Se fuld version : Carlos Tévez
Sider :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
jo det er da mange penge, men ja - er bare glad for, at vi nu har ham på en rigtig kontrakt :)
jeg er sikker på, at Tevez kommer til at rede os flere gange i den kommende sæson - som han har gjort i den forrige FANTASTISKE sæson!
Rigtig mange penge for Tevez, hvis man lægger oveni, at vi også betaler to gange 5,0£ millioner. Så bliver hans pris sammenlagt i omegnen af den halve milliard. Så meget mener jeg ikke han er værd, men på den anden side, så er jeg glad for at have ham på holdet, og jeg ville have svært ved at se ham gå til sommer til en anden klub. Han giver sig altid 100% i hver kamp og er god til at score nogle vigtige mål - selvom han skal score flere, men det gælder for alle angriberne.
Martinsen
26-07-2008, 17:57
Tevez den dyreste spiller i Pl´s historie?? Det synes jeg ganske enkelt ikke, at han overhovedet er værd!! Jeg kunne finde rigtig mange angribere jeg hellere ville have til de penge. 32 mio. for Tevez nej tak! Det halve var noget mere passende.
Parkohargo
26-07-2008, 20:39
hmm ja det er en god sjat penge for ham.. nok lidt i overkanten vil jeg mene. Men er på den anden side også rigtig glad for at have sikret ham i klubben. Alle ved hvad han står for.. han mangler at score lidt flere mål.. det er sådan set det eneste negative jeg kan sige om Tevez. Sikker på han kommer til at score +20 mål i den kommende sæson.
Holmskov
27-07-2008, 12:16
Jeg er helt vild med Tevez og den måde han bærer vores trøje. Han er en kriger af guds nåde. Lidt i stil med Heinze(her kan jeg komme i modvind).
Men hvis de £32mill er det beløb Manchester United skal betale for ham, så syntes jeg man skulle kigge på nedenstående artikel. Er der bare lidt sandhed i det nævnte beløb og lidt sandhed i den udtalelse fra Tevez, så syntes jeg vi skulle trække bremsen og tænke os lidt ekstra om.
Det ville være helt hen i hegnet at betale så mange penge for en spiller der kun er her i 4 år mere.
http://www.mirror.co.uk/sport/football/2008/07/27/carlos-tevez-will-quit-european-football-in-four-years-time-115875-20673533/
Jeg er helt vild med Tevez og den måde han bærer vores trøje. Han er en kriger af guds nåde. Lidt i stil med Heinze(her kan jeg komme i modvind).
Helt enig. Heinze havde også den helt rigtige indstilling, problemet var bare da han kom i modvind... Indtil da var han en af mine suveræne favoritter!
Det var vidst også hans egen skyld, at han kom i modvind. Sikke en fyr; sagsøger klubben, fordi de ikke vil sælge ham til klubbens mest bitre rival.
Hl-Glory
27-07-2008, 13:31
Jeg håber vi signer Tévez, men det godt nok mange penge.
Men alligevel er han en spiller, jeg ikke ville kunne holde ud hvis han skulle smutte, han er en utrolig spiller, han giver altid det bedste han kan.
el-insaciable
27-07-2008, 14:09
Tevez er aldrig 32£ mio. værd. Og det er ikke bare fordi, at 'ingen fodboldspiller er så mange penge værd etc.'. Selv efter priserne på markedet pt er det klar overpris. Jeg kan ellers godt lide ham og har ikke noget problem med hans udtalelser for nylig, men han er ganske enkelt en af de svageste spillere i vores startellever.
Bliver også meget glad hvis Tevez kommer på permanet aftale, men var det ikke noget med at vi betalte 10 millioner £ sidste sommer for at leje ham 2 år og lavede så en aftale med MSI om en forkøbsret på 20 millioner £?
Bliver også meget glad hvis Tevez kommer på permanet aftale, men var det ikke noget med at vi betalte 10 millioner £ sidste sommer for at leje ham 2 år og lavede så en aftale med MSI om en forkøbsret på 20 millioner £?
Jo, og så passer beløbet jo også meget godt.. 10+20=30 så det passer jo nogenlunde..
men han er ganske enkelt en af de svageste spillere i vores startellever.
Det mener jeg bestemt ikke.. Jeg mener det må være højre/venstre kanten(Der hvor Ronaldo ikke spiller:confused:).. Tevez har da i store perioder af sidste sæson overstrålet Rooney.. Og det er ikke fordi jeg har noget imod Rooney og den måde han spiller på, men Tevez gjorde det bare kanon sidste sæson, samtidig med at Rooney underpræsterede i store dele af sæsonen..
Havde det ikke været for nogle af Tevez' scoringer i slutfasen, så ville alle jo også sige, han har spillet en sløj sæson. Folk lader sig påvirke alt for meget af hvad medierne siger - folks meninger hænger ufatteligt tit sammen med det billede medierne giver...
For ca. 310 millioner kunne vi få 2-3 spillere, der ville kunne levere samme vare som Tevez, da han lever på sit løbepensum, hvilket også er en rigtig god ting, men manden ejer ikke noget, der ligner first-touch og så er han heller ikke specielt hurtig (dermed ikke langsom) + hans 'vision' er ret middelmådigt. Tilgengæld har han, som sagt, et rigtigt godt løbepensum og en god viljestyrke + han jo stadigvæk scorer nogle vigtige mål, men hvis den type "held" udebliver (nogle af de vigtige kasser, han har scoret, har jo været et spørgsmål om held og tilfældigheder), så er han ikke meget bedre end Kuyt.
Rasmus-K-J
27-07-2008, 15:58
JakobR håber satme det er ironi, at han ikk er bedre en kuyt. Det er før jeg vil sige er han bedre en rooney. Og han scorede en masse vigtige mål til sidst, men han scorede også i starten af sæsonen, er han været stabil i hans scoringer. han var det eneste højdepunkt i de første par kampe! PÅ trods af han var ude af form. I år hvor han har fået hans pause og er i form tror jeg han bliver større end ronaldo i år!
JakobR håber satme det er ironi, at han ikk er bedre en kuyt. Det er før jeg vil sige er han bedre en rooney. Og han scorede en masse vigtige mål til sidst, men han scorede også i starten af sæsonen, er han været stabil i hans scoringer. han var det eneste højdepunkt i de første par kampe! PÅ trods af han var ude af form. I år hvor han har fået hans pause og er i form tror jeg han bliver større end ronaldo i år!
Tevez er ikke bedre end en Rooney i topform.. Men hvor tit er det også lige man ser Rooney i topform? Han skuffer mig gang på gang.. Så jeg er sgu delvist enig..
Og jeg synes bestemt også at Tevez' debutsæson var mere end godkendt..
PerRonaldo
27-07-2008, 18:23
Jeg vil gå så langt og sige, at Rooney er uerstattelig, den status har Tevez langt fra. Det er rigtigt at Rooney har nogle formdyk, men som Fergie også siger, så har han mange gange været offer for taktikken, og alligevel er han en af vores absolut vigtigste spillere.
Jeg er enig i at Tevez havde en godkendt sæson sidste år, men de mangler en der kan suplere dem med mål. så jeg håber ikke det jeg frygter, at Tevez bliver vores eneste signing i dette vindue..
olsen9670
27-07-2008, 18:40
jeg synes altså det er mange penge for tevez han har uden tvivl været rigtig god i sin første sæson men han ender altså med og blive en dyr herre hvis han bliver købt for de penge
JakobR håber satme det er ironi, at han ikk er bedre en kuyt.
Jeg har ikke skrevet Kuyt er bedre....
Det er før jeg vil sige er han bedre en rooney. Og han scorede en masse vigtige mål til sidst, men han scorede også i starten af sæsonen, er han været stabil i hans scoringer.Der er kun ét mål til forskel på de to, så det argument holder jo ikke.
Hvorfor vil du også sammenligne de to?
Kuyt har også scoret vigtige mål for Liverpool. blandt andet var han blandt deres topscorere i Cl, men det har medierne undladt at fortælle, så mange fans glemmer det.
han var det eneste højdepunkt i de første par kampe!De første par kampe? Du sagde lige, at han var god fordi han scorede en masse mål i starten, men han scorede jo ikke før Chelseakampen.
PÅ trods af han var ude af form. I år hvor han har fået hans pause og er i form tror jeg han bliver større end ronaldo i år!Er det dig, der bestemmer, han har været ude af form? Jeg ved godt, han har sagt, at han er træt, men det var hen imod slutningen af sæsonen + han jo heller ikke har været fast starter i alle kampe (langt fra); mange gange har han startet på bænken.
Jo, og så passer beløbet jo også meget godt.. 10+20=30 så det passer jo nogenlunde..
ja det kan jeg godt se, og jeg har nok formuleret mig dårligt, men det jeg mente var at medierne får det il at lyde som om at vi betaler 30 nu, for ellers kan det da ikke takseres som rekord, hvis det bliver betalt over flere år vil jeg mene.
el-insaciable
27-07-2008, 20:37
Det mener jeg bestemt ikke.. Jeg mener det må være højre/venstre kanten(Der hvor Ronaldo ikke spiller:confused:).. Tevez har da i store perioder af sidste sæson overstrålet Rooney.. Og det er ikke fordi jeg har noget imod Rooney og den måde han spiller på, men Tevez gjorde det bare kanon sidste sæson, samtidig med at Rooney underpræsterede i store dele af sæsonen..Enig i at det nok er den svagest besatte position. Men lige efter følger altså pladsen ved siden af Rooney. Berbatov ville være en enorm opgradering af truppen, for det første fordi Berbatov ville styrke startelleveren markant, og for det andet fordi det ville give os kvalitetsdybde på en position, der virkelig har manglet det. Det ville virkelig være luksus at kunne hvile Rooney og stadig stille med Tevez og Berbatov (eventuelt komplimenteret af Saha, hvis benene ellers holder). Endnu en bonus ved et Berbatov-køb er, at Rooney vil få lov til at spille på sin naturlige position oftere. Det eneste, jeg kan se, der taler imod, er at han lige er en anelse for gammel. Men hvis vi kan give 35£ mio. for Tevez...
Tevez udtaler, at han vil trække sig tilbage om 4 år, når han er 28 år, da han har svært ved at vænne sig til den europæiske levevis:
Tevez told The Mirror: "At various times I've told myself that I want to retire at 28. I will only stay in Europe for a maximum of another four years. Life is very different here from Argentina - even the restaurants close earlier. If you're not with your family things get difficult."
Despite his intention to depart from football in four years, Tevez remains focussed on reaping success with his current club.
He continued: "There are always new challenges. Mine is to be the ultimate champion. It's not like now I've won the Champions League I don't want it again - I want to repeat the success."
I den forbindelse har jeg lige et tillægsspørgsmål: Er det korrekt, at Tevez på et andet tidspunkt har udtalt, at han gerne vil prøve at spille for Madrid og være mester med Boca Juniors?
ja det kan jeg godt se, og jeg har nok formuleret mig dårligt, men det jeg mente var at medierne får det il at lyde som om at vi betaler 30 nu, for ellers kan det da ikke takseres som rekord, hvis det bliver betalt over flere år vil jeg mene.
Må indrømme at jeg ikke er sikker på om de 320 mio er inkl. de 10 vi gav i starten eller hvordan.. men det må det være.. for ellers var vi oppe omkring 400 mio.
Enig i at det nok er den svagest besatte position. Men lige efter følger altså pladsen ved siden af Rooney. Berbatov ville være en enorm opgradering af truppen, for det første fordi Berbatov ville styrke startelleveren markant, og for det andet fordi det ville give os kvalitetsdybde på en position, der virkelig har manglet det. Det ville virkelig være luksus at kunne hvile Rooney og stadig stille med Tevez og Berbatov (eventuelt komplimenteret af Saha, hvis benene ellers holder). Endnu en bonus ved et Berbatov-køb er, at Rooney vil få lov til at spille på sin naturlige position oftere. Det eneste, jeg kan se, der taler imod, er at han lige er en anelse for gammel. Men hvis vi kan give 35£ mio. for Tevez...
Så er vi i og for sig enige, og at den plads godt kunne forstærkes, men syntes bare ikke at Tevez, er den svageste.. Men det er da rigtigt at angrebet nok samlet set er svagest i og med, at vi ikke kan tåle en eneste skade, som det ser ud nu..
I den forbindelse har jeg lige et tillægsspørgsmål: Er det korrekt, at Tevez på et andet tidspunkt har udtalt, at han gerne vil prøve at spille for Madrid og være mester med Boca Juniors?
Han har sagt, at han godt kan forstå hvis Ronaldo vil spille for madrid da alle fodboldspillere nok vil spille for Real Madrid.. Men han har ikke sagt at HAN vil spille for Real..(LINK: http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=9115)
Og jeg mener også han har sagt at han vil tilbage til Boca, og spille når han er færdig i United om 4 år..
Han har vist 2 gange udtalt, at han gerne vil hjem og vinde flere trofæer med Boca Juniors - hænger også fint sammen med historien fra the mirror, hvis den passer. The mirror var, indtil år 2004, hamrende United-fjendsk, men har siden da fået sig en mere seriøs redaktør...
Madrid historien tror jeg ikke rigtigt på... Dels fordi den overhovedet ikke hænger sammen med hans Argentina-drøm og hans vilje til at blive her, og dels fordi den kommer midt i alt Ronaldo-halløjet.
EDIT: Tror ikke det var den samme "madrid-historie" vi snakkede om. Jeg snakkede om den, der kom for nogle uger siden. Alle parter, inkl. hans ejer, har dementeret hans udtalelse om Ronaldo.
EDIT: Tror ikke det var den samme "madrid-historie" vi snakkede om.
Nej okay, det var også bare et skud.. Den eneste jeg lige kunne komme i tanke om.. har du et link til den anden??
Efter kampen i gør glæder man sig jo ENDNU mere til sæsonstart - synes virkelig det vat var dejligt at se, hvor aggressiv og oplagt Tevez var. Det skal nok love godt for sæsonen :D
Så må vi bare ikke håbe, han indkasserer røde kort - for det var da close to i går hehe :)
Efter kampen i gør glæder man sig jo ENDNU mere til sæsonstart - synes virkelig det vat var dejligt at se, hvor aggressiv og oplagt Tevez var. Det skal nok love godt for sæsonen :D
Så må vi bare ikke håbe, han indkasserer røde kort - for det var da close to i går hehe :)
jo men et eller andet sted så vil jeg gerne forsvare tevez´ s handling igår. Selvfølgelig må man ikke gøre det tevez gør, men vi spiller en træningskamp lige op til sæsonstart, og så kommer en af deres spiller fejende med knopperne først nærmest halvvejs oppe af benet på ham. Det er unødvendigt i sådan en kamp, og det kunne have gå helt galt hvis tevez ikke havde været så forberedt på den som han var.
JumpingCarrot
03-08-2008, 12:47
Enig der. Han var henne og markere sig, og han tog næppe hårdt fast. Og vi bliver naturligvis nemt enige om, at han ikke skal begynde at komme sådan efter modstanderne, men kæft mand, jeg var sgu vild med det alligevel :D
Specielt af den grund, at det var en træningskamp. Det var ikke alle, der helt havde fået det ind.
Men ja. Sikke en energi, der er i den mand. Det er helt fantastisk. Jeg kan ikke bære, hvis vi køber en ny angriber, blot for at gøre Tévez til naturligt tredjevalg i angrebet. Han kæmper så ufatteligt meget, og passer overraskende godt ind i Premier League.
Sats 100% på Tévez og Rooney, og så brug Fraizer Campbell, Saha og Welbeck som naturlige reserver. Så er vores angreb så uendeligt nice, imo.
jo men et eller andet sted så vil jeg gerne forsvare tevez´ s handling igår. Selvfølgelig må man ikke gøre det tevez gør, men vi spiller en træningskamp lige op til sæsonstart, og så kommer en af deres spiller fejende med knopperne først nærmest halvvejs oppe af benet på ham. Det er unødvendigt i sådan en kamp, og det kunne have gå helt galt hvis tevez ikke havde været så forberedt på den som han var.
Er fuldstændig enig i, at Tevez¨handling var om ikke okay, så på sin plads - det var en træningskamp og afskedskamp med Ole, så der var slet ingen grund til at der skulle gås så hårdt ind i den tackling på Tevez.. og det ville have været yderst bittert, hvis Tevez, som du selv skriver, ikke havde været forberedt - man skal squ ikke have skader i sådan nogle kampe...
Så er fuldt forståelig for, at Tevez reagerede, som han gjorde - kunne have gjort det samme selv hehe :)
Men ja. Sikke en energi, der er i den mand. Det er helt fantastisk. Jeg kan ikke bære, hvis vi køber en ny angriber, blot for at gøre Tévez til naturligt tredjevalg i angrebet. Han kæmper så ufatteligt meget, og passer overraskende godt ind i Premier League.
Sats 100% på Tévez og Rooney, og så brug Fraizer Campbell, Saha og Welbeck som naturlige reserver. Så er vores angreb så uendeligt nice, imo.
Kan heller ikke se, hvorfor Tevez ikke er klart første prioritet sammen med Rooney - Tevez arbejder knaldhårdt hver gang han spiller. Og med kampen i går viste han, at han virkelig har aggressiviteten og ønsket om at være førstevalg. Den mand er virkelig fantastisk :D og jeg håber virkelig, vi kommer til at se meget til ham i den kommende sæson...
PerRonaldo
03-08-2008, 16:56
Ronney og Tevez scorer ikke nok mål til at begge skal ligge helt fremme. Så skal vi igen satse på,hvis Ronaldo bliver i United, at han får en sæson som den sidste, og/eller at midtbanen scorer langt flere mål end tilfældet er.
Rooney og tevez spiller glimrende sammen, men de begge trækker alt for langt tilbage på banen plus at de begge er meget uskarpe, så en bomber ville være at foretrække og supplere med.
Ulrik Vida Vinther
03-08-2008, 22:17
Kan heller ikke se, hvorfor Tevez ikke er klart første prioritet sammen med Rooney - Tevez arbejder knaldhårdt hver gang han spiller. Og med kampen i går viste han, at han virkelig har aggressiviteten og ønsket om at være førstevalg. Den mand er virkelig fantastisk :D og jeg håber virkelig, vi kommer til at se meget til ham i den kommende sæson...
Kan du slet ikke se, at angrebsparret Tevez/Rooney langt fra får nok ud af deres evner? I mine øjne minder de alt for meget om hinanden, og på trods af at de er to af de mest hårdtarbejdende på Unitedholdet, syntes jeg til tider, at det blev trist, at se et angreb der var så afhængigt af, at Ronaldo scorede de kasser, han gjorde.
Det hænger måske også sammen med, at resten af midtbanen ikke rigtig scorer nogle mål, men det skyldes i mine øjne formationen. Hvis ikke vi havde Ronaldo havde målscoringerne måske været jævnere fordelt på midtbanen, fordi der ville blive en masse andre muligheder, men som det ser ud nu, i fald at Ronaldo ikke for en 40-målssæson igen, skal vi helt klart opruste angrebet, hvis vi er interesserede i at forsvare de titler vi er indehavere af.
SantasLittleHelper
03-08-2008, 23:47
Kan du slet ikke se, at angrebsparret Tevez/Rooney langt fra får nok ud af deres evner? I mine øjne minder de alt for meget om hinanden, og på trods af at de er to af de mest hårdtarbejdende på Unitedholdet, syntes jeg til tider, at det blev trist, at se et angreb der var så afhængigt af, at Ronaldo scorede de kasser, han gjorde.
Det hænger måske også sammen med, at resten af midtbanen ikke rigtig scorer nogle mål, men det skyldes i mine øjne formationen. Hvis ikke vi havde Ronaldo havde målscoringerne måske været jævnere fordelt på midtbanen, fordi der ville blive en masse andre muligheder, men som det ser ud nu, i fald at Ronaldo ikke for en 40-målssæson igen, skal vi helt klart opruste angrebet, hvis vi er interesserede i at forsvare de titler vi er indehavere af.
Yes, det er da en god plan. vi laver om på opstillingen, så vores angribere, der minder for meget om hinanden, scorer flere mål, fordi det så vil betyde, at Ronaldo scorer noget mindre, fordi det er kedeligt at se på. Så kan vi beholde vores 2 titler, hvilket mig bekendt aldrig er sket i fodboldhistorien.
Synes vi skal blive ved med at spille som vi spiller, for vi spiller fantastisk. Hvis Rooney, der har en ufatteligt vigtig rolle, bliver lidt skarpere, samtidigt med at samarbejdet med Tevez og Ronaldo bliver lidt bedre er vi ikke til at stoppe. Når det så er sagt ville det være cool hvis man havde en bomber på bænken der kunne komme ind og lege Solskjaer til de dage hvor det ikke lige kører. Det tror jeg desværre bliver noget nær en umulig opgave, ligesom det bliver noget nær en umulig opgave at vinde Pr. League for 3. gang i træk samt at forsvare Champions league titlen. Tror vi skal skrue lidt ned for forventningerne, selvom vores chancer er nogenlunde lige så store som de var sidste sæson.
Yes, det er da en god plan. vi laver om på opstillingen, så vores angribere, der minder for meget om hinanden, scorer flere mål, fordi det så vil betyde, at Ronaldo scorer noget mindre, fordi det er kedeligt at se på. Så kan vi beholde vores 2 titler, hvilket mig bekendt aldrig er sket i fodboldhistorien.
Synes vi skal blive ved med at spille som vi spiller, for vi spiller fantastisk. Hvis Rooney, der har en ufatteligt vigtig rolle, bliver lidt skarpere, samtidigt med at samarbejdet med Tevez og Ronaldo bliver lidt bedre er vi ikke til at stoppe. Når det så er sagt ville det være cool hvis man havde en bomber på bænken der kunne komme ind og lege Solskjaer til de dage hvor det ikke lige kører. Det tror jeg desværre bliver noget nær en umulig opgave, ligesom det bliver noget nær en umulig opgave at vinde Pr. League for 3. gang i træk samt at forsvare Champions league titlen. Tror vi skal skrue lidt ned for forventningerne, selvom vores chancer er nogenlunde lige så store som de var sidste sæson.
jeg vil give dig ret i at vores chancer for et 3 mesterskab på stribe ikke er så stor, for vi vil blive jagtet af et stort forstærket felt. At forsvare champions league er noget nært umuligt. Det er ihvertfald aldrig sket, og det er et forbandet svært trofæ at hjemføre. Men vi kan lige så godt gøre vores chancer så store som muligt, og derfor synes jeg fergie skulle se at forstærke det eneste område på banen hvor vi mangler åbenlys bredde, nemlig i front. Vi kan ikke regne med at fraizer campbell allerede i år skal indtræde i en solskjær-rolle med samme effekt.
Glory Man United
04-08-2008, 08:20
jeg vil give dig ret i at vores chancer for et 3 mesterskab på stribe ikke er så stor, for vi vil blive jagtet af et stort forstærket felt. At forsvare champions league er noget nært umuligt. Det er ihvertfald aldrig sket, og det er et forbandet svært trofæ at hjemføre. Men vi kan lige så godt gøre vores chancer så store som muligt, og derfor synes jeg fergie skulle se at forstærke det eneste område på banen hvor vi mangler åbenlys bredde, nemlig i front. Vi kan ikke regne med at fraizer campbell allerede i år skal indtræde i en solskjær-rolle med samme effekt.
Chelski har købt Deco og Arsenal er svækket, så det er jeg ikke enig i, men self skal vi have en ny angriber. Sidste sæson var noget nær et mareridt med Saha ude 90% af tiden, Rooney ude et par gange, kun Tevez klarede hele sæsonen (eller næsten)
Vi mangler en angriber, hvis Saha sælges. Ellers har vi Rooney, Tevez, Campbell og Saha, men som alle ved, er Saha skadet konstant - derfor ser jeg heller ingen anden udvej, end at vi køber endnu en angriber, for jeg vil rigtig gerne undgå, at vi skal spille med Giggs fremme, hvis det skulle komme til det.
JumpingCarrot
04-08-2008, 12:19
Vi mangler en angriber, hvis Saha sælges. Ellers har vi Rooney, Tevez, Campbell og Saha, men som alle ved, er Saha skadet konstant - derfor ser jeg heller ingen anden udvej, end at vi køber endnu en angriber, for jeg vil rigtig gerne undgå, at vi skal spille med Giggs fremme, hvis det skulle komme til det.
Når du siger det, er det så, fordi du gerne ser en ny profil (Berba f.eks.) eller nærmere en "lille" spiller, der kan bidrage med noget engang i mellem?
Feldthaus
04-08-2008, 12:33
altså hvis vi virkelig kan få de der 10-12 mio. £ for saha, så kan jeg ikke se grund til at man ikke sælger ham og køber en ny angriber.
Berbatov er måske for dyr, men en mand som huntelaar kan vel ikke koster meget mere end 150 mio.
Dvs. vi bruger højst 50 mio. på at bytte saha med hunterlaar, hvilket jeg synes ville være et godt byt.
Saha er virkelig god når han er klar, men vi må bare være realistiske, manden har jo nærmest ikke spillet de sidste 1½ år, og det er tvivlsomt at han kommer til at have en længere periode uden skader.
Frazier har gjort det godt, men ham som 3. angriber er noget af et sats.
Når du siger det, er det så, fordi du gerne ser en ny profil (Berba f.eks.) eller nærmere en "lille" spiller, der kan bidrage med noget engang i mellem?
Berbatov ville være et fantastisk signing, men han kan blive dyr og så har jeg svært ved at se ham sidde på bænken, som han må blive nødt til med to andre klasse angribere. Så på en måde ønsker jeg en type som Solskjær, der villig til at sidde på bænken og så blive en slags super sub. Dog er der få typer som Solskjær, så jeg håber nok, at vi køber enten Berbatov eller Huntelaar.
JumpingCarrot
04-08-2008, 14:43
Det ærgerlige kan bare nemt blive, at med KJH eller Berba, så risikerer vi nemt at skabe noget disharmoni i truppen. De to skal spille, hver gang. Det vil de i hvert fald helt sikkert forvente. Og det er et problem, specielt fordi Tévez er en "eksotisk" spiller, der nemt kan begynde at drømme "spanske" drømme, hvis han ikke får nok spilletid - tror jeg. Det ville imo være synd.
Skulle jeg vælge mellem de to - KJH eller Berba - ville jeg klart vælge Berbatov. Han er en type, der kan passe ind i vores spil. KJH vil ikke fungere i spillet, og vi vil måske få mål, men ikke nok point ud af ham. Me think.
Det ærgerlige kan bare nemt blive, at med KJH eller Berba, så risikerer vi nemt at skabe noget disharmoni i truppen. De to skal spille, hver gang. Det vil de i hvert fald helt sikkert forvente.
Kan også sagtens forestille mig at Berba forventer at spille meget hvilket han jo også er i sin gode ret til da spillere på hans niveau skal kunne forvente det - bliver self bare sværere nu når vi i forvejen har to andre klassespillere på positionen. Berba er også ved at blive en "ældre" herre og på dette stadie i karrieren vil han ikke sidde på bænken - noget som Huntelaar og andre unge måske hellere vil finde sig i så længe de udvikler sig gennem træningen på højeste niveau.
Tror ikke at Huntelaar vil forvente at spille hver gang - synes i hvert fald ikke at han er i en position til det. Han kommer til udlandet som en forholdsvis ung spiller og selvom han har scoret meget i hjemlandet er han stadig rimelig uerfaren i forhold til de fleste andre United spillere. På landsholdet står han i skyggen i Nistelrooy og har aldrig hørt ham klage over det. Alle vil self have så meget tid på banen som muligt men tror ikke du har ret i at Huntelaar vil forlange at spille hver gang - i hvert fald ikke de første år eller to.
Synes heller ikke at han virker som en krævende type - noget som jeg synes passer bedre på Berba
Glory Man United
04-08-2008, 14:55
Det ærgerlige kan bare nemt blive, at med KJH eller Berba, så risikerer vi nemt at skabe noget disharmoni i truppen. De to skal spille, hver gang. Det vil de i hvert fald helt sikkert forvente. Og det er et problem, specielt fordi Tévez er en "eksotisk" spiller, der nemt kan begynde at drømme "spanske" drømme, hvis han ikke får nok spilletid - tror jeg. Det ville imo være synd.
Skulle jeg vælge mellem de to - KJH eller Berba - ville jeg klart vælge Berbatov. Han er en type, der kan passe ind i vores spil. KJH vil ikke fungere i spillet, og vi vil måske få mål, men ikke nok point ud af ham. Me think.
Hvis man forventer, at spille hver gang i en klub som vores, skal man sateme være god. Og kan KJH f.eks. ikke acceptere at sidde på bænken en gang imellem, så er han den forkerte mand. Længere er den ikke
kan sagtens se, at Rooney og Tevez ikke fik scoret nok mål sidste sæson, men Rooney var ude nogle gange med skader - så synes han/de skal have en chance for at vise, atd e er skarpe...
og med den indstilling Tevez havde i SOlskjærs kamp, så er han første valg fremfor Rooney (set med mine øjne), men tror stadig de kan danne par sammen oppe foran.
jo de minder om hinanden, men synes ikke de minder alt for meget om hiananden.. ja de arbejder begge knaldhårdt osv., men kunne man ikke give den ene ad dem en mere "bindende" rolle oppe foran, så begge ikke går for langt tilbage i banen...
men kan godt se, det ville være rart med en mand, som kan score mål på "kommando" - Solskjær :D
alle må være vant til konkurrence på pladsen når man spiller i så stor en klub. Prøv at se hvem der må sidde på bænken, når der skal vælges 4 mand til midtbanen.
I chelsea har man også superfolk på bænken.
3 dygtige angribere er ikke for meget. Tevez og rooney kan ikke gå rundt og være sikre på deres pladser hele tiden. Der vil hele tiden komme noget konkurrence.
Foster presser van der sar. Nani presser giggs. anderson presser scholes. Men hvem presser vores angribere???
JumpingCarrot
04-08-2008, 15:28
Mange efterlyser en ny Solskjær. En mand, der kan lave mange mål som joker, og som glædeligt sidder meget på bænken.
Nu havde Solskjær vist sit værd på et ret lavt niveau inden han kom til United i sin tid. Han havde selvfølgelig også vist noget på landsholdet, men mest af alt i Tippeligaen - hvis den da hed det dengang.
Er der ikke en chance for at Fraizer Campbell er lidt den samme type? For mig at se, er han en farlig herre, der er kontant i sine afslutninger. Han vil på ingen måde forvente at spille ret tit, men han virker sgu skarp udfra det af pre-season, jeg har set.
Grunden til at jeg går så meget op i Campbell, er at jeg vil have det så uendeligt dårligt med at smide endnu et stortalent på porten. Hvis vi køber en ny mand, så ryger han længere ned i hierarkiet. Og når vi så mangler en ny angriber, fordi vi sælger en af de etablerede, så køber vi sikkert igen en ny, og dermed rykker han sig aldrig frem. Han bliver aldrig testet ordentligt af. Det er i hvert fald min teori - hvis vi bare bliver ved med at købe, og ikke tænker på talenterne i truppen.
Det giver absolut ingen mening, at vi ikke har så fantastisk en spiller som Rossi i truppen. Har der ikke altid gået rygter om, at der er en klausul i hans kontrakt, der gør at vi kan købe ham tilbage ret billigt?
Hvis vi absolut skal investere, ville det da virke som et overordentligt fornuftigt køb?
edit: og I har sgu nok ret med Huntelaar. Han vil ikke forvente fast spilletid. Jeg bryder mig bare ikke om targetman-typen på vores hold, hvorfor jeg på ingen måde vil tale for et indkøb af Huntelaar.
alle må være vant til konkurrence på pladsen når man spiller i så stor en klub. Prøv at se hvem der må sidde på bænken, når der skal vælges 4 mand til midtbanen.
I chelsea har man også superfolk på bænken.
3 dygtige angribere er ikke for meget. Tevez og rooney kan ikke gå rundt og være sikre på deres pladser hele tiden. Der vil hele tiden komme noget konkurrence.
Foster presser van der sar. Nani presser giggs. anderson presser scholes. Men hvem presser vores angribere???
Det gør Ferguson! Ej, jeg kan godt se hvad du mener. Men man må også forvente at Tevez og Rooney er så professionelle de ikke "hviler på laurbæerne" bare fordi der ikke sidder en anden angriber til +200 millioner ude på bænken..
Troelsgaard
04-08-2008, 16:04
Mange efterlyser en ny Solskjær. En mand, der kan lave mange mål som joker, og som glædeligt sidder meget på bænken.
Nu havde Solskjær vist sit værd på et ret lavt niveau inden han kom til United i sin tid. Han havde selvfølgelig også vist noget på landsholdet, men mest af alt i Tippeligaen - hvis den da hed det dengang.
Er der ikke en chance for at Fraizer Campbell er lidt den samme type? For mig at se, er han en farlig herre, der er kontant i sine afslutninger. Han vil på ingen måde forvente at spille ret tit, men han virker sgu skarp udfra det af pre-season, jeg har set.
Det der kendetegner jokertyper som Solskjær er deres ydmyghed. De brokker sig aldrig, og uden at kende Campbell, så kunne jeg godt forestille mig, at han gerne vil være stamspiller, for han er udråbt som et stort talent, og medmindre han har et meget stort United-hjerte, så tror jeg ikke han vil nøjes med lidt spilletid hist og her. Næste sæson kan han nok gå med til, men så skal det også være.
edit: og I har sgu nok ret med Huntelaar. Han vil ikke forvente fast spilletid. Jeg bryder mig bare ikke om targetman-typen på vores hold, hvorfor jeg på ingen måde vil tale for et indkøb af Huntelaar.
Jeg kan godt følge dig, men alligevel mener jeg at vi savner lidt forskellighed blandt vores angribere. Manucho kan selvfølgelig blive vores nye targetmand, og det ville også være den billigste løsning, men man er jo lidt skeptisk, med en så forholdsvis ukendt spiller.
PerRonaldo
04-08-2008, 16:14
Jeg tror både Rooney og Tevez vil være glade for noget konkurrence, det er aller nogen skade til. Ikke fordi jeg tror de hviler på laurbærerne, men mere for at have nogle flere strenge at spille på. Vi er en klub der spiller om mere end fire trofæer i denne sæson, så der vil være rig mulighed for spilletid, en skade til en af angriberne og man er på, så det bare op til den enkelte, at bevise man er bedre end de to andre. Vi mangler helt klart en anden type angriber end rooney og tevez, saha uden skader ville være den perfekte løsning, men han har fået sine chancer, og han er aldrig skadesfri!
Vi så hvad der skete når Ronney ikke var med i sidste sæson, det skal vi helt klart have gjort noget ved, og der er hverken frazier(pga manglende rutine og alt for stort pres at ligge på sådan en ung spiller) eller saha(pga skader) klar til at løfte den opgave.
vi mangler dybden i angrebet som i siger. Det nytter jo ikke noget at lige så snart rooney eller tevez er fraværende, at vi så skal lave systemet om, og spille med en på toppen og en hængende bagved.
Man skal jo have mere end to angribere.
Hvorfor er folk så bange for at tevez ryger af??? Når i frygter det sådan så må det være fordi i inderst inde er bange for at fergie sagtens kan finde noget bedre....
Jeg synes tevez er glimrende at have, men de findes altså bedre, og så må tevez ligesom alle mulige andre angribere gør til hverdag, vise at han skal spille. Det samme gælder for rooney iøvrigt
Har Tevez egentlig karantæne mod Chelsea eftersom han fik et gult kort igår.....
Har Tevez egentlig karantæne mod Chelsea eftersom han fik et gult kort igår.....
Skal man ikke op på 5 advarsler før det udløser karantæne? Det svinger noget turneringerne imellem, ofte er Cup turneringer lidt hårdere med den slags.
Det var hans første advarsel i Premier League i år... Så nej, han har da ikke karantæne.
Det bliver kun Vidic der sidder ude mod Chelsea, og altid rart de også har Terry ude, så er vi ligestillet!
Bergmann
20-09-2008, 11:58
Jeg håber virkelig, at Solen er troværdige for en gangs skyld. Jeg synes virkelig, at han giver holdet meget - kig bare på alle de bolde han jagter, hvor vi rent faktisk vinder bolden, fordi målmanden/forsvarsspillerne ikke kan gøre andet end at plykker bolden væk, når Tevez kommer farende.
Tevez told The Sun:
“I cannot ever imagine leaving Manchester.
“I am in the perfect situation. My family is settled and very happy in England and my relationship with the club is perfect.
“Patrice Evra is my closest friend but the feeling I get from all the players is something I’ve not experienced before. I want to get the contract sorted and play for United for the rest of my career.”
Fantastisk udtalelser og hvor er det lækkert at høre. Han oser så meget af loyalitet og vilje til at kæmpe for klubben. Bliver han ved med at holde niveau og samtidigt score utrolig vigtige mål for klubben og så også bliver i klubben resten af hans karriere så tror jeg han kan blive en legende i klubben :devill: !
United DK
20-09-2008, 12:33
Jeg køber ikke de der kærlighedserklæringer, fra fodboldspillere i dag, for det er set gang på gang, at det bare er en gang øregas, som fansene desværre hopper på hver gang. Der findes meget få loyale spillere, indenfor fodbold anno 2008, men det glemmer folk desværre, så de bliver enormt skuffet, når denne spiller siger farvel og tak, for at komme et sted hen, hvor han kan tjene lidt mere.
el-insaciable
20-09-2008, 13:22
Og så skal man jo også huske, at han tidligere har bedyret, at han vil ende karrieren i Boca. Det er som om, det ikke rigtigt hænger sammen, når han samtidig siger, at han vil spille resten af karrieren i United...
Hvis altså citatet er korrekt gengivet.
Ens situation kan jo ændre sig - i starten ønskede han, at slutte af i Boca, men på daværende tidspunkt, havde han måske ikke fundet sig helt tilrette i England.. men ud fra de udtalelser, kunne det tyde på, han har fundet sin plads (men man ved self aldrig, om udtalelserne er opdigtede..) Men det jeg vil frem til er, at man kommer til en af verdens største klubber, hvilket jo vil være en drøm for alle, men til trods for, man burde befinde sig i en drømmesituation, så skal der meget til, før man falder til og føler sig tilpas, som man gjorde i barndomsklubben (ved godt, Boca var hans anden klub, men alligevel er det vel hans barneklub), men angiveligt skulle Tevez jo være faldet til - det er jo også forståeligt, at man ikke ønsker at flytte sin familie rundt og rundt hele tide, hvis de er faldet til og er lykkelige.
Ingen tvivl om, at det er en mangelvarer med spillere, der knytter sig til klubben med hjertet, men blot fordi det er sjældent sådanne spillere forekommer, så synes jeg ikke, man skal afskrive sådanne udtalelser.. men self kan tingene ændre sig..
timberunited
22-09-2008, 08:51
Ens situation kan jo ændre sig - i starten ønskede han, at slutte af i Boca, men på daværende tidspunkt, havde han måske ikke fundet sig helt tilrette i England.. men ud fra de udtalelser, kunne det tyde på, han har fundet sin plads (men man ved self aldrig, om udtalelserne er opdigtede..) Men det jeg vil frem til er, at man kommer til en af verdens største klubber, hvilket jo vil være en drøm for alle, men til trods for, man burde befinde sig i en drømmesituation, så skal der meget til, før man falder til og føler sig tilpas, som man gjorde i barndomsklubben (ved godt, Boca var hans anden klub, men alligevel er det vel hans barneklub), men angiveligt skulle Tevez jo være faldet til - det er jo også forståeligt, at man ikke ønsker at flytte sin familie rundt og rundt hele tide, hvis de er faldet til og er lykkelige.
Ingen tvivl om, at det er en mangelvarer med spillere, der knytter sig til klubben med hjertet, men blot fordi det er sjældent sådanne spillere forekommer, så synes jeg ikke, man skal afskrive sådanne udtalelser.. men self kan tingene ændre sig..
Al respekt for spillere der vil slutte af, hvor de startede. Men klubloyalitet er heller ikke at foragte. Så heads up, Tevez. Dejligt også - at mange har taget afstand fra Citys supermarked. :devill:
Smaakage
23-09-2008, 10:30
Sheffield United har lige fået en erstatning på 300(!!!) millioner kr. af West Ham pga, Hammers bruger Tevez og Macsherano den sæson hvor Sheffield United blev rykket ned ulovligt.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_4183688,00.html
Feldthaus
23-09-2008, 12:03
Fuck hvor sindssygt..
Et eller andet sted kommer det her jo for sent, for så skulle det nok have været west ham der skulle have været ned, men altså, det er satme da noget af en pose penge lige at få.
Sheffield United har lige fået en erstatning på 300(!!!) millioner kr. af West Ham pga, Hammers bruger Tevez og Macsherano den sæson hvor Sheffield United blev rykket ned ulovligt.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_4183688,00.html
Kommer lige på dansk også: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1060004.ece
Det er godt nok sindsygt!
Jeg synes at det er helt rimeligt. Når man tænker på den forskel der er i indtjening mellem PL og Championship, så tror jeg ikke engang at 300 millioner dækker det, specielt ikke hvis Sheffield ikke formår at rykke op igen.
Husker at Watfords manager engang udtalte at forskellen i indtjeningen for dem ved at ligge i PL eller 1. div lå på omkring de 500-600 mio kr. Så set i det lys er det jo ikke en specielt god forretning for Sheffield. Men synes dog også at det lyder rimelig vildt alligevel...
Husker at Watfords manager engang udtalte at forskellen i indtjeningen for dem ved at ligge i PL eller 1. div lå på omkring de 500-600 mio kr. Så set i det lys er det jo ikke en specielt god forretning for Sheffield. Men synes dog også at det lyder rimelig vildt alligevel...
De søgte også om at få 50 mio. Hvis jeg var WHUFC mand, ville jeg nok prise mig lykke for, at FA ikke har nosserne til at nedrykke dem med det samme, da det er længe siden de erklærede West Ham skyldige i at bruge spillerne ulovligt, og de har fået og betalt bøden for det. West Ham kunne jo sagtens have byttet pladser med Sheffield United, hvis man havde valgt at give point straf.
United DK
23-09-2008, 15:36
Godt nok brugte West Ham Tevez og Mascherano ulovligt, men førstnævnte kom først i gang, i løbet af foråret 2007, og sidstnævnte var et kæmpe flop, så at bruge de to spillere, som undskyldning for, at man rykkede ned, synes jeg er at stramme den. Mig bekendt var Sheffield Utd også selv skyld i deres nedrykning, da de tabte 3-2 hjemme til Wigan på sidste spilledag.
Martinsen
23-09-2008, 15:41
Godt nok brugte West Ham Tevez og Mascherano ulovligt, men førstnævnte kom først i gang, i løbet af foråret 2007, og sidstnævnte var et kæmpe flop, så at bruge de to spillere, som undskyldning for, at man rykkede ned, synes jeg er at stramme den. Mig bekendt var Sheffield Utd også selv skyld i deres nedrykning, da de tabte 3-2 hjemme til Wigan på sidste spilledag.
Hvis Sheffield United selv var skyld i de rykkede ned fordi de tabte på sidste spilledag. Kan man vel også vende den om og sige, at Tevez var skyld i de rykkede ned fordi han scorede kampens eneste mål da West Ham slog os, og dermed reddede sig i sidste spilerunde.
Jeg kan godt se din pointe og ja Sheffield kunne selv havde afgjort det. Korrekt at Tevez først kom igang i slutningen af sæsonen men så kom han til gengæld også for alvor i gang. Tevez scorede 6 mål i de sidste 9 kampe så Sheffield har jo helt klart en sag.... West Ham har brugt to ulovlige spillere hvor den ene var groft sagt GRUNDEN til at de blev oppe. Så synes det er helt fair at de skal punge ud.....
United DK
23-09-2008, 15:56
Hvis Sheffield United selv var skyld i de rykkede ned fordi de tabte på sidste spilledag. Kan man vel også vende den om og sige, at Tevez var skyld i de rykkede ned fordi han scorede kampens eneste mål da West Ham slog os, og dermed reddede sig i sidste spilerunde.
Havde Sheffield Utd ikke haft skæbnen i egne hænder, så var der måske noget om det, men de havde en overkommelig hjemmekamp mod Wigan, mens West Ham skulle møde mestrene på udebane, så den lå lige til højre benet for Sheffield Utd. At de så skyder forbi, er ikke West Hams fejl. Man kunne vel i såfald også klandre os for, ikke at stille i stærkeste opstilling, og derved give West Ham en lille fordel. I sidste ende er det Sheffield Utds egen fejl, at de over 38 kampe ikke kunne redde sig, for Tevez spillede som sagt ikke 38 fantastiske kampe.
United DK
23-09-2008, 15:59
Jeg kan godt se din pointe og ja Sheffield kunne selv havde afgjort det. Korrekt at Tevez først kom igang i slutningen af sæsonen men så kom han til gengæld også for alvor i gang. Tevez scorede 6 mål i de sidste 9 kampe så Sheffield har jo helt klart en sag.... West Ham har brugt to ulovlige spillere hvor den ene var groft sagt GRUNDEN til at de blev oppe. Så synes det er helt fair at de skal punge ud.....
Ja, 9 kampe ud af 38. Sheffield Utd havde altså 29 andre kampe, hvor de kunne have taget sig lidt sammen, og 6 mål på en hel sæson, er jo heller ikke noget, der burde for en klub nedrykket.
Ja, 9 kampe ud af 38. Sheffield Utd havde altså 29 andre kampe, hvor de kunne have taget sig lidt sammen, og 6 mål på en hel sæson, er jo heller ikke noget, der burde for en klub nedrykket.
Det har jo ikke noget med sagen at gøre. Fakta er at West Ham har haft en ulovlig spiller (Tevez) som har scoret utrolige vigtige mål for dem - mål som har givet dem vigtige point. Han har vundet kampe for dem og skaffede dem point da det så aller værst ud. Sheffields indsats har jo ikke noget at gøre med denne sag
Rasmus-K-J
23-09-2008, 16:22
Ja, for i det sidste 9 kampe som er så vigtige fordi mange går i stå, holdt tevez dem næsten ene mand oppe. så synes det er 100% iorden de får den bøde!
ChristianR
23-09-2008, 16:49
Det handler jo ikke om HVOR stor en forskel, den ulovlige spiller har gjort. Tevez har, hvis man giver ham credit for de mål, han trods alt scorede, hevet de få point hjem, der medførte at West Ham endte over Sheffield Utd.
West Ham begår en ulovlighed og nyder enorm økonomist gevinst af det på Sheffields bekostning.
Så kan man ikke gå ind og sige, at det er Sheffields egen fejl og at du mener, de burde vinde over Wigan.
Det lyder IMO lidt ligesom at sige, at en kvinde selv er ude om en voldtægt, hvis hun går i nedringet tøj.
United DK
23-09-2008, 16:57
Det har jo ikke noget med sagen at gøre. Fakta er at West Ham har haft en ulovlig spiller (Tevez) som har scoret utrolige vigtige mål for dem - mål som har givet dem vigtige point. Han har vundet kampe for dem og skaffede dem point da det så aller værst ud. Sheffields indsats har jo ikke noget at gøre med denne sag
Det har det da i allerhøjeste grad, for havde de nu gjort deres, så havde der ikke været en sag, men det formåede de ikke, og så begynder de på nogle ynkelige undskyldninger.
Jeg vil i øvrigt pointere, at jeg ikke er imod, at West Ham får en bøde, for de har brugt de to argentinere ulovligt, men jeg er imod, at man tillæger dem (eller Tevez) årsagen til Sheffield Utds nedrykning.
United DK
23-09-2008, 17:01
Det handler jo ikke om HVOR stor en forskel, den ulovlige spiller har gjort. Tevez har, hvis man giver ham credit for de mål, han trods alt scorede, hevet de få point hjem, der medførte at West Ham endte over Sheffield Utd.
West Ham begår en ulovlighed og nyder enorm økonomist gevinst af det på Sheffields bekostning.
Så kan man ikke gå ind og sige, at det er Sheffields egen fejl og at du mener, de burde vinde over Wigan.
Det lyder IMO lidt ligesom at sige, at en kvinde selv er ude om en voldtægt, hvis hun går i nedringet tøj.
Jeg mener bare det er en dårlig undskyldning for, at man rykker ned. Man er sgu selv herre over, hvorvidt man rykker ned eller ej, og havde Sheffield Utd nu slået Wigan, og derved overlevet, så havde de jo heller ikke indgivet klage.
el-insaciable
23-09-2008, 17:08
Ja, 9 kampe ud af 38. Sheffield Utd havde altså 29 andre kampe, hvor de kunne have taget sig lidt sammen, og 6 mål på en hel sæson, er jo heller ikke noget, der burde for en klub nedrykket.Men det handler jo om, at West Ham havde skaffet sig selv en fordel ved at bryde reglerne. Det skal selvfølgelig ikke gå ustraffet hen.
Det er imo at bevæge sig ud på et skråplan at fremføre argumenter om, at de stadig selv kunne have afgjort det. Det er måske rigtigt nok rent principielt, men det handler om, at holdene skal have de samme forudsætninger for at konkurrere.
ChristianR
23-09-2008, 17:09
Jeg mener bare det er en dårlig undskyldning for, at man rykker ned. Man er sgu selv herre over, hvorvidt man rykker ned eller ej, og havde Sheffield Utd nu slået Wigan, og derved overlevet, så havde de jo heller ikke indgivet klage.
Det er rigtigt. Men Sheffield spiller efter reglerne og er som nedrykkerhold ikke så stærke, så de taber til Wigan og ender dermed på 38 point.
West Ham derimod snyder ved brug af Tevez, som scorer et par vitale mål -bl.a. det i sidste spillerunde mod os, som bekendt gav West Ham 3 point. Denne ulovlige spiller gjorde så, at West Ham endte på 41 point, 3 point efter Sheffield Utd.
Så når de ligger så tæt, ville jeg som Sheffield Utd-tilhænger føle mig pulet i røven.
Det er jo ikke, at Sheffield lovligt og helt efter reglerne ikke formår at vinde skæbnekampen over Wigan, det handler om.
United DK
23-09-2008, 17:28
Men det handler jo om, at West Ham havde skaffet sig selv en fordel ved at bryde reglerne. Det skal selvfølgelig ikke gå ustraffet hen.
Jamen helt enig, og jeg tror da heller ikke, at jeg har sagt andet?
Det er imo at bevæge sig ud på et skråplan at fremføre argumenter om, at de stadig selv kunne have afgjort det. Det er måske rigtigt nok rent principielt, men det handler om, at holdene skal have de samme forudsætninger for at konkurrere.
Vi kan hurtigt blive enige om, at West Ham har snydt, men der hvor kæden hopper af for mig, er der hvor man giver snyderiet den afgørende betydning for, at Sheffield Utd rykkede ned. Jeg mener som sagt, at man har 38 kampe, til at klare paragrafferne, og at Tevez så spiller godt i de sidste 9 kampe, bør ikke tillægges så stor betydning. Sheffield Utd rykkede ikke ned pga. snyderiet, men pga. manglende klasse.
United DK
23-09-2008, 17:32
Det er rigtigt. Men Sheffield spiller efter reglerne og er som nedrykkerhold ikke så stærke, så de taber til Wigan og ender dermed på 38 point.
West Ham derimod snyder ved brug af Tevez, som scorer et par vitale mål -bl.a. det i sidste spillerunde mod os, som bekendt gav West Ham 3 point. Denne ulovlige spiller gjorde så, at West Ham endte på 41 point, 3 point efter Sheffield Utd.
Så når de ligger så tæt, ville jeg som Sheffield Utd-tilhænger føle mig pulet i røven.
Det er jo ikke, at Sheffield lovligt og helt efter reglerne ikke formår at vinde skæbnekampen over Wigan, det handler om.
Men igen, at en ulovlig spiller har 9 gode kampe, og score 6 mål, bør ikke gøres til den afgørende faktor for, om et hold rykker ned eller ej.
ChristianR
23-09-2008, 18:13
Sheffield Utd rykkede ikke ned pga. snyderiet, men pga. manglende klasse.
Spørgsmålet er måske om ikke West Ham havde endnumere manglende klasse, hvis de kun endte 3 point over Sheffield og skrabede en del point ind via deres ulovlige spiller Tevez?
For så burde de jo være rykket ned. Det er i mine øjne langt fra utænkeligt, at West Ham havde haft 3 point eller mere færre, hvis ikke de havde haft Tevez. Om han så spillede 15, 9 eller 2 kampe er vel underordnet.
United DK
23-09-2008, 20:06
Spørgsmålet er måske om ikke West Ham havde endnumere manglende klasse, hvis de kun endte 3 point over Sheffield og skrabede en del point ind via deres ulovlige spiller Tevez?
For så burde de jo være rykket ned. Det er i mine øjne langt fra utænkeligt, at West Ham havde haft 3 point eller mere færre, hvis ikke de havde haft Tevez. Om han så spillede 15, 9 eller 2 kampe er vel underordnet.
Det er jo hypotetisk, men det er da meget muligt, det ændre dog ikke på, at Sheffield Utd selv var herre over deres egen skæbne.
ChristianR
23-09-2008, 20:12
Det er jo hypotetisk, men det er da meget muligt, det ændre dog ikke på, at Sheffield Utd selv var herre over deres egen skæbne.
Det var West Ham også i præcis samme situation. De valgte at snyde, og det gav dem point nok til at blive i PL.
el-insaciable
23-09-2008, 20:13
Vi kan hurtigt blive enige om, at West Ham har snydt, men der hvor kæden hopper af for mig, er der hvor man giver snyderiet den afgørende betydning for, at Sheffield Utd rykkede ned. Jeg mener som sagt, at man har 38 kampe, til at klare paragrafferne, og at Tevez så spiller godt i de sidste 9 kampe, bør ikke tillægges så stor betydning. Sheffield Utd rykkede ikke ned pga. snyderiet, men pga. manglende klasse.Det er en påstand, der må stå for egen regning. Og hvad enten det var den afgørende faktor eller ej, er vist ret subjektivt. Der er vist ingen tvivl om, at Tevez' bidrag var ret værdifuldt for West Ham, og som ChristianR siger, så er der ret gode chancer for, at The Hammers' pointhøst havde været et par point eller tre mindre uden Tevez. Og tre point var som bekendt alt der skilte de to hold. Det er med andre ord marginaler, og så kan snyderi som i den her sag sagtens tippe balancen.
SantasLittleHelper
23-09-2008, 20:25
Hvem siger at West Ham ikke havde hentet en anden angriber, der havde klaret det endnu bedre i de første 29 kampe end Tevez?`West ham havde et rigtig godt hold, og det forbløffede mig lidt, at de kom til at ligge så langt nede som de gjorde - blandt andet på grund af Tevez' måltørke indledningsvis.
nedrykningskampen blev vundet på banen og det er trods alt det vigtigste. jeg synes ikke det er fair at man blander civile søgsmål ind i fodbold. West Ham fik sin bøde, der måske var lidt blød i kanten, men FA's jurister har ikke fundet grundlag for at fratrække dem point - og det burde IMO have været det. Når de har vurderet at tevez ikke vendte nedrykningskampen, mener jeg ikke at en anden domstol bør tage stilling til en rent hypotetisk situation.
el-insaciable
23-09-2008, 20:49
Hvem siger at West Ham ikke havde hentet en anden angriber, der havde klaret det endnu bedre i de første 29 kampe end Tevez?`West ham havde et rigtig godt hold, og det forbløffede mig lidt, at de kom til at ligge så langt nede som de gjorde - blandt andet på grund af Tevez' måltørke indledningsvis.Det er der ingen, der siger. Men det er lidt svært, at begynde at skulle forholde sig til alt, hvad der kunne være sket, hvis West Ham ikke havde forbrudt sig mod reglerne selv.nedrykningskampen blev vundet på banen og det er trods alt det vigtigste. jeg synes ikke det er fair at man blander civile søgsmål ind i fodbold. West Ham fik sin bøde, der måske var lidt blød i kanten, men FA's jurister har ikke fundet grundlag for at fratrække dem point - og det burde IMO have været det. Når de har vurderet at tevez ikke vendte nedrykningskampen, mener jeg ikke at en anden domstol bør tage stilling til en rent hypotetisk situation.Nu antager du jo for det første, at FA er kompetente, hvilket er en rigtig farlig antagelse, som vi har set beviser på flere gange ;)
For det andet så havde FA jo en helt klart interesse i at feje sagen ind under gulvtæppet. Det er jo helt sort, at de overhovedet lod Tevez spille ulovligt i så mange kampe. Så FAs vurdering kan lige så vel være et forsøg på at skjule egen inkompetence. Det ser jeg personligt som det klart mest sandsynlige. Især når man tager FAs historie for lige netop det med i betragtning.
United DK
23-09-2008, 22:16
Det er en påstand, der må stå for egen regning. Og hvad enten det var den afgørende faktor eller ej, er vist ret subjektivt. Der er vist ingen tvivl om, at Tevez' bidrag var ret værdifuldt for West Ham, og som ChristianR siger, så er der ret gode chancer for, at The Hammers' pointhøst havde været et par point eller tre mindre uden Tevez. Og tre point var som bekendt alt der skilte de to hold. Det er med andre ord marginaler, og så kan snyderi som i den her sag sagtens tippe balancen.
Jeg mener bare Tevez' genialiteter, blev udført over så få kampe, at de ikke kan være alt afgørende for en hel sæson. Hvis vi trækker Tevez' gode periode fra, så havde Sheffield Utd 29 kampe, hvor West Ham ikke havde held med deres snyderi, og det burde fortælle, at det ikke udelukkende var West Hams snyderi, der gjorde udslaget.
ChristianR
23-09-2008, 22:22
Jeg mener bare Tevez' genialiteter, blev udført over så få kampe, at de ikke kan være alt afgørende for en hel sæson. Hvis vi trækker Tevez' gode periode fra, så havde Sheffield Utd 29 kampe, hvor West Ham ikke havde held med deres snyderi, og det burde fortælle, at det ikke udelukkende var West Hams snyderi, der gjorde udslaget.
Nu ved jeg ikke, hvad du mener med udelukkende. Selvfølgelig var Sheffield Utd et bundhold til at starte med hvad enten West Ham snød eller ej.
De 8 kampe han var med kan dog med stor sandsynlighed have haft afgørende for de sidste små 3 point, som han jo via sin matchvinderstatus i stor grad har haft andel i.
Hvis der havde været 15 point mellem de 2 hold, havde vi nok været mere enige.
United DK
23-09-2008, 22:26
Nu ved jeg ikke, hvad du mener med udelukkende. Selvfølgelig var Sheffield Utd et bundhold til at starte med hvad enten West Ham snød eller ej.
De 8 kampe han var med kan dog med stor sandsynlighed have haft afgørende for de sidste små 3 point, som han jo via sin matchvinderstatus i stor grad har haft andel i.
Hvis der havde været 15 point mellem de 2 hold, havde vi nok været mere enige.
Det der skiller os er, som jeg ser det, at jeg ikke tillægger West Hams snyd så stor betydning, for Sheffield Utds skæbne, som du og andre gør. For mig er deres snyd, kun en del af det hele, hvor den væsentlige faktor er, at Sheffield Utd ikke kendte deres besøgelsestid, ved at tabe til Wigan på sidste spilledag.
SantasLittleHelper
23-09-2008, 23:33
Det er der ingen, der siger. Men det er lidt svært, at begynde at skulle forholde sig til alt, hvad der kunne være sket, hvis West Ham ikke havde forbrudt sig mod reglerne selv..
Du har fuldstændig ret. Der er absolut ingen grund til at en anden myndighed end den der allerede har afgivet dom skal forholde sig til hvad der kunne være sket. Det kan simpelt ikke passe at de skal gå ind og fortælle fodboldverdenen hvad der var sket hvis Tevez ikke havde været med. Så blev vi jo enige alligevel :)
el-insaciable
24-09-2008, 00:08
Jeg mener bare Tevez' genialiteter, blev udført over så få kampe, at de ikke kan være alt afgørende for en hel sæson. Hvis vi trækker Tevez' gode periode fra, så havde Sheffield Utd 29 kampe, hvor West Ham ikke havde held med deres snyderi, og det burde fortælle, at det ikke udelukkende var West Hams snyderi, der gjorde udslaget.Ni kampe er alligevel 25 procent af sæsonen. Hvis en af rivalerne i nedrykningskampen snyder i 25 % af kampene og klarer at holde sig oppe med en meget lille margin, kan det sagtens være afgørende. I nedrykningsstriden skal der nærmest ingenting til at ændre tingene.
el-insaciable
24-09-2008, 00:09
Du har fuldstændig ret. Der er absolut ingen grund til at en anden myndighed end den der allerede har afgivet dom skal forholde sig til hvad der kunne være sket. Det kan simpelt ikke passe at de skal gå ind og fortælle fodboldverdenen hvad der var sket hvis Tevez ikke havde været med. Så blev vi jo enige alligevel :)Det er noget vrøvl, og det ved du vist godt.
Fletcherfan
24-09-2008, 01:42
Jeg kan godt lide West Ham, men de burde helt sikkert blive tvangsnedrykket mindst en division. For det er helt klart snyd. Og snyd skal straffes.
Man kan sammenligne det med, at United f.eks. kommer i CL-finalen igen i denne sæson. Op til finalen har rigtig mange spillere skadet eller meget trætte. Og derfor spejder de bare rundt i Evropa og vælger nogle spillere ud, som skal hjælpe klubben i en enkelt kamp. Lad os sige de vælger at finde 5 spillere rundt i Evropa, som har haft rigtig god sæson. Den ene sidder på bænken hele finalen, nr. to kommer ind, men laver ingen forskel, nr. 3 kommer ind og scorer 2-1 målet, som er det sidste i kampen, nr. 4 spiller hele kampen, men laver ingen forskel og nr. 5 spiller hele kampen og spiller fantastisk. Men United skal ikke straffes, kun have en lille bøde...
SantasLittleHelper
24-09-2008, 09:54
Det er noget vrøvl, og det ved du vist godt.
Det var da det du skrev.. Jeg har hverken lavet om på dem eller taget det ud af kontekst. Så må du jo forklare hvorfor du mener at retten kan afgøre hvad der rent hypotetisk kunne være sket i et tilfælde, men ikke et andet.
timberunited
24-09-2008, 11:42
Jeg kan godt lide West Ham, men de burde helt sikkert blive tvangsnedrykket mindst en division. For det er helt klart snyd. Og snyd skal straffes.
Man kan sammenligne det med, at United f.eks. kommer i CL-finalen igen i denne sæson. Op til finalen har rigtig mange spillere skadet eller meget trætte. Og derfor spejder de bare rundt i Evropa og vælger nogle spillere ud, som skal hjælpe klubben i en enkelt kamp. Lad os sige de vælger at finde 5 spillere rundt i Evropa, som har haft rigtig god sæson. Den ene sidder på bænken hele finalen, nr. to kommer ind, men laver ingen forskel, nr. 3 kommer ind og scorer 2-1 målet, som er det sidste i kampen, nr. 4 spiller hele kampen, men laver ingen forskel og nr. 5 spiller hele kampen og spiller fantastisk. Men United skal ikke straffes, kun have en lille bøde...
Det sker måske på længere sigt. Den bøde svarer da til to topspillere for West Ham. De har godt nok 9 point, men snart kommer de store hold forbi. I øvrigt har Hull 8 point.
Det er i al fald en saftig bøde. Men det kan selvfølgelig ikke måle sig med tvangsnedrykning eller pointtab.
Don Kafai
24-09-2008, 13:22
Det hele er jo ren gætværk.
Det svarer lidt til, når vi fx har Torres vs. Tevez diskussionen, og vi kommer ind på Tevez' 10-12 altafgørende mål for United, på vejen mod de to titler i fjor. Hvem siger at vi ikke havde vundet alligevel, hvis vi havde hentet en anden (fx Torres) fremfor Tevez? osv.
Til det synes jeg, at man ALDRIG kan gå hen og vurdere betydningen af én spiller. Det er for useriøst at sige, hvordan kampe havde udviklet sig, med andre faktorer. Det minder mig om Back to the Future-filmene, hvor man ikke aner hvad der sker, hvis man ændrer den mindste detalje.
West Ham har snydt, og skal straffes. Men det er økonomisk, og/eller administrativt. De skal ikke straffes, for det de har lavet på banen.
el-insaciable
24-09-2008, 18:42
Det var da det du skrev.. Jeg har hverken lavet om på dem eller taget det ud af kontekst. Så må du jo forklare hvorfor du mener at retten kan afgøre hvad der rent hypotetisk kunne være sket i et tilfælde, men ikke et andet.Det er ret nemt. Det er betydeligt nemmere at vurdere (for det hele er og bliver jo en vurderingssag) Tevez' betydning, fordi man i dette tilfælde har hans faktiske præstation båndet, mens man i tilfældet af de tusindvis af andre angribere, West Ham kunne have hentet lovligt ikke har noget begreb om, om de ville spille, hvordan de vil passe ind, og om de overhovedet ville have været gode om, ligesom det slet ikke er sikkert, de vil have hentet en angriber. Med fare for at lyde arrogant, så vil jeg mene, at det burde være åbenlyst for enhver med et minimum af logisk sans.
Du må jo for øvrigt gerne forklare, hvorfor den oprindelige FA-kommission (FA spillede jo selv en ret anselig rolle i hele skandalen) skulle være bedre til at bedømme det, end den seneste? Hvilke kompetencer er det lige præcis, der gør, at deres afgørelse er mere valid? Tak.
Det hele er jo ren gætværk.
Det svarer lidt til, når vi fx har Torres vs. Tevez diskussionen, og vi kommer ind på Tevez' 10-12 altafgørende mål for United, på vejen mod de to titler i fjor. Hvem siger at vi ikke havde vundet alligevel, hvis vi havde hentet en anden (fx Torres) fremfor Tevez? osv.
Til det synes jeg, at man ALDRIG kan gå hen og vurdere betydningen af én spiller. Det er for useriøst at sige, hvordan kampe havde udviklet sig, med andre faktorer. Det minder mig om Back to the Future-filmene, hvor man ikke aner hvad der sker, hvis man ændrer den mindste detalje.
West Ham har snydt, og skal straffes. Men det er økonomisk, og/eller administrativt. De skal ikke straffes, for det de har lavet på banen.
Fuldstændig enig.. Det er snyd ligemeget hvordan man vender og drejer det.. Om det hele var endt på samme måde uden Tevez og Masch ved ingen, men det ændrer ikke på om det er snyd og West ham skal straffes..
ChristianR
24-09-2008, 20:19
Fuldstændig enig.. Det er snyd ligemeget hvordan man vender og drejer det.. Om det hele var endt på samme måde uden Tevez og Masch ved ingen, men det ændrer ikke på om det er snyd og West ham skal straffes..
Det tror jeg da heller ikke, der er nogen i tråden, der har erklæret sig uenige i på noget tidspunkt?
SantasLittleHelper
24-09-2008, 20:32
Det er ret nemt. Det er betydeligt nemmere at vurdere (for det hele er og bliver jo en vurderingssag) Tevez' betydning, fordi man i dette tilfælde har hans faktiske præstation båndet, mens man i tilfældet af de tusindvis af andre angribere, West Ham kunne have hentet lovligt ikke har noget begreb om, om de ville spille, hvordan de vil passe ind, og om de overhovedet ville have været gode om, ligesom det slet ikke er sikkert, de vil have hentet en angriber. Med fare for at lyde arrogant, så vil jeg mene, at det burde være åbenlyst for enhver med et minimum af logisk sans.
Du må jo for øvrigt gerne forklare, hvorfor den oprindelige FA-kommission (FA spillede jo selv en ret anselig rolle i hele skandalen) skulle være bedre til at bedømme det, end den seneste? Hvilke kompetencer er det lige præcis, der gør, at deres afgørelse er mere valid? Tak.
Det er fordi det er FA der er en dømmende myndighed i sagen. Det er jo ikke fordi det er kvantefysik det her. Det er faktisk meget simpelt, hvilket bare gør afgørelsen endnu mere grotesk. Man kan jo ikke bare afspille et bånd hvor Tevez er sløret og så bilde folk ind at West Ham ikke havde vundet hvis han ikke havde været med, for det er der ingen grundlag for at konkludere overhovedet. Retten kan jo ikke fortælle os, at en anden spiller, Zamora f.eks. der var sat ind i samme situation ikke kunne have gjort det bedre. Det er nogle rent hypotetiske situationer vi er ude i, og der er ikke andet at gøre end at lade de beslutninger, som den dømmende myndighed har truffet, stå og derefter lovgive så sådan en ting ikke sker igen. West Ham skal bestemt ikke straffes fordi FA er nogle idioter.
Det tror jeg da heller ikke, der er nogen i tråden, der har erklæret sig uenige i på noget tidspunkt?
Nej, men der er bare så meget snak om at hvis Tevez ikke havde været med så havde var de måske rykket ned, eller omvendt, og det kan man jo aldrig vide, og syntes bare den her diskution er kørt langt ud, hvor der ikke rigtig kommer noget nyt.. Der er blevet snydt. Det skal straffes.. Punktum..
ChristianR
24-09-2008, 20:46
Nej, men der er bare så meget snak om at hvis Tevez ikke havde været med så havde var de måske rykket ned, eller omvendt, og det kan man jo aldrig vide, og syntes bare den her diskution er kørt langt ud, hvor der ikke rigtig kommer noget nyt.. Der er blevet snydt. Det skal straffes.. Punktum..
Det er rigtigt, og det tror jeg ikke, der er een eneste, der er uenig i. Det er dog ikke så let at sætte punktummet der. West Ham er jo allerede een gang blevet straffet for deres snyd med en bøde på 60mio kr.
Spørgsmålet ligger jo i, hvorvidt det er rimeligt, de skal betale en erstatning på flere hundrede millioner kr til Sheffield Utd.
SantasLittleHelper@ Sådan er det jo også i den "normale verden", hvor forskellige domme kan ankes til højere retsinstanser. Det ser de fleste som en del af retssikkerheden. Hvorfor skal fodboldklubber ikke kunne benytte sig af den mulighed?
Det er rigtigt, og det tror jeg ikke, der er een eneste, der er uenig i. Det er dog ikke så let at sætte punktummet der. West Ham er jo allerede een gang blevet straffet for deres snyd med en bøde på 60mio kr.
Spørgsmålet ligger jo i, hvorvidt det er rimeligt, de skal betale en erstatning på flere hundrede millioner kr til Sheffield Utd.
Nå okay, har nok taget lidt fejl af indlæggene.. Må indrømme jeg ikke har læst ALLE indlæggene da det lige blev hårdt nok.. Men uden at vide hvad de andre har skrevet må jeg da sige, at jeg syntes det er helt fair.. De har snydt, og da man ikke kan bevise andet vil jeg sige at West ham har haft gavn af at kunne benytte, hvertfald Tevez.. Og hvis man sætter gevinsten ved at blive oppe i PL frem for The championship, så vil jeg bestemt mene at 300 mio ikke er en krone for lidt..
SantasLittleHelper
24-09-2008, 20:59
Så vidt jeg ved er der tale om en erstatningssag, som ikke behandles hos CAS. Sheffield United kunne formentlig have anket dommen til Fifa, og derefter til CAS hvis det var selve resultaterne eller FA's dom de ville have omstødt, men det er så vidt jeg ved ikke det de har ønsket, men en økonomisk kompensation fordi de mener at de ikke var rykket ned hvis og hvis en eller andens røv var spids.
Det svarer lidt til at united forlanger økonomisk kompensation af Chelsea fordi John Terry spillede i søndags selvom han var blevet vist ud i kampen forinden. Her vil retten så kunne tilsidesætte FA's beslutning i sagen, at omstøde kortet, og fortælle os at vi havde vundet hvis Terry ikke var med.
ChristianR
24-09-2008, 21:05
Så vidt jeg ved er der tale om en erstatningssag, som ikke behandles hos CAS. Sheffield United kunne formentlig have anket dommen til Fifa, og derefter til CAS hvis det var selve resultaterne eller FA's dom de ville have omstødt, men det er så vidt jeg ved ikke det de har ønsket, men en økonomisk kompensation fordi de mener at de ikke var rykket ned hvis og hvis en eller andens røv var spids.
Det svarer lidt til at united forlanger økonomisk kompensation af Chelsea fordi John Terry spillede i søndags selvom han var blevet vist ud i kampen forinden. Her vil retten så kunne tilsidesætte FA's beslutning i sagen, at omstøde kortet, og fortælle os at vi havde vundet hvis Terry ikke var med.
Tja, du har ret i noget. Jeg formulerede mig helt forkert, da det reelt set ikke var nogen ankesag nej.
Det var som jeg har forstået det et civilt søgsmål. Her er det naturligvis en vurderingssag, hvor meget gavn West Ham har haft af deres snyd. Retten har ligesom jegselv bl.a. vurderet, at West Ham har haft minimum 3 points gavn af Tevez' fantastiske spil og mål.
Sådan vil det oftest være i sådanne tvivlsspørgsmål og erstatningssager, at retten må gå ind og vurdere den enkelte sag. Altså bliver de nødt til, at tage stiling til "hvis-og-hvis-spørgsmål" eller hvad du vil kalde dem.
Andre end mig der hørte en ny Carlitos sang mod boro ?
el-insaciable
25-09-2008, 21:08
Det er fordi det er FA der er en dømmende myndighed i sagen. Det er jo ikke fordi det er kvantefysik det her. Det er faktisk meget simpelt, hvilket bare gør afgørelsen endnu mere grotesk. Man kan jo ikke bare afspille et bånd hvor Tevez er sløret og så bilde folk ind at West Ham ikke havde vundet hvis han ikke havde været med, for det er der ingen grundlag for at konkludere overhovedet. Retten kan jo ikke fortælle os, at en anden spiller, Zamora f.eks. der var sat ind i samme situation ikke kunne have gjort det bedre. Det er nogle rent hypotetiske situationer vi er ude i, og der er ikke andet at gøre end at lade de beslutninger, som den dømmende myndighed har truffet, stå og derefter lovgive så sådan en ting ikke sker igen. West Ham skal bestemt ikke straffes fordi FA er nogle idioter.Hvordan er det lige nøjagtigt, at FA er den dømmende myndighed? Jeg er ret sikker på, at sagen ikke engang var for en domstol men for en 'uafhængig' kommision - og i alle tilfælde så trumfer de civile domstole selvfølgelig sådan en beslutning.
Jeg synes faktisk også, det er meget simpelt. West Ham har snydt i kampen om at undgå nedrykning og har tildraget sig selv en fordel (så langt kan vi vel blive enige). Om det lige præcis har været afgørende for nedrykningskampen er temmelig umuligt at blive enige om (kontrafaktisk historie har det med at skabe uenigheder, sjovt nok). Men at man skal lade tvivlen komme snyderen til gode er helt hen i vejret.
ChristianR
25-09-2008, 21:53
Hvordan er det lige nøjagtigt, at FA er den dømmende myndighed? Jeg er ret sikker på, at sagen ikke engang var for en domstol men for en 'uafhængig' kommision - og i alle tilfælde så trumfer de civile domstole selvfølgelig sådan en beslutning.
Jeg synes faktisk også, det er meget simpelt. West Ham har snydt i kampen om at undgå nedrykning og har tildraget sig selv en fordel (så langt kan vi vel blive enige). Om det lige præcis har været afgørende for nedrykningskampen er temmelig umuligt at blive enige om (kontrafaktisk historie har det med at skabe uenigheder, sjovt nok). Men at man skal lade tvivlen komme snyderen til gode er helt hen i vejret.
Præcis. Bedre kan det vel ikke formuleres.
SantasLittleHelper
25-09-2008, 23:14
Hvordan er det lige nøjagtigt, at FA er den dømmende myndighed? Jeg er ret sikker på, at sagen ikke engang var for en domstol men for en 'uafhængig' kommision - og i alle tilfælde så trumfer de civile domstole selvfølgelig sådan en beslutning.
Jeg synes faktisk også, det er meget simpelt. West Ham har snydt i kampen om at undgå nedrykning og har tildraget sig selv en fordel (så langt kan vi vel blive enige). Om det lige præcis har været afgørende for nedrykningskampen er temmelig umuligt at blive enige om (kontrafaktisk historie har det med at skabe uenigheder, sjovt nok). Men at man skal lade tvivlen komme snyderen til gode er helt hen i vejret.Arh, jeg tror nu ikke det var en uafhængig kommision, for den var vel nedsat af FA (med mindre du mener at den er uafhængig i den forståelse at den ikke har noget med de to klubber at gøre, men det siger vel nærmest sig selv). FA, den dømmende myndighed, nedsætter altå en kommision med det ansvar at kulegrave sagen for derefter at komme med en vurdering af om der er begået noget strafbart og anbefale en given straf. Men hvorvidt denne straf skal bæres ud i livet, skærpes eller frafaldes helt er jeg sikker på er op til FA. West Ham har snydt og de er blevet straffet som FA har fundet det rimeligt og det synes jeg er helt fair. Men jeg er meget imod, at civile domstole skal gå ind og bestemme noget som helst i engelsk fodbold, specielt noget der er så latterligt hypotetisk som at bestemme hvad en fodboldkamp ville ende, hvis en given spiller ikke havde spillet. FA burde have den suveræne magt over engelsk fodbold og det er deres afgørelse der burde tælle, ellers åbner det uanede muligheder med uanede konsekvenser i fremtiden. Forestil dig at Possebon trækker Pogatetz i retten, fordi han muligvis kunne have scoret sejrsmålet i næste kamp, der måske/måske ikke havde afgjort mesterskabet. Det er sådan nogle situationer vi bare ikke må komme ud i.
Ergo: Jeg er helt enig i at West Ham har snydt og at de burde straffes. Jeg mener samtidig at de er blevet straffet, og hvorvidt straffen er for blid eller ej vil jeg ikke blande mig i, og det burde enhver civil dommer heller ikke.
el-insaciable
25-09-2008, 23:56
Det var nu en uafhængig kommision, i hvert fald af navn, den blev bare hyret af FA. At der så kan sættes spørgsmålstegn ved den reelle uafhænighed er en helt anden ting. Jeg synes for øvrigt, du lader en del ting ubesvarede, men diskussionen er ved at blive for triviel, og jeg orker ikke ret meget mere.
Jeg må indrømme, at din tilgang til det her forekommer mig ret mystisk. Jeg kan simpelthen ikke sætte mig ind i tankegangen om, at bare fordi FA har færdigbehandlet sagen, så skal man bare acceptere resultatet og ikke sætte spørgsmålstegn ved strafudmålingen. Det sætter FA i en alt for nem situation - specielt med tanke på, at organisationen selv spillede en uhyggeligt pinlig rolle i hele miséren. Problematikken ved tilgangen er soleklar.
Jeg køber heller ikke dit skråplansargument. Possebon-sammenligningen er latterlig og vil ikke komme på tale. Der er trods alt ikke tale om lovbrud, men blot en forbrydelse imod spillets regler (som er noget helt andet). Analogien holder ikke en meter. Og det er meget fint, at du ikke vil have de civile domstole skal blande sig, men det er ganske enkelt utopi. Fodboldklubberne er forretninger som så meget andet og hører dermed helt automatisk inde under de civile domstole. Det er der ikke noget som helst odiøst i. Og hvis man tænker mere end et sekund over det, er jeg ret sikker på, man vil kunne regne ud, hvorfor det selvfølgelig bør hænge sammen på den måde.
Jeg vil ærligt talt mene, at man enten skal være virkelig dum eller virkelig stædig for ikke at erkende, Tevez leverede et positivt bidrag til West Hams overlevelseskampagne. Når nedrykningskampen samtidig er så tæt, at spørgsmålet om Tevez' bidrag var afgørende for West Hams overlevelse overhovedet kan stilles og diskuteres, så ser West Hams snyderi meget skidt ud. Og personligt så synes jeg ikke, at tvivlen skal komme snyderen til gode. Tværtimod bør straffen selvfølgelig have en præventiv effekt, hvilket FAs pseudostraf selvfølgelig ikke havde. Det havde den civile domstols derimod.
SantasLittleHelper
26-09-2008, 14:30
Jeg er enig så langt at diskussionen er ved at blive triviel, fordi vi åbenlyst har forskellige holdninger til hvordan tingene hænger sammen. Jeg mener ikke at der kan føres bevis for at West Ham havde rykket ned uden Tevez' bidrag, men det mener du øjensynligt. Jeg mener dog samtidigt at det hele kunne være undgået, såfremt man havde suspenderet spilleren mens sagen blev færdigbehandlet, men det havde måske ikke været fair for West Ham, hvis handlen havde været lovlig.
Som jeg nævner i et tidligere indlæg kunne Sheffield United vel sagtens have appelleret til CAS eller FIFA og fortælle at de mener at der er begået en uretfærdighed, men det har de øjensynligt ikke ønsket. Når FA har dømt, at West Ham ikke har gjort tilstrækkeligt til at blive tvangsnedrykket, så burde den dom være endelig, såfremt sagen ikke føres videre i en anden sportsdomstol (det er strods alt derfor vi har sportsdomstolene).
Jeg tror vores uenighed bunder i vores forhold til FA. Du mener øjensynligt ikke at de er kompetente til at dømme i denne sag, mens jeg mener at de er den eneste kompetente myndighed, fordi det er dem der er blevet valgt til at bestyre engelsk fodbold. At du kalder dem inhabile og beskylder dem for at feje ting under gulvtæppet fordi du ikke er enig synes er at trække den for langt og minder mere om en konspirationsteori. At bøden ikke har været stor nok, er jeg ikke i tvivl om, men det er vel ikke West Hams fejl, at straffen ikke er stor nok.
Det jeg skrev med Possebon var i øvrigt ikke en sammenligning, men et eksempel på hvad vi kunne komme ud i, hvis det bliver kotume at blande civile retssager ind i sport. Hvis denne dom danner præcedens vil den ændre fodbolden for altid. Havde jeg ønsket at sammenligne havde jeg peget på italiensk fodbold, hvor der så vidt jeg er orienteret ikke er nogle klubber der er blevet tilkendt erstatning som følge af tab af mesterskab/nedrykning/manglende TV--penge/tab af transferindtægter/osv i matchfixing sagen...
ChristianR
26-09-2008, 16:59
FA har vel i princippet klaret deres del af sagen, idet de rent fodboldjuridisk har taget stilling til, hvorvidt West Ham har gjort noget ulovligt. De når frem til, at West Ham har forbrudt sig mod reglerne og udmåler hermed en passende straf.
Det er altså ikke FA's job at tage stilling til, om nogen klubber har lidt under West Hams snyd eller tage stilling til en evt erstatning.
Fodboldklubber er som sagt enorme forretninger, og hvis der er store økonomiske tvivlsspørgsmål og stridiheder samt erstatningssager på trecifrede millionbeløb, så er det naturligvis mere passende, at sagen kommer for en civil domstol.
Altså har FA klaret deres sag med West Ham og afsluttet den. Hvis Sheffield mener West Ham har kostet dem penge via deres snyd - Ja, så må de selv kræve erstatning via et civilt søgsmål. Det er meget enkelt.
el-insaciable
26-09-2008, 17:05
Det kan ikke bevises udenfor enhver tvivl, at Tevez var grunden til, at Sheffield United og ikke West Ham rykkede ned. Så ville det her jo aldrig være nået så langt. Men det kan bevises og er blevet erkendt, at West Ham har snydt, og det er en mere end rimelig antagelse, at de har draget betydelig fordel (i et sportsligt henseende) af snyderiet. Når man tager den præventive effekt en straf bør have med i betragtning, så skulle West Ham selvfølgelig være blevet frataget point, som det er kutyme de fleste andre steder, når spillere bruges ulovligt. Når det ikke er sket, og marginalerne er så små i den aktuelle nedrykningskamp, så jublede West Ham selvfølgelig over FAs beslutning. De slap med at betale £5.5 mio. for at få ulovlig og ret nyttig hjælp af Tevez i en meget tæt nedrykningskamp. Det ville de med garanti gøre igen, hvis de kunne.
Du er altså ikke særligt godt inde i den her sag, sorry. Du snakker om CAS, som om den domstol ikke kan inddrages nu, men hvis Sheffield United havde tabt sagen, kunne de appellere dommen en række gange, før de til sidst ville ende op i CAS. Præcis som det er sandsynligt, at West Ham trækker sagen hele vejen til CAS. Det er ikke to komplet separate systemer, selvom du gerne vil have det til at lyde sådan.Jeg tror vores uenighed bunder i vores forhold til FA. Du mener øjensynligt ikke at de er kompetente til at dømme i denne sag, mens jeg mener at de er den eneste kompetente myndighed, fordi det er dem der er blevet valgt til at bestyre engelsk fodbold. At du kalder dem inhabile og beskylder dem for at feje ting under gulvtæppet fordi du ikke er enig synes er at trække den for langt og minder mere om en konspirationsteori. At bøden ikke har været stor nok, er jeg ikke i tvivl om, men det er vel ikke West Hams fejl, at straffen ikke er stor nok.1.) Du har stadig ikke svaret på, hvorfor FA skulle være mere eller mindre kompetente til at fælde dom i sagen.
2.) Mit problem med FA er, at de selv spiller en virkelig stor og uheldig rolle i sagen. Hvornår har du sidst set en dybt involveret part i en sag være dommer? Nej, vel. Jeg beskylder dem for øvrigt ikke for at feje ting ind under gulvtæppet, men påpeger blot at de vil have en klar interesse i at gøre det, så selvfølgelig skal det overvejes.
Og så er det da for øvrigt sjovt, at du pludselig er i stand til at udtale dig om bødens størrelse, når nu FA var eneste kompetente myndighed til at afgøre straffen. Man aner et paradoks :P
Mht. Possebon sagen, så kan du skifte sammenligning ud med analogi, og pointen vil ikke tage skade, hvis det er ordvalget du har et problem med. Ellers står pointen stadig.
Og den italienske sag er noget helt, helt andet. Ligesom jeg på ingen måde har givet udtryk for eller mener, at strafudmålingen i de sager var korrekte - så det vil også være et pænt tyndt eksempel.
SantasLittleHelper
26-09-2008, 17:12
FA har vel i princippet klaret deres del af sagen, idet de rent fodboldjuridisk har taget stilling til, hvorvidt West Ham har gjort noget ulovligt. De når frem til, at West Ham har forbrudt sig mod reglerne og udmåler hermed en passende straf.
Det er altså ikke FA's job at tage stilling til, om nogen klubber har lidt under West Hams snyd eller tage stilling til en evt erstatning.
Fodboldklubber er som sagt enorme forretninger, og hvis der er store økonomiske tvivlsspørgsmål og stridiheder samt erstatningssager på trecifrede millionbeløb, så er det naturligvis mere passende, at sagen kommer for en civil domstol.
Altså har FA klaret deres sag med West Ham og afsluttet den. Hvis Sheffield mener West Ham har kostet dem penge via deres snyd - Ja, så må de selv kræve erstatning via et civilt søgsmål. Det er meget enkelt.
Ja, der er vi i princippet enige, men eftersom at FA har besluttet at tevez' tilstedeværelse ikke har været 3 point værd, da de ikke har fratrukket pointene, mener jeg ikke at det faktum at West Ham forblev en Premier League klub skal stå til diskussion. West Ham klarede sig i nedrykningen, det mener FA de havde gjort både med og uden Tevez, ergo kan der IMO ikke være tale om kompensation, da der ikke er noget at kompensere for.
Det kan ikke bevises udenfor enhver tvivl, at Tevez var grunden til, at Sheffield United og ikke West Ham rykkede ned. Så ville det her jo aldrig være nået så langt. Men det kan bevises og er blevet erkendt, at West Ham har snydt, og det er en mere end rimelig antagelse, at de har draget betydelig fordel (i et sportsligt henseende) af snyderiet. Når man tager den præventive effekt en straf bør have med i betragtning, så skulle West Ham selvfølgelig være blevet frataget point, som det er kutyme de fleste andre steder, når spillere bruges ulovligt. Når det ikke er sket, og marginalerne er så små i den aktuelle nedrykningskamp, så jublede West Ham selvfølgelig over FAs beslutning. De slap med at betale £5.5 mio. for at få ulovlig og ret nyttig hjælp af Tevez i en meget tæt nedrykningskamp. Det ville de med garanti gøre igen, hvis de kunne. Så langt er vi enige, tilgiv mig hvis jeg har givet udtryk for andet.. FA har dog valgt ikke at fratrække point, og den dom kan man så vælge at være enig eller uenig i, men det ændrer ikke på det faktum at West Ham iflg. FA havde fortjent at forblive en Premier League klub i foregående sæson, på baggrund af deres præstationer på banen.
Du er altså ikke særligt godt inde i den her sag, sorry. Du snakker om CAS, som om den domstol ikke kan inddrages nu, men hvis Sheffield United havde tabt sagen, kunne de appellere dommen en række gange, før de til sidst ville ende op i CAS. Præcis som det er sandsynligt, at West Ham trækker sagen hele vejen til CAS. Det er ikke to komplet separate systemer, selvom du gerne vil have det til at lyde sådan. Fint nok, jeg var overbevist om at en anke i en civil erstatningssag kun vil føre til endnu et retssag et skridt højere op i det civile retssystem, i dette tilfælde nok den engelske højesteret. Det ændrer ikke på at jeg ikke synes SU skal have erstatning for noget de ikke har opnået.
1.) Du har stadig ikke svaret på, hvorfor FA skulle være mere eller mindre kompetente til at fælde dom i sagen.
2.) Mit problem med FA er, at de selv spiller en virkelig stor og uheldig rolle i sagen. Hvornår har du sidst set en dybt involveret part i en sag være dommer? Nej, vel. Jeg beskylder dem for øvrigt ikke for at feje ting ind under gulvtæppet, men påpeger blot at de vil have en klar interesse i at gøre det, så selvfølgelig skal det overvejes.
Og så er det da for øvrigt sjovt, at du pludselig er i stand til at udtale dig om bødens størrelse, når nu FA var eneste kompetente myndighed til at afgøre straffen. Man aner et paradoks :P
1. jvf tidligere indlæg hvor jeg nævnte at FA er den dømmende myndighed indenfor engelsk fodbold. De er vel på et eller andet tidspunkt i et eller andet led valgt på demokratisk vis via de engelske klubber de skal våge over. FA er nedsat for at varetage engelsk fodbold, derfor er de den dømmende myndighed i sagen, og derfor er de mere kompetente end enhver anden instans, med mindre en højere instans der er nedsat for at tage vare på fodbolden (Uefa/fifa) eller sport generelt (CAS), beslutter noget andet.
2. Som jeg har forstået det har FA i første omgang godkendt transferen, da WH havde tilbageholdt visse oplysninger. Da dele af disse oplysninger kom frem i lyset har de så selv taget initiativ til at få sagen opklaret og finde ud af om der er begået regelbrud, hvorefter de har vurderet at det West Ham foretog sig var snyd, og har afsagt den straf de nu synes var passende. Jeg har før sagt at jeg ikke synes at bøden har været passende, men det er nu engang stadig det FA har besluttet og så må vi bare acceptere det, som vi har gjort så mange andre gange FA har lavet en mærkelig dom.
Og den italienske sag er noget helt, helt andet. Ligesom jeg på ingen måde har givet udtryk for eller mener, at strafudmålingen i de sager var korrekte - så det vil også være et pænt tyndt eksempel. Nu er der heldigvis også tale om et ganske enestående tilfælde i tevez sagen, hvorfor der selvfølgelig ikke er dannet præcedens. Snyd er selvfølgelig stadig snyd, men man kan jo studse over at ingen af de involverede parter i italien har valgt at gå civil rettens vej. Det er sgu et eksempel at følge.
http://www.tipsbladet.dk/artikel/portraet/baestet-fra-buenos-aires?page=0%2C0
Der står nok ikke noget vi ikke allerede ved, men jeg tror da lige jeg vil læse det alligevel :)
EDIT: Okay, jeg opdagede lige at artiklen var fra den 6. september, så den er rimelig gammel. Men jeg har ikke læst den før...
Er faktisk splittet i Tevez sagen. Bør man ikke kunne få David Villa for 320?
Kan hverken finde op eller ned i denne her sag. Bør entusiasme og kamgejst være prioriteret højere end effektivitet? Har vi nok i en flygtig angriber i Rooney? Ville det være en anden sag for 200 mil?
Men mens jeg sidder her og stiller mig selv mange spørgsmål er der en ting jeg ikke kan lade glippe. Problemet med at han er så meget klubmenneske er at hans klub ikke er United. Jeg er sikker på der ingen anden klub er i Europa for ham, og det er i sig selv jo også godt. Men hvad med hans planer om at spille 5-6 år og så smutte tilbage til argentina? Han virker som en meget fornuftig mand, og netop fornuften kan være det der klipper snoren mellem os og ham, da han kan udleve sin drøm (penge er vist ikke hans førsteprioritet) om at spille derhjemme hos familien.
Jeg synes det er et dejligt eksempel, og et af de eneste, på at der stadig findes fornuftige mennesker i fodboldverdenen - men gider vi betale 320 millioner + millionløn til en spiller der forlader os når hans kontrakt udløber?
Stod jeg i spidsen, ville jeg sikre mig en livstidskontrakt med ham, ellers er det simpelthen for mange penge at smide efter ham. Hans manglende mål skal slet ikke komme på tale, hans spillestil er ikke til 40 mål på en sæson, så det synes jeg ikke er lige så væsentligt som det andet.
Unitedforever
20-10-2008, 16:39
Er faktisk splittet i Tevez sagen. Bør man ikke kunne få David Villa for 320?
Kan hverken finde op eller ned i denne her sag. Bør entusiasme og kamgejst være prioriteret højere end effektivitet? Har vi nok i en flygtig angriber i Rooney? Ville det være en anden sag for 200 mil?
Men mens jeg sidder her og stiller mig selv mange spørgsmål er der en ting jeg ikke kan lade glippe. Problemet med at han er så meget klubmenneske er at hans klub ikke er United. Jeg er sikker på der ingen anden klub er i Europa for ham, og det er i sig selv jo også godt. Men hvad med hans planer om at spille 5-6 år og så smutte tilbage til argentina? Han virker som en meget fornuftig mand, og netop fornuften kan være det der klipper snoren mellem os og ham, da han kan udleve sin drøm (penge er vist ikke hans førsteprioritet) om at spille derhjemme hos familien.
Jeg synes det er et dejligt eksempel, og et af de eneste, på at der stadig findes fornuftige mennesker i fodboldverdenen - men gider vi betale 320 millioner + millionløn til en spiller der forlader os når hans kontrakt udløber?
Stod jeg i spidsen, ville jeg sikre mig en livstidskontrakt med ham, ellers er det simpelthen for mange penge at smide efter ham. Hans manglende mål skal slet ikke komme på tale, hans spillestil er ikke til 40 mål på en sæson, så det synes jeg ikke er lige så væsentligt som det andet.
Jeg sys egentlig, at du har mange glimrende argumneter både for og imod - godt indlæg. Men at du er den mening at vi bør overveje at lade Tevez gå, det forstår jeg ikke. Jeg sys det er en underdrivelse af de store, når du skriver at han lever på entutiasme og kampgejst - han er da så meget mere? Hans teknik er blændende, hans målfarlighed er tilsted (omend den kunne blive endnu større) hans blik for spillet og spilforståelsen fås ikke bedre OG, som du selv siger, så har han et KÆMP hjerte for United, og med disse faktorer i baghovedet, så siger jeg: KØB KØB KØB !
Tevez er en fantastisk angriber for os, men han er absolut ikke 320 mill kr værd. Det er der vel nærmest ingen, der er. Men hvis Berbatov kostede os så mange penge, så er det vel omvendt en naturlig ting, at Tevez ligger i dén prisleje?
Unitedforever
20-10-2008, 16:47
Tevez er en fantastisk angriber for os, men han er absolut ikke 320 mill kr værd. Det er der vel nærmest ingen, der er. Men hvis Berbatov kostede os så mange penge, så er det vel omvendt en naturlig ting, at Tevez ligger i dén prisleje?
Når du siger det på den måde, så har du ret, men jeg tror bare at vi må affinde os med, at priserne på verdensklassespillere ligger i dette prisleje, så derfor må vi vel bare acceptere, at han koster dette, og når vi samtid er Manchester United, så bliver det ikke ligefrem billigere.
At betvivle om Carlos Tevez er pengene værd at som at sige Eric Cantona ikke var en legende for Manchester. Tevez betyder så umådelig meget på banen, om han så scorer eller ej ville jeg aldrig tage ham af holdet.
Han er en meget mere bevægelig spiller og fighter mere end Berbatov har gjort indtil nu.
Da jeg er en af dem som betvivler Berbatovs plads på holdet i et lange løb, når Sir Alex' forelskelse engang falder fra af ham, tror jeg også at Tevez vil blive valgt over Dimitar.
Carlos Tevez er en af de bedste forwards i europa for ikke at sige verden, og hvis vi lader ham gå til Rivalerne i City eller Real Madrid er Sir Alex og David Gill godt nok nogle tåber som burde fyres fra deres jobs IMMEDIATELY!
I say LET HIM STAY!
Flax_Generous
20-10-2008, 16:53
Jeg mindes, at Gill sidste sommer sagde, at den samlede pris for Tevez var ganske lav eller billig. Med mindre Gill til dagligt vælter sig i penge som en anden Joakim von And og derfor har et forstyrret billede af penge, så betyder det, at rygterne om en pris på 320 mio. kroner er lidt overdrevne.
Jeg håber og forventer, at Tevez bliver i klubben. Han spiller som om han er født til at bære en United-trøje, han er blevet strålende venner med flere af spillerne og han er en særdeles talentfuld fodboldspiller. Med ham, Berbatov og Rooney har vi et helt fantastisk angreb - med god bredde i.
Desuden har jeg lidt svært ved at pege på andre områder, hvor vi kan bruge et par hundrede mio. kroner. En ekstra wing måske. Tevez ville være en solid og fornuftig investering - vi ved hvad vi får og det vi får er godt.
ChristianR
20-10-2008, 17:00
Jeg er enormt glad for Tevez og er ked af, at jeg overhovedet kan være i tvivl. Det er dog den enormt høje pris samt den generelle forvirring omkring lejeskabet og ejerskabet af ham, der i høj grad bringer mig i tvivl.
320 mio. kr! Kun Hernan Crespo, Christian Vieri (og muligvis Berbatov?) er blevet solgt dyrere som angribere, og det er med forholdsvis lille margin.
Med i betragtningen skal tages, at vi jo allerede har betalt x antal millioner for at leje ham i 2 sæsonner. Jeg kan ikke huske, om dte skulle koste os 50 eller 100 mio pr sæson, men bestemt et beløb, der skal tages i betragtning. Nogen, der ved noget mere præcist?
For inkl. lejeprisen bliver han så nok pludselig verdens dyreste angriber nogensinde! Med købet af Berbatov er Tevez pludselig ikke sikker i startopstillingen, og trods hans engegement og fodboldspil i højeste klasse, bør man overveje om, han overhovedet er det værd?
Men de £32mio er vel de penge, vi i følge forhåndsklausulen kan købe ham fri for. Hvis ingen andre vil betale de penge, kan vi vel godt prutte MSI ned i pris. Især hvis Tevez selv lægger pres på?
Det er svært...
Prisen har mig bekendt hele tiden lagt SAMLET på £30 mio. Vi betaler lige nu £5mio pr år og efter denne sæson har vi betalt de første 10, så vi kan derefter få ham for den ufatteligt billige pris på kun £20 mio!
Jeg synes det er en rimelig pris for en spiller som bidrager med så meget overalt på banen og jeg kan ikke vente med at se ham blive fast mand.
At han så smutter til Boca inden han bliver 30 fordi det er hans hjerteklub får mig egentlig kun til at føle endnu mere respekt for ham, og det passer egentlig fint for så er Welbeck forhåbentlig også ved at være klar til at tage over. Men ville genere mig lidt hvis vi ikke fik nogen transfersum for ham, bare lige en £10 mio som et plaster på såret...
el-insaciable
20-10-2008, 17:13
Hvis vi skal betale 320 mio. kr. for ham, synes jeg ikke, vi skal købe ham. Han er ikke i nærheden af at være det værd, hvis man sammenligner med, hvem man ellers kan få for de penge. Her tænker jeg først og fremmest på Aguero og Villa. Hans førsteberøringer utroligt ustabile, og det sker ofte, at han misser meget nemme tæmninger, ligesom han alt for tit holder alt for længe på bolden, mangler speed og har meget svært ved at sætte en mand af. Han har selvfølgelig også mange styrker, men jeg synes ikke, man kan betale 320 mio. kr. for en mand med så mange mangler.
Når det er sagt, håber jeg dog meget, at han bliver i klubben - bare ikke til den pris. Hans arbejdsraseri, indstilling og evne til at score mål på de rigtige tidspunkter er pisse vigtige egenskaber, som jeg helt klart gerne ser bliver i klubben.
Jeg håber for alt i verden at vi beholder Carlitos Tevez.. Han er ikke kun verdensklasse på banen, hvor han ligger et enormt arbejde i hver eneste kamp og score mange vigtige mål. Men han har også hjertet det rette sted og virker loyal overfor klubben. Nu er der ikke nogle der kender den endelige pris for ham, men som markedet ser ud nu, er han klart 300 mill værd. Kan ikke se andre der ku erstatte ham..
ville 10 gange hellere miste Ronaldo end Tevez..
Jeg vil godt vædde med, at prisen for Tevez inkluderer hans loan fee, signing on fee og løn.
Unitedalisme
20-10-2008, 17:26
Hvis vi skal betale 320 mio. kr. for ham, synes jeg ikke, vi skal købe ham. Han er ikke i nærheden af at være det værd, hvis man sammenligner med, hvem man ellers kan få for de penge. Her tænker jeg først og fremmest på Aguero og Villa. Hans førsteberøringer utroligt ustabile, og det sker ofte, at han misser meget nemme tæmninger, ligesom han alt for tit holder alt for længe på bolden, mangler speed og har meget svært ved at sætte en mand af. Han har selvfølgelig også mange styrker, men jeg synes ikke, man kan betale 320 mio. kr. for en mand med så mange mangler.
Når det er sagt, håber jeg dog meget, at han bliver i klubben - bare ikke til den pris. Hans arbejdsraseri, indstilling og evne til at score mål på de rigtige tidspunkter er pisse vigtige egenskaber, som jeg helt klart gerne ser bliver i klubben.
Øhh.. lidt hård kritik af ham.. manglende speed og svært ved at sætte en mand af?? mener jeg ik er hans mangler.. tæmninger og førsteberøringer er vel det samme, men har ik set det er noget problem for ham, da han virker utrolig boldsikker i mine øjne. Køb tevez og lad vær med at tænke på angrebet mange år frem.. rooney og tevez og campell er stadig unge og berbatov holder i mange år endnu..
ChristianR
20-10-2008, 17:51
Jeg vil godt vædde med, at prisen for Tevez inkluderer hans loan fee, signing on fee og løn.
Jeg har nu meget svær ved at forestille mig at lønnen indgår.
Hans løn indtil lejeatalen opholder beløber sig vel til små £10mio, og så begynder han pludselig at synes urimelig billig, men jeg tror som sagt heller ikke på det.
Men det skal nok passe at loan fee indgår, men så bør spørgsmålet jo ret beset være, hvorvidt det er værd at betale £22mio for at beholde ham?
Så kan man argumentere for at United har gjort en dårlig handel, da spillere som Villa, Aguero eller Benzema pludselig slet ikke er så utilnærmelige med £32mio på lommen.
Man kan dog sige, at eftersom vi allerede har betalt de £10mio, så bliver det svært at finde en spiller af samme kaliber og med samme kvaliteter til en pris på £20mio.
Så bør man IMO nok vælge at betale for at beholde ham.
ChristianR
20-10-2008, 17:53
Øhh.. lidt hård kritik af ham.. manglende speed og svært ved at sætte en mand af??
Det er da rigtig nok - Specielt når han bliver målt med spillere som Villa og Aguero.
SantasLittleHelper
20-10-2008, 18:03
Det er da rigtig nok - Specielt når han bliver målt med spillere som Villa og Aguero.
I så fald er det da dejligt at vi har vundet the double med et helt hold af snegle, hvis Aguero og Villa er målestokken for hvornår man er hurtig eller ej.
Køb Carlos! Han er en fantastisk spiller.
ChristianR
20-10-2008, 18:13
I så fald er det da dejligt at vi har vundet the double med et helt hold af snegle, hvis Aguero og Villa er målestokken for hvornår man er hurtig eller ej.
Køb Carlos! Han er en fantastisk spiller.
Jeg forstår ikke helt?
Mener du at Tevez har bedre antrit/acceleration end Villa og Aguero?
Jeg er nu også utrolig glad for Tevez og mener vi bør beholde ham, men hurtighed samt at sætte en modspiller er nu ikke hans spidskompetencer.
EDIT: Eller nej, nu tror jeg, at jeg forstår dig. Grunden til jeg satte ham op mod Villa og Aguero var jo, fordi det var der diskussionen startede. El insaciable nævnte disse svagheder hos Tevez i samme åndedrag som de to spillere.
Desuden kan det som tidligere nævnt godt tænkes, at de 2 spillere kan erhverves for £32mio. Ergo ligger det IMO ganske ligefor, at sammenligne ham med evt. erstatninger eller spillere til samme pris om du vil.
Det er selvfølgelig en enorm høj pris, som vi bliver nød til at betale for Carlos hvis vi vil beholde ham, men jeg vil altså nødig miste ham, da jeg mener at han giver Man Utd en masse.
Jeg synes at Tevez kæmper røven ud af bukserne i alle de minutter han får på banen plus han scorer nogle rigtig vigtige mål for os, ligesom han udover det giver vores angreb bredde og rotation, som jeg mener vi har brug for i en så lang sæson, som vi kommer til at møde i denne sæson og de kommende - om disse tre faktorer, er så mange milioner værd, ved jeg ikke 100 %, men jeg vil bare nødig se ham spille et andet sted!
el-insaciable
20-10-2008, 18:43
EDIT: Eller nej, nu tror jeg, at jeg forstår dig. Grunden til jeg satte ham op mod Villa og Aguero var jo, fordi det var der diskussionen startede. El insaciable nævnte disse svagheder hos Tevez i samme åndedrag som de to spillere.
Desuden kan det som tidligere nævnt godt tænkes, at de 2 spillere kan erhverves for £32mio. Ergo ligger det IMO ganske ligefor, at sammenligne ham med evt. erstatninger eller spillere til samme pris om du vil.Præcis. Og hvis man synes, det er urimeligt at måle ham mod Aguero og Villa (det synes jeg nu ikke, han har jo også nogle styrker, de ikke har), så kan man jo sammenligne ham med Rooney, Ronaldo, Berbatov og Nani - her kommer han altså også til kort.
Men som sagt så håber jeg, vi beholder ham. Hvis den egentlige pris er £22 mio., ser jeg ingen grund til ikke at få ham købt og sikret på lang sigt. Det ligger også meget tættere på hans reelle værdi imo.
Rasmus-K-J
20-10-2008, 18:54
At sige tevez ikke er hurtig er da en underdrivelse. Han kan ikke følge med Villa. Men er ikke langt fra. Men Serigo A. kan han sagtens følge med. Nu har jeg set argentina spille med de to sammen. og der er tevez hurtigere. Og Nu nævner du Nani - Ronaldo - Rooney. Nani kan han nok også næsten følge med, Ronaldo, måske ikke. Men rooney kan han også sagtens følge med, hvis ikke han render fra ham. Og det med han ikke kan sætte en mand ad. Hvad fanden kan han såå!
el-insaciable
20-10-2008, 18:59
At sige tevez ikke er hurtig er da en underdrivelse. Han kan ikke følge med Villa. Men er ikke langt fra. Men Serigo A. kan han sagtens følge med. Nu har jeg set argentina spille med de to sammen. og der er tevez hurtigere. Og Nu nævner du Nani - Ronaldo - Rooney. Nani kan han nok også næsten følge med, Ronaldo, måske ikke. Men rooney kan han også sagtens følge med, hvis ikke han render fra ham. Og det med han ikke kan sætte en mand ad. Hvad fanden kan han såå!Det er simpelthen ikke rigtigt. Tevez har fin acceleration, nogen vil endda sige glimrende, men hans topfart er alt andet end imponerende. Man har gang på gang set ham hentet af forsvarsspillere på stikninger, hvor Rooney, Ronaldo eller Nani ikke var blevet det. Mht. hans driblinger så skal han have credit for at prøve, men hans boldbehandling er bare ikke god nok på de små områder.
Rasmus-K-J
20-10-2008, 19:02
Det er simpelthen ikke rigtigt. Tevez har fin acceleration, nogen vil endda sige glimrende, men hans topfart er alt andet end imponerende. Man har gang på gang set ham hentet af forsvarsspillere på stikninger, hvor Rooney, Ronaldo eller Nani ikke var blevet det. Mht. hans driblinger så skal han have credit for at prøve, men hans boldbehandling er bare ikke god nok på de små områder.
Er hans bodbehandling ikke god nok på små områder. Du har nok ret i topfart, men der er rooney sgu heller ikke. Tevez kan løbe fra rooney.
Og tevez er da 20 gange bedre en Rooney på små driblinger? kan simpelthen ikke følge dig i det der? gå ind på youtube og se lidt med ham. Og følg ham på nært hold imorgen hvis han er med!
http://www.youtube.com/watch?v=LGBIkWebXgA
el-insaciable
20-10-2008, 19:10
Er hans bodbehandling ikke god nok på små områder. Du har nok ret i topfart, men der er rooney sgu heller ikke. Tevez kan løbe fra rooney.
Og tevez er da 20 gange bedre en Rooney på små driblinger? kan simpelthen ikke følge dig i det der? gå ind på youtube og se lidt med ham. Og følg ham på nært hold imorgen hvis han er med!Vi er vist så fundamentalt uenige, at det ikke nytter ret meget at diskutere det. Lige så overbevist som du er, om at Tevez er hurtigere end Rooney, lige så overbevist er jeg om det modsatte. Og jeg har ikke tænkt mig at søge efter videoer på Youtube. Jeg har næsten set samtlige kampe han har spillet for Manchester United, og jeg synes egentlig, det er baggrund nok for at danne sig en opfattelse af hans topfart.
Rasmus-K-J
20-10-2008, 19:11
Du kan prøve at se den her? hvis det ikk er speed hvad er det så?
http://www.youtube.com/watch?v=0tMg1oBzKUI&feature=related
el-insaciable
20-10-2008, 19:18
http://www.youtube.com/watch?v=0tMg1oBzKUI&feature=relatedHvis ikke hvad er speed? Han er ikke oppe på topfart på noget tidspunkt i de to videoer, du har linket til. Eller det vil jeg da ikke håbe, for så er han langsommere, end jeg troede.
Rasmus-K-J
20-10-2008, 19:21
Hvis ikke hvad er speed? Han er ikke oppe på topfart på noget tidspunkt i de to videoer, du har linket til. Eller det vil jeg da ikke håbe, for så er han langsommere, end jeg troede.
Hehe okay:D også lidt ligemeget. Han er hurtig nok. Vi bliver nok ikke enige som du har sagt:D
Nu må vi bare håbe at han bliver købt. For han styrker os så meget. Og er en fantastisk spiller.
Som Benzet er lidt inde på nogle sider tilbage i denne tråd - er nogen over 300 mio. værd?
Jeg synes ikke - men sådan er priserne desværre og så må man betale det hvis man vil have en verdensklasse spiller. Jeg synes klart vi skal beholde Tevez - og jeg vil hellere have ham end Villa, Aguero og hvem folk ellers nævner. Vi har Berbatov og Ronaldo til at stå oppe foran og vente på at boldene kommer - Tevez er en glimrende spiller for os med hans konstante arbejdsraseri.
Jeg har været utrolig glad for Tevez og er det stadig. Elsker typer som ham, der giver sig for holdet. Men er det 320 millioner kr. vi snakker om mener jeg, at er for høj en pris. Efter købet af Berbatov, mener jeg det vil være for dyrt, hvis vi smed samme pris efter Tevez. Derudover kan to klasseangribere erhverves for samme pris. Så hvis det er det beløb, så håber jeg ikke vi køber Carlitos.
http://www.youtube.com/watch?v=0tMg1oBzKUI&feature=related
Selvom Tevez er rimelig hurtig, så tvivler jeg på, at han er hurtigere end Rooney. Har læst et sted, at Rooney accelerere på højde med mange 100 meter løbere. Om det passer ved jeg ikke, men Rooney er ikke langsom og bestemt hurtigere end Tevez. Grunden til at Tevez måske ser hurtigere ud end han er, kan være fordi, at han er så god til at holde sin modstander væk fra ham med hans kropsstyrke.
. Derudover kan to klasseangribere erhverves for samme pris. Så hvis det er det beløb.
hmm tjaaa. Men hva ska vi bruge to klasseangribere til når vi kan få Carlitos ? han er/blir toppen af poppen..
Det er sådanne typer vi har brug for efter en successæson, hvor mætheden kan brede sig...
Cristian9000
20-10-2008, 20:43
http://www.tipsbladet.dk/artikel/portraet/baestet-fra-buenos-aires?page=0%2C0
Der står nok ikke noget vi ikke allerede ved, men jeg tror da lige jeg vil læse det alligevel :)
EDIT: Okay, jeg opdagede lige at artiklen var fra den 6. september, så den er rimelig gammel. Men jeg har ikke læst den før...
Skide godt artikel.. Men får sgu et godt indblik i hvordan han har haft det og man under ham virkelig succes, både på banen og i privatlivet :)
Dejligt med hans fightervilje og loyalitet:)
United DK
20-10-2008, 21:07
320 mio. er mange penge, ja, men han er en vigtig del af holdet, og er spillet ind. Så er det muligt, at man kan få bedre spillere, til billigere penge, men vedkommende skal først spilles ind, og man ved heller ikke, om vedkommende i det hele taget bliver en succes. Derudover er Tevez ikke typen, der tuder over nogle ture på bænkene, noget som både Aguero og Villa sikkert kunne finde på, og ingen af de to sidstnævnte, kender til ordet fight, hvilket Tevez i høj grad gør, og selvom vi er en porcelænsklub, med mange balletdansere, så kan vi godt bruge hans evige tro på tingene.
Med andre ord: Køb!
morten8832
20-10-2008, 22:19
For mig at se er der ingen tvivl... Køb ham! jeg elsker den knægt. han er en united spiller i hjertet som elsker klubben. Han har en fighter vilje uden lige, og bare tanken om han og rooney spil suplerende med en verdensklasse boksspiller i berbatov får mig til at gysse..
Dette er et angreb i særklasse at tre spillere der spiller med hjertet
Don Kafai
20-10-2008, 22:23
Jeg har ikke glemt Tevez' præstationer for os i fjor, men i år pisser han mig af gang på gang. Hvis han har tænkt sig at rende rundt på midten af banen og lege spilfordeler, så skal vi ikke give mere end 10 mio for ham, men bliver han mere direkte, farlig og afslutningsstærk, så må han for min skyld gerne koste 400 mio.
Desuden tror jeg ikke på de her høje beløb. Ligesom 32 mio pund for Berbatov er en overdrivelse af dimensioner.
SantasLittleHelper
20-10-2008, 22:39
Jeg har været utrolig glad for Tevez og er det stadig. Elsker typer som ham, der giver sig for holdet. Men er det 320 millioner kr. vi snakker om mener jeg, at er for høj en pris. Efter købet af Berbatov, mener jeg det vil være for dyrt, hvis vi smed samme pris efter Tevez. Derudover kan to klasseangribere erhverves for samme pris. Så hvis det er det beløb, så håber jeg ikke vi køber Carlitos.
Efter købet af Berbatov vil jeg da netop mene at det er direkte billigt? Hvis vi har givet 280 for Berbatov, mener jeg ligefrem det kan betegnes som et røverkøb. Tevezvar IMO den bedste angriber af Rooney/Tevez/Berbatov sidste år, og jeg mener ikke Berbatov kan noget som Tevez ikke kan. Det skulle da lige være at undgå at blive forpustet gennem en hel kamp.
Desuden tror jeg også at 32 mille er lidt overdrevet. Det er nok mere 32 minus de 10 vi allerede har givet, og så er det IMO lidt en no-brainer.
Nu har vi i 100 år råbt og skreget på en ny klasseangriber. Og så snart Berbatov ellers er på plads, så vil folk lade Tevez gå, fordi han er dyr. Når man ser hvor meget Liverpool endte med at give for Mascherano, så kan de 32 mio., hvis de overhovedet passer, kun være samtlige udgifter. Andet er simpelthen ikke realistisk med det daværende marked, hvor rekorden hed 30 mio. pund.
Hvem kan vi få for de penge, der til den tid vil være 25 år, have tre års Premier League-erfaring og med sikkerhed kunne klikke med i hvert fald den ene af vores angribere? Jeg søger et navn...
VonKoblenz
21-10-2008, 09:16
Jeg vil hellere have vi bruger 32£ på Tevez end vi brugte dem på Berbatov..
Tevez kan mange ting, han har et godt overblik og fungerer godt med Rooney. Han skyder godt med begge ben og har en god teknik. Han kan sagtens løbe forbi 3 mænd og så drible nogle stykker og sende et hårdt skud ind i målet, ja Tevez er rigtig god og syntes han er pengene værd, mest af alt fordi han altid giver sig 120%, Rooney, ham og Anderson løber konstant inde på banen. Hvilket jeg syntes er dejligt at have sådan nogle motore som ikke bare står stille.
Det er bare med at smide pengene på bordet og få ham købt - hvis der magler penge i kassen så må vi skille os af med dovenkroppen Berbatov!
Glory Man United
21-10-2008, 11:10
Det er bare med at smide pengene på bordet og få ham købt - hvis der magler penge i kassen så må vi skille os af med dovenkroppen Berbatov!
Ja hold da op. Berba er ved gud ringe. Hvad har han spillet? 4 kampe? og så vil du af med ham? :whine:
Han har vel spillet halvt så meget som Tevez i denne sæson, og vistnok scoret dobbelt så meget
SantasLittleHelper
21-10-2008, 11:34
Ja hold da op. Berba er ved gud ringe. Hvad har han spillet? 4 kampe? og så vil du af med ham? :whine:
Han har vel spillet halvt så meget som Tevez i denne sæson, og vistnok scoret dobbelt så meget
De har faktisk spillet stort set lige meget... Til gengæld har Tevez med garanti løbet mere i en enkelt kamp, end Berbatov har hele sæsonen. Hvis valget stod mellem Berbatov og Tevez ville jeg vælge Tevez 10 ud af 10 gange og jeg er sikker på at hvis han havde stået overfor fantastiske hold som Aab og Wigan, havde han også scoret mindst lige så meget som Berbatov.
Glory Man United
21-10-2008, 11:48
De har faktisk spillet stort set lige meget... Til gengæld har Tevez med garanti løbet mere i en enkelt kamp, end Berbatov har hele sæsonen. Hvis valget stod mellem Berbatov og Tevez ville jeg vælge Tevez 10 ud af 10 gange og jeg er sikker på at hvis han havde stået overfor fantastiske hold som Aab og Wigan, havde han også scoret mindst lige så meget som Berbatov.
Hvis og hvis tæller vist ikke. Ej heller i fodbold. Vi har rigeligt med arbejdsomme folk (Fletcher, Park, Rooney m.fl.). Rart at få en der kan det sværeste i fodbold: MÅL! Og dem skal han nok lave mange flere af.....
United DK
21-10-2008, 15:09
Det er sjovt, at Ruud var så populær blandt United-fans, mens Berbatov får høvlen med det samme, selvom Ruud heller ikke lavede en skid på banen. Med Berbatov (og Ruud for den sags skyld) har vi fat i en klassisk striker, en spiller der intet laver, men til gængæld står det rigtige sted, og score målene, og lad ham dog for helvede gøre det, for det er godt med lidt forskellighed, fremfor at alle kæmper røven ud af bukserne. Problemet er nok bare, at han ikke lige har lavet to mål i hver kamp, for havde han gjort det, så var han ihh åhh så fantastisk, og så var hans stil fin. Vi kan jo se med Ronaldo, at bare man laver mål, så kan arbejdsradiusen være ligemeget.
Efter købet af Berbatov vil jeg da netop mene at det er direkte billigt? Hvis vi har givet 280 for Berbatov, mener jeg ligefrem det kan betegnes som et røverkøb. Tevezvar IMO den bedste angriber af Rooney/Tevez/Berbatov sidste år, og jeg mener ikke Berbatov kan noget som Tevez ikke kan. Det skulle da lige være at undgå at blive forpustet gennem en hel kamp.
Desuden tror jeg også at 32 mille er lidt overdrevet. Det er nok mere 32 minus de 10 vi allerede har givet, og så er det IMO lidt en no-brainer.
Jeg siger da ikke, at Berbatov-købet var en genistreg. Det var da utrolig dyrt, men det var der også flere grunde til. Manchester City kom ind med et højere bud i sidste time, og der var mangel på tid til at kigge på alternativer. Derfor blev det så dyrt, og det er imo 100 millioner kr. for meget. Ingen tvivl der. Dog er jeg bare i tvivl om et køb af Tevez vil være godt, når to klasseangribere kan erhverves for samme pris. Tevez har været fremragende for os i den tid, han har været her, men er langt fra 320 millioner kr., hvis det er den rigtige pris. Et køb af Tevez, vil dog ikke gøre mig deprimeret, for jeg synes, at han er en dygtig spiller, der altid giver en helhjertet indsats for klubben. Dog er det stadig mange penge og også for mange penge.
Giv lige manden en chance, tak. Han har spillet 6 kampe, og er slet ikke spillet ind på holdet endnu. At han ikke laver noget vidste vi jo før vi hentede ham, men tilgengæld sparker han bolden i kassen og bliver på sin position (som Rooney og Tevez ikke gør) - Indtil videre har Berbatov scoret i halvdelen af sine kampe gennemsnitsligt, hvilket er godt nok. Når han er først er blevet spillet ind på holdet, vil han helt sikkert også blive bedre, så tag det lige roligt og giv manden en chance. Tevez leverede jo heller ikke lige med det samme, da vi købte ham sidste år. Der skulle gå 2-3 måneder, før vi hans kvaliteter at se.
Rasmus-K-J
21-10-2008, 15:30
? tevez startede dårligt i de første 2-3 kampe og så gik han igang som lyn og torden. Først med Chelsea
? tevez startede dårligt i de første 2-3 kampe og så gik han igang som lyn og torden. Først med Chelsea
Der er vi så uenige. Tevez kom efter min mening i først i god form i midten af oktober.
Jesus christ, det var dog det dummeste indlæg i år.
Hvorfor er det nu lige at samtlige at vores spillere skal piske rundt på banen i 90 minutter?
Det er sgu da klasse at have en spiller som Berbatov der ligger hvor han BØR ligge som angriber. Og samtidig er han fantastisk til at holde på bolden og lægger nogle åndssvagt gode afleveringer.
Og som der også var en anden der sagde, så er det mærkeligt at Ruud bliver lovprist mens Berbatov bliver svinet. Ingen af de 2 laver det mindste på banen udover at score mål. I mit univers er det præcis sådan en ægte boksspiller skal opføre sig.
hackerjoe18
21-10-2008, 22:01
Al respekt for Tevez, men synes altså at det er for mange penge at bruge på en, pt. 3.-angriber i truppen. Berbatov bomber og Rooney bomber. 32 mio. £ er sgu mange penge. De kunne i stedet bruges på 2-3 nye, unge stortalenter. Men jeg er vild med Tevez og synes klart at vi skal beholde ham. Har den helt rigtige opstilling for United:
VDS
Rafael - Rio - Vidic - Evra
Anderson
Ronaldo - Rooney - Nani
Berbatov - Tevez
Feeed...!
United DK
21-10-2008, 22:52
Manchester United 3-0 Celtic
Berbatov 30', 51'
Rooney 76'
Berbatov 30', 51'
Rooney 76'
Amen..
Og er det 2 mål hvor han kæmper bolden frem fra midten af banen?
Nej, det er 2 snigere som han putter ind fordi han står lige præcis hvor han skal stå. I BOKSEN! Klasse angriber...
Al respekt for Tevez, men synes altså at det er for mange penge at bruge på en, pt. 3.-angriber i truppen. Berbatov bomber og Rooney bomber. 32 mio. £ er sgu mange penge. De kunne i stedet bruges på 2-3 nye, unge stortalenter. Men jeg er vild med Tevez og synes klart at vi skal beholde ham. Har den helt rigtige opstilling for United:
VDS
Rafael - Rio - Vidic - Evra
Anderson
Ronaldo - Rooney - Nani
Berbatov - Tevez
Feeed...!
Modsiger du ikke dig selv.. Siger det er for dyrt, og vi kunne bruge dem på stortalenter, men så siger du at vi helt klart skal beholde ham.. Også selvom det er for dyrt??
Berbatov 30', 51'
Rooney 76'
Præcis.. Sku lige til at poste det:D
Fletcherfan
22-10-2008, 12:02
Selvom Tevez vist nok ikke har været specielt målfarlig i denne sæson hidtil (jeg er sikker på, at det nok skal komme) så vil jeg mene, at United skal købe ham for enhver pris... Han er fantastisk, og så spiller han en utrolig vigtig rolle for holdet og det kommer han nok til at bevise senere på sæsonen. Grunden til at Berba ikke er så populær som Ruud skyldes nok, at de allerfleste ville sååå gerne have Ruud til klubben da han kom, og scorede mål hele tiden. Mens med Berba har folk været skeptiske fra starten. Og jeg var selv en modstander af et køb af Berba. Og jeg synes ikke hans spil har været særligt godt, men han har gjort det han blev købt til: Scoret mål... Nu venter jeg kun på modgangstider, hvor manglende form og bænkplads o.a. for at se hvordan han reagerer på det. Vil dog sige, at indtil videre har Berba vist sig som en stor succes i mine øjne, og det på trods, af at jeg var en stor modstander af ham da United købte ham. Men United har brug for både Berba, Carlos og Rooney i en lang sæson og forhåbentlig kommer de tre til at score 50-60 mål eller flere igennem en sæson...
Sjovt at se at folk pludselig har glemt at en sæson varer længere end til Oktober, bare fordi det kører for Berba og Rooney pt. - mange af dem der skriver "Lad være med at køb Tevez!" er sikkert de samme som skreg højest på en ekstra angriber de sidste to sæsoner.
Vi har brug for 3 klasse angribere - og nu har vi det endelig, hvorfor så give slip på en af dem? Ja, det er dyrt - men det er det også hvis vi skal ud af have en ny som er ligeså god som Tevez.
SantasLittleHelper
22-10-2008, 13:17
Al respekt for Tevez, men synes altså at det er for mange penge at bruge på en, pt. 3.-angriber i truppen. Berbatov bomber og Rooney bomber. 32 mio. £ er sgu mange penge. De kunne i stedet bruges på 2-3 nye, unge stortalenter.
Dog er jeg bare i tvivl om et køb af Tevez vil være godt, når to klasseangribere kan erhverves for samme pris. Tevez har været fremragende for os i den tid, han har været her, men er langt fra 320 millioner kr., hvis det er den rigtige pris.
Bare for nysgerrighedens skyld.. Vil du så ikke lige nævne de 2-3 stortalenter/klasseangribere vi kan få for 32 mio. pund? For det lyder da som en ønskesituation hvis vi kunne få 2-3 store talenter for den pris, som vi oven i købet kan bruge til noget.. IMO findes der ingen direkte erstatning for Tevez, og med mindre vi går ud og henter Benzema (der lige har forlænget med Lyon), Zlatan eller Sergio Aguero har jeg svært ved at se hvilke spillere der skulle kunne erstatte Tevez. De spillere jeg har nævnt kan selvfølgelig ikke erhverves for 32 mio pund, og man fristes til at tro, at bare en enkelt af dem ville koste noget mere. Desuden er der næppe nogle af dem der vil finde sig i at sidde på bænken. Vi må vel bare acceptere, at hvis vi vil have en klasseangriber, koster han 300+ mio. Jeg tvivler i hvert fald meget stærkt på at vi kan få Drogba og Aguero for 320 mio samlet.
Næh, køb Tevez.. Det kan godt være at yderligere 32 mio pund er for dyrt, men for det første tror jeg ikke på at det er den reelle pris, og for det andet skulle vi nok have tænkt på det FØR vi aftalte den pris.
Jesus christ, det var dog det dummeste indlæg i år.
Hvorfor er det nu lige at samtlige at vores spillere skal piske rundt på banen i 90 minutter?
Det er sgu da klasse at have en spiller som Berbatov der ligger hvor han BØR ligge som angriber. Og samtidig er han fantastisk til at holde på bolden og lægger nogle åndssvagt gode afleveringer.
Og som der også var en anden der sagde, så er det mærkeligt at Ruud bliver lovprist mens Berbatov bliver svinet. Ingen af de 2 laver det mindste på banen udover at score mål. I mit univers er det præcis sådan en ægte boksspiller skal opføre sig.
Hvem har dog bildt dig ind at der er nogle af os der syntes det? Men det ville godt nok være rart, hvis han gad at engagere sig lidt og løbe mere end 2 kilometer - så ville han sikkert også komme frem til flere chancer. Du sammenligner så Berbatov med Ruud, hvilket jeg finder meget uforståeligt når Berbatov kritikere, som jeg selv, netop frygtede at spillet ville begynde at forme sig, som dengang vi havde Ruud hvor vi, ikke vandt en bønne i forhold til hvad vi har vundet i perioden siden ham. At Berbatov så netop har vist sig IKKE altid at ligge i boksen, men i stedet trækker ned i banen og modtager bolden, er vel kun en bonus. Konklusionen er vel så at Berbatov er en langt bedre fodboldsspiller end Ruud, men hvis folk tror vi har købt en decideret boksspiller tror jeg de tager fejl - hvilket så bringer mig videre til kritikken af hans engagement. En af de hovedpunkter vi gerne så var jo netop at vi fik en boksspiller der var stærk med hovedet, men det virker på mig som om Berbatov ikke gider at tage løbet ind i boksen og jeg har meget svært ved at huske hans sidste hovedstødsmål. Det leder mig så til at tro, at Berbatov ikke kan noget som Tevez ikke kan, hvilket så gør at jeg har vært ved at forstå hvordan folk kan stemple ham som den boksspiller som mange mente at vi manglede sidste år (!).
ChristianR
22-10-2008, 13:24
Næh, køb Tevez.. Det kan godt være at yderligere 32 mio pund er for dyrt, men for det første tror jeg ikke på at det er den reelle pris, og for det andet skulle vi nok have tænkt på det FØR vi aftalte den pris.
Jeg ved ikke, om jeg forstår dig rigtigt, men hvis jeg gør, så har jeg tænkt det samme.
United-ledelsen har da været ualmindeligt dårlige købmænd, hvis de aftaler først at betale 100mio for at leje spilleren i 2 sæsoner, for derefter at betale 320mio kr. for at beholde ham. Så har vi pludselig verdens klart dyresthandlede fodboldspiller nogensinde.
Men det er jo i det hele taget umuligt at diskutere, hvorvidt prisen er rimelig, så længe ingen af os aner noget mere præcist.
RuudVanNissetøj
22-10-2008, 14:10
Carlos Tevez skal for alt i verden blive i vores klub. Om vi så må smide 300 mil. efter ham den grimme må så være, for Tevez skaber en perfekt balance i vores angreb. Han er en klassespiller og klasse koster. Jeg tror bestemt at Fergusson får handlen på plads fordi han aldrig går på kompromis med hvem han henter til klubben.
Synes det er unikt at vi har så mange stjernespillere i klubben, der dog fortsat kæmper sammen for holdet og ikke tuder big time når de er lidt på bænken. Sådan er Tevez !!
I det forgange transfervindue hungrede alle efter en ny angriber hvilket vi heldigvis fik men mister vi Tevez til sommer eller før står vi jo igen med præcis samme problem. En klub af vores størrelse skal have mindst tre klasseangribere og det har vi endelig fået.
Jeg synes helt klart vi skal erhverve Tevez. Han koster meget men er sikker på at de nævnte 32 mio ikke er selve transfersummen men hvad vi kommer til at give for ham ialt inkl. løn, sign on fee, prisen for at leje ham, og så prisen for at købe ham fri af MSI. Hvis min teori er rigtig så er han virkelig ikke ret dyr men derimod et scoop vil jeg mene. Pt er Berba og Rooney i storform men husk nu at sæsonen kun lige er startet. De kan blive skadet eller ramt af et formdyk og i tilfælde af det er det utrolig vigtigt at vi kan putte en anden angriber ind uden holdet bliver svagere af den grund. Tevez kæmper altid for holdet, han skaber meget plads for sine medspillere, er han i form så scorer han også rimelig mange mål, hans scorer tit uhyre vigtige mål, han elsker klubben og sætter virkelig pris på at spille for den, tilmed finder han sig i en plads på bænken hvis det er nødvendigt. Hvad mere kan man forlange af en spiller ? Jeg siger bare KØB KØB KØB !!
ChristianR
22-10-2008, 15:48
I det forgange transfervindue hungrede alle efter en ny angriber hvilket vi heldigvis fik men mister vi Tevez til sommer eller før står vi jo igen med præcis samme problem. En klub af vores størrelse skal have mindst tre klasseangribere og det har vi endelig fået.
Jeg synes helt klart vi skal erhverve Tevez. Han koster meget men er sikker på at de nævnte 32 mio ikke er selve transfersummen men hvad vi kommer til at give for ham ialt inkl. løn, sign on fee, prisen for at leje ham, og så prisen for at købe ham fri af MSI. Hvis min teori er rigtig så er han virkelig ikke ret dyr men derimod et scoop vil jeg mene. Pt er Berba og Rooney i storform men husk nu at sæsonen kun lige er startet. De kan blive skadet eller ramt af et formdyk og i tilfælde af det er det utrolig vigtigt at vi kan putte en anden angriber ind uden holdet bliver svagere af den grund. Tevez kæmper altid for holdet, han skaber meget plads for sine medspillere, er han i form så scorer han også rimelig mange mål, hans scorer tit uhyre vigtige mål, han elsker klubben og sætter virkelig pris på at spille for den, tilmed finder han sig i en plads på bænken hvis det er nødvendigt. Hvad mere kan man forlange af en spiller ? Jeg siger bare KØB KØB KØB !!
Hvorfor er det du tror det? Jeg ligger ikke selv inde med kilder, men hvis det forholdte sig sådan er jeg sikker på, at sagen var lukket for længe, længe siden.
Leje for 2 sæsoner = £10mio
Løn i første 2 sæsoner = ca £10mio
Sign on fee = et gæt: £3mio
Vi mangler så at betale: 32 - 10 - 10 -3 = £9mio
Du tror da vel ikke, at United ville tøve det mindste med at betale £9mio for at sikre os Tevez og kalde ham ægte Unitedspiller?
Jeg føler mig i hvert fald usvigelig sikker på, at lønnen ikke er medregnet. Det er den aldrig i sådanne sager. Så hvorfor skulle lønnen nu pludselig beregnes ind i prisen for spilleren?
timberunited
22-10-2008, 16:24
Vi har endelig en masse forskellige angrebstyper, som det bliver sagt. Jeg kunne godt tænke mig en angriber mere endda.
Jeg håber Tevez bliver, for han ligner ikke de andre angribere på holdet.
Synes det bliver middelmådigt kun at se på holdet med økonomiske briller. :devill:
ChristianR
22-10-2008, 16:38
Vi har endelig en masse forskellige angrebstyper, som det bliver sagt. Jeg kunne godt tænke mig en angriber mere endda.
Synes det bliver middelmådigt kun at se på holdet med økonomiske briller. :devill:
Man skal ikke se på det udelukkende med økonomiske briller, men det vil da være grinagtigt og naivt, hvis man overhovedet ikke inddrager det aspekt. Så kan man jo næsten ligeså godt være Chelski-fan.
Vil til dels give dig ret, men lige så vel som Christian skriver, så er det et aspekt man skal tage med.
For vores vedkommende er det fuldstændig ligegyldigt, men grunden til det overhovedet hører hjemme i et forum som dette er: hvem kunne man ellers få for 320 millioner? Det er den eneste grund til det er vigtigt.
el-insaciable
22-10-2008, 16:45
Næh, køb Tevez.. Det kan godt være at yderligere 32 mio pund er for dyrt, men for det første tror jeg ikke på at det er den reelle pris, og for det andet skulle vi nok have tænkt på det FØR vi aftalte den pris.Det er et mærkværdigt argument. Fordi vi for over et år siden aftalte, at vi havde forkøbsret på Tevez, hvis vi ville betale £32 mio., betyder det jo ikke, at vi absolut skal benytte os af den. Det ligger ligesom lidt i begrebet. Hele idéen med at leje ham i to sæsoner og så afgøre, om man ville ligge yderligere penge på bordet for at sikre ham, er jo netop at det giver os mulighed for at evaluere hans niveau nærmere og samtidig have en bedre fornemmelse af, hvad vi ellers kan få for de samme penge. Det er sund fornuft.
Jeg må godt nok sige at jeg synes det er lidt synd for Tevez at der fortiden er blevet stillet så meget spørgsmål ved hvor godt han er... (det er det jeg opfatter når folk synes det vil være så dumt at bruge så mange penge på ham..)
Han scorede omkring 20 mål sidste sæson, og var vores bedste spiller i opstarten til denne sæson, og er så uden grund blevet sat på bænken da vi fik Berbatov for at han skulle spilles ind, og han har så grebet chancen samtidigt med at Rooney spiller vildt godt. Han kostede også det meste af £30 mio...
Tevez er verdensklasse lige som de 2 andre, og vi har brug for mindst 3 verdensklasse angriber for at kunne opflyde vores målsætninger for sæson med at vinde alt!
Hvorfor er det du tror det? Jeg ligger ikke selv inde med kilder, men hvis det forholdte sig sådan er jeg sikker på, at sagen var lukket for længe, længe siden.
Leje for 2 sæsoner = £10mio
Løn i første 2 sæsoner = ca £10mio
Sign on fee = et gæt: £3mio
Vi mangler så at betale: 32 - 10 - 10 -3 = £9mio
Du tror da vel ikke, at United ville tøve det mindste med at betale £9mio for at sikre os Tevez og kalde ham ægte Unitedspiller?
Jeg føler mig i hvert fald usvigelig sikker på, at lønnen ikke er medregnet. Det er den aldrig i sådanne sager. Så hvorfor skulle lønnen nu pludselig beregnes ind i prisen for spilleren?
Fordi jeg mindes at Fergie og Gill op til flere har nævnt at prisen for Tevez er aftalt og at han ikke er dyr.....
SantasLittleHelper
22-10-2008, 20:26
Det er et mærkværdigt argument. Fordi vi for over et år siden aftalte, at vi havde forkøbsret på Tevez, hvis vi ville betale £32 mio., betyder det jo ikke, at vi absolut skal benytte os af den. Det ligger ligesom lidt i begrebet. Hele idéen med at leje ham i to sæsoner og så afgøre, om man ville ligge yderligere penge på bordet for at sikre ham, er jo netop at det giver os mulighed for at evaluere hans niveau nærmere og samtidig have en bedre fornemmelse af, hvad vi ellers kan få for de samme penge. Det er sund fornuft.
Hvis det nu er sund fornuft, kan man jo undre sig over at jeg aldrig har hørt om en lignende aftale - i hvert fald ikke i en storklub, der må tænkes at have de mest kompetente personer ansat. jeg har kun hørt om lignede aftaler i AGF, hvor Kurt Andersen købte en del af transferrettighederne, hvilket man må tænkes netop er aftalen, da en decideret lejeaftale vel næppe er lovlig. Men selvfølgelig behøver vi ikke benytte os af klausulen, det ville bare være underligt at indgå sådan en aftale, hvis man ikke havde tænkt sig netop dette allerede fra starten af.
el-insaciable
22-10-2008, 22:52
Hvis det nu er sund fornuft, kan man jo undre sig over at jeg aldrig har hørt om en lignende aftale - i hvert fald ikke i en storklub, der må tænkes at have de mest kompetente personer ansat. jeg har kun hørt om lignede aftaler i AGF, hvor Kurt Andersen købte en del af transferrettighederne, hvilket man må tænkes netop er aftalen, da en decideret lejeaftale vel næppe er lovlig. Men selvfølgelig behøver vi ikke benytte os af klausulen, det ville bare være underligt at indgå sådan en aftale, hvis man ikke havde tænkt sig netop dette allerede fra starten af.Du misforstår. Det der er sund fornuft er, at overveje om prisen afspejler Tevez's reelle niveau, og om man kan få bedre valuta for pengene andetsteds, når aftalen nu er indgået. Hvis man bare accepterer, at man skal betale den pris, forkøbsretten gælder for, undlader man at gøre det og bruge sin sunde fornuft. Så kunne man lige så godt have købt ham med det samme.
Parkohargo
23-10-2008, 19:44
Jeg håber ved gud at vi køber Tevez og får ham endegyldigt til klubben. Han er en fantastisk spiller der giver rigtig meget på banen og i angrebet. Han er ikke decideret target spiller men arbejder jo som en gal altid. Fantastisk gut at have i truppen. Jovist, han får ikke meget spilletid nu men hvem ved hvornår enten Berba eller Rooney går i stykker etc.!? Han var vanvittig vigtig for os sidste sæson med alle de vigtige mål han scorede..
Prisen? tjae.. Hvis man vil have et klassehold der skal konkurrere med hold som Chelsea og shitty så må man også betale prisen for hvad en klasse spiller koster. Køb for fanden:)
SantasLittleHelper
23-10-2008, 20:09
Du misforstår. Det der er sund fornuft er, at overveje om prisen afspejler Tevez's reelle niveau, og om man kan få bedre valuta for pengene andetsteds, når aftalen nu er indgået. Hvis man bare accepterer, at man skal betale den pris, forkøbsretten gælder for, undlader man at gøre det og bruge sin sunde fornuft. Så kunne man lige så godt have købt ham med det samme.
Ja, helt sikkert men jeg har svært ved at se hvem vi kan få der er bedre end Tevez - selv i det urealistiske tilfælde at vi snakker 32 mio.
Rygterne sender Tevez til Real til januar? Hvad synes I om det? Ved godt er er rygter men vi kan lige tage den i opløbet :p
Martinsen
13-11-2008, 12:00
Rygterne sender Tevez til Real til januar? Hvad synes I om det? Ved godt er er rygter men vi kan lige tage den i opløbet :p
Han kan vel ikke ende i Real til januar, hvis vi har lavet en 2-årig lejekontrakt med ham.
Bullshit.. Som om han vil skifte til januar og dermed udgå i champions league!
Gronkjor
13-11-2008, 14:26
Synes Tevez er en klasse angriber! Men jeg mener at han er for god til, at sidde på bænken, og derfor kan jeg godt forstår hvis han ikke er tilfreds med den nuværende situation. Jeg synes også, at han er alt for dyr, når man tænker på at han ikke engang er fast mand. Måske skulle vi lade være med, at købe ham og så satse på Cambell istedet? Ved ikke om han er god nok, men han scorede da to mål for Spurs igår. ;)
Han vil nok ikke få meget mere spilletid i Real Madrid med Ruud van Nistelrooy, Higuain og Raul, så et skifted dertil vil jo ikke gavne ham meget. Jeg synes stadigvæk at 30 mill £ er for meget for Tevez, men jeg vil stadig være ked af, hvis han skiftede til sommer.
Flax_Generous
13-11-2008, 17:02
Han vil nok ikke få meget mere spilletid i Real Madrid med Ruud van Nistelrooy, Higuain og Raul, så et skifted dertil vil jo ikke gavne ham meget. Jeg synes stadigvæk at 30 mill £ er for meget for Tevez, men jeg vil stadig være ked af, hvis han skiftede til sommer.
van Nistelrooy er skadet resten af sæsonen, og når han vender tilbage er han 33 år. Raul vil til næste år være 32 år og mangler altså efterhånden en del speed. Higuain er en fornuftig spiller, men han er endnu ikke verdensklasse. Saviola er bare ringe.
Tevez ville i mine øjne være en klar forstærkning af Real Madrids aldrende angreb, og ville ikke have noget problem med at gå direkte ind på deres hold, både til januar og til sommer.
Spørgsmålet er dog om Real Madrid ikke i endnu højere grad har brug for lidt kvalitet i den bagerste kæde. Og hvis de endelig skal købe en angriber, om de så ikke i stedet burde forsøge at få en endnu bedre angriber end Tevez til klubben - en af verdens aller-allerbedste som David Villa f.eks. Det er mere hans kvaliteter, som de mangler.
Desuden håber jeg stadig, at United laver en permanent kontrakt med Tevez. Lige nu er han ikke på toppen, men på sine gode dage er han helt på niveau med Uniteds andre (i øvrigt fantastiske) angribere.
matthiepuh
13-11-2008, 17:59
Er bange for at det godt kunne ske, at Tevez smuttede hvis ikke han kommer til at spille kontinuerligt. Nok udtaler han, at han er glad for at være i United mm, men en spiller som Tevez kan ikke være tilfreds med den mængde spilletid han har fået - jeg mener ikke at han kan udvikle sig ved at spille ligegyldige fodboldkampe, og da han ikke er specielt gammel(23 eller 24 mener jeg) tror jeg ikke at han har den store interesse i at skulle agere 3. valg for Rooney og Berba.
Mister vi Tevez ville det være en katastofe, der er for langt fra de 3(bedste) angribere og ned til de næste (Webleck + Fraizer, mener ikke Manucho har noget at gøre i United) - men ingen af de 3 bedste kan være tilfredse med at få Tevez situation hvor han ALDRIG starter inde i vigtige kampe selvom de andre er klar - endnu værre er det at Ronaldo også nogle gange skal spille på toppe på bekostning af Tevez..
Det ville simpelthen være en skandale hvis Tevez smutter, jeg ville være så dybt skuffet over United hvis det skete, så` så jeg hellere at vi ikke havde købt Berbatov, og Tevez så havde fået spilletid, han er i mine øjne bedre end Berba.
Er så træt af Madrid og deres forsøg på at hente alle vores spillere, det er klart at tilbudet fra Madrid virker tillokkende for Tevez, de har i forvejen, Heinze og Higuain i truppen, så er bange for at han smutter hvis han ikke snart er blandt de første 11.
Hans lejeaftale er uopsigelig, så han kan ikke smutte før til sommer. Og så skal han afvise Uniteds tilbud, hvilket jeg har svært ved at se ske.
Jeg må indrømme at jeg ikke er blevet vildt imponeret over Tevez endnu. Så jeg ville ikke græde snot hvis Ferguson vurderer at han ikke er alle de penge værd.
Og jeg bekymrer mig ikke rigtig om Real. De har ikke fået Ronaldo og Heinze var jeg lykkelig over at vi kom af med.
Hvis Ferguson beholder Tevez, så fred være med det for jeg er sikker på at han kan meget mere end vi har set. Men jeg ville ikke beholde ham på bekostning af Berbatov.
Glory Man United
25-11-2008, 13:34
Der er skrevet en del om Tevez (blandet ind i masser af andre tråde). Som tingene ser ud nu, synes jeg det vil være vanvittigt at smide 32 mil £ efter ham til sommer. Det er han ganske enkelt ikke værd. Han er decideret ufarlig, og tilmed virker han utilfreds med at være bænkevarmer.
ChristianR
25-11-2008, 13:37
Det skal så siges, at det reelt set kun er godt £20mio, da de første 10 allerede er betalt for leje i de 2 sæsonner.
Det ændrer dog ikke på, at jeg er enig som tingene ser ud pt.
Glory Man United
25-11-2008, 13:41
Det skal så siges, at det reelt set kun er godt £20mio, da de første 10 allerede er betalt for leje i de 2 sæsonner.
Det ændrer dog ikke på, at jeg er enig som tingene ser ud pt.
...har du link, der underbygger dette?
ChristianR
25-11-2008, 13:59
Jeg har læst det et pålideligt sted, men er på arbejde lige nu. Så har desværre ikke tid til at finde det lige nu.
Glory Man United
25-11-2008, 14:02
Jeg har læst det et pålideligt sted, men er på arbejde lige nu. Så har desværre ikke tid til at finde det lige nu.
:lolol: OK
SantasLittleHelper
25-11-2008, 14:51
Du har måske bevis for det modsatte?
timberunited
26-11-2008, 11:33
:devill:Var sgu lidt skuffet over Tevez i Spanien. Jeg ved godt, at han kom ind sent. Men han bevægede ingenting - stort set. Kulden må være gået i knoklerne på ham. ;)
Jeg er en af dem der tror og håber at ARgentina spiller her næste år også.. jege r sikker på han nok ska vise sit værd... Syntes mange er lidt for hårde ved ham, mener det er hele vores angreb der ikke fungere for tiden, og ikke kun ham. men det ska nok komme..
timberunited
26-11-2008, 14:59
Jeg er en af dem der tror og håber at ARgentina spiller her næste år også.. jege r sikker på han nok ska vise sit værd... Syntes mange er lidt for hårde ved ham, mener det er hele vores angreb der ikke fungere for tiden, og ikke kun ham. men det ska nok komme..
Jeg har også tidligere i denne tråd talt for Tevez. Og alle spillere spiller en dårlig kamp - eller laver et dårligere indhop. Det Tevez lavede i Villareal var dog ikke fremmende for så meget. Medmindre Ferguson har instrueret ham i at spille henholdende og sidelæns. For det var det, han gjorde, og det er meget ulig hans sædvanlige spillestil. :devill: Heldigvis!
Synes faktik han gjorde et godt indhop igår. Han kommer ind med 7-8 igen ca og det er meget begrænset hvad man kan gøre på så kort tid mod et hold der stod så kompakt. Lagde mærke til han ikke var lagt som angriber igår men mere som venstre kant hvor han så trak meget ind i banen. Synes bestemt han kunne være indsatsen bekendt men havde gerne set han havde fået 20 min mere på banen....
Debatten om Tevez er svær. Først må vi slå fast, at ingen af os kender indholdet af aftalen mellem Kia og United, derfor ved vi ikke hvor meget en evt. transfer er værd, men lad os sige et sted mellem 20 og 30, så har vi noget at debattere udfra.
Tevez er en spiller, der var helt afgørende sidste år. I hans første sæson i klubben indtog han en central rolle. Derudover er hans arbejdsindsats ud over det sædvanlige hos en striker. Dette gør at han er elsket af de fleste fans.
Dette lyder jo som en spiller vi alle vil beholde. MEN, i denne sæson er tingene ikke helt gået Tevez vej. Han virker ude af trit og skuffet over sig selv. Det er en ny situation for ham, at han ikke er første valg, når han har fået chancen, så har han villet for meget og ikke grebet chancen. Så på den baggrund et køb diskuteres.
Noget andet der bør diskuteres er om pengene kan bruges på en anden måde? Kan vi finde en bedre spiller til pengene? Det er det afgørende spørgsmål - og det er jeg ikke sikker på, at vi kan.
En spiller som Benzema mener jeg er den mest spændende angriber fortiden, men jeg tror ikke vi kan lande ham. Det der taler for ham er, at han er så målfarlig. Vores angrebstrio er ikke ligerem lynende farlig, derfor afhænger meget af Ronaldo. Så det ville være fornuftigt at skifte Tevez ud med en mere målfarlig angriber som Benzema. Dog tror jeg ikke det er muligt. Derfor er den bedste løsning i mine øjne at beholde Tevez og vise ham tillid, så ændres hans præstationer måske også igen.
Noget andet jeg har spekuleret på er, at vi er lidt tynde på venstre midt. Vi har tre wings, hvor Ronaldo altid tager den ene. Dette lader Park og Nani tilbage. Hvorfor ikke prøve Tevez som venstre wing - især i kampe, hvor vi presser meget? Jeg tror det ville virke mega godt....
Noget andet jeg har spekuleret på er, at vi er lidt tynde på venstre midt. Vi har tre wings, hvor Ronaldo altid tager den ene. Dette lader Park og Nani tilbage. Hvorfor ikke prøve Tevez som venstre wing - især i kampe, hvor vi presser meget? Jeg tror det ville virke mega godt....
Kunne være spændende og har også selv tænkt på det. Vi kunne spille en 4-4-2 med Tevez som venstekant og Ronaldo som højrekant mens Berba og Rooney kunne være de 2 angribere. Offensivt ?... Tjaee måske en smule men Tevez arbejder vildt meget og Ronaldo synes jeg også arbejder okay defensivt så tror ikke vi ville lide defensivt over den formation. Samtidigt kunne Tevez-Berba-Rooney-Ronaldo også bytte positioner under kampen for at forvirre modstanderes forsvar som helt sikkert vil få det endnu sværere. Rooney kan sagtens tage en venstrekant, Tevez en højre, og Ronaldo som spids. Kunne helt sikkert være fedt med de 4 på banen i en hel kamp og kunne vi få det til at fungere jamen så bliver vi ustoppelige
Unitedforever
26-11-2008, 15:43
Kunne være spændende og har også selv tænkt på det. Vi kunne spille en 4-4-2 med Tevez som venstekant og Ronaldo som højrekant mens Berba og Rooney kunne være de 2 angribere. Offensivt ?... Tjaee måske en smule men Tevez arbejder vildt meget og Ronaldo synes jeg også arbejder okay defensivt så tror ikke vi ville lide defensivt over den formation. Samtidigt kunne Tevez-Berba-Rooney-Ronaldo også bytte positioner under kampen for at forvirre modstanderes forsvar som helt sikkert vil få det endnu sværere. Rooney kan sagtens tage en venstrekant, Tevez en højre, og Ronaldo som spids. Kunne helt sikkert være fedt med de 4 på banen i en hel kamp og kunne vi få det til at fungere jamen så bliver vi ustoppelige
Fuldstændig enig. Derudover sys jeg også det er synd, at en spiller AF Tevez kaliber får så lidt spilletid. Der kan næppe være nogle, der betvivler Tevez enormet høje niveau, når han er i topform og fyldt med selvtillid:) Helt sikker spændende med fire så godr spillere til at ligge og bytte, det ville bestemt gøre vores offensiv endnu mere vekslende og mere uforudsigelig. Rigtigt, rigtigt spændende ide :)
Jeg har også tidligere i denne tråd talt for Tevez. Og alle spillere spiller en dårlig kamp - eller laver et dårligere indhop. Det Tevez lavede i Villareal var dog ikke fremmende for så meget. Medmindre Ferguson har instrueret ham i at spille henholdende og sidelæns. For det var det, han gjorde, og det er meget ulig hans sædvanlige spillestil. :devill: Heldigvis!
Manden fik 5 minutter, hvad forventer vi lige? At han ændrer kampen fuldstændig, det var heller ikke fordi at Gibson og Park viste meget, og de fik endda længere tid. Tevez gjorde det stille og roligt, men havde jo ikke tid nok til at komme ordentlig ind i kampen.
timberunited
01-12-2008, 11:31
Manden fik 5 minutter, hvad forventer vi lige? At han ændrer kampen fuldstændig, det var heller ikke fordi at Gibson og Park viste meget, og de fik endda længere tid. Tevez gjorde det stille og roligt, men havde jo ikke tid nok til at komme ordentlig ind i kampen.
Men at blive skiftet ind i sådan en kamp, hvor man er helt frisk forpligter vel også lidt? Men jeg kan jo ikke vide, om Ferguson har bedt ham spille henholdende. I så fald var der vist andre indskiftninger, der var mere naturlige. :devill:
http://onside.dk/node/20110
Ovenstående kunne være en grund til at Tevez har varieret meget i sin formkurve og vist til tider dårligt spil. Denne situation minder mig en del om Henry situation sidste sæson, da han var psykisk og mental plaget af at han og hans kone var gået fra hinanden og at han savnede sin datter.
Men på den anden side; Hvordan fanden kan en som Tevez scorer piger? :D
Med sådan en indsats som Tevez laver i går må det da gå op for Ferguson at Tevez bør rangere langt højere i angriberhirakiet end det Bulgarske dovendyr!
GO TEVEZ - BERBATOV OUT!
Jeg må sige, at jeg er virkelig i tvivl om, hvem der skal starte inde mod Sunderland? Godt det ikke er mig, der skal træffe den beslutning. Tevez leverede måske den bedste enkeltmands præstation i den sæson, så at lade ham starte ude, vil jo ikke være fair. Rooney scorede mod City og spillede også rigtig godt og vi ved, når Rooney scorer efter en tørke, kommer der flere mål. Berbatov var også god mod City, men han kom ikke rigtig frem til målchancer. Derudover mener jeg heller ikke, at han er typen, der skal starte ude.
United-Allan33
04-12-2008, 08:07
Men på den anden side; Hvordan fanden kan en som Tevez scorer piger?
På samme samme måde som Man City kan købe klasse spillere.... Penge...
Kvinder og moderne fodbold spillere er til salg bare beløbet er stort nok
Glad for at se ham tilbage på acceptabelt niveau ! Det er okay han ikke har spillet godt, hvis han er ked af det med hans ægteskab, men så meld det ud? Eller sige du har problemer i det private fordi jeg havde ingen fortåelse for, hvorfor han spillede så elendigt! Han har virkelige været så røv dårlig at man kunne græde over det.. Men håber da for ham at han kan begynde at tænke med hovedet i stedet for pikken, så vi kan se den Tevez som vi alle holder af :)
ChristianR
04-12-2008, 09:19
Jeg må sige, at jeg er virkelig i tvivl om, hvem der skal starte inde mod Sunderland? Godt det ikke er mig, der skal træffe den beslutning. Tevez leverede måske den bedste enkeltmands præstation i den sæson, så at lade ham starte ude, vil jo ikke være fair. Rooney scorede mod City og spillede også rigtig godt og vi ved, når Rooney scorer efter en tørke, kommer der flere mål. Berbatov var også god mod City, men han kom ikke rigtig frem til målchancer. Derudover mener jeg heller ikke, at han er typen, der skal starte ude.
Jeg føler samme problematik. Det vil alt for unfair over for Tevez at smide ham på bænken. Så han skal helt sikkert starte inde.
Jeg vil mene, at han primært bør erstatte Rooney, da de spilmæssigt minder mest om hinanden. Desuden tror jeg Rooney vil være den, der bidrager mest som indskifter. Han kunne jo passende komme ind, hvis det viser sig at være en dag, hvor Berba ikke er i målhumør.
Sidst er der jo også muligheden for at alle 3 starter inde. Det kræver IMO dog nok, at vi starter med defensive centrale midtbanefolk som Fletcher og Anderson, hvis vi altså også skal have plads til verdens bedste fodboldspiller.
Uhh, den er halvsvær:D
Sådan Tevez. Bedste måde at svare kritikken på. Gå amok foran målet. Og send så Berba i retur-post til Spurs. United har aldrig haft brug for en Berba. Dem har vi nok af ,altså tryllekusnterne og de elegante spillere. Vi mangler en type som Yorke og Nistelrooy var. En målmaskine. Og dét kan CARLOS TEVEZ :)))
SantasLittleHelper
04-12-2008, 10:02
Sådan Tevez. Bedste måde at svare kritikken på. Gå amok foran målet. Og send så Berba i retur-post til Spurs. United har aldrig haft brug for en Berba. Dem har vi nok af ,altså tryllekusnterne og de elegante spillere. Vi mangler en type som Yorke og Nistelrooy var. En målmaskine. Og dét kan CARLOS TEVEZ :))) Yorke og Ruud har da aldrig været samme type spiller :lolol: så minder Yorke og Berbatov da mere om hinanden. Jeg synes det er fremragende med 3 angribere der er så stærke, men jeg er stærkt skuffet over at det er Tevez der er 3. valg. IMO står han foran både Berba og Rooney.
Jeg føler samme problematik. Det vil alt for unfair over for Tevez at smide ham på bænken. Så han skal helt sikkert starte inde.
Jeg vil mene, at han primært bør erstatte Rooney, da de spilmæssigt minder mest om hinanden. Desuden tror jeg Rooney vil være den, der bidrager mest som indskifter. Han kunne jo passende komme ind, hvis det viser sig at være en dag, hvor Berba ikke er i målhumør.
Sidst er der jo også muligheden for at alle 3 starter inde. Det kræver IMO dog nok, at vi starter med defensive centrale midtbanefolk som Fletcher og Anderson, hvis vi altså også skal have plads til verdens bedste fodboldspiller.
Uhh, den er halvsvær:D
Du må da være skruet forkert sammen :P Rooney skal starte inde! :Smackden: Efter min mening er han næsten den vigtigste på holdet og han skal ved gud ikke sidde og rådne på bænken.. Han er et symbol på en rigtig engelsk spiller og det er dem United har brug for på et hold med mange kreative spillere (ikke at Rooney ikke er kreativ), men han viser sig altid og går forrest. Han er fanden i volsk og giver alt, hvad han har, hver gang!
Derimod Berbatov han bidrager ikke til holdet via arbejdsindsats.. Derfor bør det være klart at Rooney og Tevez er fortrukne i startopstillingen selvom Tevez har haft en down periode..
Dr. Adams
04-12-2008, 11:20
Jeg kan altså ikke rigtig forstå den forholdsvise megen kritik af Berbalove. Jeg synes han er verdensklasse, hver gang han spiller. JA, han virker doven, men læg mærke til, hvordan han ofte ligger en sukkerball til alle andre på holdet, der splitter modstandernes forsvar ad, og samtidig lave klassiske Centre forward afslutninger a la det andet mål mod Aab (samt flere).
Jeg er, efter CC kampen, fortaler for at prøve med både Tevez, Rooney OG Berba på banen i kampe, hvor vi skal være offensivt indstillede. Tilføjer man hertil en Ronaldo på banen, tænker jeg på noget jeg tidligere har læst (kan ikke huske hvem der skrev det): "May god have mercy upon our oppononents".
Det betyder selvfølgelig at vi skal spille med 2 defensivt indstillede midtbanefolk i en sådan kamp, hvor Ferguson kunne vælge blandt Carrick, Fletcher og Anderson. Jeg ved at det ville betyde at Scholes starter ude, men han er IMO en vigtigere spiller i de store kampe, hvor vi ikke kan tillade os taktisk at være så offensive med de 4 forwards på banen.
Du må da være skruet forkert sammen :P Rooney skal starte inde! Efter min mening er han næsten den vigtigste på holdet og han skal ved gud ikke sidde og rådne på bænken.. Han er et symbol på en rigtig engelsk spiller og det er dem United har brug for på et hold med mange kreative spillere (ikke at Rooney ikke er kreativ), men han viser sig altid og går forrest. Han er fanden i volsk og giver alt, hvad han har, hver gang!
Derimod Berbatov han bidrager ikke til holdet via arbejdsindsats.. Derfor bør det være klart at Rooney og Tevez er fortrukne i startopstillingen selvom Tevez har haft en down periode..
Du har særdeles ret, at Rooney er en meget vital spiller for United. Ham og Ronaldo er snart Uniteds symboler, hvis man skal spørge den almene fodboldfan. Meeeeeeeeen; I og med man kæmper så flot som Rooney gør og bidrager med meget i det offensive, så synes jeg stadigvæk at målene kommer i første række, da man som hold sætter sin lid til angriberne. Jeg savner så meget den Rooney, der var i Everton og den Rooney spillede under EM 2004 og den Rooney, der spillede første sæson for United. Sjældent har jeg set en så perfekt engelsk spiller, der mestrede så mange ting på en og samme gang. Han kunne score de mest sindssyge mål, han kunne drible, han kunne flække, han var hjernedød hurtig, han var her, der og alle vegne.
Nu skal det ikke forstås, jeg hakker ned på Rooney, men jeg er ved at blive træt af at læse, at hans løbepensum og hårde arbejde skal gøre ham spilleberettiget til kampene. Han har sin udgangspunkt som angriber og han skal score. Nu må vi bare håbe han har fået selvtillid igen efter City-scoringen, for vi mangler en rigtigt goal-getter og den goal-getter mener jeg stadig væk er Rooney. Men det virker til at Fergies taktiske dispostioner på en måde har forkastet Rooney gamle jeg. Men misforstå mig ikke. Rooney er en fantastisk spiller. Men han skal bare score og hvis han bliver den gamle unge Rooney igen, så er jeg lykkelig.
Jeg kan altså ikke rigtig forstå den forholdsvise megen kritik af Berbalove. Jeg synes han er verdensklasse, hver gang han spiller. JA, han virker doven, men læg mærke til, hvordan han ofte ligger en sukkerball til alle andre på holdet, der splitter modstandernes forsvar ad, og samtidig lave klassiske Centre forward afslutninger a la det andet mål mod Aab (samt flere).
Jeg er, efter CC kampen, fortaler for at prøve med både Tevez, Rooney OG Berba på banen i kampe, hvor vi skal være offensivt indstillede. Tilføjer man hertil en Ronaldo på banen, tænker jeg på noget jeg tidligere har læst (kan ikke huske hvem der skrev det): "May god have mercy upon our oppononents".
Det betyder selvfølgelig at vi skal spille med 2 defensivt indstillede midtbanefolk i en sådan kamp, hvor Ferguson kunne vælge blandt Carrick, Fletcher og Anderson. Jeg ved at det ville betyde at Scholes starter ude, men han er IMO en vigtigere spiller i de store kampe, hvor vi ikke kan tillade os taktisk at være så offensive med de 4 forwards på banen.
Nu burde det hellere ikke være så sjovt, som "superstjerne" at score mod Aab. Jeg er stadigvæk ikke imponeret over Berbatovs spil i forhold til de penge der givet ud. Man købte Berbatov for at han skulle være den sidste person på holdet i opspillene, så han kunne banke dem ind. Og jeg giver ikke noget som helst for, at han laver pasninger, der er på Scholes' niveau, for sådan en type har vi kun for mange af. Jeg bøjer mig først, når Berbatov scorer i de vigtige kampe (Det formåede Tevez at gøre i sin første sæson på OT) og det har Berbatov ikke gjrot endnu. Han har snart haft halvt sæson til at bevise sit værd og jeg venter stadigvæk spændt på, hvad for en type han blvier til.
Du har særdeles ret, at Rooney er en meget vital spiller for United. Ham og Ronaldo er snart Uniteds symboler, hvis man skal spørge den almene fodboldfan. Meeeeeeeeen; I og med man kæmper så flot som Rooney gør og bidrager med meget i det offensive, så synes jeg stadigvæk at målene kommer i første række, da man som hold sætter sin lid til angriberne. Jeg savner så meget den Rooney, der var i Everton og den Rooney spillede under EM 2004 og den Rooney, der spillede første sæson for United. Sjældent har jeg set en så perfekt engelsk spiller, der mestrede så mange ting på en og samme gang. Han kunne score de mest sindssyge mål, han kunne drible, han kunne flække, han var hjernedød hurtig, han var her, der og alle vegne.
Hvis Rooney spiller godt er det selvfølgelig fuldstændig ligegyldigt om han scorer så længe vi vinder kampene.
Hvis Rooney laver tre mål til andre i en kamp er det ligemeget om han scorer nogen selv. Det der med, at målene er det eneste der betyder noget for angribere er noget vås. Det der kommer i første række er sejren, sgu ikke hvem der laver kasserne.
EDIT: Og så tænkte jeg på om du ikke kunne ændre din signatur? Det er irriterende at skulle scrolle forbi videoen hele tiden (vel også derfor der er begrænsning på antal linier i signatur).
United DK
04-12-2008, 15:53
Jeg ved ikke rigtigt, for lad os nu sige, at det var Welbeck der havde lavet fire mål, skulle han så lige pludselig starte? Det var et tamt Blackburn-hold, og vi spillede ikke dårligt med Berbatov på banen mod City, så jeg tror stadig bulgaren har pladsen ved siden af Rooney, og Rooney er stadig et sikkert valg.
el-insaciable
04-12-2008, 15:54
Yorke og Ruud har da aldrig været samme type spiller :lolol: så minder Yorke og Berbatov da mere om hinanden. Jeg synes det er fremragende med 3 angribere der er så stærke, men jeg er stærkt skuffet over at det er Tevez der er 3. valg. IMO står han foran både Berba og Rooney.Baseret på hans præstationer i år, eller hvad? For så vil jeg sige, at jeg er en smule uenig. I mine øjne kan Rooney f. eks. mere eller mindre alt det, Tevez kan - og så bare de fleste ting lidt bedre.
Selvfølgelig skal Tevez starte inde mod Sunderland. En mand som lige har scoret fire mål og spillet en kanon kamp smider man sgu da ikke bare på bænken. Vi skal da udnytte at Tevez måske er på vej tilbage til storformen og det gør man da ikke ved at putte ham på bænken. Mange herinde kan personligt meget bedre lide dovendyr-Berba og Wayne "Wonderboy" Rooney men jeg kan ikke se hvordan man kan sætte spørgsmålstegn ved om Tevez skal starte inde i weekenden efter gårsdagens præstation. Havde Berba eller Rooney scoret fire mål havde mange sikkert ment at de næsten skulle starte inde i resten af sæsonen....
Rosgaard
04-12-2008, 16:16
Ind med manden mod Sunderland - efter min kæreste, familie og venner er han nok den person jeg elsker højest! Ej spøg til side, men Tevez har en utrolig stor stjerne hos mig. Jeg har fulgt ham siden Boca-tiden, og glemmer aldrig da han mødte op til et pressemøde iført United-trøje imens han spillede hos Corinthians, stærkt! Jublede i flere timer da jeg under min ferie i Spanien sidste år tydede de spanske hieroglyffer der sagde, at han nu tog til United på en to-årig lejeaftale. Synes han med sin ufattelige arbejdskapacitet og sublime teknik hører til på holdet, desværre benytter vi ham ikke rigtigt synes jeg. På trods af hans beskedne højde hører han til helt fremme, og så kommer han til mange chancer i løbet af sin kamp i kraft af sin vilje. Berbatov har lavet 6 assists og 2 ligamål.. Ikke godt nok for en angriber til 300 millioner, der dog spillemæssigt har imponeret mig. Måske skal vi bare indse at vi ikke har en poacher a la Nistelrooy i de tre gulddrenge (Tevez, Rooney, Berba), eller hvad mener i andre? Jeg siger i hvert fald Tevez og Rooney inde fra start i weekenden
Glory Man United
04-12-2008, 16:24
De 4 offensive mod Sunderland bliver: Park, Ronaldo, Rooney, Berbatov. Hvorfor jeg ikke tror, at Tevez starter inde? Fordi en god Micky Mouse kamp på 3-4 mdr ikke er nok for Fergie
matthiepuh
04-12-2008, 16:51
Måske var kampen en Carling cup kamp - men trods alt mod et pr.l. mandskab som næsten stillede stærkest muligt op, alene af den grund mener jeg at Tevez skal starte inde mod black cats. Når man er så overlegen som han viste sig at være igår, så er man nød til at bringe ham på banen mod et hold af Blankburns kaliber. Jeg synes SAF må se på momentum, Barba har været ude et stykke tid og har ikke scoret længe, Rooney afgjorde kampen mod Shitty og Tevez kampen igår. Samtidig er der en "ligegyldig" kamp onsdag mod AaB hvor Berba kan spille sig i form igen. Ikke at Berba ikke er i form, men Tevez og Rooney er ser pt. mere klar ud derfor mener jeg vi bør bringe disse. Af samme årsager bør Park starte fremfor Nani.
ChristianR
04-12-2008, 16:58
Du må da være skruet forkert sammen :P Rooney skal starte inde! :Smackden: Efter min mening er han næsten den vigtigste på holdet og han skal ved gud ikke sidde og rådne på bænken.. Han er et symbol på en rigtig engelsk spiller og det er dem United har brug for på et hold med mange kreative spillere (ikke at Rooney ikke er kreativ), men han viser sig altid og går forrest. Han er fanden i volsk og giver alt, hvad han har, hver gang!
SKAL Rooney starte inde? Nej, vi har 3 superdygtige angribere, så ingen af de 3 bøf være hellige. Rooney spillede ok mod Shitty, men har ellers ikke haft nogen prangende periode.
Tevez har båret præg af, at bænkpladsen har naget ham. Når ham så endelig får chancen fra start, scorer han 4 mål. Godt nok var det en Mickey Mouse-kamp, men man kan ikke sige, han ikke greb chancen. Så han bør IMO belønnes til fordel for en Rooney, der har været noget rusten foran mål på det sidste.
Læser du overhovedet hvad jeg skriver?:confused: Et af mine argumenter var jo netop at Rooneys og Tevez' spillestil ligner for meget hinanden. Så kan du sq da ikke argumentere med, at Rooney arbejder som en hest. For det gør Tevez ikke. Derfor er de 2 sjældent lig med mål.
Det er Berba derimod. Ja, han løber ikke rundt nede i vores eget felt eller bruger samtlige sine kræfter på taklinger, så han ikke kan ramme målet, når han står i feltet.
Det er da sådan en spiller vi har råbt efter hele sommeren. Jeg fatter ærlig talt ikke, at folk er skuffede over, at han ikke tonser rundt som Fletcher, Rooney eller Tevez. For det er ikke hans job.
ChristianR
04-12-2008, 17:03
Sådan Tevez. Bedste måde at svare kritikken på. Gå amok foran målet. Og send så Berba i retur-post til Spurs. United har aldrig haft brug for en Berba. Dem har vi nok af ,altså tryllekusnterne og de elegante spillere. Vi mangler en type som Yorke og Nistelrooy var. En målmaskine. Og dét kan CARLOS TEVEZ :)))
Altså, nu synes jeg ikke Yorke og Nistelrooy minder meget om hinanden, men lad det være ved det.
Men at du mener, at Tevez er en decideret målmaskine og at Berba ikke er det, må jeg stille mig uforståelig over for. Hvis du måler det ud fra denne ENE CARLING CUP kamp er Tevez måske en målmaskine, men ellers ikke.
Berba har spillet her omkring 4 måneder og skulle/skal først spilles ordentligt ind, men han er da i langt højere grad prototypen på en målmaskine. Og hvis skader nogenlunde undgåes, så tør jeg godt vædde på, han har scoret flere mål end både Rooney og Tevez, når vi når til maj.
Tevez har båret præg af, at bænkpladsen har naget ham. Når ham så endelig får chancen fra start, scorer han 4 mål. Godt nok var det en Mickey Mouse-kamp, men man kan ikke sige, han ikke greb chancen. Så han bør IMO belønnes til fordel for en Rooney, der har været noget rusten foran mål på det sidste.
Enig i meget af det du skriver. Dog synes jeg lige du glemmer at Tevez, bortset fra igår, har startet på banen i 3 kampe i træk hvor han ikke scorede og ikke præsterede. Først igår fik han hul på bylden. Stærk indsats.
Som du selv siger, synes jeg ikke Rooney er selvskrevet. Det gik jo iøvrigt meget godt uden Rooney mod Stoke. Der blev Tevez skiftet ud efter at have været anonym i hele kampen.
Forestil jer Stoke kampen med Tevez i hopla som igår. Berbatov og Tevez behøves ikke at være helt dumt. Vi får kun yderligere svar ved at prøve kombinationen af. Spørgsmålet er om Fergie vil og tør når Rooney har så stor en stjerne hos ham.
Anyways: Om det blir Tevez/Rooney eller Tevez/Berbatov, betyder ikke det store for mig. Det vigtigste er bare at Tevez får chance for at vise han er i form igen.
Jeg ved ikke rigtigt, for lad os nu sige, at det var Welbeck der havde lavet fire mål, skulle han så lige pludselig starte? Det var et tamt Blackburn-hold, og vi spillede ikke dårligt med Berbatov på banen mod City, så jeg tror stadig bulgaren har pladsen ved siden af Rooney, og Rooney er stadig et sikkert valg.
Du har på sin vis ret, men altså hvis Tevez ikke beviste, at han skal tilbage i startopstillingen, så ved jeg ikke hvad. En sådan kamp fortjener genvalg og nu hvor selvtilliden er tilbage, er det vigtigt ikke er ødelægge den med en plads på bænken. Det samme kan man sige om Rooney, der også spillede en god kamp mod City og scorede et mål. Hans selvtillid er sikkert også enorm og han plejer når selvtilliden er iorden at lave mange kasser i en stime, så at sætte ham på bænken vil også være svært. Til sidst er der Berbatov. Han har spillet godt, lavet okay med mål og assist og derudover er han ikke typen, der starter ude og kommer ind og ændre sagerne, hvis der er behov for det. Iøvrigt minder Tevez og Rooney så meget om hinanden, at det er bedst med en spiller som Berbatov fra start. Jeg ved ikke hvad jeg vil gøre.
Hold da op en vild kritik. Sidste sæson skreg alle på en anderledes angriber så Ronaldo ikke skulle afgøre visse kampe alene.
Nu har vi så endelig fået en og så skal han retur til Spurs bare fordi du elsker Tevez?
Man kan sgu godt være glad for begge. Tevez og Berbatov er vidt forskellige spillere. Hvor Tevez måske mangler noget på overblik og assists er Berbatov overlegen. Hvor Berbatov har mangler ved at være for doven i afgørende momenter, knokler Tevez røven ud af bukserne. Ingen af angriberne kan i mine øjne undværes. Det handler bare om at skifte dem ind og ud på de rette tidspunkter
United-Allan33
04-12-2008, 18:41
Jeg synes vi de sidste par sæsoner har set at holdet ikke fungere optimalt uden Rooney på holdet, ( hvilket statistikken også beviser) og der skal der mere end en Stoke kamp til at ændre på den holdning.. Så derfor er Sunderland kampen jo en kærkommen mulighed for at afprøve Tevez/Berbatov kombinationen.. Jeg har ikke været imponeret af Tevez i denne sæson, men mener hans manglende form skyldes at han ike har startet så ofte.. Derfor mener jeg han bør afprøves noget mere, og især efter igår, også selvom det kun er en MM kamp. Måske vi også skulle begynde at afprøve Teves/Rooney/Berbatov og dermed forberede os på tiden efter Ronaldo, som unægteligt rykker nærmere jo varmere der bliver.
ChristianR
04-12-2008, 18:49
Enig i meget af det du skriver. Dog synes jeg lige du glemmer at Tevez, bortset fra igår, har startet på banen i 3 kampe i træk hvor han ikke scorede og ikke præsterede. Først igår fik han hul på bylden. Stærk indsats.
Som du selv siger, synes jeg ikke Rooney er selvskrevet. Det gik jo iøvrigt meget godt uden Rooney mod Stoke. Der blev Tevez skiftet ud efter at have været anonym i hele kampen.
Forestil jer Stoke kampen med Tevez i hopla som igår. Berbatov og Tevez behøves ikke at være helt dumt. Vi får kun yderligere svar ved at prøve kombinationen af. Spørgsmålet er om Fergie vil og tør når Rooney har så stor en stjerne hos ham.
Anyways: Om det blir Tevez/Rooney eller Tevez/Berbatov, betyder ikke det store for mig. Det vigtigste er bare at Tevez får chance for at vise han er i form igen.
Ja, det er rigtig nok, at han har fået chancerne og som sådan misbrugt dem indtil nu. Han har dog ikke fået nogen hele kampe?
Anyways, så lå han i mit hovede også flere meter efter Berba og Rooney før igår. Men med sådan en kamp, mener jeg det vil være psykisk terror at beholde ham på bænken - Specielt når Rooney ikke ligefrem er flyvende. Han havde en ok kamp mod City, men at han blev matchvinder gjorde den vel ikke så meget mere fantastisk, og målet kunne de fleste spillere på holdet vel også have scoret på.
Desuden har de 3 angribere godt af at rotere lidt, så der ikke er et egentligt hieraki. Det var i hvert fald mit ønske, da Berbaskiftet blev officielt.
Tevez er helt klart god nok til United, men han har ikke spillet så godt i år.
Når han spiller som han gjorde i går er han fantastisk, men det kræver jo også bare at han ligger helt fremme som spids og ikke ligger ude på kanten og roder rundt og dribler og dribler.
De vigtige mål han scorede sidste år var jo også inde i boksen.
I går vandt Tevez en palds som sikker starter i min bog...Endtil modsatte er bevist, lad ham starte. om det så ska være på venstrekanten!
Syntes mange har været for hårde ved Tevez, og folk der vil af med ham kan jeg ikke forstå! Tevez har ikke fået den spilletid han fortjener, og har blot været en blandt mange United spillere der har været ustabile i år.
Mange glemmer at vi lige har vundet the double og mange spillere lige ska finde sulten frem igen før de virkelig ka vise det klasse, vi sidste år vandt på.
ARGENTINA!! Køb køb køb!!!
Hvis Rooney spiller godt er det selvfølgelig fuldstændig ligegyldigt om han scorer så længe vi vinder kampene.
Hvis Rooney laver tre mål til andre i en kamp er det ligemeget om han scorer nogen selv. Det der med, at målene er det eneste der betyder noget for angribere er noget vås. Det der kommer i første række er sejren, sgu ikke hvem der laver kasserne.
.
God pointe :) Det er netop det jeg mener Rooney giver altid en god prestation, men scorer ikke så meget som han kan/burde, men han er så vigtig for holdet og når Ronaldo & co. Scorer de mål som de gør behøver Rooney ikke gøre alt i verden for at score :)
EDIT: Og så tænkte jeg på om du ikke kunne ændre din signatur? Det er irriterende at skulle scrolle forbi videoen hele tiden (vel også derfor der er begrænsning på antal linier i signatur).
Det er i mine øjne alt for naivt.
En angribers job på banen er at score. Men du har ret - forstået på den måde, at hvis United vinder 2-0 på mål af f.eks. Vidic og Carrick, så ser ingen så meget ned på angriberne. Men hvis man går ind i en stime, hvor resultaterne ikke er så gode og angriberne svinger, så er det angriberne man kigger først på, fordi det er jo deres primære job at få det skide net til at blafre. Rooney spiller godt, men han skal altså score nogle mål, hvis han skal bibeholde sin plads.
Berbatov må vi snart håbe kommer igang med at score og Tevez ved vi, har evnen til at score vigtige mål. Noget som Berbatov ikke har vist endnu, men han skal lige også have tid. Men som tidligere sagt har jeg altid været imod købet af Berbatov og jeg vil stadig se Rooney-Tevez duoen end Berbatov på banen. Men i og med han er at finde i truppen støtter jeg ham som enhver unitedspillere i truppen (dog ikke neville).
Vidste godt at deres forhold var rigtigt godt men så godt havde jeg ski' ikke regnet med ! :D Gad vide hvad der sker i det argentinske omklædningsrum ? :D
http://www.hatter.hu/archivum/files/images/Maradona-Tevez4.jpg
Gronkjor
12-12-2008, 19:41
Vidste godt at deres forhold var rigtigt godt men så godt havde jeg ski' ikke regnet med ! :D Gad vide hvad der sker i det argentinske omklædningsrum ? :D
Arh man! Det er lidt klamt:b Nu skal han ihvertfald sælges.. Hehe.
Ej jeg synes vi skal give Tevez nogle flere kampe. Synes godt nok han var uskarp mod Aab men er sikker på at han nok skal finde formen..:D Jeg mener at vi skal købe ham, han er en spiller der altid gi´r sig 100% for holdet!
Argentina!!!
LOL!! så tror jeg da fanden Maradona besøger Old Trafford
Forstår godt han spiller som han gør, hvis det er det der han bruger sin fritid på!
Tevez på vej til Arsenal ?
http://www.sporten.dk/fodbold/england-premier-league-2008-2009/arsenal-i-rekord-bud-pa-tevez
http://www.mirror.co.uk/sport/football/2008/12/20/arsenal-plan-record-bid-for-carlos-tevez-115875-20985229/
ChristianR
22-12-2008, 22:56
http://www.sporten.dk/fodbold/england-premier-league-2008-2009/arsenal-i-rekord-bud-pa-tevez
http://www.mirror.co.uk/sport/football/2008/12/20/arsenal-plan-record-bid-for-carlos-tevez-115875-20985229/
Sådanne kilder kan jeg slet ikke tage seriøst. De skal bare sælge aviser.
Ja. Og rooney skifter til Brøndby som så sender farnerud vores vej.
OnlyUnited
22-12-2008, 23:08
Ja. Og rooney skifter til Brøndby som så sender farnerud vores vej.
Jeg er mere til Tobias Mikkelsen. :lolol:
Jeg er mere til Tobias Mikkelsen. :lolol:
Duer ikke. Ifølge et gammelt Goal blad jeg har, så er Tobby drengen Barca fan, så han ville aldrig nøjes med Manchester United!
Og hvem kan bebrejde ham!
Tevez ryger ikke til Arsenal, no way. Han er alt for dyr for Wenger, som sikkert stadigvæk føler sig fattig efter købet af Wiltord for 900 år siden.
OnlyUnited
23-12-2008, 00:53
Duer ikke. Ifølge et gammelt Goal blad jeg har, så er Tobby drengen Barca fan, så han ville aldrig nøjes med Manchester United!
Og hvem kan bebrejde ham!
Tevez ryger ikke til Arsenal, no way. Han er alt for dyr for Wenger, som sikkert stadigvæk føler sig fattig efter købet af Wiltord for 900 år siden.
Nikolaj Agger?
:lolol:
Kan ikke tage det seriøst. Tevez skifter ikke til Arsenal, det har Wenger også sagt.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_4732172,00.html
Dejligt med typer som Tevez.
Fedt billede de lige har smidt på den artikel:
http://img.skysports.com/08/10/218x298/CarlosTevez_1269605.jpg
Glory Man United
02-01-2009, 14:17
Fedt billede de lige har smidt på den artikel:
Ja men han skal altså lære at barbere sig uden at skrabe sig :p
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.