Se fuld version : Eric Cantona
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQe77XaEhxrL0Vj9N-az-sggBFRB68vbF5gcwZ9e7bhgd5PQWgQfg
Eric Cantona
Født: 24. maj 1966
Land: Frankrig
And an Eric Cantona.
On the second day of Christmas my true-love gave to me,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the third day of Christmas my true-love gave to me,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the fourth day of Christmas my true-love gave to me,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the fifth day of Christmas my true-love gave to me,
Fiiiiiiive Caaaaantoooooonaaaaaaas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the sixth day of Christmas my true-love gave to me,
Six Cantonas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the seventh day of Christmas my true-love gave to me,
Seven Cantonas,
Six Cantonas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the eighth day of Christmas my true-love gave to me,
Eight Cantonas,
Seven Cantonas,
Six Cantonas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the ninth day of Christmas my true-love gave to me,
Nine Cantonas,
Eight Cantonas,
Seven Cantonas,
Six Cantonas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the tenth day of Christmas my true-love gave to me,
Ten Cantonas,
Nine Cantonas,
Eight Cantonas,
Seven Cantonas,
Six Cantonas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the eleventh day of Christmas my true-love gave to me,
Eleven Cantonas,
Ten Cantonas,
Nine Cantonas,
Eight Cantonas,
Seven Cantonas,
Six Cantonas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the twelth day of Christmas my true-love gave to me,
Twelve Cantonas,
Eleven Cantonas,
Ten Cantonas,
Nine Cantonas,
Eight Cantonas,
Seven Cantonas,
Six Cantonas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
Glory Man United
03-10-2007, 16:39
Mmmmmmmmmmmmmmmm me like very much "Rocking" "Rocking"
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=6825811
schousboe9
27-11-2007, 10:21
Ville bare lige indskyde, at det idag er præcis 15 år siden Kongen skrev under med United!!!
Hvorfor er sådan en dag ikke markederet i kalenderen som Joachims fødselsdag, f.eks.?? :)
Glory Man United
27-11-2007, 10:27
Ville bare lige indskyde, at det idag er præcis 15 år siden Kongen skrev under med United!!!
Hvorfor er sådan en dag ikke markederet i kalenderen som Joachims fødselsdag, f.eks.?? :)
Det var da igår.....ifølge Madsen!
schousboe9
27-11-2007, 11:10
Det var da igår.....ifølge Madsen!
På United-kalender står der, det er idag... Jeg er ikke den store historiker, så aner det faktisk ikke, men fik bare set på den og på 27. nov står der:
27
CL gruppespil 5
1992 - Eric Cantona skriver under fra Leeds
http://www.voetbalfocus.nl/imgs/cantona-e1.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=hau9q9lWjXM
On the first day of Christmas my true-love gave to me,
And an Eric Cantona.
On the second day of Christmas my true-love gave to me,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the third day of Christmas my true-love gave to me,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the fourth day of Christmas my true-love gave to me,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the fifth day of Christmas my true-love gave to me,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the sixth day of Christmas my true-love gave to me,
Six Cantonas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the seventh day of Christmas my true-love gave to me,
Seven Cantonas,
Six Cantonas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the eighth day of Christmas my true-love gave to me,
Eight Cantonas,
Seven Cantonas,
Six Cantonas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the ninth day of Christmas my true-love gave to me,
Nine Cantonas,
Eight Cantonas,
Seven Cantonas,
Six Cantonas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the tenth day of Christmas my true-love gave to me,
Ten Cantonas,
Nine Cantonas,
Eight Cantonas,
Seven Cantonas,
Six Cantonas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the eleventh day of Christmas my true-love gave to me,
Eleven Cantonas,
Ten Cantonas,
Nine Cantonas,
Eight Cantonas,
Seven Cantonas,
Six Cantonas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
On the twelth day of Christmas my true-love gave to me,
Twelve Cantonas,
Eleven Cantonas,
Ten Cantonas,
Nine Cantonas,
Eight Cantonas,
Seven Cantonas,
Six Cantonas,
Four Cantonas,
Three Cantonas,
Two Cantonas,
And an Eric Cantona.
Fantastisk at gense Eric the King's bedrifter i United:) Minder mig om da jeg fik min første united trøje tilbage i 1994 med nummer 7 på ryggen..
Han var sku en klassespiller udover det sædvanlige, selvom han egentligt kun slog igennem i United..
Hl-Glory
27-11-2007, 12:05
Eric var grunden til jeg blev United fan, måske med lidt hjælp fra vor egen peter. men ellers. jeg skylder den mand alt :)
United DK
27-11-2007, 12:46
Han var sku en klassespiller udover det sædvanlige, selvom han egentligt kun slog igennem i United..
Arrh, han havde nu en stor andel i, at Leeds blev mestre i 1992.
Verdens bedste fodboldspiller. FACT.
Verdens bedste fodboldspiller. FACT.
Enig! han får ikke 100% den anderkendelse han fortjerner, udover United! He is the king!!!
SantasLittleHelper
27-11-2007, 20:13
jeg er faktisk ikke enig.. Måske verdens mest indflydelsesrige fodboldsspiller, men Hagi vil altid stå for mig som den bedste. Han var ganske enkelt genial. Cantona vil dog altid være kongen af United.
George Best var den bedste, og er til dags dato(RIP). Men ja Cantona er en af de bedste, han vil dog kun være den bedste i Utd fans øjne, da han var så kontroversiel. Man kan ikke sætte spørgsmålstegn ved hans talent, men hans andre eskapader for andre nok vægter mere end hans spil.
Gid George Best ikke havde haft det alkoholforbrug.
Cantona var/er uden tvivl den største. hvis han er uniteds bedste gennem tiderne, så er det da også 100 % han er den bedste nogenside.
Jeg ved ikke helt, om jeg husker rigtigt, men sluttede Cantona ikke sin karriere forholdsvis tidligt ?
Og hvis han gjorde det, hvorfor så ?
Jo han stoppede da han var 31 år.
Han forklarer selv hvorfor han mistede lysten i dette interview:
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/article1782143.ece
Holmskov
11-01-2008, 18:12
Han følte blandt andet, til sidst, at han var blevet et marketingsoffer for Uniteds forsøg på at blive større og større. Han følte ikke han blev betragtet som en fodboldspiller, men mere som et marketings-objekt.
http://uk.youtube.com/watch?v=xDnfNGGca_Q
Her er et interview med Cantona fra i går.. Han bliver lidt sentimental til sidst :)
Jeg har den dybeste respekt for den mand.. Jeg er virkelig taknemmelig for at jeg nåede at se ham spille
Parkohargo
21-02-2008, 20:31
Det var den mand der fik mig til at blive United fan dengang.:) For det vil jeg være ham evig taknemmelig.
EDIT: Han er nok bare ved og blive lidt blød på hans gamle dage:)
Kæft et godt interview, og hold kæft en mand.. hvor er det fedt at se ham med så store følelser for united.. Er man blevet lidt følsom med alderen:D
En stor spiller med en stor personlighed.. En fornøjelse både på og udenfor banen.. En verdensklasse fodboldspiller og en spiller som ikke lægger skjul på at han har store følelser for klubben..
Min all-time favoritspiller i Manchester United, uden tvivl..
United DK
21-02-2008, 22:39
Han er én af de spillere, man er glad for at have set spille live.
Kongen deltog i går i en velgørenhedskamp mellem et verdenshold og et Olympique marseille hold i geneve.
Blandt sine medspillere var M. Laudrup og Zidane
http://cache2.asset-cache.net/xc/80815342.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=17A4AD9FDB9CF193CE41B024AE96D64D4744F404090AD813 284831B75F48EF45
^ Linket virker ikke :confused:
^ Linket virker ikke :confused:
Hos mig virker det nu fint. Der kommer et fint billede af kongen frem..
http://img142.imageshack.us/img142/7359/ericthekingnv3.jpg
Thanks.. Det kan være at Cantona er ved at forberede sig til Solkjærs testimonial ;)
Glory Man United
22-04-2008, 15:25
Prøver han at ligne Gerd Müller?
Thanks.. Det kan være at Cantona er ved at forberede sig til Solkjærs testimonial ;)
Det kunne være guld værd. I sær hvis det bliver lidt ala sidst, hvor der var en spiller der blev udskiftet og han så kommer luntende ind på hans arrogante facon med ret ryg og brystet frem.. Uuh..
http://youtube.com/watch?v=k5fnEBhez54
Jeg fandt lige et nyhedsindslag omhandlende kampen.. Efter ca 1:10 kan man se Kongen score et elegant mål :cool:
Det er jo lige til at få hård tissefredrik af! :D
Får helt gåsehud af at se videoen med Cantona. Er stolt over at jeg nåede at se ham spille i hans aktive karriere!
:)
The King is back.!! For at indspille en film...
http://www.mirror.co.uk/sport/football/2008/06/06/eric-cantona-returns-to-manchester-to-shoot-a-feature-film-89520-20596845/
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_3672240,00.html
Hva siger I til det? Hvis han fik noget mere erfaring som træner, synes jeg det kunne være fedt:)
Og hvad siger dem som har mistet respekt for Ferguson, fordi han skiftede mening omkring Glazers? Man kan vel også sige at Cantona har skiftet mening, nu hvor han gerne vil have noget at gøre med United.
Dr. Adams
10-06-2008, 10:49
Hva siger I til det? Hvis han fik noget mere erfaring som træner, synes jeg det kunne være fedt:)
Og hvad siger dem som har mistet respekt for Ferguson, fordi han skiftede mening omkring Glazers? Man kan vel også sige at Cantona har skiftet mening, nu hvor han gerne vil have noget at gøre med United.
Helt sikkert, så skal Kongen have noget træner erfaring. Kunne dog godt se det store i, at han blev tilknyttet som træner og mentor for de unge spillere, da han uden tvivl vil være en stor inspirationskilde.
Som manager, mener jeg at der skal gå en del år inden han skal sætte sig i sædet hos os. Kan dog godt forestille mig, hvis han en dag blev manager, ville være typen, der ville satse på egne unge kræfter i startopstillingen.
Elrantiri
10-06-2008, 10:53
Nu har Glazers overtagelse vel heller ikke været så ødelæggende som man troede, Ferguson har trodsalt fået økonomiske midler til at købe store talenter som Nani, Anderson og Hargo - det havde jeg personligt ikke regnet med.
Og ja, det kunne da være fedt at få ham ind, han kunne evt. komme ind som træner nu, og derved komme mere ind i måden klubben drives på nu (det har vel ændret sig noget siden han selv var i trøjen).
Her er en video med interviewet http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/7445231.stm
Han er ikke meget for at svare da intervieweren spørger om Ronaldo er bedre end ham :D
morten8832
10-06-2008, 17:22
Nu har Glazers overtagelse vel heller ikke været så ødelæggende som man troede, Ferguson har trodsalt fået økonomiske midler til at købe store talenter som Nani, Anderson og Hargo - det havde jeg personligt ikke regnet med.
Og ja, det kunne da være fedt at få ham ind, han kunne evt. komme ind som træner nu, og derved komme mere ind i måden klubben drives på nu (det har vel ændret sig noget siden han selv var i trøjen).
Jo han har været meget ødelæggende.. Ting som man ikke taler så meget om som virkelig bekymrer mig er økonomien.. udadtil ser den fin ud.. vi brugte mange penge sidste sæson og kunne godt ligne at det blev noget lignende i denne.. men vi har altså en gæld på 5-6 milliarder plus Glazers selskab som han oprettede da han købte united har et underskud på 666 mio..
VI har set flere klubber bukke under økonomien og det skræmmer mig lidt.. Leeds var et fantastisk hold, med flere mesterkaber på hånden men måtte sælge alt for at få det til at køre rundt
jeg siger ikke det sker for os, men det bekymrer mig meget...
Nogle som ved om "The KIng" er med Den 2. august mod Espanyol ?
Kunne være alt for fedt!! Men tvivler lidt på han kan holde til det...
http://www.dailystar.co.uk/football/view/40481/Eric-I-ll-be-next-Fergie/
Her siger han bl.a. at Benzema skal tage til United :-)
gloryunited666
11-06-2008, 21:28
Jeg vil aldrig se Cantona i utd igen.
Jeg tilgiver ham aldrig, da han lavet det flyvespark på en fodboldfan. Der mistet jeg al min respekt for ham.
Jeg vil aldrig se Cantona i utd igen.
Jeg tilgiver ham aldrig, da han lavet det flyvespark på en fodboldfan. Der mistet jeg al min respekt for ham.
Uha, den får du høvl for herinde, den der ;)
Jeg er dybt uenig.. Cantona er for det første en af bedste spillere i United nogensinde, han spillede frækt og opfindsomt fodbold som man ikke så meget til i England på det tidspunkt og så var det også efter hans ankomst til United at det hele vendte og vi senere etablerede os som en af verdens bedste klubber..
Størstedelen af de United-spillere som nåede at spille med ham vil helt sikkert give mig ret i at han var i en klasse for sig selv.. Både Giggs og Beckham har i hvert udtalt at han var fra en anden planet og kunne noget med bolden som andre bare ikke kunne..
Skide da på om han har sparket en fan.. Det har da intet at gøre med hans evner på en fodboldbane.. Har du også mistet respekten for Zidane pga Materazzi-episoden selvom han uden tvivl er en af verdens bedste midtbanespillere til dato?
Og hvad med Maradona som har taget doping og scoret med hånden?
Sikke da noget pjat..
Jurgensen
11-06-2008, 21:42
Jeg er dybt uenig.. Cantona er for det første en af bedste spillere i United nogensinde, han spillede frækt og opfindsomt fodbold som man ikke så meget til i England på det tidspunkt og så var det også efter hans ankomst til United at det hele vendte og vi senere etablerede os som en af verdens bedste klubber..
Størstedelen af de United-spillere som nåede at spille med ham vil helt sikkert give mig ret i at han var i en klasse for sig selv.. Både Giggs og Beckham har i hvert udtalt at han var fra en anden planet og kunne noget med bolden som andre bare ikke kunne..
Skide da på om han har sparket en fan.. Det har da intet at gøre med hans evner på en fodboldbane.. Har du også mistet respekten for Zidane pga Materazzi-episoden selvom han uden tvivl er en af verdens bedste midtbanespillere til dato?
Sikke da noget pjat..
Helt enig. Så er der satme mange mennersker vi ikke skal kunne lide.
Cantona står for mig som den største United spiller i mine 16 år i "klubben".
Hl-Glory
11-06-2008, 21:50
Kan meget andet end at elske Cantona, han var grunden til jeg blev United fans. Så hvis han en dag skulle blive manager, det ville være fantastisk, men men men han skulle dog have noget mere erfaring, men hvis han kom ind i træner staben, kunne det begynde at ligne noget.
gloryunited666
11-06-2008, 21:50
Sikke da noget pjat..
For det første så fortjente Materazzi den skalle han fik. Han irriteret Zidane og kom med personlige ord arter til ham.
En spiller skal bare ikke slå en fan, det bare ikke godt nok. Der er mange utd fans der er enige med mig her. Cantona er ikke velkommen i utd og slet ikke som manager, hvis han er heldig kan han blive vandbærer. Vold er ikke okay og slet ikke mod en fan som betaler hans løn.
Stop volden, slår du på en, slår du på os alle sammen.
så stop det meningløse vold Cantona.
Helt enig. Så er der satme mange mennersker vi ikke skal kunne lide.
Cantona står for mig som den største United spiller i mine 16 år i "klubben".
Det samme her.. Det var et privilegium at få lov til at se ham trylle.. Han var bare i særklasse.. Både på og udenfor banen..
Godt at vi alle sammen ved at, Hr. Casper Heiselberg er sådan en flink fyr (:lolol:), ellers ville han helt sikkert gå i koma over at se hans (og vores alle sammens) største idol blive kritiseret :D
Jurgensen
11-06-2008, 21:54
For det første så fortjente Materazzi den skalle han fik. Han irriteret Zidane og kom med personlige ord arter til ham.
En spiller skal bare ikke slå en fan, det bare ikke godt nok. Der er mange utd fans der er enige med mig her. Cantona er ikke velkommen i utd og slet ikke som manager, hvis han er heldig kan han blive vandbærer. Vold er ikke okay og slet ikke mod en fan som betaler hans løn.
Den fan fortjener det så ligeså meget som Materazzi, da han gennem råbte Franske ukvemsord efter Cantona, hvad det helt præsict var husker jeg ikke, men mener det var ekstremt slemt.
Dette fortæller vel tydeligt lidt om episoden: Simmons was later tried for threatening language and behaviour, and attacked the prosecution counsel after being found guilty, leaping over a bench and executing a flying kick of his own.
Simmons er manden Cantona sparkede
Du lyder som en repræsentant for en mobbekampagne fra The Voice TV.
Cantona som vandbærer? Er du klar over hvem du snakker om?
Selvfølgelig var det dumt gjort, men der vel også en grænse for hvad man som spiller skal finde sig i. Ham Crystal Palace fanen blev jo også dømt for voldelig adfærd. Med det sagt retfærdiggør jeg på ingen måde Cantonas handling.
Men episoden fandt altså sted for over 12 år siden og manden tog sin straf. Get over it. Cantona har gjort så meget for denne klub og var en vigtig faktor for vores medaljehøst i 90'erne.
Angående Cantona som manager for United efter Ferguson. Jeg ville elske hvis det skete, og kunne sagtens se Cantona som manager i United. Også selv om han ikke har flere års erfaring fra andre klubber, og resultater som træner at fremvise.
Hans genialitet og tilgang til spillet ville uden tvivl føre super flot og god fodbold med sig. Hvis han så fik en taktisk dygtig assisterende manager, ville der være en fantastisk duo.. Cantona ville kunne give spillet en ny dimension og samtidig være i stand til at motivere holdet..
gloryunited666
11-06-2008, 22:10
Du lyder som en repræsentant for en mobbekampagne fra The Voice TV.
Cantona som vandbærer? Er du klar over hvem du snakker om?
Selvfølgelig var det dumt gjort, men der vel også en grænse for hvad man som spiller skal finde sig i. Ham Crystal Palace fanen blev jo også dømt for voldelig adfærd. Med det sagt retfærdiggør jeg på ingen måde Cantonas handling.
Men episoden fandt altså sted for over 12 år siden og manden tog sin straf. Get over it. Cantona har gjort så meget for denne klub og var en vigtig faktor for vores medaljehøst i 90'erne.
Det jo ikke fordi at jeg ikke synes han er god. Jeg synes han var supergod, men jeg mistet meget for ham da han ydet vold på den fan.
Der er mange spillere som der bliver bandet af når holdet taber, skal de også slå fansene eller hvad.
Bare fordi jeg har mistet meget for Cantona betyder det jo ikke jeg synes han er en dårlig spiller.
Der er mange der er enige i at vold ikke er acceptabelt, men hvis du kan fremvise 5 andre united fans som mener Cantona ikke er velkommen i United, jamen så giver jeg sgu en ramme øl!
RuudVanNissetøj
11-06-2008, 22:45
Der er mange der er enige i at vold ikke er acceptabelt, men hvis du kan fremvise 5 andre united fans som mener Cantona ikke er velkommen i United, jamen så giver jeg sgu en ramme øl!
Jeg synes ikke Cantona på nogen som helst måde skal være manager for holdet.....han er velkommen i klubben, men så må det være som ambassadør, angrebstræner eller hvad hulen man nu kunne sætte ham til. Min påstand vil være, at hans personlighed ikke egner sig til en managerpost i en topklub - blandt andet pga. hans til tider sindsyge temperament og meget åbenmundethed. Desuden er han vidst hellere ikke super glad for Glazer-dynastiet.
Han var en fantastisk spiller med en vanvittig personlighed, som han dog fortsat har. En af de bedste spillere vi nogensinde har haft, men manager hos os vil han ikke egne sig til. Jeg vil kunne nævne de første 20 managere der vil egne sig bedre til den position....
Det jo ikke fordi at jeg ikke synes han er god. Jeg synes han var supergod, men jeg mistet meget for ham da han ydet vold på den fan.
Der er mange spillere som der bliver bandet af når holdet taber, skal de også slå fansene eller hvad.
Bare fordi jeg har mistet meget for Cantona betyder det jo ikke jeg synes han er en dårlig spiller.
Utrolig dobbeltmoralsk at du synes det er okay at Zidane nakker Materazzi, men det er ikke okay at Cantona går amok.. De blev begge 2 fornærmet på det groveste, så jeg kan virkelig ikke se forskellen..
De handlede begge to forkert, men der er grænser for hvad man skal finde sig i, selv som prof. spiller..
Det lyder virkelig ikke som om du ved hvem du taler om.. Jeg har aldrig før i mit liv mødt en United-fan som har mistet al respekt for Cantona.. Det er lige før han kan køre spritkørsel gennem Strøget og stadig have min fulde respekt (overdrivelse fremmer forståelsen)..
Cantona var ikke kun en genial spiller, han var også en stor personlighed og hans kærlighed til United var ægte og det betyder meget for mig (og mange andre herinde) at han virkelig var loyal overfor Manchester United..
Vil du/i så heller ikke har Keano til klubben efter han har nedslagtet mere eller mindre hver eneste spiller i PL?:S
Vil folk så heller ikke har Keano til klubben efter han har nedslagtet mere eller mindre hver eneste spiller i PL?:S
Er det ikke kun en enkelt herinde der ikke vil have Cantona til klubben pga. karatesparket?
tror jeg fik det til 2, men du kan godt have ret. omkriver det lige :)
Parkohargo
12-06-2008, 14:11
Eric Cantona er jo gud! hvordan kan man miste respekt for sådan en genial spiller..??
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown in to the sea" Mvh. Eric Cantona.:)
Ååh Cantona, han er bag på min første Manchester United-trøje fra 96/97-sæsonen, dengang var jeg blot 8 år gammel og det er i høj grad han og Peter Schmeichels skyld at jeg blev United-fan.. fantastisk mand, fantastisk spiller!
Interview med verdens bedste fodboldspiller gennem tiderne her:
http://www.metro.co.uk/sport/football/article.html?in_article_id=170784&in_page_id=43&in_a_source=
Det jo ikke fordi at jeg ikke synes han er god.
Nej, det er fordi du tydeligvis ikke aner en skid.
Jeg syntes du skal få kigget tilbage på det der skete og hvorfor det skete.
Jeg har aldrig mødt en United fan med den mening.
Og igen, tænk nu tilbage på hvad der skete.
Det er utroligt du kan finde på at forsvare Zidane, når Cantona skal have høvl for en lignende provokation, som var mere grotesk.
Her snakker vi om en højrekestremistisk person som løber 24 rækker ned og forbander dig med racistisme tilråb.
Den dag viste Eric Cantona at en konge også kan være et menneske.
United-Allan33
12-06-2008, 18:11
Mon ikke du har taget forkert af "de røde" netsider, dette er ikke modkraft!!!
Magen til tåbelig indlæg skal man da godt nok lede længe efter.. Det er ok du har den holdning til Cantona, det er op til dig, men din begrundelse lyser jo langt væk af uvidenhed...
Og du er også lige så dobbeltmoralsk som bruger på modkraft, da du mener det var ok at Zidane nikkede en skalle på en modspiller (skal man gætte at det skyldes du tror det var racistiske udtalelser der kom fra Materazzi?) mens du synes det er helt forkasteligt at Cantona overfalder en fan!! (lad mig gætte det var før du fik af vide det var racistisk?
Jeg har engang slået en, men hvad vil du gøre ved det???
Det er så sørgeligt.
I dagens fodboldverden skal vi hele tiden høre på pædagoger, der skal prædke om at fodboldspillere er dårlige forbilleder. Fordi man er fodboldspiller er man sgu ikke en robot. De har sgu ret til at kalde en spade for en spade ligesom alle os andre. Selvfølgelig er det ikke i orden at sparke på en fan, men det er sgu heller ikke i orden at komme med racistiske tilråb. 14 årige drenge må finde sig nogle andre og idolisere.
Siger man a, så må man også sige b.
Det er så sørgeligt.
I dagens fodboldverden skal vi hele tiden høre på pædagoger, der skal prædke om at fodboldspillere er dårlige forbilleder. Fordi man er fodboldspiller er man sgu ikke en robot. De har sgu ret til at kalde en spade for en spade ligesom alle os andre. Selvfølgelig er det ikke i orden at sparke på en fan, men det er sgu heller ikke i orden at komme med racistiske tilråb. 14 årige drenge må finde sig nogle andre og idolisere.
Siger man a, så må man også sige b.
Enig! Ikke at det var iorden det Cantona gjorde, men jeg kan sgu godt forstå, at man ikke vil finde sig i hvad som helst. Selvom fodboldspillere skal være forbilleder osv osv, så er de også mennesker og reagerer ligesom vi gør. Hvis vi blev svinet til på det groveste, med det ene og det andet, mon så man vil kunne styre sig? Bestemt ikke!
gloryunited666
13-06-2008, 16:24
Jeg synes ikke volden er vejen frem.
Self er det forkert af den racistiske fan som kom med de dumme bemærkninger, men en spiller skal bare ikke yde vold.
Jeg synes helt klart han var en super spiller, men jeg mistet meget for ham den dag han gjorde det.
Der var også en artikel om ham her for et par måneder siden inde på ekstrabladet, der var da mange som gik ind og debateret inde på nationen.
Der var mange uniteds fans som havde den samme mening som mig.
Der er så meget vold her i verdenen, så hjælper det jo ikke at der også skal være vold i sport.
Det holder ikke Cantona.
Slår du på en fan, slår du på os alle Cantona.
Være med til at gør sporten til et bedre sted at færdes i, så stop det meningsløse vold.
Self er det forkert af den racistiske fan som kom med de dumme bemærkninger, men en spiller skal bare ikke yde vold.
Jeg synes helt klart han var en super spiller, men jeg mistet meget for ham den dag han gjorde det.
Der var også en artikel om ham her for et par måneder siden inde på ekstrabladet, der var da mange som gik ind og debateret inde på nationen.
Der er så meget vold her i verdenen, så hjælper det jo ikke at der også skal være vold i sport.
Det holder ikke Cantona.
Være med til at gør sporten til et bedre sted at færdes i, så stop det meningsløse vold.
Er du ambassadør for en Stop volden-kampagne eller hvad sker der? Det er slemt nok at Jesper Christiansen siger det :)
Det er aldrig i orden at udøve vold.. Men én enkeltstående episode bør man ikke bedømme en så stor spiller og stor personlighed på.. Cantona var en stolt person som ikke fandt sig i at blive pisset på, ligesom Zidane, og det synes jeg egentlig er fair nok.. Han reagerede desværre forkert og blev straffet for det..
Og jeg nægter at tro på at der var mange United-fans der var enige med dig i din holdning til Cantona..
Det holder ikke Cantona.
Han har aldrig slået på en fan? Jeg tror ikke ham QPR fjolset var særlig stor fan af Cantona..
jeg kan slet ikke forstå det der pjat med "slår du på én, slår du på alle".. Er jeg den eneste der ikke føler mig slået på?
Og okay.. Du har fundet nogen inde på EKSTRABLADET, som er enige med dig. Det gør det efter min mening ikke meget bedre;) For hvem siger de er Unied fans? De kan lige så godt være Liverpool fans, der er pisse bitre over at Cantona var så go..
United-Allan33
13-06-2008, 16:40
Det holder ikke Cantona.
Men det er åbenbart ikke meningsløs vóld at nikke en anden spiller en skalle???
fordi jeg røver en bank, gør det det ikke mere rigtigt at du så også gør det.
Fejl ophæves ikke af nye fejl
United-Allan33
13-06-2008, 16:54
fordi jeg røver en bank, gør det det ikke mere rigtigt at du så også gør det.
Fejl ophæves ikke af nye fejl
Ifølge ham, så var det helt iorden at Zidane nikkede Materazzi en skalle, mens at Cantona gjorde var åbenbart meningsløst vold
Lorensen
13-06-2008, 17:00
Har han sagt det ? :confused:
Ro på boys. Husk vi snakker Eric Cantona i denne tråd, og ikke om generel vold osv.. Og husk at argumentere for Jeres meninger og respektér hinanden..
United-Allan33
13-06-2008, 17:17
Har han sagt det ? :confused:
Hvis du læser tilbage i denne tråd vil du se Arjon spørge om dette...
Har du også mistet respekten for Zidane pga Materazzi-episoden selvom han uden tvivl er en af verdens bedste midtbanespillere til dato?
Sikke da noget pjat..
På side 5 bliver der så svaret:
Alle der har fuldt bare en lille smule med ved at disse to episoder er meget lig hinanden, dog var det en fan i Cantonas tilfælde, men både Materazzi og denne fan kom med nedladende ord imod Zidane og Cantona, så i min verden er bagge sager ens. Så jeg kan ikke forstå hvordan han kan forsvare Zidane når han samtidlig fordømmer Cantona...
gloryunited666
13-06-2008, 17:25
Hvis du læser tilbage i denne tråd vil du se Arjon spørge om dette...
På side 5 bliver der så svaret:
Alle der har fuldt bare en lille smule med ved at disse to episoder er meget lig hinanden, dog var det en fan i Cantonas tilfælde, men både Materazzi og denne fan kom med nedladende ord imod Zidane og Cantona, så i min verden er bagge sager ens. Så jeg kan ikke forstå hvordan han kan forsvare Zidane når han samtidlig fordømmer Cantona...
Fordi jeg synes at en spiller skal opføre sig professionel.
En fan er jo en fan. De kan godt tillade sig at svine spillere til, men til en vis grænse. Racistiske udtalelser hører ikke hjemme, men det gør vold heller ikke, at fanen kommer med racistiske bemærkninger og at Cantona så vælger og lege bruce lee bliver det jo ikke bedre af.
En spiller skal opfører sig professionel på banen, dvs ikke starte med dumme bemærkninger. Men Zidane opførte sig heller ikke professionelt, men jeg synes stadig godt det kan forsvares.
Lorensen
13-06-2008, 17:25
Det havde jeg lige overset.
Sorry,
United-Allan33
13-06-2008, 18:05
En fan er jo en fan. De kan godt tillade sig at svine spillere til, men til en vis grænse. Racistiske udtalelser hører ikke hjemme, men det gør vold heller ikke, at fanen kommer med racistiske bemærkninger og at Cantona så vælger og lege bruce lee bliver det jo ikke bedre af.
En spiller skal opfører sig professionel på banen, dvs ikke starte med dumme bemærkninger. Men Zidane opførte sig heller ikke professionelt, men jeg synes stadig godt det kan forsvares.
Kan stadig ikke se hvordan du kan forsvarer Zidane når du er efter Cantona.. vold er vel vold??
Jeg forstår ikke hvordan du kan dømme en mand på én episode i hans karriere.. Vi kan alle komme til det punkt, hvor vi "mister hjernen", hvis vi bliver provokeret tilstrækkeligt. At han kort efter (½-1 år?) episoden netop deltog i en fair play kampagne (vist nok... eller var det en stop vold kampagne? Min hukommelse er vist på retræten) viser da (i min bog) at han indså sin fejl og prøvede at råde bod på det..
Det er sgu hårdt at dømme et menneske på én fejl. Jeg har begået mange i mit liv, men de har heldigvis ikke været i TV.
I øvrigt kunne jeg da godt tænke mig at høre om du også har mistet al respekt for Roy Keane (for hans "tak for sidst"-svinestreg), Christian Poulsen (for episoden mod Sverige), Totti (for snotti), Mike Tyson (for hans øre-bideri)... og så løb jeg tør for eksempler, men der er 100-vis endnu... Alle eksempler på at man i sekundet det sker kan tabe hovedet og reagere på en måde, man ikke ville have gjort, hvis man nåede at tænke sig om..
Hr Hansen
13-06-2008, 19:02
Hvordan fanden kan du forsvarer Zidane når du ikke kan forsvarer Cantona, de begår nærmest samme handling(Vold) efter recistiske udtagelser
Eller ferguesons spark efter beckham? - Skal vi så abre kaste ham afhelveds til?
I øvrigt kunne jeg da godt tænke mig at høre om du også har mistet al respekt for Roy Keane (for hans "tak for sidst"-svinestreg), Christian Poulsen (for episoden mod Sverige), Totti (for snotti), Mike Tyson (for hans øre-bideri)... og så løb jeg tør for eksempler, men der er 100-vis endnu... Alle eksempler på at man i sekundet det sker kan tabe hovedet og reagere på en måde, man ikke ville have gjort, hvis man nåede at tænke sig om..
Nej, det har han vel ikke. Disse eksempler indvolverer jo ikke fans, så det er slet ikke det samme.. (logik:confused:)
Nej, det har han vel ikke. Disse eksempler indvolverer jo ikke fans, så det er slet ikke det samme.. (logik:confused:)
Hvorfor er der forskel på spillere og fans?
Hvorfor er der forskel på spillere og fans?
Det er der efter min mening heller ikke! Det fik jeg så åbentbart ikke udtrykt godt nok:) Det var ironi.
Det er der efter min mening heller ikke! Det fik jeg så åbentbart ikke udtrykt godt nok:) Det var ironi.
Haha okay, kan også abre være mig som er langsom:D
gloryunited666
13-06-2008, 20:25
En spiller må aldrig nogensinde slå en tilskuer/fan. En stor spiller som Cantona er manges forbilled, og hvad tror i de små børn tænker når de ser en spiller slå en tilskuer. Måske bliver barnet voldelig fordi hans forbilled yder vold. Det tegner sig ikke godt.
Mange prøver at formindske volden, så kommer der en tumpe som Cantona og yder vold i en sportsgren.
Vold og sport skal ikke blandes sammen. Det er det samme med racisme og sport.
United DK
13-06-2008, 20:32
En spiller må aldrig nogensinde slå en tilskuer/fan. En stor spiller som Cantona er manges forbilled, og hvad tror i de små børn tænker når de ser en spiller slå en tilskuer. Måske bliver barnet voldelig fordi hans forbilled yder vold. Det tegner sig ikke godt.
Mange prøver at formindske volden, så kommer der en tumpe som Cantona og yder vold i en sportsgren.
Det var dumt gjort af Cantona, ingen tvivl om det, men så igen, det er hvad der sker, og alle kvajer sig en gang i mellem. Så længe det kun skete den ene gang, så går jeg ikke i spåner.
United-Allan33
13-06-2008, 20:37
Forklar nu, hvorfor det du skriver ikke også gælder for Zidane??
Selvfølgelig bliver et barn ikke voldelig af at se Cantona flyve ind i en racist. Hold nu op.. Hvis det var tilfældet, var der fandme mange computerspil og film der ikke burde være lovlige.
Og du bliver altså snart nødt til at argumentere for, hvorfor du mener der er forskel på at slå en tilskuer og slå på en modspiller. Kan det stakkels forvirrede barn da ikke blive voldelig af at se en spiller slå en modspiller??
gloryunited666
13-06-2008, 21:08
Forklar nu, hvorfor det du skriver ikke også gælder for Zidane??
Fordi at en fodboldspiller skal opfører sig professionelt, og det gjorde matterazzi ikke, Zidane gjorde det heller ikke, men som sagt en fodboldspiller får løn for at være professionel fodboldspiller og så skal spilleren fandme også opfører sig professionelt.
Men jeg var lidt dobbeltmoralsk, men jeg har godt fundet ud af det Zidane gjorde ikke kan forsvares. Men jeg kommer aldrig nogensinde til at kunne lige Cantona igen.
Vi skal stoppe volden inden den rammer os.
Det bliver ikke bedre når sportsfolk også yder vold. Jeg brækker mig.
Jeg håber virkelig Cantona har en dårlig smag i munden, Håber fandme ikke han får noget a gøre med Man utd igen, det fortjener han ikke.
Fordi at en fodboldspiller skal opfører sig professionelt, og det gjorde matterazzi ikke, Zidane gjorde det heller ikke, men som sagt en fodboldspiller får løn for at være professionel fodboldspiller og så skal spilleren fandme også opfører sig professionelt.
Men jeg var lidt dobbeltmoralsk, men jeg har godt fundet ud af det Zidane gjorde ikke kan forsvares. Men jeg kommer aldrig nogensinde til at kunne lige Cantona igen.
Jeg håber virkelig Cantona har en dårlig smag i munden, Håber fandme ikke han får noget a gøre med Man utd igen, det fortjener han ikke.
For det første var det så vidt jeg husker Zidane der startede med at provokere Materazzi, hvorefter han svarede igen og episoden eskalerede.
Desuden er det noget af det mest naive jeg har hørt, at du synes at fodboldspillere skal opføre sig "professionelt" ved aldrig at svine modstanderen. Jeg tror godt du kan regne med at langt største delen af alle fodboldspillere, prof såvel som amatører på et eller andet tidspunkt har svinet en modstander. Det er så her en spiller skal udvise professionalisme og ignorere det, eller vende det til bedre spil.
Det kan så smutte en gang imellem, som fx ved Cantona og Zidane. Keanes hævn på Alf-Inge Haaland var derimod usmagelig, da han jo havde rimelig lang tid til at hidse sig ned igen. Jeg ville dog stadig intet have imod at se ham som træner på Old Trafford en dag, præcis som jeg ikke ville det med Kongen ;)
United-Allan33
13-06-2008, 21:23
Jeg tror ikke der findes en fodbold spiller der ikke på noget tidspunkt ikke har været et dårligt forbillede på et tidspunkt i karrieren, så til sidst kan ingen jo spille..
En ting er du ikke kan lide Cantona, men lad nu være med at overdramatisere, så slemt var det altså heller ikke.. Børn og unge ser jo mere vold og krig i boogie end på fodbold banen..
Ærligt, så tror jeg du har anden agenda end den du udgiver for her på forummet
Jeg skal virkelig tælle til 100 for ikke at gå i koma over dén kommentar der.. Du har da vist overhovedet ikke forstået hvilken betydning Cantona har for United fans..
Han er grunden til at minimum halvdelen af brugerne herinde overhovedet er United fans.. Inklusiv mig selv..
Er han et dårligt forbillede pga. den enkle episode med en psykotisk hooligan?!
Du overdriver da fuldstændig hvis du påstår at børn går over i børnehaven og sparker hinanden i brystet pga. den episode.. Nu går der da vist USA i den..
Cantona spillede fodbold som det skulle spilles, flot og underholdende.. Det var vi satme mange der havde glæde af når det hele blev en tand for engelsk..
Og samtidig viste han den loyalitet overfor United som de fleste fodboldspillere idag kunne lære noget af.. F.eks. når man spiller for United og rygtes til Real Madrid og ikke viser respekt for klubben ved at melde ud hvad man vil.. For at give et helt tilfældigt eksempel :titte:
Værsgo, der har du 2 ting der gør ham til et godt forbillede for børn og unge..
Jeg tror ikke der findes en fodbold spiller der ikke på noget tidspunkt ikke har været et dårligt forbillede på et tidspunkt i karrieren, så til sidst kan ingen jo spille..
En ting er du ikke kan lide Cantona, men lad nu være med at overdramatisere, så slemt var det altså heller ikke.. Børn og unge ser jo mere vold og krig i boogie end på fodbold banen..
Ærligt, så tror jeg du har anden agenda end den du udgiver for her på forummet
Ja, man får næsten mistanke om at det er ham brianhorle, igen igen :D
Men jeg synes du har fuldstændig ret. Hvis Cantona ikke kan blive manager for United, med den begrundelse at han engang har agerede voldeligt, så tvivler jeg på at der er nogen som helst der kan overtage Fergusons plads.
Ja, man får næsten mistanke om at det er ham brianhorle, igen igen :D
Men jeg synes du har fuldstændig ret. Hvis Cantona ikke kan blive manager for United, med den begrundelse at han engang har agerede voldeligt, så tvivler jeg på at der er nogen som helst der kan overtage Fergusons plads.
Ja, det udelukker i hvert fald også Mr. Keane..
Gad vide hvilken holdning gloryunited666 har til vores tidligere kaptajn.. Han har vel heller ikke fortjent at have noget at gøre med United pga. hans voldelige side..
Skide på den enorme betydning han har haft for klubben, han skal fandme ikke rende og lave psyko-tacklinger :titte:
RuudVanNissetøj
13-06-2008, 21:50
Mit argument for, at Cantona ikke skal være træner skal findes i hans personlighed og ikke hans tidligere mindre smarte forseelser. Cantona havde en fantastisk karisma og personlighed på banen for os i tidernes morgen - han gik fremad og kæmpede for holdet og elskede United 100%. Men det gør ham automatisk ikke til en kandidat til trænersædet efter Fergusson i min verden. Han er for rapkæftet efter min mening, siger ting for lige ud og mangler i mine øjne evnen til at være mere "rund i hjørnerne". Han har langtfra den nødvendige trænererfaring og har tidligere udtalt sig meget kritisk over for Glazers (om man kan lide dem eller ej).
Min påstand vil være, at han i værste tilfælde vil skabe stor splittelse på holdet og internt i klubben hvis han indtræder som manager - det samme vil jeg frygte, hvis Keane skulle overtage efter Fergusson. Elsker dem begge som personer og fodboldspillere trods deres handlinger, men vil ryste på hovedet hvis de skulle få managerposten i United.
Mhs. til Cantonas "flyvespark" og Keanes "knæsmadder", så har de taget den nødvendige straf og konsekvens for deres handlinger. Det er på ingen som helst måde iorden det de gjorde, men de har taget deres straf. Vi kan alle opføre os som idioter, men man må også komme videre efter en "idot handling". Sket er sket....livet går stadigvæk videre.
gloryunited666
13-06-2008, 23:07
Hvis jeg sku vælge en træner som skulle overtage så burde det blive Michael Laudrup. Hans trænerevner er helt vilde gode og han har den flotte spillestil som vil passe perfekt ind til utd.
Keane og Cantona ville ikke passe ind da det vil ødelægge meget af klubbens image pga deres ligeglade udtalelser.
Keane og Cantona ville ikke passe ind da det vil ødelægge meget af klubbens image pga deres ligeglade udtalelser.
Ligeglade udtalelser? Keane og Cantonas udtalelser er da altid farverige og fyldt med passion. Det er mig en gåde, at du kan kalde dem for ligeglade.
Hvis jeg sku vælge en træner som skulle overtage så burde det blive Michael Laudrup. Hans trænerevner er helt vilde gode og han har den flotte spillestil som vil passe perfekt ind til utd.
Du snakker da vist som du har forstand til :)?
Laudrup gjorde det fint i Getafe, men hvad ved du som vi andre ikke ved siden du mener hans trænerevner er "helt vildt gode"?
Så meget har han sgu heller ikke udrettet som træner.. Han har ikke spillet i England og har ingen erfaring med engelsk fodbold som træner heller..
Så har man set det med:) ordet ligeglad og Keane i samme sætning!
Mht. Laudrup, så forstår jeg ikke hvordan du kan mene han vil passe ind i United. Han har jo faktisk aldrig haft noget med engelsk fodbold at gøre??
Mit argument for, at Cantona ikke skal være træner skal findes i hans personlighed og ikke hans tidligere mindre smarte forseelser. Cantona havde en fantastisk karisma og personlighed på banen for os i tidernes morgen - han gik fremad og kæmpede for holdet og elskede United 100%. Men det gør ham automatisk ikke til en kandidat til trænersædet efter Fergusson i min verden. Han er for rapkæftet efter min mening, siger ting for lige ud og mangler i mine øjne evnen til at være mere "rund i hjørnerne". Han har langtfra den nødvendige trænererfaring og har tidligere udtalt sig meget kritisk over for Glazers (om man kan lide dem eller ej).
Min påstand vil være, at han i værste tilfælde vil skabe stor splittelse på holdet og internt i klubben hvis han indtræder som manager - det samme vil jeg frygte, hvis Keane skulle overtage efter Fergusson. Elsker dem begge som personer og fodboldspillere trods deres handlinger, men vil ryste på hovedet hvis de skulle få managerposten i United.
Mhs. til Cantonas "flyvespark" og Keanes "knæsmadder", så har de taget den nødvendige straf og konsekvens for deres handlinger. Det er på ingen som helst måde iorden det de gjorde, men de har taget deres straf. Vi kan alle opføre os som idioter, men man må også komme videre efter en "idot handling". Sket er sket....livet går stadigvæk videre.
Fergueson har også udtalt sig kritisk om the glazers før de kom til klubben? så forstår ikke hvor du vil hen med det?
Og murihnio havde da også sine lidt specielle udtalelser uden at være blevet straffet for det og syntes egentlig det har været meget sjovt at hører på. så forstår slet ikke argumenterne udover det med at du ikke ved om han har evnerne, for det kan ingen jo svare på, Neb han da i hvert fald den rette fodbold filosofi
United DK
13-06-2008, 23:50
Helt ærligt, Michael Laudrup? En ting er, at manden ikke har udrettet noget, for det har Cantona heller ikke, men Laudrup har jo aldrig spillet i England, og jeg kan slet ikke se ham træner et engelsk hold, og slet ikke det bedste.
Mht. Keane og Cantona, hvilke ligeglade udtalelser taler du om?
Mit argument for, at Cantona ikke skal være træner skal findes i hans personlighed og ikke hans tidligere mindre smarte forseelser. Cantona havde en fantastisk karisma og personlighed på banen for os i tidernes morgen - han gik fremad og kæmpede for holdet og elskede United 100%. Men det gør ham automatisk ikke til en kandidat til trænersædet efter Fergusson i min verden. Han er for rapkæftet efter min mening, siger ting for lige ud og mangler i mine øjne evnen til at være mere "rund i hjørnerne".
Så er Roy Keane altså heller ikke en god træner, når du kritiserer disse egenskaber?
gloryunited666
14-06-2008, 08:37
Du snakker da vist som du har forstand til :)?
Laudrup gjorde det fint i Getafe, men hvad ved du som vi andre ikke ved siden du mener hans trænerevner er "helt vildt gode"?
Så meget har han sgu heller ikke udrettet som træner.. Han har ikke spillet i England og har ingen erfaring med engelsk fodbold som træner heller..
Nåå jo, jeg havde glemt Michael L havde slået Real og Barca, tæt på semifinale i uefa, pokalfinale alt det med et hold som getafe.
ML har bevist hvad han kan som træner. Det burde være en ære for os hvis han overhoved gider og træne os.
United-Allan33
14-06-2008, 09:11
Nåå jo, jeg havde glemt Michael L havde slået Real og Barca, tæt på semifinale i uefa, pokalfinale alt det med et hold som getafe.
ML har bevist hvad han kan som træner. Det burde være en ære for os hvis han overhoved gider og træne os.
Skagen har også slået Brøndby, så måske skulle FCK hente deres træner??
Med den logik som du bruger så må det jo være løsningen...
Nu stopper du godt nok, det er på ingen måder en ære for en klub som United hvis nogen gider træne os.. det er en ære for træneren hvis vi gider have ham som træner... Hvor gammel er du??? du kan bestemt ikke være særlig gammel (håber jeg ikke for dig)
Og jeg bliver mere og mere overbevist om at du IKKE er United fan, for du har da slet ingen begreb om hvad United er og står for...
Jeg giver ikke en pis for det pædagog fis med at spillerne skal være perfekte forbilleder for ungdommen.. Har man fået en rigtig opdragelse af ens forældre, så ved man godt at det Cantona gjorde var forkert, og at det er spillet inde på banen man skal kopiere..
Jeg vil så tilgengæld give dig ret i en ting, jeg ved heller ikke om jeg ser ham som afløser for Fergie, men det er ikke pga hans kong-fu sprk eller andet med hans personlighed at gøre, men derimod hans manglende erfaring... men vil mene at kunne han få lidt erfaring i en PL klub ville han være et godt bud på en manager i fremtiden.. Han har karismaen til det... det er ikke alle store spillere der kan klare presset ved at være manager og slet ikke i en klub som United.. Se bare på Bryan Robson, han var en af 80ernes bedste midtbane spillere, og var spået en lys fremtid og evt overtager for Fergie, men man kan ikke sige han har været den store succes i de klubber han har været i.. Jeg tror CQ overtager efter Fergie og så bliver Cantona hentet ind som assistent, og derfra får han så erfaringen.. men jeg sr heller ikke Cantona som klar til at tage over efter Fergie, men er der nogen der kan gå direkte ind, uden erfaring så er det Cantona..
Hva, er det brianhorle om igen eller hvad sker der?
Jeg nægter at tro på at alt det der kommer fra en United-fan.. Du sviner Cantona og nu påstår du at Manchester United burde være stolt af at have Laudrup som træner?
Tror du skal sætte dig ned, kigge lidt på de forskellige tophold igen og så vælge et andet du vil holde med, ligesom du sikkert gjorde her efter CL finalen.. For du har tydeligvis valgt helt forkert..
Et hold som Chelsea fx, de har ikke rigtig nogen historie som du kan komme til at træde på..
dannigizmo
14-06-2008, 10:14
Så, så, så, drenge.
Debatér alt det I har lyst til, men hold de personlige angreb udenfor.
gloryunited666
14-06-2008, 10:17
Hva, er det brianhorle om igen eller hvad sker der?
Jeg nægter at tro på at alt det der kommer fra en United-fan.. Du sviner Cantona og nu påstår du at Manchester United burde være stolt af at have Laudrup som træner?
Tror du skal sætte dig ned, kigge lidt på de forskellige tophold igen og så vælge et andet du vil holde med, ligesom du sikkert gjorde her efter CL finalen.. For du har tydeligvis valgt helt forkert..
Et hold som Chelsea fx, de har ikke rigtig nogen historie som du kan komme til at træde på..
Altså jeg ved ikke hvem ham Brian Horle er.
Er det her ikke en debat side hvor man kan komme med sine meninger uden at svine folk til. Jeg har hverken svinet Cantona eller united til på nogen måder. Jeg har bare skrevet at jeg ikke kan lide Cantona mere fordi det han gjorde mod den fan. Men ingen tvivl om at han virkelig var en super spiller.
dannigizmo
14-06-2008, 10:30
Tænk sig, gloryunited666 havde samme IP som brianhorle.
Gudskelov..
Jeg var bange for at han skulle forpeste samtlige tråde fra nu af og til evig tid..
Danielsen
14-06-2008, 10:59
Kan du ikke banne hans IP adrs.?
Sig det løgn! Hvordan kan man oprette 4 brugere og blive banned hver gang. Utroligt, han ikke fatter en hentydning.
Sig det løgn! Hvordan kan man oprette 4 brugere og blive banned hver gang. Utroligt, han ikke fatter en hentydning.
Det er egentlig mere komisk, at han bliver ved med at oprette brugere, når det bliver opdaget pga. hans kontroversielle måde at skrive på.
hvem er brianhorle?
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=1187
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=1192
Det er altså rimelig god underholdning:)
Back to topic..
Så må brianhorle og hans forskellige personligheder, diskuteres og grines over i ligegyldighedstråden, hvor det reelt hører hjemme..
Tilbage til Cantona snakken.!
RuudVanNissetøj
14-06-2008, 14:32
Så er Roy Keane altså heller ikke en god træner, når du kritiserer disse egenskaber?
Enten har jeg ikke udtrykt mig tydeligt nok, eller også er jeg bange for du fortolker mit indlæg en smule for meget. Jeg siger ikke at Roy Keane er en dårlig træner. Jeg siger kun, at bare fordi man har været en stor profil som fodboldspiller på hvilket som helst hold, så bliver man ikke automatisk en god træner. Der er en verden til forskel - selv hvis man har klubben i hjertet og kender den ud og ind.
Jeg siger hellere ikke at der er noget galt med Keanes personlighed, som han skal ændre, fordi hvem ville han så være?? Han har gjort et godt stykke arbejde i Sunderland, uden det har været vanvittigt prangende (min mening). Respekt for den måde han fik hevet dem op i PL, efter de var langt nede - men man kan altså ikke sige, at han er en verdensklasse træner.
Jeg påpeger bare de ligheds punkter som jeg ser mellem Keane og Cantona - at de har meget komplekse personligheder og er meget karismatiske, som i værste tilfælde kan udmunde i hurtige misforståelser, skabe unødig stridigheder m.m. Bemærk at jeg ikke siger at de er/ville være dårlige trænere, men påpeger min bekymring for hvad der eventuelt vil kunne ske, hvis de overtog trænerstyring i United.
Et hurtigt eksempel til sidst: Vi husker alle det famøse interview til MUTV, hvor Keane sendte et møgfald afsted mod blandt andet Richardsson og andre unge i klubben. Han svinede dem til på det groveste og mistede fuldstændigt fatningen. Han gik mere end over stregen og formåede ikke at holde sine holdninger for sig selv. En handling som kun kan gøre mig bekymret, for hvad vil der kunne ske hvis Keane var træner for os og lavede det nummer igen??
Keane og Cantona er klart nogen af de største spillere i nyere tid, som har spillet i klubben. Jeg elsker dem fortsat for deres engagement i United og hvilken betydning de havde. De var United 100% indeni, hvilket man nok ikke kan sige om en hvis Hr. Ronaldo bl.a. Men fordi man er 100% United er det ikke en kvalifikation i sig selv - der må man have et godt cv. at fremvise som træner. Jeg snakker om en verdensklassetræner, der har vist resultater og som vil kunne viderebygge og føre Fergussons filosofi videre til et nyt stadie. Jeg ønsker bare en træner med verdensklasse kvalifikationer, der formår at opføre sig 100% professionelt overfor klubben, spillerne, medierne m.m. Hvem det skal være har jeg ikke pånuværende tidspunkt et bud på - der er ingen som når Fergusson til sokkerholderne, og det vil være en stor arv vores næste træner skal overtage.
Cantona udtaler sig igen om sine hensigter og drømme på manager fronten..
http://www.guardian.co.uk/football/2008/jun/27/france.englandfootballteam?gusrc=rss&feed=football
Cantona udtaler sig igen om sine hensigter og drømme på manager fronten..
http://www.guardian.co.uk/football/2008/jun/27/france.englandfootballteam?gusrc=rss&feed=football
Hvor kunne det da være lækkert hvis han overtog efter Fergie :D
Han står i mine øjne for alt det der gør fodbold fantastisk..
Jg ved ikke om det har været postet før. Men det er sgu værd at poste igen :)
http://www.myfreesport.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=1356
Han har fande nogle gode synspunkter den mand. Jeg kan især godt li hans holdning til Platini.
Han har fande nogle gode synspunkter den mand. Jeg kan især godt li hans holdning til Platini.
Han er en stor mand..
Fantastisk interview..
Hl-Glory
29-06-2008, 11:22
Fantastisk interview, rigtigt lækker læsning han har jo ret.
KONG ERIC!
KEANOOOO
29-06-2008, 12:23
Taget fra interwievet :
So the Premier League might see Eric Cantona once more?
"[Raises his arms aloft with thespian extravagance and leans forward smiling] I would love to offer you my vision of football. It is a beautiful vision."
Kunne være lækkert at se hvad Kongen har af visioner....:loved:
Kan dog ikke se ham direkte overtage efter SAF. Men få ham med i trænerteamet, kunne være en god ide.........Tvivler dog på at han vil det.
Kunstnere har det jo med at gå deres egne veje.........:InLove
Der er et stort interview med Cantona i det nye fourfourtwo, som kan købes i mange kiosker som har internationale blade (hovedbanegården, københavns lufthavn, fields etc.)
Journalisten er en af mine favoritter... Andy Mitten
Her er et radiointerview med Cantona (og Ken Loach). Han snakker lidt om sin nye film, sit kendte citat og karrierestop. Han bliver også spurgt om han stadig følger United og om han evt. vil vende tilbage til klubben i en trænerrolle.
http://news.bbc.co.uk/today/hi/today/newsid_8055000/8055117.stm
Hey allesammen. Sidste skoledag nærmer sig på min skole og kunne godt tænke mig at blive klædt ud som kongen, Eric Cantona. Jeg har set hans nyeste film og der er en scene hvor der er flere hundrede mennesker som har en bestemt Cantona maske på.
Så mit spørgsmål er om der er nogle der ved hvor man kan købe sådan en, eller måske en der ligner(Hvis den da kan købes). Har prøvet at google det uden held og Amazon og ebay ser ikke ud til at have den.
På forhånd tak for hjælpen:)
Den ser sådan her ud:
http://www.worldcupblog.org/files/2009/04/c_71_article_1111475_image_list_image_list_item_0_ image.jpg
de er umulige at opdrive. dem der har dem vil ikke sælge :)
ChristianR
24-03-2010, 22:52
http://cgi.ebay.co.uk/Eric-Cantona-Rubber-Face-Mask-Manchester-United_W0QQitemZ260571606492QQcmdZViewItemQQptZUK_ SportsMemorabilia_Football_Memorabilia_ET?hash=ite m3cab472ddc
Linket skulle virke 4 dage endnu ;)
EDIT: Men du kan selvfølgelig ikke bruge det til meget med mindre, du kender nogen, der bor i England desværre.
Cantona er den nye Director of Soccer for New York Cosmos i MLS.
http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/227420001.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1295434825&Signature=C76rsZSoale%2BBy1dlj1y8fxTGJ8%3D
Han er så cool :D
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1348493/Eric-Cantona-charge-New-York-Cosmos.html
Cantona er udnævnt som ny sportsdirektør i New York Cosmos. Spændende at se ham tilbage i fodboldverdenen.
EDIT: Damn, beat me to it.
United DK
19-01-2011, 11:55
Nu ved jeg ikke hvor interesseret han har været i at blive træner, men ellers er det underligt, at han aldrig er blevet prøvet af i Frankrig. Godt nok regnes han ikke som en af deres største, men alligevel.
USA er sådan lidt en joke, så det er svært at tage noget seriøst, før han laver noget i Europa.
Christensen
19-01-2011, 11:57
Den stol er SÅ meget lavet til Cantona :D
I already knew Cantona was 'The King' but I really discovered who he was when I arrived here. He is a legend.
http://www.manutd.com/en/News-And-Features/Football-News/2011/Jul/Evra-hails-Cantona-impact.aspx
http://onside.dk/nyheder/premier-league/dion-dublin-united-succes-min-skyld
Så fedt sagt af Dublin :D
Eller dobbelt-D som Ntothe sikkert ville kalde ham
ChristianR
28-10-2011, 14:44
http://onside.dk/nyheder/premier-league/dion-dublin-united-succes-min-skyld
Så fedt sagt af Dublin :D
Eller dobbelt-D som Ntothe sikkert ville kalde ham
Nice one... Kunne du ikke finde Dion Dublins tråd? :D
Nice one... Kunne du ikke finde Dion Dublins tråd? :D
Jeg må indrømme det gav mig lidt problemer :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.