Se fuld version : Nyt design??
Hey!
- Måske lyder jeg krævende og sådan, men bøjer mig samtidig også for det frivillige arbejde, som Casper, KennyN og alle de andre laver, men jeg ved ikke om jeg er den eneste, men om det måske var på tide til et nyt design og rette på de følgende fejl der er? Jeg er bare lidt af en perfektionist i noget med design og således de ting der nu er under emnet, men siden jeg har kendt siden fra 2003, har jeg ikke lagt mærke til nogle ændringer sådan stort set, selvfølgelig de små ting, men i ved hvad jeg mener?
Håber ikke jeg bliver slagtet?
du har helt ret og det har været på tegnebrættet i flere omgange, men hver gang føler jeg det ikke er godt nok.
det er en større opgave, at lave et så stort site som dette om... det tager desværre meget tid og kræver mange forskellige ting, hvilket jeg desværre ikke har haft overskud til i længere tid.
du har helt ret og det har været på tegnebrættet i flere omgange, men hver gang føler jeg det ikke er godt nok.
det er en større opgave, at lave et så stort site som dette om... det tager desværre meget tid og kræver mange forskellige ting, hvilket jeg desværre ikke har haft overskud til i længere tid.
Arr pis, jeg håber du snart finder ud af noget casper, så det bliver en endnu bedre site, end i forvejen, håber det snart kommer frem og du kan finde overskuddet frem, så det bliver bedre og mere nymoderne :)
- GOd arbejdslyst herfra :D
Nu er det ikke fordi jeg vil svine OT.dk til, jeg synes siden har fantastisk indhold, men såfremt at siden er ordentlig kodet vil det ikke kræve meget at skifte designet ud - men selvfølgelig, hvis du har planer om at kode det hele om i forbindelse med design skifte er det jo en helt anden sag. :)
siden er ikke ordentlig kodet... desuden er den jo kodet tilbage i 2003...meget har ændret sig siden :(
Hvis I nu beslutter jer for at ændre siden, hvor lang tid mener du så, at det vil tage? Ikke fordi jeg vil være kritisk, men det var jo rart at vide, om det var i flere uger, siden ikke fungerede.
Man kan sagtens programmere en side uden at pille den gamle ned i mens.
Så der vil ikke ske nogen forstyrrelser på oldtrafford.dk hvis det sker.
Uden at have meget forstand på det, så nedlægger man vist ikke siden, når der skal laves nyt design. Man uploader blot bare den nye hjemmeside, når den er færdig, og sletter den gamle.
Jeg har oplevet før, hvor en side skulle uploades, og den blev den lukket i et par timer. Jeg har ikke forstand på det, så jeg vil ikke sige, at du ikke har ret. Lad os vente og høre på svar fra en, som ved noget om det
Jeg har oplevet før, hvor en side skulle uploades, og den blev den lukket i et par timer. Jeg har ikke forstand på det, så jeg vil ikke sige, at du ikke har ret. Lad os vente og høre på svar fra en, som ved noget om det
Er det så ikke fordi man redigerer i den nuværende? Her snakker man jo om, at bygge et helt nyt design op af fra bunden.
Er det så ikke fordi man redigerer i den nuværende? Her snakker man jo om, at bygge et helt nyt design op af fra bunden.
Det kan der måske være noget om. Jeg ved rent ud sagt ikke en skid om det. Så det vil sige, at vi ikke vil mærke noget til det?
Det kan der måske være noget om. Jeg ved rent ud sagt ikke en skid om det. Så det vil sige, at vi ikke vil mærke noget til det?
Ikke hvis man vælger, at bygge et nyt site op af fra bunden.
det kommer vel an på så meget.. sidst skulle vi da oprette os på ny og alle de gamle tråde blev slettet!!! det har måske ikke noget med det og gøre.. dont know shit..
det kommer vel an på så meget.. sidst skulle vi da oprette os på ny og alle de gamle tråde blev slettet!!! det har måske ikke noget med det og gøre.. dont know shit..
Sidst blev hjemmesiden forflyttet til en anden server. Ved ikke helt hvad det var der gjorde, at vi skulle starte fra bunden af med forummet.
Hvis man planlægger en smule og ellers får lavet det ordentlig er der ingen grund til at siden er utilgængelig for brugeren på noget tidspunkt. Når man ser sider er nede er det somregel pga. server flytning.
Jeg kan ikke lige huske hvorfor at det alt indhold fra det gamle forum gik tabt - men jeg kunne forestille mig at det, af en eller anden grund, ikke var muligt for Casper at få fat i en backup af databasen.
Lige en tilføjelse: Det her forum har i bund og grund intet med hoved siden at gøre - rent teknisk set. Så jeg kunne forestille mig at selvom resten af hjemmesiden fik en ordentlig overhaling ville dette forum blive beholdt som det er nu.
Men er designet virkelig så dårligt, at der er behov for et nyt?
Men er designet virkelig så dårligt, at der er behov for et nyt?
Jeg synes også designet er fint fint som det er. Men som Casper siger er det vist ved at være tid til at siden skal fornyes lidt (bedre nyhedsektion, en bedre kampoversigt kunne f.eks. være rart) - og samtidig med man opdaterer siden indholdsmæssigt kan man jo ligeså godt få et nyt design med i samme omgang. :)
lad mig lige få slået fast hvad det er vi taler om her?? er det forum delen eller selve oldtrafford.dk??? for forumet syntes jeg er perfekt som det er nu, men moder-siden;) kunne nok godt trænge til en lille overhaling, selvom den giver mig det jeg vil have udemærket nu..
Men hvis der skulle ske noget så evt, nogle lidt mere runde former o.lign.. som den er nu ser den lidt billig ud hvis i forstår.. efter min mening ville det også se meget godt ud hvis man fik brugt pladsen i bredden lidt bedre designmessigt.. dette skal ikke tages som krav(eller hva man skal kalde det) men ren forslag.. jeg ville meget gerne hjælpe med opbygningen men jeg aner intet om hvordan sådan noget foregår..
Det har vist hele tiden været selve OT.dk der er snakket om - jeg nævnte blot forum delen fordi der længere oppe blev snakket om at alle tråde blev slettet ved sidste flytning, så jeg ville bare lige sige at jeg ikke kunne forestille mig at Casper vil lave et nyt forum selvom han beslutter sig for at lave hele hovedsiden om. :)
Ang. bredden så kan jeg lige sige at for nogle år siden (da denne side blev lavet ;)) var 800*600 en opløsning som rigtig mange kørte med - derfor er langt de fleste ældre sider (og stadig nogle nyere) lavet så de kan ses ordentligt med denne opløsning. Nu om dage laver man dog de fleste hjemmesider til 1024*768 - som hjemmeside designer gælder det jo om at lave et design som ses optimalt af flest muligt, derfor bliver man nød til at gå efter laveste fællesnævner. :) Kort sagt, en ny side vil højest sandsynlig blive en tand breddere.
Det har vist hele tiden været selve OT.dk der er snakket om - jeg nævnte blot forum delen fordi der længere oppe blev snakket om at alle tråde blev slettet ved sidste flytning, så jeg ville bare lige sige at jeg ikke kunne forestille mig at Casper vil lave et nyt forum selvom han beslutter sig for at lave hele hovedsiden om. :)
Ang. bredden så kan jeg lige sige at for nogle år siden (da denne side blev lavet ;)) var 800*600 en opløsning som rigtig mange kørte med - derfor er langt de fleste ældre sider (og stadig nogle nyere) lavet så de kan ses ordentligt med denne opløsning. Nu om dage laver man dog de fleste hjemmesider til 1024*768 - som hjemmeside designer gælder det jo om at lave et design som ses optimalt af flest muligt, derfor bliver man nød til at gå efter laveste fællesnævner. :) Kort sagt, en ny side vil højest sandsynlig blive en tand breddere.
Ahh okay.. ja der er jo for det meste en god forklaring bag..:)
McPherson
11-09-2007, 22:18
Sys også siden er ved at være lidt kedelig! Den er fremragende hvad angår nyhederne, både med indholdet, og hvor hurtigt siden opdateres.. Men udseendet trænger til en kraftig "makeover"..
Kan huske det "gitter" som er på siden, det havde Uniteds officielle hjemmeside også for et godt stykke tid siden..
Her er nogle af de fodboldsider som jeg sys fungerer godt og er flotte og nemme at se på, bare til lidt inspiration, Casper :)
Har i øvrigt også tidligere givet et forslag til hvordan spiller siden kunne fornyes.. Sys det er den side der kræver den største makeover!
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=372
Gode sider:
http://www.arsenal.dk/
http://www.fcbarcelona.dk/
http://www.manutd.com/ :)
http://www.united.no/
P.S. Bare så der ikke er nogen tvivl, er jeg altså United fan, sys bare det er sjovt at kigge rundt på andre danske fodboldsider :)
Hey! jeg vil lige genetablere denne träd igen.
Udover en god hjemmeside med gode nyheder og en yderst god debatforum - Jeg er ike sädan til hverdag for dem jeg argumenterer imod - sädan diskuterer jeg bare - det skal bare tages med et gran salt .. Meeeen! jeg tänkte pä, om jer moderatorer osv og ikke mindst Casper om i har snakket om en ny hjemmeside? altsä denne hjemmeside her er jo fra 2003? Snart 5 är siden og ikke det mindste forandring i udseendet. Jeg ville bare spörge om der var mulighed for en bedre hjemmeside og ikke mindst fä rettet de forholdsvis rimelig mange fejl der efterhänden er :)
Er der tale om et nyt makeover?
Aquarium
18-12-2007, 04:07
Da det her er stort projekt så tror jeg ikke at et nyt hjemmeside er på tale. der er dog 2 muligheder for at få et bedre design:
1- Dem der kan arbejde med CSS, PHP og HTML kan hver især lave deres eget desgin af hjemmesiden, men med henblik på den nuværende side's funktioner og under sider. så kan man stemme på den bedste design.
2- (min favorit) at samle et team af designere og scripere som har erfaring, lyst og tid + casper som team manager. De folk får en tråd i forummet hvor de så få ansvar til at designe/ scripte en del a siden/ diskutere ideer. Jeg er en del af sådan en community hvor vi står for design af en Persistant World Module for Never Winter Nights 2. På den måde kan man så lave en side til folket lavet af folket.
Elrantiri
21-12-2007, 03:09
Siden er da ganske godt opbygget, og det vil bare være et spørgsmål om at gøre menuer og topbanner lidt pænere, evt. en ny baggrund, men siden er dejlig nem at læse på.
Jeg vil TIL ENHVER TID foretrækker oldtrafford.dk's design frem for arsenal.dk, kan ikke holde det ud. Kontrasterne er dårlige + der indgår en kraftig rød OG en kraftig blå lige ved siden af hinanden, får simpelthen spat af det farvevalg.
Hvid + rød og lidt sort kan gå, men der skal være styr på kontrasterne, og det er klaret rimelig godt på oldtrafford.dk, dog kan jeg ikke lide baggrunden - der kunne man vælge at lave noget, som ligner forumet lidt, da det er ret flot.
1. Nye bannere (evt. forumbanneret hvor forum fjernes)
2. Gerne en anden baggrund, evt hvid eller en af de gå farver der bruges på forummet.
3. Den øverste menubar må også gerne gennemgå en grafik udvikling, dog ikke kritisk.
Mr. Larsen
08-01-2008, 22:36
skal da lige love for der skete noget med baggrunden !!
Ved så ikke om jeg kan lide det - skal hvert fald lige vende mig til det
skal da lige love for der skete noget med baggrunden !!
Ved så ikke om jeg kan lide det - skal hvert fald lige vende mig til det
det lagde jeg ikke engang mærke til.. hvordan var det det så ud før??:o
HamudiiC
08-01-2008, 22:54
det lagde jeg ikke engang mærke til.. hvordan var det det så ud før??:o
haha. ja sådan har jeg det også, hvordan i alverden så det ud før?
- Men jeg kan lide det nye ;)
Sådan en masse små firkanter, kofoed.
Jeg kan godt lide den :) Bedre end før.
Der er da ikke forandret noget? Stadig de små røde firkanter..
http://i103.photobucket.com/albums/m160/jakob2006/otdk.jpg
Øv.. Det er ikke skiftet ved mig :|
Jeg syntes det er langt mere behagligt at se på, det gamle lignede en baggrund da jeg lavede min første hjemmeside på webbyen.dk... Men det her er rigtig cool. Der var en som tidligere i tråden nævnte en række hjemmesider, syntes kun manutd.com er bedre end den vi har, men den er jo også lavet i rent flash. Jeg får stress af at kigge på f.eks. arsenals side ser det ud somom at tingene bare er smidt tilfældigt ind. men støtter op om et nyt banner til siden, bare for at der sker lidt.
Hvis baggrunden ikke skifter, så skal I slette jeres cookies. Det hjalp i hvert fald ved mig (:
Glory Man United
09-01-2008, 07:53
Meget mere behagelig farve...tak :)
Elrantiri
09-01-2008, 08:53
Rigtig nice baggrund, thumbs up Casper og co.
Kunne dog måske være lidt pænere hvis den ikke var skaleret så meget ned (man kan se at det er 1 billede som går igen, og det går igen mange gange), ved det dog ikke.
Hva Casper? :) Hvornår kommer der gang i sagerne om nyt hjemmeside?
- Synes det er lidt træls at se den samme "lidt kedelige hjemmeside" med mange mange fejl i undermenuer osv.
Men tak for en god dansk united-hjemmeside, men den trænger til en smule kærlighed og omsorg :b
ting tager tid
Præcis.. De 3 gyldne t'er..
Ja, Ting Tager Tid, og sådan er det bare. Desuden er det ikke så sværet, at uploade det nye design (som forhåbelig vil komme på et tidspunkt), som nogle siger, måske er besværlig. Så vidt jeg ved det, så bliver det gamle erstattet med det nye.
McPherson
26-06-2008, 19:51
Sys også siden kræver en kraftig modernisering!
- Bannerne er umoderne, grimme og kedelige
- Der skal ryddes op! Siden er meget rodet, og jeg har atoxofobi (frygt for rod og uorden :) )
- Baggrunden ligner noget fra arto.dk
- Der mangler en "head story"
- Der mangler billeder og design
- Spiller siden er håbløs
- Sys egentlig farverne er fine, men savner noget mere hvidt, det letter udseendet
- Sys generelt siden skal gøres mere funktionel
Jeg er ikke så god til sådan noget med designe hjemmesider, men jeg har masser af idéer så vil gerne være med i en gruppe, som en anden foreslog.
Ro på, sitet er 5 år gammelt - Casper ved formentlig godt hvad der skal forbedres. Casper laver arbejdet frivilligt så giv ham den tid det tager.
Casper? Nogen fremgang i processen? Ved godt du laver et stort arbejde for os mange skandinaviske fans, men denne hjemmeside er en del forældet og en del træls at se på. Især med de mange fejl der nu engang er på denne site.
Håber du snart skaber noget magisk :)
dannigizmo
09-12-2008, 01:37
Jeg tager mig lige den frihed at svare her. Hele crewet er i gang med en opdatering af forskellige dele af sitet. Tingene varer selvfølgelig lidt længere, når alle er i gang med skole, eksamner og julegøgl, men det kommer. Mere vil jeg ikke lige afsløre ;)
Jeg tager mig lige den frihed at svare her. Hele crewet er i gang med en opdatering af forskellige dele af sitet. Tingene varer selvfølgelig lidt længere, når alle er i gang med skole, eksamner og julegøgl, men det kommer. Mere vil jeg ikke lige afsløre ;)
Godt at høre, m8 :D Fandme også på tide. Bare det ikke går ud over vores fantastiske forum, som jeg sætter højt pris på :D
Så længe det fungere er der ikke noget at klage over (Citat fra min psyko fysik lærer om tyngdekraften), men wtf det er et fint citat :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.