Se fuld version : Det danske landshold
Anderson8
29-03-2011, 19:23
Hvaså Danmark vinder i dag, oder was?
Tja - de fører i hvert fald 0-1.
Tja - de fører i hvert fald 0-1.
Fantastisk mål!
Kasper United
29-03-2011, 20:19
Kedelig kamp... :titte:
United DK
04-08-2011, 16:51
Nationen! slår til igen.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1596303.ece
Glory Man United
04-08-2011, 16:53
Nationen! slår til igen.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1596303.ece
For helvede ja. Lad os satse på Bashkim Kadril (OB) og Stephan Petersen (AGF) mod Norge og Portugal
United DK
04-08-2011, 17:06
For helvede ja. Lad os satse på Bashkim Kadril (OB) og Stephan Petersen (AGF) mod Norge og Portugal
Det er nogengange rystende, hvor blanke den danske befolkning er. Man er konsekvent efter Rommedahl, som måske er den, der levere varen allermest i de store kampe, og så vil man have ham erstattet af to grønskollinger, som lige har spillet et par gode kampe i Superligaen. Man kan diskutere Krohn-Dehlis position, men det virker mest af alt som brok for brokkens skyld, for da han ikke var en fast del af landsholdet, klagede man over, hvordan en spiller af hans kaliber ikke var at finde på landsholdet.
Morten Olsen må glæde sig til, at han stopper næste år, så han kan blive fri for danskernes unuancerede kritik. Det fortjener Danmarks bedste landstræner gennem tiderne ikke.
Holmegaard
05-09-2011, 16:19
Nogle der kan anbefale et sted at se kampen i morgen i selskab med nordmænd?
Danielsen
05-09-2011, 16:37
Nogle der kan anbefale et sted at se kampen i morgen i selskab med nordmænd?
Der var rigtig mange nordmænd på Dubliners i kbh i fredags (Jeg var der for at se England)
Det er dog lidt dyrt derinde...
Holmegaard
05-09-2011, 16:40
Glemte selvfølgelig lige at sige at det er i kbh kbh ;)
Hvor ligger den og hvad er prislejet? Skal helst passe til en studerende.
Danielsen
05-09-2011, 17:16
Glemte selvfølgelig lige at sige kbh ;)
Hvor ligger den og hvad er prislejet? Skal helst passe til en studerende.
Den ligger mit i kbh på Strøget, lige inden Illum. Det er ret dyrt 45-50kr for en pint. Men ta' da på Den Glade Gris. Der er 50% på næsten alt i baren. Ved selvfølgelig ikke om der kommer nordmænd....
Holmegaard
05-09-2011, 17:30
Er det hver gang der er kamp der er 50%?
Danielsen
05-09-2011, 17:35
Er det hver gang der er kamp der er 50%?
Søndag til onsdag, om der er fodbold eller ej :)
United DK
05-09-2011, 17:55
Må jeg tillade mig at spørge, hvorfor du vil se kampen med nordmænd?
MOHoegsted
05-09-2011, 18:04
Må jeg tillade mig at spørge, hvorfor du vil se kampen med nordmænd?
Skulle jeg også lige til at spørge om.
Er vi danskere måske ikke gode nok?!
Holmegaard
05-09-2011, 18:35
Ved det lyder lidt mærkeligt, men jeg går på hold med et par nordmænd, som i øvrigt også er tilhængere af et hvis hold ;). Og vi havde snakket om at se den et sted sammen så de ville blive ydmyget i fuld offentlighed når Norge taber
Danielsen
05-09-2011, 19:21
Ved det lyder lidt mærkeligt, men jeg går på hold med et par nordmænd, som i øvrigt også er tilhængere af et hvis hold ;). Og vi havde snakket om at se den et sted sammen så de ville blive ydmyget i fuld offentlighed når Norge taber
Ta' på Grisen! :)
Svanen94
06-09-2011, 19:12
En ting er, at Lindegaard ikke er med i startopstillingen, men hvorfor er han heller ikke på bænken!?
Kasper United
06-09-2011, 19:24
En ting er, at Lindegaard ikke er med i startopstillingen, men hvorfor er han heller ikke på bænken!?
Godt spørgsmål. Det virker godt nok mærkeligt.. Har han fået en eller anden skade, er han syg eller hvad? :confused:
jQrgensen
06-09-2011, 19:53
Så scorede Sunderlands nye "stjerne" sgu..
Og ellers en lækker skudfinte af Rommedahl!
Kasper United
06-09-2011, 20:03
Endnu en kasse fra Bænkner. Det havde jeg ikke lige regnet med..
jQrgensen
06-09-2011, 20:05
Endnu en kasse fra Bænkner. Det havde jeg ikke lige regnet med..
Hvorfor skal også lige være ham. Den dreng skal ikke have mere selvtillid, det kan han jo slet ikke rumme.. Efter kampen sammenligner han vel sig selv med Rooney eller noget andet fuldstændig åndssvagt.
Nu tænker I sikkert at det er awesome at Danmark fører 2-0 over Norge, men jeg ser det faktisk som om det er San Marino, der leverer aftenens store højdepunkt.. stadig 0-0 efter 42 min mod Sverige!!
Martinsen
06-09-2011, 20:12
Hvorfor skal også lige være ham. Den dreng skal ikke have mere selvtillid, det kan han jo slet ikke rumme.. Efter kampen sammenligner han vel sig selv med Rooney eller noget andet fuldstændig åndssvagt.
I det mindste vil det danske landshold virkelig have stor gavn af en Bendtner i det her spillehumør, han er stortset med i alt hvad der sker fremadrettet. imponerende 1. halveg af ham.
jacobdahl8
06-09-2011, 20:13
Parken overgår sku Old trafford mht. stilhed :)
MOHoegsted
06-09-2011, 20:15
Bendtner gør det rigtig godt, og fungerer som en god spilstation.
Ja nu går han nok ud og sammenligner sig selv med store stjerner, men hans spillestil kan godt minde om Rooneys, når han trækker ned i banen, og fordeler bolden som en spilstation.
Det virkelig godt at have en Bendtner med selvtillid, og med det her spilhumør. Håber virkelig han slår igennem, for det danske landsholds skyld.
jQrgensen
06-09-2011, 20:15
I det mindste vil det danske landshold virkelig have stor gavn af en Bendtner i det her spillehumør, han er stortset med i alt hvad der sker fremadrettet. imponerende 1. halveg af ham.
True true.. Men for at være ærlig så er jeg fuldstændig ligeglad med det danske landshold, så ønsker bestemt ikke at han skal begynde at blomstre.
Parken overgår sku Old trafford mht. stilhed :)
Ja, vi burde gøre som på Anfield og fylde stadion med 40.000 arbejdsløse og kriminelle.
Ja, vi burde gøre som på Anfield og fylde stadion med 40.000 arbejdsløse og kriminelle.
Da bedre end rige businessmænd, der sidder og drikker whiskey og en gang imellem mumler en ting eller to til sidemanden ;)
Hulle #7
06-09-2011, 23:29
Har inde på bold.dk læst en blog om at Danmark muligvis kan komme direkte til EM som bedste toere, dog kræver det 3 point mod Cypern og 1 mod Portugal. Jeg vidste slet ikke at der var sådan en plads, men det tegner sig godt, dog er Sverige de eneste der kan ødelægge det for det os, hvor de SKAL slå Holland og Finland.
Det vil sige at vi nok er 75% sikker på en direkte plads, hvilket er utrolig godt for Danmark og dansk fodbold.
http://www.bold.dk/blog/1923/1/Hvem-tager-EM-smutvejen
Fletcherfan
07-09-2011, 00:14
Nu ved jeg ikke hvor mange slutrunder DK har været med til med MO som træner og hvor mange der har været uden DK...
Men lige nu ser det meget godt ud vedr. et nyt EM... For jeg tror virkelig meget på, at DK klarer skærene og får mindst et point mod Cypern og vinder hjemme mod Portugal...
Og når man tænker hvor mange slutrunder DK har været med til under MO og med de spillere han har til rådighed så er det helt utroligt, at der stadig er nogen, der mener, at MO er en lorte landstræner...
De sidste 10 år har danske kvalitetsspillere været en alvorlig mangelvare, og ikke siden 70'erne har der været så dårlige spillere på landsholdet (og op til 70'erne var det kun fordi udlandsproffer ikke fik lov at spille på landsholdet)... Og det er ikke MO's skyld at danske spillere ikke er gode... Men jeg mener han virkelig har fået det optimale ud af sine spillere, også med henblik på de mange skader til vigtige spillere...
Så et godt råd til danske landsholdsfans: Græsset er ikke grønnere på den anden side og efter EM næste sommer finder I nok ud af hvor dygtig MO var... Så støt ham og spillerne så skal I nok få et sjovt EM...
Sker der for Nicklas Bendtner .. Han ligner jo en top-angriber. Hans bevægelse ved det første mål er jo verdensklasse værdigt og det skud ved andet, havde jeg slet ikke set komme, og slet ikke fra ham.
Måske er det fordi han endelig er kommet væk fra Arsenal at han kan få lidt spilleglæde. Han ligner ihvertfald ikke en sur spiller på banen mere...
Så et godt råd til danske landsholdsfans: Græsset er ikke grønnere på den anden side og efter EM næste sommer finder I nok ud af hvor dygtig MO var... Så støt ham og spillerne så skal I nok få et sjovt EM...
Jeg bliver aldrig fan af MO, men man må tage hatten af for det arbejde han har lagt i landsholdet. Har svært ved at se hvem der kan erstatte ham. Umiddelbart kan jeg kun se M.Laudrup, men er han virkelig god nok???
Men generelt synes jeg landsholdet går en spændende fremtid i møde. Der er mange unge spillere som måske/måske ikke bliver gode. Vi kan på flere pladser gå en priviligeret fremtid i møde - set i forhold til danske standarder.
Højre back: Daniel Wass, Anders Randrup og (Frederik Sørensen)
Centerforsvar: Andreas Bjelland, Zanka og (Frederik Sørensen) Desuden er Agger og Kjær jo stadig unge.
Venstre back: Nicolai Boilesen, Michael Lumb, Leon Jessen og Jesper Juelsgaard
Central midt: Mike Jensen, Mads Albæk og Kasper Povlsen. Og igen, spillere som Zimling, Kvist og Christian Poulsen har flere år i sig endnu.
Offensiv midt / kanter: Thomas Enevoldsen, Lasse Schøne, Søren Rieks, Emil Larsen, Casper Sloth, Nicolai Jørgensen, Andreas Laudrup, Baskim Kadril, Rasmus Falk, Emil Lyng og Viktor Fisher
Angriber: Nicki Bille, Nicklas Helenius, Nicklas Pedersen og Simon Christoffersen.
Ja, mange af ovennævnte spillere kommer max i periferien til landsholdet, men synes det er sjældent set, at vi har så mange unge spillere der har et åbenlyst talent. Og igen, vi taler jo ikke nødvendigvis om spillere der kunne spille i United før de kunne gøre en god figur på landsholdet. Om talentet udfolder sig eller om de bliver overhalet af nogle der pt ikke virker så gode er svært at spå om - men må være rigtig spændende at være træner for sådanne unge spillere.
Central midt: Mike Jensen, Mads Albæk og Kasper Povlsen. Og igen, spillere som Zimling, Kvist og Christian Poulsen har flere år i sig endnu.
You take that back :smilings:
You take that back :smilings:
Mht. Christian Poulsen.
Han er en af de spillere der kunne være nyttige hvis de får regelmæssig spilletid og kan holde højt niveau. Daniel Jensen og Leon Andreasen er i samme kategori. Selvom jeg dog tror deres landsholdskarriere er ved at være slut pga. mange skader..
MOHoegsted
07-09-2011, 09:20
Jeg bliver aldrig fan af MO, men man må tage hatten af for det arbejde han har lagt i landsholdet. Har svært ved at se hvem der kan erstatte ham. Umiddelbart kan jeg kun se M.Laudrup, men er han virkelig god nok???
Men generelt synes jeg landsholdet går en spændende fremtid i møde. Der er mange unge spillere som måske/måske ikke bliver gode. Vi kan på flere pladser gå en priviligeret fremtid i møde - set i forhold til danske standarder.
Højre back: Daniel Wass, Anders Randrup og (Frederik Sørensen)
Centerforsvar: Andreas Bjelland, Zanka og (Frederik Sørensen) Desuden er Agger og Kjær jo stadig unge.
Venstre back: Nicolai Boilesen, Michael Lumb, Leon Jessen og Jesper Juelsgaard
Offensiv midt / kanter: Thomas Enevoldsen, Lasse Schøne, Søren Rieks, Emil Larsen, Casper Sloth, Nicolai Jørgensen, Andreas Laudrup, Baskim Kadril, Rasmus Falk, Emil Lyng og Viktor Fisher
Angriber: Nicki Bille, Nicklas Helenius, Nicklas Pedersen og Simon Christoffersen.
Ja, mange af ovennævnte spillere kommer max i periferien til landsholdet, men synes det er sjældent set, at vi har så mange unge spillere der har et åbenlyst talent. Og igen, vi taler jo ikke nødvendigvis om spillere der kunne spille i United før de kunne gøre en god figur på landsholdet. Om talentet udfolder sig eller om de bliver overhalet af nogle der pt ikke virker så gode er svært at spå om - men må være rigtig spændende at være træner for sådanne unge spillere.
Har jo haft fornøjelsen at spille sammen med Viktor Fischer, og jeg ved så meget at han foretrækker at spille angriber.
Casper Sloth har også fornyligt udtalt han er Central Midtbane, og ikke fungerer bedst som en 10'er.
Har jo haft fornøjelsen at spille sammen med Viktor Fischer, og jeg ved så meget at han foretrækker at spille angriber.
Casper Sloth har også fornyligt udtalt han er Central Midtbane, og ikke fungerer bedst som en 10'er.
Bor i Århus og følger AGF tæt.. Imo har Sloth spillet bedst når han har spillet hængende angriber i en fri rolle. Lidt den rolle som Eriksen har idag. Synes han mangler defensive evner til at spille en så central position som Zimling og Kvist.
Mht. Fisher, troede faktisk han var mere kant eller offensiv midt. Dette tror jeg også han vil komme til at spille i en 4-3-3.
Har først lige set nu at MO fortsætter som landstræner
http://www.bold.dk/nyt/Morten-Olsen-fortsaetter-som-landstraener
Synes det er helt fantastisk. Håbede han ville fortsætte. Synes meget af den kritik der har været rettet mod ham har været uberettiget. Tør ikke tro på en gentagelse af EM 92. Det er for urealistisk, men tror godt han kan bringe nye højder til landsholdet. Han har spillerne til at spille hans system i modsætning til tidligere.
Er som udgangspunkt ikke nogen stor fan af Morten Olsen, og kommer nok til at sidde og bande over mange af hans dispositioner de næste par år også, men det eneste der tæller er resultaterne, og dem må man sige han har med sig. Derudover ser jeg heller ikke lige nogen oplagt kanditat til at tage over, hvis det var.
ChristianR
01-11-2011, 14:29
Har først lige set nu at MO fortsætter som landstræner
http://www.bold.dk/nyt/Morten-Olsen-fortsaetter-som-landstraener
Synes det er helt fantastisk. Håbede han ville fortsætte. Synes meget af den kritik der har været rettet mod ham har været uberettiget. Tør ikke tro på en gentagelse af EM 92. Det er for urealistisk, men tror godt han kan bringe nye højder til landsholdet. Han har spillerne til at spille hans system i modsætning til tidligere.
Har du været gravet ned? :D
Jeg er nu også tilfreds med forlængelsen. Han har netop kvalificeret Danmark til endnu en slutrunde, og kvalificerede bejlere er ikke noget, DBU har væltet sig i.
At han har haft en rigtig god periode nu, ændrer dog ikke på, at at den periodevise stærke kritik af ham har været berettiget.
Stædigt har han udtaget nogle af sine yndlinge, mens resten af Danmark har rystet på hovedet. Disse har ofte bevist, at landsholdet havde haft bedst, at Morten Olsen havde lyttet noget mere til resten af Danmark. Det kulminerede ved Jon Dahls fadæse-agtige VM, hvor han ikke burde have spillet.
Men som sagt, mener jeg, at Morten Olsen fremadrettet må være den bedste landsholdstræner, DBU kan byde på de næste 2 år. Går vi videre fra gruppespillet til EM er det over al forventning og en kæmpe succes.
patrick1991
01-11-2011, 14:29
hans system funger da godt.. og det ser da også godt ud, når han har spillerne til det.. Nu med spillerne, så er bold besiddelsen bedre, og den skal nok blive endnu bedre, fordi den kan godt blive bedre.. Synes også Danmark spiller flottere fodbold nu... Det er mere underholdene at se det danske landshold end tidligere.. Morten Olsen mener man skal holde på bolden, og se efter muligheder, lidt aka det spanske.. Det synes jeg er ret underholdene:=)
Har du været gravet ned? :D
Nope, men har lige fået en unge og det optager lidt tid, he he :)
ChristianR
01-11-2011, 17:44
Nope, men har lige fået en unge og det optager lidt tid, he he :)
Point taken. Du er undskyldt så. Og tillykke. MedieDanmark havde bare ikke meget andet at tale om på dagen og dagen derpå for forlængelsen, så man skulle næsten have gjort sig umage for at overse det :D
Point taken. Du er undskyldt så. Og tillykke. MedieDanmark havde bare ikke meget andet at tale om på dagen og dagen derpå for forlængelsen, så man skulle næsten have gjort sig umage for at overse det :D
Jeg var også lidt overrasket. Ikke så meget over han havde forlænget, men fordi jeg havde undgået at høre det :)
Hvor er det vildt min svoger er blevet udtaget til A-landsholdet! Ha ha, hvor er det bare flot.
United DK
12-11-2011, 12:42
Hvor er det vildt min svoger er blevet udtaget til A-landsholdet! Ha ha, hvor er det bare flot.
?????
Lasse Nielsen?
Lasse Nielsen?
Yup. Ved godt det bare er en træningskamp mod Finland, men alligevel. Hvor er det sindsygt. Totalt lækkerhedsagtigt :D
MOHoegsted
12-11-2011, 13:15
Yup. Ved godt det bare er en træningskamp mod Finland, men alligevel. Hvor er det sindsygt. Totalt lækkerhedsagtigt :D
Jeg skal vel også lave sådan et indlæg, når Viktor Fischer engang er på landsholdet. Ham har jeg jo spillet på hold med ;)
Jeg skal vel også lave sådan et indlæg, når Viktor Fisher engang er på landsholdet. Ham har jeg jo spillet på hold med ;)
Det er bare med, at mænge sig med de kendte! Min kæreste har varmet op for Nik og Jay engang. Og hun har var også på det AaB-hold der vandt DM i cheerleading. Jow jow, I sure know how to pick 'em! :D
United DK
12-11-2011, 13:21
Det er bare med, at mænge sig med de kendte! Min kæreste har varmet op for Nik og Jay engang. Og hun har var også på det AaB-hold der vandt DM i cheerleading. Jow jow, I sure know how to pick 'em! :D
Buh huh se mig, jeg scorede en lækker cheerleader, og er svoger til Lasse Nielsen.
At du kan holde dig selv ud!
Buh huh se mig, jeg scorede en lækker cheerleader, og er svoger til Lasse Nielsen.
At du kan holde dig selv ud!
Din sarkasme bider ikke på ;)
Ej, det var nu bare gas. Jeg er nu ikke en opmærksomhedsluder. Var bare stolt af min svoger og skrev det her. Undskyld, jeg tier stille.
Undskyld jeg siger det, men det er simpelthen pinligt at en mand som Lasse Nielsen kan blive udtaget til landsholdet. Jeg kunne nemt pege på en håndfuld andre fra Superligaen, der ville være mere oplagte. Det må vel være fordi kampen spilles i Jylland, og så er det nemmere at have en mand med derfra. Synes så langt fra da at den mand har niveau til noget der minder om landsholdet..
Når det så er sagt. Så skal landsholdet have ros for spillet det sidste stykke tid. Flot at gå fra at spille elendigt sidste år, og så faktisk have spillet de sidste 4-5 kampe med klasse. Kan det fastholdes, så kan det da ikke gå helt galt til sommer i Polen/Ukraine..
Min far vandt engang Trehøje-mesterskaberne i flugtskydning! slå den
Min far vandt engang Trehøje-mesterskaberne i flugtskydning! slå den
Jeg har spillet på det hold der vandt Fårup Cup 7 år i træk og hvert år var det Morten Stig Christensen der overrakte medaljerne. Det sidste år vi vandt spurgte han mig "Er det nu jer igen?".
Keep 'em coming! :p
Jeg er en gang blevet savet midt over af Zanka i en træningskamp. Slå den. Ps. Det gjorde kraftdeme ondt.
Svanen94
15-11-2011, 21:04
Hvor er det kikset at se et landshold, hvor så mange har den samme frisure.
Undskyld jeg siger det, men det er simpelthen pinligt at en mand som Lasse Nielsen kan blive udtaget til landsholdet. Jeg kunne nemt pege på en håndfuld andre fra Superligaen, der ville være mere oplagte. Det må vel være fordi kampen spilles i Jylland, og så er det nemmere at have en mand med derfra. Synes så langt fra da at den mand har niveau til noget der minder om landsholdet..
Med de afbud der har været på den centrale plads i forsvaret, har jeg faktisk svært ved at se, at der skulle være så mange danske spillere, der er bedre end Lasse Nielsen. Ikke at Lasse Nielsen på nogen måde er et unikum som forsvarsspiller, det begynder bare at knibe med spillere, så snart folk som Bjelland, Krøldrup, Zanka og Kjær er væk.
Skulle en trup på 23 mand udtages til EM i dag, og alle var skadesfri, ville jeg vælge:
Anders Lindegaard.
Thomas Sørensen
Kasper Schmeichel (har ikke set mange kampe med ham, men synes bare S.Andersen er elendig, og vi ikke har andre alternativer)
Lars Jacobsen
Daniel Agger
Simon Kjær
Nicolai Boilesen
Michael Silberbauer (kan bl.a. spille både højre og venstre back på et nogenlunde niveau, så er faktisk ret vigtig)
Per Krøldrup
Andreas Bjelland
Simon Poulsen
Dennis Rommedahl
Nicki Zimling
William Kvist
Christian Poulsen
Michael Krohn-Dehli
Christian Eriksen
Nikolaj Jørgensen (skal have spilletid. Evt. via en udlejning til en dansk klub i vintertranfervinduet)
Rasmus Würtz (er tilbage i storform igen, hvorfor han ikke er udtaget i de seneste landskampe fremfor Jørgensen er mystisk)
Nicklas Bendtner
Søren Larsen
Morten Nordstrand
Peter Løvenkrands (ved godt, Morten Olsen ikke bryder sig om ham, men mangler alternativer i angrebet).
Skulle en trup på 23 mand udtages til EM i dag, og alle var skadesfri, ville jeg vælge:
Anders Lindegaard.
Thomas Sørensen
Kasper Schmeichel (har ikke set mange kampe med ham, men synes bare S.Andersen er elendig, og vi ikke har andre alternativer)
Lars Jacobsen
Daniel Agger
Simon Kjær
Nicolai Boilesen
Michael Silberbauer (kan bl.a. spille både højre og venstre back på et nogenlunde niveau, så er faktisk ret vigtig)
Per Krøldrup
Andreas Bjelland
Simon Poulsen
Dennis Rommedahl
Nicki Zimling
William Kvist
Christian Poulsen
Michael Krohn-Dehli
Christian Eriksen
Nikolaj Jørgensen (skal have spilletid. Evt. via en udlejning til en dansk klub i vintertranfervinduet)
Rasmus Würtz (er tilbage i storform igen, hvorfor han ikke er udtaget i de seneste landskampe fremfor Jørgensen er mystisk)
Nicklas Bendtner
Søren Larsen
Morten Nordstrand
Peter Løvenkrands (ved godt, Morten Olsen ikke bryder sig om ham, men mangler alternativer i angrebet).
Lasse Schøne må du da have glemt?
Desuden kan Bashkim Kadrii, især til den tid, være en spændende mulighed.
Nicklas Pedersen er desuden også en mulighed til angrebet.
Jeg mener ligeledes, at Jores Okore, hvis han vedbliver at holde niveau i Sueprligaen, er at foretrække frem for Per Krøldrup.
Kunne man skifte Schøne ind til dødboldende, ville han være god at have med. Ellers synes jeg ikke, han har det store at byde ind med. Ligeså med Nicklas Pedersen, der i mine øjne ikke bidrager med meget. Bashkim er helt sikkert et emne, hvis N.Jørgensen ikke får fast spilletid, eller hvis Bashkims udvikling forsat går stødt fremad. Jeg vil forsat foretrække Krøldrup foran Okore til en slutrunde pga erfaringen. N
Kunne man skifte Schøne ind til dødboldende, ville han være god at have med. Ellers synes jeg ikke, han har det store at byde ind med. Ligeså med Nicklas Pedersen, der i mine øjne ikke bidrager med meget. Bashkim er helt sikkert et emne, hvis N.Jørgensen ikke får fast spilletid, eller hvis Bashkims udvikling forsat går stødt fremad. Jeg vil forsat foretrække Krøldrup foran Okore til en slutrunde pga erfaringen. N
Den med erfaringen køber jeg ikke. Da Danmark mødte Japan ved VM i 10, hjalp Thomas Sørensens erfaring ham da? Jeg vil være lidt dristig og sige, hjalp den ham ved Ronaldo's mål i Parken for en måneds tid siden? Ikke meget.
Som jeg ser det det, handler det ligeså meget om at have tur i den, have selvtilliden, den må man sige at Okore har. Om han har det, når EM holdet skal udtages til Maj, er så en anden snak. Men man kan se det på Simon Kjærs spil. Ligegyldigt hvor meget han så benægter, at den kritik der har været, har gået ham på, har det været tydeligt at se de seneste landskampe han var med i, at han blev febrilsk hver gang han fik bolden. Ærgerligt, for han har så meget potentiale, men selvtilliden har været væk i noget tid. :(
MOHoegsted
17-11-2011, 14:53
Den med erfaringen køber jeg ikke. Da Danmark mødte Japan ved VM i 10, hjalp Thomas Sørensens erfaring ham da? Jeg vil være lidt dristig og sige, hjalp den ham ved Ronaldo's mål i Parken for en måneds tid siden? Ikke meget.
Som jeg ser det det, handler det ligeså meget om at have tur i den, have selvtilliden, den må man sige at Okore har. Om han har det, når EM holdet skal udtages til Maj, er så en anden snak. Men man kan se det på Simon Kjærs spil. Ligegyldigt hvor meget han så benægter, at den kritik der har været, har gået ham på, har det været tydeligt at se de seneste landskampe han var med i, at han blev febrilsk hver gang han fik bolden. Ærgerligt, for han har så meget potentiale, men selvtilliden har været væk i noget tid. :(
Erfaring er alfa omega, kan slet ikke se hvordan du kan mene det. Selvfølgelig er der ting som erfaring ikke kan redde, men hvad får dig til at tro de unge kan det? Okore synes jeg også var skuffende mod Finland, så jeg så nu også hellere end Krøldrup.
Derudover er erfaringen virkelig vigtig op til en stor EM-slutrunde, ved du hvor meget pres der er på en? Du har brug for nogle der kan gå forrest. Hvilket vi må sige vi også har, men at du kan nedtone erfaring så meget er mig en gåde.
Erfaring er alfa omega, kan slet ikke se hvordan du kan mene det. Selvfølgelig er der ting som erfaring ikke kan redde, men hvad får dig til at tro de unge kan det? Okore synes jeg også var skuffende mod Finland, så jeg så nu også hellere end Krøldrup.
Derudover er erfaringen virkelig vigtig op til en stor EM-slutrunde, ved du hvor meget pres der er på en? Du har brug for nogle der kan gå forrest. Hvilket vi må sige vi også har, men at du kan nedtone erfaring så meget er mig en gåde.
Jeg vil sige, at Okores kamp mod Finland var på samme niveau som resten af holdet, på det jævne. Meget mere er vel ikke forventeligt af en gut der blot spiller hans landskamp nr. 2. Krøldrup har endnu ikke spillet denne her sæson grundet en skade, så jeg vil til hver en tid vælge en spiller, der har en hel sæson i benene, fremfor en, der muligvis kommer så småt i gang efter nytår.
Hvis det lød som om, at jeg bagatelliserede vigtigheden i at have erfaring på holdet, skal der gerne lyde en undskyldning herfra. Jeg ved, og man skal jo bare se på Uniteds succes de senere år, hvor vigtig erfaring er. I den givne situation med Okore vs. Krøldrup, vejede jeg det bare op således, at jeg stillede Okores gode stime op mod Krøldups, ja ikke selvvalgte, men alligevel mangel på samme gode stime.
schousboe9
10-01-2012, 09:41
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/article1688181.ece
"Fodboldtossen" har fået sin dom - og han skal betale DBU 1.869.269 kr. i erstatning.
Fuldstændig ude af proportioner. Manden dummede sig, og har haft det elendigt med det siden. Han har fået sin voldsdom og afsonet den og så må festen slutte her. Der er ingen grund til at smadre resten af hans tilværelse pga. en skide fodboldkamp.
Jeg er med på, at DBU gik glip af lidt entreindtægter som konsekvens, men man kan jo ikke pille håret af en skaldet. Håbløs dom.
United-Allan33
10-01-2012, 09:59
"Fodboldtossen" har fået sin dom - og han skal betale DBU 1.869.269 kr. i erstatning.
Fuldstændig ude af proportioner. Manden dummede sig, og har haft det elendigt med det siden. Han har fået sin voldsdom og afsonet den og så må festen slutte her. Der er ingen grund til at smadre resten af hans tilværelse pga. en skide fodboldkamp.
Jeg er med på, at DBU gik glip af lidt entreindtægter som konsekvens, men man kan jo ikke pille håret af en skaldet. Håbløs dom.
Regningen skulle være sendt til Parken & Sport Og Lort.. Det er dem som har ansvaret for sikkerheden til kampen. Fuldstændig latterligt af de penge griske idioter i DBU..
United DK
10-01-2012, 10:00
Jeg er tilhænger af hårdere straffe generelt ved danske domstole, men i denne sag synes jeg også tossen har fået rigeligt med straf. En bøde på næsten 2 mio. er helt sindsyg, når folk får et par år for mord, eller sex med børn, for en så stor bøde er næsten en livstidsstraf, medmindre man har en enorm løn, men det lader ikke til at være tilfældet for tossen. Nok har DBU mistet penge pga. ham, men det er vel for fanden bare penge, og DBU lider ingen nød, tværtimod er de det eneste sportsforbund i Danmark, der altid er ovenpå økonomisk.
United-Allan33
10-01-2012, 10:37
Jeg er tilhænger af hårdere straffe generelt ved danske domstole, men i denne sag synes jeg også tossen har fået rigeligt med straf. En bøde på næsten 2 mio. er helt sindsyg, når folk får et par år for mord, eller sex med børn, for en så stor bøde er næsten en livstidsstraf, medmindre man har en enorm løn, men det lader ikke til at være tilfældet for tossen. Nok har DBU mistet penge pga. ham, men det er vel for fanden bare penge, og DBU lider ingen nød, tværtimod er de det eneste sportsforbund i Danmark, der altid er ovenpå økonomisk.
Læste i kommentarerne til artiklen, at max erstatningen for voldtægt er 75000 kr.. Han kunne have voldtaget 24 kvinder for de penge.. Fuldstændig latterlig og til grin...
De kunne jo feks bruge nogen af de penge de fik pga EM92, som de aldrig havde kvalificeret sig til..
schousboe9
12-01-2012, 12:24
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/article1689646.ece
Leon Andreasen og Thomas Sørensen er åbenbart klar til at hjælpe 'tossen' økonomisk ved at afstå deres landskampsbonus mod Rusland. Det er sgu stort. Alle kan jo se, at det er en vanvittig og nytteløs dom, så synes godt om fra Schousboe.
Glory Man United
12-01-2012, 12:30
Leon Andreasen og Thomas Sørensen er åbenbart klar til at hjælpe 'tossen' økonomisk ved at afstå deres landskampsbonus mod Rusland. Det er sgu stort. Alle kan jo se, at det er en vanvittig og nytteløs dom, så synes godt om fra Schousboe.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om der er spin i det her. Er det fordi, det så får mange flere tilskurere ind i Parken?
Hvis der ikke er bagtanker bag, hvad mon så DBU siger til, at spillerene så åbenlyst er imod dem?
Christian Poulsen burde betale hele lortet.
Uanset hvad, så var vi røget ud fordi den store taber synes han skulle tæve Rosenberg.
United DK
12-01-2012, 13:25
Deres bonus? Mig bekendt er Leon Andreasen stadig skadet, og slet ikke i betragtning til den kamp, eller EM for den sags skyld. Det er dog en nobel tanke, selvom det kan skabe knas mellem spillerne og DBU, som GMU også er inde på.
schousboe9
12-01-2012, 13:40
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om der er spin i det her. Er det fordi, det så får mange flere tilskurere ind i Parken?
Jeg kan ikke se, hvordan det skulle lokke folk i Parken? Der er jo mange normale tilskuere, som alle synes, det er en latterlig dom, men som ikke ligefrem vil deltage i en indsamling til ham (som mig, f.eks.), så hvis det var fordi, at folk på den måde inddirekte kunne støtte ham, så tror jeg ikke, det får den store effekt.
Hvis der ikke er bagtanker bag, hvad mon så DBU siger til, at spillerene så åbenlyst er imod dem?
Deres bonus? Mig bekendt er Leon Andreasen stadig skadet, og slet ikke i betragtning til den kamp, eller EM for den sags skyld. Det er dog en nobel tanke, selvom det kan skabe knas mellem spillerne og DBU, som GMU også er inde på.
Næh, det er han vel ikke, men jeg gengiver bare artiklens indhold. Kildekritik er en by i Jylland hos mig! :D
Men det er jo ikke DBU, der har afsagt sommen. Det er retten. DBU har fået tilkendt deres erstattning, og så må de da være tilfredse? Om den erstatningen i sidste ende er kommet fra landsholdet selv, kan vel være lige meget. Det har intet at gøre med, at "gå imod" DBU, for de får jo deres tabte indtægt tilbage, hvilket vel var formålet med søgsmålet?
Desuden kan DBU jo også være fuldstændig ligeglad med, hvad spillerne bruger deres bonus til. Den udbetales til spillerne, og så kan de da gøre med den, som de har lyst. Hvis de har lyst til at spytte i Ronni's kasse, så al respekt for det herfra, og hvis DBU har et problem med det, ja, så er det DBU's problem. Men det tror jeg nu heller ikke, de har, for de kan vel også nok regne ud, at man ikke kan pille håret af en skaldet. Jeg tror, de er fint tilfredse, så længe de får deres penge, for alternativet er jo, at de aldrig ser en rød reje, når manden selvfølgelig ikke har pengene.
United-Allan33
12-01-2012, 14:58
Der står i artiklen at Leon A er villig til at opgive hans bonus han fik for Sveriges-kampen.. Og at det er en mulighed at landsholdet opgiver deres bonus i den kommende kamp imod Rusland
Martinsen
12-01-2012, 16:01
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/article1689942.ece
DBU er ikke helt tilfredse med ideen :)
ChristianR
12-01-2012, 16:57
DBU har mange gange fastslået at sagen var af principiel karakter for dem, og man har således søgt en dom, der kunne statuere et eksemepl og fungere som præcedens og skræk og rædsel i fremtiden.
Det er således ikke selve beløbet, der har været det centrale for dem. Det principielle og afskrækkelsen forsvinder lidt, når landsholdet kommer og betaler regningen for manden.
jacobdahl8
12-01-2012, 17:11
Jeg kunne forestille mig at når DBU har været i kontakt med "fodbold tossen", og det efterfølgende forlig bliver offentlig gjort, så vil vi ikke nødvendigvis få sandheden at vide om den faktiske aftale mellem parterne.
Som skrevet herinde, ønskes der fra DBU's side at fremhæves et skræk eksempel; til enhver som måtte haven ideen om at løbe ind på banen.
Måske er DBU mere sympatiske under overfladen.
United DK
12-01-2012, 17:19
Jeg synes det er fint, at man vil statuere et eksempel, men så er det heller ikke værre, det han gjorde. Hverken før eller siden har man set nogen gør noget lignende til en landskamp, og jeg tvivler på vi kommer til at se noget lignende i fremtiden, med eller uden en gigantisk bøde til tossen. En bøde på 500.000 havde stadig været hård, men så havde den været mere til at overskue via en afdragsordning.
ChristianR
12-01-2012, 18:10
Jeg synes det er fint, at man vil statuere et eksempel, men så er det heller ikke værre, det han gjorde. Hverken før eller siden har man set nogen gør noget lignende til en landskamp, og jeg tvivler på vi kommer til at se noget lignende i fremtiden, med eller uden en gigantisk bøde til tossen. En bøde på 500.000 havde stadig været hård, men så havde den været mere til at overskue via en afdragsordning.
DBU har netop også udtalt, at de er villige til at indgå i en dialog om beløbet.
Glory Man United
13-01-2012, 08:28
Det er dog en nobel tanke, selvom det kan skabe knas mellem spillerne og DBU, som GMU også er inde på.
....og det gjorde vist så også
Nogen der kender reglerne mht. udskiftning i Kings Cup? Er det bare alle dem man har lyst til? :)
Glory Man United
15-01-2012, 10:55
Nogen der kender reglerne mht. udskiftning i Kings Cup? Er det bare alle dem man har lyst til? :)
Sex udskiftninger pr hold sagde eksperten Werge...
De sagde 6 stk. i optakten. Så ligesom en venskabskamp.
SantasLittleHelper
27-02-2012, 16:41
http://www.bold.dk/nyt/Nik-Jay-laver-Danmarks-EM-sang
Thoughts?
schousboe9
27-02-2012, 16:45
Thoughts?
Nej, dem kan der ikke have været mange af, da det blev besluttet.
United DK
27-02-2012, 16:45
Thoughts?
http://cache.ohinternet.com/images/thumb/7/73/JeanLucPicardFacepalm.jpg/618px-JeanLucPicardFacepalm.jpg
Jeg glæder mig uendelig meget.. Det kan kun blive super episk. Hvad ville Thomas Sørensen gøre hvis han kun havde et EM tilbage at spille i?
Thomas Sørensen - Lars Jacobsen, Simon Kjær, Andreas Bjelland, Simon Poulsen - Niki Zimling, William Kvist, Christian Eriksen - Dennis Rommedahl, Nicklas Bendtner, Michael Krohn-Dehli
Fin start af Danmark..
Pff!
we'remanunited
01-03-2012, 08:19
Afskaf de venskabskampe. Ingen gider dem jo - mindst af alle spillerne selv ?!
De har så travlt med at skulle passe på, at de ikke bliver skadet, at fodbolden træder i baggrunden. Det er satme svært at hidse sig op over en landskamp i dag - det er helt sikkert. For få og for ligegyldige landskampe.
Har ondt af de 12.000 tilskuere, som betalte et par hundreder kroner for et decideret dårligt produkt. Har også ondt af en Morten Olsen, som efter hver kamp skal "analysere" og "kigge nøgternt" på spillet. Hans talent kunne være givet bedre ud i en klub, end på et landshold hvor spillerne mentalt er hjemme i deres respektive klubber.
Afskaf dem helt, eller støt forbundene ved at give kampene pointmæssig betydning og lad os få stoltheden tilbage ved landskampe.
Det her er at holde fodboldfans for nar.
morten8832
01-03-2012, 08:29
Afskaf de venskabskampe. Ingen gider dem jo - mindst af alle spillerne selv ?!
De har så travlt med at skulle passe på, at de ikke bliver skadet, at fodbolden træder i baggrunden. Det er satme svært at hidse sig op over en landskamp i dag - det er helt sikkert. For få og for ligegyldige landskampe.
Har ondt af de 12.000 tilskuere, som betalte et par hundreder kroner for et decideret dårligt produkt. Har også ondt af en Morten Olsen, som efter hver kamp skal "analysere" og "kigge nøgternt" på spillet. Hans talent kunne være givet bedre ud i en klub, end på et landshold hvor spillerne mentalt er hjemme i deres respektive klubber.
Afskaf dem helt, eller støt forbundene ved at give kampene pointmæssig betydning og lad os få stoltheden tilbage ved landskampe.
Det her er at holde fodboldfans for nar.
Meget Enig - Egentlig tror jeg for så vidt også, at både spillerne og Morten Olsen vil få meget mere ud af kampene, hvis de lå fx i Maj/starten af Juni måned.. Sæsonen er slut for de fleste spillere, så koncentrationen kan udelukkende rettes mod venskabskampene/forberedelseskampene til slutrunderne.. Derudover vil holdet som helhed også have meget mere nytte af at spille næsten lige op til slutrunden, så de rent faktisk kan bruge kampene til at spille holdet ordentlig sammen.. Derudover kan Morten Olsen også bedre analysere hver enkelts form og har et bedre udgangspunkt til at udtage det rigtige hold til slutrunden..
United DK
01-03-2012, 08:42
Det har været meget værre engang med landskampe i både februar, marts og april, og så igen i august og november, foruden de traditionelle kval. datoer. Landsholdene skal jo også have kampe, hvor kampens resultat er ligegyldigt, ellers kan de aldrig få prøvet noget af, og jeg synes allerede der er blevet skåret kraftigt ned. Nu har de kun en enkelt landskamp i foråret, t.o.m. 2004 var der tre faste inden en slutrunde, og august-kampene bliver angiveligt også skrottet nu her.
Klubberne har pre-season, og selvfølgelig skal landsholdene også have ligegyldige kampe på kalenderen. Hvis ikke kan man ligeså godt droppe landsholdene, som man kender det fra amerikansk fodbold, men jeg vil da nødig undvære slutrunderne hver anden sommer.
we'remanunited
01-03-2012, 09:32
Jeg kan godt se, at det bliver svært at komme uden om resultatsmæssige "ligegyldige" landskampe. Problemet ligger vel dybest set, som så mange andre problemer, ved pengene i moderne fodbold. Landskampe er en risiko for klubberne, intet andet.
Da det er svært at gøre det store ved penges indflydelse, kan man vel kun symptombehandle. Eksempelvis kunne man overveje at flytte slutrunderne. Som jeg i øvrigt også meget nødigt vil undvære !!
Det er et svært puslespil, for spillerne skal jo også have fri fra deres erhverv, som vi andre har. Meget godt forslag af Morten8832 - at komprimere landsholdets tid. En måneds intens sammenhold, i stedet for spredt ud over et år. Mange spillere er dog udkørte hen mod en sæsonslutning, og få landshold vil stadig have spillere med europæiske kampe i maj.
Alternativt skal man lægge slutrunder andre tider på året, og et tættere samarbejde mellem klubber og lande kunne være vejen frem, som jeg ser det. En EM slutrunde i september? Spillernes pre-season for klubberne kunne koordineres med at træne på landsholdet evt ? Eller også kunne træning og kampe for landsholdet udgøre en pre-season for spilleren, hvorefter han tiltræder sin klub til sæsonstart ?
United DK
01-03-2012, 10:52
Som jeg ser det, så er der reelt ingen problemer, andet end klubbernes brok, når en spiller bliver skadet i kamp for sit land. Det er da en træls udgift for klubberne, men de har selv sat overlæggeren så højt ift. lønninger, så det er sådan set deres egen skyld.
morten8832
01-03-2012, 11:06
Som jeg ser det, så er der reelt ingen problemer, andet end klubbernes brok, når en spiller bliver skadet i kamp for sit land. Det er da en træls udgift for klubberne, men de har selv sat overlæggeren så højt ift. lønninger, så det er sådan set deres egen skyld.
Det er måske også lige at sætte det hele op i en spids - synes ikke problematikken er så ensidig og sort/hvid
Mener heller ikke at det har så meget med lønningerne at gøre, men mere en mistet arbejdskraft klubberne får ved en skade i en ligegyldig venskabskamp..
Lønningerne er for det første også en konsekvens af, at fodbolden er blevet en gigantforretning, og det har for så vidt ikke nogen relevans ift. landsholdsfodbold som jeg ser det - For nok har lønningerne været kraftigt stigende, men lønningerne vil jo altid følge indtjeningsmulighederne i en nogenlunde parallel udvikling - Hvis det skal ses ud fra et forretningsaspekt
Og så kan man sætte spørgsmålstegn ved hvor meget landsholdene får ud af, at spille venskabskampe i efterår/tidlige forår, når slutrunden først ligger om sommeren..
United DK
01-03-2012, 11:27
Det er måske også lige at sætte det hele op i en spids - synes ikke problematikken er så ensidig og sort/hvid
Mener heller ikke at det har så meget med lønningerne at gøre, men mere en mistet arbejdskraft klubberne får ved en skade i en ligegyldig venskabskamp..
Lønningerne er for det første også en konsekvens af, at fodbolden er blevet en gigantforretning, og det har for så vidt ikke nogen relevans ift. landsholdsfodbold som jeg ser det - For nok har lønningerne været kraftigt stigende, men lønningerne vil jo altid følge indtjeningsmulighederne i en nogenlunde parallel udvikling - Hvis det skal ses ud fra et forretningsaspekt
Og så kan man sætte spørgsmålstegn ved hvor meget landsholdene får ud af, at spille venskabskampe i efterår/tidlige forår, når slutrunden først ligger om sommeren..
Penge er det største problem i denne sammenhæng, skader har der altid været, og det bør være en kalkuleret risiko hos klubberne. Derudover vil jeg mene, at de ligegyldig landskampe er sikrere end de betydningsfulde, for i træningskampene bliver der sjældent gået til den, og kampene foregår somregel i et lavt tempo.
Mht. hvad landsholdene får ud af kampene, så er det vel kun de forskellige landstrænere der kan svarer på det. Der må være en grund til, at man lige spiller et par kampe, inden man udtager sin 23 mandstrup til slutrunden.
we'remanunited
01-03-2012, 11:52
Penge er det største problem i denne sammenhæng, skader har der altid været, og det bør være en kalkuleret risiko hos klubberne. Derudover vil jeg mene, at de ligegyldig landskampe er sikrere end de betydningsfulde, for i træningskampene bliver der sjældent gået til den, og kampene foregår somregel i et lavt tempo.
Mht. hvad landsholdene får ud af kampene, så er det vel kun de forskellige landstrænere der kan svarer på det. Der må være en grund til, at man lige spiller et par kampe, inden man udtager sin 23 mandstrup til slutrunden.
Helt sikkert, men jeg tror klubberne lægger et betydeligt pres på deres spillere inden de drager til landsholdssamling. Ikke mindst vores egen Ferguson. Kom tilbage og skadet, og du får sværere vilkår på holdet - hvor din dagligdag er, og hvor 90 procent af din indtjening som fodboldspiller kommer fra.
Hvad angår kampene, så må det altså være begrænset hvad landsholdet får ud af testkampene. Nu har vi hele to kampe inden EM - og det er jo nærmest ubetydeligt, når man tager i betragtning hvor lang tid det tager for klubhold at få spillet sig ind i pre-season på en ny sæson. Og så er kampene endda spredt over flere måneder !! Det er virkelig ærgerligt, for vi har faktisk et rigtig fornuftigt landshold for tiden, hvad angår spillermateriale. Jovist har det mangler, men talent er der masser af.
Jeg er en stor fan af ideen om et mere komprimeret landsholdsforløb, som ville resultere i et bedre produkt og en federe oplevelse med landsholdet !
Holdet udtages ud fra hvordan spillerne, dvs. de som ikke er sikre kort endnu, gør det i klubberne i foråret. Følgende er vel stensikre og behøver blot undgå skader, fængsel og naturkatastrofer for ikke at opleve EM:
Lindegaard, Sørensen,
Agger, Kjær, Bjelland, Boilesen, L. Jacobsen, Silberbauer (da han dækker begge backs),
Poulsen, Kvist, Rommedahl, Krohn-Dehli, Eriksen, Zimling,
Bendtner,
morten8832
01-03-2012, 12:05
Jeg er en stor fan af ideen om et mere komprimeret landsholdsforløb, som ville resultere i et bedre produkt og en federe oplevelse med landsholdet !
Enig! Tror det ville være til gavn for alle parter - Dog kan man sige, at sæsonen bliver længere for spillerne, men på den anden side bliver klubsæsonen det mindre sammenpresset.. Synes det er en rigtig fornuftig ide med et mere komprimeret forberedelsesforløb før slutrunderne, hvor klubholdene samtidig kan koncentrere som ligaen og de europæiske turneringer uden landsholdenes indblanding og konsekvenser som følge af landsholdsskader osv...
United DK
01-03-2012, 12:16
Problemet med at samle det hele om sommeren vil være, at spillernes sommerferie vil være kortere hvert år, og specielt PL-spillerne har i forvejen ikke massere af ferie. Det er igen en idé, der sikkert vil passe klubberne fint, men jeg mener sådan set det bedste er, at landskampene er spredt lidt ud som de er, ellers tror jeg også landsholdene bliver en form for showhold, der kun optræder om sommeren.
we'remanunited
01-03-2012, 12:28
Det med ferien er et stort problem, for spillerne kan selvfølgelig ikke spille i årets 12 måneder.
Kvalifikationsspil må nødvendigvis ligge spredt ud over året, og man forsøger også at tage et par kampe ad gangen som det er nu.
Men jeg vil stadig vove at påstå, at de her venskabskampe i foråret er helt unødvendige - de er om noget lidt showkampe uden intensitet og gejst. De store spillere har ganske enkelt for meget på højkant i foråret = champions league kampe, eller bare afgørende kampe generelt.
Selvom man afskaffer venskabskampe, så vil landsholdet jo stadig kunne opleves i kval kampe i løbet af året, mens forberedelserne til slutrunderne kan intensiveres i én måned efter slutningen af sæsonen... eller starten af den !!
Nu ville det kræve langt mere indsigt end jeg har i strukturerne omkring landsholdet, men jeg tror vitterligt på, at hvis klub- og landshold fusionerede omkring pre-season forløbet, hvor landshold kunne afvikle træning og slutrunder, mens klubberne deraf fik spillere med kamperfaring klar til sæsonen - så ville vi få en federe oplevelse samlet set.
Men, men, men = hvad ville sponsorerne sige til, at eksempelvis Uniteds spillere ikke dukkede op i USA eller Asien i pre-season ?
United DK
01-03-2012, 13:03
Nationen! slår til igen, med endnu en tåbe, der tror han er klogere end Morten Olsen, når det kommer til fodbold. Vi har vundet de sidste to kval.turneringer, og på baggrund af et 2-0 nederlag i en træningskamp, skal der tænkes nyt. Hovedrystende.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1718575.ece
Nationen! slår til igen, med endnu en tåbe, der tror han er klogere end Morten Olsen, når det kommer til fodbold. Vi har vundet de sidste to kval.turneringer, og på baggrund af et 2-0 nederlag i en træningskamp, skal der tænkes nyt. Hovedrystende.
Hvis jeg var tv-konceptmager, havde jeg samlet alle de største tosser på Nationen og sat dem ind i Big Brother huset i 100 dage. Og så jævnligt sat skærme op kun med ting der kunne skabe forargelse blandt dem. Now thats a show!
we'remanunited
01-03-2012, 18:07
absurd. tænk hvad morten olsen kunne udrettet med landsholdet, hvis han havde mere tid med dem ! super træner
MOHoegsted
01-03-2012, 20:45
absurd. tænk hvad morten olsen kunne udrettet med landsholdet, hvis han havde mere tid med dem ! super træner
Egentlig tror jeg ikke han havde fået meget mere ud af dem. Synes han får det bedste ud af dem i forvejen, og har kun respekt for det han har gjort. På trods af spillermaterialet og de omstændigheder, gør han det super.
morten8832
01-03-2012, 21:27
Haha, det er jo ren comedy - Nemt at spille bagklog og analysere tingene som om man har et spillermateriale der er på niveau med Barca
Erik P.:
- Bendtner har hverken tilstrækkelig spilforståelse eller tekniske kvaliteter til at blive den klassespiller
Bendtner er hverken en Xavi eller en Messi, men skulle hans alternativ Mads Junker være et bedre alternativ? Ellers kunne vi da prøve at få Jon Dahl tilbage, som havde en gudsbenådet spilforståelse og teknik.
Don Kafai
01-03-2012, 22:47
Erstat Nationen! med Oldtrafford.dk/forum, og Morten Olsen med Ferguson, og juster lidt lidt på meritterne så er den ved at være det :D
Erstat Nationen! med Oldtrafford.dk/forum, og Morten Olsen med Ferguson, og juster lidt lidt på meritterne så er den ved at være det :D
Der er så den åbenlyse forskel at uniteds spillere spiller sammen hver dag, så man kan forvente mere af dem.
Og hvis united har en åbenlys svaghed kan ferguson agere på transfermarkedet.
Er lidt vanskeligere for morten olsen at købe en dansk landsholdsspiller :)
Don Kafai
02-03-2012, 14:10
Der er så den åbenlyse forskel at uniteds spillere spiller sammen hver dag, så man kan forvente mere af dem.
Og hvis united har en åbenlys svaghed kan ferguson agere på transfermarkedet.
Er lidt vanskeligere for morten olsen at købe en dansk landsholdsspiller :)
Arh det nu ikke fordi der er 11 oplagte der er bedre end alle andre. Mange af positionerne er til debat på landsholdet, og der er faktisk en hel del om buddene. Alene målmandsposten kan man jo starte med....
Godt nok har Olsen ikke et marked, men han har da en pulje på 50 potentielle spillere han må vælge fra, og jeg skal da love for at det ikke er altid at nationen er enige i hans valg.
schousboe9
02-03-2012, 15:09
Nogle, der fik/ville have haft billetter til Brasilien - Danmark i Hamborg d. 26. maj? Samtlige 12.500 blev sgu revet væk på 13 min!
Jeg satser benhårdt på HSV's hjemmeside tirsdag morgen i stedet.
Fletcherfan
02-03-2012, 15:33
Egentligt lidt sjovt med den her kritik af landsholdet og MO...
1) Mange er enige i, at materialet de sidste år har været det værste siden 2. verdenskrig...
2) De bedste spillere har siddet meget udenfor med skader...
Alligevel vil man påstå, at MO ikke gør det godt nok på trods af at han næsten hver gang kommer til slutrunderne...
Om man kigger på spillerne så hører DK ikke til top 50 i verden eller top 20 i Europa (hvor mange spillere i europæiske topklubber??? Og hvor mange spiller fast i klubberne lige under toppen???)... Alligevel har DK kun mistet en EM-slutrunde siden 1984 og har været med til VM 3 gange... Det er noget som alle danskere burde være utrolig stolte af...
Nogle trænere er bedre til landsholdsfodbold og nogle til klubfodbold... Men MO er om ikke verdens bedste så en af de 5 bedste landsholdstrænere i verden... Det er helt utroligt, at han har fået så gode resultater...
DK har under MO spillet 126 kampe, 67 kampe vundet, 31 uafgjorte, 28 tabte kampe... Målscoren er: 204-123... 8 gange har modstanderne scoret 3 målm én gang har modstanderholdet scoret fire mål (Irland 2007)... Derimod har DK scoret min. 3 mål 24 gange...
Og kigger man på modstanderne:
Klart stærkere hold (Frankrig, England, Spanien, Kroatien, Italien, Holland, Tyskland, Argentina, Brasilien, Portugal) så hedder statistikken 8-5-10 32-40... Mod nogenlunde lige stærke hold (Sverige, Rusland, Skotland, Norge, Tjekkiet, Chile, Grækenland, Irland, Paraguay, Ukraine, Polen, Tyrkiet, Uruguay, Rumænien) 15-15-9 48-41 (og de fleste av disse hold er bedre end DK i mine øjne, altså spiller for spiller)... Resten er mod lavere rangerede hold: 44-11-9 124-42... Af de 9 nederlag har de 4 været venskabskampe (0-1 mod Australien og Sydkorea og 1-2 mod Østrig i 2010 og 0-1 mod Wales i 2008)...
Det synes jeg nu er en ganske fornuftig "record" at have...
United DK
02-03-2012, 15:57
Nogle, der fik/ville have haft billetter til Brasilien - Danmark i Hamborg d. 26. maj? Samtlige 12.500 blev sgu revet væk på 13 min!
Hvorfor er det egentlig den spilles i Hamborg?
Martinsen
02-03-2012, 16:39
Jeg fik "Rocking"
Vi var en hel flok der prøvede da vi har planlagt at fylde en bus derned, og være der fra fredag-søndag. Og det lykkedes at skaffe 45 billetter, så jeg glæder mig sku til en weekend på reeperbahn :)
Martinsen
02-03-2012, 16:40
Hvorfor er det egentlig den spilles i Hamborg?
Fordi Brasserne ikke gider flyve til KBH, det er åbenbart et stort problem at skulle mellemlande for dem :)
United DK
02-03-2012, 16:55
Fordi Brasserne ikke gider flyve til KBH, det er åbenbart et stort problem at skulle mellemlande for dem :)
Det kan selvfølgelig også være, at det er brasilianere der arrangerer kampen. De har jo kun spillet to træningskamp på hjemmebane siden 2006, hvilket er lidt ærgerligt for det brasilianske folk må man sige, selvom Brasilien nu om dage, ikke er nær så mytiske som tidligere.
schousboe9
02-03-2012, 17:07
Jeg fik "Rocking"
Vi var en hel flok der prøvede da vi har planlagt at fylde en bus derned, og være der fra fredag-søndag. Og det lykkedes at skaffe 45 billetter, så jeg glæder mig sku til en weekend på reeperbahn :)
Fedt!
Jeg fik et opkald kl. 11 om, at billetsalget vistnok startede idag. Optur...
Det kan selvfølgelig også være, at det er brasilianere der arrangerer kampen. De har jo kun spillet to træningskamp på hjemmebane siden 2006, hvilket er lidt ærgerligt for det brasilianske folk må man sige, selvom Brasilien nu om dage, ikke er nær så mytiske som tidligere.
Brasilien er arrangør, ja, men DBU udnyttede åbenbart forbindelsen til Frank Arnesen, så vi endte i Hamborg fremfor at tage til Sydamerika. :)
Martinsen
02-03-2012, 21:23
»Det er slet ikke realistisk at snakke om Brasilien i Danmark. Det ville koste os 15 mio. kr. alene for at få Brasilien til at komme hertil. Derudover skulle de også have råderet over tv-rettighederne. Jeg tvivler på, at Anders eller DBU kunne samle så mange folk i Parken, at det kunne svare sig rent økonomisk,« siger Jim Stjerne Hansen.DBU-bossen mener heller ikke, at fodboldforbundet er dobbeltmoralske, når de spiller en kamp på neutral grund, men ikke selv ville tillade England-Argentina i Parken.»Vi ønskede ikke, at sådan en kamp kolliderede direkte med en af vores landskampe. Det samme har tyskerne sikret sig. De spiller selv om aftenen, og derfor har vi et kamptidspunkt klokken 14.00. Jeg synes, kritikken fra Anders Hørsholt er unødvendig, for vi kommer med mange gode kampe til Parken,« siger Jim Stjerne Hansen.Brasilien spiller størsteparten af deres træningskampe på neutral grund, hvor især Qatar, London og Tyskland har været foretrukket.På den måde sikrer brasilianerne de primære indtægtskilder, og den brasilianske tv-station Globo tv kan sælge rettighederne verden over.
Her er en del af forklaringen på hvorfor den spilles i Tyskland.
dannigizmo
06-03-2012, 14:03
Faldt lige over denne; http://heltnormalt.dk/rydforsiden/2012/02/27
Jeg var kosteligt underholdt. Især da man når til Eriksen.
Som så mange af jer andre har jeg også læst Gary Neville's selvbiografi "RED", og endda med stor begejstring. Han rammer hovedet på sømmet i så mange af sine kapitler.
Politikere aner ikke en skid af hvad der foregår i fodboldens verden, og netop det med at kritisere DBU's tiltag om at banlyse brugen af sociale medier under en slutrunde, er fanme til at brække sig over. I min og såvel som Gary Nevilles bog, gør DBU dét helt rigtige.
Jeg kan sagtens forstå forbundet siger nej til disse twitter/facebook trends der hurtigt kan fjerne fokus fra hvad der virkelig tæller. Jeg synes det et godt tiltag.
DBU burde have grebet det meget mere professionelt an. Men hey, det er jo DBU så hvad havde man forventet...
De skulle jo have taget den op på et internt møde med spillerne, i forbindelse med den førstkommende landskamp. Og så være blevet enige om retningslinjerne for brugen af twitter og facebook osv. Eksempelvis ikke noget om kampene eller træningen, kun sociale ting og hygge, el lign..
Jeg er ikke fan af total kommunikationsforbud. Hvad skulle det dog betyde, hvis Thomas Sørensen skrev et par kommentarer undervejs på, hvad de mange timer i lejren blev slået ihejl med..
Jeg synes det er forkasteligt på den måde at forbyde spillerne at ytre sig gennem de kanaler de nu kan benytte sig af. Man skulle have behandler det meget mere ligesom man kigger på presseetik osv., hvor man istedet diskutere hvilke ting spillerne skal undgå at snakke om på nettet. Helt at forbyde det får det til at ligne noget fra krigens tid.
ClausJorgensen
24-04-2012, 11:06
Det forlyder fra DBU, at man ikke vil tillade tv-transmissioner af landsholdets kampe under EM. DBU begrunder beslutningen med, at man ikke ønsker "al den opmærksomhed", og at man ikke stoler på, at spillerne præsterer ordentligt.
Det forlyder fra DBU, at man ikke vil tillade tv-transmissioner af landsholdets kampe under EM. DBU begrunder beslutningen med, at man ikke ønsker "al den opmærksomhed", og at man ikke stoler på, at spillerne præsterer ordentligt.
Seriøst?
ClausJorgensen
24-04-2012, 11:09
Arrrrrrrrrrrrrrrgh come on Rappel drengen
Arrrrrrrrrrrrrrrgh come on Rappel drengen
Med ironi skal ironi bekæmpes ;)
ClausJorgensen
24-04-2012, 11:10
Med ironi skal ironi bekæmpes ;)
Præcis. Så var det vel ironi på ironi på ironi...
Præcis. Så var det vel ironi på ironi på ironi...
Er det ironisk, at have en diskussion om hvad ironi er? Bare lige en tanke :D
morten8832
24-04-2012, 11:40
http://www.sporten.dk/fodbold/derfor-forbyder-olsen-twitter
Jeg kan heller ikke se det store problem i, at forbyde spillerne brug af de sociale medier (Twitter) under slutrunden - Synes egentlig, at det er et ganske godt tiltag.. Man prøver at fjerne fokusset fra alt uden for, så spillerne kan koncentrere sig om det på banen - Når spillerne ikke selv kan finde ud af det, så må forbundet indføre tiltaget - dog synes jeg godt man kunne inddrage spillerne mere - måske på et holdmøde..
Men det er jo for at beskytte spillere som Bendtner og hans ikke altid så gennemtænkte kommentarer :D
ClausJorgensen
24-04-2012, 11:42
Hvordan kan man være fortaler for et forbud!!!?? Fair nok at man sætter retningslinier op. Men det her er det samme, som at sige: "Vi stoler ikke på jer"
Jeg kan heller ikke se det store problem i, at forbyde spillerne brug af de sociale medier (Twitter) under slutrunden
Det kan jeg heller ikke. Herre gud... Men problemet, som jeg ser det, er at Danmark er fortaler for ytringsfrihed og i dette tilfælde ligger forbuddet låg på de spillere der benytter sig af Twitter. Det synes jeg sender et forkert billede af Danmark og specielt i denne situation, da der er et stort internationalt fokus, er det specielt vigtigt at vi agerer korrekt. Derfor synes jeg det er forkert.
morten8832
24-04-2012, 12:02
Hvordan kan man være fortaler for et forbud!!!?? Fair nok at man sætter retningslinier op. Men det her er det samme, som at sige: "Vi stoler ikke på jer"
Hvorfor skulle man stole på sine spillere i sådan en situation?? :D Med Bendtner i truppen, så havde jeg squ heller ikke stolet på ham..
Men det er vel i lige så høj grad, at gøre det nemt for spillerne - Det er lidt ligesom små børn - Man sætter rammerne for dem, og så har de frit råderum inden for rammerne :D
morten8832
24-04-2012, 12:06
Det kan jeg heller ikke. Herre gud... Men problemet, som jeg ser det, er at Danmark er fortaler for ytringsfrihed og i dette tilfælde ligger forbuddet låg på de spillere der benytter sig af Twitter. Det synes jeg sender et forkert billede af Danmark og specielt i denne situation, da der er et stort internationalt fokus, er det specielt vigtigt at vi agerer korrekt. Derfor synes jeg det er forkert.
Kan sagtens forstå dit synspunkt, men det vel bare at forebygge et kommende problem/medieraseri under slutrunden - Der er jo ingen tvivl om, at der kan risikere at komme spændinger ved brug af Twitter f.eks. under slutrunden.. Den risiko ønsker hr. Olsen at fjerne, så spillerne kan koncentrere sig om at spille fodbold..
Større ser jeg ikke problemet - Vi har ytringsfrihed, men stjerne som landsholdspillerne er, har også et stort ansvar som mediemennesker - Og det har den seneste tids fokus på hovedløse kommentarer på twitter sat tvivl omkring deres professionalisme.. Og så blot for at forebygge en mediestorm under slutrunden - Man kunne lige forestille sig, at en konflikt ala Rooney-Ronaldo for nogle år siden, udspille sig over twitter
Jeg synes, det er fornuftigt at lave et forbud mod fb og twitter, så landsholdet undgår nogle individuelle udbrud på den front, som nogle fodboldsspillere verden over ellers kan komme med. Dermed er fokus rettet på selve fodbolden.
At medierne stejler så meget, skyldes vel bare at de dermed går glip af nogle potentielle artikler ud fra spillernes udsagn på disse medier.
ClausJorgensen
24-04-2012, 14:06
At medierne stejler så meget, skyldes vel bare at de dermed går glip af nogle potentielle artikler ud fra spillernes udsagn på disse medier.
Ja for hoooold da op hvor er de danske landsholdsspillere kontroversielle :p
Ja for hoooold da op hvor er de danske landsholdsspillere kontroversielle :p
Bente?
ClausJorgensen
24-04-2012, 15:41
Ironi igen Rappel? :InLove
DBU burde have grebet det meget mere professionelt an. Men hey, det er jo DBU så hvad havde man forventet...
De skulle jo have taget den op på et internt møde med spillerne, i forbindelse med den førstkommende landskamp. Og så være blevet enige om retningslinjerne for brugen af twitter og facebook osv. Eksempelvis ikke noget om kampene eller træningen, kun sociale ting og hygge, el lign..
Jeg er ikke fan af total kommunikationsforbud. Hvad skulle det dog betyde, hvis Thomas Sørensen skrev et par kommentarer undervejs på, hvad de mange timer i lejren blev slået ihejl med..
Du har vel læst Gary Nevilles selvbiografi? Han fortæller netop om hvorfor Englands landshold underpræsterer i forhold til deres tidligere fordomstyrke, der går alt andet end fodbold i sporten, under en slutrunde.
Det blot endnu ét skridt på vejen mod at gendindføre ordentlig professionel opførelse. Englands landshold tager ud og drikker, spiller kort til langt ud på natten og lign. Man skal sgu fanme være stolt over at repræsentere sit lands landshold, og jeg mener der bør være langt flere regler og forbud.
Paul Scholes og Ryan Giggs er idoler på netop dét punkt (og andre selvfølgelig), de kommer til tiden, træner, spiller kampe og så det dét.
Jeg er da for ytringsfriheden, men skulle Morrison så have lov til at blive i klubben trods hans twitter-sammenstød? - Som flere af jer fik surt opstød over. Hvis spillerne skal på porten fordi de skriver lige hvad de ønsker, så har man da også taget ytringsfriheden fra dem inden for den pågældende institution. Vi sender da ikke et signal i Manchester United om at vi er imod ytringsfriheden, men at vi er professionelle og der er ikke plads til latterlige ting som ikke skal handle om arbejdet - Fodbolden.
Om det er danske fodboldspillere eller spanske, princippet synes jeg bør holdes ved lige.
ClausJorgensen
24-04-2012, 16:02
Du har vel læst Gary Nevilles selvbiografi? Han fortæller netop om hvorfor Englands landshold underpræsterer i forhold til deres tidligere fordomstyrke, der går alt andet end fodbold i sporten, under en slutrunde.
Det blot endnu ét skridt på vejen mod at gendindføre ordentlig professionel opførelse. Englands landshold tager ud og drikker, spiller kort til langt ud på natten og lign. Man skal sgu fanme være stolt over at repræsentere sit lands landshold, og jeg mener der bør være langt flere regler og forbud.
Paul Scholes og Ryan Giggs er idoler på netop dét punkt (og andre selvfølgelig), de kommer til tiden, træner, spiller kampe og så det dét.
Æææh det her handler mig bekendt kun om Twitter...
Æææh det her handler mig bekendt kun om Twitter...
Jeg skrev i mit første indlæg, at det var et skridt mod at fører spillerene ind på et professionelt spor igen. Men det kan også være jeg bare lader mig rive med ved Gaz's selvbiografi - Og hans kritik af den moderne fodbold.
Han argumenterede jo for at spillerne lader til ikke længere at forstå æren det er at repræsentere sit land, og at trænerne (især Sven Göran) ikke formåede at holde strik snor i spillerne.
MOHoegsted
24-04-2012, 22:56
Det fandme også flot, at gøre...
Landsholdet er vel i høj grad kendt for deres gode moral og holdånd i truppen, og nu får de så af vide, at staben ikke stoler på dem. Nu synes jeg ikke det er det slemmeste forbud der kunne ske, da det kun er Sørensen og Bendtner som er særlig ivrige efter, at bruge det offentlige netværk. Men det, at medierne kører historien op i så høj grad væmmes jeg ved, da jeg stod op i morges, var tophistorien fandme det forbud.
Hvis Danmark bare skal have en smule succes til EM, så skal de fandme have den moral og holdånd i truppen, og det hjælper forbundet, eller medierne da slet ikke med.
we'remanunited
15-05-2012, 12:46
Du ved, at du vil Morten Olsen:
MM: Lindegaard, Sørensen, Schmeichel
F: Wass, L. Jacobsen, S. Kjær, Agger, Bjelland, J. Vestergaard, Boilesen, S. Poulsen
M: Zimling, Kvist, Eriksen, C. Poulsen, L. Schöne, Spelmann,
A: Bendtner, Rommedahl, Khadrii, V. Fischer, N. Bille, Krohn Dehli
ClausJorgensen
15-05-2012, 13:48
MM: Lindegaard, Sørensen, Schmeichel
F: Wass, L. Jacobsen, S. Kjær, Agger, Bjelland, J. Vestergaard, Boilesen, S. Poulsen
M: Zimling, Kvist, Eriksen, C. Poulsen, L. Schöne, Spelmann,
A: Bendtner, Rommedahl, Khadrii, V. Fischer, N. Bille, Krohn Dehli
Boilesen er meldt ude for læææææææge siden
we'remanunited
15-05-2012, 13:53
Boilesen er meldt ude for læææææææge siden
Er han definitivt helt ude? Troede han stadig stod stand-by
United DK
15-05-2012, 15:07
MM: Lindegaard, Sørensen, Andersen
F: Wass, L. Jacobsen, S. Kjær, Agger, Bjelland, Okore, Mtiliga, S. Poulsen
M: Zimling, Kvist, Eriksen, C. Poulsen, L. Schöne, Jørgensen, Silberbauer
A: Bendtner, Rommedahl, Mikkelsen, Junker, Krohn Dehli
/Fixed
we'remanunited
15-05-2012, 18:16
/Fixed
Du må da mene /Fucked ??
Junker, Silberbauer og Tobias Mikkelsen er simpelthen for kedelige til min EM-trup. De er jo ikke startere alligevel, så hvorfor spilde pladsen på dem. Så ville jeg hellere se Olsen og Co. tage en chance med et par unge drenge i klassen, som evt kan komme til hvis førstevalgene glipper.
Det er fint nok Olsen snakker og snakker om de unge, men han må altså også lade sine udtagelser tale og tage dem med til slutrunderne. Så må de bevise deres værd.
Du må da mene /Fucked ??
Junker, Silberbauer og Tobias Mikkelsen er simpelthen for kedelige til min EM-trup. De er jo ikke startere alligevel, så hvorfor spilde pladsen på dem. Så ville jeg hellere se Olsen og Co. tage en chance med et par unge drenge i klassen, som evt kan komme til hvis førstevalgene glipper.
Det er fint nok Olsen snakker og snakker om de unge, men han må altså også lade sine udtagelser tale og tage dem med til slutrunderne. Så må de bevise deres værd.
Hvem er ham Vestergaard overhovedet? Og Silberbauer burde da næsten være selvskrevet til holdet. Man skal ikke undervurdere en så alsidig spiller som ham, og jeg er faktisk af den overbevisning at han er vores mand på venstreback. Poulsen og Mtliga er simpelthen for dårlige defensivt og Guldbauer viste mod Portugal at han kan være bundsolid mod selv verdensklassemodstandere, som vi jo kommer til at stå over for.
we'remanunited
16-05-2012, 13:46
at Nicklas Pedersen stadig er inde i billedet til at tage en af de tre sidste pladser fatter jeg simpelthen ikke. 1 sølle mål i Holland denne sæson er hans output.
Der ser jeg klart Makienok eller Helenius som bedre alternativer. Superligaen er ganske vist flere niveauer under den hollandske, men de er begge unge og i god form.
morten8832
16-05-2012, 13:49
at Nicklas Pedersen stadig er inde i billedet til at tage en af de tre sidste pladser fatter jeg simpelthen ikke. 1 sølle mål i Holland denne sæson er hans output.
Der ser jeg klart Makienok eller Helenius som bedre alternativer. Superligaen er ganske vist flere niveauer under den hollandske, men de er begge unge og i god form.
Ville elske at se Makienok på landsholdet (hænger nok også lidt sammen med at jeg er Brøndby-fan) - Men derudover så har han kvaliteterne i luftrummet, som vi godt kunne bruge noget mere af på landsholdet - Ville være en fin backup for Bendtner, hvis der lige skal scores et mål.. Ind i boksen med ham, og han vil betale tilbage med et par kasser!!
Er Bente ikke den eneste deciderede angriber?
we'remanunited
16-05-2012, 14:16
Ville elske at se Makienok på landsholdet (hænger nok også lidt sammen med at jeg er Brøndby-fan) - Men derudover så har han kvaliteterne i luftrummet, som vi godt kunne bruge noget mere af på landsholdet - Ville være en fin backup for Bendtner, hvis der lige skal scores et mål.. Ind i boksen med ham, og han vil betale tilbage med et par kasser!!
Enig - et fint alternativ til Bendtner. Nicklas Pedersen har jeg ikke set udrette noget som helst på det danske landshold endnu og det er simpelthen for deprimerende, hvis han finder vej til en EM-plads. Da M. Olsen skulle nævne hvorfor han var inde i billedet, snakkede han om at Pedersen gjorde det godt i 2010. Det vidner altså virkelig om hvor tyndt besatte vi er oppe foran. Hvorfor så ikke tage chancen med Helenius, Makienok, Bille eller endda V. Fischer?! Lad de unge komme til og få blod på tanden.
Ellers så jeg også gerne Khadrii fra OB. Dejlig aggressiv og han har faktisk haft en anstændig sæson i elendige OB
Kasper United
16-05-2012, 15:00
Enig - et fint alternativ til Bendtner. Nicklas Pedersen har jeg ikke set udrette noget som helst på det danske landshold endnu og det er simpelthen for deprimerende, hvis han finder vej til en EM-plads. Da M. Olsen skulle nævne hvorfor han var inde i billedet, snakkede han om at Pedersen gjorde det godt i 2010. Det vidner altså virkelig om hvor tyndt besatte vi er oppe foran. Hvorfor så ikke tage chancen med Helenius, Makienok, Bille eller endda V. Fischer?! Lad de unge komme til og få blod på tanden.
Ellers så jeg også gerne Khadrii fra OB. Dejlig aggressiv og han har faktisk haft en anstændig sæson i elendige OB
Præcis. Dertil har han, ifølge statistikker (har ikke selv set), kun scoret 1 sølle mål i 16 kampe i denne sæson i Groningen. Han har sikkert nogle undskyldninger, men han er angriber og den statistik er godt nok elendig. Desuden tror jeg heller ikke, at han har scoret for DK.
we'remanunited
16-05-2012, 16:02
I øvrigt lidt interessant, at tråden om det engelske landshold er varmere end denne om det danske landshold
I øvrigt lidt interessant, at tråden om det engelske landshold er varmere end denne om det danske landshold
Det interessante ved det er vel, at det Danske landshold slet ikke er interessant? ;)
Det er vel i virkeligheden naturligt da det engelske landshold, er mere nærliggende vores hold, og den fodbold vi følger mest med i.
Jeg gør mig ikke de store forhåbninger om det danske holds EM slutrunde. Hvis vi får lavet lidt chancer, og mere end 2 mål, så er jeg hen imod tilfreds.
Vi møder de stærkeste mandskaber IMO hvis man ser bort fra Spanien. Så jeg forventer ikke det store.
Vi mangler virkelig alternativer til Bendtner. Pedersen er absolut ikke en løsning. Så hellere Junker, der trods alt har spillet rigtig mange kampe i indeværende sæson. Men Junker er jo heller ikke rigtig det, vi leder efter.
Nu har Peter Graulund været ude for en lang skade og er blevet for gammel, men tidligere har jeg undret mig over, at han aldrig blev indkaldt som back up. Han er langt fra nogen gudsbenådet spiller, men han har gennem flere sæsoner vist, at han er super målfarlig. Så kan man selvfølgelig pointere, at han kun har vist det på forholdsvis lavt niveau, da han spiller i Danmark. Men der er ikke rigtig andre, der viser samme målinstinkt på fast basis.
Dog er toget som sagt kørt for ham nu, og han er ikke længere relevant.
we'remanunited
19-05-2012, 17:35
Det interessante ved det er vel, at det Danske landshold slet ikke er interessant? ;)
Det danske landshold er altid interessant! Og da langt mere end det engelske!!
Not sure if serious..
Vi mangler virkelig alternativer til Bendtner. Pedersen er absolut ikke en løsning. Så hellere Junker, der trods alt har spillet rigtig mange kampe i indeværende sæson. Men Junker er jo heller ikke rigtig det, vi leder efter.
Nu har Peter Graulund været ude for en lang skade og er blevet for gammel, men tidligere har jeg undret mig over, at han aldrig blev indkaldt som back up. Han er langt fra nogen gudsbenådet spiller, men han har gennem flere sæsoner vist, at han er super målfarlig. Så kan man selvfølgelig pointere, at han kun har vist det på forholdsvis lavt niveau, da han spiller i Danmark. Men der er ikke rigtig andre, der viser samme målinstinkt på fast basis.
Dog er toget som sagt kørt for ham nu, og han er ikke længere relevant.
Dog er fremtiden lys, når 94'er-generation forhåbentligt slår igennem i fodboldverdenen.
Viktor Fischer, Lucas Andersen, Kenneth Zohore, Frederik Holst, Christian Nørgaard osv osv. Jeg så 94'er-generation under sidste års u-17 VM og de imponerede mig sgu. De manglede dog lidt skarphed, men spillemæssigt og det tekniske niveau var IMO meget flot og højt.
Så er der også Rasmus Falk i OB, som jeg synes er en dygtig spiller og så gerne må skifte til FCK, så han kan blive testet mere og udvikle sig i 2 års tid og måske søge nye udfordringer i Europa.
we'remanunited
19-05-2012, 22:04
Not sure if serious..
Vægter du det engelske landshold højere end det danske????
ClausJorgensen
21-05-2012, 09:06
Vægter du det engelske landshold højere end det danske????
Jeg gør ikke, men til dagligt finder jeg det engelske landshold 800% mere interessant, da der potentielt findes 6-7 United spillere
United-Allan33
21-05-2012, 11:24
Enig i at det danske landshold er meget mere interesant end det engelske.. Hvorfor bruge tid på det engelske?? Bare fordi de har 3-4 United spillere??
Tror det engelske landshold er interessant af den simple grund at de har bedre fodboldspillere og spiller den type fodbold vi til daglig kan lide.
Det er vel også derfor vi primært holder med Manchester United og ikke en dansk klub. Dansk fodbold er så kedeligt. Man fulgte jo langt mere med og levede sig ind i det, da Danmark havde et klasselandshold.
Følger dog stadig alle Danmarks kampe når der er EM. Holder vel reelt heller ikke med England.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.