PDA

Se fuld version : NFL-Tråden

Sider : [1] 2

Don Kafai
16-09-2007, 17:36
Synes godt vi kunne have en tråd omhandlende NFL.

Jeg vil lægge ud med at sige HUSK at se Kampene i aften/nat:

TV2sport 18:50 Tennessee Titans-Indianapolis Colts

3+ 22:00 Miami Dolphins-Dallas Cowboys efterfulgt af kongekampen New England Patriots-San Diego Chargers

Alle 3 kampe er rigtig spændende på papiret og specielt den sidste er en rigtig lækkerbisken med ligaen muligvis 2 bedste offense stående overfor hinanden....

rocatis
16-09-2007, 18:22
Det kan godt være det er de 2 bedste offensive som står over for hinanden, men kommentatorerne får alligevel kampen til at blive kedelig.. Dem på 3+ er virkelig ikke nær så gode som de "gamle", Falkeøje og Elming's..

Tror nok Colts kampen som de sender nu bliver god..

Liverpool_sucks
16-09-2007, 21:29
kan i ikke starte med at fortælle reglerne..

Jeg så Titans kampen, det var hyggeligt men fattede ikke en s***..

Kofoed
16-09-2007, 21:32
kan i ikke starte med at fortælle reglerne..

Jeg så Titans kampen, det var hyggeligt men fattede ikke en s***..

Haha.. enig.. skulle lige herind for at spørge nogen om de kendte en side hvor man kan få ridset reglerne op..
de fleste ting kan man nok finde ud af ved at se et par kampe, men nu så jeg kun den sidste halve time af titans kampen, og så undrer det mig..

når titans har bolden.. hvordan kan colts så få den?? altså hvornår kan de få lov at gi den?? er det kun når titans lave fiels goal eller touch down eller er det også hvis den bliver grebet "ud" af en colts??

Og ja det er faktisk meget fedt at sidde og kigge på, også selvom man ikke er så meget inde i det.. men det kommer også meget an på kommentatorene.. elming og ham den anden er helt kanon, men så så jeg lige starten på 3+ og de kunne virkelig få det til at være kedeligt hvis man ikke er inde i reglerne så man kan slå lyden fra..

Cap
16-09-2007, 21:43
Kan da godt lige komme med mit bud på en kort gennemgang af reglerne.

Helt basalt er det ganske simpelt, holdet har 4 chancer for at komme 10 yards frem - hvis dette lykkedes får holdet 4 nye forsøg. Somregel ser man kun 3 af dem rent faktisk blive brugt på at at komme frem hvorefter den 4. enten bliver brugt på a) punt (dvs. en spiller fra holdet sparker bolden så langt ned af banen så muligt) eller b) field goal (bolden bliver kastet tilbage og placeret (alt i mens modstanderen prøver at komme frem og blokere) mens holdets "kicker" forsøger at skyde den op i mellem de 2 høje gule stænger. De fleste kickers forventes at have en høj % fra 50-yard og ind - for at få den afstanden der rent faktisk bliver sparket fra skal man tage antal yard til endzone + 18 (10yard for selve endzonen (målet står for enden) og 8yard (correct me if Im wrong) bolden bliver "snappet" (kastet) tilbage. Så hvis man står på modstanderens 31-yard linie er det altså et 49yard field goal forsøg.

Grunden til at hold punter er at hvis det på 4. down ikke lykkedes dem at komme over den magiske linie går bolden direkte videre til modstanderen - ved at punte får de bolden får de den selvsagt længere væk, dog stopper det naturligvis også deres angrebserie så modstanderen tager over derfra hvor de får bolden til (på punt-return).

Det var vist sådan rimelig basalt omkring det - derudover er der naturligvis et hav af regler om hvad spillere må og ikke må.

En lille tilføjelse: For at lave touchdown skal en spiller have kontrol over bolden i modstanderens endzone (10 yards "for enden af banen" - som regel let at se med en gennemgående farve). Efter et touchdown har holdet 2 muligheder fra modstanderens 2 yard linie:
a) Sparke 1 ekstra point. Nøjagtig som fieldgoal sådan set (udfra den lille beregning ovenover er det altså 20 yard field goal) - er den løsning holdene oftest tager da det betragtes som et sikkert point.
b) 2-point conversion. Nøjagtig som et normalt spil på banen - holdet kan enten kaste eller løbe den ind i endzone. Dette giver selvsagt 2 point, men bruges oftest kun hvis holdet virkelig har brug for pointene sent i en kamp da det langt fra er sikre point.

Point gives således:
6 for touchdown (+ ekstra point (1 eller 2, såfremt det holdet forsøger går godt))
3 for fieldgoal
2 for safety (Det ses rimelig sjælent - det er når holdet der angriber står så dybt på banen at en af angriberne bliver taklet i egen endzone)
2 for 2-point conversion (duh!)
1 for field goal extra point

Håber det er nogenlunde til at forstå - ellers må I lige sige hvis der er nogle ting som I gerne vil vide lidt mere om så skal jeg se om jeg kan svare. Selv har jeg lært det ved at følge grundigt med på Zulu og en smule via familie i USA - Zulu havde ofte nogle rigtig gode indslag omkring regler og værterne var rigtig gode til i løbet af kampene fortælle hvorfor dommerne dømte som de gjorde eller hvorfor holdet gjorde det de gjorde. Jeg har desværre ikke TV2 sport så jeg ved ikke om de er forsat i samme stil nu - men på TV3+ virker det i hvert fald som om at de forventer at seerne har et rimelig kendskab til spillet, de snakker en smule om nogle regler af og til men det er ikke meget.

Kofoed
16-09-2007, 21:58
cool.. det skal jeg lige ha printet.. hehe.. takker. det gør det hele lidt nemmere:P

United DK
16-09-2007, 22:05
Jeg har undret mig over, hvad folk synes der er så fedt ved NFL? Jeg ser det ikke selv, da jeg synes der er alt for mange spilstop.

Cap
16-09-2007, 22:14
Jeg har undret mig over, hvad folk synes der er så fedt ved NFL? Jeg ser det ikke selv, da jeg synes der er alt for mange spilstop.

Det er intenst. Det er rigtigt at der er mange spilstop (hvilket helt sikkert er et minus i min bog), men når de spiller så bliver der spillet - derudover er der ekstremt mange taktiske aspekter i det som kan være interessante at sidde og følge. En grund til det var meget populært på Zulu var specielt værterne - dels fordi deres dækning af kampene (herunder fortælle om spillets reger o.lign.), dels fordi de ikke holdte alle de reklame pauser som Amerikanerne holder (dem brugte de istedet på at gennemgå spil, forklarer mm.) og ikke mindst fordi de var et kanon makkerpar - de fungerede helt kanon sammen og var til tider ganske underholdene (specielt hvis kampene trak ud og det blev sent).

Ang. regler så fandt jeg lige denne på nfl.com http://www.nfl.com/rulebook/beginnersguidetofootball - der er andre artikler på siden som går mere i dybden med specifikke regler hvis man ønsker at læse lidt om det. :)

Flax_Generous
16-09-2007, 22:16
Det er klart noget helt, helt andet end fodbold. Personligt kan jeg li' det pga. 3 ting:
1) Den meget avancerede taktik. Spillet bliver ofte sammenlignet med en skyttegravskrig, hvor parterne rykker strategisk frem og tilbage og har forskellige teknikker og taktikker til at outsmarte modstanderen. Taktik er fedt (i alle sportsgrene)!
2) De hårde tacklinger. Det er fedt at se den brutale, men meget regelbundne, kamp mellem store egoer.
3) Den altid eksisterende dramatik. Det er ikke kun i de sidste 10 minutter, at der er dramatik og spænding, men ved hvert 3. down (eller 4. down!), ved hvert challenge, ved hvert stort spil og meget mere.

Jeg kan nok ikke på samme måde forklare hvorfor jeg kan li' normal fodbold. Normal fodbold ligger bare i mit blod - særligt den fodbold United normalt spiller. Fodbold er mere ligesom et kunstværk, der bare umiddelbart henrykker og underholder uden man egentlig kan forklare det.

SantasLittleHelper
16-09-2007, 22:36
NFL er skak med muskler. Det er underholdende, hårdtslående og fantastisk spændende. Der er sgu ikke noget som når Eli Manning går dybt efter Plaxico Burress, eller når Ray Lewis laver en career ending tackle på 4. down.. Da Miami Dolphins missede en interception tidligere, sprang jeg op af stolen og skreg så meget at hunden blev bange... Og jeg er ikke en gang Dolphins fan... Man skal bare sætte sig ind i det, så bliver man bidt af det så let som ingenting. jeg vil ikke gå så langt som at kalde det "The greatest show on turf", som det tit er lanceret i USA, men det ligger sgu lige under fodbold i min bog.

Cap
16-09-2007, 22:59
En anden ting om NFL som jeg selv finder meget interessant er hele "handelssytemet" bag - det fungerer på den måde at NFL har et lønloft, så man ser ikke ligesom i europæisk fodbold at vi f.eks. henter stjerne efter stjerne. Det sætter i sig selv en ganske naturlig grænse for hvor mange stjerner man kan have på et hold - alle vil jo gerne have en fed løn, så derfor er det et kæmpe spørgsmål om at prioritere fra klubbens side. Derudover er der (så vidt jeg ved) heller ikke penge indblandet i transfers - de fleste spillere bliver enten hentet som free agents (på fri transfer, ligesom vi kender det) eller ved en regulær bytte handel, i disse byttehandler indgår der ofte såkaldte "draft picks" hvilket føre mig til en ny ting som er interessant.

Hvert år er der en kæmpe pulje college spillere som gerne vil ind i NFL (hvert hold har naturligvis et kæmpe netværk af scouts (ligesom vi har i europæisk fodbold)) - det fungerer kort sagt på den måde at det hold som slutter sidst i sæsonen får lov til at vælge først i næste sæson, det hold der slutter anden sidst vælger som nr. 2 og så videre. Efter alle hold har valgt en spiller begynder man forfra - der er i alt 7 runder. Det betyder naturligvis at de hold som klarede sig dårligst i sidste sæson har en gylden mulighed for at få lige præcis den spiller fra college som de har udset sig, mens vinderen af hele gildet må vente pænt aller sidst i rækken - netop derfor skifter det også meget, et hold som ligger højt placeret i en masse år i træk får ikke ligeså gode spillere som lavere rangeret hold gør (det kommer naturligvis helt an på hvordan spilleren udvikler sig, hvad holdet har brug for osv. osv.).

Ang. transfers så er en del af spillerhandler ofte draft picks - et ganske godt eksempel er Eli Manning som der var kæmpe forventninger til. Chargers havde i den sæson det første valg og de valgte netop Eli Manning - dog var han ikke interesseret i dem (hvilket er en ganske kompliceret sag, spillerne vælger ikke hold når de vil i NFL - de vælger at være en del af den store pulje og så vælger holdene dem. Det sker (som i dette tilfælde) naturligvis at spilleren ikke er tilfreds og så løses det på forskellige måder. Det er ikke specielt velset at være utilfreds med den klub der vælger en - netop fordi de fjerner en del af hele pointen bag NFL). NY Giants var dog så interesseret i Eli Manning at de tilbød at sende en QB, som de selv havde draftet, til Chargers sammen med 1. og 5. runde draft pick i 2005 og 3. runde draft pick i 2004. Netop det her er en handel som gang på gang bliver taget op, fordi Chargers fik nogle ekstremt gode spillere udaf de picks de byttede sig til - samtidig er Eli Manning ikke blevet den superstjerne som de havde håbet (han er god, men der var altså tårnhøje forventninger), så på den måde blev det en rigtig dyr handel for Giants.

Der er naturligvis stadig en hel bunke penge i sporten, men eftersom der er et lønloft ser man altså ikke Chelsea i NFL f.eks. ;)

Flax_Generous
16-09-2007, 23:01
NFL er skak med muskler. Det er underholdende, hårdtslående og fantastisk spændende. Der er sgu ikke noget som når Eli Manning går dybt efter Plaxico Burress, eller når Ray Lewis laver en career ending tackle på 4. down.. Da Miami Dolphins missede en interception tidligere, sprang jeg op af stolen og skreg så meget at hunden blev bange... Og jeg er ikke en gang Dolphins fan... Man skal bare sætte sig ind i det, så bliver man bidt af det så let som ingenting. jeg vil ikke gå så langt som at kalde det "The greatest show on turf", som det tit er lanceret i USA, men det ligger sgu lige under fodbold i min bog.
Samme her (cykling er dog også rigtig højt oppe). Og god beskrivelse af sporten: Skak med muskler. Det er fantastisk dramatisk og der er konstant noget at blive begejstret eller ophidset over.

I mit tilfælde er det mest ophidset og vred - jeg er og har gennem mange år været Oakland Raiders-fan. De er nok NFL's svar på Derby (eller Brøndby).

Flax_Generous
16-09-2007, 23:03
Der er naturligvis stadig en hel bunke penge i sporten, men eftersom der er et lønloft ser man altså ikke Chelsea i NFL f.eks. ;)
Patriots er ellers godt på vej i år.

Men ellers enig. Trading- og draft-systemerne er interessante og holder samtlige hold på nogenlunde samme niveau. Det bidrager til NFL's dynamik og sikrer en afvekslende udvikling.

Don Kafai
17-09-2007, 09:49
En anden ting der afveklser det fra fodbold som vi kender det i Europa er måden det er amerikaniseret på. Prøv fx at se en NFL kamp og grafikken er vildt anderledes fra en fodboldkamp. Der er live statistik på spillerne, der er reklamer, der er news-line ticker osv osv. Det hele er underholdsbaseret lige fra cheerleaderne til Underholdningen i pausen i SB. Desuden så har man afgrænset det så meget at det kun er 17 uger fra september til december hvor grundspillet kører, med playoffs fra januar til Suber Bowl den 1. søndag i februar. Altså det er kun ca 5-6 måneder af året det kører hvilket gør at det skaber stor stor opmærksomhed når endelig der er kampe. ALLE kampe har fyldte stadions så uanset om man, som igår, ser en "mellem kamp" som Dolphins-Cowboys, eller ser topkampen Patriots-Chargers så er underholdningsværdien ekstrem stor.

Det vil svare til en Sunderland-Derby kamp var ligeså stor som United-Arsenal, hvilket jo ikke er tilfældet i fodbolden.

Damien
17-09-2007, 11:09
NFL er en rigtig fed sport... Kan både lide selve spillet og reglerne udenfor banen med drafts, lønlofter osv...
Men orker sjællent at se mere end en kamp af gangen, da der er overdrevet mange pauser!

Cap
17-09-2007, 14:15
Patriots er ellers godt på vej i år.

Men ellers enig. Trading- og draft-systemerne er interessante og holder samtlige hold på nogenlunde samme niveau. Det bidrager til NFL's dynamik og sikrer en afvekslende udvikling.

Patriots har fået samlet et vildt godt hold, ja - men de skal stadig holde sig inden for løn-loftet, så at de kan presse en masse stjerner ind under det er bare kanon arbejde af dem. Efter kampen i går er det godt nok svært at se hvem der skal stoppe dem fra at vinde Super Bowl i år - Charges blev spillet baglæns ud af banen.

Don Kafai
17-09-2007, 14:54
Patriots har fået samlet et vildt godt hold, ja - men de skal stadig holde sig inden for løn-loftet, så at de kan presse en masse stjerner ind under det er bare kanon arbejde af dem. Efter kampen i går er det godt nok svært at se hvem der skal stoppe dem fra at vinde Super Bowl i år - Charges blev spillet baglæns ud af banen.

Der er mange hold der kan stoppe dem. "Any given Sunday" kan alt ske. Chargers kan ligeså godt ende med at slå Patriots ud i playoffs, det handler om marginalerne, og uden dem kan selv de største hold tabe.
Iøvrigt synes jeg Colts er en anelse bedre end Patriots.

Det eneste jeg ikke kan lide ved NFL for tiden er at AFC er så meget bedre end NFC. Den moralske Super Bowl er jo conference finalen i AFC.

Grønholdt.
17-09-2007, 17:04
Der er kun ET hold i NFL, og det er Pittsburgh Steelers!!!! :devilll:

RasmusP
17-09-2007, 17:27
Jeg ser ikke så meget NFL, men jeg så lidt igår, og jeg lagde mærke til hvor stor gejst der er mellem spillerne. De giver hinanden skaller og slår på hinanden, bare fordi de har laver en god tackling! Det er da fedt:D

SantasLittleHelper
17-09-2007, 17:38
Der er kun ET hold i NFL, og det er Pittsburgh Steelers!!!! :devilll: Så bliver det sgu da nogle kedelige kampe de skal igennem...

Boock
17-09-2007, 18:46
Der er kun ET hold i NFL, og det er Pittsburgh Steelers!!!! :devilll:

FORKERT!
Det er Falcons.

Martinsen
17-09-2007, 18:50
FORKERT!
Det er Falcons.

jeg kan kun erklære mig enig... selvom vi nok bare skal glæde os over de meget få sejre vi får i denne sæson... vores angreb skaber intet, så det bliver en sæson der gerne meget hurtig må være overstået, for kan overhovedet ikke se hvordan vi på nogen måde skal få noget ud af den her sæson i hvertfald

Don Kafai
17-09-2007, 19:34
FORKERT!
Det er Falcons.

Vi snakker ikke om hundeavlere men reelle footballteams:D

Chicago Bears ER NFLs stolthed.

Boock
17-09-2007, 19:50
til gengæld ser vi nok gamle Andersen tilbage i falcons i næste uge...

Don Kafai
17-09-2007, 20:02
til gengæld ser vi nok gamle Andersen tilbage i falcons i næste uge...

Det passer nok meget godt. Holder de fast i Matt Prater skal de nok calculere med at deres Touchdowns kun giver 6 point i alt, og deres FG Attempts giver modstanderen bolden...

Boock
18-09-2007, 07:38
Haha, så fik jeg ret:

The Great Dane is back.

The Falcons Monday signed their most prolific scorer in franchise history for an unprecedented third stint as the team's placekicker. The 47-year-old Morten Andersen replaces Matt Prater, who was waived by the team Monday evening.

Andersen, 6-2, 225 pounds enters his 25th year in the league, one season after becoming the NFL’s all-time leading scorer. An eight-time Pro Bowl selection, Andersen has recorded 2,445 career points and is the Falcons career scoring leader with 707 points (1995-2000, 2006).

Andersen has split the uprights on 540 of 681 career field goal attempts (79.3) while adding 825 of 835 points after touchdown. The ‘Great Dane’ has also set Falcons franchise records with the longest field goal of 59 yards (1995), the most 50-yard field goals in a season with eight (1995), the most extra points in a career (230) and is second in most points scored in a season with 122 (1995).

In Week 14 of the 2006 season, Andersen became the League’s all-time leading scorer with 2,435 points when his extra point kick sailed through the uprights in front of a home crowd against the Dallas Cowboys. Andersen also recorded one of the most memorable kicks in Falcons history when he converted a 38-yard field goal against the Minnesota Vikings in the 1999 NFC Championship game to send Atlanta to its first Super Bowl appearance in franchise history.

Terms of the deal were not disclosed by the team.

Prater was signed by the Falcons as a free agent on September 1, 2007. He entered the NFL after being signed by the Detroit Lions as an undrafted rookie free agent in 2004.

http://www.atlantafalcons.com/News/Articles/2007/09/11-20/Falcons_waive_Prater_sign_Andersen.aspx

Martinsen
18-09-2007, 07:47
dejligt at vi får Andersen tilbage, han viste sidste år at han stadig havde kræfter i benene så det glæder mig, at han nu får chance for at udbygge hans rekord...

SantasLittleHelper
18-09-2007, 11:39
Fantastisk for Morten... Det ser også ud til at være det rigtige hold, da de nok får problemer med at komme i endzone uden Vick. Jeg håber bare ikke at dansk tv går Andersen-amok og sender hans kampe fremfor mere attraktive kampe med NEW YORK GIANTS, der nok skal komme igen :p

Boock
30-09-2007, 21:06
Wuhuu!
Første sejr til Falcons i denne sæson.
og Andersen scorede 14 point...ikke dårligt.

rocatis
30-09-2007, 21:37
Wuhuu!
Første sejr til Falcons i denne sæson.
og Andersen scorede 14 point...ikke dårligt.
Og han brændte ovenikøbet en på 42 yards.. Men godt at se han er med igen..

Flax_Generous
30-09-2007, 23:43
Raiders er 2&2. Med flot spil endda. Lane Kiffin har virkelig fået vendt NFL's dårligste hold sidste år. Raider Nation!

:D

Don Kafai
30-09-2007, 23:52
Raiders er 2&2. Med flot spil endda. Lane Kiffin har virkelig fået vendt NFL's dårligste hold sidste år. Raider Nation!

:D

Ja og med DaMarcus Russell i kulissen kan de gå et godt år i møde...

Flax_Generous
01-10-2007, 01:05
Ja og med DaMarcus Russell i kulissen kan de gå et godt år i møde...
Mit bud er en 7-9/8-8-sæson:

@ Chargers L
Chiefs W
@ Titans L
Texans W/L
Bears W
@ Vikings W
@ Chiefs L
Broncos W
@ Packers L
Colts L
@ Jaguars L
Chargers W

De har potentielt set et af ligaens bedste defense og et strålende rushing offense (nr. 2 lige nu). Hvis vi får JaMarcus Russell at se i denne sæson (ligesom Vince Young sidste år?), så kan det blive til endnu mere. Men ellers er de playoff-kandidat til næste år.

Det er det gode ved NFL. Det er svært at være et elendigt hold i virkelig mange sæsoner i træk. Ligeledes er det svært at holde sig på toppen i lang, lang tid. Det giver en fantastisk dynamik. Når det så er sagt, så vil jeg ikke have sådanne tilstande indført i Premier League. Det er en fryd at være fan af et hold, der konsekvent er med hvor det er rigtig, rigtig sjovt.

Don Kafai
09-10-2007, 08:52
BEARS tog Packers på Lambreau Field.

WE'RE BACK

Don Kafai
09-10-2007, 21:14
Sindssyg afslutning på Monday Night kampen.

Cowboys er bagud med 16-24 til Bills, med under 1 min tilbage på uret.

Romo fører holdet til TD med ca 20 sek igen, og de går efter en 2-pt-conversion for at udligne. Den misser de, og er bagud med 22-24 med 20 sek igen.

De tager et Onside kick, og på mirakuløs vis vinder de bolden tilbage, og har tid til et eneste kast inden tiden udløber. Den kaster Romo op ad banen og de lander på Bills' 35 yard linje. Med 2 sekunder igen af kampen tager de et FG og den sidder der, til en sejr på 25-24.

Vanvittigt!!

Flax_Generous
09-10-2007, 22:24
Sindssyg afslutning på Monday Night kampen.

Cowboys er bagud med 16-24 til Bills, med under 1 min tilbage på uret.

Romo fører holdet til TD med ca 20 sek igen, og de går efter en 2-pt-conversion for at udligne. Den misser de, og er bagud med 22-24 med 20 sek igen.

De tager et Onside kick, og på mirakuløs vis vinder de bolden tilbage, og har tid til et eneste kast inden tiden udløber. Den kaster Romo op ad banen og de lander på Bills' 35 yard linje. Med 2 sekunder igen af kampen tager de et FG og den sidder der, til en sejr på 25-24.

Vanvittigt!!
NFL når det er bedst, ja. Ganske imponerende af Cowboys. De ser rigtig stærke ud i år. Mit bud er Cowboys-Patriots i Super Bowl med Pats som vinder.

SantasLittleHelper
10-10-2007, 08:49
Nu må vi se hvor langt Cowboys kommer når de løber ind i Giants i slutspillet.. jeg synes at Giants i første kamp viste at Cowboys nok er til at bide skeer med, og de åbnede deres forsvar flot op. Og nu er Giants så endelig kommet i gang med 3 sejre i træk og det giver lidt håb om at Eli kan føre holdet frem.. Udover det må Plaxico vel allerede være sikret en plads i Pro-bowl med nogle helt igennem fantastiske TD's..

Øster
10-10-2007, 21:09
Er det sikkert endnu hvem New England Patriots skal møde i slutspillet ?

Don Kafai
10-10-2007, 21:26
Er det sikkert endnu hvem New England Patriots skal møde i slutspillet ?

Overhovedet ikke...

Det er ikke engang sikkert de kommer i slutsspillet, men jeg tør godt vædde min lejlighed på at de gør:D

Øster
10-10-2007, 21:31
Overhovedet ikke...

Det er ikke engang sikkert de kommer i slutsspillet, men jeg tør godt vædde min lejlighed på at de gør:D

Okay . Jeg mente også at sæsonen først lige var gået i gang, men læste SLH's indlæg og troede at de var nåede længere i sæsonen :)

Dysse
11-10-2007, 09:18
Overhovedet ikke...

Ja desværre - små snydepelse!

Kald mig en bitter mand, men fy for dælan for en samvittighed han må rende rundt med!

Dertil skal siges at Rams er mit et og alt, og med denne lorte-sæson skal der jo bruges energi på et eller andet - og det er tydeligvis ikke på at vinde!

...og ja, jeg er stadig bitter over '01 SB *græder*

SantasLittleHelper
14-10-2007, 20:37
Så er der 45 minutter til Kick-off på årets største kamp indtil videre i sæsonen... lad os få nogle bud? Jeg tror at Pats kører Cowboys fuldstændig over fordi der er IMO stadig lidt tvivl om hvor godt Dallas' forsvar egentlig er, samtidigt med at de lavede utroligt mange turnovers i sidste uge...

sonnyboy82
14-10-2007, 23:44
Hvorfor ha en tråd om NFL i et forum der omhandler noget helt andet???

Naldo
14-10-2007, 23:54
Denne del af forummet hedder jo netop "off-topic" altså noget, som ikke har noget at gøre med det egentlige emne som er United. Derfor kan man godt have en NFL-tråd i denne del af foummet.

Don Kafai
17-10-2007, 12:06
Man kan vel sige at Giants' sejr i Falcons var dødsstødet til Morten Andersen og Atlanta. De er 1-5 og jeg tror personligt ikke de kommer i playoffs. Desværre er det tydeligt Michael Vick skandalen har ramt dem for hårdt.

I øvrigt så er der om 2 runder en sindssyg kamp. I mine øjne er det et preview på AFC konference finalen.

3. november : Patriots @ Colts.

Håber virkelig den bliver sendt på tv...

snegl
17-10-2007, 13:45
Man kan vel sige at Giants' sejr i Falcons var dødsstødet til Morten Andersen og Atlanta. De er 1-5 og jeg tror personligt ikke de kommer i playoffs. Desværre er det tydeligt Michael Vick skandalen har ramt dem for hårdt.

I øvrigt så er der om 2 runder en sindssyg kamp. I mine øjne er det et preview på AFC konference finalen.

3. november : Patriots @ Colts.

Håber virkelig den bliver sendt på tv...

Ouhhhhh det blir nice..

PATRIOTS FTW!!!! ja jeg er winnerjoiner

Don Kafai
22-10-2007, 09:56
BEARS er tilbage.

Sindssyg kamp mod Eagles der bliver vundet efter touchdown af Muhsin Muhammed med 9 sek igen. 19-16, og Bears er nu 3-4, og lever endnu!!
I mine øjne tabte Eagles kampen på taktikken. De gav Bears bolden på 40yard linjen hver gang idet de ikke ønskede Hester skulle returnere. Hester er farlig, men så farlig er han altså heller ikke.

Ellers er det jo næsten latterligt New England er så sindssyge. Foran 42-7 ved pausen mod Dolphins efter 5 TD af Brady er jo helt overmenneskeligt.

Glæder mig vildt meget til 3. november. Udover United slår Arsenal, så håber jeg Colts kan stoppe New Englands dominans....

SantasLittleHelper
22-10-2007, 10:44
BEARS er tilbage.

Sindssyg kamp mod Eagles der bliver vundet efter touchdown af Muhsin Muhammed med 9 sek igen. 19-16, og Bears er nu 3-4, og lever endnu!!
I mine øjne tabte Eagles kampen på taktikken. De gav Bears bolden på 40yard linjen hver gang idet de ikke ønskede Hester skulle returnere. Hester er farlig, men så farlig er han altså heller ikke.

Ellers er det jo næsten latterligt New England er så sindssyge. Foran 42-7 ved pausen mod Dolphins efter 5 TD af Brady er jo helt overmenneskeligt.

Glæder mig vildt meget til 3. november. Udover United slår Arsenal, så håber jeg Colts kan stoppe New Englands dominans.... Jo, Hester er netop så farlig og Bears brugte ham også godt i deres angreb i dag.. Jeg synes dog langt fra at kampen var sindssyg - nok nærmere sindssygt kedelig hvilket 6 FG's før 4. quarter da også vidner om.

Igen må jeg fremhæve mine fantastiske Giants der jo møder Dolphins i London i næste runde og dermed må siges at være 6-2. 25 sacks i de sidste 5 kampe er helt fantastisk og har holdt modstanderne til 67 point i de 5 kampe, mod 80 point bare i de første 2 kampe. Og så er der lige Osi med Sack, Forced Fumble og 75 yard TD - hele 3 ting på samme tid, det går virkelig ikk..

Glory Man United
22-10-2007, 10:52
Det er intenst. Det er rigtigt at der er mange spilstop (hvilket helt sikkert er et minus i min bog), men når de spiller så bliver der spillet - derudover er der ekstremt mange taktiske aspekter i det som kan være interessante at sidde og følge. En grund til det var meget populært på Zulu var specielt værterne - dels fordi deres dækning af kampene (herunder fortælle om spillets reger o.lign.), dels fordi de ikke holdte alle de reklame pauser som Amerikanerne holder (dem brugte de istedet på at gennemgå spil, forklarer mm.) og ikke mindst fordi de var et kanon makkerpar - de fungerede helt kanon sammen og var til tider ganske underholdene (specielt hvis kampene trak ud og det blev sent).

Ang. regler så fandt jeg lige denne på nfl.com http://www.nfl.com/rulebook/beginnersguidetofootball - der er andre artikler på siden som går mere i dybden med specifikke regler hvis man ønsker at læse lidt om det. :)

Værterne?? er det ikke den samme som i "Vild med dans?":D

Don Kafai
22-10-2007, 14:57
Jo, Hester er netop så farlig og Bears brugte ham også godt i deres angreb i dag.. Jeg synes dog langt fra at kampen var sindssyg - nok nærmere sindssygt kedelig hvilket 6 FG's før 4. quarter da også vidner om...

Hvis man kan overleve uden at se TD på stribe (som jeg kan) så synes man sådanne kampe som Eagles-Bears igår er vildt fede. Det er jo ikke fordi det er kedeligt, begge hold laver store plays osv, men TD mangler bare...
Og Bears stod med bolden på deres egen 3 yard linje med under 2 min igen, før Griese viste at han faktisk er en stabil QB der kan føre sit hold frem (i modsætning til visse andre QB på Bears' hold). Jeg var helt oppe at køre da Muuuuuuuuse greb den med 9 sek igen. Det viser bare det kan ende op og ned. Der skete 3-4 føringsskift i slutningen af kampen.

Selvom jeg holder med Bears, så synes jeg ikke HEster er så farlig igen. Jo han er selvfølgelig ligaens bedste returner, men altså i mine øjne er det vanvittig dumt at lade modstanderen starte på 40 yard linjen for at undgå Hester. Det kræver jo 1 godt play, og så er Bears som minimum i FG position.

Bears' store problem er at føre bolden frem. Når de ikke har defenset til at lave pointene, eller specialteam (Hester) til at lave store ting, så kan de intet!
Derfor er det en gave at lade dem starte fra 40 yards. Utrolig dårlig disposition fra Reid, men jeg klager sgu ikk:D....

Don Kafai
22-10-2007, 14:59
Værterne?? er det ikke den samme som i "Vild med dans?":D

Jo, Claus Elming er.
Han og Jimmy Bøjgaard kommenterer den tidlige kamp søndag på TV2Sport, mens Jimmy og lillebror Elming kommenterer den sene kamp mandag.

kl. 22.15 og 02.30 kampene søndag har tv3+, som har elendige kommentatorer.

Dysse
23-10-2007, 13:37
Jo, Claus Elming er.
Han og Jimmy Bøjgaard kommenterer den tidlige kamp søndag på TV2Sport, mens Jimmy og lillebror Elming kommenterer den sene kamp mandag.

Ham den nye på Sunday Night er sgu ellers cool nok, i modsætning til dem der har de tidlige kampe... Magen til større idioter skal man sgu lede længe efter! Det er irriterende når man selv kan flere navne på spillere på banen end kommentatorerne kan :( :devill: Mmmh gaffel...

Don Kafai
23-10-2007, 13:38
Ham den nye på Sunday Night er sgu ellers cool nok, i modsætning til dem der har de tidlige kampe... Magen til større idioter skal man sgu lede længe efter! Det er irriterende når man selv kan flere navne på spillere på banen end kommentatorerne kan :( :devill: Mmmh gaffel...

Har ikke rigtig set de sene kampe endnu, men vil da overveje det nu:D--

COME ON YOU BEARS

Don Kafai
25-10-2007, 21:19
Så er det på søndag at første NFL kamp nogensinde bliver spillet udenfor USA.
Wembley ligger bane til Dolphins vs Giants, som kan ses fra kampstart kl 1800 på TV2sport.

Efterfølgende kan man nyde ligaens bedste hold (Patriots) på TV3+...

SantasLittleHelper
25-10-2007, 22:20
Så er det på søndag at første NFL kamp nogensinde bliver spillet udenfor USA.
Wembley ligger bane til Dolphins vs Giants, som kan ses fra kampstart kl 1800 på TV2sport.

Efterfølgende kan man nyde ligaens bedste hold (Patriots) på TV3+...

Blev der ikke spillet en NFL kamp i Mexico sidste sæson? Men i hvert fald første NFL kamp i europa.. Jeg glæder mig som sindssyg til at se den, hvis jeg da kan finde en pub der har TV2 sport, for det hoppede antenneforeningen selvfølgelig over da Viasat Sport 1, 2 og 3 blev lukket... Hvem har egentlig den tekniske hjemmebane i London? Giants har bye i næste uge, så jeg regner stærkt med at vi bliver 7-2 og så må man sige at vi skal kvaje os gevaldigt hvis vi ikke skal i playoffhvilket må sige at være et kæmpe succeskriterie når man tænker på tabet af Tiki. Selvom løbeangrebet har fungeret fint indtil videre håber jeg virkelig at vi henter en stjerne ind i stil med Frank Gore, Adrian Peterson eller måske Cadilac Williams...

Don Kafai
25-10-2007, 22:51
Giants har bye i næste uge, så jeg regner stærkt med at vi bliver 7-2 og så må man sige at vi skal kvaje os gevaldigt hvis vi ikke skal i playoffhvilket må sige at være et kæmpe succeskriterie når man tænker på tabet af Tiki. Selvom løbeangrebet har fungeret fint indtil videre håber jeg virkelig at vi henter en stjerne ind i stil med Frank Gore, Adrian Peterson eller måske Cadilac Williams...

Inden sæsonen havde jeg Giants som den store outsider. Selvom de startede 0-2, så troede jeg stadig på de ville vende.

Men jeg er nu ikke så sikker på de tramper over Dolphins. Selvom Miami er 0-6, så vil de gøre alt for at vinde på Wembley, og jeg kunne godt finde på at smide nogle penge på Miami hvis oddset er tilstrækkelig højt.

Alt i alt, så viser de næste 2-3 uger hvem der bliver komplet hægtet fra, og hvem der kæmper om de sidste playoff pladser. Mit hold, Chicago, fik en vigtig sejr i sidste sekund over Eagles, og de er nu 3-4, hvilket stadig kræver 2-3 sejre i træk inden det vender.

COME ON YOU BEARS

Damsø
26-10-2007, 08:43
hvorfor finder du ikke bare reglerne på nettet ...
det er da meget lettere

Damsø
26-10-2007, 08:44
Jo, Claus Elming er.

.ffgnsd

Dysse
26-10-2007, 11:13
Men jeg er nu ikke så sikker på de tramper over Dolphins. Selvom Miami er 0-6, så vil de gøre alt for at vinde på Wembley, og jeg kunne godt finde på at smide nogle penge på Miami hvis oddset er tilstrækkelig højt.

Uden Ronnie Brown og Chris Chambers er deres offense bestående af Cleo Lemon med - ingen - hjælp! Sammy Morris er væk, og det ser virkelig (!) dårligt ud for Miami i mine øjne!
Zach Thomas starter ikke på MLB, hvilket godt kan give Jacobs og Ward en lækker aften i det kolde London.

Jeg vil, med mulighed for at ligne en idiot søndag nat, påstå at Giants er den største favorit i denne uge - by far!

Iøvrigt mener jeg at det er Miami der har den tekniske hjemmebane :)

SantasLittleHelper
28-10-2007, 08:56
.ffgnsd

Vel sagt! Jeg er helt igennem enig i dette indlæg der må kandidere stærkt til årets indlæg! Måden du fanger emnet på, din argumentattion og din elokvens er helt fænomenal. Jeg er chokerende enig.

Jeg kan ikke finde et stream til Giants kampen her kl. 18. hvis der er nogen der kan smide en PB til mig med link vil jeg være evigt taknemmelig..

Don Kafai
04-11-2007, 17:04
Så er det iaften festfyrværkeriet starter.

NEW ENGLAND (8-0) @ COLTS (7-0)

TV3+

rocatis
04-11-2007, 17:55
Så er det iaften festfyrværkeriet starter.

NEW ENGLAND (8-0) @ COLTS (7-0)

TV3+

Ja for satan jeg glæder mig.. Bliver en vild kamp.. Desværre er det på 3+ og ikke på tv2 sport...

Martinsen
04-11-2007, 17:58
ja det bliver noget af et brag! godt man har fri i morgen, så man ikke skal være træt hele dagen:) Jeg håber Patriots vinder, mest fordi at jeg efter en katastrofal picks sæson indtil videre, har satset 100 på Patriots for at indhente noget af det tabte

Don Kafai
05-11-2007, 00:35
JA TAK 24-20 til Patriots.

Hvor er det da en fryd at se Brady under pres. Det er det jeg elsker NE for! Han er så iskold at hvis hans liv stod på spil ville han præstere uden at blinke!

New England har bye næste weekend, og er 9-0 nu. Hvem kan stoppe dem mod en 16-0, udover dem selv??

SantasLittleHelper
05-11-2007, 13:48
JA TAK 24-20 til Patriots.

Hvor er det da en fryd at se Brady under pres. Det er det jeg elsker NE for! Han er så iskold at hvis hans liv stod på spil ville han præstere uden at blinke!

New England har bye næste weekend, og er 9-0 nu. Hvem kan stoppe dem mod en 16-0, udover dem selv??
De bliver stoppet den 29/12 i sæsonens sidste regular season kamp når Michael Strahan og Osi Umenyiora byder Brady op til dans i the Big Apple. Glæder mig til at se den kamp, hehe...

Hvad sker der i øvrigt for at kommentatorerne på 3+ bliver ved med at pointere at de ikke holder med nogle af holdene? De SKAL sgu da have en favorit. De skal da springe op af stolen hver gang Ray Lewis brager en stakkels RB ned i jorden. De skal da råbe og skrige hver gang Manning går dybt til Plaxico, eller hver gang Hester kommer forbi midterlinien på et return. Hvem fandne er de bøsser der har brokket sig over at de ikke er neutrale nok? Det er football, det er verdens næstbedste spil, man SKAL kunne nyde at følge et bestemt hold uanset hvem man er.

Don Kafai
05-11-2007, 14:03
De bliver stoppet den 29/12 i sæsonens sidste regular season kamp når Michael Strahan og Osi Umenyiora byder Brady op til dans i the Big Apple. Glæder mig til at se den kamp, hehe...

Glæder mig til at se Brady bruge den kamp til at udvide samtlige af sine rekorder:D

Hvad sker der i øvrigt for at kommentatorerne på 3+ bliver ved med at pointere at de ikke holder med nogle af holdene? De SKAL sgu da have en favorit.

Jeg synes generelt de virker for amatør agtige. Fx er ham hovedværten Avnsborg ofte usikker i nogle ting og er nem at gøre nervøs. Det medvirker at Bubba og ham den anden ikke rigtig får et ordentligt samspil ligesom der er mellem Bøjgaard og Elming fx.

Men de bliver sikkert bedre med tiden, eller det håber jeg ihvert fald!

mht det med at have et favorithold, så har de det jo garanteret også. Det er bare vigtigt de ikke får det ud af en eller anden grund. Kunne forestille mig en af dem var Ravens fan eller lign:D

Don Kafai
05-11-2007, 14:08
Iøvrigt er det vildt irriterende der er så mange klager omkring Patriots. "De spiller angry football", "De er usympatiske" osv.

Jeg synes det er friskt at se et hold der rent faktisk er ligeglad med janteloven, og vil udrydde alt og alle. De har holdet til det, de er blevet gode på retfærdig vis, de har ligaens bedste QB osv, hvorfor skal de ikke køre på?

Hvis jeg var træner for et football hold må det da være en bedre følelse at blive udspillet af et bedre hold, end at tabe begrænset til et hold der spiller som om de har medlidenhed med dig!

Og husk da på at Patriots er skabt på en årrække og ikke bare en enkelt sæson, og det er mest af alt tegn på tuderi end saglig kritik når man angriber dem!

Don Kafai
22-11-2007, 17:33
THANKSGIVING

Kom nu Lions...

rocatis
22-11-2007, 17:37
Dejligt med noget god NFL på en kedelig torsdag aften... Tror ikke Lions kan vinde over Packers.. Packers har haft et formidabelt år indtil videre..

Flax_Generous
22-11-2007, 17:42
Iøvrigt er det vildt irriterende der er så mange klager omkring Patriots. "De spiller angry football", "De er usympatiske" osv.

Jeg synes det er friskt at se et hold der rent faktisk er ligeglad med janteloven, og vil udrydde alt og alle. De har holdet til det, de er blevet gode på retfærdig vis, de har ligaens bedste QB osv, hvorfor skal de ikke køre på?

Hvis jeg var træner for et football hold må det da være en bedre følelse at blive udspillet af et bedre hold, end at tabe begrænset til et hold der spiller som om de har medlidenhed med dig!

Og husk da på at Patriots er skabt på en årrække og ikke bare en enkelt sæson, og det er mest af alt tegn på tuderi end saglig kritik når man angriber dem!
Jeg er FULDSTÆNDIG enig med dig. Mere kan jeg dårligt sige. Alt den snak om at køre scoren op er komplet latterlig og skyldes udelukkende en næsten barnlig misundelse. Hvis det var deres hold, der kunne knuse al modstand i ligaen og blive NFL's bedste hold nogensinde, så ville de klappe i deres små hænder. Jeg ville i hvert fald, hvis det var Raiders, der spillede sådan.

Man kan selvfølgelig kritisere Belichick for at gamble med Bradys helbred, når han går efter den på 4. down og de er oppe med +25 point, men det er Belichicks og Bradys valg og indtil videre har det givet jackpot hver gang. Men at kritisere Belichick for at ydmyge modstanderne er latterligt - de har holdet til det og hvis de virkelig ønsker at blive husket som det bedste hold nogensinde, så er det det der skal til.

Don Kafai
22-11-2007, 18:47
Jeg er FULDSTÆNDIG enig med dig. Mere kan jeg dårligt sige. Alt den snak om at køre scoren op er komplet latterlig og skyldes udelukkende en næsten barnlig misundelse. Hvis det var deres hold, der kunne knuse al modstand i ligaen og blive NFL's bedste hold nogensinde, så ville de klappe i deres små hænder. Jeg ville i hvert fald, hvis det var Raiders, der spillede sådan.

Man kan selvfølgelig kritisere Belichick for at gamble med Bradys helbred, når han går efter den på 4. down og de er oppe med +25 point, men det er Belichicks og Bradys valg og indtil videre har det givet jackpot hver gang. Men at kritisere Belichick for at ydmyge modstanderne er latterligt - de har holdet til det og hvis de virkelig ønsker at blive husket som det bedste hold nogensinde, så er det det der skal til.

Ja det er ligesom den der "Ronaldo" holdning der er omkring New England. Alle der kender Patriots har en holdning om dem. Enten elsker man dem, ellers hader man dem. Og jeg tror 31/32 af USAs fodboldinteresserede hader dem!

snegl
22-11-2007, 19:09
Det er os vildt at se så langt Patriots mentalt er foran de andre.. Når de fx går efter 4. downs med Brady virker det på mig somom de har så meget overskud at de lige så godt kan øve sig selv i pressede situationer, som de nok vil komme ud i igen hvis (når?) de støder ind i Colts igen.. For mig at se signalerer det MEGA overskud.. Colts er de eneste der kan true dem mod vejen til Superbowl som jeg ser det

SantasLittleHelper
22-11-2007, 19:24
Jeg er, som nogen nok har opdaget, kæmpe Giants fan, men alligevel kan jeg ikke få ondt i røven over at de gør det. Jeg gør det endda selv når jeg spiller Madden, selvom jeg fører med 40-50 point (nok på tide at jeg sætter den en lille sværhedsgrad op...)

I øvrigt et pænt halftime show the Goo Goo Dolls fyrede af. Hvis amerikanere dog bare kunne holde sig til at spille musik og amerikansk fodbold ville verden være et bedre sted...

snegl
24-11-2007, 09:51
Ja SuperBowls halftime show i år blir da sikkert os Poul Krebs

Don Kafai
26-11-2007, 18:44
Jeg elsker bjørnene fra Chicago!!

Bagud 34-20 til Broncos i 4. quarter uden at have været farlige på noget tidspunkt (Hester lavede 14 af de 20), så blokere de et punt helt ned til Broncos' red zone og konvertere til TD. Med 30 sek igen laver Berrian et vanvittigt catch og sikrer en 34-34 og kampen går i OT.

Første angrebsserie der flytter Grossman bolden op til 30'eren og Gould omsætter et FG til sejr! de er nu 5-6.

UFATTELIGT at et hold med så elendig offense kan blive reddet gang på gang af special teams!

DEVIN HESTER YOU ARE RIDICULOUS

rocatis
26-11-2007, 19:44
DEVIN HESTER YOU ARE RIDICULOUS

Han er jo for vild.. Det er vidst kun 2. år han er igang og han kører med klatten på det special team.. Han var også vild i går.. Så lige lidt sammendrag.. Uden ham ville de ikke være 5-6 i denne sæson..

Don Kafai
26-11-2007, 19:58
Han er jo for vild.. Det er vidst kun 2. år han er igang og han kører med klatten på det special team.. Han var også vild i går.. Så lige lidt sammendrag.. Uden ham ville de ikke være 5-6 i denne sæson..

De havde været 2-9 uden ham eller lignende... Udover de mange TD han laver, så gjorde var han en indirekte faktor i fx kampen mod Eagles. Her sparkede Eagles' kicker resolut væk fra Hester for at undgå et return, og det resulterede i at Bears havde field possession fra 40-50 yarderen hver gang.

Generelt kan man sige at Bears' special teams er et af ligaens bedste. Og de redder jo altid holdet med store plays. Hester laver 14 point igår, Gould laver 3FG inkl et game winning FG i overtime. Da Bears er bagud 20-34 med kort tid igen, så blokerer special teams et punt der gør Bears pludselig er i red zone og kommer tilbage i kampen.

Jeg tør næsten ikke tænke på hvor sindssyge Bears vil blive hvis bare de havde et nogenlunde offense. Håber de drafter en QB som 1st pick og giver ham chancen i næste sæson. Ellers bør de hente en free agent. Et eller andet skal de gøre med den der qb plads!

SantasLittleHelper
27-11-2007, 12:54
http://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/nfl/article363628.ece

RIP Sean Taylor. 4 år i gamet som 24-årig beviser sgu at man er noget helt specielt. Tror ikke det her var et tilfældigt indbrud.

Don Kafai
09-12-2007, 17:13
Reklametid igen:D

Om under en time spiller Giants mod Eagles, og det bliver en superkamp!. Selvom jeg endnu ikke har tilgivet Giants for at ødelægge Bears' playoffdrømme sidste søndag, så må denne kamp siges at være rigtig spændende, og det er altid underholdende når Elming og Bøjgaard kommentere Giants.

Kl. 22.15 starter aftenens hovedret. Steelers @ Patriots
Patriots har været overraskende menneskelige i de 2 sidste kampe hvor hhv. Eagles og Ravens har været uheldige med ikke at slå dem. Idag er de oppe mod Steelers som nok er et af de eneste forsvar der kan stoppe Brady maskinen. Jeg tror Steelers overrasker og vinder i aften. Hvis det ikke sker, så tror jeg Patriots går den 16-0, idet den eneste rigtige udfordring der er tilbage er deres sidste kamp i New York mod Giants.

Husk at se NFL! Og husk at en Steelers-sejr betyder penge til mig:D

rocatis
09-12-2007, 17:57
Tror nok at Brady og Patriots klarer Steelers på hjemmebane, selvom de allerede er vindere af AFC East.. Tror gerne de vil gå videre som ubesejret..

Derimod tror jeg Eagles vs. Giants bliver spændende og en rigtig god kamp hvor jeg dog tror Giants trækker det længste strå.. Det vil også næsten gøre dem klar til play-offs...

SantasLittleHelper
09-12-2007, 23:46
All hail the New York Giants!

Gelle
14-12-2007, 21:43
Tror lige jeg også går ind i NFL tråden nu med Et brag :D San Diego Chargers er nu det bedste hold. og endelig divisions vindere

Don Kafai
19-12-2007, 18:43
Okay... Bears er ude.
Der er nu ingen grund til denne tråd fortsætter:D

Morten Andersen er så gammel, at han husker sidste Liverpool-mesterskab

Flax_Generous
19-12-2007, 18:49
Morten Andersen er så gammel, at han husker sidste Liverpool-mesterskab
Best one ever. :D

Don Kafai
30-12-2007, 16:54
Så skete det. Patriots 16-0.
De slog Giants i går i en fremragende kamp, hvor jeg længe troede de ville tabe. Det jeg bed allermest mærke i, var den statistik omkring Patriots og 4. quarter. De er 83-1 siden 2001, når de har ført i 4. quarter, og det er da fuldstændig vanvittigt. Brady er det koldeste menneske jeg nogensinde har set, og selvom jeg ikke er fan af dem, kan jeg ikke lade være med at glæde mig over deres triumfer. Håber de går hele vejen, selvom jeg ikke tror på det.

SantasLittleHelper
31-12-2007, 11:05
Jeg græder indvendigt... 12 point smidt lige ud af vinduet.. Det er forfærdelig.

nu ved jeg hvordan Newcastle havde det i '96 :p

Don Kafai
31-12-2007, 14:07
Jeg græder indvendigt... 12 point smidt lige ud af vinduet.. Det er forfærdelig.

nu ved jeg hvordan Newcastle havde det i '96 :p

hehe:D
Men synes Giants viste at det er et hold man helt sikkert skal regne med, måske går de ikke hele vejen i år, men de har et relativt ungt hold. Hvis Manning spiller alle kampe som han gjorde igår, så er de et hold der sagtens kan vinde NFC mesterskabet, og måske allerede i år.

Mht kampen mod Patriots, så synes jeg det var lidt uheldigt at de satte pointene over styr. Synes ALTID Patriots kommer tilbage, uanset hvor umuligt det ser ud, og selvom det er uheldigt for Giants, så sidder jeg samtidig med fornemmelsen af, at Pats havde styr på det hele.

Ingen tvivl hos mig, Patriots ER det bedste hold, men jeg kan sagtens forestille mig, at de fik problemer i playoffs.

Bugge
31-12-2007, 15:20
Imponerende af Patriots, det må man sige.. Hvornår er det playoffs starter?

Don Kafai
31-12-2007, 16:19
Næste weekend er der wild card kampe.
ugen efter er der divisional playoffs
ugen efter er der konferencefinaler
to uger efter er der SB

Flax_Generous
31-12-2007, 16:26
Playoffs bliver fantastisk. Det er det altid. Hvem mindes ikke Romos utrolige fejl som kickholder på et ellers godkendt snap? Eller The Tuck Rule Game? Den husker jeg i hvert fald alt for godt. Det er altid drama og spænding og så kulminerer det hele i Jordens største endagssportsbegivenhed. Det er dejligt.

Og så lykkedes det Raiders at ende i top 3 fra bunden. To bedre end sidste år. Men så får vi heldigvis et høj draft pick (igen-igen). Til næste år!

:)

Bugge
04-01-2008, 18:46
Er der nogen der ved hvornår Jaguars-Steelers og Redskins-Seahawks spiller lørdag nat og på hvilken af kanalerne?

Don Kafai
04-01-2008, 19:55
Er der nogen der ved hvornår Jaguars-Steelers og Redskins-Seahawks spiller lørdag nat og på hvilken af kanalerne?

Aner ikke noget om amerikansk TV, men i Danmark er det KUN tv3+ der er rettigheder til Playoffkampene og de sender:

Lørdag 05.01.08
Kl. 22.20: Seattle Seahawks - Washington Redskins
Kl. 02.00: Pittsburgh Steelers - Jacksonville Jaguars

Søndag 06.01.08
Kl. 18.30: Tampa Bay Buccaneers - New York Giants
Kl. 22.30: San Diego Chargers - Tennessee Titans

Bugge
13-01-2008, 20:10
Er der andre end mig der holdt sig vågen og så Patriots - Jaguars?
Tom Brady er i særklasse, især da han faker et pass og så laver et td pass i 3rd quarter.. Hvor var det vildt..

Hr Hansen
13-01-2008, 20:19
jeg så den også i nat, jeg mener stadig at Brady pisser Kickeren op og ned af ryggen og det må de gi lidt surmulen i krogene...

Men ellers er jeg imponeret og NEP og Brady

warming
13-01-2008, 21:46
Ellers også en fantastisk kamp her til aften mellem Colts og Chargers.
Kampen svingede hele tiden, den indeholdt det hele: fumbles, interceptions, td's og var spændende lige til det sidste. Super underholdning.

Bugge
13-01-2008, 22:23
Ellers også en fantastisk kamp her til aften mellem Colts og Chargers.
Kampen svingede hele tiden, den indeholdt det hele: fumbles, interceptions, td's og var spændende lige til det sidste. Super underholdning.

Blev LaDainian Tomlinson skadet i kampen?

Jeg er overrasket over at Chargers gik videre og også lidt skuffet, for jeg så hellere at de mødte Colts end et Chargers-hold som har en meget løbestærk offense..
Og selvom Jaguars blev slået igår så var der ofte problemer når bl.a. Jones-Drew rigtig gav den gas..

warming
14-01-2008, 01:08
Blev LaDainian Tomlinson skadet i kampen?

Jeg er overrasket over at Chargers gik videre og også lidt skuffet, for som Patriots-fan så jeg hellere at de mødte Colts end et Chargers-hold som har en meget løbestærk offense..
Og selvom Jaguars blev slået igår så var der ofte problemer når bl.a. Jones-Drew rigtig gav den gas..

Ja, LT blev skadet. Det er svært at sige hvor slemt det var, men reserven Michael Turner (mener jeg) spillede i hvert fald resten af kampen og gjorde det egentlig udemærket. 3+'s kommentatorer spekulerede i, at LT ikke var værre skadet end, at han godt kunne have spillet, men at Turner gjorde det så godt at der ikke var grund til at sende en halvskadet spiller på banen.
Jeg giver dig ret i, at Patriots nok skal frygte Chargers mere end de skulle have frygtet Colts.

Bugge
14-01-2008, 19:36
Jeg er overrasket over at Giants slog Cowboys.. Jeg var rimelig sikker på at det blev Packers-Cowboys i NFC finalen..
Så er SantasLittleHelper garanteret glad :D

Dysse
16-01-2008, 19:36
Ja, LT blev skadet. Det er svært at sige hvor slemt det var, men reserven Michael Turner (mener jeg) spillede i hvert fald resten af kampen og gjorde det egentlig udemærket. 3+'s kommentatorer spekulerede i, at LT ikke var værre skadet end, at han godt kunne have spillet, men at Turner gjorde det så godt at der ikke var grund til at sende en halvskadet spiller på banen.
Jeg giver dig ret i, at Patriots nok skal frygte Chargers mere end de skulle have frygtet Colts.

Det ved jeg nu ikke. Billy Volek, Michael Turner og Brandon Manumaleuna på 3 af Chargers vigtigste skill-positions på offense er ikke imponerende. Turner syntes jeg personligt er utrolig hyped, Manumaleuna er intet i forhold til Gates (tro mig, jeg brugte flere år på at håbe han blev en stjerne da han spillede i Rams), og Volek... Volek er skam udemærket, men Patriots er jo ikke for sjov på hjemmebane.

Dér hvor de skal frygte dem er klart forsvaret! De kan blitze lige så godt som et hvert andet hold, og de fører ligaen i takeaways. Dét bliver nøglen - at holde Pats fra fadet, og sørge for at Brady ikke får 90% completions igen... Sker det, så er det game over!

Jeg håber virkelig, virkelig at Chargers vinder - og at LT og Gates bliver klar! Rivers har jeg ikke den store fidus til, men de to andre er alfa omega for en god Chargers kamp. LT mod et ikke helt imponerende run defense, og Gates mod et linebacker korps han burde dominere!

Come on Chargers!

SantasLittleHelper
16-01-2008, 21:33
Jeg er overrasket over at Giants slog Cowboys.. Jeg var rimelig sikker på at det blev Packers-Cowboys i NFC finalen..
Så er SantasLittleHelper garanteret glad :D

\o/ Mine arme har konstant vendt opad, hvilket også har gjort det meget svært at skrive indlæg herinde... Fantastisk at vi kunne få Cowboys til at spille så ringe.. Jeg håber inderligt at vi banker Packers og får en chance for at revanchere os mod Patriots der var alt andet end uheldige i sidste regular season kamp. Det bliver svært uden Shockey der vel nærmest kan bære 3 mand fra midterlinien og ind i endzonen i fuld løb, men det er ikke umuligt.

Don Kafai
16-01-2008, 21:57
Objektivt set, er der ingen andre end Patriots der fortjener at vinde Super Bowl.

Subjektivt set, er det det Chicago Bears der er de moralske vindere af Super Bowlen.

snegl
16-01-2008, 21:57
Objektivt set, er der ingen andre end Patriots der fortjener at vinde Super Bowl.

Subjektivt set, er det det Chicago Bears der er de moralske vindere af Super Bowlen.

Vrøvl... DET ER GIANTS.. Heeeeeeelt objektivt set :D

Giants ftw

rocatis
16-01-2008, 22:46
Tror nu ikke på at Giants kan slå Packers på udebane og i ishamrende kulde.. Favre har rigtigt meget rutine og det kan bruges i sådanne kampe og så har han været uhyggelig i mange kampe i denne sæson..
Derudover mangler Giants, hvis ikke deres vigtigste så en af de vigtigste spillere - Shockey.. Han betyder en del for dem..

Derudover er det vel næsten så sikkert som at United vinder mesterskabet, at Patriots kommer i Super Bowl :D Den kamp tror jeg ikke Chargers kan gøre noget ved.. Men man kan da håbe.. De må have fået en masse selvtillid efter deres sejr over Colts i weekenden..
Men det bliver spændende at se..

SantasLittleHelper
17-01-2008, 14:22
Tror nu ikke på at Giants kan slå Packers på udebane og i ishamrende kulde.. Favre har rigtigt meget rutine og det kan bruges i sådanne kampe og så har han været uhyggelig i mange kampe i denne sæson..
Derudover mangler Giants, hvis ikke deres vigtigste så en af de vigtigste spillere - Shockey.. Han betyder en del for dem.. Såså, selvfølgelig er det svært at vinde uden Shockey, men selvfølgelg kan det lade sig gøre med Toomer og Moss i topform. Vi har ligaen bedste rushing defence og Favre kan nemt komme i problemer. Hvis der bliver lukket godt af ned af banen og Eli ellers ikke knækker under presset har vi en meget god chance, specielt når man tager vores udebanestatistik i betragtning.

GIANTS FTW

Bugge
17-01-2008, 16:01
Jeg synes også det kunne være fedt at se Giants i Super Bowl, men jeg må ærgerligt erkende at jeg har en fidus til Packers..

Ligesom jeg har det med United, så er jeg selvfølgelig helt sikker på at Pats slår Chargers :D Ej, Patriots' d-line har et par sløve led og det kunne jeg godt frygte at LT, Gates etc. kan udnytte..
Men som det blev nævnt tidligere så kræves det af Chargers at de får lukket lidt af for Brady selvom det kan være meget svært..

SantasLittleHelper
21-01-2008, 03:24
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaa!!!

snegl
21-01-2008, 11:18
Giants-Packers
Det er en af de mest vanvittige kampe jeg har set.. Fuck hvor vendte den kamp bare mange gange..

Og hvor er Burress nice

Bugge
21-01-2008, 13:12
Godt lavet af Tynes at sparke 2 field goals ad helvede til og så til sidst afhøre kampen fra 47 yards..
Spændende kamp, Patriots-Giants.. Hvis Brady spiller ligeså dårligt som igår så ser det skidt ud.. Maroney var dog i særklasse igår for Patriots ligesom Burress for Giants..

Øster
21-01-2008, 16:30
Hvor var det frygteligt at Packers ikke kunne vinde. Jeg er først begyndt at interessere mig for NFL i år og Packers , specielt Favre, har jeg været totalt blændet af! Derfor var jeg meget skuffet i nat og hele dagen idag efter det triste nederlag til Giants. Giant surprise. Men tillykke til SantasLittleHelper.

Don Kafai
21-01-2008, 17:03
Giants er et hold jeg ikke rigtig kan hade, men jeg vil helt klart holde med Patriots i Super Bowl. De er det bedste hold, og fortjener om nogen at vinde trofæet. Så kan de lukke røven på de journalister, trænere og andre whinere der ikke giver dem den kredit som de fortjener.

Men læg mærke til Giants' vej. Efter en skidt start, så vendte de hele bøtten. De var i sidste kamp tæt på at ødelægge Pats' 16-0 rekord, og i playoffs har de været fantastiske. De sejrede I FLORIDA, I DALLAS og I umulige WISCONSIN. Det er et hold der fortjener stor kredit. Havde de mødt enhver anden end Patriots så havde jeg holdt med dem.

Bugge
21-01-2008, 17:36
Giants er et hold jeg ikke rigtig kan hade, men jeg vil helt klart holde med Patriots i Super Bowl. De er det bedste hold, og fortjener om nogen at vinde trofæet. Så kan de lukke røven på de journalister, trænere og andre whinere der ikke giver dem den kredit som de fortjener.

Men læg mærke til Giants' vej. Efter en skidt start, så vendte de hele bøtten. De var i sidste kamp tæt på at ødelægge Pats' 16-0 rekord, og i playoffs har de været fantastiske. De sejrede I FLORIDA, I DALLAS og I umulige WISCONSIN. Det er et hold der fortjener stor kredit. Havde de mødt enhver anden end Patriots så havde jeg holdt med dem.

Helt enig.. Jeg holder med Patriots og på trods af den ballade der har været omkring dem så kan man vel kun være imponeret af et hold der går 16-0 i regular season og som samtidig er et hold som bare vil frem ad banen..

Giants's vej til Super Bowl er sindssyg.. Det er dybt imponerende at tørre Bucs, Cowboys og Packers på udebane på trods af at man var endda var ret så undertippet i de sidste to kampe..
Især kampen mod Cowboys var alt for fed..

Dysse
24-01-2008, 14:16
Hvordan man kan udtale sig om at ét hold fortjener det mere end det andet forstår jeg ikke helt. Man står ikke i en Superbowl uden at fortjene det. At Pats er gået 16-0 er imponerene, men de fortjener ikke et mesterskab mere end Giants gør, på nogen måde.

Personligt er jeg nok mest til Giants – men det er der 100 forskellige årsager til.

Don Kafai
24-01-2008, 18:11
Hvordan man kan udtale sig om at ét hold fortjener det mere end det andet forstår jeg ikke helt. Man står ikke i en Superbowl uden at fortjene det. At Pats er gået 16-0 er imponerene, men de fortjener ikke et mesterskab mere end Giants gør, på nogen måde.

Nej, men hvis man går op i "poetic justice" som jeg gør, så fortjener Patriots at vinde den finale. Det vil selvfølgelig ikke være ufortjent hvis Giants vinder, for som du siger, så er det vinderen der er den bedste, men de moralske vindere er Patriots. 18-0 and counting...

Dysse
27-01-2008, 12:20
Nej, men hvis man går op i "poetic justice" som jeg gør, så fortjener Patriots at vinde den finale. Det vil selvfølgelig ikke være ufortjent hvis Giants vinder, for som du siger, så er det vinderen der er den bedste, men de moralske vindere er Patriots. 18-0 and counting...

Det kan du vel have ret i - til en vis grænse... Det skal heller ikke være en hemmelighed at jeg er Rams fan - og siden jeg følte at Rams 'fortjente' at vinde SuperBowl i 2001, har jeg haft et problematisk forhold til Patriots :devill:

Fortjent eller ej, så er jeg med Giants søndag - det bliver class!

Er der nogen der har store arrangementer i tankerne? Vi kommer selv til at være en 4-5 mand til Roethlisburgers m. tilbehør og lidt pumpkin/banana cream pie, og så en 10 stk til selve kampen! Det bliver off the hook! "Rocking"

Michael
27-01-2008, 13:01
Jeg interessere mig ikke synderligt for NFL.
Dog har jeg og min studiegruppe arrangeret det helt store i forbindelse med superbowl. Først en kæmpe burger og så ellers snacks og øl for resten. Bliver svedigt. Og så ellers op igen kl 8:15 til forlæsning!

Dysse
27-01-2008, 13:26
Jeg interessere mig ikke synderligt for NFL.
Dog har jeg og min studiegruppe arrangeret det helt store i forbindelse med superbowl. Først en kæmpe burger og så ellers snacks og øl for resten. Bliver svedigt. Og så ellers op igen kl 8:15 til forlæsning!

Det er sjovt - jeg mener vi har holdtimer i kontekstuel virksomhedsteori om mandagen - men det er jo Superbowl! Jeg missede også forelæsninger fredag efter Thanksgiving, det er et spørgsmål om moral og samvittighed:D

Grønholdt.
04-02-2008, 13:17
Som kæmpe Steelers fan varmer det mit hjerte at se snydeholdet tabe finalen. Og se svigermors drøm, pretty boy Tom Brady spille en dårlig kamp. Et stort tillykke til Giants og alle fans af Giants herinde fra. :devilll:

Bugge
04-02-2008, 13:39
Som kæmpe Steelers fan varmer det mit hjerte at se snydeholdet tabe finalen. Og se svigermors drøm, pretty boy Tom Brady spille en dårlig kamp. Et stort tillykke til Giants og alle fans af Giants herinde fra. :devilll:

Lidt taber-agtigt imo at kalde NFLs suverænt bedste hold et snydehold pga den ene fadæse mod Jets som ikke kan ændre på at Patriots har et hav af spillere i særklasse som spiller super fodbold..
Og din holdning til Brady minder mig lidt om de flestes holdning til Cristiano Ronaldo.. Pretty boy som tilfældigvis bare er i verdensklasse og bedre end de fleste og det får folk ondt i røven over ;)
Store favoritter bliver af mærkværdige årsager altid lagt for had (:

Tillykke til Giants, selvom jeg stadig mener Pats er et væsentligt bedre hold.. men sådan går det når man koger når det endelig gælder..

Grønholdt.
04-02-2008, 14:13
Som Steelers fan kan man kun hade Patriots. 2 AFC finale nederlag til Patriots inden for ikke særlig mange år sætter sine spor. Men nu er Steelers sammen med Cowboys og 49'ers de eneste der har vundet Super Bowl 5 gange, så det var godt at Patriots ikke kom nærmere den rekord. Og så kan du kalde mig taber lige så meget som du vil, for det vil jeg skide på!!! Jeg har det med Patriots som jeg har det med Røvpool... :mad:

RasmusP
04-02-2008, 16:01
Fooor satan det var en god kamp! Især 4. quarter, hvor Manning bare er vildt god.

Er der iøvrigt andre end mig, der er lidt trætte i dag, efter at have set superbowl??
Jeg gad ikke til at lægge mig til at sove efter kampen, da jeg skulle i skole kl. 8. Og efter skole skulle jeg skynde mig på arbejde, og nu er jeg lige kommet hjem fra arbejde, og der er ca. et kvarter til jeg skal til fodbold. Så jeg er hjemme igen i aften kl. 20, og så skal jeg have noget at spise, lave lektier og så skal jeg SOVE...

Bugge
04-02-2008, 16:12
God kamp? Hvis man ser bort fra 4. quarter så var den da røvkedelig.. Der var fejl på fejl og der var satme langt mellem de lækre detaljer..
Patriots stank i forhold til hvor sindssyge de har været hele sæsonen og Giants vågnede først op i slutningen af kampen.. Jeg var dybt skuffet og kæmpede for at holde mig vågen..

Dysse
04-02-2008, 17:47
Jeg syntes det var en fed kamp. Ja der blev ikke scoret meget - men at se Giants front 7 spille SÅ godt, og totalt dominere Pats O-line syntes jeg var rigtig, rigtig fedt! Det skal siges at jeg var med Giants hele kampen, og det sluttede heldigvis godt :D

Jeg sidder endda på arbejdet nu efter forelæsning kl 10 på skolen - er helt død... Men det er det værd! Man bliver altid lidt friskere efter at få en bid af leftover pumpkin pie til morgenmad! :lolol:

Bugge
11-02-2008, 21:33
Er der en der kan fortælle mig hvad forskellene er på replica og authentic NFL-trøjer? Jeg vil gerne vide hvad jeg evt giver de ekstra penge for :)

Don Kafai
11-02-2008, 22:48
Er der en der kan fortælle mig hvad forskellene er på replica og authentic NFL-trøjer? Jeg vil gerne vide hvad jeg evt giver de ekstra penge for :)

Jeg går ud fra det er det samme som i fodbold.

Her er replica en udmærket kopi, som langt størstedelen har.
En authentic er en trøje lig dem spillerne bruger, idet alt fx er syet på, og selve kvaliteten er beregnet til absorbering af sved osv.

Authentic koster vel ca 2-300 kr dyrere, og er i mine øjne mest til folk der går op i sådanne ting. Ligesom folk der går op i en bestemt slags kunst. En replica er da helt udmærket, og det er det som næsten alle køber.

Bugge
12-02-2008, 08:44
Jeg går ud fra det er det samme som i fodbold.

Her er replica en udmærket kopi, som langt størstedelen har.
En authentic er en trøje lig dem spillerne bruger, idet alt fx er syet på, og selve kvaliteten er beregnet til absorbering af sved osv.

Authentic koster vel ca 2-300 kr dyrere, og er i mine øjne mest til folk der går op i sådanne ting. Ligesom folk der går op i en bestemt slags kunst. En replica er da helt udmærket, og det er det som næsten alle køber.

Tak for svaret.. jeg troede der var forskel på navnetryk osv..
Jeg har også selv kun købt replicas og dem er jeg også godt tilfreds med..

Bugge
12-02-2008, 10:22
Der er vel ikke tilfældigvis nogen her på forummet der spiller for Aarhus Tigers? :D

Don Kafai
12-02-2008, 11:30
Tak for svaret.. jeg troede der var forskel på navnetryk osv..
.

Ja der er i grunden også. Replica er som regel trykt på, mens alle Authentics mærker er syet på. Endda kan du gå en grad højere op, og købe pro authentic, som er trøjer der er tilpasset den enkelte spillers behov.

Men pas på med at købe authentic, for rigtig mange mærker påstår de laver authentic, men det passer igrunden ikke. Medmindre du går for meget op i kvaliteten, så hold dig til replica, det er det som alle andre køber...

Bugge
15-02-2008, 08:28
http://sportsillustrated.cnn.com/2008/football/nfl/02/13/specter.goodell.ap/index.html

Kunne godt tænke mig at høre folks holdning til Spygate, Bill Belichick etc..

Personligt vil jeg godt sætte alt jeg ejer på at Pats langt fra er den eneste i NFL der har lavet det nummer.. Og jeg synes det er fuldstændig åndssvagt at nogle mener at man måske bør overveje at slette Pats' SB sejre fra historien.. I øvrigt er Arlen Specter en kæmpe idiot..

Dysse
15-02-2008, 20:23
http://sportsillustrated.cnn.com/2008/football/nfl/02/13/specter.goodell.ap/index.html

Jeg er som Patriots fan utroligt flov og vred over Spygate episoden, men nu tager det sgu da fuldstændig overhånd..

Kunne godt tænke mig at høre folks holdning til Spygate, Bill Belichick etc..

Personligt vil jeg godt sætte alt jeg ejer på at Pats langt fra er den eneste i NFL der har lavet det nummer.. Og jeg synes det er fuldstændig åndssvagt at nogle mener at man måske bør overveje at slette Pats' SB sejre fra historien.. I øvrigt er Arlen Specter en kæmpe idiot..

Nu er det jo godt nok i fortiden - men det er da tankevækkende at Goodel pludselig er gode venner med Pats organisationen (si.com). Som Rams fan kan jeg jo godt være lidt sur - men at slette sejrene er da i overkanten. Dog syntes jeg at Billichik burde få en karantæne (som jeg også mente sidst), og kan generelt ikke lide manden på nogen måde!

Bugge
15-02-2008, 22:53
Nu er det jo godt nok i fortiden - men det er da tankevækkende at Goodel pludselig er gode venner med Pats organisationen (si.com). Som Rams fan kan jeg jo godt være lidt sur - men at slette sejrene er da i overkanten. Dog syntes jeg at Billichik burde få en karantæne (som jeg også mente sidst), og kan generelt ikke lide manden på nogen måde!

Jeg er også utrolig skuffet over BB.. Patriots vil sikkert ikke blive ved med at være NFLs hadehold medmindre de vinder 5-6 Super Bowls det næste årti, både Cowboys, Steelers osv har prøvet at være i en lignende situation da det for alvor kørte for dem.. Men jeg har svært ved at tro på at Belichick bliver renset..

Jeg synes til gengæld også det er tankevækkende at Arlen Specter, the Eaglezzz fan, er så opsat på at starte en hetz mod Pats.. I wonder why..

Helt enig med at snakken om at slette sejre osv er grotesk..

I øvrigt burde man måske tjekke de øvrige 31 NFL hold nu man alligevel er igang med Pats..
Det lyder umiddelbart mærkeligt at det sku være den eneste organisation som har hustlet lidt på det punkt og måske endnu mere mærkeligt at de har gjort det så ufatteligt åbenlyst hvis det sku være så dybt ulovligt og sjældent i den branche..

Dysse
18-02-2008, 17:33
Jeg er også utrolig skuffet over BB.. Patriots vil sikkert ikke blive ved med at være NFLs hadehold medmindre de vinder 5-6 Super Bowls det næste årti, både Cowboys, Steelers osv har prøvet at være i en lignende situation da det for alvor kørte for dem.. Men jeg har svært ved at tro på at Belichick bliver renset..

Jeg synes til gengæld også det er tankevækkende at Arlen Specter, the Eaglezzz fan, er så opsat på at starte en hetz mod Pats.. I wonder why..

Helt enig med at snakken om at slette sejre osv er grotesk..

I øvrigt burde man måske tjekke de øvrige 31 NFL hold nu man alligevel er igang med Pats..
Det lyder umiddelbart mærkeligt at det sku være den eneste organisation som har hustlet lidt på det punkt og måske endnu mere mærkeligt at de har gjort det så ufatteligt åbenlyst hvis det sku være så dybt ulovligt og sjældent i den branche..

Det er nemlig utrolig tankevækkende at INGEN af de andre hold er blevet tjekket - ikke engang J-e-t-s med Mangini i spidsen!

Det jeg dog er aller mest bange for, er at det bliver noget lidt la-la undersøgelse hvor Goodell måske tager 1. runde i 2009, og så undlader yderligere besvær. Jeg gad godt at man kom til bund i det hele, og især (Ja, Rams fan - husk det) at sådan noget som at optage walk-through før SuperBowl i 2002, og også i AFC finalen mod Steelers. Hvis der er nogen der påstår at det ikke har givet "en mærkbar fordel" eller hvordan de vil have det defineret i USA - så kunne jeg ikke være mere uenig. Der skal ikke være en hetz, men jeg syntes fandme at det er billigt sluppet med fratagelse af ét 1. runde pick (#31 endda), hvis man har filmet siden 2000.

Dog skal jeg passe på at dømme Pats for meget - det kunne jo i teorien lige så godt være at ham der 'stak' dem (jeg har sgu glemt navnet) bare vil lave penge på historien, det er jo Guds eget land!

Jeg har egentlig altid ment at BB var et lidt ubehageligt menneske - uden rigtig årsag. Indtil i år godt nok, hvor arrogancen blev alt for meget, han slagtede hold (Ja ok - det havde jeg måske også selv gjort), men især at han gik fra banen før tid under SB og undskyldte det sådan lidt løst. Der er ikke noget at sige til at man enten hader eller elsker Patriots! Hvis min bitterhed skinner igennem i dette indlæg undskylder jeg lige, jeg bærer bare et inderligt had til holdet, selvom alle skal have en fair trial :)

...en anden pointe bare for hyggens skyld - overvej hvor meget Goodell har været i medierne siden han overtog for Tagliabue.. Det er helt vanvittigt!

KennyN
26-02-2008, 08:46
NFL på vej til Parken.

http://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/nfl/article978485.ece

Bugge
26-02-2008, 10:32
Er der slet ikke nogen på forummet der selv spiller amerikansk fodbold?

Jeg skal selv ud og kigge lidt på Aarhus Tigers i aften og se om det er noget :)

Dysse
27-02-2008, 17:12
Er der slet ikke nogen på forummet der selv spiller amerikansk fodbold?

Jeg skal selv ud og kigge lidt på Aarhus Tigers i aften og se om det er noget :)

Jeg spiller i ligaen "Sol og øl" nede i fælled her i kbh :D Har været et par gange ude i Roskilde Kings da jeg boede der, men nu er der intet tid (studie og arbejde tager det meste jo - det er undskyldnignen :P)
Men man kan godt stå og øve sig på spiralen så snart vejret er til det :)

Don Kafai
05-03-2008, 18:59
Brett Favre har stoppet karrieren.

Rekorder han tager med sig:

Most AP NFL MVP awards: 3 (1995, 1996, 1997)
Most consecutive starts by a quarterback (NFL): 253 (275 including playoffs)
Most wins by a starting quarterback (NFL) regular season career: 160 (Regular season record: 160-93)
Most career passing touchdowns: 442
Most career passing yards: 61,655
Most career pass completions: 5,377
Most career pass attempts: 8,758
Most career interceptions thrown: 288
Most career games with at least three touchdowns: 63

Især nr. 2 er virkelig bemærkelsesværdig. Imporende at man kan bide så mange smerter i sig, og være klar til kamp, søndag efter søndag.

Bugge
06-03-2008, 07:29
Man kan ikke andet end være imponeret over Favre's karriere.. En klasse QB som jeg altid har beundret meget...
Lidt sørgeligt at han stopper, selvom han også var ved at være pænt oppe i årene..

Flax_Generous
06-03-2008, 10:02
Vil I vurdere Favre som den bedste quarterback nogensinde? Montana, Elway, Marino, Baugh, Unitas, Brady og Manning bør vel også nævnes (de har i hvert fald ringene og priserne). Men set over hele karrieren når de så Favre?

Det er en legende som stopper og jeg ville nødigt være Aaron Rodgers i næste sæson. Det bliver ikke let at erstatte et ikon gennem mange, mange år i amerikansk fodbold.

Dysse
08-03-2008, 10:56
Vil I vurdere Favre som den bedste quarterback nogensinde? Montana, Elway, Marino, Baugh, Unitas, Brady og Manning bør vel også nævnes (de har i hvert fald ringene og priserne). Men set over hele karrieren når de så Favre?

Det er en legende som stopper og jeg ville nødigt være Aaron Rodgers i næste sæson. Det bliver ikke let at erstatte et ikon gennem mange, mange år i amerikansk fodbold.

Favre skal helt sikkert op i toppen af bedste QB's nogensinde. Rekorder er én ting, men MVP titler og Superbowl ringe er hvad der virkelig rykker, og der er manden jo noget for sig selv! Jeg har aldrig været den store Favre fan, men man kan ikke andet end at tage hatten af jo.
Jeg sad før denne sæson og tænkte at det egentlig var lidt plat at han sådan fortsatte efter den ringe 2006 sæson han havde - og tænkte at det var for rekorder og jeg ved ikke hvad. At de så rent faktisk nåede NFL finalen er jo så nok til at få mig til at indse min fejl :)

Er der nogen der kan huske hvad Falcons fik i den trade de lavede med Packers, da Favre smuttede? Der er iøvrigt en sjov artikel på si.com om at Falcons har startet 16 QB's på 16 år, hvor Favre har spillet samtlige Packers kampe :D Værste trade nogensinde? Tæt på i hvert fald :D

Dysse
15-03-2008, 23:06
Af ren interesse ville jeg høre om der er nogen herinde der leger med mock drafts for tiden? Jeg sidder selv og prøver at ramme rigtig - jeg kan anbefale mymockdraft.com - simpel men rigtig god side :D

Gider ikke sidde og poste mine tanker om det hvis det kun er mig selv der sidder og læser det :P

Flax_Generous
15-03-2008, 23:44
Gider ikke sidde og poste mine tanker om det hvis det kun er mig selv der sidder og læser det :P
Slå dig løs. Jeg vil med glæde læse det.

Jeg har dog ikke fulgt specielt meget med i dette års draft class. Jeg synes ikke, at der er nogle virkelig stand-out interessante spillere. Så skulle det da lige være Darren McFadden. Men overordnet set synes jeg ikke, at det er et fantastisk spændende draft i år.

Dog fedt, at TV2 Sport vist har tænkt sig at vise det live.

Bugge
16-03-2008, 08:15
Jeg synes nu også Chris Long og Vernon Gholston er spændende..

Hvem tror i snupper Darren McFadden?

Dysse
16-03-2008, 23:29
Jeg tror ikke at D-Mac ryger længere end Oakland ved #4. Eftersom Miami, St. Louis og Atlanta har langt, langt større needs, så kan jeg slet ikke se dem vælge ham. Raiders derimod har brug for hjælp til JaMarcus Russel, selvom det også giver mening at tage Jake Long (Eller Clady?) til at hjælpe linien lidt - eftersom spillere som Robert Gallery, som ellers er tidligere top 5 valg, ikke imponerer videre i mine - eller nogen andres - øjne :D

Jeg kan godt tilslutte mig at der ikke rigtig er nogen stand-out talenter i år. Det er dog også svært at komme op på et Reggie Bush niveau af hype, men det betyder jo ikke at spillerne er dårligere. Gholston ser jo ud til at være en absolut freak, men nu siger jeg bare hvad jeg tænker: Jeg kan godt være bange for at vi har gang i et workout-wonder! Det er sgu farligt at vælge en spiller baseret på vertical jump og bænkpres :D Har ikke set tilstrækkeligt med college til at danne mig et ordenligt indtryk, though.

Nu har jeg ikke mock'et den siden combinen, og der så min top således ud:

Miami - Chris Long, Virginia
St. Louis - Glenn Dorsey, LSU
Atlanta - Matt Ryan, Boston College
Oakland - Darren McFadden, Arkansas
Kansas Ciry - Jake Long, Michigan
N.Y. Jets - Vernon Gholston, Ohio

Men men men - det her var før free agency, og det bærer resten af mocken også præg af - den kan ses på http://mymockdraft.com/10150/Review.aspx

Jeg læste iøvrigt et indlæg i et Rams forum, hvor flere forslog at Rams skulle smide Steven 'Action' Jackson til Dallas for deres to 1. runde picks, så Dallas kunne snuppe D-Mac. Som Rams fan ville jeg græde mig selv i søvn hvis det skete, det er helt sikkert!

Mon ikke jeg får tid til at lave en ny og opdateret mock her i påsken - så skal jeg nok ligge den ud til bedømmelse :D

Flax_Generous
17-03-2008, 00:23
Jeg gør mig ikke rigtig i Mock Drafts i år, så har jeg ikke studeret de forskellige holds needs særlig grundigt. Faktisk har jeg mest bare kigget efter spillere som kan forstærke Raiders' organisation, som jo er mit hold. Jake Long, Vernon Gholston og måske Ryan Clady er umiddelbart de tre spillere i draftet som kan styrke holdet mest, men jeg tror ikke, at nogle af dem kommer til Raiders. Jake Long kan jeg godt se ryge til Rams (skader og alder smadrede jo O-linen ret effektivt sidste år) eller Dolphins (som tydeligvis vel mangler lidt over det hele), mens Clady nok ikke har høj nok profil til at blive taget så højt af den lettere deliriske Al Davis der som nævnt jo også har dårlige erfaringer med tackles. Gholston er jeg lidt usikker på - selvom han er et fysisk freak uden lige er han stadig rimelig upoleret og var ret svingende for Ohio State. Måske kunne det blive ham. Problemet for ham er vel mest, at Darren McFadden passer perfekt til Davis' besættelse af hurtige playmakers. Derfor vil jeg mene, at han er McFadden er det bedste bud - selvom jeg hellere så de 3 andre i klubben.

Selvom jeg næppe vil græde mig i søvn hvis McFadden kommer til Raiders, så er det jo ikke ligefrem fordi vi er tyndt besat på den position. Justin Fargas var forrygende sidste år og LaMont Jordan og Dominic Rhodes er ikke dårlige running backs. Raiders havde jo sidste år heller ikke ligefrem et dårligt løbeangreb.

... og så håber jeg for resten, at dette er sidste år i lang tid, at Raiders skal nævnes når man taler om top 10 i draften. Selvom det kan være rart at blive forstærket med nogle store profiler fra draften, så er det altså ikke sjovt når det sker så ofte. :(

EDIT: Raiders er vel i det hele taget en af de sværeste at forudsige i år. Mens Dolphins, Rams og Falcons sandsynligvis vælger som du siger (selvom jeg ikke ville blive overrasket hvis den anden Long eller Gholston sneg sig ind i top 3), så kan det blive til alt for Raiders. Jeg tror dog, at Davis' våde drømme om Russell og McFadden på samme hold bliver afgørende - så selvom Jake Long, Ryan Clady og Vernon Gholston måske stadig er (bedre) muligheder for Raiders, så tager de nok McFadden. Men med Davis kan alt sgu ske. Så meget har jeg lært.

Bugge
17-03-2008, 11:05
Hvem kunne i forestille jer at Patriots drafter med deres #7 pick?
Er selv Pats-fan og håber lidt på at Vernon Gholston ikke er nuppet inden det er vores tur ;)

Dysse
17-03-2008, 16:53
Jeg kan godt have min tvivl om at Gholston er der når Patriots er på klokken, men hvad ved jeg :D
Jeg tror dog at de ender med at se på en cornerback - McKelvin, Talib, you name it... Der er mange muligheder. Gholston er helt bestemt en mulighed, men deres secondary er ikke just imponerene længere - og så igen. De har jo før klaret sig med mindre kendte navne på de poster.

Raiders' draft historie siden SuperBowl deltagelsen har budt på en del top 10 valg, ja :D Jeg har også et par venner der er godt trætte af det. Især er det de store cap-hit de tager, med alle de højre draftpicks. Og når man så vælger at gå ud og bruge KASSEN på at signe middelmåde spillere (ja ok, jeg har en lidt kritisk holdning til deres sign og resignings) så er det sgu ikke sjovt for tiden!

Jeg læste faktisk også et andet forslag der sente Michael Huff til Rams, og så swappede Rams og Raiders plads i draften... Så er i da ret sikre på D-Mac i 2. slottet! Men ja, jeg ville ikke gå RB hvis jeg var Raiders, der er så mange andre store needs! Jake Long ville passe perfekt ind. Jeg tvivler meget på at de går mod en DT efter de penge de har smidt på den position her i offseason. En pass-rusher ville dog være perfekt :D

Flax_Generous
17-03-2008, 17:45
Jeg er helt enig med dine betragtninger omkring Raiders. Jeg tror vitterlig, at Al Davis har glemt alt om salary cap og fornuftig lønstruktur. Det er i mine øjne en alt for aggressiv strategi fra Davis som ikke tyder på, at han er ved at opbygge et hold, der kan udfordre gennem mange år, men snarere bare vil have en god sæson meget, meget snart. Men med unge, urutinerede spillere på QB og måske RB bliver det ikke let at få lige med det samme. Og når man så giver den ærlig talt ikke altid fantastiske (og ofte skadede) Tommy Kelly SÅ mange penge, så virker det ikke som om man vil fremtidssikre holdet. Drew Carter og Javon Walker (også for dyr og for skadet!) har jeg ikke særlig meget fidus til, og selvom Gibril Wilson er en dygtig spiller, så synes jeg, at Raiders' backfield tidligere har vist potentiale. Hvis Davis samtidig henter DeAngelo Hall, så har han godt nok sammensat en sindssyg backfield - men uden egentlig at have en pass-rusher eller en O-line (særlig pass block) af værdi. Dette kunne delvist løses i draftet, men mon ikke det i stedet bliver McFadden, selvom der er gode spillere på den position i klubben i forvejen...

Well, det jeg prøver at sige er ret simpelt: Davis laver nogle voldsomme - og semi-hjernedøde - sats i stedet for at lade Kiffin genopbygge holdet. Det kan give enorme problemer, at de vælger at bruge så mange penge på en spiller som Tommy Kelly. Hvorfor ikke bare drafte en DT og så virkelig anstrenge sig for at skrive ny langtidskontrakt med holdets defensive stjerne, Nnamdi? Måske håber Davis på mega succes i næste sæson og derfor ikke ønsker at se længere frem. Måske er det ligefrem hans sidste år som boss i Raiders...

Dysse
17-03-2008, 20:50
Jeg kan kun sige, at jeg slet slet slet ikke forstår traded for DeAngelo Hall. I har en virkelig god cornerback i forvejen, og som du selv siger, så er der altså store needs på holdet. Man kan snildt hente en god tackle i anden runde - i drafter jo i toppen. Det er helt hen i vejret! Og kontrakterne til Kelly og Walker...jamen jeg er helt tom for ord! Især Walker der altså sætter en ufattelig sum imod årets cap! Mere end Moss gør, eksempelvis.

Hele træner-situationen er dog ikke mindre kaotisk. Jeg mindes at have læst flere steder at det er 50/50 om Kiffin stadig er træner til sæson start. Jeg tror det, men det er da helt vildt at der bare kan være den mindste tvivl! Jeg syntes Rams' organisation er helt af helvedes til, men i forhold til Raiders' er den sgu ikke helt værst :o

Jeg sniger liiiige et link med: http://www.sportsline.com/nfl/story/10709486
Hvis du skulle have misset den. Jeg kan jo kun tilslutte mig holdningerne :D

Flax_Generous
17-03-2008, 23:00
Raiders havde i år pengene og pladsen i deres salary cap til at skrive store kontrakter, så jeg havde bestemt regnet med, at der skete noget i år. Jeg havde faktisk glædet mig lidt. F.eks. havde jeg forventet en rekordkontrakt til Aso (og netop som jeg skriver dette går der rygter på diverse fansites om at Aso rent faktisk er tæt på at skrive en 8-årig rekordkontrakt!) og jeg havde store forhåbninger om, at der kom et par nye solide og gode spillere til.

Jeg havde dog ikke regnet med, at de rekordstore summer ville gå til spillere som Kelly og Walker. Kwame Harris og Wilson har heller ikke været helt billige. Det er rimelig skuffende. Men det må vel betyde, at LaMont Jordan forsvinder og at Sands, Warren og Aso får nye kontrakter som ikke tæller så meget imod vores salary cap. Jeg har dog svært ved at se hvordan Raiders skal få plads til at få særlig mange draft picks på næste års roster (i hvert fald hvis DeAngelo Hall også kommer til klubben på en ny kontrakt). Jeg har læst udregninger som lige præcis giver plads til McFadden, men ingen andre. Det er jo absurd.

Overvejende er jeg godt skuffet over Davis' FA-signings, men jeg vil alligevel stadig glæde mig til at se Hall, Aso, Wilson og Huff med Routt som en slags slot cb. Formentlig vil Ryan køre 1-on-1 med Hall og Aso og så lade de faktisk forbløffende gode tacklere Wilson og Huff bevæge sig frem for at stoppe løb (ellers kan jeg ikke se hvordan løbene skal blive stoppet). Det skal nok blive interessant og jeg tror ikke, at der er mange hold i NFL som glæder sig til at spille mod den backfield.

Til gengæld er jeg lidt bange for hvordan den ikke særlig prangende O-line skal kunne beskytte Russell. Det bliver formentlig lige så frustrerende som sidste år. Og hvis Walker bliver skadet eller underpræsterer i forhold til det han viste i Packers (hvilket ikke ville være en overraskelse), så ser det også ret sløjt ud i receiving korpset.

Men som jeg har sagt tidligere - mit største problem er, at selvom Raiders har et ungt hold og hentet yngre spillere end tidligere, så virker det ikke ligefrem som om der er særlig meget perspektiv i Davis' handlinger. Jeg tror, at han vil have succes nu. Det minder mig lidt om noget Redskins har forsøgt sig med tidligere uden den helt store succes. Og når de dyre spillere så samtidig har en høj skadesfrekvens, kan det jo gå helt galt!

... og hele situationen omkring Kiffin er utrolig. Jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal sige til den. Ingen aner jo reelt om han overhovedet har indflydelse på hvad Raiders render rundt og laver lige nu. Det kan ikke være en holdbar situation - han er trods alt head coach! Det får jo the Niners, Lions og Jets til at se helt sunde ud rent organisationsmæssigt.

Dysse
17-03-2008, 23:55
Det får jo the Niners, Lions og Jets til at se helt sunde ud rent organisationsmæssigt.

Dét er fandme humor! Syntes lidt du glemte Dan Snyder og hans fantastiske Big Spenders fra Washington :D og 'niners jokes er det bedste jeg ved tror jeg! Man er vel Rams fan.

Men for søren - situationen i Oakland er ikke god. Jeg tænker lidt, at de penge der er smidt efter DT og WR er giver så dårligt ud, at det næsten er uforståeligt. Shaun Rogers er i mine øjne en fin DT - og han har ikke fået noget nær de penge som Raiders har givet. Javon Walker har ikke været på toppen længe, og kommer lige fra et benbrud! og han får VIRKELIG mange penge!

Oaklands forsvar var før offseason udemærket - men ikke fantastisk. De penge de har smidt efter det - og selv med DeAngelo Hall, så er det ikke et forsvar der vil vinde kampe nok til at gøre Raiders til contenders. Det hele starter med linierne, syntes jeg, og der mangler Raiders på begge sider. Pass rush og en offensiv linie der kan give Russel sikkerhed. Se bare Derek Anderson, der fik beskyttelse og pludselig finder sig selv i en Pro Bowl (Ja ok - han har et urealistisk reciever corps, men alligevel).

Bottom line er at hvis du ikke kan stoppe løbet har du et problem, og hvis du ikke selv kan beskytte din QB har du et problem. Raiders kan ikke rigtig nogen af delene - og selv med skill på WR og i secondary er det ikke godt nok. Deres secondary bliver dog helt crazy - med Routt som nickelback ser det lovende ud. Ved dog ikke hvad der sker hvis man står overfor et 5WR-set. Men der er det jo også de færreste der har den slags dybde på CB.

Men se mine Rams sidste år - O-line forsvandt nærmest, det resulterede i et offense der INTET kunne. Det samme sker for Oakland hvis de ikke hjælper linien. D-Mac kan jo ikke blokere for sig selv! Men okay - jeg kan jo også sidde og ligne en idiot hvis han laver en Adrian Peterson og løber fra alt og alle. Men der er ingen Steve Huchinson til at blokere, og selvom løbeangrebet var fint sidste år, kan det ikke bære holdet helt. Jeg tror det i hvert fald ikke :)

Dysse
21-03-2008, 09:35
7 år og $70 million :titte: Er du GAL det er overpaid, det er helt vildt jo!

Flax_Generous
21-03-2008, 13:59
7 år og $70 million :titte: Er du GAL det er overpaid, det er helt vildt jo!
Puha, det var en heftig kontrakt, ja. Jeg håber så sandelig, at Raiders stadig har råd til Aso.

Godt indlæg i øvrigt. Jeg er helt enig med dig. Jeg kan dog ikke andet end glæde mig lidt til at se holdet spille. Der er gode chancer for, at de vil floppe igen (af de grunde du nævnte), men for en gangs skyld er der sket noget i Oakland og det trængte klubben virkelig til. Der er - trods alt - en større chance for en winning season i år end sidste år.

Dysse
23-03-2008, 20:43
Så er der påske-mock :D

http://mymockdraft.com/12512/Review.aspx

Bugge
03-04-2008, 21:50
Øv, the big dicks hos NFL syntes ikke lige at "The Devin Hester Rule" med at forbyde punting out of bounds var særlig spændende.. Ærgerligt.. Nej, det er nu også fair nok når det trods alt ikke er helt uden risiko at forsøge at punte out of bounds..

Den mand er ellers fantastisk :D Chicago Bears er generelt et fantastisk hold..

Så er der snart draft, gentlemen!

Dysse
05-04-2008, 10:20
Men der er sgu nogle andre regler som er vedtaget:

http://msn.foxsports.com/nfl/story/7980294/New-rules-will-have-impact-on-league

Jeg er selv glad for at facemask reglen er blevet ændret/vedtaget! Det holder 100! Dog er jeg skeptisk overfor det her "defensive quarterback" radio system de vil indføre... Det er svært at finde en spiller der er på banen hele tiden defensivt, og selvom der er en backup, så skal der ikke mere til end at din sko ryger af, og så skal holdet pludselig til at kalde håndtegn igen, hvis din backup ikke er inde.

Grønholdt.
24-04-2008, 17:23
For folk der ikke har noget at lave på lørdag aften, der kan jeg lige oplyse om, at TV2 Sport sender direkte fra dette års Draft fra kl 21.00. af... :devilll:

Bugge
24-04-2008, 17:50
For folk der ikke har noget at lave på lørdag aften, der kan jeg lige oplyse om, at TV2 Sport sender direkte fra dette års Draft fra kl 21.00. af... :devilll:

Det skal da ses! Bare lige for at se hvordan det helt præcist fungerer..

snegl
06-05-2008, 20:30
http://sports.yahoo.com/nfl/blog/shutdown_corner/post/After-1-561-days-a-young-man-finally-takes-off-?urn=nfl,80972

Grineren. Tænk hvis man gik med sin United trøje i 4 år haha.

SantasLittleHelper
05-09-2008, 00:03
It's Football Time!!!!

Høgsted
10-09-2008, 17:50
Den nye sæson er startet og nu kan vi endelig følge med i verdens mest taktiske sport igen. Jeg har personligt glædet mig siden den kanone Super Bowl hvor underdogsene fra Giants bekendt slog superstjernerne fra Patriots.
Men hvem tror I på kan gå hele vejen til Super Bowl ?...
Personligt har jeg inden sæsonen troet på Patriots og Chargers som Super Bowl vindere men begge hold er blevet alvorligt svækket allerede efter første runde efter at de to keyplayers henholdsvis Tom Brady og Shawne Merriman er blevet meldt ude resten af sæsonen. Udover dem har jeg en fidus til Packers og især efter Aaron Rodgers kanone debut tror jeg virkelig de kan gå hele vejen. Spørgsmålet er bare om han for alvor over en hel sæson kan gå i fodsporene på legendariske Brett Favre - spændene bliver det helt sikkert at se.
Er Patriots fan men tror desværre ikke at de kan undvære Brady over en hel sæson. Så midt bud er at Chargers og Packers mødes i Super Bowl 43 med Chargers som vinder.
Bliver spændende at høre hvad I andre tror og er sikker på at nogle kan komme med nogle meget bedre analyser end mig :)

SantasLittleHelper
10-09-2008, 18:33
Den nye sæson er startet og nu kan vi endelig følge med i verdens mest taktiske sport igen. Jeg har personligt glædet mig siden den kanone Super Bowl hvor underdogsene fra Giants bekendt slog superstjernerne fra Patriots.
Men hvem tror I på kan gå hele vejen til Super Bowl ?...
Personligt har jeg inden sæsonen troet på Patriots og Chargers som Super Bowl vindere men begge hold er blevet alvorligt svækket allerede efter første runde efter at de to keyplayers henholdsvis Tom Brady og Shawne Merriman er blevet meldt ude resten af sæsonen. Udover dem har jeg en fidus til Packers og især efter Aaron Rodgers kanone debut tror jeg virkelig de kan gå hele vejen. Spørgsmålet er bare om han for alvor over en hel sæson kan gå i fodsporene på legendariske Brett Favre - spændene bliver det helt sikkert at se.
Er Patriots fan men tror desværre ikke at de kan undvære Brady over en hel sæson. Så midt bud er at Chargers og Packers mødes i Super Bowl 43 med Chargers som vinder.
Bliver spændende at høre hvad I andre tror og er sikker på at nogle kan komme med nogle meget bedre analyser end mig :) Det er i hvert fald en spændende sæson. Brady ude resten af sæsonen svækker virkelig Pats, og jeg tror ikke vi skal regne med at se den dominans vi ellers er vant til fra dem. Netop pga Merrimans skade mener jeg at det bliver en smule kedeligere at se NFL i år, men samtidigt er jeg overbevist om at med ham ude for resten af sæsonen er Chargers defense ikke meget værd. Og når man taber til Panthers kan man IMO ikke være meget værd. Packers er som du nævner et spændende bud, og Rodgers er bestemt en god quarterback, men jeg tvivler på at han i sin første sæson som starter kan føre holdet så langt. Ja, de kom langt sidste år, men jeg tror at det afhang meget af at det var brett Favre's sidste sæson (troede de) og at de gerne ville sende ham ordenligt afsted.

Giants har stadig det meste af holdet intakt, men som stor fan begræder jeg stadig tabet af mit store idol Jeremy Shockey og selvom Boss gjorde det godt som stand-in tvivler jeg på at de går meget længere end til slutspillet. Det afhænger selvfølgelig også af hvorvidt vi kan drage fordel af vores hjemmebane, hvor det godt nok så skidt ud i sidste sæson. Giants har dog stadig et godt løbeangreb, men mangler måske en station udover Plaxico og det så vi også i weekenden, hvor overtaget ikke blev udnyttet godt nok på modstanderens bane med 3 FG's og kun et enkelt TD - endda på løb.

Dallas Cowboys stiller derimod igen med et superstærkt hold - med det bedste offensive i NFL. T.O. Romo, Crayton og Barber kommer til at EJE ligaen og jeg tror de går i superbowl hvor jeg vil pege på Steelers som modstander - især som vi så kombinationerne med Big Ben til Ward blandet med Fast Willie (med 138 yards og 3 TD's WOW!). En outsider til NFC er, som jeg ser det, Eagles som jeg så i søndags. De spillede ganske enkelt fremragende og hvis McNabb kan spille sådan over hele sæsonen og holde sig fri af skader bliver de nok den største konkurrent til Cowboys. En outsider til AFC tror jeg dog bliver svær, og det ligner næsten en no contest for Steelers. Men jeg tror vi ved meget mere om en 3-4 uger hvor vi finder ud af om Pats kan klare sig uden Brady. Som man nok kan fornemme tror jeg ikke rigtig på det.

Don Kafai
10-09-2008, 18:35
CHICAGO BEARS!!!!

Hold kæft de må stadig have ondt i røven i Colts efter Bears voldtog dem på deres nye arena.

Høgsted
10-09-2008, 19:13
Kan høre du har set én NFL kamp eller to mere end mig, SantasLittleHelper :D Er enig med dig i at Cowboys også kan gå hele vejen men tvivler bare på at Romo kan bringe holdet hele vejen. Han er en kanon QB men har bare på fornemmelsen at han skuffer og tror Cowboys får et år ala sidste år. Havde Chargers ikke mistet Merriman havde virkelig troet meget på dem men som du selv nævner svækkes deres defense ufattelig meget med hans skadespause. Giants kan måske også lege med iår men tror ikke de evner at leve op til sidste sæsons succes og Shockeys afgang tror jeg virkelig vil komme til syne.
Men tror meget på Packers men som du også siger afhænger det meget af hvor meget de kommer til at savne Favre men Rodgers ser utrolig lovende ud og han er vel fremtidens mand for dem. De ser helt sikkert også potentiale i ham og de tror på ham i denne sæson - ellers havde de helt sikkert taget Favre en sæson mere hvis de tvivlede på Rodgers. Men lader til at de har tillid til ham og med den brandkamp han leverede i debuten har de helt sikkert god grund til det.
Men en pisse spændende NFL sæson går vi i møde og især efter at Tom Brady er blevet skadet for hele sæsonen. Havde han været klar så er jeg sikker på at Patriots havde taget titlen iår.....

SantasLittleHelper
10-09-2008, 19:34
Men en pisse spændende NFL sæson går vi i møde og især efter at Tom Brady er blevet skadet for hele sæsonen. Havde han været klar så er jeg sikker på at Patriots havde taget titlen iår.....

Yeah, helt enig.. En skade til Tom Brady er lidt som en skade til Gerrard eller Essien.. Selvfølgelig ønsker man ikke at andre mennesker kommer til skade, men man kan sgu alligevel ikke lade være med at sidde og klappe lidt i hæderne fordi det bare stiller ens eget hold så meget bedre. Men så har man jo så i samme åndedrag erkendt at de er fremragende spillere, som man helst ikke vil se spille mod sig, og så er det i orden :p

Høgsted
10-09-2008, 19:40
Yeah, helt enig.. En skade til Tom Brady er lidt som en skade til Gerrard eller Essien.. Selvfølgelig ønsker man ikke at andre mennesker kommer til skade, men man kan sgu alligevel ikke lade være med at sidde og klappe lidt i hæderne fordi det bare stiller ens eget hold så meget bedre. Men så har man jo så i samme åndedrag erkendt at de er fremragende spillere, som man helst ikke vil se spille mod sig, og så er det i orden :p

Tjaaee i mit tilfælde stiller det mit hold 1000 gange svagere :) Gæt hvem jeg er fan af ? :D.....

Hvem holder i forskellige NFL interesserede egentlig med ??

Vilmeister
10-09-2008, 20:28
Jeg er fan af Vikings. Jeg elsker Adrian Peterson og jeg syntes det er fedt med Tavaris Jackson som quarterback som kun kan løbe med bolden, ellr give den til adrian. meget underholdende hold

Bugge
10-09-2008, 23:38
Patriots får det urimelig svært uden Tom Brady for ingen af deres reserve QBs er specielt meget værd.. Jeg har ikke nogen fidus til Matt Cassel, men når man har spillere som Randy Moss og Wes Welker (yndlingsspilleren nr.1) på receiver-pladserne så er der altid chance for noget magi..

Inden jeg sådan rigtig begyndte at se NFL holdt jeg med Cowboys af den simple grund at det var det eneste hold jeg kendte fordi Homer Simpson nævner det i et par afsnit :D Primitivt grundlag, men et eller andet sted skal det jo starte.. Jeg holder stadig med Cowboys, men Patriots er et hold som jeg også er utrolig glad for fordi jeg synes de spillere football som det bør spilles, så jeg tillader mig at kalde mig en slags "fan" af dem eller i hvert fald deres måde at spille spillet på.. Jeg vil ikke udelukke at det skyldes Tom Brady og at de sikkert skuffer mig i år.

Generelt findes der et hav af hold som man kan nyde at se i NFL og i modsætning til europæisk fodbold så er der ingen hold som jeg decideret hader. Det ville også blive til meget få kampe hvis man kun kunne holde ud at se sit eget hold spille.

Med fare for at lyde lidt subjektiv, så tror jeg faktisk på Cowboys i år. Jeg synes Tony Romo har vist gode takter her i starten af sæsonen og spillere som Zach Thomas, Adam Jones etc. hjælper også på et defense som i nogle kampe sidste år lavede nogle mærkelige ting..

Jeg må indrømme at jeg ikke har den store fidus til Packers og Aaron Rodgers.. Jeg synes et hold som Jaguars ser spændende ud og det kunne være lidt fedt hvis de gik hele vejen til SB..

Bugge
14-09-2008, 18:49
Andre end mig der ser Vikings-Colts?

For satan, hvor er Colts rustne.. Det er da lige før Addai har minus yards og Manning har det også rigtig svært..

Overall synes jeg ikke Vikings er noget specielt, men Adrian Peterson er jo en fornøjelse at se på. Han kan få en første down ud af stort set ingenting og ingen plads.

EDIT: Addai har sgu rent faktisk minus yards.

SantasLittleHelper
14-09-2008, 21:42
Har set Giants voldsmadre Rams... Rams havde ca. samme motivation som United har haft i de sidste to kampe, så selvfølgelig fik de voldbank. NYG stiller med en overraskende stærk D-line selvom Strachan er væk og Osi er skadet for sæsonen. Men Shockey lavede 60 catches sidste sæson, og jeg har svært ved at se hvordan de 60 catches skal fordeles, specielt når man tænker på at Boss vel ikke har grebet en bold i år. Måske hvis man fordeler den udover Boss, Hixon, Smith og Tyree, men det er stadig rigtig meget de skal producere. Jeg forventer dog stadig at de går 6-0 - mest fordi de første 4 kampe er hjemmekampe.

Mht Colts skal man tænke på at Manning ikke spillede hele pre-season pga en knæoperation, og så er det klart at man er lidt rusten. Jeg tror ikke det varer længe før Manning er tilbage og det vil også klart åbne for løbet.

Packers smadrer Lions - at de vinder er ikke overraskende i sig selv, men 48 point er godt nok meget. Udover det fører Rodgers vel ligaen i passingyards, men jeg vil gerne lige se dem spille inden jeg bliver alt for imponeret. Men Packers i Superbowl er vel ikke lige så langt ude i fremtiden som jeg havde troet.

How about those Panthers? Det må være den store overraskelse indtil videre, men jeg har ikke interesseret så meget for dem, så måske nogen andre der kan fortælle lidt?

Don Kafai
14-09-2008, 21:49
How about those Panthers? Det må være den store overraskelse indtil videre, men jeg har ikke interesseret så meget for dem, så måske nogen andre der kan fortælle lidt?

Helst ikke efter i dag...

Bugge
14-09-2008, 22:40
Touchdown på et 103 yard kick return af Darren Sproles, den bette lort..

Aquarium
02-10-2008, 21:03
Jeg holder med lions selvføleglig for jeg bor i Michigan... Ikke. Jeg (og mange her i detroit området) er så flove over det hold, men alligevel finder jeg migselv håbende hver uge at vores WRs bliver bedre til fange bolden eller Kitna bliver bedre Qb eller vores katastrofiske defence kan spille bedre. jeg elsker at hade lions... Jeg er egentlig fan pittsburgh steelers og lidt vikings også pga. andrian petersen. jeg har ham på mit fantasy football hold og han skuffer ikke.

SantasLittleHelper
05-10-2008, 20:37
mine Giants smadre lige nu Seahawks. Der er 10 minutter igen og Giants har over 500 yards offence! Manning og Jacobs splittede dem fuldstændig af i 1. halvleg og jeg har aldrig set Giants spille så overbevisende. Selv 2. QB'en slagter Seahawks og der er 250 yards på jorden og 250 i luften. Lige nu står den 44-6.

Bugge
05-10-2008, 21:11
Flot af Giants og hvor er det dog skidt af Seahawks.

Hvad sker der for Chargers? Super bowl kandidat og så taber de IGEN og denne gang til Dolphins?!?

Krydser fingre for Cowboys i aften!

Niko
07-10-2008, 17:31
Panthers :InLove on the road to super bowl 2009 ;)

Damien
28-10-2008, 00:28
Andre end mig der ska se NFL nu her ?
Nogle der ved om Vince young starter ?

Gelle
28-10-2008, 16:43
Ja er Chargers Fan og må jo indrømme det ikke går særlig godt for at sige det pænt. Vidste godt at Lights Out ( Merriman ) var et stort tab, men at vores defense ville gå så meget ned havde jeg ikke regnet med.

Synes egenligt det går godt med Offense med Rivers, som bare skal kaste boldene højt til Vincent Jackson og Gates, og LT har heller ikke været særlig oven på i år, men er sikker på at de nok skal komme i play off, ellers vil det godt nok være en skuffelse af de store.

SantasLittleHelper
28-10-2008, 17:40
Og jeg kan fortsætte med at glæde mig over Giants. Det var godt nok tæt på, men jeg synes alligevel det var fortjent, når vi blev snydt for en TD og en passinterference på 1 yard linien på en 3. og goal.. Men kampen kunne have været en helt anden, hvis Steelers havde haft en backup til deres longsnapper, hehe.. I øvrigt en utrolig spændende sæson hvor alle slår alle og det er vel nærmest kun Bengals der ikke har overrasket nogen endnu. Man kan så sige at det ike er en overraskelse at Chiefs er 1-6, men at sejren kom over Broncos der på det tidspunkt var i storform kan man godt studse lidt over. Umiddelbart mener jeg der er 5 hold der lige nu har chancen for superbowl, så jeg tror det kommer til at blive Giants/Cowboys vs. Steelers/Titans/Pats.. Hvis Steelers får styr på deres passprotection kan de godt blive rigtig farlige, og er det egentlig alligevel med deres fantastiske løbeangreb og et rigtig godt defence der holdte Giants til 1 TD på 5 forsøg i redzone. Det er ganske enkelt imponerende.

Som outsider kan nævnes Saints, men jeg tror ikke på dem. Godt nok er Brees klart den bedste QB so far, men hele 3 af deres spillere står overfor karantæne for doping. Chargers var inden sæsonen et ok hold, men Merriman er helt klart afgørende for deres succes, fordi han måske er den mest dominerende spiller i NFL. Han overmatcher simpelthen sin modstander hver eneste gang, og man sidder nogle gange og funderer over om Giants foretog det rigtige valg, da de byttede Manning for netop Merriman. The jury is still out on that one.

Gelle
28-10-2008, 17:52
Og jeg kan fortsætte med at glæde mig over Giants. Det var godt nok tæt på, men jeg synes alligevel det var fortjent, når vi blev snydt for en TD og en passinterference på 1 yard linien på en 3. og goal.. Men kampen kunne have været en helt anden, hvis Steelers havde haft en backup til deres longsnapper, hehe.. I øvrigt en utrolig spændende sæson hvor alle slår alle og det er vel nærmest kun Bengals der ikke har overrasket nogen endnu. Man kan så sige at det ike er en overraskelse at Chiefs er 1-6, men at sejren kom over Broncos der på det tidspunkt var i storform kan man godt studse lidt over. Umiddelbart mener jeg der er 5 hold der lige nu har chancen for superbowl, så jeg tror det kommer til at blive Giants/Cowboys vs. Steelers/Titans/Pats.. Hvis Steelers får styr på deres passprotection kan de godt blive rigtig farlige, og er det egentlig alligevel med deres fantastiske løbeangreb og et rigtig godt defence der holdte Giants til 1 TD på 5 forsøg i redzone. Det er ganske enkelt imponerende.

Som outsider kan nævnes Saints, men jeg tror ikke på dem. Godt nok er Brees klart den bedste QB so far, men hele 3 af deres spillere står overfor karantæne for doping. Chargers var inden sæsonen et ok hold, men Merriman er helt klart afgørende for deres succes, fordi han måske er den mest dominerende spiller i NFL. Han overmatcher simpelthen sin modstander hver eneste gang, og man sidder nogle gange og funderer over om Giants foretog det rigtige valg, da de byttede Manning for netop Merriman. The jury is still out on that one.

haha ja det var godt nok sjovt, det med Steelers longsnapper hehe. Utroligt de ikke havde en, som bare kunne det nogenlunde, det var jo helt forfærdeligt at se på. Men ja håber godt nok Chargers snart får styr på deres Defense.

Merriman gjorde simphelthen de andre bedre. For når man ser på deres hold nu ser det da okay ud defense med Cromatie, jammer, Castillo og phillips. Men den agressivitet som Merriman viste og det han gik efter bolden lige meget hvor den var gjorde nok at de andre også blev mere tændte.

Grønholdt.
28-10-2008, 18:08
haha ja det var godt nok sjovt, det med Steelers longsnapper hehe. Utroligt de ikke havde en, som bare kunne det nogenlunde, det var jo helt forfærdeligt at se på. Men ja håber godt nok Chargers snart får styr på deres Defense.

Merriman gjorde simphelthen de andre bedre. For når man ser på deres hold nu ser det da okay ud defense med Cromatie, jammer, Castillo og phillips. Men den agressivitet som Merriman viste og det han gik efter bolden lige meget hvor den var gjorde nok at de andre også blev mere tændte.

Jeg må sgu godt nok indrømme at det ikke så for godt ud... Men hvis vi får styr på det, og Holmes kan holde sig fra det sjove tobak, så er vejen rydet til en 6. Super Bowl sejr til mine drenge fra Pittsburgh... ;)

Aquarium
01-11-2008, 04:55
så har steelers fået en ny long snapper, for er de frie for at james harrison gør det igen. manden arbejdede som møbel flytningmand, men har været på træning med steelers før...

http://sports.yahoo.com/nfl/news?slug=ap-steelers-newsnapper&prov=ap&type=lgns

det er spændende at se hvordan det går med ham...

damien tror ikke young kommer til at starte iår, medmindre collins bliver skadet eller begynder at spille ad lort til.

Grønholdt.
01-11-2008, 14:06
så har steelers fået en ny long snapper, for er de frie for at james harrison gør det igen. manden arbejdede som møbel flytningmand, men har været på træning med steelers før...

http://sports.yahoo.com/nfl/news?slug=ap-steelers-newsnapper&prov=ap&type=lgns

det er spændende at se hvordan det går med ham...

damien tror ikke young kommer til at starte iår, medmindre collins bliver skadet eller begynder at spille ad lort til.

Steelers har signet en ny long snapper i denne uge. Se det på www.steelers.com ;)

Bugge
01-11-2008, 15:33
Så er det i morgen det for alvor går løs, Santa ;)

SantasLittleHelper
02-11-2008, 03:47
FUCK, jeg vidste jeg ikke kunne arbejde i morgen... Det er fanme godt at hende der fik mig til at tage hendes vagt har nogle ordenlige kasser, ellers havde jeg ikke haft nogen undskyldning for at misse det meste af kampen!

Boock
22-12-2008, 10:12
Falcons i Play offs!!!! Wuhuu!

Bugge
22-12-2008, 12:10
Og Eagles taber til Redskins! Godt for Cowboys som stadig har en chance for at nå playoffs efter Bucs også tabte.

Martinsen
22-12-2008, 12:10
Falcons i Play offs!!!! Wuhuu!

Ja det var sku skønt efter et par sløje og turbulente år!

Niko
11-01-2009, 04:59
og det var så slut med mine elskede Pantere i slutspillet :whine::whine::( Jake Delhomme 5 interceptions + 1 fumble :Smackden: men bytter det da gerne for en United sejr senere idag.

JumpingCarrot
18-01-2009, 23:17
Sidder folk og lurer conference-finaler i nat!?

Utroligt af Cardinals. Sikke et drama her mod slutningen.

Ser frem til, Steelers crusher Ravens om et øjeblik ;)

snegl
18-01-2009, 23:27
Håhåååå fedt at Cardinals er i finalen. Overraskende.

JumpingCarrot
18-01-2009, 23:42
Håhåååå fedt at Cardinals er i finalen. Overraskende.

Ja, for pokker. Det er sgu lidt vildt. Nu satser jeg på Steelers udelukkende ud fra de penge, jeg har på spil ;) Sådan må det jo være, når Redskins er ude :(

Bugge
19-01-2009, 13:01
Krydser fingre for at Cardinals slår Steelers i Super Bowl. Det ville bare være konge..

En spiller som Larry Fitzgerald fortjener den ring.

Grønholdt.
19-01-2009, 18:16
1-2-3-4-5!!! Og nr. 6 kommer i hus søndag d. 1-2-09!!! Så er fars drenge klar til endnu en Super Bowl sejr!!! Go Steelers!!! "Rocking"

Boock
26-01-2009, 17:27
Go cardinals!!!
vil helst se dem vi tabte til vinde, samt at jeg godt kan unde dem at vinde superbowl efter at have været underdogs hele sæsonen!

Bortset fra det
"Drumroll"....

Jeg har fået billetter til Bucs - patriots på wembley i oktober!
Håber det bliver en bedre kamp end den første jeg var ovre og se...!

SantasLittleHelper
01-02-2009, 23:34
god kamp børn!

Sivebæk
02-02-2009, 00:19
Kom så Steelers!
Sidder sammen med fire, der holder med Cardinals, så der er seriøs risiko for mobning.
Dejlig score indtil nu :)

Boock
02-02-2009, 10:09
Det var sgu en af de bedre Superbowls jeg har set.
Alt i alt var det fortjent at Steelers vandt, men super kamp!

Hald
02-02-2009, 10:26
Det var den fedeste super bowl.. der var jo sindsyg spænding til det sidste!! Og fortjent steelers løb med det !!

SantasLittleHelper
02-02-2009, 11:03
Er som bekendt Giantsfan, men den her Super Bowl er i hvert fald den næstvildeste jeg har set :D

snegl
02-02-2009, 11:21
For sindssyg en finale. Jeg kunne sgu godt unde Cardinals mindst overtime - helt sindssygt comeback. Men er du gal hvor lavede Cardinals mange penalties.

Bugge
02-02-2009, 12:07
Synd at Cardinals ikke vandt. Det ville have været helt fantastisk.

De fleste af Steelers spillerne havde jo stadig sidste SB sejr i baghovedet. Og selvfølgelig fede kagefjæs Ben Roethlisberger.

Den ring burde Fitzgerald og Co. have haft.

Grønholdt.
02-02-2009, 15:19
Synd at Cardinals ikke vandt. Det ville have været helt fantastisk.

De fleste af Steelers spillerne havde jo stadig sidste SB sejr i baghovedet. Og selvfølgelig fede kagefjæs Ben Roethlisberger.

Den ring burde Fitzgerald og Co. have haft.

Piv-piv-piv... ;) Så kom pokalen hjem hvor den hører hjemme!!! Hvis sidste års Super Bowl havde en vild afslutning, så mangler jeg ord for denne. We are the Six-Burgh!!! 6 pokaler i skabet venner, det er sgu for vildt det her!!! Here we go Steelers, here we go!!! "Rocking"

SantasLittleHelper
03-05-2009, 17:40
Tragedie i Dallas training camp i dag.

http://www.nfl.com/news/story?id=09000d5d8101e526&template=without-video&confirm=true

De kalder det et mirakel at kun 12 mennesker kom til skade...

Bugge
10-06-2009, 14:53
Måske lidt mærkeligt valg af tråd, men jeg gider ikke til at oprette en helt ny tråd pga et enkelt spørgsmål.

Overvejer at tage over og se en NFL kamp fra d. 20 til d. 25 November og ville høre om der er nogen der går på uni og ved om der normalt ligger eksamen eller projekt halløj i den periode?
Begynder på Aalborg Uni til september og frygter lidt at jeg måske risikerer at gå glip af noget som jeg bare ikke må gå glip af. Grunden til at jeg skriver herinde er at jeg har på fornemmelsen at studievejledningen alligevel bare giver mig et surt svar om at det ikke er nogen god ide.

JumpingCarrot
10-06-2009, 15:54
Måske lidt mærkeligt valg af tråd, men jeg gider ikke til at oprette en helt ny tråd pga et enkelt spørgsmål.

Overvejer at tage over og se en NFL kamp fra d. 20 til d. 25 November og ville høre om der er nogen der går på uni og ved om der normalt ligger eksamen eller projekt halløj i den periode?
Begynder på Aalborg Uni til september og frygter lidt at jeg måske risikerer at gå glip af noget som jeg bare ikke må gå glip af. Grunden til at jeg skriver herinde er at jeg har på fornemmelsen at studievejledningen alligevel bare giver mig et surt svar om at det ikke er nogen god ide.

Alt afhængigt af, hvad du skal studere, så er der sikkert ikke mødepligt. Det er da i hvert fald forholdsvis sjældent, der er det på almindelige universitetsuddannelser.

Det er selvfølgelig noget helt andet, end hvis der er gang i eksaminer/gruppeprojekter eller noget. Men jeg synes da, du skal ringe til universitetet; både fordi du ikke har mødepligt (ret mig, hvis du har), og fordi de sikkert er de eneste, der faktisk har svaret.

Don Kafai
10-06-2009, 19:56

Den bedste måde er faktisk det pågældende studies studievejleder.

Nu ved jeg ikke hvad du har planer om at starte på, men du kan sende en mail hvor du spørger om der er eksamener eller projekter i november 1. år. Så får du svar, og jeg tvivler på det bliver sure hehe.

SantasLittleHelper
13-08-2009, 16:52
Donte Stallworth suspenderet for hele denne sæson. Han har overtrådt ligaens misbrugsregler, da han i spirituspåvirket tilstand har kørt en anden mand ihjel. Han har i øvrigt fået 30 dages fængsel (!).

Er der i øvrigt nogen der er med på en gang fantasy Football? Og nogen der ved hvornår vi kan registrere os i europa, hvis vi da kan det?

Pre-Season starter i øvrigt i aften med Pats vs. Eagles, Redskins vs. ravens, Cardinals vs. Steelers og Cowboys mod Jets. Det bliver sgu godt at se lidt football igen, hehe :D

warming
21-12-2009, 00:50
Syyyyg afslutning mellem Packers og Steelers.
Steelers TD med 0 sek igen og scorer til 36-36.
Som jo selvfølgelig bliver til 36-37..

Niko
22-12-2009, 11:49
Ja det var en fed kamp :D og så pryglede Panthers også lige Vikings for groft, vi har ikke haft en særlig god sæson, men noget tyder på at vi har fundet vores nye Qb Matt Moore! Steve Smith er genial! :)

Øster
22-12-2009, 13:13
Var virkelig træt af den afslutning mellem Packers og Steelers. Men objektivt set var den alt for vild!
Er der egentlig nogen der ved hvad der sker hvis vi siger at Packers vinder den næste hjemmekamp mod Seahawks og så taber i uge 17 ude mod Cardinals samtidig med at Giants vinder over Panthers og Vikings de næste 2 runder, for så er de jo begge på 10-6. Er det målscore eller?

SantasLittleHelper
22-12-2009, 13:37
Så går Giants videre. De er kun 1 kamp efter Packers og Cowboys, så hvis det ender lige (9-7 eller 10-6) går Giants videre. Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor det er tilfældet, men sådan er det bare :D

Øster
22-12-2009, 13:59
Jamen så sætter jeg virkelig min lid til Vikings tører røv i Giants i sidste runde eller at vi selv slår Cardinals! :)

Don Kafai
22-12-2009, 20:25
@Øster og Santa, det er ikke helt korrekt, eller jo, men der er en lille forklaring bag.

Egentlig er der kun 3 hold der kæmper om 2 wildcard-pladser i NFC (hvor der vel er 8 i AFC), så de to pladser fordeles mellem Packers, Cowboys og Giants.

GB 9-5
Dallas 9-5
NYG 8-6

Ender to af de tre hold på samme record, i forhold til den sidste WC plads, så er det meget kringler. GB har overtaget ift Dallas, idet jeg husker at de slog dem indbyrdes (på Lambeau Field). På samme tid, har Giants overtaget på Dallas, idet de har slået dem 2 gange i denne sæson.

Vinder Giants begge kampe, og taber Dallas og GB fx 1 af deres to, så er det følgende stilling: 10-6 til alle 3 hold. Her går NYG og GB videre, idet de er bedre indbyrdes. De har begge slået Dallas, og derfor bliver Cowboys sorteper i det puslespil.

Vinder Giants og Dallas begge kampe, og taber GB en, så får Dallas med 11-5 den ene WC-billet, mens GB og NYG med 10-6 kæmper om den sidste. Den falder, som Santa skriver, ud til NYG's fordel. Det gør den fordi, tie-breakeren her er helt nede på record over fælles modstandere. Her kan NYG dårligst blive 3-2, mens GB bedst kan blive 2-3, og derfor har NYG en fordel. De fælles modstandere er MIN, DAL, ARI og TB.

My point is:

Green Bay er i Play offs hvis:

De vinder de sidste to kampe (11-5 er nok til PO)
De vinder en af de sidste to, og NYG taber en af deres 2 kampe. (Så vil Giants maksimalt være 9-7, som er under GB's 10-6)
De kommer i en situation hvor alle 3 hold er 10-6 (Her bliver Cowboys nemlig sorteper).

Det eneste der IKKE må ske for GB er, at både Cowboys og Giants vinder deres sidste to kampe. På den måde er Cowboys 11-5, og Giants er bedre på tie-breakeren med 10-6, og så skal GB vinde begge deres også. I andre tilfælde, kan de nøjes med at tabe den ene.

EDIT: Puslespillet bliver MEGET sværere, idet jeg kan se, at Eagles "kun" er 10-4. De kan også ende på 10-6, og så kan Dallas faktisk være divisionsvinder. SÅ er scenariet helt anderledes, og det er ikke umuligt, idet Eagles' sidste kamp er i Dallas.

Så lad os bare vente en runde, så er vi meget klogere :D

Øster
27-12-2009, 19:18
Det jo helt vildt at Panthers er på vej til at køre Giants så meget over som det ligger til i skrivende stund! 24-0, men jeg skal ikke klage så længe Packers bare vinder :D

SantasLittleHelper
27-12-2009, 20:30
Med frygt for at lyde som en sortseer: Det er fanme pinligt!

Grønholdt.
07-02-2010, 12:06
Så er det jo i nat at det store slag skal stå! Og det kan jo næsten kun blive et offensivt kæmpe brag af en kamp!... :)

Bugge
08-02-2010, 09:30
Så fik Drew Brees og resten af NO Saints en meget fortjent Super Bowl ring efter en fantastisk sæson hvor de har spillet noget fed fed football..

Smaakage
08-02-2010, 10:01
Så fik Drew Brees og resten af NO Saints en meget fortjent Super Bowl ring efter en fantastisk sæson hvor de har spillet noget fed fed football..

Yeah, og hvor var det dejligt at se hvor flabede de egentligt var. Spillede på 4. Onside Kick i starter af 3., osv. Super fedt at se nogen der virkelig tør gå all in.

Lidt synd for Manning. Spillede en kanonkamp indtil 2 minutter før tid. God underholdning!

Don Kafai
08-02-2010, 17:47
Nøj hvor jeg frydede mig over at se Manning tabe, og så på den måde!

Colts' nederlag er 100% på Mannings skuldre. Når det virkelig gælder, så choker han, og det er måske derfor, at han kun har én ring, selvom de har været i slutspillet de sidste 10 år i træk. At Colts overhoved står i Super Bowl 44 er hans fortjeneste er en anden sag :)

Tillykke til NO og Brees, og den smukke fortælling som vi blev snydt for i Super Bowl 42 og 43 fik vi i nat.

Ipwn Margasm
21-02-2010, 11:10
Ja det er måske lidt off-topic, men jeg står i den situation at jeg skal til new york i påskeferien og jeg skal da selvfølgelige lige over at se det Meadownlands Stadium :D men jeg ville egentlig bare høre om der var nogle der vidste om "Giants Proshop" ligger ved selve stadion eller ligger shoppen på manhatten?

Michael
21-02-2010, 12:32
Nøj hvor jeg frydede mig over at se Manning tabe, og så på den måde!

Colts' nederlag er 100% på Mannings skuldre. Når det virkelig gælder, så choker han, og det er måske derfor, at han kun har én ring, selvom de har været i slutspillet de sidste 10 år i træk. At Colts overhoved står i Super Bowl 44 er hans fortjeneste er en anden sag :)

Tillykke til NO og Brees, og den smukke fortælling som vi blev snydt for i Super Bowl 42 og 43 fik vi i nat.

:stuuupid:

Ipwn Margasm
21-02-2010, 14:24
Ja det er måske lidt off-topic, men jeg står i den situation at jeg skal til new york i påskeferien og jeg skal da selvfølgelige lige over at se det Meadownlands Stadium :D men jeg ville egentlig bare høre om der var nogle der vidste om "Giants Proshop" ligger ved selve stadion eller ligger shoppen på manhatten?

slet ikke nogle:)

Don Kafai
21-02-2010, 15:10
slet ikke nogle:)

Nu har jeg ikke været i USA før, men jeg formoder, at der må stå noget på Giants' hjemmeside omkring deres shop?

Hvis ikke, så prøv at søge. Jeg tvivler nemlig at der er nogle på det her forum der har den viden som paratviden.

Michael
21-02-2010, 18:12
Nu har jeg ikke været i USA før, men jeg formoder, at der må stå noget på Giants' hjemmeside omkring deres shop?

Hvis ikke, så prøv at søge. Jeg tvivler nemlig at der er nogle på det her forum der har den viden som paratviden.

Jeg har været inde på den, umådeligt klamme, hjemmeside, og kan ikke finde noget. Men mon ikke de har en store ved stadion?

Ipwn Margasm
22-02-2010, 17:52
Jeg har været inde på den, umådeligt klamme, hjemmeside, og kan ikke finde noget. Men mon ikke de har en store ved stadion?

Tak for hjælpen :D håber på at der ligger en store ved siden af enten det nye stadion eller det gamle stadion :D men fandt selv lige det her: http://maps.google.dk/maps?hl=da&oq=&um=1&ie=UTF-8&q=nfl+store+NY&fb=1&gl=dk&hq=nfl+store&hnear=NY&cid=0,0,13731083852072783792&ei=-8OCS_32CYbY-Qa36JGOBw&sa=X&oi=local_result&ct=image&resnum=1&ved=0CA0QnwIwAA
håber nogle kan bekræfte at der ligger en NFL store der eller er det bare et kontor :)

Øster
13-09-2010, 19:12
Så kom den nye sæson for alvor igang i går.
Hvem tror folk herinde på i længden og hvem tror i flopper?
Personligt tror jeg meget på Green Bay Packers i år selvom kampen i går viste at der skal rettes op på flere ting inden de er blandt favoritterne, specielt deres O-line er bare ikke god nok til at beskytte Rodgers. Så glæder jeg mig meget til at følge New York Jets i år som jeg tror kommer langt, hvis Mark Sanchez da jeg kan præstere noget bedre efter en middelmådig rookie sæson.
Af skuffelser i år tror jeg på Minnesota Vikings og Indianapolis Colts kommer til at skuffe fælt. Vikings har jeg ikke rigtig nogen form for fidus til da Favre virker til at være over the hill, mens jeg ikke tror at Colts kommer i Superbowl hvilket vel må være mindstekravet for det hold.

Christensen
13-09-2010, 19:33
Jeg må indrømme, at jeg er så småt hoppet med på NFL-vognen, og det er selvom jeg kun lige kender de mest basale regler. Jeg aner intet om hvem der er gode, hvem der er årets favoritter og hvilke spillere/hold man skal holde øje med. Jeg ved dog, at det er ganske underholdende og jeg håber at kunne følge mere med i år.

Af den simple grund, at det er et New York-hold, holder jeg med Giants. Jeg ved ikke hvor store chancer de har for at gå hele vejen, men de vandt i Super Bowl i 07 og har (vist nok) den samme stamme af spillere, så helt uden chance tror jeg ikke de er. De spillede dog en middelmådig sæson sidste år, men spillede en flot anden halvleg i går mod Carolina Panthers - jeg skal (kan) ikke gøre med klog på, om Giants er favoritter eller ej ;)

RasmusP
13-09-2010, 20:09
Hvad laver spillerne egentlig mellem Super Bowl og sæsonstarten? Har de bare meget lang ferie?

Bugge
14-09-2010, 08:50
Hvad laver spillerne egentlig mellem Super Bowl og sæsonstarten? Har de bare meget lang ferie?

Pause med football indtil Juni, mener jeg.

Men jeg går stærkt ud fra at de stadig pumper som sindssyge året rundt.

tjarligdrengen
14-09-2010, 09:23
Pause med football indtil Juni, mener jeg.

Men jeg går stærkt ud fra at de stadig pumper som sindssyge året rundt.

Pumper, arrangerer hundekampe, spiser piller og stikker sig med sprøjter... Det er hvad de laver - relativt meget der skal ordnes, så det er vel fair nok med en lang pause...

Bugge
14-09-2010, 10:57
Pumper, arrangerer hundekampe, spiser piller og stikker sig med sprøjter... Det er hvad de laver - relativt meget der skal ordnes, så det er vel fair nok med en lang pause...

Skal du ikke næsten have en kiks?

Lad være med at skrive i NFL tråden hvis du ikke har noget fornuftigt at sige :)?

tjarligdrengen
14-09-2010, 15:04
Skal du ikke næsten have en kiks?

Lad være med at skrive i NFL tråden hvis du ikke har noget fornuftigt at sige :)?

Nu var det faktisk sagt med et lille smil på... :) Smid mig evt. en pb hvis du vil brokke dig til mig? og er ikke så meget til kiks, men en trøstebajer = Ja tak :)

Nå, til topic - skal nok se om jeg kan skrive lidt fornuftigt.

Jeg ser selv lidt NFL, vel en kamp eller to om ugen. Jeg ved, som flere af I andre ikke hvem der er favoritter og hvilke spillere osv. de har.

Hvert år samles vi også en gruppe gutter og ser Super Bowl, spiser Banana Cream Pie, Chicken Wings, Roethlessburger og drikker Budweiser - det er en klassetradition vi danskere godt må "stjæle" fra USA!

Holder med Titans - ved ikke om de dur til noget i år, med de startede da ret fornuftigt..

Jeg synes der er rigtig meget taktisk og psykologisk spil i Amerikansk fodbold og det er det der fanger mig ved det, men jeg bliver nok aldrig helt "hooked" af det, fordi "flowet" i kampene ikke er der, grundet de maaaange reklamer og afbrydelser (der er for mange grunde til at liiige zappe væk). Der synes jeg bedre om rugby!

Jeg synes faktisk optaktsprogrammerne/studierne generelt er rigtig gode og underholdene, så dem har jeg tit svært ved at zappe væk fra.

snegl
15-09-2010, 18:39
xfBgVTohsbI

:lolol:

Bugge
15-09-2010, 20:27
Nu var det faktisk sagt med et lille smil på... :) Smid mig evt. en pb hvis du vil brokke dig til mig? og er ikke så meget til kiks, men en trøstebajer = Ja tak :)

Nå, til topic - skal nok se om jeg kan skrive lidt fornuftigt.

Jeg ser selv lidt NFL, vel en kamp eller to om ugen. Jeg ved, som flere af I andre ikke hvem der er favoritter og hvilke spillere osv. de har.

Hvert år samles vi også en gruppe gutter og ser Super Bowl, spiser Banana Cream Pie, Chicken Wings, Roethlessburger og drikker Budweiser - det er en klassetradition vi danskere godt må "stjæle" fra USA!

Holder med Titans - ved ikke om de dur til noget i år, med de startede da ret fornuftigt..

Jeg synes der er rigtig meget taktisk og psykologisk spil i Amerikansk fodbold og det er det der fanger mig ved det, men jeg bliver nok aldrig helt "hooked" af det, fordi "flowet" i kampene ikke er der, grundet de maaaange reklamer og afbrydelser (der er for mange grunde til at liiige zappe væk). Der synes jeg bedre om rugby!

Jeg synes faktisk optaktsprogrammerne/studierne generelt er rigtig gode og underholdene, så dem har jeg tit svært ved at zappe væk fra.

Hehe okay, det andet indlæg lød bare som en regulær sviner som man tit hører fra folk der af en eller anden grund hader amerikansk fodbold ;)

Du må satme ikke glemme de smileys! ;)

tjarligdrengen
15-09-2010, 20:52
Hehe okay, det andet indlæg lød bare som en regulær sviner som man tit hører fra folk der af en eller anden grund hader amerikansk fodbold ;)

Du må satme ikke glemme de smileys! ;)

Haha.. Skal prøve at bruge dem :D

Don Kafai
02-12-2010, 23:44
Så er det på tide at grave denne frem igen!

Uhyggeligt spændende kampe om PO-pladserne i NFC, hvor Saints, Giants, Eagles eller Bears må blive sorteper:

http://img213.imageshack.us/img213/6375/0356a.jpg

Kafai siger (i håb om at jinxe):

Ravens mod Falcons i Superbowl

discuss...

Don Kafai
20-01-2011, 03:50
Så prøver jeg at skabe lidt liv igen.

Søndag er der "semifinaler" i NFL

Chicago Bears - Green Bay Packers
Pittsburg Steelers - New York Jets

To rimelig tætte opgør, hvor især den første er et af de største ærkefjendeopgør i NFLs historie.

Green Bay og Jets tror jeg ender med at gå i Super Bowl.

Bugge
20-01-2011, 10:00
Det bliver Packers mod Steelers. Og jeg håber virkelig Packers vinder.
Gider simpelthen ikke se på Steelers for tredje gang siden 2005 (2006?)

Glæder mig sindssygt meget til Bears-Packers.

Det ville næsten ikke være til at bære for NY Jets hvis de ryger ud i AFC finalen for andet år i træk..

Øster
20-01-2011, 18:36
Nu er jeg selv Packers fan, så tror på vi tager Bears på søndag. Sådan som A-Rod spiller for tiden kan man nærmest ikke tro på andet og når defense så også spiller fantastisk samtidig tror jeg simpelthen ikke på at Bears middelmådige offense kan score nok point. Specielt Packers secondary er jeg meget forbløffet over, for selvom Woodson kun har haft 2 INT i år har Tramon Williams virkelig taget skridtet op.
Og så vil jeg gerne give mig selv lidt credit. På siden før den her skrev jeg mine forudsigelser efter første kamp i regular season og synes selv jeg har ramt ok indtil videre ;)

United DK
20-01-2011, 21:28
Helt ærligt, amerikansk fodbold? De løber jo med bolden i hånden, og sparker så til den engang i mellem.

Der er rugby da et mere gennemtænkt navn, men okay, hvad kan man forvente af amerikanere?

Hulle #7
21-01-2011, 17:06
Godt jeg havde Jets da de gav odds 14.
Men tror Packers går i superbowl. Kampen mellem Steelers og Jets er svær, selvom jeg håber på Jets. Fordi at Jets er dårligts i regular season er de på udebane på nok den bedste hjemmebane, Heinz Field.
Men en tæt kamp, hvor Jets løber med sejren i de sidste 2 min i 4.quarter.

Bugge
23-01-2011, 16:07
Godt jeg lige smed 500 kr inden sæsonen på Dallas Cowboys som SB vinder til odds 12..

Hej Hej, penge!

Øster
24-01-2011, 01:28
Godt jeg lige smed 100 kr inden sæsonen på Packers til odds 13!

Bugge
24-01-2011, 10:07
Godt jeg lige smed 100 kr inden sæsonen på Packers til odds 13!

Bortset fra at vamle Steelers sikkert vinder Super Bowl for syvende gang.

Kæft hvor irriterende at skulle se på dem for tredje gang indenfor 5-6 år.

Grønholdt.
24-01-2011, 17:48
Hvor er dog godt at mine Steelers gutter er i Super Bowl igen! Det er jo efterhånden også ved at være lang tid siden sidst, hele 2 år!... ;) Og denne gang kan det bare ikke blive bedre p.g.a med den modstander som de fik, for Packers har altid været mit hold nr. 2 i NFL!... "Rocking"

Øster
24-01-2011, 18:11
Hvor er dog godt at mine Steelers gutter er i Super Bowl igen! Det er jo efterhånden også ved at være lang tid siden sidst, hele 2 år!... ;) Og denne gang kan det bare ikke blive bedre p.g.a med den modstander som de fik, for Packers har altid været mit hold nr. 2 i NFL!... "Rocking"

Så bliver det da dejligt at se dit hold nr.2 triumfere om 2 uger, når vi hapser Lombardi trofæet hjem hvor det hører hjemme! :trophy:

Kasper United
25-09-2011, 20:52
Så er NFL-sæsonen startet, og der er sikkert nogen NFL-nørder herinde.
Sidder pt. og ser NY Giants mod Eagles, hvor mit favorithold Giants fører. Er jeg den eneste? :)

Endnu en touchdown. 29-16 = Klasse!

unitedforreal
25-09-2011, 21:10
Så er NFL-sæsonen startet, og der er sikkert nogen NFL-nørder herinde.
Sidder pt. og ser NY Giants mod Eagles, hvor mit favorithold Giants fører. Er jeg den eneste? :)

Endnu en touchdown. 29-16 = Klasse!

Jeg holder med Eagles. Men jeg er sku skuffet over vores forsvar. Vick er skadet igen og vores forsvar sejler. I laver 3 små spil som giver TD. Som aldrig var sket hvis holdet er i form.

Men vi skal nok komme igang. Det bliver sjovt at se om Vick er væk længe nok til at Eagles season er slut.

Kasper United
25-09-2011, 21:19
Jeg holder med Eagles. Men jeg er sku skuffet over vores forsvar. Vick er skadet igen og vores forsvar sejler. I laver 3 små spil som giver TD. Som aldrig var sket hvis holdet er i form.

Men vi skal nok komme igang. Det bliver sjovt at se om Vick er væk længe nok til at Eagles season er slut.

Tjaa, det ser i hvert fald ikke for godt ud. En brækket hånd (godt nok højre, som han ikke kaster med), men det tager vel alligevel tid. Kafka gjorde det i hvert fald ikke specielt godt for jer.

Bugge
26-09-2011, 18:30
Dallas Cowboys i Monday Night Football i aften! DET er dejligt!

Og lækkert at Eagles failer igen efter at være blevet hypet helt ekstremt pga en masse off-season aktivitet.

Anderson8
27-09-2011, 11:19
Lækkert med en Cowboys-sejr i nat. Kæft hvor er det flot, at se at Romo kæmper sig i gennem trods brækket ribben og punkteret lunge. Respekt! Og 6 FG's af rookie-kicker Dan Bailey. Wow.