PDA

Se fuld version : Sir Alex Ferguson

Sider : 1 2 3 4 5 [6]

Sigaard
16-12-2011, 11:07
Hvorfor skal vi have en sektion med hans navn!!??? Manden har smidt mesterskaber i 1992, 1995, 1998 og 2002, hvor vi havde det bedste hold. Derudover har han lavet store taktiske fejl i de to tabte CL finaler.

Faktisk troede jeg, vi ville fyre ham sidste sommer, men det ser ud til, at manden er hellig. Skandale! Fyr nu skotten!!

Det må sku være en joke!?

Bugge
16-12-2011, 12:33
Det må sku være en joke!?

Det kan du nok godt regne med, ja.

ChristianR
16-12-2011, 12:44
Det er jo ellers totalt umuligt at regne ud uden smileys.

Sigaard
16-12-2011, 13:45
Specielt antallet af Glory Man United's indlæg taget i betragtning, hvilket jeg ikke havde set da jeg skrev tidligere.

Svanen94
31-12-2011, 08:04
Kæmpe tillykke til Sir Alex. Blev der opfundet en udødelighedspille skulle han være den første der fik en.

Thomas
31-12-2011, 09:25
Tillykke til SAF! 70 more years! Om ikke andet, så håber jeg han fortsætter indtil hans krop helt står fra..

RasmusP
31-12-2011, 10:05
Mon ikke der 70-80000 der synger happy birthday her om nogle timer? Det kunne være flot

Grønholdt.
31-12-2011, 12:24
Tillykke med dagen, du gamle!!! - Den største nu levende manager!!! :devilll:

Svanen94
01-01-2012, 02:31
Det var da i øvrigt en trist dag at have fødselsdag

Svanen94
03-01-2012, 22:37
Så lige der var en del roser til Martin O'Neiil. Er der nogle der godt kunne tænke, at han blev Fergusons afløser?

United DK
03-01-2012, 22:44
Så lige der var en del roser til Martin O'Neiil. Er der nogle der godt kunne tænke, at han blev Fergusons afløser?

Jeg kunne for nogle år siden, men jeg mener han er blevet for gammel, specielt når Ferguson formentlig tager mindst tre år mere. Jeg håber fortsat på enten Moyes, eller den helt romantiske med Giggs, men virkeligheden bliver jo nok ham skabekrukken fra Madrid, desværre.

Vince
03-01-2012, 22:54
Jeg kunne for nogle år siden, men jeg mener han er blevet for gammel, specielt når Ferguson formentlig tager mindst tre år mere. Jeg håber fortsat på enten Moyes, eller den helt romantiske med Giggs, men virkeligheden bliver jo nok ham skabekrukken fra Madrid, desværre.

Hvad er dine bevæggrunde omkring Moyes? Som manager for United arbejder man jo med, trods alt, en del penge og verdensklasse spillere. Noget som jeg ikke mener, at Moyes har prøvet før. Han kunne sagtens vokse med opgaven, ligesom SAF, og samtidig er han utroligt sympatisk, synes jeg. Så Moyes er sådan lidt.. både og fra min side.

Zlatan
03-01-2012, 23:00

Jeg vil køre den helt ud og sige, Giggs og Scholes. Samt Solskjær + Neville, i høje trænermæssige positioner. :trophy:

Mht. Mourinho er jeg meget delt, på den ene side elsker jeg ham, fordi han bare er Mourinho og på den anden side så... ja, jeg skal vel bare nævne den finger i øjet på en Barcelona mand. Når det er sagt, kan jeg bare ikke se andre lige nu, der har den klasse samt karisma der skal til for, at kunne føre klubben videre i samme stil, hvad angår alle de trofæer der kommer ind, år efter år.

MOHoegsted
03-01-2012, 23:01

Tja.. Lige pt. er de eneste der kan afløse Ferguson jo de 2 fra Spanien, som du siger er Mourinho en skabekrukke, desværre er Guardiola det samme i min optik. Hvem jeg helst ser i United har jeg ingen idé om.

André Villas-Boas har jeg også et godt øje til, selvom han stopper om 10-15 i følge hans udtalelser. Men inden jeg skriver ham på skal jeg se ham bevise meget mere, og meget mere med et tophold som Chelsea.

NtotheT
03-01-2012, 23:30
Tja.. Lige pt. er de eneste der kan afløse Ferguson jo de 2 fra Spanien, som du siger er Mourinho en skabekrukke, desværre er Guardiola det samme i min optik. Hvem jeg helst ser i United har jeg ingen idé om.

André Villas-Boas har jeg også et godt øje til, selvom han stopper om 10-15 i følge hans udtalelser. Men inden jeg skriver ham på skal jeg se ham bevise meget mere, og meget mere med et tophold som Chelsea.

Pep en skabedukke? I hvilket omfang? Manden er altid sindssyg ydmyg og diplomatisk i sine udtalelser, og hans sans for flair, taktisk forståelse (han har altså klasket Mourinho taktisk de sidste 2 clasico) og chance til egne talenter er jo noget, der ville være godt for United selv.

Det eneste, han vel mangler at udføre er at vise sig fuldstændig frem med en lidt mindre fodboldbegavet trup.

Altså jeg fratager ikke noget fra ham. Det kræver altså stadigvæk en del, at så gode spillere skal kunne fungere sammen, og det har han klaret helt formidabelt.

Han har også i sommers indlemmet Cesc i truppen uden at de gik udover enten Iniesta og Xavi.

Guardiola har en meget meget meget spændende profil til vores klub.

MOHoegsted
04-01-2012, 00:54
Pep en skabedukke? I hvilket omfang? Manden er altid sindssyg ydmyg og diplomatisk i sine udtalelser, og hans sans for flair, taktisk forståelse (han har altså klasket Mourinho taktisk de sidste 2 clasico) og chance til egne talenter er jo noget, der ville være godt for United selv.

Det eneste, han vel mangler at udføre er at vise sig fuldstændig frem med en lidt mindre fodboldbegavet trup.

Altså jeg fratager ikke noget fra ham. Det kræver altså stadigvæk en del, at så gode spillere skal kunne fungere sammen, og det har han klaret helt formidabelt.

Han har også i sommers indlemmet Cesc i truppen uden at de gik udover enten Iniesta og Xavi.

Guardiola har en meget meget meget spændende profil til vores klub.

Jeg tager heller ikke noget fra ham, og jeg er sikker på han er manden bag Barcelonas succes. Dog er jeg også sikker på han overfører noget af det jeg kalder ham skabedukke for via hans spil.

En hård hund som Javier Mascherano er pludselig gået hen og blevet en ynkelig tæve. Jeg synes det usmageligt som Barcas spillere skaber sig på banen, diver, og alle 11 mand flyver op og brokker sig til dommeren. Det er det jeg mener med skabedukke, fordi jeg er sikker på det ikke er andre end hans skyld i de gør det.

Jeg vil elske at se United spille så flot fodbold som Barcelona, og hvis Pep kan overføre det kunne det jo være fantastisk. Men jeg vil have dårlig smag i munden hvis han så også får vores spillere til at blive 11 Mourinho'er.

Don Kafai
04-01-2012, 01:40
Ville virkelig være idioti ikke at ansætte Mourinho den dag Ferguson stopper. Med al respekt for de mange trænertalenter der er rundt omkring i verden, så er Mourinho bare en klasse over dem alle. Og så er det dér argument med, at hans hold spiller kedeligt endelig manet til jorden. Real Madrid har leveret et offensivt festfyrværkeri i de 1½ år han har været træner, og blandt andet scoret langt flere mål end Barcelona, både i sidste sæson, men også i denne.

Når man i øvrigt ser hvordan Ferguson "fedtspiller" i 50% af kampene, så tror jeg ærlig talt ikke man vil opleve den store forandring. Mourinho får muligvis ingen diplomatiske bonus-point, men hånden på hjertet, så er Ferguson altså heller ikke nogen engel når det kommer til udtalelser i pressen.

Der er virkelig ingen argumenter for hvorfor Mourinho ikke er den perfekte afløser for Fergie, måske lige på nær nogle af de latterlige scener han har været involveret i, fx at hive en Barca-træner i håret. Men når man ser på hvad der generelt foregår i Barca-Real-kampene så har han jo bare tilpasset sig kulturen i spansk fodbold.

Desuden har Cantona, Keane, Rooney og alle de andre store spillere også haft kant, og det er sådan noget man elsker som tilskuer og fan, og jeg tror ingen vil benægte, at mange af de ting Mourinho har bragt virkelig har været et frisk pust i fodboldverdenen.

At snakke om Giggs, Scholes, Cantona og Solskjaer er hyggeligt nok, men så må man også acceptere, at man ikke kan få det hele. De mange point vi pt. hiver hjem på trods af en oftest meget middelmådig trup-sammensætning (især mhp skaderne) tildeler jeg Ferguson æren for, og det kan man ikke forvente Giggs fx vil kunne gøre på samme måde.

Jurgensen
04-01-2012, 08:51
Ville virkelig være idioti ikke at ansætte Mourinho den dag Ferguson stopper. Med al respekt for de mange trænertalenter der er rundt omkring i verden, så er Mourinho bare en klasse over dem alle. Og så er det dér argument med, at hans hold spiller kedeligt endelig manet til jorden. Real Madrid har leveret et offensivt festfyrværkeri i de 1½ år han har været træner, og blandt andet scoret langt flere mål end Barcelona, både i sidste sæson, men også i denne.

Når man i øvrigt ser hvordan Ferguson "fedtspiller" i 50% af kampene, så tror jeg ærlig talt ikke man vil opleve den store forandring. Mourinho får muligvis ingen diplomatiske bonus-point, men hånden på hjertet, så er Ferguson altså heller ikke nogen engel når det kommer til udtalelser i pressen.

Der er virkelig ingen argumenter for hvorfor Mourinho ikke er den perfekte afløser for Fergie, måske lige på nær nogle af de latterlige scener han har været involveret i, fx at hive en Barca-træner i håret. Men når man ser på hvad der generelt foregår i Barca-Real-kampene så har han jo bare tilpasset sig kulturen i spansk fodbold.

Desuden har Cantona, Keane, Rooney og alle de andre store spillere også haft kant, og det er sådan noget man elsker som tilskuer og fan, og jeg tror ingen vil benægte, at mange af de ting Mourinho har bragt virkelig har været et frisk pust i fodboldverdenen.

At snakke om Giggs, Scholes, Cantona og Solskjaer er hyggeligt nok, men så må man også acceptere, at man ikke kan få det hele. De mange point vi pt. hiver hjem på trods af en oftest meget middelmådig trup-sammensætning (især mhp skaderne) tildeler jeg Ferguson æren for, og det kan man ikke forvente Giggs fx vil kunne gøre på samme måde.

Hvor er jeg dog rørende enig.
Er ikke et sekund i tvivl om at manageren i United sommeren 2014 hedder Mourinho.
Det er den største udfordring der er i international fodbold, og den ville Mourinho elske at tage op.

United DK
04-01-2012, 08:59
Hvad er dine bevæggrunde omkring Moyes? Som manager for United arbejder man jo med, trods alt, en del penge og verdensklasse spillere. Noget som jeg ikke mener, at Moyes har prøvet før. Han kunne sagtens vokse med opgaven, ligesom SAF, og samtidig er han utroligt sympatisk, synes jeg. Så Moyes er sådan lidt.. både og fra min side.

Jeg har bare haft et godt øje til Moyes gennem flere år, og jeg tror han vil kunne blive en af de store managers, hvis han fik lidt mere at arbejde med, end han har i Everton, hvor det er så langt ude efterhånden, at han kun kan leje spillere. Desuden er Moyes en mand, der er god til talentarbejde, og at hente relativt ukendte spillere, der udvikler sig positivt, her tænker jeg på folk som Rooney, Rodwell, Jagielka, Lescott og derudover også egen avls produkter som Osman og Hibbert, der ganske vist aldrig bliver verdensklasse, men det er dog stadig habile spillere, han har hevet op fra akademiet. På mange måder minder han lidt om Ferguson, når det kommer til den slags, også i den forstand, at hans dyre indkøb ikke altid slår til.

Talentarbejde er noget jeg savner at se fra Mourinho, der har han endnu til gode at vise, at han kan skabe spillere fra bunden. Bevares, man kan vel give ham credit for Carvalho og Ferreira i Porto, men ellers er det vist også det.

Joko
04-01-2012, 10:10

Hvor er jeg dog rørende enig.
Er ikke et sekund i tvivl om at manageren i United sommeren 2014 hedder Mourinho.
Det er den største udfordring der er i international fodbold, og den ville Mourinho elske at tage op.

Jeg må også melde mig enig her. Og desuden henvise til "I Told You So-tråden" ;)

Acsadac
04-01-2012, 10:54
Synes det er en tand for romantisk at tage en der har præsteret fint med et midterhold...

Der skal en træner til, der har prøvet at vinde noget tidligere.

Alt andet vil være et kæmpe sats, og som konkurrencesituationen ser ud i England, så er det kun begrænset råd til det...

Don Kafai
04-01-2012, 12:57
Talentarbejde er noget jeg savner at se fra Mourinho, der har han endnu til gode at vise, at han kan skabe spillere fra bunden. Bevares, man kan vel give ham credit for Carvalho og Ferreira i Porto, men ellers er det vist også det.

Skabe spillere fra bunden er et meget vidt begreb. Jeg går ud fra det ikke dækker over det at bruge unge spillere, hvor spillere fra United som Rooney, Jones, Ronaldo osv må høre under, fordi de jo blev købt dyrt ind.

Så ser vi bort fra dem, og ser på akademi-niveau, så må du meget gerne vise mig de United-spillere som har slået igennem. Selvfølgelig er der årgang 1992, men vi er altså i 2012, altså der er gået 20 år, hvor fodbolden og især PL har forandret sig sindssygt. Jeg mener at have læst et sted, at hvis vi ser på det seneste årti (00'erne), så har United kun haft én spiller på det engelske landshold som kom op gennem akademiet (Og omend han bruger samme sparkefod som Messi gør, så har Kieran ikke helt fået det samme ud af karrieren).

United er blevet et dominerende hold i verden ved at gøre det de er bedst til, nemlig at udvikle talentfulde spillere, og gøre dem til verdensstjerner. Nogle har været dyre (Rooney, Rio osv), mens andre kan betegnes som deciderede steals (Vidic, Evra osv). Truppens bredde er så sikret via egen avl hvor spillere som O'Shea, Gibson, Brown og hvad de nu hedder har været uvurderlige, men de typer finder du jo også på Mourinhos hold. Om nogen ved Mourinho hvor vigtigt det er at bevare klubbens identitet, hvorfor han beholder folk som Steve Clark (Chelsea), Giuseppe Baresi (Inter), og Karanka (Real Madrid) som sine assistenter i de klubber han træner. Såeh, kan vi gå på kompromis, og sige afløseren for Ferguson skal være en Mourinho-Giggs kombination? :D

United DK
04-01-2012, 13:11
Skabe spillere fra bunden er et meget vidt begreb. Jeg går ud fra det ikke dækker over det at bruge unge spillere, hvor spillere fra United som Rooney, Jones, Ronaldo osv må høre under, fordi de jo blev købt dyrt ind.

Så ser vi bort fra dem, og ser på akademi-niveau, så må du meget gerne vise mig de United-spillere som har slået igennem. Selvfølgelig er der årgang 1992, men vi er altså i 2012, altså der er gået 20 år, hvor fodbolden og især PL har forandret sig sindssygt. Jeg mener at have læst et sted, at hvis vi ser på det seneste årti (00'erne), så har United kun haft én spiller på det engelske landshold som kom op gennem akademiet (Og omend han bruger samme sparkefod som Messi gør, så har Kieran ikke helt fået det samme ud af karrieren).

United er blevet et dominerende hold i verden ved at gøre det de er bedst til, nemlig at udvikle talentfulde spillere, og gøre dem til verdensstjerner. Nogle har været dyre (Rooney, Rio osv), mens andre kan betegnes som deciderede steals (Vidic, Evra osv). Truppens bredde er så sikret via egen avl hvor spillere som O'Shea, Gibson, Brown og hvad de nu hedder har været uvurderlige, men de typer finder du jo også på Mourinhos hold. Om nogen ved Mourinho hvor vigtigt det er at bevare klubbens identitet, hvorfor han beholder folk som Steve Clark (Chelsea), Giuseppe Baresi (Inter), og Karanka (Real Madrid) som sine assistenter i de klubber han træner. Såeh, kan vi gå på kompromis, og sige afløseren for Ferguson skal være en Mourinho-Giggs kombination? :D

Bunden er måske så meget sagt, men det er mere det her med, at hente unge spillere, der ikke rigtig har vist det store, for så at etablere dem som stjerner. Rooney var selvfølgelig kun 18, da han kom til klubben, men han havde allerede vist sit værd ved EM 2004. Derimod er Ronaldo og måske nu også Jones gode eksempler på spillere, der nok er talentfulde, men som man alligevel ikke kan vide, om de når den absolutte top.

Mht. akademi-spillere der er slået igennem siden 1992 er der jo Brown, O'Shea, Fletcher, Evans, Gibson foruden folk som Richardson, Bardsley, Simpson m.fl. der alle har fået en habil karriere andre steder. Det er selvfølgelig rigtigt, at det ikke er stjernerne vi skaber, som det endte med at være i 1992, men det behøves det heller ikke at være, selvom det ville være fantastisk. Bare vi fortsat satser på egne rækker, og ikke ender med en trup på 25 mand udefra, for en del af Uniteds kultur er jo ungdommen. Jeg synes netop ikke Mourinho har formået, i nogen af de klubber han har været i, at skabe noget på ungdomsfronten, der har været enkelte som Santon og Balotelli i Inter, men umiddelbart virker det ikke til at være noget han satser på. At han holder på klubmænd som assistenter, er vel meget normal praksis, man så også Benitez hente Sammy Lee tilbage, men derfor var han ikke kendt for at være en manager, der gav de unge chancen.

Don Kafai
04-01-2012, 14:18
Bunden er måske så meget sagt, men det er mere det her med, at hente unge spillere, der ikke rigtig har vist det store, for så at etablere dem som stjerner. Rooney var selvfølgelig kun 18, da han kom til klubben, men han havde allerede vist sit værd ved EM 2004. Derimod er Ronaldo og måske nu også Jones gode eksempler på spillere, der nok er talentfulde, men som man alligevel ikke kan vide, om de når den absolutte top.

Dem har Mourinho jo også utallige af, alene i Chelsea blev spillere som Cech, Drogba, Robben osv hentet ind og udviklede sig til nogle af verdens bedste, selvom de ikke havde vist så højt niveau før. Der blev betalt overpriser for mange spillere, men det hang meget sammen med det rygte Abramovich havde, men det er da tydeligt på de spillerkøb Mourinho lavede (imodsætning til fx Mancini i City), at det er spillere der mangler de sidste par skridt mod toppen, ligesom Fergusons køb.

Mht. akademi-spillere der er slået igennem siden 1992 er der jo Brown, O'Shea, Fletcher, Evans, Gibson foruden folk som Richardson, Bardsley, Simpson m.fl. der alle har fået en habil karriere andre steder.

Det har Glen Johnson, Carlton Cole, Robert Huth, Diarra og hvad de nu hedder vel også fået. Du nævner selv Santon og Balotelli, og i Real har jeg set et par unge komme ind få meget spilletid (kan ikke helt huske navnene). Så det går altså (mere eller mindre) lige op.

Det er selvfølgelig rigtigt, at det ikke er stjernerne vi skaber, som det endte med at være i 1992, men det behøves det heller ikke at være, selvom det ville være fantastisk. Bare vi fortsat satser på egne rækker, og ikke ender med en trup på 25 mand udefra, for en del af Uniteds kultur er jo ungdommen. Jeg synes netop ikke Mourinho har formået, i nogen af de klubber han har været i, at skabe noget på ungdomsfronten, der har været enkelte som Santon og Balotelli i Inter, men umiddelbart virker det ikke til at være noget han satser på. At han holder på klubmænd som assistenter, er vel meget normal praksis, man så også Benitez hente Sammy Lee tilbage, men derfor var han ikke kendt for at være en manager, der gav de unge chancen.[/QUOTE]

Jeg giver dig fuldt ud ret i, at ungdomsfronten har haltet, men det har den altså også i United, og alle andre storklubber måske pånær Arsenal og Barcelona. Og hvis man tager udgangspunkt i det sindssyge pres Mourinho har været under af Abramovich, Moratti og Perez (og det pres der kommer til at være når man efterfølge en institution som Ferguson), hvor man skal levere fra dag 1, så har han fundet fine balancer i truppene synes jeg.

NtotheT
04-01-2012, 15:28
United DK

Mourinho er nu en spiller, der anvender ungdomsakademiet. Bare i Real Madrid på 1½ år har han givet over 10 unge spillere fra deres akademi debut såsom Pablo Sarabia, Nacho, Jesus, Pedro Mendes, Joselu, Morata, Jese osv osv.

I Chelsea var Mourinho jo hæmmet med talentudvikling, da Chelseas ungdomsfilosofi og talenter var elendige ift. til det nødvendige krav som PL-spiller.

I Chelsea anvendte han Balotelli og Santon, som du nævner, men nu er Inters ungdom hellere ikke et stort et af slagsen, da Inter som klub hele tiden køber spillere og ikke satser på ungdommen, og det er mere klubbens skyld end Mourinhos.

Mourinho har helt klaret redskaberne til at blive Fergusons optimale afløser. Sammen med Pep er han vel nok de eneste, der profilmæssigt og preshåndtering kan klare jobbet mindst lidende.

Jeg er sikker på, at Mourinho tager over klubben. Faktisk synes jeg, at Mourinho i denne sæson har lagt sit karismatiske person til siden og været mere ydmyg og ikke skabe ballade. Fortsætter han denne stil, vil han blive endnu mere attraktiv i mine øjne.

Daniel
04-01-2012, 15:30
Mourinho har muligvis kvaliteterne og cv'et, der gør ham til den største favorit, men jeg mener ikke, at en type som ham, passer ind på den profil vi har United. Her snakker jeg ikke om spillestil, for Mourinho har i Real Madrid bevist, at han sagtens kan styre et offensivt, sprudlende hold, men derimod om, at manden jo er et omvandrende cirkus, der konstant kræver opmærksomhed. Jeg synes på ingen måde, at de ting han er kommet ud for i Real som fx fingeren i øjet, beskyldninger om favorisering af Barcelona osv. klæder en klub som Manchester United.

Guardiola virker anderledes sympatisk, men jeg ønsker ikke, at vi skal indføre "tiki-taka" fodbold i klubben, da det ikke vil kunne fungere særlig godt med vores spillere, og derudover for det meste er kedeligt.

Helt optimalt ville vi naturligvis hente en britisk manager, og allerbedst en af klubbens legender som Giggs eller Scholes, men mon ikke det trods alt er lidt usandsynligt. Lige pt. har jeg også svært ved, at finde kvalificerede briter generelt.

United DK
04-01-2012, 15:43
United DK

Mourinho er nu en spiller, der anvender ungdomsakademiet. Bare i Real Madrid på 1½ år har han givet over 10 unge spillere fra deres akademi debut såsom Pablo Sarabia, Nacho, Jesus, Pedro Mendes, Joselu, Morata, Jese osv osv.

En ting er at give nogen debut, noget andet er at gøre dem til en fast del af 1. holdstruppen, eller endnu bedre, gøre dem til profiler.

ChristianR
04-01-2012, 15:54
En ting er at give nogen debut, noget andet er at gøre dem til en fast del af 1. holdstruppen, eller endnu bedre, gøre dem til profiler.

Det gjorde han jo også i Porto. I Chelsea var det altoverskyggende krav succes, mens han Abramovich var ligeglad med talenter.

Mourinho lever op til de krav, der bliver stillet. Når ejerne kræver succes uanset, hvilke spillere, der bliver brugt, så er det de forhold, man må arbejde med.

jQrgensen
04-01-2012, 15:56
Efter min mening har José alle forudsætninger for at blive arvetageren for Fergie.

Det eneste der bekymre mig om ham er at han har allerede nu har været i en del klubber.

Det kunne være rart at have en arvetager, der faktisk bliver i United mange sæsoner, og ikke kun tager en 3-4 år, for så at søge nye udfordringer.

NtotheT
04-01-2012, 16:02

Nu er det desværre sådan, at man i Real vil have det mesterskab koste hvad det vil. I modsætning til Barca, hvor deres talenter alle sammen bliver oplært efter samme filosofi, har det nok andet i Real, hvor talentbenyttelse er en by i Rusland og det er en must at have superstjerne over alt.

Det er der, problemet ligger. Jeg læser tit, hvor meget Mourinho faktisk går op i talentarbejde og ønsker det, men han har bare ikke haft muligheder for at anvende dem i hhv. i Chelsea og Real, mens han kun var to år i Inter.

Efter min mening har José alle forudsætninger for at blive arvetageren for Fergie.

Det eneste der bekymre mig om ham er at han har allerede nu har været i en del klubber.

Det kunne være rart at have en arvetager, der faktisk bliver i United mange sæsoner, og ikke kun tager en 3-4 år, for så at søge nye udfordringer.

Mourinho har jo flere sagt, at når han er færdig med Real måske i 2014, så bliver det næste job et langsigtet et. Jege r dog sikker på, at hvis Abramovich ikke havde så lidt tålmodighed, så var Mou stadigvæk i Chelsea i dag..

Men jeg er nu sikker på, at Mou er førstevalget til trænerposten, når Ferguson stopper.

Joko
04-01-2012, 16:05

Men Mourinho har vel for ikke så længe siden udtalt, at næste sted han kommer hen har han planer om at blive i en længere periode.

EDIT: too slow...

jQrgensen
04-01-2012, 16:06
Nu er det desværre sådan, at man i Real vil have det mesterskab koste hvad det vil. I modsætning til Barca, hvor deres talenter alle sammen bliver oplært efter samme filosofi, har det nok andet i Real, hvor talentbenyttelse er en by i Rusland og det er en must at have superstjerne over alt.

Det er der, problemet ligger. Jeg læser tit, hvor meget Mourinho faktisk går op i talentarbejde og ønsker det, men han har bare ikke haft muligheder for at anvende dem i hhv. i Chelsea og Real, mens han kun var to år i Inter.

Mourinho har jo flere sagt, at når han er færdig med Real måske i 2014, så bliver det næste job et langsigtet et. Jege r dog sikker på, at hvis Abramovich ikke havde så lidt tålmodighed, så var Mou stadigvæk i Chelsea i dag..

Men jeg er nu sikker på, at Mou er førstevalget til trænerposten, når Ferguson stopper.

Nå for den.. Er strøget forbi min næse :)

United DK
04-01-2012, 16:14
Det gjorde han jo også i Porto. I Chelsea var det altoverskyggende krav succes, mens han Abramovich var ligeglad med talenter.

Mourinho lever op til de krav, der bliver stillet. Når ejerne kræver succes uanset, hvilke spillere, der bliver brugt, så er det de forhold, man må arbejde med.

Ja i Porto (hvem disse så er?), men det har altid været nemmere, at få folk prøvet af i de mindre lande, det er bl.a. derfor Holland producerer så mange talenter.

Jo jo, men derfor kan man jo stadig godt få prøvet noget talent af, det er vel trods alt ikke bandlyst, selvom man jager succes?

ChristianR
04-01-2012, 16:41
Ja i Porto (hvem disse så er?), men det har altid været nemmere, at få folk prøvet af i de mindre lande, det er bl.a. derfor Holland producerer så mange talenter.

Jo jo, men derfor kan man jo stadig godt få prøvet noget talent af, det er vel trods alt ikke bandlyst, selvom man jager succes?

Spillere som Deco, Carvalho og Ferreira har Mourinho vel en stor andel i at skabe.

Selvfølgelig er det ikke bandlyst at prøve nogle talenter af, men som manager er han jo underlagt klubbens strategi, ambitioner og målformulering. Er talentudvikling og langsigtet succes her prioriteret langt under øjeblikkelig succes er det jo de forhold, man må arbejde under, og det har han jo gjort til perfektion.

Han har kun haft et enkelt hold, hvor midlerne ikke var ubegrænsede. Det var FC Porto, som han gjorde til Champions League mestre.

schousboe9
10-01-2012, 08:39
http://i42.tinypic.com/29nhys9.jpg

Bugge
10-01-2012, 09:36
http://i42.tinypic.com/29nhys9.jpg

What you talkin' about, Willis? :confused:

schousboe9
10-01-2012, 09:57
Gargamel ordner smølfer. Ferguson ordner "smølfer"...?

RAppel
10-01-2012, 10:42
aIXelH6vyKo&

morten8832
10-01-2012, 11:47
Har også længe ment at Mourinho var den oplagte arvtager for Ferguson. Han har stor taktisk viden og han har fantastiske mentale træner-egenskaber til at holde truppen fokuseret og sultne.

Men mener dog, at Harry Redknapp er den ideelle løsning. Synes hans træneregenskaber minder meget om Ferguson. Samtidig har jeg stor respekt for det hold, som han har formået at bygge op i Tottenham. Hans sans for spillerindkøb, hvor han har hentet Modric, Van der Vaart, Gareth Bale og ikke mindst Brad Friedel, som har stået ganske godt i denne sæson.

Med hensyn til Mourinho er jeg nervøs for, at han kan få en dårlig indvirkning på holdet og på klubben. Efterhånden som man har set hans udbrud og latterlige kommentarer, især i El Classico kampene, tror jeg måske ikke han i mine øjne ville have en positiv indflydelse på klubben.

TheBoss
10-01-2012, 11:55
Har også længe ment at Mourinho var den oplagte arvtager for Ferguson. Han har stor taktisk viden og han har fantastiske mentale træner-egenskaber til at holde truppen fokuseret og sultne.

Men mener dog, at Harry Redknapp er den ideelle løsning. Synes hans træneregenskaber minder meget om Ferguson. Samtidig har jeg stor respekt for det hold, som han har formået at bygge op i Tottenham. Hans sans for spillerindkøb, hvor han har hentet Modric, Van der Vaart, Gareth Bale og ikke mindst Brad Friedel, som har stået ganske godt i denne sæson.

Med hensyn til Mourinho er jeg nervøs for, at han kan få en dårlig indvirkning på holdet og på klubben. Efterhånden som man har set hans udbrud og latterlige kommentarer, især i El Classico kampene, tror jeg måske ikke han i mine øjne ville have en positiv indflydelse på klubben.

Men Harry er kun seks år yngre end Ferguson, så en langsigtet løsning ville det bestemt ikke være.

Michael
10-01-2012, 12:00

Luka Modric (Sommeren 2008) og Gareth Bale (Sommeren 2007) blev begge hentet af Juande Ramos.

United DK
10-01-2012, 12:05
Luka Modric (Sommeren 2008) og Gareth Bale (Sommeren 2007) blev begge hentet af Juande Ramos.

Martin Jol var nu stadig manager i sommeren 2007. ;)

Man kan så sige, at det er Redknapp der har skabt Bale, i og med hverken Jol eller Ramos fik ret meget ud af ham.

Glory Man United
10-01-2012, 12:05

...og det er vel reelt de to bedste :D

Michael
10-01-2012, 12:10
Martin Jol var nu stadig manager i sommeren 2007. ;)

Man kan så sige, at det er Redknapp der har skabt Bale, i og med hverken Jol eller Ramos fik ret meget ud af ham.

Det var da det han var!! Juande Ramos blev ansat den 29. oktober 2007 og fyret igen den 26. oktober 2008. Forudsat at Wikipedia ikke snyder mig! ;) Så skal Martin Jol have kredit, for at have købt Gareth Bale. ;) Stadigvæk ærgerligt over vi aldrig fik ham i sin tid. Sådan er der så meget.

Og enig med GMU. Friedel kan jeg ikke se være god mere end denne sæson. Samme gælder Scott Parker. De kommer til at skulle lede efter erstatninger for de to. Det kan selvfølgelig være Sandro er løsning på Parker-problemet.

Edit: United DK, det ved jeg nu ikke. Jeg vil ikke kalde ham en decideret 'Arry opfindelse. Han har jo altid været et stort talent, men der skulle bare lige gå nogle år, før han kom op på niveau (-og kanten!). Men har da bestemt ledt ham på rette sport, ingen tvivl. Hvem besluttede egentlig at Bale nogensinde skulle være back? Det er nok det største spørgsmål i den sag!

United DK
10-01-2012, 12:25
Edit: United DK, det ved jeg nu ikke. Jeg vil ikke kalde ham en decideret 'Arry opfindelse. Han har jo altid været et stort talent, men der skulle bare lige gå nogle år, før han kom op på niveau (-og kanten!). Men har da bestemt ledt ham på rette sport, ingen tvivl. Hvem besluttede egentlig at Bale nogensinde skulle være back? Det er nok det største spørgsmål i den sag!

Ronaldo var også et stort talent inden han skiftede til United, men man må alligevel give Ferguson credit for, at det er gået ham så godt, for det er ikke altid givet, at et talent når sit potentiale. Det var Redknapp der flyttede Bale fra back til kant, og den lille ændring har betydet alt i virkeligheden, og derfor synes jeg også kun det er fair, at 'Arry får credit for at, om ikke at have skabt Bale, så i hvert fald at have fået ham på det helt rette spor.

Glory Man United
11-01-2012, 16:17
Ferguson har ALDRIG tabt en 3.runde i FA cuppen:

1987 United 1-0 Man City
1988 Ipswich 1-2 United
1989 United 0-0 QPR
1989 (R) QPR 2-2 United (AET)
1989 (2R) United 3-0 QPR
1990 Nottm Forest 0-1 United
1991 United 2-1 QPR
1992 Leeds 0-1 United
1993 United 2-0 Bury
1994 Sheff Utd 0-1 United
1995 Sheff Utd 0-2 United
1996 United 2-2 Sunderland
1996 (R) Sunderland 1-2 United
1997 United 2-0 Tottenham
1998 Chelsea 3-5 United
1999 United 3-1 Middlesbrough
2000 N/A - United did not enter
2001 Fulham 1-2 United
2002 Aston Villa 2-3 United
2003 United 4-1 Portsmouth
2004 Aston Villa 1-2 United
2005 United 0-0 Exeter
2005 (R) Exeter 0-2 United
2006 Burton 0-0 United
2006 (R) United 5-0 Burton
2007 United 2-1 Aston Villa
2008 Aston Villa 0-2 United
2009 Southampton 0-3 United
2010 United 0-1 Leeds
2011 United 1-0 Liverpool
2012 Man City 2-3 United

Emiili
11-01-2012, 16:34

1987 United 1-0 Man City
1988 Ipswich 1-2 United
1989 United 0-0 QPR
1989 (2R) United 3-0 QPR
1991 United 2-1 QPR
1992 Leeds 0-1 United
1993 United 2-0 Bury
1998 Chelsea 3-5 United
2001 Fulham 1-2 United
2005 United 0-0 Exeter
2006 Burton 0-0 United
2010 United 0-1 Leeds
2012 Man City 2-3 United

2010 United 0-1 Leeds

United DK
11-01-2012, 16:57

1987 United 1-0 Man City
1988 Ipswich 1-2 United
1989 United 0-0 QPR
1989 (2R) United 3-0 QPR
1991 United 2-1 QPR
1992 Leeds 0-1 United
1993 United 2-0 Bury
1998 Chelsea 3-5 United
2001 Fulham 1-2 United
2005 United 0-0 Exeter
2006 Burton 0-0 United
2010 United 0-1 Leeds
2012 Man City 2-3 United

2010 United 0-1 Leeds

:lolol:

schousboe9
11-01-2012, 18:08
Sku' lige til at spille Leeds-kortet. Den glemmer man sgu ikke sådan lige... Er vi så bedre fans end GMU nu? :D

Glory Man United
11-01-2012, 18:20
Troede der stod at Leeds United tabte 1-0 :titte:

Er vi så bedre fans end GMU nu? :D
Ja da

we'remanunited
23-01-2012, 13:01
http://thefaithfulmufc.com/2012/01/07/do-fergusons-lies-risk-souring-his-legacy/

Forord:

Jeg tror at mange fans har stærke følelser omkring SAF, hvorfor jeg indledningsvis vil understrege, at formålet med dette indlæg er at afføde en diskussion, som det forhåbentlig vil, og derfra få nogle inputs og tanker fra jer andre om SAF.

Ovenstående artikel sætter spørgsmåltegn ved SAFs forhold til fansene og klubben, da den mener, at han fører mange bag lyset ved at yde beskyttelse for Glazers ejerskab af klubben. Blandt andet ved at sige, at der ikke findes nogen spillere af tilstrækkelig kvalitet derude, til vores hold, når vi tydeligvis mangler kvalitet på midten, som den argumenterer. Et udsnit;

The owners have engaged in a process of milking as much as possible to serve their own interests – as shown by a net spend lower than Stoke City and Sunderland over the past five years. To make matters worse this has coincided with astronomic rises in match going costs which has forced many loyal fans to give up their fortnightly pilgrimage to Old Trafford.

So how have they got away with this? Alex Ferguson.

Infuriating platitudes claiming ’no value in the market’, ‘no players of sufficient quality available’ and ‘money to spend if I want it’ provide a handy smoke screen for the owners whilst treating the fans like fools. A man of Ferguson’s unrivalled footballing knowledge KNOWS it is insufficient to achieve success when selecting Korean wingers, Brazilian full backs and thirty-eight year olds to carry out the task of commanding the central midfield

Jeg synes selv, at det er utrolig svært at blive klog på, hvad der foregår i klubkulissen. Faktum er jo, at vi har massiv gæld, trods flot omsætning. Den flotte omsætning skyldes i høj grad SAF + hans stabs arbejde. Han har altid erklæret, at han arbejder i klubbens bedste interesse, og derfor stiller jeg mig også kritisk ved artiklens forfatters ideologi om, at SAF burde udfordre ejerne. Vil det få dem ud? Vil det fjerne klubbens gæld? Eller vil det blot skabe uro omkring klubben? Nu købte vi jo ind i sommers, for en pæn sjat penge i øvrigt, men den presserende midtbane-signing udeblev jo, og SAF har vel godt kunnet se, at det ville blive en tynd kop øl, hvis vi blev ramt af skader?

Hvad er jeres tanker om SAFs rolle anno 2012 i klubben? Er han klubmand, som arbejder i klubbens bedste interesse og fortsætter arbejdet ufortrødent til trods for Tampa Boys ejerskab? Eller burde han sætte hælene i og bekende kulør mod ejerne?

Jeg har virkelig svært ved at gennemskue det. Det åbenlyse svar virker for mig til at være, at han arbejder i klubbens bedste. Jeg mener, hvad kan han gøre? Ingen er større end klubben, heller ikke SAF. Han må arbejde under de omstændigheder, som klubbens ledelse giver ham. Han er ansat til resultater, og ikke til at drive forretningen. Er pengegriske klubejere et uundgåeligt ondt i moderne fodbold? I så fald må man som manager vel bare udføre sit job; skaffe resultaterne. Det gør SAF jo til UG. Han er muligvis uenig i ledelsens strategi for klubben, men det er ikke hans job.

United DK
23-01-2012, 13:21
Jeg holder jo stadig fast i, at det ikke er penge der mangler, men Ferguson vil ikke altid give det, som der forlanges af den sælgende klub, og i vores tilfælde er det altid for meget. Hvornår har vi sidst hentet et større navn for en acceptabel, eller måske endda lav pris? Det er aldrig os der laver røverkøb, så skal vi i hvert fald være heldige at finde en ukendt hvad ved jeg, fra en eller anden sær liga, men det er meget få spillere derfra, der har niveauet til United.

Nu siges det også, at vi planlægger et bud på £50 mio. på Modric, og selvom det indtil videre bare er papertalks, så skulle det ikke undre mig, at vi sender et sådant bud afsted til Redknapp og co. nede i London. Vi har også brugt mange penge på spillere, i de 6½ år Glazer har ejet klubben, men fordi vi ikke køber ind som City eller Real Madrid, så er det fordi vi ingen penge har. Jeg synes det er en mærkelig konklusion, og Scholes' tilbagevendende har heller ikke noget med penge at gøre, men det faktum at man meget sjældent kan hente kvalitet i januar, og med Fletcher og Cleverley ude, og en Scholes der selv gerne vil tilbage, og har holdt formen vedlige, jamen hvorfor så ikke få ham tilbage? Det er trods alt kun et halvt år siden han ellers stoppede, og han har som sagt ikke fedet den af hjemme på sofaen.

morten8832
23-01-2012, 14:04
I forhold til køb af en afløser til Scholes i sommers, tror jeg nu heller ikke det var pga. pengemangel.

Hvis man så truppen og bredten på midten i sommers, så den nu egentlig ganske bred ud med fin kvalitet.. Med Fletcher, Cleverley, Carrick, Anderson, Jones, Giggs, ville det ikke være akut med en ny midtbanespiller.. Samtidig havde man en Pogba og Morrison, som før eller siden skulle spilles langsomt ind på holdt.. Sådan så Ferguson det muligvis i sommers. Samtidig var der ikke den store kvalitet for pengene i sommers, pga. mange managers pressede prisen op på deres spillere.

At så Fletcher, Cleverley og Anderson blev skadede i længere tid, er meget uheldigt, og det kan være svært at have en så bred kvalitetstrup til at dække 3 skadede førsteholdsspillere på samme position.

Med hensyn til Fergies ageren ift. ejerne, ser jeg heller ikke en anden mulighed, end at Fergie forholder sig tavs. Tror ikke der havde kommet noget godt ud af det, hvis Fergie offentligt havde kritiseret ejerne. Men internt i klubben tror jeg dog heller ikke Fergie er bange for at sige sin mening, hvis klubbens finansielle situation, forhindrer United i at udvikle sig - taget i betragtning af hans kontroversielle og iltre personlighed.

schousboe9
23-01-2012, 14:10
... men fordi vi ikke køber ind som City eller Real Madrid, så er det fordi vi ingen penge har. Jeg synes det er en mærkelig konklusion...
Jeg hader også argumentet med manglende indkøb. Specielt, når det er beløbet, det bedømmes på. Hvad har folk som Park og VDS eksempelvis og ikke betydet for os de sidste 5-6 år? Der snakker vi altså en samlet transfersum på skide £6 mio.(!)

Når Ferguson en sjælden gang kaster sig ud i store shopping sprees, sker det af én gang som i 2007 eller sidste sommer, hvor vi jo altså brændte 50 stænger af.

Vi planlægger som regel vores indkøb til at skulle bære holdet de næste mange år. Vi bruger sjældent astronomsike summer på færdigudviklede spillere, som kan spille deres bedste 3-4 år her og så ellers videre igen, og derfor køber vi (Gud ske tak og lov!) heller ikke ind som sindssyge hvert år.

Mht. Scholes, så har man jo bare ikke for fem flade øre fodboldforstand, hvis man ikke kan se fornuften i at gøre brug af ham igen, og så er det ikke hver at diskutere med de, der nu en gang ikke fatter det.

Glory Man United
23-01-2012, 14:14
Mht. Scholes, så har man jo bare ikke for fem flade øre fodboldforstand, hvis man ikke kan se fornuften i at gøre brug af ham igen, og så er det ikke hver at diskutere med de, der nu en gang ikke fatter det.

Og så optager han jo ikke ligefrem en plads i truppen, hvor vi er et stykke fra 25 stks over 21 år. Henrys lejeaftale med Arsenal derimod gør, at Arsenal ikke kan købe spillere, før de har solgt

schousboe9
23-01-2012, 14:33
Og så optager han jo ikke ligefrem en plads i truppen, hvor vi er et stykke fra 25 stks over 21 år. Henrys lejeaftale med Arsenal derimod gør, at Arsenal ikke kan købe spillere, før de har solgt

Ja, det er det, jeg mener. Han er en klasse breddespiller på alle punkter, og vigtigst af alt har han jo tydeligvis stadig niveauet. Kort sagt skulle han aldrig have stoppet i sommer, men det kunne mange af os herinde også godt have fortalt ham dengang, så vidt jeg husker.

we'remanunited
25-01-2012, 11:55
Jeg holder jo stadig fast i, at det ikke er penge der mangler, men Ferguson vil ikke altid give det, som der forlanges af den sælgende klub, og i vores tilfælde er det altid for meget. Hvornår har vi sidst hentet et større navn for en acceptabel, eller måske endda lav pris? Det er aldrig os der laver røverkøb, så skal vi i hvert fald være heldige at finde en ukendt hvad ved jeg, fra en eller anden sær liga, men det er meget få spillere derfra, der har niveauet til United.

Nu siges det også, at vi planlægger et bud på £50 mio. på Modric, og selvom det indtil videre bare er papertalks, så skulle det ikke undre mig, at vi sender et sådant bud afsted til Redknapp og co. nede i London. Vi har også brugt mange penge på spillere, i de 6½ år Glazer har ejet klubben, men fordi vi ikke køber ind som City eller Real Madrid, så er det fordi vi ingen penge har. Jeg synes det er en mærkelig konklusion, og Scholes' tilbagevendende har heller ikke noget med penge at gøre, men det faktum at man meget sjældent kan hente kvalitet i januar, og med Fletcher og Cleverley ude, og en Scholes der selv gerne vil tilbage, og har holdt formen vedlige, jamen hvorfor så ikke få ham tilbage? Det er trods alt kun et halvt år siden han ellers stoppede, og han har som sagt ikke fedet den af hjemme på sofaen.

Hmm, jeg synes ikke umiddelbart at nogen klubber slipper billigt fra at købe spillere mere. Vores styrke, som jeg ser det, er at vi typisk undgår at komme i situationer, hvor sælger ved, at vi desperat mangler/vil have. Det er eksempelvis tilfældet med LFC, som i 2011 har købt for 985 mio kroner. Et vanvittigt beløb for en nyansat manager.

Der er vi dog umiddelbart lidt på vej hen nu, mener jeg. Scholes fortsætter vel næppe 2012/2013 sæsonen, og når Fergie siger, at han tror på det, så er det nok mere transferstrategi end egentlig realisme. Fletch er ude på ubestemt og at Ando får mange skader pr sæson er en selvfølgelighed. Derfor ser vi tynde ud på midten, når nu det erklærede mål fra Fergie var, og er, at bygge videre på sidste sæson og slå Barcelona af den europæiske trone. Det er vores niveau ikke til pt.

Svanen94
25-01-2012, 14:10
Vi vandt over Arsenal. Arsenal har vundet over Barcelona. Ergo er vi bedre end Barcelona.

Don Kafai
25-01-2012, 16:03
Vi tabte Crystal Palace. De tabte til Cardiff. Ergo er vi dårligere end Cardiff?

United DK
25-01-2012, 16:16
Vi tabte Crystal Palace. De tabte til Cardiff. Ergo er vi dårligere end Cardiff?

Det kommer an på om Cardiff taber finalen, for slår vi så Liverpool, så har vi både slået City og Liverpool, og dermed er det helt lige.

SantasLittleHelper
25-01-2012, 18:52
Jeg har lyst til at bande her fra og til juleaften. At en mand med hans åbenlyse intelligens og formuleringsevne kan have en så svag opfattelse af tingenes tilstand er utrolig. Jeg brækker mig.

Vi har brugt 500 mio. på transfers i år og han siger, at der ikke er penge til transfers. Han gemmer sig bag at vi netto har brugt mindre end Stoke og Sunderland. Intet kan være mere ligegyldigt.

Han vil skifte, Park, Rafael, Fabio og Scholes ud, og påstår at de ikke bringer succes til holdet. Jeg er målløs.

Han siger at vores midtbane er for dårlig - men den har jo ikke ændret sig synderligt i de sidste 4-5 år, der isoleret set har været en af de mest succesfulde overhovedet.

Han skriver, at de larmende fans bliver væk pga. Glazers prisstigninger - men de er ikke steget mere fra 2005-2010 end de gjorde fra 2000-2005. Og Old Trafford var også stille i 2000.

Hans frustrationer er et komplet malplaceret angreb. Hans holdninger er et udtryk for en møgforkælet lille skødehund, som desværre følger med et succesfuldt hold.

Svanen94
25-01-2012, 19:45
Jeg har lyst til at bande her fra og til juleaften. At en mand med hans åbenlyse intelligens og formuleringsevne kan have en så svag opfattelse af tingenes tilstand er utrolig. Jeg brækker mig.

Vi har brugt 500 mio. på transfers i år og han siger, at der ikke er penge til transfers. Han gemmer sig bag at vi netto har brugt mindre end Stoke og Sunderland. Intet kan være mere ligegyldigt.

Han vil skifte, Park, Rafael, Fabio og Scholes ud, og påstår at de ikke bringer succes til holdet. Jeg er målløs.

Han siger at vores midtbane er for dårlig - men den har jo ikke ændret sig synderligt i de sidste 4-5 år, der isoleret set har været en af de mest succesfulde overhovedet.

Han skriver, at de larmende fans bliver væk pga. Glazers prisstigninger - men de er ikke steget mere fra 2005-2010 end de gjorde fra 2000-2005. Og Old Trafford var også stille i 2000.

Hans frustrationer er et komplet malplaceret angreb. Hans holdninger er et udtryk for en møgforkælet lille skødehund, som desværre følger med et succesfuldt hold.

Hvem snakker du om?

SantasLittleHelper
25-01-2012, 19:49
http://thefaithfulmufc.com/2012/01/07/do-fergusons-lies-risk-souring-his-legacy/

Ham der diskuteres på foregående side...

Clemme
07-02-2012, 11:53
http://www1.skysports.com/football/news/12016/7492799/Fergie-backs-Capello-s-opinion

Sir Alex Ferguson has backed Fabio Capello's decision to speak out over the Football Association's decision to strip John Terry of the England captaincy.

The Italian "absolutely" disagreed with the FA's stance regarding Terry, an opinion Ferguson believes he was entitled to.

The decision was made to remove the armband from Terry until the outcome of his court case in July where he denies a charge of racially abusing QPR's Anton Ferdinand.
Position

"There's nothing wrong with having an opinion," Ferguson told Sky Sports News.

"I think what'll happen in the next few days is there'll have to be a coming together of the Football Association hierarchy and Fabio Capello because he's the team manager and the importance over the position.

"Without question the most important person at a football club is the manager, no question about it."

United DK
07-02-2012, 12:06
http://www1.skysports.com/football/news/12016/7492799/Fergie-backs-Capello-s-opinion

Sir Alex Ferguson has backed Fabio Capello's decision to speak out over the Football Association's decision to strip John Terry of the England captaincy.

The Italian "absolutely" disagreed with the FA's stance regarding Terry, an opinion Ferguson believes he was entitled to.

The decision was made to remove the armband from Terry until the outcome of his court case in July where he denies a charge of racially abusing QPR's Anton Ferdinand.
Position

"There's nothing wrong with having an opinion," Ferguson told Sky Sports News.

"I think what'll happen in the next few days is there'll have to be a coming together of the Football Association hierarchy and Fabio Capello because he's the team manager and the importance over the position.

"Without question the most important person at a football club is the manager, no question about it."

Jeg spekulerer lidt på, om ikke det er i strid med Capellos kontrakt, at FA udenom ham bare har fjernet anførerbindet fra Terry? Det er vel i sidste ende manageren der bestemmer, hvem der er anfører, og ikke klubben/FA.

Clemme
07-02-2012, 12:24
Jeg spekulerer lidt på, om ikke det er i strid med Capellos kontrakt, at FA udenom ham bare har fjernet anførerbindet fra Terry? Det er vel i sidste ende manageren der bestemmer, hvem der er anfører, og ikke klubben/FA.

Det bliver i alle fald spændene at se fortsættelsen.

Det lyder også helt ved siden af, hvis FA har gjort det uden at tage det op med Capello først.

RasmusP
20-02-2012, 19:27
http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/bbc_radio_five_live

Ferguson i radioen..
Jeg må indrømme, at jeg skal koncentrere mig for at forstå hvad han siger :D

morten8832
13-04-2012, 13:01
http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-For-tidligt-Mancini

Mancini virker som en mand blottet for tillid til sit hold - Ferguson gør dog det rigtige, og belærer lige Mancini, at alt kan ske i titelræset.

Samtidig opildner Ferguson sine egne spillere og appellerer til fortsat at bevare fokusset, da titelkampen stadig er helt åben.

Bugge
13-04-2012, 13:21
Mancini opfører sig som et pattebarn og hans forsøg på mind games er til grin..

"United er fantastiske. Vi er ingenting".. What a bum..

morten8832
13-04-2012, 13:30
Det er i hvert fald en underlig omgang mind-gamses af Mancini, hvis det er forsøget derpå - Svært at se formålet med hans udtalelse eftersom kampenes udfald i onsdags giver City en gylden mulighed for at presse på..

Han skulle vel hellere påminde Fergie og United om, at de ånder dem i nakken, og herved skabe nervøsitet hos de unge United-spillere..

Don Kafai
13-04-2012, 16:12
Han gør nu et hæderligt forsøg. Hele foråret har presset været på United, og vi har leveret. Vi var 8 point efter City og pisket til at vinde på Emirates, hvilket vi gjorde, og hvilket City ikke kunne bare 2 måneder senere.

Eneste gang presset har været væk fra os har været i denne uge, og så går vi ud og spiller som en pose nødder og taber 1-0 til en nedrykker.

Var jeg Mancini, havde jeg sagt fuldstændig det samme.

morten8832
13-04-2012, 20:43
Han gør nu et hæderligt forsøg. Hele foråret har presset været på United, og vi har leveret. Vi var 8 point efter City og pisket til at vinde på Emirates, hvilket vi gjorde, og hvilket City ikke kunne bare 2 måneder senere.

Eneste gang presset har været væk fra os har været i denne uge, og så går vi ud og spiller som en pose nødder og taber 1-0 til en nedrykker.

Havde sagt hvad?? At City nu har tabt mesterskabet, selvom der er 5 kampe tilbage - Det er da dumt at spille fallit, hvor City nu ligger som de gør.. Vinder de på Etihad, så skal der blot et enkelt point for United før mesterskabet ender til City (afhængig af målscore)- det er IMO en elendig omgang mind-games, hvis det er det.

ClausJorgensen
14-04-2012, 06:10
Havde sagt hvad?? At City nu har tabt mesterskabet, selvom der er 5 kampe tilbage - Det er da dumt at spille fallit, hvor City nu ligger som de gør.. Vinder de på Etihad, så skal der blot et enkelt point for United før mesterskabet ender til City (afhængig af målscore)- det er IMO en elendig omgang mind-games, hvis det er det.

Mancini så vel, at vi så for selvsikre ud. Den vælger han vel så at stikke til yderligere. Fergie er the master of Mind Games. Men det skal vel ikke forhindre Mancini i at forsøge det på sin måde?

Svante
14-04-2012, 08:10

Præcis. Jeg kunne godt forestille mig at Uniteds unge spillere begynder at tage for let på tingene, og tro mesterskabet allerede er i hus når modstanderens manager begynder at sige det.

Heldigvis får Ferguson lige vist dem, at de endnu ikke har vundet det!

schousboe9
14-04-2012, 09:44
Nu tror jeg altså heller ikke man skal lægge alt for meget i det her 'mind games'-pis.

Det er jo ikke sådan, at fordi Mancini pludselig siger "Nu har United vundet", så tænker alle vores unge spillere "Jaeh, det har vi jo nok", og Ferguson så siger "Arh, der er lang vej endnu", og vores unge spillere så i stedet tænker "Jaeh, det er der jo nok". Altså, de kan sgu nok godt tænke selv, og selvfølgelig er der ingen, der på nuværende tidspunkt, med kun 5 point og 5 kampe, tror, at det er overstået.

De nye, unge spillere har gået op og ned af erfarne spillere en hel sæson, og lige siden vi smed point første gang i sæsonen er de nok blevet mindet om, at der er 38 runder at spille.

morten8832
17-04-2012, 11:30
http://www1.skysports.com/football/news/11667/7678784/Shearer-Has-to-be-Fergie

Vil give Shearer ret i, at der ikke kan være så meget tvivl om kåringen af den bedste manager i år, hvis Fergie i så fald hjemtager den 20. Premier League titel - Selvom Fergie i denne sæson har lavet nogle mærkværdige beslutninger rent taktisk (IMO), så er det imponerende hvad Fergie har kunne få ud af sine spillere i denne sæson, taget alle de skader i betragtning.. På trods af al den modgang vi i denne sæson har måttet gå igennem, så har vi nu mulighed for at slå rekorden af flest vundne point i ligaen (94 point) - Det er noget af en præstation..

Længere skader i denne sæson: Fletcher, Anderson, Cleverley, Vidic, Lindegaard, Valencia, Nani, Owen - Alligevel står vi, hvor vi nu gør..

Dog undrer jeg mig lidt over denne vurdering fra Shearer:
He has picked out the Red Devils as the best team, Ryan Giggs as the best player and also feels Ferguson is the only candidate for the manager award.

Uden at skal tage noget fra Giggs, så har han ikke haft sin bedste sæson - især ikke fordi Fergie har valgt at rykke ham ind på den centrale midt, som han ikke formår at spille..

United DK
17-04-2012, 12:08
Snakkes der ikke om den bedste manager i PL-historien fra 1992-2012? I såfald er Ferguson den sikre vinder, med sine 12 (og måske 13) titler i turneringens historien.

Ellers synes jeg Pardew skal være manager of the year, hvis Newcastle ender i top 4, for det vil være en enorm bedrift, større end at vinde mesterskabet med landets største klub, trods de mange skader.

morten8832
17-04-2012, 13:27
Snakkes der ikke om den bedste manager i PL-historien fra 1992-2012? I såfald er Ferguson den sikre vinder, med sine 12 (og måske 13) titler i turneringens historien.

Ellers synes jeg Pardew skal være manager of the year, hvis Newcastle ender i top 4, for det vil være en enorm bedrift, større end at vinde mesterskabet med landets største klub, trods de mange skader.

Det kan du have ret i - den mindre detalje havde jeg lige overset ;-) I så fald er der ingen tvivl nej

morten8832
06-05-2012, 06:35
http://oldtrafford.dk/nyheder/ferguson-vi-kan-intet-overfor-manchester-city

Vi kan tude over Citys millioner og vente på den nye Scholes eller Giggs i ungdomsrækkerne som nok aldrig kommer, og så kan vi i hvert fald gøre et forsøg på transfermarkedet til at få en trup der kan konkurrere med City..

RAppel
06-05-2012, 09:20
http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-City-har-skabt-sindssygt-marked

Der er ingen tvivl om, at vi vil hente spillere ind. Måske to eller tre. Det afhænger af, hvilket markedet vi handler i. Vi må acceptere situationen, så vi gør det på en anden måde. Vi vil prøve at kigge på yngre spillere, der har potentialet til at udvikle sig i klubben. Det er vi gode til.

Super! Jeg glæder mig til vi henter spillere ind af samme kaliber som Bebe, Obertan, Diouf, Tosic og De Laet. Det bliver så fedt!

United DK
06-05-2012, 09:26
http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-City-har-skabt-sindssygt-marked

Super! Jeg glæder mig til vi henter spillere ind af samme kaliber som Bebe, Obertan, Diouf, Tosic og De Laet. Det bliver så fedt!

Eller Ronaldo, Rooney, Vidic osv.?

RAppel
06-05-2012, 09:31
Eller Ronaldo, Rooney, Vidic osv.?

Nu er det jo ikke fordi vi har hentet nogen af den kaliber siden de tre respektive spillere blev hentet 05. Spillere som Smalling og Jones er fringe players som ikke hjælper os i kampen om, at sætte os på tronen igen. Vi skal have spillere fra øverste hylde.

Hmm, må hellere hjælpe den legendariske United DK som ellers er kongen af ironi. Sense the irony

United DK
06-05-2012, 09:51
Nu er det jo ikke fordi vi har hentet nogen af den kaliber siden de tre respektive spillere blev hentet 05. Spillere som Smalling og Jones er fringe players som ikke hjælper os i kampen om, at sætte os på tronen igen. Vi skal have spillere fra øverste hylde.

Hmm, må hellere hjælpe den legendariske United DK som ellers er kongen af ironi. Sense the irony

Du var vel nærmere sarkastisk?

Når det så er sagt, så er det vel vores måde at gøre det på, for Ferguson har jo ret. Medmindre spillerne hellere vil til United fremfor City, og ikke tænker så meget på lønnen, så er det svært at slå City på transferfronten, nøjagtig som det var svært at få Robben og Essien i sin tid, for Chelsea kunne tilbyde en bedre løn. Mht. den øverste hylde ved du jo godt, at det ikke er Fergusons favorithylde, og hans succeser fra den hylde har også været begrænset.

Pils
06-05-2012, 10:30
http://oldtrafford.dk/nyheder/ferguson-vi-kan-intet-overfor-manchester-city

Vi kan tude over Citys millioner og vente på den nye Scholes eller Giggs i ungdomsrækkerne som nok aldrig kommer, og så kan vi i hvert fald gøre et forsøg på transfermarkedet til at få en trup der kan konkurrere med City..

Bare det her ikke bliver den nye "there is no value in the market" mantra fra Fergusons side...

robinho
06-05-2012, 10:34
Uanset hvad fergie måtte mene om city, og han har jo ret, men city kan ikke købe alle spillere på markedet. Der er rigeligt med gode at tage af.

Køber de eksempelvis Hazard, jamen så køber de nok heller ikke Gaitan eller Eriksen.

Køber de Modric, jamen så køber de nok ikke Tiote.

Real Madrid og Barcelona får jo også fat i nogle spillere selvom city eksistere.

morten8832
06-05-2012, 12:08
Uanset hvad fergie måtte mene om city, og han har jo ret, men city kan ikke købe alle spillere på markedet. Der er rigeligt med gode at tage af.

Køber de eksempelvis Hazard, jamen så køber de nok heller ikke Gaitan eller Eriksen.

Køber de Modric, jamen så køber de nok ikke Tiote.

Real Madrid og Barcelona får jo også fat i nogle spillere selvom city eksistere.

Som du selv siger, så er der rigtig mange spændende spillere på markedet, som lige pt muligvis ligger på vippen til at tage skridtet op i en absolut topklub (Hazard, Götze, Rodriguez, Eriksen, Modric, Tiote, Martinez, Kagawa osv)- Selvom Fergie dels har ret i hans kommentar, så er der spillere på markedet som City nok ikke byder på - Her kan United være med om at konkurrere om de spillere, og så må City køre deres eget løb.. Så selvfølgelig har vi mulighed for at købe spillere med et verdensklasse potentiale - City kan jo ikke sluge alle spillerne til sig..

ChristianR
06-05-2012, 13:59
City's købekraft kan nu sagtens være med til at forskrue markedet ved at give samtlige sælgende klubber en fuldstændig urealistisk forventning til, hvad deres spillere bør handles for.

Hvis City eksempelvis (og sat lidt på spidsen) køber Götze for 600 mio kr., så mener Lille selvsagt og forståeligt nok ikke længere, at Hazard kun er 150-200 mio værd. De vil efter sådan en Götze-handel have tendens til at prissætte ham så højt, at der reelt ikke vil være værdi i et køb for klubber som United, Bracelona og Real Madrid, der i et eller andet omfang skal løbe rundt økonomisk.

Naturligvis er der en væsentlig pointe i, at City ikke kan købe samtlige store spillere eller talenter, men de kan helt sikkert i et større eller mindre omfang skævvride markedet.

fissirul
13-05-2012, 08:41
Uh, når vores gamle manager her går på pension om mange år forhåbentlig først, så tænker jeg at det kunne være spændende, at overveje at hente Klopp fra Dortmund ind som ny manager. Med få penge og sats på talentudvikling, har han da formået at levere temmelig store resultater i det tyske. Han leverede så vidt jeg husker, også forholdsvis ok resultater med Mainz da han havde dem....

RAppel
15-05-2012, 12:43
SAF har vundet prisen for bedste manager i PL de sidse 20 år. Det ville sgu også være mærkeligt andet.

Bugge
15-05-2012, 14:19
SAF har vundet prisen for bedste manager i PL de sidse 20 år. Det ville sgu også være mærkeligt andet.

Det vil overraske mig meget hvis han ikke har fået 100% af stemmerne.

Easiest pick ever.

MadsG
15-05-2012, 14:38
Fergies tale til awardshowet i går:

"I don't know how you managed to stand up (for his
standing ovation) after yesterday - I've been
horizontal for the last 24 hours! Oh, what a day, Jesus
Christ! We don't deserve that. You supporters, how you
put up with that I don't know. These guys they did
their best, honestly, they were fantastic, well done
boys. They were brilliant, brilliant boys.

I read an article this morning - the Racing Post - the
only paper I read by the way! Says that we need 8 new
players, Jesus Christ! First of all where do you get 8
players, and why do I need 8 players? I have got a lot
of young players here who are evolving into the club,
of course I've got the old masters Giggs and Scholes
and Ferdinand and most importantly, and you know you're
not understand this, but I've got a fantastic staff.
Fantastic. The medical staff, the sports science who
bloody hell, they are bright boys, they talk stuff that
I have never heard of before and hope I never hear
again! They are beyond my intellect.

I'm a dinosaur, I'm an absolute dinosaur but what I am,
I'm a winner. And I want all these players and I said
it to them yesterday, when we lost the league to Leeds
United in 1992 the young players came out that day and
the Liverpool supporters were asking for their
autographs, Giggs, Scholes, Neville, Beckham, and they
were tearing them up, tearing their autographs up. And
I said to Giggs and the boys 'remember this day', and
exactly what I said to them yesterday - those
Sunderland fans were cheering for city, remember the
day. We won't forget that, I'm telling you. So well
done to the players, a fantastic group, they will be
alright, don't worry about them, a great bunch of lads,
brilliant, well done boys."

Bugge
15-05-2012, 14:50
Får sgu helt kuldegysninger af at læse Fergies tale.

Jeg gad virkelig godt være en flue på væggen i Uniteds omklædningsrum inden en vigtig kamp og høre hvad han siger. Fx i CL finalen 99 med at gå lige forbi pokalen osv.

snegl
15-05-2012, 14:57
Overvej at være i familie med ham. Det må være helt fantastisk. Der må være absurd mange winning-advices også.