PDA

Se fuld version : Champions League tråden

Sider : [1] 2 3

Gumpe
31-07-2007, 18:34
Her skal vi diskutere alt om Champions League!

Jeg vil starte med et meget oplagt spørgsmål:

Hvem tror I, vil vinde Champions League 2008?:devilll:

JakobR
31-07-2007, 18:39
Manchester United.
Vi har en rigtig bred trup i år og der er god variation mellem unge og rutinerede spillere. Sidste år var det bredden, der gjorde, at vi ikke nåede hele vejen.

KristianB
31-07-2007, 18:39
Manchester United selvfølgelig ;)

Gumpe
31-07-2007, 18:40
Jeg er enig, men så kommer der et nyt spørgsmål her:

Hvem kommer de i finalen mod?

United DK
31-07-2007, 18:49
Vi vinder IKKE, desværre.

Vi har de sidste 15 år haft det ene klassehold efter det andet, men igen og igen (bortset fra i '99) har vi skuffet, fordi vi ikke har magtet at holde nullet, hvilket jo er meget vigtigt i Europa Cup-fodbold, bare se på Liverpool. Jeg ved så godt, at vi lukkede en masse mål ind, på vejen mod CL-titlen i '99, men der have vi også evnen til at score en masse mål, og den evne besidder vi heller ikke den dag i dag, for vi har ikke et angrebspar a la Yorke og Cole, og selvom Rooney og Ronaldo lyder godt, så er de knap så effektive.

JakobR
31-07-2007, 18:53
Vi vinder IKKE, desværre.

Vi har de sidste 15 år haft det ene klassehold efter det andet, men igen og igen (bortset fra i '99) har vi skuffet, fordi vi ikke har magtet at holde nullet, hvilket jo er meget vigtigt i Europa Cup-fodbold, bare se på Liverpool. Jeg ved så godt, at vi lukkede en masse mål ind, på vejen mod CL-titlen i '99, men der have vi også evnen til at score en masse mål, og den evne besidder vi heller ikke den dag i dag, for vi har ikke et angrebspar a la Yorke og Cole, og selvom Rooney og Ronaldo lyder godt, så er de knap så effektive.

Sikke en optimisme :D

Men jeg kan godt følge dig. Dog er det meget lang tid siden, at vores trup har været så stærk. Vi spillede en af de flotteste sæsoner i mange år, sidste sæson.

KristianB
31-07-2007, 18:56
Der er jeg så ikk helt enig.

Jeg synes vi bevidste i sidste sæson at vi sagtens kan score mål. Måske ikke så meget i europa. Men jeg tror på vi lærte meget af sidste sæson.
Vi har så mange kreative folk, så jeg tror sku på det. :)

maxim
31-07-2007, 18:58
Har vi ikke evnen til at score mange mål?! Vi scorede 83 mål i premier league sidste sæson, 19 mere end chelsea..
For mig at se kan det største problem blive at vi spiller som en sæk katofler på udebane i cl.. men vi score da rigeligt med mål.. og med tevez i stalden snart har vi en frygtindgydende offensiv..

United DK
31-07-2007, 18:58
Sikke en optimisme :D

Ja ik'. ;)

Normalt er jeg altid optimistisk mht. United, men det er som om CL og United bare ikke passer sammen, ligesom PL og Liverpool heller ikke gør.

Men jeg kan godt følge dig. Dog er det meget lang tid siden, at vores trup har været så stærk. Vi spillede en af de flotteste sæsoner i mange år, sidste sæson.

Der er da ingen tvivl om, at vi på papiret sagtens kan gå hen, og vinde CL. Men det kræver klasse og held, og det sidste har vi ikke haft særligt meget af i CL-regi, men man kan da håbe, at det vender i den kommende sæson.

Gumpe
31-07-2007, 19:01
Der er jeg så ikk helt enig.

Jeg synes vi bevidste i sidste sæson at vi sagtens kan score mål. Måske ikke så meget i europa. Men jeg tror på vi lærte meget af sidste sæson.
Vi har så mange kreative folk, så jeg tror sku på det. :)

Jeg er enig! Vi lærte meget i sidste sæson, og nu hvor Tevez kommer, så har vi et angrebspar, og det havde vi ikke i store dele af sidste sæson!

Det eneste det bare skal finpudses lidt er taktikken! En mere offesiv indstilling ville der ikke være noget i vejen med! Jeg tror, at vi om 2-3 år vil se et United ligesom det i 99'

Det kunne i hvert fald blive fedt:devilll:

United DK
31-07-2007, 19:03
Har vi ikke evnen til at score mange mål?! Vi scorede 83 mål i premier league sidste sæson, 19 mere end chelsea..
For mig at se kan det største problem blive at vi spiller som en sæk katofler på udebane i cl.. men vi score da rigeligt med mål.. og med tevez i stalden snart har vi en frygtindgydende offensiv..

Netop, og vi score jo heller ikke særlig mange mål på udebane, hvilket vi gjorde i 1998/99:

To mål i München mod Bayern.
Seks mål i Parken mod Brøndby.
Tre mål på Camp Nou mod Barcelona.
Tre mål på Delle Alpi mod Juventus.

I samtlige kampe, bortset fra kampen i München, scorede Yorke og Cole mindst et mål hver, og der mangler vi altså to spillere på vores nuværrende hold, der kan gøre det samme.

Don Kafai
31-07-2007, 19:04
United er ikke et cuphold. Derfor vinder vi sjældent CL. I gruppefasen har vi ingen problemer med at komme videre og mener vi de sidste 15 år er gået videre 14 gange eller lignende. Når vi kommer til Knockout kampene er vi elendige. Det skyldes vi bliver nemt udstillet idet vi ikke er et organiseret hold. CL er ideelt for hold som Milan og Liverpool hvor de vinder på en stram defensiv og sjældent lukker mål ind.

Min favorit til CL 2008 : Chelsea og Milan.

Gumpe
31-07-2007, 19:08
Jeg mener også, at CL tit bliver spillet alt for defensivt!

Men derfor vil jeg stadig ikke udelukke, at hold, som spiller offensivt, ikke kan vinde den! Se bare i 2006 da Barcelona vandt over Arsenal i finalen!

Djørup
31-07-2007, 19:29
med Uniteds nye bredde tror jeg United vinder... ellers gør Milan, eller det hold der slår United ud.

Don Kafai
31-07-2007, 19:51
..eller det hold der slår United ud.

Sjov tanke, for de seneste 9 gange vi er blevet slået ud af Knock out fasen i Champions League, har vores banemænd hele 7 gange nået til finalen. 4 af de 7 gange har vores banemænd vundet turneringen.

Så det er ikke en dum tanke at hvis ikke United vinder CL, må vores banemænd være favoritter til turneringen.

Gumpe
31-07-2007, 19:53
Ja, så sent som i år, vandt Milan

Nauer
31-07-2007, 19:55
Tror også United er en seriøst udfordrer i år. Men det kommer meget an på om spillet kommer til at køre på udebane. Her kan man håbe at de nye forstærkninger kan gøre en forskel.

Gumpe
31-07-2007, 19:59
Ja, men jeg frygter, at de er for urutinerede! De er jo ikke så gamle!

Men så må vi håbe, at Goggs, Scholes og Neville kan bidrage til det! Hvis de da stadig kan spille så godt som i sidste sæson

Lorensen
31-07-2007, 20:49
Skal denne tråd benyttes til al snak om Champions League ?

Faurauh
31-07-2007, 21:13
Det kan godt være Anderson og Nani mangler rutine. Men Owen H. har jo tilføjet noget rutine. så den vej rundt ser vi stærkere ud end sidste år. Og mener også vores chancer er forbedret med bredden i vores trup.

Men hvem der vinder er svært at sige da der er mange hold der kan vinde.

Alene i England har vi 3 holde (Manchester united, Cska Chelski og Liverpool). og i Italien har de jo også minimum 1 hold der ikke skal udlukkes og i Spanien har de jo også i hvert fald 2 hold som har muligheden.

Men jeg er optimist så selvfølgelig vinder vi!:skaaal:

CC
31-07-2007, 21:43
En ting der de sidste par år har været karakteristisk for CL vinderne har været en utrolig stærk central midtbane. Sidste år var det Milan med en midtbane bestående af Gattuso og Pirlo, året før barca med Xavi, Deco og Edmilson og før det var det scouserne som løb med trofæet!
Alle disse midtbane konstellationer har været i stand til at dominere midten fuldstændig, noget som jeg synes vi har savnet, især fordi vi ikke har haft en bolderobrer som de førnævnte har haft.
Det har vi helt klart i år med Hargreaves og derfor tror jeg faktisk på at vi har en okay chance hvis vi blot anvender Scholes, Carrick og Hargreaves på midtbanen mod de andre tophold!
Men det er bare som jeg ser det:devill:

Don Kafai
31-07-2007, 22:48
En ting der de sidste par år har været karakteristisk for CL vinderne har været en utrolig stærk central midtbane.

Det synes jeg man kan korte ned til at karakteristisk for alle CL vinderne i nyere tid er det at de har haft en decideret defensiv midtbane. United har i år stillet med Scholes-Carrick konstellationen hvilken var god når united havde bolden meget, men når vi var under pres var ingen af dem den der hjalp forsvaret. Det gjorde at vi var intet eksisterinde mod hold der pressede os.

Som du selv siger er det bolderobren vi har manglet og er fuldkommen enig med dig i at det er Hargreaves der er nøglen til det problem...

KennyN
01-08-2007, 09:47
Var i Parken i går. Det var godt nok en ringe kamp. Intet tempo, ingen chancer og et hav af fejlafleveringer.
FCK burde have lavet et mål mere, for 1-0 er lidt risikabelt at rejse til Israel med..

Andersen
01-08-2007, 11:01
Var i Parken i går. Det var godt nok en ringe kamp. Intet tempo, ingen chancer og et hav af fejlafleveringer.
FCK burde have lavet et mål mere, for 1-0 er lidt risikabelt at rejse til Israel med..

Det er i det hele taget altid risikabelt at rejse til Israel! Tro mig.

Men får de lov til at spille i Israel? Skal den ikke spilles et eller andet mærkeligt sted?

KennyN
01-08-2007, 12:03
Kampen skal spilles i Jerusalem, på deres normale hjemmebane.. FCK ville gerne have haft kampen flyttet, men UEFA mente sikkerheden er god nok..

JakobR
01-08-2007, 13:23
Den var virkelig ringe den kamp. Ingen af holdene skabte noget overhovedet og heller ikke helt overraskende, kom kampens enlige mål via et drop.

Men jeg håber fck går videre. Jeg er ikke fck-fan, men jeg gider simpelthen ikke have et land med, som mere eller mindre er krigsramt.

Don Kafai
01-08-2007, 16:57
jeg gider simpelthen ikke have et land med, som mere eller mindre er krigsramt.

Jeg har det lige modsat. Det imponerer mig grænseløst at et land (hvis man kan kalde det det) som Irak fx går hele vejen i Asian Cup.

Håber på at Jerusalem går videre, og det er simpelthen fordi jeg ikke gider se FCK i CL. Desuden spiller de flottere fodbold end FCK..

JakobR
01-08-2007, 17:17
Jeg har det lige modsat. Det imponerer mig grænseløst at et land (hvis man kan kalde det det) som Irak fx går hele vejen i Asian Cup.

Håber på at Jerusalem går videre, og det er simpelthen fordi jeg ikke gider se FCK i CL. Desuden spiller de flottere fodbold end FCK..

I går var de begge på randen til katastrofe :D

Men jeg håber fck går hele vejen til slutspillet, så man havde muligheden for at se dem mod united igen. Men det er nok lidt naivt at tro, eftersom de spiller en elendig omgang fodbold.

Dines
01-08-2007, 17:53
Jeg håber selfølgelig at vi gør, men jeg tror ikke rigtig på os. Årsagen til at jeg ikke tror vi kan vinde, er at vi ikke er gode nok ude i europa. Mod holdene i knockout fasen plejer vi som regel at ændre vores spil, og begynder at forsvare os hvilket så går galt. Jeg tror vi når kvart- eller semifinalen igen.

Thomas
01-08-2007, 18:01
Det gør vi selvfølgelig. Vi har truppen til det, og bestemt også manageren til det. Hvis vi holder os nogenlunde skadesfri, så har vi den trup, der skal til at tæske de gode hold. Vi kan selvfølgelig også håbe på en nemmere trækning end sidste år..

warming
01-08-2007, 18:45
Jeg er sådan lidt ambivalent med hensyn til FCK i CL.
På den ene side er det godt for dansk fodbold, at der kommer noget mere opmærksomhed samt penge til fodbolden i DK.
På den anden side gider jeg ikke se på FCK hver gang der er CL. 3+ vælger logisk nok at vise alle deres kampe og hvis man ikke har alle de andre fine viasatkanaler kan man godt vinke farvel til at se ret meget til United i tv.
Schmeichel har tidligere været god til at få United på skærmen og man skal nok ikke satse på at FCK og United kommer i samme pulje igen i år.

KennyN
01-08-2007, 19:54
Mærkeligt at folk ikke vil have FCK (eller et andet dansk hold) i Champions League, blot fordi de så vil blive vist i tv. Der er både CL bold tirsdag og onsdag, og der er mange muligheder for at se United alligevel. Enten direkte via en anden kanal, hvis de bliver sendt i den sene kamp eller på en pub osv..

Jeg håber meget at FCK kommer i CL, ikke blot fordi jeg er FCK fan, men fordi det vil gavne dansk fodbold i al almindelighed. Desuden er det bedre og sjovere at få FCK med, fremfor hold fra Israel, Rumænien, Ukraine osv, hvor de ikke siger en noget som helst.

Desuden er det mærkeligt at svine FCK til og ikke mene de er gode nok til CL. Sidste år gjorde de det glimrende. De vandt hjemme over United og Celtic som blev spillet ud af banen. De var tæt på at gå videre til UEFA Cuppen.. At de pt ikke har spillet så godt i denne sæson er vel fordi det er i staren af sæsonen, og de skal lige have spillet et par nye folk ind.

Ang United i CL. Jeg har stor tiltro til at den kommende sæson bliver med United succes i Europa. Tror og håber på at Fergie endelig har fundet formlen for spillestilen i Europa og fundet de rette spillere til det. Så jeg tror på United sejr..

United DK
03-08-2007, 12:47
CL-kval. 3. runde:

Hafnarfjördur/BATE Borisov - Steaua Bukarest
Tampere/Levski Sofia - Rosenborg/Astana
Spartak Moskva - Celtic
Werder Bremen - Domzale/Dinamo Zagreb
Ventspils/Salzburg - Pyunik/Shakhtar Donetsk
Ajax - Zilina/Slavia Prag
Valencia - Debreceni/Elfsborg
Genk/Sarajevo - Dynamo Kiev
Fenerbahce - Anderlecht
Rangers/Zeta - Røde Stjerne Beograd/Levadia Tallinn
Toulouse - Liverpool
Benfica - FC København/Beitar Jerusalem
Lazio - Dinamo Bukarest
Sparta Prag - Arsenal
FC Zürich - Sheriff/Besiktas
Sevilla - AEK Athen

Ok lodtrækning for FCK, hvis de slår Beitar ud, mens man kan håbe på, at Elmander og co. kan lave en overraskelse, mod vores gode venner fra Merseyside. Sparta Prag måtte da også gerne lige, lave en overraskelse mod Arsenal. :D

JakobR
03-08-2007, 13:01
Svær modstander fck har fået. Det positive er vel, at de kender dem i forvejen og derfor er lidt bedre forberedt end ellers.

Bugge
03-08-2007, 13:15
FCK ryger ud til Benfica hvis de kommer så langt, det er jeg ret så sikker på.. Og det ville heller ikke røre mig..

Det kunne være klasse hvis Toulouse lige kunne straffe Liverpool ud..

KennyN
03-08-2007, 14:11
Sparta Prag og Toulouse er okay hold, som måske kan overraske mod Arsenal og Liverpool..
FCK fik en okay lodtrækning. De kender Benfica og har lært meget af sidste år. Deres fordel er vel også, at de er i bedre kampform end portugiserne. Men lad dem nu lige slå Beitar først..

JakobR
03-08-2007, 14:18
Jeg ved ikke hvor positivt det er, hvis Liverpool ryger ud allerede nu. Det betyder, at de kun har de hjemlige turneringer at tage sig af. Og det sidste jeg vil er at se Liverpool som engelske mestre.

Sivebæk
03-08-2007, 15:22
Saa skal de jo spille UEFA Cup...

Dines
03-08-2007, 15:48
Svær modstander for FCK, men det kunne have været værre med Valencia, Arsenal eller Liverpool. Dog tror jeg ikke de går videre, hvis de slår Beitar ud. Arsenal og Liverpools lodtrækning er heller ikke helt nemme.

United DK
03-08-2007, 15:49
Jeg ved ikke hvor positivt det er, hvis Liverpool ryger ud allerede nu. Det betyder, at de kun har de hjemlige turneringer at tage sig af. Og det sidste jeg vil er at se Liverpool som engelske mestre.

Som Sivebæk skriver, så skal de bare spille UEFA Cup, men det ville også være en falliterklæring fra vores side, hvis ikke vi kan slå Liverpool i kampen om mesterskabet, bare fordi vi spiller hver anden tirsdag eller onsdag.

KristianB
03-08-2007, 16:35
svær lodtrækning for FCK. jeg tror ikke de kan slå Benfica ud.
jeg er endda i tvivl om de overhovedet slår Beitar ud.
var ikke synderligt imponeret at Beitar, og vil sige FCK burde slå dem ud, men de har ikke fået den bedste opstart på den nye sæson .

Gumpe
06-08-2007, 09:13
Denne tråd er altså ved at løbe af sporet! Den skal handle om CL i det hele taget! Ikke bare Manchester United i CL!

Her kommer et nyt spørgsmål:

Hvilket hold vil overraske i CL 2008?

KennyN
06-08-2007, 09:23
Her kommer et nyt spørgsmål:

Der vil helt sikkert være et hold eller to som kommer længere end man regner med i år, og hold der skuffer..
Men hvem det bliver er svært at sige. Lad os se det an, når puljerne er klar og transfervinduet lukket..

jawharacoralia
06-08-2007, 09:48
spørgsmål 1-United vinder CL fordi de simpelthen bare er de bedste..jeg kan virkelig ikke se et hold der er stærkere end os,ikke bare fordi jeg man utd fan men simpelthen fordi truppen er så bred og spillerne er de bedste.. "Rocking"
Spørgsmål2-Jeg ville virkelig godt se united mod real eller barca i en finale.. :)
MED HENSYN TIL FCK så ved jeg ikk helt...de kan godt vinde over beitar i CLrunde 2 men mod benfica går den galt tror jeg...
Spørgsmål3-hvem overrasker i CL?? den er lidt svær...som der blev sagt,så syntes jeg at vi skal vente med at se puljerne osv...

Gumpe
06-08-2007, 09:50
Hvilket hold vil så skuffe i CL?

Dines
06-08-2007, 10:28
Jeg tror Real skuffer endnu en gang. De har på papiret et godt hold, men jeg tror de vil få det svært med at alle de indvidualister skal arbejde som et hold.

Glory Man United
06-08-2007, 11:14
spørgsmål 1-United vinder CL fordi de simpelthen bare er de bedste..jeg kan virkelig ikke se et hold der er stærkere end os,ikke bare fordi jeg man utd fan men simpelthen fordi truppen er så bred og spillerne er de bedste.. "Rocking"
Spørgsmål2-Jeg ville virkelig godt se united mod real eller barca i en finale.. :)
MED HENSYN TIL FCK så ved jeg ikk helt...de kan godt vinde over beitar i CLrunde 2 men mod benfica går den galt tror jeg...
Spørgsmål3-hvem overrasker i CL?? den er lidt svær...som der blev sagt,så syntes jeg at vi skal vente med at se puljerne osv...

Hvis United skal vinde CL, så kræver det en ny "mentalitet" vedrørende udekampene. Vi SKAL spille kampene på vore præmisser. Og ikke den defensive "europæiske" stil. Sidste år var en katastrofe. I puljen tabte vi til Celtic og FuCKerne og i Benfica var vi lidt heldige. Lille kampen så jeg ikke, men jeg læste, at det var en defensiv indsats. Mod Roma kan man ikke sige noget til indsatsen, da Scholes fik rødt tideligt. Milan kampen kræver ikke en studenter eksamen før vi bare kan sige: KATASTROFE.

Konklusion: Spil de udekampe som vi plejer. Tør at spille fodbold.
Min favorit er faktisk Chelski, da jeg tror de KAN spille defensivt og har en bred trup.....men lad os se.;)

United DK
06-08-2007, 11:49

Rangers. De spillede rigtig godt mod Chelsea, da de slog dem 2-0 for nogle uger siden, og de virker til, at have fået et godt hold på benene. Et andet bud kunne være Arsenal, da de virker til, at være blevet stærkere, efter Henry tog til Barcelona.

Hvilket hold vil så skuffe i CL?

Inter eller Barcelona. De har på papiret nogle klassehold, men et eller andet siger mig bare, at de skuffer, og især Barcelona kan jo nærmest ikke andet end at skuffe, når man kigger på den trup de har.

jawharacoralia
06-08-2007, 12:23
Chelski Skuffer Og Ryger Ud I FØrste Runde...(i Puljen,altsÅ)

Gumpe
07-08-2007, 23:36
Jeg tror, at det hold, der overrasker mest er Lyon! Jeg ved, at der har været meget fokus på dem, og man har ment hvert år de senere år, at nu ville de slå igennem, og det er endnu ikke sket! Men jeg regner med at de når langt, og de ville ikke overraske mig, hvis de kommer til til semi-finalen! Og på deres vej dertil, kunne det være sjovt, hvis de mødte AC Milan, da det er det hold, som jeg tror vil skuffe! Men lad os vente og se! Sæsonen skal jo lige ordenligt i gang :)

KennyN
08-08-2007, 09:31
Flot at FCK gik videre til 3. runde, og Benfica kampene.
For få år siden, ville danske hold have smidt det væk og være ude. Men man må rose FCK for at holde stand defensivt, være skarpe på en af de få chancer man får, og få point.. Nu er de mindst i UEFA Cuppen.

Glory Man United
08-08-2007, 09:44
Jeg tror, at det hold, der overrasker mest er Lyon! Jeg ved, at der har været meget fokus på dem, og man har ment hvert år de senere år, at nu ville de slå igennem, og det er endnu ikke sket! Men jeg regner med at de når langt, og de ville ikke overraske mig, hvis de kommer til til semi-finalen! Og på deres vej dertil, kunne det være sjovt, hvis de mødte AC Milan, da det er det hold, som jeg tror vil skuffe! Men lad os vente og se! Sæsonen skal jo lige ordenligt i gang :)

Hvis Lyon kommer i semi er det da ikke den store overraskelse. De har da nået kvarten en del gange nu! Milan tror jeg heller ikke på (det gjorde jeg så heller ikke sidste år)! ;)

Sivebæk
08-08-2007, 10:07
Lyon nåede i sidste sæson ikke særlig langt i CL. Hen over sommeren har de foruden deres anfører Cacapa mistet Malouda og Abidal, så deres hold er svækket. Jeg tror, deres stime af førstepladser i gruppespillet bliver brudt i år, og at de ikke når længere end første KO-runde.

Barcelona vil gå fra en sæson uden trofæer til en sæson, hvor de kæmper med om alt, der er værd at vinde. Imo. har de Europas stærkeste start-11'er, og jeg ville ikke blive overrasket, hvis de vandt turneringen.

Real Madrid skuffer igen, igen...

United DK
08-08-2007, 11:52
Barcelona vil gå fra en sæson uden trofæer til en sæson, hvor de kæmper med om alt, der er værd at vinde. Imo. har de Europas stærkeste start-11'er, og jeg ville ikke blive overrasket, hvis de vandt turneringen.

Real Madrid skuffer igen, igen...

Jeg tror så tilgængæld, at Real Madrid har fået en meget kompetent træner i Bernd Schuster, og derfor tror jeg de langt om længe, får det fulde ud af deres potentiale. Derimod kunne jeg forestille mig, at der bliver problemer i Barcelona, for selvom det umiddelbart lyder godt med Ronaldinho og Henry på samme hold, så ville jeg ikke blive overrasket, hvis der lige pludselig kom lidt spændinger mellem de to, da begge er vant til, at være den absolutte stjerne, hvor de nu skal deles om rampelyset. Ronaldinho og Eto'o har jo allerede haft lidt spændinger mellem sig, og med alt respekt for Eto'o, så er Henry en endnu større stjerne, og kan derfor blive et endnu større problem.
Men alt ovenstående, kan kun tiden vise...

Alex
08-08-2007, 12:42
Flot at FCK gik videre. Men for at være helt ærlig håber jeg på at de ryger ud. Gider ikke sidde og se på dem i Champions League!

Tror også at de ryger ud mod Benfica her senere i denne måned!

Glory Man United
08-08-2007, 12:52
Flot at FCK gik videre. Men for at være helt ærlig håber jeg på at de ryger ud. Gider ikke sidde og se på dem i Champions League!

Tror også at de ryger ud mod Benfica her senere i denne måned!

Tja som gammel Lyngby fan kan jeg ikke være uenig ;)

Iøvrigt var de godt nok på hælene efter 1-0 scoringen ;)

Dines
08-08-2007, 13:56
Flot af FCK at gå videre dernede fra, selvom det i slutningen af kampen var hedt for dem. Beitar gjorde det godt, og de kunne ligeså godt have gået videre, men Jesper Christiansen gjorde det godt i målet.

JakobR
08-08-2007, 14:07
Fck gjorde det betydeligt bedre i udebanekampen. På hjemmebane virkede de konstant usikre og der manglede lidt en rød tråd i deres spil. I Jerusalem havde de meget kampen på deres præmisser. Selvom de til tider var under pres, så virkede det som om, at de havde det under kontrol. Nu har jeg set et par kampe med Hangeland, og han er godt nok en dygtig forsvarsspiller. Grønkjær derimod virker som en tudeprins.

Gumpe
14-08-2007, 15:16
Hvordan kommer det til at gå FCK imod Benfica?

Jeg tror, at kampen i aften ender 2-1 til Benfica, men FCK vinder 1-0 på hjemmebane, og så er de lige pludselig vidre på reglen om udebanemål

Dines
14-08-2007, 15:27
2-1 til Benfica hvilket er et godt resultat for FCK til Parken

United DK
14-08-2007, 15:35
Jeg tror FCK får en 1-1'er, med hjem fra Lissabon.

Michael
14-08-2007, 16:05
Det gør de forhåbentlig ikke! Skulle nødig frygte for at vi skal trækkes med FCK i 6 kampe i CL på Viasat kanalerne!!

KennyN
14-08-2007, 16:11
Argh Michael, nu må du lige tage de blå hvide danske briller på :)
Kan godt være man er FCK fan, og at man er forkælet, da man har mulighed for selv at vælge CL kamp via tv'et.
Men udover det håber jeg da meget at FCK kan slå Benfica ud, og komme i CL. Det er godt for dansk fodbold hvis vi kan udvikle os og lære af kampene i UEFA Cuppen og i CL.
Jeg mener også alle danske klubber i år, bør kunne komme i gruppespillet i UEFA Cuppen. Vi skal have slettet de tidligere års internationale katastrofer.

Jeg tror på FCK, og tipper de går videre sammenlagt. Måske 1-1 eller 1-0 sejr til københavnerne i aften..

United DK
14-08-2007, 16:12
Det gør de forhåbentlig ikke! Skulle nødig frygte for at vi skal trækkes med FCK i 6 kampe i CL på Viasat kanalerne!!

Jeg har nu ikke så meget imod det, bare vi ikke spiller samme dag, som det var tilfældet i sidste sæson.

Sivebæk
14-08-2007, 18:58
Jeg mener også alle danske klubber i år, bør kunne komme i gruppespillet i UEFA Cuppen. Vi skal have slettet de tidligere års internationale katastrofer.
Du er vel klar over, at alle danske klubber sandsynligvis kommer til at være useedede i første runde af UC? Bayern München, Tottenham og Villarreal er nogen af de mulige modstandere før gruppespillet.

Misser FCK CL-kvalen, ville det være rart, hvis de når UC-gruppespillet. Men mere end to danske hold i de to turneringers gruppespil virker urealistisk...

Don Kafai
14-08-2007, 19:46
Benfica er langt fra det Benfica hold FCK mødte i sidste sæson. Det er irriterende for dansk fodbold at der ikke indgår offensivt spil i Ståles taktikbog, for hvis FCK spiller dem rigtigt er deres chancer gode for CL.

Håber og tror dog de ryger ud. Dækker Benfica Grønkjær op så kan jeg ikke se hvem FCK skal ty til. Medmindre de redder sig knebent med efter et mirakel i Parken som da de slog os...

Alex
14-08-2007, 20:52

Lige præcis. Det gider jeg godt nok heller ikke trækkes med!

Når det er sagt tror jeg også at FCK ryger ud mod Benfica. Kender ikke så meget til Benficas hold, udover at det eftersigende skulle være en smule svækket i forhold til sidste år. Tror dog alligevel på at portugiserne vinder!

Smaakage
16-08-2007, 08:08
Håber og tror dog de ryger ud. Dækker Benfica Grønkjær op så kan jeg ikke se hvem FCK skal ty til. Medmindre de redder sig knebent med efter et mirakel i Parken som da de slog os...

Grønkjaer har karantæne i næste kamp. Desværre for FCK

Gumpe
16-08-2007, 18:59
Jeg havde ret!

Benfica vandt 2-1! Så håber jeg bare, at FCK vinder 1-0 i Parken

Dines
16-08-2007, 19:15
Arsenal vandt 2-0 mod Sparta Prague igår, og Liverpool vandt 1-0 i Tolouse, så begge ser ud til at komme videre.

United DK
16-08-2007, 21:56
Arsenal vandt 2-0 mod Sparta Prague igår, og Liverpool vandt 1-0 i Tolouse, så begge ser ud til at komme videre.

Arrh, jeg tror nu Elmander laver et one-man show på Anfield, og laver to mål, og sender Toulouse i CL. :D

Gumpe
18-08-2007, 20:17
Arrh, jeg tror nu Elmander laver et one-man show på Anfield, og laver to mål, og sender Toulouse i CL. :D

Det kunne i hvert fald være fedt! Så er der allerede én konkurent ude af turneringen:juhuuuu:

Gumpe
02-09-2007, 18:42
Det var en rimelig svær gruppe, Manchester kom i. Men jeg tror selvfølgelig på, at de vinder den, og det regner jeg også med.

Hvad tror du, at der sker?

Dines
02-09-2007, 19:09
Rimelig svær pulje, men hvis vi hæver vores niveau over det vi spiller iøjeblikket tvivler jeg ikke på vi går videre. Roma er et stærkt hold, og vi kender dem fra sidste år, men vi ved også at de er til at knække, og når vi spiller på Old Trafford vil den seneste kamp altid sidde i baghovedet. Dymano Kiev er altid et svært hold at vinde over på udebane, mens vi hjemme bør få 3 point. Sporting kender flere af vores spillere, og det kan godt blive svært på deres bane, men alligevel bør vi være favoritter.

Sivebæk
02-09-2007, 21:03
En rimelig hård gruppe, men United skal gå videre. På Old Trafford skal der ni point hjem. Jeg tror godt, vi kan vinde i Lissabon, mens det bliver sværere i Rom. Dynamo Kiev kan jeg ikke udtale mig om, men jeg tror da ikke udesejr er umuligt.

Don Kafai
02-09-2007, 21:11
Jeg er uenige med folk der ønsker en nem gruppe. Jeg synes svære grupper er bedre idet at alle kan tage point fra hinanden. United skal jo nok vinde deres hjemmekampe om så modstanderen hedder Rosenborg eller Werder Bremen, men de andre holds indbyrdes kampe er vigtige. Er der et hold som Rosenborg med i puljen ender det som regel på 0 pts og de 3 øvrige kæmper om de 2 sidste pladser, hvilket ikke er til Uniteds fordel.

I vores pulje nu er 9 point nok til at gå videre.

KennyN
03-09-2007, 08:44
Vores pulje er ganske fin. Bestemt ikke hård og svær. United skal gå videre som vinder, ellers er det skidt.
Kiev er ikke hvad de var med Sheva og Rebrov i midt 90'erne, og selv om der er koldt derovre bør vi tage 6 point i de to kampe.
Roma er ikke så gode som Milan og Inter i Italien, og selv om man ikke skal forvente en gentagelse af 7-1 sejren, bør vi slå dem hjemme og få point i Rom.
Sporting er på niveau med Benfica, som blev spillet ud af banen i Parken af FCK. Vi skal kunne slå dem hjemme og kan vel også sagtens få en sejr i Portugal.

JDK
03-09-2007, 08:51
Vores pulje er ganske fin. Bestemt ikke hård og svær. United skal gå videre som vinder, ellers er det skidt.
Kiev er ikke hvad de var med Sheva og Rebrov i midt 90'erne, og selv om der er koldt derovre bør vi tage 6 point i de to kampe.
Roma er ikke så gode som Milan og Inter i Italien, og selv om man ikke skal forvente en gentagelse af 7-1 sejren, bør vi slå dem hjemme og få point i Rom.
Sporting er på niveau med Benfica, som blev spillet ud af banen i Parken af FCK. Vi skal kunne slå dem hjemme og kan vel også sagtens få en sejr i Portugal.

Enig i din analyse!

Glory Man United
03-09-2007, 08:55
Mit tip er 11 points. Hvis vi gør rent bord hjemme, kan den opmærksomme jo udlede, at jeg ikke er så optimistisk på udebane. Men det er så op til spillerne at modbevise dette. For det har set skidt ud for længe på udebane i CL

el-insaciable
04-09-2007, 00:24
Den store forskel er, at vi nu igen har en spoiler i verdensklasse til at ligge foran firebackkæden og rydde op, når vi spiller på udebane i Europa. Vores bageste kæde har simpelthen manglet beskyttelse, men den skal Hargreaves nok levere.

Vores hold er meget mere komplet, og kan vi ellers undgå skader til Saha og Rooney på samme tid, er vores mulighder på midtbanen og i angrebet næsten uendelige.

Gruppen er ok. Den er ikke let, men den kunne sagtens være en hel del værre; selvom der ikke er nogen GOP i år. Vi bør og skal gå videre. Jeg spår, at vi ender på førstepladsen med 14 point.

On a different note: Er jeg for øvrigt den eneste, der er lidt irriteret over Browns CL-kommentarer? Ikke at der er noget galt med at føle på den måde, men man skal måske lige spise brød til med den ligastart og så time sine kommentarer noget bedre. Når United er tilbage helt i top, kan man begynde at snakke CL-sejr, og selv der er det vigtigt at huske, at PL er den vigtigste turnering.

Martinsen
04-09-2007, 09:45
On a different note: Er jeg for øvrigt den eneste, der er lidt irriteret over Browns CL-kommentarer? Ikke at der er noget galt med at føle på den måde, men man skal måske lige spise brød til med den ligastart og så time sine kommentarer noget bedre. Når United er tilbage helt i top, kan man begynde at snakke CL-sejr, og selv der er det vigtigt at huske, at PL er den vigtigste turnering.

det er jeg også træt... er generelt træt af at alle spillere, samt manager snakker om CL... vi skal sku først og fremmest forsvare vores mesterskab

Gumpe
08-09-2007, 00:24
det er jeg også træt... er generelt træt af at alle spillere, samt manager snakker om CL... vi skal sku først og fremmest forsvare vores mesterskab

Det er jeg enig med dig i, og det går ikke helt så godt indtil videre. 3 mål i 4 kampe er ikke godt nok. Men jeg tror, at vi kommer tilbage. Jeg vil hellere vinde en titel og ryge ud rimelig tidligt i andre turneringer, end jeg vil ende som midterhold i både ligaen og i andre turneringer.

Gumpe
30-11-2007, 18:48
Bliver Rosenborg den største overraskelse i Champions League nogensinde? Det ser godt ud for dem, da de er på andenpladsen i gruppen trods nederlaget til Chelsea. Det ser godt ud for dem, men de er endnu ikke kvalificeret.

Bliver de det?

Personligt tror jeg, at de går vidre, og det vil være meget stort. Det skulle heller ikke undre mig, hvis de kom vidre fra 1. runde, da det kan skabe stor selvtillid for et hold som dem.
Det er en skam, at de ikke kommer med næste år, medmindre de vinder CL, og det tror jeg dog ikke :)

Don Kafai
30-11-2007, 19:47
Bliver Rosenborg den største overraskelse i Champions League nogensinde? Det ser godt ud for dem, da de er på andenpladsen i gruppen trods nederlaget til Chelsea. Det ser godt ud for dem, men de er endnu ikke kvalificeret.

Bliver de det?

Personligt tror jeg, at de går vidre, og det vil være meget stort.

Deres sidste kamp ude mod Schalke, og der tror jeg de taber. Resultaterne har ikke flasket sig ordentligt for dem, og de tabte desværre deres egen hjemmekamp til Schalke som nok i sidste ende bliver udslagsgivende.

JakobR
30-11-2007, 22:18
http://ekstrabladet.dk/sport/udenlandsk_fodbold/international_fodbold/article365055.ece

Endelig finale på en lørdag! Fandme på tide.

rocatis
01-12-2007, 00:10
http://ekstrabladet.dk/sport/udenlandsk_fodbold/international_fodbold/article365055.ece

Helt ude i hampen.. Det er en tradition at det er en onsdag og sådan skal det blive! Synes det er meget federe på en onsdag.. Ved ikke helt hvorfor, men synes ikke det var nødvendigt..

United DK
01-12-2007, 00:29

Jeg er meget uenig.

Man spiller ligakampe i weekenden (med få undtagelser), og Europa Cup-kampe i midtugen. Sådan har det altid været, og sådan bør det altid være. Jeg synes det er en skandale, at CL-finalen skal til at spilles på lørdage.

JakobR
01-12-2007, 00:33
Bare træls at skulle komme fuld/bagstiv i skole hvert år :p

United DK
01-12-2007, 01:02
Bare træls at skulle komme fuld/bagstiv i skole hvert år :p

Jeg gider så ikke at drikke mig fuld, når vi ikke er et af de to hold i finalen. :D

RasmusP
01-12-2007, 11:57
Jeg synes også det er en dårlig idé.
Det er meget federe, når man kan snakke om finalen ved vennerne i skolen, eller kollegaerne på arbejdet, næste dag.

Dines
01-12-2007, 12:05
Jeg synes nu også det er bedre med finalen om onsdagen. Præcist hvorfor ved jeg ikke, men det er det bare på en eller anden måde.

ChristianR
01-12-2007, 12:54

Bliver de det?

Personligt tror jeg, at de går vidre, og det vil være meget stort. Det skulle heller ikke undre mig, hvis de kom vidre fra 1. runde, da det kan skabe stor selvtillid for et hold som dem.
Det er en skam, at de ikke kommer med næste år, medmindre de vinder CL, og det tror jeg dog ikke :)

Selvom Rosenborg skulle gå videre, vil jeg da ikke mene, at det er den største overraskelse i CL nogensinde. Men nok om det. Synes ikke det virker som om de har niveauet til at slå Schalke i den sidste.

Finalen har altid været en onsdag, så det skal det bare blive ved med. Champions League spilles om onsdagen og ikke om lørdagen. Det er bare forkert.

Sivebæk
01-12-2007, 17:44
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Int.fodbold/2007/11/30/193939.htm

Kvalifikationsformatet i Champions League har ændret sig til fordel for de mindre nationer, heriblandt Danmark. Seks pladser er sat af til mestrene fra de mindre lande, hvilket er en kæmpe fordel for fx FCK.

En ting, man bør bemærke, er, at pokalvinderne ikke får adgang til turneringen, selvom det tidligere har været diskuteret. Til gengæld får fjerdepladserne i de største ligaer lov til at kæmpe hårdt for deres plads i CL.

United DK
01-12-2007, 17:50
Jeg synes det er en meget fair ændring, og det er kun fint, at de små også får en del af kagen. Rosenborg har jo vist, at selvom man ikke har et af de bedste hold på papiret, så kan man godt spille med.

Kofoed
02-12-2007, 17:11
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Int.fodbold/2007/11/30/193939.htm

Kvalifikationsformatet i Champions League har ændret sig til fordel for de mindre nationer, heriblandt Danmark. Seks pladser er sat af til mestrene fra de mindre lande, hvilket er en kæmpe fordel for fx FCK.

En ting, man bør bemærke, er, at pokalvinderne ikke får adgang til turneringen, selvom det tidligere har været diskuteret. Til gengæld får fjerdepladserne i de største ligaer lov til at kæmpe hårdt for deres plads i CL.

jeg syntes det er en kanon ændring.. fint at nummer 4 i england bare kan luske sig med som før, men skal kæmpe seriøst for det.. og så bliver det nok også lidt nemmere for fck/fcm..

Gumpe
02-12-2007, 19:16
Til det med finalen på en lørdag:

Jeg synes, det er en dårlig idé. Så kunne man jo lige så godt spille alle andre kampe i turneringen en lørdag, og det ville jo også være åndssvagt. Og til dem, der vil drikke sig stive den dag, kan de o bare lade være, hvis det er irriterende, at man skal i skole dagen efter.

Til det med pladserne til de mindre ligaer:

Det ville være utrolig godt. Ikke bare for FCK, men for alle, som kan lide Champions League. Så vil der blive mere variatioen i turneringen fra år til år. Personligt synes jeg, at CL er blevet for ensformigt. Det er næsten altid de samme hold, man ser, og det er ikke så fedt. Så vil jeg hellere se, at et par storhold ikke kommer med, og i stedet kommer hold som FCK med. Godt initiativ. :)

United DK
02-12-2007, 21:07
P.t. er det jo ikke FCK vi skal regne med, men AaB. :D

JakobR
02-12-2007, 21:16
Og til dem, der vil drikke sig stive den dag, kan de jo bare lade være, hvis det er irriterende, at man skal i skole dagen efter.

Sådan er mentaliteten og traditionerne nu engang.

United DK
02-12-2007, 22:10
Sådan er mentaliteten og traditionerne nu engang.

Sgu da ikke når ens eget hold ikke spiller, vil jeg mene. Jeg gad sgu ikke drikke mig stiv i 2005, for at se Gerrard løfte trofæet.

KennyN
02-12-2007, 22:15
CL finalen skal være onsdag, sådan er det og har altid været sådan. Det er en fin tradition. UEFA kampe spilles tirsdag, onsdag og torsdag og finalen skal da selvfølgelig også spilles en af disse dage så..

Fint med ændringen af formatet, så det nok bliver lidt nemmere og der er garanti til et par af de mindre landes mestre. Og de store lande bliver jo alligevel ikke snydt..

Kofoed
02-12-2007, 22:28
jeg syntes det er noget fis at rykke finalen til en lørdag.. udelukkende for seertallet.. man rykker sku ikke på sådan en tradition.. weekenden er for de nationale ligaer, og de internationale(UEFA) bliver spillet tirsdag, onsdag, torsdag og sådan skal det fortsætte.. det bliver aldrig det samme at sætte sig ned og se finalen en lørdag middag kl. PL-kamp.. noget af det fede ved finalen en tirsdag/onsdag er da også at man kan tage på arbejde/skole dagen efter og diskutere resultat og kampen..

PerRonaldo
02-12-2007, 23:41
Fint med ændringen af formatet, så det nok bliver lidt nemmere og der er garanti til et par af de mindre landes mestre. Og de store lande bliver jo alligevel ikke snydt..

Som så er med til at det ikke er en sensation når et hold som liverfool vinder 8-0 i champions league.. Kan godt være det mestrenes turnering, men derfor skal der ikke flere små lorte hold med.. vi har nok i hold som kiev, slavia prag og steauea.. Der er simpelthen for stor forskel og selvom der en gang i mellem sker sensationer ala rosenborg og det også er en del af charmen, synes jeg ikke de skal med hvert år, heller ikke fck, synes det er fint at de skal ud og spille om det, så vi ikke får for mange små hold med der bare med for at fylde puljer ud..

Baunie
02-12-2007, 23:50
Er enig med PerRonaldo her.

Det kan godt være det er spændende for det lettiske mesterhold, at der nu rent faktisk er en reel chance for, at man kan være med. Men det udvander turneringen fuldkommen, for uanset hvor meget disse småklubber spiller CL, så vil forskellen på dem og United og Barcelona altid være enorm og det skal nok afspejle sig i gruppespillet.

Jeg forudser et ekstremt kedeligt og forudsigeligt gruppespil med meget få Rosenborg-overraskelser. Det vil være præcis de samme otte-ni hold, det skal afgøres mellem hvert år alligevel.

JakobR
03-12-2007, 00:06
Det er en længere sigtet proces. Man vil skabe større lighed mellem klubberne, og derfor fylde små hold med flere penge. Der vil naturligvis ikke ske de store sportslige succeser de første år, men som sagt er det en længere proces.

Det er Champions League; en turnering for vindere. Man er ikke meget vinder med en 3. og 4. plads.

United DK
03-12-2007, 07:05
Som så er med til at det ikke er en sensation når et hold som liverfool vinder 8-0 i champions league..

Jamen skal vi smide Roma ud, fordi de er så ringe, at tabe 7-1 i en CL-kvartfinale?

Kan godt være det mestrenes turnering, men derfor skal der ikke flere små lorte hold med..

Jeg synes det er en mærkelig holdning, for hvad går vi glip af, ved det nye system? Vi går måske glip af hold som Liverpool, Lazio, Valencia og sådan nogle hold, der alligevel enten ikke er gode nok, eller bare spiller en gang kedelig fodbold.

vi har nok i hold som kiev, slavia prag og steauea.. Der er simpelthen for stor forskel og selvom der en gang i mellem sker sensationer ala rosenborg og det også er en del af charmen, synes jeg ikke de skal med hvert år, heller ikke fck, synes det er fint at de skal ud og spille om det, så vi ikke får for mange små hold med der bare med for at fylde puljer ud..

Du kan tage Dynamo Kiev, Slavia Prag og Steaua Bukarest, men du kan jo også tage Rosenborg, Shakhtar Donetsk og Fenerbahce som alle har en chance, for at nå ottendelsfinalen.

Glory Man United
03-12-2007, 07:49
Jeg kunne bedre lide det "gamle" system, hvor det var Mesterholdenes Turnering! Altså det var et mesterhold, der vandt. Det er da lidt forkert, at vinderen af CL ikke ahr vundet mesterskabet året inden (ups, nogen der nævnte os i 99?)

SantasLittleHelper
03-12-2007, 11:17
Ærlig talt vil jeg helst se Europas bedste hold spille fodbold.. hvis nogen skulle være i tvivl er hold som steaua, slavia prag, Kiev osv ikke blandt dem...Tror den nye turneringsform vil gøre Chl gruppespillet en del lettere for de store hold. Tror dog det her kan komme til at betyde en udbryderliga, da ChL ikke længere vil være så attraktiv...

Glory Man United
03-12-2007, 11:23
Ærlig talt vil jeg helst se Europas bedste hold spille fodbold.. hvis nogen skulle være i tvivl er hold som steaua, slavia prag, Kiev osv ikke blandt dem...Tror den nye turneringsform vil gøre Chl gruppespillet en del lettere for de store hold. Tror dog det her kan komme til at betyde en udbryderliga, da ChL ikke længere vil være så attraktiv...

Altså de rigeste? For det er det, der kommer til at ske.
Charmen er så småt ved at forlade CL, dette ville ikke ligefrem gøre det bedre!
Vinderen af CL skal da have vundet mesterskabet året inden....ikke have sluttet som nr. 4???? Jeg ved godt, at det er naivt, for det kommer aldrig til at ske.

PerRonaldo
03-12-2007, 11:39
Altså enten eller... Jeg vil sige fint nok, hvis vi gør det til mestrenes turnering, så skal det også kun være mestrene, og ikke anden pladsen osv... Så det fint nok, men den vil ikke være særlig attraktiv, for jeg vil til hver en tid hellere se barca-chelsea, end fck-rosenborg.

Roma slår vi ikke så stort hvert år og det er et storhold. Hvis vi ændre turneringen, skal det være konsekvent at det kun er mestrene, for så længe vi holder denne form, med at de 3-4 bedste skal med fra de tre største ligaer, så får de små hold det jo stadig helt vildt svært at nå videre, så er de jo bare med for at gøre turneing større og får for mange kedelige kampe. Hvor mange gider at se Steaua-slavia, jeg har ikke set deres opgør... så vælger jeg da sevilla-arsenal til hver en tid!

SantasLittleHelper
03-12-2007, 11:54
Altså de rigeste? For det er det, der kommer til at ske.
Charmen er så småt ved at forlade CL, dette ville ikke ligefrem gøre det bedre!
Vinderen af CL skal da have vundet mesterskabet året inden....ikke have sluttet som nr. 4???? Jeg ved godt, at det er naivt, for det kommer aldrig til at ske.

Personligt vil jeg hellere se Barcelona - Inter end Slavia Prag - Fenerbache... Men hver sin smag selvfølgelig..

Rooney8
03-12-2007, 12:09
Personligt vil jeg hellere se Barcelona - Inter end Slavia Prag - Fenerbache... Men hver sin smag selvfølgelig..

jeg synes bedst om det gamle system hvor de to bedste fra de fire bedste lande kom med.. det gør at man bliver nødt til også at satse på ligaen også - ikke ligesom fx liverpool og milan der bare lige sniger sig op på fjerdepladsen og så bare satser alt på cl- det for nemt for de store hold at komme med sådan som det er nu.. det er også lidt sjovere hvis turneringen kun havde 16 hold så vi er fri fra alle de lortehold..

Glory Man United
03-12-2007, 12:11

Præcis, synes Inter er kedelige

PerRonaldo
03-12-2007, 12:21
Præcis, synes Inter er kedelige

ahr... vil sige det var i "gamle" dage inter stod for kedelig fodbold, det er da det mest seværdige hold af de italienske, ikke at det siger så meget, men synes de har leveret noget flot fodbold i ch. league.

Glory Man United
03-12-2007, 12:27
ahr... vil sige det var i "gamle" dage inter stod for kedelig fodbold, det er da det mest seværdige hold af de italienske, ikke at det siger så meget, men synes de har leveret noget flot fodbold i ch. league.

Jeg tror ikke, at jeg set en hel kamp fra Serie A siden Michael Laudrup spillede i Juventus, og jeg kommer heller aldrig til det

ChristianR
03-12-2007, 16:27
Ideen lyder i mine øjne umidelbart god, især set med danske briller. Ligenu er det sjældent at danske hold kommer med i CL, og det er da sjovt når det er.

Omvendt synes jeg som at Champions League skal være for Europas bedste hold og hold fra specielle lande skal ikke forfordeles. Synes også Real MAdrid - Arsenal er mere seværdig end Sturm Graz - Shaktar Donetsk. Synes sæsonnens bedste hold bør vinde, og det er ikke altid et hold, der vandt mesterskabet foregående sæson.

I år ender PL højst sandsynligt med Arsenal, United og Chelsea på de 3 første pladser, og ingen er vel uenig i, at AAB eller FCK Maccabi Haifa aldrig vil få en klasse, der matcher de 3 hold?

Men hver sin smag selvfølgelig.

Gumpe
04-12-2007, 17:20
Jeg synes ikke, at Inter spiller kedelig fodbold. I hvert fald ikke i dag. Inter er også et af de hold, som scorer flest mål i Italien, og i Champions League har de leveret fremragende spil indtil videre.:D

De har et enormt godt angreb, og jeg synes generalt, at deres kampe er meget underholdene. :o

Normalt er Serie A meget kedelig, da den er så defensiv, men det har Inter lavet om på. Det er virkelig flot. De spiller underholdene og offensiv fodbold. Jeg synes det er spændende at se deres kampe.:rolleyes: ;) :cool:

CC
04-12-2007, 18:14

Kunne ikke være mere uenig! Det eneste seværdige ved Inter er Zlatan som imponerer mig gang på gang! Ellers synes jeg de er nøjagtig lige så røvsyge som alle andre italienske hold, dog med undtagelse af Roma som altid har den rette indstilling og prøver at komme frem over banen(hvilket til tider efterlader plads til at modstanderen scorer et par mål, men nok om det:D)

ChristianR
04-12-2007, 19:05
Kunne ikke være mere uenig! Det eneste seværdige ved Inter er Zlatan som imponerer mig gang på gang! Ellers synes jeg de er nøjagtig lige så røvsyge som alle andre italienske hold, dog med undtagelse af Roma som altid har den rette indstilling og prøver at komme frem over banen(hvilket til tider efterlader plads til at modstanderen scorer et par mål, men nok om det:D)

Jaa, man burde vel nævne en enkelt kamp?:D Ej, jeg la'r vær....

Gumpe
04-12-2007, 19:07
Je kan da godt nævne den kamp, his det skal være... :D

Eller skal jeg også lade være?

ER DER NOGEN ROMA-FANS HER PÅ SITET???? :)

Kofoed
04-12-2007, 19:08
Nå pyt med inter.. husk at der er CL i aften... Celtic - Milan bliver vist direkte på tv2 sport..

ChristianR
04-12-2007, 19:18
Nå pyt med inter.. husk at der er CL i aften... Celtic - Milan bliver vist direkte på tv2 sport..

Apropos. Hvorfor er det lige, at der kun er en halv CL-runde denneher uge? De plejer da at følges ad.

Gumpe
04-12-2007, 19:32

Desværre har vi ikke den kanal :mad: :mad:

TUD TUD TUD

Men jeg skal nok følge med

Gumpe
04-12-2007, 19:32
Apropos. Hvorfor er det lige, at der kun er en halv CL-runde denneher uge? De plejer da at følges ad.

Ja det har jeg heller ikke fundet ud af. Mærkeligt

United DK
04-12-2007, 20:11

Der bliver kun spillet i Milans gruppe i denne uge, og det skyldes at Milan skal spille VM for klubhold i Japan, og det starter i næste uge, hvor den sidste runde af gruppespillet officielt afvikles.

Damien
04-12-2007, 20:11
Det ikke en halv runde, det kun gruppe D der spiller. Nogle der ved hvorfor ?

Edit: Damn United dk, det var lige på minuttet

Gumpe
04-12-2007, 20:16
Der bliver kun spillet i Milans gruppe i denne uge, og det skyldes at Milan skal spille VM for klubhold i Japan, og det starter i næste uge, hvor den sidste runde af gruppespillet officielt afvikles.

Okay. Jeg kunne heller ikke forstå det. Tror I Milan vinder VM for klubhold? :D

ChristianR
04-12-2007, 20:19

Arr, tak:D Men er det ikke næsten ligegyldigt, hvem der vinder? Det er vel snart mindre set end Royal League.:D

Gumpe
04-12-2007, 20:21
Arr, tak:D Men er det ikke næsten ligegyldigt, hvem der vinder? Det er vel snart mindre set end Royal League.:D

Der er da stadig en hvis prestige i at vinde turneringen. Det tror jeg i hvert fald selv ;)

Gronkjor
04-12-2007, 21:27
Der er godtnok mega kedelig stemning på de italienske stadions synes jeg...Håber Celtic går videre i aften:D Hvem holder i med i aften?

BadBoy
04-12-2007, 21:35
Der er godtnok mega kedelig stemning på de italienske stadions synes jeg...Håber Celtic går videre i aften:D Hvem holder i med i aften?

jeg holder med Celtic der er intet bedre end britisk fodbold:lolol:

Gumpe
04-12-2007, 21:45
Jeg holder også med Celtic. Det er skam, er en skam, jeg ikke kan se kampen. Men jeg følger på nettet.

Forretsen er det jo godt, at Benfica er foran. Det er godt for Celtic

CC
04-12-2007, 22:01
jeg holder med Celtic der er intet bedre end britisk fodbold:lolol:

Jeg holder med Celtic, der er intet værre end italiensk fodbold:lolol:(skulle da lige være italiensk kvindefodbold(gud forbyde at der fandtes sådan en ting(måske skulle jeg til at begrænse mit forbrug af paranteser(eller skulle jeg?:titte: ))))

Gumpe
04-12-2007, 22:06
Jeg holder med Celtic, der er intet værre end italiensk fodbold:lolol:(skulle da lige være italiensk kvindefodbold(gud forbyde at der fandtes sådan en ting(måske skulle jeg til at begrænse mit forbrug af paranteser(eller skulle jeg?:titte: ))))

Det ville nok være en meget god idé (Det er nemlig forvirrende). Men jeg kunne slet ikke forestille mig italiensk kvindefodbold (Jeg mener: Tænk bare på deres langsomme tempo og deres defensive spillestil). Der bliver vel knap nok scoret et mål i hver kamp:confused:

United DK
04-12-2007, 22:59
Der findes da italiensk kvindefodbold, ligesom der også findes dansk, spansk, engelsk osv.

Gumpe
04-12-2007, 23:05
Jamen kan du forestille dig det? Det må jo være endnu mere kedeligt end italiensk herrefodbold

Unitedalisme
04-12-2007, 23:19
Der bliver scoret næsten lige så mange mål i Italiensk fodbold som i Engelsk.. 2.52 mål pr. kamp i Italien mod 2.66 i England..

United DK
04-12-2007, 23:32
Jamen kan du forestille dig det? Det må jo være endnu mere kedeligt end italiensk herrefodbold

Jeg kan godt forestille mig det, og det er ikke noget, jeg gider at bruge min tid på, ligesom jeg heller ikke gider bruge min tid på Serie A.

United DK
04-12-2007, 23:34
Der bliver scoret næsten lige så mange mål i Italiensk fodbold som i Engelsk.. 2.52 mål pr. kamp i Italien mod 2.66 i England..

Nu går mål og underholdning ikke hånd i hånd. I såfald må lilleputfodbold være underholdende, men et snit på 12.59 mål pr. kamp. :D

Sivebæk
04-12-2007, 23:38
Italiensk kvindefodbold har ikke meget med Champions League at gøre. Tilbage til topic drenge...

Milan tog som forventet førstepladsen i gruppe D. Celtic gør dem følgeskab efter Shakhtars nederlag til Benfica. Altså bliver Celtic et af de hold, som United risikerer at møde i ottendedelsfinalerne. Jeg havde håbet på sejr til Shakhtar, da jeg frygter dem langt mindre end Celtic.

Baunie
04-12-2007, 23:44
som United risikerer at møde i ottendedelsfinalerne

Risikerer synes jeg er et noget voldsomt ord at bruge. Jeg ved godt, at Celtic havde slået United ud på udebanemål, hvis vores gruppekampe sidste år havde været i knockoutfasen, men hvis ikke vi kan slå Celtic ud, så fortjener vi heller ikke bedre end 1/8.

Celtic har så vidt jeg erindrer tabt samtlige udekampe i de seneste to års Champions League. De er så stærke på hjemmebane, men de ville da bestemt være en af dem, jeg ville foretrække.

United DK
04-12-2007, 23:54
Enig med Baunie.

De har en evne til, at vinde over hvilke som helst hold hjemme på Celtic Park, men på udebane er de håbløse, og de har så vidt jeg ved, kun fået et par uafgjorte ud af flere end 10 mulige, og det siger jo alt.

Martinsen
04-12-2007, 23:55
Vi kan nok ikke forvente en lettere modstander end Celtic! og det er også en af dem jeg håber på, dem skal vi simpelthen kan slå over 2 kampe. De er rystende ringe på udebane i CL 15 nederlag 1 uafgjort, og 0 sejre:confused:

Glory Man United
05-12-2007, 08:57
Enig med Baunie.

De har en evne til, at vinde over hvilke som helst hold hjemme på Celtic Park, men på udebane er de håbløse, og de har så vidt jeg ved, kun fået et par uafgjorte ud af flere end 10 mulige, og det siger jo alt.

Hvis jeg ikke husker forkert fik Celtic 9 points i sidste års CL (3 sejre hj, og 3 nederlag ude)....i år det samme!!! Rystende at der kan være så stor forskel!!

Gumpe
05-12-2007, 14:03
Hvis jeg ikke husker forkert fik Celtic 9 points i sidste års CL (3 sejre hj, og 3 nederlag ude)....i år det samme!!! Rystende at der kan være så stor forskel!!

Ja det er derfor, de er så farlige og utilregnelige. Derfor vil det nok heller ikke være dem bedste modstander i næste runde.

Jeg håber, at et hols som Lazio går videre, for jeg er sikker på, at vi kan slå dem :D

Glory Man United
05-12-2007, 14:05
Ja det er derfor, de er så farlige og utilregnelige. Derfor vil det nok heller ikke være dem bedste modstander i næste runde.

Jeg håber, at et hols som Lazio går videre, for jeg er sikker på, at vi kan slå dem :D

Det håber jeg så ikke...det er sjældent vi slår spaghetti-drenge....vi glemmer lige 99 sæsonen

United DK
05-12-2007, 14:45
Det håber jeg så ikke...det er sjældent vi slår spaghetti-drenge....vi glemmer lige 99 sæsonen

Og Roma-kampene. :D

Gumpe
05-12-2007, 15:24
Jeg tror United er ved at have kontrollen over italienerne. Det virker sådan :)

Glory Man United
05-12-2007, 15:31
Jeg tror United er ved at have kontrollen over italienerne. Det virker sådan :)

Arggh overtaget vil jeg ikke sige....Milan har slået os ud et par gange de seneste 3-4 sæsoner, så det er altså kun den memorable Roma kamp, som united.dk henviser til, der er undtagelsen!

Gumpe
05-12-2007, 15:32
Ja det har du vel ret i. Men hvis United møder Milan i år, så er jeg sikker på, at vi vinder over dem

Dines
05-12-2007, 15:35
Her er nogle af den hold vil formentlig kommer til at trække:

Rosenborg/Schalke

Marseille

Rangers/Lyon

Fenerbache/PSV

Olympiakos/Real Madrid/Bremen

Celtic

Sevilla

Mange gode hold, men af alle dem der er her frygter jeg ikke nogle. Vi kan slå alle på den liste.

Gumpe
05-12-2007, 15:37

Rosenborg/Schalke

Marseille

Rangers/Lyon

Fenerbache/PSV

Celtic

Sevilla

Mange gode hold, men af alle dem der er her frygter jeg ikke nogle. Vi kan slå alle på den liste.

Ja jeg synes, at den bedste mulighed er Rosenborg. Men lad os nu vente og se, om de går videre.

Men Fenerbache ville jeg også gerne have, at United trækker

Glory Man United
05-12-2007, 15:40

Rosenborg/Schalke

Marseille

Rangers/Lyon

Fenerbache/PSV

Celtic

Sevilla

Mon ikke Sevilla vinder sin pulje?

United DK
05-12-2007, 15:51

Rosenborg/Schalke

Marseille

Rangers/Lyon

Fenerbache/PSV

Celtic

Sevilla

Vi kan slå alle i verden! :)

JakobR
05-12-2007, 15:59
Giv os Celtic :) Utroligt ustabilt hold, som absolut intet kan på udebane.

Hvis vi skal trække en af de større kanoner, så vil Real Madrid være at foretrække; jeg føler vi er et langt bedre hold end dem, og samtidig har vi jo en revanche til gode.

Bugge
05-12-2007, 17:17
Rosenborg, Celtic eller Fenerbahce ville være perfekt.. Celtic sutter på udebane og de to andre hold er i mine øjne bare ikke gode nok til at slå United ud..

Øster
05-12-2007, 17:48
Jeg vil for alt i verden ikke have Fenerbache for hader når vi skal til Tyrkiet for at spille for det lidt ligesom at spille i Rusland og Ukraine. Det er sindssygt svært at spille der! Men håber på Celtic eller Rosenborg/Schalke.

Dines
05-12-2007, 17:53
Mon ikke Sevilla vinder sin pulje?

Jo det gør de nok, men tog nu også bare de hold der stadig kunne blive 2'er i deres pulje. Tror f.eks. heller ikke at Real ikke vinder hjemme over Lazio.. :)

Gumpe
05-12-2007, 18:56
Jo det gør de nok, men tog nu også bare de hold der stadig kunne blive 2'er i deres pulje. Tror f.eks. heller ikke at Real ikke vinder hjemme over Lazio.. :)

Jeg tror, at Madrid slår Lazio. Hvis de ikke gør det, så er det ikke godt for dem. Og de vil jo også være sikre på at gå videre, så jeg tror ikke, de taber

PerRonaldo
05-12-2007, 19:49
Jeg er ligeglad hvem vi møde.. Som jeg skrev i sidste sæson skal vi jo kunne slå de bedste, så for mig gør det ikke noget vi møder nogle af de store hold. Det eneste jeg ikke vil ind i er et italiensk, håber på vi kan få baca eller real på et tidspunkt, kunne være en mega fed kamp!

Gumpe
05-12-2007, 20:28
Jeg er ligeglad hvem vi møde.. Som jeg skrev i sidste sæson skal vi jo kunne slå de bedste, så for mig gør det ikke noget vi møder nogle af de store hold. Det eneste jeg ikke vil ind i er et italiensk, håber på vi kan få baca eller real på et tidspunkt, kunne være en mega fed kamp!

Ja jeg er knap så optimistisk som dig. United har aldrig haft så godt i cup-kampe, så jeg vil gerne starte lidt forsigtigt ud.

ChristianR
06-12-2007, 14:56
Ja jeg er knap så optimistisk som dig. United har aldrig haft så godt i cup-kampe, så jeg vil gerne starte lidt forsigtigt ud.

Også mig. Vil helst vente til semi-finalen og finalen med at møde de helt store. Lad os bare trække et "walk-over-hold" Umidelbart ser det i mine øjne heller ikke ud til,at vi kan komme til at møde nogen decideret svære modstandere, da jeg regner med Real vinder på Bernabeau.

Glory Man United
06-12-2007, 15:00

:lolol: det var da en skizofren udtalelse: "Som jeg skrev i sidste sæson skal vi jo kunne slå de bedste, så for mig gør det ikke noget vi møder nogle af de store hold. Det eneste jeg ikke vil ind i er et italiensk,...." :D

PerRonaldo
06-12-2007, 15:06
Hvis vi ikke kan slå de store hold, så har vi heller ikke fortjent at vinde.. Så bare kom med de store kanoner.. :)

@Glory Man United

Ja der bustede du mig sgu.. Troede i ville opdage min sygdom noget før... :Bouncing:

Damien
11-12-2007, 23:46
Mulige modstandere i 1/8 dels finalen, Endtil videre:
Schalke, Olympiakos eller Celtic

... dejligt dejligt....

JDK
11-12-2007, 23:55
Mulige modstandere i 1/8 dels finalen, Endtil videre:
Schalke, Olympiakos eller Celtic

... dejligt dejligt....

Ja det er ikke ringe! bring it on :skaaal:

KennyN
12-12-2007, 07:03
Helt ikke skotske hold, da de vil give alt hvad de har og det vil blive drama. Så hellere Schalke som ikke er specielt gode og muligvis Olympiakos..
Fint hvis scouserne kunne trække Inter eller Milan..

robinho
12-12-2007, 07:34
som pools defensiv ser ud uden agger og med hyypia så lad dem dog få real madrid som deres offensiv fungere pt. Ville da gerne se ruud, raul, sneijder og specielt robinho som han spiller pt, overfor liverpools forsvar.

Dines
12-12-2007, 07:47
Ja lad Liverpool få Real og Arsenal få Barcelona.. Jeg er egentlig selv ligeglad med hvad vi trækker, da jeg ikke synes at nogle af kampene ser sværre ud.

mojtaba
12-12-2007, 08:14
Jeg er ked af at indrømme det, men Liverpool spillede fantastisk igår, hvor de fik en masse chancer, mål med masser af pres, hvilket er både godt og dårligt for United på søndag, hvis nu Liverpool skulle fortsætte på denne her måde, men de må være udmattet, når de møder friske United spillere, som jeg IKKE håber spiller sløvt.

Glory Man United
12-12-2007, 08:17
Jeg er ked af at indrømme det, men Liverpool spillede fantastisk igår, hvor de fik en masse chancer, mål med masser af pres, hvilket er både godt og dårligt for United på søndag, hvis nu Liverpool skulle fortsætte på denne her måde, men de må være udmattet, når de møder friske United spillere, som jeg IKKE håber spiller sløvt.

Arrghhh de spiller først søndag (5 dage), så det har nok ikke den store betydning, desværre!

mojtaba
12-12-2007, 08:20
Dem jeg synes vi kan slå er ALLE, men dem jeg ved er:

Fenerbahce
Sevilla
Celtic
FC Porto
Rangers
Schalke 04
Olympiakos

mojtaba
12-12-2007, 08:24
Arrghhh de spiller først søndag (5 dage), så det har nok ikke den store betydning, desværre!

Det ser skam ikke godt ud så. Så vil jeg håbe, at Ferguson vil sige til spillerne, at det er for alvor nu, og at de skal tage sig sammen, og lægge en masse pres og få en masse chancer ud af det, så vi så kan scorer på enkelte, da Liverpool kan fortsætte med at spille ligesom igår (+ vi for en underholdende kamp så).

Andersen
12-12-2007, 09:30
Nu kan jeg jo ikke være updateret i alt, men er det stadig at 1'erne i puljerne møder en af 2'erne, dog ikke en fra ens eget land??????

I så fald vil vi kunne møde:
Schalke 04, Olympiakos, Celtic, Rangers/Lyon, Fenerbache/PSV og/eller muligvis Sevilla.

Det ser fandeme fornuftigt ud. Personligt vil jeg aller helst møde Schalke, da jeg mener at det er det svageste hold i kan møde og derudover ønsker jeg hævn over tysk fodbold (læs semifinalerne mod Dortmund og Leverkusen - latterlige nederlag).

For de unævnelige og muligvis The Gooners ser det unægtelig en kende sværere ud:
Real Madrid, Barcelona, Milan eller Inter (for de unævneliges vedkommende kan Sevilla også komme på tale).

SantasLittleHelper
12-12-2007, 10:11
Som jeg ser det bør det kun være Sevilla der for alvor kan true os i den her 2. runde. Lad os håbe at vi ikke får en af de helt bløde modstandere, for så bliver vi nok bare lullet i søvn når det rigtig går løs. Vi skal absolut videre fra denne runde og gerne med en komfortabel margin. Derefter kan de bare stikke os Barcelona, Real eller de andre store hold, for vi SKAL kunne slå alle...

Bugge
12-12-2007, 13:20
Jeg håber bare ikke vi møder Celtic.. Ikke fordi de er specielt giftige (måske lidt på hjemmebane) men mest fordi vi mødte dem sidste år og det er et hold der ikke siger mig noget som helst..
Det ville være fedt at møde Schalke eller Fenerbahce..

Bugge
20-12-2007, 13:51
Hvilken kanal kommer CL og UEFA Cup lodtrækningerne på i morgen? Synes ikke de står på Tv3+ oversigten..

United DK
20-12-2007, 14:11
Hvilken kanal kommer CL og UEFA Cup lodtrækningerne på i morgen? Synes ikke de står på Tv3+ oversigten..

Eurosport viser lodtrækningerne direkte i morgen. CL kl. 12 og UEFA Cup kl. 13.

snegl
20-12-2007, 14:25
Ønske kampene ser for mit vedkommende således ud:

Chelsea - Roma
Real - Arsenal
Inter - Lyon
Liverpool - Barca
Milan - Olympiakos
Inter - Schalke
United - Fenerbahce
Porto - Celtic

Glory Man United
20-12-2007, 14:28

Chelsea - Roma
Real - Arsenal
Inter - Lyon
Liverpool - Barca
Milan - Olympiakos
Inter - Schalke
United - Fenerbahce
Porto - Celtic

Vil afgjort hellere trække Olympiakos eller Celtic....vi har ofte problemer med tyrkiske hold. Men køber så afgjort, at Arsenal og liverpool trækker de to store i Spanien :)

Bugge
20-12-2007, 14:46
Jeg ser også helst at Liverpool trækker Barcelona for jeg tror ikke Barcelona kvajer sig 2 gange.. Til gengæld så jeg gerne at Arsenal trak Milan.. Tror de gamle ræve er for snu til Arsenals drengerøve ;)

ChristianR
20-12-2007, 14:47

Chelsea - Roma
Real - Arsenal
Inter - Lyon
Liverpool - Barca
Milan - Olympiakos
Inter - Schalke
United - Fenerbahce
Porto - Celtic

Er også meget enig i, at Arsenal og Liverpool trækker de store spanske, og at Chelsea trækker det nok sværreste 2. seedede hold. Tilgengæld så jeg hellere vi selv trak Schalke. De er i krise, de har danskere med, og der er ikke så langt derned. Nogen der ved, hvordan man nemmest får biletter hvis de kommer derned?

Dines
20-12-2007, 16:57

Chelsea - Roma
Real - Arsenal
Inter - Lyon
Liverpool - Barca
Milan - Olympiakos
Inter - Schalke
United - Fenerbahce
Porto - Celtic

Håber faktisk ikke at Arsenal trækker Real og Liverpool trækker Barca. For Arsenal vandt over Real for ikke så lang tid siden, og det samme gjorde Liverpool over Barca sidste år, så håber ikke at det lige bliver den konstallation. Håber mere omvendt, så Arsenal får Barca og omvendt.

Glory Man United
21-12-2007, 11:42
Link til lodtrækningen, tak :)

Flax_Generous
21-12-2007, 11:54
http://uk.eurosport.yahoo.com/football/multiplex/14136.html?u=1198233699#yeug-football-matchcast

http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/popup/?rn=1929371&ch=2417736&src=ukeurosport

Dem jeg kigger på. Forhåbentlig virker en af dem. UEFA.com har sikkert også nogle. Eurosport (på tv) viser det måske også.

Glory Man United
21-12-2007, 11:55
http://uk.eurosport.yahoo.com/football/multiplex/14136.html?u=1198233699#yeug-football-matchcast

http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/popup/?rn=1929371&ch=2417736&src=ukeurosport

Dem jeg kigger på. Forhåbentlig virker en af dem. UEFA.com har sikkert også nogle. Eurosport (på tv) viser det måske også.

Thanks mate!;)

Flax_Generous
21-12-2007, 11:58
http://www.uefa.com/ er traditionelt den bedste live-side. Men hvis man har Eurosport på sit tv vil jeg anbefale det.

JakobR
21-12-2007, 12:03
Please ikk' lad os få Fenerbache, please please!

Glory Man United
21-12-2007, 12:13
barca-celtic

Glory Man United
21-12-2007, 12:14
neeeeeeeeeeeeeeej LYON

Rafa86
Nej!!! Så fik vi Lyon..

JakobR
Hvem fik vi? Posten ringede sgu lige på...

el-insaciable
Lyon. Hmm, bestemt ikke en drømmemodstander.

Dahlmann
21-12-2007, 12:15
LYON!!!

PIS!!!

den jeg mhelst ville slippe for...

Flax_Generous
Lyon-United!

23Becks
Lyon:( FUCK-... det var den værst tænkelige lodtrækning

PetterDK
Fuck fuck fuck

Flax_Generous
21-12-2007, 12:16
Inter kommer heldigvis til at slå Liverpool ud.

Rafa86
Liverpool - Inter... YES :D

JakobR
Sådan noget lort! Det bliver 2 svære kampe, må man sige!

Liverpool fik Inter :D Haha!

United DK
21-12-2007, 12:17
Lyon, ja, det er på papiret den værste modstander af dem vi kunne trække, men det er stadig et hold vi skal slå.

Rafa86
Arsenal - Milan... :)

Bonde15
Milan - Arsenal :D

Glory Man United
ars-milan hehe

Flax_Generous
Desværre slår Arsenal nok AC Milan. Og Chelsea slår Olympiakos. Bæ-lodtrækning.

Bonde15
Chelsea - Olimpiakos ..

el-insaciable
21-12-2007, 12:19
Lyon, ja, det er på papiret den værste modstander af dem vi kunne trække, men det er stadig et hold vi skal slå.Præcis. Vi har altså så godt et hold, at vi stadig er ret store favoritter i mine øjne. Og så fik vi heller ikke den letteste lodtrækning i 1999, hvis der er nogen, der kan huske den sæson :P

JakobR
21-12-2007, 12:20
Jeg ser frem til kampen mod Lyon. En solid hjemmesejr og en heldig uafgjort på udebane, så er den hjemme :)

23Becks
21-12-2007, 12:21
Fuck en vild lodtrækning...

Chelski var self pisse heldig, men de andre engelske hold - wow nogle kampe..

Pool-Inter

Arsenal-Milan

United-Lyon

Glæder mig allerede til det går løs.. skidt lodtrækning for os, men på den anden side så skal vi kunne slå lyon hvis vi vil noget i CL..

Glory Man United
21-12-2007, 12:21
Jeg ser frem til kampen mod Lyon. En solid hjemmesejr og en heldig uafgjort på udebane, så er den hjemme :)

Nu er det jo udebane først!

Bugge
21-12-2007, 12:22
Tror ikke på at Arsenal slår Milan.. Og jeg er også godt tilfreds med at Liverpool trak Inter som også er godt kørende og virker sultne efter CL..
Lidt noget bæ at trække Lyon når man tænker på at taber chelsea trak olympiakos.. Men de kan sagtens slås..

United DK
21-12-2007, 12:22
Folk skal jo også huske på, at Lyon ikke er nær så gode, som de var for 2-3 år siden.

JakobR
21-12-2007, 12:23
Nu er det jo udebane først!

Så drejer vi da bare mit indlæg 180 grader, hehe.

Dines
Skidt modstander, men et hold vi bør slå, og får vi et okay resultat på udebane, så tror jeg nok vi skal klare den hjemme. Den er svær, men stadig okay. Endnu bedre er at Arsenal og Liverpool fik to hårde modstandere.

Bonde15
Vi har bedre chance for at komme videre end de engelske hold undtagen chelski, Liverpool møder Inter som har den bredeste trup i verden overhovdet synes jeg. Arsenal møder Milan der vandt CL sidste år, og er generelt gode i CL, De slog jo os ud af CL. Når vi skal møde Lyon, så har SAF også en muglighed for at kigge på Karim Benzema, så vi kunne købe ham til sommer, hvis vi ikke køber nogle angribere i vinteren.

Rafa86
21-12-2007, 12:24
Er Roma ikke på samme niveau som Lyon?!?

United DK
21-12-2007, 12:25
Mine bud på kvartfinalister (markeret med fed):

Celtic - Barcelona
Lyon - Manchester United
Schalke - Porto
Liverpool - Inter
Roma - Real Madrid
Arsenal - Milan
Olympiakos - Chelsea
Fenerbahce - Sevilla

Glory Man United
21-12-2007, 12:25
Så drejer vi da bare mit indlæg 180 grader, hehe.

Det gør vi!
1-1 ude og så skal de have en over nakken på OT! Vi skal bare ikke lave frispark 20-30 meter fra kassen

Bugge
21-12-2007, 12:26
Jeg tror ikke vi får problemer med Lyon på hjemmebane hvis vi bare får et okay resultat med fra udebane.. En 1-1 på udebane måske og så flækker vi dem på OT med 2-3 mål :D
Lyon er et godt hold, men de spiller ikke nær så godt som for et par år siden..

Glory Man United
21-12-2007, 12:27
Mine bud på kvartfinalister (markeret med fed):

Celtic - Barcelona
Lyon - Manchester United
Schalke - Porto
Liverpool - Inter
Roma - Real Madrid
Arsenal - Milan
Olympiakos - Chelsea
Fenerbahce - Sevilla

de 6 af dem er vel med store/halvstore favoritter
Spørgsmålet er så Arsenal/Liverpool....jeg tror Arsenal slår Milan. Men den anden er sgu svær

JakobR
21-12-2007, 12:28
Hvornår spilles kampene?

Bugge
21-12-2007, 12:28
Mit bud på kvartfinalister:

Celtic - Barcelona
Lyon - Manchester United
Schalke 04 - Porto
Liverpool - Inter
Roma - Real Madrid
Arsenal - Milan
Olympiakos - Chelsea
Fenerbahce - Sevilla

Jeg er ikke den store fan af overraskelser :D

United DK
21-12-2007, 12:30
Hvornår spilles kampene?

19./20. februar og 4./5. marts 2008.

Hl-Glory
21-12-2007, 12:30
skidt lodtraækning, men vi skal videre.
slåa vi Lyon, har vi lige mødt en stærk modstander til næste runde.
så intet er så skidt at det ikke er godt ;)

Bonde15
21-12-2007, 12:32
Mit bud på kvartfinalister:

Celtic - Barcelona
Lyon - Manchester United
Schalke 04 - Porto
Liverpool - Inter
Roma - Real Madrid
Arsenal - Milan
Olympiakos - Chelsea
Fenerbahce - Sevilla

Jeg er ikke den store fan af overraskelser :D

Enig !

JakobR
19./20. februar og 4./5. marts 2008.

Så der tid endnu for Liverpool, til at få fyret Benitez.

United DK
Spørgsmålet er så Arsenal/Liverpool....jeg tror Arsenal slår Milan. Men den anden er sgu svær

Jeg tror Arsenal går videre fordi de spiller i et tempo, som Milans gamle spillere ikke kan følge med i, og jeg tror ikke Kaká er nok for dem denne gang.
Liverpool-Inter er svær, men Inter plejer at skuffe fælt i CL, hvorimod Liverpool er gået hen og blevet specialister i CL, så jeg tror den tipper til Liverpools fordel, desværre.

Sivebæk
21-12-2007, 12:34
Har tidligere skrevet, at jeg ikke frygter nogen, men det er da alligevel lidt surt at trække den sværeste modstander. Der kan dog ikke herske tvivl om, at Lyon skal slås. At vi har hjemmebane i sidste kamp, tror jeg kommer til at betyde meget, for der er vi uovervindelige.

Glory Man United
21-12-2007, 12:34
Jeg tror Arsenal går videre fordi de spiller i et tempo, som Milans gamle spillere ikke kan følge med i, og jeg tror ikke Kaká er nok for dem denne gang.
Liverpool-Inter er svær, men Inter plejer at skuffe fælt i CL, hvorimod Liverpool er gået hen og blevet specialister i CL, så jeg tror den tipper til Liverpools fordel, desværre.

....og i kvarten kan man vel trække et engelsk hold?

JakobR
21-12-2007, 12:37
Jeg tror Milan vinder. De har et vanvittigt stærkt hold, med en masse spillere, der kan afgøre kampene på egen hånd (Kaka, Inzaghi, Seedorf, Pirlo osv.)

Inter virker også som favoritter. Jeg tror godt de kan nuppe Liverpool.

Baunie
21-12-2007, 12:42
Skidt lodtrækning når man ser på, hvem vi kunne have mødt. Men på den anden side havde jeg nok ikke beklaget mig over Lyon, hvis United også kunne have trukket Liverpool, Arsenal eller Roma.

Faktum er, at Lyon ikke er så stærke som sidst vi mødte dem. De har Benzema og Ben Arfa der bestemt er store talenter offensivt, men til gengæld lyder det udfra "ekspertudsagn" til, at deres defensiv ikke er en, en europæisk storklub drømmer om at have.

Et enkelt udebanemål dernede og vi burde kunne komme videre.

United DK
21-12-2007, 12:51
....og i kvarten kan man vel trække et engelsk hold?

Ja, men jeg ville hellere vente med et engelske hold, i form af Liverpool til en evt. semifinale. Det kunne være gyldent. :D

Glory Man United
21-12-2007, 12:55
Ja, men jeg ville hellere vente med et engelske hold, i form af Liverpool til en evt. semifinale. Det kunne være gyldent. :D

NEJ NEJ vi slår dem i finalen, efter at Liverfool har slået Chelski i semien og vi har nappet Arsenal :D

Dines
21-12-2007, 12:56

Tror jeg også. Milans gamle forsvar kan blive kørt rundt i alle sider fra Arsenals kombinationspil, og på en måde er det en fordel for dem, at de starter på hjemmebane. Derfor kunne jeg godt tro at de vil gå slå Milan, som har vaklet i Serie A i denne sæson, mens Arsenal har været flyvende. 60/40 i Milans favør ser jeg den som med Arsenal som en god overraskelse.

Inter - Liverpool er også et spændende opgør. Spiller for spiller er Inter bedre, men Liverpool er specialister i CL. Tror faktisk at det for dem er en ulempe at starte hjemme, da Anfield altid lige kan gøre det ekstra hvis de mangler et mål. Tror på at Inter går videre, men det bliver spændende. 60/40 i Inters favør.

Glory Man United
21-12-2007, 12:58
Tror jeg også. Milans gamle forsvar kan blive kørt rundt i alle sider fra Arsenals kombinationspil, og på en måde er det en fordel for dem, at de starter på hjemmebane. Derfor kunne jeg godt tro at de vil gå slå Milan, som har vaklet i Serie A i denne sæson, mens Arsenal har været flyvende. 60/40 i Milans favør ser jeg den som med Arsenal som en god overraskelse.

Inter - Liverpool er også et spændende opgør. Spiller for spiller er Inter bedre, men Liverpool er specialister i CL. Tror faktisk at det for dem er en ulempe at starte hjemme, da Anfield altid lige kan gøre det ekstra hvis de mangler et mål. Tror på at Inter går videre, men det bliver spændende. 60/40 i Inters favør.

Hvis Liverfool er specialister i CL, så er Milan vel også? ;)

robinho
21-12-2007, 13:11
Lyon er ikke så uhyggelige som de var sidst vi mødte dem. Diarra, Malouda,Abidal var nogle af deres store profiler dengang, og mener ikke de har erstattet dem med nogen på tilsvarende niveau.

De har juninho som er uhyggelig på dødbolde. Og så har de benzema som er hot pt. Men hvis vi vil vinde den her turnering må lyon ikke være et hold der kommer i vejen. Selvfølgelig kunne vi have fået dem nemmere blandt 2´erne, men vi skal også tage dem her

mojtaba
21-12-2007, 13:12
Det kan være, at Arsenal banker AC Milan. Men det tror jeg næppe. Arsenal vinder måske på hjemmebane, men AC Milan kan vende det hele på hovedet, når Arsenal møder på AC Milans bane. Ligesom dengang Manchester United blev banket med 3-0.

Inter har spillede fantastisk, og det er ikke sikkert, at de giver slip på det hele. Desuden så kan Liverpool tabe. Alt kan ske!

Lyon og Manchester United. Lyon spiller fantastisk i den franske liga. Det kører dog lidt galt i Champions League, hvor de taber 3-0.
Så jeg tror skam godt United kan slå dem.

Sivebæk
21-12-2007, 13:15
robinho, du må ikke glemme, de også havde Essien. Så nej, de er langt fra lige så stærke som for tre år siden.

Har undersøgt lidt omkring, hvilke spillere Lyon har brugt fra start i CL.

Vercoutre
Réveillère - Squillaci - Anderson - Grosso
Juninho - Toulalan - Källström
Govou - Benzema - Ben Arfa

Som robinho siger, så har de enkelte profiler, men overhovedet ikke noget, der kan måle sig med vores stjernebesatte mandskab.

Bugge
21-12-2007, 13:22
Sidste år da vi trak Milan var jeg også sikker på at Ronaldo osv ville køre rundt med de gamle nisser, men sådan gik det ikke.. Milan står simpelthen utroligt godt på banen og jeg tror ikke på at Arsenal kan få overtaget mod et Milan hold som kan finde hinanden i mørke..

Inter - Liverpool er jeg mere i tvivl om, men jeg tror også at det er skidt for Liverpool at starte på Anfield for det virker som om de spiller bedst når de ved præcis hvad der skal til for at avancere til kvartfinalen.. Inter derimod har ikke haft speciel succes i CL og det tror jeg de vil gøre alt for at få i år..

Glory Man United
21-12-2007, 13:37
Glæder mig virkelig til CL studiet, når Inter møder Liverfool!
Schmeichel kan vel ikke døje Liverfool, Elkjærs sympati kender vi, så for at det ikke skal være direkte pinligt, så må Brian Laudrup jo holde med dem :lolol:

Heeeeeeeeeeeeeey hvem giver øl? Dette hjernedøde indlæg var så nr. 1.500 :skaaal:

snegl
21-12-2007, 13:41
Alt i alt den værste lodtrækning der kunne ske synes jeg. Ingen favoritter ligger til at blive slået ud..

Men ja, det gør ikk noget vi får Lyon.. De burde være chanceløse hvis vi kan spille lige så disciplineret som mod Liverpool og holde dem fra chancer..

snegl
21-12-2007, 13:41
Glæder mig virkelig til CL studiet, når Inter møder Liverfool!
Schmeichel kan vel ikke døje Liverfool, Elkjærs sympati kender vi, så for at det ikke skal være direkte pinligt, så må Brian Laudrup jo holde med dem :lolol:

Heeeeeeeeeeeeeey hvem giver øl? Dette hjernedøde indlæg var så nr. 1.500 :skaaal:

Nr 1500 af hjernedøde indlæg eller bare indlæg generelt :D?

Glory Man United
21-12-2007, 13:45
Nr 1500 af hjernedøde indlæg eller bare indlæg generelt :D?

1500 hjernedøde indlæg...sorry nu er 1501 ;)

Delux
21-12-2007, 14:04
Alt i alt den værste lodtrækning der kunne ske synes jeg. Ingen favoritter ligger til at blive slået ud..

Så hvilke 2 af Milan, Inter , Arsenal eller Liverpool tæller ikke med som favoritter?
Jeg håber Inter vinder og så er jeg ligeglad med resten for jeg har ikke specielt varme følelser for nogen af dem!

Hono10
21-12-2007, 14:42
jeg tror nu godt at arsenal kan slå Milan ud.

23Becks
21-12-2007, 14:44
Lyon er ikke så uhyggelige som de var sidst vi mødte dem. Diarra, Malouda,Abidal var nogle af deres store profiler dengang, og mener ikke de har erstattet dem med nogen på tilsvarende niveau.

De har juninho som er uhyggelig på dødbolde. Og så har de benzema som er hot pt. Men hvis vi vil vinde den her turnering må lyon ikke være et hold der kommer i vejen. Selvfølgelig kunne vi have fået dem nemmere blandt 2´erne, men vi skal også tage dem her

Diarra, Malouda, Abidal, og ikke mindst Essien er væk. De har stadig et godt hold, men slet ikke på samme niveau som det hold der slog os for nogle år siden..

KennyN
21-12-2007, 14:57
Vi skal da kunne slå Lyon. Bevares de er nok bedre end Schalke og Olympiakos, men hvis vi vil vinde CL i år, skal Lyon altså kunne besejres. Så lodtrækningen er fin nok..

Svendsen
21-12-2007, 15:06
det er logisk vis alle 1erne vinder samlet. de bør være bedst jo. og der hvor det ser lige ud har de så udebane først

United DK
21-12-2007, 15:20
Vi mødte Lyon i CL-gruppespillet i 2004/05, og her vandt vi sammenlagt 4-2 (2-2 ude, 2-1 hjemme) over de to kampe, og på det tidspunkt var vores hold dårligere end i dag, mens Lyons var bedre end i dag. Så den ligger til os.

United DK
21-12-2007, 15:22
Vercoutre
Réveillère - Squillaci - Anderson - Grosso
Juninho - Toulalan - Källström
Govou - Benzema - Ben Arfa

Det skal så lige med, at deres 1. målmand Coupet sandsynligvis er klar til kampene mod os, og det er en kraftig forstærkning.

Glory Man United
21-12-2007, 15:23
Vi mødte Lyon i CL-gruppespillet i 2004/05, og her vandt vi sammenlagt 3-2 (1-1 ude, 2-1 hjemme) over de to kampe, og på det tidspunkt var vores hold dårligere end i dag, mens Lyons var bedre end i dag. Så den ligger til os.

Elsker når du kommer med dine logiske forklaringer :D