Se fuld version : Roy Keane
http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/162C9C82-12CD-43D2-A6BB-09E20219C0B7/168137/2eae6d3f5ce24e0bbbe01344c4005c7e_400.jpg
Roy Keane
Fødselsdag: 10. august 1971
Land: Irland
Nuværende klub: Ipswich Town (træner)
He said "I fancy that",
He didn't sign for Arsenal,
Or Blackburn 'cos they're shite,
He signed for Man United,
'Cos they're fucking dynamite.
KEANO KEANO KEANO!!
schousboe9
15-08-2007, 14:54
Han blir en stor træner, uden tvivl.
Han har åbenbart afsløret, at han var tæt på at skifte til Juventus i 2005 fremfor Celtic, da han forlod United. Han var da gået amok over den italienske mentalitet ?? FC Tudefjæs, tænker jeg på... :)
jeg tror ikke der er tale om 2005, men 2000, da han og united var tæt på at afbryde samarbejdet.
schousboe9
15-08-2007, 15:59
Nej, 2005 da han smuttede fra United...
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BB4CEE8FA%2D9A47%2D47BC%2DB0 69%2D3F7A2F35DB70%7D&newsid=463496
Det ville være sjovt hvis de store rivaler Viera og Keane skulle på samme hold, og slås om pladsen på banen.
Jeg tror også på at Keano bliver en stor træner!
Ja, det kunne være rigtig sjovt, at se Vieira og Keane kæmpe om pladsen
Jeg tror også på at Keano bliver en stor træner!
Helt sikkert! Rigtig flot sejr over Tottenham (der ikke er kommet videre heldigt fra start!).. Fornuftige køb han har lavet i sommer..
Glory Man United
31-08-2007, 14:31
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=467539
Vel ikke helt skudt forbi ;) Men det kunne også være Schmeichel (kostede 5x mindre end Keane) eller Eric "The King" (3x billigere end Keano)
Pede---*
31-08-2007, 14:41
Er meget meget overbevidst om at Keane tager over efter Ferguson. Tror Sunderland slutter som nr. 15-17 i år, og at Keane så smutter videre. Evt. til noget andet inden han tager over i United...
Hvad vil i sige til at Keane tog over efter Ferguson, og hvordan tror i det vil gå?
Keane skal nok have lidt mere erfaring til at blive træner i United allerede nu, men jeg er sikker på han en dag bliver United træner. Jeg tror han skal have 2 år mere i Sunderland, og så 2 år mere i en større klub i England eller Scotland, og derefter kunne han være klar til at overtage Fergie.
http://img.skysports.com/07/09/800x600/Ferguson_Keane_01_09_565579.jpg
Fergie har ikke helt det samme morderiske blik som Keane :D
Det er der jo ingen som har?:D - eller måske Vidic eller Stam på en dårlig dag
Er meget meget overbevidst om at Keane tager over efter Ferguson. Tror Sunderland slutter som nr. 15-17 i år, og at Keane så smutter videre. Evt. til noget andet inden han tager over i United...
Hvad vil i sige til at Keane tog over efter Ferguson, og hvordan tror i det vil gå?
Jeg tror ikke længere der kan være tvivl om at United vælger Carlos Queiroz som Fergusons efterfølger, jeg syntes hver gang der tales om hvornår Ferguson stopper siger alle i og omkring United at Queiroz er manden der skal tage over. DESVÆRRE
Tror nu også det ville være bedst for os at lade queiroz til at tage over, også måske Keano som ass. træner så han kan få noget mere erfaring. inden han tager over(;
Foreløbig synes jeg, at Keane har formået at få det maximale ud af sin trup. Ud af de første 4-5 kampe har de jo allerede mødt både Liverpool og United, uden at blive ydmyget.
Jeg har hørt Quiroz kan tale 7 sprog; Hvilke sprog er det?
Tror også at det bliver Carlos, som overtager efter Ferguson, om nogen tid - tror dog at Keano kan gå hen at blive manager for os senere hen
Jeg synes at Keane har startet helt utrolig godt for Sunderland og tror på han kan gøre sig en stor managerkarrierer :devilll:
jawharacoralia
09-09-2007, 14:44
en anden mulighed er MICHAEL LAUDRUP "Rocking" hehe
ej,serioest tror jeg maaske at Mark Hughes godt kan tage over ellers bliver det carlos queiroz...100% men jeg forstaar dog bare ikk hvorfor folk kritiserer ham saa meget..havde det ikke vaeret ham,havde vi nok ikke c.ronaldo den dag idag,eller nani eller anderson..han var naermest grunden til de kom og imo er han en okay manager
en anden mulighed er MICHAEL LAUDRUP "Rocking" hehe
ej,serioest tror jeg maaske at Mark Hughes godt kan tage over ellers bliver det carlos queiroz...100% men jeg forstaar dog bare ikk hvorfor folk kritiserer ham saa meget..havde det ikke vaeret ham,havde vi nok ikke c.ronaldo den dag idag,eller nani eller anderson..han var naermest grunden til de kom og imo er han en okay manager
At en mand får nogle geniale spillere til klubben bør jo ikke gøre ham til manager. Det er da fantastisk han har et portugisisk pas, men kritikken stammer fra de flestes side så vidt jeg ved, nogle år tilbage. Det var blandt andet queiroz der var fortaler for vores fantastiske 4-5-1 formation der fejlede i flere år, eller 4-4-1.
Så kan man sige, at det spillede vi også med sidste år, dog synes jeg det flotte fodbold blev spillet ved 4-4-2 formationen, og den bør vi også holde os til. Det er en forudsigelig formation, men med de muligheder vi har af offensive spillere, har vi netop muligheden for at gøre den uforudsigelig.
Så jeg vil til hver en tid gå imod queiroz som manager, og håbe vi får en mere ferguson-ala-90'erne ind. Synes vi har kvaliteten på holdet til at spille lige så fantastisk.
Jeg syntes man først skal spekulere i det, når Ferguson giver sig.
Men det kan være det er lige oppe over eftersom ferguson sætter queiroz i favoritposition og charlton snakker om det.
måske der noget under opsejling?
Jeg tror ikke selv queiroz vil blive det, da Glazer formentlig vil benytte chancen til at hente en verdenskendt træner ind for at manifestere sig.
Glory Man United
10-09-2007, 10:11
Synes heller ikke man skal diskutere en kommende manager på OT. Først når SAF siger, at han trækker sig.....og denne gang mener det ;)
Iøvrigt faldt jeg her på siden over følgende citat:
Who the fuck do you think you are, having meetings about me? You were a crap player, you are a crap manager. The only reason I have any dealings with you is that somehow you are manager of my country and you're not even Irish, you English c*nt. You can stick it up your bollocks.
Kommentar:
Roy Keane til Mick McCarthy under forberedelserne til VM 2002.
There's only one Keano
Hvem fortalte pressen det?? McCarthy? Eller en anden??
schousboe9
11-09-2007, 09:04
http://www.youtube.com/watch?v=8Tf6mrA0-tA&NR=1
Manden var/er jo gal! :D
hvor ville det have været vidunderligt hvis keane på den video havde fået lov af de andre til at hamre shearer en på låget. Hader ham som pesten.
haha ja, det er også totalt god stil, når han står og fejrer et mål lige ved siden af arsenal fansene, han var iskold
Lorensen
11-09-2007, 12:17
Skakkels dommer siger jeg bare ! Alle de syge drenge kom stormende mod ham. Keane, Stam mm. :D
Glory Man United
11-09-2007, 12:21
Stadigvæk ingen der kan hjælpe med hvem der lækkede nyheden, da Keane svinede McCarthy til???
Who the fuck do you think you are, having meetings about me? You were a crap player, you are a crap manager. The only reason I have any dealings with you is that somehow you are manager of my country and you're not even Irish, you English c*nt. You can stick it up your bollocks.
Kommentar:
There's only one Keano
http://www.youtube.com/watch?v=8Tf6mrA0-tA&NR=1
Manden var/er jo gal! :D
(Undskyld linket, kan ikke finde ud af bare at sætte det dér vindue ind... :))
Fuck Gerrard, Terry & Vieira - vi havde Keano :devilll:
There is only one Keano :devill:
Stor video. Også fedt hvor han sætter Vieara på plads. Husker det lige så tydeligt.
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=26405
1999 er mange år siden, men spændende er det da :)
Martinsen
02-10-2007, 11:05
hvis Beckham skal spille i nogen anden PL klub end United, så skal det være Sunderland... så det ville ikke gøre mig så meget, hvis den transfer går igennem hvilket jeg har svært ved at tro på den gør... selvom det selvfølgelig ville være svært at se en legende som Beckham spille i en anden engelsk klub
hvis Beckham skal spille i nogen anden PL klub end United, så skal det være Sunderland... så det ville ikke gøre mig så meget, hvis den transfer går igennem hvilket jeg har svært ved at tro på den gør... selvom det selvfølgelig ville være svært at se en legende som Beckham spille i en anden engelsk klub
Han er jo ved at samle et helt hold af gamle Unitedspillere :devill: tidligere i dag, på indkast.dk, stod der også at Keano prøvede at få fat i Teddy Sheringham tidligere :)
Martinsen
02-10-2007, 11:48
Han er jo ved at samle et helt hold af gamle Unitedspillere :devill: tidligere i dag, på indkast.dk, stod der også at Keano prøvede at få fat i Teddy Sheringham tidligere :)
ja det har du ret i, men det ville nu også være noget sværre for mig med Beckham i forhold til spillere som Cole, Yorke og Sheringham bare for at nævne dem
Der en der har spurt mig om hvem der lækkede følgende:
Kommentar:
There's only one Keano.
Er der nogle der kan hjælpe.
Er der nogen der har hørt noget om at Thomas sørensen skal til sunderland efter han er færdig i Villa?? læste på Text-tv hvilke spillere Olsen har udtaget og ud for sørensen stod der(sunderland)??? er det bare fordi det er hans gamle klub og så har de lavet en fejl eller har han lavet en forhåndsaftale med keano??
United DK
02-10-2007, 16:21
Der en der har spurt mig om hvem der lækkede følgende:
Kommentar:
There's only one Keano.
Er der nogle der kan hjælpe.
Sakset fra Wikipedia under Roy Keane:
The Saipan incident
The Football Association of Ireland selected the Pacific island of Saipan as the training base for Ireland's World Cup campaign. During the course of the first training session, Keane expressed serious misgivings about the adequacy of the training facilities and the standard of preparation for the Irish team. He was angered by the late arrival of the squad's training equipment, which had disrupted the first training session on a pitch that he described as "like a car park". This was made all the more frustrating by the fact that Mick McCarthy had promised Keane that he would eradicate the lackluster and unprofessional approach to training that had personified the Jack Charlton era. After a row with goalkeeping coach Packie Bonner and Alan Kelly on the second day of training, Keane announced that he wished to return home to Manchester due to his dissatisfaction with Ireland's preparation. McCarthy approached Keane and asked him to return to the training camp, and Keane was eventually persuaded to stay until the end of the tournament.
Despite a temporary cooling of tensions in the Irish camp after Keane's change of heart, things soon took a turn for the worse. Keane gave an interview to leading sports journalist Tom Humphries, of the Irish Times newspaper, where he expressed his unhappiness with the facilities in Saipan and listed the events and concerns which had led him to leave the team temporarily. McCarthy took offence at Keane's interview and decided to confront Keane over the article in front of the entire squad and coaching staff. Keane refused to relent, saying that he had told the newspaper what he considered to be the truth and that the Irish fans deserved to know what was going on inside the camp. He then unleashed a stinging verbal tirade against McCarthy: “Mick, you're a liar... you're a fucking wanker. I didn't rate you as a player, I don't rate you as a manager, and I don't rate you as a person. You're a fucking wanker and you can stick your World Cup up your arse. The only reason I have any dealings with you is that somehow you are the manager of my country! You can stick it up your bollocks.”. Niall Quinn observed in his autobiography that “Roy Keane's 10-minute oration [against Mick McCarthy, above] ... was clinical, fierce, earth-shattering to the person on the end of it and it ultimately caused a huge controversy in Irish society.” None of Keane's team-mates voiced support for him during the meeting, although some supported him in private afterwards. Veterans Niall Quinn and Steve Staunton backed McCarthy in a press conference after the event. It was here that McCarthy announced that he had dismissed Keane from the squad and sent him home.
The Saipan incident created considerable controversy in Ireland.
Lyder som om Keane har været igang med at samle hele 99 offensiven:P
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=26397
Her er han interesseret i Sheringham og har læst andre steder at han har været helt pjattet efter at få både solskjær og scholes:P
Så mangler han bare Giggs og Jesper Blomqvist:juhuuuu:
Glory Man United
03-10-2007, 11:23
Sakset fra Wikipedia under Roy Keane:
The Saipan incident
The Football Association of Ireland selected the Pacific island of Saipan as the training base for Ireland's World Cup campaign. During the course of the first training session, Keane expressed serious misgivings about the adequacy of the training facilities and the standard of preparation for the Irish team. He was angered by the late arrival of the squad's training equipment, which had disrupted the first training session on a pitch that he described as "like a car park". This was made all the more frustrating by the fact that Mick McCarthy had promised Keane that he would eradicate the lackluster and unprofessional approach to training that had personified the Jack Charlton era. After a row with goalkeeping coach Packie Bonner and Alan Kelly on the second day of training, Keane announced that he wished to return home to Manchester due to his dissatisfaction with Ireland's preparation. McCarthy approached Keane and asked him to return to the training camp, and Keane was eventually persuaded to stay until the end of the tournament.
Despite a temporary cooling of tensions in the Irish camp after Keane's change of heart, things soon took a turn for the worse. Keane gave an interview to leading sports journalist Tom Humphries, of the Irish Times newspaper, where he expressed his unhappiness with the facilities in Saipan and listed the events and concerns which had led him to leave the team temporarily. McCarthy took offence at Keane's interview and decided to confront Keane over the article in front of the entire squad and coaching staff. Keane refused to relent, saying that he had told the newspaper what he considered to be the truth and that the Irish fans deserved to know what was going on inside the camp. He then unleashed a stinging verbal tirade against McCarthy: “Mick, you're a liar... you're a fucking wanker. I didn't rate you as a player, I don't rate you as a manager, and I don't rate you as a person. You're a fucking wanker and you can stick your World Cup up your arse. The only reason I have any dealings with you is that somehow you are the manager of my country! You can stick it up your bollocks.”. Niall Quinn observed in his autobiography that “Roy Keane's 10-minute oration [against Mick McCarthy, above] ... was clinical, fierce, earth-shattering to the person on the end of it and it ultimately caused a huge controversy in Irish society.” None of Keane's team-mates voiced support for him during the meeting, although some supported him in private afterwards. Veterans Niall Quinn and Steve Staunton backed McCarthy in a press conference after the event. It was here that McCarthy announced that he had dismissed Keane from the squad and sent him home.
The Saipan incident created considerable controversy in Ireland.
Men hvem var det, som gik ud med historien?
United DK
03-10-2007, 14:45
Men hvem var det, som gik ud med historien?
Niall Quinn?
Glory Man United
03-10-2007, 14:46
Niall Quinn?
ha ha det vil da være grineren, når man tænker på, at de er forenet idag :lolol:
Er der nogen der har hørt noget om at Thomas sørensen skal til sunderland efter han er færdig i Villa?? læste på Text-tv hvilke spillere Olsen har udtaget og ud for sørensen stod der(sunderland)??? er det bare fordi det er hans gamle klub og så har de lavet en fejl eller har han lavet en forhåndsaftale med keano??
Thomas Sørensen skal næppe til sunderland, da de lige har brugt 100 mio kr. på en målmand (Craig Gordon)
Glory Man United
27-12-2007, 08:25
http://www.bt.dk/article/20071226/sport02/71226023/
Klog mand, ham Roy der :)
Giver ham ret. Arsenal er et ungt spændende hold, men tror simphelthen at de er for urutinerede til dette her. Selvom de har fantastiske spillere, så mangler de lige en Giggs, Scholes, Neville, VDS og Rio Ferdinand der ved hvordan det fungerer. Liverpool har jeg sådan set aldrig frygtet specielt meget. Synes de mangler kvalitiet. Chelsea skal nok få sikret sig de nødvendige point, så de ligger i toppen til sidst, men et 7 points hul er meget godt allerede nu. Eneste jeg tror der kan spænde ben for endnu et mesterskab, er os selv. Hvis vi laver nogle bommerter som mod Bolton, så bliver man ikke mestre. Men lige nu ser det fornuftigt ud.
http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester_united/s/1030975_keane_under_fire?rss=yes
Så er han kommet under kritik af en af sine egne spillere. Det lyder ikke til, at han er blevet mildere siden han forlod United :)
Quinton Fortune skrev iøvrigt kontrakt med Sunderland forleden dag.
http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester_united/s/1030975_keane_under_fire?rss=yes
Så er han kommet under kritik af en af sine egne spillere. Det lyder ikke til, at han er blevet mildere siden han forlod United :)
Quinton Fortune skrev iøvrigt kontrakt med Sunderland forleden dag.
Det må ramme mange herinde en smule der udråbte ham til fergusons arvtager grundet deres positive holdning af ham som spiller for united.
Mig undrer det nu ikke, og der skal da også kæmpe ændringer til i hans personlighed før jeg nogensinde vil kunne acceptere ham som united-træner.
Martinsen
10-01-2008, 07:52
Det må ramme mange herinde en smule der udråbte ham til fergusons arvtager grundet deres positive holdning af ham som spiller for united.
Mig undrer det nu ikke, og der skal da også kæmpe ændringer til i hans personlighed før jeg nogensinde vil kunne acceptere ham som united-træner.
Så fordi at en enkelt spiller i Sunderland ikke er helt tilfreds med hans måde at træne på, så er han uden tvivl en dårlig manager og et dumt svin eller hva?? Mon ikke der har været et par United spillere gennem årene, der ikke har været helt tilfredse med Fergie's måde at lede på?? Men det har jo gået meget godt alligevel. Så jeg er bedøvende ligeglad med hvad Clive Clark siger, jeg håber stadig at se Keane som United manager en dag.
Smaakage
10-01-2008, 11:12
Med til historien hører jo også at Clive Clark ikke kan komme på holdet i Sunderland, hvilket han nok er lidt bitter over, og derfor kommer med denne kritik af Keano
Andersen
24-01-2008, 08:26
Der skal godt nok radikale ændringer til før jeg muligvis kan se Keano som manager for United.
Nu skal han bare se at få styr på Sunderland først, før man overhovedet bare må tale om det. Jeg ved naturligvis godt at det er en romantisk drøm at se Keano som manager for os, det samme blev der sagt som Bryan Robson, at han ville være den perfekte arvtager. VÅGN OP.
Der er en rød lighedstråd mellem Robbo og Keano, også som managers. Robbo blev først spilledende manager i Boro og fik masser af penge at lege med, han rykkede op med Boro og ned igen. Keano rykkede op har har brugt bunkevis af penge på middelmådige spillere og tilmed ufattelig mange af dem. Se nu bare på ugens køb: vor egen Bardsley for £2M og Rade Price for samme beløb, han kunne ikke engang blive fast mand hos Rostock. Nyhedsoplæseren i går var jo nærmest ved at dåne over hele 31 mål i kun 75 kampe i Superligaen! Superligaen - min bare Røv!!
Det er naturligvis endnu ikke beviseligt, af gode grunde, men jeg tror desværre at Keano ender som Robbo, hvilket i princippet er godt nok (jeg ville da gerne bytte lønningspose, men det er bare ikke blevet til det vi alle havde forventet og håbet. Kom sa Keano, få styr på det, skæld nogen ud og så vis os noget!!
Ingen har vel forventet, at han efter blot 1 år i den engelske første division ville være en top-manager.
Jeg synes man skal give ham noget tid til at få bygget sit Premier League hold sammen, på samme måde som det tog Fergie tid, at få genetableret et PL-vinder hold. Ligesom han har lavet nogle blundere på transfermarkedet, så har han også skudt papegøjen med fx køb af Jones og Gordon.
Inden man afskriver Prica fuldstændig, så synes jeg, man skal give ham en chance. Det er før set, at spillere viser klassen, efter mindre heldige ophold i andre klubber.
Bardsley købet ser jeg dog positivt på, da han er en ung spiller, der førhen blev anset som Nevilles afløser. Ja, så kan han da ikke være helt uden potentiale.
United DK
24-01-2008, 10:23
Nu er Ferguson ikke ved vejs ende endnu, og han kan godt tage fem år mere, og til den tid kan vi vurdere hvordan det står til med Keane. Uanset hvad, så bliver Sunderland aldrig et tophold i engelsk fodbold, og bare det at de er i PL er flot.
Ingen har vel forventet, at han efter blot 1 år i den engelske første division ville være en top-manager.
Jeg synes man skal give ham noget tid til at få bygget sit Premier League hold sammen, på samme måde som det tog Fergie tid, at få genetableret et PL-vinder hold. Ligesom han har lavet nogle blundere på transfermarkedet, så har han også skudt papegøjen med fx køb af Jones og Gordon.
Inden man afskriver Prica fuldstændig, så synes jeg, man skal give ham en chance. Det er før set, at spillere viser klassen, efter mindre heldige ophold i andre klubber.
Bardsley købet ser jeg dog positivt på, da han er en ung spiller, der førhen blev anset som Nevilles afløser. Ja, så kan han da ikke være helt uden potentiale.
Jeg er egentlig fuldstændig enig med dig i det du skriver - kunne ikke skrive det bedre selv :)
Gordon kan vel ikke blive set som at have skudt papegøjen, han var en meget dyr mand da de købte ham.
Jeg kan heller ikke forstå mange af de indkøb han har lavet. Der er ingen tvivl om at han er en verdensklasse træner men hvem kan være det efter 1. år som træner.
I sidste sæson lavede han noget virkelig stort med Sunderland. Tror Sunderland lå under stregen, eller i hvert fald lige over, og alligevel formåede han at fører dem i PL.
I år har han dog skuffet og med så mange penge han har brugt synes jeg han har skuffet.
Andersen
24-01-2008, 14:08
Jeg forventede bestemt ikke at skulle gå hen være bejler til europæiske topklubber efter kun 1 år i trænersædet.
Naturligvis skal han have tid. Jeg dragede paraleller til Mr. Bryan Robson, fordi han også nærmest havde uanede mængder han bare kunne lege med og købte alt hvad, der rørte sig og sådan vil jeg også betragte Keane pt. Hvor mange spillere har han købt i de 1½ år, et godt bud er vel en 15 stk. Så mange spillere køber man jo dårligt i et CM eller FM spil.
Prica må for min skyld gerne score 50 mål i denne sæson bare han ikke scorer mod os.
Så fordi at en enkelt spiller i Sunderland ikke er helt tilfreds med hans måde at træne på, så er han uden tvivl en dårlig manager og et dumt svin eller hva?? Mon ikke der har været et par United spillere gennem årene, der ikke har været helt tilfredse med Fergie's måde at lede på?? Men det har jo gået meget godt alligevel. Så jeg er bedøvende ligeglad med hvad Clive Clark siger, jeg håber stadig at se Keane som United manager en dag.
Som pænt beskrevet, det må ramme mange, der åbenbart ikke kan lade være med at blive pissed off med det samme.
Jeg pointerede bare at jeg synes der er for mange der på en for lille baggrund udråber Keane til at overtage United, og samtidig, at jeg ikke håber at se ham som manager. At historien kommer frem netop når der er en der generer Keane er jo bare oplagt fordi det leder hen til kritik af Keane. Det kaldes bare brug af kilder så man har noget i det mindste at bakke op om sin idé med Keane ikke skal være manager i United.
Gordon kan vel ikke blive set som at have skudt papegøjen, han var en meget dyr mand da de købte ham.
Gordon er en spiller, der kan begå sig i mange af Top10 klubberne, så jeg synes han har gjort en god deal, uanset pris, når man tænker på, at de er oprykkerklub.
Eamon Dunphy, Roy Keane’s biographer, has launched a withering attack on the Sunderland manager, accusing him of becoming a “bull*******g” talking head. “When we were working on that book [Keane’s autobiography], he hated the bull**** that was part of manager-speak,” Dunphy said. “Now he holds press conferences every week in which he anoints David O’Leary to be the next Ireland manager, anoints Terry Venables as the next Ireland manager. He’s talked about how wonderful it is for the Premier League to play more games abroad, and he’s just become rent-a-quote. “This is a smart human being and he’s been sucked into that Premier League vacuousness, and it’s sad to see Roy Keane bull*******g.”
Glory Man United
13-02-2008, 10:20
Eamon Dunphy, Roy Keane’s biographer, has launched a withering attack on the Sunderland manager, accusing him of becoming a “bull*******g” talking head. “When we were working on that book [Keane’s autobiography], he hated the bull**** that was part of manager-speak,” Dunphy said. “Now he holds press conferences every week in which he anoints David O’Leary to be the next Ireland manager, anoints Terry Venables as the next Ireland manager. He’s talked about how wonderful it is for the Premier League to play more games abroad, and he’s just become rent-a-quote. “This is a smart human being and he’s been sucked into that Premier League vacuousness, and it’s sad to see Roy Keane bull*******g.”
Nå ok
Glory Man United
05-03-2008, 11:16
http://www.goal.com/en/articolo.aspx?contenutoid=601321
De 10 værste tacklinger i PLs historie.....
Keano er med 3 gange :p
Haha! han var/er en fighter - en af den hårde slags :devill: dejligt
Svendsen
05-03-2008, 12:57
undre ikke mig keane er med i 3 af taklingerne. han var en smule syg i hoved :devilll:
SantasLittleHelper
05-03-2008, 16:25
http://www.goal.com/en/articolo.aspx?contenutoid=601321
De 10 værste tacklinger i PLs historie.....
Keano er med 3 gange :p
Jeg betvivler stærkt oprigtigheden af denne liste eftersom hverken Dennis Wise, Vinnie Jones eller Gordon Strachan optræder på listen..
Og så er Kuyt på listen, for hans debut som superman i kampen mod Everton. Han ramte jo ikke engang Neville, så hvordan kan den være blandt de værste nogensinde? Det virker som om den er sat på i manglen af bedre.
Angående Keane, så bør han ændre sin attitude i medierne og lære lidt af Ferguson. Hver gang Sunderland spiller dårligt, så kommer han med småhånlige kommentar om spillerne, som f.eks. efter nederlaget til Portsmouth.
Og så er Kuyt på listen, for hans debut som superman i kampen mod Everton. Han ramte jo ikke engang Neville, så hvordan kan den være blandt de værste nogensinde? Det virker som om den er sat på i manglen af bedre.
Angående Keane, så bør han ændre sin attitude i medierne og lære lidt af Ferguson. Hver gang Sunderland spiller dårligt, så kommer han med småhånlige kommentar om spillerne, som f.eks. efter nederlaget til Portsmouth.
Nu har jeg ikke læst om episoden, så kan du give et link til det han sagde eller fortælle det?
Nu har jeg ikke læst om episoden, så kan du give et link til det han sagde eller fortælle det?
Han udtalte noget i stil med, at spillerne medbragte deres autografbøger.
United DK
05-03-2008, 18:06
Han udtalte noget i stil med, at spillerne medbragte deres autografbøger.
Sådan er Keane bare. Han siger altid sin mening, og det er ikke altid politisk eller pædagogisk korrekt, men sådan er det.
Sådan er Keane bare. Han siger altid sin mening, og det er ikke altid politisk eller pædagogisk korrekt, men sådan er det.
Men han skal jo også kunne styre sig, nu hvor han er blevet manager. Det var noget andet dengang han var spiller, men som manager skal man kunne svare ordentligt og holde hovedet koldt. Nu ved jeg godt at han er en uerfaren manager, så man må bære over med ham i starten, men i fremtiden skal han kunne styre sig, hvis han drømmer om at bliver manager for United.
Ja, men den går bare ikke som manager i United, hvis du spørg mig.. Man må sku være voksen nok til at kunne holde hovedet koldt og kende sit ansvar..
United DK
05-03-2008, 18:29
Jeg siger jo heller ikke, at det Keane gør er rigtigt, jeg siger bare at sådan er han, og jeg tror ikke det ændre sig væsentligt over de næste mange år.
Jeg siger jo heller ikke, at det Keane gør er rigtigt, jeg siger bare at sådan er han, og jeg tror ikke det ændre sig væsentligt over de næste mange år.
nej okay, så er vi enige..
Glory Man United
06-03-2008, 07:22
Jeg betvivler stærkt oprigtigheden af denne liste eftersom hverken Dennis Wise, Vinnie Jones eller Gordon Strachan optræder på listen..
Strachan? Var han et svin? :eek: Desuden er dette udelukkende fra PL (startede i 92-93 sæsonen) og Strachan spillede vist sin sidste sæson der.
Jones og Wise kan jeg så følge dig i...Men der står jo også i artiklen, at de 10 værste tacklinger er en subjektiv vurdering.
Glemmer forøvrigt ALDRIG Gazzas "tackling" i FA Cup finalen mod Forest...Sindsygt, og det kostede ham vist ca. et års skade ,da det gik uder over ham selv :p
Nr. 2
http://www.youtube.com/watch?v=D7eBRQxbg-M
Nr. 3
http://www.youtube.com/watch?v=Jg0N1hNw68o
Nr. 8
http://www.youtube.com/watch?v=cuyw7zWgKOQ&feature=related
Nr. 9
http://www.youtube.com/watch?v=VA0ua1kAiu4
Flax_Generous
06-03-2008, 10:05
Ben Thatchers 'tackling' slår alt hvad jeg har set på en fodboldbane i de seneste år. Det er et ulækkert overfald på niveau med Harald Schumachers skræmmende ditto på Patrick Battiston i '82. Hvis jeg skal nævne én spiller i nyere tid som burde få en livstidskarantæne, så er det Ben Thatcher. Det er jo ikke første gang, at han henretter en anden spiller på banen (eller lige udenfor banen) med sin albue. Jeg er ret sikker på, at det er forsætligt hver gang han gør det.
Martinsen
05-04-2008, 12:49
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_3387228,00.html
Keane fortæller lidt om bruddet med United.
Tom Humphries
Irish Times (http://www.ireland.com/) April 5 2008
TOM HUMPHRIES talks to the Corkman who, given his past experiences as a player and his recent experience as manager, believes there is something to be learned after every disaster
LIFE IN the middle lane. He's not used to it. He notices though that everyone adapts a little quicker than he does. He's always conscious of the fast lane. Maybe he just thinks too much.
They call him boss or they call him gaffer. That was the hardest thing to get used to. He can't describe the embarrassment. He expected it on the training ground but, listen, the girls in the office? The grey-beard scouts who are half a lifetime older than him? Men who had been at the club forever?
"Morning boss. Hello gaffer!" "How's the form?" he would reply and he would be cringing. Boss!
But he expected it on the playing pitch. He needed the distance. Another problem. Another embarrassment. One of his old team-mates, somebody he had played with kept calling him Roy. Red faced that he had to say it. I'm not Roy anymore.
The player hadn't even realised it. Roy was Roy after all, not a man whose tail you would tug lightly. It was embarrassing to have to pull him but it looked like there were different rules for friends.
His old friend, Tony Loughlin, came on board from Leicester. Just started calling him boss except in family situations where he became Roy again. Tony found it easier than Roy did. Tough to get used to your friends calling you boss. He's sure though that they call him worse when he's not around.
He moved house too, but not up to Sunderland or Durham as planned. Stayed in Manchester but moved to a cul de sac. His old house had become a tourist attraction, especially for Irish people cruising past for drive-by snoopings. One day he saw an old friend, a lad he had known for a long, long time, stopping outside with a TV crew. Enough.
They moved to somewhere quieter with no through traffic and great walks for the dog. The kids are getting older too, more independent. He had them in Barcelona for a few days last week and now their affections are half Barca, half Sunderland. His family remain his escape but things change.
They have more interest now that they are older and he is a manager. They never bothered with his business as a player. Now they read the results.
"They don't go to many games but they know that when they go they have more responsibility to me. Every week they know the result before I get home. You won. You lost. And they'll adapt to the results! I think it's because as a player most weeks we won! Now they are looking and figuring out that Sunderland only get one win on average, every seven or eight games! They are saying let it be today, let it be today."
Defeat he still rages against. New name. Boss or gaffer. Same old Roy.
He hits town on the day that Bertie dematerialises. For a moment there is confusion concerning the natural hierarchy of celebrity in our crazy world. Roy Keane is here working again on behalf of Irish Guide Dogs for the Blind. Will Bertie's vanishing act make Roy disappear from media consciousness for a day? The PR people are perplexed.
The world isn't ordered this way. Take Bertie and Roy. It was Bertie after all who could be found six years ago at Dublin airport as Roy left for the World Cup, Bertie bent over the footballer in a posture of supplication, Roy's gaze hardly shifting from the floor.
This morning though there is the usual media scrimmage. Roy is box office for eternity and the sight of it re-caffeinates the PR people and restores their faith in humankind.
Roy Keane, for all his defiant disavowals of celebrity and it's gaudy trappings, moves through the world attracting attention without even trying. A magnet to which us media filing are drawn helplessly.
At one stage he is ushered into a room full of suits, where his remarks, quiet and humorously baleful, draw uproarious and appreciative laughter. When Roy is done, Ken Doherty, who used to be world snooker champion, leaves without being detained by any of the schoolboys outside. An hour later in the same room Dublin footballers Barry Cahill and Alan Brogan arrive in to present Keane with a signed jersey. They come as fans not as equals. Roy Keane has that effect.
His first season as a Premier League manager is drawing to a close and the report card looks like being a satisfactory one. Sunderland should survive. For a club whose previous experiences of the Premier League have generally been the starting point for bungee jumps towards oblivion that is enough. Survival is not ensured but he feels comfortable enough to talk about changing the culture of the club he runs.
Things are changing with him anyway. Sunderland has infected him. For instance he pays some attention now to the wisdom of crowds. A few weeks ago against Everton in the Black Cats' own backyard he heard a voice behind him having a pop. He swivelled around and caught the end of the it. "Playing for 75 minutes with one up front and it isn't effin working ya . . ."
His face darkened and then.
"Do you know what? He was spot on. We had five in the middle and one up front and it wasn't working. It's like that. He was right. I don't always agree but a lot of time fans are spot on. Sometimes we get nasty letters. Sue in the office, well I don't think she shows me many, just the odd one when she thinks I should know what is going on. She gave me one last week. This man was having a go at the way we played (pause). So I rang him up."
At this point he allows a moment for you to picture the stricken features of the poor soul who hastily committed his frustrations to the vellum and sent them off confident perhaps that Sue in the office would either include the epistle in the bundle for the days shredding or hand it over in a sheaf heavy with disgruntlement. And here now was Roy Keane on the other end of the telephone. The thump, thump, thump of that vein in his temple audible down the line.
And?
"Ah, we had a chat. I said to him I knew what he was saying but it isn't time yet. In a few years hopefully we will have five maybe six players capable of getting forward but for now we have to survive. We need to play the way we do to stay in the division. Not to be a yo-yo club."
The wisdom of crowds. He reckons that possibly back at the starting gate to this season he was more romantic than the club he manages. His career path had been different after all and he isn't a sing-along type of guy.
There were things, however, Sunderland fans understood that their manager couldn't. "I would never at the start of the year talked about survival or dogfights but the supporters were using those terms all the time. Maybe it took till we lost to Everton and United to realise for now we aren't going to go 4-4-2 against United and surprise them."
He spoke to people after Sunderland got promoted last year and the theme was the same. He was to expect three to four good thumpings in his first year up. He lists three traumas.
Everton away. Lost 7-1.
Manchester United at home. Lost 4-0.
Wigan in the cup. Lost 3-0.
"So that's three, Wigan, United and Everton.
And what about Luton in the League Cup, you suggest timidly.
"Luton! That's my four! Thank God! That game we made one or two changes but that was the same night Clive Clarke had the heart attack at Leicester. It was bad but there was perspective."
Three questions arise instantly here.
One: Which of the four was the hardest to stomach?
Two: Clive Clarke, that's the same guy who announced that he found your rantings and ravings unhelpful?
Three: Have you noticed how often you mention God?
Those Friday morning press conferences seem to give Him a weekly mention? You don't want to delve too deep into the traumas. Clive Clarke could be the blue-touch paper for an outburst. You get God warmed up on the sidelines. He (Roy Keane that is) laughs.
"Ah I'd be very careful there," he says. "I'm not a big Jesus type or anything. You have to think though. If you were to tell me two years ago that I would have left United gone to Celtic and then become manager of Sunderland with the people who are in charge of Sunderland, I would have said no, no way.
"I'm in the habit alright of saying, please God or referring to the 'man above' but I wouldn't like anybody to think that it's a whole new leaf turned over and that I am. I notice myself that it has changed a bit since I was manager but I'm just the typical Irish catholic really, nothing very holy. I believe though, especially as a manager, now that I can't influence things on the pitch so much, that something must influence things!"
Which lets us hopscotch back to question one. So when you are 7-1 down to Everton, do you feel like the man above is having a laugh? "Well I can't blame the man upstairs for Everton. I blame myself. That was one of the days as a manager when I was very naive. We played very open football. It's about learning. We were actually open, very good on the eye, had maybe more possession but we lost 7-1! That day I got it wrong. I should have swallowed my pride."
He recalls the game. There was a period when Sunderland were losing three- or four-one and he knew perhaps he should change things and cut his losses. The pride, that quality of which he has been both benefactor and victim, told him to stick with it, to keep having a go.
He knows now that there is a big difference between losing by three or four and not seven especially at this stage of the season with goal difference. He can hardly bring himself to say it but in future he would take a 4-1 defeat, thanks.
He came out after Goodison and he took the blame. The players needed guidance for a couple of days and he wore the sackcloth and ashes. It isn't always so. Last week at West Ham for instance, seeking an almost unprecedented back-to-back win series in the Premier League they were torpid in the first half.
"Sometimes we let the players get their drinks and settle down in the dressingroom at half-time before we go in and talk things through. Last week though I was in there straight away. It wasn't good enough."
He talks on about the bad days this season. The League Cup to Luton. 3-0. Not good. Losing 4-0 at home to United. Hurt a bit but United were very good. You ask if it hurt because it was United. He brushes it aside. He feels no affinity with his old clubs, he says. He is Sunderland.
The worst night was Wigan at home in the FA Cup. Kenwyne Jones was injured. Roy says himself that he hadn't been clever enough to use a rotation system. Sunderland were weakened but so too were Wigan, Wigan missed a chance at the end to make it 4-0.
"I didn't leave the house for three or four days afterwards. Just stayed in stewing. When I came back up I didn't come into work till the Friday. I recharged the batteries, licked my wounds. I was trying to clear the head. It creeps back in.
"That's the way I am. There is a downside to it. I was critical of other players but 100 times worse on myself. I had to sit with that. Even walking the dog wasn't doing it. You have to stew with it sometimes. I learned a lot about certain players that day. I found out how far we are behind in terms of strength of squad. Certain players came up well short against a weakened Wigan team. After every disaster there is something you can learn."
Of the team that played against Wigan Graham Kavanagh and Andy Cole soon went out on loan. David Connolly hasn't played a game since and Martin Waghorn has played just once. It has been that sort of season. Wisdom and gain have been squeezed out the hard way, clawed incrementally from the rock face of the Premier League.
People point out Sunderland spent £40.3 million (€51.3 million). There is an answer to that but less value attached to the answer. The way Sunderland spent their money, the way they had to spend it, is illustrative of the Premier League's declining value system. Money isn't enough. Shed loads of it would help but mere money buys very little.
"Michael Chopra cost £5 million (€6.4 million) and scored four goals. Kenwyne Jones scored six goals and cost £6 million (€7.6 million). Anthony Stokes, an early signing, at £2 million (€2.6 million) scored two goals. United won the league and spent £50 million (€63.6 million)," he says.
That's the world in the fast lane.
United. It's a surprise to hear him say he feels no affinity with any of his former professional clubs. Everything is changing though. He goes to clubs now as a manager where he remembers being booed, and fighting tooth and nail with the locals and hating the sight of their jerseys and they are wonderfully courteous and friendly to him. Good people. Arsenal couldn't be more decent. Arsene Wenger and Pat Rice. Rafa. Great. David Moyes. Excellent. He spent some time with Martin O'Neill after the Villa game and he could have sat listening to him all night. Everywhere he goes he soaks things up, looks for evidence of values and the right way to do things.
And affinity? It is with Rockmount AFC. Where he was made. The lads come over regularly. A couple of his old mates manage the team now and they talk about the old days and management. They were all over for the Villa game. Len Downey and Damien Martin are coming over for Middlesbrough.
The older he gets and the more he sees, the greater his appreciation of the innocence and the loyalties he saw at Rockmount. He went to Rockmount when he was eight and stayed till he was 16 or 17. That he believes now is what football is all about . He has seen the business side of the game and people suddenly begrudging you when you cease to be of use.
It still hurts. Forest tried to milk him for money he was owed when he was sold to Manchester United. The postscript to his playing career at Celtic was a mistake he feels. United still feel the sting of his venom. Their betrayal still hurts.
Having statements ready like United when you have served a certain amount of time for them and they don't even get the years you were there right in the statement. You think "Ah well, there you go".
"The day I left United, in hindsight, I should have stopped playing really. I lost the love of the game that Friday morning. I thought football is cruel, life is cruel. It takes two to tango also. I am fully responsible for my own actions but some things are wrong. I left on a Friday and they told me certain things before I left that day. I was told the following week I couldn't sign for another club. I had been led to believe I could. There were certain things I was told at certain meetings that were basic lies.
"That was part of the exit plans, I am convinced. Especially with my pride, I wasn't going to accept that. They had a statement prepared and they were thanking me for 11 and a half years of service. I had to remind the manager and (Manchester United chief executive) David Gill I had been there 12 and a half years. I think that might have been part of the plan. Then financial stuff was mentioned. I was thinking, my God. I am happy to leave. I won't go down that road. A week later they announced £70 or £80 million profit after telling me I hadn't played for six weeks and so they weren't prepared to do this and that. I told David Gill I had broken my foot playing for Manchester United against Liverpool. Pretty sad.
"I look back and think I should have said this and I should have said that. It is like Mick McCarthy at the World Cup. I always think when he said if you don't have respect for me you can't play for me, I should have said to him what I felt. I am not playing for you I am playing for Ireland. It is easy to be wise afterwards."
He talks for a long time about loyalty. Its meaning in his life. United hurts and Saipan hurts. They were times when he expected some loyalty back but he realises now when you outlive your usefulness to some people loyalty is too much to expect.
He is mellowing a little. Clive Clarke, the Dubliner who was having a heart attack at Leicester on the night Sunderland lost to Wigan in the cup, has described Keane as ranting and raving like Lear on the heath, a piece of loose talk which might have cost others more dearly. He muses.
"Clive? That was strange, he only ever played one or two games with me. There was no ranting and raving. That is frustrating when a player is second guessing a bit but I would have been a lot more concerned if it was Yorkie (Dwight Yorke) or Grant Leadbitter who had been involved in every game. In defence of Clive there was a lot of frustration. He hadn't been well. He had been out on loan. When I got the job he was coming back from injury.
"That's it?"
He laughs and concedes the matter of his diminished temper is something he is reminded of often. There is a watch on. KeanoWatch. They study the volcano waiting for the lava to spill. "They are waiting for that. There was an incident about three months ago. We'd had a bad run six, seven or eight games without a win. They all turned up at the Friday morning press conference believing there was something going to happen. A lot of the questions were 'was I going to stick it'.
"Their experience was suggesting I would throw the head somewhere. I haven't been near to an explosion. I don't feel it coming around the corner."
He concedes this isn't quite the case. The difference is though Keane the player and Keane the manager. About six weeks ago one Friday morning at the training ground a player took a knock before the end-of-session five-a-side. The manager stepped in to play. The manager's team lost the game. The manager was unbelievably upset and frustrated.
"It was unfair on the players. I had made a deal with myself that I wouldn't join in. This day I did join in. I got so frustrated and angry that we lost. The next day my hip was pretty sore from the twisting and turning. That was my punishment.
"If anything I embarrassed myself a little bit. Not just upset. I was absolutely fuming. I walked off the training pitch like we'd just lost a cup final. I've always been like that. It is fine being like that as a player. You can't do it as a manager.
"I am aware other managers have joined in. Graeme Souness ended up in a fight in a training game. In a sense I could see that happening. We were in Spain training the other day, they said will you join in. I said, 'ah no thanks'. I learned the hard way. Yorkie and one or two knew what I am like. It was strange for the lads to see me so upset.
"I'm sure they were taking the p*** behind my back. I know players. I'm sure they ripped me to bits in the dressingroom. I always say I'm fine as long as I don't know about it! When a manager does something outside the norm the dressingroom is going to take the p*** out of him."
When the Rockmount lads come over they take the p*** out of him as only friends can about his ways and his intensity. He loves it but there is a bottom line. He was always desperate. Lads like Len and Damien, they had more talent but he says to them they never wanted it like he wanted it. Not madly. Not obsessively. Not a desperation. That need drove his competitiveness and it is that he hopes to place at the soul of Sunderland. Next year he will spend the same money but on fewer players, better players.
Meanwhile the culture is changing in the club. He makes sure people are treated well. He never wants anybody to leave with the mixed feelings he has about Manchester United. He has surrounded himself with a staff that mirror his own traits. Four or five close staff members each as competitive as their boss. They swim. It ends in a row. They play cards. They end up fighting. They have a day out go karting.
"You think they take F1 seriously. You should see us go karting."
His first season in the Premier League is almost over. Survival will copperfasten his reputation as perhaps the brightest young manager in the game. You would think the accumulation of medals and caps through the years would inform his management style more than anything else but in fact it is the bad days.
People ask him often about Aidan, his son, and what sort of footballer he is. Fact is Aidan has has no interest in football, he worships at the church of X Box. His father has seen the business of football and, "That's grand. He has his own life to live. I wouldn't be sure about football for him even if he wanted it. They are very independent, my kids though, they wouldn't bat an eyelid either way. It wouldn't concern me one bit if Aidan never had any interest in football. It's dog eat dog out there. Leaving clubs, my God, that's when you realise. This is what it is all about."
Come the summer he is looking forward to having a lazy break somewhere. To getting away form it all. He notes that Alan Curbishley and Paul Jewell stepped back from management altogether for a while. He has often said he would like to take a year out to travel.
"I am more than capable of stepping back for a year or two. I spoke about travelling a few times. I thought to myself not long ago, I never did enough travelling and then I thought some more and said, 'hey I really don't like travelling that much'. I flew back from Dublin last night. That was long enough for me!"
In June he travels to New Zealand to finish his pro-\licence. Part of the module requirements are spending time with another sport. Keane got in touch with a friend, who got in touch with the All Blacks. He will spend three or four days with the All Blacks and their backroom team as they prepare for their Test against Ireland. If Roy Keane wanted to play to half-time for the All Blacks it is conceivable they could accommodate the request. In the meantime he will modestly make the most of what he sees without pushing it.
"What level of involvement I can have, just watching training or whatever I don't know. I have the green light to have three or four days with them. I don't know if I will be allowed in to any team talks. I'll keep my head down and just watch them. Try to plug into what they are always about."
He has long been interested in the All Black's warrior tradition and the Haka. "If the Haka didn't inspire you before a game what could," he wonders.
With Sunderland he tries to think outside of the box every now and then. All the courses and talks he attends, everyone speaks the jargon. He tries to be slightly different. Small things. Throw on a video of a different sport. A comedy. Anything.
Last year going for promotion everyone was getting uptight and the pressure was starting to tell. They were playing Wolves at home, a big game on the verge of the play-offs. They players were called in to their pre-game video analysis of Wolves. Instead they got that wonderful segment of Ken Loach's 1969 movie Kes where Brian Glover plays a teacher with a Bobby Charlton fixation. They just had a good laugh together. They never mentioned Wolves once. Then they went out and won.
Year one in the Premier League is coming to an end. He has said more intelligent things and more witty things than half of the Premier League's management suits put together. He has it seems hacked survival out of a tradition which promised disaster. And wisdom keeps filling his head. These you think are the formative experiences of a great manager.
He talks of home. How nothing there would suggest to a visitor that he ever played for Forest, or Manchester United or Celtic. Just Sunderland, you ask missing the point. "No," he says. "You'd never know I was in football at all."
You nod.
"Except for the mood swings!" he adds.
Super fedt interview! Synes virkelig det siger meget om ham som person, og om hvordan han tænker! Tager bare en krig at komme igennem, men det er virkelig guld!
Rigtig fedt interview :devill:
Danielsen
08-04-2008, 08:42
For lige og fortsätte snakken om keane, fra Nani tråden....
Man kan så sige, at uden den mentale brist, så havde Keane ikke været så god, som han var.
Det tror jeg nemlig, du har fuldständig ret i!
Alle store lederes mentalitet, gränser/gränsede til det psykopatiske (og, ordet psykopat, skal ikke misfortåes. Har man psykopatiske träk, behöver det ikke betyder, at man går rundt og slå folk ihjel med en ökse.....men, det er en anden snak :p )
Hinrichsen
21-04-2008, 23:56
Keane var en fantastisk Kaptajn, og er min all time favorit ever på OT
Her er et klip der viser hvorfor man ikke andet end kunne elske ham..
http://www.youtube.com/watch?v=8Tf6mrA0-tA&feature=related
Læg mærke til Nevilles håndtryk til allersidst :devill:
Hr Hansen
13-06-2008, 20:41
Kæresten og jeg får en lille fransk bulldog om 3 måneder, jeg er ret sikker på at jeg har fået hende overtalt til at Hunden skal hedde Keane!
Keane er min favortit spiller gennem tiderne så det manglede da bare at hunden skulle opkaldes efter ham!
Kæresten og jeg får en lille fransk bulldog om 3 måneder, jeg er ret sikker på at jeg har fået hende overtalt til at Hunden skal hedde Keane!
Keane er min favortit spiller gennem tiderne så det manglede da bare at hunden skulle opkaldes efter ham!
Rigtig god stil..
Har også overtalt svigerfar til at kalde hans nye hund Rooney.. Godt nok er der ikke meget fandenivoldskhed over en golden retriever, men stadigvæk!
http://img141.imageshack.us/img141/2861/keanogoalkeepersw7.jpg
http://www.gettyimages.com/Search/Search.aspx?src=standard&contractUrl=2&assetType=image&family=editorial&phrase=sunderland#2
Her kunne Ferguson lære noget! ;)
Troelsgaard
28-07-2008, 13:50
Lad os nu se om Keane gør det samme, når han er 66. :D
Nogle af Sunderland spillerne har været udtalt, at de er glade for, at de kan sparke til Keane under træning, og han ikke kan give igen, da han så vil skade sine spillere :D
Hej, jeg stødte på en gammel artikel fra 2002, er dog opdateret i 2006.
den omhandler at Håland har stævnet, eller hvad man siger, Keane for den berygtede tackling, for 70 millioner.
Artiklen:
http://www.bt.dk/article/20021017/sport02/110170433/
I artiklen er der ikke nogle svar på hvordan det har gået/går med det, så er der nogen der ved om Alf Inge har haft held med søgsmålet?
United DK
17-11-2008, 16:16
Jeg vidste faktisk ikke, at Håland havde sagsøgt Keane, men jeg synes ikke, at der står noget om en evt. erstatning nogen steder.
nej det er lidt mærkeligt.. og jeg havde heller ikke hørt om det før nu
Kom keane til at betale de 70 millioner kr eller bare de der 1,8mil
Hvis den blev 1,8 mil håber jeg fandme det er flere gange om året resten af hans liv. Mage til svinestreg skal man godt nok lede længe efter - selv i prof fodbold.
Danielsen
17-11-2008, 19:07
Hvis den blev 1,8 mil håber jeg fandme det er flere gange om året resten af hans liv. Mage til svinestreg skal man godt nok lede længe efter - selv i prof fodbold.
Ved du hvorfor han gjorde det?
Jeg synes ikke det er passende at svine Keane til i dette forum. Han er IMO en af de tre bedste spillere i Uniteds historie og dertil kommer at han er den spiller med mest integritet. Han gik altid forrest, støttede sine medspillere (hvis de leverede varen) og talte aldrig grimt om united.
Haaland fik ikke yderligere erstatning, fordi det viste sig at det ikke var det knæ som Keane skadede som Alf blev invalid på baggrund af, og dermed viste Haaland sig at være et grisk svin, som agerede på en måde som Keane aldrig selv kunne have fundet på. Keane ville aldrig lyve eller snyde for egen vindings skyld.
jeg kender ikke helt detaljerne i haaland sagen men jeg syntes ikke man skal forsvare keane her. ja måske er han en af de bedste spillere i united historie( kommer an på hvordan man ser på det) men man ka sgu ikke forsvare den tackling... det var sgu for dumt...
Så vidt jeg ved, så var det en større "tak for sidst". Alf Inge havde, i en tidligere kamp, tacklet Keane meget voldsomt og var gået hen og råbt og skreget af Keane mens han lå ned, fordi han mente Keane filmede.
Da Keane lavede hævnaktionen gik han også hen til Alf Inge og sagde noget i den hert stil:
"don't ever stand over me again sneering about fake injuries"
http://static.guim.co.uk/sys-images/Football/Pix/pictures/2002/08/17/oucha.gif
Mage til indlæg skal man så tilgengæld lede lige så langt efter ;O
Hehe Casper..
Jeg ved der er meget stor "tabu" omkring en pro holdning til Keanes tackling. Et eller andet sted synes jeg altså det er lidt fedt lavet - Ja had mig hvis i vil.
Jeg synes det er fedt at han viser at der ikke var nogen der skulle spille smart overfor ham. Han gjorde kort proces overfor dem der prøvede at slå ham ned fra kronen som generalEN på Old Trafford.
Vi kan hurtig blive enig om at han gik over stregen og tacklede ham alt for hårdt. Men jeg vil vove den påstand at uden den episode var han ikke blevet så stor en fodboldspiller/ikon i United fansene's øjne.
Så vidt jeg ved, så var det en større "tak for sidst". Alf Inge havde, i en tidligere kamp, tacklet Keane meget voldsomt og var gået hen og råbt og skreget af Keane mens han lå ned, fordi han mente Keane filmede.
Da Keane lavede hævnaktionen gik han også hen til Alf Inge og sagde noget i den hert stil:
Nogle år før Keanes tackling blev han selv tacklet i en kamp mod Haaland. Keane ødelagde korsbåndet og var ude i nærmest en sæson. Det var dér Haaland beskyldte Keane for at filme, ikke i den samme kamp som han selv blev skadet.
I må ikke lige hænge mig op på tidspunkterne. Der gik dog meget lang tid fra Keane var den forurettede til han 'fik sin hævn'.
Man skal være opmærksom på at Roy Keane blev straffet 2 gange.
Først og fremmest fik han rødt kort.... dernæst fik han både bøde og karantæne. Det er ellers uhørt jvf. FAs regler... Men der gælder jo andre regler for United og de andre klubber. Se bare på den manglende karantæne og bøde til Jamie Carragher fra Liverpool, som i samme stil fortæller om hvordan han havde lyst til at sende et tæskehold efter en modspiller.
Dernæst kan man jo også fortælle eventyret om Haaland, som aldrig blev skadet pg.a. Keanes tackling.
Det var det andet ben, som ødelagde karriereren.
@ Warming
Hmm ok, men hvorfor siger han så i sin bog "Dont you ever stand over me sneering about fake injuries"
fordi det var det han gjorde lige da han var blevet fældet.
@ Warming
Hmm ok, men hvorfor siger han så i sin bog "Dont you ever stand over me sneering about fake injuries"
Fordi det var hvad Haaland gjorde dengang Keane ødelagde sit korsbånd. Det var så bare år i forvejen, det var det der var min pointe. Jeg ved ikke om det kom ordentligt ud.
http://en.wikipedia.org/wiki/Roy_keane
After Eric Cantona's unexpected retirement, Keane took over as club captain, although he missed most of the 1997-98 season because of a cruciate ligament injury caused by an attempt to tackle Leeds United player Alf-Inge Håland in the ninth Premier League game of the season. As Keane lay prone on the ground, Håland stood over Keane, accusing the injured United captain of having tried to hurt him and of feigning injury to escape punishment; an allegation which would lead to an infamous dispute between the two players four years later. Keane did not return to competitive football that campaign.
He made headlines again in the 2001 Manchester Derby, a game in which Alf-Inge Håland played. Five minutes from the final whistle, he was sent off for a blatant knee-high foul on the Norwegian in what was seen by many as an act of revenge. He has said that he did not even wait for the referee to show him the red card, merely walking off the pitch into the tunnel. He initially received a three game suspension and a £5,000 fine from the FA, but further punishment was to follow after the release of Keane's autobiography in August 2002, in which he stated that he intended "to hurt" Håland. Keane's account of the incident was as follows:
I'd waited long enough. I fucking hit him hard. The ball was there (I think). Take that you cunt. And don't ever stand over me sneering about fake injuries.
An admission that the tackle was in fact a premeditated assault, it left the FA with no choice but to charge Keane with bringing the game into disrepute.[15] He was banned for a further five matches and fined £150,000 in the ensuing investigation. Despite widespread condemnation,[16] he later maintained in his autobiography that he had no regrets about the incident: "My attitude was, fuck him. What goes around comes around. He got his just rewards. He fucked me over and my attitude is an eye for an eye."[14] Håland briefly considered taking legal action against Keane, but after both legal and medical advice he later decided otherwise. The Norwegian retired from football shortly afterwards, stating on his website that it was a recurring problem in his other leg that was causing him pain, rather than an injury resulting from Keane's tackle.
Så tror jeg vi er enige, for det var også dét jeg mente med "i en tidligere kamp". Ved heller ikke om mit kom ordenligt ud :D
Efter anden gennemlæsning kan jeg se det var mig der læste en tand for hurtigt.
Men mon så ikke alle andre er blevet ført ind i "the roy keane/alf inge haaland incident".
var citatet "Dont you ever stand over me sneering about fake injuries" fra bogen, bare noget han tænkte eller var det dét han sagde til Alf Inge efter han tackede ham?
var ellers sikker på det var det han sagde til ham inde på banen, men efter jeg har læst det fra wikipedia, er jeg kommet i tvivl..
United DK
17-11-2008, 20:59
Håland lavede ikke nogen hård tackling på Keane, som man også kan se i nedstående video omk. 3:16. Til gængæld går Håland bagefter over, at giver ham en sviner, hvilket han, set i bakspejlet, aldrig skulle have gjort. :devilll:
8Tf6mrA0-tA
jeg kender ikke helt detaljerne i haaland sagen men jeg syntes ikke man skal forsvare keane her. ja måske er han en af de bedste spillere i united historie( kommer an på hvordan man ser på det) men man ka sgu ikke forsvare den tackling... det var sgu for dumt...
Jeg forsvarer ikke Keanes tackling! Tacklingen er helt klart over stregen.
Jeg siger bare at det ikke er passende at svine Keane til i dette forum (IMO).
Keane er for mig det næstbedste efter SAF og derfor synes jeg ikke man skal svine ham til her. Du kan sikkert finde et shitty forum og svine ham til i.
Man sviner jo heller ikke Best for at være drikfældig i dette forum eller SAF for at have et iltert temparement eller Ronaldo for at filme.
Jeg synes ikke det er passende at svine Keane til i dette forum. Han er IMO en af de tre bedste spillere i Uniteds historie og dertil kommer at han er den spiller med mest integritet. Han gik altid forrest, støttede sine medspillere (hvis de leverede varen) og talte aldrig grimt om united.
Haaland fik ikke yderligere erstatning, fordi det viste sig at det ikke var det knæ som Keane skadede som Alf blev invalid på baggrund af, og dermed viste Haaland sig at være et grisk svin, som agerede på en måde som Keane aldrig selv kunne have fundet på. Keane ville aldrig lyve eller snyde for egen vindings skyld.
beklager hvis tonen bliver for hård og personligt, men det var da nok det mest tåbelige jeg har hørt herinde længe. Hvis du, en af de andre brugere eller admins på nogen måde skal diktere nogen holdning fordi vi holder med det samme hold, så mister det her sted hele sin betydning for mig.
Jeg er her ikke for at skrive "kom så united" hver weekend og hylde de gode spillere. Jeg er her for at diskutere tilstandene, fremtiden og fortiden fordi det giver mig mulighed for at se på klubben fra flere sider end min egen, og dermed mulighed for at fastsætte mine holdninger.
At du har en positiv holdning omkring Keane er dig velundt, han gjorde meget. Jeg er bare ikke en af de personer der ser bort fra nogle aktioner fordi de for mig præger min holdning mere end spillet når jeg ser tilbage på hans tid.
Hvad vil du have jeg skal gøre? Dette er en diskussion om Keane, som nu er blevet henvist til "keane vs. haaland". Jeg er sådan set ligeglad med selve sagen bagefter, det er ikke nødvendigt efter min mening at der overhovedet skulle stævnes - men eftersom det blev gjort, er jeg af den holdning at 1,8 mil kroner hvis det kan bevises at Keane havde noget med afslutningen på hans karriere at gøre er fuldstændig ligegyldige og kan nærmest ikke engang betegnes som symbolske da det ingen penge er for ham.
Men jeg kan se det er en ligegyldig diskussion om det var rigtigt eller forkert, jeg holder mig bare til at sige at jeg på ingen måder gider at høre på om mine holdninger egner sig til dette sted eller ej. Jeg håber godt nok ikke folk holder deres kritik tilbage hvis den er velargumenteret bare fordi personerne spiller i vores trøjer - latterlig ophøjning af spillere ala "United er de bedste" "ingen kan slå os" "vores spillere er bedre end jeres" hører til på et stadion hvor det bare handler om stemning og opråb - herinde diskuteres der. Om jeg så rammer en af jeres elskede legender kan jeg ikke tage mig af. Og det af den simple grund at jeg på ingen måder bifalder hans aktion, og selv mener at jeg er i min fulde ret til at blande mig i diskussionen og foragte hans handling som en af de værste jeg har set i den tid jeg har set fodbold.
Jeg har læst flere grunde and frankly I don't give a shit. Jeg mener hverken rygterne eller noget andet retfærdiggør sådan en handling - hvor meget jeg end gerne ville, for han var en fantastisk spiller, den del kan jeg dog godt stadig se. Men jeg fordømmer handlingen, og der skal langt større grunde til før jeg kan bifalde eller bare undskylde tacklingen, eller lad mig kalde det angrebet.
beklager hvis tonen bliver for hård og personligt, men det var da nok det mest tåbelige jeg har hørt herinde længe. Hvis du, en af de andre brugere eller admins på nogen måde skal diktere nogen holdning fordi vi holder med det samme hold, så mister det her sted hele sin betydning for mig.
Undskyld hvis tonen bliver hård eller personlig, men jeg skriver ikke noget fordømmende eller prøver at diktere en stemning, men jeg giver bare udtryk for, at JEG ikke synes det er passende.
Hvis du eller admins skal diktere hvad jeg skal synes, så mister dette forum fuldstændig sin mening for mig.
Vi kan godt tage et kursus i "læs og forstå" (noget man brugte da jeg gik i skole)
damn den video er jo alt for sej :D
Elsker der hvor han straffer Shearer! KEANO FOR PRESIDENT!
Flax_Generous
17-11-2008, 23:04
Jeg mener hverken rygterne eller noget andet retfærdiggør sådan en handling - hvor meget jeg end gerne ville, for han var en fantastisk spiller, den del kan jeg dog godt stadig se. Men jeg fordømmer handlingen, og der skal langt større grunde til før jeg kan bifalde eller bare undskylde tacklingen, eller lad mig kalde det angrebet.
Enig. Uanset hvad Haaland (som heller ikke er en helgen i denne sag) end sagde, så er det stadig for dumt at reagere som Keane gjorde flere år efter.
'Tacklingen' er en skamplet på Keanes ellers glorværdige og inspirerende karriere, og jeg mener ikke, at det gavner vores omdømme, hvis United-fans render rundt og forsvarer den.
JumpingCarrot
18-11-2008, 00:36
Jeg forsvarer ikke Keanes tackling! Tacklingen er helt klart over stregen.
Jeg siger bare at det ikke er passende at svine Keane til i dette forum (IMO).
Keane er for mig det næstbedste efter SAF og derfor synes jeg ikke man skal svine ham til her. Du kan sikkert finde et shitty forum og svine ham til i.
Man sviner jo heller ikke Best for at være drikfældig i dette forum eller SAF for at have et iltert temparement eller Ronaldo for at filme.
Hvornår har det været at svine Keane, hvis man siger, hans tackling var over stregen?
Selvfølgelig var den over stregen. Vi sidder jo heller ikke og siger god for Pogatetz, der flyver ind i Possebon.
Jo, det var da egentlig ret fedt med Keane, men at sige, man sviner ham, fordi man siger, en tackling var over stregen - det er at gå over stregen.
Danielsen
18-11-2008, 08:06
Jeg ved godt hvorfor han gjorde det!....og det var ikke helt det der skete. Men det er allerede blevet beskrevet flere gange nu, så det vil jeg ikke begynde på.
Jeg kan sige så meget, at jeg jeg er helt på Caspers(og Keanes;)) side i denne sag. For jer der ikke har set hvad der skete med Keane(hans skade, som man kan se i United DK's klip), kan ALLE se, han har monster ondt! Så ville jeg, sgu også blive pist hvis der var én der stod og skreg, at man bare skulle ta' og komme op igen og ikke "fake" skader!
Ja, også er der alt efterspillet af hans tackling mod Haaland.....det er SÅ typisk FA!!! :Smackden: <---mig der banker FA :p
Danielsen
18-11-2008, 08:19
Håland lavede ikke nogen hård tackling på Keane, som man også kan se i nedstående video omk. 3:16. Til gængæld går Håland bagefter over, at giver ham en sviner, hvilket han, set i bakspejlet, aldrig skulle have gjort. :devilll:
8Tf6mrA0-tA
Han var sgu en spiller der kunne få de andre op i gear!! Havde vi haft ham idag(eller hans karakter) tror jeg en del tabte kampe, var gået vores vej...
jasonmraz
18-11-2008, 08:46
Jeg ved godt hvorfor han gjorde det!....og det var ikke helt det der skete. Men det er allerede blevet beskrevet flere gange nu, så det vil jeg ikke begynde på.
Jeg kan sige så meget, at jeg jeg er helt på Caspers(og Keanes;)) side i denne sag. For jer der ikke har set hvad der skete med Keane(hans skade, som man kan se i United DK's klip), kan ALLE se, han har monster ondt! Så ville jeg, sgu også blive pist hvis der var én der stod og skreg, at man bare skulle ta' og komme op igen og ikke "fake" skader!
Ja, også er der alt efterspillet af hans tackling mod Haaland.....det er SÅ typisk FA!!! :Smackden: <---mig der banker FA :p
Hvordan kan du nogensinde forsvare sådan en tackling?! Ja man kan blive pissed, men fra der også gå hen og direkte skade en med vilje er jo langt fra normalt. Hvor gale var vi ikke da Possebon blev smadret, det var da næsten ingenting i forhold til den der? Keane kunne have smadret hans ben af for altid! Der er ingenting der retfærdiggør det.
Det er da også kun tåber eller umodne teenagere, som prøver at være hooligans, som kan forsvare det! Tåbeligt og en skændsel
Danielsen
18-11-2008, 09:45
Hvordan kan du nogensinde forsvare sådan en tackling?! Ja man kan blive pissed, men fra der også gå hen og direkte skade en med vilje er jo langt fra normalt. Hvor gale var vi ikke da Possebon blev smadret, det var da næsten ingenting i forhold til den der? Keane kunne have smadret hans ben af for altid! Der er ingenting der retfærdiggør det.
Det er da også kun tåber eller umodne teenagere, som prøver at være hooligans, som kan forsvare det! Tåbeligt og en skændsel
Haaland blev ikke skadet af Keane's tackling! Jo den var vild...meget vild, men efter det helvede Keane var igennem da han blev skadet, ville jeg godt nok også blive sur(ikke ordet) hvis en idiot til Haaland står og skriger at man bare faker!
Og stop det der hooligan p*s! For det har intet med det og göre!!
Hooliganisme foregår uden for banen(og i gamle dage, på tilskuerpladserne)....men det er en anden tråd!
Glory Man United
18-11-2008, 13:10
Har du overhovedet fattet sagens gang??? :confused:
jasonmraz
18-11-2008, 13:16
Så hvis at en person A, er blevet mobbet i skolen igennem 5 år, så er det ok at han tager og straffer person B på en hård måde, men som A synes er OK. Retfærdiggøre der A's handlinger måske? Nej!
Bare et eksempel, men det er jo i bund og grund det du siger.
Det er forrykt at folk stadigvæk prøver at give ham medhold i det. Det var en hård tackling og i mine øjne en skændsel. Han var jo en god spiller og vigtig spiller og er da også vild med ham. Bare ikke denne episode
jasonmraz
18-11-2008, 13:19
Har du overhovedet fattet sagens gang??? :confused:
Hvad mener du?
Ja jeg ved godt at Keane også var nede og der stod City spilleren og sagde han sku rejse sig op osv. Det er da heller ikke rigtigt på nogen som helst måde! Jeg beskytter hverken Keane eller Cityspilleren, viser foragt over det de gjorde!
Keane var en god spiller, og har ingenting imod ham! Tværtimod, synes han var en rigtig god spiller og synes han var den bedste engang. Men derfor retfærdiggør det jo ikke det som han gjorde. Synes bare det er skræmmende at folk på den måde nærmest beskytter Keane og synes bare det var fedt gjordt af ham.
Undskyld hvis tonen bliver hård eller personlig, men jeg skriver ikke noget fordømmende eller prøver at diktere en stemning, men jeg giver bare udtryk for, at JEG ikke synes det er passende.
Hvis du eller admins skal diktere hvad jeg skal synes, så mister dette forum fuldstændig sin mening for mig.
Vi kan godt tage et kursus i "læs og forstå" (noget man brugte da jeg gik i skole)
Hvori ligger forståelsesproblemet? Jeg forklarer såre simpelt at jeg ikke ønsker at høre fra dig af om du synes det er ok at genere Keane herinde - men derimod gerne velkommer en diskussion hvis du ser anderledes på det.
Ser det som direkte fornærmelse at du svarer på så lang en forklaring omkring det hvorad 4 af sætningerne bare er genbrug af mine som provokation. Hvis du mener jeg har misforstået noget ud fra det jeg har skrevet er du da velkommen til stille og roligt at forklare mig at du mente noget andet.
Husk gerne den til næste gang, for det her kommer vi ikke længere med.
Så hvis at en person A, er blevet mobbet i skolen igennem 5 år, så er det ok at han tager og straffer person B på en hård måde, men som A synes er OK. Retfærdiggøre der A's handlinger måske? Nej!
Det er forrykt at folk stadigvæk prøver at give ham medhold i det. Det var en hård tackling og i mine øjne en skændsel. Han var jo en god spiller og vigtig spiller og er da også vild med ham. Bare ikke denne episode
Tror vi efterhånden er ude i en opdeling af fansene. Min holdning er vist klar, og ligeså er andres - men hvis du en dag overbeviser en Keane-tilhænger om vores holdning, så er jeg imponeret. Kærlighed gør blind, og det gør den her diskussion fuldstændig umulig :)
Man skal være opmærksom på at Roy Keane blev straffet 2 gange.
Først og fremmest fik han rødt kort.... dernæst fik han både bøde og karantæne. Det er ellers uhørt jvf. FAs regler...
Desperate times call for desperate measures. Keanos tackling var uhørt, hvorfor man må statuere et eksempel. Selvfølgelig skal man have både karantæne og en klækkelig bøde for at skade en spiller med vilje. Jeg håber sandelig ikke, at du mener andet...
Men der gælder jo andre regler for United og de andre klubber. Se bare på den manglende karantæne og bøde til Jamie Carragher fra Liverpool, som i samme stil fortæller om hvordan han havde lyst til at sende et tæskehold efter en modspiller.
... men det gør du måske - tragisk nok. Der er langt fra tanke til handling, men ikke for langt for Keane, hvis straf ikke var det mindste for hård. Jeg er enig i, at FA ofte forfordeler os, men at bruge denne sag som eksempel er decideret latterligt.
Dernæst kan man jo også fortælle eventyret om Haaland, som aldrig blev skadet pg.a. Keanes tackling.
Det var det andet ben, som ødelagde karriereren.
Det sætter ikke Keanos aktion i et bedre lys.
jasonmraz
18-11-2008, 13:49
Tror vi efterhånden er ude i en opdeling af fansene. Min holdning er vist klar, og ligeså er andres - men hvis du en dag overbeviser en Keane-tilhænger om vores holdning, så er jeg imponeret. Kærlighed gør blind, og det gør den her diskussion fuldstændig umulig :)
Tror du har ret. Desværre. Synes bare at folk er meget dobbeltmoralske tit hvad sådan noget angår. Da Possebon blev fældet var alle ude og råbe, og da Keane gjorde det var mange ude og juble. Men sådan er det jo.
Glory Man United
18-11-2008, 13:58
Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, men at sammenligne en mandesport (og en af de hårdeste drenge) med mobning i skolen, er kun grinagtigt
United DK
18-11-2008, 14:53
Du har ret, jeg har det bare sådan, at vedkommende kunne lade være med, at mobbe fra starten, for så var der i hvert fald aldrig sket noget.
Danielsen
18-11-2008, 14:55
Du har ret, jeg har det bare sådan, at vedkommende kunne lade være med, at mobbe fra starten, for så var der i hvert fald aldrig sket noget.
HÖRT!!!
Karma! What goes around comes around!
Der er ingen, der siger, at Haaland er en helgen; det er han bestemt ikke. Men jeg er virkelig helt uforstående over for, at man vælger at forsvare Keane i denne situation (eller som den kære Danielsen forsøger at få ret ved at skrive med store bogstaver og sætte en masse udråbstegn). Lad ham dog stå ved sin egen ugerning. Alle United-fans elsker Keane, også jeg, men det skader ikke at have et nuanceret syn på tingene.
Utroligt at nogle kan forsvare Keane's tackling på Haaland.... Det at Haaland råber til en liggende Keane retfærdiggører på ingen den fuldstændige vanvittige tackling som Keane leverer....
Enig. Man kan sgu ikke forsvare det Keane lavede på Haaland. Måske har Haaland sagt nogle ting i kampens hede, men det retfærdiggør bestemt ikke Keanes handling 4-5 år senere...
Danielsen
18-11-2008, 16:13
Der er ingen, der siger, at Haaland er en helgen; det er han bestemt ikke. Men jeg er virkelig helt uforstående over for, at man vælger at forsvare Keane i denne situation (eller som den kære Danielsen forsøger at få ret ved at skrive med store bogstaver og sætte en masse udråbstegn). Lad ham dog stå ved sin egen ugerning. Alle United-fans elsker Keane, også jeg, men det skader ikke at have et nuanceret syn på tingene.
Åh gud!!
Stop lige en halv!! Du skal ikke kommentere min måde og skrive på! Jeg skriver altid sådan...om det handler om Keane eller om hvilken is jeg bedst kan li'(spörg bare folket på IRC)....så lad väre med og kommentere noget du ikke ved noget om!!!!!
"forsöger og få ret" Jesus f*cking christ!!!
United DK
18-11-2008, 16:24
Jeg er egentlig ligeglad med, hvad der retfærdiggør hvad. Det handler i første omgang om, hvorfor personen gør som han gør, og Keane gør det ikke umotiveret. Han havde nu bare gjort det, ud af den blå luft, så havde jeg også taget afstand fra det, men jeg har det nu engang sådan, at man er sin egen lykkes smed, og Håland smedede ikke sin lykke, da han råbte af en lidende Keane, tværtimod.
Jeg er egentlig ligeglad med, hvad der retfærdiggør hvad. Det handler i første omgang om, hvorfor personen gør som han gør, og Keane gør det ikke umotiveret. Han havde nu bare gjort det, ud af den blå luft, så havde jeg også taget afstand fra det, men jeg har det nu engang sådan, at man er sin egen lykkes smed, og Håland smedede ikke sin lykke, da han råbte af en lidende Keane, tværtimod.
Dvs at du synes det er helt i orden at Keane laver en fuldstændig vanvittigt tackling på Haaland som ødelægger hans ben fuldstændigt og sætter en stopper for hans karriere bare fordi han 4-5 år forinden har råbt Keane i hovedet mens han lå skadet ned ? ?.....
Åh gud!!
Stop lige en halv!! Du skal ikke kommentere min måde og skrive på! Jeg skriver altid sådan...
Det er jeg ked af at høre.
Såfremt Keane havde gjort gengæld i samme kamp, så kunne hans handling om ikke forsvares, så i hvert fald forklares med adrenalinens rasen. Han gør gengæld flere år senere. Det burde være tid nok til at få adrenalinen ned.
United DK
18-11-2008, 17:28
Dvs at du synes det er helt i orden at Keane laver en fuldstændig vanvittigt tackling på Haaland som ødelægger hans ben fuldstændigt og sætter en stopper for hans karriere bare fordi han 4-5 år forinden har råbt Keane i hovedet mens han lå skadet ned ? ?.....
Det korte svar: Ja
Man roder sig ikke ud i noget snavs, uden at det har konsekvenser.
Danielsen
18-11-2008, 17:29
Get your facts straight!! Det var IKKE det der stoppede Haaland's karriere!
"Håland briefly considered taking legal action against Keane, but after both legal and medical advice he later decided otherwise. The Norwegian retired from football shortly afterwards, stating on his website that it was a recurring problem in his other leg that was causing him pain, rather than an injury resulting from Keane's tackle."
United DK
18-11-2008, 17:30
Såfremt Keane havde gjort gengæld i samme kamp, så kunne hans handling om ikke forsvares, så i hvert fald forklares med adrenalinens rasen. Han gør gengæld flere år senere. Det burde være tid nok til at få adrenalinen ned.
Hævngerrigheden vil altid være der, specielt hos en type som Keane, der ikke finder sig i, at blive trådt på.
Men der er immervæk forskel på at antage, at en person diver, og at flække en spiller midt over.
Anyway, jeg gider ikke mere. Jeg synes, det er skammeligt, at så mange United-fans forsvarer den handling. Keane var en stor spiller, men den tackling var ikke nogen stor handling. Den var en plet på hans karriere, mere end på Haalands.
United DK
18-11-2008, 17:32
Men der er immervæk forskel på at antage, at en person diver, og at flække en spiller midt over.
Det er der, men der er også forskel på, at råbe en anden mand ind i hovedet, at han faker en skade, og ikke at gøre det.
Hvori ligger forståelsesproblemet? Jeg forklarer såre simpelt at jeg ikke ønsker at høre fra dig af om du synes det er ok at genere Keane herinde - men derimod gerne velkommer en diskussion hvis du ser anderledes på det.
Ser det som direkte fornærmelse at du svarer på så lang en forklaring omkring det hvorad 4 af sætningerne bare er genbrug af mine som provokation. Hvis du mener jeg har misforstået noget ud fra det jeg har skrevet er du da velkommen til stille og roligt at forklare mig at du mente noget andet.
Husk gerne den til næste gang, for det her kommer vi ikke længere med.
OK, så er du faktisk markant kvikkere end jeg troede... For ja selvfølgelig er det en provokation, når du både er belærende og nedværdigende, så ryger der altså en provokation den anden vej. Husk gerne det til næste gang, for det her kommer vi ikke længere med...
Back to subject:
Keane kunne aldrig finde på at filme eller snyde sig til en fordel, og derfor rammer Haalands provokation meget, meget hårdt på Keane. Det er meget brugt i engelsk fodbold(og sikkert mange andre steder), at man lige "bytter" den, hvis man er blevet jordet eller lignende. Vieira har jo også utallige gange hævnet sine medspillere i Arsenal og Wise i Chelsea, Keane i United og mange mange flere.
Det betyder ikke at det er korrekt eller godt gjort, men ikke desto mindre er selvjustits en stor del af det fysiske spil som hersker i PL.
Det er jo bla. en del af spillet som er fedt
Ikke noget personligt men vil tillade mig at sige at jeg synes det er dybt latterligt at du ligefrem mener at det er i orden af Keane at lave så sindssyg en handling på et andet menneske. Fuldstændigt latterligt at man kan forsvare Keane for sådan en handling bare fordi han måske er ens yndlingsspiller eller fordi han har den stjernestatus han har. Tager langt afstand fra sådanne handlinger og er faktisk chokeret over at nogle forsvarer Keane.....
Don Kafai
18-11-2008, 18:52
Ikke noget personligt men vil tillade mig at sige at jeg synes det er dybt latterligt at du ligefrem mener at det er i orden af Keane at lave så sindssyg en handling på et andet menneske. Fuldstændigt latterligt at man kan forsvare Keane for sådan en handling bare fordi han måske er ens yndlingsspiller eller fordi han har den stjernestatus han har. Tager langt afstand fra sådanne handlinger og er faktisk chokeret over at nogle forsvarer Keane.....
Jeg tror nu ikke han mener det er i orden, men mere, at Haaland selv er ude om det. Jeg går heller ikke hen og siger til en HA'er der ligger ned, at han er en tøsedreng. At han så hævner sig på mig efterfølgende, er i og for sig forkert, og han skal straffes (som Keane også blev det), men det er også noget, som jeg i sidste ende selv var skyld i.
Get your facts straight!! Det var IKKE det der stoppede Haaland's karriere!
"Håland briefly considered taking legal action against Keane, but after both legal and medical advice he later decided otherwise. The Norwegian retired from football shortly afterwards, stating on his website that it was a recurring problem in his other leg that was causing him pain, rather than an injury resulting from Keane's tackle."
Det er sådan set underordnet om Haaland mister benet eller "kun" brækker det som følge af tacklingen. Fakta er at Keane laver en fuldstændig sindssyg tackling og fatter simpelthen hvordan andre mennesker kan forsvare ham for det. At det så er hævn synes jeg gør det endnu værrere. Havde det været et øjebliks aggresivitet der gjorde udslaget havde jeg lettere kunne acceptere det men at han slagter ham på den måde bare fordi manden råbte ham i hovedet 4-5 år tidligere.... tjae jeg mangler sgu ord der kan beskrive hvor svinsk og klamt det er. Det hører ingen steder hjemme på en fodboldbanen og for den sags skyld heller ikke andre stedet....
Jeg tror nu ikke han mener det er i orden, men mere, at Haaland selv er ude om det. Jeg går heller ikke hen og siger til en HA'er der ligger ned, at han er en tøsedreng. At han så hævner sig på mig efterfølgende, er i og for sig forkert, og han skal straffes (som Keane også blev det), men det er også noget, som jeg i sidste ende selv var skyld i.
Høgsted: Dvs at du synes det er helt i orden at Keane laver en fuldstændig vanvittigt tackling på Haaland som ødelægger hans ben fuldstændigt og sætter en stopper for hans karriere bare fordi han 4-5 år forinden har råbt Keane i hovedet mens han lå skadet ned ? ?.....
UnitedDk: Det korte svar: Ja
Kan ikke formulere mig bedre end jeg gør ved at skrive "helt i orden"
Men kan sagtens de sin pointe DonKafai :)....
Don Kafai
18-11-2008, 19:01
Det er sådan set underordnet om Haaland mister benet eller "kun" brækker det som følge af tacklingen. Fakta er at Keane laver en fuldstændig sindssyg tackling og fatter simpelthen hvordan andre mennesker kan forsvare ham for det. At det så er hævn synes jeg gør det endnu værrere. Havde det været et øjebliks aggresivitet der gjorde udslaget havde jeg lettere kunne acceptere det men at han slagter ham på den måde bare fordi manden råbte ham i hovedet 4-5 år tidligere.... tjae jeg mangler sgu ord der kan beskrive hvor svinsk og klamt det er. Det hører ingen steder hjemme på en fodboldbanen og for den sags skyld heller ikke andre stedet....
Keane har lavet mange dummere ting end det, det er United-fans de første til at indrømme. Det med Haaland skete på banen godt nok, men mener da også han har slået en mindre-årig osv, og det er i mine øjne fx endnu værre, og der er da heller ingen der forsvarer hans handlinger, for han var jo bindegal! men det er ofte de bindegale, der er de mest geniale, og det må man i den grad også sige, at han var.
At Haaland stopper karrieren var jo ikke Keanes skyld, derfor er det latterligt at anklage ham for fodbold-mord. Og hvis du fjerner det faktum fra tacklingen, at Haaland stoppede karrieren, er det jo ikke en sensationel svinestreg. Dem ser vi da ca. et par af pr. sæson. Spørg bare Eduardo og Possebon. Ligesom jeg også mener der var en City spiller der lavede noget sygt for et par sæsoner siden.
Forskellen er bare, at Keane har skrevet en paragraf om det i en biografi, og at han, fejlagtigt, er kædet sammen med karrierestoppet fra Haaland.
Don Kafai
18-11-2008, 19:06
Høgsted: Dvs at du synes det er helt i orden at Keane laver en fuldstændig vanvittigt tackling på Haaland som ødelægger hans ben fuldstændigt og sætter en stopper for hans karriere bare fordi han 4-5 år forinden har råbt Keane i hovedet mens han lå skadet ned ? ?.....
UnitedDk: Det korte svar: Ja
Kan ikke formulere mig bedre end jeg gør ved at skrive "helt i orden"
Men kan sagtens de sin pointe DonKafai :)....
Ja, fordi du jo ikke kan have en ja/nej holdning til alt i verden.
Personligt mener jeg det var en svinestreg af Keane. Ingen tvivl dér. Men om du fx spørger mig, om jeg har sympati med Haaland, så er svaret nej. Og det er ikke fordi Keane er United-mand, men mere pga mit eksempel fra før med HA'eren....
Men der er fx ingen folk, selv United-fans, der mener, at det var en fejldom at Keane fik karantæne. Det gør jeg heller ikke. Men jeg er sikker på, at grunden til den er hyped så meget, er at det er Keane der har nævnt det i sin biografi, og fordi man fejlagtigt tror "den ødelagde karrieren". Fjern de to ting fra tackllingen, og så vil du se, at det er en helt regulær svinestreg, som man ser hver tid til anden, og især i Premier League.
Dem ser vi da ca. et par af pr. sæson. Spørg bare Eduardo og Possebon. Ligesom jeg også mener der var en City spiller der lavede noget sygt for et par sæsoner siden.
Det gør det jo ikke mere retfærdigt at andre også gør det. Jeg mener at nogle herinde forsvarer Keanes handling og jeg synes det er forrykt at man kan forsvare sådan en handling. Jeg tager også afstand fra tacklinger ala Eduardo eller Possebon. Jeg tror at forsvaret af Keane bunder i at man rigtig godt kunne/kan lide ham men det retfærdiggører på ingen måde efter min mening den vanvittige tackling....
Men der er fx ingen folk, selv United-fans, der mener, at det var en fejldom at Keane fik karantæne. Det gør jeg heller ikke. Men jeg er sikker på, at grunden til den er hyped så meget, er at det er Keane der har nævnt det i sin biografi, og fordi man fejlagtigt tror "den ødelagde karrieren". Fjern de to ting fra tackllingen, og så vil du se, at det er en helt regulær svinestreg, som man ser hver tid til anden, og især i Premier League.
For det første ved jeg ikke, hvilket fodbold du ser, hvis du ser den slags tacklinger jævnligt. Han har benet over knæhøjde; det er tydeligt, at han vil ramme manden og ikke bolden. Den kan overhovedet ikke sidestilles med Possebons tackling.
Og naturligvis er den blevet hyped pga. han skriver om det i sin bog, for det er netop det, der gør den forargelig. At han efter fire-fem år stadig raser så meget over det, at han bevidst går ud for at skade en spiller. Så nej, man skal ikke fjerne det aspekt fra tacklingen.
Don Kafai
18-11-2008, 19:19
Det gør det jo ikke mere retfærdigt at andre også gør det. Jeg mener at nogle herinde forsvarer Keanes handling og jeg synes det er forrykt at man kan forsvare sådan en handling. Jeg tager også afstand fra tacklinger ala Eduardo eller Possebon. Jeg tror at forsvaret af Keane bunder i at man rigtig godt kunne/kan lide ham men det retfærdiggører på ingen måde efter min mening den vanvittige tackling....
Tror vi snakker forbi hinanden. Ingen snakker om at vold skal tillades, eller de ønsker at se blod. Men på en fodboldbane tackler man, og straffes efter tacklingens hårdhed. Keane fik rødt (korrekt) og karantæne (korrekt). Længere er den sag ikke, ligesom samtlige andre røde kort i ligaen heller ikke er det, medmindre det er Chelsea der får dem...
Der er jo ingen der brokker sig over han fik rødt, deraf er det klart, at man ikke mener det var retfærdigt. Men det er uretfærdigt at sige han ødelagde Haalands karriere, for det er der fakta til at bevise. Han gik over stregen, men det ser vi altså der er folk der gør, hver uge i fodbold. Så sent som i onsdag var der en der kastede en mønt efter en tilskuer...
Keanes handling skal selvfølgelig takseres grovere end det, men min pointe er, at vi ser Keane/Haaland situationer oftere end vi tror, men vi glemmer dem bare, fordi hverken Eduardo, Possebon eller Pogatetz har udgivet biografier.
8Tf6mrA0-tA
Man kan mene hvad man vil om Keane og om episoden med Håland, men det jeg elsker allermest i det klip, er episoden til sidst med Viera, da Neville trykker hånd med Viera.. Der er fucking mord i hans øjne:devill:
Don Kafai
18-11-2008, 19:32
For det første ved jeg ikke, hvilket fodbold du ser, hvis du ser den slags tacklinger jævnligt. Han har benet over knæhøjde; det er tydeligt, at han vil ramme manden og ikke bolden. Den kan overhovedet ikke sidestilles med Possebons tackling.
Hvis du ikke tror på mig, så youtube.
Her er to jeg fandt relativt hurtigt, men der er jo en mia af dem:
uLqF6y_j1zQ
Z_96gndsdlc
Og naturligvis er den blevet hyped pga. han skriver om det i sin bog, for det er netop det, der gør den forargelig. At han efter fire-fem år stadig raser så meget over det, at han bevidst går ud for at skade en spiller. Så nej, man skal ikke fjerne det aspekt fra tacklingen.
Jaja, som du selv giver mig ret i, er det kun pga bogen man snakker om tacklingen. Havde den ikke været der, ville det ikke være interessant for nogen.
United DK
18-11-2008, 19:54
Ikke noget personligt men vil tillade mig at sige at jeg synes det er dybt latterligt at du ligefrem mener at det er i orden af Keane at lave så sindssyg en handling på et andet menneske.
Fair nok, vi har forskellige syn på verden, og fred være med det.
Fuldstændigt latterligt at man kan forsvare Keane for sådan en handling bare fordi han måske er ens yndlingsspiller eller fordi han har den stjernestatus han har. Tager langt afstand fra sådanne handlinger og er faktisk chokeret over at nogle forsvarer Keane.....
Selvom Keane er min all time favourite i United-trøjen, så har jeg det på samme måde, uanset om det er Keane eller Carragher. Hvis Drogba gik hen til en lidende Carragher, og råbte ham ind i hovedet, at han fakede skaden, og han så i en fremtidige kamp, gav Drogba det glatte lag, så ville jeg grine af Drogba, og tænke: "Så kan han lærer det". Nu er Drogba måske et dumt eksempel, da han i forvejen er enormt usympatisk, men du kan sætte et hvilket som helst navn ind du vil, og jeg ville have samme holdning, også hvis det gik udover en af vores spillere, ellers ville jeg jo være dobbeltmoralsk.
Man kan mene hvad man vil om Keane og om episoden med Håland, men det jeg elsker allermest i det klip, er episoden til sidst med Viera, da Neville trykker hånd med Viera.. Der er fucking mord i hans øjne:devill:
Ja, plus at hverken Keane, Caroll, Scholes eller Rooney giver ham hånden før det. Og slutteligt, at Rio er fuldstændig ligeglad med drengens hånd og bare vil trykke Vieras hånd og se ham dybt i øjnene :)
Genialt klip, det siger så meget.
Så forlader Keane Sunderland.. For at indtage pladsen som SAFs højre hånd? Så han kan indtage pladsen som manager når sæsonen slutter?
Eller hvad tror I? Jeg tror ikke SAF går af før om et par år, så i mellemtiden må Keane lave noget, der holder ham igang..
Don Kafai
04-12-2008, 12:24
Så forlader Keane Sunderland.. For at indtage pladsen som SAFs højre hånd? Så han kan indtage pladsen som manager når sæsonen slutter?
Eller hvad tror I? Jeg tror ikke SAF går af før om et par år, så i mellemtiden må Keane lave noget, der holder ham igang..
Hvis Roy Keane vel at mærke gerne vil være assistent i et par år, er der ikke et bedre scenarie, end at han kan være under Fergusons vinger og lære i et par sæsoner, og overtage holdet når Ferguson stopper.
Han er ung, han kender klubben ud og ind, samt nyder respekt fra stort set alle klubbens fans og spillere.
Kunne virkelig være fedt, og lige nu, virker det som en fantastisk løsning, for så kan vi samtidig lægge lidt ro på spekulationerne om Fergusons arvtager.
Dr. Adams
04-12-2008, 13:08
Er Keane og Fergusons forhold blevet godt nok igen til at de kan arbejde så tæt sammen, som en Manager og en Assistant Manager skal? Kunne være fint at få en så dyb indsigt i Sunderland, som Keane kan give inden lørdagens kamp :)
Hvad mon der er gået galt for Keane i Sunderland, eftersom de investerede så massivt som de gjorde i sommerperioden?
Andersen
04-12-2008, 13:26
I er nogle håbløse romantikkere!
Det eneste Keane har bedrevet er at bruge en masse penge, rykke op i PL og var på vej ned i Championship igen (ligesom Robbo).
Keane forlod bare skuden inden den sank. Respekt for det, men derfra er der edderduleme langt til at være assistent et par år og så senere manager for en af verdens største klubber!!! Vis mig noget som manager først!
O'Neill er stadig den rette mand i mine øjne.
NB: Jeg må lige tilføje, at det allerstørste han har gjort som manager, var at købe Kieran Richardson til £5,5M.
I er nogle håbløse romantikkere!
Det eneste Keane har bedrevet er at bruge en masse penge, rykke op i PL og var på vej ned i Championship igen (ligesom Robbo).
Keane forlod bare skuden inden den sank. Respekt for det, men derfra er der edderduleme langt til at være assistent et par år og så senere manager for en af verdens største klubber!!! Vis mig noget som manager først!
O'Neill er stadig den rette mand i mine øjne.
NB: Jeg må lige tilføje, at det allerstørste han har gjort som manager, var at købe Kieran Richardson til £5,5M.
Jeg er enig. Man skal være gjort af et særligt stof for at afløse Sir Alex Ferguson, og det har Keane ikke bevist indtil nu. Som manager vel at mærke. At Sunderland efter så massive oprustninger ligger under nedrykningsstregen er ildevarslende.
Mikkelsen
04-12-2008, 13:58
100 enig, der er meget langt fra keane til "Top Dog" i United. Der er vel ca. 10 stk. foran ham. Og ja, O'neil fører pt.
timberunited
04-12-2008, 14:26
Det er næsten umuligt at erstattet Ferguson. Og kan Keane ikke gøre en forskel hos Black Cats, kan han heller ikke i United. Vi må ud at finde en erfaren træner. Men det er heldigvis ikke aktuelt endnu.
MrStefani
04-12-2008, 14:39
Jeg vil sige det er umuligt at erstatte Sir Alex. Der er ikke nogen der kommer til at blive mere populær i United.
Ved ikke om det bare er mig der er lidt pessimistisk. Det vi kan håbe på er at nogen af de gamle united spillere fra class of 92 har lært en masse fra ham.
Kunne være fedt med Cantona som træner, men det virker umiddlebart urealistisk når han ikke har noget træner erfaring.
United DK
04-12-2008, 15:02
Den eneste tidl. United-spiller, der har bedrevet noget som manager er Mark Hughes, resten er meget lala. Bryan Robson er både rykket op og ned med Boro og WBA, Steve Bruce har også taget turen op og ned med Birmingham, og leger nu med stregen i Wigan og Keane imponerede med en flot oprykning, men han mangler taktisk snuhed, og generelt er det jo sådan, at de største managers er dem, der ikke havde den største karriere, hvis de overhovedet havde nogen. Der er jo ingen, der har noget større at sige om f.eks. Ferguson, Wenger, Mourinho, Lippi og Capello, når man snakker spillerkarriere.
Derudover er jeg enig med Andersen, Martin O'Neill er manden. Ingen tilknytning til United, har haft succes alle steder, og brite, som vedkommende skal være, ikke en eller anden sofistikeret franskmand, spanier, whatever.
På trods af at det vil være fantastisk med Keane som manager, vil jeg nok være mest tryg ved Martin O'Neill. Han har haft stor succes med klubber som Leciester, Celtic og Aston Villa, og dermed er han britisk, hvilket jeg anser som en fordel, for vil nødig ende som Arsenal. Der kan ske meget før Ferguson stopper, men p.t. må det være O'Neill der er min favorit.
Bergmann
04-12-2008, 17:55
Der er jo ingen, der har noget større at sige om f.eks. Ferguson, Wenger, Mourinho, Lippi og Capello, når man snakker spillerkarriere.
Capello var da fantastisk i sine spillende fodboldår... Men ja, de andre var ikke nogen gave til fodbolden i deres unge dage.
Ferguson var faktisk en rigtig god angriber. Han har været topscorer i den skotske liga og det var vist kun hans religion der gjorde at han ikke blev en stjerne i Glasgow. Dengang var skotsk fodbold stærkere.
BTS:
Keane har gjort det godt - en suveræn oprykning og en godkendt sidste sæson. Denne sæson er svær, men hele ideen er jo at man skal have en langsigtet plan med det man laver - det er jo også derfor at Ferguson er så god. Ingen nemme løsninger! Keane har købt for mange der skulle give umiddelbar succes og derfor tror jeg at han har det svært i år.
Lad os vente 3-4 år, så er Solskjær klar. Han har gjort det fantastisk for reserverne og har en god karakter. Desuden har Ferguson rost hans intelligens mange gange.
Ferguson var faktisk en rigtig god angriber. Han har været topscorer i den skotske liga og det var vist kun hans religion der gjorde at han ikke blev en stjerne i Glasgow. Dengang var skotsk fodbold stærkere.
Hans religion?
Glory Man United
04-12-2008, 19:31
Hans religion?
"There have been claims that he suffered discrimination at Rangers after his marriage to his wife Cathie, who was a Catholic but Ferguson himself makes it clear in his autobiography that Rangers knew of his wife's religion when he joined the club and that he left the club very reluctantly, due to the fall-out from his alleged cup final mistake."
Men det har altså ikke noget på sig
interview med Roy Keane:
http://www.irishtimes.com/newspaper/sport/2009/0221/1224241589471.html
Ret langt, men godt.
Smaakage
23-04-2009, 08:53
Keano er netop blevet ansat i Ipswich på en 2-årig kontrakt.
Et godt valg for Keano, der nu får chancen for at bevise sig selv i Championship igen
Bliver rigtig spændende at følge ham i Ipswich, han har bestemt vist at han har træner-evner.
Og Ipswich er bestemt ikke en ringe klub. De har et glimrende academy, som stadig producerer en række udemærkede spillere, og gennem tiderne har sendt Kieron Dyer, Richard Wright og Titus Bramble afsted, blandt andet..
Ejerne skulle desuden være klar til at bruge lidt penge, så Keano kan få tilført lidt nyt til holdet.. Jeg tror på Ipswich vil blande sig i oprykningskampen i næste sæsons Championship..
Godt, at Keano igen får et managerjob, så han kan blive lidt mere erfaren. Nu kender jeg ikke så meget til Ipswich, men de har da et rimelig stort stadion (af en førsteholdsklub) og har været oppe at vende i PL for ikke så længe siden, så jeg tror, at det bliver en god udfordring for Keane at prøve at få dem tilbage til PL igen.
United DK
23-04-2009, 14:58
Jeg har pr. tradition sympati for de klubber i divisionerne, som har noget historie at byde ind med, og som ikke er forfalden til de moderne tendenser indenfor fodbold, og blandt de klubber hører Ipswich til. Derudover har de et af de mere traditionelle fodboldstadions i England, Portman Road (http://www.fussballtempel.net/uefa/ENG/Portman_Road.html), som i min verden er klasser bedre end de der plastikstadions, som Wigan og Bolton eksempelvis har.
Så selv uden Keane, så jeg dem gerne oppe, men med Keane som manager, bliver sympatien selvfølgelig skruet noget op.
Jeg sad og diskuterede med en bekendt til en fødselsdag i går, og et af emnerne var hvem vi helst ville have på holdet: Roy Keane eller S Gerrard.
Jeg var selvfølgelig klar i spyttet og sagde Keane til enhver tid, men der var flere i selskabet der mente, at jeg kun sagde det fordi jeg er farvet United supporter.
Hvad er jeres holdning?
Prøv at svar så objektivt som muligt...
Jurgensen
10-05-2009, 09:14
Jeg sad og diskuterede med en bekendt til en fødselsdag i går, og et af emnerne var hvem vi helst ville have på holdet: Roy Keane eller S Gerrard.
Jeg var selvfølgelig klar i spyttet og sagde Keane til enhver tid, men der var flere i selskabet der mente, at jeg kun sagde det fordi jeg er farvet United supporter.
Hvad er jeres holdning?
Den er meget sværd at svare objektivt på:)
Keane har og vil altid have en stor plads i de fleste United fans hjerter, ligesom Gerrard har det hos Liverpool. Legende status har de vel næsten begge to.
Havde jo dog haft en tredje klub og skulle vælge en af dem, må jeg hvor ondt det end gør, vælge Gerrard med en MEGET lille margin. Han er en anelse mere komplet som fodboldspiller en Keane var. At Keane så var dygtigere på nogen områder skal der ikke herske tvivl om. Mange af Keane's spids kompetencer mestrer Gerrard også. Dygtyig anfører der ene mand kan vende en kamp for Pool, akurat som Keane gjorde det. At de gør det på to forskellige måder spiller ingen rolle. Så ville nok vælge Gerrard som desuden også dækker flere pladser.
Av det gjorde ondt at skrive dette:(
Hvad er jeres holdning?
Jeg holder mig til det udgangspunkt, at skulle jeg starte et hold og dermed få lov til at vælge en spiller i verden til det stod valget mellem wayne rooney og steven gerrard.
Så det siger jo allerede lidt om hvor højt gerrard står i min bog, men når det skal sammenlignes med Keane vil jeg bare kigge på det faktum at United kan klare sig uden Keane, det har de bevist fint. Liverpool kan ikke klare sig uden Gerrard. Så jeg vil til enhver tid mene at Gerrard er en lille tand bedre når man ser på hvad han bidrager til holdet mentalt. Det spillemæssige er svært at sige, det er to ret forskellige mennesker i mine øjne. Vores hold havde set anderledes ud hvis vi havde bygget det op om gerrard og ikke keane i 90'erne, men jeg er sikker på vi kunne have fået lige meget ud af det. Om det havde fungeret med gerrard og scholes ved jeg ikke, så skal man nok have en hargreaves bagved, men jeg vil aldrig være bleg for at sige, at jeg gerne så en eksakt kopi af gerrard på vores hold. Verdens bedste centrale midtbanespiller i mine øjne på nuværende tidspunkt.
United DK
10-05-2009, 11:02
Keane er min all time favourite, men Gerrard er en bedre spiller, selvom det er svært at sammenligne dem 100%, for Gerrard er upræget offensiv, hvorimod Keane kunne begge veje i sine velmagtsdage, men det jeg beundre mest ved dem begge, er deres evne til at lede, og de falder/faldte meget sjældent med holdet, noget som jeg synes spillere som Scholes og Lampard har en tendens til, og det er næsten det bedste ved dem begge. Jeg ville ikke bytte Keane med Gerrard, men jeg ville godt se en central midt med dem begge, det tror jeg ville være noget nær den ideelle centrale midt.
Glory Man United
10-05-2009, 11:06
Keane vinder mesterskaber, det gør Gerrard ikke
SantasLittleHelper
10-05-2009, 11:07
Hvis Roy Keane stillede op i Wimbledon ville han vinde..
Keane er også min alltime hero og imo den bedste spiller der nogensinde har spillet for United. Der er mange legender; Cantona, Best, Robson, Charlton, Duncan Ferguson, Hughes, Schmeichel, Bruce, Irvin, Cole, Yorke, Beckham, Giggs, Scholes, Neville, Rio og mange mange flere.
Det som jeg dog synes er unikt ved Keane er hans kompromisløshed. Han skånede ingen, heller ikke sig selv. Han beskyttede også altid sine medspillere, hvis de leverede varen, behøver jeg at nævne Viera/keane bust up efter Veira var efter G Neville, hvor jeg nok skal hilse at sige at Viera blev den lille?
Jeg kan desværre ikke forholde neutralt til Keane, for jeg synes han er indbegrebet af den ånd der er i United og som Ferguson har søgt efter i sine spillere. Det er legendarisk, at hvis spillerne mister sulten, så ryger de ud og den stil har givet os alle de trofæer vi har vundet de seneste 10-15 år.
Der er kun en over Keane og det er SAF, nå jo og så min datter og min kone...
Glory Man United
10-05-2009, 11:20
A hva?????
Hvis det er rigtigt synes jeg på stedet vi skal skrive kontrakt med dem begge!!!
United DK
10-05-2009, 11:26
Keane vinder mesterskaber, det gør Gerrard ikke
Det er det latterligste argument, når man vurderer spilleres evner, for der er gerne 25-30 andre spillere i en trup, og de har også noget at sige, mig bekendt.
Alan Shearer var også en bedre angriber end Cole, Yorke, Sheringham og Solskjær, selvom de fire sidstnævnte har vundet væsentligt mere.
morten k
10-05-2009, 11:46
Jeg holder mig til det udgangspunkt, at skulle jeg starte et hold og dermed få lov til at vælge en spiller i verden til det stod valget mellem wayne rooney og steven gerrard.
Så det siger jo allerede lidt om hvor højt gerrard står i min bog, men når det skal sammenlignes med Keane vil jeg bare kigge på det faktum at United kan klare sig uden Keane, det har de bevist fint. Liverpool kan ikke klare sig uden Gerrard. Så jeg vil til enhver tid mene at Gerrard er en lille tand bedre når man ser på hvad han bidrager til holdet mentalt. Det spillemæssige er svært at sige, det er to ret forskellige mennesker i mine øjne. Vores hold havde set anderledes ud hvis vi havde bygget det op om gerrard og ikke keane i 90'erne, men jeg er sikker på vi kunne have fået lige meget ud af det. Om det havde fungeret med gerrard og scholes ved jeg ikke, så skal man nok have en hargreaves bagved, men jeg vil aldrig være bleg for at sige, at jeg gerne så en eksakt kopi af gerrard på vores hold. Verdens bedste centrale midtbanespiller i mine øjne på nuværende tidspunkt.
Eeh.. det er omvendt logik. Så fordi Liverpool er et skodhold, så er Gerrard en bedre spiller?
Keane var en KLART bedre spiller end Gerrard. Med flere længder. Hans ry som en hård hund har skærmet for det faktum at han også teknisk var en forrygende fodboldspiller. Gerrard scorer mål der vinder kampe. Keane vandt kampe. Læg dertil at Gerrard en hyklerisk cheating diver og så er valget slet ikke så svært.
Gerrard er sindssygt overrated. Bevares, han er en fantastisk god fodboldspiller, men så er det heller ikke værre. Han er ihvertfald LANGT fra den bedste i verden.
Glory Man United
10-05-2009, 11:56
det Er Det Latterligste Argument, Når Man Vurderer Spilleres Evner, For Der Er Gerne 25-30 Andre Spillere I En Trup, Og De Har Også Noget At Sige, Mig Bekendt.
Alan Shearer Var Også En Bedre Angriber End Cole, Yorke, Sheringham Og Solskjær, Selvom De Fire Sidstnævnte Har Vundet Væsentligt Mere.
Nå Ok
United DK
10-05-2009, 12:08
Nå Ok
Jeg elsker de der arrogante modsvar.
Nå Ok
Haha. Glimrende måde at negligere en argumentation, der gennemhullede din egen. Sagligt.
Jeg må tilslutte mig de fleste andre. Keane betød mere for United end Gerrard ville gøre, hvis vi fik ham i dag, men jeg ser Gerrard som en bedre og mere komplet fodboldspiller end Keano.
Glory Man United
10-05-2009, 12:16
Når jeg skriver at Keane vinder mesterskaber, så er det fact. Det er også fact, at han er en legende. Det er Gerrard måske også på Anfield, men at folk skal sidde og sammenligne en Fool spiller med en af de største på Old Trafford på et United forum, er noget grinagtigt.
@United.dk: arrogant? Måske men jeg er jo også den største fortaler for Berbatov, så der er måske en sammenhæng
Når jeg skriver at Keane vinder mesterskaber, så er det fact. Det er også fact, at han er en legende. Det er Gerrard måske også på Anfield, men at folk skal sidde og sammenligne en Fool spiller med en af de største på Old Trafford på et United forum, er noget grinagtigt.
Der bliver bedt om en objektiv vurdering. I en sådan må man naturligvis medregne spillernes betydning for deres respektive klubber - som vel mere eller mindre udligner hinanden - men først og fremmest bør den baseres på deres evner som fodboldspiller. Og i sådan har det ingen indflydelse, at Keane har spillet for og vundet mesterskaber med klubben, vi elsker.
Glory Man United
10-05-2009, 12:29
Jeg kan så åbenbart ikke forholde mig neutralt, hvis man skal sammenligne en United legende og en Fool spiller.....
Keane 8
Gerrard 0
Eeh.. det er omvendt logik. Så fordi Liverpool er et skodhold, så er Gerrard en bedre spiller?
Keane var en KLART bedre spiller end Gerrard. Med flere længder. Hans ry som en hård hund har skærmet for det faktum at han også teknisk var en forrygende fodboldspiller. Gerrard scorer mål der vinder kampe. Keane vandt kampe. Læg dertil at Gerrard en hyklerisk cheating diver og så er valget slet ikke så svært.
Gerrard er sindssygt overrated. Bevares, han er en fantastisk god fodboldspiller, men så er det heller ikke værre. Han er ihvertfald LANGT fra den bedste i verden.
Hvis det her forum skal fungere så bliver man nødt til at være lidt realistisk når det drejer sig om andre hold. Liverpool er på ingen måde et dårligt hold, de er fantastisk dygtige til det spil de nu engang spiller. De har i hvert fald 3 spillere som ville kunne gå ind på vores hold, og har en gejst som set så mange gange i champions league, som man kun kan misunde dem for.
Når det så er sagt så vil jeg stadig mene at Gerrard er bedre teknisk end keane, bedre til at afslutte og bedre når han er oppe i feltet. Keane gjorde meget, og det er da også kun fordi vi sammenligner 2 af verdens bedste midtbaner at det her får det til at lyde som om keane ikke er det store værd. Men ud fra dine argumenter er det vist en umulig diskussion for os to. For at det faktum at han har divet nogle gange skulle have noget at betyde kan jeg ikke se. Ronaldo er mesteren i det, og han er stadig verdens mest komplette fodboldspiller.
Men sådan er det jo, jeg ser Gerrard som verdens bedste midtbanespiller på nuvræende tidspunkt. Selv hvis vi smider en Keane i topform ind i billedet.
Hvis man skal reflektere hvem er bedre, blandt Keano og Stevie, en defensiv og en offensiv midtbanespiller, så er der jo dømt til at gå kage i den diskusion. Dels fordi de har rimelige forskellige opgaver på banen, og i den grad, fordi det er LFC vi sammenligner vores alle tiders bedste kaptain med.
At Stevie er en udmærket spiller, det bliver vi alle sammen hurtigt enige i. Nu har nogen nævnt tre, men jeg kan "kun" komme på to spillere fra LFC, som jeg overhovedet kan se skulle spille en rolle på vores nuværende hold, og det er diskusionens Stevie, samt Torres.
Men for at sætte dem op mod hinanden, så kan man ikke beregne det i mål, da Gerrard jo spiller langt mere fremme på banen, og søger boksen hver eneste gang "á la Scholesey", Mens Keane er mere en blanding af Xabi Alonsos boldfordeling, Mascheranos defensive kvaliteter, samt Gerrards kvaliteter som kaptain og hans vigtighed at vinde en 50/50 kamp.
Man kan jo ikke komme udenom pokaler, når man tager to så vigtige spillere fra top 4 klubber i England, og der taler Keanes rekord jo for sig selv.
Der skal ikke herske nogen tvivl, at jeg synes Gerrard er en udmærket spiller, og jeg ville ikki synes det ville være uretfærdigt, om han blev valgt som nr 2 af verdens bedste spillere i år. Men jeg ville ALDRIG vælge Gerrard frem for vores egen Keane.
Keanes gejst, vilje, etc. gjorde ham til en nærmest uundværelig spiller for vores hold i hans tid. Uden tvivl den bedste kaptain for vores hold i nyere tid.
Hm, som de fleste herinde, har jeg også svært ved at vurderer hvem af de to spillere, som er bedst. I min verden var Keane en klart bedre defensiv spiller, hvor Gerrard er bedre i det offensive. Begge spillere er/var anføre for deres hold, og har begge legende-status i deres klub. Derudover har/havde begge spillere en jernvilje, som man sjællent har set, hvilket gør/gjorde dem til uundværelige spillere, som jmyrini også skriver. Så jeg vil sige det er utrolig lige. Men, men, men når alt kommer til alt, så vandt Keane væsentligt mere, end Gerrard nogensinde kommer til, hvilket jeg bliver nødt til at vægt til Keanes fordel, og derfor mener jeg at Keane er over Gerrard.
Nå Ok
bla, bla, bla, er noget grinagtigt.
Arg, come on. Det må du sgu kunne gøre bedre?
Øverste indlæg er da også en smule grinagtigt, synes du ikke selv det?
Jeg kan så åbenbart ikke forholde mig neutralt, hvis man skal sammenligne en United legende og en Fool spiller.....
Keane 8
Gerrard 0
Hvis nu vi lige rent teoretisk forestillede os at han var ikke var Fool spiller men derimod havde spillet hos os i samme periode som Keane, mon ikke det havde set sådan her ud:
Keane 8
Gerrard 8
At Gerrard ikke har vundet noget mesterskab har sgu da alt at gøre med hans hold og intet at gøre med hans individuelle evner som vel ikke kan betvivles, medmindre selvfølgelig at man ser så subjektivt på det som du gør.
Don Kafai
10-05-2009, 16:10
Hvis nu vi lige rent teoretisk forestillede os at han var ikke var Fool spiller men derimod havde spillet hos os i samme periode som Keane, mon ikke det havde set sådan her ud:
Keane 8
Gerrard 8
At Gerrard ikke har vundet noget mesterskab har sgu da alt at gøre med hans hold og intet at gøre med hans individuelle evner som vel ikke kan betvivles, medmindre selvfølgelig at man ser så subjektivt på det som du gør.
Det er jo bare teorier.
Jeg kan også påstå, at hvis Keane spillede i Liverpool, så var der ikke gået 18 år uden en PL titel. Eller hvis Terry ikke var gledet i bolden, og dommeren i onsdags havde været ordentlig, så var det Chelsea der ville stå i finalen med mulighed for at genvinde et trofæ.
Der er mange "hvis'er" i fodbold, og fælles for dem alle er, at de ikke giver noget svar. Det er det samme jeg siger til Liverpool fans, der mener at "hvis bare" deres hold havde fået 3 point mod hold som Hull, Stoke, WBA osv osv så var de milevidt foran os i tabellen. Hvis, hvis og hvis....
Det er jo bare teorier.
Jeg kan også påstå, at hvis Keane spillede i Liverpool, så var der ikke gået 18 år uden en PL titel. Eller hvis Terry ikke var gledet i bolden, og dommeren i onsdags havde været ordentlig, så var det Chelsea der ville stå i finalen med mulighed for at genvinde et trofæ.
Der er mange "hvis'er" i fodbold, og fælles for dem alle er, at de ikke giver noget svar. Det er det samme jeg siger til Liverpool fans, der mener at "hvis bare" deres hold havde fået 3 point mod hold som Hull, Stoke, WBA osv osv så var de milevidt foran os i tabellen. Hvis, hvis og hvis....
Det er rigtigt. Men fordi Keane har vundet mesterskabet og Gerrard ikke har, var Keane så en bedre spiller individuelt end Gerrard er?
SantasLittleHelper
10-05-2009, 17:02
Det er rigtigt. Men fordi Keane har vundet mesterskabet og Gerrard ikke har, var Keane så en bedre spiller individuelt end Gerrard er?
Men hvis vi skal vurdere objektivt, så kommer disse præstationer vel også i betragtning? Eller er titler ligegyldige? For så er mål, assists og vigtighed vel også. Så er der teknik, overblik, pasningsspil og kreative evner tilbage. Der er de vel meget lige i min optik, måske med fordel til Gerrard. Men det er egentlig umuligt at sammenligne de to. Gerrard har jo trods alt været poolspiller siden tidernes morgen, mens mindet om Keano måske er faldet lidt med tiden. Hvis vi skærer de sidste 3 år af Gerrards karriere og sammenligner resten med Keano's, jamen så havde det jo været en latterlig sammenligning hvor Keane havde ført med flere 100 meter.
Men hvis vi skal vurdere objektivt, så kommer disse præstationer vel også i betragtning? Eller er titler ligegyldige? For så er mål, assists og vigtighed vel også. Så er der teknik, overblik, pasningsspil og kreative evner tilbage. Der er de vel meget lige i min optik, måske med fordel til Gerrard. Men det er egentlig umuligt at sammenligne de to. Gerrard har jo trods alt været poolspiller siden tidernes morgen, mens mindet om Keano måske er faldet lidt med tiden. Hvis vi skærer de sidste 3 år af Gerrards karriere og sammenligner resten med Keano's, jamen så havde det jo været en latterlig sammenligning hvor Keane havde ført med flere 100 meter.
Ja, titler tæller selvfølgelig også. Men at sige at Keane er en bedre spiller end Gerrard alene på grund af det her:
Keane 8
Gerrard 0
...synes jeg er latterligt. Mesterskabet er vel det eneste trofæ som én spiller alene ikke kan skaffe sin klub. Ellers har Gerrard været en stor faktor for at Fool har vundet CL, FA Cup og League Cup her de senere år. Og hvorfor skulle man skære de sidste tre år af Gerrards karriere :confused: Anyways, nu er jeg fandme også færdig med at snakke positivt om Gerrard :D
morten k
10-05-2009, 17:22
Ronaldo er mesteren i det, og han er stadig verdens mest komplette fodboldspiller.
Verdens mest komplette fodboldspiller? Ronaldo?
Manden der intet bidrager defensivt og sidder på sin flade og surmuler når bolden bliver taget fra ham?
Han er fantastisk til det han gør. Men han er på INGEN måde en komplet fodboldspiller. Det har han simpelthen ikke hovedet til.
Manden der intet bidrager defensivt og sidder på sin flade og surmuler når bolden bliver taget fra ham?
Han er fantastisk til det han gør. Men han er på INGEN måde en komplet fodboldspiller. Det har han simpelthen ikke hovedet til.
Forkert tråd..? :haha:
morten k
10-05-2009, 17:33
Der bliver bedt om en objektiv vurdering. I en sådan må man naturligvis medregne spillernes betydning for deres respektive klubber -
Og så alligevel ikke helt. At Gerrard i sagens åbenlyse natur løfter et Liverpool hold mere end Keane løftede hans United hold kan vi ikke bruge til noget. At hæve det United hold Keane spillede på, krævede en større spiller end at hæve det Liverpool hold Gerrard spiller på.
Det er en lidt sort sammenligning, der ikke har nogen praktisk anvendelse.
Det vi er blevet bedt om er at vælge mellem de to spillere til et fiktivt hold. Så må man vurdere hvad de kan betyde for _det_ hold. På deres personlige evner.
Og mesterskaber eller ej, så ville Keane til hver en tid være mere betydningsfuld at have i sin trup, frem for en Gerrard, der snildt kan erstattes med 5-10-20 andre.
morten k
10-05-2009, 17:34
Forkert tråd..? :haha:
Såmænd ikke:
http://oldtrafford.dk/forum/showpost.php?p=130348&postcount=184
SantasLittleHelper
10-05-2009, 17:34
Sådan kan man jo sige om alle spillere. Hvem er i din optik den bedste så? Messi, der ikke bidrager defensivt ikke kan heade og nemt pilles ud af kampe? Jeg regner ikke med at det er Roy Keane, så det hører vel nok et andet topic til.
morten k
10-05-2009, 17:47
Sådan kan man jo sige om alle spillere. Hvem er i din optik den bedste så? Messi, der ikke bidrager defensivt ikke kan heade og nemt pilles ud af kampe? Jeg regner ikke med at det er Roy Keane, så det hører vel nok et andet topic til.
Det kan man helt sikkert sige om mange spillere. Og jeg ville heller aldrig bringe Messi ind som eksempel. God til det man laver er langt fra det samme som komplet.
Men lad mig da bare holde det lidt mere orienteret om Keane og sige at han var en LANGT mere komplet fodboldspiller end Ronaldo.
Ronaldo er en ypperlig specialist. Men der er MANGE ting han ikke kan.
Keane kunne det meste på et højt, højt niveau (nogle ting lidt for meget måske :) ).
Den mest komplette fodboldspiller er vel den man helst ville klone til et helt hold, hvis man fik det fiktive spørgsmål? (undtaget målmanden måske)
Og på sådan en liste ville Ronaldo og Messi være langt, langt nede. Og Keane klart længere oppe end dem begge to og et stykke over Gerrard.
(selvom jeg nok ville være lidt nervøs for evnen til at suge kort til sig.)
SantasLittleHelper
10-05-2009, 17:57
Jeg ville også klone Keane 10 gange og stille med det hold, men hvis vi skal tage pensionerede spillere i betragtning til hvem der er (ikke var) verdens bedste, jamen så kommer det nok til at tage noget tid.
In short 10xKeane > 10xGerrard < 10xRonaldo
Jeg ville mene, at man havde et bedre grundlag, om man spurgte om Gerrard vs. Scholes. Keane er en mere defensivt placeret spiller, og derfor er der for mangle forskelligheder. Scholes derimod, han spiller direkte på Gerrards position.
Gerrard kan vinde en kamp ene mand, men spørgsmålet er, om Gerrard (og hans hold) ville vinde mod Keanes hold, fordi Keane var måske verdens bedste til at få holdet med, og gik jo såmænd altid forest.
Men en spillers bedrifter vil ALTID blive gjort op i trofæer, og der er Keane i en helt anden liga end Gerrard. For mig personligt er det et nemt spørgsmål. JEg ville ikke takke nej til at have Gerrard på vores hold, men jeg ville dog ikke gøre det, og midste Keane som konsekvens. Så svaret må derfor være Keane - in any day, I might add.
Men synes stadigvæk det ikke er helt rigtigt at sætte dem op imod hinanden. Det er jo som at spørge en Barca tilhænger, om han ville ønske Cruyf eller Guardiola. Eller en Arsenal tilhænger Viera eller Bergkamp. Forskellige positioner, og derfor forskellige kvaliteter på hver af de indivduelle spillere.
Fletcherfan
10-05-2009, 19:41
Jeg synes CL-semien på Delle Alpi i 1999 mod Juve er forskellen mellem Keane og Gerrard...
Gerrard har rigtig god teknik, enorm fightervilje, fantastisk skud og er en super leder... Men han er ikke den bedste i noget, derimod er han en verdensklassespiller i når man lægger alle kvaliteterne sammen...
Mens Keane også var god i flere ting, så var hans figtervilje, vindermentalitet og tacklinger i verdensklasse... Gerrard er dog klart bedre når det kommer til de offensive kvaliteter
Det som gør forskellen, at når det gik rigtig skidt for United kunne Keane vende kampe ene mand selvom han ikke spillede godt... Helt enkelt fordi han kunne få sine medspillere, at nu skal arbejdshandskerne på... Og jeg mener ikke, at Gerrard er engang tæt på Keane på det område... Og som sagt så er Juvekampen et godt eksempel på det jeg mener... Jeg tror ikke Gerrard ville have været en spiller, der kunne have været med til at vinde kampen...
Så Keane får min stemme:D
Jeg synes CL-semien på Delle Alpi i 1999 mod Juve er forskellen mellem Keane og Gerrard...
Hm, hvad så med Liverpools 3-3 kamp i CL-finalen imod Milan. De var nede 3-0, og ender med at vinde. Såvidt jeg husker, scorer Gerrard en pind og sørger for at de får straffespark.
Hm, hvad så med Liverpools 3-3 kamp i CL-finalen imod Milan. De var nede 3-0, og ender med at vinde. Såvidt jeg husker, scorer Gerrard en pind og sørger for at de får straffespark.
Ja, ved at dive. Eller sådan husker jeg det ihvertfald..:rolleyes:
For ikke at glemme hans scoring til 3-1 mod Olympiakos i samme sæson, der får dem videre til sidst. Hans to scoringer mod West Ham i Fa Cup finalen 2006 mange andre episoder, hvor han har reddet Liverpools røv, når det har brændt mest på. Gerrard har den samme evne som Keane med at gå forrest, når lokummet brænder mest.
Don Kafai
10-05-2009, 20:46
Nej... Og Gerrard kan nok tage flere på foden end Keane kan, men jeg synes ikke deres fodboldmæssige er så afgørende igen
Fx. Hvem var bedst, Pelé eller Maradona? Tæller du mål er svaret vel enkelt, men hvad er kriteriet?
Vil man sætte Gerrard op mod Keane, så synes jeg, at det eneste man kan sammenligne dem på, er deres anfører-bind. Og hvem man synes der var bedst, er subjektivt. Gerrard er den mere moderne anfører, mens Keane var den mere traditionelle type.
Gerrard taber sjældent hovedet i en kamp, som jeg synes var en af Keanes svagheder, men han er heller ikke på samme måde en der kan piske vilje i et hold når det har brug for det.
United DK
11-05-2009, 10:57
Jeg surfede lidt rundt på Youtube, og fandt så det her interview med Roy Keane, fra et eller andet irsk talkshow, og jeg fandt det meget interessant, og for den sags skyld underholdende, for manden er ikke uden humor.
1. del
Dua7oeEydVw
2. del
iAH0A3VNjho
SantasLittleHelper
11-05-2009, 11:20
Fantastisk interview. Must see!
Virkelig fedt interview :)
Lorensen
11-05-2009, 13:56
Kan godt lide det han siger om Ronaldo: "Han er en stor og stærk spiller, som godt kan lide at tage sin trøje af" :P
Keane har godt nok en tør og sjov form for humor. Han er en cool mand. Hård, men retfærdigt.
timberunited
09-06-2009, 20:27
Er der nogen, der har hørt, hvor Roy Keane skal være træner næste sæson? På et tidspunkt udtalte han, at han ville træne næste sæson igen.
Er der nogen, der har hørt, hvor Roy Keane skal være træner næste sæson? På et tidspunkt udtalte han, at han ville træne næste sæson igen.
Han er da manager i Ipswich
http://www.itfc.co.uk/page/NewsDetail/0,,10272~1688807,00.html
Jurgensen
09-06-2009, 20:38
Mener helt bestem han har skrevet kontrakt med Ipswich.
http://no.wikipedia.org/wiki/Roy_Keane
Lige det bedste link jeg kunne finde.
DonThommy
09-06-2009, 20:40
er det ikke i ipswitch, mener han skrev en 2 årig kontrakt med dem :)
timberunited
09-06-2009, 20:55
Tak til jer allesammen for jeres svar og links. Rart at vide at han bliver ved som manager.
Roy Keane blev træner i Ipswich i april 2009, han vandt sin første kamp 0-3 og er interesseret i nogle tidligere Manchester United-spillere formentlig. Det er hvad jeg kan sige.
Jeg ved, at denne video er blevet postet før, men det gør den ikke mindre god:
http://www.youtube.com/watch?v=8Tf6mrA0-tA
Formålet med dette indlæg er egentlig at høre, hvad der er gået forud for klippet, der begynder 2:03. Hvad kan gøre SÅ mange United-spillere SÅ sure?
Jeg ved, at denne video er blevet postet før, men det gør den ikke mindre god:
Formålet med dette indlæg er egentlig at høre, hvad der er gået forud for klippet, der begynder 2:03. Hvad kan gøre SÅ mange United-spillere SÅ sure?
Hvis jeg husker rigtigt, var det et mål der blev underkendt, på grund af en ikke eksisterende off-side. Mener det var teddy eller keane, den blev dømt på, mod juventus i 99' i den første af kampene. ikke sikker.
Fletcherfan
05-08-2009, 01:48
Jeg mener det var i mod Arsenal... Det var enten i forbindelse med hans røde kort i FA-Cup semien i 99 eller i en kamp et par år senere...
Det var mod Middlesbrough i 99-00-sæsonen, United-spillerne mente der var offside da Middlesbrough scorede (det var der dog ikke)
BBC (http://news.bbc.co.uk/2/hi/sport/football/625893.stm)
Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Andy_D%27Urso)
Det havde intet med offside at gøre. Stillingen var 0-0 i anden halveg og dommeren gav et forkert dømt straffe og flere af spillerne konfronterede ham meget agressivt, specielt Keane. Heldigvis reddede Bosnich strafessparket og Beckham scorede sejrsmålet kort før tid. Keane nævner også episoden i hans bog. :fyi:
Glory Man United
05-08-2009, 06:59
Det havde intet med offside at gøre. Stillingen var 0-0 i anden halveg og dommeren gav et forkert dømt straffe og flere af spillerne konfronterede ham meget agressivt, specielt Keane. Heldigvis reddede Bosnich strafessparket og Beckham scorede sejrsmålet kort før tid. Keane nævner også episoden i hans bog. :fyi:
Korrekt. Stam tacklede bolden og dommeren dømte straffe. Keane fik ikke engang gult kort for protesterne.
Tak for svarene. Jeg prøvede lige at google det, men der er vist ikke nogen video af det noget sted.
Dumme mig, jeg mente det var noget med offside, så fandt jeg linkene, men glemte at rette teksten :Smackden:
Troelsgaard
05-08-2009, 15:11
Er det en legendarisk episode i vores historie, eller er det bare fordi, at det for engangs skyld ikke var os, der fik et tyndt straffespark, men rent faktisk modstanderen, ovenikøbet på Old Trafford?
Bosnich tog vist straffesparket og vi vandt 1-0 på en sen sen Beckham scoring efter et kæmpe drop af Boros keeper.
Jeg kan godt lide Keanes forklaring i hans selvbiografi :D Han siger, at de kun forfulgte dommeren, fordi han blev ved med at gå bagud :D Han skrev så også, at han godt kunne høre, at det lød langt ude.
En ung Roy Keane ville ikke være dum at have på midtbanen i dag.
ChristianR
05-08-2009, 19:02
Tak for svarene. Jeg prøvede lige at google det, men der er vist ikke nogen video af det noget sted.
Jeg tror episoden er vist i denne, ikke helt dårlige, video med Keane:
SantasLittleHelper
05-08-2009, 19:10
Jeg tror episoden er vist i denne, ikke helt dårlige, video med Keane:
Lille ven, det er den samme video der har startet debatten ;)
Jeg havde da nok have sat mig ned og lavet en lille pølle i bukserne, hvis det var mig der stod foran især Keane og Stam i den situation.
ChristianR
05-08-2009, 19:17
Lille ven, det er den samme video der har startet debatten ;)
Arrr, min bøf! Jeg tænkte, at jeg nok skulle have kigget en side tilbage, men dovenskaben vandt sq. Jeg lover, det ikke gentager sig;):Smackden:
Cantona66
19-09-2009, 06:50
Savner sgu Keano den gale mand.
Han kunne sgu sparke holdet igang :lolol:
Keane full of surprises (http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/8274998.stm) - et godt portræt/interview af Roy Keane fra hans nuværende manager-liv.
Satser i på ligesom mig, at Keano han lige får lidt succes som manager, og at han om 2-3 år overtager jobbet i stedet for SAF :D ?
Glory Man United
26-09-2009, 06:57
Satser i på ligesom mig, at Keano han lige får lidt succes som manager, og at han om 2-3 år overtager jobbet i stedet for SAF :D ?
Nej..
Troelsgaard
26-09-2009, 11:04
Indtil videre klare han det ikke ret godt i Ipswich, men selv hvis han gjorde, så ville jeg ikke se ham som United manager. Jeg synes den eneste af de tidligere United spillere, der nu er managers, der har potentiale til at kunne overtage fra Ferguson, det er Mark Hughes, han har så nok forspildt den chance, grundet sit nuværrende job, men han er den eneste af de gamle United drenge, som jeg ser noget stort i fremadrettet. Bruce og Keane er udemærkede managers, men så heller ikke mere.
Vi kunne måske overveje Peterboroughs manager, det siger måske ikke folk noget, men deres manager er jo Fergies søn Darren, det ville da være lidt specielt, og vores manager ville stadig kunne kaldes Fergie. :D
Som det ser ud lige nu ville jeg klart foretrække Steve Bruce fremfor Mark Hughes som United-manager. Roy Keane er en outsider, men jeg tror heller ikke han er klar, han er også et par år bag de andre. Jeg tror som du siger heller ikke at Hughes er et emne grundet hans nuværende job. Bruce gjorde et fantastisk stykke arbejde med forholdsvist få midler i Wigan og nu ser det ud til at han er i gang med at føre Sunderland op gennem tabellen. Han har fået langt flere kroner i ryggen, men jeg synes han er en klog og pragmatisk manager.
Skulle jeg vælge en af de gamle United-spillere, ville jeg vælge ham, men der er trods alt stadig folk jeg mener der er mere kvalificerede på nuværende tidspunkt.
@post 205
Fantastisk interview med Keano, jeg er vild med hans afslappede, men meget skarpe humor! Den mand har aldrig pakket noget som helst ind :D
schousboe9
27-09-2009, 11:56
Legende eller ej, manden er jo åndssvag:
http://www.bold.dk/nyt/Kung-fu-Keane-smadrede-taktiktavle
Jeg havde ikke haft den mindste respekt for sådan en stodder, hvis han var min træner. Han har åbenbart en hel del at lære, hvis han vil have succes som manager. Sådan dér får man aboslut ikke respekten fra truppen. Han skal i hvert fald ikke troppe op på Fergies gamle kontor med den attitude.
Så hellere Giggs, selvom han ingen erfaring har med faget :)
Så hellere Giggs, selvom han ingen erfaring har med faget :)
hahaha helt sikkert.
Keano var også mere sådan en overfladisk tanke... Vi skal have en med stor erfaring...
Capello drenge, capello..
Han har gjort det med England, som ingen andre rigtig har kunne formå :)
hahaha helt sikkert.
Keano var også mere sådan en overfladisk tanke... Vi skal have en med stor erfaring...
Capello drenge, capello..
Han har gjort det med England, som ingen andre rigtig har kunne formå :)
:haha:
Troelsgaard
27-09-2009, 13:51
Capello har sagt at England bliver hans sidste træneropgave, og jeg vil også hellere have en manager, der kan holde lidt længere, Capello er jo ikke meget yngre end Fergie, selvom han bestemt har evnerne.
Mht. Keane så kan man bare sige, at han var en fantastisk anfører, men som manager dur han ikke.
Troede faktisk Capello var 8-10 år yngre end Fergie.. Men det var så kun 5 år..
Så er stodderen sgu nok for gammel.. :)
Har Capello ikke sagt, at han er igang med sit sidste managerjob? Så uanset om man gerne så ham som træner eller ikke, så bliver det aldrig en realitet.
United-Allan33
21-11-2009, 09:22
Den mand er bare for sej... tror næppe vedkommende glemmer at sætte mobilen på lydløs næste gang
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/8370710.stm
Hvis han dog bare var lige så sej på bænken som han er i presselokalet :D
United DK
21-11-2009, 12:10
Hvis han dog bare var lige så sej på bænken som han er i presselokalet :D
Sejhed hjælper jo ikke ret meget som manager.
Der er dog ingen tvivl om, at hvis jeg kunne vælge frit på alle hylder, og var sikker på at vedkommende ville blive en succes, så ville jeg helt sikkert vælge Keane som Fergusons afløser.
OnlyUnited
28-03-2010, 12:50
Hey.
Jeg skal nu til at have eksame i 9. klasse. Mit overemne er Irland, så derfor har jeg valgt at snakke lidt om Roy Keane. Han var uden tvivl en stor spiller i United, men jeg har et problem.
Jeg skal snakke om ham i 6-7 minutter, og jeg ved ikke lige helt hvad jeg skal komme ind på, da han har lavet så mange ting i sin karriere. Så derfor vil jeg spørge jer United-fans hvad jeg evt. kunne snakke lidt om.
Indtil videre har jeg valgt at snakke lidt om hans aggressivitet, hvor han er vokset op, landsholdskarrieren og så bare en hel masse statistiker med ham.
Jeg vil også spørge om i kendte nogle gode hjemmeside/bøger, hvor jeg kunne læse lidt om ham.
Håber i vil komme med nogle gode idéer. På forhånd Tak :)
Don Kafai
28-03-2010, 13:13
Et godt råd er at skære en del ned på statistikkerne. Medmindre I er mere end almindeligt interessede i fodbold i 9. klasse, så tror jeg bare folk er ligeglade med tallene, og det vil bare virke som en opremsning hvilket lærere som regel ikke kan lide.
Nævn de vigtigste, og så hurtigt videre :D
Noget interessant at snakke om, er selvfølgelig hans betydning for fodbold. Premier League er den stærkeste liga i verden, og Manchester United er pt et dynasti der er bygget op om en del centrale grundstene. Her er Keane-kulturen en af de stene.
Jeg går ud fra du bruger wikipedia :D, men der plejer at stå en del saftige ting omkring kontroverse han har været involveret i.
EDIT: Og så kunne du jo runde af med en af hans mange klasse-citater. Han har bla. sagt fede ting om "Never Say Die"-konceptet i United, om stemning på stadion (hans berømte rejesandwich), til de mere kontroversielle ting som tilsviningen af Haaland, kritikken af Ferdinand og så det han egentlig blev fyret for - hans syn på mange af holdets spillere overfor MUTV.
http://www.guardian.co.uk/football/2006/aug/24/sport.comment
Her er top 10 Roy Keane kontroverser gennem hans karriere.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.