Se fuld version : 5 bedste kampe
Thomas skrev i en anden tråd, at bl.a. den seneste kamp mod Everton ligger i hans top 5 over United-kampe. Det har givet mig inspiration til denne tråd, som netop skal handle om de fem bedste United-kampe, I har set, eller de bedste oplevelser I har haft med United-kampe. Jeg vil gerne understrege, at I helst skal have set kampen på spilletidspunktet, og ikke bare nævne et par kampe med gode resultater. Fx så jeg ingen af kampene i '99, og derfor er disse ikke med på min liste.
Jeg lægger ud (Næsten uvilkårlig rækkefølge)
23/11-04 United 2-1 Lyon - Min første kamp på Old Trafford
10/04-07 United 7-1 Roma - Giver sig selv
03/03-07 Liverpool 0-1 United - På Den Glade Gris med verdens bedste stemning!
20/08-06 United 5-1 Fulham - 20 minutter inde i sæsonen: 4-0!
17/10-06 United 3-0 FCK - Bitre danskere overalt. Mit første møde med et par af dem fra crewet
Kom med jeres bud.
United DK
14-09-2007, 19:35
Mine fem største United-kampe:
26/05-99 United 2-1 Bayern - Folk ved nok godt, hvorfor denne kamp er speciel
03/03-07 Liverpool 0-1 United - Fryd at slå Liverpool i overtiden foran The Kop, og sammentidig komme et stort skridt nærmere mesterskabet
05/04-03 United 4-0 Liverpool - Dejlig ydmygelse af Liverpool
25/02-01 United 6-1 Arsenal - Vores værste konkurrent til mesterskabet, får en ordentlig røvfuld
21/04-99 Juventus 2-3 United - Bagud 2-0, men vender kampen til 3-2 sejr, og dermed en CL-finaleplads
Mine er i uvilkårlig rækkefølge og er taget udfra dem, der har givet mig det bedste minde.
Fck - United. Min første Unitedkamp live, så den er vel selskreven.
Bayern München - United, Cl-finale 99. Jeg var netop udskrevet fra hospitalet, så lå kvæstet i en sofa og så kampen med min far.
Juventus - United, Cl-semifinale 99 Fantastisk kamp. Indeholdte alt hvad United står for.
Brøndby - United, træningskamp 98. Egentlig ikke nogen speciel kamp, men det var måske den første hele kamp, jeg har set med United. Desuden så jeg kampen med ham, der gjorde mig til United fan.
Jeg kan ikke lige komme på en femte lige i øjeblikket, men måske den kommer.
Jeg er en ren inspirationskilde ;)
Det er svært at udnævne én kamp til at være den bedste, men hvis jeg skulle vælge fem kampe, som betyder meget for mig, så må det være..
United 7-1 Roma - fantastisk kamp, intet mere skal der siges. Jeg har stadig avisartiklen fra dagen efter i en guldramme på min reol.. "Festfyrværkeri i rødt"
Liverpool 0-1 United - da O'Shea scorer det mål, befinder jeg mig i en hel anden verden. Utrolig forløsende, utrolig smukt og utroligt vigtigt!
United 5-1 Fulham - jeg så ikke selv kampen, fordi jeg lå på hospitalet, men vælger at tage den med allligevel, da jeg bare følte, at vi ville vinde ligaen, da jeg hørte resultatet! Og efter jeg har set kampen, så kan man bare se på alle spillerne, at de bare mente det var DERES sæson.
Everton 2-4 United - som jeg har nævnt tidligere, så var denne kamp jo bare sindssyg vigtig at vinde, fordi vi lå så jævnbyrdigt med Chelsea, og vi kunne sagtens have smidt points i denne kamp, men vi fortsatte trods vi var bagud med to mål. At lave et comeback, som vi gjorde den dag, det kan ikke beskrives.
Jeg kan heller ikke komme på den femte lige nu, men den kommer.. Der er for mange kampe at vælge i mellem (;
Men under alle disse kampe har jeg sat med gåsehud over hele kroppen, og med en susende fornemmelse i kroppen, hver gang der blev scoret.. Det er fantastisk at have overværet disse kampe.
Mine 5:
Manchester United - Roma 7 - 1
Everton - Manchester United 2 - 4
Liverpool - Manchester United 0 - 1
Manchester United - AC Milan 3 - 2
Det var kun 4, men nu her i oktober skal jeg over og se min første United kamp: United - Boro så den kommer også med.
Gronkjor
14-09-2007, 19:55
Svært at vælge men min er nok sådan her:
Manchester United-West Bromwich Albion 1-1 Var på Oldtrafford og se den så en stor oplevelse, vi spillede dem faktisk ud af banen men brændte mega mange chancer:rant:
Manchester United-Roma 7-1 Behøver vist ikke yderligere kommentar:lolol:
Manchester United-Chelsea 1-0 efter at have været i krise og blandt andet tabt 4-1 til Boro, får vi en rigtig fighter sejr;)
Liverpool-Manchester United 0-1 Scouserne styrer hele kampen, men alligevel kommer O´shea til sidst og afgør det til vores fordel!:juhuuuu: :juhuuuu:
Manchester United-Fck 3-0 Fedt lige at sætte Fck på plads på Oldtrafford...
Jeg kunne skrive mange flere kampe, men stopper her:D
United-Allan33
14-09-2007, 20:03
Min top 5 er som følger:
1. Manchester U - Boro 91/92 Liga Cup semifinale 2-1 efter forlænget.. Ikke den bedste spillemæssigt, men pga af første gang på OT og helt fantatsisk stemning(ifølge mange ligger den lige efter Barca kampen i 84)
2. Manchester U - West Ham 0-1 06/07 Heller ikke god hverken resultat eller spille mæssigt, men pga hvad som skete efter kampen, at overvære at United får overakt pokalen på stadion er noget af det største der kan ske for en United fan.
3. Liverpool - Manchester U 3-3.. 93/94 Denne er valgt ene og alene pga det spillemæssige, foran 3-0 og kun få 3-3 føltes som et nederlag, men at opleve sådan en kamp fra Liverpool enden glemmer man aldrig.
4. Manchester U - Bayern 2-1 behøver ingen forklaring
5. OLdham - Aston Villa 1-0/Manchester U - Blackburn 3-1 92/93 Vores 26 års mararidt er slut
1. Manchester United - Roma 7-1 - Fantatisk fodbold i en CL-semifinale. Jeg har aldrig set noget lignende
2. Manchester United - Chelsea 1-0 - Vi var i en stor krise i den periode vi skulle møde Chelsea, og de havde ikke tabt en kamp. Derfor var det helt utrolig at se Fletcher heade bolden i kassen over Cech og Terry
3. Liverpool - Manchester United 0-1 - Spillet var ringe i 90 min., men det blev glemt da O'Shea rimelig ufortjent sparkede bolden i kassen i overtiden nedenforan The Kop. Den kamp betød også meget for at vi blev mestre
4. Arsenal - Manchester United 2-4 - Før kampen var der klamerier i tunnellen, og det satte spillerne op hvilket man kunne se på banen. Vi vandt 4-2 over de mestrene på deres bane og kørte dem ud af banen
5. Manchester United - Liverpool 1-0 - At slå Liverpool i overtiden er en sand fornøjelse, og denne gang var jeg inde på pubben og se den, og stemningen var helt i top efter.
Glory Man United
15-09-2007, 12:17
Skrevet i kronologisk rækkefølge.
1. 1991 Europa Cup for pokalvindere (finale) Man United-Barcelona 2-1. Overraskende slår vi Laudrups hold. 2 mål af Sparky, der var for dårlig til samme spanske klub
2. 1993 Man United-Shef. Wed 2-1, Uniteds 1. mesterskab i 26 år er næsten en realitet. Dybt inde i overtiden er vi bagud 0-1, men 2 mål af Steve Bruce vender det!
3. 1996 FA Cup finale Man United-Liverfool 1-0 For 2. gang på 3 år vandt vi The Double. Eric "The King" Cantona scorede 5 min før tid i en ellers røvsyg kamp
4. 1999 CL semifinale Juventus-Man United 2-3. Bagud 2-0 efter 11 min, lignede det endnu et nederlag i en semifinale, men Keane, Yorke & Co. vender det.
5. 1999 CL Finale Man United- Bayern M 2-1. Behøver jeg skrive mere?
DonBrask
15-09-2007, 12:28
Puha da ! Mange at vælge mellem, men her kommer min top 5
United - Middlesbrough i fa cuppen i vores treble sæson mener jeg . selvom de førte 3-0 ville de have et mål mere! Og stemningen på Old Trafford gav/giver mig kuldegysninger
United - Bayern .. DET VAR SÅ VANVITTIGT
Tottenham - United : Mener stadig at det var vores bedste hold navne mæssigt vi har haft i 01-02 sææsonen på white hart lane . bagud 3-0 i halvlegen og vinder 5-3 !
United - Roma : sad sammen med en hardcore Roma fan .. en fryd ! :P
United - Fenerbache fra 04/05 sæsonen . Rooneys første kamp og hattrick ! Det var ment til at ske.
Juventus - Manchester United 2-3, april 1999.
Den største kamp jeg har set. En kamp som virkelig stod for alt hvad United står for. Juventus var på det tidspunkt det stærkeste hold i Europa, men det blev ændret den dag. Fantastisk kamp.
Newcastle United - Manchester United 2-6, April 2003.
Efter Jermaine Jenas´s helt vilde mål, så kom United tilbage og viste alle hvordan fodbold skulle spilles.
Når jeg tænker på den kamp, så tænker jeg på "When Johnny goes down the wing".
Tottenham 3-5 United, September 2001
Fantastisk comeback. Intet mindre.
United 7-1 Roma, april 2007.
Den kan de fleste huske...
Jeg ved ikke hvilken den sidste kamp skal være.... jeg tænker på flere... Kampen mod Liverpool i foråret hvor Johnny scorede i overtiden, BEGGE kampe mod Barcelona i 1999, 6-1 sejren over Arsenal i februar 2001, Juventus 0-3 i februar 2003(Giggs er altid fantastisk imod Juventus).
:devilll: Juventus - Manchester United 2-3, april 1999.
Den største kamp jeg har set. En kamp som virkelig stod for alt hvad United står for. Juventus var på det tidspunkt det stærkeste hold i Europa, men det blev ændret den dag. Fantastisk kamp.
Newcastle United - Manchester United 2-6, April 2003.
Efter Jermaine Jenas´s helt vilde mål, så kom United tilbage og viste alle hvordan fodbold skulle spilles.
Når jeg tænker på den kamp, så tænker jeg på "When Johnny goes down the wing".
Tottenham 3-5 United, September 2001
Fantastisk comeback. Intet mindre.
United 7-1 Roma, april 2007.
Den kan de fleste huske...
Jeg ved ikke hvilken den sidste kamp skal være.... jeg tænker på flere... Kampen mod Liverpool i foråret hvor Johnny scorede i overtiden, BEGGE kampe mod Barcelona i 1999, 6-1 sejren over Arsenal i februar 2001, Juventus 0-3 i februar 2003(Giggs er altid fantastisk imod Juventus).
Egentlig meget enig med dig Casper - du har valgt nogle kampe, som er meget mindeværdige, med masser af mål, og klasse spil af United! :devill:
Don Kafai
20-09-2007, 23:24
Jeg er overordnet enig med dig i de 4 første, men den 5. synes jeg der er rigtig mange muligheder.
Hvad med CL finalen 99:D?
FA cup kampen samme år mod Pool hvor vi laver en "bayern"?
FA cup semifinalen mod Arsenal ligeledes samme sæson?
Real M kampene i 02/03 sæsonen?
4-2 sejren på Highbury?
Jeg kunne blive ved...
min top 5 i vilkårlig rækkefølge:
United-Bayern 2-1
United-Roma 7-1
Tottenham- United 3-5
Juve-United 2-3
Arsenal-United 1-2 (FA CUP semi 1999)
min top 5 i vilkårlig rækkefølge:
United-Bayern 2-1
United-Roma 7-1
Tottenham- United 3-5
Juve-United 2-3
Arsenal-United 1-2 (FA CUP semi 1999)
98/99-sæsonen kan man vælge de fleste kampe fra - det var en vild sæson, jeg aldrig glemmer! :InLove
Jeg er overordnet enig med dig i de 4 første, men den 5. synes jeg der er rigtig mange muligheder.
Hvad med CL finalen 99:D?
FA cup kampen samme år mod Pool hvor vi laver en "bayern"?
FA cup semifinalen mod Arsenal ligeledes samme sæson?
Real M kampene i 02/03 sæsonen?
4-2 sejren på Highbury?
jeps...der kan du se. det er svært.
Begge real madrid kampe og 4-2 sejren er ihvertfald nogle som bør fremhæves også.
Og 8-1 over Nottingham Forest :O
eller sejren over Everton i foråret...
United 2 - 1 Bayern
United 6 - 1 Arsenal
United 7 - 1 Roma
United 6 - 1 Fenerbache - Wonder wayne hattrick debut !!
Tottenham 3 - 5 United
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.