Se fuld version : Ny angriber
Sider :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[
18]
19
Det kan der så være noget om.
Jeg så gerne at man gik efter en type som Baines, da han for mig at se, kombinerer det defensive og det offensive. Med de offensive kræfter vi har, så er det vigtigt med en pasningsstærk spiller, som har evnerne til at lave gennembruddet, som jo er Evras store styrke. Baines er desuden kanon på dødbolde og .... BRITISK. Men det hører vist en anden tråd til :)
schousboe9
27-07-2011, 09:53
Nogen nævner så, at Vucinic kan spille på kanten, og det kan han sikkert også til nød, men det kan Rooney jo også, og man skal ikke spilde folks talent væk på pladser, hvor de ikke hører hjemme.
Det er ikke "til nød" eller spild af talent. Vucinic spiller tit wing i Roma (med Totti helt på top), men ikke på klassisk manér med indlæg osv. Han er vel det, der i gamle dage hed inner wing eller sådan noget. Samme position som Anelka, Messi osv.
Det er baseret på, at han for at blive et aktuelt transferemne skal være på niveau med vores nuværende spillere på den position.
Berbatov: 128 kampe og 47 mål = 36,7%
Vucinic: 200 kampe og 63 mål = 31,5%
De ligger jo så rimelig tæt, og når Vucinic har spillet venstre wing i mange kampe, er det vel meget pænt.
United DK
27-07-2011, 10:08
Det er ikke "til nød" eller spild af talent. Vucinic spiller tit wing i Roma (med Totti helt på top), men ikke på klassisk manér med indlæg osv. Han er vel det, der i gamle dage hed inner wing eller sådan noget. Samme position som Anelka, Messi osv.
Chelsea og Barcelona spiller jo så 4-3-3, hvilket Roma vel også gør?
Vi kan godt blive enige om, at Evra ikke er på samme niveau, som han var for et par år siden, men "problemet" er bare, at der ikke er bedre venstre backs på markedet.
Jeg kan godt se, at Evra måske var en tand bedre for et par sæsoner siden. Dog bekymrer det mig ikke videre, da jeg mener, vi allerede har afløseren parat i truppen i form af Fabio, som jeg tror, kan nå Evras niveau, omend de er forskellige typer.
schousboe9
27-07-2011, 10:53
Chelsea og Barcelona spiller jo så 4-3-3, hvilket Roma vel også gør?
Jaeh, i sidste sæson var idealopstillingen vel noget lignende:
------------ Doni ------------
Burdisso - Juan - Mexes - Riise
---------- van Bommel -------
------- Pizarro - De Rossi ----
Taddei --------------- Vucinic
-------- Totti/Borriello -------
Hvor vil du hen med det? :)
Van Bommel?:confused:
schousboe9
27-07-2011, 11:32
Van Bommel?:confused:
Var han ikke udlejet til Roma fra januar? Eller klumpede sovsen for Schousboe nok en gang!?
edit: Hm, har lige tjekket et par sider og Romas hjemmeside, og der står godt nok ingen van Bommel. Jeg syntes da bestemt, jeg havde læst noget om, at han var uønsket i Milan, og var endt i Roma? :confused:
Her (http://eurorivals.net/squad/roma.html) fremgår han så som Roma-spiller, så det ved jeg sgu'dt. Anyways, Vucinic kan godt spille kant! :D
Martinsen
27-07-2011, 11:44
Var han ikke udlejet til Roma fra januar? Eller klumpede sovsen for Schousboe nok en gang!?
Det var AC Milan han røg til. Og mener også de købte ham.
MOHoegsted
27-07-2011, 11:54
Ingen tvivl om at Fabio er dygtig, men de gange han virkelig har imponeret mig har været på højre kanten. Hvem er Michael Keane og er der andre ting jeg er gået glip af mens jeg har været på ferie?
Som NtotheT siger så er det en back fra ungdomsholdet, eller nu er det vel reserveholdet.
Ferguson talte godt om både Michael Keane og Will Keane i et interview, hvilket måske kan betyde Michael Keane kan få nogle chancer i det tynde besat backområde.
Men jeg tror godt Valencia kunne gå ind og spille række kampe som back, han gjorde det virkelig godt i sidste sæson som det, både defensivt og offensivt. Derudover kunne der også være mere plads til Nani på højre kanten.
edit: Hm, har lige tjekket et par sider og Romas hjemmeside, og der står godt nok ingen van Bommel. Jeg syntes da bestemt, jeg havde læst noget om, at han var uønsket i Milan, og var endt i Roma? :confused:
Her (http://eurorivals.net/squad/roma.html) fremgår han så som Roma-spiller, så det ved jeg sgu'dt. Anyways, Vucinic kan godt spille kant! :D
Godt der er 5561 indlæg tilbage før du bliver legende!
Urutineret...
schousboe9
27-07-2011, 13:04
Hvordan tror du, den nuværende legende er blevet det? Samme ligegyldige fis dag ud og dag ind!
United DK
27-07-2011, 13:15
Jeg vil derhen, hvor skiltet med teksten "United spiller 4-4-2" står.
Hvordan tror du, den nuværende legende er blevet det? Samme ligegyldige fis dag ud og dag ind!
:whine:
Kilroy Was Here
27-07-2011, 13:33
Tror kun United er kun inde og spille med musklerne omkring Vucinic fordi Spurs har vist interesse. Spurs har en spiller som vi gerne vil have og let's face it - vi har ikke brug for Vucinic.
Spurs mangler en angriber - vi har masser af angribere. Berba er på vej ind i sin sidste sæson i United. Tror United vil forsøge at sende ham afsted til Spurs + penge i bytte for Modric (som vil passe fint ind i vores 4-4-2).
ChristianR
27-07-2011, 13:55
Tror United vil forsøge at sende ham afsted til Spurs + penge i bytte for Modric (som vil passe fint ind i vores 4-4-2).
Hvordan det? Købe Vucinic med henblik på vidersalg dagen efter?
Hvilken interesse skulle Vucinic have i at være Uniteds ejendom en enkelt dag eller to, blot så United kunne bruge ham som forhandlingsmiddel i forhold til spillerens kommende klub?
Det er jo ikke en sæk kartofler, der forhandles om eller et skøde i matador.
MOHoegsted
27-07-2011, 13:55
:lolol:
Kilroy Was Here
27-07-2011, 14:08
Hvilken interesse skulle Vucinic have i at være Uniteds ejendom en enkelt dag eller to, blot så United kunne bruge ham som forhandlingsmiddel i forhold til spillerens kommende klub?
Nej - forsøge at presse prisen op på Vucinic ved at melde om interesse i spilleren så Spurs kunne kigge efter mere rentable løsninger. Det hele jo i bund og grund et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.
ChristianR
27-07-2011, 14:13
Nej - forsøge at presse prisen op på Vucinic ved at melde om interesse i spilleren så Spurs kunne kigge efter mere rentable løsninger. Det hele jo i bund og grund et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.
Selvfølgelig er det et spørgsmål om udbud og efterspørgsel - Dog sammenholdt med produktets/spillerens personlige præferencer.
Men når vi nu er inde på udbud/efterspørgsel, så må det jo også fremgå helt naturligt, at United næppe kan presse prisen op på en spiller, når der ikke er en reel efterspørgsel.
United kan altså ikke bare byde 250 mio. kr. på manden bare for at genere Spurs, hvis de ikke har en reel interesse i spilleren.
Kilroy Was Here
27-07-2011, 14:31
Juve & Spurs er jo bla interesserede og ved at United mødes med spillerens agent, så begynder sladderrouletten at køre: http://www.tribalfootball.com/articles/man-utd-table-15m-bid-roma-striker-vucinic-1780311
Dette kan lokke flere klubber og fjerne andres interesse.
--> Alt andet lige, så er Vucinic (forhåbentligt) ikke på vej til United.
schousboe9
27-07-2011, 14:35
Jeg vil derhen, hvor skiltet med teksten "United spiller 4-4-2" står.
Det gør vi jo ikke bare konsekvent. Han ville jo også sagtens kunne bruges helt fremme, hvis det endelig var det.
Men der er som sagt på ingen måde plads til ham, og agenten må ha' været på flere stoffer end en vis nordmand, da han udtænkte det salgsargument.
Jeg tror heller ikke at man i det hele taget må det. Jeg mindes en sag om en eller anden kroat i 90erne som skiftede to gang på en sommer, hvor de måtte bede om kompensation til at lade ham skifte fordi han allerede var skiftet én gang. Måske var det Prosinecki, can't remember.
Paris SG skulle være klar med 18 mio. pund for Berbatov.
Hvis United samtidig får Sneijder, ville jeg ikke tøve, og straks acceptere det bud og sende Berbatov afsted mod Frankrig..
schousboe9
02-08-2011, 09:17
For en 30-årig i sidste år af kontrakten? Joeh, skulle jeg mene.
Meeen, det er sandsynligvis bare endnu en historie. PSG er jo den franske City.
Paris SG skulle være klar med 18 mio. pund for Berbatov.
Hvis United samtidig får Sneijder, ville jeg ikke tøve, og straks acceptere det bud og sende Berbatov afsted mod Frankrig..
Enig.
Ville nødig af med Berbatov, men til den pris og hans alder og kontraktsituation taget i betragtning, så siger jeg ja tak.
Enig.
Ville nødig af med Berbatov, men til den pris og hans alder og kontraktsituation taget i betragtning, så siger jeg ja tak.
Enig. Men såvidt Gill har udforklaret, så kan United fornye for endnu et år når som helst, og Berbatov skal sige ja. Så hans kontraktsituation er ikke så problematisk. Men om 2år er den ustabil.
Påbegynder en diskussion vedr. diverse kæder - denne diskussion skal på ingen måde ses i lyset af gårsdagens resultat.
Er af den ganske enkle overbevisning, at vi har alt for mange angribere.
Rooney, Hernandez, Welbeck, Owen, Berbatov, Kiko og Diouf.
Personligt så jeg gerne dette antal skåret ned til 5. Diouf mener jeg er et fejlkøb. Han er uden tvivl en god angriber, men han er ikke United-god. Han burde skifte til en klub i midten eller den nederste halvdel i en af de bedre ligaer. Spild af lade ham spille reservebold i United.
Hvem af de andre jeg mener skal ofres er lidt sværere. Men umiddelbart må det være Berbatov. Han ligner ikke en mand der kan holde til at være reserve. Som fx Owen, Hernandez og Welbeck har bevidst at de godt kan.
En angrebsopbygning bestående af de 5 andre spillere vil give en god afbalancering mht. alder, forventet spilletid osv og vi kommer ikke i en situation hvor en af dem skal spille permanent på reserveholdet. Og sidst men ikke mindst, det er alle spillere der kan holde til at sidde ude (Måske på nær Rooney men han skal også altid spille)
Hvad siger folk? Skal vi skære ind til benet og have færre men skarpere angribere? Skal andre skæres fra eller skal der købes nye til? Bring it on!
MOHoegsted
28-09-2011, 08:02
Helt enig i vi har for mange angribere..
Diouf er den første der skal sælges, og jeg begynder mere og mere og miste troen på Macheda, som jeg altid har beskyttet, og set et stort lys i.
- King (udlejet pt.), Cofie, Keane, Lingard, med større potentiale imo.
Spørgsmålet er om vi så skal sælge Owen eller Berbatov, jeg vil helst beholde sidstenævnte, men for fodboldens skyld, hvor må det nok være bulgaren der skal skippes.
Men det kan også hurtigt blive tyndt i angrebet, hvis vi så ikke forlænger med Owen, han har da kontraktudløb til sommer?
LyngUnited
28-09-2011, 08:31
Er Higuain ikke træt af at sidde på bænken i Madrid?
Evt skaffe sig af med Diouf, Berba og Owen og så hente Higuain.
Sorry, har lidt svært ved at følge logikken. Vil du ikke lige forklare hvorfor han hellere vil varme bænk hos os end Real Madrid?
LyngUnited
28-09-2011, 09:45
Sorry, har lidt svært ved at følge logikken. Vil du ikke lige forklare hvorfor han hellere vil varme bænk hos os end Real Madrid?
Tror ærlig talt han ville få en del flere kampe hos os end der. Især med de skadesproblemer vi kæmper med.
Fletcherfan
28-09-2011, 10:07
Først og fremmest skal Owen, Macheda og Diouf skippes ud... De er alle tre ALT for elendige til United... Måske Owen kan score to mål hver gang United møder et hold fra de lavere divisioner, men han kan slet ikke spille fodbold når United møder lidt stærkere modstand...
Macheda bliver bare dårligere for hver kamp han spiller og endnu dårligere for hver kamp han ikke spiller... Og så er der Diouf som MULIGVIS ville få chancen hvis 5 af de andre angribere var ukampdygtige...
Og hvis de unge mænd i klubben også er så dygtige så kan Berbatov eller King også sendes videre...
United DK
28-09-2011, 14:49
Jeg mener ikke vi taber noget ved at have Owen i truppen, hvor han tilsyneladende er fint tilfreds med sin rolle. Jeg så hellere, at Berbatov blev solgt, ikke fordi han er lad, uduelig og grim, men fordi han er for god til en bænk, og det er synd, at han skal gå til spilde derude. Macheda og Diouf giver sig selv i mine øjne.
Nu handlede mit indlæg om, at vi skal have angribere på 2.-5. pladsen som kan tåle at sidde på bænken. I den kategori finder jeg ikke Higuain. Så kan vi lige så godt købe Tevez igen...
Jeg mener ikke vi taber noget ved at have Owen i truppen, hvor han tilsyneladende er fint tilfreds med sin rolle. Jeg så hellere, at Berbatov blev solgt, ikke fordi han er lad, uduelig og grim, men fordi han er for god til en bænk, og det er synd, at han skal gå til spilde derude. Macheda og Diouf giver sig selv i mine øjne.
Måske er Berbatov for god til at sidde på bænken. Men synes heller ikke han viser, at han skal være på banen. Derfor, enig i at han skal sælges.
Personligt ser jeg kun Berbatov og Diouf blive solgt. Rooney, Hernandez, Welbeck, Owen og Kiko burde imo udgøre vores angreb.
Kiko har måske ikke vist den forventede udvikling. Men han er altså stadig ung. Tror en udlejning til en engelsk klub i PL kunne have gjort underværker.
Hvis Berbatov er tilfreds med hans situation, ser mener jeg vi skal beholde ham.. Han er genial at sætte ind i de kampe hvor vi fører med 1 pind, og vi skal holde på bolden. Deruodver er han en fantastisk angriber, som der med lidt spilletid sagtens kan bombe for os...
Håber IKKE vi sælger ham...
LyngUnited
30-09-2011, 07:40
Hvis Berbatov er tilfreds med hans situation, ser mener jeg vi skal beholde ham.. Han er genial at sætte ind i de kampe hvor vi fører med 1 pind, og vi skal holde på bolden. Deruodver er han en fantastisk angriber, som der med lidt spilletid sagtens kan bombe for os...
Håber IKKE vi sælger ham...
Omvendt virker han alt for tilfreds med situationen. Han har virket doven og ugidelig de gange han har fået chance i indtil videre i denne sæson og han byder ikke ind med noget som helst andet end mål. Og selv de mangler.
http://www.bold.dk/nyt/Villas-Boas-tager-Drogba-forlaengelse-roligt
Kunne han være noget for os? Personligt vil jeg da hellere have Drogba i den rolle Berbatov besidder.
Må indrømme at hvorend jeg rigtig godt kan lide Berbatov, så er han en spiller der skal have 4-5 kampe som starter før han er godt op i gear mål og selvtillidsmæssigt. Det kan vi ikke længere give ham. Drogba er derimod en trussel konstant.
Styrken ved vores angreb i sidste sæson og denne er at vi har forskellige typer angribere. Hvis Berbatov ikke bliver forlænget, hvad siger folk så til et cheeky bud på Drogba på bosman til vinter?
United DK
02-10-2011, 21:40
http://www.bold.dk/nyt/Villas-Boas-tager-Drogba-forlaengelse-roligt
Kunne han være noget for os? Personligt vil jeg da hellere have Drogba i den rolle Berbatov besidder.
Må indrømme at hvorend jeg rigtig godt kan lide Berbatov, så er han en spiller der skal have 4-5 kampe som starter før han er godt op i gear mål og selvtillidsmæssigt. Det kan vi ikke længere give ham. Drogba er derimod en trussel konstant.
Styrken ved vores angreb i sidste sæson og denne er at vi har forskellige typer angribere. Hvis Berbatov ikke bliver forlænget, hvad siger folk så til et cheeky bud på Drogba på bosman til vinter?
Nej, fandme nej! Der er visse spillere, der bare ikke hører hjemme i United-trøjen, uanset hvor gode de er, og en af dem er Drogba, der altid har været en skændsel. NEJ TAK!
DavidMadsen
02-10-2011, 22:42
Nej, fandme nej! Der er visse spillere, der bare ikke hører hjemme i United-trøjen, uanset hvor gode de er, og en af dem er Drogba, der altid har været en skændsel. NEJ TAK!
You said it, UDK.
ITS A FUCKING DISGRACE
http://i4.photobucket.com/albums/y133/shaqattaq/14ui442.gif
Jeg har altid synes han var i en klasse helt for sig selv og har haft en respekt for ham fordi han netop har været så god. Lidt som når man også bare må anerkende at Fabregas, Messi eller andre spillere er gode. Stort ja tak herfra.
Sjovt nok havde jeg mere mod at Owen kom til os end eventuelt Drogba.
Køb Ronaldo til sommer. :)
Køb Ronaldo til sommer. :)
Ham den tykke?
For det er vist dén Ronaldo vi har størst mulighed for at få fat i.
LyngUnited
24-10-2011, 14:59
Ham den tykke?
For det er vist dén Ronaldo vi har størst mulighed for at få fat i.
Den anden vil gerne tilbage til England, og i England er der kun United for CR7.
Hep lidt på at Mourinho bliver uvenner med ham ;)
Hep lidt på at Mourinho bliver uvenner med ham ;)
De er jo praktisk talt forelsket i hinanden, så det kan jeg desværre ikke se ske.
De er jo praktisk talt forelsket i hinanden, så det kan jeg desværre ikke se ske.
Så må vi vel bare vente med at få dem begge til Mourinho er færdig i Real
Martinsen
27-10-2011, 00:02
Manchester United have stepped up their interest in Huddersfield forward Jordan Rhodes, after sending newly-appointed scout Paul Scholes to run the rule over the 21-year-old.
Metro
:confused: Ham har jeg sku godt nok aldrig hørt om. Det er heller ikke just i angrebet vi mangler unge talentfulde spillere.
Manchester United have stepped up their interest in Huddersfield forward Jordan Rhodes, after sending newly-appointed scout Paul Scholes to run the rule over the 21-year-old.
Metro
:confused: Ham har jeg sku godt nok aldrig hørt om. Det er heller ikke just i angrebet vi mangler unge talentfulde spillere.
Forward betyder ikke uden tvivl angriber.. Det kan ligeså nemt være en offensiv spiller fra midtbanen.. :)
Martinsen
27-10-2011, 00:30
Forward betyder ikke uden tvivl angriber.. Det kan ligeså nemt være en offensiv spiller fra midtbanen.. :)
okay.
Men en hurtig google søgning fortæller han er angriber...
manchester united have stepped up their interest in huddersfield forward jordan rhodes, after sending newly-appointed scout paul scholes to run the rule over the 21-year-old.
Metro
win win situation!
MathiasL
27-10-2011, 08:52
Nu har jeg erfaringer med Rhodes i fifa 12, og der er han målfarlig angriber!
Nu har jeg erfaringer med Rhodes i fifa 12, og der er han målfarlig angriber!
Jamen så er det helt sikkert ham vi skal have! Fifa 12 er et perfekt billede på hvodan virkeligheden forholder sig.
Refstrup
27-10-2011, 09:14
Jamen så er det helt sikkert ham vi skal have! Fifa 12 er et perfekt billede på hvodan virkeligheden forholder sig.
Så skulle vi have købt Walcott i 2007, for ifølge Fifa, så var han verdens bedste fodboldspiller.:lolol:
Lynderup
27-10-2011, 13:45
Så skulle vi have købt Walcott i 2007, for ifølge Fifa, så var han verdens bedste fodboldspiller.:lolol:
Ja, han fik vist 99 i stat efter få sæsoner i den udgave.
I 12'eren får Eriksen 94 efter et par år eller tre. Måske vi skal købe ham, for han bliver ifølge FIFA bedre end Xavi. Lige hvad vi har brug for ;)
Nej men EA laver jo nogle reele vurderinger på spillerne ud fra hvordan de spiller, så det kan vel sagtens være et lille vindstød i ryggen om hvordan han er som spiller, hvor hans kvaliteter ligger. Under alle omstændigheder finder Scholes nok ud af det.
MathiasL
27-10-2011, 15:12
Det synes jeg ikke, at jeg har sagt!!
Jeg synes ikke, at vi skal ud og have fat i en angriber, da vi har massere af gode spillere på den position.
patrick1991
25-11-2011, 12:13
nu rygtes Ricky van Wolfswinkel til man u :S
nu rygtes Ricky van Wolfswinkel til man u :S
1. Link? :smilings:
2. Man U? :Smackden:
3. Lad være med at læse rygter på Indkast.dk, tro på caughtoffside osv. Det er spild af tid.
patrick1991
25-11-2011, 12:45
hvor skal man så kigge rygter henne?
patrick1991
25-11-2011, 12:46
angående transfer
schousboe9
25-11-2011, 13:06
hvor skal man så kigge rygter henne?
Ikke at de altid er mere troværdige, men TEAMTalk (http://www.teamtalk.com/), SkySports (http://www1.skysports.com/football/), MEN (http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/sport/football/) og SportingLife (http://www.sportinglife.com/football/news/) er i hvert fald mine foretrukne - i nævnt rækkefølge. Der er mere substans i nyhederne, og en af de fire er jo ofte de kilder, som de danske sider henviser til.
patrick1991
25-11-2011, 13:33
okay tak:=)
http://www1.skysports.com/football/news/11668/7338524/Ricky-flattered-by-United-link
Mon det har noget på sig? Ikke fordi vi mangler en angriber
Kunne være fedt med en Torres i truppen, nu når rygterne går om at Chelskij vil afskibe ham...
Og se det fra den anden vinkel:
Vidic har altid haft det svært overfor Torres, så Torres kunne skærpe Vidic når han vender tilbage fra sin skade :)
Broberry
14-12-2011, 15:29
For 20€, ville jeg ikke kunne sige nej.
Tror han kunne genfinde sit gamle jeg, under nogle lidt roligere forhold i Manchester. Og så ville det sikkert passe Ferguson fint, at lave et mindre Scoop og hente ham for 20€, når han i sidste sæson kostede 50€
"form is temporary class is permanent" :devill:
Nani-Rooney-Young-
Torres
Martinsen
14-12-2011, 15:37
For 20 mio. vil jeg også sige ja tak til Torres, men tror ikke på det. Fergie er godt tilfreds med vores angribere.
Det ville være intet mindre end fantastisk at erhverve Torres, og det faktum at han stadig har mange gode år i sig. Den mand på toppen er fantastisk. Og man kan også se at han i Chelsea virkelig forsøger. Han løber og løber.
Selv de 250 mio. der bliver nævnt ville være noget af et røverkøb. Og som du siger, de roligere omstændigheder i United ville nok være godt for ham.
Man kan ikke løbe fra det faktum at denne mand i topform er én af verdens bedste og mest kliniske angribere
United DK
14-12-2011, 16:11
Jeg mener Torres er færdig på allerhøjeste niveau, og han har haft rigeligt med muligheder, for at bevise anderledes i Chelsea. Derudover er han en rigtig pengeluder, og jeg vil ikke ligesom Chelseas fans synke på det niveau, hvor man desperat hylder en spiller, som aldrig har leveret noget for ens klub.
Et stort nej tak herfra.
Jeg kunne heller ikke se ham i en United trøje. Men til røverkøbs pris, er jeg ikke sikker på at jeg ville takke nej. Desuden er han vant til at sidde på bænken, så han ville ikke pive over at skulle sidde udenfor når vi kørte Rooney - Chicha ! Meeeen jeg tvivler stærkt på at han nogensinde trækker i en United trøje. Tror han har respekt for sine gamle Scouser fans. Chancen for at se Stam i United trøjen igen tror jeg er ligeså stor :)
Christensen
14-12-2011, 16:37
Jeg ville med glæde betale €20 mio. for den Torres, der var så fantastisk i Liverpool. Men den Torres vi har set det seneste år, er langt fra den samme. Han har været skidt kørende i en længere periode nu, og hvis han ikke snart opper sig, tror jeg han er færdig i PL. Kunne godt se ham vende (blive sendt?) sydpå, hvis han skuffer igen i år.
Hvis han kan fås for så billige penge, så synes jeg muligheden bør overvejes. Han er en rigtig dygtig angriber - en af de bedste når han rammer toppen. Det har vi ikke set i Chelsea men der er ingen tvivl om at når han rammer toppen ville han være en stjerneangriber for united at have.
Holmskov
14-12-2011, 17:42
Kunne være fedt med en Torres i truppen, nu når rygterne går om at Chelskij vil afskibe ham...Og se det fra den anden vinkel:
Vidic har altid haft det svært overfor Torres, så Torres kunne skærpe Vidic når han vender tilbage fra sin skade :)
Hvor læser du at Chelsea vil af med Torres ??
ChristianR
14-12-2011, 17:47
Jeg mener, det var Daily Mail, der opfandt rygtet, som så er blevet kopieret af alverdens sladder sites og aviser i løbet af dagen.
Martinsen
14-12-2011, 17:47
Chelsea are ready to cut their losses on out-of-form striker Fernando Torres and will accept an offer of £20m for the 27-year-old Spaniard in January. Their valuation represents a loss of £30m on the fee they paid Liverpool in January of this year.
Daily Mail
Så naturligvis hamrende utroværdigt.
ChristianR
14-12-2011, 17:48
For 20€, ville jeg ikke kunne sige nej.
Tror han kunne genfinde sit gamle jeg, under nogle lidt roligere forhold i Manchester. Og så ville det sikkert passe Ferguson fint, at lave et mindre Scoop og hente ham for 20€, når han i sidste sæson kostede 50€
Jeg ville ikke lade dig være min ejendomsmægler eller porteføljeforvalter. Du synes at have tendens til at glemme en ordentlig røvfuld nuller ;)
Broberry
14-12-2011, 17:52
Jeg ville ikke lade dig være min ejendomsmægler eller porteføljeforvalter. Du synes at have tendens til at glemme en ordentlig røvfuld nuller ;)
True story.
Tænk at jeg læser International business :confused:
Hvis man kunne få en "lille garanti" for Torres tilbage i topform, så er det da bare med at byde. Han var IMO verdens bedste angriber, da han var i sin Liverpool-form. Fuldstændig outstanding, men forhastede spilletid (Damn you, Benitez) mundede ud i masser af skader og manglende selvtillid, og det har sgu ødelagt Torres en anelse. At han så samtidig ikke præstere i Chelsea med et prædikat som 430 mio. kr.-dyrt indkøb styrker ikke ligefrem hans ødelagte selvtillid.
Men vi køber ham sgu aldrig. Det ville sætte Chicharito og i særdeleshed Welbeck bag i køen.
MOHoegsted
14-12-2011, 21:33
Hvis man kunne få en "lille garanti" for Torres tilbage i topform, så er det da bare med at byde. Han var IMO verdens bedste angriber, da han var i sin Liverpool-form. Fuldstændig outstanding, men forhastede spilletid (Damn you, Benitez) mundede ud i masser af skader og manglende selvtillid, og det har sgu ødelagt Torres en anelse. At han så samtidig ikke præstere i Chelsea med et prædikat som 430 mio. kr.-dyrt indkøb styrker ikke ligefrem hans ødelagte selvtillid.
Men vi køber ham sgu aldrig. Det ville sætte Chicharito og i særdeleshed Welbeck bag i køen.
Tja.. Sturridge slog da Torres af, so far..
Jeg er også selv vild med Torres, og har altid ment han var verdens bedste angriber når han er i form. Men det sgu et for stort et sats, og det er IKKE der vi skal kigge først, men derimod en mand på midten.
unitedforreal
14-12-2011, 21:56
Hvis prisen er den som bliver sagt i pressen. Så kan han vel ikke floppe ? Manden er kun 27-28 år gammel hvis vi får ham. Han har 4 år tilbage på toppen hvis han rammer formen igen.
En anden ting er, Torres passer bare bedre hos os end hos Chelsea. Vi har ikke angriber skal ned langs kanten så ofte som det sker i chelsea.
MOHoegsted
14-12-2011, 22:11
Hvis prisen er den som bliver sagt i pressen. Så kan han vel ikke floppe ? Manden er kun 27-28 år gammel hvis vi får ham. Han har 4 år tilbage på toppen hvis han rammer formen igen.
En anden ting er, Torres passer bare bedre hos os end hos Chelsea. Vi har ikke angriber skal ned langs kanten så ofte som det sker i chelsea.
Er ret sikker på der er MANGE andre parameter der har gjort Torres som et flop køb lige pt., læg mærke til han heller ikke nåede sit niveau før sit skifte til Chelsea. Det ikke så meget prisen af ham, men hans selvtillid, og det han nu er bænket efter have haft spillet nogle ellers flotte kampe i foråret.
Dahlmann
14-12-2011, 22:23
Det er for sent med Torres.. Vi skulle have købt ham i 2006 hvis han skulle have United trøjen på i løbet af sin karriere. Dengang valgte han dog et år ekstra i Atletico. Jeg husker tydeligt hvordan jeg sad og opdaterede adskillige sportshjemmesider i en hel time da han holdt det pressemøde hvor han fastslog at han ville blive i Atletico. Jeg ønskede inderligt at vi købte ham og Hargreaves den sommer som erstatning for Keane og Nistelrooy..
ChristianR
15-12-2011, 05:44
Selvom jeg tror, at de £20 mio er opdigtede tal, så er jeg 100 % sikker på, at United er den klub, Chelsea mindst har lyst til at lade Torres forhandle med.
Manchester United viæ skulle betale næsten det dobbelte for Torres, end hvad Inter eller Real Madrid kan slippe afsted med. Han kommer ikke til United, og vi er nu også fint besat på den plads.
Kan ikke se hvad vi skal bruge en ekstra angriber til.
Rooney, Hernandez, Welbeck, Berbatov og Owen må være fint...
Der er rigelige udfordringer i de to andre kæder hvor der skal bruges penge...
Det er sku ret paradoksalt at han "vel ikke kan floppe hvis han rammer formen igen". Hvis det er usikkert om han rammer formen, så kan han netop godt floppe.
Med 4 mål og 11 kampe fra start, så ville han nærmest være topscorer for os, med nuværende form :smilings: Et partnerskab med Rooney og Torres lyder uhyre skræmmende... men som du siger, så er det nok yderst usandsyneligt, at det kommer til at ske.
MOHoegsted
15-12-2011, 11:22
Det er for sent med Torres.. Vi skulle have købt ham i 2006 hvis han skulle have United trøjen på i løbet af sin karriere. Dengang valgte han dog et år ekstra i Atletico. Jeg husker tydeligt hvordan jeg sad og opdaterede adskillige sportshjemmesider i en hel time da han holdt det pressemøde hvor han fastslog at han ville blive i Atletico. Jeg ønskede inderligt at vi købte ham og Hargreaves den sommer som erstatning for Keane og Nistelrooy..
Jeg er nu ret sikker på det var Fergie der afviste ham. Grundet hans dengang spinkle kropsopbygning.
Jeg er nu ret sikker på det var Fergie der afviste ham. Grundet hans dengang spinkle kropsopbygning.
Tror jeg også. Og for at følge op på den linie har han så valgt chicarito idag ;)
Glory Man United
15-12-2011, 11:49
Hvis der var en, der ville have Villa, så kan jeg så lige nævne, at han netop har brækket benet...
Danielsen
15-12-2011, 12:01
Hvis der var en, der ville have Villa, så kan jeg så lige nævne, at han netop har brækket benet...
Ja, det siger de i hvert fald på Eurosport 2....(kommer lige de folk i forkøbte, der om lidt skriger på links ;) )
Ifølge rygterne (http://www.bold.dk/nyt/Pato-kritiserer-Allegri) er Pato angiveligt utilfreds, og han har lige kritiseret sin træner offentligt, og rygterne siger, at PSG er interesseret i at hente ham.
Er han en spiller, vi skal lade gå uden, at vi byder, eller er han en af de her spillere, som er FOR god til, at vi kan lade gå forbi vores næse, selvom vi er godt besat på toppen?
Min personlige mening er, at når han er i form og ikke skadet, at han er klasseangriber med potentiale til at blive verdensklasse. Hans hurtighed alene er dødsensfarlig og hans tekniske kunnen er på højt plan. Han er også en anelse fleksibel qua at han evner at spille angriber eller kant, men man får nok mest udnytte af ham på kanten.
Hvad siger I? Skal vi lade ham gå, uden at vi byder på ham, eller skal vi forsøge os frem fordi han er for god til at vi kan lade ham gå?
Dahlmann
27-12-2011, 14:49
Den pressekonference jeg hentød til.. (for 2 uger siden ja)
http://edition.cnn.com/2006/SPORT/football/07/25/spain.torres/index.html
Jeg har aldrig hørt noget om at det var os der ikke ville have ham..
Den pressekonference jeg hentød til.. (for 2 uger siden ja)
http://edition.cnn.com/2006/SPORT/football/07/25/spain.torres/index.html
Jeg har aldrig hørt noget om at det var os der ikke ville have ham..
Andy Cole har selv været ude og sige, at Ferguson selv fjernede Torres fra angriber-listen, da United scoutede ham i sin tid, da Ferguson mente, at han ikke havde det fornødne mentalitet til at slå igennem i Premier League. Jeg skriver pt. fra min iPhone, så jeg kan ikke lige quote artiklen ind, men hvis du søger på Google, vil du finde artiklen, hvor Cole fortæller historien om, hvorfor united i sin tid ikke bød på Torres.
Dahlmann
27-12-2011, 15:00
Andy Cole har selv været ude og sige, at Ferguson selv fjernede Torres fra angriber-listen, da United scoutede ham i sin tid, da Ferguson mente, at han ikke havde det fornødne mentalitet til at slå igennem i Premier League. Jeg skriver pt. fra min iPhone, så jeg kan ikke lige quote artiklen ind, men hvis du søger på Google, vil du finde artiklen, hvor Cole fortæller historien om, hvorfor united i sin tid ikke bød på Torres.
Smider selv lige et link op...
En nyhed jeg fuldstændig har overset.. :Smackden:
Svanen94
27-12-2011, 15:08
Ifølge rygterne (http://www.bold.dk/nyt/Pato-kritiserer-Allegri) er Pato angiveligt utilfreds, og han har lige kritiseret sin træner offentligt, og rygterne siger, at PSG er interesseret i at hente ham.
Er han en spiller, vi skal lade gå uden, at vi byder, eller er han en af de her spillere, som er FOR god til, at vi kan lade gå forbi vores næse, selvom vi er godt besat på toppen?
Min personlige mening er, at når han er i form og ikke skadet, at han er klasseangriber med potentiale til at blive verdensklasse. Hans hurtighed alene er dødsensfarlig og hans tekniske kunnen er på højt plan. Han er også en anelse fleksibel qua at han evner at spille angriber eller kant, men man får nok mest udnytte af ham på kanten.
Hvad siger I? Skal vi lade ham gå, uden at vi byder på ham, eller skal vi forsøge os frem fordi han er for god til at vi kan lade ham gå?
Jeg ved ikke, hvor lang tid der er tilbage af hans kontrakt og, hvor meget de kan kræve for ham. Men får han tilbud fra PSG, City og andre klubber er det nok svært at få ham uden han skal have en urimelig høj løn.
Godt nok er PSG blevet en rigmandskub, men han er alt for god til at spille i den franske liga. Ville rigtig gerne have ham for et par år tilbage, men jeg ved ikke helt hvor meget han vil passe ind i Uniteds system. En Kalou-rolle i Chelsea kunne vel passe russerne meget godt. Han ville vel egentlig også passe udemærket i City op ad fx Dzeko som target man lidt ala Aguero.
ThomasUTD
28-12-2011, 08:11
Hvis det er sådan, at han søger væk fra Milan, så synes jeg helt sikkert vi skal slå til med et bud. Når han ikke er småskadet, så er han virkelig en god spiller. Han er teknikken i orden, et godt skud, god afslutning, ekstremt hurtigt, og en VILD fysik! Han ville sagtens spille i England, det er jeg ikke i tvivl om, men jeg tror ikke vi kan eller vil, matche de andre klubbers høje løn, desværre. Men vi skal uden tvivl gøre os et forsøg, i at hente ham, da han, som du selv skriver, kan begå sig både som angriber, kant og i 10'er rollen.
we'remanunited
28-12-2011, 10:42
Det kunne være spændende. Pato, Rooney, Hernandez og Welbeck + (Owen, Keane, Macheda)? Spitzenklasse. Men i så fald må vi slippe Berba...
ChristianR
28-12-2011, 10:57
Det kunne være spændende. Pato, Rooney, Hernandez og Welbeck + (Owen, Keane, Macheda)? Spitzenklasse. Men i så fald må vi slippe Berba...
Hvorfor tror folk, altid at græsset er så meget grønnere på den anden side?
Berbatov blev topscorer i Premier League sidste sæson uden at spille fast. Han har været bænket hele denne sæson uden een eneste gang at gå ud og beklage sig i pressen, som de fleste angribere af hans kaliber og i hans position ville. Han kommer ind mod Wigan og viser sin klasse og scorer hattrick.
Alligevel mener du, at vi bør skille os af med den bedskedne og ydmyge klasseangriber for at betale kassen for en skadesplaget brassilianer fra Serie A. Ingen ved, hvordan han vil tackle omvætningen til Premier League, ligesom ingen ved, hvordan han vil tackle at være bænket 5 kampe i streg.
Den virkelige verden er jo ikke Football Manager, og man skifter ikke bare sådan spillere ud. Parolen med, at man ved, hvad man har, men man ved ikke, hvad man får bør tages mere seriøst. Det ved Fergsuon heldigvis også.
United DK
28-12-2011, 11:05
Nu hvor folk skriger på en midtbanespiller eller to, så ville det da være åndsvagt at bruge en bondegård på Pato, for han kan næppe koste mindre end 400 mio. Derudover bryder jeg mig ikke om spillere, der sviner deres træner til i pressen, det fortæller lidt om, hvilke typer de er, og det er ikke sympatiske typer. I mine øjne er vi godt besat i angrebet, og det er sammen med målmandspladsen det sidste sted, hvor vi skulle overveje forstærkning. Midtbanen bør have 1. prioritet, derefter kunne Evras erstatning, eller en højre back komme i spil.
we'remanunited
28-12-2011, 11:14
Hvorfor tror folk, altid at græsset er så meget grønnere på den anden side?
Berbatov blev topscorer i Premier League sidste sæson uden at spille fast. Han har været bænket hele denne sæson uden een eneste gang at gå ud og beklage sig i pressen, som de fleste angribere af hans kaliber og i hans position ville. Han kommer ind mod Wigan og viser sin klasse og scorer hattrick.
Alligevel mener du, at vi bør skille os af med den bedskedne og ydmyge klasseangriber for at betale kassen for en skadesplaget brassilianer fra Serie A. Ingen ved, hvordan han vil tackle omvætningen til Premier League, ligesom ingen ved, hvordan han vil tackle at være bænket 5 kampe i streg.
Den virkelige verden er jo ikke Football Manager, og man skifter ikke bare sådan spillere ud. Parolen med, at man ved, hvad man har, men man ved ikke, hvad man får bør tages mere seriøst. Det ved Fergsuon heldigvis også.
I det mindste lægger du på ingen måde ord i munden på mig (læs: ironi, for en sikkerheds skyld). Nu du ikke læste mit indlæg første gang, så skriver jeg igen:
Det kunne være spændende. Hypotetisk. Jeg siger ikke, at jeg mener vi bør gøre det. Jeg vurderer, at hvis vi gør det, så bliver vi nok nødt til at slippe Berbatov.
Så kan du snakke computerspil og grønt græs med en anden :)
cSS3kO8Z45c
Det er altså et frækt træk han tager sig der.
United DK
28-12-2011, 11:24
cSS3kO8Z45c
Det er altså et frækt træk han tager sig der.
Han er så også heldig ved, at Barcelonas forsvar ligger så højt oppe. Du vil aldrig se Rio og Vidic ligger så langt fremme, fra starten af en kamp.
Han er så også heldig ved, at Barcelonas forsvar ligger så højt oppe. Du vil aldrig se Rio og Vidic ligger så langt fremme, fra starten af en kamp.
Bestemt - han udnytter barca's arrogance, hvilket også er frækt.
I det mindste lægger du på ingen måde ord i munden på mig (læs: ironi, for en sikkerheds skyld). Nu du ikke læste mit indlæg første gang, så skriver jeg igen:
Det kunne være spændende. Hypotetisk. Jeg siger ikke, at jeg mener vi bør gøre det. Jeg vurderer, at hvis vi gør det, så bliver vi nok nødt til at slippe Berbatov.
Jeg misforstod dig også - din ironi fremgår på ingen måder af dit indlæg...
Er han heldig? hahaha... Han ser der er en spiller der går op og presser på ham, som barca jo gør, tager trækket og sprinter fra en anden barca spiller der faktisk har en meters forspring - held? næppe..!
ChristianR
28-12-2011, 11:53
Ok. Så formulerer du dig åbenbart ikke ret tydeligt. Når man skriver:
Så synes jeg i den grad, at man lægger op til, at det kunne være en god ide. Ordret bliver der intet om udtrykket 'god ide' nævnt, men at synes noget er spændende indikerer det da.
Hvis du ikke mener, at det vil være en god ide at anskaffe det angreb, du betegner som spitzenklasse, hvilket inkluderer et Berbasalg - Hvad var så hensigten med dit indlæg?
Det kunne også være 'spændende' at fyre Ferguson og ansætte Richard Møller Nielsen, men det skriver man jo ikke. For det vil ikke være en god ide.
we'remanunited
28-12-2011, 12:01
Ok. Så formulerer du dig åbenbart ikke ret tydeligt. Når man skriver:
Så synes jeg i den grad, at man lægger op til, at det kunne være en god ide. Ordret bliver der intet om udtrykket 'god ide' nævnt, men at synes noget er spændende indikerer det da.
Hvis du ikke mener, at det vil være en god ide at anskaffe det angreb, du betegner som spitzenklasse, hvilket inkluderer et Berbasalg - Hvad var så hensigten med dit indlæg?
Det kunne også være 'spændende' at fyre Ferguson og ansætte Richard Møller Nielsen, men det skriver man jo ikke. For det vil ikke være en god ide.
Du karakteriserer lidt et, i mine øjne, generelt problem herinde: Behovet for altid at skulle slutte noget endeligt og konkluderende. Jeg er af den overbevisning, at det kunne være spændende med Pato i truppen, men hvorvidt vi bør købe ham er ikke just min beslutning. Derudover vurderer jeg, at hvis det skete, så ville Berbatov nok ikke have en fremtid i klubben. Jeg er stor Berbatov-tilhænger, men jeg kan da konstatere, at det har været småt med kampe i denne sæson?
Jeg kan ikke se hvordan det indlæg ikke er legitimt, som du ellers anfægter?
Men til information, så jeg mener jeg helt sikkert, at vi har mere presserende områder at styrke.
Din sidste sætning giver ganske enkelt ingen mening.
ChristianR
28-12-2011, 12:07
Du karakteriserer lidt et, i mine øjne, generelt problem herinde: Behovet for altid at skulle slutte noget endeligt og konkluderende. Jeg er af den overbevisning, at det kunne være spændende med Pato i truppen, men hvorvidt vi bør købe ham er ikke just min beslutning. Derudover vurderer jeg, at hvis det skete, så ville Berbatov nok ikke have en fremtid i klubben. Jeg er stor Berbatov-tilhænger, men jeg kan da konstatere, at det har været småt med kampe i denne sæson?
Jeg kan ikke se hvordan det indlæg ikke er legitimt, som du ellers anfægter?
Selvfølgelig er det legitimt. Jeg er bare ikke enig i den pointe, jeg drager fra dit indlæg.
Der er en generel tendens herinde til, at græsset altid er grønnere på den anden side. Vi skal sælge en spiller og købe en anden for at håbe på det bedre. Den generelle tendens kan og skal du naturligvis ikke stå til ansvar for. Dit indlæg bar blot præg af at være i præcis samme grøft.
Du siger, at det kunne være spændende at hente Pato til vores angreb, hvor så et salg af Berbatov måtte være den naturlige konsekvens heraf. Spændende? Måske. En god ide? Det mener jeg bestemt ikke. Og du virker stadig ikke som om, du vil tage ansvar for, hvorvidt du mener, det er en god ide eller ej.
Din sidste sætning giver ganske enkelt ingen mening.
Den har blot til hensigt at tydeliggøre problematikken med, at du åbenbart ikke mener, at når du kalder et forhold for spænende også indikerer, at du mener, det er en god ide.
United DK
28-12-2011, 12:09
Er han heldig? hahaha... Han ser der er en spiller der går op og presser på ham, som barca jo gør, tager trækket og sprinter fra en anden barca spiller der faktisk har en meters forspring - held? næppe..!
Hvis Barcelona ikke som udgangspunkt, pressede fra midten af banen fra kampens start, så havde Pato jo aldrig scoret et sådant mål. Målet i sig selv er jo tragikomisk, for det ligner noget fra en miniput-kamp, hvor en af spillerne bare løber fra det, der skulle forestille at være forsvaret.
we'remanunited
28-12-2011, 13:12
Selvfølgelig er det legitimt. Jeg er bare ikke enig i den pointe, jeg drager fra dit indlæg.
Der er en generel tendens herinde til, at græsset altid er grønnere på den anden side. Vi skal sælge en spiller og købe en anden for at håbe på det bedre. Den generelle tendens kan og skal du naturligvis ikke stå til ansvar for. Dit indlæg bar blot præg af at være i præcis samme grøft.
Du siger, at det kunne være spændende at hente Pato til vores angreb, hvor så et salg af Berbatov måtte være den naturlige konsekvens heraf. Spændende? Måske. En god ide? Det mener jeg bestemt ikke. Og du virker stadig ikke som om, du vil tage ansvar for, hvorvidt du mener, det er en god ide eller ej.
Den har blot til hensigt at tydeliggøre problematikken med, at du åbenbart ikke mener, at når du kalder et forhold for spænende også indikerer, at du mener, det er en god ide.
Det er fordi jeg ikke mener de to ting nødvendigvis hænger sammen. Jeg har ikke behovet for at konkludere, hvorvidt det er en god idé eller ej. Det kan du nemlig ikke vide. Hvad hvis vi solgte Berbatov til PSG for 15 mio pund, købte Pato, som scorede 33 mål i første pl sæson? Ville du så heller ikke synes, at det var en god idé?
Min pointe er, at din "god idé"-filosofi netop er en konkludering. Spændende, derimod, er hypotetisk og jeg erkender, at det måske ikke kan virke i praksis. Det er mere sagligt i min verden. Jeg påstår ikke at vide, hvorvidt det kunne være en god idé eller ej, for jeg aner det før jeg evt. ser det i praksis.
Jeg siger ikke at vi BØR sælge Berbatov, hvis vi køber Pato. Jeg siger, at jeg finder det usandsynligt at vi beholder ham, hvis vi går efter Pato.
ChristianR
28-12-2011, 13:24
Det er fordi jeg ikke mener de to ting nødvendigvis hænger sammen. Jeg har ikke behovet for at konkludere, hvorvidt det er en god idé eller ej. Det kan du nemlig ikke vide. Hvad hvis vi solgte Berbatov til PSG for 15 mio pund, købte Pato, som scorede 33 mål i første pl sæson? Ville du så heller ikke synes, at det var en god idé?
Min pointe er, at din "god idé"-filosofi netop er en konkludering. Spændende, derimod, er hypotetisk og jeg erkender, at det måske ikke kan virke i praksis. Det er mere sagligt i min verden. Jeg påstår ikke at vide, hvorvidt det kunne være en god idé eller ej, for jeg aner det før jeg evt. ser det i praksis.
Jeg siger ikke at vi BØR sælge Berbatov, hvis vi køber Pato. Jeg siger, at jeg finder det usandsynligt at vi beholder ham, hvis vi går efter Pato.
De rette beslutningstagere ved selvfølgelig heller ikke, om det er en god ide eller ej, før de har set scenariet. Alligevel tvinges de til at tage stilling til det inden, så de kan handle ud fra de forudsigelser, de gør sig - Præcis ligesom alle andre virksomheder, der skal lægge en fremadrettet strategi.
I det perspektiv mener jeg, at vi har en klasseangriber i truppen nu, der ikke brokker sig selvom, han bliver bænket 10 gange i træk. At han er blevet bænket 10 gange i træk er IMO ikke et motiv for at skifte ham ud med Pato, der ligeså vel kunne bænkes 10 gange i træk, fordi vi simpelthen bare har så stærkt et hold.
En spiller som Pato har været skadesplaget, og han vil med stor sandsynlighed være en dyr herre i transfersum såvel som lønninger, og der er langt større usikkerhed i forbindelse med hans pærstationer i Premier League, end der er med Berbatov.
Jeg beder ikke om en endelig konklusion. Men der er så meget, der er spændende. Hvis ikke man vil gå ind i noget, der tilnærmelsesvis ligner et regnestykkke for, om det mest sandsynlige er et positivt eller negativt scenarie, så har jeg svært ved at se hensigten med indlægget.
Så kan jeg i hvert fald lave 1000 nye indlæg med spillere, der kunne være spænende, men som jeg vil afholde mig fra at vurdere om er fornuftige at købe eller ej.
Glory Man United
09-01-2012, 10:34
Jeg mener som sådan ikke, at vi behøver en ny angriber, men hvis rygterne taler sandt, at Demba Ba har en frikøbsklausul på mindre end 100 mil, så er det bare med at komme i gang. Afskib Macheda, Owen og Diouff. Og hvis Fergie ikke vil bruge Berbatov, så kan han vel også smutte?
Så har vi Rooney, Hernandez, Welbeck og Ba...
Jeg mener som sådan ikke, at vi behøver en ny angriber, men hvis rygterne taler sandt, at Demba Ba har en frikøbsklausul på mindre end 100 mil, så er det bare med at komme i gang. Afskib Macheda, Owen og Diouff. Og hvis Fergie ikke vil bruge Berbatov, så kan han vel også smutte?
Så har vi Rooney, Hernandez, Welbeck og Ba...
Hører jeg lige DIG tale for et salg af Berbatov? ;)
Nu har jeg set alt.
Men ja, Ba er en klasse angriber og alt under 100 mio ville være tyveri ved højlys dag.
Glory Man United
09-01-2012, 14:29
Hører jeg lige DIG tale for et salg af Berbatov? ;)
Nu har jeg set alt.
Men ja, Ba er en klasse angriber og alt under 100 mio ville være tyveri ved højlys dag.
Som jeg skrev: "hvis Fergie ikke gider bruge ham...." ;)
Som jeg skrev: "hvis Fergie ikke gider bruge ham...." ;)
Nåååå okay, var også lige ved at blive bekymret for at din profil var blevet hacked ;)
Glory Man United
10-01-2012, 13:02
http://www.manutd.com/en/Fanzone/News-And-Blogs/2012/Jan/The-Gossip.aspx
7 mil? Jeg er fandme på. Og ham tror jeg ikke Suarez tør sige "negro" til
schousboe9
10-01-2012, 13:12
Har Newcastle ikke afvist, at der skulle være sådan en klausul? Hvis der er noget, er det nok en tilsvarende den, han havde i West Ham, altså en nedrykningsklausul, men den bliver jo nok ikke aktuel.
Og personligt er jeg nu heller ikke så meget for at hente afrikanske spillere.
Svanen94
10-01-2012, 14:46
Har Newcastle ikke afvist, at der skulle være sådan en klausul? Hvis der er noget, er det nok en tilsvarende den, han havde i West Ham, altså en nedrykningsklausul, men den bliver jo nok ikke aktuel.
Og personligt er jeg nu heller ikke så meget for at hente afrikanske spillere.
Altså negere?
Well, angrebet er langt fra der, hvor vi mangler noget, men Ba gør det virkelig godt og til den pris ville det fandme være et godt køb.
schousboe9
10-01-2012, 14:56
Altså negere?
Ja. Specielt de, der skal til ANC hvert 2. år. Dem kan jeg slet ikke snuppe!
Altså negere?
Well, angrebet er langt fra der, hvor vi mangler noget, men Ba gør det virkelig godt og til den pris ville det fandme være et godt køb.
Haha.
Du troede simpelthen det er fordi han er sort, at Schousboe ikke vil have ham :D?
Eller var det eroti.. ironisk..?
Svanen94
10-01-2012, 21:13
Haha.
Du troede simpelthen det er fordi han er sort, at Schousboe ikke vil have ham :D?
Eller var det eroti.. ironisk..?
Det var ironisk ;) Jeg var dog lidt i tvivl om, hvorfor Schousboe ikke brød sig om afrikanere :D
Jeg hader også afrikanere. Kan ikke kende forskel på dem... (bemærk igen ironi)
MOHoegsted
10-01-2012, 21:23
Ja. Specielt de, der skal til ANC hvert 2. år. Dem kan jeg slet ikke snuppe!
Men når man har spillere som Chichario, Rooney og Welbeck, MÅSKE Macheda til den tid, så tror jeg det går. Sidstnævnte spillede vist en fremragende kamp for QPR.
Dog er jeg heller ikke så meget for et køb af Ba, da det først og fremmest betyder et farvel til min Berbatov. For det andet tror jeg slet ikke vi kan gøre alle tilfredse med ham i truppen.
Vil vove at påstå han er en bedre angriber end Berbatov - undskyld Thomas - han vil nok forvente, at spille næsten hver kamp. Det giver ingen plads til Welbeck og Chicharito og de unge der står klar i kulissen.
schousboe9
10-01-2012, 22:40
Men når man har spillere som Chichario, Rooney og Welbeck, MÅSKE Macheda til den tid, så tror jeg det går. Sidstnævnte spillede vist en fremragende kamp for QPR.
Præcis. Hvad skal vi så med Ba? ;)
MOHoegsted
10-01-2012, 22:59
Præcis. Hvad skal vi så med Ba? ;)
Nothing. Som jeg også siger i mit indlæg. Det dog lidt syndt, at så dygtig en angriber er fri til peanuts, og vi så ikke engang har brug for manden. ;)
Hvis Owen og Berbatov er fortid i klubben efter sommerpausen, håber jeg, at der bliver indkøbt en angriber der differentierer sig væsentligt fra de øvrige.
Derfor hilser jeg dette rygte (http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2090335/Manchester-United-want-Leandro-Damiao.html) meget velkommen.
Har godt nok kun set ham i begrænset omfang, så om han er spilleren jeg håber vi signer, ved jeg godt nok ikke.. Men håber inderligt at vi får en større angriber ind på holdet. Dette vil give 4 vidt forskellige typer af angriber.
Han er god i FM. Sign him up!
MOHoegsted
23-01-2012, 11:21
Han er god i FM. Sign him up!
Tror du forveksler ham med en anden i FM.
http://en.wikipedia.org/wiki/Weverson_Leandro_Oliveira_Moura
Han er vild, og ryger altid til Real Madrid i mit spil...
Hvor alle de brassere. Hvor mange af dem vi har haft, har slået igennem ?
schousboe9
23-01-2012, 12:54
Anderson. Han er i hvert fald bedre end Kleberson. Han er vores midtbane-magiker. Til venstre og til højre med sambarytmen i aften. Han er klasse med messingen og han skider på Cesc.
Tjooo måske fordi de har for vane at udvikle nogle af de bedste fodboldspillere i verden. Især i den offensive del. En anelse bedre end dem der kommer ud af England for eksempel :)
United DK
23-01-2012, 13:11
Vi har jo 2x Da Silva og Anderson, der så måske stadig mangler det helt store gennembrud, og ellers er der vel Kleberson og Possebon, der ikke slog igennem. Generelt synes jeg dog brasilianer har det svært i England, hvor jeg kun kan komme på Boros Juninho og Ramires der virkelig har gjort en god figur, ellers har det været lidt svingende med Gilberto i Arsenal, Lucas i Liverpool (der dog har oppet sig de sidste par år), Alex og David Luiz i Chelsea, og hvem der ellers har prøvet lykken i England. Det kan selvfølgelig også skyldes, at de allerbedste brasilianere altid ender i enten Spanien eller Italien.
Glory Man United
23-01-2012, 13:16
Anderson. Han er i hvert fald bedre end Kleberson. Han er vores midtbane-magiker. Til venstre og til højre med sambarytmen i aften. Han er klasse med messingen og han skider på Cesc.
Åååååh den er jo bedre på dansk. En der har den tyske version?
Vi har jo 2x Da Silva og Anderson, der så måske stadig mangler det helt store gennembrud, og ellers er der vel Kleberson og Possebon, der ikke slog igennem. Generelt synes jeg dog brasilianer har det svært i England, hvor jeg kun kan komme på Boros Juninho og Ramires der virkelig har gjort en god figur, ellers har det været lidt svingende med Gilberto i Arsenal, Lucas i Liverpool (der dog har oppet sig de sidste par år), Alex og David Luiz i Chelsea, og hvem der ellers har prøvet lykken i England. Det kan selvfølgelig også skyldes, at de allerbedste brasilianere altid ender i enten Spanien eller Italien.
Faktisk alle dem du nævner der bortset fra juninho og tildels ramires har også deres udgangspunkt i defensive opgaver. Og der synes jeg som sagt ikke at brasilien har for vane at udvikle de helt vilde ting.
De helt store brasilianske profiler findes i offensiven, men som du også rigtigt siger, så når vi sjældent at hilse på dem i PL fordi de enten spiller i Spanien eller Italien.
Præcis. Godt klar over at Brasilien har massere af fantastiske spillere. Men det sku ikke mange af dem, der har slået igennem i PL.
2x Da Silva. Massere af talent, og måske slår de igennem. Men de har som vi ved, været skadet konstant.
Andersons har haft sine øjeblikke, men lavt bundniveau og for mange skader.
Martinsen
23-01-2012, 14:53
slettet.
Villarreal ligger og roder rundt i bunden, skal vi lade Berbatov smutte så hente de rossi tilbage?
schousboe9
14-03-2012, 12:40
Villarreal ligger og roder rundt i bunden, skal vi lade Berbatov smutte så hente de rossi tilbage?
Han smuttede jo netop til Villarreal, fordi han ville være førstevalg, og det bliver han stadig ikke her, så selvom han helt sikkert ville pynte i truppen, så tror jeg ikke, det er videre aktuelt for nogle af parterne. Men helt sikkert en fantastisk spiller.
Han smuttede jo netop til Villarreal, fordi han ville være førstevalg, og det bliver han stadig ikke her, så selvom han helt sikkert ville pynte i truppen, så tror jeg ikke, det er videre aktuelt for nogle af parterne. Men helt sikkert en fantastisk spiller.
Rossi er en dygtig spiller, som også er en meget "spillende" angriber, som også ville kunne aflaste rooney på den mere hængende position.
Men som du rigtigt siger, så vil han skulle indfinde sig med at dele spilletiden med welbeck og hernandez, hvis man antager at berbatov og owen mere eller mindre er fortid i klubben.
Og hvis Rossi ikke vil det, jamen så er det ikke united han skal til :)
morten8832
22-03-2012, 21:54
Troede ikke at jeg i denne sæson skulle skrive så meget inde på denne tråd, da vi i angrebet IMO er dækket rigtig godt ind, med med Owens forventede afsked til sommer og nu også Berbatovs formentlige skifte, så kan snakken om en ny angriber formentlig igen så småt begynde..
Hvis Berba og Owen smutter, så har vi "kun" Rooney, Herhandez, Welbeck og Macheda - Sidstnævnte tror jeg dog ikke vil slå igennem i United, så ham vil jeg nok se bort fra..
Men Dvs. 3 angribere på topniveau, men dog kun Rooney som en stabil forward.. Hernandez og Welbeck er unge og meget svingende i deres præstationer..
Hvis vi fortsætter med at spille 4-4-2, så er 3 førsteholdsangribere vel ikke nok til at dække ind for potentielle skader? Hvis skades-trenden i denne sæson bare i nogen grad fortsætter i fremtiden, så bør vi måske overveje at investere i en ny angriber??
Vælger vi i højere grad at spille 4-3-3 ser jeg dog ikke det store behov for nye investeringer i angrebet, men det lader ikke til, at Ferguson har særlig stor tiltro til den formation..
Troede ikke at jeg i denne sæson skulle skrive så meget inde på denne tråd, da vi i angrebet IMO er dækket rigtig godt ind, med med Owens forventede afsked til sommer og nu også Berbatovs formentlige skifte, så kan snakken om en ny angriber formentlig igen så småt begynde..
Hvis Berba og Owen smutter, så har vi "kun" Rooney, Herhandez, Welbeck og Macheda - Sidstnævnte tror jeg dog ikke vil slå igennem i United, så ham vil jeg nok se bort fra..
Men Dvs. 3 angribere på topniveau, men dog kun Rooney som en stabil forward.. Hernandez og Welbeck er unge og meget svingende i deres præstationer..
Hvis vi fortsætter med at spille 4-4-2, så er 3 førsteholdsangribere vel ikke nok til at dække ind for potentielle skader? Hvis skades-trenden i denne sæson bare i nogen grad fortsætter i fremtiden, så bør vi måske overveje at investere i en ny angriber??
Vælger vi i højere grad at spille 4-3-3 ser jeg dog ikke det store behov for nye investeringer i angrebet, men det lader ikke til, at Ferguson har særlig stor tiltro til den formation..
Ferguson har nok indset, at vi skal skifte til 4-3-3. Det er i hvert fald det, jeg ser mellem linjerne, at de vil tilføje mere fart, da Berbatovs agent offentliggjorde det statement.
Hvis Ferguson fastholder 4-4-2, så er han en stædig "nar", og det vil ikke gavne os nogen europæisk triumf. Alle tophold i Europa spiller alle 4-2-3-1/4-5-1/4-3-3 med tre på midten, og det kræver ikke raketviden, at vi altid vil blive overmatchet centralt, og det er der, kampe vindes.
Ferguson har nok indset, at vi skal skifte til 4-3-3. Det er i hvert fald det, jeg ser mellem linjerne, at de vil tilføje mere fart, da Berbatovs agent offentliggjorde det statement.
Hvis Ferguson fastholder 4-4-2, så er han en stædig "nar", og det vil ikke gavne os nogen europæisk triumf. Alle tophold i Europa spiller alle 4-2-3-1/4-5-1/4-3-3 med tre på midten, og det kræver ikke raketviden, at vi altid vil blive overmatchet centralt, og det er der, kampe vindes.
Hvor er det du ser tendenserne i vores startopstillinger til at vi er på vej over i 4-3-3? Oftest spiller vi Roo/Welbeck, Roo/Hernandez. Og Rooney er vel at mærke ikke specielt defensivt orienteret i de opstillinger.
Som dig synes jeg også en 4-3-3 lyder mere fornuftigt i store dele af fremtiden. Over de seneste to år, efter Ronaldos farvel er vi bare gået mere tilbage til 4-4-2 i mine øjne. Men nu har vi så heldigvis Welbeck som er alsidig.
morten8832
22-03-2012, 22:19
Den kan jeg dog ikke helt se mellem linjerne - der kan vel også sagtens spilles hurtigt fodbold med en 4-4-2??
Personligt kan jeg dog ikke helt finde ud af, om en 4-3-3 vil gavne holdet - Eller rettere sagt, hvor meget anderledes vores spil egentlig vil blive med den opstilling - med Rooney på banen spiller vi jo egentlig en 4-4-1-1 eller i pressede situationer 4-5-1.. Samtidig tror jeg i højere grad det er "kvaliteten" på midten den er gal med og ikke formationens skyld.. Nu har Anderson og Cleverley været en del skadede i denne sæson, så vil ikke konkludere om de to, specielt sidstnævnte, har evnerne til at udfylde/løse vores problem på midten, men IMO er grunden til at vi bliver overrumblet på midten ikke formationens skyld men kvaliteten eller måske mere spiltyperne vi har på midten.. Vi mangler til tider en decideret oprydder på midten og en ny kreativ midtbanespiller (10'er) vil også gavne holdet meget.
Samtidig kan jeg godt forestille mig, at Rooney måske er for defensivt anlagt til at kunne fungere i en 4-3-3 - I så fald skal han have konkrete instrukser på at overlade det defensive arbejde/presspil til midtbanen.. Skal Rooney blive en reel trussel i en 4-3-3 nytter det jo ikke noget, at han danser rundt nede i forsvaret og på midtbanen, da vi eller så kun har to fløjspillere/indvendige angribere som kukkelurer oppe i angrebet og leder efter spilmuligheder fremad banen..
Derudover vil en 4-3-3 i højere grad skabe et problem på midtbanen, der vil nødvendiggøre øjeblikkelige investeringer for at denne opstilling IMO vil fungere.. Men midtbaneproblemet skal dog, uanset opstilling, løses til sommer
Et salg af Owen+Berbatov og et køb af eksempelvis Eden Hazard, ville give os muligheden for at spille 4-3-3 med eksempelvis Hazard/Nani-Rooney/Hernandez-Welbeck/Valencia som de forreste tre.
Hazard, Nani, Young, Valencia, Rooney, Welbeck og Hernandez lyder måske umiddelbart lidt voldsomt til 3 pladser, men der skal jo ikke mere end et par skader til før vi ville glæde os over bredden.
Både Rooney og Welbeck har de tekniske kvaliteter og den alsidighed det ville kræve hvis vi skal skrotte den klassiske 4-4-2 i hvert fald.
Og både Hernandez og Young bør vel kunne leve med en reserverolle. Vi spiller trods alt +50 kampe på en sæson, så der er rig mulighed for at de alle sammen får rigeligt med kampe.
morten8832
22-03-2012, 22:48
Et salg af Owen+Berbatov og et køb af eksempelvis Eden Hazard, ville give os muligheden for at spille 4-3-3 med eksempelvis Hazard/Nani-Rooney/Hernandez-Welbeck/Valencia som de forreste tre.
Hazard, Nani, Young, Valencia, Rooney, Welbeck og Hernandez lyder måske umiddelbart lidt voldsomt til 3 pladser, men der skal jo ikke mere end et par skader til før vi ville glæde os over bredden.
Både Rooney og Welbeck har de tekniske kvaliteter og den alsidighed det ville kræve hvis vi skal skrotte den klassiske 4-4-2 i hvert fald.
Og både Hernandez og Young bør vel kunne leve med en reserverolle. Vi spiller trods alt +50 kampe på en sæson, så der er rig mulighed for at de alle sammen får rigeligt med kampe.
Det ville virkelig få mig til at savle, hvis vi hentede Hazard til sommer - Har klare fysiske mangler, men nøj en teknik den mand besidder.. Ethvert PrL-forsvar vil blive splittet helt ad med deres tunge ben, hvis Hazard får lov at brillere i PrL..
Dog står både Arsenal, Chelsea, Tottenham og selvfølgelig også City (henter alt der kan sparke til en bold) i kulissen som ny destination for ham til sommer.. Det kunne blive noget af en transfer-saga til sommer, hvis United også kæmper med..
Dog kunne han meget vel ende i Real/Barca - med deres charmeoffensiv kunne de godt gå hen og udkonkurrere PrL-klubberne - For så begynder flere Barca-spillere at prædike omkring at Hazard er født til at spille i Barca og i Barcelona bliver man ikke bare en bedre spiller, men også et bedre menneske :loved: Ja, det er en stor familie - så idyllisk.. :InLove
Det skulle så lige være Citys millioner der kunne lokke..
Jeg er selv virkelig meget på 4-3-3 / 4-5-1. Noget der dog lige slog mig var, om det virkelig er så god en opstilling i Premier League. Ligaen er jo mega fysisk og med 2 centrale kæmpeklodser i forsvaret, vil det i mange tilfælde kræve en ret stærk alround angriber ala Van Persie/Rooney at klare den. Hernandez alene på toppen med Eden Hazard bag sig mod et fysisk hold vil jeg nok være lidt bange for.
.. Og sjovt nok er de fysiske hold dem i midten af tabellen, som vi tit kan tillade os at spille 4-4-2 mod. Tvivler på at vi kommer til at have en fast opstilling vi bruger mod alle hold.
Svanen94
24-03-2012, 06:09
Samtidig kan jeg godt forestille mig, at Rooney måske er for defensivt anlagt til at kunne fungere i en 4-3-3 - I så fald skal han have konkrete instrukser på at overlade det defensive arbejde/presspil til midtbanen.. Skal Rooney blive en reel trussel i en 4-3-3 nytter det jo ikke noget, at han danser rundt nede i forsvaret og på midtbanen, da vi eller så kun har to fløjspillere/indvendige angribere som kukkelurer oppe i angrebet og leder efter spilmuligheder fremad banen..
Men tror du ikke netop Rooney spiller den rolle, fordi vores midtbane har været så svag, så han søger ned i banen for at støtte og få bolden op i angrebet. Vi har jo set Rooney spille en anden rolle tidligere og det tror jeg sagtens han kan igen, hvis midtbanen bare kan klare sig selv, og det tror jeg den vil kunne i en 433
Problemet er, at Rooney er langt bedre, når han trækker ned i banen, og det ligger også til hans natur. En spiller bliver aldrig bedre af at lægge låg på sig selv. Det kan godt være, at han scorede 26 PL-mål i den sæson, hvor han spillede helt fremme uden licens til at bevæge sig frit omkring, men til gengæld skabte vi så færre målchancer, fordi vores bedste spiller ikke var lige så involveret som normalt. I år har han scoret 20 mål i ligaen, og der er stadig ni kampe tilbage. Samtidig har han kunnet hjælpe os i det opbyggende spil, hvor han er blandt vores tre mest kreative spillere.
morten8832
24-03-2012, 12:09
Men tror du ikke netop Rooney spiller den rolle, fordi vores midtbane har været så svag, så han søger ned i banen for at støtte og få bolden op i angrebet. Vi har jo set Rooney spille en anden rolle tidligere og det tror jeg sagtens han kan igen, hvis midtbanen bare kan klare sig selv, og det tror jeg den vil kunne i en 433
Som Jev skriver, så mener jeg også, at Rooney spiller bedst, når han tager del i de opbyggende spil - I en 4-3-3 er det meget vigtigt, at den netop enlige angriber bliver i position til at blive spillet fri i angrebet, og den er lidt svær hvis Rooney er boldbesidderen i angrebsspillet - for så er spilmulighederne fremad banen kun de to fløjangribere..
Men en 4-3-3 formation kunne måske bedre fungere, hvis man spillede med et mere flydende koncept, hvor man ikke havde så faste positioner - Det jeg mener er, at hvis Rooney eksempelvis tager del i de opbyggende spil, så må en af midtbanespillerne (den meste offensive anlagte), fungerer som spidsspids og tage imod de dybe stikninger der vil komme..
Men Rooney har efterhånden vikarieret på så mange positioner, at han nok også kan lære at spille som en reel spydspids..
Svanen94
24-03-2012, 12:31
Men, hvis vi går over i en 433, så vil vores angrebsspil formentlig blive mere varieret, da vi både kan skabe chancer fra midten og fra fløjene og på den måde skabe mange chancer, selvom Rooney ikke deltager i det opbyggende spil på samme måde.
Nu er det ikke fordi angriberen i en 4-3-3 skal være bundet til at stå helt op ad modstandernes forsvarslinjer hele tiden. Messi spiller jo også topangriberen i Barcelonas formation, men han trækker mere ofte end andet ned for at modtage bolden og derefter blive retvendt. Og det tror jeg egentlig også Rooney ville kunne være god til.
Nu er det ikke fordi angriberen i en 4-3-3 skal være bundet til at stå helt op ad modstandernes forsvarslinjer hele tiden. Messi spiller jo også topangriberen i Barcelonas formation, men han trækker mere ofte end andet ned for at modtage bolden og derefter blive retvendt. Og det tror jeg egentlig også Rooney ville kunne være god til.
Det ville Rooney helt sikkert, men desværre har vi ikke nær så mange kreative og bevægelige spillere som Barcelona, der ville udfylde rummet, når Rooney forlader det. Vores spil har altid været mere statisk, mere fastlåst, og det er ikke noget, man kan ændre ved at kalde opstillingen 4-3-3 i stedet for 4-4-2; det er en del af spillernes og holdets natur.
Det ville Rooney helt sikkert, men desværre har vi ikke nær så mange kreative og bevægelige spillere som Barcelona, der ville udfylde rummet, når Rooney forlader det. Vores spil har altid været mere statisk, mere fastlåst, og det er ikke noget, man kan ændre ved at kalde opstillingen 4-3-3 i stedet for 4-4-2; det er en del af spillernes og holdets natur.
Nej det er rigtigt, men jeg tror nu godt vi til en vis grad kan kopiere den tilgang.
Busquets = Carrick
Xavi = Scholes , Iniesta = Cleverley
Sanchez = Valencia, Messi = Rooney, Villa = Nani
Edit: En Welbeck ville også fint kunne spille en af de forreste pladser. Mulighederne er der da :)
Alt andet lige bliver det i hvert fald spændende at se hvordan holdet struktur ser ud efter sommeren. Jeg tror dog selv at vi kommer til at skifte mellem 4-4-2 og 4-3-3 alt efter hvem vi spiller mod og i hvilke turneringer vi er i. I kampe mod mindre hold som også selv spiller 4-4-2 ser jeg ikke noget problem i at have to angribere da vi der burde have spillere der er i stand til at tage kontrol over kampene.
morten8832
24-03-2012, 14:00
Nej det er rigtigt, men jeg tror nu godt vi til en vis grad kan kopiere den tilgang.
Busquets = Carrick
Xavi = Scholes , Iniesta = Cleverley
Sanchez = Valencia, Messi = Rooney, Villa = Nani
Edit: En Welbeck ville også fint kunne spille en af de forreste pladser. Mulighederne er der da :)
Alt andet lige bliver det i hvert fald spændende at se hvordan holdet struktur ser ud efter sommeren. Jeg tror dog selv at vi kommer til at skifte mellem 4-4-2 og 4-3-3 alt efter hvem vi spiller mod og i hvilke turneringer vi er i. I kampe mod mindre hold som også selv spiller 4-4-2 ser jeg ikke noget problem i at have to angribere da vi der burde have spillere der er i stand til at tage kontrol over kampene.
Hehe, det er måske også lige offensivt nok - mener nu der er lang vej op til at vores spil bare nogenlunde kan kopieres med Barcas spil - det hænger sammen med, som Jev også skriver, at vi simpelthen er for statiske i vores spil - Fergusons filosofi samt spillernes kvalitet ligger langt væk fra Barcas filosofi og kvalitet i truppen.. Teknisk set og kreativitetmæssigt har vi ikke pt. spillerne til at spille med samme flydende koncept som Barca..
Hehe, det er måske også lige offensivt nok - mener nu der er lang vej op til at vores spil bare nogenlunde kan kopieres med Barcas spil - det hænger sammen med, som Jev også skriver, at vi simpelthen er for statiske i vores spil - Fergusons filosofi samt spillernes kvalitet ligger langt væk fra Barcas filosofi og kvalitet i truppen.. Teknisk set og kreativitetmæssigt har vi ikke pt. spillerne til at spille med samme flydende koncept som Barca..
Nu siger jeg også bare at det kunne være interessant at prøve at kopiere deres tilgang til 4-3-3, jeg ved da godt, at vores spillermateriale ikke er på niveau med Barcas. Men mindre kan nu også gøre det.
Og hvordan er det der for offensivt?
morten8832
24-03-2012, 14:24
Nu siger jeg også bare at det kunne være interessant at prøve at kopiere deres tilgang til 4-3-3, jeg ved da godt, at vores spillermateriale ikke er på niveau med Barcas. Men mindre kan nu også gøre det.
Og hvordan er det der for offensivt?
Det var sammenligningen jeg hentydede til, at den var offensiv nok (pga. kvalitetsforskellen mellem dine sammenligning af spillerne) - Men er da enig i, at et mere flydende koncept i United kunne gavne meget, hvis vi spillede med en 4-3-3 - Helt klart en spændende formation, og jeg glæder mig meget til at se, om Ferguson vil hente en/flere kreative spillere ind til sommer, for det er et must hvis det skal lykkedes - i hvert fald hvis Scholes endeligt stopper til sommer.. Og selv hvis han fortsætter, så så jeg stadig gerne en ny kreativ spiller til truppen
dannigizmo
28-03-2012, 12:09
Del Piero til United? (http://cantheyscore.com/2012/03/28/five-reasons-why-fergie-will-sign-alessandro-del-piero-in-the-summer/?)
Der er kun tale om en blog, men det er nu meget sjov læsning. Havde han været et par år yngre, tror jeg helt sikkert, det kunne være realistisk, men mon ikke den kære italieners karriere er ved at være overstået?
United DK
28-03-2012, 12:20
Seriøst? Del Piero? Jeg har kæmpe respekt for manden, men lad os nu ikke hænge os i gamle spillere. Til sommer skal der mere fremtid ind, for vi kan ligeså godt få skabt det hold, der også efter Fergusons afsked, kan fører klubben til store triumfer.
morten8832
28-03-2012, 12:22
Del Piero til United? (http://cantheyscore.com/2012/03/28/five-reasons-why-fergie-will-sign-alessandro-del-piero-in-the-summer/?)
Der er kun tale om en blog, men det er nu meget sjov læsning. Havde han været et par år yngre, tror jeg helt sikkert, det kunne være realistisk, men mon ikke den kære italieners karriere er ved at være overstået?
Karrieren kører helt sikkert på sidste vers, men vi har jo før set Fergie hente disse aldrende jokere til holdet - først med Henke Larsson og nu Owen.. Hvis Owen smutter til sommer, havde dette måske ikke været et helt dumt køb.. Han er jo en klassespiller, selvom hans niveau nok har toppet.. Men som du selv siger, så er det en blog, og man skal nok ikke ligge så meget i det - men interessant læsning
Når vi nu ser ud til at sælge Berbatov pga. manglende speed i hans spil, så giver det da ikke særlig meget mening i at hente Del Piero som gardering.
morten8832
28-03-2012, 12:42
Når vi nu ser ud til at sælge Berbatov pga. manglende speed i hans spil, så giver det da ikke særlig meget mening i at hente Del Piero som gardering.
Det kan der være noget om - hvis det er dette kriterie man går efter og man ønsker at spille med et hurtigere og mere flydende system, så er Del Piero nok ikke det rigtige valg
morten8832
10-04-2012, 13:34
http://www.sporten.dk/fodbold/united-ude-efter-angriber
Så er Dempsey endelig kommet i søgelyset af en storklub - synes efterhånden han har leveret varen i Fulham i lang tid og han har været meget stabil, så det har undret mig at han er gået ubemærket hen i transferrygterne..
Dog tror jeg hverken at Dempsey er løsningen eller at der overhovedet er hold i rygtet - Det ville i hvert fald undre mig, da Dempsey som spiltype ikke stemmer overens med Uniteds ønske om at spille hurtigere fodbold.. Her ville udskiftningen af Berba med Dempsey IMO ikke give meget mening..
Del Piero eller Dempsey tror jeg ikke på. Den ene pga. at han trods alt er for gammel, og den anden fordi han spiller den her mellemrumsplads som Rooney har gjort til sin egen.
Men tanken omkring en angriber er ikke helt fjern, hvis både berba og owen smutter. Hvis man så ser på vores angrebssammensætning med Rooney, Welbeck og Hernandez så ville det også ligne fergie at skrive med en mere erfaren herre til den kæde også, som kan byde ind med noget andet når welbeck og hernandez ikke lige køre.
men Del Piero er som jeg skrev trods alt lige en tand for gammel.
Men der render nu nogle dygtige erfarne herre rundt i de forskellige ligaer i europa, hvis det skulle blive aktuelt.
Tror dog det primære fokus ligger på midtbanen ligesom flere også har nævnt.
LyngUnited
10-04-2012, 14:38
Hernandez skal bare lære at time sine dybdeløb. Han har allerede fabelagtig placeringsevne og målnæse i feltet.
Welbeck skal lære at ramme kassen.
Ingen grund til indkøb af nye.
Welbeck er ung, og det hans første hele sæson i United på topniveau i Premier League. Han er gået en anelse ned de sidste par uger, formentlig grundet træthed efter en lang sæson..
Nu har han en sæsons erfaring, og næste sæson vil han uden tvivl være endnu bedre, være skarpere foran kassen osv osv. Unge angribere er altid mere ustabile i deres målscoringer, så det kommer helt naturligt er jeg sikker på.
I mine øjne er han, en af vores fem bedste i denne sæson..
LyngUnited
10-04-2012, 15:01
I mine øjne er han, en af vores fem bedste i denne sæson..
Det er han bestemt ikke...
ChristianR
10-04-2012, 15:12
Welbeck er ung, og det hans første hele sæson i United på topniveau i Premier League. Han er gået en anelse ned de sidste par uger, formentlig grundet træthed efter en lang sæson..
Nu har han en sæsons erfaring, og næste sæson vil han uden tvivl være endnu bedre, være skarpere foran kassen osv osv. Unge angribere er altid mere ustabile i deres målscoringer, så det kommer helt naturligt er jeg sikker på.
Enig i, at vi kan forvente os en mere stabil Welbeck næste sæson, og at han nok skal gøre sig berettiget til masser af spilletid.
Ved en afgang af Berbatov og Owen efterlader det os imidlertid kun med 3 konkurrencedygtige angribere. Det gør os IMO enormt sårbare over for skader. Og hvor jeg er ganske fortrøstningsfuld i forhold til Welbeck, så er jeg mere nervøs for, at Hernandez skal floppe. Han virker ikke til at være så dygtig en fodboldspiller, så når hans målinstinkt svigter er han ikke meget værd.
Det er han bestemt ikke...
Han har været skuffende foran målet og det er nu engang ret vigtigt når man er angriber.
Men i forhold til hans alder og begrænsede erfaring med topklasse fodbold, så har han gjort det godt. Top 5 er måske i overkanten, men han har i hvert fald bevist at han sagtens kan få en stor fremtid i møde i United.
LyngUnited
10-04-2012, 17:16
Han har været skuffende foran målet og det er nu engang ret vigtigt når man er angriber.
Men i forhold til hans alder og begrænsede erfaring med topklasse fodbold, så har han gjort det godt. Top 5 er måske i overkanten, men han har i hvert fald bevist at han sagtens kan få en stor fremtid i møde i United.
Helt enig. Welbeck har klassen. Han mangler virkelig bare at lære at score mål. Og det er nu engang vigtigt i en klub som United hvor meget handler om at være kyniske.
Derfor jeg er så vild med Berba :(
Men det gør mig lidt ked af det at folk med det samme ønsker Chicharito hen hvor peberet gror, blot fordi hans teknik ikke er vildt god. Han har trods alt sidste sæson banket den ene kasse ind efter den anden, og når han er blevet brugt rigtigt i år har han også været farlig, dog ikke så farlig som sidste år.
Akkurat som Welbeck har masser af talent så har Chicha det også. Jeg vil faktisk være så fræk at påstå det er nemmere at træne teknikken op end at lære folk at have målnæse.
Mit store problem med indkøb er at de enten: A) vil være for gode og så bremse Welbeck og Chicha. (Gomez, Higuain klassen)
B) Kun breddespillere som så absolut ikke er garant for noget som helst når de endelig kommer i spil (Dempsey etc)
Anderson8
10-04-2012, 18:43
Jeg kunne godt se, at vi hentede en større (altså højde) goal getter, såsom Gomez-, Llorente- og Huntelaar-lignende, ligesom den gang med Van Nistelrooy. Grunden er, at jeg tror vi kunne score sindssygt mange mål med vores spilletid med ekstremt mange indlæg fra vores verdensklasse kanter. Synes vi mangler en stor spiller, der kan heade dem ind.
LyngUnited
10-04-2012, 19:51
Hvis vi henter Gomez så er det slut med Welbecks udvikling
Svanen94
10-04-2012, 19:59
Har Ferguson ikke sagt, at han ikke vil sælge Owen?
Og, hvis vi skifter over til et 433 system er 3 angribere så ikke også nok?
Apropos Welbecks manglende evne til at score er det nok også noget der kommer jo mere erfaren han bliver.
morten8832
10-04-2012, 20:03
Har Ferguson ikke sagt, at han ikke vil sælge Owen?
Og, hvis vi skifter over til et 433 system er 3 angribere så ikke også nok?
Apropos Welbecks manglende evne til at score er det nok også noget der kommer jo mere erfaren han bliver.
Som jeg ser det, så er problemet med en 4-3-3, at Hernandez slet ikke vil passe ind som spydspids.. Hans manglende fysik og teknik gør ham ikke til en oplagt alene spydspids, men han har brug for en makker i angrebet, der kan supplere med de egenskaber, som han ikke selv besidder..
I så fald skal man i højere grad forsøge med stikninger bag modstanderens forsvarslinje som Hernandez kan løbe efter.. Det synes jeg ikke United har været gode nok til, men så længe Fergie ønsker at angriberne skal fungere som spilstation (Rooney og Welbeck) så passer Hernandez ikke ind i en 4-3-3
Svanen94
10-04-2012, 21:33
Som jeg ser det, så er problemet med en 4-3-3, at Hernandez slet ikke vil passe ind som spydspids.. Hans manglende fysik og teknik gør ham ikke til en oplagt alene spydspids, men han har brug for en makker i angrebet, der kan supplere med de egenskaber, som han ikke selv besidder..
I så fald skal man i højere grad forsøge med stikninger bag modstanderens forsvarslinje som Hernandez kan løbe efter.. Det synes jeg ikke United har været gode nok til, men så længe Fergie ønsker at angriberne skal fungere som spilstation (Rooney og Welbeck) så passer Hernandez ikke ind i en 4-3-3
Det vil selvfølgelig være et problem, men jeg føler mig rimelig sikker på at vores opstilling snart vil ændre sig. Hernandez har heller ikke leveret varen på samme måde i denne her sæson fremfor den sidste. Det tror jeg i høj grad skyldes, at vores måde at spille på har ændret sig.
Helt enig. Welbeck har klassen. Han mangler virkelig bare at lære at score mål. Og det er nu engang vigtigt i en klub som United hvor meget handler om at være kyniske.
Derfor jeg er så vild med Berba :(
Jeg ville da mene at Welbeck til tider lider af Berbatov syndrom foran kassen. Eller var der anvendt ironi der?
LyngUnited
10-04-2012, 22:23
Jeg ville da mene at Welbeck til tider lider af Berbatov syndrom foran kassen. Eller var der anvendt ironi der?
Berba er netop kynisk foran mål i kampe hvor vi har siddet på alt spil. Det beviste han gang på gang sidste sæson. Netop det har Welbeck ikke kunnet.
Hernandez skal bare lære at time sine dybdeløb. Han har allerede fabelagtig placeringsevne og målnæse i feltet.
Welbeck skal lære at ramme kassen.
Ingen grund til indkøb af nye.
Er de to ikke meget, meget tæt op ad hinanden?
Berba er netop kynisk foran mål i kampe hvor vi har siddet på alt spil. Det beviste han gang på gang sidste sæson. Netop det har Welbeck ikke kunnet.
Ah, Chicharito var vel den kyniske. Berbatov havde okay med chancer. Jeg elsker Berba af hele mit hjerte, men jeg har næsten aldrig hørt nogen kalde ham kynisk.
2010/2011 - Landsholdet medregnet i ESPN's statistikbank
Berba
Shots: 122
Goals: 21
Hernandez:
Shots: 125
Goals: 41
MOHoegsted
11-04-2012, 00:57
Er de to ikke meget, meget tæt op ad hinanden?
Ikke helt.
Som jeg ser det hentyder han til de mange offsides Chicharito har, når han prøver, at snyde offside fælden. Det kan godt være han placere sig rigtigt, og har et godt løbemønster, men han skal stadig time sit løb.
Placeringsevnen kan jo også være inde i boksen når der kommer et fladt indlæg.
Men i forhold til en ny angriber er jeg kun åben hvis vi snakker om en RvP, men han minder på en måde meget om Rooney. Så derfor synes jeg vi skal tage den romantiske tilgang til det, og gøre Will Keane som 4. angriber! Offensivt? Ja, måske!
LyngUnited
11-04-2012, 06:11
Ikke helt.
Som jeg ser det hentyder han til de mange offsides Chicharito har, når han prøver, at snyde offside fælden. Det kan godt være han placere sig rigtigt, og har et godt løbemønster, men han skal stadig time sit løb.
Placeringsevnen kan jo også være inde i boksen når der kommer et fladt indlæg.
!
Jeg elsker når der er nogen der forstår hvad jeg mener :InLove
Hvorvidt 3 angribere er nok til 4-3-3 eller der er brug for 4, afhænger jo så sandelig af hvordan de 3 forresten skal spilles...
Jeg ser uden problemer, at Rooney eller Welbeck tager en kant i en 4-3-3.. Hvis vi ser mod Spanien, så er udgangspunket på kanten, ikke ensbetydende med at man ikke laver mål..
Personligt tror jeg ikke der bliver hentet nogen erstatning for Berbatov.. Men jeg ville ikke bliver overrasket hvis der forlænges med Owen, og så Macheda lejes ud igen.
Rooney, Welbeck, Hernandez og Owen vil IMO være glimrende..
ClausJorgensen
11-04-2012, 07:19
Lad os få ryddet op i de spillere, som Fergie alligevel ikke bruger, og så dem, der med MEGET stor sandsynlighed ALDRIG bliver gode nok. Ud med Berba, Owen, Macheda, Diouf og Bebe. De kan alle erstattes med en angriber, og er han god nok, er det allerede en forstærkning. Så har vi 4 angribere til to pladser (nogle gange en)...
Lad os få ryddet op i de spillere, som Fergie alligevel ikke bruger, og så dem, der med MEGET stor sandsynlighed ALDRIG bliver gode nok. Ud med Berba, Owen, Macheda, Diouf og Bebe. De kan alle erstattes med en angriber, og er han god nok, er det allerede en forstærkning. Så har vi 4 angribere til to pladser (nogle gange en)...
Har vi ikke allerede skippet Diouf videre til Hannover 96?
Kun til låns, så vidt jeg ved.
morten8832
11-04-2012, 09:05
Jo, Diouf er solgt til Hannover - De har skrevet kontrakt med ham til 2014
Bud Spencer
11-04-2012, 17:19
Angående vores mange angribere, som vi ikke bruger (Owen, Berbatov, Macheda, Diouf og hvad der ellers nævnes), er det så ikke bare at sælge dem, og hente en mand som Huntelaar?
Huntelaar, Rooney, Chicarito og Welbeck. Det ser ret godt ud!! ikke?
morten8832
11-04-2012, 17:29
Angående vores mange angribere, som vi ikke bruger (Owen, Berbatov, Macheda, Diouf og hvad der ellers nævnes), er det så ikke bare at sælge dem, og hente en mand som Huntelaar?
Huntelaar, Rooney, Chicarito og Welbeck. Det ser ret godt ud!! ikke?
Diouf er solgt, Berba sælges til sommer, Macheda kan ikke pt. sælges pga. skade og Owen forlader og måske til sommer - Så vi er da godt på vej..
Ved ikke lige om Huntelaar er den rigtige spiller for United, men enig i at der skal ryddes ud og hentes én kvalitetsangriber endnu
Roonster
11-04-2012, 18:24
Går Berbatov ikke på en fri transfer???
ChristianR
11-04-2012, 18:46
Går Berbatov ikke på en fri transfer???
Der er vist ikke helt klarhed omkring den specifikke jura i forbindelse med den forlængelsesklausul, der angiveligt skulle stå i hans kontrakt.
Så at dømme ud fra meldingerne fra klubben, kan du ikke få et klart svar på nuværende tidspunkt.
Fletcherfan
11-04-2012, 19:23
en klausul i kontrakten gør, at United kan forlænge kontrakten hvis de har lyst... Men som jeg har forstået så vil United ikke stå i vejen for et Berba-skifte... Og det er også derfor han ikke har så meget som været på bænken de sidste 5-10 kampe...
Roonster
12-04-2012, 16:14
Synes bestemt en angriber er en mangelvare. Min observation og konklusion har været over hele sæsonen, trods de 79 mål, så er der alt for mange afbrændere.
Jeg ville da ikke ligefrem græde snot hvis vi hentede f.eks. Edinson Cavani eller Falcao.
Dog ikke ligefrem 2 billige herrer.
Jeg ville da ikke ligefrem græde snot hvis vi hentede f.eks. Edinson Cavani eller Falcao.
Dog ikke ligefrem 2 billige herrer.
Edinson Cavani ville sku ikke gøre noget, den mand har sku en mål næse!
morten8832
13-04-2012, 12:18
Edinson Cavani ville sku ikke gøre noget, den mand har sku en mål næse!
Det har Hernandez også :D
Skal vi hente en angriber, så skal det ikke være så meget pga. målnæsen, men mere en spiller der vil passe godt ind i Uniteds system og taktik.. Hulk er min personlige favorit - Elsker ham som spiller, da han er så meget mere end en målscorer.. Selvom han på mange måder minder meget om Rooney, så vil de to klinge perfekt sammen..
Welbeck skal nok få en bedre målnæse, men han er ung og er derfor naturligt ikke altid så koldblodig i afslutningsøjeblikket.. Så det er ikke så meget pga. manglende målnæse, at vi skal investere i angrebet, for det skal vi nok få at se i de kommende år..
morten8832
13-04-2012, 15:08
http://www.sporten.dk/fodbold/neymar-forlader-maaske-aldrig-santos
Spild af talent - kom dog hellere til United og udnyt dit talent.
ThomasUTD
13-04-2012, 15:13
http://www.sporten.dk/fodbold/neymar-forlader-maaske-aldrig-santos
Spild af talent - kom dog hellere til United og udnyt dit talent.
Neymar skal fandme ikke til United! Udover at han koster sindssygt meget, så passer han slet ikke ind i den engelske liga.
Jeg synes at Neymar er en af de mest overvurderede spillere i international fodbold. Det eneste han har vist, er et par driblinger i den brasilianske liga, og lige pludselig er han udnævnt som verdens største talent.
Den brasilianske liga er ikke hvad den har været, så Neymar skal til Europa og bevise hvad han kan, før jeg kan se ham som en verdensklasse fodboldspiller.
morten8832
13-04-2012, 16:12
Neymar skal fandme ikke til United! Udover at han koster sindssygt meget, så passer han slet ikke ind i den engelske liga.
Jeg synes at Neymar er en af de mest overvurderede spillere i international fodbold. Det eneste han har vist, er et par driblinger i den brasilianske liga, og lige pludselig er han udnævnt som verdens største talent.
Den brasilianske liga er ikke hvad den har været, så Neymar skal til Europa og bevise hvad han kan, før jeg kan se ham som en verdensklasse fodboldspiller.
Nå nå, det var da en klar udmelding.. At han ikke passer ind i den engelske liga, kan man ikke på nuværende tidspunkt give svar på - hvis det er manglende fysik du hentyder til, så er spillere som modric, chica, scholes og mange andre vel heller ikke egnet til den engelske liga..
Synes nu man i de seneste år har kunnet se en stærkere brasilliansk liga - Selvom den ikke ligger i top 5, så avler den brasilianske liga rigtig mange spændende spillere - Lucas Moura, Ganso, Neymar og Guilliano er gode eksempler herpå..
At Neymar ikke har vist noget endnu kan jeg dog heller ikke forstå at du mener - han har scoret rigtig mange mål for Santos og har lavet 8 mål i 16 kampe på landsholdet.. Synes ikke man kan forvente meget mere af en 20 årig spiller.
schousboe9
13-04-2012, 17:22
Synes nu man i de seneste år har kunnet se en stærkere brasilliansk liga - Selvom den ikke ligger i top 5, så avler den brasilianske liga rigtig mange spændende spillere - Lucas Moura, Ganso, Neymar og Guilliano er gode eksempler herpå..
Man kunne jo også pege på folk som Lucas, Kleberson, Diego og Robinho og påstå, at det er en bæ-liga? Eller i stedet på Ronaldinho, Pato, Thiago Silva og Marcelo og påstå, at den er verdensklasse?
Man kan i hvert fald intet konkludere ved at nævne spillere, som foreløbig kun har gjort det godt i den brasilianske liga, med undtagelse af sidstnævnte, som vist spiller østpå et sted?
Og sporten kort: Rossi (http://www1.skysports.com/football/news/12022/7670531/Rossi-suffers-cruciate-repeat) har fået en ny knæskade og er ude i yderligere 6 måneder. En vanvittig lovende karriere på vej i afløbet? Eller er det for voldsomt?
morten8832
13-04-2012, 20:38
Man kunne jo også pege på folk som Lucas, Kleberson, Diego og Robinho og påstå, at det er en bæ-liga? Eller i stedet på Ronaldinho, Pato, Thiago Silva og Marcelo og påstå, at den er verdensklasse?
Man kan i hvert fald intet konkludere ved at nævne spillere, som foreløbig kun har gjort det godt i den brasilianske liga, med undtagelse af sidstnævnte, som vist spiller østpå et sted?
Og sporten kort: Rossi (http://www1.skysports.com/football/news/12022/7670531/Rossi-suffers-cruciate-repeat) har fået en ny knæskade og er ude i yderligere 6 måneder. En vanvittig lovende karriere på vej i afløbet? Eller er det for voldsomt?
For mig er der ingen tvivl om Neymar's, Ganso's og Lucas Moura's talent - Vælger de at skifte til en europæiske klub, så skal de nok også få succes der.. At påstå at man intet kan sige om spillernes talent, fordi de spiller i en lavere liga end den engelske eller spanske, er da også rent vås.. Man kan da sagtens konkludere om en spiller har talent, selvom de spiller i en lavere liga - De skal jo starte et sted..
I så fald har Eriksen heller intet bevist - Alligevel påstår man at han har talent og er rygtet til diverse storklubber, så lidt talent må man da alligevel kunne konkludere at han har, selvom han endnu ikke repræsenterer en storklub.
Svanen94
13-04-2012, 21:35
Der er nok ingen tvivl om at neymer, ganso osv har talent. Ellers ville de ikke blive fremhævet foran alle de andre spillere i brasilien. Men man skal også huske på, at det defensive spil generelt er rigtig svagt i Brasilien og en spiller som Neymer derved har meget lettere ved at drible og vise nogle ting, som han måske ikke ville kunne i samme omfang i England eller Spanien. En spiller som macheda ville jo også fremstå langt bedre, hvis man satte ham på reserveholdet fordi han er bedre end de andre.
morten8832
14-04-2012, 00:45
Ville nu gerne se en Macheda på reserveholdet lave noget der minder om Neymars teknik i den brasilianske liga..
Men det er ikke en længere diskussion jeg vil ud i, da jeg ikke helt kan se hvor den skal hen..
Men synes bare, at det er et dårlig argument, at man ikke skal hente en spiller, da han ikke har kvalitet pga. den liga han spiller i..
Ellers skulle vi aldrig have hentet Nani, Ronaldo, Hernandez, Vidic, Rafael, Fabio og Lindegaard..
Og at man klart kan udmelde at man ikke ønsker Neymar, da han intet har bevist, så ved man ikke helt hvad det er man snakker om.. Ellers skulle man til at se Brasiliens landskampe - Der møder Neymar trods alt lidt modstand.. Og hvor meget kan en 20 årig spiller have nået at bevise?? - Men når Neymar bliver sammenlignet med de største brasilianske spillere nogensinde, så må knægten bare besidde en smule teknik og en smule talent
ClausJorgensen
14-04-2012, 06:55
Men synes bare, at det er et dårlig argument, at man ikke skal hente en spiller, da han ikke har kvalitet pga. den liga han spiller i..
Ellers skulle vi aldrig have hentet Nani, Ronaldo, Hernandez, Vidic, Rafael, Fabio og Lindegaard..
Nu har det altså også noget med pris at gøre. Mig bekendt kostede ingen af dine eksempler mere end 200 mil!!?? Neymar koster sikkert mere end 500 mil.
Neymar er jo urealistisk. Fergie betaler simpelthen ikke de penge. Lad Barca, Real og City slås om ham. Mon ikke han ender i Madrid og Bale smutter til Barca?
Personlig vil jeg hellere forlænge med Owen end at købe en ny angriber... Og samtidig er det sq nok for tidligt at skrotte Macheda.
Rooney, Welbeck og Hernandez har fremtiden foran sig, og specielt de to sidste vil kun blive bedre. Samtidig finder vi ikke er 4. valg, der vil være lige så tilfreds som Owen. Eneste problem med Owen er hans skadesfrekvens.. Så hvis Owen skal erstattes, så skal det IMO være en der acceptere 10-15 kampe på en sæson, og som samtidig præsterer.
Ovenstående fordi jeg håber at vi skifter til 4-3-3 og fokus bliver på indkøb til den centrale midt..
schousboe9
14-04-2012, 09:50
Jeg siger ikke, at man ikke skal hente spillere fra visse ligaer? Hvis du går tilbage og læser, hvad jeg skriver, så vil du se, at jeg ikke mener, man kan konkludere om en liga er god eller ej ved at fremhæve enkelte spillere med talent. For selvfølgelig har de talent. Det er bare ikke nødvendigvis nok.
Før Neymar, Ganso og hvad de ellers hedder var der jo netop Diego, Robinho osv, som ikke for alvor er blevet de verdensklasse spillere, man regnede med, da de røvrendte samtlige forsvarsspillere i Brasilien.
Nogle siger, at Neymar ikke har en særlig stærk psyke, mens andre siger, at Ganso tit render ind i skader, og hvis de fortsætter i de spor, så bliver de jo aldrig til det, alle tror, og så er 500 stænger jo alt, alt, alt for meget for nogen af dem.
Personlig vil jeg hellere forlænge med Owen end at købe en ny angriber... Og samtidig er det sq nok for tidligt at skrotte Macheda.
Rooney, Welbeck og Hernandez har fremtiden foran sig, og specielt de to sidste vil kun blive bedre. Samtidig finder vi ikke er 4. valg, der vil være lige så tilfreds som Owen. Eneste problem med Owen er hans skadesfrekvens.. Så hvis Owen skal erstattes, så skal det IMO være en der acceptere 10-15 kampe på en sæson, og som samtidig præsterer.
Ovenstående fordi jeg håber at vi skifter til 4-3-3 og fokus bliver på indkøb til den centrale midt..
Hvordan ved vi at Hernandez kun bliver bedre?
Han er jo ikke ligefrem "ung" længere og han har trods alt rigtig mange mangler.
Jeg kan ikke se hvad vi skal bruge Owen til. Hvad nytter det at have en spiller der konstant er skadet? Så kan vi ligeså godt sparke ham ud og spare de penge, når han alligevel aldrig er klar.
Jeg synes vi skal hente en angriber mere. Ud med Berba, Macheda og Owen. Hernandez kan sagtens leve med at fungere som reserve/indskifter og Welbeck behøver ikke starte hver gang.
morten8832
14-04-2012, 11:55
Hvordan ved vi at Hernandez kun bliver bedre?
Han er jo ikke ligefrem "ung" længere og han har trods alt rigtig mange mangler.
Jeg kan ikke se hvad vi skal bruge Owen til. Hvad nytter det at have en spiller der konstant er skadet? Så kan vi ligeså godt sparke ham ud og spare de penge, når han alligevel aldrig er klar.
Jeg synes vi skal hente en angriber mere. Ud med Berba, Macheda og Owen. Hernandez kan sagtens leve med at fungere som reserve/indskifter og Welbeck behøver ikke starte hver gang.
Meget enig med hensyn til Hernandez - han havde en fantastisk første sæson, men denne sæson har man tydeligt kunne se de mangler han har i sit spil, og han kan IMO ikke betragtes som ung længere - inden for de næste par år skal han snart til at ramme topniveauet, og der ligger han meget langt væk fra pt.
Ser Hernandez som super-sub og ikke mere - tror ikke længere på ham som fast mand, da han simpelthen falder for meget ud i kampene.. Han er alt for afhængig af de andre spilleres form på dagen, og det medfører at han i for mange kampe er decideret ufarlig..
LyngUnited
14-04-2012, 12:54
Meget enig med hensyn til Hernandez - han havde en fantastisk første sæson, men denne sæson har man tydeligt kunne se de mangler han har i sit spil, og han kan IMO ikke betragtes som ung længere - inden for de næste par år skal han snart til at ramme topniveauet, og der ligger han meget langt væk fra pt.
Ser Hernandez som super-sub og ikke mere - tror ikke længere på ham som fast mand, da han simpelthen falder for meget ud i kampene.. Han er alt for afhængig af de andre spilleres form på dagen, og det medfører at han i for mange kampe er decideret ufarlig..
Jeg ser Hernandez som den nye Solskjær og den type er en sand gave at have i klubben.
Men vi kunne da prøve at lave en handel med Everton. Vi gir dem Owen, Berbatov og Evra og vi får Jelavic og Baines...
Jeg ser Hernandez som den nye Solskjær og den type er en sand gave at have i klubben.
Men vi kunne da prøve at lave en handel med Everton. Vi gir dem Owen, Berbatov og Evra og vi får Jelavic og Baines...
Skal der indhentes en angriber til sommer, så stemmer jeg før en større spiller ala Llorente, Jelavic, you name it. En der adskiller sig væsentligt fra de øvrige.
Dog er jeg meget i tvivl om, hvorvidt Macheda i virkeligheden kunne blive denne type for os...
Fletcherfan
15-04-2012, 10:31
Muligvis er Chicarito ikki ung mere, men han er trods alt kun 23 år endnu... Jeg tror på helt store ting med ham selvom hans teknik er meget dårlig... Det er godt at have en angriber, der er så kynisk som ham foran målet...
Hverken Owen eller Macheda er gode nok til United... Så er Bendtner sgua da bede end dem begge to...
Og desværre er Berba ikke tilfreds med at være fjerdevalg (og det forstår man godt), så United skal skille sig af med Berba, Owen og Macheda og købe en ny angriber...
Hvem det skal være ved jeg så ikke...
ChristianR
15-04-2012, 10:37
Dog er jeg meget i tvivl om, hvorvidt Macheda i virkeligheden kunne blive denne type for os...
Hvad bringer dig i tvivl? IMO har han intet gjort for at bringe mig i tvivl med sine bedrifter i hverken United, Samdoria eller QPR. Jeg så ham score målet med Villa på stadion, men siden da har han IMO ikke præsteret noget på PL-niveau.
Macheda har desværre slet ikke udviklet sig siden hans vidunderlige entre på Old Trafford. Uheldige udlån med manglende spilletid, og ganske simpelt manglende udvikling gør, at jeg ikke kan se ham have det der skal til for at blive på Old Trafford.
Jeg mener, vi skal sælge ham til sommer. Han er ikke god nok til United.
LyngUnited
15-04-2012, 12:30
Macheda har desværre slet ikke udviklet sig siden hans vidunderlige entre på Old Trafford. Uheldige udlån med manglende spilletid, og ganske simpelt manglende udvikling gør, at jeg ikke kan se ham have det der skal til for at blive på Old Trafford.
Jeg mener, vi skal sælge ham til sommer. Han er ikke god nok til United.
Jeg er desværre enig. Desværre fordi jeg rigtig godt kan lide ham. Har man fulgt hans twitter vil man se hvor meget den dreng faktisk holder af United og ønsker at bevise sig.
Desværre tror jeg udlån har ødelagt ham og nu er han skadet. Lad ham blive repareret og så giv ham chancen mod de små hold. Han kan umuligt være mere elendig foran mål end welbeck....
Jeg er desværre enig. Desværre fordi jeg rigtig godt kan lide ham. Har man fulgt hans twitter vil man se hvor meget den dreng faktisk holder af United og ønsker at bevise sig.
Desværre tror jeg udlån har ødelagt ham og nu er han skadet. Lad ham blive repareret og så giv ham chancen mod de små hold. Han kan umuligt være mere elendig foran mål end welbeck....
Udløber hans kontrakt her til sommer? Hvis den gør, så synes jeg det vil være generøst af United at forlænge (ikke løn-forhøje el. lign.) hans kontrakt med ½-1 år, og så se ham an.
Det jeg har markeret er jeg således 100 % enig i, og synes egentlig det er vel-formuleret :)
morten8832
15-04-2012, 13:17
Kan personligt ikke se grunden til, at vi skulle til at eksperimentere med Macheda og satse på ham i de mindre kampe - Vi har allerede Welbeck og Hernandez, som er på vej til at blive kørt ordentligt ind på holdet, og det virker til det er dem, sammen med Rooney selvfølgelig, som vi vil satse på i fremtiden - Så endnu en breddespiller i Macheda som vil optage en del minutter fra Hernandez og Welbeck, kan jeg personligt ikke se den helt store logik i.. Især da jeg ikke synes, at han har potentialet eller niveauet til United..
Hvis Owen, Berba og Macheda ryger til sommer, så kunne man enten hente en kvalitetsangriber eller man kunne satse på Will keane, hvis man mener at han har potentialet..
morten8832
17-04-2012, 11:13
http://www.sporten.dk/fodbold/tv-se-neymars-nye-overlegne-finte
Påstår heller ikke at Neymar kan endnu kan betegnes som en verdensklasse fodboldspiller, men han skal også lige have lov til at være et verdensklasse talent først - Meget kan man sige om Neymar, men teknik det har han, og vil glæde mig over, hvis han kom til United - Med et par kilo muskelmasse på ham, så vil han IMO kunne konkurrere med Ronaldos evner på en fodboldbane.. I hvert fald på nogle af Ronaldos forcer..
Det økonomiske er så noget helt andet - Neymar vil blive et dyrt køb, og med Real og Barca som konkurrenter, så vil hans pris blive presset op på et kunstigt niveau som kan afskrække de fleste klubber - Næste destination til Neymar bliver formentlig Barca, Real eller City - sidstnævnte kommer man formentlig aldrig uden om..
LyngUnited
17-04-2012, 11:34
Neymar får så voldsomt meget plads og hver gang en anden spiller bare kigger på ham så bliver de straffet af dommerne. Jeg tror simpelthen ikke på han kan klare sig i Premier League hvor små dukker ikke bliver beskyttet på samme måde.
Han passer fint til Barca og det er der han vil hen.
Danielsen
17-04-2012, 14:09
http://www.sporten.dk/fodbold/tv-se-neymars-nye-overlegne-finte
..
Hvordan helvede kan den tackling gik rødt kort!?! :confused:
morten8832
18-04-2012, 11:02
Hvis man nu skulle ud at hente en angriber til sommer, hvis Berba, Owen og Macheda er færdige til sommer, havde et Demba Ba køb IMO være ganske fristende..
Dels fordi, at vi til sommer pt. har større problemer end i angrebet, så jeg håber, at hoveddelen af et transferbudget bliver brugt på midtbanen, da det er her der skal investeres mest..
Et Ba køb vil være forholdsvis billigt, hvis han i så fald har denne frikøbsklausul i sin kontrakt på 50-60 mio. kr. - Dels har han vel noget af det, som vi ønsker af en ny angriber - han er bundstærk, har en ganske fin teknik, stærk med hovedet og faktisk også ganske hurtig..
Han vil derfor både være farlig på de mange indlæg som er kendetegnet for vores kanter og samtidig har vi i Newcastle set, at han fungerer rigtig godt som spilstation, da han holder fremragende på bolden..
Hvis Ba kan fås for 50-60 mio. kr. ville det så ikke være en oplagt mulighed for et hurtigt køb?? - man får vel næppe en kvalitetsangriber til de penge?? - Hvis man samtidig tager i betragtning at han er stået lidt i skyggen af Cisse, og nu spiller på en mere uvant position på venstre Wing, så kunne et United-skifte nok virke ganske fristende..
Samtidig er han en angriber, som er meget anderledes fra vores nuværende - Rooney, Chica og Welbeck er spiltypemæssigt anderledes, og her vil Ba kunne bidrage med noget andet.. Hvad synes i?
Hvis Ba kan fås for 50-60 mio. kr. ville det så ikke være en oplagt mulighed for et hurtigt køb?? - man får vel næppe en kvalitetsangriber til de penge?? - Hvis man samtidig tager i betragtning at han er stået lidt i skyggen af Cisse, og nu spiller på en mere uvant position på venstre Wing, så kunne et United-skifte nok virke ganske fristende..
Samtidig er han en angriber, som er meget anderledes fra vores nuværende - Rooney, Chica og Welbeck er spiltypemæssigt anderledes, og her vil Ba kunne bidrage med noget andet.. Hvad synes i?
Det kan han ikke. Ikke til den pris.
Jeg bliver aldrig fan af afrikanere. Det er noget lort at de skal afsted til ANC midt i sæsonen, og jeg tror Fergie har det lidt på samme måde..
Men god angriber, uden tvivl.
morten8832
18-04-2012, 12:00
Det kan han ikke. Ikke til den pris.
Jeg bliver aldrig fan af afrikanere. Det er noget lort at de skal afsted til ANC midt i sæsonen, og jeg tror Fergie har det lidt på samme måde..
Men god angriber, uden tvivl.
Der var bare på et tidspunkt snak om, at han havde en frikøbsklausul i hans kontrakt, hvor han kunne købes for 50-60 mio?? Ved ikke om det bare var sludder, men hvis det er tilfældet, så synes jeg det kunne være et fristende køb - men min interesse for ham bunder også meget i den billigere pris, så hvis han vil koste 200 mio., så falder interessen også drastisk - Vi skulle nødig lave en Carroll-handel ;)
morten8832
18-04-2012, 12:01
Her giver Redknapp udtryk for, at der en klausul i hans kontrakt:
http://www.bold.dk/nyt/Redknapp-Demba-Ba-er-billig
Roonster
18-04-2012, 14:19
Tror på ingen måde han kan erhverves for 50-60 millioner. Manden er godt 150 millioner værd i mine øjne.
morten8832
18-04-2012, 14:35
Tror på ingen måde han kan erhverves for 50-60 millioner. Manden er godt 150 millioner værd i mine øjne.
Igen igen har det ikke så meget at gøre med hvor meget han er værd - hvis han har en frikøbsklausul på 50-60 mio. kr. så kan han erhverves for det.. Om han så er 1 mia. kr. værd, så kan han stadig erhverves for 50-60 mio. kr., hvis han har sådan en klausul..
Så med mindre nogen kan afvise at han har sådan en klausul, så er der en mulighed for, at han kan erhverves billigt
ChristianR
18-04-2012, 14:39
Igen igen har det ikke så meget at gøre med hvor meget han er værd - hvis han har en frikøbsklausul på 50-60 mio. kr. så kan han erhverves for det.. Om han så er 1 mia. kr. værd, så kan han stadig erhverves for 50-60 mio. kr., hvis han har sådan en klausul..
Så med mindre nogen kan afvise at han har sådan en klausul, så er der en mulighed for, at han kan erhverves billigt
Arr... Jeg ved nu ikke helt. Jeg synes også, at han er 100 mio værd.
morten8832
18-04-2012, 15:04
Arr... Jeg ved nu ikke helt. Jeg synes også, at han er 100 mio værd.
Haha, Arr, det tungt ;) Skulle lige til at blive aggressiv, men så fattede jeg ironien :D
ChristianR
18-04-2012, 15:19
Haha, Arr, det tungt ;) Skulle lige til at blive aggressiv, men så fattede jeg ironien :D
;)
Men bortset fra det er jeg enig med dig, hvis man ellers kan stole på Rødknappen.
Det perfekte angreb består i mine øjne (Og vist også Fergusons) af 4 angribere. Heraf skal minimum 3 af dem kunne forenige sig med bænken, og man kunne godt forestille sig, at Ba kunne fristes af mesterskaber og Champions League, selvom han kun kunne loves omkring de 20 kampe på et år. Umiddelbart synes det heller ikke som mission impossible at komme tæt på den optimale start 11'er i perioder, hvor Hernandez og Welbeck har formnedgang.
morten8832
18-04-2012, 15:34
;)
Men bortset fra det er jeg enig med dig, hvis man ellers kan stole på Rødknappen.
Det perfekte angreb består i mine øjne (Og vist også Fergusons) af 4 angribere. Heraf skal minimum 3 af dem kunne forenige sig med bænken, og man kunne godt forestille sig, at Ba kunne fristes af mesterskaber og Champions League, selvom han kun kunne loves omkring de 20 kampe på et år. Umiddelbart synes det heller ikke som mission impossible at komme tæt på den optimale start 11'er i perioder, hvor Hernandez og Welbeck har formnedgang.
Det jo lige det - At købe en spiller, der er i det stadie i sin karriere som Ba er, gør at han sandsynligvis kan forene sig med en reservetjans (eller i hvert fald forene sig med et rotationsprincip) - Vi spiller jo meget efter rotationsprincippet og med 4 angribere, der er hver sine typer og alle med rimelig stor kvalitet, så vil der også blive roteret en del ift. hvilken taktik man ønsker set ud fra modstanderens kvaliteter og spiltyper på holdet.. De 4 angribere (Welbeck, Rooney, Chica og Ba) besidder hver sine kvaliteter, og derfor er det også meget naturligt, at der vil blive roteret ift. den ønskede taktik.
Ligeledes har Demba Ba den fysik og som plus også den hurtighed der gør, at han både er sindssyg farlig i feltet, men samtidig kan han også udfordre uden for feltet med sin teknik og hurtighed.. En Rooney - Ba kombination kunne være lækker, og når vi samtidig har to fløje (især Valencia) som ligger mange gode indlæg i løbet af en kamp, så vil det være til stor gavn, hvis vi køber en angriber der besidder en fysik og en højde, der gør ham farlig i feltet på hovedstød..
Så hvis han har en klausul, så synes jeg at det kunne være et fristende køb - samtidig vil dette køb ikke fjerne muligheden for at forstærke midtbanen, da det netop ikke vil tære så hårdt på transferbudgettet.. Bliver Ba ikke den helt store succes i United, så kan han sælges en sæson efter for hvis ikke mere, så i hvert fald for den samme pris, som han er købt for (ca. 60 mio. kr.)
Don Kafai
18-04-2012, 16:16
Det er vel lige før at han kan være starter sammen med Rooney.
Hvis Berbatov ryger, og Hernandez ikke gennemgår en dramatisk forbedring over sommeren, så er der vel kun Welbeck at kæmpe med. Og selvom jeg er stor fan af egen avl, så har Welbeck godt nok ikke imponeret meget her i foråret.
Jeg tror nu ikke vi henter Ba, hovedsageligt fordi hans knæ stadig er en tikkende bombe, omend han har klaret sig fint de sidste 2 sæsoner (hvor han har været billig/gratis, hvilket ikke gør ham til så stort et "sats" som 100 mio kr vil)
Hvis Berbatov ryger, og Hernandez ikke gennemgår en dramatisk forbedring over sommeren, så er der vel kun Welbeck at kæmpe med. Og selvom jeg er stor fan af egen avl, så har Welbeck godt nok ikke imponeret meget her i foråret.
Jeg tror nu ikke vi henter Ba, hovedsageligt fordi hans knæ stadig er en tikkende bombe, omend han har klaret sig fint de sidste 2 sæsoner (hvor han har været billig/gratis, hvilket ikke gør ham til så stort et "sats" som 100 mio kr vil)
Fodboldmæssigt vil jeg mene, at Welbeck er bedre, da han på 2/3 af banen er fantastisk, men som angriber er han helt væk. Han bliver simpelthen nødt til at udvikle hans koldblodighed foran et mål, for jo længere man kommer ind i en sæson, hvor alt det sjove sker, som vi hyppigt er med i, så er det oplagte, missede chancer forskellen på trofæer og ikke trofæer.
Welbeck har alle egenskaber for at blive en vild goalgetter. Han er ligesom Benzema. En angrebsindividualist, som kan meget på egen hånd, men i modsætning til Benzema, så er Welbeck fucking uskarp.
morten8832
18-04-2012, 16:46
Ja, tror også det er lige før han vil regnes som en del af startopstillingen, hvis han ender i United..
Men igen, hvis han har en frikøbsklausul på 60 mio., så ser jeg ikke de store risici ved at købe ham - Bliver hans karriere i United et skadeshelvede, så er det ikke de store summer vi har givet for ham - Synes i hvert fald ikke det er et større sats end at give 70 mio. kr. for en ukendt Bebe ;)
Men netop hans lave pris gør ham for mig meget attraktiv - Det gode ved denne handel er, at vi kan få en kvalitetsangriber, hvis spilforcer er noget vi savner på i vores nuværende trup, og samtidig vil hans lave pris gøre, at det ikke vil forhindre mulige forstærkninger på den meget omdiskuterede midtbane.. it's a win-win situation ;)
Svanen94
18-04-2012, 17:16
så ser jeg ikke den store risici ved at købe ham
Lige lidt irriterende flueknepperi til debatten. Det hedder risiko ;)
morten8832
18-04-2012, 17:29
Lige lidt irriterende flueknepperi til debatten. Det hedder risiko ;)
Eller de store risici - substantivet risiko bøjes med risici i flertal
Så der skulle også have stået de store risici og ikke den store risiko.. Da der kan være flere risici i en handel
Men ja du har ret - irriterende flueknepperi - Bland dig hellere i debatten :p
Svanen94
18-04-2012, 19:27
Eller de store risici - substantivet risiko bøjes med risici i flertal
Så der skulle også have stået de store risici og ikke den store risiko.. Da der kan være flere risici i en handel
Men ja du har ret - irriterende flueknepperi - Bland dig hellere i debatten :p
Burde nok blande mig i debatten i stedet, ja.. Men ved ikke helt, hvad jeg skal synes :D
Ferguson har udtalt at Owen ikke bliver solgt, så jeg regner egentlig med at hele denne her snak er ligegyldig. Jeg er enig i at Ba er en rigtig fed spiller, men ved sgu ikke om jeg synes han skal til klubben. Vi har set, hvor lidt spilletid Berbatov har fået og, hvis Ba ikke får mere spilletid er han overflødig. Det kan også ske, at han går ind og tager Welbeck og Hernandez' kampe, hvilket også ville irritere mig. Hernandez skal nok bare igang igen. Hans statistik er jo også ganske udmærket for i år, selvom han ikke har haft tur i den. Welbeck er rigtig dygtig, men mangler bare at blive mere skarp foran mål. Hvilket kun kommer med flere kampe og mere erfaring. Udover det føler jeg mig rimelig sikker på, at vi skifter over til en 433 og så vil Rooney, Welbeck, Hernandez og Ba være for mange.
Så egentlig håber jeg bare på, at vi skifter over i en 433 og at Hernandez forbedre nogle dele af sit spil så han vil blive bedre som ene angriber og at Welbeck bliver lidt skarpere foran mål. Der er imo langt større behov for at forbedre midtbanen og backpladserne.
Spar pengene på Ba og forlæng med Owen, HVIS der er begrundet håb for at han ikke skal være skadet 90% af sæsonen... Eller behold Kiko og vis tillid..
Der er så store mangler på midtbanen + jeg håber vi slår over i 4-3-3 / 4-2-3-1, så der er rigelige steder at bruge pengene..
Spar pengene på Ba og forlæng med Owen, HVIS der er begrundet håb for at han ikke skal være skadet 90% af sæsonen... Eller behold Kiko og vis tillid..
Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor Owen pludselig skulle stoppe med at være skadet hele tiden efter adskillige år med et hav af skader.
Ud med ham..
Macheda er færdig. Han er ikke god nok. Simple as that..
morten8832
18-04-2012, 22:11
Burde nok blande mig i debatten i stedet, ja.. Men ved ikke helt, hvad jeg skal synes :D
Ferguson har udtalt at Owen ikke bliver solgt, så jeg regner egentlig med at hele denne her snak er ligegyldig. Jeg er enig i at Ba er en rigtig fed spiller, men ved sgu ikke om jeg synes han skal til klubben. Vi har set, hvor lidt spilletid Berbatov har fået og, hvis Ba ikke får mere spilletid er han overflødig. Det kan også ske, at han går ind og tager Welbeck og Hernandez' kampe, hvilket også ville irritere mig. Hernandez skal nok bare igang igen. Hans statistik er jo også ganske udmærket for i år, selvom han ikke har haft tur i den. Welbeck er rigtig dygtig, men mangler bare at blive mere skarp foran mål. Hvilket kun kommer med flere kampe og mere erfaring. Udover det føler jeg mig rimelig sikker på, at vi skifter over til en 433 og så vil Rooney, Welbeck, Hernandez og Ba være for mange.
Så egentlig håber jeg bare på, at vi skifter over i en 433 og at Hernandez forbedre nogle dele af sit spil så han vil blive bedre som ene angriber og at Welbeck bliver lidt skarpere foran mål. Der er imo langt større behov for at forbedre midtbanen og backpladserne.
Hvorfor er folk herinde egentlig så sikker på, at vi skifter over til en 4-3-3.. Der har været en del snak om det, men det er vel kun foregået på diverse Untied-forums??.. Bortset fra at Berba's agent har antydet, at United ønsker at spille hurtigere fodbold, så er der vel ingen tegn på, at vi skifter system?? Er det ikke bare ønsketænkning?? Ikke at jeg synes det kunne ikke være en god idé, men det vil kræve en del forstærkninger til sommer at få sådan et system til at fungere ordentligt, IMO..
Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor Owen pludselig skulle stoppe med at være skadet hele tiden efter adskillige år med et hav af skader.
Ud med ham..
Macheda er færdig. Han er ikke god nok. Simple as that..
Enig - Owen og Macheda har ingen fremtid i klubben - Owen pga. et hav af skader og samtidig har jeg generelt i hans aldrende karriere ikke været specielt begejstret for ham.. Han er mere en super-sub, men sådan én har vi nu i Hernandez.. Machedas udvikling er nu gået i stå i snart 2 år, og mener ikke han hverken har evnerne nu eller potentialet i fremtiden til at kunne bidrage med det store.. Så ud med de to - Skiftes der ikke system så hent Ba - skiftets der system til 4-3-3 burde 3 angribere være nok.
Svanen94
18-04-2012, 22:15
Hvorfor er folk herinde egentlig så sikker på, at vi skifter over til en 4-3-3.. Der har været en del snak om det, men det er vel kun foregået på diverse Untied-forums??.. Bortset fra at Berba's agent har antydet, at United ønsker at spille hurtigere fodbold, så er der vel ingen tegn på, at vi skifter system?? Er det ikke bare ønsketænkning?? Ikke at jeg synes det kunne ikke være en god idé, men det vil kræve en del forstærkninger til sommer at få sådan et system til at fungere ordentligt, IMO..
Jeg kan ikke svare på andres vegne. Personligt er det bare noget jeg føler mig sikker på uden at vide hvorfor. Ligesom jeg følte mig sikker på Chelsea ville vinde i aften og derfor satte 500 kr på det :trophy:
Fordi vi ikke slår hverken Real eller Barca i en 4-4-2 med mindre destruktive Park spiller en fløj...
Vi kommer alt for tit i undertal på midten, selv mod mindre hold i PL.. Ser personligt ingen vej uden om, at enten skal vi ofre den kreative central midt med en oprydder så vi spiller med to defensivt orienterede på midten, eller også skal vi til at spille med 3 på midten. Og der håber jeg bestemt på det sidste..
Og afhængig af hvem du sætter i 10'er rollen, så kan du justere hvor offensivt det skal være ligesom sammensætningen af de to bagerste på den centrale midt..
http://www.goal.com/en-ie/news/3924/germany/2012/04/19/3046088/breaking-news-schalke-confirm-raul-will-depart-at-seasons
Kunne det mon tænkes at Fergie hentede ham ind som 4. valg i stedet for Berba?
http://www.goal.com/en-ie/news/3924/germany/2012/04/19/3046088/breaking-news-schalke-confirm-raul-will-depart-at-seasons
Kunne det mon tænkes at Fergie hentede ham ind som 4. valg i stedet for Berba?
Kunne ligne ham ja. 34 er trods alt heller ikke så voldsomt, hvis man har set godt efter sig selv, og ikke har været belastet af for mange skader.
Fergie har vist også været interesseret i ham tidligere.
Men det er ikke til at vide.
Kunne ligne ham ja. 34 er trods alt heller ikke så voldsomt, hvis man har set godt efter sig selv, og ikke har været belastet af for mange skader.
Tænker jeg også. Han kan vel godt spille et par sæsoner og med Berba, Macheda og Owen eftersigende på vej væk ville det ikke overraske mig. Og ja, Ferguson har vist interesse i ham tidligere. Han har meldt ud at hvis det ikke var fordi vi havde hentet Owen så havde vi nok hentet Raul.
EDIT: http://www.guardian.co.uk/football/2011/apr/24/manchester-united-raul-sir-alex-ferguson
LyngUnited
19-04-2012, 10:05
Han har i øvrigt været særdeles fremragende i Schalke.
jeg har sgu altid godt kunne tænke mig at se Raul i en United-trøje. Topklasse spillere kan tit klare den på deres målinstinkt, når farten og fysikken tager af. Raul er bare en bedre spiller end Owen, og har altid haft mere teknik og overblik.
Hvis han vil sidde på bænken er han velkommen.
United DK
19-04-2012, 10:48
Raul er en rigtig gentleman-type, som er svær at hade, og det ville da ikke gøre mig noget, at se ham i trøje nr. 7 fremfor Owen, der bare ikke har benene til topfodbold. Om Raul vil sidde på bænken, er svært at vide, men med hans klasse, og vores mange kampe i en sæson, så kan han stadig nå 40+ kampe på en sæson, såfremt vi ikke flopper totalt i Europa igen.
morten8832
19-04-2012, 10:55
Raul er en rigtig gentleman-type, som er svær at hade, og det ville da ikke gøre mig noget, at se ham i trøje nr. 7 fremfor Owen, der bare ikke har benene til topfodbold. Om Raul vil sidde på bænken, er svært at vide, men med hans klasse, og vores mange kampe i en sæson, så kan han stadig nå 40+ kampe på en sæson, såfremt vi ikke flopper totalt i Europa igen.
40+?? Så skal vi godt nok også gå hele vejen i FA- og Carlingcuppen samt Chl.. Men hvis Raul kan indfinde sig i, at sidde en del på bænken, så så jeg med glæde også Raul i nr. 7.. Tror stadig han har en del af bidrage med, hvor han i Schalke jo har spillet ganske godt
United DK
19-04-2012, 10:59
40+?? Så skal vi godt nok også gå hele vejen i FA- og Carlingcuppen samt Chl.. Men hvis Raul kan indfinde sig i, at sidde en del på bænken, så så jeg med glæde også Raul i nr. 7.. Tror stadig han har en del af bidrage med, hvor han i Schalke jo har spillet ganske godt
Vi har minimum 46 kampe næste sæson, og mon ikke vi runder 50 i sidste ende? Raul starter selvfølgelig ikke samtlige 40 kampe, men han kunne sagtens komme ind i mange af dem. Han skal nok få sine kampe, selvom han ikke altid starter inde.
Raul skred fra Real Madrid fordi han ikke gad varme bænken bag Higuain og Benzema.
Hvorfor skulle han pludselig være interesseret i at være 3-4. valg i United?
I øvrigt er jeg træt af de der Owen-lignende lappeløsninger. Halvgamle, trætte mænd er ikke vejen frem for en klub af Man Uniteds kaliber. Uanset om han så er stort set gratis eller ej.
morten8832
19-04-2012, 11:06
Raul skred fra Real Madrid fordi han ikke gad varme bænken bag Higuain og Benzema.
I øvrigt er jeg træt af de der Owen-lignende lappeløsninger. Halvgamle, trætte mænd er ikke vejen frem for en klub af Man Uniteds kaliber. Uanset om han så er stort set gratis eller ej.
Han er jo også blevet en ældre herre siden han forlod Real - så det kan være, at han nu vil acceptere færre kampe fra start - Men du har da ret i, at det ikke er nogle længerevarende holdbare løsninger at signe disse halvgamle veteraner - Men det er en billig løsning til at få en større bredde i angrebet, hvor spilleren samtidig vil indfinde sig i, at ligge længere nede i hierarkiet - Og så går Fergie også meget op i at få noget erfaring på holdet og uden for banen..
United DK
19-04-2012, 11:12
Nu skal Raul jo heller ikke hentes, med henblik på at sikre os titler an mas, men som en solid reserve, og bredde er jo en væsentlig del af succes i moderne fodbold. Kunne vi stå med Rooney, Welbeck, Hernandez og Raul som de fire angribere til næste sæson, så ville det ikke være så ringe endda, og vi vil stadig kunne hente den/de spillere der skal til, for at forstærke start 11'eren.
Jeg så hellere vi hev tegnedrengen frem og hentede en spiller som Muniain.
En alsidig ung spiller som kan dække flere offensive pladser og som jeg tror vil, ligesom Welbeck, fungere godt ved siden af Rooney.
Den der teori med at man skal have to forskellige typer angribere, den døde vist med Berbatov.
Flere hurtige, teknisk dygtige, unge spillere, please.
Selvom det ville være romantisk med en ung spiller som Will Keane som 4. valg er det ikke realistisk og tvivler på vi kan hente samme kaliber som Raul ind som 4. valg.
Jeg så hellere vi hev tegnedrengen frem og hentede en spiller som Muniain.
Hvis Raul ikke vil være 4. valg så tvivler jeg på, at en spiller som har sin karriere foran sig og ikke bag sig vil være tilfreds med den rolle.
morten8832
19-04-2012, 11:21
Hvis Raul ikke vil være 4. valg så tvivler jeg på, at en spiller som har sin karriere foran sig og ikke bag sig vil være tilfreds med den rolle.
Hvis vi så skulle hente en unge spiller som Muniain, så tror jeg også det er med henblik på at ændre lidt i hierarkiet - så ville Muniain nok rykke foran Welbeck og Hernandez - De to tror jeg i højere grad ville stille sig tilfreds med lidt færre kampe.. Specielt Hernandez kan jeg godt se som en spiller, der vil stille sig tilfreds med at være suber-sub ala Solskjær
FUCK det ville være fizz med Raul som 4. valg - Jeg skulle være den 1. til at købe en trøje med hans navn bagpå!
Hvis vi så skulle hente en unge spiller som Muniain, så tror jeg også det er med henblik på at ændre lidt i hierarkiet - så ville Muniain nok rykke foran Welbeck og Hernandez - De to tror jeg i højere grad ville stille sig tilfreds med lidt færre kampe.. Specielt Hernandez kan jeg godt se som en spiller, der vil stille sig tilfreds med at være suber-sub ala Solskjær
Præcis. Munian ville ikke komme i spil som værende 4. valg til angriber hvilket gør det ret underligt, at inddrage ham i diskussion om hvorvidt Raul kunne udgøre det som fjerde valg eller ej :) Munian kunne måske være en fin tilføjelse, skal jeg ikke gøre mig klog på, men hans rolle i klubben ville blive væsentlig anderledes da det er ham man vil satse på.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.