PDA

Se fuld version : Det danske landshold

Sider : [1] 2 3 4

jawharacoralia
10-09-2007, 13:00
lissom der er en traed med det engelske landshold saa burde der jo egentlig ogsaa vaeret et med det danske..
saa her er mit bud paa det bedste danske landshold:
-------------T.SOERNSEN-------------
---------LARS JACOBSEN-AGGER-M.LAURSEN-NICLAS JENSEN(selvom han er pisse daarlig,problemet er at der ikke er en anden god venstre back)------
----------CHRISTIAN POULSEN-DANIEL JENSEN--------
-----M.JOERGENSEN----------------------GROENKJAER-----
---------------TOMASSON-----------------
----------BENDTNER---------------------

Glory Man United
10-09-2007, 13:06
--------------Sørensen---------------
Priske---Laursen---Agger---Jan Kristiansen
----------Poulsen--------Leon A---------
Rommedahl-------Jon D---------Martin J
-------------Bendtner------------------

Bænk: Jesper C, Lars J, Gravgård, Daniel J, Grønkjær, Løvenkrands, Nordstrand

Kan man ikke importere et par backer....det er så rystende, at der ikke findes nogle bedre :confused:

United DK
10-09-2007, 13:24
Danmarks stærkeste opstilling er:

Sørensen

Jacobsen - Laursen - Agger - N. Jensen (i mangel af bedre)

Poulsen - Andreasen

Tomasson

Rommedahl - Larsen (hvis han var klar) - Grønkjær

Det jeg ærger mig over ved landsholdet er, at vi spiller 4-3-3, for udover Søren Larsen har vi ikke nogen oplagt frontangriber, og nej, jeg synes ikke Bendtner er god nok, for han er for bevægelig til sådan en position, og Jon Dahl er for lille.

KennyN
10-09-2007, 13:27
Jesper Christiansen

Lars Jacobsen - Michael Gravgaard - Daniel Agger - Michael Jacobsen

Michael Silberbauer - Leon Andresen - Christian Poulsen - Simon Poulsen

Nicklas Bendtner - Morten Nordstrand

Bænk: Thomas Sørensen, Chris Sørensen, Martin Laursen, Jonas Borring, Esben Hansen, Mikkel Thygesen og Johan Absalonsen.

SantasLittleHelper
10-09-2007, 13:38
Schmeichel (Har stadig meget at lære, men de andre er jo pivelendige)
Jan K - Laursen - Agger - N. Jensen
Silberbauer - Leon - Poulsen - Grønkjaer
Duncan/Larsen - Bendtner

Det er tid til at tænke nyt og holdet skal bygges op omkring andre spillere i stedet for at være afhængig af Jon Dahl, som jeg virkelig ikke fatter får lov til at spille prof fodbold. Den danske opstilling viser med alt klar tydelighed at vi har det dårligste landshold de sidste 30 år.

Glory Man United
10-09-2007, 13:40
Schmeichel (Har stadig meget at lære, men de andre er jo pivelendige)
Jan K - Laursen - Agger - N. Jensen
Silberbauer - Leon - Poulsen - Grønkjaer
Duncan/Larsen - Bendtner

Det er tid til at tænke nyt og holdet skal bygges op omkring andre spillere i stedet for at være afhængig af Jon Dahl, som jeg virkelig ikke fatter får lov til at spille prof fodbold. Den danske opstilling viser med alt klar tydelighed at vi har det dårligste landshold de sidste 30 år.

Man skal da ikke bygge noget nyt op midt i kval turnering. Omkring Jon....måske fordi han scorer en del mål. Omkring dit valg af Schmeichel er det jo lidt vanskeligt at forsvare efter Sveriges kampen

jawharacoralia
10-09-2007, 13:42

jeg tror ikke saa meget det er spillerne mere traeneren..jeg syntes HAN er ringe...
med hensyn til 4-4-2,puuha ?? ved ikke helt..DK er vant til at spille 4-4-3 og det er de kendt for at spille saa jeg syntes formationen er god nok..
MICHAEL JACOBSEN:
nej nej nej nej

schousboe9
10-09-2007, 13:49
Sørensen

Jacobsen - Laursen - Agger - N.Jensen (suk....)

Poulsen - Andreasen/Jensen

Grønkjær - Tomasson - Jørgensen

S.Larsen

Bænk: Jesper C., Gravgaard, Helveg, Andreasen/Jensen, Würtz, Løvenkrands, Bendtner

Går ud fra, at det igen er når alle man er klar, derfor Søren Larson fremfor Bendtner. Desuden har den knægt LANG vej endnu, det er sku tydeligt!
Jensen eller Andreasen, alt efter spilletid i Bremen - Andreasen var en langt større drivkraft fremad banen end Jensen mod Sverige, så han er 1.valg og Poulsen sidder jo på den defensive... Rommedahl gider jeg ikke engang kommentere, så jeg sætter Løvenkrands på bænken i stedet, selvom han også snart bør få chancen fra start.

Træner er Erik Rasmussen, selvom han nok hellere vil spille 4-4-2! :D

SantasLittleHelper
10-09-2007, 14:04
jeg tror ikke saa meget det er spillerne mere traeneren..jeg syntes HAN er ringe...
med hensyn til 4-4-2,puuha ?? ved ikke helt..DK er vant til at spille 4-4-3 og det er de kendt for at spille saa jeg syntes formationen er god nok..

Hvis DK fik lov til at spille 4-4-3, havde vi sgu nok været lidt bedre placeret end vi er nu. Desuden er de fleste spillere jo bekendt med 4-4-2, da det jo ikke ligefrem er en splinterny formation, og langt de fleste spiller den jo til dagligt i deres klubber. Og selvfølgelig kan Sørensen stå en god kamp en gang imellem, men når hans sidste 10 kampe har været ringe, og han i øvrigt sikkert ikke kommer til at spille meget mere for sit klubhold er det vel passende at få en ung keeper ind på holdet, der så kan vise klassen i mange år frem. Jon Dahl har altid scoret på ca 1 ud af 5 chancer og det mener jeg virkelig ikke er i orden, hvis man skal være med til EM og VM, hvilket stillingen da også tydeligt afspejler. Det kan godt være en dårlig idé at bygge et nyt hold op, men hvis vi venter er det sikkert for sent og vi må endnu en gang se en sommer uden DK.

Dines
10-09-2007, 14:37
Sørensen

Lars Jakobsen - Martin Laursen - Agger - Niclas Jensen

Poulsen - Andreasen

Grønkjær - Jon Dahl - Kahlenberg

Bendtner/Søren Larsen

Martinsen
10-09-2007, 14:50
Schmeichel/Christiansen/Sørensen

Jacobsen-Laursen-Agger-Jensen

Kahlenberg-Poulsen-Andreasen-Grønkjær

Bendtner-Tomasson

er virkelig i tvivl på målmandsposten, og ellers synes jeg at et system skifte kunne være et friskt pust til landsholdet

Sivebæk
10-09-2007, 15:21
Sørensen
Jacobsen - Laursen - Agger - N.Jensen
Poulsen - D.Jensen
Rommedahl - Tomasson - Grønkjær
Larsen

Bænk: Christiansen, Gravgaard, Kristiansen, Andreasen, Jørgensen, Kahlenberg, Bendtner.

Thomas Sørensen beviste mod Sverige, at han fortjener pladsen mellem stængerne. Jesper C. beviste i kampen mod Irland, at han ikke er opgaven værdig på nuværende tidspunkt.

Jeg foretrækker stadig Daniel Jensen fremfor Leon Andreasen, selvom sidstnævnte spillede en god kamp mod Sverige. Fortsætter han takterne, vil han blive fast inventar på landsholdet.

Rommedahl, Grønkjær, Jørgensen ... Svært at vælge en fra. Rommedahl præsterer faktisk hver gang på landsholdet, mens Grønkjær har fundet formen i FCK. Derfor er Jørgensen ikke med. Hvad kan man sige? Super-sub!

Søren Larsen scorer mål... Det er mere end hvad man kan sige om Jon Dahl og Nicklas Bendtner. Derfor er Larsen spydspids, mens Bendtner må tage til takke med en bænkeplads.

Streubel
10-09-2007, 15:23
Er i tvivl efter landskampen mod sverige for synes vi spillede godt...

Resten af kvalen synes jeg vil skal spille med

-----------Sørensen-----------
Jacobsen-Agger-Laursen-Jensen
-------------------------------
------Andreasen-Poulsen-------
Rommedahl -Jørgensen- Grønkjær
------------Tommason---------

Satse på rutinen.. andreasen bør dog klart spille i stedet for jensen. han er langt stækere defensivt og har en langskuds kapacitet som er langt over jensens..

Ellers kunne jeg godt tænke mig at se lidt nyt blod.

------------Sørensen-------------
Jacobsen-Agger-Andreasen-Jensen
----------------------------------
----------Thygesen-C. Poulsen----
D. Sørensen-------------S. Poulsen
---------Bendtner-Nordstrand------

Jeg må indrømme at jeg er ret vild med fc midtjylland 3 kløveret Sørensen, Poulsen og thygesen.. Jeg synes dog ikke vi skal eksperimentere nu hvor chncen er der for at gøre rent bord..

Benzet
10-09-2007, 15:27
Det danske landshold er det dårligste, jeg kan huske, siden jeg begyndte at interessere mig for fodbold. Men i følgende opstilling ser det nogenlunde ud:

----------Sørensen--------

Priske---Laursen--Agger---Bøgelund

----------Poulsen---Andreasen---------

-------------Tomasson----------------

Rommedahl------------------Grønkjær---

---------------Larsen-----------------

Bænken: Christiansen, Gravgaard, D.Jensen, Løvenkrands, Bendtner, M. Jørgensen

AlenM
10-09-2007, 15:28
Sørensen
Kvist-Laursen-Agger-Lars Jacobsen

-------Hjalte-Poulsen------------
-------Tomasson-----------
Løvenkrands-------Grønkjær
-------Nordstrand----------

Glory Man United
10-09-2007, 15:36
Sørensen

Et kvalificeret gæt......er du FCK fan? W. Kvist, Hjalte "Fuckerhår" og Nordstrand?

Martinsen
10-09-2007, 16:17
Sørensen

:lolol: det hold skal sikkert nok skaffe os til EM;)

Martinsen
20-09-2007, 10:37
så er Agger ude i 4-6 uger, med en brækket fod... det betyder at han formentlig ikke er med mod Spanien... Skidt for det danske landshold, men når det nu skulle ske er det godt at han spiller i Liverpool, så de også skal undvære ham det kan sagtens koste point for dem... Xabi Alonso har i øvrigt fået samme skade

KennyN
20-09-2007, 10:46
Pyt med det. Laursen og Gravgaard vil danne et glimrende par i midterforsvaret. De er begge godt kørende pt, og er spillere med masser af erfaring..

Glory Man United
20-09-2007, 11:07
Pyt med det. Laursen og Gravgaard vil danne et glimrende par i midterforsvaret. De er begge godt kørende pt, og er spillere med masser af erfaring..

Kunne ikke være mere uenig. Hvem skal drive bolden fremad nu? Som jeg skrev tidligere, ser man bedre "spillende forsvarspillere" i den danske 2. division end Gravgaard og Laursen.

KennyN
20-09-2007, 12:24
Daniel Jensen og Christian Poulsen som de to defensive midtbanespillere vil komme til at drive bolden frem. Sammen med de to backs, som skal gå med frem og deltage..

Glory Man United
20-09-2007, 13:31
Daniel Jensen og Christian Poulsen som de to defensive midtbanespillere vil komme til at drive bolden frem. Sammen med de to backs, som skal gå med frem og deltage..

......hvilket en serie 3 træner ville kunne gennemskue. Er ret nødvendigt at mindst den ene midterforsvarer ka spille fodbold!

KennyN
20-09-2007, 14:15
......hvilket en serie 3 træner ville kunne gennemskue. Er ret nødvendigt at mindst den ene midterforsvarer ka spille fodbold!

Nu er der jo heller ingen grund til at gøre Laursen og Gravgaard dårligere end de egenntlig er. Gravgaard har holdt et fint stabilt niveau i lang tid for FCK, i både SAS ligaen og i de europæiske kampe.
Laursen er ved at komme igang igen efter flere års skader, og gjorde det blandt andet super stærkt mod Chelsea for et par uger siden.
Begge spillere kan sagtens gå ind og føre bolden frem og spille bolden videre frem af banen..

Lorensen
20-09-2007, 14:28
Laursen er altså okay til det opbyggende spil !
Så ham i Århus mod Liechtenstein, og der var han rigtig god. Både defensivt, men så sandelig også offensivt.

Glory Man United
20-09-2007, 14:55
Ja ja hver vor mening....men som sagt: Gravgaard er et luft-uhyre. Med fødderne er han internationalt set intet værd.
At Laursen skulle virke god mod Liechenstein giver jeg intet for, da jeg er sikker på Torres/Villa er en tand skrappere :)

Glory Man United
05-10-2007, 15:51
Så er Spaniens trup klar! Spiller for spiller er de klasser over os. Spillere fra Barca, Real Madrid og Arsenal mod spillere fra FCK, OB og Werder Bremen. Lad os håbe på frostvejr, hjemmebanedommer og et Jon "kludemål" :juhuuuu:

Iker Casillas (Real Madrid)
Jose Manuel Reina (Liverpool)
Sergio Ramos (Real Madrid)
Raul Albiol (Valencia)
Carlos Marchena (Valencia)
Pablo Ibanez (Atletico Madrid)
Mariano Pernia (Atletico Madrid)
Joan Capdevila (Villarreal)
Carles Puyol (Barcelona)
Francesc Fabregas (Arsenal)
Xavi Hernandez (Barcelona)
Andres Iniesta (Barcelona)
David Silva (Valencia)
David Albelda (Valencia)
Joaquin Sanchez (Valencia)
Albert Riera (Espanyol)
David Villa (Valencia)
Miguel Angel Angulo (Valencia)
Fernando Torres (Liverpool)
Luis Garcia (Espanyol)

JDK
05-10-2007, 16:06
Så er Spaniens trup klar! Spiller for spiller er de klasser over os. Spillere fra Barca, Real Madrid og Arsenal mod spillere fra FCK, OB og Werder Bremen. Lad os håbe på frostvejr, hjemmebanedommer og et Jon "kludemål" :juhuuuu:

Raul Albiol (Valencia)
Carles Puyol (Barcelona)
David Silva (Valencia)
David Albelda (Valencia)
Albert Riera (Espanyol)
David Villa (Valencia)
Luis Garcia (Espanyol)

HEHE! altid noget at Arragones ikke kan lide Raul - han er på vej i absolut topform, så det er vel positivt han ikke er kommet med!

Bugge
05-10-2007, 17:15
Forstår ikke hvorfor Raul ikke bliver udtaget.. En rigtig ledertype som er i topform for Real Madrid..

Kofoed
05-10-2007, 18:51

Raul Albiol (Valencia)
Carles Puyol (Barcelona)
David Silva (Valencia)
David Albelda (Valencia)
Albert Riera (Espanyol)
David Villa (Valencia)
Luis Garcia (Espanyol)

Det er fanme uhyggeligt.. mangler lige Raul, men ellers er det et sindsygt hold de har spiller for spiller.. men lad os nu se hvordan de klarer sig over for danmarks stabile forsvar og uhyggelige offensive spil over kanterne;) :D

United DK
05-10-2007, 18:55
Spanien har altid nogle gode hold på papiret, men alligevel får de aldrig det store ud af det.

KennyN
06-10-2007, 09:54
Spanien har altid nogle gode hold på papiret, men alligevel får de aldrig det store ud af det.

Præcis. Sådan er det ved hver slutrunde. Spanien er favoritter på forhånd, på grund af deres store navne, men de slår aldrig til.
Man skal ikke lade sig blinde af alle de store navne og klubberne de spiller for, det er ikke altid dem som vinder jo..

Allan
06-10-2007, 10:24
Jesper Christiansen

Lars Jacobsen - Daniel Agger - Michael Gravgaard - Jan Kristiansen

Jesper Grønkjær - Christian Poulsen - Leon Andreasen - Peter Løvenkrands

Søren Larsen - Morten Nordstrand

Jon Dahl er ude pga at han i mine øjne ikke vil fungere i et 4-4-2 system.

Glory Man United
06-10-2007, 10:38

Ved slutrunder får de ikke meget ud af det. I kval-kampe plejer de at levere varen. Og det ender nok sådan:
1. Sverige
2. Spanien
3. DK
4. Nordirland

.....og så vinder Spanien sin "alt -eller intet kamp"

Glory Man United
06-10-2007, 10:58
Jesper Christansen

Du tror vel ikke selv på denne? ;)

Thomas S.

Thomas helveg - Martin Laursen - Michael Gravgaard - Niclas jensen

Dennis Rommedahl - Christian Poulsen - Leon Andreasen - Jesper Grønkjær
Jon Dahl
Morten Nordstrand

TrincoBoy
06-10-2007, 11:06
Jesper Christansen

Håber sandelig ikke at det bliver denne opstilling Olsen stiller med.

Agger er skadet og bliver ikke klar mod spanien og hvorfor har du valgt at se bort fra Laursen og hvad laver Kristiansen på venstre back? Han bliver kørt rundtosset af de spanske kantspillere. ;)

Kofoed
06-10-2007, 11:13
Du tror vel ikke selv på denne? ;)

Thomas S.

Thomas helveg - Martin Laursen - Michael Gravgaard - Niclas jensen

Dennis Rommedahl - Christian Poulsen - Leon Andreasen - Jesper Grønkjær
Jon Dahl
Morten Nordstrand

Præcis... Det er også efter min mening den ideele opstilling med de spillere(skod) vi har til rådighed...

United DK
06-10-2007, 12:58
Ved slutrunder får de ikke meget ud af det. I kval-kampe plejer de at levere varen. Og det ender nok sådan:
1. Sverige
2. Spanien
3. DK
4. Nordirland

.....og så vinder Spanien sin "alt -eller intet kamp"

Jo jo, Spanien kvalificere sig da altid. Det er de trods alt for gode til at misse, men i slutrunder skuffer de altid.

Deres præstationer fra VM 1990 til VM 2006:

VM 1990: Ottendelsfinale
EM 1992: Kvalificere sig ikke
VM 1994: Kvartfinale
EM 1996: Kvartfinale
VM 1998: Ryger ud i gruppespillet
EM 2000: Kvartfinale
VM 2002: Kvartfinale
EM 2004: Ryger ud i gruppespillet
VM 2006: Ottendelsfinale

Hvis man så kigger på de spillere, de har haft til rådighed i de slutrunder, så har de skuffet fælt, må man sige.

Allan
07-10-2007, 14:39
Håber sandelig ikke at det bliver denne opstilling Olsen stiller med.

Agger er skadet og bliver ikke klar mod spanien og hvorfor har du valgt at se bort fra Laursen og hvad laver Kristiansen på venstre back? Han bliver kørt rundtosset af de spanske kantspillere. ;)

Min fejl jeg havde forstået at vi skulle komme med vores bud på landsholdet generelt og ikke KUN i Spaniens kampen. Endnu en gang undskyld for min fejl :(

Glory Man United
08-10-2007, 13:27
Så er den bekræftet: David Villa er skadet, og han bliver ikke klar. Raul Tamudo er udtaget istedet for! Dog er truppen vel så stor nu, at han bliver siet fra.....Men Villa/Torres overfor Laursen/Gravgaard gav mig kuldegysninger.....

United DK
08-10-2007, 15:46
Men Villa/Torres overfor Laursen/Gravgaard gav mig kuldegysninger.....

Nu er Villa ikke med, så det bliver ikke aktuelt, men Torres overfor Laursen er jeg ikke så bekymret for. Laursen er lige blevet kåret til september måneds bedste spiller i Aston Villa, og han er i topform for tiden, og selvom Torres da heller ikke har holdt sig tilbage på det seneste, så kunne det have været værre.

Glory Man United
12-10-2007, 14:56
Aragones kaldte Henry et sort svin (eller noget lignende)
Nu er han tilbage :D :

http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=140927

Glory Man United
12-10-2007, 14:59
Jesper Christiansen

Lars Jacobsen - Michael Gravgaard - Daniel Agger - Michael Jacobsen

Michael Silberbauer - Leon Andresen - Christian Poulsen - Simon Poulsen

Nicklas Bendtner - Morten Nordstrand

Bænk: Thomas Sørensen, Chris Sørensen, Martin Laursen, Jonas Borring, Esben Hansen, Mikkel Thygesen og Johan Absalonsen.

Først set din opstilling nu....fornemmer man du er FuCK fan? :lolol: ....Silberbauer, Jesper Stakit og Jacobsen

Martinsen
12-10-2007, 18:20
Aragones kaldte Henry et sort svin (eller noget lignende)
Nu er han tilbage :D :

http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=140927

Meget kan man sige om ham, men han siger da hvad han mener:) Men jeg synes nu ikke at argumentet, for Rauls manglende udtaelse virker specielt velovervejet. Han må jo ikke mene at man kan have været god for sit land, hvis man ikke vinder enten VM, eller EM:)

baeklev7
12-10-2007, 20:22
Jeg så gerne landsholdet spillede 4-4-2, men Morten O. vil gerne spille 4-3-3 så jeg vil da lige give mit bud på en opstilling i morgendagens kamp:

Sørensen

Helveg Laursen Gravgaard N. Jensen

Poulsen Andreasen
D. Jensen

Rommedahl Perez
Jon Dahl

Gider ikke Grønkjærs ufarlige spil, så ind med Perez

Glory Man United
12-10-2007, 20:43
Jeg så gerne landsholdet spillede 4-4-2, men Morten O. vil gerne spille 4-3-3 så jeg vil da lige give mit bud på en opstilling i morgendagens kamp:

Sørensen

Poulsen Andreasen
D. Jensen

Rommedahl Perez
Jon Dahl

Troede ikke uafgjort var nok? Godt nok en defensiv midtbane

Kofoed
12-10-2007, 20:56

Sørensen

Poulsen Andreasen
D. Jensen

Rommedahl Perez
Jon Dahl

Bedste opstilling med det materiale vi har.. som GMU siger, lidt defensiv midtbane, men det er nok den stærkeste vi har og vi har jo set at både andreasen og især også jensen har et rigtig farligt spark fra distancen og jensen har lavet et par rigtig gode kasser udefra i bundesligaen.. og ja helt klart perez istedet for grønkjær.. grønkjær er håbløst overvurderet efter min mening.. jo han er ganske hurtig og har da et par rappe føder, men han laver det samme om og om igen og ikke noget særligt uventet og tager alt for tit mand mod mand udfordringen istedet for at gøre det nemme..

Glory Man United
12-10-2007, 21:40
TORRES SKADET :juhuuuu: og med Villa ude også, kan det sgu være....

United DK
12-10-2007, 22:00
TORRES SKADET :juhuuuu: og med Villa ude også, kan det sgu være....

Kilde? (Har fået det bekræftet, så bare glem det)

Mht. startopstillingen, så håber jeg vi stiller sådan her op:

Sørensen

Helveg - Gravgaard - Laursen - N. Jensen

Poulsen - Andreasen

Perez

Rommedahl - Tomasson - Grønkjær

Perez er altid blevet spildt ude på kanten, i hans hidtidige landskampe, for han har slet ikke hurtigheden, til at spille på kanten. Derfor synes jeg han skal spille 10'eren, som han har gjort med stor succes i PSV på det seneste, og det er også der han er bedst.

Dines
12-10-2007, 22:01
Torres og Villa ude er skidt for Spanien. I luften kan man godt matche Morientes med Gravgaard og Laursen, mens jeg ikke lige ved hvem den anden angriber bliver?

KennyN
13-10-2007, 09:06
Ro på. Blot fordi Spanien mangler Torres og Villa, betyder ikke de bliver tamme oppe foran. De har trods alt en del flere klasseangribere at vælge imellem end Morten Olsen har. Men ja, det ser da en smule bedre ud nu..

KennyN
13-10-2007, 09:09
Først set din opstilling nu....fornemmer man du er FuCK fan? :lolol: ....Silberbauer, Jesper Stakit og Jacobsen

Jesper Christiansen er bedre end Thomas Sørensen, og samtidig spiller Sørensen jo blot et par reservekampe i Villa per måned. Det holder ikke til absolut topniveau i Europa.
Hvem er bedre på højrebacken end Lars Jacobsen.? Priske er elendig og slet ikke god nok. Bøgelund er skadet evigt og altid og spiller kun baglæns, bidrager med intet frem af banen.
Gravgaard og Laursen er stort set lige gode, og minder på nogle punkter meget om hinanden.
Silberbauer er pt ikke i topform. Men når han er, er han en glimrende spiller, med en stor arbejdsrate. Ingen hemmelighed at jeg ikke bryder mig om Rommedahl og Løvenkrands som er andre muligheder til kanten.

United DK
13-10-2007, 10:52
Jesper Christiansen er bedre end Thomas Sørensen, og samtidig spiller Sørensen jo blot et par reservekampe i Villa per måned. Det holder ikke til absolut topniveau i Europa.

Det eneste der taler for Jesper Christiansen er, at Thomas Sørensen har mistet sin plads i Villa-målet, for generelt synes jeg uden tvivl, at Sørensen er bedre, og det bakkes da også op af, at Sørensen formåede at blive i udlandet, da han rejste ud, og ikke ligesom Christiansen, der konstant varmede bænken i Rangers og Wolfsburg.

Hvem er bedre på højrebacken end Lars Jacobsen.? Priske er elendig og slet ikke god nok. Bøgelund er skadet evigt og altid og spiller kun baglæns, bidrager med intet frem af banen.

Tildels enig, selvom jeg ikke synes, at Jacobsen har gjort det ligeså godt for landsholdet, som han gjorde det for FCK.

Gravgaard og Laursen er stort set lige gode, og minder på nogle punkter meget om hinanden.

Laursen er bedre, for det er ham der er fast mand for et PL-hold, og det er ham der bliver presset hver uge, modsat Gravgaard, som sjældent bliver presset i SAS Liga-kampene, men når han så bliver presset i de internationale kampe, så ser man tydeligt, at han ikke er så god, som han bliver gjort til.

Silberbauer er pt ikke i topform. Men når han er, er han en glimrende spiller, med en stor arbejdsrate. Ingen hemmelighed at jeg ikke bryder mig om Rommedahl og Løvenkrands som er andre muligheder til kanten.

Silberbauer er ikke engang kant i mine øjne, men mere central midtbane, og derfor synes jeg også, at han er klart dårligere end Rommedahl, som gang på gang levere varen for landsholdet. At han så ikke gjorde det i Charlton, det er for mig underordnet.

TrincoBoy
13-10-2007, 10:53
han er ganske hurtig og har da et par rappe føder, men han laver det samme om og om igen og ikke noget særligt uventet og tager alt for tit mand mod mand udfordringen istedet for at gøre det nemme..

Er det Rommedahl vi snakker om?

PerRonaldo
13-10-2007, 11:36

Jeg tror på du er fck fan.. Jesper skal ikke stå for danmark det ville da være og skyde os selv i foden! Han er slet slet ikke god nok. Han er kun god når han er i superligaen hvor han har en sand mur foran sig. Sørensen har rutinen og har spillet utallige kampe mod verdens bedste angribere og vi behøver jo ikke nævne kampen mod sverige.

Gravgaard er ikke lige så god som agger og laursen. Du skal igen tænke på de spiller fast i verdens hårdste liga og alene det giver en stamplads, fremfor gravgaard der spiller fast i en liga hvor det hold han selv spiller for har måske de bedste angribere. Jeg hælder faktisk til at sætte ulrik ind ved siden af martin, for han har altså en kæmpe rutine og er bundsolid i ob. Jeg tror det er rutinen vi skal satse på idag og så lade sas liga spillerne få chancen i den næste kval.

Silberbauer må være din spøg??? For det kan godt være at man ikke bryder sig om romme, det gør jeg bestemt heller ikke, men jeg må indrømme at han har været en af vores bedste de sidste par landskampe.

Vi har jo prøvet at stille med et halvt fck hold og vi så alle hvordan det gik..!

KennyN
13-10-2007, 11:51
Jeg tror på du er fck fan.. Jesper skal ikke stå for danmark det ville da være og skyde os selv i foden! Han er slet slet ikke god nok. Han er kun god når han er i superligaen hvor han har en sand mur foran sig. Sørensen har rutinen og har spillet utallige kampe mod verdens bedste angribere og vi behøver jo ikke nævne kampen mod sverige.

Gravgaard er ikke lige så god som agger og laursen. Du skal igen tænke på de spiller fast i verdens hårdste liga og alene det giver en stamplads, fremfor gravgaard der spiller fast i en liga hvor det hold han selv spiller for har måske de bedste angribere. Jeg hælder faktisk til at sætte ulrik ind ved siden af martin, for han har altså en kæmpe rutine og er bundsolid i ob. Jeg tror det er rutinen vi skal satse på idag og så lade sas liga spillerne få chancen i den næste kval.

Silberbauer må være din spøg??? For det kan godt være at man ikke bryder sig om romme, det gør jeg bestemt heller ikke, men jeg må indrømme at han har været en af vores bedste de sidste par landskampe.

Vi har jo prøvet at stille med et halvt fck hold og vi så alle hvordan det gik..!

Det hold jeg har sat tidligere i tråden, er jo heller ikke det hold jeg mener som skal spille i aften mod Spanien.
Nu kan man jo ikke give FCK spillerne skylden for 0-4 nederlaget til Irland. Det er simpelthen for latterligt at sige, det var deres skyld. Desuden skal Jesper C vil ikke bedømmes ud fra den ene kamp, når han i de forgangne par år har stået fremragende..

Og ja, jeg er FCK fan.! Men det har vel ingen betydning. FCM, OB og FCK er klubber som pt har dygtige danske spillere i trupperne, så derfor skal de med på landsholdet.

PerRonaldo
13-10-2007, 12:06
Det hold jeg har sat tidligere i tråden, er jo heller ikke det hold jeg mener som skal spille i aften mod Spanien.
Nu kan man jo ikke give FCK spillerne skylden for 0-4 nederlaget til Irland. Det er simpelthen for latterligt at sige, det var deres skyld. Desuden skal Jesper C vil ikke bedømmes ud fra den ene kamp, når han i de forgangne par år har stået fremragende..

Og ja, jeg er FCK fan.! Men det har vel ingen betydning. FCM, OB og FCK er klubber som pt har dygtige danske spillere i trupperne, så derfor skal de med på landsholdet.

Jamen så er det mig der har misforstået. :)

Jeg bedømmer heller ikke jesper ud fra den ene kamp, men jeg mener stadig, selvom thomas kun spiller reserve fodbold, at han er bedre end jesper.. Jeg håber for ham at han skifter klub, så han igen kan komme til at spille fast.

KennyN
13-10-2007, 12:23
Enig. Thomas Sørensen skal selvfølgelig skifte klub, hvis ikke han kommer tilbage i Villa, hvilket intet tyder på.
Hvis ikke man spiller relativ fast for sit klubhold, kan man i mine øjne ikke udtages til landsholdet..

Glory Man United
13-10-2007, 12:32

Jesper C har flere gange vist, at han internationalt set er for ringe. Hvis han ikke var blevet skadet op til Sveriges kampen, er jeg sikker på vi havde tabt!
Silberbauer vil jeg ikke engang kommentere. jeg tror, jeg kan finde 5-6 bedre kantspillere. Og Laursen er klasser bedre end Gravgaard

PerRonaldo
13-10-2007, 12:38
En ting jeg ikke forstår er hvorfor Olsen skal holde det så tæt hvem der skal vogte målet. Er det for at begge skal kunne føle de har en chance? For det kan da ikke være af taktiske oversager, da spanien nok er ligeglade med hvem der står på mål.

Mikkelsen
13-10-2007, 13:06
Jeg er sgu ligeglad med, hvem de har mellem stængerne, bare Spanien vinder.

Det danske hold spiller simpelthen for kedelig bold.

Spanien og Sverige fortjener at gå videre.

Det eneste som er positivt ved det danske hold, er at Olsen måske starter Leon på banen. undtagen Leon og Poulsen er resten en flok skvatnavler IMO.

Don Kafai
13-10-2007, 13:23

På hvilken baggrund fortjener Spanien at gå videre, frem for Danmark?
Ja klart, de har større spillere, men det betyder ikke man har fortjent at gå videre på forhånd.

Hvis Danmark havde fået point fra den der skandalekamp i Parken, så havde de ligget over Spanien, med en kamp mod dem hjemme i Parken, og det ville sætte DK i en gunstig position.

Spanien har på intet tidspunkt spillet stabilt og flot, se bare kampene i Nordirland, Island og Sverige. Ligesom de ufortjent slog DK på Bernabeu, fordi N Jensen legede torsk.

Danmark fortjener at komme med mindst ligeså meget som Spanien, og de spiller endda flottere bold imo.

PerRonaldo
13-10-2007, 13:24
Jeg er sgu ligeglad med, hvem de har mellem stængerne, bare Spanien vinder.

Det eneste som er positivt ved det danske hold, er at Olsen måske starter Leon på banen. undtagen Leon og Poulsen er resten en flok skvatnavler IMO.

Hvad f..... er det for et indlæg at komme med. Håber du har en dårlig dag, for det der er da den værste gang l... jeg har set herinde!

Medløber har der været talt meget om herinde, det er du indbegrebet af! Du har vel også håbet at united tabte deres 8 første kampe fordi de spillede kedeligt..

Kofoed
13-10-2007, 13:55
Er det Rommedahl vi snakker om?

Nej. grønkjær..

ChristianR
13-10-2007, 14:08
Kan nu godt se, hvorfor Olsen har problemer med at vælge, hvem der skal stå. Sørensen har lige stået 2 enormt gode landsholdskampe, hvilket virkelig taler til hans fordel. Derudover synes jeg bare det er lang tid siden, han har imponeret, ligesom hans situation i Villa selvfølgelig ikke er så heldig.

Udover Christiansens mere eller mindre katastrofale landskamp sidst, synes jeg han de sidste 2 år har bevist, han virkelig er en klassemålmand. Han har vist det i såvel Superligakampe som europæiske kampe for FCK.

At han først nu er begyndt at vise klasse, og at han ikke gjorde det for mange år siden da han var i Rangers er for mig underordnet.

The One
13-10-2007, 14:33
Så er det idag, bliver fandme fedt at se Danmark- Spanien i Århus, og i en så vigtig kamp! Så er det sgu godt man har biletter...
Glæder mig vildt, og tror også på sejr. Specielt efter Villa, og nu også torres er ude, og Raul ikke er udtaget.. Så er de altså slet ikke så skræmmende mere..

Glory Man United
13-10-2007, 14:41
Kan nu godt se, hvorfor Olsen har problemer med at vælge, hvem der skal stå. Sørensen har lige stået 2 enormt gode landsholdskampe, hvilket virkelig taler til hans fordel. Derudover synes jeg bare det er lang tid siden, han har imponeret, ligesom hans situation i Villa selvfølgelig ikke er så heldig.

Udover Christiansens mere eller mindre katastrofale landskamp sidst, synes jeg han de sidste 2 år har bevist, han virkelig er en klassemålmand. Han har vist det i såvel Superligakampe som europæiske kampe for FCK.

At han først nu er begyndt at vise klasse, og at han ikke gjorde det for mange år siden da han var i Rangers er for mig underordnet.

Olsen har da ikke problemer :confused: Sørensen er hans fortrukne valg

Kofoed
13-10-2007, 14:53
kan ikke forstå hvis olsen vælger leon frem for perez!!! perez er inde i en rigtig god periode, og hvorfor ikke prøve at udnytte dette..

PerRonaldo
13-10-2007, 14:56
kan ikke forstå hvis olsen vælger leon frem for perez!!! perez er inde i en rigtig god periode, og hvorfor ikke prøve at udnytte dette..

Jeg tror som flere medier er inde på at han vil bruge perez som joker. Og det kan jeg egentlig godt forstå. Det er jo i de sidste 20 min kampen bliver afgjort og der tror jeg det er godt at kunne skifte en spiller ind der er i så god form, som tilfældet er med perez.

PerRonaldo
13-10-2007, 14:57
Olsen har da ikke problemer :confused: Sørensen er hans fortrukne valg

Ja, men hvorfor skal han så holde det så tæt ind til kroppen?

JDK
13-10-2007, 16:28
Vil lige øsnke jer alle en god landskamp her i aften, inden jeg tager til Århus for at se kampe ;)

JakobR
13-10-2007, 19:08
http://ekstrabladet.dk/sport/landsholdsfodbold/article347953.ece

Gravgaard er ikke engang på bænken. Tilgengæld stiller de op med både Poulsen og Andreasen - nice!

KennyN
13-10-2007, 19:17
Gravgaard er åbenbart så skadet, at det ville være dumt at have ham med. Bliver spændende at se hvordan Ulrik Laursen gør det. Han har igennem lang tid været super stabil og stærk for OB.
Men det er jo aldrig optimalt at have et midterforsvar som aldrig har spillet sammen før..
Desuden lidt surt og defensivt at Perez er på bænken fra start. Han har været sprudlende for PSV, så kunne være fedt hvis han fik chancen. Det er svært at komme ind med 20 min tilbage og ændre en kamp..

Men god kamp..

Koby
13-10-2007, 20:50
Næ, fy føj for den lede hvor bliver den spanske effektivitet altså vist - vi har sgu egentlig haft gode chancer og sådan, men for helvede hvor de altså spiller flot fodbold og især ved det andet mål spiller os HELT tynde. HELT. Wauw, hatten af for Spanien og Ramos ved det andet mål, selvom jeg hader den mand.

Mikkelsen
13-10-2007, 21:29
På hvilken baggrund fortjener Spanien at gå videre, frem for Danmark?
Ja klart, de har større spillere, men det betyder ikke man har fortjent at gå videre på forhånd.

Hvis Danmark havde fået point fra den der skandalekamp i Parken, så havde de ligget over Spanien, med en kamp mod dem hjemme i Parken, og det ville sætte DK i en gunstig position.

Spanien har på intet tidspunkt spillet stabilt og flot, se bare kampene i Nordirland, Island og Sverige. Ligesom de ufortjent slog DK på Bernabeu, fordi N Jensen legede torsk.

Danmark fortjener at komme med mindst ligeså meget som Spanien, og de spiller endda flottere bold imo.

Jeg mener stadig at Spanien spiller bedre bold end Danmark.

Hvordan skulle Danmark have fået point med fra skandalekampen i Parken ?

Nu har jeg ikke set kampen i aften, men ud fra stillingen som jeg kan se på Bold.dk - ku' det måske være at jeg har ret.

Mikkelsen
13-10-2007, 21:35
Hvad f..... er det for et indlæg at komme med. Håber du har en dårlig dag, for det der er da den værste gang l... jeg har set herinde!

Medløber har der været talt meget om herinde, det er du indbegrebet af! Du har vel også håbet at united tabte deres 8 første kampe fordi de spillede kedeligt..

Rolig nu, det er vel tilladt at have sine egne meninger uden at man skal overfaldes og kaldes medløber.

Personligt syntes jeg at Danmark spiller kedeligt og direkte dårligt set over de sidste 3 - 4 år. I samme periode har Spanien spillet langt bedre. At de uden de store profiler i angrebet, alligevel nok slår Danmark i aften fortæller alt om deres klasse.

Kan du komme nærmere ind på, hvad du mener med medløber :rolleyes:

JakobR
13-10-2007, 21:40
Vi er jo bare et lille land, og har en anden kulturrel tilgang til fodbold end Spanien. Så selvfølgelig kan de spille mere underholdene end vi kan. Der er jo også langt større penge i Spanien end her hjemme.

Oscar
13-10-2007, 21:50
Vi er jo bare et lille land, og har en anden kulturrel tilgang til fodbold end Spanien. Så selvfølgelig kan de spille mere underholdene end vi kan. Der er jo også langt større penge i Spanien end her hjemme.

Så fordi gennemsnitslønnen er højere på det spanske hold end det danske, så spiller spanierne bedre?

For satan en kasse Riera scorede..Vi ses i 2010 Danmark.

JakobR
13-10-2007, 22:01
Så fordi gennemsnitslønnen er højere på det spanske hold end det danske, så spiller spanierne bedre?

For satan en kasse Riera scorede..Vi ses i 2010 Danmark.

Der er jo ingen tvivl om, at en penge på sigt skaber god fodbold.

Det kunne have været lækkert med en uafgjort. Så kunne vi vinde resten, og Spanien kunne tabe til Sverige. Men sådan skulle det ikke være.

EDIT: Jeg håber Morten Olsen giver de unge spillere chancen i de resterende kampe.

Refstrup
13-10-2007, 22:07
Farvel EM !
Vi havde spillet
Vi havde chancerne
De havde målene
De havde Casilias som stod en drømmekamp
Trist - Trist - Trist - Trist - Trist :(

Holmskov
13-10-2007, 23:06
Nu er jeg lige kommet hjem fra NRGI park og må lige høre.

Var det kun mig der undrede sig over hvordan Niclas Jensen kan være på det landshold?? Hvis manden hoppede ud fra storebæltsbroen ville han ikke ramme vandet. Hold kæft hvor var han ringe mand. Falliterklæring at det tilsyneladende er Danmarks bedste back.

Men overall så formår vi jo slet ikke at presse spaniolerne. Det var svært at se vi på et tidspunkt var bagud med 2 mål. Men kredit til Spanien og deres organisation. De formår at pille pynten af vores midtbane og så står de pisse godt i defensiven.

Men vi er bare ikke bedre. Og når vores landstræner udtager levende legender og ikke formår at spille med en taktik der kan bruges, så har vi intet at gøre ved EM.(eller VM for den sags skyld)

Nicklas Jensen.......jøsses mand.

Cap
14-10-2007, 00:44

Kort version: Ja.

Længere version: Eftersom de spanske klubber har flere penge har de flere penge til at bruge på ungdomsarbejde - selvom flere danske talenter kommer til udenlandske klubber i en rimelig tidlig alder har vi stadig ikke nok spillere på topplan. Det ses f.eks. tydelig ved at Niclas Jensen af en eller anden grund har monopol på venstre back - jeg tror ikke der er mange andre landshold i Europa som han kunne spille på (af samme grund forstår jeg heller ikke hvorfor FCK ikke finder en bedre spiller - men hey, han er jo på landsholdet, så må han være god). Vi skal selvfølgelig også lige tage ind i vores små beregninger at Danmark er et lille land - så uanset hvad vil vi aldrig have den samme talentmasse som f.eks. spanien. For at komme tilbage til pengene så er lønning naturligvis også et ganske godt udgangspunkt for hvor god spilleren er - hvorfor skulle en spanier få mere i løn end en dansker hvis de er lige gode?

robinho
14-10-2007, 07:35
selvfølgelig er danmark et lille land både rent geografisk og fodboldmæssigt i forhold til spanien, hvis 3.valg er bedre end vores 1.valg.

Men det der skuffer mig med landskampen igår, er at morten olsen først så sent fatter hvad vi egentlig er kommet for. Vi har kniven på struben inden kick off, vi har ikke flere skud i bøssen, vi SKAL vinde denne kamp, og har intet at tabe, og alligevel stille vi op med et defensivt udgangspunkt, og når man inden kampen har hæftet sig ved at spanien er glade for at have bolden, men knap så glade for at løbe efter den, hvilket virker meget rigtigt, så kan jeg ikke forstå der i hele først halvleg ikke var noget der hed boldpres. VI stod og kiggede på dem, og så er en midtbane med xavi, iniesta og fabregas altså en anelse for gode.

KennyN
14-10-2007, 09:41
Kampen viste at Helveg og Niclas Jensen ikke er gode nok. Vi skal hurtigst muligt have fundet et par nye backs, som er bedre både defensivt og offensivt.
Her er det bedste forslag Chris Sørensen og Lars Jacobsen.

Desuden bør vi hurtigst muligt indse at vi ikke blot skal spille med Jon Dahl alene fremme, og så med tre defensive midtbanespiller som Poulsen, Jensen og Andreasen. Jon Dahl skal ligge lige bag en angriber som Bendtner eller Nordstrand.
Nogle af de ældre spillere bør skiftes ud NU, og få et par yngre og bedre spillere ind..

Desuden gik spillet alt alt for langsomt i går.

KennyN
14-10-2007, 11:01
http://ekstrabladet.dk/sport/landsholdsfodbold/article348042.ece

Er der noget om snakken.? Bør Morten Olsen gå af.?
Men Ståle er han den rette til posten for Danmark.? Jeg tillader mig at tvivle, selv om jeg er fan af ham og FCK.
En bedre kandidat kunne være en dygtig hollænder, de forstår at spille attraktiv fodbold.
Eller måske skulle man vente et par måneder, og se om Getafe stadig er skidt kørende og så slå til og hente Michael Laudrup ;)

United DK
14-10-2007, 11:50
Hvis Morten Olsen skal gå af, så skal Ståle Solbakken i hvertfald ikke være træner, for så foretrækker jeg helt sikkert Morten Olsen. Solbakken er til Drillo-bold, og det vil jeg ikke se landsholdet spille, heller ikke selvom det måske, får os til slutrunder.
Michael Laudrup skal det heller ikke være, for han bliver aldrig en toptræner, grundet hans milde personlighed. Han var en klassespiller, men det er ikke ens betydende med, at han også bliver en klassetræner, og hvis Morten Olsen skal fyres, så skal erstatning være én, der er bedre. Måske Mourinho? ;)

TrincoBoy
14-10-2007, 11:53
Ståle som træner???

Var der nogen der sagde Olsen spiller kedeligt?

Don Kafai
14-10-2007, 12:03
Nu er jeg lige kommet hjem fra NRGI park og må lige høre.

Var det kun mig der undrede sig over hvordan Niclas Jensen kan være på det landshold?? Hvis manden hoppede ud fra storebæltsbroen ville han ikke ramme vandet. Hold kæft hvor var han ringe mand. Falliterklæring at det tilsyneladende er Danmarks bedste back.

Men vi er bare ikke bedre. Og når vores landstræner udtager levende legender og ikke formår at spille med en taktik der kan bruges, så har vi intet at gøre ved EM.(eller VM for den sags skyld)

Nicklas Jensen.......jøsses mand.

Fuldkomment enig, og det er den stemning der har været siden han kom tilbage til FCK.

Jeg kan nævne 4-5 mål han har kostet i kvalen, og har endda ikke talt Spanien kampen med, hvor han sælger holdet med sin dumme udvisning.

Nu har vi 2 kampe igen. De skal bruges til at indspille et nyt hold frem mod VM 2010. Smid N Jensen, Helveg, Jon Dahl osv ud af det her hold. Lad de unge få chancen og spille sammen frem mod VM kvalens start i okt 08.

TrincoBoy
14-10-2007, 12:03
Niclas er ringe. Det er der vist ikke noget tvivl om, men spørgsmål er bare om Chris Sørensen kan gøre det bedre?? Han har jo kun bevist for OB i SAS ligaen. Der er jo helt andre boller på suppen, når man snakker om landshold. Der er jeg stadigvæk lidt skeptisk over for ham..

United DK
14-10-2007, 12:08
Niclas er ringe. Det er der vist ikke noget tvivl om, men spørgsmål er bare om Chris Sørensen kan gøre det bedre?? Han har jo kun bevist for OB i SAS ligaen. Der er jo helt andre boller på suppen, når man snakker om landshold. Der er jeg stadigvæk lidt skeptisk over for ham..

Man kan i hvertfald prøve ham af, i træningskampene i foråret 2008, for selvom vi ikke kan komme til EM nu, så er det vigtigt, at vi vinder de sidste tre kampe i kvalen, for det vil sandsynligvis sikre os en plads i 2. seedningslag i VM-kvalen, fremfor for en placering i 3. seedningslag, som vil gøre det noget svære, at kommer til VM 2010.

ChristianR
14-10-2007, 12:40
2 slutrunder i træk vi ikke kommer med til. Det er bare for fucking dårligt. Nej, vi har ikke verdensklassespillere. Men det har Rumænien vel heller ikke, som ender som nummer 1. Vi skal bare med til slutrunderne, og 2. gang i træk vi ikke kommer med må Morten Olsen sgu gå af eller blive fyret, for han har ikke opfyldt målsætningen.

Det er snart værre med alternativer, hvor det bliver svært at finde en værdig dansker til jobbet. Kan ikke forstå, hvordan folk kan blive ved med at nævne Laudrup. Synes ikke han beviste, han var en toptræner i Brøndby, ligesom hans start i Getafe har været mere eller mindre katastrofal.

Vi bliver nok desværre nødt tilat kigge mod udlandet, for at finde en solid trænerløsning. Ståle kunne være en mulighed, da han idet mindste kan skabe resultater. Eller også må DBU hoste op med nogen knaster, så vi måske kan få en større international træner til, som kan få os op ad bakke igen.

Holmskov
14-10-2007, 12:45
Ja, til spørgsmålet om at Olsen burde gå som landstræner.

Vi sad i pausen og snakkede om at NU kom Danmark ud med fuld skrue, og en måske to udskiftninger. Men ak ak. De kom ud med det samme gå fodbold som hele 1 halveg var præget af. Som jeg ser det formår Olsen ikke at ændre taktikken og sætte spillerne ordentlig op. VI VAR BAGUD MED TO. Så skal der blæses til angreb big-time. Men heller ikke her formåede vi noget som helst.

Omvendt tror jeg mange er blinde for at rose Spanien og deres taktik. Danmark var jo "læst" ud af banen. Spanien stod fantastisk og vi har bare ikke spillerne til at afgøre en kamp på egen hånd.

Og Grønkjær viste igen sin klasse, eller mangel på samme. Ramos går lidt hårdt til ham i starten, og så kommer tudefjæset frem og så spiller han på serie 3 niveau.

Med hensyn til Ståle som landstræner så væmmes jeg ved tanken. Som en skriver så bliver det rent Drillo bold. Kan egentligt ikke se forskel på det umådeligt triste og kedelige bold landsholdet spiller for tiden og det FCK disker op med.

Hvem der skulle overtage er så et godt spørgsmål. Laudrup har været der og har ideerne omkring positiv og fremadrettet fodbold, og som det ser ud nu, så var det måske et perfekt tidspunkt da mange på det nuværende hold reelt er faldet for aldersgræsnsen for flere år siden. Laudrup er manden til et generationsskifte som jeg ser det.

Nu har Olsen mistet to slutrunder i streg i et ellers så stolt slutrunde land som Danmark. En gang blev vi regnet for en magtfaktor, men nu, under Olsen, er vi intet og han burde gå af.

Dahlmann
14-10-2007, 12:54
vi skal heller ikke have chris sørensen til at være venstre back... det er heller ikke en særlig langsigtet løsning med ham... vi kunne evt. prøve cagara af, eller få en af vores højrebacks afprøvet på venstre.. det er backerne der er vores største svaghed uden tvivl... jensen og helveg skal simpelthen bare ikke være med mere...

vores spillesystem burde være en 4-4-2 og så må vi se hvordan jon dahl ville klare det system, ellers må det være bendtner, larsen og nordstrand der er de selvskrevne spillere til at ligge deroppe...den centrale midt har vi masser af gode spillere til, ligeledes med fløjene, men det ville være godt hvis simon poulsen kom med nu, og fik nogle flere kampe så han kunne vænne sig til det...

ingen tvivl om at det er tid til at morten forlader posten nu... jeg vil faktisk mene peter bonde er en glimrende afløser for morten, hvis han bare kan finde ud af at køre en 4-4-2 opstilling...

Don Kafai
14-10-2007, 12:55
Hvem der skulle overtage er så et godt spørgsmål. Laudrup har været der og har ideerne omkring positiv og fremadrettet fodbold, og som det ser ud nu, så var det måske et perfekt tidspunkt da mange på det nuværende hold reelt er faldet for aldersgræsnsen for flere år siden. Laudrup er manden til et generationsskifte som jeg ser det.

Ja Laudrup ville være ideel, men desværre tror jeg ikke han gider (nu).
Han er en ung træner der vil være sammen med spillerne hver dag og forme dem, og det kan man ikke på et landshold. Men tror Laudrup bliver træner om fx 10-15 år, hvor han har oplevet det han ville på klubhold, ligesom Morten Olsen.

Jeg er enig i at Morten Olsen bør gå af, ikke fordi han er en dårlig træner (for han er en fremragende træner), men fordi det kan rette på på krisen. Mulige emner tror jeg vi skal kigge på nogle gamle landsholdsspillere som Allan Simonsen fx. En ung uerfaren træner (hvis det ikke er Laudrup) er ikke en vi har brug for lige nu.

United DK
14-10-2007, 12:59
Jeg synes folk er blevet for forvente. Engang var det utopi at tro på, at et dansk landshold ville kvalificere sig til en slutrunde, så skete det, med en masse klassespillere i 80'erne. Så havde vi nogle tamme år i starten af 90'erne, som kun blev reddet af, at der var krig i Jugoslavien. Så kvalificere vi os til samtlige slutrunder fra EM '96 til EM 2004, og lige pludselig SKAL vi være med hver gang, selvom holdet ikke er til det.
Der var én der skrev, at når Rumænein kan kvalificere sig, så bør vi også, ja, men for det første har Rumænien en klassespiller i Mutu, og en spiller af samme kaliber har vi ikke, derudover er en gruppe med Holland og Bulgarien ikke nær så svær, som en gruppe med Spanien og Sverige.
Jeg er da heller ikke tilfreds med, at vi glipper endnu en slutrunde, men jeg vælger at kigge realistisk på det, for hvis det er et krav, at vi skal med til alle slutrunder, så er det også et krav, at vi (og her taler jeg om Manchester United) skal vinde mesterskabet hvert år, og sker det ikke, så skal Ferguson fyres.

Damien
14-10-2007, 13:12
Syntes vi var megt uheldige i går i en ellers meget lige kamp.. Syntes os godt vi kunne ha fået straffe i starten..
Men det er vist på tide til generationsskifte.. Sørensen, Niklas Jensen, Helveg, Jon Dahl ud....

Vi ses til VM om 3 år...

Holmskov
14-10-2007, 13:20
Syntes vi var megt uheldige i går i en ellers meget lige kamp.. Syntes os godt vi kunne ha fået straffe i starten..
Men det er vist på tide til generationsskifte.. Sørensen, Niklas Jensen, Helveg, Jon Dahl ud....

Vi ses til VM om 3 år...

Sørensen er Danmarks ubestridte bedste målmand og vil sikkert være det i nogle år endnu.

At ham den selvfede tyggegummegnaskende playboy wannabee til Jesper Christiansen er inde i billedet er mig en gåde.

RAppel
14-10-2007, 14:13
Der skal ske nogle ændringer hvis vi skal med til VM i 2010, men jeg er enig med UNITED_DK. Vi er blevet for forvente. VI har ikke holdet til det. Mener at huske at der var udtaget 12 SAS ligespillere til truppen mod Spanien. Det er bare ikke godt nok. Den hjemmelige liga er ikke stærk nok til at vi kan spille op med de store. Jo jo, vi kan godt slå de store hold, men over flere kampe, som en slutrunde strækker sig, er vi ikke stabile nok. Bare se på der hvor vi sætter point til. Det er vores egen skyld vi sidder i den situation vi gør nu, men vi må også være realistiske og indrømme at Sverige og Spanien på papiret har de bedste hold i puljen så det ville være en overraskelse i sig selv hvis vi gik videre!

Dermed ikke sagt jeg ikke er skuffet. Selvfølgelig er jeg det. Man har vel nationalfølelse :)

Don Kafai
14-10-2007, 14:39
Jeg synes folk er blevet for forvente. Engang var det utopi at tro på, at et dansk landshold ville kvalificere sig til en slutrunde, så skete det, med en masse klassespillere i 80'erne.

Sort på hvidt har du fuldkomment ret. Det er egentlig en ret stor bedrift at DK har været med til så mange slutrunder, og det er kun fair de misser nogle i ny og næ. Men ifølge FIFA er vi Europas 19. bedste hold, og da det er de 16 bedste der er med, så ligger DK lige på grænsen, og skal spille med om de yderste pladser. Derfor er det kun fair man har forventninger til at de spiller sig med.

1 Italy 1488
2 Germany 1330
3 Netherlands 1246
4 France 1220
5 Spain 1178
6 Portugal 1169
7 England 1165
8 Croatia 1151
9 Czech Republic 1082
10 Romania 1037
11 Scotland 1025
12 Greece 940
13 Poland 926
14 Ukraine 900
15 Sweden 888
16 Turkey 883
17 Serbia 877
18 Russia 851
19 Denmark 794

KennyN
14-10-2007, 15:41
At ham den selvfede tyggegummegnaskende playboy wannabee til Jesper Christiansen er inde i billedet er mig en gåde.

Hvem ville du ellers have med.? Stephan Andersen er jo elendig i BIF, hvor han ofte dropper og ikke leverer noget som helst..
Casino Jimmy spiller ikke i en ringe engelsk klub. Kasper Schmeichel er ikke god nok og klar endnu. Et par PL kampe skal der mere til før man er klar til landsholdet..
Kevin Stuhr har stået et par ok kampe, men har intet vist i udlandet og der skal bestemt mere end 4-5 gode kampe for Randers til før man er aktuel for landsholdet.
Casper Ankergreen spiller i den 3. bedste række i England osv osv.. Fakta er at Jesper Christiansen er fuldt på højde med Thomas Sørensen. Han har stået godt og stabilt for FCK igennem de sidste par sæsoner, både i DK og i Europa.. Den eneste grund til folk ikke kan lide ham, er fordi han er fra FCK (klubben som mange åbenbart ikke bryder sig om, fordi de har succes) og han har en udstråling som nogle åbenbart ikke kan lide. Indse at han er en klasse keeper.!

Holmskov
14-10-2007, 15:47
Hvem ville du ellers have med.? Stephan Andersen er jo elendig i BIF, hvor han ofte dropper og ikke leverer noget som helst..
Casino Jimmy spiller ikke i en ringe engelsk klub. Kasper Schmeichel er ikke god nok og klar endnu. Et par PL kampe skal der mere til før man er klar til landsholdet..
Kevin Stuhr har stået et par ok kampe, men har intet vist i udlandet og der skal bestemt mere end 4-5 gode kampe for Randers til før man er aktuel for landsholdet.
Casper Ankergreen spiller i den 3. bedste række i England osv osv.. Fakta er at Jesper Christiansen er fuldt på højde med Thomas Sørensen. Han har stået godt og stabilt for FCK igennem de sidste par sæsoner, både i DK og i Europa.. Den eneste grund til folk ikke kan lide ham, er fordi han er fra FCK (klubben som mange åbenbart ikke bryder sig om, fordi de har succes) og han har en udstråling som nogle åbenbart ikke kan lide. Indse at han er en klasse keeper.!

Fakta er at Ankergreen er ligeså god som "wannabee" christiansen. Længere er den ikke.
Hvorfor er Tygge-gummi-konge-bobbel bedre end Sørensen?? Og hvofor er Tygge-gummi-konge-bobbel bedre end Ankergreen??

KennyN
14-10-2007, 15:50
Fakta er at Ankergreen er ligeså god som "wannabee" christiansen. Længere er den ikke.
Hvorfor er Tygge-gummi-konge-bobbel bedre end Sørensen?? Og hvofor er Tygge-gummi-konge-bobbel bedre end Ankergreen??

Jeg synes også Ankergreen er en glimrende målmand. Men ikke bedre end Jesper og Thomas. Han er i mine øjne langt bedre end Stephan Andersen, og BIF gjorde en stor fejl ved at smide ham væk. Men hvilke fakta har du da på at han er ligeså god som Jesper C.??
Men det danske landshold kan ikke have en målmand fra den 3. bedste række i England til at vogte buret. Han møder ikke kvalificeret modstand nok. Han er udmærket som landets 3. bedste keeper.

Hmm, stakkels Jesper Christiansen, det er da også for slemt at han tygger tyggegummi. Han har måske set for meget på Ferguson i tv.. Jesper Christiansen og Thomas Sørensen ligger meget tæt i niveau. Men Jesper har stået glimrende for FCK i lang tid, og også bevist sit værd og niveau i CL sidste år og i de par UEFA kampe de har spillet i år. Han var en sikker sidste skanse for dem sidste sæson i CL kampene.. Sæt evt kampene fra Celtic Park og Old Trafford på igen og se hvor mange fine redninger han havde der..

United-Allan33
14-10-2007, 16:09

Jeg giver dig til dels ret i din mening om JC, at han på ingen måder er en klasse målmand, men når det er sagt så må jeg sige at han PT er det næst bedste valg(hvis ikke bedste)... Jeg kan ikke se nogen der når i nærheden af de ti målmænd, men det siger desværre mere om standarden blandt danske målmænd end det gør om de to..

Og Ankergreen har slet ikke landsholdsklasse, den eneste grund til han har været omkring landsholdet var at han spillede i Brøndby..

Holmskov
14-10-2007, 16:38
Jeg giver dig til dels ret i din mening om JC, at han på ingen måder er en klasse målmand, men når det er sagt så må jeg sige at han PT er det næst bedste valg(hvis ikke bedste)... Jeg kan ikke se nogen der når i nærheden af de ti målmænd, men det siger desværre mere om standarden blandt danske målmænd end det gør om de to..

Og Ankergreen har slet ikke landsholdsklasse, den eneste grund til han har været omkring landsholdet var at han spillede i Brøndby..

Og det samme kan vel siges om Tyggegummikongeboble christiansen. Den ENESTE grund til han er med er FCK.

United-Allan33
14-10-2007, 17:00

Og det samme kan vel siges om Tyggegummikongeboble christiansen. Den ENESTE grund til han er med er FCK.

Hvis du ønsker folk skal tage dig alvorlig, så stop med at være barnlig...

JC er på landsholdet fordi han er det eneste alternativ til TS... Da CA var inde og lugte til landsholdet var der flere danske emner.. bla Jimmi Nielsen, som på det tidspunkt var mindst på samme niveau som CA, men som aldrig fik chancen...

JC og TS er ikke verdensbedste målmænd, men de er KLART de bedste vi har i DK..

Thomas Hansen
14-10-2007, 17:02
Nu har Olsen mistet to slutrunder i streg i et ellers så stolt slutrunde land som Danmark. En gang blev vi regnet for en magtfaktor, men nu, under Olsen, er vi intet og han burde gå af.[/QUOTE] Hvormange slutrunder havde vi deltaget i før 84??? Vi kom med på afbud i 92, så rolig nu. Synes dog vi magler en landstæner som vil spille lidt mer offensivt(Nordstrand og Bendtner på toppen) men det med stormagt er vel nok lidt overdrevet!!

Damien
14-10-2007, 18:07
Jeg forestiller mig vi kunne forberede os til fremtiden.. Der er jo trods alt 3 år til VM.. Kunne være spænden at bygge et hold op omkring: K Schmeichel, Agger, Adreasen, Bendtner...

Allan
14-10-2007, 20:17
Jeg forestiller mig vi kunne forberede os til fremtiden.. Der er jo trods alt 3 år til VM.. Kunne være spænden at bygge et hold op omkring: K Schmeichel, Agger, Adreasen, Bendtner...

Ja det kunne virkelig være nu tiden er inde til et generations skifte.

MEN så længe Morten Olsen er landstræner vil folk som Helveg, Niklas Jensen, Grønkjær, Rommedahl og flere af de "ældre" spillere være inde omkring holdet.

Jeg mener tiden er moden til at få en ny landstræner som vil afprøve de unge i dansk fodbold, men også er klar til at afprøve nogle andre emner end dem Olsen hænger sin hat på.

Morten Olsen KAN KUN benytte sig af "Ajax modellen" 4-3-3 og så længe vi gør det så kommer vi ikke langt, vi har reelt set ikke spillerne til det system, men problemet som jeg ser det med Morten Olsen er at han ikke laver system efter de spillere han har til rådighed, nej udtagne spillere skal bare tvinges ned i "Ajax modellen".

Tænk hvor langt vi kunne nå med en 4-4-2 og med en mere boldbesiddende spillestil. Så ville der være plads til folk som Bendtner, Nordstrand og evt Jon Dahl som en offensiv midt, i en diamant midtbane.

For Jon Dahl er nu en gang ikke angriber men offensiv midt.

-Casper-
17-10-2007, 15:36
Vi har brug for kynisme på landsholdet, i stedet for at prøve at spille flot fodbold med et landshold der består af bænkevarmere, over 50 % SAS-liga spillere, 4 OB-spillere og mindst 2 pensionister.
Derfor må der nye ideer på bordet.
Vi har også et ansvar:
http://drillo.skrivunder.dk/

United DK
17-10-2007, 15:37
Drillo som landstræner? Så vil jeg hellere misse slutrunderne.

Glory Man United
17-10-2007, 15:41
Hvis Drillo bliver træner har jeg set den sidste landskamp!

KennyN
17-10-2007, 15:50
Er Drillo ikke også travlt optaget af hans nye karriere i Irakisk fodbold.? Mener han er blevet landstræner for deres landshold..

Lad os håbe på en meget bedre kamp og indstilling i aften fra Danmarks side.!

Glory Man United
17-10-2007, 15:55
Er Drillo ikke også travlt optaget af hans nye karriere i Irakisk fodbold.? Mener han er blevet landstræner for deres landshold..

Lad os håbe på en meget bedre kamp og indstilling i aften fra Danmarks side.!

Hvis man ser bort fra venskabskampe, må de 3 sidste kampe være de mest ligegyldige siden kvalkampene i 1979 (28 år siden).
Rusland-England derimod er spændende!

JakobR
17-10-2007, 16:43
Kommer Rusland-England i tv nogen steder?

Jeg håber inderligt, at han stiller med et hold, hvor alle spillerne er under 30. Vi skal teste fremtidens mandskab (fremtid = det mandskab, der skal spille sig til vm om 2 år). Til dette er det ærgeligt, at Agger er skadet.

Hvis de gør som sidst mod Letland, hvor de bare hviler på lauerbærerne efter en god halvleg, så er det skuffende!

Don Kafai
17-10-2007, 19:29
Thomas Sørensen
Martin Laursen
Ulrik Laursen
Chris Sørensen
Thomas Helveg
Christian Poulsen
Daniel Jensen
Nicklas Bendtner
Jon Dahl Tomasson
Thomas Kahlenberg
Dennis Rommedahl

Bænken
Brian Priske
Niclas Jensen
Leon Andreasen
Morten Nordstrand
Jesper Christiansen
Kenneth Perez
Jesper Grønkjær

NICLAS JENSEN VRAGET...

DET VAR SGU PÅ TIDE MORTEN..

JDK
17-10-2007, 19:43
Thomas Sørensen
Martin Laursen
Ulrik Laursen
Chris Sørensen
Thomas Helveg
Christian Poulsen
Daniel Jensen
Nicklas Bendtner
Jon Dahl Tomasson
Thomas Kahlenberg
Dennis Rommedahl

Bænken
Brian Priske
Niclas Jensen
Leon Andreasen
Morten Nordstrand
Jesper Christiansen
Kenneth Perez
Jesper Grønkjær

NICLAS JENSEN VRAGET...

DET VAR SGU PÅ TIDE MORTEN..

Fint at vi får prøvet noget nyt (Chris Sørensen) - og de tre som er blevet vraget i forhold til kampen mod Spanien, er fint nok, for de spillede en rigtig dårlig kamp!

Dines
17-10-2007, 19:59
Meget flot at OB nærmest repræsenterer hele forsvaret.

JakobR
17-10-2007, 20:49
En ret kedelig første halvleg, som dog er godkendt, eftersom Letland intet vil. Forståeligt, at Danmark ikke tonser rundt, når de i virkeligheden bare kan gøre som det passer dem.

2 kiksede mål for Letland; dumt straffespark og ringe opdækning ved hjørnesparket.

Cap
17-10-2007, 21:37
Og jeg troede United spilllede uinspireret i starten af sæsonen - men at se på det danske landshold nu... hold da fest. Hvis man behøver sovemedicin for at sove har man da fået en god uges dosis i denne kamp.

Hvis Bendtner virkelig er det supertalent som vi (og tildels også Arsenal) gerne vil gøre ham til, så skjuler han det ganske fint må man sige.

Stop så med at være så farlige omkring deres mål, Danmark - det ender jo med at I skræmmer dem!

JakobR
17-10-2007, 21:47
Jeg synes det virker desperat, at medierne skriger sådan op om Bendter. Hvorfor skal en 19-årig redde vores røv? Der må være nogle etablerede spillere, der kan gå ind.

Ynkelig anden halvleg. Hvis det så i det mindste var fordi de ville køre den hjem, men nej, forsvaret er lige så ringe som angrebet.

United DK
17-10-2007, 22:14
Endnu engang beviser vores ellers fantastiske landshold (i følge kritikerne af Morten Olsen), at der ikke er nogen form for klasse i det offensive. Hvor er fantasien, og hvorfor er der ikke nogen, der tager chancen ude fra?! Lad os da endelig fyrer Morten Olsen, og hyrer en anden, for vedkommende kan sikkert få grise, til at flyve.

PerRonaldo
17-10-2007, 22:29
Ja det var hvad man kunne forvente, for vi er ikke bedre i øjeblikket. Jeg forstår ikke at han sætter sin lid til bendtner for han er da godt nok den mest ineffektive angriber jeg nogensinde har set. Han prøver alle de smarte hæl afleveringer, og når de rammer en medspiller så løber det bare ud i ingenting. Han har så mange muligheder for at skyde, men i stedet vælger han det smarte! Han har talentet, men det er ikke alt...

Benzet
17-10-2007, 22:55
Ja det var hvad man kunne forvente, for vi er ikke bedre i øjeblikket. Jeg forstår ikke at han sætter sin lid til bendtner for han er da godt nok den mest ineffektive angriber jeg nogensinde har set. Han prøver alle de smarte hæl afleveringer, og når de rammer en medspiller så løber det bare ud i ingenting. Han har så mange muligheder for at skyde, men i stedet vælger han det smarte! Han har talentet, men det er ikke alt...

Jeg ser desværre Bendtner som den eneste løsning i øjeblikket, idet vi mangler gode angribere i DK. Her er Bendtner den bedste, der er til rådighed lige nu, og samtidigt er det mere end nogensinde fornuftigt at satse på ham nu, hvor vi formodenligt står overfor generationsskifte på flere pladser.

Søren Larsen er dog nok den bedste angriber i DK, men han er desværre uheldig med skader. Men han er rimlig træfsikker og god fysisk, teknisk og i hovedspillet.

Jon Dahl er klar bedst på pladsen lige bag angriberne og derfor også en spiller, der bruges, når der "ikke er andre" til angrebspladsen i DK.

Nordstrand er langt fra god nok. Han mangler - i mine øjne - lige det sidste i at være en angriber, der kan begå sig internationalt. Han er helt klar en stjerne i SAS-ligaen, men indtil videre er han ikke god nok på en større scene end det. Måske kan han udvikle sig til det, når man tager i betragtning, at han faktisk ikke har været professionel fodboldspiller i specielt mange år (blev sent opdaget).

PerRonaldo
17-10-2007, 23:32
Jeg ser desværre Bendtner som den eneste løsning i øjeblikket, idet vi mangler gode angribere i DK. Her er Bendtner den bedste, der er til rådighed lige nu, og samtidigt er det mere end nogensinde fornuftigt at satse på ham nu, hvor vi formodenligt står overfor generationsskifte på flere pladser.

Søren Larsen er dog nok den bedste angriber i DK, men han er desværre uheldig med skader. Men han er rimlig træfsikker og god fysisk, teknisk og i hovedspillet.

Jon Dahl er klar bedst på pladsen lige bag angriberne og derfor også en spiller, der bruges, når der "ikke er andre" til angrebspladsen i DK.

Nordstrand er langt fra god nok. Han mangler - i mine øjne - lige det sidste i at være en angriber, der kan begå sig internationalt. Han er helt klar en stjerne i SAS-ligaen, men indtil videre er han ikke god nok på en større scene end det. Måske kan han udvikle sig til det, når man tager i betragtning, at han faktisk ikke har været professionel fodboldspiller i specielt mange år (blev sent opdaget).

SÅ er vi dømt til at fejle mange år frem, hvis han har samme talent som Rooney så ville jeg godt kunne overbevises om at vi kan sætte vores lid til ham, men ellers ikke. Dette kræver at han spiller fast og det kommer han ikke til i denne sæson.

Som du siger så håber jeg også at Larsen kommer stærkt tilbage. Men vil stadig sætte nordstrand foran Bendtner for samarbejdet mellem ham Jon gik fint.

SantasLittleHelper
18-10-2007, 04:23

Og det er sgu for dårligt.. Næsten enhver af topangriberne i superligaen er bedre end Jon Dahl, og det siger ikke så lidt, når han konkurrerer med Rossi (jvf tidl kommenterer) om en plads på Villareals hold... En flad 4-4-2 med Duncan og Bendtner på toppen vil være mit klare valg når alternativet er Jon Dahl, for han er godt nok ringe... Vi mangler bare noget talentmasse i DK pt, og det er her jeg mener at vi skal "udnytte" indvandrere, eller folk med dobbelt statsborgerskab, som alt andet end lige kan nogle ting som almindelige danskere ikke kan... Vi mangler sgu en Zlatan, en Zidan, en Zaza som lige kan træde frem og tage noget ansvar. Men det bliver nok svært med den talentudvikling vi har i øjeblikket... Hvis Zidan f.eks havde ladet sig overtale til at spille for DK er jeg sikker på at vi var sikre på en EM plads lige nu..

robinho
18-10-2007, 06:40
Hvis Zidan f.eks havde ladet sig overtale til at spille for DK er jeg sikker på at vi var sikre på en EM plads lige nu..

mindes nu ellers at han var ret ihærdig for at komme på det danske landshold, men da hverken DBU eller andre ville gøre noget ved det, valgte han til sidst at spille for sit hjemland.

Men du har ret i at det er en "uopdyrket" talentkilde vi kunne kigge lidt på. Ellers må vi vente på ham vores lille ronaldinho i tv-reklamerne, som skal på sit andet træningsophold i pool

Glory Man United
18-10-2007, 07:55
Og det er sgu for dårligt.. Næsten enhver af topangriberne i superligaen er bedre end Jon Dahl, og det siger ikke så lidt, når han konkurrerer med Rossi (jvf tidl kommenterer) om en plads på Villareals hold... En flad 4-4-2 med Duncan og Bendtner på toppen vil være mit klare valg når alternativet er Jon Dahl, for han er godt nok ringe... Vi mangler bare noget talentmasse i DK pt, og det er her jeg mener at vi skal "udnytte" indvandrere, eller folk med dobbelt statsborgerskab, som alt andet end lige kan nogle ting som almindelige danskere ikke kan... Vi mangler sgu en Zlatan, en Zidan, en Zaza som lige kan træde frem og tage noget ansvar. Men det bliver nok svært med den talentudvikling vi har i øjeblikket... Hvis Zidan f.eks havde ladet sig overtale til at spille for DK er jeg sikker på at vi var sikre på en EM plads lige nu..

Men er det ikke Jon, der laver alle målene for DK?

KennyN
18-10-2007, 09:22

Enig med dig i analysen af Nordstrand. Han skal lige have nogle flere kampe for FCK på højeste niveau, inden han for alvor kan begå sig på højeste internationale niveau. Men han er bestemt en kandidat, man kan smide ind fra bænken.

Jeg er dog ikke enig med dig i Søren Larsen. Ham ser jeg intet i. Ved godt han har været meget skadet, men helt ærligt har han aldrig leveret andet end 4-5 gode måneder med mål i svensk fodbold og lidt i Schalke. Der skal mere til.! Og hans kvaliteter, eller mangel på samme, er alt for begrænsede til at begå sig i topfodbold på højeste plan for Danmark.

Alternativer til angrebspladsen kunne være Johan Absalonsen fra OB. Han har igennem længere tid gjort det rigtig flot for OB.
Der er også en Jeppe Curth fra AAB, som det bliver spændende at følge i deres UEFA kampe. Han har en masse færdigheder og kvaliteter, så han har mulighed for at udvikle sig yderligere..

Don Kafai
18-10-2007, 11:29
Faktum er bare at Danmark ikke har den der målmager der er guld værd for ethvert landshold. I starten af Olsen æraen var der Jon Dahl, men han er blevet rusten idet, lidt ligesom Ebbe Sand blev det for nogle år siden.

Jeg kan desværre heller ikke se nogen potentielle "bombere" i dansk fodbold. De 3 tætteste må være Bendtner og Nordstrand med en Duncan som outsider hvis han kan få styr på sin karriere. Håber en af de 3 gennemgår en udvikling der gør de bliver en klasseangriber, der kan redde DKs point i kampe hvor det går skidt.

baeklev7
18-10-2007, 13:09
Først vil jeg lige sige at jeg også mener at vores landshold er utroligt ringe for tiden, om det er træneren eller spillerne vil jeg ikke gøre mig klog på, men blot sige at nogle spillere burde mande sig op og selv melde fra (som Giggs har gjort det for Wales), her tænker jeg på Helveg, N.Jensen og nogle af de andre fra den gamle garde.

Også til mit egentlige formål med dette indlæg:

Jeg forstår ikke hvorfor pressen allerede har afskrevet Danmark, hvis man tager et kig på tabellen ser den således ud efter igår:

# Klub K V U T Mål Point
1 Sverige 10 7 2 1 21-5 23
2 Spanien 10 7 1 2 19-8 22
3 Danmark 10 5 2 3 17-9 17
4 Nordirland 10 5 2 3 15-12 17

og kampprogrammet således ud:

17-11-2007 20:00 Letland-Liechtenstein #-#
17-11-2007 20:00 Nordirland-Danmark #-#
17-11-2007 20:00 Spanien-Sverige #-#
21-11-2007 20:00 Spanien-Nordirland #-#
21-11-2007 20:00 Danmark-Island #-#
21-11-2007 20:00 Sverige-Letland #-#

Og hvad vil jeg så opnå med dette? Jo sagen er klar, som alle ved kan vi ikke selv sørge for at kvalificere os, men HVIS NU AT, Spanien taber til Sverige(hvilket ikke er helt utopi) og Nordeirland(som de har gjort før i denne pulje) Ja så er det eneste vi kræver af os selv sejre mod Nordirland og Island. Så vil vi stå med 23 point og Spanien med 22 og vi er dermed sikret kvalifikation. Desværre så er det den uafgjorte kamp mod Nordirland fra parken(0-0) der bider os gevaldigt bagi nu.:Smackden:

Kald mig bare optimist, men jeg synes ikke vi kan afskrive vores hold endnu.

Don Kafai
18-10-2007, 13:12

Du er et friskt pust, og dejligt at se en der er optimist.
Når det så er sagt, så er der i mine øjne større chance for at Tottenham vinder PL i år, end Danmark kommer til EM....

Det er simpelthen umuligt at tænke sig at Spanien skal tabe hjemme til Sverige og Nordirland. Har Spanien nogensinde tabt 2 hjemmekampe i træk?

PerRonaldo
18-10-2007, 13:26
Du har ret.. men tror ikke vi vinder i NordIrland.

baeklev7
18-10-2007, 13:34
Du er et friskt pust, og dejligt at se en der er optimist.
Når det så er sagt, så er der i mine øjne større chance for at Tottenham vinder PL i år, end Danmark kommer til EM....

Det er simpelthen umuligt at tænke sig at Spanien skal tabe hjemme til Sverige og Nordirland. Har Spanien nogensinde tabt 2 hjemmekampe i træk?

Jamen tak :juhuuuu: hehe

ja det virker umuligt at Spanien skal tabe 2 hjemmekampe i træk. Derfor er der en 2. mulighed:

Danmark vinder kampene mod N.Irland og Island, samtidigt skal Spanien tabe til Sverige og spille uafgjort mod N.Irland, dette virker mindre usandsynligt en det første. Det eneste denne 2. mulighed vil kræve er at Danmark smadrer Island i parken(må så indrømme at målene nok burde være kommet igår) og at Spanien scorer få mål i deres 2 sidste kampe.

Igen må jeg sige at jeg ikke har solgt vores chance endnu.

Glory Man United
18-10-2007, 13:55
Først vil jeg lige sige at jeg også mener at vores landshold er utroligt ringe for tiden, om det er træneren eller spillerne vil jeg ikke gøre mig klog på, men blot sige at nogle spillere burde mande sig op og selv melde fra (som Giggs har gjort det for Wales), her tænker jeg på Helveg, N.Jensen og nogle af de andre fra den gamle garde.

Også til mit egentlige formål med dette indlæg:

Jeg forstår ikke hvorfor pressen allerede har afskrevet Danmark, hvis man tager et kig på tabellen ser den således ud efter igår:

# Klub K V U T Mål Point
1 Sverige 10 7 2 1 21-5 23
2 Spanien 10 7 1 2 19-8 22
3 Danmark 10 5 2 3 17-9 17
4 Nordirland 10 5 2 3 15-12 17

og kampprogrammet således ud:

17-11-2007 20:00 Letland-Liechtenstein #-#
17-11-2007 20:00 Nordirland-Danmark #-#
17-11-2007 20:00 Spanien-Sverige #-#
21-11-2007 20:00 Spanien-Nordirland #-#
21-11-2007 20:00 Danmark-Island #-#
21-11-2007 20:00 Sverige-Letland #-#

Og hvad vil jeg så opnå med dette? Jo sagen er klar, som alle ved kan vi ikke selv sørge for at kvalificere os, men HVIS NU AT, Spanien taber til Sverige(hvilket ikke er helt utopi) og Nordeirland(som de har gjort før i denne pulje) Ja så er det eneste vi kræver af os selv sejre mod Nordirland og Island. Så vil vi stå med 23 point og Spanien med 22 og vi er dermed sikret kvalifikation. Desværre så er det den uafgjorte kamp mod Nordirland fra parken(0-0) der bider os gevaldigt bagi nu.:Smackden:

Jeg tror mere på, at Platini giver Grønland et wildcard og de ender med at vinde EM :skaaal:
Det kan da godt være, at Spanien ofte skuffer, men det er altså i slutrunderne. De taber næsten aldrig hjemme, så at de skulle tabe to er i mine øjne utopi! Og Nordirland vinder jo heller intet på udebane....men tak for den optimistiske vinkel :)

United DK
18-10-2007, 14:54
Normalt er jeg optimist, men jeg har sgu svært ved, at se Spanien snuble to gange på hjemmebane. Alt kan ske i fodbold, men alligevel.

Sivebæk
20-10-2007, 12:53
ja det virker umuligt at Spanien skal tabe 2 hjemmekampe i træk. Derfor er der en 2. mulighed:

Danmark vinder kampene mod N.Irland og Island, samtidigt skal Spanien tabe til Sverige og spille uafgjort mod N.Irland, dette virker mindre usandsynligt en det første. Det eneste denne 2. mulighed vil kræve er at Danmark smadrer Island i parken(må så indrømme at målene nok burde være kommet igår) og at Spanien scorer få mål i deres 2 sidste kampe.

Igen må jeg sige at jeg ikke har solgt vores chance endnu.
Jeg må desværre skuffe dig. I UEFA-regi tæller indbyrdes opgør mere end målscore, så skulle både DK og Spanien slutte på 23 point, vil Spanien snuppe EM-billetten.

Noget af det eneste, DK har at spille for i øjeblikket, er point på FIFAs verdensrangliste med henblik på lodtrækningen til VM-kvalen. DK ligger pt. nr. 19 i Europa, men skal en plads op for at befinde sig i andet seedningslag.

Benzet
20-10-2007, 14:08
Er Italien automatisk kvalificeret til VM 2010 i kraft af, at de vandt titlen sidst? Jeg kan simpelthen ikke huske reglerne derfor, idet jeg mener, at de blev ændret, men ikke er sikker på det. For hvis Italien er direkte kvalificeret, så må vi jo automatisk ryger op i andet seedingslag.

Martinsen
20-10-2007, 14:33
Er Italien automatisk kvalificeret til VM 2010 i kraft af, at de vandt titlen sidst? Jeg kan simpelthen ikke huske reglerne derfor, idet jeg mener, at de blev ændret, men ikke er sikker på det. For hvis Italien er direkte kvalificeret, så må vi jo automatisk ryger op i andet seedingslag.

Jeg er rimelig overbevist om, at reglerne blev ændret så de forsvarende mestre skal kvalificere sig på lige fod som de andre. Sådan er det ihvertfald til EM hvor Grækenland måtte gennem kvalifikationen for at kvalificere sig.

United DK
20-10-2007, 17:15
De forsvarende verdensmestre, var altid født deltager t.o.m. VM 2002. Derefter ændrede man reglen, så de skulle igennem kval., hvilket Brasilien var til VM 2006.

Streubel
06-11-2007, 17:47
Hvordan vil i gerne se startopstillingen på landsholdet til næste kamp;

------------Sørensen----------------
Priske - Laursen - Krøldrup - Sørensen
-------------------------------------
Rommedahl-Poulsen-Kahlenberg-Poulsen
--------------------------------------
-----------Bendtner-Nordstrand-------

Forudsagt at nordstrand bliver udtaget på fredag.

KennyN
06-11-2007, 19:16
Synd for Perez at han åbenbart ikke kan bruges i Morten Olsens øjne. Han er ellers en glimrende spiller, og systemet som landsholdet spiller med er han jo ganske vant til fra forskellige hollandske hold. Så der må ligge noget andet under..

Desuden ser vi at Krøldrup og Martin Jørgensen er blandt hans sædvanlige favoritter. De har altså ikke spillet meget i Fiorentina, før de er med igen..

JDK
06-11-2007, 19:38
Dejligt at se Krøldrup og Jørgensen tilbage på landsholdet, og ærgeligt at Perez ikke er med, efter hans gode sæsonstart i Holland - men jeg synes at det er ærgeligt at der ikke kommer nolge nye med, som f.eks. Bka Nielsen, som jeg mener fortjener dette

Daniel
07-11-2007, 14:42
Krøldrup er vist ikke en af olsen favoritter. Hvor var han måske hende sidste gang landsholdet blev udtaget?

Jeg håber virkelig også at priske og c. sørensen spiller da jeg virkelig ikke har lyst til at se på n. jensen og helveg mere.

matt
07-11-2007, 15:34
Mener ligeså godt, at vi kan lave generationsskiftet nu, så Olsen, såfremt han ikke snart fyres, har tid til at spille nogle nye sammen.

Det er jo tydeligt, at de gamle íkke har klassen længere.
Helveg, N. Jensen specielt, men jeg mener samtidig, at fremtiden er med Simon Poulsen og ikke Grønkær derfor bør hans plads over overvejes.
Daniel Jenses spil irriterer mig meget, fordi i Werder spiller han mange gode kampe, på landsholdet spiller han ingen gode kampe, Leon spiller elendigt i Werder, men kommer ofte ind og scorer i deres storsejre, på landsholdet synes jeg han spiller ok, dog mangler han meget placeringsmæssigt, men det er bedre at arbejde med ham end med Jensen. Würtz har ikke klassen til at være med på landsholdet, men han bør få træningstid med landsholdet i stedet for Jensen.
Thygesen fra FCM spiller virkelig godt i tiden, så måske han skulle med, dog kan jeg ikke se hvem han skal erstatte, fordi jeg mener stadig Romme og Kahlenberg og Poulsen er bedre.. Måske skulle han ind i stedet for Würtz..

I angrebet ser jeg frem til John Dahl stopper, fordi han duer ikke mere, han laver ikke de mål han plejer, dog er Bendtner ikke meget bedre.. Håber Søren Larsen undgår skader og kommer igang igen..

I forsvaret synes jeg en midterkæde bestårende af Laursen og Agger vil være eminet også med Gravgård som reserve, så kan man ikke klage over Bak eller Michael Jakobsen ikke får chancen.

Benzet
07-11-2007, 15:45
Idealopstillingen i mine øjne med alle mand klar:

-------------Sørensen-----------

Priske---Laursen--Agger---Sørensen

-------Andreasen---Poulsen----------

---------------Tomasson-------------

Rommedahl------------------Løvenkrands-

--------------Larsen-----------------

Glory Man United
07-11-2007, 16:12
Egentlig sjovt....jeg skulle vente 15 år med at vi blev engelske mestre (93), men jeg har altid været lige entusiastisk...
Når det gælder landsholdet er jeg en medløber, der kun gider se dem, hvis de har chance for at kvalificere sig. :D Ergo er der 10 mdr til jeg skal se dem næste gang

Kofoed
17-11-2007, 14:03
hvordan skal tingene udarde sig i danmarks gruppe hvis vi skal gå videre?? kan ikke helt finde ud af det..

Nå ligemeget.. fandt ud af det.. spanien skal tabe begge sine sidste kampe og danmark skal vinde deres, og så er danmark videre..

JDK
17-11-2007, 17:22
hvordan skal tingene udarde sig i danmarks gruppe hvis vi skal gå videre?? kan ikke helt finde ud af det..

Nå ligemeget.. fandt ud af det.. spanien skal tabe begge sine sidste kampe og danmark skal vinde deres, og så er danmark videre..

Spanien skal tabe begge deres to kampe i mod henholdvis Sverige og Leichtenstein, men Danmark skal vinde begge kampe mod henholdsvis Nordirland og Island - mener jeg :)

Casper
17-11-2007, 20:42
værd at bemærke at jonny evans er med imod danmark i nordirland.

Parkohargo
17-11-2007, 23:13
Jow jow så tabte vi sku igen.

Jeg tror på nu at vores fodboldlandshold behøver en ny træner. Morten Olsen er uden tvivl en dygtig træner men han har bare ikke skabt resultater nok de sidste år med landsholdet.
Ligesom vi ser det i alle ligaer når trænerne ikke leverer varen rigtig så bliver de kastet på porten...noget ny energi er sku tiltrængt nu. Hva er det? anden eller tredje gang vi misser en slutrunde.?!

Allan
17-11-2007, 23:27
Mon ikke Morten Olsen inden for en uges tid er at finde som træner for Anderlecht, og så kan DBu begynde at lede efter hans afløser.

Det kan være de skal være Chip & Chap (Werge & Friman) for de lyder da godt nok som om de er super fodbold eksperter, hvis de selv skal sige det

Parkohargo
17-11-2007, 23:39
We need "The Special one" lol

Benzet
18-11-2007, 01:08
Mon ikke Morten Olsen inden for en uges tid er at finde som træner for Anderlecht, og så kan DBu begynde at lede efter hans afløser.

Jeg tror præcis, det var derfor, at Olsen udtalte, at vi skulle give ham en uge, før han udtaler sig nærmere om landsholdet. På det tidspunkt tror jeg, han annoncerer et skifte til Anderlecht.

robinho
18-11-2007, 08:12
jeg synes der er meget rigtigt i det der blev sagt i det efterfølgende panel i programmet "Danmark, hva nu?".

Synes det er nærmest sygeligt så meget morten olsen klistre sig til det 4-3-3 system, selvom jeg synes det er tydeligt vi ikke har spillerne til det. Det kræver målfarlige fløje, og pasningsikre midtbanefolk, som selv kan blive farlige bag den enlige spidsangriber, og synes ikke vi har noget af det. Jo når han endelig fatter at smide Jon Dahl nede på den offensive midt, så scorer han som regel hver gang.

Men synes han skal spille fodbold udfra det materiale han har, som der også blev sagt igår. Og så synes jeg han skal prøve at kigge lidt mere hvem der faktisk spiller for deres klubber, fremfor kun at udtage sine kæledægger hver gang.

Han har for eksempel Kristian Bak, Kenneth Perez,Tommy Bechmann, Peter Løvenkrands eller måske en Allan K Jepsen, selvom jeg nu ikke synes at Chris Sørensen på nogen måde har spillet sig af holdet i sine 2 landskampe. Men her nævnte jeg lige nogle få som har meget eller nogen succes på sit klubhold, og som så at sige ikke kan kile sig ind på landsholdet, fordi de ikke passer til det system der. Dennis Sørensen kom ind igår, og selvom vi kan blive enige om at han brændte nogle ret så store chancer, så satte han noget liv i de perioder hvor danmark kunne finde ud af og fastholde bolden. Han er også en af dem der spiller fast for sin klub, og synes det kunne ses, i forhold til for eksempel bendtner eller jørgensen som var meget ringe igår.

Skift til 4-4-2 og gør lidt op med det der totalfodbold fra Holland der, og få den bragt noget mere i det felt. Synes ikke vi skal spille med lange bolde fra forsvaret, men vi skal i nogen højere grad have noget action i det felt. Istedet for at køre den rundt i 100 år og bare kan prale af vi kan holde i bolden så er det intet værd, for det handler om hvad du kan bruge bolden til. Hvis vi kan få den hurtige bragt ud på fløjen og så et indlæg til to angribere og måske den modsatte fløj som laver indløb, jamen så er det fint nok

Kofoed
18-11-2007, 11:09
jeg synes der er meget rigtigt i det der blev sagt i det efterfølgende panel i programmet "Danmark, hva nu?".

Synes det er nærmest sygeligt så meget morten olsen klistre sig til det 4-3-3 system, selvom jeg synes det er tydeligt vi ikke har spillerne til det. Det kræver målfarlige fløje, og pasningsikre midtbanefolk, som selv kan blive farlige bag den enlige spidsangriber, og synes ikke vi har noget af det. Jo når han endelig fatter at smide Jon Dahl nede på den offensive midt, så scorer han som regel hver gang.

Men synes han skal spille fodbold udfra det materiale han har, som der også blev sagt igår. Og så synes jeg han skal prøve at kigge lidt mere hvem der faktisk spiller for deres klubber, fremfor kun at udtage sine kæledægger hver gang.

Han har for eksempel Kristian Bak, Kenneth Perez,Tommy Bechmann, Peter Løvenkrands eller måske en Allan K Jepsen, selvom jeg nu ikke synes at Chris Sørensen på nogen måde har spillet sig af holdet i sine 2 landskampe. Men her nævnte jeg lige nogle få som har meget eller nogen succes på sit klubhold, og som så at sige ikke kan kile sig ind på landsholdet, fordi de ikke passer til det system der. Dennis Sørensen kom ind igår, og selvom vi kan blive enige om at han brændte nogle ret så store chancer, så satte han noget liv i de perioder hvor danmark kunne finde ud af og fastholde bolden. Han er også en af dem der spiller fast for sin klub, og synes det kunne ses, i forhold til for eksempel bendtner eller jørgensen som var meget ringe igår.

Skift til 4-4-2 og gør lidt op med det der totalfodbold fra Holland der, og få den bragt noget mere i det felt. Synes ikke vi skal spille med lange bolde fra forsvaret, men vi skal i nogen højere grad have noget action i det felt. Istedet for at køre den rundt i 100 år og bare kan prale af vi kan holde i bolden så er det intet værd, for det handler om hvad du kan bruge bolden til. Hvis vi kan få den hurtige bragt ud på fløjen og så et indlæg til to angribere og måske den modsatte fløj som laver indløb, jamen så er det fint nok

Helt enig.. og så hæftede jeg mig også ved det der blev sagt af ham scouten/agenten aabrink.. "Der er omkring 26-27 spillere med i truppen, men ingen Perez.. så er der altså noget helt galt, da han er en der hvertfald skal blande sig i top 13 over de spillere der skal være i truppen hver gang...

robinho
18-11-2007, 11:22
Helt enig.. og så hæftede jeg mig også ved det der blev sagt af ham scouten/agenten aabrink.. "Der er omkring 26-27 spillere med i truppen, men ingen Perez.. så er der altså noget helt galt, da han er en der hvertfald skal blande sig i top 13 over de spillere der skal være i truppen hver gang...

er enig med dig. Kan slet ikke se hvordan han kan se bort fra perez så længe han bevæger sig på det niveau han har været på i år for PSV. Når vi tænker på hvordan det danske landshold skriger efter klassespillere.

Og så er jeg træt af at han( morten olsen) altid skal lave det samme trick i forbindelse med udtagelse af trup. Han udtager altid en overraskelse, og så får denne lov til at være med en gang, og så er han ikke udtaget de næste 10 gange. Det er ikke kontinuitet. Siger ikke det skal være de samme 25 hver gang, men synes for eksempel ikke det kan være rigtigt at først så er simon poulsen udtaget, så dropper han ham og udtager borring, så dropper han borring og udtager poulsen igen. Prøv at bestemme sig for hvem han synes han er på det højste stadie lige nu, og så giv vedkommende lidt snor, istedet for de nærmest ikke har råd til én dårlig kamp før de droppes.Synes personligt selv at simon poulsen er en rigtig spændende type iforhold til borring, og det er selvom jeg holder med OB herhjemme. Så så gerne han fik lidt mere tid med det landshold.

United DK
18-11-2007, 11:33
Nu hørte jeg Morten Olsen efter kampen, og han sagde noget om, at han lige skulle have en uge, før han ville snakke om landsholdet, og noget kunne tyde på, at han til den tid, skriver under med Anderlecht.

Streubel
18-11-2007, 12:34
er enig med dig. Kan slet ikke se hvordan han kan se bort fra perez så længe han bevæger sig på det niveau han har været på i år for PSV. Når vi tænker på hvordan det danske landshold skriger efter klassespillere.

Og så er jeg træt af at han( morten olsen) altid skal lave det samme trick i forbindelse med udtagelse af trup. Han udtager altid en overraskelse, og så får denne lov til at være med en gang, og så er han ikke udtaget de næste 10 gange. Det er ikke kontinuitet. Siger ikke det skal være de samme 25 hver gang, men synes for eksempel ikke det kan være rigtigt at først så er simon poulsen udtaget, så dropper han ham og udtager borring, så dropper han borring og udtager poulsen igen. Prøv at bestemme sig for hvem han synes han er på det højste stadie lige nu, og så giv vedkommende lidt snor, istedet for de nærmest ikke har råd til én dårlig kamp før de droppes.Synes personligt selv at simon poulsen er en rigtig spændende type iforhold til borring, og det er selvom jeg holder med OB herhjemme. Så så gerne han fik lidt mere tid med det landshold.

ja jeg er fuldkommen enig.. Jeg kan huske en venskabskamp mod tjekkiet hvor Thygesen og D. Sørensen var med og de begge gjorde det kanon godt og morten olsen roste dem efter kampen. Så så vi ikke dem i hundrede år bagefter. Nordstrand får chancen scorer to mål og så ser vi ham ikke igen. Jeg ved godt at det kun var mod liechtenstein man grunden til at man giver ham chancen må vel være fordi man synes han skal have chancen for at bevise noget, og det gjorde han jo netop. Men udtaget igen, NEJ. det må virkelig være demotiverende.. også med midtbanen. Mod irland i august er wurts på banen fra start, mod sverige er leon andreasen fra start og mod liectenstein er esben hansen. og senere ja så er de væk igen. igen kontinuitet

Streubel
18-11-2007, 12:49
Hvordan ville i udtage jeres trup med henblik på at den først skal bruges til vm 2010

Målmænd;
T Sørensen (Aston Villa)
Christiansen (FCK)
Sthurh-Ellegaard (Randers FC)

Jeg må sieg jeg synes den er svær. Schmeichel burde måske udtages allerede nu da han højst sandsynligt vil være dk bedste målmand i 2010. Sørensen burde jo droppes når han ikke spilder i sin klub!

Forsvar;
Cagara (FCN)
C. Sørensen (OB)
Priske (Club Brugge)
Lars Jacobsen (Nurnberg), ved ikke om han stadig er skadet)
Laursen (Aston Villa)
Krøldrup (Fiorentina)
Kristian Bak Nielsen (Heerenven)
Agger (Liverpool)

Midtbane
Thygesen (FCM)
Zimling (Esbjerg FC)
Leon Andreasen (Werder Bremen)
C. Poulsen (Sevilla)
S. Poulsen (FCM)
Kahlenberg (Auxerre)
Rommedahl (Ajax)
Kristiansen (Nurnberg)

Angreb;
D. Sørensen (Cottbus)
Bendtner (Arsenal)
Nordstrand (FCK)
Tommason (Villareal)

Jeg synes denne trup har et par af de erfarne som har ydet tilfredsstillende Tommason, Rommedahl, Poulsen, Laursen, Kahlenberg, T. Sørensen, Agger...

Farvel til, Helveg, N. Jensen, D. Jensen, Grønkjær, Perez, Løvenkrands!

-------------------------------?????-------------------------------------
-Jacobsen/Priske - Agger/Krøldrup - Laursen/Bak Nielsen - Cagara/Sørensen-
-------------------------------------------------------------------------
Romme/Thygsen-C. Poulsen/Zimling-Kahlen/Andreasen-S. Poulsen/Kristiansen
-------------------------------------------------------------------------
------------------Nordstand/Tommason-Bendtner/Tommason--------------

Ved virkelig ikke med målmændende... Jeg synes Ellegaard har mere potentiale end Christiansen.. Syens bare det er for voldsomt måske lige at udnævne Ellegaard og Schmeichel til vores målmænd nu.. måske lidt for meget rokade

Mr. Larsen
18-11-2007, 12:55
syns efterhånden godt at man kan begynde at dreje øjnene mod brøndby. Især Martin Retov har virklig fundet formen og er som jeg ser det en af de aller vigtigste grunde til at holdet har fundet formen.

Glory Man United
19-11-2007, 12:03
Nu hørte jeg Morten Olsen efter kampen, og han sagde noget om, at han lige skulle have en uge, før han ville snakke om landsholdet, og noget kunne tyde på, at han til den tid, skriver under med Anderlecht.

Den tænkte jeg også på.....Tror Olsen er træt af pressen mv.
Vi må se i øjnene, at en 4. plads er det ringeste siden 1980, og at 1980 også var den seneste EM slutrunde uden DK.
Seriøst...selvfølgelig kunne vi lave småændringer hist og pist, men sandheden er vel, at vi også på papiret har det dårligste hold siden 70erne. At Bendtner (som stort set ALDRIG spiller for sit klubhold) udskreges som redningsmand, viser vel det hele.....

United DK
19-11-2007, 12:12
Den tænkte jeg også på.....Tror Olsen er træt af pressen mv.
Vi må se i øjnene, at en 4. plads er det ringeste siden 1980, og at 1980 også var den seneste EM slutrunde uden DK.
Seriøst...selvfølgelig kunne vi lave småændringer hist og pist, men sandheden er vel, at vi også på papiret har det dårligste hold siden 70erne. At Bendtner (som stort set ALDRIG spiller for sit klubhold) udskreges som redningsmand, viser vel det hele.....

Ja, der er ikke længere et par Laudrup'er, en Elkjær, en Schmeichel og hvad de ellers hed. Den største profil er vel Daniel Agger, men hvad hjælper det at have en god forsvar, når man ikke vinder uden at score?

CC
19-11-2007, 12:23
Synes vi har mange unge spillere på et fornuftigt niveau, men det er bare for få af dem som får spilletid i europæiske klubber for den danske liga er bare ikke god nok!
Til næste EM(om 4 år) er der chance for at vi har et stærkt nok hold når folk som Bendtner, Kahlenberg, Leon Andreasen alle får regelmæssig spilletid hos europæiske topklubber og hvis vi er heldige er Schmeichel og Simon Kjær(som åbenbart skulle være et voldsomt talent) klar til at være inde omkring det danske landshold... Krydder det med Agger og Poulsen og så vil jeg mene vi har et rimeligt slagkraftigt hold...
Men på den anden side, havde jeg en tilsvarende holdning for 4 år siden så nu må vi se om det bliver til noget...

Glory Man United
19-11-2007, 14:11
Synes vi har mange unge spillere på et fornuftigt niveau, men det er bare for få af dem som får spilletid i europæiske klubber for den danske liga er bare ikke god nok!
Til næste EM(om 4 år) er der chance for at vi har et stærkt nok hold når folk som Bendtner, Kahlenberg, Leon Andreasen alle får regelmæssig spilletid hos europæiske topklubber og hvis vi er heldige er Schmeichel og Simon Kjær(som åbenbart skulle være et voldsomt talent) klar til at være inde omkring det danske landshold... Krydder det med Agger og Poulsen og så vil jeg mene vi har et rimeligt slagkraftigt hold...
Men på den anden side, havde jeg en tilsvarende holdning for 4 år siden så nu må vi se om det bliver til noget...

Tjaaaa du svarer jo egentlig selv.
Jeg er ikke den store optimist. Agger og Poulsen vil jeg gå med til benævne "int. klasse", men Bendtner, Leon og Schmeichel??? Vi aner ikke, om de bliver noget specielt. Jeg tror alle lande (inkl Norge, Belgien og Rumænien) har tilsvarende spillere

Kofoed
20-11-2007, 18:18
http://www.bold.dk/nyt/?vis=76389

Jepper.. rasmussen som landstræner:P

23Becks
20-11-2007, 18:33
Olsen skal bare erkende at det ikke har været godt nok, og forlade posten mens han stadig har æren i behold. Der er brug for nye kræfter, og et generationskifte til at vende skuden:

Fremtidigt landshold:

Schmeichel

Leon-Laursen-Agger-M.Jakobsen

Rommdahl-Zimling-Poulsen-Poulsen

Bendtner-Larsen

Bænk:
Jesper C, Wass, Absalonsen, Nordstrand, Simon Kjær, Zanka, Kahlenberg.

JDK
20-11-2007, 20:24
Olsen skal bare erkende at det ikke har været godt nok, og forlade posten mens han stadig har æren i behold. Der er brug for nye kræfter, og et generationskifte til at vende skuden:

Fremtidigt landshold:

Schmeichel

Bendtner-Larsen

Bænk:

Hvor fremtidigt mener du --> næste kvalifikation? i så fald skal spillere som Wass, Zanka og kjær vel ikke allerede op, eller tænker du på kvalifikationer efter den kommende?

Kofoed
20-11-2007, 21:10

Fremtidigt landshold:

Schmeichel

Bendtner-Larsen

Bænk:

Hvis det allerede er til næste slutrunde-kval. er de nok lige unge nok.. men hvem ser du så som træner??

23Becks
21-11-2007, 08:55
tænker ikke allerede på kvalifikationen til VM 2010, da det vil være urealistisk når wass, zanka og kjær er så unge.. Men mener det er det der skal til, nemlig at få dem med imens de er unge for at de kan blive erfarne. Så i næste EM-kval bør vi se nogle af de unge talenter.

Og til spørgsmålet, hvem jeg tror der blir den næste landstræner, vil jeg mene at vi skal kigge udenlands, da jeg ikke kan se, hvilken dansk træner der kan overtage trænersædet. Tror ikke på Elkjær og B. Laudrup, men en udenlandsk træner a la Hiddink som da han var træner i Sydkorea.

Glory Man United
21-11-2007, 09:02
At sætte et fremtidigt hold til om 2-3 år. er i mine øjne rent gætteri og dermed spild af tid.
Schmeichel? Han havde et par gode kampe for Shitty, and so what? Hvis Thomas Sørensen kommer til middlesbrough og spiller der fast, tror jeg han er 1. valg i en del år endnu...
Faktum er, at vi nu skal vente ca 9 mdr før der er en vigtig landskamp, men der skal vi selvfølgelig stille med stærkeste hold, uanset om det er spillere, som er 37 år!

KennyN
21-11-2007, 13:07
Der er ikke mange som har nævnt Jeppe Curth. Han er i mine øjne en glimrende angriber med mange rigtig gode kvaliteter, og han vil passe godt ind. Han går godt med i spillet, kæmper hårdt for holdet, er hovedstødsstærk og scorer mål og laver assists.
Han bør komme med på ligalandsholdets tur til januar og måske langsomt sluses ind på landsholdet.. Han er i mine øjne mindst lige så god som Nordstrand.

Benzet
21-11-2007, 17:00
At Jeppe Curth nævnes, ser jeg som udtryk for, at vi virkelig mangler angribere. Personligt mener jeg også, at han er blandt de 5-6 bedste danske angribere, men det er da også sørgeligt. De bedste danske angribere efter min smag er:

1. Jon Dahl Tomasson
2. Søren Larsen (hvis han kommer op i fulde omdrejninger igen)
3. Niklas Bendtner
4. Peter Løvenkrands (ved godt, han oftest er wing)

-----Dernæst synes jeg ikke, at vi har angribere med international klasse----

5. Morten Nordstrand
6. Jeppe Curth

KennyN
21-11-2007, 17:15
Ved ikke om det er sørgeligt. Men ja, vi har aldrig haft specielt mange top angribere i Danmark. Ikke som i Sverige, hvor der er en masse kvalitets angribere at vælge imellem.
Men synes nu ikke at Jeppe Curth er dårligere end både Søren Larsen og Peter Løvenkrands. Løvenkrands er bedst på venstrekanten, hvor han kan bruge sin speed og sine store bevægelser bedst. Mens jeg aldrig rigtig har set det helt store lys i Søren Larsen..

JDK
21-11-2007, 18:03
Ved ikke om det er sørgeligt. Men ja, vi har aldrig haft specielt mange top angribere i Danmark. Ikke som i Sverige, hvor der er en masse kvalitets angribere at vælge imellem.
Men synes nu ikke at Jeppe Curth er dårligere end både Søren Larsen og Peter Løvenkrands. Løvenkrands er bedst på venstrekanten, hvor han kan bruge sin speed og sine store bevægelser bedst. Mens jeg aldrig rigtig har set det helt store lys i Søren Larsen..

Vi har været bagefter Sverige fodboldmæssigt i mange år, og det kan specielt ses omkring deres talentudvikling i disse år, og så har de nogle angribere som kan afgøre en kamp, som jeg ikke mener at Danmark har haft i nogle år!

Jeppe Curth er en god spiller, men mangler stadig noget for at kunne komme på landsholdet - synes ikke han er berettiget til det, når han kun har spillet godt i et halvt år tid

PerRonaldo
21-11-2007, 19:16
Alle skriger efter vi skal stille med to angribere, men pt. har vi, som jeg ser det ingen angribere der er gode nok. Tommasson er bedst som hængende, Larsen har været for meget skadet, bendtner er stadig bare et talent og ja resten taler for sig selv. Sørgeligt at Larsen fik den lange skade, han er hvad vi mangler, hvis vi skal spille på den måde som vi gør. En stor target mand, der kan skabe noget plads til jon, for hvis der er noget jon er god til så er det at finde hullerne i et forsvar, men svært hvis der ikke er nogen.. ;)

Glory Man United
23-11-2007, 15:30
http://politiken.dk/fodbold/article437752.ece

Skal vi have en chance, må vi vil trække Grækenland og Skotland

Benzet
23-11-2007, 16:03
Her er seedningslagene til VM2010:

1: Italien, Spanien, Tyskland, Tjekkiet, Frankrig, Portugal, Holland, Kroatien, Grækenland.

2: England, Rumænien, Skotland, Tyrkiet, Bulgarien, Rusland, Polen, Sverige, Israel.

3: Norge, Ukraine, Serbien, Danmark, Nordirland, Irland, Finland, Schweiz, Belgien.

4: Slovakiet, Bosnien, Ungarn, Moldova, Wales, Makedonien, Hviderusland, Litauen, Cypern.

5: Georgien, Albanien, Slovenien, Letland, Island, Armenien, Østrig, Kasakhstan, Aserbadjan.

6: Liechtenstein, Estland, Malta, Luxembourg, Montenegro, Andorra, Færøerne, San Marino.

Min farvoritpulje til Danmark:
Grækenland
Israel
Danmark
Cypern
Kasakhstan
Færøerne

Min væreste frygt:

Italien
England
Danmark
Wales
Slovenien
Estland

Glory Man United
23-11-2007, 16:09
Ønskepulje:
Grækenland
Skotland
Cypern
Island
Liechenstein

Hadepuljen
Spanien (kunne have været andre, men jeg gider bare ikke dem mere)
Sverige
Bosnien
Slovenien
Estland

Don Kafai
23-11-2007, 16:10
Egentlig kan man skære det ned til at hvis Danmark vil med til VM 10 så skal de udkonkurrere en fra seedningslag 2:

England, Rumænien, Skotland, Tyrkiet, Bulgarien, Rusland, Polen, Sverige, Israel.

Her frygter jeg England og Sverige umiddelbart, mod alle andre har vi en chance. Israel håber jeg vi undgår, de er svære at spille imod. Polen ville være ønskemodstanderen fra den gruppe.

Glory Man United
23-11-2007, 16:13
Egentlig kan man skære det ned til at hvis Danmark vil med til VM 10 så skal de udkonkurrere en fra seedningslag 2:

England, Rumænien, Skotland, Tyrkiet, Bulgarien, Rusland, Polen, Sverige, Israel.

Her frygter jeg England og Sverige umiddelbart, mod alle andre har vi en chance. Israel håber jeg vi undgår, de er svære at spille imod. Polen ville være ønskemodstanderen fra den gruppe.

...og dog, trækker man Grækenland og Sverige, ville jeg nu alligevel sige, at chancen er størst mod Grækenland (lag 1)

Er alle 2erne direkte kvalificeret????

Sivebæk
23-11-2007, 16:46
Nej, toerne skal spille playoff-kampe. Så i princippet skal Danmark overvinde to hold fra andet seedningslag, da de næppe vinder deres gruppe.

Glory Man United
23-11-2007, 16:47
Nej, toerne skal spille playoff-kampe. Så i princippet skal Danmark overvinde to hold fra andet seedningslag, da de næppe vinder deres gruppe.

Tak Siv....eller trække Grækenland og Skotland :Bouncing:

Sjov iøvrigt...i "gamle dage" røg to direkte til VM (nu er det 1 1/2), mens kun 1 røg til EM (nu 2)

Don Kafai
23-11-2007, 17:07

Sikker?

Troede FIFA var gået bort fra Playoff systemet. Det er vel de samme lande der kæmper om pladserne til VM som til EM, og Europa plejer da at have 16 med af de 32, så tror både 1 og 2 er videre...

Don Kafai
23-11-2007, 17:16
Efter lidt research:

Der er 53 lande der deltager i Europas kval.

Der dannes 8 grupper af 6 hold + 1 gruppe af 5 hold = 9 grupper i alt.
De 9 gruppevindere går videre direkte til VM, og de 8 BEDSTE 2'ere går i playoff kampe indbyrdes, hvor så de 4 vindere kommer til VM.

Men man må regne med at de 8 bedste 2'ere er fra de 8 grupper med 6 hold, idet den ene gruppe med 5 hold spiller langt færre kampe og derved nok opnår færre point.

For Danmark er det fx utrolig vigtigt ikke at komme i den gruppe med sølle 5 lande, for så skal gruppen jo vindes hvis de skal med.

Sivebæk
23-11-2007, 17:46
Når man finder de bedste toere, tæller man kun point fra kampene mod nr. 1, 3, 4 og 5 med. Det vil sige, vilkårene næsten er ens for alle.

Don Kafai
23-11-2007, 17:58
Når man finder de bedste toere, tæller man kun point fra kampene mod nr. 1, 3, 4 og 5 med. Det vil sige, vilkårene næsten er ens for alle.

Okay, det gør det også meget fair.

Men sjovt hvor meget Fifa har måttet lave om på kvalen efter der til hver slutrunde er opstået nye lande, specielt fra det tidligere Jugoslavien.

Jeg mener der plejer at være flere end 13 lande med fra Europa, men åbenbart er det ikke tilfældet i år.

United DK
23-11-2007, 18:16
Ønskepulje:
Kroatien
Bulgarien
Wales
Island
San Marino

Hadepulje:
Tyskland
England
Slovakiet
Østrig
Montenegro

United DK
23-11-2007, 18:19
Jeg mener der plejer at være flere end 13 lande med fra Europa, men åbenbart er det ikke tilfældet i år.

Siden VM blev udviddet fra 24 til 32 hold før VM '98, har det været lidt forskelligt, med hvor mange europæiske lande der har deltaget. Ved VM '98 deltog 15 lande, det samme i 2002, dog skulle Irland ud i en playoff kamp mod Iran, som blev vundet sammenlagt 2-1, så i princippet kunne det kun have været 14 lande, mens der ved VM sidste år, var 14 lande fra Europa med.

United DK
25-11-2007, 17:24
Danmarks gruppe i VM-kvalen:

Portugal
Sverige
Ungarn
Albanien
Malta

Don Kafai
25-11-2007, 17:25
Av av av.... Det bliver nok en gyser igen mellem os og Sverige, og lad os håbe Parken kan få styr på sikkerheden til 09.

United DK
25-11-2007, 17:29
Det kunne have været værre, og selvom Portugal har et godt hold på papiret, så er de lidt ustabile, så jeg tror ikke bare de bader sig igennem kvalen. Portugal og Sverige er favoritter til de to øverste pladser, men hvis nu Danmark kan oppe sig lidt, så bliver det en tæt kamp, om de to øverste pladser.

maxim
25-11-2007, 17:29
Uha.. en spændende gruppe.. Portugal med formegentligt 3 unitedspillere (veloso, ronaldo, nani) til den tid.. Den skal man i parken og se..

Don Kafai
25-11-2007, 17:35
Gruppe 1
Portugal
Sverige
DANMARK
Ungarn
Albanien
Malta

Gruppe 2
Grækenland
Israel
Schweiz
Moldova
Letland
Luxembourg

Gruppe 3
Tjekkiet
Polen
Nordirland
Slovakiet
Slovenien
San Marino

Gruppe 4
Tyskland
Rusland
Finland
Wales
Aserbajdsjan
Liechtenstein

Gruppe 5
Spanien
Tyrkiet
Belgien
Bosnien-Herzegovina
Armenien
Estland

Gruppe 6
Kroatien
England
Ukraine
Hviderusland
Kasakhstan
Andorra

Gruppe 7
Frankrig
Rumænien
Serbien
Litauen
Østrig
Færøerne

Gruppe 8
Italien
Bulgarien
Irland
Cypern
Georgien
Montenegro

Gruppe 9
Holland
Skotland
Norge
Makedonien
Island

Synes mange af grupperne virker kedelige. Selvom det nok ikke bliver sådan til den tid, så kan man på forhånd udpege de 2 der kæmper om 1. pladsen. Danmarks er en af de mest spændende faktisk. Dog også interessant at se England og Kroatien parret igen.

rocatis
25-11-2007, 17:36
Jeg vil allerede afskrive DK.. Tror simpelthen ikke vi kan slå Sverige og Portugal.. Så kommer vi sikkert også til at dumme os mod Ungarn og Albanien på udebane.. Skulle ikke undre mig..
Det skal nok blive spændende, men tror ikke DK klarer den..

maxim
25-11-2007, 17:36
Gruppe 2 er simpelthen for latterligt ringe.. giver ingen mening!

KennyN
25-11-2007, 17:37
Hvis vi ikke forbedrer os kraftigt, så klarer vi ikke at komme videre fra den pulje. Portugal og Sverige er stærke, og man skal nok heller ikke undervurdere Ungarn, specielt ikke dernede..

Hl-Glory
25-11-2007, 17:51
tror heller ikke vi kommer videre, vi er ikke så stærke som portugal og sverige, det må man bare se i øjnene.

gruppe 2 synes jeg også ser lidt sjov ud.
der kan alle vil nærmest have en chance ?

PerRonaldo
25-11-2007, 18:03
Det er da utroligt vi altid skal havne i gruppe med Sverige, de har jo klart et godt tag på os. Portugal har ikke imponeret mig ved denne kval, det ligner ikke de har nogen balance på holdet med alle de offensive spillere.

Jeg tror heller ikke vi kommer videre! Og det værste er at Grækneland er videre på forhånd, hvor er det bare den kedeligste gruppe jeg nogensinde har set! England får igen en svært gruppe hvor de ikke skal lave for mange svipsere før de kommer i problemer igen...

United DK
25-11-2007, 18:03
Jeg er født optimist, så jeg tror vi slutter på én af de to første pladser, og så kunne jeg godt forestille mig, at Portugal laver en England. :D

Vi slog Portugal i september sidste år, godt nok var det en træningskamp, men stadig, og Sverige kan vi godt spille lige op med. Grunden til, at vi har været så ringe på det sidste, skyldes manglende selvtillid, som er kommet pga. den missede kval., samt den negative omtale af landsholdet. Nu skal vi så spille nogle kampe i foråret 2008, og her gælder det om, at få tanket noget selvtillid, og får vi gjort det, så kan vi sagtens spille lige op med Portugal og Sverige, også selvom de to hold har Ronaldo og Zlatan.

Cap
25-11-2007, 18:56
Udemærket lodtrækning synes jeg - vi kunne forvente at komme i gruppe med 2, på papiret, stærkere hold og jeg vil klart sige at vi SKAL slå de 3 andre. Sverige viste vi i begge kampe at vi kan spille lige op med og Portugal's niveau afhænger meget af deres form (de klarede sig vel kun med nød og næppe med til EM?).

Kort sagt - hvis vi vil til en VM slutrunde er det en gruppe vi bør kunne komme videre fra. Det er ikke verdens letteste, nej - men vi slap for de helt store nationer (England, Tyskland, Spanien, Italien, Frankrig o.lign.), som vi aldrig kan slå (Jeg ved godt England ikke kom med til EM, men Danmark har altid svært ved helt store nationer - selvom disse nationer ikke er formstærke).

Benzet
25-11-2007, 19:10
Tror puljen ender sådan:

Sverige
Portugal
Ungarn
Danmark
Albanien
Malta

Allan
25-11-2007, 20:22
Tror puljen ender sådan:

Sverige
Portugal
Ungarn
Danmark
Albanien
Malta

Nu har vi jo ikke tabt til Sverige siden EM92 så alle muligheder er der for at få lidt point der, Ungarn fik 4 sejre i en pulje med Norge, Tyrkiet, Malta, Bosnien og Moldova, så de er ikke skræmmende.

Tror Portugal vinder puljen og så bliver det mellem Sverige og Danmark, så hvis folk lader være med at løbe på banen og de danske spillere indser at de ikke er de verdens stjerner som de bilder sig selv ind de er så har vi en chance.

Denne chance kan øge markant hvis vi enten smider Morten Olsen på porten eller ændrer det latterlige 4-3-3 system til 4-4-2

United DK
25-11-2007, 21:12
Tror puljen ender sådan:

Sverige
Portugal
Ungarn
Danmark
Albanien
Malta

Hvorfor tror du, at Ungarn slutter over Danmark? Som jeg vist har nævnt tidligere, så tabte de både til Malta og Moldova, i den netop overstået EM-kval., og hvordan et hold, der kan tabe til sådanne amatørhold, kan virke skræmmende på nogen, det er mig en gåde. Vi fik da trods alt samtlige 18 point, mod de tre svageste hold i EM-kvalen, nemlig Letland, Island og Liechtenstein. Du må undervurdere landsholdet totalt, når du sætter Ungarn over Danmark, men det er så bare min mening.

Benzet
25-11-2007, 22:31
Jeg tror, vi slutter under Sverige i puljen, da de præsterer på et mere stabilt plan. Hvorvidt vi taber til dem i indbyrdes opgør, har jeg ikke beskæftiget mig med.

Mht. at jeg tror, vi slutter under Ungarn, er det et udtryk for, at jeg er i tvivl om, hvem der er stærkest af os og dem. Jeg tror fx. godt, vi kan få problemer med dem i indbyrdes opgør.

JakobR
25-11-2007, 22:40
Come on! Vi napper svenskerne i parken og henter et heldigt point i Portugal, og straks har vi medvind!

Jeg håber jeg er en af de heldige, der får billet til Portugal i Parken. Ronaldo er altså en fryd at se spille, og samtidig er det vist også på tide jeg kommer ind og ser en landskamp igen. Det er alligevel 5 år siden nu...

United DK
26-11-2007, 09:58
Mht. at jeg tror, vi slutter under Ungarn, er det et udtryk for, at jeg er i tvivl om, hvem der er stærkest af os og dem. Jeg tror fx. godt, vi kan få problemer med dem i indbyrdes opgør.

Det kan vi måske, men set over samtlige 10 kampe, så er jeg sikker på, at vi slutter over dem.

Glory Man United
26-11-2007, 10:08
Nu har vi jo ikke tabt til Sverige siden EM92 så alle muligheder er der for at få lidt point der, Ungarn fik 4 sejre i en pulje med Norge, Tyrkiet, Malta, Bosnien og Moldova, så de er ikke skræmmende.

Tror Portugal vinder puljen og så bliver det mellem Sverige og Danmark, så hvis folk lader være med at løbe på banen og de danske spillere indser at de ikke er de verdens stjerner som de bilder sig selv ind de er så har vi en chance.

Denne chance kan øge markant hvis vi enten smider Morten Olsen på porten eller ændrer det latterlige 4-3-3 system til 4-4-2

Vi tabte til Sverige i Parken tidligere på året. Alt andet er ævl.....

Glory Man United
26-11-2007, 11:08
Tror puljen ender sådan:

Sverige
Portugal
Ungarn
Danmark
Albanien
Malta

Spiller Puskas stadigvæk for Ungarn da? Eeej seriøst, de er ringe. Logisk set ligner det en 3. plads. I den seneste kval fik vi max mod de ringeste hold (i modsætning til f.eks. Spanien). Så vi skal håbe på, at vi offensivt pludselig får en kanin op af hatten som kan skræmme Sverige og Portugal.....og så også gerne et par gode backer!!! Gruer for hvad Ronaldo ikke kan gøre ved en suppeliga spiller :)

JDK
26-11-2007, 12:05
Jeg tror godt på at Danmark kan gå videre fra denne gruppe

Portugal havde en rigtig skidt kval denne gang (hvor Cristiano var en af de store grunde til de gik videre her til sidst) - de er i gang med et generationsskifte (ligesom Danmark måske ska?), så det kan blive tæt mod Portugal, men jeg tror at vi kan tage mindst 3 point mod dem - vi vandt jo også sidst vi spillede mod dem!

Sverige mener jeg godt at vi kan tage - vi spillede en formidabel 2. halvleg i parken (gider ikke at tale om hvad der ellers skete!) og vi fik 1 point med hjem fra Sverige, så på langt sigt tror jeg godt at vi kan tage dem også

Ungarn er jeg glad for vi møder, i stedet for et mere østeuropæisk land, som vi har det sværere mod generalt, så Ungarn skal vi tage 6 point mod!

Albanien er selvfølgelig et hold vi skal slå, men vi har det til tider svært mod sådan nogle små hold på udebane, dog får vi også 6 point

Malta skal vi vinde over - også stort! vi var tæt på at få uafgjort senest vi mødte dem, i Parken, mens vi slog dem stort i Malta

Det bliver selvfølgelig ikke nemt når Danmark er seedet i 3. seedingslag, men jeg tror altså på det - vi har ikke fået en nem gruppe, men absoult heller ikke en alt for svær... men nu må vi se hvem der stopper på landsholdet, om vi får en ny træner etc.

Det bliver spændende at følge :skaaal:

Benzet
07-01-2008, 18:41
Thomas Sørensen har takket nej til tyrkisk fodbold. I samme åndedrag nævner han, at han foretækker engelsk eller spansk fodbold. Det skulle ikke undre mig, hvis han ender i Getafe, der netop ikke er specielt godt besat på målmandsposten.

KennyN
07-01-2008, 19:23
Det er rigtigt, det er en mulighed for Sørensen. Han er jo ikke så dyr, og han kræver vel heller ikke en voldsomt stor løn. Så Getafe kunne sagtens være en mulighed. Det ville så også være en god klub for ham, og han ville være en ny god keeper til dem. Han vil formentlig være mere stabil end deres nuværende keeper..

JDK
07-01-2008, 19:33
Det er rigtigt, det er en mulighed for Sørensen. Han er jo ikke så dyr, og han kræver vel heller ikke en voldsomt stor løn. Så Getafe kunne sagtens være en mulighed. Det ville så også være en god klub for ham, og han ville være en ny god keeper til dem. Han vil formentlig være mere stabil end deres nuværende keeper..

Ikke en dårlig ide til mr Laudrup! det ville helt sikkert være godt for begge parter "Rocking"

Mr. Larsen
07-01-2008, 20:54
Ikke en dårlig ide til mr Laudrup! det ville helt sikkert være godt for begge parter "Rocking"

Sørensen til Getafe tror jeg ikke sker. Så vidt jeg ved købte de Abondanzierri (ikke sikker på stavningen) fra Argentina forholdsvist dyrt ind, så tror næppe han får lov at købe flere målmænd, heller ikke sikker på at han har lyst til det.

Det skal dog nævnes at Abondanzierri ikke har været specielt imponerende

ChristianR
07-01-2008, 22:17
Har svært ved at forestille mig ham andre steder end England. Derby skulle være et godt bud. Men ellers vælger han nok den bedste engelske klub, der vil have ham som første målmand.

United DK
08-01-2008, 07:02
Har Getafe ikke ham målmandstalentet Ustari? I såfald er han vel tiltænkt en fast plads, når tålmodigheden med Abbondanzieri ryger.

Benzet
08-01-2008, 11:53
Jo, Getafe har et målmandstalent og en forholdsvis dyr indkøbt målmand. Men de har begge været utrolig ustabile i efterårssæsonen, så derfor tænkte jeg, at Sørensen måske var en mulighed, når Getafe jo nærmest kan få ham smidt i nakken.

Glory Man United
08-01-2008, 12:16
Jo, Getafe har et målmandstalent og en forholdsvis dyr indkøbt målmand. Men de har begge været utrolig ustabile i efterårssæsonen, så derfor tænkte jeg, at Sørensen måske var en mulighed, når Getafe jo nærmest kan få ham smidt i nakken.

Læste et eller andet sted, at Sørensen var på vej til Derby....men måske jeg husker forkert :confused:

Benzet
08-01-2008, 13:14
Har også læst rygtet med Derby, men jeg kan dårligt forestille mig, at Sørensen vil være tilfreds med at skulle spille i den næstbedste række om et halvt års tid.

United DK
08-01-2008, 13:24
Har også læst rygtet med Derby, men jeg kan dårligt forestille mig, at Sørensen vil være tilfreds med at skulle spille i den næstbedste række om et halvt års tid.

Det kan jo være han har så meget selvtillid, at han rent faktisk tror han kan redde Derby fra nedrykning. :D

Glory Man United
08-01-2008, 13:25

Jeg tror ikke hr. Sørensen har så mange andre muligheder. Kortsigtet tror jeg Derby er en god mulighed, så må man se til sommer....men 1. målmand i Derby er i hver fald et trin op sammenlignet med 3.målmand i Villa

Glory Man United
05-02-2008, 16:26
http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=146588

What a scandal.....men måske vi ikke har bedre??? Bare rystet over at når vi for 1. gang siden 1982 ikke har kvalificeret os 2 gange træk til en slutrunde, så skulle man måske prøve noget nyt????

Lorensen
05-02-2008, 17:17
Danmark skal nok kvalificere sig til VM. Det tror jeg på. Vi har et stært hold, med nogle gode unge spillere, der hvis vi er heldige kan udnytte deres talent fuld ud.
Tror Danmarks opstilling i kvalén og forhåbentlig VM bliver:
---------Sørensen----------
Kvist-Laursen-Agger-Jacobsen
-------Leon-Poulsen----------
Rommedahl---------Kahlenberg
-----Tomasson-Bendtner------

Tæt på holdet:
Kasper S, Søren Larsen, Krøldrup, Grønkjær, Daniel Jensen mm

robinho
05-02-2008, 18:34
Danmark skal nok kvalificere sig til VM. Det tror jeg på. Vi har et stært hold, med nogle gode unge spillere, der hvis vi er heldige kan udnytte deres talent fuld ud.
Tror Danmarks opstilling i kvalén og forhåbentlig VM bliver:
---------Sørensen----------
Kvist-Laursen-Agger-Jacobsen
-------Leon-Poulsen----------
Rommedahl---------Kahlenberg
-----Tomasson-Bendtner------

Tæt på holdet:
Kasper S, Søren Larsen, Krøldrup, Grønkjær, Daniel Jensen mm

tror jeg godt du kan glemme det der, selvom jeg er enig med dig langt hen ad vejen. Dog vil jeg gerne have jakobsen over på højre back ,og chris sørensen ind på venstre så vi har en naturlig venstre back.

Morten Olsen får sådan en underlig bule i shortsene hver gang snakken falder på daniel jensen. Han mener jo det kun er manglende omdømme som gør han ikke duellere med kaka om 10´ er pladsen i milan. Men jeg selv er langt større fan af leon andreasen som du også har på dit hold, så bortset fra den ene backplads, så er jeg helt enig med dig

snegl
05-02-2008, 19:08
Hehe ja Morten Olsen har vist et intimt forhold til Daniel Jensen..
Derfor kan man nu ikke pille ved hans præstationer i Bremen.. Han har gjort det udemærket de kampe jeg har set, og været god i rollen som den defensive der gør plads til Diego. Han spiller i øvrigt også venstre midt nogengange vist. Eller også er det bare den venstre af de 3 defensive midtbaner..

De sidste par kampe er vi kommet frem til mere via LEON, end med to defensive midtbaner.. Leon har også et kæmpe løbepensum og er mere offensiv..

Og så gad jeg godt se Morten Olsen prøve Søren Larsen og Bendtner oppe foran istedet for Jon Dahl.. Han har været anonym de sidste mange landskampe, og hans fysik er ikke hvad den har været.

Og så håber jeg Niclas Jensen aldrig nogensinde kommer på Landsholdet igen. Han kan ikke engang dække ordentligt op i Sas-ligaen, hvilket burde være et krav for landsholdsudtagelse

Edit: Ups.. fik vist lige blandet de to Jensen'er sammen.. Doh.. rettet nu :D

Lorensen
05-02-2008, 19:42
Tror du mener Niklas Jensen. Correct me if I'm wrong

United DK
05-02-2008, 21:36
Problemet er at vi overvurdere landsholdet. Vi har simpelthen ikke spillerne til at være med ved alle slutrunder, hvilket også er blevet bevist over de sidste 3-4 år. Og nej, det ville ikke hjælpe hvis Morten Olsen blev byttet ud med Mourinho (for nu at tage et ledig toptræner), for spillerne er de samme, og de bliver ikke meget bedre af at få en anden træner.

Jeg har allerede forberedt mig på VM 2010 uden Danmark, for det materiale der er p.t., er ikke godt nok til en slutrunde.

ChristianR
05-02-2008, 21:42
Problemet er at vi overvurdere landsholdet. Vi har simpelthen ikke spillerne til at være med ved alle slutrunder, hvilket også er blevet bevist over de sidste 3-4 år. Og nej, det ville ikke hjælpe hvis Morten Olsen blev byttet ud med Mourinho (for nu at tage et ledig toptræner), for spillerne er de samme, og de bliver ikke meget bedre af at få en anden træner.

Jeg har allerede forberedt mig på VM 2010 uden Danmark, for det materiale der er p.t., er ikke godt nok til en slutrunde.

Selvfølgelig har du til dels ret. Jeg vil dog mene, at der til de sidste 2 slutrunder er hold på eller endda under Danmarks niveau, der har kvalificeret sig. Med vores spillermateriale kan vi nok ikke forvente, at vi kvalificerer os hver gang, men det er vel stadig målet i det mindste at kvalificere os? Og det mål har Olsen ikke indfriet de sidste 2 gange, han har haft chancen. Udover det har jeg flere gange været så uenig i hans dispositioner, at jeg gerne så vi prøvede os med en ny træner. Også selvom han ikke er dansker.

United DK
05-02-2008, 21:58
Målet er selvfølgelig at kvalificere sig, men det er jo gået hen og blevet et krav nu om dage, og det er et problem, for vi har ikke spillerne til at kunne kræve slutrundedeltagelse hver gang. Det er i orden at man kræver slutrundedeltagelse hver gang i Frankrig, Italien, Tyskland, England, Spanien osv., for de har spillermaterialet til det.

ChristianR
05-02-2008, 22:05
Målet er selvfølgelig at kvalificere sig, men det er jo gået hen og blevet et krav nu om dage, og det er et problem, for vi har ikke spillerne til at kunne kræve slutrundedeltagelse hver gang. Det er i orden at man kræver slutrundedeltagelse hver gang i Frankrig, Italien, Tyskland, England, Spanien osv., for de har spillermaterialet til det.

Derfor kan vi også klare en enkelt svipser i Danmark, hvilket de ikke kan i de store fodboldnationer. Men hvis man misser målet 2 gange i træk er det vel meget fair, man overvejer andre muligheder som landstræner?

Ikke, at jeg ønsker Ståle som landstræner. Men jeg vil, som englænderne nok også vil, gerne give afkald på noget af det flotte angrebsspil til fordel for deltagelse i slutrunderne.

United DK
05-02-2008, 22:07
Derfor kan vi også klare en enkelt svipser i Danmark, hvilket de ikke kan i de store fodboldnationer. Men hvis man misser målet 2 gange i træk er det vel meget fair, man overvejer andre muligheder som landstræner?

Ikke, at jeg ønsker Ståle som landstræner. Men jeg vil, som englænderne nok også vil, gerne give afkald på noget af det flotte angrebsspil til fordel for deltagelse i slutrunderne.

Jo jo, men for mig at se ville det ikke hjælpe det store at fyrer Morten Olsen. Det ville bare være for at der skulle noget nyt, og ikke fordi at vi så ville kvalificere os til VM.

JDK
05-02-2008, 22:46
Målet for os er at kvalificerer os til slutrunder, men vi skal stadig huske på hvor lille et land vi er og vi skal passe en smule på med at have alt for høje forventninger

Vores målmænd har ikke spillet ligakampe i mange måneder, i forsvaret har vi nogle skader og besvær med at finde ud af hvem der skal spille venstreback, midtbanen ser nogenlunde stabil ud og angrebsmakkerparet re også begyndt at se godt ud - med vores defensive situation in mente, tror jeg det bliver særdeles svært at slå så gode hold, som Sverige og Portugal i bestræbelserne mod at kvalificere sig til VM 2010

Ift. at fyre Morten Olsen, er jeg enig med jer, som siger at han ikke skal! jeg kan ikke se at vi kan få en bedre pt!

Det kan godt være at vi skal prøve noget nyt - men jeg kan ikke se hvad? det seneste initiativ er Mikkel Beckmann, Niki Zimling og Anders Møller Christensen, hvilket jeg ikke ser det helt store i, men lad os se hvad der sker i løbet af de næste år, og lad os diskuterer det hen ad vejen

Go' kamp i morgen :)

The One
06-02-2008, 00:45
Målet for os er at kvalificerer os til slutrunder, men vi skal stadig huske på hvor lille et land vi er og vi skal passe en smule på med at have alt for høje forventninger
Og netop fordi det er den indstilling vi har, ja derfor kommer vi helt sikkert ikke med.. Hvis du siger målet er at blive nr.8, så bliver du nummer 12..

Glory Man United
06-02-2008, 14:26
Jeg undskylder mange gange min kritik hr. Olsen. Dette er da et forsøg på noget nyt!
http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=146641

Parkohargo
06-02-2008, 16:33
Forhelvede jeg fatter ikke hvad Martin Jørgensen skal på det danske landshold. Synes han er ringe IMO. Det kan sku da ikke passe vi ikke har nogle bedre på den plads..!?? og hvorfor skal han altid bruge Jon Dahl...hvorfor ikke prøve Bendtner og Søren Larsen. eller Bendtner og Nordstrand. Selvom sidstenævnte dog ikke har fundet kassen i denne her sæson endnu for FCK er det sku da alligevel en mulighed..

Martinsen
06-02-2008, 16:47
Hvad har Søren Larsen vist som er i nærheden af at være bedre end John Dahl??? Søren Larsen er talentløs og har vi ikke en bedre makker end ham, til Bendtner skal vi ganske enkelt ikke spille med mere end 1 angriber, da folk som Søren Larsen ødelægger mere end de gavner på et fodboldhold!

snegl
06-02-2008, 16:57
Jeg undskylder mange gange min kritik hr. Olsen. Dette er da et forsøg på noget nyt!
http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=146641

Jaaa.. det var os hvad jeg havde håbet lidt på han ville forsøge.. God stil..

Så bør han bare bruge Perez noget mere.. han klarer det jo fint for Ajax.. Men Olsen har åbenbart et eller andet problem med Perez..

(Jeg siger ik Perez er den bedste, men han skal prøves, da de andre offensive krafter har spillet så ringe)

Det mest væsentlige for at DK kommer til VM tror jeg er, at Nicklas Bendtner og Søren Larsen får fast spilletid.. Helst i en anden klub end de er i nu.. Og så at Kahlenberg finder formen frem igen

snegl
06-02-2008, 17:00
Hvad har Søren Larsen vist som er i nærheden af at være bedre end John Dahl??? Søren Larsen er talentløs og har vi ikke en bedre makker end ham, til Bendtner skal vi ganske enkelt ikke spille med mere end 1 angriber, da folk som Søren Larsen ødelægger mere end de gavner på et fodboldhold!

Hvis vi tager på det seneste: Han er større, han løber enormt meget, og man kan lægge indlæg ind til ham (Jon Dahl dominerer aldrig luftrummet). Og så kan han holde forsvarsspillere bedre væk end Jon Dahl..

De begge to har scoret nada på det seneste, så med de kvaliteter Søren Larsen har fysisk, synes jeg helt klart man sku prøve ham..

En 4-5-1 på landsholdet holder sgu heller ik.. Hver kamp er en kamp der skal vindes, og det tvivler jeg på vi gør med Bendtner alene i front.. Han kan være som nat og dag

Parkohargo
06-02-2008, 19:31
Snegl. Lige mine ord:) fatter ikke hvorfor ikke prøve noget nyt istedet for.. synes overhovedet ikke Jon Dahl har spillet prangende.. og ja som du siger hvorfor ikke også prøve Perez noget mere.!? kommer aldrig til og forstå den mand Morten Olsen..

Kofoed
06-02-2008, 20:30
når man ser en landskamp med danmark bliver liverpool-chelsea ren angrebsbold.. kæft det er sørgelig fodbold.. har dog lige hørt i mine øresnegl at danmark har fået straffe..

EDIT: eftersigende et meget tvivlsomt dømt straffe som jon dahl scorede på..

CC
06-02-2008, 20:37
Bendtner filmede sig til et straffe(faktisk ganske overbevisende lavet) og jon dahl scorede... men nøj hvor er vi egentlig ynkelige... Jeg har siddet og set al det ANC jeg har kunne siden det begyndte og har haft det rigtig hyggeligt da der har været nogle interessante kampe med flot spil og gode aktioner... Men når jeg ser Danmark er jeg i tvivl om jeg skal grine eller græde... Det er simpelthen fodbold på så lavt et plan at jeg simpelthen var nødt til at slukke for det møg... Kan godt være jeg ikke har så meget national følelse, men så længe Morten Olsen er træner kan jeg ikke nyde en kamp med dem, medmindre det naturligvis er mod et seværdigt hold som herefter kan slagte os på fantasifuld vis...

Flax_Generous
06-02-2008, 20:38
Ha ha, fantastisk mål af Slovenien!

Kofoed
06-02-2008, 20:40
medmindre det naturligvis er mod et seværdigt hold som herefter kan slagte os på fantasifuld vis...

Præcis.. de danske landskampe er kun sjove hvis det er mod england så man kan holde med dem, eller et andet godt hold der kan banke os tilbage til stenalderen(hvor vores spil bedre passer ind)..

silasamp
24-03-2008, 14:19
Er jeg den eneste der ikke kan se den røde tråd i gennem Morten Olsen´s arbejde mere?? :confused:

Forstår ikke hvad en Randrup laver på det danske Landshold (Allerede) som afløser for Lean, han er startet gode i foråret minus Nordsjælland´s kampen.

Synes at en Micheal Jakobsen i AAB er langt mere oplagt at udtag, ved godt at de spiller forskellige pladser, men det gør Randrup og Lean også. Som han afløser.

Har ikke hørt meget til en Brian Priske i et stykke tid, men synes han har gjort det godt de gange han har været med på Landsholdet, eller en Kristian Bak i Holland, har ikke set nogle kampe med ham, men han skulle gør det rimelig godt.

Så synes det er svært at forsvar udtagelse af Randrup.

Hvad synes i andre??

Martinsen
24-03-2008, 14:37
Forklaringen skal nok findes i at Kvist var udset til at skulle spille højreback, men på grund af Leons skade skal han temmelig sikkert rykkes op på midtbanen, og det har derved åbnet op for Randrup. At Randrup ikke har det der ligner landsholdsklasse pt. er en anden snak, men der var sku nok egentlig ikke så mange andre alternativer. Michael Jakobsen er i hvertfald ikke en af dem, da han huserer i midten eller i nødstilfælde på venstreback.

silasamp
24-03-2008, 15:18
Enig at han ikke kan spille højreback, men synes nu der er andre løsninger end Randrup.

Synes ikke at en Brian Priske har spillet sig af i de landskampe jeg har set med ham, ærligt ved ikke helt hvordan det gå med ham lige nu på hans klubhold.

Synes virkelig også det er skrammende at vi ikke har bedre back i DK ligefor tiden og at der er så mange i denne landsholdstrup fra den danske liga. SAS ligaen er blevet bedre igennem de sidste 3 år, men 10 ud af 18 spiller er fra SAS ligaen som er en udviklings liga, er ikke imponerne i imo.

Ved godt at der er mange skade f.eks M. Jørgensen, Lean, Agger, D. Jensen, Kahlenberg (gå udfra han er skadet siden han ikke er med) og en Lars Jakobsen som nok også vil være med hvis han ikke lige var kommet tilbage fra en lang skades pause. alle spillere som vil gå dirkte ind i start 11 hvis de var klar. J. Christiansen og Gravgaard vil nok også være med hvis de var fit.

KennyN
24-03-2008, 15:34
Synes det er meget mærkeligt at en mand som Martin Bernburg kommer med, fremfor Jeppe Curth. Curth har spillet klart bedre i hele efterårssæsonen, og er del af et hold som er startet godt i foråret. Han laver kasser og assists, så det virker lidt underligt at Bernburg bare kommer med..
Randrup kommer også hurtigt med, men han er ung og lovende som back. Der er ikke så voldsomt mange gode backs jo, og Randrup er trods alt nok bedre og har mere potentiale end både Bøgelund og Priske..

JDK
24-03-2008, 15:36
Anders Randrup er en god back, men jeg synes stadig at det er for tidligt at tage ham med - han har kun været en del af U21-holdet siden september

Nu er Martin Bernburg også udtaget, hvilket jeg også sætter nogle spørgsmålstegn ved, da jeg ikke mener at han endnu har formatet og kvaliteten til at spille for landsholdet (selvom han har klaret det fint i SAS Ligaen)

Martinsen
24-03-2008, 15:58
Synes det er meget mærkeligt at en mand som Martin Bernburg kommer med, fremfor Jeppe Curth. Curth har spillet klart bedre i hele efterårssæsonen, og er del af et hold som er startet godt i foråret. Han laver kasser og assists, så det virker lidt underligt at Bernburg bare kommer med..
Randrup kommer også hurtigt med, men han er ung og lovende som back. Der er ikke så voldsomt mange gode backs jo, og Randrup er trods alt nok bedre og har mere potentiale end både Bøgelund og Priske..

Ja det må være temmelig bittert at være Jeppe Curth. Men jeg tror grunden til at Olsen ikke tager ham med, er at han simpelthen ikke vil undvige fra hans princip om at have en stor hovedstødsstærk spiller på toppen! Det tror jeg er grunden til at Bernburg er valgt fremfor Curth, og også grunden til at Duncan blev valgt fremfor Curth i første omgang.

Suedehead
24-03-2008, 16:09
Her er mit landshold:

Thomas Sørensen

Lars Jakobsen - Martin Laursen - Per Krøldrup - Daniel Agger

Dennis Rommedahl - Chr. Poulsen - Esben Hansen - Jesper Grønkjær

Jon Dahl Tomasson - Niklas Bendtner

Agger er venstrebenet og kan løse problemet på venstre back. Gode midterforsvarere har vi nok af (de nævnte samt Ulrik Laursen, Gravgaard, Leon A. og Michael Jakobsen).
For mig er der seks stensikre i startopstillingen: T. Sørensen, M. Laursen, Agger, Poulsen, Tomasson og Bendtner.

Verner
24-03-2008, 16:25
Ingen tvivl Morten Olsen var desperat efter at finde erstatninger fandt den nærmeste sas liga kamp og tog den bedste højre back og bedste angriber på dagen :D:D:D

Martinsen
24-03-2008, 16:28
Ingen tvivl Morten Olsen var desperat efter at finde erstatninger fandt den nærmeste sas liga kamp og tog den bedste højre back og bedste angriber på dagen :D:D:D

Ja hvis det ikke var fordi, at Randrup var udtaget inden Nordsjælland-Brøndby ja så kunne det lyde meget sandsynligt;)