PDA

Se fuld version : Roy Keane

Sider : 1 [2]

OnlyUnited
28-03-2010, 15:07
http://www.guardian.co.uk/football/2006/aug/24/sport.comment

Her er top 10 Roy Keane kontroverser gennem hans karriere.Tak skal du have! Er stadig åben for hjælp.

Dines
28-03-2010, 19:04
Du kunne læse Roy Keanes selvbiografi. Så er du ihvertfald godt rustet til at snakke om manden, og man vil få et meget bedre kendskab til Keanes personlighed, vindervilje og professionalisme, der førte ham så langt.

Casper
28-03-2010, 19:09
lav noget om vm 2002 hjemsendelsen.
Der er lavet et helt teaterstykke om det, så hvis du ik ka snakke om det i 6-7 minutter, så er den hel gal :D

Casper
28-03-2010, 19:11
bare husk en vigtig detalje, som alt for mange ikke er opmærksom på, omkring Keane.
Det er en skrøne, at han ødelagde Alf Inge Haalands karriere. Keane ramte venstre ben og det var højre ben, som var skyld i hans karrierestop.

Om dén sag kan du jo fx. fortælle om at Keane blev straffet i to omgange og at ærlighed tydeligvis ikke betaler sig, idet han jo blev straffet anden gang fordi han var ærlig i sin bog, som forøvrigt er en af de bedste biografier som er skrevet!

Carl-keane
28-03-2010, 19:47
haha da jeg var oppe i 9. for nogen år siden var mit overemne også Irland, valgte selvfølgelig også at snakke Keane! :-) Scorede vist 11 efter 13 skalaen!
Jeg valgte at snakke om hele hans liv, og hvorfor jeg fandt ham så interessant. Jeg har også læst hans bog og vil også anbefale dig at gøre det samme, eller ihvertfald den første del af bogen. Den omhandler nemlig Keane i hans unge dage resten kunne jeg ihvertfald stadig huske (T.O.M. 1999)
Desuden gik jeg også op iført en irsk Roy Keane trøje en lille ting jeg tror hjalp.

Men held og lykke! :devilll:

Dines
28-03-2010, 21:02
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1050727/That-Keane-tackle-haunts-Haaland-horror-injury-2001.html

Her er et interview med Haaland. Artiklen er fra august 2008, men så kan du også få hans version om sagen, hvis du vil snakke om Keane-Haaland episoden/episoderne.

Held og lykke.

United DK
28-03-2010, 21:27
Her er måske lidt du kan bruge ift. VM 2002-episoden.

http://en.wikipedia.org/wiki/2002_Roy_Keane_incident

OnlyUnited
28-03-2010, 21:53
@ Dines

Findes den på dansk? Og tak for linket! :)

@ Casper

Ja jeg havde også tænkt mig at sige meget om den episode. Tror os godt jeg kan fylde godt ud. Svinsk gjort af dem, havde også læst et anmeldelse hvor de sagde at det var en af de bedste selvbiografier nogensinde..

@ Carl-Keane

Da jeg hørte vi skulle vælge noget som har en relavans til Irland, kom jeg straks i tanke om Keane selvfølgelig, haha :) btw. fed idé.

@ United DK

Os et stort tak til dig!

weber
28-03-2010, 22:08
bare husk en vigtig detalje, som alt for mange ikke er opmærksom på, omkring Keane.
Det er en skrøne, at han ødelagde Alf Inge Haalands karriere. Keane ramte venstre ben og det var højre ben, som var skyld i hans karrierestop.

Om dén sag kan du jo fx. fortælle om at Keane blev straffet i to omgange og at ærlighed tydeligvis ikke betaler sig, idet han jo blev straffet anden gang fordi han var ærlig i sin bog, som forøvrigt er en af de bedste biografier som er skrevet!

Hvad hedder bogen? Har lige læst Roy Keane Captain Fantastic fra år 2000 og synes ikk den var noget særligt. Det er ikk den vel?

Dines
29-03-2010, 11:02
@ Dines

Findes den på dansk? Og tak for linket! :)

Nej, bogen kan ikke fås på dansk.

http://www.amazon.co.uk/Keane-Autobiography-Roy/dp/0718145542

Den kan købes her for næsten ingen penge.

Dines
30-04-2010, 11:08
Roy Keane last night stunned Manchester United fans by claiming he has wiped the club from his history and couldn't care less if Chelsea pip them to the title.

The Ipswich Town boss is a legend at Old Trafford and is still adored by the club's fans where he played 479 games over a 12-year period, won seven league titles and donned the captain's armband.

"I'm pretty sure they have wiped me from their history and I have wiped them from mine, so I have no interest whatsoever," he blasted.

"It's pretty scary actually, I have no interest whatsoever - you move on. You always have a little interest in your old team, don't get me wrong, but I'd have that with Rockmount, Cobh, Sunderland, Forest, Celtic, but if you think I'm waiting and hoping they win these trophies I'm not."

And in an apparent swipe at United, Keane added: "I have seen at the business end what these clubs can do to people, so I take that with a pinch of salt.

"I don't have any attachments to these clubs emotionally. I'm relaxed about it and all my priorities are with Ipswich. Clubs I've played for in the past? It's strange but I have very, very little interest."

While Keane's emotional ties are clearly severed at Old Trafford, on a professional basis he reckons the title could still go either way, insisting both United and leaders Chelsea are capable of winning their two remaining games.

Chelsea lead United by a single point and travel to Liverpool on Sunday before hosting Wigan on the final day of the season. United visit Keane's former club Sunderland this weekend before entertaining Stoke at Old Trafford.

And Keane has rubbished the idea that Liverpool will roll over at Anfield and allow Chelsea win just to spite the Red Devils.

"Rubbish," he blasted. "If anyone thinks Liverpool will go out and happily allow their opponents win, they're living in cuckoo-land.

"Chelsea are more than capable of going there, flexing their own muscles and turning them over. Their record is not bad there in terms of league matches.

"But the table at the end of the season wont lie and whoever wins the league wins it. Both team could win their last two games and that means Chelsea will win it - and that would mean very little to me."

Roy Keane i en nøddeskal. Kontroversiel som altid, men jeg have må sige her, at jeg havde håbet på, at han bare var lidt rød, men åbenbart ikke.

United DK
30-04-2010, 11:34
Ovenstående overrasker mig ikke. Det er måske en af grundene til, at han stadig er min all time favourite United-spiller. Ærlig type.

Tenshu
30-04-2010, 11:34
Hvem er kilden? Og findes citaterne på video?

Dines
30-04-2010, 12:20
Hvem er kilden? Og findes citaterne på video?

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Roy-Keane-I-have-wiped-Manchester-United-from-my-history-and-couldn-t-care-less-if-Chelsea-win-title-article409883.html#

Kilden

RasmusP
30-04-2010, 12:34
Gad vide hvad formålet er med sådan en udtalelse? Han lyder godt nok bitter.

Fair nok hvis han har det sådan. Men at 12 år i en klub - hvor han virkelig er blevet skrevet ind i historiebøgerne og har vundet alt - er helt glemt, synes jeg sgu er underligt.

snegl
30-04-2010, 12:37
Han er vel en ting mellem bitter, stadig forelsket i sin gamle klub og på samme tid prøver han at opføre sig proffesionelt / holde fokus i Ipswich.

http://www.skysports.com/video/inline/0,26691,16486_6108736,00.html
Et interview for lidt over en uge siden, hvor han nævner at han stadig holder med United.

Pils
30-04-2010, 17:00
Gad vide hvad formålet er med sådan en udtalelse? Han lyder godt nok bitter.

Fair nok hvis han har det sådan. Men at 12 år i en klub - hvor han virkelig er blevet skrevet ind i historiebøgerne og har vundet alt - er helt glemt, synes jeg sgu er underligt.

Enig med dig. Jeg kan absolut ikke se hvad formålet med sådan en udtalelse er... Synes også det er noget underligt, at sige, når han har været i klubben i 12 år og været anfører i de 8, hvorved han har skrevet sig ind i Uniteds historie bøger med det han har vundet.
Måske har denne udtalelse noget at gøre med, at han stadig er bitter over den måde han måtte forlade klubben på.

Jev
30-04-2010, 17:05
Keane var en stor spiller, men har alle dage forekommet ekstremt usympatisk. At en mand, der den dag i dag fortsat hyldes af klubbens fans, udtaler sig på den måde, fortæller en del om, hvor lille en person han er. Han har intet at være bitter over. Cunt.

Flax_Generous
30-04-2010, 18:46
Han er vel en ting mellem bitter, stadig forelsket i sin gamle klub og på samme tid prøver han at opføre sig proffesionelt / holde fokus i Ipswich.
Ja, det tror jeg også.

zhagzi
30-04-2010, 20:20
Ovenstående overrasker mig ikke. Det er måske en af grundene til, at han stadig er min all time favourite United-spiller. Ærlig type.

Man kan sagtens være ærlig, og alligevel følge og ønske det bedste for ens gamle klub.

Hvis jeg misforstår og du bare siger 'Ærlig type', og det ikke har noget med tidligere sætning at gøre, så må du undskylde.

United DK
30-04-2010, 21:45
Man kan sagtens være ærlig, og alligevel følge og ønske det bedste for ens gamle klub.

Hvis jeg misforstår og du bare siger 'Ærlig type', og det ikke har noget med tidligere sætning at gøre, så må du undskylde.

Jeg opfatter Keane som en ærlig type, der siger hvad han mener. Man kan sige hvad man vil, men fordi en person har spillet 12 år i en klub, så behøves han jo ikke at være forelsket i klubben. Det var måske bare en "arbejdsplads" som alle andre, og det har han lov til at synes. Sålænge han ikke sviner klubben til, eller noget i den stil, så kan hans kommentarer ikke bringe mit pis i kog.

jacobdahl8
30-04-2010, 21:51
Man kan overveje hvad der er værst, være en legende og komme med Keane's udtalelse.
Eller være en legende og være united fan (påstår han hvertfald) også skifte til City. Behøver vel ikke nævne hvem jeg tænker på.

Hr Hansen
30-04-2010, 21:52
Keane var en stor spiller, men har alle dage forekommet ekstremt usympatisk. At en mand, der den dag i dag fortsat hyldes af klubbens fans, udtaler sig på den måde, fortæller en del om, hvor lille en person han er. Han har intet at være bitter over. Cunt.

Lækker detalje du slutter det indlæg af med! jeg er sgu lidt ked af jeg ikke kunne finde en smily der brækker sig!

United DK
30-04-2010, 21:54
Man kan overveje hvad der er værst, være en legende og komme med Keane's udtalelse.
Eller være en legende og være united fan (påstår han hvertfald) også skifte til City. Behøver vel ikke nævne hvem jeg tænker på.

Tevez? Legende? Jeg vælger at grine (hånligt), fremfor at græde.

jacobdahl8
30-04-2010, 21:55
Tevez? Legende? Jeg vælger at grine (hånligt), fremfor at græde.

Arr tænkte nu på the Great Dane ;) så bare put lommetørklædet ned igen ;)

United DK
30-04-2010, 22:00
Arr tænkte nu på the Great Dane ;) så bare put lommetørklædet ned igen ;)

Nåh ja, Peter Schmeichel.

Jeg prøver ihærdigt at glemme hans affære med City, fordi han gjorde det så fremragende for United. Det vil være synd, hvis lidt bollen udenom skulle ødelægge det hele.

jacobdahl8
30-04-2010, 22:03
Nåh ja, Peter Schmeichel.

Jeg prøver ihærdigt at glemme hans affære med City, fordi han gjorde det så fremragende for United. Det vil være synd, hvis lidt bollen udenom skulle ødelægge det hele.

Jeg deler af mange den opffatelse af at han efter 8 år i United, vidste - med fuld klarhed hvad han gjorde.
Hvis jeg mødte manden idag, vill jeg stille ham spørgsmålet om han aldrig har fotrudt det! Anyway det er en Keane tråd.

United-Allan33
30-04-2010, 22:23
Lækker detalje du slutter det indlæg af med! jeg er sgu lidt ked af jeg ikke kunne finde en smily der brækker sig!

Fuldstændig enig, hvordan man kan kalde en United legende for cunt er mig en gåde...

Og hvad så om han intet føler for United?? Spillere er ikke automatik United fans, det er deres arbejde...
Og det kan vel ikke komme bag på nogen at Keane er typen der lever i nuet, og ikke bruger tid på fortiden...

Jeg vil langt hellere foretrække spillere som Keane end Schmeichel, der selv mener han er kæmpe United mand, men alligevel vælger han at spille i City..

Jev
30-04-2010, 22:32

Jeg er klar over, at Keane er elsket i United-kredse, men jeg kan ærlig talt ikke se det mindste sympatiske træk ved ham. Bare fordi man er United-spiller, kan man godt være et dumt svin, og det er altså det indtryk, jeg har af Keane. Jeg er selvfølgelig glad for de ting, han udrettede for United, men der stopper det også for mit vedkommende - ligesom det åbenbart gør for hans. Det er ikke direkte relateret til disse udtalelser, som mere fungerede som en påmindelse.

Carl-keane
30-04-2010, 23:22
Keane kan sige hvad han vil, han vil altid have en plads i mit hjerte :-)

Endnu gang går han imod alle! Hvilket er det der gør ham så sej!
Men selvfølgelig skuffer det at min kærlighed ikke er gengældt, og dog skal de nok bare tages som en gran salt. Der har jo været meget snak om at skulle forlade Ipswich og med SAF afgang kunne jeg godt tænke mig at det var taget ud af en sammenhæng.
Hvis han nu er både er blevet kædet sammen med Celtic(Som han jo os nævner) også måske som overtager efter SAF...

Jeg håber på at mit Idol stadig er United fan.:)

Don Kafai
30-04-2010, 23:57
Jeg tænker lidt, hvad kan Keane gøre forkert?

Når han siger han er røvligeglad med United, så hyldes han for den kontante ærlighed. Havde han derimod sagt, at han stadig følger United, og han vil side klistret til skærmen søndag i håb om at Liverpool slår Chelsea, så vil han med garanti bare hyldes fordi han er en klubmand og har United i hjertet.

Personligt synes jeg det er ret dårlig stil at sige det han gør. Nu ved jeg ikke hvor meget af det der er taget ud af en sammenhæng, og mon ikke overskriften "I have wiped Man United from my history and couldn't care less if Chelsea win title", lige overdramatiserer tingene lidt for meget. Tager ikke hans udtalelser for det store.

I øvrigt kan det godt være at Schmeichel har den der City-plet på sit cv, men jeg nyder at se ham være så meget United-fan ude på tøjet. Jeg er sikker på, at det er ægte nok.

Hr Hansen
01-05-2010, 01:11
jeg tror ikke Keane har sagt det på den måde som det kommer til at fremstå som i avisen.

mener at have set ham i et tv program hvor han siger at Manchetser United har en speciel plads i hans hjerte, men at han ikke er typen der tonser hjem fra "arbejde" for at se deres kampe, han ville faktisk hellere gå en tur med hans hunde.

Jeg ser sgu rødt når folk begynder at kalde vores spillere for cunt mm. og det er ligemeget om det er Keane eller Berba.

Self er der undtagelsen med Tevez men det er mest hans egen skyld at han som tidligere Man Utd spiller går ind unde kategorien CUNT

zhagzi
01-05-2010, 02:32
Jeg opfatter Keane som en ærlig type, der siger hvad han mener. Man kan sige hvad man vil, men fordi en person har spillet 12 år i en klub, så behøves han jo ikke at være forelsket i klubben. Det var måske bare en "arbejdsplads" som alle andre, og det har han lov til at synes. Sålænge han ikke sviner klubben til, eller noget i den stil, så kan hans kommentarer ikke bringe mit pis i kog.

Nej nej, slet ikke det jeg hentyder til. Det så bare ud som om, du mente at fordi han ikke havde den fan-støtte som bl.a Beckham har til klubben, så var han en ærlig type.
Hvilket betyder at den ende resulterer i den anden. Which is not true.

Jeg kan alligevel ikk rigtig bryde mig om den her kommentar. Men det minder vel lidt ligesom Cantona. Han er jo heller ikk stor fortaler for United. Ikk så vidt jeg har forstået.

zhagzi
01-05-2010, 02:37
jeg tror ikke Keane har sagt det på den måde som det kommer til at fremstå som i avisen.

mener at have set ham i et tv program hvor han siger at Manchetser United har en speciel plads i hans hjerte, men at han ikke er typen der tonser hjem fra "arbejde" for at se deres kampe, han ville faktisk hellere gå en tur med hans hunde.

Jeg ser sgu rødt når folk begynder at kalde vores spillere for cunt mm. og det er ligemeget om det er Keane eller Berba.

Self er der undtagelsen med Tevez men det er mest hans egen skyld at han som tidligere Man Utd spiller går ind unde kategorien CUNT

Det meget normalt at folk ikke kan respektere andre hvis ikke de er som dem selv eller mener ligeså. Det er helt klart individualismen der har præget 00'erne. Synes jeg.
At man skal mene man er smuk uanset hvad folk siger, og man kan alt. Man er ikk afhæning, eller det ihvertfald ikke godt at være, og så er der kommet meget præg på iverksættere..
Så har Apple, som klart exempel også lanceret alle de gadgets med I foran.. IMac, Ipod, Iphone.. osv.

Og kan tydeligvis forstå at Keane er frustreret over spillere som Ferdinands (bl.a.) attitude. Han mener man skal være ydmyg, ærlig og kæmpe for ALT, og man skal fanme værdsætte klubben man spiller i.
Roy mener jo selv han kæmpede og lod ingen gøre andre eller ham selv noget i en kamp. Hvilket jo også er rigtigt.

Folk mener jeg er en idiot, fordi jeg ikke 'værdsætter' livet ligesom dem.. Tjah.. Jeg har bare andre værdier.

Men alt i alt, giver det ham selvfølgelig ikke ret til at gå i medierne og kristisere spillerne så meget som han gjorde. :)

RAppel
01-05-2010, 11:14

Helt enig. Mere er der vist ikke at sige til det. Han kan ikke undgå at være en legende selvom han prøver i hærdigt :D

ChristianR
01-05-2010, 11:46

Det bringer heller ikke mit pis i kog. Manden skal naturligvis have lov at komme med sin ærlige meninge, som han er kendt for.

Omvendt kan jeg godt blive lidt skuffet over, at en spiller, der har betydet så meget for mig og klubben ikke gengælder de kærlige følelser. Der scorer Schmeichel (trods City-skiftet) jo nogle point.

ChristianR
01-05-2010, 11:50
Nej nej, slet ikke det jeg hentyder til. Det så bare ud som om, du mente at fordi han ikke havde den fan-støtte som bl.a Beckham har til klubben, så var han en ærlig type.

Jeg kan alligevel ikk rigtig bryde mig om den her kommentar. Men det minder vel lidt ligesom Cantona. Han er jo heller ikk stor fortaler for United. Ikk så vidt jeg har forstået.

Cantona er stor Unitedfan. Han er derimod ikke ret glad for den ejerstruktur, der i øjeblikket er at finde i klubben.

Pils
01-05-2010, 12:25

Cantona er da kæmpe United fan. Det har han udtalt i hvert eneste interview som jeg har læst med ham. Mener også det er ham, der engang sagde "jeg vil dø med United i mit hjerte".
Som christianR ganske rigtigt skriver, så er det vores ejere han ikke er vild med.

United DK
01-05-2010, 13:13
Det bringer heller ikke mit pis i kog. Manden skal naturligvis have lov at komme med sin ærlige meninge, som han er kendt for.

Omvendt kan jeg godt blive lidt skuffet over, at en spiller, der har betydet så meget for mig og klubben ikke gengælder de kærlige følelser. Der scorer Schmeichel (trods City-skiftet) jo nogle point.

Forskellen ligger vel også i, at Schmeichel som barn var fan af United, så det ligger mere naturligt til ham modsat Keane, der så vidt jeg ved støttede Celtic som knægt.

snegl
01-05-2010, 13:32
Jeg tror nu stadig godt vi kan konkludere at Keane elskede United, og nok også stadig gør det. Hans udtalelse er jo bare et barnagtigt og halvbittert forsøg på at lade som om han er kommet 100% videre.

Man kan som regel ikke være bitter over sådan noget, hvis ikke det var fordi man elskede/elsker klubben, og føler sig uretfærdigt behandlet. Hvis klubben slet intet betød for ham, havde han slet ikke været bitter eller føle sig nødsaget til at svare så voldsomt på den slags spørgsmål.

Iøvrigt tror jeg ikke på at en så følelsesdreven mand som Keane, bare sådan lige kan transformere sig om til en hel følelseskold mand. Men forståeligt nok hvis han vil opfattes som en proffesionel.

Edit: Men ja Kafai har da fat i noget. Hvad kan han egentlig gøre forkert? I mine øjne lyder det da også noget nedladende at han snakker så dårligt om en klub der har forgudet ham og givet en masse til ham. Selvom hans kommentarer er et udtryk for hans nye managerkarriere og bitterhed

zhagzi
01-05-2010, 15:36
Cantona er stor Unitedfan. Han er derimod ikke ret glad for den ejerstruktur, der i øjeblikket er at finde i klubben.

Nå okay, så det bare mig som har misforstået hans holdninger :)

zhagzi
01-05-2010, 15:38
100% nok hans bitterhed, der kommer til tale her.

Ellers ville jeg sige: Either say something good, og keep it to yourself.

Martinsen
10-08-2011, 12:25
Keano fylder 40 idag! Stort tillykke til ham. Og håber snart han får sig et manager job igen.:)

Bud Spencer
10-08-2011, 12:46
Tillykke til Keano, gamle mand.

United DK
05-09-2011, 17:14
Keane som islandsk landstræner?!

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2033870/Roy-Keane-set-charge-Iceland.html

MOHoegsted
05-09-2011, 17:40
Keane som islandsk landstræner?!

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2033870/Roy-Keane-set-charge-Iceland.html

Håber virkelig ikke han tager imod det job...
Han skal have et trænerjob hvor han har mulighed for, at promovere sig selv bedre. Opnå nogle resultater osv.

United DK
05-09-2011, 17:45
Håber virkelig ikke han tager imod det job...
Han skal have et trænerjob hvor han har mulighed for, at promovere sig selv bedre. Opnå nogle resultater osv.

I teorien kan han også opnå resultater med Island. Det er et land der før har balanceret på grænsen til en slutrunde, og nu hvor man har et nyt hold unge talentfulde spillere, så kan man ikke udelukke, at den rette træner kan skabe overraskelsen, og få Island til en slutrunde. Hvis denne træner bliver Keane, så gør han jo god reklame for sig selv, bedre end han ville gøre nede i TC som manager for Coventry, eller en anden af de håbløse klubber dernede.

United DK
29-09-2011, 16:10
Tænk hvis han var skiftet til Blackburn.

75erCnwFmKg&feature=related

Glory Man United
29-09-2011, 16:28
Tænk hvis han var skiftet til Blackburn.

Der er et helt kapitel i Keanes bog om Prinsesse Kenny. Fantastisk læsning

United DK
29-09-2011, 17:11
Der er et helt kapitel i Keanes bog om Prinsesse Kenny. Fantastisk læsning

Ja, han må have været godt gammeldags sur, for så måtte han jo nøjes med David Batty. :D

RasmusP
22-10-2011, 10:16
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/15402361.stm