Se fuld version : Antonio Puerta
Læste lige at Puerta fra Sevilla er afgået ved døden efter dobbelt hjertestop i kampen mod Getafe.
R.I.P Puerta
http://www.bold.dk/nyt/?vis=72878
Jeg så kampen Sevilla - Getafe da det skete. Først så det meget uhyggetligt ud, men da han kunne rejse sig lidt efter troede jeg han var okay. Dagen efter læste jeg så, at han var på intenstiv afdeling, og hans liv var i fare, og nu er han så død. Meget trist.
R.I.P
Nej, nej, nej... Hvad sker der? Manden er frisk, løber rundt på banen og falder pludselig om. Og nu er han død. Det er forfærdeligt sådan noget. Mine tanker går til hans familie og til hele Sevilla.
Rest in Peace
schousboe9
28-08-2007, 16:52
Jeg kan ikke forestille mig, hvordan det ville være, hvis det havde været en af vores spillere... Og tør slet ikke tænke på hvordan Sevillas spillere, fans og alle omkring klubben har det... For ikke at nævne hans familie... Man mangler ord...
Det lyder heller ikk som om han var kommet tilbage på banen hvis han havde overlevet:
"The condition of patient Antonio Puerta is not favourable due to the progression of the postanoxic brain injury and the multiple organic dysfunction caused by the prolonged cardiac arrest that led to his admission to hospital."
Tragisk, det er ufattegligt, som Sivebæk er inde på så løb han rundt og faldt pludseligt om, han rejser sig og ser frisk ud og så læser man senere at han igen faldt om i omkldæningsrummet.
I dag kommer det så frem at han fik kunstigtåndedræt i omkldæningsrummet og nu er han død, kun 22 år gammel
En tragedie for fodbolden, mine tanker går til Puertas efterladte og til spillere og fans i Sevilla.
Bergmann
28-08-2007, 17:07
Sådan en klassespiller. Han var linket til United og Arsenal for ikke så lang tid siden (tror det var i vinters). Dette er et kæmpe tab for Sevilla ikke bare sportsligt, men det svækker alt i hele klubben. Stemningen er fuldstændig trykket, og flere er med garanti i dyb sorg.
Mine tanker går først og fremmest til Puertas familie og venner. Dernæst Sevilla. Sikke et talent. Han var blevet stor en dag.
Christensen
28-08-2007, 17:41
Aner slet ikke hvad jeg skal sige..
R.I.P
For en uge siden blev han kædet sammen med Real Madrid i en dobbeltdeal med Alves. Viser hvor ufatteligt hurtigt det hele desværre kan gå.
Uhyggeligt at tænke på, at han spillede så sent som i lørdags og så bare pludselig er væk.
R.I.P.
Jeg så, som mange andre, kampen, og blevet noget chokeret over hans pludselige kollaps. Så sgu voldsomt ud, også at hans holdkammerater lå og sørgede for at hans tunge ikke kvalte ham.
Jeg føler dybt med hans familie, venner og holdkammerater der var tæt på ham da det skete. Det er en tragisk dag for fodbolden. Meget tragisk.
Jeg er helt ude af stand til at sige noget andet, er bare chokeret. :(
R.I.P.
Kan ikke fatte det..
Jeg så også kampen og selvom det så alvorligt ud havde jeg aldrig troet at det ville ende så galt. Mine tanker går til hans familie.
Hvil i fred
R.I.P - Ikke mere at sige... Kommer til at tænke på da Rasmus Green fra Næstveds førstehold døde til træning ): Det er virkelig trist..
United DK
28-08-2007, 18:25
Et sundt liv, er ikke altid lig med et langt liv.
R.I.P.
R.I.P - et stort talent, som får en uværdig afsked! sørgeligt...
R.I.P.
var det en hjerneblødning eller en blodprop?? jeg mener ikke det er så hyppigt at man dør nogle dage efter et hjerteproblem. det plejer at være indenfor 24 timer
edit- ohh jeg glemte at se på Øster's første indlæg
Christensen
28-08-2007, 18:48
Han døde efter at have fået flere hjertestop, i følge hvad jeg har læst i hvert fald..
Dahlmann
28-08-2007, 19:38
det er i tider som disse at fodboldverdenen virkelig skræmmer mig... man ser han løber ligeså let rundt som han plejer, og pludselig ligger han der bare... det er virkelig klamt hvad der er sket, og hans familie har min dybeste medfølelse... et stort tab for fodboldverdenen, spanien, hans familie, og specielt hans højgravide kæreste....
R.I.P.
Det er tragisk, når sådan noget sker i fodbold, og jeg synes det bliver oftere og oftere man hører om det. Der er ikke andet at sige end at jeg føler med hans familie, venner og i sær klubben, der ikke blot har mistet en spiller, men en stor spiller, der havde hele livet foran sig.. R.I.P
R.I.P..
Mine tanker går til familie, venner, kolleger(også c. poulsen) og hele sevilla, ja hele fodboldverden... det er utroligt så mange dødsfald vi har været viden til det sidste år..
virkelig, virkelig trist. Leder tankerne hen på marc vivien foe, og ham ungaren Feher der også døde. utrolig trist, og temmelig mærkeligt da det jo er unge fodboldspillere i deres bedste alder. Men der har faktisk været ikke så få tilfælde.
For at være lidt kynisk, er jeg den enste her der tænker doping, og for meget smertestillende medicin? Måske er vi for blåøjede, og vælger ikke at se virkeligheden i øjnene, fordi vi elsker sporten for meget. Ved det ikke, men ihvertfald dybt tragisk hvad der er sket...
Det er fandme synd. Især fordi de ventede første barn om 2½ måned.
Stakkels Puertas kone... Trist.
TrincoBoy
28-08-2007, 20:56
Det som er meget skræmmende er, at det kan ske i en så forholdsvis ung alder. Marc Vivien Foe 28, Miklos Feher 25 Rasmus Green 26 og nu Puerta 22.
Føler virkelig med de pårørende.
Ja, de pårørende har også min dybeste medfølelse. Det er simpelthen uretfærdigt.
Og The One har ret, der har faktisk været snak i krogene blandt andet også efter Feher om smertestillende medicin. Det vil jo nok betyde (uden at jeg er sikker) at de ikke kan mærke trætheden så meget og at pulsen kan blive enormt høj. kan det tænkes at have noget på sig?
Uanset hvad er det en sort dag (igen) i fodboldens historie. Igen, jeg føler dybt med folk der er blevet berørt af det.
Der kan være mange andre grunde end doping og smertestillende. Hermed ikke sagt at han ikke har indtaget noget af det, det ved jeg intet om.
Men for ca. 3 år siden mistede jeg en holdkammerat. Han havde løbet 3 km på 11 minutter, han var 15 år dengang. Efter turen faldt han om og døde på vej til hospitalet. Han havde åbenbart presset hans krop alt for meget og de fandt senere ud af han døde af en medfødt hjertefejl som de aldrig kunne have opdaget.
Min pointe er egentlig bare at der kan have været mange andre grunde end doping og smertestillende indblandet. Han kan sagtens have haft en hjerte/hjerne fejl som man ikke har været i stand til opdage.
SantasLittleHelper
29-08-2007, 13:20
For at være lidt kynisk, er jeg den enste her der tænker doping, og for meget smertestillende medicin? Måske er vi for blåøjede, og vælger ikke at se virkeligheden i øjnene, fordi vi elsker sporten for meget. Ved det ikke, men ihvertfald dybt tragisk hvad der er sket...
Tænkte faktisk det samme. Jeg læste i øvrigt på tekst-tv at det ikke var første gang at han var faldet om, men at det også var sket til træning. Det jeg så ikke forstår er hvordan man kan lade en spille før man med utvetydig sikkerhed kan sige at der ikke er noget galt med ham.
virkelig, virkelig trist. Leder tankerne hen på marc vivien foe, og ham ungaren Feher der også døde. utrolig trist, og temmelig mærkeligt da det jo er unge fodboldspillere i deres bedste alder. Men der har faktisk været ikke så få tilfælde.
Måske skal vi lige lade ham være, nu og her og så kan en senere obduktion evt. sætte en debat igang - jeg hælder til at det var en hjertfejl, som gjorde det tragiske udslag... og det kan måske være med forkert eller for meget medicin, men jeg synes det er for tidligt at lave teorier om doping
Endnu en spiller er blevet kollapset under en Kamp, denne gang i Isreal http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=138692
hvad sker der??
Chaswe Nsofwa R.I.P
At en spiller kollapser sker ofte.... men pga puertas dødsfald bliver der i disse dage lagt mere mærke til det.
det samme skete efter Marc-Vivien Foes tragiske dødsfald i confederations cup i 2003. Jeg husker stadig øjeblikket som var det i går... det var tragisk.
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=12
Fra Tipsbladet:
Leicester-spiller kollapsede i pausen
Carling Cup-kampen mellem Nottingham Forest og leicester blev tirsdag aften afbrudt, da Leicester-spilleren Clive Clarke besvimede i omklædningsrummet.
Af Jesper Bang-Udesen, tirsdag 28. august 2007, 22:46
Nottingham Forest førte 1-0, da der blev fløjtet til halvleg, men der opstod hurtigt panikagtige scener, da den 27-årige irske forsvarsspiller mistede bevidstheden.
Clive Clarke kom til bevidsthed igen og modtog behandling i en ambulance, men de to holds managere besluttede at stoppe kampen. Det er ikke oplyst, hvad Clive Clarke fejler, men Nottingham-manager Colin Calderwood oplyste, at Clive Clarke var alvorligt syg.
Hændelsen fandt sted blot få timer efter at Sevilla-spilleren Antonio Puerta døde som følge af flere hjertestop, han fik efter lørdagens kamp mod Getafe.
er jeg den eneste der tænker muligheden med noget doping der er gået galt i fremstillingsproccesen?
Hvad fa... går der galt??
Topatleter der bare falder om.
Foe, Feher, Green og Puerta.
Det er noget så tragisk.
R.I.P.
Det er vist sket igen nede i Israel, med en der faldt om i en træningskamp.
At en spiller kollapser sker ofte.... men pga puertas dødsfald bliver der i disse dage lagt mere mærke til det.
det samme skete efter Marc-Vivien Foes tragiske dødsfald i confederations cup i 2003. Jeg husker stadig øjeblikket som var det i går... det var tragisk.
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=12
Har du naturligvis ret i casper, men gør jo ikk just tingene bedre. Og forstærker kun spørgsmålet om hvad grunden til disse tragedier er. For correct me if im wrong, men sunde ung mænd i deres bedste alder, plejer da ikke at falde om på gader og stræder..?
så et eller andet er da som det ikke skal være. Og godt nok er fodbold vigtigt, men nu ikke vigtigt nok til at ofre livet for. Trods alt...
McPherson
30-08-2007, 17:39
Det er vanvittigt! Da jeg så han faldt om var jeg sikker på at det var rigtig alvorligt, og fik straks samme følelse som da jeg sad og så Marc Vivien Foe dø på live tv.. Det er så tragisk at sådan noget sker!
Samtidig undrer jeg mig også lidt! Ved Marc Vivien Foe viste man jo at han havde dårligt hjerte, og sys derfor det er ret idiotisk at fortsætte med at spille, især på et så højt plan hvor det er ufatteligt anstrengende! Man burde da også vide det i Puertas tilfælde? De bliver vel tjekket regelmæssigt for sådanne ting?
Men det ændrer ikke på, hvor tragisk det er!
R.I.P. Puerta
Dahlmann
30-08-2007, 20:39
Samtidig undrer jeg mig også lidt! Ved Marc Vivien Foe viste man jo at han havde dårligt hjerte, og sys derfor det er ret idiotisk at fortsætte med at spille, især på et så højt plan hvor det er ufatteligt anstrengende! Man burde da også vide det i Puertas tilfælde? De bliver vel tjekket regelmæssigt for sådanne ting?
kan ikke lige huske hvor jeg læste det, men jeg læste et sted at det var et hjerteproblem man ikke havde nogen chance for at se...
Puerta havde jo et lignende "anfald" tiligere, mener det var i 2002
Puerta havde jo et lignende "anfald" tiligere, mener det var i 2002
Har du et link til dette, eller...?
Fra Tipsbladet:
er jeg den eneste der tænker muligheden med noget doping der er gået galt i fremstillingsproccesen?
Altså luftede jo selv tanken om doping. Og som det nyeste kan det nævnes at en af vore tids største legender mister Ronaldo er under dopingmistanke.. Muligvis bare en fejlbehandling, men alligevel.. sætter da lidt tanker igang..
Altså luftede jo selv tanken om doping. Og som det nyeste kan det nævnes at en af vore tids største legender mister Ronaldo er under dopingmistanke.. Muligvis bare en fejlbehandling, men alligevel.. sætter da lidt tanker igang..
Det er skidt, hvis Ronaldo har fået væksthormoner, så hans muskler vokser mere hastigt
SantasLittleHelper
14-09-2007, 13:27
Det er skidt, hvis Ronaldo har fået væksthormoner, så hans muskler vokser mere hastigt
Der er vist tale om tvivlsom behandling som udnytter et naturligt protein i kroppen til at formere sig, så skaden kan hele hurtigere og bedre. Svarer vel ca til at tage kreatin, men hvis det er ulovligt, jamen så er det ulovligt...
Glory Man United
14-09-2007, 13:53
Ja eller hans mave :juhuuuu:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.