Se fuld version : Darron Gibson
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTth2CBxVwLlQ9Fepgi00vvmk8fxb-W-TnPaqzQ5GPZ2f6NXccSUg
Darron Gibson
Født: 25. oktober 1987
Land: Irland
Klub: Everton
schousboe9
09-10-2007, 12:43
Gibson skifter til Wolverhampton på lån frem til januar iflg. manutd.com. God aftale for ham, det er jeg sikker på. Han bliver måske ikke fast mand, men han får helt sikkert mere førsteholdsbold dér end han ville have fået her.
Så, ses på den anden side, Darren! :D
Gibson skifter til Wolverhampton på lån frem til januar iflg. manutd.com. God aftale for ham, det er jeg sikker på. Han bliver måske ikke fast mand, men han får helt sikkert mere førsteholdsbold dér end han ville have fået her.
Så, ses på den anden side, Darren! :D
Fint at han kan få noget spilletid for Wolves - tror på at han går en stor fremtid i møde! det jeg har set ham spille, tegner i hvert fald godt
Held & Lykke Darren :D
God aftale for alle parter. Gibson får vigtig spilletid og kan udvikle sig, mens Wolves får en spiller som kan udvikle sig, vil bevise sit værd og kæmpe for det. I United ville han jo ikke pt få meget spilletid, så god aftale..
Jeg forstår det ikke rigtig..selvfølgelig godt for hans udvikling osv., især taget i betragtning af carling cup udviklingen..Dog med alle skaderne på midtbanen er det lidt et sats..Tror godt han kunne være kommet med...Men held og lykke i hvert fald
Fint nok med den låneaftale. Han har nok svært ved at komme til at spille, så derfor er det bedre at han får nogle førsteholdskampe i ny og næ, og udvikler sig som Eagles har gjort det.
Manden er fornærmende ringe. Søger den mest anonyme løsning hver gang han får bolden. Når han er fløjspiller udfordrer han overhovedet ikke. Gibson er så langt fra at kunne spille PL på en anstændig måde. Da Ronaldo kom på banen startede han med at spille bolden og løbe direkte op ad fløjen for at få bolden igen. Det er jeg lidt i tvivl om Gibson nogensinde har turde gøre i sin karriere.
Gibson har ingen fremtid hvis han ikke snart finder sine boller frem og spiller direkte fodbold. Han er usynlig på en fodboldbane, og kan vi få bare det halve af hvad vi fik for Richardson, er jeg tilfreds. Jeg forstår ikke at man kan være så anonym og ikke forsøge at gribe chancen mere, når man får chancen i en af verdens største fodboldklubber.
Smaakage
08-01-2009, 11:04
Manden er fornærmende ringe. Søger den mest anonyme løsning hver gang han får bolden. Når han er fløjspiller udfordrer han overhovedet ikke. Gibson er så langt fra at kunne spille PL på en anstændig måde. Da Ronaldo kom på banen startede han med at spille bolden og løbe direkte op ad fløjen for at få bolden igen. Det er jeg lidt i tvivl om Gibson nogensinde har turde gøre i sin karriere.
Gibson har ingen fremtid hvis han ikke snart finder sine boller frem og spiller direkte fodbold. Han er usynlig på en fodboldbane, og kan vi få bare det halve af hvad vi fik for Richardson, er jeg tilfreds. Jeg forstår ikke at man kan være så anonym og ikke forsøge at gribe chancen mere, når man får chancen i en af verdens største fodboldklubber.
Gibson er central midt i ordets bedste forstand. Han har intet at lave på en fløj, og kan ikke sætte en mand er. Han er som Fletcher. Derfor havde han heller ikke en chance på fløjen. Se ham for reserveholdet som central midt, da viser han kæmpe overblik og gør det rigtig godt.
Gibson er central midt i ordets bedste forstand. Han har intet at lave på en fløj, og kan ikke sætte en mand er. Han er som Fletcher. Derfor havde han heller ikke en chance på fløjen. Se ham for reserveholdet som central midt, da viser han kæmpe overblik og gør det rigtig godt.
Okay - min opfattelse var at han var både central midt og fløj. Men well jeg er heller ikke imponeret af noget som helst han har foretaget sig på den centrale midt. Anonym af H******* til.
Nu har jeg ikke selv set reserveholdskampe. Hvor meget vil du sige han viser på Uniteds førstehold i forhold til hvad han viser hos reserverne? Jeg kan ikke selv se fremtid i ham ud fra det han gentagne gange har vist.
Smaakage
08-01-2009, 12:02
Okay - min opfattelse var at han var både central midt og fløj. Men well jeg er heller ikke imponeret af noget som helst han har foretaget sig på den centrale midt. Anonym af H******* til.
Nu har jeg ikke selv set reserveholdskampe. Hvor meget vil du sige han viser på Uniteds førstehold i forhold til hvad han viser hos reserverne? Jeg kan ikke selv se fremtid i ham ud fra det han gentagne gange har vist.
Svært at sige. Dårligere modstandere selvfølgelig på reserveholdet, og oftest går meget af spillet på reserveholdet igennem ham. Derfor er han ikke anonym der. Han har et rimeligt godt langskud, og laver nogle solide pasninger. Han er en Fletcher, og med ham i truppen tror jeg ikke Gibson har den store chance... Men tror bestemt at han kan begå sig i PL
Parkohargo
08-01-2009, 12:21
Det jeg har set med Gibson har enten været meget anonymt eller virkelig ringe..som det var igår. Nuvel han scorede mod Soton men ellers har han da intet positivt bragt til holdet.. Tror simpelthen ikke på han har nogen fremtid i United.
Okay.. Det lugter lidt af et salg - men fred være med det. Især hvis han ikke gør noget væsen af sig mod modstandere på championship niveau.
Gibson var ikke dårligere end de andre i gårsdagens kamp. Hele holdet var jo elendigt, og spillede skidt. Selv Scholes og Anderson på midten spillede ringe.
Gibson spillede størstedelen af kampen som højrekant, hvilket han ikke er. Han er klart bedst inde centralt, hvilket også kom til syne sidst i kampen, da han kom ind ved siden af Carrick. Han er en okay spiller, men mangler muligvis det sidste par procenter for at klare den i United.. Men giv ham lige lidt chancer, inden han slagtes..
SantasLittleHelper
08-01-2009, 13:25
Gibson minder mig lidt om Carrick. Bare ringere selvfølgelig.. Meget ringere, hvilket vi da også så i går...
Fletcherfan
08-01-2009, 13:31
Gibson var en af Uniteds bedste i går... Og jeg tror helt ærligt, at han bliver en god spiller for United... Efter denne sæson stopper Giggs, og muligvis Scholes, og med Gibson i truppen slipper SAF for at købe nye spillere... Så har United Anderson, Gibson, Possebon, Fletcher og Carrick på den centrale midtbane...
Og ja, jeg synes at United hellere skal lade Scholes blive træner eller noget lignende i stedet for at sælge Gibson... Nej, det er ikke fordi jeg ikke kan lide Scholes, men mere fordi jeg synes, at han er ved at blive for gammel (og det gælder også både Giggs, Neville og van der Sar)...
Jeg tror på Gibson. Han var i mine øjne en af de bedre, men det er ikke hans skyld, at han ligger fejlplaceret på kanten. Der har han jo slet ikke hurtighed og flair til at ligge. Han skal ind centralt og ligge, der er han bedst. Jeg tror godt på, at han i fremtiden kunne blive en god squad player, hvis han da er villig til at leve med den rolle.
United DK
08-01-2009, 14:58
Gibson bliver aldrig stamspiller, men jeg tror godt han kan blive en ny Fletcher/O'Shea, der lige kan agere lappeløsning. O'Shea er jo heller ikke god nok til United, hvis vi skal vurdere udfra hvad standarden er, men han er en ganske habil reserve, og dem kan vi også bruge.
Flax_Generous
08-01-2009, 16:37
Jeg har endnu ikke set en toppræstation af Gibson, så jeg er lidt usikker på hans fremtidige muligheder på Uniteds hold. Jeg håber dog, at han får flere chancer på holdet. På den centrale midtbane. Eventuelt i en tremandsmidtbane.
3-5 mill £ til Sunderland ville være udmærket..
3-5 mill £ til Sunderland ville være udmærket..
Jeg håber vi beholder ham.
Jeg tror han kan have en ganske god fremtid her på Old Trafford. Måske ikke som en ny Scholes, men som en ganske fornuftig backup spiller, som får sine kamp i ny og næ.
JumpingCarrot
08-01-2009, 23:38
Jeg tror ikke på, Gibson bliver til noget. Jeg tager gerne mine ord i mig igen om noget tid, hvis det modsatte viser sig. Men han er trods alt 21, og jeg synes ikke, han viser potentiale til at være andet end 7./8. valg på den centrale midt. Han skal for alles skyld ikke spille i højre.
Hvis han er interesseret i at være reserve på lav løn, så vil jeg have det fint. Men jeg ser umiddelbart ingen fremtid i ham. Men det er så også kun baseret på de 5-6 kampe, jeg har set ham i aktion. Det er muligt, jeg er af en helt anden opfattelse, når sæsonen slutter.
Det er muligt, han bare skal ind i det høje tempo. Han virker i hvert fald som en stopklods ofte, synes jeg. Men lidt tilvænning, ja, hvem ved så? :)
United DK
08-01-2009, 23:41
Jeg håber vi beholder ham.
Jeg tror han kan have en ganske god fremtid her på Old Trafford. Måske ikke som en ny Scholes, men som en ganske fornuftig backup spiller, som får sine kamp i ny og næ.
Sådan tror jeg også det bliver, hvilket er fint. Så er vi fri for at hente et eller andet ragelse udefra.
OT: Hvorfor har du egentlig det irske flag som avatar, når du kalder dig Belfast, hovedstaden i Nordirland?
Darron Gibson har idag forlænget sin aftale med United til sommeren 2012.. Hans kontrakt løb ellers ud denne sommer, og det var måske ventet han ville prøve sig andetsteds. Men idag forlængede Gibson til 2012, og kan forhåbntlig bygge videre på sidste sæsons gennembrud, og blive mere og mere fast på midtbanen og udvikle sit spil endnu mere..
SantasLittleHelper
15-07-2009, 18:27
Bang!
YYEpv-78woo
Meget kan man sige om Gibson, men lige nøjagtig det her er noget man kan kigge længe efter hos United de sidste par år. Carrick og Scholes synes jeg især mangler at skyde mere udefra, og det må man da sige at han kan. At han så mangler nærmest alt hvad der ellers gør en god midtbanespiller er en anden sag.
JumpingCarrot
15-07-2009, 18:29
Darron Gibson har idag forlænget sin aftale med United til sommeren 2012.. Hans kontrakt løb ellers ud denne sommer, og det var måske ventet han ville prøve sig andetsteds. Men idag forlængede Gibson til 2012, og kan forhåbntlig bygge videre på sidste sæsons gennembrud, og blive mere og mere fast på midtbanen og udvikle sit spil endnu mere..
Jeg synes ikke, det er et optimalt valg fra Gibsons side. Han skal da endelig have lov til at være marginalspiller i United de næste år, men jeg mener ikke, vi kan få meget ud af ham. Han har, efter min mening, slet ikke niveauet til at være med. Han ville måske kunne gå ind hos en bundklub i PL, men han har ikke niveauet - eller potentialet ud fra, hvad han har vist de seneste par sæsoner - til at slå igennem i United.
Jeg ser hellere, vi satser på at få Possebon i gang, frem for at spille på Gibson.
Men han må meget gerne vise, jeg tager helt fejl.
JumpingCarrot
15-07-2009, 18:30
Bang!
YYEpv-78woo
Meget kan man sige om Gibson, men lige nøjagtig det her er noget man kan kigge længe efter hos United de sidste par år. Carrick og Scholes synes jeg især mangler at skyde mere udefra, og det må man da sige at han kan. At han så mangler nærmest alt hvad der ellers gør en god midtbanespiller er en anden sag.
Han kan skyde udefra. Men jeg synes, det virker til, han skyder MEGET udefra. Han har nogle flotte ind i mellem, men han har altså også virkelig mange skud, der bare bliver blæst ud af stadion. Men flot ser det ud, når det lykkes :)
Han er den nye Lee Martin, Chris Eagles eller hvad vi ellers kan kalde dem. En spiller totalt uden ambitioner på egne vegne. Eller eventuelt ingen kritisk sans.
Darron Gibson har, hvis alle er skadesfri, fem mand foran sig i køen til en central midtbaneplads. Den eneste position han kan spille nogenlunde tilfredsstillende. Okay, Scholes og Giggs holder ikke tre år mere, men lige i øjeblikket har han end ikke niveau til at være fast reserve, som jeg ser det.
Eneste grund til vi har forlænget med ham må være, at han er et af vores bedste bud på at vinde 'Årets mål,' når han scorer fra 450 kilometer ude mod Brentford i Liga Cuppen. Og så at han nok er omkring en million pund værd.
Tja, jeg ser ikke det store i ham. Forhåbentlig er det kun som en midlertidlig løsning indtil vi har fundet en ordentlig, fremtidig motor på holdet.
Jeg regner selvfølgelig ikke med, at han bliver fast mand i næste sæson, men sådan en forlængelse kunne indikere, at han var tiltænkt en vigtigere rolle i fremtiden.
Bring back Hargreaves.
Måske Fergie ser noget til træning som vi andre ikke ser. Der må jo være en grund til vi har forlænget for lige umiddelbart kan jeg ikke se hvad den grund skulle være, he he :)
Jeg havde ikke regnet med at han ville forlænge sin kontrak med os, men jeg synes at det er fint hvis både Fergie og Darron selv, ser fremtid i det - dog skal han bevise en del mere, end hvad han har gjort indtil nu, for at få endnu flere kampe, i de kommende sæsoner, end han fik i den netop overståede
Fletcherfan
15-07-2009, 18:45
Han kan skyde udefra. Men jeg synes, det virker til, han skyder MEGET udefra. Han har nogle flotte ind i mellem, men han har altså også virkelig mange skud, der bare bliver blæst ud af stadion. Men flot ser det ud, når det lykkes :)
Det kan godt være jeg har misforstået dig... Men en vis Hr. Ronaldo havde altså laaangt mere end mange skud på mål... Og langt den største del blev også "blæst ud af stadion"... Men det er måske ok når det er vigtig spiller???
Jeg tror, at Gibson bliver en af dem, der kommer til at profitere mest af, at Ronaldo er væk... Efter min mening er han næsten samme spiller som Carrick, men lidt mere offensiv og en tand mere aggresiv...
JumpingCarrot
15-07-2009, 18:59
Det kan godt være jeg har misforstået dig... Men en vis Hr. Ronaldo havde altså laaangt mere end mange skud på mål... Og langt den største del blev også "blæst ud af stadion"... Men det er måske ok når det er vigtig spiller???
Jeg tror, at Gibson bliver en af dem, der kommer til at profitere mest af, at Ronaldo er væk... Efter min mening er han næsten samme spiller som Carrick, men lidt mere offensiv og en tand mere aggresiv...
Nu mente jeg ikke, at det er forkert at prøve at sende kuglen af sted.
Jeg er stor fan af at få afsluttet en masse - også gerne fra distancen. Min pointe er, at Gibson i højere grad - end f.eks. Ronaldo - tager nogle ret vilde chancer en gang i mellem. Det viser høj aggressivitet, hvilket også er fint, men også lidt hovedløshed ind i mellem.
Jeg kan faktisk godt lide Gibsons lyst til at afslutte, og derfor håber jeg da netop kun, han bliver skarpere. Jeg har tit bandet Ronaldo væk, når han har fyret latterlige skud af. Det var egentlig ikke ment som en decideret kritik af Gibson. Mere at man skal huske, at til historien om hans flotte, flotte mål, så er der masser af super fesne afslutninger til at supplere. Det var egentlig bare det. SLH pointerede, at han havde lavet flotte mål, og at det måske var det, vi kunne bruge ham til fremover. Jeg ville bare lige huske på, at han altså også fejler meget.
Carl-keane
15-07-2009, 19:10
Er rigitig glad for at Gibbo forlænger! Nok den af vores unge spillere som jeg er mest imponeret af sammen med Macheda og Welbeck.
Synes han minder rigtig meget om Roy keane, sikre afleveringer, hårde tackleringer, godt skud og selvfølgelig irsk center midt!
Var meget bange for han ville ryge til en farmer klub og derefter solgt men nu tyder det på han har en fremtid på OT :trophy:
SantasLittleHelper
15-07-2009, 19:16
Er rigitig glad for at Gibbo forlænger! Nok den af vores unge spillere som jeg er mest imponeret af sammen med Macheda og Welbeck.
Synes han minder rigtig meget om Roy keane, sikre afleveringer, hårde tackleringer, godt skud og selvfølgelig irsk center midt!
Var meget bange for han ville ryge til en farmer klub og derefter solgt men nu tyder det på han har en fremtid på OT :trophy:
Jeg synes sgu det skærer lidt i hvertet når han bliver sammenlignet med Keane. Hovedet på blokken, så bliver Gibson ALDRIG NOGENSINDE fast mand på et Unitedhold. Og han bliver i hvert fald ALDRIG NOGENSINDE lige så god som Keane. Han kommer ikke en gang i nærheden. Sikre afleveringer og hårde tacklinger er kvaliteter som jeg også kan skrive på CV'et. Men det er fordi jeg er for ringe til at sparke langt, og for hidsig når jeg smider klatten væk. Jeg mistænker Gibson for at lide af samme syndrom.
Troelsgaard
15-07-2009, 19:17
Jeg synes personligt kun det er fedt, at han tør tage chancen udefra, fremfor lige at tage et træk, eller lige at spille den til siden. Mod skal hyldes (sagt med bedste Jørgen Leth attitude), selvom det nogengange er dumt.
Carl-keane
15-07-2009, 19:34
Jeg synes sgu det skærer lidt i hvertet når han bliver sammenlignet med Keane. Hovedet på blokken, så bliver Gibson ALDRIG NOGENSINDE fast mand på et Unitedhold. Og han bliver i hvert fald ALDRIG NOGENSINDE lige så god som Keane. Han kommer ikke en gang i nærheden. Sikre afleveringer og hårde tacklinger er kvaliteter som jeg også kan skrive på CV'et. Men det er fordi jeg er for ringe til at sparke langt, og for hidsig når jeg smider klatten væk. Jeg mistænker Gibson for at lide af samme syndrom.
Da han spillede imod Derby i ligacuppen vandt han masser af tacklinger inde på midten, en af gav endda et kæmpe brag og bolden fløj langt op i luften! Synes han virker meget fysisk stærk.
Har altid været gibbo fan. Han besidder alt det en central midtbanemand skal have i united. gode pasninger, fysik og skud udefra men mangler stadig en del teknik før han kan gøre sig forhåbninger om en startplads.
Jo tak. Gibson har virkelig vaeret klasse de gange han har fàet chancen i Liga Cuppen og Fa Cuppen i àr. Derfor fortjent, at han har fàet belònnet det med en ny kontrakt, sà han ogsà naeste àr kan fà lov til at vise sit vaerd. Jeg ser virkelig en fremtid for Gibson. Muligvis ikke som fast stamspiller, men lidt ala O'Shea og Fletcher, der har stàet meget i skyggen af andre i deres karriere, men som sà har hoppet ind og gjort det glimrende, nàr de har fàet chancen... Fletcher var vel den mest betydningsfulde midtbanespiller i denne saeson? Det var ihvertfald ham alle skreg pà i CL-finalen. Fletch og Carrick er vel foretrukne par p.t... Sà Gibson har bestemt en chance, selvom han er oppe i àrene for i betegnelsen talent.
Jeg kan godt lide Gibson som spiller. Han er staerk, fylder godt i det defensive, slàr klasse aflveringer i ren Scholes stil nogle gange og sidst men ikke mindst, sà har han et spark som en hest, hvilket nogle af hans flotte màl bevidner. Jeg tror pà Gibson, og jeg kan sagtens se ham som en glimrende defensiv midtbanespiller om nogle àr som vi har set med Fletcher.
Så er der alligevel nogen, der godt vil blive i United ;-)
Troelsgaard
16-07-2009, 09:54
Så er der alligevel nogen, der godt vil blive i United ;-)
Ja, dem der kommer fra de britiske øer skal ingen steder, når de er landet i United.
Manchester United
16-07-2009, 14:07
Virkelig dejligt at høre gibson! Glæder mig til at se ham i de kommende sæsoner! :)
Jeg er så imponeret over Gibbo. Synes fandme han spillede godt som offensiv midt mod Bayern Munchen på Old Trafford, at jeg ikke forstår hvorfor der er så mange der sviner ham til heletiden. Ja, han skyder ofte, men han scorer fandme mere end Carrick i denne sæson, og gør sigselv mere farlig end når Carrick skal være i box-to-box position. Om han så nogle gange skyder forgæves over, well, det ser vi fandme ofte hos så mange andre spillere også.
Hans løbevillighed er fantastisk hvilket man også kunne se da Rooney haltede rundt, også efter at Rafael blev smidt ud. I samspil med Nani og Valencia stormede han jo hele banen rundt og gjorde Bayern's midtbane kaptajn, van Bommel, rundtosset jo.
Med Fletcher, Gibson, Hargreaves & Anderson har vi godt nok nogle giftige midtbanespillere.
Parkohargo
10-04-2010, 08:42
Jeg er så imponeret over Gibbo. Synes fandme han spillede godt som offensiv midt mod Bayern Munchen på Old Trafford, at jeg ikke forstår hvorfor der er så mange der sviner ham til heletiden. Ja, han skyder ofte, men han scorer fandme mere end Carrick i denne sæson, og gør sigselv mere farlig end når Carrick skal være i box-to-box position. Om han så nogle gange skyder forgæves over, well, det ser vi fandme ofte hos så mange andre spillere også.
Hans løbevillighed er fantastisk hvilket man også kunne se da Rooney haltede rundt, også efter at Rafael blev smidt ud. I samspil med Nani og Valencia stormede han jo hele banen rundt og gjorde Bayern's midtbane kaptajn, van Bommel, rundtosset jo.
Med Fletcher, Gibson, Hargreaves & Anderson har vi godt nok nogle giftige midtbanespillere.
Sådan som jeg ser ham er som en middelmådig fodbold spiller der har et godt spark... sommetider. Syntes jeg har set flest kampe med ham hvor han egentlig ikke har gjort sig selv bemærket ret meget..hverken i det offensive eller defensive. Har svært ved at se hvordan han skal passe ind i Uniteds midtbane..især når vi (forhåbentlig) får Hargreaves og Anderson tilbage i storform. De to er efter min mening klasser over Gibson. Men ja, man må da give ham at han har et godt spark.. men det er heller ikke alt der går ind. Synes bare slet ikke jeg er imponeret.
Thepostman
10-04-2010, 10:21
Imo er han stadig middelmådig. Som du siger, så har han et godt skud. Nogle gange. Jeg synes han er middelmådig pga hans evne til at smide helt utrolig nemme bolde væk. Hans første berøinger er heller ikke altid lige skarpe. Hans afleveringer ligger generelt ikke særlig godt, og han har ikke helt det overblik som jeg mener at en god midtbane skal have. At sætte ham op mod Carrick synes jeg måske ikke er helt fair. Han har haft en mildest talt dårlig sæson, specielt på det seneste. Så derfor kan en sammenligning med Carrick, nemt få Gibson til at se god ud. Men hvis du sætter ham op i mod Fletcher, Park og Scholes er han igen langt fra. Og når vi så, forhåbentlig, får Anderson og Hargreaves tilbage, kan jeg ikke så at det skulle gøre hans chancer for spille tid meget større. Han skal i hvertfald blive bedre rent teknisk imo. Men skudet udefra det har han.
Gibson har stadig meget at lære, og han er imo ikke god nok til en startplads på holdet. Men et decideret salg vil ærgre mig, specielt når vi har set, hvordan Fletcher har gennemgået en udvikling de sidste år. Gibson har et fantastisk skud, han er robust bygget og løbestærk, allesammen gode kvaliteter. Jeg håber, at han kan udvikle sig lidt endnu, for så er han ikke langt fra en startplads.
Gibson har stadig meget at lære, og han er imo ikke god nok til en startplads på holdet. Men et decideret salg vil ærgre mig, specielt når vi har set, hvordan Fletcher har gennemgået en udvikling de sidste år. Gibson har et fantastisk skud, han er robust bygget og løbestærk, allesammen gode kvaliteter. Jeg håber, at han kan udvikle sig lidt endnu, for så er han ikke langt fra en startplads.
Spot on!
Det man bør bemærke ved Gibson er, at han ikke positionerer sig som de andre af vores midtbanespillere. Han kører langt oftere fremad banen i små rush og ligger sig ind i de offensive huller bag modstanderens midtbane end Anderson, Carrick, Scholes og til dels Fletcher gør. Det synes jeg vi savner fra de andre spillere, især når Anderson spiller offensiv midt, hvor han decideret har den rolle. Anderson har en tendens til når han får den på den offensive midt, at spille bolden sikkert rundt/tilbage, hvilket er den centrale midts opgave i min øjne.
Men han har stadig meget at lære ja, og teknisk kan han også blive meget bedre. Ikke desto mindre synes jeg han var helt fabelagtig for os omkring vintertid, hvor han rigtigt viste at han faktisk havde et ret højt niveau når tingene kørte for ham. Han er en fin periferi spiller at have, som tilfældigvis besidder et ret godt skud.
Imo er han stadig middelmådig. Som du siger, så har han et godt skud. Nogle gange. Jeg synes han er middelmådig pga hans evne til at smide helt utrolig nemme bolde væk. Hans første berøinger er heller ikke altid lige skarpe. Hans afleveringer ligger generelt ikke særlig godt, og han har ikke helt det overblik som jeg mener at en god midtbane skal have. At sætte ham op mod Carrick synes jeg måske ikke er helt fair. Han har haft en mildest talt dårlig sæson, specielt på det seneste. Så derfor kan en sammenligning med Carrick, nemt få Gibson til at se god ud. Men hvis du sætter ham op i mod Fletcher, Park og Scholes er han igen langt fra. Og når vi så, forhåbentlig, får Anderson og Hargreaves tilbage, kan jeg ikke så at det skulle gøre hans chancer for spille tid meget større. Han skal i hvertfald blive bedre rent teknisk imo. Men skudet udefra det har han.
Jeg valgte at sætte ham op imod Carrick fordi de ofte besætter samme position, fordi Scholes er blevet påsat som boldspiller og derfor bliver Carrick sat som box-to-box, netop som vi ser ofte med Gibson også.
Men ja, han har måske ikke samme erfaring som Park, Scholes & Fletcher, men kigger man på den tid han har tilbragt på førsteholdet, synes jeg han er alt andet end en periferi-spiller som nogle herinde åbenbart vælger at sætte ham som.
Fletcher er jo heller ikke den bedste tekniske spiller vi har, men han har et arbejdshjerte som en løve - noget som jeg synes Gibbo også har. Vi så det hos Tevez også, at hjerte kan arbejde til ens fordel. Noget som mange af vores andre spillere til tider virker til at mangle, noget som Darron Gibson virkelig virker til at have.
dannigizmo
11-04-2010, 12:35
Jeg valgte at sætte ham op imod Carrick fordi de ofte besætter samme position, fordi Scholes er blevet påsat som boldspiller og derfor bliver Carrick sat som box-to-box, netop som vi ser ofte med Gibson også.
Men ja, han har måske ikke samme erfaring som Park, Scholes & Fletcher, men kigger man på den tid han har tilbragt på førsteholdet, synes jeg han er alt andet end en periferi-spiller som nogle herinde åbenbart vælger at sætte ham som.
Fletcher er jo heller ikke den bedste tekniske spiller vi har, men han har et arbejdshjerte som en løve - noget som jeg synes Gibbo også har. Vi så det hos Tevez også, at hjerte kan arbejde til ens fordel. Noget som mange af vores andre spillere til tider virker til at mangle, noget som Darron Gibson virkelig virker til at have.
Hjerte og Tevez i samme sætning? Hmmm :titte:
Jeg mener ikke, at Gibson bør være mere end en periferi-spiller.
Det er jo lige før Bests citat om Beckham passer på Gibson også. Det eneste, han kan, er at afslutte, og for at score på de chancer skal han cirka bruge lige så mange som Bendtner.
Han er i min bog ikke i nærheden af holdet, hvis vi - måske ret utopisk - kan vælge 11 mand uden at tænke på skader.
Hartvigsen
11-04-2010, 12:45
Jeg er lidt splittet i forhold til Gibson, jeg syntes han har et fremragende skud samt et godt løbepensum. Men derudover halter teknikken samt overblikket en hel del, men han er jo ikke andet end 22 år, så jeg tror det kunne komme.
Det der irretere mig mest ved ham er at han er ufattelig langsom til at spille bolden videre, det er ligesom om at når vi skal afsted i en kontra og man spiller Gibson, så går det fuldstændig i stå. Det er noget andet med en Anderson, Fletchere, Scholes og Carrick, de formår at sende bolden hurtigt afsted. Her ser jeg Anderson som en af de bedste til kontra spillet som vel er vores styrke.
Derfor må min konklusion være at hvis Anderson bliver i klubben til sommer, så må Gibson lede langt efter en stamplads på vores hold.
United DK
11-04-2010, 13:09
Gibson har så den enorme fordel ift. Anderson, at han er ti gange mere målfarlig.
Donnichlas
07-08-2010, 14:24
Nu hagler kritikken ned over gibson.
Så nu vil jeg for sjovs skyld, stille ham op mod en af de store.
Lampard er navnet, han er typen som alle united fans kalder på, den målscorende midtbane..
Lampard scorede 27 mål sidstes sæson - Det reducere jeg til 10, da jeg ikke tæller Straffespark med når gibson heller ikke tager dem.
Det vil sige 17 mål højst, i åbent spil (Har kun noteret straffespark i Prl han tog)
og 17 assist. Jamen det er jo også rigtig flot, i 50 kampe af en midtbane.
Til gibson. 6 mål 2 assist i? ved ikke hvad han havde 10-15 kampe. Og han er 10 år yngre.
Det er lidt svært at finde statistikker for, hvor langt lampard var da han var 22, men tror ikke det var meget længere..
Det her indlæg er blot for at fortælle jer, Stop den hertz mod hvad vi leder efter! Vi vil have en scorende midtbane, her har vi en, men folk siger nej fordi han ikke er verdensklasse nu? i alderen af 22.
endten i den her, eller næste sæson, går gibson fra breddespiller til fast hos en af de største i verden.
Nu hagler kritikken ned over gibson.
Så nu vil jeg for sjovs skyld, stille ham op mod en af de store.
Lampard er navnet, han er typen som alle united fans kalder på, den målscorende midtbane..
Lampard scorede 27 mål sidstes sæson - Det reducere jeg til 10, da jeg ikke tæller Straffespark med når gibson heller ikke tager dem.
Det vil sige 17 mål højst, i åbent spil (Har kun noteret straffespark i Prl han tog)
og 17 assist. Jamen det er jo også rigtig flot, i 50 kampe af en midtbane.
Til gibson. 6 mål 2 assist i? ved ikke hvad han havde 10-15 kampe. Og han er 10 år yngre.
Det er lidt svært at finde statistikker for, hvor langt lampard var da han var 22, men tror ikke det var meget længere..
Det her indlæg er blot for at fortælle jer, Stop den hertz mod hvad vi leder efter! Vi vil have en scorende midtbane, her har vi en, men folk siger nej fordi han ikke er verdensklasse nu? i alderen af 22.
endten i den her, eller næste sæson, går gibson fra breddespiller til fast hos en af de største i verden.
Statestik er et fantastisk værktøj. Man kan få lige præcis de oplysninger ud af dem som passer med det man gerne vil fortælle.
Statestikken fortæller jo ikke noget om hvordan Gibson ellers er som fodboldspiller. Det som mange (inklusiv jeg selv) kritiserer ham for er, at hans teknik og førsteberøringer simpelthen har for meget tilbage at ønske. Hans blik for med og modspillere er heller ikke i den bedre ende af skalaen. Jeg håber da at han kan udvikle sig til den spiller vi alle mener vi står og mangler. Men jeg har da mine tvivl om dette.
Don Kafai
07-08-2010, 15:34
Problemet med kritikken af Gibson er, at man snakker om ham som en bærende kraft på holdet. Det er han ikke, og det bliver han muligvis aldrig, men det betyder ikke at han ikke har sin berettigelse i United.
Han blev måske brugt af nød frem for noget andet i sidste sæson, men i de kampe han spillede, gjorde han det faktisk udmærket.
Jeg synes det er lidt sjovt hvordan en spiller der har spillet 30 sek. på 2 år (som nok bliver 2½ år inden længe), stadig regnes som en vigtig brik for holdet i fremtiden, og på den konto, så synes jeg da vi er langt bedre stillet med en spiller som Gibson.
Hvis Gibson så bare samtidig spillede lige så god fodbold som Lampard, var det strålende. Men det gør han ikke. Hans pasningsspil er rimeligt, men stadig det dårligste blandt vores midtbanespillere, og han er uhørt langsom i sin boldomgang og sine bevægelser. Defensivt er han ikke meget bedre end Carrick. For min skyld kan han godt være i truppen som et fjerde-femtevalg, der kan komme ind, når vi har brug for en trussel fra distancen, men jeg kan virkelig ikke se, hvad han ellers kan. Han bliver aldrig fast mand i United.
Donnichlas
07-08-2010, 16:11
Om 5 år er gibson fast mand! Det vil jeg gerne sætte penge på, til den tid er han færdigudviklet.
Husk det :p
Gibson er god nok som 4-5 midtbane til at aflaste starterne en gang imellem. Punktum. Derfor er hans plads i truppen fortjent, og han skal ikke sælges. Han er ung, og kan måske udvikle sig.
RasmusXF
07-08-2010, 17:32
Hvis vi går fire år tilbage, så var Darren Fletcher vel heller ikke en spiller, de fleste var tilfreds med at se som en fast mand. Der er efter min mening intet, der taler for, at Gibson ikke kan nå en fast position på vores midtbane i løbet af 3-4 år.
Donnichlas
07-08-2010, 17:38
Hvis det ikke skal være helt løgn, så husker jeg for over 1 år tilbage, hvordan fletcher havde det i united.
Hvis man kigger på hvordan fans stod ved hans side.
En kommentar da han blev udvist mod arsenal, og ikke kunne spille finalen.
"Det er en skam fletcher ikke kan spille, selvom folk ikke støtter ham så meget, men mere ser ham som en spiller som oshea, en breddespiller, så er han uhyr vigtig for manchester united" Noget ala det der, og jeg sad selv og tænkte? Yea right, se på de andre folk vi har? Kommer vi overhovedet til at mangle ham? Slaget blev tabt på midten mod barcelona, og siden der har folk faktisk forgudet ham-.- vi kan vel kun håbe på det samme med gibson?
Gibson har så den enorme fordel ift. Anderson, at han er ti gange mere målfarlig.
Hvilket er meget vigtigt. Han kan sku altid lære at tackle hen ad vejen og spille bolden rundt.
Problemet med kritikken af Gibson er, at man snakker om ham som en bærende kraft på holdet. Det er han ikke, og det bliver han muligvis aldrig, men det betyder ikke at han ikke har sin berettigelse i United.
Han blev måske brugt af nød frem for noget andet i sidste sæson, men i de kampe han spillede, gjorde han det faktisk udmærket.
Jeg synes det er lidt sjovt hvordan en spiller der har spillet 30 sek. på 2 år (som nok bliver 2½ år inden længe), stadig regnes som en vigtig brik for holdet i fremtiden, og på den konto, så synes jeg da vi er langt bedre stillet med en spiller som Gibson.
Nej, bærende kræft på holdet er han ikke nu, og bliver det måske aldrig fordi der er visse kvaliteter han mangler. Men derfor han han sagtens gøre ligesom O'Shea har gjort og gjort sigselv til en vigtig spiller i startopstillingen.
Hvis Gibson så bare samtidig spillede lige så god fodbold som Lampard, var det strålende. Men det gør han ikke. Hans pasningsspil er rimeligt, men stadig det dårligste blandt vores midtbanespillere, og han er uhørt langsom i sin boldomgang og sine bevægelser. Defensivt er han ikke meget bedre end Carrick. For min skyld kan han godt være i truppen som et fjerde-femtevalg, der kan komme ind, når vi har brug for en trussel fra distancen, men jeg kan virkelig ikke se, hvad han ellers kan. Han bliver aldrig fast mand i United.
Dengang Lampard var 22år var han heller ikke så god som han er nu. Det tog fandme Lampard mange år at nå det niveau han spiller på lige nu og i starten af hans karriere var han en røvdårlig box-to-box spiller - blev kun bedre med alderen fordi han lærte at defensiven også skulle være vigtig. Dertil synes jeg allerede Gibson har lært det, at han så har nogle mangler hvad angår pasningsspillet og taklingerne er en anden sag, men synes ikke han er så dårlig som han bliver udgivet til at være.
Gibson er god nok som 4-5 midtbane til at aflaste starterne en gang imellem. Punktum. Derfor er hans plads i truppen fortjent, og han skal ikke sælges. Han er ung, og kan måske udvikle sig.
Endelig et objektivt synspunkt. Jubii! :)
MOHoegsted
07-08-2010, 20:06
Nu er det ikke fordi i alle her på forummet får penge for, at fortællle hvordan en spiller ser ud i fremtiden.
Ferguson og resten af teamet, ser potentiale i Gibson, kan godt være i ikke gør det, men i er altså ikke professionelle indenfor faget. Gibson var for længst en færdig mand i United hvis man ikke så et lyspunkt i ham, om man så ser ham som en reserve har de et lyspunkt i ham. Alt det han pt. ikke er så god til, kan man lære, både med erfaring og med træning, også skal man selfølgelig have selvtillid, som jeg tror Gibson har :)
Men tag hånden på hjertet, og svar ærligt, Hvor mange her havde troede Fletcher ville være stamspiller for United en dag, og egentlig være en af de bedste på sin position?
Nogle af jer her på sitet dømmer bare spillere, og nytilkomne uden de rigtig har fået en chance.
Det sket med Diouf, Smalling og i starten Javier Hernandez.
Dengang Lampard var 22år var han heller ikke så god som han er nu. Det tog fandme Lampard mange år at nå det niveau han spiller på lige nu og i starten af hans karriere var han en røvdårlig box-to-box spiller - blev kun bedre med alderen fordi han lærte at defensiven også skulle være vigtig. Dertil synes jeg allerede Gibson har lært det, at han så har nogle mangler hvad angår pasningsspillet og taklingerne er en anden sag, men synes ikke han er så dårlig som han bliver udgivet til at være
Hold da k**t noget vrøvl. Lampard blev købt af Chelsea i 2001 og stort set siden da har han været en af verdens bedste midtbanespillere (Allerede i West ham blev han betegnet som en af de mest lovende spillere i England). Ja han scorede måske ikke så mange mål i starten som han gør nu. Men allerede dengang var han ufattelig vigtig for sit hold. Ser man bort fra de første to sæsoner i Chelsea har han stort set scoret 20 mål og lavet 15 assists pr sæson. Manden er klasse hele vejen igennem.
Nu er Gibson efterhånden blevet sammenlignet med Beckham og nu Lampard. Det overgår fuldstændig min forstand hvordan man kan sammenligne de to spillere med Gibson. Det kan godt være at Gibson kan lave en "Fletcher" men han kommer aldrig i nærheden af Lampard og Beckham.
Hold da k**t noget vrøvl. Lampard blev købt af Chelsea i 2001 og stort set siden da har han været en af verdens bedste midtbanespillere (Allerede i West ham blev han betegnet som en af de mest lovende spillere i England). Ja han scorede måske ikke så mange mål i starten som han gør nu. Men allerede dengang var han ufattelig vigtig for sit hold. Ser man bort fra de første to sæsoner i Chelsea har han stort set scoret 20 mål og lavet 15 assists pr sæson. Manden er klasse hele vejen igennem.
Nu er Gibson efterhånden blevet sammenlignet med Beckham og nu Lampard. Det overgår fuldstændig min forstand hvordan man kan sammenligne de to spillere med Gibson. Det kan godt være at Gibson kan lave en "Fletcher" men han kommer aldrig i nærheden af Lampard og Beckham.
Jah det er virkelig noget vrøvl. Hvis du nu kigger lidt objektivt fremfor at kigge med din tydelige Chelsea-kærlighed, ville du vide at Lampard har ændret sig drastisk siden Mourinho tog over i Chelsea, for han ændrede hele sin stil og deltog langt mere i den defensive del. Godt være han var vigtig, men der var andre spillere som overtog den defensive del af banen. Da de så blev solgt, blev han nødt til at omstille sig situationen og skifte stil.
Men hvis man selvf. kun ser nogle af kampene er det svært at vide alt jo ..
Jah det er virkelig noget vrøvl. Hvis du nu kigger lidt objektivt fremfor at kigge med din tydelige Chelsea-kærlighed, ville du vide at Lampard har ændret sig drastisk siden Mourinho tog over i Chelsea, for han ændrede hele sin stil og deltog langt mere i den defensive del. Godt være han var vigtig, men der var andre spillere som overtog den defensive del af banen. Da de så blev solgt, blev han nødt til at omstille sig situationen og skifte stil.
Hvad f****n mener du med det. Fordi jeg i modsætning til andre sagtens kan anerkende når andre spillere og hold gør det godt, gør det mig ikke fan af dem eller deres klubber.
Selvfølgelig ændrede Lampards spil sig med Mourinhos tilgang da hans taktik lægger mere vægt på den defensive organisation. Min pointe er bare, at man ikke kan sammenligne Gibson med Lampard eller Beckham da deres bundniveau er så meget højere end Gibsons nogensinde bliver.
Og lige til sidst. Lad være med at komme med sådanne påstande når du ikke aner hvad jeg ser og ikke ser.
United DK
07-08-2010, 21:32
Gibson bliver aldrig den nye Keane, eller noget i den dur. Han er en ganske habil PL-spiller a la Stokes Glenn Whelan (hvis vi skal blive ved hans landsmænd), og mere er der ikke i ham. Derfor kan han stadig bruges hist og her, og når der skal dækkes ind pga. skader, karantæner osv. Jeg vil dog mene, at han er en oplagt kandidat hvis truppen skal trimmes, hvad jeg mener den skal, men det er så op til Ferguson.
Hvad f****n mener du med det. Fordi jeg i modsætning til andre sagtens kan anerkende når andre spillere og hold gør det godt, gør det mig ikke fan af dem eller deres klubber.
Selvfølgelig ændrede Lampards spil sig med Mourinhos tilgang da hans taktik lægger mere vægt på den defensive organisation. Min pointe er bare, at man ikke kan sammenligne Gibson med Lampard eller Beckham da deres bundniveau er så meget højere end Gibsons nogensinde bliver.
Godt du inddrager Beckham i noget der slet ikke var pointen. Allerede der tabte du dit eget argument på gulvet.
Gibson bliver aldrig den nye Keane, eller noget i den dur. Han er en ganske habil PL-spiller a la Stokes Glenn Whelan (hvis vi skal blive ved hans landsmænd), og mere er der ikke i ham. Derfor kan han stadig bruges hist og her, og når der skal dækkes ind pga. skader, karantæner osv. Jeg vil dog mene, at han er en oplagt kandidat hvis truppen skal trimmes, hvad jeg mener den skal, men det er så op til Ferguson.
Hvis man skal vurdere alle spillere på deres første sæson bliver det fandme svært at få nogle spillere igennem systemet hvis de kommer hele vejen fra akademiet.
Godt du inddrager Beckham i noget der slet ikke var pointen. Allerede der tabte du dit eget argument på gulvet.
Nu tog jeg Beckham med ind i diskussionen fordi der var en bruger herinde der på en tidligere side nævnte at Gibson var ligesom Beckham. Kan ikke lige huske om det var i preseason tråden eller Gibson tråden.
United DK
07-08-2010, 23:04
Hvis man skal vurdere alle spillere på deres første sæson bliver det fandme svært at få nogle spillere igennem systemet hvis de kommer hele vejen fra akademiet.
Jeg har bare svært ved at se Gibson udvilkle sig så meget, at han kunne blive en af de bærende kræfter som Keane eller Scholes var i sin tid. Folk bruger tit Fletcher som eksemplet på, at man godt kan, selvom man fik en lidt sløv start, men det er også først de sidste par sæsoner, at Fletcher er trådt i karakter i en sådan grad, at man kan snakke om ham som en vital spiller. Ingen ved om dette var sket, såfremt Hargreaves havde holdt sig nogenlunde skadesfri de sidste par år, samt det faktum, at folk som Scholes, Carrick og Anderson har svinget meget.
Jeg har bare svært ved at se Gibson udvilkle sig så meget, at han kunne blive en af de bærende kræfter som Keane eller Scholes var i sin tid. Folk bruger tit Fletcher som eksemplet på, at man godt kan, selvom man fik en lidt sløv start, men det er også først de sidste par sæsoner, at Fletcher er trådt i karakter i en sådan grad, at man kan snakke om ham som en vital spiller. Ingen ved om dette var sket, såfremt Hargreaves havde holdt sig nogenlunde skadesfri de sidste par år, samt det faktum, at folk som Scholes, Carrick og Anderson har svinget meget.
Jah det er selvfølgelig korrekt. Men giv nu lige spilleren en chance til at vise at han har et udviklingsparameter og ikke bare er en 'fringe player'. Men du tager selv eksemplet af Fletcher, og han var virkelig ringe indtil 06-07 og han havde efterhånden været igang i lang tid - Gibbo' har kun været igang i 1år omkring førsteholdet, så hvis han får samme chance og viser noget nær samme udvikling som Fletcher - selvfølgelig i en mere offensiv kapacitet - vil det slet ikke være spildt arbejde.
Man skal nu heller ikke give Fletcher for store roser, for Scholes eller Keane vil han aldrig kunne blive som. Han er 'anti football'-typen som hellere vil lave taklinger eller skulderskub end passere bolden rundt - hvilket er vigtigt at have - men derudover synes jeg ikke han er SÅ fantastisk som alle siger heletiden. Faktisk er det min personlige holdning at han er bedst når han er sammen med Scholes/Hargreaves, men hvis han er i par med Carrick udviser han ikke det største potentiale efter min overbevisning.
United DK
07-08-2010, 23:39
Jah det er selvfølgelig korrekt. Men giv nu lige spilleren en chance til at vise at han har et udviklingsparameter og ikke bare er en 'fringe player'. Men du tager selv eksemplet af Fletcher, og han var virkelig ringe indtil 06-07 og han havde efterhånden været igang i lang tid - Gibbo' har kun været igang i 1år omkring førsteholdet, så hvis han får samme chance og viser noget nær samme udvikling som Fletcher - selvfølgelig i en mere offensiv kapacitet - vil det slet ikke være spildt arbejde.
Det er altid hypotetisk at spå om den slags.
Det afhænger af så meget synes jeg, specielt hvis vi kan blive endeligt fri for Hargreaves (skal ikke forståes negativt), og hvis Giggs og Scholes stopper næste sommer, samt det at Carrick nok heller ikke holder så meget længere, så ved man selvfølgelig aldrig. Ferguson virker trods alt ikke utilfreds med ham, og måske han også håber på en "Fletcher". Tag endelig ikke fejl af, at jeg gerne så Gibson udvikle sig i den rigtige retning, for der er intet som egen arbejdskraft.
Man skal nu heller ikke give Fletcher for store roser, for Scholes eller Keane vil han aldrig kunne blive som. Han er 'anti football'-typen som hellere vil lave taklinger eller skulderskub end passere bolden rundt - hvilket er vigtigt at have - men derudover synes jeg ikke han er SÅ fantastisk som alle siger heletiden. Faktisk er det min personlige holdning at han er bedst når han er sammen med Scholes/Hargreaves, men hvis han er i par med Carrick udviser han ikke det største potentiale efter min overbevisning.
Man kan som sådan heller ikke sammenligne Fletcher med de to legender. Scholes er som udgangspunkt en offensiv midtbanespiller, selvom han grundet alderdom ikke udfylder den position mere, og Keane var i sin velmagtsdage en boks til boks-spiller, en rolle som Fletcher dog i enkelte kampe formår at udfylde, her tænker jeg primært på City-kampen i september sidste år. Ellers er Fletcher mest "bare" en hårdt arbejdende spiller, og det kan også ses, hvis han får en mere offensiv rolle, som han har på det skotske landshold, hvor han sjældent viser det store. Fletcher er heller ikke en Keane, men i den rette position er faktisk en klassespiller vil jeg mene, i hvert fald når han virkelig rammer dagen.
Lorensen
08-08-2010, 13:11
Hvad f****n mener du med det. .
Hvis du vil bande, så gør det dog uden de stjerner der..
MOHoegsted
08-08-2010, 15:55
Hvis du vil bande, så gør det dog uden de stjerner der..
Hvad har det der med Gibson at gøre?
Hvor er det dog en fantastisk udtalelse Gibson er kommet med i pressen, efter Trappatoni har opfodret ham til at kvitte United. Der scorede han lige en ekstra stjerne hos mig ;)
Gibson skal nok få sine chancer. Husk sæsonen er lang, der er mange kampe, der skal spilles.. Mulighederne skal han nok få. Sidste år udviklede han sig meget, håber han kan udvikle sig endnu mere i år. Det er en stor fordel for Gibson, at hverken Van der Vaart eller Özil blev købt.
http://sport.virginmedia.com/football/article/2011/01/08/cup_magic_inspires_gibson
Synes ikke han er god nok til en startplads i United, desværre. Han har for mange mangler i hans spil til at kunne blive en topspiller. Tror da det var for at spille ham at han spillede mod Stoke. Tror på at Anderson starter inde i morgen og ikke Gibson.
MOHoegsted
08-01-2011, 15:19
http://sport.virginmedia.com/football/article/2011/01/08/cup_magic_inspires_gibson
Synes ikke han er god nok til en startplads i United, desværre. Han har for mange mangler i hans spil til at kunne blive en topspiller. Tror da det var for at spille ham at han spillede mod Stoke. Tror på at Anderson starter inde i morgen og ikke Gibson.
For bare blot 2½ år siden, så man ham alligevel som et stort talent hos reserverne..
Der havde han det utrolige gode overblik, og var god i pasningerne som har svinget i United. - Believe
Christensen
08-01-2011, 15:50
For bare blot 2½ år siden, så man ham alligevel som et stort talent hos reserverne..
Der havde han det utrolige gode overblik, og var god i pasningerne som har svinget i United. - Believe
Eikrem er (var?) en af de bedste på reserveholdet, og er (på vej til at blive?) Molde-spiller, sidste års bedste spiller på reserveholdet blev Richie De Laet - en titel som bland andre David Jones og Kieran Lee også har fået. Håber du kan se hvor jeg vil hen..
ChristianR
08-01-2011, 16:33
Eikrem er (var?) en af de bedste på reserveholdet, og er (på vej til at blive?) Molde-spiller, sidste års bedste spiller på reserveholdet blev Richie De Laet - en titel som bland andre David Jones og Kieran Lee også har fået. Håber du kan se hvor jeg vil hen..
Præcis. Det er overordentligt sjældet at spillere fra reserveholdet rigtig formår at slå igennem på førsteholdet. Det er lige før de seneste spillere, der har gjort det rigtigt er Fletcher og O'shea. Evans er lidt nyere, men han har primært spillet på udlån i tiden op til hans gennembrud på førsteholdet.
MOHoegsted
08-01-2011, 16:50
Forstår godt hvor du vil hen, og jeg ved også godt hvor få der slår igennem.
Men jeg siger jo heller ikke han utvivlsomt slår igennem, jeg mener blot talenterne skal have mere tid, inden de bliver skippet afsted pga. de bliver udskældt af fans og andre former.
United DK
08-01-2011, 16:56
Forskellen på Gibson og de andre reserveholdstalenter er jo, at Gibson har fået en hel del kampe for 1. holdet, og scoret i både PL og CL. Det nåede hverken David Jones, Kieran Lee osv.
Hvis Wigan holder sig oppe i den her sæson synes jeg da vi skulle lade Gibbo prøve sig af der hvor han i en sæson ville få fast spilletid, og hvis niveauet så stadig ikke har hævet sig synderligt, så skulle han så afskibbes.
Synes alligevel at han har haft momenter i kampe, hvor han har vist noget som bl.a. i en af kampene mod Bayern. Kunne jo være fast spilletid ville give ham et et løft i niveau.
Hvis Gibson er indstillet på at være 5 valg på midtbanen indtil han udvikler sig yderligere, så er det fint med mig. Han er fin til at aflaste. Selvom han ikke, bliver fremtidens startspiller, så er han en god squad player ala O'Shea og sådanne typer er der altid brug for på vores hold.
MOHoegsted
08-01-2011, 21:29
Hvis Wigan holder sig oppe i den her sæson synes jeg da vi skulle lade Gibbo prøve sig af der hvor han i en sæson ville få fast spilletid, og hvis niveauet så stadig ikke har hævet sig synderligt, så skulle han så afskibbes.
Synes alligevel at han har haft momenter i kampe, hvor han har vist noget som bl.a. i en af kampene mod Bayern. Kunne jo være fast spilletid ville give ham et et løft i niveau.
Helt enig.
fissirul
21-01-2011, 13:55
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=12658
Jeg synes det er lidt pudsigt at Rio her ikke nævner Gibson. Er han ikke at regne for en del af vores midtbane, eller regner Rio ham bare ikke for noget talent?
Personligt håber jeg han (Gibson) er på vej ud, jeg synes ikke han bidrager med så meget.
MOHoegsted
21-01-2011, 14:01
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=12658
Jeg synes det er lidt pudsigt at Rio her ikke nævner Gibson. Er han ikke at regne for en del af vores midtbane, eller regner Rio ham bare ikke for noget talent?
Personligt håber jeg han (Gibson) er på vej ud, jeg synes ikke han bidrager med så meget.
Gibson er mere eller mindre reserveholdsspiller jo, han nævner dem som udelukkende spiller på førsteholdet når de er klar. Ellers skulle jo også nævne Obertan, Bébé, Pogba osv?
schousboe9
30-01-2011, 11:47
Jeg tror Gibson er en bedre spiller end han ser ud til, men han får jo stort set aldrig to kampe i streg. Hvis han fik tilliden, så tror jeg sagtens han kunne bruges i f.eks. Bolton.
Bolton, Sunderland eller lignende ville ikke være helt dumt, tror jeg.
Jeg kommenterer lige på de to her fra seneste kamptråd.
Jeg mener, det er en fornærmelse overfor de midtbanespillere, som både Bolton og Sunderland har i truppen at påstå, at Gibson ville vade direkte ind i startopstillingen hos dem. Bare fordi man er reserve i United, kan man automatisk bruges i en midterklub? Normalt vil jeg være tilbøjelig til at påstå, at det er tilfældet, men ikke med Gibson.
Der er ingen tvivl om, at han trænger til flere kampe i streg for at udvikle sig, men i Bolton ville han skulle slå Holden, Muamba og en ung Mark Davies af, og dem er han ikke bedre end. I Sunderland sidder Cattermole solidt på den defensive, mens Muntari og Sessegnon netop er kommet til til de mere offensive pladser. Dem er han overhovedet heller ikke bedre end.
Nu ved jeg godt, Bolton og Sunderland nok bare var et par hurtige eksempler på klubber, han kunne få spilletid i, men det ville han ikke i de to. Jeg mener ikke, Gibson pt. har højere niveau end til Blackpool, Wigan, WBA, med andre ord klubber, som kan bruge den vitale PL- (og CL-)rutine, som han dog trods alt har. Måske ikke engang her ville han komme på holdet. Han var jo ikke just fast spiller, da han var på leje i Wolves i Championship, og selvom han siden da har fået en del flere kampe på højere niveau, så er det jo ikke fordi, han har flyttet sig milevidt i sin udvikling. Som fodboldspiler er han simpelthen bare ikke god nok til at få fast spilletid i en klub i øverste halvdel af tabellen.
Bortset fra her, selvfølgelig... :o
Argumentet med at ingen andre har et 5./6.-valg som ham, køber jeg ikke. Det er måske rigtig nok, men der er jo heller ingen grund til det? Bortset fra enkelte langskud bidrager han med ingenting, som O'Shea eksempelvis ikke ville kunne, og der må kunne stilles højere krav til en midtbanespiller i Manchester United - også selvom man er 5.-valg. Han havde jo desuden slet heller ikke set samme antal spilleminutter, hvis Hargo havde været i stand til at komme tilbage tidligere på sæsonen.
Jeg ville ikke blive overrasket, hvis han ikke engang er at finde i Premier League efter sommerpausen.
United-Allan33
30-01-2011, 12:01
Jeg mener, det er en fornærmelse overfor de midtbanespillere, som både Bolton og Sunderland har i truppen at påstå, at Gibson ville vade direkte ind i startopstillingen hos dem. Bare fordi man er reserve i United, kan man automatisk bruges i en midterklub? Normalt vil jeg være tilbøjelig til at påstå, at det er tilfældet, men ikke med Gibson.
Der er ingen tvivl om, at han trænger til flere kampe i streg for at udvikle sig, men i Bolton ville han skulle slå Holden, Muamba og en ung Mark Davies af, og dem er han ikke bedre end. I Sunderland sidder Cattermole solidt på den defensive, mens Muntari og Sessegnon netop er kommet til til de mere offensive pladser. Dem er han overhovedet heller ikke bedre end.
Nu ved jeg godt, Bolton og Sunderland nok bare var et par hurtige eksempler på klubber, han kunne få spilletid i, men det ville han ikke i de to. Jeg mener ikke, Gibson pt. har højere niveau end til Blackpool, Wigan, WBA, med andre ord klubber, som kan bruge den vitale PL- (og CL-)rutine, som han dog trods alt har. Måske ikke engang her ville han komme på holdet. Han var jo ikke just fast spiller, da han var på leje i Wolves i Championship, og selvom han siden da har fået en del flere kampe på højere niveau, så er det jo ikke fordi, han har flyttet sig milevidt i sin udvikling. Som fodboldspiler er han simpelthen bare ikke god nok til at få fast spilletid i en klub i øverste halvdel af tabellen.
Argumentet med at ingen andre har et 5./6.-valg som ham, køber jeg ikke. Det er måske rigtig nok, men der er jo heller ingen grund til det? Bortset fra enkelte langskud bidrager han med ingenting, som O'Shea eksempelvis ikke ville kunne, og der må kunne stilles højere krav til en midtbanespiller i Manchester United - også selvom man er 5.-valg. Han havde jo desuden slet heller ikke set samme antal spilleminutter, hvis Hargo havde været i stand til at komme tilbage tidligere på sæsonen.
Jeg ville ikke blive overrasket, hvis han ikke engang er at finde i Premier League efter sommerpausen.
Nej, for så havde han jo også været 6-7 valg til pladsen.. Jeg mener ikke man kan forlange meget mere af et 5-6-7 valg, selv i en klub som United..
Kan han fylde pladsen, så vi måske kan sende bedre unge spillere på lån, så er det squ fint med mig at han spiller enkelte kampe, så de vigtige spillere som Fletcher, Scholes,Carrick, Anderson, Park og Giggs kan få lidt hvil...
Nej, for så havde han jo også været 6-7 valg til pladsen.. Jeg mener ikke man kan forlange meget mere af et 5-6-7 valg, selv i en klub som United..
Kan han fylde pladsen, så vi måske kan sende bedre unge spillere på lån, så er det squ fint med mig at han spiller enkelte kampe, så de vigtige spillere som Fletcher, Scholes,Carrick, Anderson, Park og Giggs kan få lidt hvil...
"Problemet" er jo bare, at han har fået rigtig mange kampe i forhold til den rolle, han burde have. Han har spillet i otte ud af 23 Premier League-kampe. I fem af kampene har han spillet en halvleg eller mere, og i to af dem har han fået en halv time.
Det er han bare ikke god nok til i mine øjne, og hvis femte-/sjettevalget skal spille så meget, så synes jeg godt, man kan forvente, at han er bedre end Gibson.
Jeg synes, Gibson bidrager med så lidt, at man lige så vel kunne prøve at give Paul Pogba en chance. I hvert fald i pokalturneringerne.
Forhåbentlig løses det i næste sæson, når Cleverley skubber Gibson længere ned i hierarkiet, hvis ikke Gibson bliver solgt. Omvendt kan man (jeg) være nervøs for, at Scholes siger stop, og Gibson får en endnu større rolle.
United-Allan33
30-01-2011, 13:11
"Problemet" er jo bare, at han har fået rigtig mange kampe i forhold til den rolle, han burde have. Han har spillet i otte ud af 23 Premier League-kampe. I fem af kampene har han spillet en halvleg eller mere, og i to af dem har han fået en halv time.
Det er han bare ikke god nok til i mine øjne, og hvis femte-/sjettevalget skal spille så meget, så synes jeg godt, man kan forvente, at han er bedre end Gibson.
Jeg synes, Gibson bidrager med så lidt, at man lige så vel kunne prøve at give Paul Pogba en chance. I hvert fald i pokalturneringerne.
Forhåbentlig løses det i næste sæson, når Cleverley skubber Gibson længere ned i hierarkiet, hvis ikke Gibson bliver solgt. Omvendt kan man (jeg) være nervøs for, at Scholes siger stop, og Gibson får en endnu større rolle.
Kan ikke rigtig se problemet, vi er ubesejret og ligger 5 point foran nr 2, så det har jo ikke kostet os ret meget.. Og betyder det så et Anderson, Fletcher, Carrick og Scholes kan være det mere friske når vi når til april, så synes jeg bestemt det har været en god satsning af SAF..
En anden fordel er jo også at vi kan sende en spiller som Cleverley på udlån, istedet for at han måtte få de 8-10 kampe som Gibson får hos os...
Jeg synes ikke man kan forvente at vores 5-7 valg er bedre end Gibson...
Kan ikke rigtig se problemet, vi er ubesejret og ligger 5 point foran nr 2, så det har jo ikke kostet os ret meget.. Og betyder det så et Anderson, Fletcher, Carrick og Scholes kan være det mere friske når vi når til april, så synes jeg bestemt det har været en god satsning af SAF..
En anden fordel er jo også at vi kan sende en spiller som Cleverley på udlån, istedet for at han måtte få de 8-10 kampe som Gibson får hos os...
Jeg synes ikke man kan forvente at vores 5-7 valg er bedre end Gibson...
Det ville jeg være enig i, hvis vores 5.-7.-valg spillede de tre-fire ligakampe på en sæson, som man kunne forvente. Men når han spiller en tredjedel af kampene, er jeg ikke enig.
Det er for nemt altid bare at sige: Fergie tror på ham, så det må vi ikke tvivle på. Eller: Andre var lige så dårlige. Eller: Vi ligger nummer et alligevel. Det er ikke pointen. Min pointe er, at Gibson ikke har nogen som helst berettigelse i Manchester Uniteds førsteholdstrup, hverken som tredje-, fjerde-, femte eller syvendevalg, så længe det betyder, at han får den mængde spilletid, han har fået i denne sæson.
Sidste Gibson-relaterede indlæg herfra i denne omgang.
United-Allan33
30-01-2011, 13:36
Det ville jeg være enig i, hvis vores 5.-7.-valg spillede de tre-fire ligakampe på en sæson, som man kunne forvente. Men når han spiller en tredjedel af kampene, er jeg ikke enig.
Det er for nemt altid bare at sige: Fergie tror på ham, så det må vi ikke tvivle på. Eller: Andre var lige så dårlige. Eller: Vi ligger nummer et alligevel. Det er ikke pointen. Min pointe er, at Gibson ikke har nogen som helst berettigelse i Manchester Uniteds førsteholdstrup, hverken som tredje-, fjerde-, femte eller syvendevalg, så længe det betyder, at han får den mængde spilletid, han har fået i denne sæson.
Sidste Gibson-relaterede indlæg herfra i denne omgang.
Hvad er problemet med at han får spilletid?? Jeg synes heller ikke han er god nok, men kan ikke se problemet i at han får spilletid??
Og det må da betyde noget at Fergie tror på ham? Eller er du så selvglad at du mener du ved bedre end Fergie?? Han ser ham trods alt på træningsbanen, noget mere end os andre plus han også ser de andre talenter...
Synes heller ikke Gibson har noget at tilbyde United, men ser det altså ikke som et kæmpe problem så længe vi stadig vinder
Allersidste Gibson-relaterede indlæg herfra ;-)
Og det må da betyde noget at Fergie tror på ham? Eller er du så selvglad at du mener du ved bedre end Fergie?? Han ser ham trods alt på træningsbanen, noget mere end os andre plus han også ser de andre talenter...
Min selvfedme til trods mener jeg ikke, jeg er bedre end Fergie, nej. Men jeg har øjne i hovedet, og jeg synes godt, jeg kan tillade mig at have en mening om en fodboldspiller, uden at det er blasfemisk. Fergie troede tilsyneladende også på Djemba-Djemba, Liam Miller og Kleberson, og det ville han vel selv erkende var en fejl.
I bund og grund virker ikke som om, vi er særlig uenige. Men jeg synes ikke, man kan sige, at bare fordi vi fører, så er alt i orden. Man kan altid forbedre sig, og det kan man blandt andet gøre ved at fjerne det svageste led.
United DK
30-01-2011, 16:04
Jeg holder stadig på, at fik han regelmæssig spilletid, og ikke kun her og der, så ville han udvikle sig som spiller, og dermed blive bedre. Man får altså ikke så mange kampe for United, hvis man ikke er på PL-niveau.
Hvem er det i øvrigt Bolton bruger centralt? Muamba og Holden? Det er jo ikke uoverkommeligt på nogen måde, og det er ikke deres centrale midt der gør, at de har haft en god sæson.
chrisserUnited
08-02-2011, 22:07
Gibson har lige scoret et flot mål på langskud for Irland. Han har spillet fint i dag, hvorfor kan han ikke overfører bare en smule af det til kampene for United...
schousboe9
05-05-2011, 10:45
Og jeg forstår stadigvæk ikke "hadet" mod Gibson.
Jeg ved ikke, om det er et decideret had (fra nogle er det måske), men han har vist alt for mange gange, at han ikke er god nok i længden. Han kan sagtens komme ind i den enkelte kamp som igår og levere, men mere vil jeg heller ikke ligge i det. Nr. 10 i Bundesligaen?
Efter en god præstation får han ofte genvalg i den tro, at han kan kontrollere midtbanen i en Premier League-kamp, og det kan han bare ikke. Når han bliver presset tilpas, er hans førsteberøring elendig, og han har slet ikke visionerne i sit spil til at kunne begå sig regelmæssigt for os.
Når det så er sagt, så giver jeg dig helt ret: han er et fremragende 6.-valg at have, og jeg havde ham også selv som sikker starter igår. Men mit 'problem' med ham er, at han tit får flere kampe end hans talent vitterligt berettiger til. Jeg er sikker på, at han ikke havde fået nær så mange kamp, hvis Hargo havde været klar, han havde endda muligvis slet ikke været i klubben længere. Omvendt, hvis han skifter klub for regelmæssig spilletid, så har han 100% spillet sin sidste CL-semifinale, og det er nok de tanker, han gør sig...
Jeg ved ikke, om det er et decideret had (fra nogle er det måske), men han har vist alt for mange gange, at han ikke er god nok i længden. Han kan sagtens komme ind i den enkelte kamp som igår og levere, men mere vil jeg heller ikke ligge i det. Nr. 10 i Bundesligaen?
Efter en god præstation får han ofte genvalg i den tro, at han kan kontrollere midtbanen i en Premier League-kamp, og det kan han bare ikke. Når han bliver presset tilpas, er hans førsteberøring elendig, og han har slet ikke visionerne i sit spil til at kunne begå sig regelmæssigt for os.
Når det så er sagt, så giver jeg dig helt ret: han er et fremragende 6.-valg at have, og jeg havde ham også selv som sikker starter igår. Men mit 'problem' med ham er, at han tit får flere kampe end hans talent vitterligt berettiger til. Jeg er sikker på, at han ikke havde fået nær så mange kamp, hvis Hargo havde været klar, han havde endda muligvis slet ikke været i klubben længere. Omvendt, hvis han skifter klub for regelmæssig spilletid, så har han 100% spillet sin sidste CL-semifinale, og det er nok de tanker, han gør sig...
Jeg synes ikke du kan sige, at han ikke er god nok i længden. Han kan vel lave en Fletcher?? Eller Lampard for den sags skyld. I moderne fodbold jeg vil mene, at central midtbane nok er banens sværeste position. Anderson er 23 år og han er heller ikke slået igennem endnu. Så Gibson kan sagtens nå at blive en mere tydelig profil. Jeg synes faktisk, at han været ganske udemærket i den her sæson. Kan han smide lidt til dette niveau i næste sæson, så synes jeg han er en glimrende squadspiller som vi sagtens kan stole på. Anderson bliver så forhåbentlig stjernespilleren på midten i næste sæson, men Gibson som et supplement til Carrick og Fletcher.
schousboe9
05-05-2011, 11:39
Nu mente jeg ikke, at han aldrig bliver bedre, jeg mente i kampe over en længere periode. Det har han endnu ikke niveauet til, og derfor synes jeg ofte, han får langt flere kampe end han kan magte.
Han kan selvfølgelig godt lave 'en Fletcher', det vil tiden vise, men det tvivler jeg stærkt på, han gør.
Jeg vil mene, at Anderson trods alt flere gange har vist prøver på sit store potentiale. Han har ikke indfriet det helt endnu, men han har flere gange skulle fiske Fabregas og Gerrard op af inderlommen som def midt. Jeg savner dog at se ham i en mere offensiv rolle, som han havde i stort set hele december måned.
United-Allan33
05-05-2011, 11:43
Alligevel er folk imponeret over Anderson, det burde vel også gælde ham så??
Gibson er PT ikke andet end et 5-6 valg for United, og det er han bestemt god nok til.. Og at han har fået så mange kampe, skyldes vel også at ingen af Carric, Anderson, Fletcher og Scholes har været alt for gode denne sæson
schousboe9
05-05-2011, 11:58
Alligevel er folk imponeret over Anderson, det burde vel også gælde ham så??
Den skulle jo komme (:D), og jo, hans to mål var da helt sikkert på en billig baggrund. Men kampen i går er ikke årsagen til, at jeg ser en større fremtid i Anderson end Gibson.
Gibson er PT ikke andet end et 5-6 valg for United, og det er han bestemt god nok til.. Og at han har fået så mange kampe, skyldes vel også at ingen af Carric, Anderson, Fletcher og Scholes har været alt for gode denne sæson
Njaeh, Fletcher havde nok startet inde igår, hvis han var kommet tilbage en uges tid tidligere, og Carrick har vel haft sin bedste sæson siden 06/07. Jeg er heller ikke imod, at han får kampe, men jeg er imod, at han nogen gange vælges foran de øvrige i den tro, at han kan kontrollere en kamp ligeså godt som Carrick. Han viser gang på gang, at han ikke kan, han bliver udstillet og så pilles han ud. Seneste eksempel er must-win-hjemmekampen mod Everton, hvor der af uforklarlige årsager gik 74 minutter før Giggs kom ind ned nogle idéer til midtbanen - og hvor vi så scorer efter 83.
Han er fin som aflastningsspiller og bølgebrydder eller "fyld" i en 433, men i en 442, hvor han skal stå for og/eller deltage i det fremadrettet spil kommer han virkelig til kort. Bevares, han er kun startet inde i 6(?) PL-kampe, men de seks kampe var heller ikke kommet med en fit Hargo.
United-Allan33
05-05-2011, 12:20
Den skulle jo komme (:D), og jo, hans to mål var da helt sikkert på en billig baggrund. Men kampen i går er ikke årsagen til, at jeg ser en større fremtid i Anderson end Gibson.
Njaeh, Fletcher havde nok startet inde igår, hvis han var kommet tilbage en uges tid tidligere, og Carrick har vel haft sin bedste sæson siden 06/07. Jeg er heller ikke imod, at han får kampe, men jeg er imod, at han nogen gange vælges foran de øvrige i den tro, at han kan kontrollere en kamp ligeså godt som Carrick. Han viser gang på gang, at han ikke kan, han bliver udstillet og så pilles han ud. Seneste eksempel er must-win-hjemmekampen mod Everton, hvor der af uforklarlige årsager gik 74 minutter før Giggs kom ind ned nogle idéer til midtbanen - og hvor vi så scorer efter 83.
Han er fin som aflastningsspiller og bølgebrydder eller "fyld" i en 433, men i en 442, hvor han skal stå for og/eller deltage i det fremadrettet spil kommer han virkelig til kort. Bevares, han er kun startet inde i 6(?) PL-kampe, men de seks kampe var heller ikke kommet med en fit Hargo.
Der er vi helt enige, Synes også Anderson er 1-2 klasser over Gibson, men jeg synes bare den evige kritik af Gibson er ved at blive for meget.. (her tænker jeg mest af alt på hans Twitter eventyr).. Gibson er i mine øjne god nok til at være 5-6 valg i United... men langt fra en man kan satse på i de lidt større kampe..
Der er vi helt enige, Synes også Anderson er 1-2 klasser over Gibson, men jeg synes bare den evige kritik af Gibson er ved at blive for meget.. (her tænker jeg mest af alt på hans Twitter eventyr).. Gibson er i mine øjne god nok til at være 5-6 valg i United... men langt fra en man kan satse på i de lidt større kampe..
Jeg er helt enig. Gibson bliver aldrig min favorit spiller i United. Men når nu truppen er på 25 mand, og han kan affinde sig med, at være 5-6 valg, ja så synes jeg det er fint.
United DK
05-05-2011, 15:58
Set med United-øjne er Gibson en god mand at have som reserve, men hvis jeg var ham, så ville jeg prøve noget andet. Han bliver aldrig toppen af poppen, men han har mere at byde på, end at være reservernes reserve hos os. Hvis han fik 90 minutter mere eller mindre hver weekend, så tror jeg han ville blive bedre, og jeg kan sagtens se ham som fast mand på et midterhold i PL, noget a la Stoke f.eks.
MOHoegsted
05-05-2011, 16:19
Sig mig hvornår er det nogensinde dårligt at spille en god kamp i en semifinale.
Bundesligaens 10'er, er da bestemt ikke dårligt, og især ikke når de er nået semifinalen i Champions League. Det en billig grund, fordi Schalke er et klasse hold, som har spillet under niveau i Bundesligaen, og nok over niveau i CL.
O'Shea & Fletcher var også først gode spillere efter at have spillet på førsteholdet i 3-4år. Gibson er igang med hans 2.sæson hvor han har fået mere end 10 kampe. Giv manden en chance. Personligt mener jeg ikke, hvis man kigger over hele denne sæson, at Anderson har spillet niveau'er over Gibson, og dem der objektivt mener det, er debile.
Glory Man United
05-05-2011, 16:32
O'Shea & Fletcher var også først gode spillere efter at have spillet på førsteholdet i 3-4år. Gibson er igang med hans 2.sæson hvor han har fået mere end 10 kampe. Giv manden en chance. Personligt mener jeg ikke, hvis man kigger over hele denne sæson, at Anderson har spillet niveau'er over Gibson, og dem der objektivt mener det, er debile.
HVor er jeg glad for at jeg er enig med dig så
Jeg synes ikke du kan sige, at han ikke er god nok i længden. Han kan vel lave en Fletcher??
Gibson bliver 24 til efteråret, er du klar over hvor langt Fletcher var i samme alder? I sæsonen 06/07, hvor Fletcher blev 23, spillede han 43 kampe alt i alt, 29 som starter. Siden 2003 har han spillet mere end 30 kampe. pr sæson.
Gibson har dårligt nok 50 kampe i alt Jeg ved godt truppen er blevet bredere siden dengang, men 2006 var altså heller ikke Fletchers første år som regulær førsteholdsspiller, som det er tilfældet for Gibson i år.
Samtidig halter Gibson stadig langt bagefter hvad angår helt basale kompetencer hos en midtbanespiller. Han tænker ikke hurtigt nok, han træffer ofte de forkerte beslutninger rent offensivt, og det er mere reglen end undtagelsen at han falder ud af kampene, fordi han ikke besidder de store fighteregenskaber.
Gibson er sikkert fin nok som sjettevalg, men der er bare ikke nogen fremtid i ham. Hans rolle kunne lige så godt udfyldes af nogle af de stortalenter som Tunnicliffe og Pogba, vi har på vej nedefra.
Han spillede rigtig godt igår. For en gang skyld valgte han ikke den sikre løsning, og han slap sig af med bolden hurtigere end normalt.
Hans fodboldforståelse er ikke den største, og jeg kan aldrig nogensinde af den grund se ham blive startspiller for United - men han har alligevel nogle kvaliteter, der er værd at holde på. Han er målsøgende, sparker godt, har god fysik og kan slå gode afleveringer, når han har tid til det. Han skal ikke være Scholes' arvetager, men han er god at have i rollen, hvis der er et par skader.
schousboe9
05-05-2011, 21:00
Personligt mener jeg ikke, hvis man kigger over hele denne sæson, at Anderson har spillet niveau'er over Gibson, og dem der objektivt mener det, er debile.
Så vil jeg gerne på folkets vegne takke for de pæne ord.
Anderson har ikke haft nogen stor sæson, men det har Gibson fanme heller ikke... han har måske revitaliseret sin Unitedkarriere, men jeg vil hellere se Ravel Morrison og Cleverley få kampe næste sæson. Potentialet er meget større IMO
Personligt mener jeg ikke, hvis man kigger over hele denne sæson, at Anderson har spillet niveau'er over Gibson, og dem der objektivt mener det, er debile.
Ellers har de bare set Uniteds kampe i denne sæson...
At man kan sammenligne Anderson med Gibson er mig en gåde.
Anderson har i det mindste de basale ting i orden. Hans problem er, at han svinger for meget. Hvornår har Gibson nogensinde sat sit aftryk i en storkamp? Jeg kan f.eks. nævne Anderson i sin debutsæson have pisset på Fabregas, owned Gerrard i hans storhedstid, og spillet andre gode kampe mod andre gode hold.
Gibson har IMO stadigvæk ikke nok talent til det her hold. Desværre er hans boldomgang for langsomt, han er åbenlyst bange for bolden. Jeg ved ikke, om I lægger mærke ti ldet, men ofte løber Gibson nærmest væk fra bolden, hvis han er i nærheden af boldholderen.
Dog spillede han en fin kamp i går, og det er også noget, jeg forventer, en Manchester United-spiller burde gøre mod Bundesligaen nr. 10. Det er ikke for at lyde arrogant, men der burde man altså kunne vise sig bare lidt frem.
Men nej, jeg så nu hellere, at Pogba eller Tunnicliffe fik Gibsons plads i truppen. Så kan de bruges, når holdet mangler spillere, så de kan få hår på brystet. De to har i modsætning til Gibson orden i de basale ting. Især Pogba, som jeg vitterligt håber, at han snart får noget CC-spilletid fra næste sæson af.
United-Allan33
06-05-2011, 02:23
At man kan sammenligne Anderson med Gibson er mig en gåde.
Anderson har i det mindste de basale ting i orden. Hans problem er, at han svinger for meget. Hvornår har Gibson nogensinde sat sit aftryk i en storkamp? Jeg kan f.eks. nævne Anderson i sin debutsæson have pisset på Fabregas, owned Gerrard i hans storhedstid, og spillet andre gode kampe mod andre gode hold.
Gibson har IMO stadigvæk ikke nok talent til det her hold. Desværre er hans boldomgang for langsomt, han er åbenlyst bange for bolden. Jeg ved ikke, om I lægger mærke ti ldet, men ofte løber Gibson nærmest væk fra bolden, hvis han er i nærheden af boldholderen.
Dog spillede han en fin kamp i går, og det er også noget, jeg forventer, en Manchester United-spiller burde gøre mod Bundesligaen nr. 10. Det er ikke for at lyde arrogant, men der burde man altså kunne vise sig bare lidt frem.
Men nej, jeg så nu hellere, at Pogba eller Tunnicliffe fik Gibsons plads i truppen. Så kan de bruges, når holdet mangler spillere, så de kan få hår på brystet. De to har i modsætning til Gibson orden i de basale ting. Især Pogba, som jeg vitterligt håber, at han snart får noget CC-spilletid fra næste sæson af.
Nogle af Gibsons bedste kampe i United trøjen har været i CL, bla kvartfinalen sidste år mod Bayern og semifinalen mod Schalke.. Selvom kampen mod Schalke måske var på en billig baggrund, så gælder det åbenbart kun på Gibson, for alle er jo imponeret over Andersons kamp..
Tror heller ikke der er nogen der sammenligner Anderson og Gibson som spillere, for der vil jeg give dig ret i at Anderson har langt mere at byde på end Gibson har.. Det er sæsonen der måske hentydes til.. Og der har der altså ikke været den helt store forskel på disse to spillere.. Anderson har måske nok haft flere "gode" kampe, men mener også man burde kunne forvente mere af Anderson end Gibson, og set i det lys, synes jeg ikke der har været meget der skiller disse to spilleres sæsoner. At du skal helt tilbage til Andersons debut sæson for at finde kampe hvor han har sat sit store præg på, fortæller hvis også at Anderson heller ikke har haft den helt store sæson i år...
Dog er vi enige om at Anderson er en bedre spiller og har en meget større potenciale end Gibson..
Jeg mener at Gibson er god nok til at være 4-5 valg hos United, men det er ikke ensbetydende med at han skal være det.. Hvis Fergie mener der er bedre fremtid i andre spillere som 4-5 valg, så må Gibson finde sig en anden klub, eller blive 5-6 valg.. Men som tingene er nu, så er han 4-5 valg hos United, og det synes jeg han gør ok..
Nogle af Gibsons bedste kampe i United trøjen har været i CL, bla kvartfinalen sidste år mod Bayern og semifinalen mod Schalke.. Selvom kampen mod Schalke måske var på en billig baggrund, så gælder det åbenbart kun på Gibson, for alle er jo imponeret over Andersons kamp..
Tror heller ikke der er nogen der sammenligner Anderson og Gibson som spillere, for der vil jeg give dig ret i at Anderson har langt mere at byde på end Gibson har.. Det er sæsonen der måske hentydes til.. Og der har der altså ikke været den helt store forskel på disse to spillere.. Anderson har måske nok haft flere "gode" kampe, men mener også man burde kunne forvente mere af Anderson end Gibson, og set i det lys, synes jeg ikke der har været meget der skiller disse to spilleres sæsoner. At du skal helt tilbage til Andersons debut sæson for at finde kampe hvor han har sat sit store præg på, fortæller hvis også at Anderson heller ikke har haft den helt store sæson i år...
Dog er vi enige om at Anderson er en bedre spiller og har en meget større potenciale end Gibson..
Jeg mener at Gibson er god nok til at være 4-5 valg hos United, men det er ikke ensbetydende med at han skal være det.. Hvis Fergie mener der er bedre fremtid i andre spillere som 4-5 valg, så må Gibson finde sig en anden klub, eller blive 5-6 valg.. Men som tingene er nu, så er han 4-5 valg hos United, og det synes jeg han gør ok..
I denne sæson synes jeg så, at Anderson har haft flere gode kampe. Især i den periode omkring december, hvor han var supergodt kørende med 4-5 rigtige gode kampe i træk. Så allerede der har han slået Gibsons sæson.
Jeg brugte nu ikke Andersons kampe fra hans debutsæson for at opveje hans svingende niveau for denne sæson. Det var for at vise, at Anderson har vist, hvad han kan i de meget svære kampe i modsætning til en Gibson, der stadigvæk mangler at gøre en lille forskel, i de kampe, hvor modstanderen har været god, og han har spillet. En almen United-spiller burde med det mindste talent kunne gøre en god indsats mod Bundesligaen nummer 10, og især med det vaklende forsvar, som Schalke har. Så på det punkt har Gibson ikke skuffet IMO.
Dog viste Gibson igen i går i enkelte momenter hans manglende talent. Jeg husker to kontrastød, hvor han ligger to forfærdelgie bolde, som ødelagde kontraen. Han var ellers ikke presset elelr lignende.
Hvis han skal være 4-6 valg, så så jeg langt hellere, at en af vores talenter fik den plads. Så kan han få lidt minutter hist og der. Jeg ser meget hellere Pogba få den plads. Alene fordi han har et talent, vores trup har meget brug for.
MOHoegsted
06-05-2011, 08:16
Anderson har jo haft en god sæson. Han har været meget skadet, og det har nok ødelagt det for ham. Men siden november har han jo spillet fremragende. Han var jo skadet i starten af sæsonen også. Havde han undgået det havde det været en perfekt sæson imo.
United-Allan33
06-05-2011, 08:34
I denne sæson synes jeg så, at Anderson har haft flere gode kampe. Især i den periode omkring december, hvor han var supergodt kørende med 4-5 rigtige gode kampe i træk. Så allerede der har han slået Gibsons sæson.
Jeg brugte nu ikke Andersons kampe fra hans debutsæson for at opveje hans svingende niveau for denne sæson. Det var for at vise, at Anderson har vist, hvad han kan i de meget svære kampe i modsætning til en Gibson, der stadigvæk mangler at gøre en lille forskel, i de kampe, hvor modstanderen har været god, og han har spillet. En almen United-spiller burde med det mindste talent kunne gøre en god indsats mod Bundesligaen nummer 10, og især med det vaklende forsvar, som Schalke har. Så på det punkt har Gibson ikke skuffet IMO.
Dog viste Gibson igen i går i enkelte momenter hans manglende talent. Jeg husker to kontrastød, hvor han ligger to forfærdelgie bolde, som ødelagde kontraen. Han var ellers ikke presset elelr lignende.
Hvis han skal være 4-6 valg, så så jeg langt hellere, at en af vores talenter fik den plads. Så kan han få lidt minutter hist og der. Jeg ser meget hellere Pogba få den plads. Alene fordi han har et talent, vores trup har meget brug for.
Helt ærlig stop nu med den slags lort.. Den slags kan man squ bruge om alle i alle kampe... Jeg kan huske at Anderson havde et skud udenfor feltet, som nærmest ikke kunne trille ind til Neuer i målet, og derved ødelagde han det angreb..
Og Ja Gibsons kamp mod schalke var måske på en billig baggrund, men det var Andersons og Valencias gode kampe vel også så??
Jeg synes også Gibson måske skal udskiftes med et nyt talent, som så kan spille 5-6 valg for United. Synes det fint han fik 2 år til at bevise sit værd, og det har han så ikke helt kunnet..
United-forever
06-05-2011, 15:04
I denne sæson synes jeg så, at Anderson har haft flere gode kampe. Især i den periode omkring december, hvor han var supergodt kørende med 4-5 rigtige gode kampe i træk. Så allerede der har han slået Gibsons sæson. (1)
(2)
(1) Dårligt sammenligningsgrundlag, hvornår har Gibson nogensinde fået lov til at spille 4-5 kampe i streg?
(2) Efter de kriterier har f. eks Nani jo været verdens ringeste spiller i denne sæson .. Hvor mange gange har han ikke forvaltet en mulig kontrachance håbløst ringe ??
Forøvrigt, det med at fjerne sig fra boldholder kan jo også være for at skabe mere plads til boldholder? Og evt. skabe noget rum til sig selv?
ChristianR
06-05-2011, 16:51
Jeg synes også Gibson måske skal udskiftes med et nyt talent, som så kan spille 5-6 valg for United. Synes det fint han fik 2 år til at bevise sit værd, og det har han så ikke helt kunnet..
Han har ikke grebet chancen til at spille sig i nærheden af de foretrukne 11, men derfor behøver han vel ikke skippes videre?
Han er da en habil reserve, jeg forestiller mig være langt mere loyal end de fleste sydlandske talenter, der kunne agere samme reserverolle.
O'Shea har heller aldrig haft talentet, der reelt har gjort ham i betragtning til en fast plads i start 11'eren, men ham har vi da været glade for og er det til stadighed.
I Manchester United er alle 25 spillere i truppen vigtige, og Gibson har IMO trods alt ikke så lavt niveau, at han trækker 25 mands truppen ned. Ergo bør han blive i klubben, set med klubbens øjne i hvert fald.
United-Allan33
06-05-2011, 17:05
Han har ikke grebet chancen til at spille sig i nærheden af de foretrukne 11, men derfor behøver han vel ikke skippes videre?
Han er da en habil reserve, jeg forestiller mig være langt mere loyal end de fleste sydlandske talenter, der kunne agere samme reserverolle.
O'Shea har heller aldrig haft talentet, der reelt har gjort ham i betragtning til en fast plads i start 11'eren, men ham har vi da været glade for og er det til stadighed.
I Manchester United er alle 25 spillere i truppen vigtige, og Gibson har IMO trods alt ikke så lavt niveau, at han trækker 25 mands truppen ned. Ergo bør han blive i klubben, set med klubbens øjne i hvert fald.
Helt enig, jeg mener også kun han skal skippes afsted hvis Fergie mener at United er bedre tjent med at en anden får chancen..
Som skrevet mener jeg også Gibson er god nok til at være 4-5 valg hos United, folk får det jo til at lyde som om han er hele omdrjeningspunktet hos os.. Læste at han kune havde startet 6 kampe i år, og alligevel går folk helt amok og hagler ham ned, hver eneste gang ordet Gibson blivr nævnt
schousboe9
11-06-2011, 13:02
http://www.teamtalk.com/news/2483/6982551/Gibson-happy-to-leave-United
Du hilser bare Asamoah!
Don Kafai
13-06-2011, 21:08
Eftersigende er Gibson nu enig med Sunderland. Selvom hverken Brown eller O'Shea skulle blive enige om en kontrakt, så bliver Gibbo bare solgt separat for ca. 5 mio pund.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11695_6988610,00.html
Såeh, vi var rimelig enige om at midtbanen var ikke-eksisterende i sidste sæson og nu kan vi fjerne Gibson og Scholes fra den. Nøj hvor vi skal investere store penge på den centrale...
I øvrigt synes jeg 5 mio pund lige er tyndt nok selvom han er reserve. Især når Sunderland lige har fået kassen for Henderson, så kunne man da godt forlange det dobbelte imo. Han har trods alt landsholdsspiller, har en del CL-erfaring og har fået en håndfuld kampe for os i de seneste sæsoner.
United DK
13-06-2011, 21:20
Vi har stadig Fletcher, Carrick, Anderson og Giggs, plus forhåbentlig et ny indkøb. Derudover kan man håbe, at enten Pogba eller Tunnicliffe, eller dem begge bliver gode nok i løbet af 1-2 år, hvilket jeg ikke mener man skal afskrive. Cleverley kan man vel også nævne, selvom jeg stadig ikke kan finde ud af, om han er central midt eller kant, han spiller jo det sidste for både Wigan og Englands U21.
Ellers held og lykke til Gibson i Sunderland, det er jo en meget naturlig destination for tidl. United-spillere, både de aktive og deres manager.
Ham og Cattermole er da også en helt fin midtbane for dem. Han skal sikkert nok få banket nogle mål ind for dem.
Han havde bare ikke klassen til United, så det er helt naturligt at han bliver solgt, så vi kan få plads til nogle af de upcomings vi har på midtbanen.
Godt skifte for Gibson og Sunderland, tror jeg.. Og vel egentlig også fint nok for os.
Han har ikke klassen til at gøre en forskel i United, men det ville ikke undre mig hvis han blev en succes i Sunderland. Og £5 mio pund er heller ikke nogen dårlig pris.
Eftersigende er Gibson nu enig med Sunderland. Selvom hverken Brown eller O'Shea skulle blive enige om en kontrakt, så bliver Gibbo bare solgt separat for ca. 5 mio pund.
Såeh, vi var rimelig enige om at midtbanen var ikke-eksisterende i sidste sæson og nu kan vi fjerne Gibson og Scholes fra den. Nøj hvor vi skal investere store penge på den centrale...
I øvrigt synes jeg 5 mio pund lige er tyndt nok selvom han er reserve. Især når Sunderland lige har fået kassen for Henderson, så kunne man da godt forlange det dobbelte imo. Han har trods alt landsholdsspiller, har en del CL-erfaring og har fået en håndfuld kampe for os i de seneste sæsoner.
Meget muligt han har erfaring fra CL, men det gør ham da ikke til en bedre spiller, for han har jo ikke umiddelbart klassen til at spille en betydende rolle i CL..
Synes egentlig at 50mil er fint nok for Gibson, man skal også huske på at det er jo nok ikke sådan at Sunderland har måttet presse os til at sælge, ligesom det nok har været tilfældet da de skulle sælge Henderson..
Og synes ligesom andre har sagt at det også giver os en god mulighed for at give Pogba og Tunniclife nogle chancer for at snuse til holdet....
Synes ligesom Don Kafai, at 5 mio. pund er lige i underkanten. Nu da ser ud til at vi smider omkring de 20 mio. pund for Phil Jones og så regnes Ashley Young også med at skrive under inden for en uges tid, det bliver ikke billigt.
Der bliver stadig snakket om en afløser for Scholes og som det ser ud nu, så er kun Nasri og Sneijder en mulighed, da Modric åbenbart ikke har planer om at skifte fra Spurs og hverken Nasri eller Sneijder er billige spillere.
De Gea skal også hentes ifølge Fergie og der skal vi da nok også nå at smide en masse mio.
Så kunne vi da godt have fået lidt mere for Gibbo.
Fornuftigt for begge parter. Vi har rigeligt med unge spillere til, at erstatte Gibsons rolle i truppen, så det bliver intet problem, forudsat naturligvis af at vi henter en etableret midtbanespiller.
Jeg synes også det er en tynd sum penge vi får, ville gerne have set at med hans CL erfaring som du nævner, og det at han stort set er 1st-string valg på Landsholdet ville vi havde trukket mindst £8m. Men så havde han kostet det samme som Øzil, og der kan man ikke sammenligne ..
Glory Man United
13-06-2011, 22:11
Med Scholes, Gibson og Hargo så ved alle, at vi tørster efter en eller to midtbanespillere...det bliver dyrt.
Held og lykke Gibbo...
Svanen94
13-06-2011, 22:12
Havde sgu ikke regnet med Ferguson solgte Gibson, men det tyder virkelig på, at det bliver et travlt transfervindue. Held og lykke til Gibson. Tror det er en god deal for alle parter.
Med Scholes, Gibson og Hargo så ved alle, at vi tørster efter en eller to midtbanespillere...det bliver dyrt.
Held og lykke Gibbo...
To midtbanespillere? Ny spiller, Carrick, Fletcher, Giggs, Anderson, Cleverley + de unge må være rigeligt til en position, hvor vi oftest kun spiller med 2 spillere.
DavidMadsen
13-06-2011, 22:19
Cleverley kan man vel også nævne, selvom jeg stadig ikke kan finde ud af, om han er central midt eller kant, han spiller jo det sidste for både Wigan og Englands U21.
Mener bestemt han skal nævnes. Han foretrækker at spille centralt, og jeg synes bestemt også, at han spiller bedst der. Han har slet ikke speed nok til at blive en fantastisk kant.
Meget muligt han har erfaring fra CL, men det gør ham da ikke til en bedre spiller, for han har jo ikke umiddelbart klassen til at spille en betydende rolle i CL..
Synes egentlig at 50mil er fint nok for Gibson, man skal også huske på at det er jo nok ikke sådan at Sunderland har måttet presse os til at sælge, ligesom det nok har været tilfældet da de skulle sælge Henderson..
Og synes ligesom andre har sagt at det også giver os en god mulighed for at give Pogba og Tunniclife nogle chancer for at snuse til holdet....
Jeg synes nu også det er lige i underkanten. Han var ikke en starter for os, men det vil han givet vis være i Sunderland. Hvis man ser omvendt på det, at han blev solgt fra Sunderland til f.eks. Villa, så ville man synes 5 var meget lidt for en landshold spiller.
Men ok, det er egentlig et salg der føles meget godt. Tyder på Fergie har planer. Man fristes til at tro at det både betyder en ny til start 11'eren + plads til nogle af talenterne.
Fint salg. Eller jeg er lidt splittet. Gibson er en udemærket fodboldspiller, men hans fodboldforståelse og teknik bliver aldrig på det fornødne niveau for en Manchester United midtbanespiller. Men han er en god mand at have i klubben til at aflaste de andre spillere. Jeg forstår godt, at han vil videre. Han er 24 år, og han har udentvivl kvalitet nok til at være fast mand for en klub som Sunderland, så held og lykke og tak for nogle spektakulære mål i tidens løb.
West Ham away var sweet.
Scholes, Hargo og Gibbo har forladt midtbanen nu. Vi skal nok købe en ny, men jeg glæder mig over, at det her giver mulighed til folk som Cleverley, Pogba og Tunnicliffe i næste sæson.
United DK
13-06-2011, 22:46
To midtbanespillere? Ny spiller, Carrick, Fletcher, Giggs, Anderson, Cleverley + de unge må være rigeligt til en position, hvor vi oftest kun spiller med 2 spillere.
Jones kan også spille der til nød, så der er vel ikke så meget at være bekymret for.
Jones kan også spille der til nød, så der er vel ikke så meget at være bekymret for.
Fabio kan også og John O'Shea i nødstilfælde.
Så vi står med Anderson, Fletcher, Carrick, Giggs Cleverly + den formåede midtbaneforstærkning vi vil se i løbet af sommeren. Derudover skal man nok også regne med, at 3-kløveret fra ungdomsholdet Morrison, Pogba og Tunniclife nok vil blive indlemmet i 1. holdstruppen, hvorfor de også kan bruges i nogle kampe. Af hvad jeg har set til dem, så virker de i hvert fald klar til at spille med hvor det er sjovt. De har decideret set malplacerede ud i de ungdoms- og reservekampe fordi de har været for gode.
Så helt skidt ser det ikke ud. Hagreaves synes jeg ikke man kan stå og tale om skal erstattes. Vi har levet uden ham i 2½ år. Gibson har for mig altid bare været unødvendigt fyld der har forhindret yngre mere talentfulde spillere i at kæmpe med om pladserne på holdet.
Scholes skal til gengæld erstattes. Hvem ved jeg ikke, men gerne Modric. :trophy:
RuudVanNissetøj
13-06-2011, 23:10
Personligt har jeg modsat nogen ikke haft de store problemer med Gibson. En udmærket spiller der altid har kæmpet røven ud af bukserne, men ikke haft det fornødne bundniveau til et tophold.
Held og lykke skal der lyde herfra. Det skulle ikke undre mig, hvis han bliver næste sæsons "Charlie Adam" - synes de på mange måder minder om hinanden i spillestil.
Jeg er modsat mange andre ligeglad med prisen. Det vigtigste er Gibson kommer væk. Det er minimum et år for sent, han bliver solgt.
Let's face it. Han har aldrig haft kompetencerne, som kræves for at gøre sig på det niveau, hvor United hører til. Han har et rimeligt skud, men på alle andre felter er han oprykkerstandard.
Det gjorde mig fortørnet at se, hvor lang tid han var om at opfatte spillet. Hvor lang tid han var om at vende, når vi tabte bolden. Hvor sjældent han gik ind i tackling. Han var alt det man forbinder med en blind passager, dem er der ikke plads til i Manchester United.
Nu får Cleverley formentlig lov at overtage hans plads i truppen. Han får svært ved at gøre det værre.
Jeg er modsat mange andre ligeglad med prisen. Det vigtigste er Gibson kommer væk. Det er minimum et år for sent, han bliver solgt.
Let's face it. Han har aldrig haft kompetencerne, som kræves for at gøre sig på det niveau, hvor United hører til. Han har et rimeligt skud, men på alle andre felter er han oprykkerstandard.
Det gjorde mig fortørnet at se, hvor lang tid han var om at opfatte spillet. Hvor lang tid han var om at vende, når vi tabte bolden. Hvor sjældent han gik ind i tackling. Han var alt det man forbinder med en blind passager, dem er der ikke plads til i Manchester United.
Nu får Cleverley formentlig lov at overtage hans plads i truppen. Han får svært ved at gøre det værre.
Men Cleverley skal åbenbart ikke spille mange kampe som den U21 mod Spanien, før du begynder at hate, og vil have ham ud af klubben også - koste hvad det vil. Jesus.
Men Cleverley skal åbenbart ikke spille mange kampe som den U21 mod Spanien, før du begynder at hate, og vil have ham ud af klubben også - koste hvad det vil. Jesus.
Nu har Gibson jo spillet mere end en håndfuld kamp for os efterhånden og han har højst set middelmådighed ud i næsten dem allesammen. Det er jo ikke fordi Baunies kritik ikke er konstruktiv. Både hans spilforståelse og boldomgang har været alt alt for langsom og selv når han får tiden til sit spil har han kun i ganske få kampe været i stand til at lægge de afgørende afleveringer.
Så er der hans skud ja, men for mig at se er det egentlig også overvurderet, hvilket sikkert skyldes en blanding af at det er den eneste egentlig spidskompetence han har, og at resten af vores midtbanespillere er håbløse afsluttere, hvilket selvfølgelig får Gibson til at skille sig ud.
5 mil er en fin pris og om vi så sku ha haft 2 mil mere er jo næsten ligegyldigt. 2 mil fra eller til betyder ikke meget i en klub af Uniteds størrelse.
Nu har Gibson jo spillet mere end en håndfuld kamp for os efterhånden og han har højst set middelmådighed ud i næsten dem allesammen. Det er jo ikke fordi Baunies kritik ikke er konstruktiv. Både hans spilforståelse og boldomgang har været alt alt for langsom og selv når han får tiden til sit spil har han kun i ganske få kampe været i stand til at lægge de afgørende afleveringer.
Så er der hans skud ja, men for mig at se er det egentlig også overvurderet, hvilket sikkert skyldes en blanding af at det er den eneste egentlig spidskompetence han har, og at resten af vores midtbanespillere er håbløse afsluttere, hvilket selvfølgelig får Gibson til at skille sig ud.
5 mil er en fin pris og om vi så sku ha haft 2 mil mere er jo næsten ligegyldigt. 2 mil fra eller til betyder ikke meget i en klub af Uniteds størrelse.
for mig er han 3 valg på den midtbanedel, efter carrick og fletcher. hvem skal tage over når de skal have pause. så langt hellere vi solgte anderson.
Glory Man United
14-06-2011, 09:26
Ser du bort fra Carricks sidste par måneder af sidste sæson, var han forfærdelig. Fletcher var skrækkelig. Anderson var tit skadet og ellers som nat og dag. Giggs skal kun spille centralt i en 4-3-3. "Cleverley + de unge" er et ubeskrevet blad jo. Det her er sat på spidsen, helt sikkert. Men grunden til at vi ikke spillede sprudlende så tit, var altså at vi havde svært ved at dominere på midtbanen. Derfor var vi afhængige af VDS/Vidic/Rio defensivt, og i 1. del af sæsonen af Nani/Berbatovs magi og i 2. halvdel af Rooney/Hernandez...
for mig er han 3 valg på den midtbanedel, efter carrick og fletcher. hvem skal tage over når de skal have pause. så langt hellere vi solgte anderson.
Du så Gibson som 3. valg til Uniteds midtbane, og du så langt hellere Anderson væk fra klubben fremfor Gibson?
Undskyld mig, men hvilke grundlag bedømmer du det på? Hvornår har Gibson nogensinde spillet en fantastisk kamp? Hvornår har Gibson nogensinde spillet en god kamp mod et bundhold, hvor han har været udslagsgivende? Hvornår har Gibson nogensinde vist noget, der gjorde ham berettiget til at være en del af Uniteds spil? Aldrig nogensinde. En spiller, hvis boldomgang og spilforståelse ikke er eksisterende, må aldrig nogensinde have været i United-trøjen. Det var Gibsons vitale mangler. Krydrer så dette med, at manden var nærmest tudbange for at få bolden.
Anderson har i det mindste flere gange vist os United-fans, at hans potentiale er uhørt stort, men han svinger en del. Han har i sin første sæson pisset på verdensklassespillere som Cesc og Gerrard (Dengang, ikke nu med Gerrard). Han har tilmed vist rigtig flot spil her til sidst.
Undskyld, men det er simpelthen så dumt sagt det der, at det nærmest kan bringe mit pis i kog.
Det glæder mig, at vi har solgt ham. God vind fremover, men man skal også være realistisk og sige, at hans talent ikke var god nok. Så jeg er glad for, at dette angiveligt baner vejen for Pogba og Tunnicliffe. Så må vi håbe, at disse to unge talenter kan vise sig frem i den professionelle verden og ikke falde fra hinanden, når de ikke spiller sammen med deres jævnaldrende.
Forstå mig ret. Jeg kan sagtens acceptere folk laver fejl, jeg kan sagtens acceptere at alle ikke er den nye Messi eller Sneijder. Men jeg kan ikke acceptere en femtereserve til midtbanen rende rundt og spille for sig selv i ni ud af ti kampe.
Jeg synes der er noget, som er helt galt ved mandens attitude. Hvis han så bare kæmpede som Alan Smith, så fair nok. Så skulle han nok gøre en indsats og forsøge at vinde de tabte bolde tilbage. Gibson? Han vender bare rundt, tøffer tilbage og lader andre tage skraldet, som om han aldrig har lavet fejlen. Jeg kan blive rasende af at se på det.
Når mandens talent så også er begrænset, at han har svært ved at deltage fuldt ud i vores offensive boldpres, så kan jeg ikke se hans berettigelse.
Fletcherfan
14-06-2011, 19:40
Jeg har det lidt mærkeligt med et salg af Gibson... Han var helt klart ikke god nok til United, jeg vil næsten påstå, at dem der mener det, har ikke forstand på fodbold (og I behøver ikke at komme og sige, at Sir Alex har ladet ham spille og bla bla bla...)... Men jeg synes også han er en meget sympatisk person, der virkelig forsøgte hvad han kunne for at slå igennem i klubben (selvom det måske ikke altid er tydeligt på banen)...
Men for en central midtbanespiller er han ganske enkelt forfærdelig... Jeg håber faktisk han udvikler sig meget i Sunderland, for hvis han ikke gør det så er det yderst tvivlsomt om han overhovedet spiller Championship fodbold om to år...
Men kigger vi på hans kvaliteter så kan det se sådan ud:
Skud: Ok (helt vildt overvurderet pga. de øvrige midtbanespilleres manglende lyst til skud og også hans to mål i samme kamp i Liga Cup i 2009/10 eller 2008/09)...
Korte pasninger: Rigtig dårlig...
Lange pasninger: Ekstremt dårlig...
Overblik: Ok...
Hurtighed: Meget langsom...
Teknik: Dårlig...
Tacklinger: Gør selveste Scholes til en fantastisk tackler...
Placeringsevne: rigtig god (har kun været enormt dårlig til at udnytte det)...
Kropsstyrke: rimelig...
Så alt i alt en spiller, der er langt fra en plads i Uniteds trup... Fint nok hvis manden var 17-19 år, men nu er han altså midt i 20'erne...
Forstå mig ret. Jeg kan sagtens acceptere folk laver fejl, jeg kan sagtens acceptere at alle ikke er den nye Messi eller Sneijder. Men jeg kan ikke acceptere en femtereserve til midtbanen rende rundt og spille for sig selv i ni ud af ti kampe.
Jeg synes der er noget, som er helt galt ved mandens attitude. Hvis han så bare kæmpede som Alan Smith, så fair nok. Så skulle han nok gøre en indsats og forsøge at vinde de tabte bolde tilbage. Gibson? Han vender bare rundt, tøffer tilbage og lader andre tage skraldet, som om han aldrig har lavet fejlen. Jeg kan blive rasende af at se på det.
Når mandens talent så også er begrænset, at han har svært ved at deltage fuldt ud i vores offensive boldpres, så kan jeg ikke se hans berettigelse.
Klart, og du har nok også ret i at han aldrig ville kunne spille sig til at gøre en forskel for os. Og at han nu med sin afgang, giver plads til nogle af de unge - f.eks. Cleverley. Det er bare de her reaktioner der virker så personlige mod spillere. Jeg synes ikke rigtig det giver mening at bebrejde dem at de ikke slår til. Jeg tænker ikke han hidtil har taget muligheder fra nogen, så jeg kan ikke rigtig forstå vreden og den store glæde over at han er væk. Men det er fair nok hvis du simpelthen synes han er for lad, det kan jeg godt forstå du bliver irriteret over. Min egen reaktion har mere bare været et suk, over at han bare ikke har været bedre. Men det samme suk havde jeg ofte i begyndelsen med Fletcher og har haft det af og til med O'Shea. De kom jo efter det (og de har vel også altid haft bedre udstråling end Gibbo). Hvis Fergie lader Gibson gå, så bekræfter det bare os alle i at det aldrig kommer til at ske med ham. Og det er fint nok.
Var ellers sikker på at han ville komme til Sunderland, men med alle deres indkøb (9!!) er jeg ikke så sikker mere. Nu har de også fået Vaughan fra Blackpool på free transfer.
http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/9128652.Sunderland_cool_interest_in_Gibson/
Gibson had been expected to be the most likely of the United trio to join Sunderland, but the signing of creative midfielder Vaughan on a free and the arrivals of Seb Larsson and Craig Gardner have forced both parties to cool their interest in a deal.
Så den mest sandsynlige kandidat er vel Stoke. Ikke et ondt ord om Gibson, men håber han skifter. Han har ikke klassen til United. Så er det bedre vi giver andre/yngre chancen.
United DK
08-07-2011, 12:46
I Stoke er der også en hel hær af irere, og spilletid ville ligge lidt mere i luften end i Sunderland. Gibsons evner passer muligvis også bedre til Stoke, hvor det ikke skal se så godt ud, den skal bare op i boksen. Derudover skal de jo spille EL.
MOHoegsted
08-07-2011, 14:55
Y2f9FbKAatw
Kommer alligevel til at savne Gibson lidt, vanvittigt langskud, og han havde et par gode momenter.
schousboe9
08-07-2011, 15:10
Kommer alligevel til at savne Gibson lidt, vanvittigt langskud, og han havde et par gode momenter.
Nu er han jo ikke solgt endnu. Men hvordan man ligefrem kan komme til at savne ham, forstår jeg ikke. Som RAppel, ikke et ondt ord om ham, men så jeg vil lade hans talent tale for mig. ;)
Der er altså langt, langt imellem i snapesenenenene.
RasmusXF
08-07-2011, 15:10
Det spark og den lyst til at tage chancen udefra ville jeg elske at se hos en spillere, der ellers har en højere kvalitet på andre punkter.
Vores kære ot.dk viderebringer en artikel fra Daily Mail om at Gibson er på vej til Villa.
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&&utm_source=rss&utm_medium=feedburner&utm_campaign=rssfeed&id=13872
Vores kære ot.dk viderebringer en artikel fra Daily Mail om at Gibson er på vej til Villa.
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&&utm_source=rss&utm_medium=feedburner&utm_campaign=rssfeed&id=13872
Fint med mig.. God PL spiller, men ikke United niveau i mine øjne.. Han har brug for at spille 90min hver weekend.... Held og lykke, hvis salget bliver en realitet...
Kasper United
24-08-2011, 15:04
Håber også, at rygtet er sandt - og det tror jeg også nemt, det kan være. Han kan lige så godt indse, at han ganske enkelt ikke er god nok til en så stor klub som os. I øvrigt synes jeg heller ikke, at Aston Villas centrale midtbane har de evner, som Gibson besidder.
Han kan nok godt blive en okay etableret Premier League-spiller, men jeg tror desværre aldrig, at han får niveauet til at spille for os.
ChristianR
24-08-2011, 15:27
Fint med mig.. God PL spiller, men ikke United niveau i mine øjne.. Han har brug for at spille 90min hver weekend.... Held og lykke, hvis salget bliver en realitet...
Hvorfor har han det?
Og hvor går grænsen? Hvilke spillere under 30 år har ikke behov for at spille hver weekend?
Hvis man er en god PL-spiller, der kan kræve startplads i en PL-klub - Kan man så ikke være et godt nok 5.-6. valg i United?
Jeg synes sgu det er lidt ærgeligt, hvis ikke vi kan få afsat spillere som Gibson og Diouf. Hvis de forbliver i truppen, er vi vel nødt til at give dem chancen i cuppen, hvor vi jo gerne stiller op uden de bedste langt hen af vejen, og det mindsker chancen for at se nogle af vores unge talenter som fx Pogba og Morrison.
MOHoegsted
27-08-2011, 23:12
Jeg synes sgu det er lidt ærgeligt, hvis ikke vi kan få afsat spillere som Gibson og Diouf. Hvis de forbliver i truppen, er vi vel nødt til at give dem chancen i cuppen, hvor vi jo gerne stiller op uden de bedste langt hen af vejen, og det mindsker chancen for at se nogle af vores unge talenter som fx Pogba og Morrison.
Som det ser ud nu er jeg bange for Morrison overhovedet kommer til at spille reserveholds bold i år. Vi har slet ikke fået noget af vide om ham.
Hvorfor spiller Gibson hvis han er på vej væk fra klubben? Jeg forstår det ikke. Siger ikke Pogba eller Morrison skulle spille, men på bænken i går havde vi eksempelvis Rooney der kunne spille hans plads eller man kunne spille Nani på højre og Welbeck på venstre og så have Park inde centralt.
Altså det er ikke fordi han ikke gjorde det godt. Det gjorde han skam, men forstår det ikke helt. Har han en fremtid i klubben?
Glory Man United
27-12-2011, 14:52
..... men på bænken i går havde vi eksempelvis Rooney der kunne spille hans plads eller man kunne spille Nani på højre og Welbeck på venstre og så have Park inde centralt.
Fordi Rooney og Welbeck skulle have et hvil?
ChristianR
27-12-2011, 14:52
Hvorfor spiller Gibson hvis han er på vej væk fra klubben? Jeg forstår det ikke. Siger ikke Pogba eller Morrison skulle spille, men på bænken i går havde vi eksempelvis Rooney der kunne spille hans plads eller man kunne spille Nani på højre og Welbeck på venstre og så have Park inde centralt.
Altså det er ikke fordi han ikke gjorde det godt. Det gjorde han skam, men forstår det ikke helt. Har han en fremtid i klubben?
Uanset hvad, så er han i klubben nu, og så kan man lige så godt få det bedste ud af ham. Han gjorde det godti en kamp, hvor vi var hårdt skadesramte og alligevel fik sparret et par stamspillere i et hårdt juleprogram.
Kan virkelig ikke se hvorfor Gibson skal udsættes for så meget had. Hvad er det lige man forventer af ham? Han klager ikke over manglende spilletid og gør det anstændigt i de kampe han får spilletid i. Det er luksus at have en spiller som ham, når skaderne vælter ind og kampprogrammet er presset. Bevares, han skal ikke bruges mod de bedste, men når modstanderen hedder Wigan og lignende har han bestemt sin berettigelse.
Følgende stats blev registreret af Opta i kampen mod Wigan. Selvfølgelig er de farvet af, at Wigan var en mand i undertal (Ikke at 11 Wigan-spillere ville have ændret på meget!). Valencia var næst bedste "passer" med 53/54.
Gibson v Wigan (10 mand fra 40. minut)
Passes
All 75/78
Completed 96 %
Recieved 70
Attacking third 32/34
Assists 1
Chances Created 1
Long 3/3
Short 17/18
Forward 49/52
Backward 9/9
Square 17/17
Til sammenligning
Carrick v Fulham
Passes
All 67/74
Completed 91 %
Recieved 61
Attacking third 6/9
Assists 0
Chances created 1
Long 0/0
Short 17/18
Forward 38/45
Backward 14/14
Square 15/15
unitedforreal
27-12-2011, 16:34
Men du glemmer 1 ting, Gibson's opgave var i den kamp at skabe chancer og Carrick tog sig af alt det defensiv.
Men alligevel så skaber Gibson 1 chance....
Skal til træning nu, men skal nok komme med en forklaring hvorfor han ikke er gok nok til United..
Men du glemmer 1 ting, Gibson's opgave var i den kamp at skabe chancer og Carrick tog sig af alt det defensiv.
Skal til træning nu, men skal nok komme med en forklaring hvorfor han ikke er gok nok til United..
Hvad var Giggs' rolle så i kampen mod Wigan?
Gibson lå i samme rolle som Carrick normalt ligger. Det er at ligge og fordele boldene ud til fløjene - Ikke nødvendigvis ligge dybe stikning til angriberne. Du glemmer vist også hans assist.
Hvis du vil kritisere Gibson så vil jeg forslå dig at kigge på hans defensive arbejde i forhold til f.eks. Carrick. ;) Ikke at man reelt kan sammenligne de to eftersom Carrick er en bedre spiller.
Selvfølgelig er de farvet af, at Wigan var en mand i undertal (Ikke at 11 Wigan-spillere ville have ændret på meget!). Valencia var næst bedste "passer" med 53/54.
Der siger du det hele selv... De stats er ligegyldige og det er ikke en kamp han skal måles på - tror ikke jeg en gang i kampen ser han sal skille sig af med bolden under press..
God nok til United?
Han er fin nok som vores yderste led af bredde spillere, så på den front klager jeg slet ikke. Hvis han kan se sig tilfreds med den spilletid han får, så er jeg klar på at vi beholder ham.
Jeg synes dog der er nogle ting han skal arbejde med.
- vælge sine chancer med omhu (han skyder på ALT )
- Temposkift - han arbejder meget i det samme tempo, og det vi skal bruge fra en ung spiller er de her temposkift, som Giggs og Carrick ikke kan på samme måde.
- Overblik og forståelse. Han skal tænke mere United fodbold, end Gibson fodbold. Synes ikke han tænker fodbold som resten af holdet gøre, og jeg mangler han går med i flere 1-2 bander som f.eks. Cleverly.
Der siger du det hele selv... De stats er ligegyldige og det er ikke en kamp han skal måles på - tror ikke jeg en gang i kampen ser han sal skille sig af med bolden under press..
God nok til United?
Han er fin nok som vores yderste led af bredde spillere, så på den front klager jeg slet ikke. Hvis han kan se sig tilfreds med den spilletid han får, så er jeg klar på at vi beholder ham.
Jeg synes dog der er nogle ting han skal arbejde med.
- vælge sine chancer med omhu (han skyder på ALT )
- Temposkift - han arbejder meget i det samme tempo, og det vi skal bruge fra en ung spiller er de her temposkift, som Giggs og Carrick ikke kan på samme måde.
- Overblik og forståelse. Han skal tænke mere United fodbold, end Gibson fodbold. Synes ikke han tænker fodbold som resten af holdet gøre, og jeg mangler han går med i flere 1-2 bander som f.eks. Cleverly.
Det er jo så lige det de er, eftersom det DE kampe han skal spille. Han skal netop ikke spille de kampe mod top 6-10, hvor der virkelig kommer pres på midtbanen. Han skal bare fungere som breddespiller der kan sikre os mod skader og træthed. Hvilket jeg synes mange glemmer. Og så er Carrick væsentlig bedre i hans defensive arbejde, samtidig med at han hele tiden skiller sig fornuftigt af med bolden under pres. Jeg er ikke sikker på, at jeg vil se Gibson mod f.eks. City. :P
Og så ville kampen mod Wigan ikke have været meget anderledes, om de var 10 eller 11 mand på banen. Det var de simpelthen for ringe til.
Med de stats viser jo netop, at han fint kan ligge og fordele boldene rundt, vel at mærke klart flest bolde på modstanderens halvdel.
I den rolle som ham og Carrick udfører, skal de jo netop ikke spille med for stor risiko. Det kan man lade fløjene og midtbanemakkeren (I dette tilfælde Giggs) om. Det kan også ses på Giggs' stats at han lavede flere fejlafleveringer (43/51) - Hvilket jo kommer af at han ligger længere fremme og skal stå for det mere kreative.
Ad 1: Enig. Jeg ved ikke om han skal vælge dem med større omhu, men han skal i hvert fald afslutte væsentlig bedre end det vi så i går.
Ad 2: Mjah, ved nu ikke helt. Nok mest fordi jeg igen ser ham i den rolle som Carrick. Vi ville alle elsker at have to kreative midtbanespillere, men det er desværre ikke tilfældet. Taktikken er bygget op over fløjspillet. Gibson/Carricks rolle er så at sikre at vi spiller bredt og få åbnet forsvaret.
Ad 3: Synes netop at han viste fint overblik og forståelse i går. De fleste af hans pasninger er jo netop fremadrettet. Bevares, han er ingen Xavi. ;) Cleverley er en helt anden spiller end Gibson. Langt mere kreativ end både Gibson og Carrick, og er en spiller der kan skabe chancerne og skaber ravage sammen med angriberne. Jeg glæder mig allerede til, at se Carrick og Cleverley få nogle kampe sammen. Især med den form Carrick viser i øjeblikket. De er for mig det perfekte makkerpar.
Svanen94
27-12-2011, 18:08
Jeg tror også alle er fint tilfredse med at have Gibson i truppen, så længe han er tilfreds med den mængde spilletid han får. Det der irriterer mig er at Gibson får spilletid fremfor Pogba og Morrison, der virker til at have et langt større potentiale end Gibson og samtidig ser ud til at have en fremtid i klubben.
Jeg tror også alle er fint tilfredse med at have Gibson i truppen, så længe han er tilfreds med den mængde spilletid han får. Det der irriterer mig er at Gibson får spilletid fremfor Pogba og Morrison, der virker til at have et langt større potentiale end Gibson og samtidig ser ud til at have en fremtid i klubben.
Morrison er skadet pt., så den giver lidt sig selv. Tror heller ikke en midtbane med Giggs og Morrison ville være specielt ønskværdigt. Morrison skal hellere ligge på Rooneys/Berbatovs plads som 10'eren. En fri rolle hvor han virkelig kan få lov at folde sig ud. Han elsker at vandre omkring ligesom Rooney og man vil få klart mest ud af ham der. Og selvom han er god til at arbejde defensivt, så er det bestemt heller ikke hans stærke side.
Der kan man så sige, at Pogba vil have en større berettigelse. Hans problem er bare at han tænker uhyggelig langsomt. De få kampe han har fået i Carling Cuppen i denne sæson har vist to ting omkring ham: 1) At han ligesom for U18 og reserverne er fremragende som dybtliggende playmaker og 2) at han mangler koncentration og tempo i sit spil. Bedst symboliseret i kampen mod Leeds hvor han skal sparke bolden væk fra kanten af feltet, bliver overrasket af en Leeds spiller der kommer flyvende. Det er selvfølgelig noget der kommer jo mere erfaring han får, men pt. synes jeg ikke der er grund til at satse for meget. Det er nok også det Ferguson tænker ved at udtage Gibson. Evt. at Pogbas kontraktsituation ej heller giver ham nogle fordele.
Svanen94
27-12-2011, 19:15
Morrison er skadet pt., så den giver lidt sig selv. Tror heller ikke en midtbane med Giggs og Morrison ville være specielt ønskværdigt. Morrison skal hellere ligge på Rooneys/Berbatovs plads som 10'eren. En fri rolle hvor han virkelig kan få lov at folde sig ud. Han elsker at vandre omkring ligesom Rooney og man vil få klart mest ud af ham der. Og selvom han er god til at arbejde defensivt, så er det bestemt heller ikke hans stærke side.
Der kan man så sige, at Pogba vil have en større berettigelse. Hans problem er bare at han tænker uhyggelig langsomt. De få kampe han har fået i Carling Cuppen i denne sæson har vist to ting omkring ham: 1) At han ligesom for U18 og reserverne er fremragende som dybtliggende playmaker og 2) at han mangler koncentration og tempo i sit spil. Bedst symboliseret i kampen mod Leeds hvor han skal sparke bolden væk fra kanten af feltet, bliver overrasket af en Leeds spiller der kommer flyvende. Det er selvfølgelig noget der kommer jo mere erfaring han får, men pt. synes jeg ikke der er grund til at satse for meget. Det er nok også det Ferguson tænker ved at udtage Gibson. Evt. at Pogbas kontraktsituation ej heller giver ham nogle fordele.
Jeg mindes nu også at Gibson har fået kampe, hvor Morrison ellers har været klar. Jeg har ikke set så mange kampe med reserveholdet, men jeg synes at have hørt, at der ikke er den store udfordring for Pogba og Morrison der. Hvis dette er tilfældet bliver de 2 jo nødt til at få noget udfordring og det mener jeg sagtens de kunne have fået. De skulle ikke nødvendigvis starte inde, men de kunne komme ind i løbet af kampen.
Hvis Ferguson ikke har tænkt sig at sælge Gibson i vinterpausen synes jeg Pogba og Morrison skal lejes ud, så de kan få noget udfordring og noget mere spilletid.
I øvrigt er Morrison så ung, at jeg stadig mener man ville kunne gøre ham til en central midt.
Kan virkelig ikke se hvorfor Gibson skal udsættes for så meget had. Hvad er det lige man forventer af ham? Han klager ikke over manglende spilletid og gør det anstændigt i de kampe han får spilletid i. Det er luksus at have en spiller som ham, når skaderne vælter ind og kampprogrammet er presset. Bevares, han skal ikke bruges mod de bedste, men når modstanderen hedder Wigan og lignende har han bestemt sin berettigelse.
Følgende stats blev registreret af Opta i kampen mod Wigan. Selvfølgelig er de farvet af, at Wigan var en mand i undertal (Ikke at 11 Wigan-spillere ville have ændret på meget!). Valencia var næst bedste "passer" med 53/54.
Gibson v Wigan (10 mand fra 40. minut)
Passes
All 75/78
Completed 96 %
Recieved 70
Attacking third 32/34
Assists 1
Chances Created 1
Long 3/3
Short 17/18
Forward 49/52
Backward 9/9
Square 17/17
Til sammenligning
Carrick v Fulham
Passes
All 67/74
Completed 91 %
Recieved 61
Attacking third 6/9
Assists 0
Chances created 1
Long 0/0
Short 17/18
Forward 38/45
Backward 14/14
Square 15/15
Statistik er selvfølgelig godt at kigge på, når man sammenligner spillere, men det er ikke alt. Ifølge Gibsons stats mod Wigan, spiller han jo en rigtig god kamp - såvidt jeg husker var han ret middelmådig på et sprudlende hold.
Har intet problem med Gibson, og mener han udfylder sin rolle som 6-7 valg på midtbanen fin. Han er dog 24 år nu, og Ferguson ser tydeligvis ikke fremtidsudsigter (prøvede at sælge ham i sommers) i manden, så fatter ikke hvorfor han så bliver valgt fremfor eksempelvis Pogba, der måske kan udvikle sig til noget stort.
ChristianR
27-12-2011, 21:06
Statistik er selvfølgelig godt at kigge på, når man sammenligner spillere, men det er ikke alt. Ifølge Gibsons stats mod Wigan, spiller han jo en rigtig god kamp - såvidt jeg husker var han ret middelmådig på et sprudlende hold.
Har intet problem med Gibson, og mener han udfylder sin rolle som 6-7 valg på midtbanen fin. Han er dog 24 år nu, og Ferguson ser tydeligvis ikke fremtidsudsigter (prøvede at sælge ham i sommers) i manden, så fatter ikke hvorfor han så bliver valgt fremfor eksempelvis Pogba, der måske kan udvikle sig til noget stort.
Det handler jo ikke kun om fremtiden. Det er jo også af stor betydning at vinde kampene her og nu. Og her vurderer Ferguson nok, at Gibson er et mere sikkert kort end Pogba.
Jeg har svært ved at forstå den store mistillid til Fergusons beslutning i denne sæson. Ingen af os kender nok til Pogbas niveau, da det netop er begrænset, hvor meget, han har fået lov endnu.
United DK
27-12-2011, 21:25
Man kan ikke vurderer hvorvidt Pogba og Morrison er gode nok eller ej, for tit og ofte får talenter først chancen i nødens stund. Eksempelvis har Fryers fået chancen, fordi vi er så hårdt ramt i defensiven, ikke fordi han nødvendigvis er et større talent, end de to andre. På deres pladser har vi bare været knap så uheldige med skader, og har ellers en del spillere at tage af, som har meget mere erfaring på det her niveau, og derfor ser vi ikke meget til Pogba og Morrison.
Nu vil jeg lige prøve at argumentere som dig: Gibson har leveret en halv så god sæson som Carrick i hele den her sæson, da han har lavet én assist, og carrick har lavet to.
Hallelujah! Tredjesidste fod på bolden eller at spille bolden direkte og sikkert fremad på banen skal selvfølgelig ikke tælles med i noget som helst.
Ja, Carrick tog sig af det defensive... i midterforsvaret.
Men der var simpelthen ingen på midtbanen til at holde balancen, eller hvad? Det var måske Giggs?
Det handler jo ikke kun om fremtiden. Det er jo også af stor betydning at vinde kampene her og nu. Og her vurderer Ferguson nok, at Gibson er et mere sikkert kort end Pogba.
Jeg har svært ved at forstå den store mistillid til Fergusons beslutning i denne sæson. Ingen af os kender nok til Pogbas niveau, da det netop er begrænset, hvor meget, han har fået lov endnu.
I agree.
Hvis Gibson er foran Pogba i Fergies bog, så er det med rette. Jeg kan godt forstå at man ærgrer sig over at Pogba ikke spiller førsteholdsfodbold fordi man gerne vil se ham spille, men jeg synes ikke man kan tvivle på Fergies beslutninger.
Jeg var i øvrigt ikke vanvittig imponeret af Pogba mod Crystal Palace. Altså, dermed ikke sagt at han ikke er god nok, men han er måske bare ikke klar lige nu til at gøre sig gældende på førsteholdet.
Don Kafai
28-12-2011, 13:11
Hvis der i øvrigt bare er det mindste hold i rygterne om Pogba og Morrison til City og Arsenal så giver det absolut heller ingen mening at bruge dem. Jeg tror der er mange ting der spiller ind, blandt andet er der også Morrisons karakter udenfor banen, ligesom der er hele Pogba-sagaen der ruller for tiden. Disse ting er normalt ikke noget Ferguson er glad for, og det har måske været med til at begrænse deres spilletid.
Jeg har det fint med at Gibson får noget spilletid, han kan blive værdifuld for os hvis vi får endnu flere skader til foråret, for han har trods alt snart 100 kampe under bæltet, både i PL men også CL og internationalt for Irland. Der findes mange værre alternativer.
Svanen94
28-12-2011, 14:31
Hvis der i øvrigt bare er det mindste hold i rygterne om Pogba og Morrison til City og Arsenal så giver det absolut heller ingen mening at bruge dem. Jeg tror der er mange ting der spiller ind, blandt andet er der også Morrisons karakter udenfor banen, ligesom der er hele Pogba-sagaen der ruller for tiden. Disse ting er normalt ikke noget Ferguson er glad for, og det har måske været med til at begrænse deres spilletid.
Jeg har det fint med at Gibson får noget spilletid, han kan blive værdifuld for os hvis vi får endnu flere skader til foråret, for han har trods alt snart 100 kampe under bæltet, både i PL men også CL og internationalt for Irland. Der findes mange værre alternativer.
Er det ikke en helt anden snak? :D
Hvad er det i øvrigt Pogba har vist i de få kampe, han har fået, der gør ham mere berettiget til en plads på holdet end Gibson? De korte glimt har da netop med al ønskelig tydelighed vist, at han ikke er klar til førsteholdet endnu. Han har virket voldsomt nervøs og været totalt anonym. Morrison har vist lidt mere, men han er 18 år. Gibson er 24 og har adskillige PL- og CL-kampe på bagen, mens Morrison ingen har. Selvfølgelig er Gibson det mere sikre valg og den bedre spiller lige nu. Selvom Morrison har et større potentiale.
Rygterne går på vi har solgt Gibson til Everton. Det er vist godt for alle parter.
Rygterne går på vi har solgt Gibson til Everton. Det er vist godt for alle parter.
Enig. Men for 1 mio £ (http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=14904). Det synes jeg er lige lovligt billigt. Ved godt at vi ikke kan forlange 15 mio pund for ham. Men i nærheden af de 5 burde vi nok kunne hive i land.
Jeg synes nu ikke vi skal give slip på Gibson. Han er en af de talenter vi har inde midt på, og han er helt klart en der på længere sigt vil kunne løfte Scholes' arv.
Håber han bliver.
Trololololololol
Hulle #7
12-01-2012, 02:01
Fc København burde købe ham.. Omkring 8 danske millioner er jo helt til grin. Det jo ingen penge for en semi ung midtbane spiller, der både har spillet CHL og Premier League for Englands bedste og største klub.
Don Kafai
12-01-2012, 03:17
Det er jo lidt en "gestus" af United tror jeg. Vi plejer ikke at være kræsne i forhold til marginal-spillere der søger væk, og historien har vist at vi har taget brøkdele af summer i forhold til hvad vi burde kræve. Jeg tror mest af alt det er fordi vi som klub ikke vil stå i vejen, og belønner den "tro tjeneste".
Brown og O'Shea Blev vist solgt for tilsvarende.
Glory Man United
12-01-2012, 07:53
Enig. Men for 1 mio £ (http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=14904). Det synes jeg er lige lovligt billigt. Ved godt at vi ikke kan forlange 15 mio pund for ham. Men i nærheden af de 5 burde vi nok kunne hive i land.
5 mil er urealistisk i og med hans kontrakt udløber til sommer. Men spørgsmålet er vel snarere, om vi ikke bare skulle droppe den ene million, og så have ham som squad player i resten af sæsonen?
schousboe9
12-01-2012, 09:28
5 mil er urealistisk i og med hans kontrakt udløber til sommer. Men spørgsmålet er vel snarere, om vi ikke bare skulle droppe den ene million, og så have ham som squad player i resten af sæsonen?
Det tænker jeg også, men omvendt er han blevet forbigået i de situationer, hvor der ellers kunne være brug for ham - og vi har vist også lige fået en anden squad player ind? :trophy:
Lige pt vil Fergie hellere sætte Mike Phelan på den centrale før Gibson, så jeg tror bare vi skal sparke ham afsted og få den ene million for ham.
Håber han kommer til Everton og giver den fuld gas.
Selvom han aldrig har været helt god nok til United, så er han stadigvæk en udmærket spiller som formentlig sagtens kan begå sig på et mindre hold i PL.
Kunne være blæret, hvis vi gav Everton nogle penge + Gibson for Barkley. Så får vi byttet et mindre brugbar squad player med en spiller, der har et lovende potentiale.
Don Kafai
12-01-2012, 12:11
Kunne være blæret, hvis vi gav Everton nogle penge + Gibson for Barkley. Så får vi byttet et mindre brugbar squad player med en spiller, der har et lovende potentiale.
Vi ville jo stadig kun slå 1 mio af sådan en handel, og Barkley ligger vel omkring 25-30 mio pund i et januar vindue. Så tror ikke det vil gøre nogen forskel.
Vi ville jo stadig kun slå 1 mio af sådan en handel, og Barkley ligger vel omkring 25-30 mio pund i et januar vindue. Så tror ikke det vil gøre nogen forskel.
Jeg tænkte mere på at hente ham fra sommer af, men du har nok ret. Hans hype, alder og natinoalitet har sikkert lige gjort ham 20 mio. pund dyrere end reelt set.
United DK
12-01-2012, 12:17
Gad vide om prisen på Gibson er så lav, fordi vi så til sommer henter Rodwell for mindre, end han ellers ville koste? En form for gentleman agreement mellem Ferguson og Moyes.
Gad vide om prisen på Gibson er så lav, fordi vi så til sommer henter Rodwell for mindre, end han ellers ville koste? En form for gentleman agreement mellem Ferguson og Moyes.
Mon ikke det skyldes Gibsons manglende spilletid, skader og udløbende kontrakt til sommer, der udgør slaget til det billige salgspris.
morten8832
12-01-2012, 12:25
Det ville være en meget dårlig handel for Moyes hvis det er tilfældet. Tror i hvert fald ikke Gibson-handlen vil kompensere det helt store beløb fra en evt. Rodwell handel
Kasper United
12-01-2012, 14:26
Er lidt ligeglad med pris og hvilken klub, han sælges til. Håber egentlig bare, at Gibson er solgt inden det nuværende transfervindue er lukket. Han er for mig at se en spiller, der aldrig bliver "god nok" til at spille sig på holdet. Men får vi +20 mio. kr., så får ham da afsted. Vi sparer da også lidt på lønninger så..
Det samme kan desuden siges om Kuzz.
Så i stedet for at betale fx 18 millioner pund for Rodwell, så kan vi trække den ene million fra og kun betale 17 :D? Nice..
United DK
12-01-2012, 16:31
Så i stedet for at betale fx 18 millioner pund for Rodwell, så kan vi trække den ene million fra og kun betale 17 :D? Nice..
Jeg tænkte mere, at vi kunne trække 4-5 mio. fra.
Flax_Generous
13-01-2012, 09:23
Er det ikke uklogt at sælge en central midtbanespiller når nu United har så få af dem i truppen? Gibson var trods alt savnet mod Blackburn - hellere Gibson end Park og Rafael! - og det kan altså let ske igen, hvis Fletcher og Cleverley fortsætter deres tid på skadesbænken, mens Scholes viser sig ikke at være helt oppe i omdrejninger.
Glory Man United
13-01-2012, 09:26
Er det ikke uklogt at sælge en central midtbanespiller når nu United har så få af dem i truppen? Gibson var trods alt savnet mod Blackburn - hellere Gibson end Park og Rafael! - og det kan altså let ske igen, hvis Fletcher og Cleverley fortsætter deres tid på skadesbænken, mens Scholes viser sig ikke at være helt oppe i omdrejninger.
Enig. 1 eller 2 mil £ betyder jo intet. Lad os da hellere beholde ham så...
Gibson har gennemført hans transfer til Everton for en "undisclosed fee", 4½ år.
http://www.evertonfc.com/news/archive/2012/01/13/gibson-signs-on?utm_source=rss_everton&utm_term=Gibson+Signs+On
NaniTheDoN
13-01-2012, 12:12
Gibson har gennemført hans transfer til Everton for en "undisclosed fee", 4½ år.
http://www.evertonfc.com/news/archive/2012/01/13/gibson-signs-on?utm_source=rss_everton&utm_term=Gibson+Signs+On
Thank god !
mufcdk1974
13-01-2012, 12:15
Enig. 1 eller 2 mil £ betyder jo intet. Lad os da hellere beholde ham så...
Det åbner i det mindste vejen for Pogba.
Held og lykke Gibson, men du var aldrig god nok til United.
Jeg tænkte mere, at vi kunne trække 4-5 mio. fra.
Ja, I know what you meant :D Gasser bare..
Men held og lykke til Darron Gibson i Everton.
Held og lykke skal der da lyde til Gibson. Nu kan man så huske tilbage på et par af hans langskudsmål, som trods alt var ret fine :-)
Udover det, så er Everton en fin klub for ham at komme til. Tror nok han skal få en god tid der.
Martinsen
13-01-2012, 12:57
Held og lykke til Gibson tror nok han skal få en pæn del sucess i Everton, men konkurrencen er hård på den centrale midtbane så ikke sikkert han er i start 11-eren med det samme.
Nu er der også en syndebuk mindre for mange United fans. Det bliver godt nok hårde tider for Berba, Park og Evans nu.
Parkohargo
13-01-2012, 13:05
Held og lykke til Gibson.! Talentet rakte aldrig til United niveau.. Men han lavede da et par gode langskudsmål.
Mærkværdig timing. Darron Gibson bliver aldrig god nok til at være stamspiller for Manchester United, men hvis vi nogensinde har haft brug for ham, så er det da lige nu. Han har egentlig præsteret ganske pænt i sine få kampe i denne sæson, og uden ham er vi nu nede på tre-fire kampklare midtbanespillere i truppen. Heraf er én 38 år og derfor ude af stand til at spille hver gang, en anden er 37 år og har nydt sit otium de seneste otte måneder, og en tredje er netop kommet tilbage fra en skade og et stykke til kampformen. De håndører, vi tjener på salget, er da ikke mere værd end hans tilstedeværelse i truppen ville være de næste par måneder. Vi hev Scholes tilbage fra pension for at få en mulighed mere på midtbanen, og nu sælger vi så en anden midtbanespiller, så vi er lige vidt (i forhold til bredde i al fald). Vi må da købe en midtbanespiller snart.
Held og lykke til Gibson tror nok han skal få en pæn del sucess i Everton, men konkurrencen er hård på den centrale midtbane så ikke sikkert han er i start 11-eren med det samme.
Nu er der også en syndebuk mindre for mange United fans. Det bliver godt nok hårde tider for Berba, Park og Evans nu.
Skulle det være en hindring, at han ikke længere er i klubben?! Nææ jeg tror du undervurderer et par stykker. Var der ikke engang en, der bandede af Gibbo for et dårligt resultat, selvom han aldrig blev skiftet ind i kampen? Han har altså virkelig været hadet af mange herinde..
Men ellers står De Gea og Young klar i køen. New fishes
Jeg har nu egentlig altid godt kunne lide Gibson. Ligesom Carrick, er han ikke en midtbanespiller der sætter tempo eller skaber det offensive spil. Men han er en udemærket spilstation, og spiller fint det enkle. Og så har en et godt spark. Selvom det er længe siden vi har set det.
Men med den alder han har, burde han have vist mere. Så det er fint nok han ryger videre til en mindre PL klub, hvor chancerne for at slå igennem er bedre.
Læste lige at de 2 mio. £ Everton har brugt på Gibson er det største transferbeløb de har gjort sig med de sidste 3 år?! :tumble:
Fik lige min respekt til Moyes til at stige en god del.
Lol, Gibson pisser mig af. Han sviner indirekte Ferguson til at for at ikke benytte ham? Det ville da hjælpe at være realist og se, at hans talent aldrig har været god nok til United, og han aldrig formåede at vise sig frem til trods for han havde fantastiske spillere omkring sig. Kæft jeg er glad for han er skredet. Mindre boldmongol, mere kvalitet i nogle af vores upcomings.
Lol, Gibson pisser mig af. Han sviner indirekte Ferguson til at for at ikke benytte ham? Det ville da hjælpe at være realist og se, at hans talent aldrig har været god nok til United, og han aldrig formåede at vise sig frem til trods for han havde fantastiske spillere omkring sig. Kæft jeg er glad for han er skredet. Mindre boldmongol, mere kvalitet i nogle af vores upcomings.
Hvis Gibsons mangel på medietække pisser dig af, så tør jeg ikke tænke på hvordan du får det når Morrison eller Pogba for 117. gang skaber sig i pressen.
Når man tænker på hvor meget du hader Rooney pga. hans opførsel, så er den vel uundgåeligt at du kommer til at hade Morrison og Pogba på længere sigt.
schousboe9
13-01-2012, 15:22
Hvis Gibsons mangel på medietække pisser dig af, så tør jeg ikke tænke på hvordan du får det når Morrison eller Pogba for 117. gang skaber sig i pressen.
Når man tænker på hvor meget du hader Rooney pga. hans opførsel, så er den vel uundgåeligt at du kommer til at hade Morrison og Pogba på længere sigt.
Nej, det er jo store talenter, så det er sgu mere Ferguson, der skal tage sig sammen og sætte dem på holdet, hvis han vil slippe for brok!
Nej, det er jo store talenter, så det er sgu mere Ferguson, der skal tage sig sammen og sætte dem på holdet, hvis han vil slippe for brok!
Er du seriøs?
Det var vist henvendt til NtotheT, som vel er det tætteste vi herinde kommer på en ekspert i ungdomspleje og talentudvikling ;)
Jeg tror, at du og alle andre herinde har misforstået, hvorfor jeg hader Rooney.
Jeg hader Rooney, fordi manden anvendte klubbens manglende ambitioner til at få sig en bedre kontrakt. Det er simpelthen så kvalmende klamt at være vidne til. En klub, der er med, hvor det sneer, som selv gør knægter til stjerner, selv producerer sine egne penge og var i CL finalen to år i træk og vundet 3 ud af fire PL på 4 år. Det var bare et alt for direkte klamt incitament at anvende af Rooney og hans baggrundshold for at gøre sig selv mere rig, selvom han just ikke mangler penge.
Jeg har accepteret, at der vil være spillere, der higer efter penge ligeså Rio i sin tid, men han skadede aldrig klubbens omdømme ved at sætte tvivl ved klubbens fucking ambitioner og den manager, der om nogen ved, hvad succes og ambitioner er. Det er hele den store forskel.
ChristianR
13-01-2012, 15:59
Jeg tror, at du og alle andre herinde har misforstået, hvorfor jeg hader Rooney.
Jeg hader Rooney, fordi manden anvendte klubbens manglende ambitioner til at få sig en bedre kontrakt. Det er simpelthen så kvalmende klamt at være vidne til. En klub, der er med, hvor det sneer, som selv gør knægter til stjerner, selv producerer sine egne penge og var i CL finalen to år i træk og vundet 3 ud af fire PL på 4 år. Det var bare et alt for direkte klamt incitament at anvende af Rooney og hans baggrundshold for at gøre sig selv mere rig, selvom han just ikke mangler penge.
Er det ikke ulovligt?
Er det ikke ulovligt?
Hvorfra tror du ellers vores store omsætning kommer fra?
PatriceEvra3
13-01-2012, 16:08
God vind til Gibbo. Håber han får lidt medvind, i form af en fast plads i Everton. Det er bedst for begge parter at han smutter.
Jeg tvivler dog lidt på hvorvidt han er god nok. Everton har de seneste par sæsoner været mere end et midterhold, der på dagen kunne tage point fra alle. De har så ikke været gode i denne her sæson, men de har vel trods alt ambitioner om at ende i top 10, hvis ikke bedre.
Er det ikke ulovligt?
Med Ferguson må du alt;)
Parkohargo
13-01-2012, 16:31
God vind til Gibbo. Håber han får lidt medvind, i form af en fast plads i Everton. Det er bedst for begge parter at han smutter.
Jeg tvivler dog lidt på hvorvidt han er god nok. Everton har de seneste par sæsoner været mere end et midterhold, der på dagen kunne tage point fra alle. De har så ikke været gode i denne her sæson, men de har vel trods alt ambitioner om at ende i top 10, hvis ikke bedre.
Ja, jeg må også sige at jeg er en smule tvivl om Everton er for "stor" en klub til ham. Når man tænker på at de har typer som Fellaini og Rodwell, og førhen Arteta, alle tre er trodsalt en tand bedre en Gibson. Han vil vel ikke ende hans dage som reserve i en klub som Everton? Tror godt det kunne ske for ham i sådan en klub.
Martinsen
13-01-2012, 16:35
Ja, jeg må også sige at jeg er en smule tvivl om Everton er for "stor" en klub til ham. Når man tænker på at de har typer som Fellaini og Rodwell, og førhen Arteta, alle tre er trodsalt en tand bedre en Gibson. Han vil vel ikke ende hans dage som reserve i en klub som Everton? Tror godt det kunne ske for ham i sådan en klub.
Både Rodwell og Fellaini er jo glimrende salgsemner for Everton. Og jeg vil godt sætte mine penge på, at minimum en af dem ryger i sommer transfer-vinduet og med Evertons økonomi hentes der næppe en klasse spiller for de millioner det måtte indbringe og så er der pludselig rigelig med plads til Gibson. Så muligt han det første halve år ryger lidt ind og ud af holdet, men derefter er jeg sikker på han nok skal etablere sig.
Fletcherfan
13-01-2012, 16:42
Held og lykke til Gibbo...
Han var aldrig god nok til United, og langt fra, men alligevel er jeg lidt ked af det... Muligvis det er en spiller fra akademiet, der trods alt har spillet på 1. holdet...
Men jeg mener også, at Everton er en for god klub for ham... Han har lige pt. (bortset fra skader) Rodwell, Fellaini, Neville, Bilyaletdinov, Cahill, Osman og nok også Barkley foran sig (og ja, jeg ved godt, at Cahill også spiller angriber, Neville back og Bilyaletdinov og Osman i siderne)... Så det bliver unægteligt svært for ham...
Jeg mener at klubber som Wigan, Bolton og Blackburn ville passe bedre til ham...
[QUOTE][Ligesom Carrick, er han ikke en midtbanespiller der sætter tempo eller skaber det offensive spil. Men han er en udemærket spilstation, og spiller fint det enkle. Og så har en et godt spark./QUOTE]
Det er netop det, jeg ikke kan se i ham. Gibson er i mine øjne meget langsom i spilopfattelsen og tilmed usikker i afleveringerne, fordi hans teknik ikke står mål med holdkammeraternes.
Når Gibson spillede en for hans vedkommende godkendt kamp, så snittede han vel akkurat Carricks bundniveau. Et par enkelte gange svingede han sig helt op på acceptabelt United-niveau, især i Bayern-kampen og også en LC-kamp mod Spurs.
Hans gode skud var også væsentligt overvurderet. Det er de færreste med et godt skud, som er tættere på at blæse kasketten af en supporter på endetribunen end at ramme målet 9 ud af 10 gange. Jojo, når det tiende skud kom sad det også tit i nettet, men både Rooney og Scholes er da langt større trusler på den konto.
Han er intet tab for United. Uanset om vi så har fire eller 14 velkvalificerede midtbanespillere.
Andersodum
14-01-2012, 14:24
Held og lykke til Gibbo...
Han var aldrig god nok til United, og langt fra, men alligevel er jeg lidt ked af det... Muligvis det er en spiller fra akademiet, der trods alt har spillet på 1. holdet...
Men jeg mener også, at Everton er en for god klub for ham... Han har lige pt. (bortset fra skader) Rodwell, Fellaini, Neville, Bilyaletdinov, Cahill, Osman og nok også Barkley foran sig (og ja, jeg ved godt, at Cahill også spiller angriber, Neville back og Bilyaletdinov og Osman i siderne)... Så det bliver unægteligt svært for ham...
Jeg mener at klubber som Wigan, Bolton og Blackburn ville passe bedre til ham...
Bilyaletdinov vil væk. Neville er vel ret beset back og kan spille der. Cahill er over det hele samt små skadet osv. Så er der rodwell fellaini osman og barkely. Så er jo fin til at være endnu en rotations spiller. Gibson må alt andet lige have mere erfaring både international men også europæisk osv end både rodwell og barkley.
Tror og håber han kan blive en succes i Everton
Bud Spencer
14-01-2012, 15:05
Jeg tror Gibson går en flot fremtid i møde i Everton, og glæder mig til at følge ham fremover. Han er en spiller jeg altid godt har kunne lide, trods til tider, manglende niveau til os. Held og lykke fremover Gibbo.
Det er alligevel lidt spøjst at tænke på at vi i så lang tid har haft en mand i vores trup som i sidste ende bliver solgt for sølle £500k. Det ser man sgu næppe i andre topklubber, og jeg sidder med en blandet følelse af stolthed over at vi kan holde os til tops trods meget mindre materiale, og nederen over at det er sådan United ser ud nu til dags. Der er mange der mener at han måske ikke engang er god nok til Everton, og selvom vi ikke ligefrem har været afhængige af ham så har han trods alt haft en plads i Uniteds trup i flere år. Det siger lidt om både hvad Fergie kan få ud af middelmådige spillere og hvor lidt han egentlig har at arbejde med, begge dele selvfølgelig sammenlignet med andre storhold.
Andersodum
14-01-2012, 15:28
Pengene er jo fordi at han har et halvt år tilbage af sin kontrakt. Hvis han havde haft 4 år tilbage ville han højst sandsynlig have kostet en del mere, 4-6 millioner pund agtig.
Ja, det er også mere princippet og imaget i at man kan købe en United-spiller for en halv million. Vi har det alligevel med at holde længe på nogle spillere der ikke er noget at skrive hjem om.
Ifølge transfermarket.co.uk har Everton betalt 528.000£ for Gibson. Det er ca. 4,8 mio Dkr. Var det ikke også det vi gerne ville have for ham i sommer?
Trademark Gibson efter 1:20 ca.
E69dDtdCs1I
Klasseredning af Agent Howard
ChristianR
01-02-2012, 08:52
Tænkte nok, det var hestesparket :) Tak, Gibson.
Også et helt ok forsøg Nasri har oppe i krydset.
Dælme også et vanvittigt skud City har, tror det var Nasri, lige på krydset...
Classic Gibson.
Hvis vi vinder PL, så fortjener han en kage.
Gibson kommer med til mesterskabsfesten! Men for satan et drøn af Nasri.....
Gibson kommer med til mesterskabsfesten! Men for satan et drøn af Nasri.....
"Stolpe ud" - Historien om Samir Nasri's City karriere. Med forord af Owen Hargreaves og Carlos Tevez.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.