PDA

Se fuld version : Sir Alex Ferguson

Sider : [1] 2 3 4 5 6

Michael
02-05-2007, 15:08
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/14/Alex_Ferguson.jpg/250px-Alex_Ferguson.jpg

Sir Alex Ferguson
Født: 31. december 1941
Land: Skotland

$nowman
02-05-2007, 15:13
Bedste manager ;)

Drop one-liners.
Læs forummets regler.
KennyN. ForumAdmin

imc
04-05-2007, 22:32
Bedste manager ;)

Det var da godt nok noget af en one-liner. Går ud fra at selvom det er et nyt forum, så gælder de gamle regler vel stadig. Hvorfor er han den bedste manager?

Don Kafai
05-05-2007, 00:06
Jeg synes egentlig Ferguson er modnet meget mht behandling af pressen de seneste sæsoner. Det er som om at efter Mourinho er kommet til England så er hele det der mediehalløj blevet professionaliseret, og man kan så vurdere om det er positivt eller negativt, men personligt har jeg altid kunne lide de her mediekrige som Ferguson bla. har haft med Wenger.

Men hvorimod jeg synes Ferguson før i tiden kom med dumme udtalelser og lidt ligegyldige kommentarer og beskyldninger, synes jeg han i år har brugt medierne helt fantastisk. Han har kun kommenteret det nødvendige, og altid været ovenpå i pressekonferencer osv. Det kan selvfølgelig hænge sammen med at resultaterne har flasket sig for ham, men i mine øjne er han blevet en meget mere moden mand (lyder dumt) der er blevet bedre til behandling af pressen.

Ved ikke om I andre også har bemærket det?

timberunited
05-05-2007, 00:28
:devill: Alle begår fejl - og måske var det at køre med Vidic uden kamptræning i CL en af dem.

Men hvis nu Glazer var en rig russer, og man som United-fan skulle have hørt på Mourinho i de seneste uger, så havde tæerne nok været noget krumme: "Vi var bedre end Liverpool" og "Ronaldo er uden uddannelse". Jeg tror simpelthen Wenger er ved at få sig en afløser der ;).

Der havde Ferguson klassen til at sige, at Milan var bedre på dagen. Og det vidner om storhed, og det er klubben værdig. Det var lige før, det var muligt at glemme nederlaget til Milan - set i det lys.

Christensen
05-05-2007, 10:40
Der havde Ferguson klassen til at sige, at Milan var bedre på dagen. Og det vidner om storhed, og det er klubben værdig. Det var lige før, det var muligt at glemme nederlaget til Milan - set i det lys.

Jep, helt enig. Det er stor at indrømme at man tabte til et bedre hold, og det vidner om klasse fra Sir Alex :)

morten k
05-05-2007, 11:01
Jeg synes egentlig Ferguson er modnet meget mht behandling af pressen de seneste sæsoner. Det er som om at efter Mourinho er kommet til England så er hele det der mediehalløj blevet professionaliseret, og man kan så vurdere om det er positivt eller negativt, men personligt har jeg altid kunne lide de her mediekrige som Ferguson bla. har haft med Wenger.

Men hvorimod jeg synes Ferguson før i tiden kom med dumme udtalelser og lidt ligegyldige kommentarer og beskyldninger, synes jeg han i år har brugt medierne helt fantastisk. Han har kun kommenteret det nødvendige, og altid været ovenpå i pressekonferencer osv. Det kan selvfølgelig hænge sammen med at resultaterne har flasket sig for ham, men i mine øjne er han blevet en meget mere moden mand (lyder dumt) der er blevet bedre til behandling af pressen.

Ved ikke om I andre også har bemærket det?

Jeg tror lige så meget det fordi Moaninho simpelthen skyder(læs: tuder) så meget til højre og venstre at Ferguson har erkendt at en del af de skud ender i foden på Moaninho selv. Og så er der jo ikke grund til at gøre andet end bare at kommentere lidt her og der.

Stuhrdrengen
08-05-2007, 18:56
Ferguson er jo uden tvivl den største manager internationalt igennem tiderne. Først var det Aberdeen og derefter United - fantastisk. Jeg har flere gange undret mig over hans dispositioner, og må da også sige vi har haft nogle skuffende sæsoner de seneste 3 år. Dette skyldes ikke kun at Chelsea har købt alt hvad der kunne røre sig, men også at mange af de store spillere ikke havde lyst til at komme til United, efter de så hvad der bl.a. skete for Beckham, Keane og senest Nistelrooy. Jeg tror dog ikke vi får problemer med at skaffe spillere til næste sæson.

United DK
08-05-2007, 19:15
Ferguson er en klasse manager, som nationalt har været helt fantastisk. Derimod synes jeg vores præstationer internationalt, kunne have været noget bedre, og det er lidt skuffende, at vi kun har vundet en CL og en Cup Winner's Cup-titel i de 21 år, han har været i klubben.

Smaakage
08-05-2007, 20:02
Ferguson er en klasse manager, som nationalt har været helt fantastisk. Derimod synes jeg vores præstationer internationalt, kunne have været noget bedre, og det er lidt skuffende, at vi kun har vundet en CL og en Cup Winner's Cup-titel i de 21 år, han har været i klubben.

Enig. Det er set andre store hold der i deres storhedstid har kunne tage 2-3 CL trofæer, hvor der har været en enkelt hos os. Ikke sagt det ikke er godt, men set i perspektiv til andet.
Selvfølgelig kræver sådan en triumf utrolig meget held og alt andet der kan forbindes dertil, og 2 triumfer kræver naturligvis mere. Men med den dominans vi havde i 10 år i træk i England, kunne man måske godt have ønsket en enkelt europæisk triumf mere

Stuhrdrengen
09-05-2007, 17:31
Det er selvfølgelig rigtigt at det ikke har været prangende internationalt, men bare det at vi er med år efter år er utroligt, når man ser på hvor United stod da han kom til. Andre klubber vi lå og kæmpede med på det tidspunkt ligger i dag helt andre steder i tabellen. Men enig - det kan godt blive bedre internationalt, og mon ikke vi igen kommer i blandt de sidste 4 næste år, og så kan alt jo ske.

Glory Man United
13-07-2007, 14:16
Bedste manager ;)

Drop one-liners.
Læs forummets regler.
KennyN. ForumAdmin

Jeg elsker ham, når han går i krig ;)

http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=136453

JakobR
13-07-2007, 14:26
Jeg elsker ham, når han går i krig ;)

http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=136453

Jeg har svært ved at se presset. Premier League titel, FA cup finale, Cl semifinale. Var det ikke bare det sidste held vi manglede, i langt de fleste tilfælde, før vi kunne gå hele vejen? Havde vi haft en ringe sæson, og købt disse spillere, så havde der afgjort været et pres. Men nu ved vi hvad truppen har kunne præstere.

Men klasse kommentar af Ferguson ;)

JDK
13-07-2007, 14:28
Jeg tror også, at det er Mourinho som er under pres og så prøver at lægge det over på Sir Alex - men det er han for rutineret til, at blive påvirket af!

maxim
13-07-2007, 15:26
Hahaha.. Mourinho man hvad kan du :) intet i forhold til vores egen gaffa!

Dines
13-07-2007, 16:16
Det virker mere som om at Mourinho er en presset mand, da han meget vel kan blive fyret, hvis han hverken vinder ligaen eller CL iår.

Smaakage
15-07-2007, 02:15
Efter lige at være kommet hjem fra London må jeg siges at være meget skuffet over Madame Taussods. (Staves?)

Der er en voksfigur af Mourinho der inde (Som jeg i øvrigt fik et billede af imens jeg var ved at give en knytnæve) hvorimod der ingen figur af Ferguson. Det giver ikke mening

Glory Man United
15-07-2007, 08:00
Efter lige at være kommet hjem fra London må jeg siges at være meget skuffet over Madame Taussods. (Staves?)

Der er en voksfigur af Mourinho der inde (Som jeg i øvrigt fik et billede af imens jeg var ved at give en knytnæve) hvorimod der ingen figur af Ferguson. Det giver ikke mening

Staves "Madame Tussauds" :D ´
Undrer mig nu ikke, at MaurinHO er der....det er vel lidt gay agtigt, eller? ;)

Glory Man United
12-09-2007, 09:05
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_2723184,00.html

Rystende!!!

JDK
12-09-2007, 09:25
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_2723184,00.html

Rystende!!!

Det er sku klamt at han bliver overfaldet! :rant:

Martinsen
12-09-2007, 09:50
rystende at han er blevet overfaldet, men godt der ikke skete noget med ham, selvom det helt sikkert har givet ham en forskrækkelse...

Glory Man United
26-09-2007, 13:13
Så er SAF på banen igen "Rocking"

http://www.bold.dk/nyt/?vis=74071

ChristianR
26-09-2007, 16:59
Hvis jeg var ham, ville jeg sq ikke klage. Det resulterer vel bare i, at Chelsea istedet får en træner med international erfaring, der har trænet andre steder end i Israel. Som jeg ser det, kan det da kun blive bedre. Så lad dem da beholde ham.

Flax_Generous
26-09-2007, 17:19
Det er også lidt latterligt at klage, for det er jo tydeligvis en stupid regel. Men okay, SAF spiller spillet og tager alle midler i brug for at lægge pres på vores konkurrenter. Han er en dygtig strateg.

Casper
26-09-2007, 17:35
Det kommer ikke som den store overraskelse og det skal ikke ses i lyset af at Grant er uerfaren eller at chelsea er store konkurrenter til titlen.

Manchester United har tidligere sagt nej til dispensation af både gareth southgate og glenn roeder.

Ferguson er et loyalt medlem af manager-fagforeningen, LMA og er en fortaler for at det skal gøres på den rigtige måde.
LMA har ligeledes været ude og støtte Mourinho og skældt chelsea ud for ikke at have gjort deres hjemmearbejde ordentligt.

Behøver jeg at sige, at Ferguson ligeledes har en plads i LMAs bestyrelse?

Det har intet med chelsea at gøre, men rent og skær LMA-relateret

Glory Man United
28-09-2007, 15:34
"Med Gary Neville og Owen Hargreaves tilbage i nærmeste fremtid står vi med en god og bred trup, når man tæller de folk med, vi holder hjemme. Pique var i særklasse i onsdags og var vores bedste spiller sammen med Anderson. En mand som Danny Simpson holder vi nok også på, men resten vil vi prøve at få udlejet," siger Ferguson til Skysports.

Jeg læste et andet sted, at Pique var involveret i begge Coventry-mål, men det var måske forkert? Og så er der jo sagen om Anderson, som vist bliver diskuteret i "Anderson"-tråden :p

Dahlmann
01-10-2007, 23:06
virker det ikke rimelig dobbeltmoralsk at fergie ikke tør sætte hargreaves på banen efter en skade fordi europæisk fodbold er meget hårdere og bla bla bla... men i sidste europa runde havde han rooney med fra start efter en skade...

JDK
01-10-2007, 23:13
virker det ikke rimelig dobbeltmoralsk at fergie ikke tør sætte hargreaves på banen efter en skade fordi europæisk fodbold er meget hårdere og bla bla bla... men i sidste europa runde havde han rooney med fra start efter en skade...

Jo, men har han vel vurderet at det er en anderledes situation og at Rooney var mere klar - ellers, ville det da virke umoralsk

Don Kafai
01-10-2007, 23:53

1. Vi var i mangel på angribere, så Rooney måtte næsten med, det er ikke tilfældet med den defensive midtbane.
2. Rooney skulle have minutter inden braget mod Chelsea. Man kan sige han nok ikke ville have spillet mod Chelsea hvis han ikke havde haft en kamp siden 12. august.

RAppel
02-10-2007, 20:30
Schmeichel har lieg nævnt Stve Bruce som en mulighed for at overtage managersædet i man utd engang om et par år. Hvad siger i til det?

Kofoed
02-10-2007, 21:41

Som de andre pointerer.. Rooney var meget mere savnet hvorimod vi har nok spillere på den defensive midt..

Dahlmann
02-10-2007, 23:21
1. Vi var i mangel på angribere, så Rooney måtte næsten med, det er ikke tilfældet med den defensive midtbane.
2. Rooney skulle have minutter inden braget mod Chelsea. Man kan sige han nok ikke ville have spillet mod Chelsea hvis han ikke havde haft en kamp siden 12. august.

tevez blev sat på bænken... så der var ikke mangel på angribere... rooney kunne sagtens være blevet skiftet ind senere og have fået noget spilletid alligevel...

Edit:

Som de andre pointerer.. Rooney var meget mere savnet hvorimod vi har nok spillere på den defensive midt..

og alligevel havde vi en angriber som ikke havde været skadet på bænken....

men lader den sag ligge, for der kommer ikke noget ud om det alligevel, og der er heller ikke blevet gjort en stor sag ud af det, så der kommer aldrig nogen forklaring alligevel, kun gætterier...

KennyN
03-10-2007, 08:30
Nu har det jo så også vist sig at Hargreaves er skadet i en måned. Så det er jo klart han ikke kom på banen :)

Martinsen
18-10-2007, 17:34
Så fik Fergies "overfaldsmand" sin straf:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/7051181.stm

JakobR
18-10-2007, 17:55
Så fik Fergies "overfaldsmand" sin straf:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/7051181.stm

15 måneder? Det kunne det danske retsvæsen lære noget af (vatpikke).

JDK
18-10-2007, 18:38
Fint nok at han får den straf, og længden er passende :D !

Refstrup
18-10-2007, 19:27
. 15 måneder, det var godt nok langt tid. Men han kan ta´´det :devill:

Martinsen
19-10-2007, 17:28
Han har det temmelig sikkert bedre i fængslet end han har på gaden, så tror skam alle parter er tilfredse med straffen:)

Thomas
06-11-2007, 11:26
Tillykke med de 21 år i klubben til Alex Ferguson - rigtig godt klaret!

..four more years! :D

Glory Man United
06-11-2007, 11:27
Tillykke med de 21 år i klubben til Alex Ferguson - rigtig godt klaret!

..four more years! :D

Ja tillykke. Og enig: 4 år til, så kan han slutte med 25 års jubelæum :juhuuuu:

United DK
06-11-2007, 11:37
Tillykke til Ferguson! Fodbold historiens bedste manager!

JDK
06-11-2007, 11:57
Til lykke med 21 vellykket år som manager for verdens største og bedste klub :skaaal:

enig med jer i at, han skal tage (mindst) 4 år mere :)

Damien
06-11-2007, 12:00
Den største træner af dem alle.. KÆMPE legende!! Tillykke
Det er ikke til at forstå, hvordan den mand kan blive ved og ved og ved..Han har en sult af en anden verden!

PerRonaldo
06-11-2007, 12:22
Tillykke Sir Alex... Den største af dem alle!

Glory Man United
06-11-2007, 14:58
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article430050.ece

Me like memory 21 :D :D

Dines
06-11-2007, 15:17
Fantastisk manager og karriere han har haft. Helt utroligt at have stået i spidsen i 21 år, for en af de største klubber i verden. Han har vundet alt, men det sidste han lige mangler er en CL-triumf mere. Så kan det ikke fås større.

Stort tillykke SAF!

Benneboe
06-11-2007, 15:21
Tillykke SAF

Sidder lige med US der lige er dumpet ind af døren. Der er en artikel med SAF fra da han trænede Aberdeen. Der er fantastisk mange eksempler på hvordan han er som menneske.
Her et enkelt fra Aberdeens akademimanager på en af de første arbejdsdage : Alex tog kampprogrammet og sagde til mig: Hvad er der galt med dette kampprogram. Jeg forstod ikke hvad han mente, men han pegede med dirrende pegefinger på side 2, hvor der stod alle Aberdeens meritter. " Her står der opført hvilke år klubben er blevet nr. 2 i liga og cup. At blive nr. 2 betyder ingenting. INGENTING" skreg han.

herefter blev det fjernet fra programmet!

Dette er jo bare typisk SAF. Uniteds største problem bliver den dag han stopper.

CC
06-11-2007, 15:22
Håber han når sit 30 års jubilæum nu hvor han er igang, eller måske endda tangerer Guy Roux fra Auxerre... Kan ikke huske hvor lang tid han har været træner der, men det er en del længere...

maxim
06-11-2007, 16:07
Fergie = Gud

Tillykke fergie og united! <3

Hl-Glory
06-11-2007, 16:40
Tillykke Sir Alex, må mange gode år følge trop.
21år helt fantastisk.

Oscar
06-11-2007, 17:09
Tillykke til den mest karismatiske, dygtige og professionelle manager i mange år! Prayers for more to come!

Dines
06-11-2007, 17:57
Håber han når sit 30 års jubilæum nu hvor han er igang, eller måske endda tangerer Guy Roux fra Auxerre... Kan ikke huske hvor lang tid han har været træner der, men det er en del længere...

Guy Roux var vist i 44 år. Den rekord tror jeg aldrig bliver slået. At Ferguson når at være manager for os i 30 år, virker også en smule overdrevet. Han er 65 - bliver 66 i December, så spørgsmålet er nok snarere hvormeget hans helbred kan holde til det (har jo fået indsat en pacemacker), end hvor udbrændt han er. Derfor tror jeg ikke på at vi stadig har ham som manager når han er 74 år. Jeg frygter lidt, at dette bliver hans næstsidste sæson, mens jeg håber han når at tangerer Sir Matt Busbys rekord på 25 år.

Kofoed
06-11-2007, 18:14
Tillykke til den en af de dygtigste og mest karimatiske trænere nogensinde.. utroligt at han stadig har sulten efter 21 år.. ville være så lykkelig hvis han kunne fejre sit 25 års jubilæum i klubben..

Og for at understrege hans klogskab har han lige smidt denne kommentar..:
http://www.bold.dk/nyt/?vis=75795

Fornuftigt, og det der skal til for at det ikke løber løbsk.. jeg syntes at det antal vi har i United skal være minimum..

Christensen
06-11-2007, 18:21
Tillykke! :D

Grønholdt.
06-11-2007, 19:38
Tillykke til den gamle!!! :devilll:

Kofoed
08-11-2007, 20:30
http://www.bold.dk/nyt/?vis=75879

Fornuftigt at vi går 100% efter førstepladsen og det vil også gøre vores chancer for at gå videre meget større..

JDK
08-11-2007, 20:39
http://www.bold.dk/nyt/?vis=75879

Fornuftigt at vi går 100% efter førstepladsen og det vil også gøre vores chancer for at gå videre meget større..

Det er lækkert at høre at, Ferguson går 100% efter 1. pladsen - det synes jeg er vigtigt! :)

ChristianR
09-11-2007, 12:21
jaa, som det ser ud nu er det forskellen mellem:
Marseille, Rosenborg, Olympiakos, Celtic, Rangers, Fenerbache og Sevilla hvis vi slutter som etter.

Som toer vil vi kunne møde hold som: Porto, Chelsea, Real Madrid, Milan, Barcelona, Inter og Arsenal.

Synes da der er væsentlig forskel:D

Glory Man United
09-11-2007, 12:33
jaa, som det ser ud nu er det forskellen mellem:
Marseille, Rosenborg, Olympiakos, Celtic, Rangers, Fenerbache og Sevilla hvis vi slutter som etter.

Som toer vil vi kunne møde hold som: Porto, Chelsea, Real Madrid, Milan, Barcelona, Inter og Arsenal.

Synes da der er væsentlig forskel:D

....Og du kan så trække de engelske hold fra. Man kan ikke møde et fra eget land i 1/8 finalen ;)

ChristianR
09-11-2007, 16:14
....Og du kan så trække de engelske hold fra. Man kan ikke møde et fra eget land i 1/8 finalen ;)

Point taken. Tænkte godt på det da jeg havde skrevet indlægget. Men ville ikke ændre det, da Chelsea og Arsenal var med til at illustrere min pointe. Hehe.

Kofoed
26-11-2007, 21:22
http://www.bold.dk/nyt/?vis=76716

Det er altså skidt.. ikke godt at lade temperemantet løbe af med sig.. tæl til 10... nogen der ved om han har fået sådan en straf før??

Danielsen
26-11-2007, 21:41
http://www.bold.dk/nyt/?vis=76716

Det er altså skidt.. ikke godt at lade temperemantet løbe af med sig.. tæl til 10... nogen der ved om han har fået sådan en straf før??

Mark Clattenburg, var altså også ringe!! Så du, da han havde hånden i lommen for at gi' Kevin Davis hans andet gule kort, også ändrede han menig??

Thomas
26-11-2007, 21:48
Mark Clattenburg var en skandale, det er da vidst ingen tvivl om, men jeg synes ikke det er fair, at give dommeren skylden. Som et ordsprog siger "Fejler man, så koster det" og det lærte vi i lørdags. Det er for nemt at give bolden, dommeren, vejret, banen, støvlerne, tilskuerne....osv. skylden..

United DK
26-11-2007, 21:53
Jeg kom lige til at tænke på, at Clattenburg jo var ham, der hjalp Liverpool til sejr i Merseyside-derbyet, for nogle uger siden, og her i weekenden, dømmer han ikke ligefrem til vores fordel. Hmm...

Kofoed
26-11-2007, 22:09
Mark Clattenburg, var altså også ringe!! Så du, da han havde hånden i lommen for at gi' Kevin Davis hans andet gule kort, også ändrede han menig??

enig, men stadig skidt at fergie lader temperemantet løbe af med sig.. han burde vide bedre efter så mange år, men på den anden side viser det meget godt hvor meget han stadig går op i det..

Casper
26-11-2007, 22:49
utroligt at en så stor mand kan gå i små sko:
Jason Ferguson klagede til arrangørerne af konferencen The Futue of football over at FC Uniteds Andy Walsh figurerede på samme program som hans far(begge skulle holde tale), men fik istedet smækket en dør i hovedet af arrangørerne.

off-topic, men fra samme konference skrives der følgende i guardian:
Dein under fire
The former Arsenal vice chairman David Dein, below, clashed with Andy Walsh, chairman of the Independent Manchester United Supporters' Association, at yesterday's Future of Football conference in London over the issue of supporter representation on club boards.

Dein, who is fronting the Uzbek billionaire Alisher Usmanov's attempts to take control of Arsenal, said he had never met a board member who was not a fan.
Walsh also spoke out against foreign ownership but found no one in the audience of financiers and football club employees to support his view.

The flood of foreign cash into the English game shows no sign of slowing, meanwhile, with the Dubai International Capital group, which tried and failed to buy Liverpool, understood to be still eyeing investment opportunities in the Premier League.

schousboe9
26-11-2007, 22:53
Jeg kom lige til at tænke på, at Clattenburg jo var ham, der hjalp Liverpool til sejr i Merseyside-derbyet, for nogle uger siden, og her i weekenden, dømmer han ikke ligefrem til vores fordel. Hmm...

Men det gjorde han til gengæld da Pedro Mendes "scorede" til 1-0 for Tottenham på Old Trafford for nogle år siden...

United DK
26-11-2007, 22:55
Men det gjorde han til gengæld da Pedro Mendes "scorede" til 1-0 for Tottenham på Old Trafford for nogle år siden...

Og der faldt min teori til jorden. :D

schousboe9
26-11-2007, 23:05

Hold kæft, hvor har den stodder egentlig dømt nogle lortekampe gennem tiderne!!:lolol:

Baunie
26-11-2007, 23:27
Clattenburg er normalt bare en ringe dommer. Det var også ham, der gav et ikke-eksisterende straffespark til Ronaldo mos Spurs sidste år. Få minutter overså han et klokkeklart et til Tottenham, så tror ikke vi skal klage for meget over ham.

Ferguson har i øvrigt tidligere haft karantæne. Han var så vidt jeg husker på tribunen, da Fulham vandt 3-1 på OT for nogle år siden. I øvrigt synes jeg det er tuderi af højeste karat at give dommeren skyld hver evig eneste gang, vi ikke vinder. For det gør han virkelig og det er ekstremt trættende at høre på.

Vi skabte én sølle chance mod Bolton. Den eneste hvorpå Clattenburg kunne have hjulpet os, var hvis han lige havde spillet en bande med Tevez i et par situationer. Ellers havde vi formentlig tabt alligevel.

Rooney8
26-11-2007, 23:52
Clattenburg er normalt bare en ringe dommer. Det var også ham, der gav et ikke-eksisterende straffespark til Ronaldo mos Spurs sidste år. Få minutter overså han et klokkeklart et til Tottenham, så tror ikke vi skal klage for meget over ham.

Ferguson har i øvrigt tidligere haft karantæne. Han var så vidt jeg husker på tribunen, da Fulham vandt 3-1 på OT for nogle år siden. I øvrigt synes jeg det er tuderi af højeste karat at give dommeren skyld hver evig eneste gang, vi ikke vinder. For det gør han virkelig og det er ekstremt trættende at høre på.

Vi skabte én sølle chance mod Bolton. Den eneste hvorpå Clattenburg kunne have hjulpet os, var hvis han lige havde spillet en bande med Tevez i et par situationer. Ellers havde vi formentlig tabt alligevel.

jeg mener heller ikke vi havde fortjent vinde mod bolton men jeg kan godt forstå at fergie går til angreb på dommeren, der var helt igennem elendig - det minder mig lidt om kampen mod pompey sidste år hvor vi tabte 2-1 - modstanderen kunne bare save os ud af kampen uden det fik nogle konsekvenser(iøvrigt med samme dommer så vidt jeg husker).. fergie er tit hurtig til at give andre skylden, men i lørdags mener jeg klart dommeren var skyld i kampens elendige kvalitet.. han dømte frispark efter frispark, men der skete intet ved det - davies og co. kunne bare blive ved med at save os og generelt bare lave det ene prof frispark efter det andet og de fik kun to gule kort så vidt jeg husker..
det er i orden at gå til den men det bolton gjorde i lørdags var direkte svinsk og dommeren tillod det - derfor forstår jeg godt fergie i lige netop denne situation..

PerRonaldo
27-11-2007, 00:27

Han dømte en elendig kamp, selvølgelig skal vi ikke bruge det som en undskyldning, det har du helt ret i. Men kan godt forstå Fergie reagere som han gør, han skal jo også være med til at beskytte sine spillere overfor alt for hårde frispark, og den mod evra er helt skandaløs!

robinho
27-11-2007, 07:20

ja og i selv samme kamp overså han også et klart straffe til henke i 1.halvleg, så at vi ikke må klage over ham ved jeg nu ikke. Nu skal man heller ikke dømme dem på tidligere præstationer, men den de leverede på det pågældende tidspunkt man var utilfreds med præstationen. Lidt ligesom når man udtager et fodboldhold hehe

Dines
27-11-2007, 07:30
jeg mener heller ikke vi havde fortjent vinde mod bolton men jeg kan godt forstå at fergie går til angreb på dommeren, der var helt igennem elendig - det minder mig lidt om kampen mod pompey sidste år hvor vi tabte 2-1 - modstanderen kunne bare save os ud af kampen uden det fik nogle konsekvenser(iøvrigt med samme dommer så vidt jeg husker).. fergie er tit hurtig til at give andre skylden, men i lørdags mener jeg klart dommeren var skyld i kampens elendige kvalitet..

Jeg synes nu også Fergie tuder lidt for meget over dommeren. Han gør hans arbejde, og fordi Davies spiller svinsk kan man ikke sige er derfor vi tabte kampen. Vi var generelt ringe. Jeg kunne forstå hvis Clattenburg havde snydt os for et direkte straffe eller at de havde fået straffe for film, at Fergie vil være rasende, men nogle dommere har bare en længere snor i forhold til hårdt spil. Der er hvis også mange gange at Rooney f.eks. skulle være udvist efter hårde taklinger.

Redguf
27-11-2007, 09:50
Ingen tvivl om at Bolton spillede hårdt, men det var vores egen skyld at vi tabte den kamp. Det er jo en hel normal taktik at gå hårdt til et hold hvis man ikke helt kan følge med på den spillemæssige front - så vidt jeg husker brugte vi selv dette mod Arsenal for nogele sæsoner siden da vi stoppede deres ellers imponerende stime som ubesejret. Det bedste modsvar mod hårdt spil er hurtigere pasningsspil og mere bevægelse - noget som vi først formåede at praktisere i de sidste 20 min af kampen, hvilket desværre ikke var nok til at sikre point.
Det lader til vi i truppen kun har 3 spillere der formår at piske holdet op i tempo - Ronaldo, Rooney og Anderson - for mig at se beviste weekendens kamp at vi ikke igen må starte en kamp uden mindst en af disse spillere i opstillingen.

Kofoed
10-12-2007, 17:08
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=7995

Som jeg læser det, kan SAF blive suspenderet i liverfool kampen.. rigtig skidt efter min mening.. der skal ikke være nogen usikkerhed på sidelinjen når vi skal tæve dem..

ChristianR
10-12-2007, 17:12
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=7995

Som jeg læser det, kan SAF blive suspenderet i liverfool kampen.. rigtig skidt efter min mening.. der skal ikke være nogen usikkerhed på sidelinjen når vi skal tæve dem..

Nej, jeg ser det også som en stor ulempe. Derfor mener jeg også, at det er meget uprofessionelt af Fergie.

Gronkjor
10-12-2007, 17:14
Der sker vel ikke det store ved det. Det er for det meste Carlos Queiroz der står på sidelinien og råber alligevel. Men selfølgelig er det best at Sir Alex også er der.

JakobR
14-12-2007, 18:47
http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester_united/s/1028544_ferguson_handed_ban?rss=yes

Ferguson har fået karantæne mod West Ham (ude) og Birmingham (hjemme).

Oscar
14-12-2007, 18:52
Karantænen begynder 28.12., så der er ikke frygt for karantæne til liverfool kampen. Ville tilgengæld være rigtig skide flabet at vinde over dem uden gaffer på sidelinjen:D

Dines
14-12-2007, 19:48
Betyder ikke så meget, når modstanden ikke er den største, og i ude kampe sidder han alligevel altid på tribunen.

United DK
15-12-2007, 12:16
Jeg kan kun være enig med Ferguson.

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-9734622.html

Manchester United
15-12-2007, 14:12
Jeg kan kun være enig med Ferguson.

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-9734622.html
er også enig med det fergusen siger, og tror sagtens de kan vinde champions league i år..

schousboe9
16-12-2007, 10:40
Haha, god stil!! :D

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=69740

Glory Man United
17-12-2007, 07:58
Spændende at følge juleprogrammet (Everton hj, Sunderland ude, West Ham ude). Det er nok de færreste, der spiller 3x90 min. Jeg tror de første 2-3 spillere bliver sparet mod Everton....

Nicholaj
31-12-2007, 16:36
Tillykke med fødselsdagen, gamle mand :)

Keep up the good work.

Nicholaj
HHWATBB

Kofoed
31-12-2007, 16:37
Tillykke med de 66 til SAF.. lad os lige få 5 år mere fra ham..

JakobR
31-12-2007, 16:39
Han holder sig godt må man sige.

Tillykke til ham. Forhåbentlig bliver han i mange år endnu.

Dines
01-01-2008, 11:40
Ja, tillykke til SAF igår. Klasse manager. Det eneste han lige mangler i sit trofæ-skab er endnu en CL-titel. Det vil fuldende hans trænerkarriere. Det er egentlig sjovt at tænke på hvordan holdet ser ud, når Fergie en dag stopper og hvilke ændringer der kommer?:)

Kofoed
01-01-2008, 13:18
Det er egentlig sjovt at tænke på hvordan holdet ser ud, når Fergie en dag stopper og hvilke ændringer der kommer?:)

Nej det er ikke sjovt;) gruer for når den dag kommer hvor han stopper.. han er verdens bedste manager, med alle de rigtige holdninger, og er meget bange for hvor meget ravage en ny manager ville kunne lave.. derfor håber jeg virkelig vi får en som kender klubben indefra, og gerne en der har spillet eller trænet under saf, da de så kan viderføre den linie han kører.. det sidste vi skal ha er en eller anden dumsmart italiener/spanier/portugiser der lige skal se hvordan det er at træne verdens bedste klub..

Grønholdt.
01-01-2008, 14:44
Også tillykke til den gamle herfra... :devilll:

maxim
01-01-2008, 14:57
Tillykke!

Bonde15
01-01-2008, 14:59
Tillyke med i går Fergie.

Glory Man United
22-01-2008, 16:58
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_3070973,00.html

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=525901

Tænk sig....ingen karantæne denne gang til Fergie "Rocking"

CC
26-01-2008, 19:49
I denne artikel giver Fergie et praj om hvor længe han har tilbage i topfodbold, og det er ikke længe hvis han mener Giggs og Scholes overlever ham:(
Men man kan jo altid håbe på at de holder ud længere tid end sheringham;)

http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=33150

KennyN
26-01-2008, 19:55
En ting er hvad man siger, en anden hvad man så i virkeligheden gør. Det er jo set før. Og man skal bestemt ikke regne med alt hvad der siges i medierne. Men det kunne være rigtigt at Fergie har 2-4 år tilbage. Det er vel også den tid Giggs og Scholes har tilbage formentlig. Vi må vel desværre nok indse at Fergie ikke er her for altid, selv om det kunne være rart :)

mojtaba
26-01-2008, 20:38
Tillykke til Ferguson :). Når Ferguson stopper om nogle år (måske ryger der en tårer fra mig den dag), så ser jeg Mourinho som en mulighed. Han er været dum og uhøflig mod United i den tid han har været i Chelsea. Men det kan man jo se bort fra. Sådan er fodbold. Men jeg kunne godt tænke mig at se ham - hvis han kommer til klubben - som en loyal træner, og støtter klubben 100% og vil være der til hans karriere slutter.

JakobR
26-01-2008, 20:48
Med Mourinho får du muligvis trofæer, men du får også røvkedelig fodbold, da han tit kører resultater hjem på taktikken.

Naldo
26-01-2008, 20:52
Det tror jeg til gengæld ikke der er stor chance for! Mourinho har skabt sig mange fjender i United i sin tid i Chelsea. Kan især huske at han gav en ordentlig sviner til Ronaldo og hans familie engang, så hvis Mourinho kommer til United, så er jeg sikker på at Ronaldo tak for denne gang.

Jeg hælder mest til det jeg vil kalde det sikre valg i Queiroz. Med ham kan vi formentlig holde på de bedste spillere, og i sær Ronaldo. Så synes jeg også han skal have chancen efter han gennem så mange år har gjort det godt som assistent og har kendskab til klubben.

Synes det er for tidligt at give Keano chancen! Han må bevise noget mere, men engang ude i fremtiden ser jeg han gerne som manager.

Martinsen
26-01-2008, 20:59
Jeg hælder mest til det jeg vil kalde det sikre valg i Queiroz. Med ham kan vi formentlig holde på de bedste spillere, og i sær Ronaldo. Så synes jeg også han skal have chancen efter han gennem så mange år har gjort det godt som assistent og har kendskab til klubben.

Jeg er på ingen måde enig i at Queiroz er et sikker valg, og så skal vi i øvrigt heller ikke vælge vores manager udfra om han kan holde på Ronaldo eller ej... Jeg tvivler på Queiroz er den rette, da Ferguson lavede en af hans meget få fejltagelser lod han sig overbevise af Queiroz om hvordan vi skulle spille, og det blev noget kedeligt 4-5-1/4-3-3 spil som slet ikke passede ind. Og det var nøjagtig samme måde han spillede da han var hos Madrid, og der var han jo som bekendt heller ikke ligefrem nogen sucess. Så jeg håber ikke at Queiroz nogensinde bliver manager i United, jeg håber mere på folk som Martin O´neill, eller Mark Hughes hvis vi skulle vælge nu og her. Med Keane er det selvfølgelig for tidligt endnu, men har han talentet så er han mit klare førstevalg om nogle år..

Don Kafai
26-01-2008, 21:13
Jeg er på ingen måde enig i at Queiroz er et sikker valg, og så skal vi i øvrigt heller ikke vælge vores manager udfra om han kan holde på Ronaldo eller ej... Jeg tvivler på Queiroz er den rette, da Ferguson lavede en af hans meget få fejltagelser lod han sig overbevise af Queiroz om hvordan vi skulle spille, og det blev noget kedeligt 4-5-1/4-3-3 spil som slet ikke passede ind. Og det var nøjagtig samme måde han spillede da han var hos Madrid, og der var han jo som bekendt heller ikke ligefrem nogen sucess. Så jeg håber ikke at Queiroz nogensinde bliver manager i United, jeg håber mere på folk som Martin O´neill, eller Mark Hughes hvis vi skulle vælge nu og her. Med Keane er det selvfølgelig for tidligt endnu, men har han talentet så er han mit klare førstevalg om nogle år..

Men Queiroz står til gengæld for stor del af æren efter vores titel i 02/03. Det var hans "forslag" at vi skulle rykke Scholes op bag van Nistelrooy. Det betød Scholes lavede 20 mål alene i den sæson, og var en af de store grunde til vi hentede Arsenal sidst på sæsonen.

Men du har helt ret i at Queiroz aldrig vil stille med 2 angribere, og jeg håber da heller aldrig han bliver cheftræner i United, men realistisk set er det nok ham der står klar når Ferguson siger stop. Vinder United CL i år så tror jeg Ferguson stopper, ellers tager han nok 1-2 år mere, og det er nok først dér vi kan vurdere hvem der vil være bedst for United.

mojtaba
26-01-2008, 21:19
Queiroz's evner er for tynd. Han kan da umuligt blive træner for United. Roy Keane er sikkert et varmt navn i United. Han mangler lidt erfaring som træner, men han lærer det sikkert, når Ferguson stopper. Så tror jeg der er mange som peger på Keane, som vores nye manager - det håber jeg.

robinho
26-01-2008, 21:22
Queiroz's evner er for tynd. Han kan da umuligt blive træner for United. Roy Keane er sikkert et varmt navn i United. Han mangler lidt erfaring som træner, men han lærer det sikkert, når Ferguson stopper. Så tror jeg der er mange som peger på Keane, som vores nye manager - det håber jeg.

Det fodbold Keane står for er helt hen i vejret. Hvis vi skal pege på en tidligere united-mand, så mener jeg kun der er Mark Hughes at pege på pt

mojtaba
26-01-2008, 21:28
Det fodbold Keane står for er helt hen i vejret. Hvis vi skal pege på en tidligere united-mand, så mener jeg kun der er Mark Hughes at pege på pt

Okay :) Men det kan jo være Keane lærer en masse som træner, når vi skal lede efter en ny United-manager, når Ferguson stopper naturligvis. Man ved aldrig :D

Martinsen
26-01-2008, 21:40

Nu skal man jo nu engang også kigge på det materiale de forskellige managers har. Tror ikke nogen som helst manager med respekt for sig selv, ville gå ud og spille meget teknisk baseret fodbold med det hold Sunderland har??

Naldo
26-01-2008, 21:59
Queiroz's evner er for tynd. Han kan da umuligt blive træner for United.

Kunne du udbyde dette, jeg tror sagtes at han kan blive en god manager. Synes han har det hele, han kender klubben og spillerne, og så synes også har været helt fornuftig medierne de gange han udtalt sig.
Det kan da godt være det ikke er gået så godt de gange han har sat taktikken. Man skal bare huske der er forskel på at spille 4-3-3 tre gange i løbet af en sæson og så gøre det størstedelen af sæsonen. Der vil altid tage noget tid for et hold at vende sig til en ny formation.

Jeg synes helt sikkert Queiroz skal have chancen for at vise sit værd, hvis de ikke fungere så må man selvfølgelig finde en anden.

JakobR
26-01-2008, 22:07
Man har ikke råd til at give en mand chancen, som man ikke har 100% tiltro til. Derfor bliver Quireoz aldrig manager for United, hvis det stod til mig. Men at sige, han ikke har evnerne, er lidt noget vås; jeg er sikker på, han ville kunne skabe resultater, men med de traditioner vi har i klubben for offensivt fodbold, så er han bare ikke den rette.

United DK
26-01-2008, 22:21
Jeg gruer virkelig for den dag hvor Ferguson siger stop, for uanset hvor gode spillere vi har, så tror jeg det vil tage noget tid at tilvænne sig en ny manager, for p.t. har han været i klubben i over 21 år, og man erstatter ikke bare en manager, der har siddet så lang tid ved roret.

Naldo
26-01-2008, 22:29
Bare fordi du vælger en manager uden for klubben, så er du jo ikke sikker på succes. Jeg tror selv, at chancen for at Quireoz slår igennem er mindst lige så stor, som for de andre emner, som er blevet nævnt. Han har den store fordel at han kender klubben og spillerne ind og ud.
Jeg tror at hovedårsagen til at folk afskriver ham, om de så vil indrømme det eller ej, skyldes at han ikke er fra de britiske øer, og man derfor frygter at man vil få en for sydlandsk spillestil.

Don Kafai
26-01-2008, 23:42
Bare fordi du vælger en manager uden for klubben, så er du jo ikke sikker på succes. Jeg tror selv, at chancen for at Quireoz slår igennem er mindst lige så stor, som for de andre emner, som er blevet nævnt. Han har den store fordel at han kender klubben og spillerne ind og ud.
Jeg tror at hovedårsagen til at folk afskriver ham, om de så vil indrømme det eller ej, skyldes at han ikke er fra de britiske øer, og man derfor frygter at man vil få en for sydlandsk spillestil.

Egentlig ikke, jeg tror grunden til at folk afskriver ham er efter at have oplevet efteråret 2005. Queiroz' 4-3-3 (som jeg kalder 4-5-1) system blev afprøvet, og United skabte absolut intet, og røg blandt andet ud af Champions League for første gang i mange år, inden knock-out kampene startede.

Kofoed
26-01-2008, 23:49
jeg bliver altid sørgelig ved mode når jeg tænker på den dag SAF stopper.. han er i mine øjne verdens ubetinget bedste træner der formår at kombinere teamspirit, resultater og dejligt angrebs spil.. og jeg er meget bange for at der kunne komme en træner ind, der enten ikke er til angrebsspil, loyalitet/teamspirit, og som køber ind som chelsea..

Naldo
27-01-2008, 01:41
Egentlig ikke, jeg tror grunden til at folk afskriver ham er efter at have oplevet efteråret 2005. Queiroz' 4-3-3 (som jeg kalder 4-5-1) system blev afprøvet, og United skabte absolut intet, og røg blandt andet ud af Champions League for første gang i mange år, inden knock-out kampene startede.

Holdet var jo generelt i den down periode på det tidspunkt! Og hvis man nu begyndte at spille 4-3-3 i hver kamp, og holdet kunne vende sig til det. Der er jo heller ikke nogen som siger han vil holde fast i den formation, hvis man nu blev manager.

Det jeg bare prøver at sige, er at jeg synes ikke man skal afskrive ham pga. nogle uheldige kampe, i en periode hvor holdet heller ikke er hvad det er i dag.

Casper
27-01-2008, 01:51
klassisk fergie kommentar om Scholesys comeback
"It's just like signing a new player".

hvor mange gange på et år er det lige han siger det...

el-insaciable
27-01-2008, 14:01
Og Wenger er endda begyndt at bruge den også, selvom det er noget værre vås.

Kofoed
27-01-2008, 14:04
Og Wenger er endda begyndt at bruge den også, selvom det er noget værre vås.

det er da ikke noget vås.. hvis man har haft en spiller skadet i op til et år så må det da være som at få en ny spiller når man endelig kan bruge ham igen..

el-insaciable
27-01-2008, 15:49
det er da ikke noget vås.. hvis man har haft en spiller skadet i op til et år så må det da være som at få en ny spiller når man endelig kan bruge ham igen..Jeg synes, det er noget vås. Lange skader er nu engang en del af professionel fodbold og fodbold generelt for den sags skyld. Ovenpå katatrofesæsonen 2005/06 var det jo bare for at berolige supporterne, fordi United slet ikke havde spenderet det på transfermarkedet, der var forventet.

ChristianR
27-01-2008, 19:16
ja, det er sq lidt noget vås. I hvert fald når man siger det så tit, som han gør. Hvis holdets største profil er skadet i et år og kommer tilbage og spiller flot, kan man måske bruge den. Men ikke hver gang en spiller har været ude et par måneder.

Liverpool_sucks
07-02-2008, 20:57
SAF bliver nok glad, når han høre den ny regel.

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/eng_prem/7233663.stm

Premier League clubs will be allowed to name seven substitutes in matches from the start of next season.
The change was suggested by leading clubs such as Manchester United last year and replicates the regulations in European and international games.

The Premier League agreed to discuss the issue, amid concerns that it would favour clubs with big squads.

Premier League voting rules require 14 out of the 20 member clubs to back any suggested rule changes.

Coaches are currently restricted to naming five substitutes, and are able to use a maximum of three of them.

PerRonaldo
07-02-2008, 21:09
Det er en mega god nyhed.. endelig!!

el-insaciable
08-02-2008, 00:27
Enig. Det var længe undervejs, men glædeligt at det bliver indført fra næste sæson.

JDK
08-02-2008, 01:17
Ja, han bliver rigtig glad, og det gjorde jeg også :)

Glory Man United
08-02-2008, 13:37
SAF har udtaget sin CL-trup:
http://www.svenskafans.com/england/artikel.asp?id=218600

pølsemanden
08-02-2008, 15:06
Hvis i vil ha' ham med i LPS ( et pgr på tv2 ) så giv en stemme ;D

http://sporten.tv2.dk/lps/article.php/id-10301157.html

Glory Man United
08-02-2008, 15:10
Hvis i vil ha' ham med i LPS ( et pgr på tv2 ) så giv en stemme ;D

http://sporten.tv2.dk/lps/article.php/id-10301157.html

Er hermed gjort. Hvis han kommer, håber jeg ikke, det er et direkte program, for så er det vel kun de mest hard-core United fans, der fatter en bjælde :p

snegl
08-02-2008, 15:55
Så fik han også lige en herfra..

PerRonaldo
08-02-2008, 16:04
Han føre da rimeligt klart lige pt. hehe.. kom nu alle United fans ind og stem med jer.. ;)

Benneboe
08-02-2008, 22:33
Lige en stemme herfra. 21%. Det kan vi gøre meget bedre. Ind og stem

Thomas
08-02-2008, 23:40
Fergie fik også lige min stemme - stadig på 21%, dog er den nærmeste på 9% (Ronaldinho)..

Thomas
09-02-2008, 00:09
Nu sad jeg lige og læste et gammelt UnitedSupporteren, hvor der bliver snakket om hvem der er størst af Sir Matt Busby og Sir Alex Ferguson. Synes I SAF fortjener en statue ligesom Sir Matt?

Jeg synes helt klart det ville være på sin plads.

Kofoed
09-02-2008, 00:31
Nu sad jeg lige og læste et gammelt UnitedSupporteren, hvor der bliver snakket om hvem der er størst af Sir Matt Busby og Sir Alex Ferguson. Synes I SAF fortjener en statue ligesom Sir Matt?

Jeg synes helt klart det ville være på sin plads.

Han skal da self ha en statue.. kan slet ikke være et spg.. manager i 22 år(længere end liverpool's mesterskabstørke), og med alle de resultater.. bare Treble fortjener næsten en statue for sig selv:)

morten k
09-02-2008, 04:48
Han skal da self ha en statue.. kan slet ikke være et spg.. manager i 22 år(længere end liverpool's mesterskabstørke), og med alle de resultater.. bare Treble fortjener næsten en statue for sig selv:)

Hmmm... Nu står Sir Matt Busby der ikke bare fordi han skabte resultater. Han genfødte klubben, ikke bare en, men to gange, og grundlagde hele den filosofi der den dag i dag gør det til verdens bedste fodboldklub. Han skabte hele den mentalitet der gennemsyrer klubben.

Er ikke engang sikker på at Sir Alex selv vil synes at det ville være på sin plads.
Og det selvom det er svært at overdrive hvor fantastisk det er hvad han har betydet for klubben.

Men når han engang stiller træskoene, og ikke er istnad til at føntørre en med hvor ringe en ide det er, så kan det da godt være at man alligevel finder at det vil være det rigtige.

Kofoed
09-02-2008, 10:50
Hmmm... Nu står Sir Matt Busby der ikke bare fordi han skabte resultater. Han genfødte klubben, ikke bare en, men to gange, og grundlagde hele den filosofi der den dag i dag gør det til verdens bedste fodboldklub. Han skabte hele den mentalitet der gennemsyrer klubben.

Er ikke engang sikker på at Sir Alex selv vil synes at det ville være på sin plads.
Og det selvom det er svært at overdrive hvor fantastisk det er hvad han har betydet for klubben.

Men når han engang stiller træskoene, og ikke er istnad til at føntørre en med hvor ringe en ide det er, så kan det da godt være at man alligevel finder at det vil være det rigtige.

Det har du ret i, men mener stadig han er berettiget til en statue..

JakobR
09-02-2008, 10:53
Jeg ved ikke rigtigt. Klubben har helt sikkert ikke skabt sin sidste legende, så hvornår er man berretiget og ikke berretiget?

Enig med morten k. Matt Busby var en "grundlægger" af den fodbold, United har spillet/forsøgt at spille i mange år.

Glory Man United
09-02-2008, 10:56

Synes da også SAF genfødte klubben. Efter Busby fulgte Mcguiness (staveplade tak!), O´Farrell, Docherty, Sexton og Atkinson. Docherty og Atkinson gav os samlet 3 Fa Cups. De andre NADA! Så al den filosofi og mentalitet du snakker om, at Busby gav United, tjaaa den måtte SAF altså også genskabe...

United DK
09-02-2008, 12:09
Selvom Ferguson statistiks set er vores bedste manager, så synes jeg ikke han skal have en statue, for skal Giggs så ikke også have én, fordi han snart er den der har spillet flest kampe, og er den mest vindende spiller i klubbens historie? Og hvad med Cantona, som var manden der indirekte hentede det første mesterskab i 26 år hjem til Old Trafford? Og sådan kan vi blive.

Sir Matt Busby er en unik skikkelse i Manchester United, og der er ingen der skal sidestilles med ham, ved at få en statue.

Glory Man United
29-02-2008, 10:23
http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=147866

Typisk SAF. Hvad gør han inden CL-finalen i år mod Real Madrid? Vil han skabe uro ved at sige, han ønsker Heinze tilbage?:p

pølsemanden
29-02-2008, 15:02

Typisk SAF. Hvad gør han inden CL-finalen i år mod Real Madrid? Vil han skabe uro ved at sige, han ønsker Heinze tilbage?:p

Sikkert hehe :lolol: , jeg håber det bliver United mod Madrid det ville blive klassekamp begge hold er i topform iår også har jeg også mange venner jeg kan stemple når united vinder ( self ) :)
Håber vi ikke møder dem i Kvart Eller Semi-Finalen, Nu vil De også ha Benzama for 750 Mio http://www.bold.dk/nyt/?vis=80399

Bugge
29-02-2008, 15:15
Sikkert hehe :lolol: , jeg håber det bliver United mod Madrid det ville blive klassekamp begge hold er i topform iår også har jeg også mange venner jeg kan stemple når united vinder ( self ) :)
Håber vi ikke møder dem i Kvart Eller Semi-Finalen, Nu vil De også ha Benzama for 750 Mio http://www.bold.dk/nyt/?vis=80399

Hvis det stod til Real Madrid så havde de jo samtlige verdensklasse spillere i verden.. Gud forbyde at deres konkurrenter har nogle gode spillere som de ikke har..
De skal da både have Messi, Benzema, Cristiano, Kaka, Fabregas, Drogba og Gerrard, selvfølgelig skal de det..

ChristianR
29-02-2008, 15:20
Hvis det stod til Real Madrid så havde de jo samtlige verdensklasse spillere i verden.. Gud forbyde at deres konkurrenter har nogle gode spillere som de ikke har..
De skal da både have Messi, Benzema, Cristiano, Kaka, Fabregas, Drogba og Gerrard, selvfølgelig skal de det..

Hvad laver Gerrard i den opremsning?:lolol:

Glory Man United
29-02-2008, 15:23
Hvad laver Gerrard i den opremsning?:lolol:

Han mente sikker Carragher :lolol:

Casper
01-03-2008, 00:07

det viser igen en pinlig side af Fergie.
Han anklager andre for at gøre det han selv gør.
Både hvad angår dette (Hhvor Fergie flere gange har været ude efter real madrids interesse for nistelrooy, beckham og senest ronaldo), men også hvad angår decideret player tapping i forbindelse med handler med fx. PSV.

ChristianR
01-03-2008, 12:24
det viser igen en pinlig side af Fergie.
Han anklager andre for at gøre det han selv gør.
Både hvad angår dette (Hhvor Fergie flere gange har været ude efter real madrids interesse for nistelrooy, beckham og senest ronaldo), men også hvad angår decideret player tapping i forbindelse med handler med fx. PSV.

Fergie har jo været ude og forsvare det, og hans forsvar synes jeg egentlig lyder meget reelt. Gider ikke lige finde linket, da de fleste sikkert alligevel har læst det.
Men han siger jo, at han bare har svaret ærligt på, at Benzema er en god fodboldspiller, da han blev spurgt. At pressen så kører det op til, at Fergie pønser på at købe ham er jo noget andet.

snegl
01-03-2008, 13:05
Fergie har jo været ude og forsvare det, og hans forsvar synes jeg egentlig lyder meget reelt. Gider ikke lige finde linket, da de fleste sikkert alligevel har læst det.
Men han siger jo, at han bare har svaret ærligt på, at Benzema er en god fodboldspiller, da han blev spurgt. At pressen så kører det op til, at Fergie pønser på at købe ham er jo noget andet.

Det lyder mest som om Lyon tror for meget på de ting der står i aviserne, og også udtaler sig udfra det. Lyon virker ret uproffessionelle og halvgøglede synes jeg.

Anyways: Nu står Fergie til måske at sku styre et fælles britisk OL hold:
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=147945
spændende..

Daniel
01-03-2008, 15:22
Det lyder mest som om Lyon tror for meget på de ting der står i aviserne, og også udtaler sig udfra det. Lyon virker ret uproffessionelle og halvgøglede synes jeg.

Anyways: Nu står Fergie til måske at sku styre et fælles britisk OL hold:
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=147945
spændende..

Et samlet britisk ol-hold. Interresant. Har bare lidt svært ved at forestille mig Ferguson styre et andet hold samtidig. Men vi kan vel forhåbendtligt have ham på holdet alligevel.

Desuden er det da ikke for smart at England skal spille ol i 2012. OL ligger samtidig med starten på PL som i mine øjne er langt vigtigere. Og vil man så rykke sæsonstarten?. I forvejen er kampprogrammet presset helt sammen med vinterprogrammet.

Glory Man United
07-03-2008, 09:49
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_3252990,00.html

Idag står det 18-16 til Liverfool. Når SAF går af, er Liverfool bagud 19-18

United DK
07-03-2008, 14:28
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_3252990,00.html

Idag står det 18-16 til Liverfool. Når SAF går af, er Liverfool bagud 19-18

Det ville være genialt, lige at slutte karrieren af med at overhale Liverpool i antal mesterskaber, for inden hans første mesterskab med os i 1993, stod der 7-18 til Liverpool.

Glory Man United
07-03-2008, 14:31
Det ville være genialt, lige at slutte karrieren af med at overhale Liverpool i antal mesterskaber, for inden hans første mesterskab med os i 1993, stod der 7-18 til Liverpool.

Nemlig....jeg kan godt huske Liverfools sidste mesterskab (så gammel er jeg). Dengang var tonen den her: "24 years and counting"....Varer ikke længe før vi kan sige det samme!
Og glemmer heller aldrig dengang (89?), da Michael Thomas i 92. minut scorede til 2-0 mod Liverfool i sidste spillerunde, der gjorde at de sluttede 1 mål foran :p

23Becks
07-03-2008, 14:50
Nemlig....jeg kan godt huske Liverfools sidste mesterskab (så gammel er jeg). Dengang var tonen den her: "24 years and counting"....Varer ikke længe før vi kan sige det samme!
Og glemmer heller aldrig dengang (89?), da Michael Thomas i 92. minut scorede til 2-0 mod Liverfool i sidste spillerunde, der gjorde at de sluttede 1 mål foran :p

det var vidst i 89.. for dem der ikke har set den, kan jeg anbefale filmen "fever pitch" som handler om en gunnersfan netop det år, hvor de slår Liverfool på Anfield.. Bortset fra filmen følger en arsenal-fan er den faktisk meget god..

Dines
07-03-2008, 15:02
Fergie stopper om 3 år. Jeg vil aldrig vænne mig til tanken, at han en da ikke er der mere, men man må efterhånden snart indse, at han kører på de sidste år i klubben. Jeg håber bare på, at han også denne gang udskyder sit comeback, for der findes ingen bedre og mere egnet manager end Fergie til posten!

Glory Man United
07-03-2008, 15:04
Fergie stopper om 3 år. Jeg vil aldrig vænne mig til tanken, at han en da ikke er der mere, men man må efterhånden snart indse, at han kører på de sidste år i klubben. Jeg håber bare på, at han også denne gang udskyder sit comeback, for der findes ingen bedre og mere egnet manager end Fergie til posten!

Ikke at du har glemt ham om 10 år, men jo du vil vænne dig til det en dag. Jeg husker Atkinson og kan svagt erindre Dave Sexton.
Om der findes nogen bedre end SAF? Nej. Om han skulle udskyde sit come back igen? Tvivlsomt. Han er 70 år til den tid, og tiden er vel så inde til en udskiftning

Dines
07-03-2008, 15:07
Ikke at du har glemt ham om 10 år, men jo du vil vænne dig til det en dag. Jeg husker Atkinson og kan svagt erindre Dave Sexton.
Om der findes nogen bedre end SAF? Nej. Om han skulle udskyde sit come back igen? Tvivlsomt. Han er 70 år til den tid, og tiden er vel så inde til en udskiftning

Selvfølgelig vil jeg vænne mig til at Fergie en dag ikke er manager for United mere, men lige nu er det svært at tænke sig til.

United DK
07-03-2008, 15:11
Hovedparten af dette forums brugere har jo aldrig set Manchester United uden Ferguson som manager (inkl. undertegnet), og selvom man vænner sig til at se United uden ham på managersædet, så bliver det alligevel mærkeligt, for den mand har fyldt så meget i United de sidste 20 år.

Glory Man United
07-03-2008, 15:14
Hovedparten af dette forums brugere har jo aldrig set Manchester United uden Ferguson som manager (inkl. undertegnet)

Ja ja....så er det godt!!! :Smackden:

Dahlmann
07-03-2008, 15:16
Selvfølgelig vil jeg vænne mig til at Fergie en dag ikke er manager for United mere, men lige nu er det svært at tænke sig til.

den tid den sorg... vi har ham i 3 sæsoner endnu... så er det altså for tidligt at begynde at tænke på sådan noget..

United DK
07-03-2008, 15:20
Ja ja....så er det godt!!! :Smackden:

Ja, dem der rent faktisk kan huske United uden Ferguson, er jo nogle ældre herre, må vi indrømme. ;)

Dines
07-03-2008, 15:29
den tid den sorg... vi har ham i 3 sæsoner endnu... så er det altså for tidligt at begynde at tænke på sådan noget..

Jo, men jeg tænker jo også kun på det, når han siger at han stopper om 3 år. Ellers prøver jeg at lægge det væk fra mig ;)

KennyN
07-03-2008, 15:48
Ro på. Det er gamle udtalelser, som der bliver overfortolket lidt..
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/m/man_utd/7283212.stm

Glory Man United
07-03-2008, 15:49
Ro på. Det er gamle udtalelser, som der bliver overfortolket lidt..
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/m/man_utd/7283212.stm

Deadline eller ej...om 3 år er han 69 eller 70 år, og så er tiden jo nok inde

Tobber
07-03-2008, 16:05
så er det vist ikke sikkert han stopper om 3 år... men det kan vel betyde mere eller mindre forhåbentligt mere
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-10726640.html?forside

RasmusP
07-03-2008, 17:40
Deadline eller ej...om 3 år er han 69 eller 70 år, og så er tiden jo nok inde
Hvorfor det??
Man har da set managers de er ældre.. Og jeg er egentlig ligeglad med hvor gammel han er. Så længe han gør sit arbejde, og stadig brænder for det han laver.
Og ja, det kunne da være fedt hvis han blev, til vi havde overhalet liverpool i antal mesterskaber :)

Damien
08-03-2008, 13:22
Hovedparten af dette forums brugere har jo aldrig set Manchester United uden Ferguson som manager (inkl. undertegnet), og selvom man vænner sig til at se United uden ham på managersædet, så bliver det alligevel mærkeligt, for den mand har fyldt så meget i United de sidste 20 år.

ja lige nu kan jeg slet ikke forestille mig os uden Sir Alex..Manden er et unikt fænomen som alle forbinder med United...

Molle
08-03-2008, 16:14
Sir Alex Ferguson, er den største manager nogensinde. At være i den samme klub i så mange år, er bare en flot bedrift i sig selv, men så med alle de trofæer han har vundet, med United. Det er sgu også noget af en bedrift. Fergie vil altid være noget specielt for mig.

Bugge
08-03-2008, 17:38
Jeg må indrømme at jeg bliver lidt bange når snakken falder på hvem der skal overtage efter Sir Alex.. Han har været i spidsen for United siden før jeg blev født og han er i mine øjne en af største personer indenfor fodbolden nogensinde.. Jeg har det rigtig rigtig svært med at han engang stopper..

chrisserUnited
08-03-2008, 20:59
Ingen kan tage over for SAF... Han er uerstattelig! Men tror ikke på de 3 år... han bliver ved tror jeg... tror ikke han vil give slip på klubben

Dines
09-03-2008, 09:16
Ingen kan tage over for SAF... Han er uerstattelig! Men tror ikke på de 3 år... han bliver ved tror jeg... tror ikke han vil give slip på klubben

På et tidspunkt skal han jo stoppe, og jeg er sikker på at han stopper inden han bliver 70 år, hvilket er om 4 år.

Kofoed
09-03-2008, 13:38
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8423

Så har vi problemer med FA igen.. men man kan da ikke sige det kommer som en overraskelse, og det er dog helt for SAF's egen regning..

timberunited
11-03-2008, 11:59
:devilll: Kan altså bruge et sæt store ører mere. United-fans kan dog ikke klage over de sidste mange års pokalhøst. Tænk på - hvis vi hed Sheffield eller Newcastle United. Eller hvis vi hed Arsenal for den sags skyld.

CL er svær at vinde. Det handler også om at have lidt held til at supplere dygtigheden. Men mon ikke det kunne ske i år, når FA-cuppen ikke kan distrahere nogen mere. Det må være en sulten trup.

Men kan nogen klare det, er det Ferguson.

Glory Man United
11-03-2008, 12:02
:devilll: Kan altså bruge et sæt store ører mere. United-fans kan dog ikke klage over de sidste mange års pokalhøst. Tænk på - hvis vi hed Sheffield eller Newcastle United. Eller hvis vi hed Arsenal for den sags skyld.

CL er svær at vinde. Det handler også om at have lidt held til at supplere dygtigheden. Men mon ikke det kunne ske i år, når FA-cuppen ikke kan distrahere nogen mere. Det må være en sulten trup.

Men kan nogen klare det, er det Ferguson.

Off-topic, men Timberunited: Er du på rundtur og skal kommentere alle spillere + manager med 2-3 linier? Synes det er temmelig overflødigt, det du skriver

Bugge
11-03-2008, 12:11
Hehe, jeg tænkte præcis det samme..
Vi får sgu støvet op i en del tråde lige pt :D

Parkohargo
11-03-2008, 14:47
Off-topic, men Timberunited: Er du på rundtur og skal kommentere alle spillere + manager med 2-3 linier? Synes det er temmelig overflødigt, det du skriver

Har jeg oz lagt mærke til.:) men hva faen..vi har vel allesammen lov til og komme med hver vores meninger.

Sgoales
25-03-2008, 08:44
Berlingske havde denne artikel på nettet i går - synes bare I skulle se den:

http://www.berlingske.dk/article/20080324/sport/703240033/

Naldo
30-03-2008, 21:47
Spændende interview med SAF omkring tidligere spiller, fremtiden, CL ambitioner osv.

http://uk.youtube.com/watch?v=9oSoU5KdcxA&feature=related

CC
30-03-2008, 21:57
Berlingske havde denne artikel på nettet i går - synes bare I skulle se den:

http://www.berlingske.dk/article/20080324/sport/703240033/

Synes det er en udmærket artikel, selvom overskriften, Fergusons formel, er misvisende da de ikke rigtigt nævner noget om hans formel, udover at generations skifter tager tid, og at Fergie er stædig, enerådig og ubarmhjertig over for spillere som ikke har klassen.

Sgoales
30-03-2008, 22:59
Det der er helt centralt når SAF skilder sig af med spillere, er når de ændrer deres attitude. Paul Ince, Beckham, Stam, Ruud VN mfl. er smidt på porten, fordi de har ændret deres stil overfor klubben:
Paul Ince blev for selvoptaget og ville kaldes The Guvenor.
Beckham gik mere op i pop og glamour.
Stam kritiserede spillere i truppen
Ruud ville ikke sidde påbænken selvom han spillede skidt.

Alt sammen noget som de-stabiliserer holdet og det vil SAF ikke finde sig i.

Jeg er ikke helt sikker på at det var det der skete med Roy Keane... eller var han jo også nævnt...

Flax_Generous
30-03-2008, 23:01
Jeg er ikke helt sikker på at det var det der skete med Roy Keane... eller var han jo også nævnt...
Kan du ikke huske hvorfor Keane forsvandt? :)

Kofoed
20-04-2008, 14:52
http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_3449766,00.html

Han har sagt det før, men hvor er det dejligt at se en træner der bekymrer sig så meget om fremtiden, og tiden efter ham.. For på et eller andet tidspunkt må han jo stoppe og så vil det være en kæmpe lettelse for efterfølgeren hvis SAF har fået bygget et hold op, der kan holde mange sæsoner endnu uden nævneværdig udskiftning..

Daniel
20-04-2008, 22:07
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=37543

Er det bare mig eller har Fergie ikke en lille taktik før hvert CL møde at gå ud og sige et eller andet om modstander klubben. Mener at han før Lyon kampen så at han ville købe Benzema og før Roma kampen at han ville købe Vucinic.

snegl
20-04-2008, 22:19

Er det bare mig eller har Fergie ikke en lille taktik før hvert CL møde at gå ud og sige et eller andet om modstander klubben. Mener at han før Lyon kampen så at han ville købe Benzema og før Roma kampen at han ville købe Vucinic.

Det er også underligt eftersom at der tit er optakt og spørgsmål angående modstanderne, samt hvem han mener er gode.

KennyN
21-04-2008, 09:53
Det med at han var tæt på Barcelona, er jo en gammel historie. Det er i hvert fald ikke første gang nu her, at historien er kommet frem..

Casper
27-04-2008, 16:23

Det er fordi pressen går ind og spørger når det er aktuelt.
Sådan foregår det altid og det er ikke kun ferguson som gør det....

Skovby
29-04-2008, 11:40
Hvad synes i om at Ferguson vælger at spare spillere som evra og ronaldo til den kamp som jeg mener er en af årest vigtigste mod Chelsea om mesterskabet ?
Han udtaler til bold at han sætter CL højere end premier league men alligevel ?
jeg mener selv at det er meget satset af ham.

Gronkjor
29-04-2008, 11:43
Kampene ligger så tæt, at de samme spillere ikke kan spille hver gang. Selfølgelig ærgeligt vi ikke får point på Stamford bridge. Men er jeg nu ikke sikker på vi havde gjordt alligevel..

Skovby
29-04-2008, 11:53
Nej det er rigtigt , det var virkelig ærgeligt .
Håber rooney bliver klar mod Barca (:

RAppel
29-04-2008, 16:16
Hvis der er nogen der er pres på i aften på er det da ham! Han skal om nogen til at tage sig sammen :)

Vidic92
29-04-2008, 16:42
Enig . Vi skal ud og gøre det vi er gode til. Angribe med tanke på defensiven. Vi skal angribe men samtidig holde lidt igen. Og mon ikke SAF kan få presset nogle mål ud af gutterne i dag .. :D

Dines
29-04-2008, 16:52
Hvad synes i om at Ferguson vælger at spare spillere som evra og ronaldo til den kamp som jeg mener er en af årest vigtigste mod Chelsea om mesterskabet ?

Jeg ved det ærlig talt ikke. Vi kunne godt tåle et nederlag i PL, og når der er 3 store kampe på så kort tid, så mener jeg det er fair nok. Mange halshugger ham sikkert, hvis vi ikke bliver mestre, men husk på, at han var 5 minutter fra at tage point fra Chelsea i langt fra stærkeste. Og så iøvrigt på et tvivlsomt straffe. Jeg forstår ham godt.

RasmusP
29-04-2008, 17:16
Jeg tror ikke han har udtalt noget til bold.dk? De har det vel fra andre medier..

Med hensyn til hans valg om at spare spillere, kan man vel ikke rigtigt svare på det endnu. Det kan vise sig at være genialt, men det kan også gå hen og blive en fejl fra hans side.
Siden han ikke stillede i stærkeste opstilling i lørdags, må vi vel gå ud fra at han regner med vi vinder de sidste to kampe i pl. Og hvis vi gør det, er det jo et smart træk fra hans side, da chelsea-kampen så vil være ligegyldig i mesterskabs-sammenhæng. og samtidig med han måske har gjort chelsea-kampen ligegyldig, har han også sparet spillere til i aften. Og det vil jo selvfølgelig give os en fordel i aften, nu når Ronaldo og co. har fået en lille pause.
Men hvis vi mod alle odds, skulle gå hen og miste point i en af de sidste kampe i pl, vil Fergusons taktik være slået fejl og han vil, som Dines skrive, sikkert blive halshugget :)

Kofoed
29-04-2008, 17:57

Har du et link..

Selvom hvis vi vinder PL og Cl, så vil jeg stadig holde på at jeg syntes det var dumt lavet.. for en af de første gange i denne sæson, vælger vi mod barca og mod chelski at stille os 100% defensivt og stort set overhovedet ikke gå efter mål, udover når chancerne lige byder sig.. Jeg er sikker på vi havde vundet over chelsea hvis vi havde stillet i stærkeste, og jeg syntes ikke man kan kalkulere med at selvom vi taber til chelsea så kan vi selv afgøre det, for hvis vi havde vundet over chelsea kunne vi spare alle spilleren i de to sidste kampe og dermed give den max gas mod Barca..

EDIT: fandt selv linket.. var ikke så svært som jeg ville ha det til at være;)

man.utd25
29-04-2008, 18:11
Har du et link..

Selvom hvis vi vinder PL og Cl, så vil jeg stadig holde på at jeg syntes det var dumt lavet.. for en af de første gange i denne sæson, vælger vi mod barca og mod chelski at stille os 100% defensivt og stort set overhovedet ikke gå efter mål, udover når chancerne lige byder sig.. Jeg er sikker på vi havde vundet over chelsea hvis vi havde stillet i stærkeste, og jeg syntes ikke man kan kalkulere med at selvom vi taber til chelsea så kan vi selv afgøre det, for hvis vi havde vundet over chelsea kunne vi spare alle spilleren i de to sidste kampe og dermed give den max gas mod Barca..

her kofoed dette er linket http://www.bold.dk/nyt/?vis=82981

Kofoed
02-05-2008, 16:04
http://www.bold.dk/nyt/?vis=83138

SAF er den næstældste træner i en CL-finale..

Mulle
02-05-2008, 19:52
"I nogle klubber vil ejerne være med til at vælge holdet. Jeg kender til en klub, hvor ejeren faxer hans hold til manageren hver lørdag morgen, er det til at tro?"

Jeg har en fornemmelse af, at det er Avram Grant Ferguson hentyder til. Tænk på det. Efter Mourinhos afgang kom en uerfaren og tog Chelsea trænersæde. Utroligt, at han kunne i hans første sæson bringe dem på toppen i PL og finalen i CL. Og mere overraskende er det, hvis de banker os ud af begge turninger

Casper
02-05-2008, 19:54
Jeg kunne forestille mig at det var Hearts.

PetterDK
02-05-2008, 20:21
Jeg kunne forestille mig at det var Hearts.

Tror også det er mere nærliggende at tro at det er Hearts. De rygter der kører om den klub efter ham rigmanden kom til er i hvert fald groteske.

RuudVanNissetøj
03-05-2008, 04:13
Oplagt med Hearts, men kan forestille mig han henviser til den hårdknude af en manager vs. ejer situation der er sket i Man City. Sir Fergusson har flere gange været ude og roser Glazer for deres tilbageholdenhed over for hans arbejde, det kan man ikke ligefrem sig den kære Thai-mand i Shitty har gjort.

Ellers kan det jo være Liverfool - kan næsten ikke andet end fryde mig lidt over den lorte situation de er kommet i, efter de hyldede de to "rigmænd" som frelsere for et år tilbage - det er trods alt forskellen på United og Liverpool. Vi brød os ikke om overtagelsen.

snegl
03-05-2008, 09:55
Oplagt med Hearts, men kan forestille mig han henviser til den hårdknude af en manager vs. ejer situation der er sket i Man City. Sir Fergusson har flere gange været ude og roser Glazer for deres tilbageholdenhed over for hans arbejde, det kan man ikke ligefrem sig den kære Thai-mand i Shitty har gjort.

Ellers kan det jo være Liverfool - kan næsten ikke andet end fryde mig lidt over den lorte situation de er kommet i, efter de hyldede de to "rigmænd" som frelsere for et år tilbage - det er trods alt forskellen på United og Liverpool. Vi brød os ikke om overtagelsen.

Liverpool tror jeg ikke det er: Benitez havde sagt op på stedet hvis det var sket tror jeg

City: Urealistisk da Thaksin ikke ved specielt meget om fodbold og har rådgivere der har forstand på tingene. Han blev angiveligt frarådet at afskedige Eriksson

Det er nok Hearts, men det kunne da sagtens ske i Chelsea også. Avram Grant har vist ikk det store at skulle have sagt, og han var blot en nikkedukke da han kom til. Det anser jeg stadig ham for at være - nu bare med et bedre forhold til spillerne

Kofoed
03-05-2008, 10:13
Liverpool tror jeg ikke det er: Benitez havde sagt op på stedet hvis det var sket tror jeg

City: Urealistisk da Thaksin ikke ved specielt meget om fodbold og har rådgivere der har forstand på tingene. Han blev angiveligt frarådet at afskedige Eriksson

Det er nok Hearts, men det kunne da sagtens ske i Chelsea også. Avram Grant har vist ikk det store at skulle have sagt, og han var blot en nikkedukke da han kom til. Det anser jeg stadig ham for at være - nu bare med et bedre forhold til spillerne

Helt enig.. Især mht. Benitez og Grant..

PerRonaldo
03-05-2008, 10:58
Hvis man skal tro Indkast.dk så er det Thaksin han omtaler, men hvordan tolker de lige det ud fra det han siger???

http://indkast.dk/index.php?nyhed=38217

snegl
03-05-2008, 11:00
Hvis man skal tro Indkast.dk så er det Thaksin han omtaler, men hvordan tolker de lige det ud fra det han siger???

Haha klassisk indkast hvor de selv finder på nyhederne. Men Thaksin og Ferguson kender vist hinanden lidt personligt også.

Da jeg mødte Ferguson på vores hotel i Manchester (Arsenalkampen), sammen med en asiat jeg ikke lige lagde så mærke til, gik der ihvertfald rygter om at det var Thaksin. Så vidt jeg selv husker lignede han bare ikk ham rigtigt.

Kofoed
03-05-2008, 11:01

Ja, det stod også på dr, men det er jo så fucked up journalistik, og har intet på sig..

Kofoed
12-05-2008, 12:20
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8784

Ingen pension tak... Dejligt at høre.. han har sagt det før, men det luner altid:)

RAppel
12-05-2008, 12:22
Kunne sagtens forestille mig han bliver ved til at han har overgået Liverpools 18 mesterskaber. Om det så tager 2 år eller hvor lang tid der kommer til at gå :)

Fletcherfan
12-05-2008, 12:30
Jeg tror, at SAF er Manchester United manager den dag han dør... Eller dør han måske lige præcis den dag han stopper.

United DK
12-05-2008, 14:09
Vi får det aldrig bedre end Ferguson. Vi kan sikkert godt vinde titler uden ham, når man ser på vores trup, men manden er bare indbegrebet af den her fantastiske tid, som startede i 1993, efter 26 års mesterskabstørke, og siden har bragt ti mesterskaber med sig. Priceless!

Kofoed
13-05-2008, 00:17
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8788

SAF=Årets manager.. Hvor mange gange har han fået den???

RuudVanNissetøj
13-05-2008, 00:26
Umiddelbart skulle det være 8 gang at han bliver "årets manager" ifølge mine beregninger. Det er intet mindre end vanvittigt at han kan blive ved og vil blive ved. Manden har vundet så godt som alt der er værd inden for klubfodbold, men han sætter sig nye mål hver gang. Tror at det vil fryde ham, hvis han vinder Manchester Uniteds 18ende og 19ende liga mesterskab og derved kommer foran Liverfool....

Kofoed
23-05-2008, 14:26
http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_3600268,00.html
SAF bliver.. Ja ikke den store overraskelse, at han bliver i næste sæson, men elsker når han udtaler at han bliver..

Martinsen
23-05-2008, 17:01
Ja det er fantastisk den mand bare bliver ved med at kværne derud ad! En mand som ham tvivler jeg på fodboldverdenen får at se igen.

RasmusP
23-05-2008, 17:04
Jeg havde også regnet med at han blev. Men det er stadig en super nyhed.
Det bliver en sorgens dag, den dag han siger stop. Jeg får det ad helved til, bare af at tænke på det:(

Tenshu
23-05-2008, 17:17
Forresten burde I lige tilføje "Sir" til trådens navn. Det er jo Sir Alex vi snakker om ;o)

United-forever
23-05-2008, 17:44
Vi får det aldrig bedre end Ferguson. Vi kan sikkert godt vinde titler uden ham, når man ser på vores trup, men manden er bare indbegrebet af den her fantastiske tid, som startede i 1993, efter 26 års mesterskabstørke, og siden har bragt ti mesterskaber med sig. Priceless!

Og nu er det jo altsaa ogsaa Fergies skyld (med hjaelp fra mr. Gill) at vi har saa god en trup .. Han er en gud naar det kommer til talentudvikling .. Det er efter min mening det punkt hvor han allermest skiller sig ud som verdens bedste !

Udover det, Sir Alex's udtalelse om Real Madrid og Franco vs. slaveriets afskaffelse synes jeg godt nok er ret genial ... Det faar nok ikke Real til at stoppe med at banke paa for Ronaldo, men mon ikke Calderon alligevel har faaet lidt roede oerer efter sin udtalelse den anden dag .. (alle de nyheder er paa OT.dk's forside)

Faurauh
23-05-2008, 17:57
Tror i ikke at der vil blive rejst en statue af sir alex ved siden af Sir Busby's når han engang stopper?

Men som flere har sagt bliver det en sorgens dag når han engang vælger at stoppe. for den mand er virkelig indbegrebet af manchester united. Kan ikke forestille mig manchester united uden ham

Nauer
23-05-2008, 18:02
Klasse interview med Fergie, hvor han fortæller et par sandheder om Real Madrid (videolink)

http://www.telegraph.co.uk/telegraph/telegraphtv/?ID=Sport&bcpid=1138275681&bclid=1365762219&bctid=1569822892

Kofoed
23-05-2008, 19:19
Klasse interview med Fergie, hvor han fortæller et par sandheder om Real Madrid (videolink)

http://www.telegraph.co.uk/telegraph/telegraphtv/?ID=Sport&bcpid=1138275681&bclid=1365762219&bctid=1569822892

Hvad siger han der, hvor de har censureret det?? Nogen der ved det??

Jurgensen
23-05-2008, 20:08
Tror i ikke at der vil blive rejst en statue af sir alex ved siden af Sir Busby's når han engang stopper?

Det kan der vel ikke være tvivl om, det er jeg ganske sikker på der bliver.
Ingen større end klubben, men i Sir Alex's tilfælde, kan man sku have sine tvivl. Han er jo om nogen indbegrebet af United, og er uden sammenligning den mand der er skyld i vi er verdens største klub.

Emil
23-05-2008, 20:35
Det kan der vel ikke være tvivl om, det er jeg ganske sikker på der bliver.
Ingen større end klubben, men i Sir Alex's tilfælde, kan man sku have sine tvivl. Han er jo om nogen indbegrebet af United, og er uden sammenligning den mand der er skyld i vi er verdens største klub.

Helt enig.. Kunne være sjovt at se hvordan Manchester United var endt hvis Sir Alex Ferguson aldrig var kommet til. Jeg tror den ville være helt anderledes.

Men det finder vi (heldigvis) aldrig ud af :)

RasmusP
23-05-2008, 20:47

Han er så sej! En ting jeg lægger mærke til ved interviewet er den stilhed der er, når han taler. Det er tydeligt at ingen tør afbryde ham eller noget. Der er bare 100% respekt overfor ham:) Det ser man da ikke mange andre steder.

Og så sidder han satme og drikker champagne i et interview:D

Jurgensen
23-05-2008, 20:49
Han er så sej! En ting jeg lægger mærke til ved interviewet er den stilhed der er, når han taler. Det er tydeligt at ingen tør afbryde ham eller noget. Der er bare 100% respekt overfor ham:) Det ser man da ikke mange andre steder.

Og så sidder han satme og drikker champagne i et interview:D

Han er vel den mest respekteret manager i verden.

Vel ikke så underligt når han lige har vundet CL.:)

Kofoed
23-05-2008, 21:32
Hvad siger han der, hvor de har censureret det?? Nogen der ved det??

Jeg må lige spørge igen.. Nogen der ved det?? kunne virkelig godt tænke mig at vide hvad det er siden de ligefrem vælger at censurere det.. Så må det være noget værre noget:p

United DK
23-05-2008, 21:39
Statistiks set er Ferguson den største manager i Uniteds historie, men uanset hvor mange trofæer Ferguson vinder, så vil Busby altid være den største, for det var ham der gjorde Manchester United til en storklub, da han med ene af lokale drenge (med undtagelse af et par stykker), skabte Englands og måske Europas bedste hold, og det var ham der skabte den vindermentalitet, som er i United i dag, hvor man ikke er tilfreds med 2. pladser. Jeg har kæmpe respekt for det Ferguson har gjort, men statuer er forbeholdt meget få personer, og to er næsten for meget, efter min mening.

theviking66
23-05-2008, 21:39
Jeg må lige spørge igen.. Nogen der ved det?? kunne virkelig godt tænke mig at vide hvad det er siden de ligefrem vælger at censurere det.. Så må det være noget værre noget:p

Mon ikke det er det her han sagde. Sakset fra tv2.dk:

"Man bliver efterhånden vant til den måde, Real Madrid opfører sig på i den her slags sager. Og Calderon (præsident i Real Madrid, red.) udtaler, at 'slaveriet blev ophævet for mange år siden'. Har han fortalt det til Franco? For Guds skyld, slap af, lyder det fra Alex Ferguson.

Jurgensen
23-05-2008, 21:44
Statistiks set er Ferguson den største manager i Uniteds historie, men uanset hvor mange trofæer Ferguson vinder, så vil Busby altid være den største, for det var ham der gjorde Manchester United til en storklub, da han med ene af lokale drenge (med undtagelse af et par stykker), skabte Englands og måske Europas bedste hold, og det var ham der skabte den vindermentalitet, som er i United i dag, hvor man ikke er tilfreds med 2. pladser. Jeg har kæmpe respekt for det Ferguson har gjort, men statuer er forbeholdt meget få personer, og to er næsten for meget, efter min mening.

Busby var stor ja, ingen tvivl, og han er en stor del af at United er hvor de er i dag. Ferguson er IMO ligeså stor som Busby, overtog et hold der ikke havde vundet længe, førte langsomt og sikkert United til store triumfer, og er skyld i United i dag kan kalde sig verdens største klub.
Fortjener han en statue? JA, 22 år i United plus de år der kommer.

Kofoed
23-05-2008, 21:45
Mon ikke det er det her han sagde. Sakset fra tv2.dk:

"Man bliver efterhånden vant til den måde, Real Madrid opfører sig på i den her slags sager. Og Calderon (præsident i Real Madrid, red.) udtaler, at 'slaveriet blev ophævet for mange år siden'. Har han fortalt det til Franco? For Guds skyld, slap af, lyder det fra Alex Ferguson.

nej for det hører man ham sige lige før bippet..

United DK
23-05-2008, 21:49
Busby var stor ja, ingen tvivl, og han er en stor del af at United er hvor de er i dag. Ferguson er IMO ligeså stor som Busby, overtog et hold der ikke havde vundet længe, førte langsomt og sikkert United til store triumfer, og er skyld i United i dag kan kalde sig verdens største klub.
Fortjener han en statue? JA, 22 år i United plus de år der kommer.

Han fortjener en ja, men der kan nemt gå inflation i statuer, for hvis Ferguson skal have en, så skal Giggs vel også? Han har været med hele vejen, og har klubrekorden i antal spillede kampe. Charlton fortjener også en, for indtil i onsdags havde han klubrekorden i antal spillede kampe, og han har stadig rekorden for flest mål. Sådan kan vi fortsætte, og det ender med mange statuer.

Kofoed
23-05-2008, 21:58
Han fortjener en ja, men der kan nemt gå inflation i statuer, for hvis Ferguson skal have en, så skal Giggs vel også? Han har været med hele vejen, og har klubrekorden i antal spillede kampe. Charlton fortjener også en, for indtil i onsdags havde han klubrekorden i antal spillede kampe, og han har stadig rekorden for flest mål. Sådan kan vi fortsætte, og det ender med mange statuer.

Nej, men nu har Giggs i mine øjne ikke gjort ligeså meget for klubben som SAF hvilket vel er logisk nok da SAF er træner.. Ikke at Giggs ikke er en legende, men jeg mener der er stor forskel.. Vi havde nok gjort det stort set ligeså godt uden giggs men ikke uden Ferige..

Jurgensen
23-05-2008, 21:59

Vil til dels give dig ret. Giggs har været med længe og har rekorden ja, Charlton er en stor legende i United ja.
Synes bare Ferguson er større, han har "ene" mand ansvaret for Uniteds succes gennem de sidste tyve år. Mens Giggs altid har haft hold kammerater omkring sig til at hjælpe, har Ferguson "selv" skulle tage de svære beslutniger, han har bygget 3 stor hold op fra mere eller mindre fra bunden. Han har IMO en ligeså stor stjerne som Busby, hvor folk som Giggs og Charlton kommer lige under i min bog.

RasmusP
23-05-2008, 22:10
Så vidt jeg ved spillede United heller ikke godt inden Ferguson tog over?

Bugge
23-05-2008, 23:13
Selvfølgelig skal der være en statue af Ferguson..
Han er den slags manager som måske kommer 1 gang for hver 100 år.. Vi har været så heldige både at have ham og Busby..

snegl
25-05-2008, 11:39
http:http://www.bold.dk/nyt/?vis=84197

Alex Ferguson udtaler at han max er træner i 3 år mere.

Damn :(

JakobR
25-05-2008, 11:42
Må indrømme, at jeg synes 3 år er mere end forventet. Inden denne sæson, havde han givet antydninger af, at denne sæson kunne blive hans sidste. Så 3 år er en positiv overraskelse for mig, hvis man kan sige det sådan.

Hele interviewet fra sunday times.

Sir Alex, your next landmark birthday is your 70th. Will you still be in charge of Manchester United then?
“No. I won’t be manager here when I’m 70 and I won’t be managing any more than another three years at the very most.”

Why?
“You have to think about time for yourself. And my wife’s getting older, and you have to think about that. She deserves a bit of my time. The older you get, you get guilty about it.”

When you considered retiring in 2001-02, Lady Cathy was one of the main people who persuaded you to rethink. You said she wouldn’t like you hanging about the house.
“Aye. But she would. She never brings it up, to be honest with you. The big fear is what you would do with yourself. There’s too many examples of people who retire and are in their box soon after. Because you’re taking away the very thing that makes you alive, that keeps you alive. I remember my dad had his 65th birthday and the Fairfields shipyard gave him a dinner in Glasgow with 400 people there. It was a big night for my dad. I was in Aberdeen and came down for it on a Friday. The next week my mother phones and said, ‘Your dad’s going in for an X-ray, he has pains in his chest’. I said, ‘It’ll be emotion’. Well, it was cancer. A week. One week.”

So you know you’ll find retirement tough.
“That’s the point I’m making. That’s why I cannae do it, at the moment anyway.”

In 2001-02 there was talk of you taking up an ambassadorial role with United. Is that still a possibility?
“We’re taking on a clutch of ambassadors within the club, like Bryan Robson. Sir Bobby Charlton’s one. That’s possibly one of the avenues for me. Bryan and Bobby do 40 days a year. And I’ve a contract with Nike — that takes a bit of your time. I’d like to travel to some of the places I’ve never visited, go to the States and spend maybe three or four months there.
“But you can only do that once. You can go to Australia once, but you can’t go every year. So you’re left with that thing you say to yourself. What about these mornings when you wake up at 6am and you go to get up out of your bed, then remember, ‘Oh, but I’ve finished’. That’s the hard part, the hard thought. But you’d hope you can survive that.
“Every year mates from my boys’ team, Hampden Road, come down to Manchester. Every one of them has been married for more than 40 years. One or two have died, but there are 11 or 12 who still visit. Well, I’ve got a pal, Duncan. I was in nursery with Duncan at four years of age, we’ve been pals for more than 60 years. He retired when he was 50 and spends six months of the year travelling. He bought a house in Florida and his wife looks on the internet. ‘There’s a deal in Cyprus, we’ll go to Cyprus. There’s a deal in Australia, we’ll go to Australia’. They visit Canada. Duncan’s got brothers in Ottawa, in the same town some of my family moved to.
“He’s fit as a fiddle. He plays his golf, sees his grandchildren. It can be done. And Manchester United will still be part of my life. I’ve got a good relationship. There’s no question of me ever being sacked. Most things will be my decision and David Gill is happy with that.”

Can you keep Cristiano Ronaldo?
“Ronaldo will not be leaving here in the next two years at least. He knows what’s best for him. When he becomes 25 or 26 he might have a different view and want something else out of life. And I wouldn’t be against him in that respect. What we’ve got to try and do is make sure we’re bigger. We can’t rest on what happened in Moscow. We’ve got to make ourselves bigger.
“It’s like this. Do you remember that movie called ‘I’ve Got Email’. With, um, Meg Ryan. The wee shop round the corner gets engulfed by the big one owned by Tom Hanks and she can’t do anything about it. That’s been happening in society for 30 or 40 years; the wee shop gets engulfed by the supermarkets. Well, we don’t want to be one of the small shops. I’d bloody hate to think Real Madrid can ride roughshod over us about a player. Yes, they courted Ruud van Nistelrooy and his agent courted Real Madrid. That was a marriage made in hell. The minute Van Nistelrooy signed his new contract it was a certainty he was leaving here. His one idea was to go to Real Madrid. We wanted him to go. Same with David Beckham, we wanted to sell Beckham. We don’t want to sell Ronaldo.”

How do you make United bigger? Is expanding the stadium part of it?
“I’m on to David Gill all the time about that. I know what we can do. In the main stand, at both ends, you build a steel structure up and across. Right? We can’t build back, because of the railway line behind, so we build upwards the way I’m talking about. Or shove all you press boys somewhere out of the road. That would get us 200 or 300 seats . . .
“Building just one corner of the main stand would get us another 6,500 seats and take us up to around 83,000 capacity. We could sell 100,000 tickets for our games but, architecturally, that’s not possible. At least if we build the way I’m talking about, it would make the façade of the stadium symmetrical all the way round and we’d reach Real Madrid’s level in terms of capacity, and it would make us bigger than anyone in England could do.”

How else can the club expand?
“Well, commercially we’ve done well. David Gill’s got a good team together. But that’s not my department. To me, the money we make doesn’t matter. The only thing that matters to me is that black type, as they say in racing circles. You want to play in European Cup finals. If someone like Ronaldo is playing in the European Cup final every year, he’s not going to go anywhere.”

Are you ever worried Wayne Rooney might feel uncomfortable about the rise of Ronaldo? When he joined United he was supposed to be the star.
“They’re great pals. I don’t think it affects the boy, no. Wayne’s a winner. It doesn’t bother him one bit. He’s got that, I suppose, Liverpool attitude, that ‘bugger you all’ type thing. And he doesn’t court celebrity. His girlfriend is great that way too. She’s a clever girl, down to earth.”

Some fans say Rooney is too unselfish for his own good, that he’d get more glory if he wasn’t such a team player.
“Rooney’s not a selfish boy. He is a committed winner. He makes a lot of sacrifices, which don’t reflect on his individual performance, but as a team player he’s fantastic. He’ll play anywhere you ask. I mean, he says to me the other week, ‘Boss, I can play centre-half’. He’s said it half-a-dozen times. ‘I played centre-half for the school, you know’. I said, ‘But we’re playing against Drogba…’
“It’s a fantastic asset if you’ve got players like that. I had Brian McClair, a fantastic footballer. You could say to Chalky, ‘Go and play at right-back’, and he’d say, ‘Nothing surprises me about you’. He was so nonchalant, so temperamentally capable, that he could go and do it. And Rooney’s got the same assets in terms of saying, ‘Yeah, for the team, no problem’. He’s great.”

His progress has not been as dramatic as Ronaldo’s, though.
“Ah, but he’s eight months younger. Wait and you might see something…We know we have to work with Wayne in terms of finding his right position. I’m not sure what that is sometimes. He’s fantastic when he’s aggressive up front but when he drops in he offers so many options in terms of balance and looking at a situation quickly. So we’ve got to make up our mind. It would help me if we could get another player, a centre-forward maybe.”

Rooney and Carlos Tevez are quite small. Would you be looking for a taller striker?
“Possibly.”

Can you tell us who? As a present?
“Aye, that’ll be right.”

Unlike Ronaldo, it’s hard to picture Rooney leaving United.
“Yeah. He’s a local boy. He comes from 35 miles away. Okay, so not exactly ‘local’. I mean, you can’t say Liverpool’s ‘local’ to anything….”

You got the big decisions right in Moscow, going 4-4-2, using Ronaldo as a conventional winger to attack Michael Essien, making positive substitutions. What was your thinking?
“I’d picked the team a week before. The subs were the problem and I had to leave out Park Ji Sung. Chelsea set themselves up in midfield with three very experienced players and I had to get myself an option of playing Owen Hargreaves, so I could put him in central midfield at some point of the game. Chelsea dominated the second half and we brought Hargreaves into the centre. As far as I’m concerned, that stopped the rot. It was a good night.”

RasmusP
25-05-2008, 11:48
http:http://www.bold.dk/nyt/?vis=84197

Alex Ferguson udtaler at han max er træner i 3 år mere.

Damn :(
Ja, det bliver forfærdeligt. Men det skulle jo komme. Og jeg synes det er fair nok. Der bliver tid nok, til at Nani og Anderson kan tage over for Giggs og Scholes, så den nye træner får gode forudsætninger for at starte godt.
Men han stopper åbentbart ved juletid. Jeg kan ikke finde ud af om det er smart eller ej.. Det er selvfølgelig en fordel, hvis den nye manager kan komme ind på jobbet med et eventuelt pointforspring. Men samtidig synes jeg også det er lidt risikabelt, da det lige er midt i juleprogrammet hvor der er sindsyg mange kampe. Desuden ville det være federe hvis Ferguson kunne sige farvel, imens han lige har vundet nogle titler.

Men han udtaler selvfølgelig også at der går MAKSIMUM 3 år før han stopper..

Mulle
25-05-2008, 11:55
På en måde er jeg både ked af det, men også glad. Tiden skulle jo komme, og Fergie er jo også ved at blive alt for gammel - tak for det store arbejde han har gjort og gør for klubben - jeg er taknemmlig. Men glæder mig til at se, om hvem der bliver den nye træner. Min favorit er Roy Keane. Og det er da meget muligt, at vi får ham om 3 år?

snegl
25-05-2008, 11:56
Ja, det bliver forfærdeligt. Men det skulle jo komme. Og jeg synes det er fair nok. Der bliver tid nok, til at Nani og Anderson kan tage over for Giggs og Scholes, så den nye træner får gode forudsætninger for at starte godt.
Men han stopper åbentbart ved juletid. Jeg kan ikke finde ud af om det er smart eller ej.. Det er selvfølgelig en fordel, hvis den nye manager kan komme ind på jobbet med et eventuelt pointforspring. Men samtidig synes jeg også det er lidt risikabelt, da det lige er midt i juleprogrammet hvor der er sindsyg mange kampe. Desuden ville det være federe hvis Ferguson kunne sige farvel, imens han lige har vundet nogle titler.

Men han udtaler selvfølgelig også at der går MAKSIMUM 3 år før han stopper..

Hvor ser du at han stopper ved juletid?

Edit: Fantastisk interview du postede JakobR.

Kofoed
25-05-2008, 12:01
Må indrømme, at jeg synes 3 år er mere end forventet. Inden denne sæson, havde han givet antydninger af, at denne sæson kunne blive hans sidste. Så 3 år er en positiv overraskelse for mig, hvis man kan sige det sådan.

Helt enig.. Man jeg havde da alligevel et håb om at han ville leve for evigt i klubben:)

United DK
25-05-2008, 12:02
Dagen hvor Ferguson stopper kommer jo, det kan vi ligeså godt indse, og så handler det om at finde den rigtige afløser, og lad det for guds skyld være en brite/irer, så vi ikke falder i samme vogn som de andre storklubber, der hyrer folk fra nær og fjern.

Hvem det så skal være, det må vi se på, når tiden er inde.

RasmusP
25-05-2008, 12:03
Hvor ser du at han stopper ved juletid?

Edit: Fantastisk interview du postede JakobR.
Der står at han vil lade sig pensionere før udgangen af 2012. Det må vel betyde omkring jul.
Men han udtaler også at det er det er det aller længste han vil blive i klubben.

RasmusP
25-05-2008, 12:12
JakobR: Nu synes du jo at Tevez mangler lidt respekt overfor fansene, fordi han i god tid gør det klart, hvordan hans fremtid kommer til at forme sig. Og det er efter din mening, som om klubben ikke kan gøre noget godt nok, for at få ham til at blive. Har du så samme mening om Ferguson, nu hvor han har gjort det klart at han højst bliver til udgangen af 2012?? ;)

JakobR
25-05-2008, 12:15
JakobR: Nu synes du jo at Tevez mangler lidt respekt overfor fansene, fordi han i god tid gør det klart, hvordan hans fremtid kommer til at forme sig. Og det er efter din mening, som om klubben ikke kan gøre noget godt nok, for at få ham til at blive. Har du så samme mening om Ferguson, nu hvor han har gjort det klart at han højst bliver til udgangen af 2012?? ;)

Jeg havde klart foretrukket noget internt.

Men med Ferguson letter det generelt bare hjertet, at man ved, at han ikke skrider efter næste sæson. Tevez er tilgengæld ung og har verden for sine fødder.

EDIT: Tror ikke han stopper ved juletid. Så ordret skal man ikke forstå det. Det vil virke åndssvagt at smutte midt i en sæson, når man kan smutte ved sæsonafslutning og dermed lade træneren kende truppen gennem en pre-season.

snegl
25-05-2008, 12:17
Der står at han vil lade sig pensionere før udgangen af 2012. Det må vel betyde omkring jul.
Men han udtaler også at det er det er det aller længste han vil blive i klubben.

Egentlig må det betyde 3,5 år og ikke 3 år.

Lidt sjovt han så siger det her :)

- Jeg vil ikke sidde på denne pind i mere end tre år til som et absolut maksimum. Det kan jeg forsikre om, siger 66-årige Ferguson.

Sæson 1: August 2008-Maj 2009
Sæson 2: August 2009-Maj 2010
Sæson 3: August 2010-Maj 2011
Sæson 4: August 2011-Maj 2012

Kofoed
25-05-2008, 12:55
Dagen hvor Ferguson stopper kommer jo, det kan vi ligeså godt indse, og så handler det om at finde den rigtige afløser, og lad det for guds skyld være en brite/irer, så vi ikke falder i samme vogn som de andre storklubber, der hyrer folk fra nær og fjern.

Hvem det så skal være, det må vi se på, når tiden er inde.

Helt enig.. En irer/brite der kan komme til klubben mindst den sidste sæson hvor SAF er her, så han kan se hvordan vi kører tingene..

Bugge
25-05-2008, 13:03
Helt enig.. En irer/brite der kan komme til klubben mindst den sidste sæson hvor SAF er her, så han kan se hvordan vi kører tingene..

Også enig med United DK..
Vi skal have en britisk manager, for vi skal ikke ende som Arsenal det er simpelthen så dumt at se på..

Jeg synes sgu det er flot at vi stiller med 6 englændere i startopstillingen i CL finalen.. Scholes, Carrick, Brown, Rio, Rooney og Hargreaves.. Sådan skal det fandme være..

Dines
25-05-2008, 13:42
Jeg synes sgu det er flot at vi stiller med 6 englændere i startopstillingen i CL finalen.. Scholes, Carrick, Brown, Rio, Rooney og Hargreaves.. Sådan skal det fandme være..

Helt enig. Jeg blev sgu stolt over at se 6 englændere i startopstillingen. Det er der ikke mange hold, der kan mønstre. Derfor håber jeg også, at den næste manager bliver en britisk en af slagsen, så der ikke kommer Arsenal tilstande med udlændinge, og at vi samtidig prøver at få de lokale spillere op på førsteholdet, selvom det er blevet sværere.

Casper
25-05-2008, 13:46
interviewet fra sunday times

The Sunday Times
Jonathan Northcroft

In triumph’s afterglow, [Ferguson] was sparkling, teasing a Tory-voting journalist (“David Cameron will fall apart, don’t worry. He’s naw got it...”) and cracking jokes about the city he has so tormented, Liverpool. During United’s all-night party in Moscow he had been too busy talking to friends and playing with his grandchildren to have more than two glasses of red wine, “and a bit of cheese”. Ever Sir Polymath, he digressed to offer a connoisseur’s guide to caviar; he was disappointed that at United’s buffet (“£400 per head...and you paid cash!”) only red caviar (“too sticky”) was available but, no matter, Andrei Kanchelskis turned up with a gift of black caviar (“the good stuff, from the Caspian Sea”).

Then Ferguson laid out his remaining challenges. One is making United so mammoth it would become futile for rival clubs even to try courting star players like Ronaldo. Another is helping Wayne Rooney develop as spectacularly as the Portuguese. Finally, he confirmed even men’s men can be soft as butter. This iron manager admitted a surprising taste for Meg Ryan films.

Sir Alex, your next landmark birthday is your 70th. Will you still be in charge of Manchester United then?

“No. I won’t be manager here when I’m 70 and I won’t be managing any more than another three years at the very most.”

Why?

“You have to think about time for yourself. And my wife’s getting older, and you have to think about that. She deserves a bit of my time. The older you get, you get guilty about it.”

When you considered retiring in 2001-02, Lady Cathy was one of the main people who persuaded you to rethink. You said she wouldn’t like you hanging about the house.

“Aye. But she would. She never brings it up, to be honest with you. The big fear is what you would do with yourself. There’s too many examples of people who retire and are in their box soon after. Because you’re taking away the very thing that makes you alive, that keeps you alive. I remember my dad had his 65th birthday and the Fairfields shipyard gave him a dinner in Glasgow with 400 people there. It was a big night for my dad. I was in Aberdeen and came down for it on a Friday. The next week my mother phones and said, ‘Your dad’s going in for an X-ray, he has pains in his chest’. I said, ‘It’ll be emotion’. Well, it was cancer. A week. One week.”

So you know you’ll find retirement tough.

“That’s the point I’m making. That’s why I cannae do it, at the moment anyway.”

In 2001-02 there was talk of you taking up an ambassadorial role with United. Is that still a possibility?

“We’re taking on a clutch of ambassadors within the club, like Bryan Robson. Sir Bobby Charlton’s one. That’s possibly one of the avenues for me. Bryan and Bobby do 40 days a year. And I’ve a contract with Nike — that takes a bit of your time. I’d like to travel to some of the places I’ve never visited, go to the States and spend maybe three or four months there.

“But you can only do that once. You can go to Australia once, but you can’t go every year. So you’re left with that thing you say to yourself. What about these mornings when you wake up at 6am and you go to get up out of your bed, then remember, ‘Oh, but I’ve finished’. That’s the hard part, the hard thought. But you’d hope you can survive that.

“Every year mates from my boys’ team, Hampden Road, come down to Manchester. Every one of them has been married for more than 40 years. One or two have died, but there are 11 or 12 who still visit. Well, I’ve got a pal, Duncan. I was in nursery with Duncan at four years of age, we’ve been pals for more than 60 years. He retired when he was 50 and spends six months of the year travelling. He bought a house in Florida and his wife looks on the internet. ‘There’s a deal in Cyprus, we’ll go to Cyprus. There’s a deal in Australia, we’ll go to Australia’. They visit Canada. Duncan’s got brothers in Ottawa, in the same town some of my family moved to.

“He’s fit as a fiddle. He plays his golf, sees his grandchildren. It can be done. And Manchester United will still be part of my life. I’ve got a good relationship. There’s no question of me ever being sacked. Most things will be my decision and David Gill is happy with that.”

Can you keep Cristiano Ronaldo?

“Ronaldo will not be leaving here in the next two years at least. He knows what’s best for him. When he becomes 25 or 26 he might have a different view and want something else out of life. And I wouldn’t be against him in that respect. What we’ve got to try and do is make sure we’re bigger. We can’t rest on what happened in Moscow. We’ve got to make ourselves bigger.

“It’s like this. Do you remember that movie called ‘I’ve Got Email’. With, um, Meg Ryan. The wee shop round the corner gets engulfed by the big one owned by Tom Hanks and she can’t do anything about it. That’s been happening in society for 30 or 40 years; the wee shop gets engulfed by the supermarkets. Well, we don’t want to be one of the small shops. I’d bloody hate to think Real Madrid can ride roughshod over us about a player. Yes, they courted Ruud van Nistelrooy and his agent courted Real Madrid. That was a marriage made in hell. The minute Van Nistelrooy signed his new contract it was a certainty he was leaving here. His one idea was to go to Real Madrid. We wanted him to go. Same with David Beckham, we wanted to sell Beckham. We don’t want to sell Ronaldo.”

How do you make United bigger? Is expanding the stadium part of it?

“I’m on to David Gill all the time about that. I know what we can do. In the main stand, at both ends, you build a steel structure up and across. Right? We can’t build back, because of the railway line behind, so we build upwards the way I’m talking about. Or shove all you press boys somewhere out of the road. That would get us 200 or 300 seats...

“Building just one corner of the main stand would get us another 6,500 seats and take us up to around 83,000 capacity. We could sell 100,000 tickets for our games but, architecturally, that’s not possible. At least if we build the way I’m talking about, it would make the façade of the stadium symmetrical all the way round and we’d reach Real Madrid’s level in terms of capacity, and it would make us bigger than anyone in England could do.”

How else can the club expand?

“Well, commercially we’ve done well. David Gill’s got a good team together. But that’s not my department. To me, the money we make doesn’t matter. The only thing that matters to me is that black type, as they say in racing circles. You want to play in European Cup finals. If someone like Ronaldo is playing in the European Cup final every year, he’s not going to go anywhere.”

Are you ever worried Wayne Rooney might feel uncomfortable about the rise of Ronaldo? When he joined United he was supposed to be the star.

“They’re great pals. I don’t think it affects the boy, no. Wayne’s a winner. It doesn’t bother him one bit. He’s got that, I suppose, Liverpool attitude, that ‘bugger you all’ type thing. And he doesn’t court celebrity. His girlfriend is great that way too. She’s a clever girl, down to earth.”

Some fans say Rooney is too unselfish for his own good, that he’d get more glory if he wasn’t such a team player.

“Rooney’s not a selfish boy. He is a committed winner. He makes a lot of sacrifices, which don’t reflect on his individual performance, but as a team player he’s fantastic. He’ll play anywhere you ask. I mean, he says to me the other week, ‘Boss, I can play centre-half’. He’s said it half-a-dozen times. ‘I played centre-half for the school, you know’. I said, ‘But we’re playing against Drogba…’

“It’s a fantastic asset if you’ve got players like that. I had Brian McClair, a fantastic footballer. You could say to Chalky, ‘Go and play at right-back’, and he’d say, ‘Nothing surprises me about you’. He was so nonchalant, so temperamentally capable, that he could go and do it. And Rooney’s got the same assets in terms of saying, ‘Yeah, for the team, no problem’. He’s great.”

His progress has not been as dramatic as Ronaldo’s, though.

“Ah, but he’s eight months younger. Wait and you might see something…We know we have to work with Wayne in terms of finding his right position. I’m not sure what that is sometimes. He’s fantastic when he’s aggressive up front but when he drops in he offers so many options in terms of balance and looking at a situation quickly. So we’ve got to make up our mind. It would help me if we could get another player, a centre-forward maybe.”

Rooney and Carlos Tevez are quite small. Would you be looking for a taller striker?

“Possibly.”

Can you tell us who? As a present?

“Aye, that’ll be right.”

“Yeah. He’s a local boy. He comes from 35 miles away. Okay, so not exactly ‘local’. I mean, you can’t say Liverpool’s ‘local’ to anything….”

You got the big decisions right in Moscow, going 4-4-2, using Ronaldo as a conventional winger to attack Michael Essien, making positive substitutions. What was your thinking?

“I’d picked the team a week before. The subs were the problem and I had to leave out Park Ji Sung. Chelsea set themselves up in midfield with three very experienced players and I had to get myself an option of playing Owen Hargreaves, so I could put him in central midfield at some point of the game. Chelsea dominated the second half and we brought Hargreaves into the centre. As far as I’m concerned, that stopped the rot. It was a good night.”

Kofoed
25-05-2008, 14:59
interviewet fra sunday times

JacobR har vist den på forrige side.. Men kanon artikel..

Casper
25-05-2008, 15:01
der dummede jeg mig vist hehe

Bugge
25-05-2008, 15:56
Fantastisk interview.. Man kan jo kun elske Wayne endnu mere når man læser sådan noget.. En rigtig teamplayer, det er sgu lækkert..

"Ronaldo will not be leaving here in the next two years at least. He knows what’s best for him."

Sådan skal det lyde, Sir Alex!

Fletcherfan
25-05-2008, 16:03

Hahaha... Klassekommentar:lolol:

PetterDK
25-05-2008, 16:15

Genial kommentar af Fergie.

Det bliver en sorgens dag, den dag han stopper i United. Det burde ikke være før vi har flere mesterskaber end Liverpool, hvilket forhåbentlig vil sige om 2-3 år :)

Tobber
25-05-2008, 20:42
det bliver nok Queiroz så der bliver Fergusons afløser men selfølgelig siger han at han kun er en kandidat men jeg tolker det som om at siger han får jobbet
http://ekstrabladet.dk/sport/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1011737.ece

KBV
27-05-2008, 08:46
Han er klasse og han er en UNITEDMAND! Det rigtig nok med internationalt for der har vi manglet lidt. Bl.a. da vi 2002 røg ud af CL som nummer 4 i puljen! Dette var katastrofalt for en klub som United! Alligevel gik det bedre og bedre og se hvad vi står med nu! CL ,- og PL-mesterskabet. Jeg vil sige godt gået FERGIE!

KennyN
03-06-2008, 09:52
Ferguson mener, at det ikke at signe Gascoigne var en af de værste ting i hans tid indtil videre i United..
http://www.mirror.co.uk/sport/football/2008/06/03/fergie-i-could-have-saved-gazza-89520-20593238/