Se fuld version : Debat: Hvad er der sket med United?
Indlægget er skrevet den 16/9 2007 17:30 af Jonatan Rying Larsen
I kølvandet på Uniteds kamp mod Everton, der var den tredje 1-0 sejr i træk, har bbc.com igangsat en stor debat, hvor man som læser kan komme med et bud på, ”hvorfor United er gået fra at være et spændende og dynamisk hold, til et mandskab der fedter sig til 1-0-sejrer”. Meningerne er mange og delte.
Manchester Uniteds sæsonstart har været alt andet end prangende. Det må selv den mest hårdkogte tilhænger indrømme. Godt nok har Sir Alex Fergusons mandskab fået maksimum point i de tre seneste kampe, men det spillemæssige niveau har været langt fra sidste sæson.
Men hvad er årsagen til dette? Det er der forskellige meninger om blandt de engelske fodboldfans. En der kalder sig ’OurBloodlsRedThatsYWeRRedDevils’ mener, at den langsomme start skyldes, at de nye spillere endnu ikke er integreret på holdet:
”Når United engang bliver skadesfri, finder de tilbage i samme klasse som sidste år, hvor de terroriserede alle. Og indtil Nani og Tevez har vænnet sig til Uniteds spillestil, bør de holdes på bænken.”
En anden som kalder sig ’rooneyronaldounited’ har et andet bud på årsagen til den spillemæssige nedtur:
”Jeg mener helt klart, at Nani har været vores bedste indtil videre. Det, der irriterer mig ved de fleste United-fans, er, at de synes Ronaldo er en fantastisk spiller, på grund af alle de finter han laver. Fakta er, at han ikke udretter noget som helst i øjeblikket. Det United mangler er en spiller, der kan pille modstanderens forsvar fra hinanden. Desuden er Giggs langt fra fordums styrke. For mig at se, starter han kun inde, så han kan slå Sir Bobby Charltons rekord.”
Andre er dog mere positive og optimistiske i deres udtalelser. En af dem er ’ManUnitedBadBoyZClub’, der giver de mange landskampe skylden:
”Jeg tror stadig fuldt og fast på, at vi vinder alle fire trofæer i år. Så snart alle vores spillere finder formen, vil United blive en uovervindelig styrke. Det er ikke let at nå op på det niveau, når der har været internationale kampe over to omgange, så tidligt i sæsonen.”
Hvad mener du? Er der problemer med det nuværende United-hold, eller handler det bare om at finde formen?
Jeg er 100 % sikker på at vi nok snart skal finde den gamle form fra sidste sæson.. ! Hvis vi vinder over chelsea så har vi så høj moral at vi ikke kan spille dårligt tror jeg..
Jeg giver ManUnitedBadBoyZClub ret.. tror stadig på de 4 trofæer.. og det kunne være kanon at lave sådan en sæson oven på denne start hvor mange afskrev os..
PerRonaldo
16-09-2007, 18:36
jeg har været meget kritisk overfor de seneste kampe. Faktisk er det vel kun forsvaret der har gjort det okay. Vores super offensiv har vikelig haltet, der er flere ting i det. Tevez har langt fra været god nok, saha er lige kommet tilbage fra en lang skade, Rooney er skadet, Ronaldo har haft karentæne, Giggs og Scholes har underpæsteret. Men hvis vi ser tilbage på sidste sæson, så var det vel mere eller mindre Ronaldo der vandt mesterskabet for os, med alle hans vigtige mål og hans evne til at afgøre en kamp på egen hånd. Jeg er bange for at hvis enten Rooney eller Ronaldo ikke er med, så er vi bare ikke gode nok. De to superstjerner er åbenbart så vigtige at ikke engang en af dem kan undværes. Jeg håber og tror at alene Ronneys tilstedeværelse på holdet kan være med til vi løfter os til sidst sæsons styrke, det skal vi altså! Vi har et langt bedre hold, men tevez har skuffet mig helt vildt meget, Nani og anderson har det svært fordi de skal vænne sig til det engelske! Jeg er lidt misundelig over at Torres har spillet sig så hurtigt ind på liverpools hold, men han er jo så også van til det store forventningspres, idet han var kaptajn i en forholdsvis ung alder.
Jeg tror helt sikkert også vi kommer til at se os tilbage i den vante underholdende rolle, men det kræver altså noget mere fra ronaldo, tevez og giggs...
Aquarium
16-09-2007, 19:03
jeg synes faktisk at vi begynder at vise god form nu hvor vi fik ronaldo tilbage. vores kamp mod everton igår var en god kamp. ja vi vandt 1-0 men vi spillede generelt en god kamp. Jeg synes tevez er begyndt med at finde god form. han spillede en god kamp igår. han viste stor overblik og havde flere gode komplette afleveringer. vi kunne godt have vundet med mere en 1 mål hvis vi havde rooney eller saha med det er jeg sikker på. vi så glimps af vores vedkendte superhurtige kombinationsspil. vores forsvar var solidt som altid. vores midtbane kan måle sig med en af de stærkeste i europa. i angrebet er tevez ikke en rooney type. han kan godt lide at falde endnu dybere end rooney, så jeg kan godt forstille mig at han spiller bag ham når de spiller sammen.
vi får gode resultater igen når:
-vi får ronaldo tilbage i omdrejninger.
-smide giggsy tilbage på hans fortrukne plads på venstre wing
-vi får rooney tilbage
-spille 4-4-2
-vi slår chelski med 1-0.
til fremtiden skal vi gøre følgende:
- købe spillere i vinter transfer vindue. Evra og Vidic har været guld værd for os. De to spillede en fantasktisk kamp igår.
jeg synes faktisk at vi begynder at vise god form nu hvor vi fik ronaldo tilbage. vores kamp mod everton igår var en god kamp. ja vi vandt 1-0 men vi spillede generelt en god kamp. Jeg synes tevez er begyndt med at finde god form. han spillede en god kamp igår. han viste stor overblik og havde flere gode komplette afleveringer. vi kunne godt have vundet med mere en 1 mål hvis vi havde rooney eller saha med det er jeg sikker på. vi så glimps af vores vedkendte superhurtige kombinationsspil. vores forsvar var solidt som altid. vores midtbane kan måle sig med en af de stærkeste i europa. i angrebet er tevez ikke en rooney type. han kan godt lide at falde endnu dybere end rooney, så jeg kan godt forstille mig at han spiller bag ham når de spiller sammen.
-vi får rooney tilbage
-spille 4-4-2
- købe spillere i vinter transfer vindue. Evra og Vidic har været guld værd for os. De to spillede en fantasktisk kamp igår.
Enig.. mange siger at vi har spillet dårligt indtil videre.. men mener at vi har spillet godt i flere kampe men vi mangler lige det sidste i feltet.. og ja tevez viste rigtig gode takter igår og jeg tror meget snart vi får et mål fra hans føder..
PerRonaldo
16-09-2007, 19:19
-vi får rooney tilbage
-spille 4-4-2
Vi burde ikke have vundet kampen mod everton det var en typisk 0-0 kamp, for vi skabte jo ikke rigtigt noget... de chancer vi har er skud ude fra feltet, der er ikke på noget tidspunkt hvor vi kommer igennem deres forsvar til en åben chance.
Købe spillere??? det kan da højst være en billig angriber... alle andre pladser på holdet er vi vel dækket temmelig godt ind!
Fortsvaret giver jeg dig ret i det er rigtigt godt, kan godt være mange er ude efter brown, han er også bedst centralt, men synes han gør det okayt på højre backl.
United DK
16-09-2007, 19:21
Jeg synes ikke vi har ændret stil, for vi prøver i det mindste at spille god fodbold, at det så ikke lykkes, det er hvad der sker. Vi har jo, bortset fra sidste sæson, altid været langsomme startere, og så kommet op i gear, i løbet af sæsonen, og sådan tror jeg bare det er igen.
ReginSiv
16-09-2007, 19:29
Imens jeg så kampen imod Everton, prøvede jeg at se hvordan forsvarspillerne hos Everton håndtog Uniteds angreb, Baines var heletiden over Ronaldo, Højre Backen, havde Evra/Nani heletiden, midterforsvaret havde så frit at dække .
Når Rooney er tilbage, ville disse to aldrig få fred af angreberne Rooney og Tevez, så når Rooney er tilbage, nakker vi alt og alle :)
Er lidt skuffet over Scholes og Giggs.
Tror Hargreaves har været den bedste indtil videre.
Hvis vi slår Sporting med 3+ mål, bliver vi mestre igen ;)
”Når United engang bliver skadesfri, finder de tilbage i samme klasse som sidste år, hvor de terroriserede alle. Og indtil Nani og Tevez har vænnet sig til Uniteds spillestil, bør de holdes på bænken.”
Skal de så lære Uniteds system at kende under opvarmningen eller hvordan har han tænkt sig?
United skal nok vise det spil, der blev vist i sidste sæson, igen - det er jeg 100% sikker på...
sidste sæson havde vi en super start på sæson, med bl.a. at være foran 4-0 mod Fulham efter 20 min!
i denne sæson har der i optakten været nogle dumme transfersagaer, med Tevez og Heinze, som måske har påvirket starten en smule plus Rooney bliver skadet og Ronaldo får karantæne!
Vi kommer igen - det er jeg sikker på! :devill:
Flax_Generous
16-09-2007, 20:26
Jeg tror, at problemet er dybere end blot midlertidig formnedgang og væsentlige skader og karantæner. Vi så allerede i den sidste håndfuld kampe forrige år (Milan på ude, FA Cup-finale, City-kampen og flere), at vi havde store problemer med at score fra åbent spil. Dengang manglede vi også Saha og dengang var Ronaldo heller ikke fremtrædende. Det tror jeg er de to fundamentale problemer, hvortil skader og lignende blot gør det endnu værre.
1) Vores spil er meget afhængig af en klasse-striker som Saha, der er bevægelig, stærk med hovedet, afslutter godt og ikke mindst søger hullerne i det lille felt. Når Saha ikke er på banen så lider vores spil tydeligvis. Rooney kan selvfølgelig spille Sahas position, men så misbruger man Rooneys fantastiske talent. Rooney har så mange facetter i sit spil, at han skal bruges som Cantona - ikke som Saha. Smith spillede ligeledes positionen en del i sidste sæson og når han gjorde det godt, så fungerede spillet også (7-1 mod Roma f.eks.). Desværre er det sjældent, at Smith var god nok til at udfylde rollen acceptabelt. I år er Smith så solgt og købt er Tevez (og Anderson), der efter alt at dømme ikke kan spille rollen som bevægelig og solid target man, der er at finde ved forreste stolpe. Vi er altså ikke blevet forstærket på den position, der allerede sidste år, var et problem. Derfor skal der hentes endnu en topangriber. Det behøver ikke være en, der kan score 20-30 mål på en sæson, men bare en, der kan heade, sparke og søge bolden inde i feltet. Så kan vi også bruge Rooney i den position, han er allerbedst til.
2. Vores spil er ligeledes afhængig af Ronaldos tryllerier. Selvom Ronaldo har haft en lang karantæne, så har han alligevel ikke været dominerende og flyvende i de kampe, han trods alt har deltaget i. Dette skyldes næppe, at Ronaldo er faldet i niveau (han er stadig god i glimt og for landsholdet), men snarere, at modstanderne har lettere ved at håndtere ham nu end sidste sæson. Han er ikke en overnaturlig spiller, der ikke kan markeres ud af kampen, og det ved modstanderne. Han kan ikke holdes helt væk fra bolden og chancer, men man kan minimere det meget, hvilket selvfølgelig er en klar svækkelse af vores hold. Måden at løse dette problem (der egentlig ikke er et reelt problem, men snarere et symptom på, at vi har en verdensklassespiller i truppen) er selvfølgelig at forsøge at udnytte den ekstra plads det giver til vores andre angribere. Det har vi ikke været gode til. Dette skyldes delvist årsag 1 (ingen backup til Saha og misbrug af Rooney) og delvist skader.
Vores spil skal nok blive bedre når Ronaldo, Rooney og Saha er tilbage fra deres skader og i form. Men vi er meget sårbare indtil vi formår at have en backup til Saha og indtil vi formår at udnytte den ekstra plads som Ronaldo skaber ved at tiltrække tæt og massiv markering. Særlig årsag nr. 1 er vigtig at få løst.
Endelig er der en 3. årsag: De andre hold i Premier League er bedre end sidste år. Det er jeg helt sikker på er tilfældet. Men vi burde også være end sidste år, så det burde næsten gå lige op.
Flax_Generous
16-09-2007, 20:42
Når alt det er sagt, så tegner det godt for vores Champions League-kampagne i år. 1-0, 1-1 og 0-0 er jo den klassiske Liverpool-vej til finalen.
Liverpool_sucks
16-09-2007, 22:05
træthed fra sidste season og måske, har vi overvurderede os selv med de ny spiller..
DonBrask
16-09-2007, 23:26
Jeg synes at United har været et helt andet hold i starten af denne sæson !
Sidste sæson brokkede vi os altid over brændte chancer , det har vi ikke haft mulighed for endnu i det vi kun har 1 til 2 reele chancer .
Saha skal spille på toppen med Tevez fordi Tevez har været marginalt farligere end dronning Ingrid !!
Nani har ikke imponeret mig særlig meget . forstår ikke han får så meget ros !?
Han er en wannabe cristiano som skal ned på 2 holdet normalt, men på grund af skader er han med . tror at vi med tiden vil se at Anderson bliver meget størrere end Nani kommer til at blive . Og jeg kan kun tage hatten af for Owen H min nye bedste ven som har været virkelig god!
Men ja som alle siger det så er den væsentligste grund at Vi manlger Rooney og Ronaldo , Giv os de to og Tevez på toppen med Wayne og en Ronaldo med lyst og vilje igen så har vi et virkeligt stærkt hold !!
Aquarium
17-09-2007, 03:30
Nani har ikke imponeret mig særlig meget . forstår ikke han får så meget ros !?
ja han har været meget skuffende :whine: Han har "bare" lagt op til 2 mål og scoret 1 selv. Bemærk: vi har scoret 4 mål ialt siden sæson starten.
forstår ikke hvorfor vores fans er aldrig tilfredse med en spiller med mindre han scorer 20+ mål per sæson. giv manden en chance for at blomste endnu mere i united. han er meget ung og er lige kommet til en super hård liga fra en middelmådig liga, men har alligevel formået at være indblandet i 75% af de mål vi har scoret. hvad mere kan vi forvente af ham?
Jeg mener det er en kombination af flere ting. Først og fremmest er det naturligt, at angrebspillet ikke lige kører så godt når de to største stjerner mangler (Rooney og Ronaldo). Det samme så vi skete for Liverpool da de startede ude med Gerrard og Torres i weekenden her. Derudover har vi haft flere nye spillere for tidligt i aktion pga. skader, og det kan ses ved, at de sket ikke er sammenspillet ordenligt. Mod Sunderland f.eks startede vi med 4 nye inde på alle de offensive positioner og først indtil Saha kom på banen begyndte vi at skabe chancerne. Udover det så synes jeg at mange af de rutinerede kræfter også har skuffet. Scholes, Giggs og Carrick har slet ikke været op i samme gear som de var sidste sæsonstart. Det kombineret med for mange nye usammenspillet og vi spiller ikke rigtig fodbold.
Glory Man United
17-09-2007, 07:51
Med mange skader og nogle lidt ude af form, er det ikke muligt at smadre modstanderne over 90 minutter med 5-0. Jeg synes stadig, vi FORSØGER at spille fodbold. Men det er klart, at efter den fattige pointshøst i de 3 første kampe, så "fedter" man den altså hjem til sidst, når man fører 1-0
No worries. Ronaldo er tilbage, Rooney kommer nu, og Saha kommer vel også snart i form. Fremtiden ser lys ud. Også når man tænker på, at Chelski har smidt lige så meget, som vi har :juhuuuu:
PerRonaldo
17-09-2007, 12:17
Jeg havde håbet at i denne sæson ville det ikke gøre noget at vi ville komme til at mangle nogle af vores stjerner, for jeg troede virkelig vi var godt dækket ind, men det har vist sig anderledes. Engang ku man godt undvære Beckham og Cole, f.eks. men idag kan vi ikke undvære ronaldo og Rooney. De to alene kan splitte et hvert hold ad, men når bare en af dem mangler, så det som om vores hold falder helt sammen! Jeg forstår ikke at man kan bedømme eller mene at Nani skal ned på andetholdet, det er bare manglende viden om hans talent, nej han har ikke gjort det lige så godt som Ronaldo, men giv ham nu en chance, hvis han bare er tilnærmmelsesvis lige så god som Ronaldo har vi en rigtig god spiller i nani. Anderson kommer til at tage nogle år før han kan være fast mand, men jeg kommer nok til at savne en type som Scholes, når han er oppe i omdrjninger findes der ikke mange bedre midtbanespillere i verdenen, lige som giggs, i sidste sæson var dømt en færdig mand, men når han er i hopla findes der heller ikke nogen bedre på hans plads, han har ikke alverdens finter som ronaldo, men han er direkte og har et godt indlæg og blik for spillet noget ronaldo mangler. Typer som Giggs og Scholes kommer vi virkelig til at savne, og det tror jeg bliver et problem...
Tevez skal lige score et mål, og så kører toget.....!!
TRUUUT! FUUT!
4 Pokaler..ja tak!! :skaaal:
:devilll: :devilll: :devilll: tror lige der skal gå lidt tid og så kører united 4 pokaler hjem i hus...
jeg tror altså nemt at Nani kan gå hen og slå giggs af, i løbet af sæsonen..sys han har gjort det godt...
han skal lige have lidt mere tid og så er han en devil...:devill:
PerRonaldo
17-09-2007, 14:11
Tevez skal lige score et mål, og så kører toget.....!!
TRUUUT! FUUT!
4 Pokaler..ja tak!! :skaaal:
Åhr hvad... Hvis han scorer et mål så vinder vi 4 pokaler, nice!! "Rocking"
SpanGdix
17-09-2007, 16:43
Er jeg den eneste der har sådan lidt en "øv" følelse når man begynder at ser tegn på, at Nani bliver foretrukket frem for Giggsy. Jeg er selv overbevist om, at Giggs nok skal finde formen, men hvad nu hvis han ikke gør? Selvfølgelig er han oppe i årene, men alligevel? Synes sgu det er ærgeligt hvis Nani allerede har overtaget hans plads, hvilket jeg på ingen måde påstår, men nærmere spørger jer?
Er jeg den eneste der har sådan lidt en "øv" følelse når man begynder at ser tegn på, at Nani bliver foretrukket frem for Giggsy. Jeg er selv overbevist om, at Giggs nok skal finde formen, men hvad nu hvis han ikke gør? Selvfølgelig er han oppe i årene, men alligevel? Synes sgu det er ærgeligt hvis Nani allerede har overtaget hans plads, hvilket jeg på ingen måde påstår, men nærmere spørger jer?
Jeg tvivler på, at Nani har vippet Giggs af. Som du siger, så er Giggs lidt ude af form og derfor er det kun naturligt, at Nani spiller. At Nani kan give den konkurrence som Richardson ikke kunne give sidste år, er en klar forbedring af truppen.
PerRonaldo
17-09-2007, 17:35
Jeg tvivler på, at Nani har vippet Giggs af. Som du siger, så er Giggs lidt ude af form og derfor er det kun naturligt, at Nani spiller. At Nani kan give den konkurrence som Richardson ikke kunne give sidste år, er en klar forbedring af truppen.
Reelt set er det vel egentlig første gang i hans gloværdige karriere at han har en potentiel konkurrent til venstre kanten.
morten k
17-09-2007, 18:07
Giggs er ikke lidt ude af form. Han er gammel. Den hurtighed der før gav ham et et af hans plusser har han ikke længere og han leverer ikke pasningsspil i stil med Scholes der kan holde lidt længere i kraft af at han også har en lidt mere robust fysik.
Han havde et rigtigt godt efterår i sidste sæson - men i foråret var han en af de første der faldt ud af de kampe hvor det virkeligt gjaldt.
Det er kun af nød at han bliver smidt op på den plads ved siden af Tevez for tiden - og så har han ogsp en kamprekord at gå efter, hvilket Ferguson ikke er blind for og sikkert vil gøre alt for at han vil nå.
Men jo hurtigere vi kan få skubbet ind erstatning ind - og der er Nani en fuldgod en af slagsen - jo bedre.
Jeg elsker Giggs for alt han har gjort og været. Men jeg håber han stopper mens det stadig er til at holde ud at se på - og ikke en halv sæson for sent som Solskjær.
Tror selv det er en go blanding af: Nye spillere, skader, og uheld !
Reelt set er det vel egentlig første gang i hans gloværdige karriere at han har en potentiel konkurrent til venstre kanten.
yuphh.. nemlig.. og det tror jeg er meget sundt for holdet.. før var det enten giggs eller richardson.. og så tror jeg de fleste er klar over hvem man vælger.. men nu for giggs noget konkurrence.. lækkert
Tror selv det er en go blanding af: Nye spillere, skader, og uheld !
enig.. og jeg tror at der går lidt domino effekt i den.. når skaderne ophører kan de nye spillere slippe lidt af presset og arbejde sig ind på holdet, og så er jeg sikker på at heldet også vender..
United DK
17-09-2007, 21:48
Lee Sharpe var nu ganske god, dog var det ham Giggs slog af holdet, da han brød igennem, så det tæller måske ikke helt.
PerRonaldo
17-09-2007, 22:10
Lee Sharpe var nu ganske god, dog var det ham Giggs slog af holdet, da han brød igennem, så det tæller måske ikke helt.
Jeg er godt klar over sharpes, men jeg skrev også i hans gloværdige karriere. Den kom da han havde slået ham af.. :D
Martinsen
18-09-2007, 08:53
jeg tror skam ikke der sker noget særligt i United, vi er bare lidt langsom startende det er der intet nyt i... Forsvaret samt den defensive del af midtbanen lader til at være helt på plads, og det er nu en gang det vigtigste. For med de offensive spillere vi er i besiddelse af, kommer det flotte fremadrettede spil naturligvis også på et tidspunkt... så jeg er fortrøstningsfuld, selvom det godt kan gå hen at blive svært, og forsvare vores PL titel...
Hørt Hørt....Kunne ikke være mere enig med Martinsen......
Tror også man skal huske på at PL. Er blevet en bedere liga, der er mange af de såkaldte mindre hold som har investeret heftigt på transfer - markedet her i sommers... Udover det har det jo ikke været de nemmeste hold vi har mødt.. ( City ude, Everton ude og vores evige nemisis Pompey) Samt har vi jo også haft diverse skader og karrantæner.......
De skal nok komme, og forhåbentlig starter det onsdag aften!!!
det er et nemt svar!! vi er ganske enkelt ikke skarpe nok foran mål.. vi har jo et hav af chancer men rammer ikk målet!! formen og spillet fejler intet.. bare vent vi kommer op igen
PerRonaldo
18-09-2007, 14:06
det er et nemt svar!! vi er ganske enkelt ikke skarpe nok foran mål.. vi har jo et hav af chancer men rammer ikk målet!! formen og spillet fejler intet.. bare vent vi kommer op igen
Øh... du har vidst kun set de to første kampe... De seneste tre kampe har vi vel samlet haft 7 skud på mål... Så skarpheden foran mål har ikke fejlet så meget. De skud vi har haft på mål indenfor feltet har vi scoret på. Vil dog give dig ret i vi kommer igen!
For at besvare overskriften, så vil jeg slå fast, at der intet er sket med United. Vi har bare spillet uden vores 2 vigtigste offensive kræfter, og samtidigt har vi enten solgt reserverne i angrebet, eller haft dem skadet. M.a.o har Tevez været vores eneste angriber, og han farer alt for meget rundt på midtbanen til at gøre nogen forskel inde i boksen, hvor vi virkelig har manglet en eller to spillere.
Han havde et rigtigt godt efterår i sidste sæson - men i foråret var han en af de første der faldt ud af de kampe hvor det virkeligt gjaldt.
7-1 over Roma = 4 assist fra Giggs side. Er det at falde ud af en kamp hvor det virkelig gjaldt? Jeg giver dig ret i han er iøjeblikket er pivringe, men lad nu vær' med at afskrive ham allerede efter 3-4 dårlige kampe. Han har overraset os så mange gang før, hvor alle har afskrevet ham, så hvorfor skulle han ikke gøre det denne gang. Iøvrigt har generelt alle i sæsonstarten spillet under niveau, så det er nok også derfor han selv ikke lige blomstrer p.t. som de andre spillere.
Jeg må nok indrømme at 4 trofæer ville være meget optimistik, men på den anden side, vi er jo United!!!
Jeg tror (og håber!!!) at det kun er et spørgsmål om tid for vi er tilbage til vant form.
Har lige siddet og kigget lidt på statistikker, og jeg er egentlig overrasket over, hvordan skud på og ved siden af mål ser ud.
Team Goals Shots On Target Shot Accuracy Succ Passes
Arsenal 10 64 37 58% 1663
Aston Villa 5 60 18 30% 1004
Birmingham 7 45 17 38% 1202
Blackburn 5 48 20 42% 977
Bolton 7 60 28 47% 1134
Chelsea 7 85 28 33% 2143
Derby 4 44 16 36% 1373
Everton 8 61 30 49% 1173
Fulham 9 65 31 48% 1001
Liverpool 11 74 31 42% 1401
Man City 5 49 21 43% 1647
Man Utd 4 87 34 39% 2553
Middlesbrough 7 55 24 44% 1478
Newcastle 6 46 18 39% 1133
Portsmouth 7 62 25 40% 1160
Reading 3 44 14 32% 956
Sunderland 5 41 14 34% 1519
Tottenham 9 74 25 34% 1746
West Ham 8 55 18 33% 1136
Wigan 7 73 24 33% 1165
United er det hold, der har flest afslutninger, i hele PL. Problemet er så bare at kun lidt over en tredjedel rammer mål. 34 skud på mål er blevet til sølle 4 mål. Jeg synes dog ikke man skal negativt på det, for prøv at tænkt når vores angreb kommer i gear, og kan formå at passere målmanden. Så bliver vi for alvor farlige, da vi jo som sagt har flest afslutninger.
Og så skal der lyde en tak til vores pasningsspillere:
Passers Team Passes Accuracy
Scholes Man Utd 478 89%
Vidic Man Utd 336 86%
Ferdinand Man Utd 328 88%
Hamann Man City 302 81%
Essien Chelsea 297 80%
Scholes, Vidic og Ferdinand viser virkelig, hvor boldsikre de er. Det er uhyr vigtigt.
Glory Man United
19-09-2007, 09:21
Har lige siddet og kigget lidt på statistikker, og jeg er egentlig overrasket over, hvordan skud på og ved siden af mål ser ud.
Team Goals Shots On Target Shot Accuracy Succ Passes
Arsenal 10 64 37 58% 1663
Aston Villa 5 60 18 30% 1004
Birmingham 7 45 17 38% 1202
Blackburn 5 48 20 42% 977
Bolton 7 60 28 47% 1134
Chelsea 7 85 28 33% 2143
Derby 4 44 16 36% 1373
Everton 8 61 30 49% 1173
Fulham 9 65 31 48% 1001
Liverpool 11 74 31 42% 1401
Man City 5 49 21 43% 1647
Man Utd 4 87 34 39% 2553
Middlesbrough 7 55 24 44% 1478
Newcastle 6 46 18 39% 1133
Portsmouth 7 62 25 40% 1160
Reading 3 44 14 32% 956
Sunderland 5 41 14 34% 1519
Tottenham 9 74 25 34% 1746
West Ham 8 55 18 33% 1136
Wigan 7 73 24 33% 1165
United er det hold, der har flest afslutninger, i hele PL. Problemet er så bare at kun lidt over en tredjedel rammer mål. 34 skud på mål er blevet til sølle 4 mål. Jeg synes dog ikke man skal negativt på det, for prøv at tænkt når vores angreb kommer i gear, og kan formå at passere målmanden. Så bliver vi for alvor farlige, da vi jo som sagt har flest afslutninger.
Og så skal der lyde en tak til vores pasningsspillere:
Passers Team Passes Accuracy
Scholes Man Utd 478 89%
Vidic Man Utd 336 86%
Ferdinand Man Utd 328 88%
Hamann Man City 302 81%
Essien Chelsea 297 80%
Scholes, Vidic og Ferdinand viser virkelig, hvor boldsikre de er. Det er uhyr vigtigt.
Fint af Vidic og Ferdinand. Meeeeeeeeen de vælger nu også den letteste løsning (ofte trille den 2 meter hen til Scholes). Derimod imponerende af Scholes. Jeg synes faktisk han har været skuffende set i lyset af hans flotte sæson sidste år. Men pasningerne ligger der:juhuuuu:
Jeg tror ikke der er sket noget særligt med United, hvis man kigger tilbage på alle de forrige sæsonstarter, så er det meget forskelligt og man får en kanon opstart, eller den er på det jævne. Jeg føler ikke der er nogen grund til panik, sæsonen er jo kun lige startet og der bliver sandsynligvis mange ændringer i løbet af sæsonen. Jeg ser det faktisk som et sundhedstegn, for de skal jo først topppe når vi når hen på foråret 2008, og det tror jeg også at de gør.
Ja de havde en kanon sæsonopstart i sidste sæson, jeg tror bare at de toppede for tidligt, i hvert fald i champonsleague, Milan er et hold de burde kunne slå sammenlagt, efter min mening.
United ligger allerede lunt i svinget i Premier-league og når man kigger på de nærmeste rivaler, Liverpool, Chelsea og Arsenal, så svinger de meget i deres præstationer, okay Arsenal har fået en kanonstart, men hvor mange gange har de ikke spillet godt i perioder, det holder ikke en hel sæson. Liverpool er der overhovedet ingen grund til at frygte, de har ikke kampmoral til en hel sæson og Chelsea er heldigvis kommet ned med nakken, og jeg tror ikke de kommer igen foreløbig. Men alt dette er jo kun gisninger, der er ingen af os der ligger inde med det rigtige svar. Personligt, tror jeg at United vinder både mesterskabet og Championsleague i indeværende sæson.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.