampene, men hans spilintelligens var ikke i top. Det sidste er vigtig for at være en leder.

Kunne ikke være mere enig omkring det med Vidic er en kriger. Vidic fratager tilgengæld en del ansvar fra Rio, som gør at Rio har blomstret endnu mere som forsvars general. Før i tiden hvor det var Blanc (Noget tid siden) gjorde hans knap så gode spil at Rio var nød til tage ansvaret for 2 spillere og det tryk har Vidic så lettet fra hans skuldre.

Heinze var fandme en dejlig spiller, faktisk også teknisk dygtig, men han var bare så speciel at se på når han kom flyvende, og ja ofrede sit liv for selv små ufarlige bolde :) - He will be missed !

andreas723
19-09-2007, 18:31
Man kunne jo tage og måle dem på en skala fra 1 til 10

Markering:

Vidic:10

Agger er en fin forsvarsspiller men har stadigvæk nogle momenter hvor han snorksover og lader folk løbe bagom sig. Vidic er den perfekte markør, og det er meeeeget sjældent en mand scorer mod united som det er vidic der har sluppet.

Forudseenhed:

Der vinder Agger fordi jeg synes hans overblik er lidt bedre, hvilket gør han redder sig fra mange af de der halsbrækkende tacklinger, som Vidic må tage i brug nogengange. Der ser agger hvad der sker før det sker.

Hovedspil:

Vidic: 10

Vidic slår alt og alle på låget. Han er møghamrende aggresiv og skåner ikke sig selv.( Hvem husker ikke de 3 albuer fra drogba på én halvleg). Agger er ganske god, men kan dog komme til kort mod de helt store.

Mobilitet:

Vidic: 7

Agger kan spille både venstre back og center, og med hans pasningsspil, skulle det ikke undre mig om han kunne tage en defensiv midtbane også. Vidic ser jeg ikke som så meget andet en centerforsvar.

Pasningsspil/boldbehandling:

Agger: 10

Agger er nok den centrale forsvarsspiller med det bedste pasningsspil måske i hele premier league. Hans teknik er også god, og vi ved hans skud er ligeså.
Vidic er lidt mere ordinær på det område men absolut ikke dårlig.

Lederegenskaber:

Agger: 7

Vidic´s eneste barriere vil være sproget, for ellers kunne han godt være et anrøreemne en dag. Med hans indstilling og betydning for united, kan vi se at vi ikke har andre som ham på den plads. Agger er mere stille af sig, og har nok brug for en Vidic/carragher/laursen type ved sin side, som kan agere fejeblad. Plus han heller ikke taler så meget.

Styrke:

Vidic er hamrende stærk. Om de hedder drogba, crouch eller yakubu er ligegyldigt. Agger viste i champions league sidste år mod chelsea, at de kan blive for stærke for ham, hvis han ikke ligger sit spil om og bliver mere aggresiv. Hans læsning af spillet dur kun der, hvis han har styrken til at "vende dem af" i duellerne.

samlet:

Agger: 59 Vidic: 61

Så en lille sejr til vidic i min bog. Og med en type som rio i vores forsvar ville jeg aldrig bytte vidic med agger. Men der skal nok være nogle der hagler den her lille karaktergivning ned hehe. Men ok også bare min mening

Fremragende analyse, Robinho. Jeg kan også skrive under på næsten alt det, du skriver. I mine øjne er Vidic en af verdens absolut bedste midterforsvarer. Og I noterer helt korrekt, at hans omgang med bolden er ganske glimrende. Han kan sagtens føre den konstruktivt frem.

For mig er det hævet over enhver tvivl, at Vidic er verdens bedste duelspiller.

robinho
20-09-2007, 10:35
Robinho, har dog en kommentar til din fine analyse. Har kigget på lidt stats over pasninger og her har Vidic et utrolig fint gennemsnit. Top 5 liste i PL denne sæson:

jo self. Men man kan jo udlede af sådan en statestik hvad man vil. For eksempel at vidic udelukkende triller bolden til den nærmeste. Agger kan administrere lange diagonalbolde og skift med dertilhørende større chance for højere fejlprocent. Men ikke et decideret krav for en centerforsvar, men en ekstra positiv ting.

Kan lige sige at agger har fået konstateretet et brud på mellemfodsknoglen i venstre fod. En umiddelbar svækkelse af det danske landshold mod spanien, men hvis vi skal holde for øje at det her er et united-forum, er det også en svækkelse af pool. Ikke fordi agger er nogen messias for dem, men tror at det bliver hårdt for dem hvis de skal bruge hyypia så mange kampe i træk, for de har ikke så mange andre muligheder. De har palleta, og han er for min skyld også velkommen i deres center hehe:)

robinho
20-09-2007, 10:38
Iøvrigt et enkelt spørgsmål: Har man lederegenskaber pga. indstillingen? Jeg ser faktisk ikke Vidic som en ledertype i forsvaret.

nej ikke nødvendigvis.

Men det er en måde at udvise det på, og en måde at vise vigtighed og ansvar, og mange gange får man så klistret en leder-mærkat på sig. Nogen mener at at folk der dirigere og er højtråbende symbolisere ledertyper. Men ok som du selv siger er der plads til egne fortolkninger af min lille sammenligning hehe

Danielsen
20-09-2007, 11:09
Det ser ud til Agger har bräkket en knogle i foden....

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-8691816.html

Lad os da håbe, de begynder og lukke mål ind i Liverpool

Edit: Nå, det står allerede under "Det danske landshold" :p

Mathias Dyreborg
29-04-2008, 10:14
Hør her allesammen.
Mange mener måske Agger er bedre end Vidic, og det er kun fordi ha ner fra Danmark. Vidic er en klasse over Agger. Vidic har en kæmpe rolle i Unitedforsvaret, mens Liverpool godt kan tåle at Agger er ude med en skade. Jeg mener helt klart Vidic er meget bedre end Agger.
Nogle der er enige?

United DK
29-04-2008, 10:31
Hør her allesammen.
Mange mener måske Agger er bedre end Vidic, og det er kun fordi ha ner fra Danmark. Vidic er en klasse over Agger. Vidic har en kæmpe rolle i Unitedforsvaret, mens Liverpool godt kan tåle at Agger er ude med en skade. Jeg mener helt klart Vidic er meget bedre end Agger.

Jeg synes så Liverpool har lidt under Aggers skade, og forsvaret har ikke være så suverænt som det plejer, hvilket har kostet en del point.

SantasLittleHelper
29-04-2008, 10:43
Jeg synes så Liverpool har lidt under Aggers skade, og forsvaret har ikke være så suverænt som det plejer, hvilket har kostet en del point.
Jeg synes nu at pool forsvaret har været nøjagtig som det plejer, perfekt eksemplificeret i at de, nøjagtig som de plejer, har været ude af mesterskabskampen inden jul.

Men jo, Vidic er bedre end Agger, ligesom Rooney er bedre end Jon Dahl, TEvez bedre end Bendtner, og Nani bedre end Rommedahl... Faktisk er der ikke nogle danske spillere der er bedre end vores bedre starter, eller endda vores reserver. Heller ikke Christian Poulsen...

Bugge
29-04-2008, 11:17
Det var ellers en gammel tråd vi fik hevet fat i der..

Enig med SantasLittleHelper.. Agger er en dygtig spiller, men det er sgu da rent hybris at nogen kan påstå at han er på niveau med selveste Nemanja Vidic..

Dines
29-04-2008, 15:59
Jeg kan ikke vudere Agger, når det er så længe siden man har set ham spille. Vi ved jo ikke hvilket niveau han har. Agger er en dygtig spiller hans alder taget i betragtning, og kan helt sikkert blive stor, hvis han får buk med skaderne. Dog synes jeg at Vidic er bedre set over de sidste 2 år.

Benzet
29-04-2008, 16:04
Det giver ingen mening at sammenligne Vidic med Agger, da deres spillestile er så forskellige. Hvis du endelig skal sammenligne Agger med en Unitedforsvar, må det være med Rio, idet de bare et tekniske, forudseende og boldsikre. Vidic kan bedre sammenlignes med Laursen, idet de begge er stærke fysisk, hovedspilstærke og kontante.

United4life
30-04-2008, 12:42
Vidic spiser sådan nogen som Agger til morgenmad.

Nemanja whoa,
Nemanja whoa,
He come's from Serbia,
He'll f***ing murder ye...

Hinrichsen
30-04-2008, 12:56
Der er jo ingen tvivl om at Vidic er klasser bedre end Agger..

No doubt, Agger er en klassespiller, men Vidic er IMO blandt de 10 bedste
central defenders i verdenen

Og saa er Vidic i det hele taget bare Ond"Rocking"

robinho
30-04-2008, 13:02
Vidic er IMO blandt de 10 bedste
central defenders i verdenen

tror efterhånden godt du kan koge det felt ned til de 5 bedste i verden.