Se fuld version : Heldigste fodboldhold i England
schousboe9
14-09-2007, 11:30
Indkast.dk skriver, at United netop er blevet kåret til Englands heldigste fodboldhold (og Sheffield United Englands uheldigste).
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=25319 (nederst)
Sjov afstemning, bevares, men har folk, der har deltaget, overhovedet set fodbold de sidste 3 år!?
Chelsea har sku da vadet i held i gennem de seneste sæsoner både mht. udtalelser, der aldrig har kostet noget, længerevarende skader til vigtige spillere, latterligt heldige mål 4 min. inde i overtiden på udebane mod en oprykker (!!) osv., osv.!
Ved godt, vi havde det held, vi skulle have sidste sæson mod 'Pool og Fulham, men alligevel? Uden de røde briller, tror jeg stadig, der findes engelske hold, der har været bare en lille tand heldigere - og sikkert også vil være det fremover...
Eller hva synes I, folkens??
United DK
14-09-2007, 11:46
Hvis vi ser over de sidste 10 år f.eks., så er vi klart det heldigste hold i England, for hvor mange gange har vi ikke vundet en kamp i overtiden? Nogen vil sige, at det er tegn på klasse, hvilket det også er, men vi kan ikke komme udenom, at det også er held, når man vinder en kamp i overtiden. Vi har også mange gange fået nogle tvivlsomme straffespark, og vi er også mange gange sluppet for at få straffe imod os.
Det kan godt være, at jeg lyder som en bitter Liverpool-fan eller sådan noget, men jeg er bare en ærlig United-fan. :)
Glory Man United
14-09-2007, 12:27
I mine øjne en total ligegyldig og latterlig afstemning, for hvordan ind i h.....kan held måles? Hold der kan score mål i overtiden, er de heldige? Ikke i mine øjne, hvis man gør det ofte. For så er det tegn på enten konditionsstærke spillere eller man bare er gode til at presse på.
For nogle år siden, kunne prisen være gået til hold som Southampton eller Coventry, der altid reddede sig i sidste spillerunde. Disse ligger jo som bekendt ikke i PL længere, og er derfor udenfor betragtning. Og igen: Kan man redde sig konstant, har man vel også bare nerverne iorden!
Konklusion: Vi er og bliver et storhold, som konstant vinder trofæer. Derfor ser man os, som heldige og dem som "snyder"....Thats a fact ;)
Don Kafai
14-09-2007, 12:43
Personligt har jeg ikke det store for internet afsteminger. Det er ikke en fair måde at kåre noget på. Det er jo klart, at jo større en fanbase fra et hold der stemmer jo større er udfaldet til fordel for det pågældende hold. Ligesom dengang hvor kanal 5's "årets hold" bestod af 9 liverpool spillere. Men hvis jeg skal kommentere på selve spørgsmålet, så synes jeg klart at i 90'erne at det var United der havde det meste held. I nyere tid synes jeg dog det er hold som Chelsea og Liverpool der deler heldet mellem sig.
SantasLittleHelper
14-09-2007, 13:06
Heldet følger vinderne... Lige nu er Liverpool det heldigste hold i england, sidste sæson var vi det heldigste hold i england, året før var det Chelsea ov osv osv..
Glory Man United
14-09-2007, 13:10
Heldet følger vinderne... Lige nu er Liverpool det heldigste hold i england, sidste sæson var vi det heldigste hold i england, året før var det Chelsea ov osv osv..
Du har så ret i, at taberne ikke er heldige :D
Men derudover er jeg ikke enig. Fordi man vinder, er man sgu da ikke heldig. Chelsea vandt de 2 år, fordi de var de BEDSTE. Det samme var vi så sidste sæson. Om Liverfool har været heldige i nogle kampe skal være usagt, da jeg ikke har set "hele Liverfool kampe" i år. Dog synes en 6-0 sejr over Derby ikke ligefrem at bero på udelukkende held ;)
Syntes det er svært at snakke om held i fodbold, fordi alle hold har til tider heldet med sig, og heldet spiller en stor rolle i en fodboldkamp.
Jeg tror grunden til vi har vundet den afstemning er at vi er det mest hadede hold i England. Alle Liverpool, Chelski, og City fans har nok stemt på os.. Men sådan er det jo..
schousboe9
14-09-2007, 13:14
Men hvis jeg skal kommentere på selve spørgsmålet, så synes jeg klart at i 90'erne at det var United der havde det meste held. I nyere tid synes jeg dog det er hold som Chelsea og Liverpool der deler heldet mellem sig.
Jeg er også ret sikker på, afstemningen ikke skulle bestemme det heldigste hold i 90'erne, men derimod idag. Derfor forstår jeg ikke helt resultatet... United har da ikke været det heldigste hold, bare i det nye årtusinde... Sidste år, ja klart, og måske derfor kåringen, men over de seneste 7 år - nej, langt fra.
Men stadigvæk, mange ting påvirker seføli resultatet, og som der bliver sagt: Hvis flest Chelsea- og Liverpool- og Shitty-fans har deltaget, så kender vi jo udfaldet...
United DK
14-09-2007, 14:13
Jeg tror grunden til vi har vundet den afstemning er at vi er det mest hadede hold i England. Alle Liverpool, Chelski, og City fans har nok stemt på os.. Men sådan er det jo..
Ja, ligesom vi alle ville have stemt på Chelsea, ik?
Når man er konkurrente, så synes man altid, at ens konkurrent er så heldig, mens man har så ondt af sit eget hold, men sandheden er, at vi er det heldigste hold i England, hvis vi kigger over en lang periode, men hvad gør det? Man kan jo ikke vinde et mestreskab, udelukkende på held, så jeg er sgu ligeglad med, at vi er kåret til det heldigste hold.
Glory Man United
14-09-2007, 14:31
Ja, ligesom vi alle ville have stemt på Chelsea, ik?
Når man er konkurrente, så synes man altid, at ens konkurrent er så heldig, mens man har så ondt af sit eget hold, men sandheden er, at vi er det heldigste hold i England, hvis vi kigger over en lang periode, men hvad gør det? Man kan jo ikke vinde et mestreskab, udelukkende på held, så jeg er sgu ligeglad med, at vi er kåret til det heldigste hold.
Hvordan kan det dokumenteres? Hvad er held? At man vinder PL? At man scorer i de sidste minutter? Det eneste jeg er enig med dig i er, at vi ligeglade, om vi er heldige eller ej. Resten er i mine øjne noget p..!
Chelsea var også klasser bedre end vi var, da de blev mestre
United DK
14-09-2007, 14:37
Held er når man score i overtiden, det er tegn på klasse, men det er også held. Held er når man får tynde straffespark, og når der ikke dømmes straffe mod én, i situationer hvor der burde være dømt straffe.
Som sagt har held intet at gøre med, at man vinder et mesterskab, for der skal meget mere end held til.
Glory Man United
14-09-2007, 14:51
Held er når man score i overtiden, det er tegn på klasse, men det er også held. Held er når man får tynde straffespark, og når der ikke dømmes straffe mod én, i situationer hvor der burde være dømt straffe.
Som sagt har held intet at gøre med, at man vinder et mesterskab, for der skal meget mere end held til.
Så det er mere heldigt at score i 90. minut end 3. minut? Lyder mærkeligt!
Omkring straffespark er det faktisk undersøgt, og det er altså ikke mange straffe, vi har fået forærende. Jeg husker Middlesbrough harme over Ronaldo sidste år...men der var sgu straffe. Det eneste OPLAGTE film, jeg husker, var i udekampen mod Spurs. Men det man glemmer er, at Larsson lige inden var snydt for VERDENS største straffe. Alt andet lige bliver man tilkendt flere straffe, når meget spil foregår der, simpel matematik!
Jeg tror, du bliver påvirket af dine Liverfool fans (som jo helller ikke har fået et mesterskab, siden Rooney gik med sut)
United DK
14-09-2007, 15:09
Så det er mere heldigt at score i 90. minut end 3. minut? Lyder mærkeligt!
Man skal huske på, at overtid ikke er en regel i fodbold, og engang varede en fodboldkamp 90 minutter, og ikke et minut mere, og derfor vil jeg mene, at det er heldigt, når man score i overtiden, for dommeren kan jo bare fløjte af, når der er spillet 90 minutter.
Omkring straffespark er det faktisk undersøgt, og det er altså ikke mange straffe, vi har fået forærende. Jeg husker Middlesbrough harme over Ronaldo sidste år...men der var sgu straffe. Det eneste OPLAGTE film, jeg husker, var i udekampen mod Spurs. Men det man glemmer er, at Larsson lige inden var snydt for VERDENS største straffe. Alt andet lige bliver man tilkendt flere straffe, når meget spil foregår der, simpel matematik!
Jeg synes nu det straffe mod Middlesbrough, var et af de tynde, men fred være med det.
Det er da klart, at man bliver tilkendt flere straffespark, når man konstant angriber, fremfor når man bare forsvare sig, men derfor vil jeg stadig hævde, at vi har fået mange tynde straffespark, i de sidste 10 år.
Jeg tror, du bliver påvirket af dine Liverfool fans (som jo helller ikke har fået et mesterskab, siden Rooney gik med sut)
Mine Liverpool-fans? Hvis du hentyder til venner og bekendte, så er der ingen af dem, der er Liverpool-fans, så jeg er ikke påvirket på nogen måde. Jeg kan bare godt se indad, modsat mange andre, der bliver enormt fornærmet, når der bliver snakket negativt om United, mens man selv hele tiden, rakker andre klubber ned.
Glory Man United
14-09-2007, 15:16
Man skal huske på, at overtid ikke er en regel i fodbold, og engang varede en fodboldkamp 90 minutter, og ikke et minut mere, og derfor vil jeg mene, at det er heldigt, når man score i overtiden, for dommeren kan jo bare fløjte af, når der er spillet 90 minutter.
Jeg synes nu det straffe mod Middlesbrough, var et af de tynde, men fred være med det.
Det er da klart, at man bliver tilkendt flere straffespark, når man konstant angriber, fremfor når man bare forsvare sig, men derfor vil jeg stadig hævde, at vi har fået mange tynde straffespark, i de sidste 10 år.
Mine Liverpool-fans? Hvis du hentyder til venner og bekendte, så er der ingen af dem, der er Liverpool-fans, så jeg er ikke påvirket på nogen måde. Jeg kan bare godt se indad, modsat mange andre, der bliver enormt fornærmet, når der bliver snakket negativt om United, mens man selv hele tiden, rakker andre klubber ned.
Ja en kamp varede engang 90 min. Men det gør den ikke mere. Derfor har det ingen relevans.
Og som sagt: United får ikke flere straffe end andre topklubber (Drogba får nogle tynde ind gang imellem), Henry det samme osv osv
Men nu vi snakker om dette, så tror Reina på held i denne sæson:
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_2727507,00.html
Indkast.dk er kendt for at være en site, der støtter Liverpools danske hjemmeside, og de har også reklamer på Liverpools side. Netop på Liverpools hjemmeside har jeg set en udbredt mening om, at United altid er heldige med at score i sidste minut, hvilket de ikke forstår hænger sammen med Uniteds gode fysisk og udholdenhed. Ligesom de sikkert stadigvæk ærger sig over O`Sheas mål på Anfield, hvor Liverpool ellers var spilstyrende.
Jeg ved godt, at den dybt seriøse og videnskabelige "undersøgelse" er engelsk, men det undrer mig ikke, at indkast.dk bringer den også.
Glory Man United
14-09-2007, 15:23
Indkast.dk er kendt for at være en site, der støtter Liverpools danske hjemmeside, og de har også reklamer på Liverpools side. Netop på Liverpools hjemmeside har jeg set en udbredt mening om, at United altid er heldige med at score i sidste minut, hvilket de ikke forstår hænger sammen med Uniteds gode fysisk og udholdenhed. Ligesom de sikkert stadigvæk ærger sig over O`Sheas mål på Anfield, hvor Liverpool ellers var spilstyrende.
Lige mine ord :D
Hvis United år efter år sluttede nr. 3-6, var der INGEN, der ville synes, vi var heldige. Også selvom vi vandt halvdelen af vores kampe 1-0 på mål i 94. minut (for nu at bruge "United.dk"s ord). Derimod henter vi pokal på pokal, og Ronaldo, som er klart ligaens bedste er intet andet end en skuespiller
Synes nu også at Chelskij har været utrolig meget mere heldig, end United har været det - United har leveret offensivt- og seværdigtspil (specielt i sidste sæson), mens Chelskij har vundet 1-0, i det sidste minut, i mange, mange kampe - specielt i første sæson med Mourinho!
United DK
14-09-2007, 18:02
Nemlig. Det hold der bliver mestre, er også det hold der er heldigst, og da vi jo uden sammenligning er det hold, der har vundet flest mesterskaber de sidste 10 år, så har vi da være heldigst.
United DK
14-09-2007, 18:06
Ja en kamp varede engang 90 min. Men det gør den ikke mere. Derfor har det ingen relevans.
Som jeg også nævner, så er overtid ikke en regel i fodbold, ergo ville vi være uden mange sejre (inkl. CL-sejren i '99), hvis dommerne gik 100% efter reglerne, hvilket de heldigvis ikke gør, for overtid er en fair ting.
Og som sagt: United får ikke flere straffe end andre topklubber (Drogba får nogle tynde ind gang imellem), Henry det samme osv osv
Nu snakker jeg ikke om de sidste par år, men over en 10 årig periode.
Nu da vi er blevet mestre igen, så fødes Anything-but-United på ny. Det er alt hvad jeg kan sige. Hvis folk stadig ser os som heldige, fordi vi i 99 scorede 2 mål i overtiden, jamen så godnat...
schousboe9
14-09-2007, 18:41
Nemlig. Det hold der bliver mestre, er også det hold der er heldigst, og da vi jo uden sammenligning er det hold, der har vundet flest mesterskaber de sidste 10 år, så har vi da være heldigst.
Det var da en sjov konklusion...:confused: Håber den er en tand sarkastisk?
Selvfølgelig får man ikke heldet medmindre man opsøger det, og det har såvel United som Chelsea også gjort. Men at påstå det hænger direkte sammen synes jeg er lige groft nok.
Dvs. når man vinder ligaen, er det udelukkende baseret på held? Gennem alle 38 kampe? Sjov logik.
Én ting er vel at sige man ikke kan vinde titlen uden held, men at sige man udelukkende vinder titler på held?
United DK
14-09-2007, 18:47
Det var da en sjov konklusion...:confused: Håber den er en tand sarkastisk?
Selvfølgelig får man ikke heldet medmindre man opsøger det, og det har såvel United som Chelsea også gjort. Men at påstå det hænger direkte sammen synes jeg er lige groft nok.
Dvs. når man vinder ligaen, er det udelukkende baseret på held? Gennem alle 38 kampe? Sjov logik.
Én ting er vel at sige man ikke kan vinde titlen uden held, men at sige man udelukkende vinder titler på held?
Forstå mig ret. Det hold der bliver mestre er stort set, for ikke at sige altid, det hold der er heldigst over en hel sæson. Dette betyder dog IKKE, at mesterskabet er vundet på held, for det kræver selvfølgelig meget mere end det, men held er en faktor, når der vindes en titel.
PL-pedersen
14-09-2007, 18:52
held plejer at følge dem der opsøger det... så man kan vel ikke altid tale om held når man scorer til sidst bare fordi det er 2min før tid(medmindre det selvfølgelig er et mål hvor den rammer en på vej ind)
schousboe9
14-09-2007, 20:09
Forstå mig ret. Det hold der bliver mestre er stort set, for ikke at sige altid, det hold der er heldigst over en hel sæson. Dette betyder dog IKKE, at mesterskabet er vundet på held, for det kræver selvfølgelig meget mere end det, men held er en faktor, når der vindes en titel.
Yes yes, godt nok! :skaaal:
Helt enig - et mesterskab, eller titler generelt, kan ikke vindes uden man er heldig undervejs og sån vil det altid være. Men lad os da bare være kamp-svine-heldige i år og vinde alle 4!:juhuuuu:
Så kan vi for min skyld godt tage denne titel de næste 20 år!
@PL-pedersen
...(medmindre det selvfølgelig er et mål hvor den rammer en på vej ind)
Det er bl.a. lige præcis sådan noget jeg mener, når jeg siger Chelsea har været mere heldige. Jeg har mistet overblikket over hvor mange gange Lampard har scoret på dén vis: Han afslutter og rammer Droga hvorefter en forsvarer snitter den hen på stolpen, hvilket så fører til, at kuglen lige netop sniger sig over linjen. Jeg brækker mig...
Min træner siger, at scoringer i overtiden ikke er held, men mentalt overskud. Der er jo også en grund til, at det stort set altid er topholdene, der scorer i overtiden.
Som de fleste er inde på er det spørgsmål om at opsøge held.... Synes også man ser en del kampe med United hvor de ikke presser specielt på igennem en hel kamp indtil 3 min før tid hvor de finder det ekstra gear frem som intet andet hold i verden kan mønstre! Herefter bliver modstanderen presset i bund og så scorer man ofte...
Holmskov
14-09-2007, 21:47
Ordet held og dets betydning burde slettes for evigt.
Hvad er definitionen på held?? Jeg tror ikke på det. Det er noget der kan diskuteres i en evighed uden man kommer nærmere en konklusion.
By the way. Så var Liverpool svineheldige med at komme med i CL i 2005/06.:D
Rasmus-K-J
14-09-2007, 22:56
Jeg har en holdning til at det her! der er noget der hedder held når der bliver lavet selvmål eller lignende! men når et hold vinder, vinder de! og det er FAKTA! så det med held synes jeg ikke vi har set meget af! vi har set skills! syntes i det er heldigt at 3/4 af vores angribere bliver skadet ! NEJ! og det var da ikk held mod fulham! ronaldo gjorde det selv og det var ikk held men skills! Jeg syntes held er noget opreklameret FIS, IKKE I ALLE TILFÆLDE!
Holmskov
14-09-2007, 23:13
Jeg har en holdning til at det her! der er noget der hedder held når der bliver lavet selvmål eller lignende! men når et hold vinder, vinder de! og det er FAKTA! så det med held synes jeg ikke vi har set meget af! vi har set skills! syntes i det er heldigt at 3/4 af vores angribere bliver skadet ! NEJ! og det var da ikk held mod fulham! ronaldo gjorde det selv og det var ikk held men skills! Jeg syntes held er noget opreklameret FIS, IKKE I ALLE TILFÆLDE!
Hvis et hold laver selvmål er det da uheld :)
Jeg synes det er svært at definere hvorfor et hold er heldigt. Er det fordi man scorer sent i kampen, så mener jeg det ikke. For man spiller 90 min. og et mål i overtiden er ligeså godt som et mål efter 10 min. Som jeg ser det, er held noget med når du bliver ramt utrolig hårdt på skadesituationen. Sidste år blev vi næsten ikke ramt af alvorlige skader før til sidst, mens Chelsea havde mange skader det. Iår er det omvendt og vi har været uheldige omkring det. En anden ting som jeg også synes er held, er når man scorer og den har rettet en mand af. Så er det rene tilfældigheder.
Fletcherfan
29-01-2008, 12:47
Enig med Dines... Held er absolut ikke at score i overtiden... United tror på chancen at score til dommeren fløjter kampen af... Og scorer de før dommeren fløjter af så er det ikke held... Held er derimod hvis man undgår skader, får tynde straffespark og frispark, der giver afgørende mål, eller undgår det samme... Eller forkerte offside kendelser i afgørende situationer... Held er også, at ramme en spiller så målmanden bliver snydt eller hvis en spiller laver en GIGANTISK brøler, så som f.eks. målmanden mister bolden i mål trods han ikke er presset...
Glory Man United
29-01-2008, 12:57
Held er også, at ramme en spiller så målmanden bliver snydt eller hvis en spiller laver en GIGANTISK brøler,
Dette behøver så sandelig ikke være held. Mange frispark bliver sparket mod fjerneste stolpe, hvor enten en med -eller modspiller "retter" den af...
I min verden findes held ikke. Og hvis det gør, er det noget man opsøger
Hvordan mener du med gået efter det?
Hvordan mener du med gået efter det?
det ved jeg faktisk ikke.. lød meget godt da jeg skrev det, men ka ikke rigtig forstå det nu her.. havde lidt travlt med at komme i bad, så nok derfor det blev noget snask;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.