PDA

Se fuld version : Jonny Evans

Sider : 1 [2]

Glory Man United
24-10-2011, 16:57
Fint indlæg Flax.

Jeg synes, a det er ekstrem dårlig stil at gå ind og give Evans sviner for hans kamp i går. Hvad gør det godt for?

I min verden har han hævet sit spil ganske betragteligt ift sidste sæson, som ikke var god. Men hvorfor spiller Evans så stort set hver gang?
1) Rio og Vidic har været skadede
2) Selvom Evans måske bare er 5. valg, så har han spillet, bl.a. fordi Fergie stort set solgte al den backup vi havde på højreback pladsen. Det har medført, at Jones eller Smalling skal spille der hver gang, eftersom Rafael har været ude i hele sæsonen indtil nu
3) Han har (som Flax også påpeger det) været god i denne sæson.

Altså, jeg bandede og svovlede også på Grisen i går, da han får rødt. For det var elendigt forsvarsspil. Og ja det afgjorde kampen. Men den totale ydmygelse i de sidste 3-4 mins skal han ikke lastes for. Der kan I godt finde navne, som rent faktisk VAR på banen...

Pep
24-10-2011, 17:05
Der er altså et par herinde som totalt overreagerer på baggrund af City-nederlaget. Ja, Evans' udvisning afgjorde kampen, som op til dette punkt var ret jævnbyrdig og lige. Det var dumt og dårligt af Evans, og det skal han have kritik for. Men fejlen betyder ikke, at han lige pludselig har været en katastrofe i denne sæson eller at han er færdig i United.

Evans var god i de svære kampe mod Liverpool, Tottenham og Chelsea (hvor han bl.a. lagde op til Nanis supermål). Han har en succesfuld afleveringsprocent på hele 92% (højere end alle andre forsvarsspillere i denne sæson og sidste sæson), han har lavet 1,6 tacklinger per kamp (mindre end Vidic, men mere end Ferdinand og Smalling sidste sæson) og 2,4 interception per kamp (omtrent samme niveau som Vidic og Ferdinand sidste sæson og langt højere end Smalling). Sådanne tal fortæller naturligvis ikke hele sandheden, f.eks. var han ikke god mod Arsenal og han gav sejren til City i går, men de hjælper med at give perspektiv. Evans har nemlig været overvejende solid og sikker i denne sæson - hvilket står i skarp kontrast til rutinerede, erfarne ledere som Evra og Ferdinand.

United har også haft elendige kampe defensivt set uden Evans. F.eks. mod Basel og Stoke. I mine øjne har det været langt mere alvorligt og ødelæggende, at Evra fuldstændig har glemt, hvordan man forsvarer, og at Vidic og Ferdinand kun har spillet 52 minutter sammen indtil videre i denne sæson. Alene i City-kampen var Evra indblandet i 4 af målene, og 12 ud af 19 chancer opstod i hans side, mens Vidic for 8. gang ud af 9 ligakampe slet ikke spillede.

Ja, Evans lider af koncentrationssvigt og selvom han har været solid i denne sæson, så har han stadig masser at arbejde på i sit spil. Men manden er stadig kun 23 år (og fjerde- eller femtevalg). Ferdinand led af koncentrationssvigt helt op til midten af 20'erne. Det betyder selvfølgelig ikke, at Evans er garanteret at gå i Ferdinands fodspor. Måske ender Evans snarere som Wes Brown, der var en tro og stærk klubspiller med masser af præstationer på et højt niveau, men også med visse fejl og svipsere (og lidt for mange skader). I så fald vil han blive en god spiller at have i truppen, og det har klubber som United også brug for.

Jeg tror desuden, at hvis Evans spillede i en mindre klub i Premier League, så ville han blive omtalt i samme vendinger som Gary Cahill, Scott Dann og Ryan Shawcross. De er begge to af de største stoppertalenter i ligaen, men har også mangler og er langt fra den færdige vare (f.eks. har Cahill været decideret katastrofal i et par kampe i denne sæson). Om Cahill, Dann og Shawcross - og Evans - nogensinde bliver gode nok til at starte for et hold som United er svært at sige. Men de er i hvert fald talentfulde.

Jeg mener ikke, at Evans er ligeså talentfuld som Cahill, Shawcross ja, men ikke Cahill. Jeg dømmer ikke Evans efter gårsdagens kamp, jeg har i lang tid ment, han ikke er god nok til en klub som United. Cahill har spillet dårligt, men det er formnedgang end decideret mangler, synes jeg.

Problemet med Evans er jo, at det er de samme problemer, som kommer til overfladen, gang på gang. Når det sker, efter så mange træningspas, og hårdt arbejde ( jeg går ud fra at trænerne i United kender til hans svagheder og arbejder med det, sammen med Evans) er det svært at tro, det bare er uheld eller manglen på form. Det er mangler, og han magter ikke at minimere dem, det beviser bare, at han ikke har niveauet til mere end det, han har vist hidtil. Og det han har vist hidtil, er ikke godt nok, selvom hans statistikker er gode.

Flax_Generous
24-10-2011, 17:08
Angående 1-0-målet: Nani og Anderson går begge rundt udenfor feltet, mens Rooney - en af Uniteds angribere - forsøger at presse Silva og ender inde i feltet ved afslutningen. Det er sgu langt mere kritisabelt det Nani og Anderson foretager sig end det Evans foretager sig.

Og så igen: Det var også ret godt spil af City. Det skal man ikke glemme.

Pep
24-10-2011, 17:14
Angående 1-0-målet: Nani og Anderson går begge rundt udenfor feltet, mens Rooney - en af Uniteds angribere - forsøger at presse Silva og ender inde i feltet ved afslutningen. Det er sgu langt mere kritisabelt det Nani og Anderson foretager sig end det Evans foretager sig.

Og så igen: Det var også ret godt spil af City. Det skal man ikke glemme.

Men igen, hvad laver Evans? City angriber med fire mand, de tre er dækket, men Balotelli står nærmest fri. Evans dækker et sted, hvor ingen angribere er. Det er jo tydeligt, at Balotelli trækker tilbage, det sker ret tidligt også, Evans er bare for langsom til at opfatte det, og så får hans tid til at placere den.

Selvfølgelig er det godt spil fra City, det skal man ikke tage fra dem. Selvfølgelig skulle midtbanefolk have hjulpet lidt mere, men Evans har sin del af skylden i målet. Han går nærmest forvirret rundt, og ved ikke, hvad han skal gøre. Han opdager alt for sent, at hov, jeg skulle have fulgt med Balotelli.

Flax_Generous
24-10-2011, 17:18
Jeg mener ikke, at Evans er ligeså talentfuld som Cahill, Shawcross ja, men ikke Cahill. Jeg dømmer ikke Evans efter gårsdagens kamp, jeg har i lang tid ment, han ikke er god nok til en klub som United. Cahill har spillet dårligt, men det er formnedgang end decideret mangler, synes jeg.
Cahill er også 25 år. Evans er 23. Jeg er ret sikker på, at Evans ville blive betragtet som et af de største stoppertalenter i Premier League, hvis han var blevet solgt til Sunderland og havde spillet der de seneste par sæsoner.

Som sagt medgiver jeg gerne, at Evans begår fejl. Men han er jo ikke den eneste forsvarsspiller i historien, som har begået dumme fejl. Nogle af dem får rettet op på det, f.eks. Ferdinand, mens andre ikke gør det. Evans er ung nok og har vist mere end rigeligt til, at United bør satse på at kunne polere hans spil.

United har langt større problemer end en 23-årig talentfuld, men svingende fjerdevalg på centerbackpositionen. F.eks. at Vidic, Rafael og Ferdinand har været uden hele sæsonen, at Evra ikke længere kan forsvare, og at den centrale midtbane har svært ved at holde på bolden og beskytte bagkæden.

Flax_Generous
24-10-2011, 17:25
Men igen, hvad laver Evans? City angriber med fire mand, de tre er dækket, men Balotelli står nærmest fri. Evans dækker et sted, hvor ingen angribere er. Det er jo tydeligt, at Balotelli trækker tilbage, det sker ret tidligt også, Evans er bare for langsom til at opfatte det, og så får hans tid til at placere den.
Evans bliver lidt fanget på mellemhånd mellem at løbe mod forreste stolpe og dække Agüero eller blive tæt på Balotelli bagerst i feltet, men det er altså blot en mindre og trods alt forståelig fejl i rækken af fejl, som bliver begået ved det mål. Den største fejl er, at Nani, Anderson og Fletcher ikke hjælper til overhovedet, hverken overfor Silva, Milner eller Balotelli.

Og Balotelli får jo ikke ligefrem meget tid til at placere den. Det var en førstegangsafslutning i absolut verdensklasse.

dawzdawz
24-10-2011, 19:56
I Shitty-kampen:

Evans er skyld i mål nr. 1. Han glider i feltet og glemmer helt at holde øje med Balotelli, der hermed får frit skud.

Herefter får han en frispilning af Rooney, som han misbruger på det groveste.
For at runde dagen af, laver han en komplet hjerneblødning der sælger hele baduljen.

For mig at se, har han igennem meget lang tid nu vist, at han ikke fungerer i de store eller halvstore kampe, og det ligner ikke at rutinen på nogen måde er på vej.
Desuden halter hans egenskaber kraftigt, og det ærgrer mig virkelig!
Han er bare for ringe!

PatriceEvra3
24-10-2011, 20:27
I Shitty-kampen:

Evans er skyld i mål nr. 1. Han glider i feltet og glemmer helt at holde øje med Balotelli, der hermed får frit skud.

Herefter får han en frispilning af Rooney, som han misbruger på det groveste.
For at runde dagen af, laver han en komplet hjerneblødning der sælger hele baduljen.

For mig at se, har han igennem meget lang tid nu vist, at han ikke fungerer i de store eller halvstore kampe, og det ligner ikke at rutinen på nogen måde er på vej.
Desuden halter hans egenskaber kraftigt, og det ærgrer mig virkelig!
Han er bare for ringe!

Hvilke store kampe har han spillet dårligt i denne her sæson? Han var blandt de bedste markspillere mod Liverpool og imod Chelsea gjorde han det fint.

Du kan ikke bebrejde Evans for ikke at score på Rooneys frispilning. Han er forsvarsspiller, og du ser ofte forsvarsspillere brænde den slags chancer.

Målet til 1-0 var ligeså meget Anderson, Fletcher og Nanis skyld.

Helt enig i alt Flax skriver. Jeg synes Evans var lovende i første sæson, jeg husker et par kampe, hvor han neutraliserede Drogba. Han skuffede i sidste sæson. Han har gjort det fint indtil videre i denne her sæson. Han er 23 år, hvilket er en meget ung alder for en central middstopper i stor klub. Han kan sagtens nå at udvikle sig. Nu hyper vi Jones til det helt store, og det er også berretiget, han er et stort talent, men han vil heller ikke være fejlfri når han er 23. Der findes ikke mange fejlfrie 23-årige midstoppere, og stabilitet kommer med erfaring. Jeg siger ikke Evans er den nye Beckenbauer, men det er sgu for tidligt at dømme ham talentløs eller helt ude. Han er altså et habilt 4-5 valg, og langtfra det største problem i truppen. Wes Brown var også blevet dømt talentløs mange gange både før og siden, men han spillede en stor rolle i vores double i 08, og var gennem årene en vigtig breddespiller. O'Shea havde heller ikke noget tydeligt talent, men han var en habil reserve. Bortset fra målmandsposten, er forsvaret det sværeste at spille i så ung en alder, i og med den mindste fejl bliver udstillet.

Han er lidt blevet den nye syndebuk, hver gang vi smider point. Havde vi tabt i går hvis Evans ikke var blevet vist ud? Det er umuligt at sige. Hvis Anderson og Fletcher havde fortsat med at give Silva så meget plads, havde de sikkert scoret et par mål mere. Men det kan aldrig nogensinde være hans skyld, at 8-9 spilllere holder fyraften efter 47 minutter.

snegl
24-10-2011, 20:57
Fint indlæg Flax.

Jeg synes, a det er ekstrem dårlig stil at gå ind og give Evans sviner for hans kamp i går. Hvad gør det godt for?

I min verden har han hævet sit spil ganske betragteligt ift sidste sæson, som ikke var god. Men hvorfor spiller Evans så stort set hver gang?
1) Rio og Vidic har været skadede
2) Selvom Evans måske bare er 5. valg, så har han spillet, bl.a. fordi Fergie stort set solgte al den backup vi havde på højreback pladsen. Det har medført, at Jones eller Smalling skal spille der hver gang, eftersom Rafael har været ude i hele sæsonen indtil nu
3) Han har (som Flax også påpeger det) været god i denne sæson.

Altså, jeg bandede og svovlede også på Grisen i går, da han får rødt. For det var elendigt forsvarsspil. Og ja det afgjorde kampen. Men den totale ydmygelse i de sidste 3-4 mins skal han ikke lastes for. Der kan I godt finde navne, som rent faktisk VAR på banen...

Jeg tror nu også de fleste svinere har været i kamptråden, som altid er overophedet. Men debatten her i hans tråd, har nu været saglig nok synes jeg.

Han har haft kraftigt tvivlsomme aktioner i 3-4 kampe, som bl.a fører til mål, og det er vel ret beset halvdelen af kampene han har spillet. Har man så overall været 'god?'

Jeg synes selvfølgelig ikke han skal hænges, og han skal heller ikke klandres for at Evra bl.a går helt kold på de sidste 3 mål, men Pep har altså nogle ret gode pointer i at han ikke har forbedret sig specielt meget, og at han og trænerne formentlig nok allerede prøver det bedste de ved for at forbedre ham. Men han er dog stadig er svingende efter at have fået en del tillid i denne sæson.

Jeg håber selvfølgelig at han bliver en ny O'Shea / Brown, men det må efterhånden være ok at stille sig lidt undrende op og efter at han over flere år har solgt os en del gange (defensivt, men også med rødekort hjerneblødninger) og på samme tid spørge om han på sigt hører hjemme i United, hvis det her er Evans når han prøver hårdest og får meget spilletid.

Cs88nvpF_gw

Man kan selvfølgelig grine af tacklinger som den her, men det er efterhånden lidt svært at vide om man skal grine eller græde. Jeg har intet personligt imod manden, for alle i trøjen skal selvfølgelig bakkes op, men det må have sin berettigelse at diskutere om han gavner United på kort og lang sigt.

Personligt har jeg ikke særlig høje forventninger til ham. Det er nemt nok at sammenligne ham med O'Shea og Brown som var elskede back-up spillere, men han kan lige så godt ende som en Silvestretype i mine øjne.

United DK
24-10-2011, 21:04
Det der Evans laver overfor Drogba er ren verdensklasse, og det mener jeg helt seriøst. Prøv at se hvordan han ligger og spræller efterfølgende, den store wanker.

snegl
24-10-2011, 21:07
Det der Evans laver overfor Drogba er ren verdensklasse, og det mener jeg helt seriøst. Prøv at se hvordan han ligger og spræller efterfølgende, den store wanker.

Jeg griner også. Men jeg havde nok været ret ærgeligt hvis han havde trukket det røde kort, som tacklingen helt klart er til.

Iøvrigt lidt sjovt da Vidic efterfølgende løb rundt på sidelinjen og grinede på en anerkendende måde, som om at det var en OK fed tackling :lolol:

PatriceEvra3
24-10-2011, 21:09
Jeg er en af de få, der faktisk ikke har det store imod Drogba, men jeg synes stadig det spræl ser meget falsk ud. Det ligner på ingen måde et naturligt anfald, hvor man ikke kan kontrollere noget selv.

snegl
24-10-2011, 21:21
Han spræller overdrevet meget, men selve aktionen er (uden film) til rødt.

Great. Nu fik vi debatten til at omhandle Evans v Drogba istedet for den ellers berettigede nok diskussion om hvorvidt Evans har fortjent kritikken og en plads på sigt i klubben. So much for a long comment :D

MOHoegsted
24-10-2011, 21:32

Det fedeste er Vidic på sidelinjen, der bare glæder sig over at Evans følger hans fodspor!

Pils
24-10-2011, 21:38

Mener du det helt seriøst?
Hvis du gør så forstår jeg det simpelthen ikke. For så må du jo også synes, at De Jong´s karatespark i vm finalen var ok eller hvad?

NtotheT
24-10-2011, 21:44
Jeg sviner ikke Evans til pga. gårdagens kamp. Jeg sviner Evans til, fordi gårdagens kamp satte det endelige prik over, at Evans er og vil altid være en ustabil, upålidelig midterforsvarer, og det sidste, man i en storklub har brug for, er en upålidelig midterforsvar.

Hvad værrere er, at Evans helt seriøst ikke har udviklet sig i snart 2½ år. Manden laver stadigvæk de samme amatørfejl, samme positionssvigt og andre tendenser, som man ikke kan overse og sige, at det vil han lære. Ferdinand havde i sin ungdomstid i United rigtig nok hjerneblødninger, men manden udviklede sig med tiden hurtigt og blev bedre og bedre.

Evans gør nøjagtig det modsatte. Han fejler hele tiden, giver mål væk. Husk derudover også, at en forsvarsspiller dømmekriterier er meget slemmere end en offensiv spiller.

Fordi du har spillet godt i 67. minutter i kampen og dernæst fucker det fuldstændig op i det 68. minut vil præstationen derfor ikke være god i den pågældende kamp. Det er selvfølgelig klart, at alle spillere vil på et tidspunkt have dårlige kampe og dårligere perioder, men Evans viser hverken fremgang eller tegn på udvikling, der viser mig, at han er the real deal. Tværtimod giver den mand mig hurtigere hjertebanken og nervøse vejrtrænkninger, når han figurerer i start11'eren.

Don Kafai
24-10-2011, 21:47
Great. Nu fik vi debatten til at omhandle Evans v Drogba istedet for den ellers berettigede nok diskussion om hvorvidt Evans har fortjent kritikken og en plads på sigt i klubben. So much for a long comment :D

Jamen så lad os da dreje den tilbage igen.

Jeg synes debatten blander to spørgsmål sammen. 1) Er han god nok til Uniteds start 11'er? og 2) Er han god nok til United?

Man behøver ikke have identiske svar til begge spørgsmål. Jeg må indrømme, at jeg glæder mig over, at vi har haft Evans, for med Rio og Vidic ude, så har han været en god mand at have som 4-5. valg.

Den dér med alderen er også ligegyldig. Måske har han ikke udviklet sig nok til at kunne blive starter i United, og er overhalet af både Smalling og Jones, men han skal vel ikke sælges hvis han kan bruges?

snegl
25-10-2011, 14:58
Jamen så lad os da dreje den tilbage igen.

Jeg synes debatten blander to spørgsmål sammen. 1) Er han god nok til Uniteds start 11'er? og 2) Er han god nok til United?

Man behøver ikke have identiske svar til begge spørgsmål. Jeg må indrømme, at jeg glæder mig over, at vi har haft Evans, for med Rio og Vidic ude, så har han været en god mand at have som 4-5. valg.

Den dér med alderen er også ligegyldig. Måske har han ikke udviklet sig nok til at kunne blive starter i United, og er overhalet af både Smalling og Jones, men han skal vel ikke sælges hvis han kan bruges?

Hvis vi skal diskutere 1) og 2), så er det vel også relevant at vi dykker ned i kampene og ser om han egentlig har gjort det godt. Lad os blive lidt mere konkrete. Det har jeg gjort i 2-3 indlæg nu, hvor det faktisk viser sig at Evans har lavet brølere eller usikre handlinger i ca 3-4 kampe ud af lidt over dobbelt så mange. Jeg gentager lige analysen igen.

For lige at summere hans aktioner op, her er årets kampe. Kampe hvor han har tvivlsomme aktioner er markeret med fed:

WBA: De Gea drop, spiller så vidt jeg husker en god kamp.

Tottenham: Det tammeste Spurs mandskab jeg har set i et stykke tid. Ikke det store at lave, da Spurs tror det er nok at sparke halvsløje spark ude fra fordi De Gea lige har droppet. Svagt angreb på det tidspunkt, eller måske bare godkendt forsvarsspil

Arsenal: Flax siger han ikke var specielt godt kørende. Jeg husker ikke selv hans aktioner i kampen udover at det er ham der går ud til Van Persie ved målt (måske Evra der bør have ham).

Bolton: God kamp, som er afgjort på kort tid. Ikke meget gang i Boltons angribere efter at vi kører dem over med det samme.

Chelsea: Spiller ok, men der er huller i forsvaret, og han laver nogle lidt underlige (langsomme) indgreb hvor han et par gange kravler rundt på jorden i tacklinger, hvor han burde være der langt tidligere. Lægger en god aflevering til Nani ved det ene mål. Lader Torres gå igennem til den hidtil største afbrænder i Premier Leagues historie.

Benfica: Koster målet, fordi han er for langsom til at holde på Cardozo

Norwich: Vi vinder 2-0. Jeg husker ikke nogle dårlige aktioner fra ham.

Liverpool: Handballer uden at han kan gøre for det. Ikke straffe. Synes han spiller en god kamp, hvor Suarez ikke kommer til meget.

Otelul: Jordens kedeligste kamp, hvor Galati graver sig ned.

City: Sælger holdet med et rødt kort, der kommer til at koste mål i sidste ende.

Det bliver nemt påstand mod påstand at sige/påstå at han bare har været god. Nu kunne jeg godt snart tænke mig at vi kom lidt videre og debatterede om det er godt nok at han i ca halvdelen af kampene laver ting der koster mål i forhold til 1) og 2). Det virker som om det er mod de store modstandere, hvor han laver fejlene so far. Det er da en fremgang fra sidste år, hvor han også var ringe mod middelmådige hold, men omvendt skal en United breddespiller såvel som starter, vel kunne præstere bedre?

Der har heller ikke været meget bid i modstandernes offensiv i de kampe han har klaret sig godt i år.

Flax_Generous
25-10-2011, 15:24
Så Evans, det 23-årige fjerde- eller femtevalg til det centrale forsvar, har spillet mod Liverpool, Arsenal, Chelsea, City, Tottenham samt et par småhold på få måneder, og har sammenlagt kostet én sejr, nemlig mod City. Det er da ikke så skidt. Se på hvad førstevalg som Evra, Anderson og sågar Ferdinand har kostet i denne sæson, og så vi hurtigt roden til det usikre forsvarsspil.

Altså, angående 1) så nej, Evans er ikke god nok til at være fast starter for United. Det bliver han måske. Til gengæld angående 2) så ja, Evans er uden tvivl god nok til at være en ung, talentfuld reserve for United.

Flax_Generous
25-10-2011, 15:55
For øvrigt er det måske værd at pointere, at før søndagens kamp havde Evans spillet 20 kampe mod Chelsea, City, Arsenal, Liverpool og Tottenham. I de 20 kampe var det blevet til 13 sejre, 5 uafgjorte og 2 nederlag med en samlet målscore på 43-18. Han har også spillet med i sejre eller uafgjorte mod Milan, Inter, Roma, Villarreal, Porto og Schalke.

Ovenstående betyder naturligvis ikke, at Evans nødvendigvis er god mod de store hold. Men holdets resultater mod topholdene har ikke tidligere - udover i søndags mod City - lidt under, at Evans har været med.

Don Kafai
25-10-2011, 16:05
Hvis vi skal diskutere 1) og 2), så er det vel også relevant at vi dykker ned i kampene og ser om han egentlig har gjort det godt.

Skal vi lave samme med Evra? Eller hvad med Jones? Rio er vel heller ikke helt fejlfri...

Nu skal det ikke være en masse-nedsabling af vores spillere, men man kan godt sige, at en generel tendens i vores opstart har været sløseri i forsvaret. Det er ikke kun Evans (omend han da klart også har en andel).

De Gea har lavet flest redninger af alle keepere. Det siger meget om vores naive stil, som igen viste sig fra sin værste side mod City (hvor man nede 1-4 begynder at spille med 1½ mand bagi).

Jeg bliver aldrig en stor Evans-fan, men jeg synes bestemt vi ku' være meget værre stillet, og derfor ser jeg absolut ingen grund til at sælge ham. Kan man acceptere, at han aldrig bliver den erstatning for Vidic som man håbede (især da man omtalte Smalling-Evans som fremtiden), og kan man leve med, at han over en periode på 2½ måned har lavet et par grove fejl, men ellers spillet upåklageligt, så har man da en fremragende spiller i truppen.

Det er en parallel til spillere som O'Shea og Brown, og de viste sig nu ganske nyttige. Forskellen er bare, at man har set Evans som et "supertalent", og derfor har svært ved at omstille sin tankegang. Heldigvis har jeg aldrig haft det problem :d

OneAndOnly
25-10-2011, 16:27
Jeg håber/tror også det kommer til at hjælpe meget mere, når De Gea får lært engelsk, jeg tror desværre også det har gjort at vi har haft problemer nede i bagkæden.

Haslund
25-10-2011, 16:45
Det er en parallel til spillere som O'Shea og Brown, og de viste sig nu ganske nyttige. Forskellen er bare, at man har set Evans som et "supertalent", og derfor har svært ved at omstille sin tankegang. Heldigvis har jeg aldrig haft det problem :d

Det gjorde man jo også med Brown og O'Shea i sin tid. Men de nåede så selvfølgelig også at få mange hug gennem årene før folk værdsatte dem som gode squadplayers :)

snegl
25-10-2011, 17:35
Skal vi lave samme med Evra? Eller hvad med Jones? Rio er vel heller ikke helt fejlfri...

Nu skal det ikke være en masse-nedsabling af vores spillere, men man kan godt sige, at en generel tendens i vores opstart har været sløseri i forsvaret. Det er ikke kun Evans (omend han da klart også har en andel).

De Gea har lavet flest redninger af alle keepere. Det siger meget om vores naive stil, som igen viste sig fra sin værste side mod City (hvor man nede 1-4 begynder at spille med 1½ mand bagi).

Jeg bliver aldrig en stor Evans-fan, men jeg synes bestemt vi ku' være meget værre stillet, og derfor ser jeg absolut ingen grund til at sælge ham. Kan man acceptere, at han aldrig bliver den erstatning for Vidic som man håbede (især da man omtalte Smalling-Evans som fremtiden), og kan man leve med, at han over en periode på 2½ måned har lavet et par grove fejl, men ellers spillet upåklageligt, så har man da en fremragende spiller i truppen.

Jamen vi kan også godt tillade os at stille os meget kritiske overfor Evra. Han har også været genstand for ret meget kritik efter Citykampen og i det hele taget. I mine øjne ligner han en spiller i sin karrieres efterår (defensivt) og har gjort det i et stykke tid - bl.a i store perioder sidste år også.

Hvorfor skal vi bare slå ud med armene og være tilfredse med at Evans er dårlig, fordi de andre også er dårlige? Der er dog den forskel at Evra, har præsteret på højt niveau i længere tid (Vi ved kort sagt at han kan når han tager sig sammen) og at Jones lige er kommet til klubben. Jones har iøvrigt også spillet nogle vilde kampe og har så igennem 1½ kamp nu fået stick (som det eneste - ellers har han været lovprist til skyerne) Evans har dog haft en del tid i klubben og er ikke slået igennem helt endnu. Sidste år var lidt af et setback, og nu er det vel mest squadplayer der er aktuelt for ham.

Jeg synes godt man kan forholde sig lidt mere til den konkrete gennemgang jeg disker op med. Men jeg ved ikke om der er så meget mere i diskussionen, for vi bliver nok ikke enige. Du synes det er godkendt at han har leveret varen mod hold der ikke har haft noget offensivt at byde på (bortset fra Pool). Og jeg synes at der er langt mellem snapsene når han ikke præsterer mod de gode hold. Det har O'Shea og Brown gjort før, og det synes jeg godt vi kan forvente af en Unitedspiller i en højere grad.

Jeg håber self at det her bare har været de uheldige kampe og at de næste 4-5 store kampe ender uden Evans fejl. Det kan jo være han er en late bloomer, som Nani, men jeg synes det har stået på i lidt for lang tid nu.

Don Kafai
25-10-2011, 18:43
Jeg synes godt man kan forholde sig lidt mere til den konkrete gennemgang jeg disker op med.

Sagtens, men det er bare på en forkert baggrund, netop fordi vores defensiv har været meget flagrende. Du har fundet fire kampe, hvor han i hvert fald i to af dem har kostet dyr (mål mod Benfica og rødt kort mod City). Det er også to fejl, som en forsvarsspiller i United aldrig må lave, og det er også under al kritik. Da det heller ikke er første gang det sker, så er tålmodigheden ved at rinde ud, og spørgsmålet er nok nærmere, om den for Ferguson ikke rendte ud allerede da han hentede Smalling, og sidenhen Jones.

Men jeg holder stadig fast i, at han, til den rolle han får i klubben når alle er klar, er en god spiller. Jeg synes i hvert fald ikke, at vi kan tillade os at kræve en højere profileret spiller.

snegl
25-10-2011, 18:52
Sagtens, men det er bare på en forkert baggrund, netop fordi vores defensiv har været meget flagrende. Du har fundet fire kampe, hvor han i hvert fald i to af dem har kostet dyr (mål mod Benfica og rødt kort mod City). Det er også to fejl, som en forsvarsspiller i United aldrig må lave, og det er også under al kritik. Da det heller ikke er første gang det sker, så er tålmodigheden ved at rinde ud, og spørgsmålet er nok nærmere, om den for Ferguson ikke rendte ud allerede da han hentede Smalling, og sidenhen Jones.

Men jeg holder stadig fast i, at han, til den rolle han får i klubben når alle er klar, er en god spiller. Jeg synes i hvert fald ikke, at vi kan tillade os at kræve en højere profileret spiller.

Ret enig. Smalling og Jones må være tegn på at Evans ikke er set som et førstevalg på lang sigt.

Jeg tror heller ikke vi kan forvente en højere profileret spiller, med mindre det er en direkte forstærkning af holdet (Hvis der er brug for det). Men vi har alligevel også et par talenter fra reserverne, der nok får chancen om et år eller to, og så må vi jo se om Evans har udviklet sig mere til den tid. Spændende bliver det formentlig at se bl.a Fryers i aktion igen iaften.

KennyN
04-02-2012, 21:12
Glimrende læsning om Evans.
http://www.theunitedreligion.com/2012/02/jonny-evans-quiet-rise-to-prominence.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+TheUnitedReligion+%28The+Unit ed+Religion%29

Han har virkelig ramt formen, og været sikker og stabil i forsvaret igennem længere tid.. Også lidt spøjst, at der i lang tid ikke har været nye indlæg i hans tråd. Ikke siden han kunne svines til.

Stor ros til Evans. Jeg er helt enig i ovennævnte artikel. Evans har været solid og sikker i forsvaret i lang tid. Han fortjener stor ros. 15 sejre ud af 16 med Evans fra start i PL. Ikke værst. Håber han fortsætter den fine form og det gode spil.!

PatriceEvra3
04-02-2012, 21:20
Manden har haft sine blundere, men meget af kritikken har også bare været meget usaglig. Han er blevet kaldt talentløs, 4 divisionsspiller osv. men han har altid været en glimrende reservespiller at have i truppen omend man ikke kan kalde ham reservespiller lige for tiden. Jeg har altid godt kunne lide ham, og er glad for at han nu viser hvad han kan. Mon ikke også han har lært af sine fejl efterhånden, og er blevet mere erfaren med alderen og med det antal kampe han har fået.

Synes i øvrigt også det er en god artikel - god indledning at han lige påpeger at ikke mange vil indrømme at Evans er en glimrende spiller.

ChristianR
04-02-2012, 21:37
http://www.theunitedreligion.com/2012/02/jonny-evans-quiet-rise-to-prominence.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+TheUnitedReligion+%28The+Unit ed+Religion%29

Han har virkelig ramt formen, og været sikker og stabil i forsvaret igennem længere tid.. Også lidt spøjst, at der i lang tid ikke har været nye indlæg i hans tråd. Ikke siden han kunne svines til.

Mange holder måske vejret, før man ønsker at udtale sig videre skråsikkert. Er hans nuværende høje niveau det vi kan forvente på lang sigt, eller vænner han tilbage til de fatale brølere?

For en midterforsvarer er forskellen mellem succes og fiasko ikke stor, og hele den opbyggede respekt kan smides på gulvet ved 2 dårlige kampe i træk, hvor man koster point.

Men jeg er helt enig i, at han har vist en imponerende form den seneste tid. Især mod Stoke var han eminent og førte flot bolden op ad banen. Selvom han ser lidt kejtet ud er han ret god med bolden. Han har vist modenhed og virket sikker, og man (jeg) er ikke længere nervøs ved ham i midterforsvaret.
Det har ellers tidligere vækket bekymring hos mig, når han skulle starte ind, men pt skrives han vel på holdkortet før spillere som Jones og Smalling, selvom konkurrencen er tæt.

I det hele taget 3 fantastiske forsvarstalenter, vi har i de 3 - Især med den samlede indkøbspris for øje.

snegl
05-02-2012, 03:19

Stor ros til Evans. Jeg er helt enig i ovennævnte artikel. Evans har været solid og sikker i forsvaret i lang tid. Han fortjener stor ros. 15 sejre ud af 16 med Evans fra start i PL. Ikke værst. Håber han fortsætter den fine form og det gode spil.!

Han fortjerner ros for sine sidste 4-5 kampe, det er klart. Enig med ChristianR. Man holder stadig vejret lidt, og så er det trods alt mod de store hold han tit har haft svært ved niveauet. Synes dog han har klaret det udemærket mod Arsenal og Liverpool for nylig.

Alt i alt har vi faktisk klaret os ganske udemærket uden verdens bedste forsvarsspiller. Hope i dont jinx it.

Parkohargo
05-02-2012, 07:18
Jep, Evans fortjener absolut ros. Han har virket sikker i det meste han har foretaget sig i midterforsvaret. Håber han fortsætter samme takter senere idag imod Chelsea.

snegl
11-02-2012, 15:02
Han fortjener stor ros for sin indsats idag. Måske lidt involveret i Suarez mål, men resten af kampen er helt fantastisk. Hatten af for ham.

Benzet
11-02-2012, 15:07
Han var kampens bedste spiller. Lige en kamp for ham, hvor modstanderen især spiller med lange bolde, op mod en mand der er et hoved mindre end ham selv. Men ikke hans skyld, at modstanderen mangler fantasi og har en decideret ubrugelig taktik, når deres eneste offensive "mand" en 1.22 "høj". Flot kamp af Evans.

Bud Spencer
11-02-2012, 15:19
Som jeg skrev i kamptråden, så er jeg super glad over Jonnys niveau, denne sæson. Han vidste at han skulle hæve sit niveau, eller finde et nyt sted at spille, fremover. Specielt efter ankomst af Jones i sommer, og Smalling sidste sæson. Og bl.a. præstationen idag, giver jo et smil på læben. Super kamp af Evans, og jeg er sikker på at han får en lang og stor karriere i klubben.

SantasLittleHelper
11-02-2012, 15:24
Så vi virkelig samme kamp?

Jeg synes da relativt ofte, at jeg blev irriteret over hans fejl i opspillet, hvor han flere gange smed bolden væk. Og så kostede han jo målet.

Men udover det, så har han spillet rigtig godt på det seneste. Det her er måske en af hans dårligste kampe i sæsonen, og så er det måske ikke så slemt endda.

Jev
11-02-2012, 15:35
Jonny Evans har været vores bedste forsvarsspiller i denne sæson, men får ikke helt den kredit, han fortjener. Når fodboldfans har dannet sig en mening om en spiller, er de svære at omvende.

Endnu en stor kamp fra ham i dag, og jeg er ikke enig med SLH; Evans er muligvis vores bedste forsvarsspiller i opspillet. Der var et par fejlafleveringer i dag, men det er jo, hvad der sker, når man er det primære bindeled mellem forsvar og midtbane.

Hans første halvleg var fejlfri og bedre end den anden, men generelt en rigtig flot kamp. Han har i denne sæson overbevist mig om, at han har en fremtid som førstevalg.

Bugge
11-02-2012, 15:40
Hvordan kan målet være Evans' skyld?
Samtlige United spillere i feltet står og piller næse..

Evans er en fremragende backup til Rio/Vidic og har (med undtagelse af City kampen) gjort en god figur i denne sæson.
Det er ikke mange klubber der kan prale af at have et 4/5. valg på Evans' niveau.

Jev
11-02-2012, 15:47
Det er ikke mange klubber der kan prale af at have et 4/5. valg på Evans' niveau.

Han er ret åbenlyst tredjevalg.

SantasLittleHelper
11-02-2012, 15:49
Endnu en stor kamp fra ham i dag, og jeg er ikke enig med SLH; Evans er muligvis vores bedste forsvarsspiller i opspillet. Der var et par fejlafleveringer i dag, men det er jo, hvad der sker, når man er det primære bindeled mellem forsvar og midtbane.

What!? Evans bedre i opspilllet end Rio, Smalling, og Jones? Der står jeg sgu af. Hvis det objektivt set er tilfældet, så er jeg i sandhed blændet af et eller andet, for det mener jeg bestemt ikke er rigtigt.

@Bugge - Det er da ham der misser hovedstødsduellen..

Jev
11-02-2012, 15:53
What!? Evans bedre i opspilllet end Rio, Smalling, og Jones? Der står jeg sgu af. Hvis det objektivt set er tilfældet, så er jeg i sandhed blændet af et eller andet, for det mener jeg bestemt ikke er rigtigt.

Rio er måske undtagelsen. Evans er meget undervurderet på dette punkt efter min mening. Han insisterer på at spille bolden langs jorden og har faktisk også nogle gode løb gennem midten fra tid til anden (her er Phil Jones endnu stærkere, men hans pasningsspil er ikke lige så velovervejet). Man behøver jo bare se på kampen i dag; Rio og Evans udgør midterforsvaret, og det er altså for det meste Evans, der står for at flytte bolden fra forsvaret til midtbanen.

Bugge
11-02-2012, 15:57
Han er ret åbenlyst tredjevalg.

Ja, nu er Smalling og Jones jo så også skadet, korrekt?

Jev
11-02-2012, 15:59
Ja, nu er Smalling og Jones jo så også skadet, korrekt?

Det er korrekt, ja. Men der er en grund til, at Evans har spillet 18 PL-kampe, alle i midterforsvaret, i denne sæson, og det er ikke kun, at han har været mindre skadet. Under alle omstændigheder kan man ikke argumentere for, at Phil Jones er foran ham. Evans er minimum fjerdevalg, og alt tyder på, at han i Fergies hoved er nummer tre.

Bud Spencer
11-02-2012, 16:00
Og så kostede han jo målet.

Der mener jeg at du tager fejl. Både Gibson og Berbatov kunne ha' gjort mere ved målet. Gibson dækker slet ikke op! Han løber rundt et helt forkert sted, og Berbatov skal vi brokke os over engang i mellem.

Ready123
11-02-2012, 16:07
Syntes sku det er lidt synd for Evans at mange folk kun vil se de negative ting ved ham, jeg syntes faktisk som der er blevet skrevet længere oppe at han faktisk er rimelig habil med bolden når den skal spilles op syntes ikke det er ham der smider bolden væk der nede.
Jeg syntes især efter Vidic's skade at han kun er blevet bedre fordi han nu godt ved at der er meget ansvar på hans skuldre og jeg håber han holder sit rigtig gode Niveau resten af sæsonen.

snegl
11-02-2012, 16:17
Han var kampens bedste spiller.

http://qoo6.com/data_images/danny-welbeck/danny-welbeck-03.jpg

Danny Welbeck disagrees

Stente
11-02-2012, 16:37
Jeg synes også Evans er kommet rigtig godt tilbage efter en mindre god sidste sæson..
Jeg vil faktisk også vurdere at Evans er den umiddelbare backup til Rio/Vida.
Han er også blevet bedre til at tage chancer fremad i banen. Hvor han tidligere insisterede på ikke selv at føre bolden frem, så så man ham i dag lave mange løb på 10-20m og dermed føre bolden forbi angriberen. Det gjorde så at Carrick/Scholes havde en spiller mindre at skulle koncentrere sig om.

SantasLittleHelper
11-02-2012, 16:40
Der mener jeg at du tager fejl. Både Gibson og Berbatov kunne ha' gjort mere ved målet. Gibson dækker slet ikke op! Han løber rundt et helt forkert sted, og Berbatov skal vi brokke os over engang i mellem.

Flot kliche du lige smed i hovedet på mig der. Altid dejligt, når man ikke må komme med kritik uden at være hater, fanboi, eller alt muligt andet. Det ændrer jo ikke på, at han rent faktisk kostede målet og at det her var hans dårligste kamp længe - hvilket som sagt måske ikke er så galt igen.

PatriceEvra3
11-02-2012, 16:46
Man kan ikke sige Evans spiller en dårlig kamp, men han har dog sin skyld i måle, men det mener jeg ikke han er alene om. Hele forsvaret står og snorksov er (som sædvanlig ved dødbolde) og det er meget tilfældigt at den dumper ned foran Suarez.

Dines
17-02-2012, 03:27
Fantastisk form Evans er inde i. Han har virkelig revancheret sig fra sidste sæson, og kommet stærkt tilbage efter udvisningen imod City, der ville være en mavepuster for enhver.

Det er p.t. helt tydeligt, at Evans er 2. valget til Rio, mens Vidic er skadet, og ser man på hans præstationer de sidste par måneder, er det også fuldt forståeligt.

RasmusP
17-02-2012, 09:29
Der var flere gange i går, hvor jeg forvekslede Evans med Carrick, fordi Evans så ofte trak med op i angrebet. Det siger vel lidt om hvor god Evans (åbenbart) er med bolden, når han kan blive forvekslet med en central midtbanespiller. Det skulle ikke undre mig, hvis han scorede mod Ajax eller Norwich, hvis han fortsætter med at være så aktiv oppe foran.
Det er i øvrigt også for lang tid siden, en af vores forsvarsspillere har scoret..

Flax_Generous
17-02-2012, 09:38
Enig. Evans har United-klasse.

Glory Man United
17-02-2012, 09:42
Der var flere gange i går, hvor jeg forvekslede Evans med Carrick, fordi Evans så ofte trak med op i angrebet. Det siger vel lidt om hvor god Evans (åbenbart) er med bolden, når han kan blive forvekslet med en central midtbanespiller. Det skulle ikke undre mig, hvis han scorede mod Ajax eller Norwich, hvis han fortsætter med at være så aktiv oppe foran.
Det er i øvrigt også for lang tid siden, en af vores forsvarsspillere har scoret..

Jeg er helt enig i, at Evans har klasse. Men det er nok ikke helt tilfældigt, at han "tvinges" frem. Modstanderne vil nok gerne have, at han har boldbesiddelse fremfor eksempelsvis Scholes eller Carrick

United DK
17-02-2012, 09:48
Jeg er helt enig i, at Evans har klasse. Men det er nok ikke helt tilfældigt, at han "tvinges" frem. Modstanderne vil nok gerne have, at han har boldbesiddelse fremfor eksempelsvis Scholes eller Carrick

Ja, og nogengange kan man godt se, at han ikke har samme overblik som de to. I går lavede han også en fejlaflevering, der kunne have kostet, så han er afhændig af, at folk flytter sig for ham, for han kan ikke finde folk i blinde.