PDA

Se fuld version : Football Manager

Sider : 1 [2] 3

Christensen
22-11-2009, 14:53
Mit spil indtil videre har været lidt underligt. Startede ud med Everton, hvor jeg var i 2½ sæson, men var kørt lidt død i det, og holdet var nok blevet lidt for godt. Af indkøbte profiler kan Nasri, Jovetic og Krancjar nævnes, mens Rodwell var blevet fast mand, Jose Baxter var ved at være klar til mere PL-bold og Yakubu bombede sammen med Jovetic.

Sevilla var dog i krise og lå på 15. pladsen, så de henvendte sig og jeg accepterede. Fik dog reddet en 5. plads hjem. Af en eller anden grund har den spanske liga altid kedet mig i FM, og tilfældet var det samme, så sagde op efter sæsonen.

Jeg var så uden job i et par måneder, og så tilbød Bayern mig en kontrakt. Bayern var startet "dårligt" og var på 6. pladsen, i en ellers tæt Bundesliga. Sagde selvfølgelig ja, og er netop blevet færdig med sæsonen i Bayern, med en 2. plads som resultat. Wolfsburg blev, overlegent, mestre.

Mit Bayern-hold ser sådan her ud nu:

Rensing
Phillip Lahm - Harvard Nordtveit - Breno - Michal Kadlec
Pedro Leon - Tiberio Guarente - Wesley Sneijder - Alan Gatagov
Mario Gómez - Guilherme

Jeremy Menez, Robben, Sídnei, Dennis Aogo og et fransk talent ved navn Ibrahim Yehia, er profilerne på bænken.

Men nu jeg fik reddet Bayern, og holdet sagtens kan konkurrere med om titlen, begynder jeg sikkert at kede mig igen, så jeg er begyndt at holde øje med om en midterklub i PL skal have ny manager, for så skifter jeg igen, og tror jeg denne gang vil blive i klubben - plejer aldrig at skifte hold så meget, i FM09 havde jeg et spil til 2025 med Aston Villa, som det eneste hold jeg havde trænet ;)

Bud Spencer
25-11-2009, 16:48
Nogen som har erfaring med Jack Rodwell, Stevan Jovetic, Alan Dzagoev og Vegard Forren? Er Manchester United.

Martinsen
25-12-2009, 08:46
Er lige startet op med Bordeaux. Virkelig et spændende hold har fået 4 sejre og 1 uafgjort efter de 5 første kampe. Det uafgjorte resultat kom ude mod Marseille, hvor jeg var 10 mand den sidste halve time.

Jeg har kopieret Barcelonas formation lidt. og Chamakh bomber som enlig angriber. Det kan også nævnes at Marc Planus har lavet 5 mål i 5 kampe som midterforsvar. De eneste indkøb er Sergey Krivets til ca. 10 mio. og Marco Verratti som er et kæmpe talent fra Pescara for 3 mio.

Carrasso

Ciani-Henrique-Planus-Tremoulinas(ham var Real madrid efter i starten)
-------------Diarra
-----Gourcuff-Krivets

Gouffran---------------------Wendel
-----------Chamakh

Øster
25-12-2009, 16:04
Er i anden sæson med United men kan slet ikke få det til at fungere for holdet. Første sæson købte jeg kun Welliton fra Sparta Moskva som 3.angriber og David Silva så det ikke fordi jeg har skiftet sindssygt meget rundt. Men blev kun nr.5 i første sæson og røg ud i semi i chl mod Barca. Er nu i anden sæson og ligger hidtil nr 2 efter 12kampe men holdet spiller virkelig skidt, og får næsten kun 1-0 sejre.
Stiller op sådan her:

VDS
Brown/Rafael - Rio - Vidic - Evra
Valencia - Hargo/Carrick - Anderson/Fletcher - Silva
------------- Rooney - Berbatov --------------
Reserver: Foster, Evans, Fabio, Rodwell, Nani, Tosic, Welbeck(har været rigtig god for mig da både Berba og Rooney var skadet i starten), Macheda.
Har solgt Welliton til Milan for 170mil kr, og får så Gourcuff til vinter da jeg mangler noget kreativitet på midten. Har i nogle idéer til hvad jeg kan gøre anderledes hvis noget specielt har lykkes for jer?

PatriceEvra3
25-12-2009, 22:34
Er i anden sæson med United men kan slet ikke få det til at fungere for holdet. Første sæson købte jeg kun Welliton fra Sparta Moskva som 3.angriber og David Silva så det ikke fordi jeg har skiftet sindssygt meget rundt. Men blev kun nr.5 i første sæson og røg ud i semi i chl mod Barca. Er nu i anden sæson og ligger hidtil nr 2 efter 12kampe men holdet spiller virkelig skidt, og får næsten kun 1-0 sejre.
Stiller op sådan her:

VDS
Brown/Rafael - Rio - Vidic - Evra

Valencia - Hargo/Carrick - Anderson/Fletcher - Silva
------------- Rooney - Berbatov --------------
Reserver: Foster, Evans, Fabio, Rodwell, Nani, Tosic, Welbeck(har været rigtig god for mig da både Berba og Rooney var skadet i starten), Macheda.
Har solgt Welliton til Milan for 170mil kr, og får så Gourcuff til vinter da jeg mangler noget kreativitet på midten. Har i nogle idéer til hvad jeg kan gøre anderledes hvis noget specielt har lykkes for jer?

Jeg stiller således op med mit United-hold:

-----------------------------------------------Asjeno
------------------------------------Brown----Rio----Vidic/Evans----Evra

---------------------------------------------- OH/Fletcher /defensiv Midt
----------------------------------------------Carrick / Central midt

----------------------------------Valencia ---------- Hamsik/nani/Giggs
-------------------------------------------Villa-Rooney ------------------

Jeg er lige blevet færdig med anden sæson. Første sæson Vandt jeg chl og sluttede 2´er efter City. tabte fa-cup finalen til Chelsea. 2 sæson Vandt jeg pl og fa-cuppen. og røg ud i semien til real i chl

Bud Spencer
26-12-2009, 15:58
Er lige startet op med Bordeaux. Virkelig et spændende hold..

Blev lidt indspireret af dit valg af et fransk hold. Derfor har jeg valgt at starte et spil op med Lille. Hvordan er det gået dig indtil videre med Bordeaux?

Kommer lidt info omkring det hele, når jeg sådan rigtigt, er kommet igang med spillet.

SantasLittleHelper
26-12-2009, 16:11
Mit Atletico madrid hold ser således ud:

Asenjo
Azpillcueta - Marcano - Sakho - Jorge (ReGen)
------ Verratti (Box-Box) - Lopez Fernandes (Dyb. playmaker, ReGen)
Wijnaldum/Gourcuff (Winger)------------------- Ribery (Off. Playmaker)
Hulk (Targetman) Aguero (Hængende angriber)

Subs:
Iker Muniain, Joel, Cabrera, Tomovic, Wijnaldum/Gourcuff, Antonio (ReGen), Camacho/Cambiasso

Fik sgu både Gourcuff og Ribery på fri transfer, så det kunne jeg sgu ikke helt sige nej til. Til gengæld måtte jeg slippe næsten 300 mio for Sakho, men jeg skulle bruge en solid midterforsvarer. Er blevet mestre 2 gange, ChL vindere en enkelt gang, og cupvinder 2 gange og er i gang med 5. sæson. Er på 2. pladsen hele 7 point efter Real Madrid efter 22 kampe. Men jeg skal nok komme igen, det er ikke værre end det plejer :D

Martinsen
26-12-2009, 17:29
Blev lidt indspireret af dit valg af et fransk hold. Derfor har jeg valgt at starte et spil op med Lille. Hvordan er det gået dig indtil videre med Bordeaux?

Kommer lidt info omkring det hele, når jeg sådan rigtigt, er kommet igang med spillet.

Har kun spillet 3 kampe siden sidst pga. julefrokoster:) men det er kun blevet til en sejr ude over et bundhold og nederlag hjemme til Inter i CL og Rennes i Ligue 1 Rennes kampen var stik mod spil og chancer.

Edit: nu vandt jeg så 3-1 ude mod St. Etienne.

Bud Spencer
27-12-2009, 11:07
Så er jeg kommet lidt igang med mit Lille game. Målet er en top fire placering, hvor jeg skal ind og drille de tre store (Bordeaux, Marseille og Lyon). Derudover skal jeg nå frem blandt de sidse 8 hold i Europa League.

Mit hold ser sådan ud:
Mikael Landreau

Adil Rami - Nicolas N'Koulou - Nicolas Plestan - Emerson

Gervinho - Yohan Cabaye - Rio Mavuba - Ludovic Obraniak

Eden Hazard
Tulio De Melo

Indkøb: Nicolas N'Koulou (65 mio.)
Salg: Franck Beria (36 mio.), Florent Balmont (43 mio.)

Min egen vurdering af holdet indtil videre:
Klasse målmand, og er rigtig tilfreds med mit forsvar! Dog overvejer jeg at anskaffe mig en ny venstreback istedet for Emerson, som jeg ikke er helt er fan af. Derudover ovevejer jeg en anden angriber, istedet for Tulio de Melo. Tvivler på han kan bombe over en hel sæson, til trods for at han har været skarp i starten af sæsonen.

Zhaban
06-01-2010, 12:37
Har netop opfyldt det største ønske for enhver fan af FC United. Manchester United blev besejret 3-2 i FA Cuppens 6. runde. Den absolut største bedrift i min seks sæsoner lange karriere i managersædet!

http://img46.imageshack.us/img46/9303/fcunited322.jpg

http://img46.imageshack.us/img46/9303/fcunited322.jpg

Arizmendi styrer altså Man Utds angreb i 2016 :( Godt det bare er et spil..

RAppel
06-01-2010, 12:38
Let me see them screenies boy!

Zhaban
06-01-2010, 12:45
Let me see them screenies boy!

De er oppe nu :)

Det var alligevel et FA Cup-exit jeg godt kunne se det sjove/ironiske i , hvis det skulle ske i virkeligheden. Også endda på Gigg Lane med fuldt hus - knap 12000.

RAppel
06-01-2010, 13:21
Hvad ligger du i?

Zhaban
06-01-2010, 13:37
Ligger og roder i bunden af Championship. Bestyrelsen forventer jeg bare skal undgå nedrykning, så det håber jeg på jeg kan opfylde. :)

Bliver en stor dag den dag jeg rykker op i Premier League.

Høgsted
06-01-2010, 14:56
Hvilken række ligger FC United i? Synes ikke jeg kan finde dem i mit FM-spil :confused:

Zhaban
06-01-2010, 15:09
Hvilken række ligger FC United i? Synes ikke jeg kan finde dem i mit FM-spil :confused:

De ligger i det der hedder Nothern Premier League Premier Division (ifølge FM i hvertfald) fra start. Man kan hente en patch på fm-base.co.uk så den liga bliver anvendelig, og helt ned til 10 rækker under Premier League, såvidt jeg ved.

Høgsted
06-01-2010, 16:59
De ligger i det der hedder Nothern Premier League Premier Division (ifølge FM i hvertfald) fra start. Man kan hente en patch på fm-base.co.uk så den liga bliver anvendelig, og helt ned til 10 rækker under Premier League, såvidt jeg ved.

Okay, det må prøves, jeg siger tak :)

SantasLittleHelper
06-01-2010, 17:20
Virker patchen også hvis man har stjålet FM fra internettet? Sådan noget kunne jeg selvfølgelig aldrig finde på..

Zhaban
06-01-2010, 17:49
Virker patchen også hvis man har stjålet FM fra internettet? Sådan noget kunne jeg selvfølgelig aldrig finde på..

HELT uden at vide det , såååå.. Ja. ;)

Det er forresten heller ikke en patch som sådan ... Vel nærmere en add-on , den skal ikke installeres eller noget - lille fil, mindre end 1 mb, der skal smides ind i en mappe.

Zhaban
12-01-2010, 13:26
Så kan jeg med stolthed i stemmen informere om, at FC United er rykket op i Premier League i 2017! :trophy:

Efter tre lange og hårde sæsoner i Championship lykkedes det, på trods af store økonomiske problemer.

Hille
22-03-2010, 15:55
Kald mig bare en noob, men ææh, altså mine spillere er begyndt at blive selvtilfredse ret tit, jeg skifter dem næsten altid ud og giver dem et boost i halvlejen hvis jeg har opdaget det inden den.

Men jeg er bare lidt i tvivl, når man køber en spiller, hvordan ser man så om det er en af dem som godt kan gå hen og få den trælse tendens?

Jeg er United og jeg syntes tit det sker for Giggs, det er ikke så tit han spiller men når han endelig spiller sker det tit!:( syntes iøvrigt det er underligt og lidt dårligt lavet af Sega, sigames eller hvem der nu har lavet spillet, at spillere bliver selvtilfredse i sådanne situationer. Diego, kan også nævnes i den sammenhæng.

RAppel
07-04-2010, 11:00
http://www.gratisupload.dk/download/42269/view/

En tur down memory lane :D

Don Kafai
07-04-2010, 11:26
http://www.gratisupload.dk/download/42269/view/

En tur down memory lane :D

Legendarisk!

Desværre (synes jeg) er charmen røget meget ved de nye spil. Eller, det kan også være at jeg er blevet ældre siden dengang, men jeg savner sgu det simple interface. FM-serien og senest 2010 er blevet alt for overdrevet med så mange detaljer, at det for mit vedkommende, har betydet at jeg ikke er afhængig af det mere.

Det kan så også være en god ting, for hold kæft jeg har spildt mange år af mit liv på den spilserie :D

RAppel
07-04-2010, 12:14
Legendarisk!

Desværre (synes jeg) er charmen røget meget ved de nye spil. Eller, det kan også være at jeg er blevet ældre siden dengang, men jeg savner sgu det simple interface. FM-serien og senest 2010 er blevet alt for overdrevet med så mange detaljer, at det for mit vedkommende, har betydet at jeg ikke er afhængig af det mere.

Det kan så også være en god ting, for hold kæft jeg har spildt mange år af mit liv på den spilserie :D

Helt enig. Spiller det heller ikke mere, men synes det ville være sjovt at hive det spil frem. Har ikke rigtig spillet fra 03/04, men har været med siden jeg fik CM '93 :D

warming
07-04-2010, 22:18
Cm97/98 ftw!

Corns 7400
08-04-2010, 11:58
jeg kan ikke rigtige lide at spille med store hold i sådan nogle spil, så syntes jeg det bliver lidt for nemt og det er let at forudse hvad man kan og skal vinde, det er jo det samme hele tiden, ikke at jeg har noget imod det overhovedet :)
men jeg startede et gem med salzburg hvor jeg efter første sæson vandt ''the double'' i østrig og kom i uefa cuppen..
jeg er i år 2012, hvor mit hold ser således ud:

TIMO OOCHS
LAZSLO BODNAR ANDRIY RUSOL S. KRYTSOV RAZVAN RAT

ZORAN TOSIC CANER ERKIN DANIEL CARVALHO S. LETO

ROBERT LEWANDOWSKI ALEXANDER KERZHAKOV

Er i chl nu hvor min gruppe lyder på, united, lyon og r. bukarest...

Glory Man United
08-04-2010, 14:54
Savner det spil, hvor jeg kunne sælge mig selv fra Vedbæk til United. Var det i 98? Mener jeg i hvert fald

Michael
09-05-2010, 12:06
Jeg fatter ikke Fergie!! Han skulle have købt Gourcuff, Dzeko og Rene Adler i starten af sidste sæson! Jeg siger jer at de rykker i FM! Jeg burde overtage pladsen som manager for United her til sommer! ;)

Jexz
10-05-2010, 11:55
På den baggrund burde vi også købe Sergio Agüero... FM er jo bare en fremskrivning af virkeligheden, så man kan sagtens bygge million-indkøb på den baggrund ;)

Grønholdt.
10-05-2010, 14:08
På den baggrund burde vi også købe Sergio Agüero... FM er jo bare en fremskrivning af virkeligheden, så man kan sagtens bygge million-indkøb på den baggrund ;)

I mit FM spil bomber Berbatov mål ind som en sindsyg! Ligesom i virkeligheden... Eller hva'?... ;)

Jexz
10-05-2010, 19:24
Du må ha' en hacket version... Eller glemt at opdatere noget. I mit står han og tæller græsstrå, så det ér altså realistisk :)

Holmegaard
10-05-2010, 21:53
I mit manager er jeg lige blevet fyret fra Brasilien, efter at have fået 1 point i 3 kampe hvor en af kampene var en venskabskamp. Det skal dog lige siges at jeg ikke havde tabt et et eneste point i 11 kampe inden og havde vent et truende 0-2 nederlag mod argentina til en 3-2 sejr. Er det fair at jeg ikke helt forstår fyringen?

Michael
11-05-2010, 12:47
I mit manager er jeg lige blevet fyret fra Brasilien, efter at have fået 1 point i 3 kampe hvor en af kampene var en venskabskamp. Det skal dog lige siges at jeg ikke havde tabt et et eneste point i 11 kampe inden og havde vent et truende 0-2 nederlag mod argentina til en 3-2 sejr. Er det fair at jeg ikke helt forstår fyringen?

Det må være forbundet som ikke er særlig tålmodig og kræver en del af dig som træner. :(

Jexz
12-05-2010, 08:07

I mit spil med At. Madrid tog jeg også tjansen som træner for Brasilien ved siden af mit klubjob. Jeg overtog jobbet efter de ikke var kommet videre fra gruppespillet ved VM, og de derfor fyrede deres træner. Efter VM spillede jeg et par venskabskampe som jeg vandt, omend snævert. Til Copa America vandt jeg min første kamp 3-0, og spillede derefter 0-0 mod den formodet sværeste modstander. Jeg manglede kun den svageste modstander i gruppen som end ikke havde scoret ét mål, så jeg var så godt som videre... Men blev så fyret! Midt under turneringen... Jeg tror Brasiliens forbund er meget utålmodige, men at fyrer sin træner midt under en turnering man ikke har tabt i, har jeg dog aldrig set :D

Holmegaard
12-05-2010, 09:15
... Til Copa America vandt jeg min første kamp 3-0, og spillede derefter 0-0 mod den formodet sværeste modstander. Jeg manglede kun den svageste modstander i gruppen som end ikke havde scoret ét mål, så jeg var så godt som videre... Men blev så fyret! Midt under turneringen... Jeg tror Brasiliens forbund er meget utålmodige, men at fyrer sin træner midt under en turnering man ikke har tabt i, har jeg dog aldrig set :D

Det er ikke ret heldigt nej ;)
Jeg havde ikke engang været med i nogen turnering endnu, men lå 1 i kval med en sikker margin.:D

Jexz
12-05-2010, 09:25
Især ikke heldigt når jeg havde tænkt mig at føje en VM titel til CV'et ;)

Holmegaard
17-05-2010, 17:48
Når man starter med Benfica foreslår de at man bruger Nuno Gomes frem for Cardozo :D
:stuuupid::lolol::haha:

Fletcherfan
18-05-2010, 16:02
Jeg er i gang med et spil hvor jeg har fuldstændig ødelagt Liverpool...

De er sidst i League 1 med -8 points efter 15 kampe og 0 mål... De har kæmpe gæld, og den største stjerne er enten Tim Krul eller Nikola Saric... Så de er i gang med at flytte ned i 4. division... Det ville være fedt at få dem ud af ligaen :lolol::lolol::lolol::trophy::trophy::trophy::devi ll::devill::devill:

Michael
18-05-2010, 17:51
Jeg er i gang med et spil hvor jeg har fuldstændig ødelagt Liverpool...

De er sidst i League 1 med -8 points efter 15 kampe og 0 mål... De har kæmpe gæld, og den største stjerne er enten Tim Krul eller Nikola Saric... Så de er i gang med at flytte ned i 4. division... Det ville være fedt at få dem ud af ligaen :lolol::lolol::lolol::trophy::trophy::trophy::devi ll::devill::devill:

Hvordan dælen har du klaret det? I mit ligger de nr 2, efter Shitty, efter 6 sæson! :(

Hr Hansen
18-05-2010, 17:59
Hvordan dælen har du klaret det? I mit ligger de nr 2, efter Shitty, efter 6 sæson! :(

Tror du ikke bare han har solgt alle deres bedste spillere for £0 og derefter brugt hele transferbudgetet på Igor Biscan osv.

Glory Man United
21-10-2010, 15:04
Er demoen til 2011 ikke ude nu? Hvor kan man downloade den i så fald?

Martinsen
21-10-2010, 15:37
Er demoen til 2011 ikke ude nu? Hvor kan man downloade den i så fald?

http://store.steampowered.com/app/901576/

Glory Man United
21-10-2010, 17:45
http://store.steampowered.com/app/901576/
Tak men er det ikke en gammel version? Rooney spiller for United...

Michael
21-10-2010, 17:56
Tak men er det ikke en gammel version? Rooney spiller for United...

Og han er glad for at være i klubben! :shock:

Der står tilmed en 1 mia. på balancen....... Bugged?

Bugge
21-10-2010, 18:31
Det kunne være dejligt hvis United for en gangs skyld ikke bliver ass-fucked i FM 2011.

Det kan godt være det er mig der har de røde briller på, men jeg synes der er alt for mange United spillere der generelt er urealistisk dårlige i FM de sidste par år.

Nani er ubrugelig, Berbatov er middelmådig , Valencia har Park-lignende stats)..
Og Giggs og Scholes er stort færdige inden man når at starte spillet..
Det kan godt være det bare er mig der er uheldig eller gør et eller andet forkert.

NtotheT
21-10-2010, 18:36
Det kunne være dejligt hvis United for en gangs skyld ikke bliver ass-fucked i FM 2011.

Det kan godt være det er mig der har de røde briller på, men jeg synes der er alt for mange United spillere der generelt er urealistisk dårlige i FM de sidste par år.

Nani er ubrugelig, Berbatov er middelmådig , Valencia har Park-lignende stats)..
Og Giggs og Scholes er stort færdige inden man når at starte spillet..
Det kan godt være det bare er mig der er uheldig eller gør et eller andet forkert.

Tja, du kan ikke forventet noget andet. Der er noget helt galt i det spil med vurderinger.

Malouda, Nani, Berbatov, Valencia er møgdårlige, og hvis man kigger på SIGames to yndlingsklubber, Barca og Real Madrid, så er deres spillere helt ustyrlige. Især Pedro Leon fra FM 11 i år har jo helt sindssyge stats, og hvad har han f.eks. vist, som Nani ikke kan?

Bugge
21-10-2010, 18:42
Tja, du kan ikke forventet noget andet. Der er noget helt galt i det spil med vurderinger.

Malouda, Nani, Berbatov, Valencia er møgdårlige, og hvis man kigger på SIGames to yndlingsklubber, Barca og Real Madrid, så er deres spillere helt ustyrlige. Især Pedro Leon fra FM 11 i år har jo helt sindssyge stats, og hvad har han f.eks. vist, som Nani ikke kan?

Fuldstændig enig.

De spanske tophold er modbydeligt gode.

I øvrigt kunne det være dejligt hvis de varierede noget mere i de der "wonderkids" og hvordan de enkelte spillere udvikler sig.

Charmen forsvandt hurtigt fra fm 2010 da folk fandt ud af at man bare skulle hente Gourcuff, Hamsik, Lukaku osv, så var man sikker på at rulle hvem som helst..

HamudiiC
09-11-2010, 19:57
Er der noget der har fået FM 11?

Jeg har downloaded patch, men den virker ikke. Er der nogle nørder der ved lidt om det :D

dannigizmo
09-11-2010, 23:00
Kan du komme med lidt mere info end "den virker ikke"? Så bliver det nok lidt lettere at hjælpe :)

schousboe9
10-11-2010, 15:14
Er der noget der har fået FM 11?

Jeg har downloaded patch, men den virker ikke. Er der nogle nørder der ved lidt om det :D

Nu har du vel ikke bare "lånt" spillet? ;)

I så fald virker det ikke efter installation af patch.

dannigizmo
10-11-2010, 22:58
Jo, det gør :p

schousboe9
10-11-2010, 23:14
Jo, det gør :p

Ja, hvis man har "fornyet" sit "lånerkort". ;)

Holmegaard
10-11-2010, 23:27

Nu ved jeg ikke hvordan du har spillet i det gamle, men for mig var Nani og Valencia bundsolide, og Berbatov svingede så til gengæld

HamudiiC
13-11-2010, 22:57
Kan du komme med lidt mere info end "den virker ikke"? Så bliver det nok lidt lettere at hjælpe :)

Den skriver at der er problemer med mappen skin. Uden at jeg har rørt den mappe?

Og ja den er lånt ;) Nogen der har haft succes med at installere patchen?

dannigizmo
14-11-2010, 12:52
Okay. Det lyder underligt. Kan ikke komme på andre råd end noget med en geninstallation. Jeg har installeret 11.1.0-patchen uden problemer. Det skulle også fungere med den nyeste patch, 11.1.1. Det har jeg dog ikke selv været ude i.

Benzet
22-12-2010, 14:41
Jeg har ikke haft tid til at spille fm ordenligt i 3 år, men nu VIL jeg rigtig gerne op på hesten igen. Hvilke kravspecifikationer er der til spillet mht. hardware? Og hvad oplever I der skal til, før spillet kører ordenligt?

HamudiiC
25-12-2010, 22:30
Så har jeg fået det mere lovlige manager! :D
Er der nogen af jer som har download-ed det der legend League?

RAppel
20-04-2011, 12:47
Så fik Rooney slået Andy Coles rekord. Rooney har scoret 35 mål i 25 kampe i PL, mens Andrew Cole brugte 40 kampe på at score 34 mål (da han spillede for Newcastle).

Fletcherfan
23-04-2011, 04:27
Er igang med min første hele sæson for Aston Villa (og England samtidig)...

Agbonlahor har 37 kampe (10 som indskiftet) og 27 mål :D

Og ja, så har jeg ikke tabt en kamp i ca. 50 kampe...

Bud Spencer
23-04-2011, 09:37
Jeg er igang med et Napoli-spil. Efter 7 kampe, har jeg 17 point, hvilket ikke er helt dårligt.

De Sanctis
Santacroce - Cannavaro - Victor Ruiz

Maggio - Inler - Gargano - Dossena

Hamsik - Lavezzi
Cavani

schousboe9
01-06-2011, 21:51
Bum! Engelsk mester med Everton i 2013!

Champeone, Champeone, olé, olé, olé!!

http://i52.tinypic.com/1z342vp.jpg

Opstilling (http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2011/June/01/21F5_4DE6A3F1.jpg)

Transfers 10/11 (http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2011/June/01/414C_4DE6A576.jpg)
Transfers 11/12 (http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2011/June/01/32C4_4DE6A576.jpg)
Transfers 12/13 (http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2011/June/01/7A5E_4DE6A576.jpg)

Kommende transfers (http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2011/June/01/B02C_4DE6A576.jpg)

Fletcherfan
01-06-2011, 21:59
Bum! Engelsk mester med Everton i 2013!

Champeone, Champeone, olé, olé, olé!!

http://i52.tinypic.com/1z342vp.jpg

Opstilling (http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2011/June/01/21F5_4DE6A3F1.jpg)

Transfers 10/11 (http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2011/June/01/414C_4DE6A576.jpg)
Transfers 11/12 (http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2011/June/01/32C4_4DE6A576.jpg)
Transfers 12/13 (http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2011/June/01/7A5E_4DE6A576.jpg)

Kommende transfers (http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2011/June/01/B02C_4DE6A576.jpg)

Er der en, der kan lide Sebastien Bassong???

schousboe9
01-06-2011, 22:07
Er der en, der kan lide Sebastien Bassong???

Freakin' steal! Jeg har lejet ham for ingen penge de første sæsoner - som du kan se - og hiver så også ham på en fri, når hans kontrakt udløber nu her! :D

Wheeler-dealer in da house! :D

Don Kafai
01-06-2011, 22:11
Wheeler-dealer in da house! :D

Ok gode skills på transfermarkedet når du efter tre somre kan have tjent 23 mio kr på markedet, og blive mester i Premier League med holdet :D

schousboe9
02-06-2011, 09:58
Ok gode skills på transfermarkedet når du efter tre somre kan have tjent 23 mio kr på markedet, og blive mester i Premier League med holdet :D

Det er dén value, Fergie snakker om!

United DK
02-06-2011, 10:34
Er Ferguson stadig manager for United i spillet? I såfald bør han da overveje sin fremtid. En 5. plads?! Sacked in the morning!!!

schousboe9
02-06-2011, 10:41
Er Ferguson stadig manager for United i spillet? I såfald bør han da overveje sin fremtid. En 5. plads?! Sacked in the morning!!!

Der blev sået tvivl om hans fremtid før sidste kamp hjemme mod Sunderland, hvor et dårligt resultat kunne sende ham på porten (fuldstændig surrealistisk at læse!), men han har netop takket af på trods af en 2-0 sejr. Phelan(!) har overtaget permanent.

United DK
02-06-2011, 10:57
Der blev sået tvivl om hans fremtid før sidste kamp hjemme mod Sunderland, hvor et dårligt resultat kunne sende ham på porten (fuldstændig surrealistisk at læse!), men han har netop takket af på trods af en 2-0 sejr. Phelan(!) har overtaget permanent.

I det hele taget er det et urealistisk spil. En 5. plads? Vi er sluttet i top 3 uafbrudt siden 91/92, hvorfor skulle det ændre sig? Og Phelan som hans afløser? Goodness me...

Joko
08-08-2011, 21:20
I det hele taget er det et urealistisk spil. En 5. plads? Vi er sluttet i top 3 uafbrudt siden 91/92, hvorfor skulle det ændre sig? Og Phelan som hans afløser? Goodness me...

Urealistisk? Nej da....

http://img402.imageshack.us/img402/9223/75866419.jpg

Øster
10-08-2011, 16:18
Nogle af jer der har erfaring med Hamachi og om man kan bruge det hvis man nu spiller mod en der er i en anden by?

Bud Spencer
10-08-2011, 18:45
Hvornår udkommer det nye FM?

Joko
10-08-2011, 19:55
Hvornår udkommer det nye FM?

Jeg tror ikke det er offentliggjort. Så vidt jeg husker kom 2011 versionen i starten af november, så vil også tro det nye kommer der

MOHoegsted
10-08-2011, 20:55
Jeg tror ikke det er offentliggjort. Så vidt jeg husker kom 2011 versionen i starten af november, så vil også tro det nye kommer der

Nemlig.
De seneste par år har det stået mellem slutningen af oktober til starten af november.

Donnichlas
11-08-2011, 12:21
Jeg har droppet FM fra og med igår. Det simpelthen alt for urealistisk, Liverpool vandt mesterskabet, og det for langt ude..
Og ja tæv mig da bare for at tabe mesterskabet i anden sidste spillerunde, til liverpool...

Bugge
30-08-2011, 15:25
Ser allerede frem til FM 12 hvor jeg igen ender med at sidde og ryste på hovedet over hvordan samtlige Barca og Real spillere er ustoppelige, mens spillere som Anderson, Young, Welbeck, Cleverley, Valencia, Park m.fl. er praktisk talt ubrugelige.

Martinsen
31-08-2011, 23:46
Nu hvor alt transfer-ræset er ved at være overstået, så sidder man bare og hungrer efter en transfer-opdatering, så folk må meget gerne smide et link så snart de finder en god opdatering :)

Glory Man United
01-09-2011, 07:16
Nu hvor alt transfer-ræset er ved at være overstået, så sidder man bare og hungrer efter en transfer-opdatering, så folk må meget gerne smide et link så snart de finder en god opdatering :)

Har 2010 spillet....hvordan finder man opdateringer til det?

Bugge
01-09-2011, 08:21
Har 2010 spillet....hvordan finder man opdateringer til det?

Du går ind på coolshop.dk eller en lignende side, finder FM11 og trykker "KØB".

Joko
01-09-2011, 16:17

Jeg regner med at hente den her. Men der går så lige et par dage inden den er helt opdateret :)

http://www.fm-base.co.uk/forum/downloads.php?do=file&id=5146

Glory Man United
01-09-2011, 17:54
Du går ind på coolshop.dk eller en lignende side, finder FM11 og trykker "KØB".
http://liverpoolfc.dk/forum/

MOHoegsted
30-09-2011, 21:12
Nu søgte jeg herinde på forummet efter en "Football Manager-tråd", og har ikke kunne finde en, hvis der findes sådan en, har den i hvertfald ikke været brugt så meget. Ellers kan den her tråd også bare slettes.

Herinde kan man diskutere, eller få hjælp fra alt mellem himmel og jord vedr. FM, det kunne være taktikker, spillerindkøb eller salg, newgens, patches osv., der er meget man kan komme igennem.

Men FM12 udkommer i hvertfald den 21. oktober, så præcis 21 dage fra nu.
- Jeg har endnu ikke forudbestilt det, men det skal jeg da helt sikkert snart, da jeg efterhånden har spillet det mange år.

Hvor mange har tænkt jer at bestille det, eller er i for optaget af FIFA? :D

Joko
30-09-2011, 21:16
Nu søgte jeg herinde på forummet efter en "Football Manager-tråd", og har ikke kunne finde en, hvis der findes sådan en, har den i hvertfald ikke været brugt så meget. Ellers kan den her tråd også bare slettes.

Herinde kan man diskutere, eller få hjælp fra alt mellem himmel og jord vedr. FM, det kunne være taktikker, spillerindkøb eller salg, newgens, patches osv., der er meget man kan komme igennem.

Men FM12 udkommer i hvertfald den 21. oktober, så præcis 21 dage fra nu.
- Jeg har endnu ikke forudbestilt det, men det skal jeg da helt sikkert snart, da jeg efterhånden har spillet det mange år.

Hvor mange har tænkt jer at bestille det, eller er i for optaget af FIFA? :D

Tråden kan vel godt flyttes ind under 'fodbold generelt', hvis det nu skulle være. Der er FIFA-tråden jo også :)

Jeg skal i hvert fald have fat i det. Demo forventes desuden udgivet 1-2 uger inden den fulde version, så d. 7. oktober kunne være et bud, hvis nogen skulle være interesseret i at det

EDIT: http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=449&highlight=football+manager&page=9

MOHoegsted
06-10-2011, 19:48
Tråden kan vel godt flyttes ind under 'fodbold generelt', hvis det nu skulle være. Der er FIFA-tråden jo også :)

Jeg skal i hvert fald have fat i det. Demo forventes desuden udgivet 1-2 uger inden den fulde version, så d. 7. oktober kunne være et bud, hvis nogen skulle være interesseret i at det

EDIT: http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=449&highlight=football+manager&page=9

Det ikke meget fra, en dag ;)
Jeg er i gang med at downloade demoen lige nu!

Jeg har i hvertfald ikke problemer med at løsrive mig fra FIFA, for at teste det nye FM!

MOHoegsted
06-10-2011, 20:12
*slettet*
- forkert tråd.

Joko
06-10-2011, 21:51
Nøj, hvor tager det lang tid at hente.....

Hvor længe har den været tilgængelig?

Joko
10-10-2011, 14:22
PARK!!!!

http://img94.imageshack.us/img94/2149/parkyf.jpg

Bugge
10-10-2011, 18:04
Nogen der har prøvet FM 12 demoen og har nogle umiddelbare kommentarer til det?

Martinsen
10-10-2011, 18:56
Ja fortæl, fortæl dem der har prøvet det. Har bestilt spillet, men er pt. uden PC så har ikke kunnet downloade demoen :(

Joko
10-10-2011, 19:39
Det, som der umiddelbart er ændret mest er teamtalks, men der er også lavet en hel del om. Jeg har ikke spillet det så meget endnu, men vil ikke sige, at der er de helt vilde ændringer, men jeg ser i hvert fald frem til at den fulde version kommer

Bugge
27-10-2011, 17:31
Er jeg den eneste der ikke kan få lortet til at virke lige nu???

Fuck jeg HADER Steam.

schousboe9
27-10-2011, 19:41

Fuck jeg HADER Steam.

Jeg trækker den lige til næste måned ($), før jeg skal ha' det, men demoen virker i hvert fald ikke her. Den siger, spillet er utilgængeligt. Er det fordi det rigtige er udkommet?

Bugge
28-10-2011, 13:57
Er jeg den eneste der spiller FM12 herinde, faggots?

Er lige begyndt på min tredje sæson med Manchester United.

Cleverley er som sædvanlig fornærmende ringe og Welbeck er højst en OK backup. Skuffende.

Til gengæld har jeg snuppet både Barkley og Wilshere, og de kan satme spille bold.

Glory Man United
28-10-2011, 15:27

Nej...

Bugge
28-10-2011, 16:56
Nej...

:smilings:

Det var en skjult hentydning for at få lidt liv i tråden. I'll get my coat....

Glory Man United
28-10-2011, 17:17
:smilings:

Det var en skjult hentydning for at få lidt liv i tråden. I'll get my coat....

Ok...jamen så lad os skrive sammen for jeg har det også

NtotheT
28-10-2011, 17:53

Cleverley er som sædvanlig fornærmende ringe og Welbeck er højst en OK backup. Skuffende.

Til gengæld har jeg snuppet både Barkley og Wilshere, og de kan satme spille bold.

Hvordan bruger du Barkley? Hentede ham i demoen, men han gjorde som så ikke det helt store, men potentialet er stort, sagde spejderne.

Men jeg er seriøst skuffet. Det er meget tydeligt, at SIGames-ejerne er Arsenal-fans, når United år efter år kan have så ringe spillere, hvor Barcas B næsten kan slå United, eller Reals reserveholdsspiller er overdrevne vilde. Urealistisk.

Flax_Generous
28-10-2011, 19:28
Man kan jo selv lave et par ændringer i databasen, hvis man får lyst. Intet urealistisk, bare lidt tweaking af current ability (og så FCUM op i Conference North, så man kan spille med dem).

Bugge
29-10-2011, 09:51
Hvordan bruger du Barkley? Hentede ham i demoen, men han gjorde som så ikke det helt store, men potentialet er stort, sagde spejderne.

Men jeg er seriøst skuffet. Det er meget tydeligt, at SIGames-ejerne er Arsenal-fans, når United år efter år kan have så ringe spillere, hvor Barcas B næsten kan slå United, eller Reals reserveholdsspiller er overdrevne vilde. Urealistisk.

Jeg brugte ham egentlig som dybtliggende playmaker selvom gode gamle Mike Phelan mente at han skulle bruge som bolderobrer (?)

Han gør det OK for mig. Jeg har i hvert fald vundet mesterskabet de 2 første sæsoner med ham og Fletcher/Vidal centralt. Wilshere har jeg først lige købt for nylig.

Men jeg er helt enig, United bliver altid voldtaget af SI Games. Barcelona og Real Madrid udsletter mig hvert år i CL..

Hald
29-10-2011, 10:02
Syntes også forskellen er for stor mellem United og Barca og Madrid. og som i siger, vors talenters skills er jo fuldstændig til grin. Man havde håbet på at der kunne komme noget ud af Fryers, Pogba er ikke mindst Morrison. Jeg er snart færdig med første sæson. Og det er så tæt i toppen. Mærkeligt nok er det Everton alle andre holdjagter. Jeg har hentet Thiago i Barca. Det kan godt anbefales. Han blev vidunderdreng efter en håndfuldkampe.

Bugge
29-10-2011, 12:00
Syntes også forskellen er for stor mellem United og Barca og Madrid. og som i siger, vors talenters skills er jo fuldstændig til grin. Man havde håbet på at der kunne komme noget ud af Fryers, Pogba er ikke mindst Morrison. Jeg er snart færdig med første sæson. Og det er så tæt i toppen. Mærkeligt nok er det Everton alle andre holdjagter. Jeg har hentet Thiago i Barca. Det kan godt anbefales. Han blev vidunderdreng efter en håndfuldkampe.

Da jeg startede spillet blev både Pogba, Welbeck, Cleverley og Morrison skamrost af min trænerstab, men der gik ikke lang tid før Cleverley og Morrison var ubrugelige, og Pogba og Welbeck var middelmådige..

Thiago er (fortjent) blevet et supertalent i FM12.. Men hvad er grunden til at Cleverley ikke er blevet tilsvarende bedre? Fuldstændig hul i hovedet..

Holmegaard
30-10-2011, 11:19
Ved ikke hvad i gør, men Welbeck er min topscorer indtil videre i 1. sæson med 18 mål i de 19 ligakampe han har været inde

:trophy:

Jurgensen
30-10-2011, 19:03
http://img24.imageshack.us/img24/8459/billede3x.th.png (http://imageshack.us/photo/my-images/24/billede3x.png/)

Er nu altid rart at smadre Liverpool!

Bud Spencer
30-10-2011, 20:59
Jeg vandt Premier League, FA Cup, Liga Cup og Charity Shield i første sæson. Semifinalen tabte jeg til Bayern Munchen.

Har til den kommende sæson købt:
Ross Barkley, Jack Rodwell, Adryan og et ungt talent fra Blackburn.

Har solgt en hel del..

Glory Man United
03-11-2011, 07:13

Fuck jeg HADER Steam.

Jeg har haft problemer et par gange, hvor der står:
"Dette spil er ikke tilgængeligt i øjebliket.Prøv venligst på et andet tidspunkt".

Hvad sker der???

schousboe9
03-11-2011, 10:30
Jeg har haft problemer et par gange, hvor der står:
"Dette spil er ikke tilgængeligt i øjebliket.Prøv venligst på et andet tidspunkt".

Hvad sker der???

Spillet er ikke tilgængeligt, vil jeg tro.

Bugge
03-11-2011, 12:28
Nu kan jeg igen ikke åbne spillet.

Steam er den værste opfindelse til dato.

Joko
03-11-2011, 15:35

Jeg startede her den anden dag. Jeg ændrer for det meste lidt i de stats, som jeg synes er helt hen i vejret. På transfermarkedet har jeg ikke rigtig foretaget mig noget endnu udover et par unge talenter. Vil lige se holdet an først

Glory Man United
04-11-2011, 11:23
Nu kan jeg igen ikke åbne spillet.

Steam er den værste opfindelse til dato.

Bugge (eller en anden): Hvad er Steam for noget? Og kan det være rigtigt, at man i perioder slet ikke kan spille? Jeg smider snart L***** ud :rant:

Bugge
04-11-2011, 15:30
Bugge (eller en anden): Hvad er Steam for noget? Og kan det være rigtigt, at man i perioder slet ikke kan spille? Jeg smider snart L***** ud :rant:

Jeg er faktisk ikke sikker på hvad Steam er.

Udover at det er et program som kræves for at spille FM12 og at det er en forfærdelig opfindelse.

dannigizmo
04-11-2011, 15:49
Altså, udover det åbenlyse svar, så er Steam en klient, der blev opfundet tilbage i de gode gamle Counter Strike-dage. Det har et formål: At forhindre pirateri.

Det skulle det dels gøre ved at gøre det lettere at købe spil, dels ved at gøre det sværere at cracke spil.

At det så sjældent virker og i stedet nærmest direkte opfordrer til, at folk henter en piratversion, der ikke anvender Steam-systemet, er en anden sag.

Glory Man United
05-11-2011, 07:50
Altså, udover det åbenlyse svar, så er Steam en klient, der blev opfundet tilbage i de gode gamle Counter Strike-dage. Det har et formål: At forhindre pirateri.

Det skulle det dels gøre ved at gøre det lettere at købe spil, dels ved at gøre det sværere at cracke spil.

At det så sjældent virker og i stedet nærmest direkte opfordrer til, at folk henter en piratversion, der ikke anvender Steam-systemet, er en anden sag.

Tak for svaret....men seriøst: det har vist været nede i 3 døgn i træk nu. Hvad kan man gøre? Bugge!!! Get your coat og klag :Smackden:

Bugge
05-11-2011, 10:24
Tak for svaret....men seriøst: det har vist været nede i 3 døgn i træk nu. Hvad kan man gøre? Bugge!!! Get your coat og klag :Smackden:

Jeg gik ind under "bibliotek" i Steam, højreklikkede på FM12 og valgte den der hedder "værktøjer" eller noget i den stil.

Så trykkede jeg på den der hedder "verificer spil-cachens integritet" (tror jeg den hedder). Det hjalp. Ved ikke hvorfor det hjalp, fandt det bare på et eller andet forum.

Glory Man United
05-11-2011, 12:27
Jeg gik ind under "bibliotek" i Steam, højreklikkede på FM12 og valgte den der hedder "værktøjer" eller noget i den stil.

Så trykkede jeg på den der hedder "verificer spil-cachens integritet" (tror jeg den hedder). Det hjalp. Ved ikke hvorfor det hjalp, fandt det bare på et eller andet forum.

Jeg kan ikke højreklikke på bilblioteket. Skal jeg slette spillet først?

schousboe9
05-11-2011, 16:09
Jeg kan ikke højreklikke på bilblioteket. Skal jeg slette spillet først?

Muligvis. Der er i hvert fald problemer efter seneste patch. Men prøv inden at:

Gå ind under 'bibliotek' -> højreklik FM12 -> egenskaber -> vælg fanen 'opdateringer' -> sig, at FM ikke skal opdateres automatisk, og tryk OK.

Gå så ind igen samme sted og sig, at den skal opdateres automatisk og start så spillet. Så burde den downloade patchen automatisk, og du burde kunne spille. Jeg kunne i hvert fald. :)

Joko
05-11-2011, 18:52
http://img511.imageshack.us/img511/3086/unavngivets.jpg

Joko
11-11-2011, 16:43
Er der nogen der har fået nogle gode ungdomsspillere? Jeg har lige fået et nyt kuld, og i blandt dem var ham her:

http://img577.imageshack.us/img577/8342/burke.jpg

Hald
12-11-2011, 10:45
Er der nogen der har fået nogle gode ungdomsspillere? Jeg har lige fået et nyt kuld, og i blandt dem var ham her:

http://img577.imageshack.us/img577/8342/burke.jpg

Jeg har fået en 15 årige Neil Dunlop. Han er dset til at være den næste Paul Scholes. Han er født i Manchester, og Spurs har allerede budt 2 mil. euro, trods han render rundt på mit U-18 hold. Scouts i mit spil er ihvertfald helt vilde med ham. Ellers kan jeg anbefale den nye Louis Saha. Laurent Ferrand fra Rennes. 16 år, og skulle også være blandt de bedste regens spillere, hvis han spilles og "opfostres" rigtigt.

MOHoegsted
13-11-2011, 17:56
Jeg har tænkt mig at starte en karriere med PSG, de har så ulækkert mange penge, ved faktisk ikke hvor mange de har i FM, men jeg tænker bare på at køber alle de største talenter, og uden at købe nogle store stjerner andet end et par transferfrie spillere.

En langsigtet løsning, men om et par sæsoner er holdet i den absolutte top.

Joko
13-11-2011, 18:32
Jeg har fået en 15 årige Neil Dunlop. Han er dset til at være den næste Paul Scholes. Han er født i Manchester, og Spurs har allerede budt 2 mil. euro, trods han render rundt på mit U-18 hold. Scouts i mit spil er ihvertfald helt vilde med ham. Ellers kan jeg anbefale den nye Louis Saha. Laurent Ferrand fra Rennes. 16 år, og skulle også være blandt de bedste regens spillere, hvis han spilles og "opfostres" rigtigt.

Hvordan kan det være du har valutaen sat til euro?

RAppel
13-11-2011, 18:36
*slettet*

Bonde15
13-11-2011, 18:57
Jeg har tænkt mig at starte en karriere med PSG, de har så ulækkert mange penge, ved faktisk ikke hvor mange de har i FM, men jeg tænker bare på at køber alle de største talenter, og uden at købe nogle store stjerner andet end et par transferfrie spillere.

En langsigtet løsning, men om et par sæsoner er holdet i den absolutte top.

Jeg har et save med PSG. De har transferbudget på 110 millioner kr ;)

MOHoegsted
13-11-2011, 22:22
Jeg har et save med PSG. De har transferbudget på 110 millioner kr ;)

Hvor meget plejer de så at få i løbet af en sæson, eller når den er slut?

Glory Man United
14-11-2011, 08:07
Færdigspillet med United sæsonen 11-12 og det blev self til en Treble. Jeg har solgt Fabio, Nani og nogle reserver og købt Baines, Podolski, Pato og Afalley.

Mon ikke man skulle vælge et 2. div hold?

Lorensen
14-11-2011, 09:53
Jeg har gang i et Tottenhamspil, hvor første halve sæson er færdigspillet. Jeg ligger nr. 2 efter United, der kun har spillet 2 kampe uafgjort, og ellers gjort rent bord. Så er det sgu heller ikke nemt :)

I sommerens vindue blev Eden Hazard købt for 375 millioner, hvorefter han (måske takket være en 4 måneders skade til Vaart), gjorde et instant impack på mit hold, hvor han i 22 kampe har lavet 10 mål og 9 assist. Godkendt på venstrefløjen.

I januar vinduet blev Cavani indkøbt for 230 mio. som en erstatning primært for Lennon på fløjen, og så som Target mand, når Adebayor skal have en pause. Han har scoret i sine 3 første kampe. Og godkendt.

dannigizmo
14-11-2011, 10:12
Jeg startede min managerkarriere som arbejdsløs. I november fik jeg så tilbudt et job i MK Dons i League 1. De var forventede oprykkere, men lå og rodede rundt som nummer 17-19-stykker.

Med 0 kroner i transferbudget og kun en smule til overs på lønbudgettet endte det med at være lidt af en wheeler-dealer-tilværelse, hvor den gratis Danny Webber og ligeledes gratis Lorenzo Crisetig viste sig at gøre gavn.

Det endte med en oprykning på førstepladsen, men efter kun at have fået 135.000 pund i transferbudget (til en midterplacering!) fik jeg nok. I medierne gik der snak om, at Nottingham Forest og Ipswich begge var interesserede i en aftale med mig, efter begge klubber havde fyret deres respektive managere.

Jeg erklærede, at jeg var interesseret i Forest, sagde mit job op i MK Dons og et par dage senere blev jeg offentliggjort som ny manager i Forest. Igen et hold, der var tippet til oprykningsplacering, men som lå og rodede rundt langt nede.

Eftersom jeg er kommet ind midt i sæsonen igen, har jeg ikke købt nogen, men Robbie Findley har i den grad fundet målform i angrebet (14 (5) kampe, 14 mål). Han har bombet mig op på en placering som nummer 6 ved nytårsskiftet 12/13.

Jurgensen
14-11-2011, 10:37
Jeg har gang i et Tottenhamspil, hvor første halve sæson er færdigspillet. Jeg ligger nr. 2 efter United, der kun har spillet 2 kampe uafgjort, og ellers gjort rent bord. Så er det sgu heller ikke nemt :)

I sommerens vindue blev Eden Hazard købt for 375 millioner, hvorefter han (måske takket være en 4 måneders skade til Vaart), gjorde et instant impack på mit hold, hvor han i 22 kampe har lavet 10 mål og 9 assist. Godkendt på venstrefløjen.

I januar vinduet blev Cavani indkøbt for 230 mio. som en erstatning primært for Lennon på fløjen, og så som Target mand, når Adebayor skal have en pause. Han har scoret i sine 3 første kampe. Og godkendt.

Ærgeligt at bruge Cavani som kant IMO. Havde et spil med en ven der var Arsenal hvor jeg var Spurs, hvor jeg spillede 4-5-1 med en Poacher på top. Det var så Alberto Palochi, og han lavede + 40 i 4 ud af 5 sæsoner. Jeg blev mester i to, og nåede CL finalen to gange. Min Ven bruge Cavani i samme system som Poacher. han var helt ustyrlig. Van Der Vaart kan ligeledes anbefales lige bagved. Evt. med Bale og Hazard på kanterne!

Lorensen
14-11-2011, 10:46
Ærgeligt at bruge Cavani som kant IMO. Havde et spil med en ven der var Arsenal hvor jeg var Spurs, hvor jeg spillede 4-5-1 med en Poacher på top. Det var så Alberto Palochi, og han lavede + 40 i 4 ud af 5 sæsoner. Jeg blev mester i to, og nåede CL finalen to gange. Min Ven bruge Cavani i samme system som Poacher. han var helt ustyrlig. Van Der Vaart kan ligeledes anbefales lige bagved. Evt. med Bale og Hazard på kanterne!

Det er også kun den her sæson, indtil Adebayor smutter. Håber at kunne købe Götze til højrekanten, med Hazard på venstre, Vaart i midten, Bale på fløjen og Modric og en af de tre andre på den centrale midtbane.

schousboe9
14-11-2011, 11:53
Færdigspillet med United sæsonen 11-12 og det blev self til en Treble. Jeg har solgt Fabio, Nani og nogle reserver og købt Baines, Podolski, Pato og Afalley.

Mon ikke man skulle vælge et 2. div hold?

Jo, hvis det virkelig lykkedes dig at hente Pato, så synes jeg bare, du skulle starte forfra med et andet hold. Det er sgu for useriøst.

Glory Man United
14-11-2011, 11:59
Jo, hvis det virkelig lykkedes dig at hente Pato, så synes jeg bare, du skulle starte forfra med et andet hold. Det er sgu for useriøst.

Yup. Mon ikke man skulle gøre som dannigizmo og starte uden noget som helst hold og bare se, hvad der sker...

Joko
14-11-2011, 12:16
Er der andre der var med Storbritannien til OL?

schousboe9
14-11-2011, 12:24
Yup. Mon ikke man skulle gøre som dannigizmo og starte uden noget som helst hold og bare se, hvad der sker...

Joeh, så synes jeg bare, at første sæson går med ingenting. Så hellere tage et lille hold fra start. Villa, Everton, Sunderland og sådan nogen. Det synes jeg er langt sjovere end at skulle vinde alt fra start med United, Real, Barca osv.

Jurgensen
14-11-2011, 14:59

Ja, med guld til følge. Ret sjovt når man lige pludselig kunne vælge fra de andre lande også.

Joko
14-11-2011, 15:13
Ja, med guld til følge. Ret sjovt når man lige pludselig kunne vælge fra de andre lande også.

Ja, jeg hev også guldmedaljen med hjem :trophy:
Hvem over 23 havde du valgt? Jeg tog Fletcher, Hart og Beckham med! Prøvede også at få Giggs til at genoverveje landsholsstoppet, men han sagde desværre nej
Smalling blev desuden topscorer med 12 mål :D

United-drengene gjorde det fremragende:
http://img207.imageshack.us/img207/633/13844975.jpg

Smalling var bare for vild:
http://img689.imageshack.us/img689/816/smallingj.jpg

Jurgensen
14-11-2011, 18:50
Ja, jeg hev også guldmedaljen med hjem :trophy:
Hvem over 23 havde du valgt? Jeg tog Fletcher, Hart og Beckham med! Prøvede også at få Giggs til at genoverveje landsholsstoppet, men han sagde desværre nej
Smalling blev desuden topscorer med 12 mål :D

United-drengene gjorde det fremragende:
http://img207.imageshack.us/img207/633/13844975.jpg

Smalling var bare for vild:
http://img689.imageshack.us/img689/816/smallingj.jpg

Hart, Rooney. Den sidste husker jeg ikke. Spiller du med en speciel hjørne taktik? Man kunne lave en i 10'eren som man scorede mange mål på, men har egentlig ikke afprøvet det i 11'eren.

Joko
14-11-2011, 19:45
Hart, Rooney. Den sidste husker jeg ikke. Spiller du med en speciel hjørne taktik? Man kunne lave en i 10'eren som man scorede mange mål på, men har egentlig ikke afprøvet det i 11'eren.

Jeg sparker den til fjerneste, hvilket jeg også gjorde i 11'eren, hvor det virkede ret godt. Smalling gik bare helt amok til OL, for jeg scorede 'kun' omkring 20 mål på hjørne i første sæson, så vidt jeg husker

Holmegaard
15-11-2011, 20:21

Var jeg. Var så heldig at trække Spanien i kvartfinalen så det blev en kort fornøjelse

Joko
16-11-2011, 20:28
Jer der har købt Barkley, hvor meget har i givet for ham? For jeg synes godt nok, at Everton forlanger en smule mere end jeg vil give.

Joko
28-11-2011, 20:46
Så er anden sæson færdigspillet :)

http://img818.imageshack.us/img818/6062/20473388.jpg

Bugge
02-12-2011, 19:05
Hvorfor er Tom Cleverley så crappy i FM 12?

Det er direkte tragisk. Endnu engang er vi blevet voldtaget af SI Games.

Joko
02-12-2011, 19:11
Hvorfor er Tom Cleverley så crappy i FM 12?

Det er direkte tragisk. Endnu engang er vi blevet voldtaget af SI Games.

FMRTE, så han i det mindste har potentiale

Joko
13-12-2011, 23:30
Er folk helt stoppet med at spille FM, eller hvad?

Elrantiri
14-12-2011, 01:11

Der bliver vel netop spillet en masse FM i håbet om at komme længere i CL :p

Jesus
14-12-2011, 01:25

Jeg spiller da stadig, selvom jeg har en SRP på hænderne ;-)
Barkley blev til lort i mit spil. De værste 157 millioner jeg har brugt længe.. Götze er helt vidunderlig, den mand er hver eneste krone værd. Lorenzo Crisetig kan varmt anbefales, hvis man træner ham op til at blive central midt og ikke er bange for at låne ham ud til udlandet, han falder rigtig godt til alle steder. Pogba blev også en ganske fin trupspiller for mig, fordi han fik nok år i Twente og Marseille. Jeg er 2019/2020 nu og Rooney og Fletch er så stille ved at blive skiftet med yngre og bedre spillere, så de selv kan blive trænere :-)
En lille fin liste, hvis man er interesseret i nogle 'større end gennemsnittet talenter/spillere':
Götze
Diego Perotti
Neymar
Lucas Moura
Yohan Mollo (han blev verdens 2. bedste spiller i mit spil)
Eden Hazard
Blaise Matuidi
Xherdan Shaqiri
Jack Wilshere
Sebastian Corchia
Sime Vrsaljko
Aaron Ramsey
Jack Robinson
Edinson Cavani
Juanmi

Joko
14-12-2011, 11:20
Barkley blev til lort i mit spil. De værste 157 millioner jeg har brugt længe.. Götze er helt vidunderlig, den mand er hver eneste krone værd. Lorenzo Crisetig kan varmt anbefales, hvis man træner ham op til at blive central midt og ikke er bange for at låne ham ud til udlandet, han falder rigtig godt til alle steder. Pogba blev også en ganske fin trupspiller for mig, fordi han fik nok år i Twente og Marseille. Jeg er 2019/2020 nu og Rooney og Fletch er så stille ved at blive skiftet med yngre og bedre spillere, så de selv kan blive trænere :-)
En lille fin liste, hvis man er interesseret i nogle 'større end gennemsnittet talenter/spillere':
Götze
Diego Perotti
Neymar
Lucas Moura
Eden Hazard
Blaise Matuidi
Xherdan Shaqiri
Jack Wilshere
Sebastian Corchia
Sime Vrsaljko
Aaron Ramsey
Jack Robinson
Edinson Cavani
Juanmi

SRP'en lavede jeg hurtigt, så lige nu har jeg ferie - ikke dårligt!
Jeg er ikke så langt som dig, men er i gang med 3. sæson. Everton rykkede ned i forrige, så jeg fik Barkley for sølle 22 millioner, så nu håber jeg bare, at han kan udvikle sig bare en smule.

Joko
14-12-2011, 23:56
Götze
Diego Perotti
Neymar
Lucas Moura
Eden Hazard
Blaise Matuidi
Xherdan Shaqiri
Jack Wilshere
Sebastian Corchia
Sime Vrsaljko
Aaron Ramsey
Jack Robinson
Edinson Cavani
Juanmi

Hvor meget gav du for Götze? Jeg har nemlig haft kig på ham, men er bange for det er ved at være for sent at hente ham. Dortmund forlanger over en milliard... Derudover har jeg også et godt øje til Pastore

Jesus
17-12-2011, 21:24
Hvor meget gav du for Götze? Jeg har nemlig haft kig på ham, men er bange for det er ved at være for sent at hente ham. Dortmund forlanger over en milliard... Derudover har jeg også et godt øje til Pastore

lokkede ham til klubben for 530, men var lidt irriteret på mig selv, for kunne have hentet ham til 335 et halvt/et helt år tidligere.. Pastore er helt klart god, men han er en fremskudt midtbane, han kan ikke spille central-central..

Joko
18-12-2011, 00:52
lokkede ham til klubben for 530, men var lidt irriteret på mig selv, for kunne have hentet ham til 335 et halvt/et helt år tidligere.. Pastore er helt klart god, men han er en fremskudt midtbane, han kan ikke spille central-central..

Götze brækkede benet i første sæson ved mig. Allerede da han var fit igen, var han fremragende. På det tidspunkt kunne jeg få ham for omkring 400-500 mio. Og jeg fortryder nu, at jeg ikke slog til dengang. Nu forlanger Dortmund over 1 milliard, men han er til gengæld også med i opløbet til Ballon d'or (som Messi selvfølgelig vinder). Hans gennemsnit ligger omkring de 8 for en hel sæson.
Min plan med Pastore er at omskole ham til højre midt. Det havde jeg stor succes med i 11'eren. Han er nemlig også høj, og kan score en del mål, når han kommer med ind i feltet på indlæg.
1½ sæson inde i spillet lykkedes det mig, at hente Thiago for 175 mio. En fremragende køb. Han har udviklet sig helt vildt og spiller fremragende

Joko
18-12-2011, 20:07
Bale og Wilshere for i 390 mio tilsammen. Hvor er det nice!

Jesus
19-12-2011, 02:13
Bale og Wilshere for i 390 mio tilsammen. Hvor er det nice!

Voldsom handel!!

Joko
19-12-2011, 15:08
Voldsom handel!!

Ja. Egentlig har jeg overhovedet ikke brug for Wilshere, men til 190 mio kunne jeg ikke sige nej!

schousboe9
19-12-2011, 15:15
Ja. Egentlig har jeg overhovedet ikke brug for Wilshere, men til 190 mio kunne jeg ikke sige nej!

Uh, jeg vil gerne svare!

"Hvad er ordlyden i sætningen, som er overhørt flest gange på Real Madrids direktionsgange"?

Joko
19-12-2011, 16:25
Uh, jeg vil gerne svare!

"Hvad er ordlyden i sætningen, som er overhørt flest gange på Real Madrids direktionsgange"?

:lolol:

Forskellen er vel bare, at de havde købt ham selv om prisen ikke var god :D

Sigaard
19-12-2011, 16:30
Hvor meget har folk måtte punge op for Neymar?

Joko
19-12-2011, 18:17

Jeg har ikke selv købt ham, men Santos vil have omkring 300 mio. ved mig

Jurgensen
20-12-2011, 08:30
Jeg har ikke selv købt ham, men Santos vil have omkring 300 mio. ved mig

Mener jeg endte med at slippe 45 mio pund totalt.. Men efter 4 sæsoner har han betalt dem tilbage mange gange.

Acsadac
20-12-2011, 08:47
Køb Douglas Costa Og Willian fra Shahktar i Ukraine...

Købte dem til et Everton spil hvor de spiller indvendig angriber i en 4-2-3-1.. De scorede begge 14 mål i PL og lagde hver i sær op til henholdsvis 12 og 14 mål..

De var en væsentlig årsag til min 4. plads i 1. sæson...

Joko
25-12-2011, 14:55
Godt nok kun en venskabskamp, men alligevel..

http://img703.imageshack.us/img703/3906/ownedct.jpg

Fletcherfan
28-12-2011, 01:22
Er det kun i mine spil, at Chicarito scorer en hel del mål???

Jeg har et spil hvor han har scoret 120 mål i 109 landskampe (og det er på trods af, at da spillet starter har 30 LK og 22 mål)... 98 mål i 79 kampe er sygt...

Bugge
28-12-2011, 11:57
Er det kun i mine spil, at Chicarito scorer en hel del mål???

Jeg har et spil hvor han har scoret 120 mål i 109 landskampe (og det er på trods af, at da spillet starter har 30 LK og 22 mål)... 98 mål i 79 kampe er sygt...

Han laver også vanvittig mange mål i mit United spil. Det er helt ekstremt.

Joko
28-12-2011, 12:14
Han lavede også mange kasser ved mig. Så fik han en slem skade, der smadrede hans stats, og nu spiller han ikke specielt godt, så jeg prøver at komme af med ham

Fletcherfan
28-12-2011, 15:32
Lige startet et nyt spil med Aston Villa...

Min første kamp var hjemme mod Arsenal i PL... Vi vandt 7-0, 4 mål + 3 assist af Darren Bent, 2 mål + 1 assist af Giovani dos Santos :D

Lorensen
28-12-2011, 16:50

Jeg kan ikke få ham da han ikke gider spille for min klub, Tottenham.

Det samme gør sig desuden gældende for Götze, Ganso og alle de andre store drenge jeg ikke nåede at skaffe i de første sæsoner.

Har dog heldigvis Cavani, Hazard, Suarez og Moura af de helt store kanoner, så klager ikke.. Selvom det da er træls at have en masse penge og ikke kunne bruge dem.

RAppel
29-12-2011, 21:21
Hvor ser man henne hvor mange trænere/talentspejdere og sådan noget gøjl man må have i klubben?

EDIT: Har fundet det. Man skal åbenbart ikke spille spillet i "vindue" for så forsvinder den info. Det tog også kun 2 timer :D

Joko
29-12-2011, 21:42
Hvor ser man henne hvor mange trænere/talentspejdere og sådan noget gøjl man må have i klubben?

EDIT: Har fundet det. Man skal åbenbart ikke spille spillet i "vindue" for så forsvinder den info. Det tog også kun 2 timer :D

Jeg spiller da i vindue og kan sagtens se det

Lorensen
29-12-2011, 21:54

Tror bare man skal maksimere vinduet :D

Dahlmann
29-12-2011, 23:33

Det afhænger vist af hvor stor opløsning din computer kan køre med..

RAppel
31-12-2011, 10:51
Det var vist godt Rooney blev skadet så Hernandez kunne komme ind.

Rooney 4 mål i 4 kampe
Hernandez 11 mål i 5 kampe

Hvad skal jeg nu gøre med Rooney? :D

Joko
31-12-2011, 11:52

Rooney 4 mål i 4 kampe

Send ham til Shitty

Bugge
31-12-2011, 11:55

Rooney 4 mål i 4 kampe

Spil med 2 angribere ;)?

RAppel
31-12-2011, 12:33
Spil med 2 angribere ;)?

Ville være ked af at ændre taktik med 32 mål i 9 kampe i PL :)

Spiller 4-1-2-2-1

Willian, 14 kampe, 8 assist, 9 mål, 7,78 gns., 65 mio DK, OMV
Afelley, 12(1) kampe, 13 assist, 3 mål, 7.75. gns., 60 mio DK, OMR

De to spiller er bare guld i mit spil og de var jo ikke så dyre :)

Joko
31-12-2011, 15:18
Ville være ked af at ændre taktik med 32 mål i 9 kampe i PL :)

Spiller 4-1-2-2-1

Willian, 14 kampe, 8 assist, 9 mål, 7,78 gns., 65 mio DK, OMV
Afelley, 12(1) kampe, 13 assist, 3 mål, 7.75. gns., 60 mio DK, OMR

De to spiller er bare guld i mit spil og de var jo ikke så dyre :)

not impressed...

Acsadac
31-12-2011, 16:08
Spiller med Everton, og skal til at igang med 3. sæson..

Spiller en 4-1-1-3-1 opstilling. Den defensive midt regulerer jeg mellem Ankermand og def. midt (Forsvar/support) afhængig af modstanderen og min centrale midt er felt-til-felt spiller.

De offensive spilles:

IA (Angreb) - Playmaker (Angreb) - IA (Angreb)
-------------------- Poacher ------------------------

Laver rigtig mange mål og forsvaret har til tider stået helt fantastisk.

Min opstilling pt er:

MM: Ter Stegen
FV: Baines
FH: Kyle Walker eller en regen
CB: Gary Cahill
CB: Ryan Shawcross
DM: Fellaini / Rodwell
CM: Fernandinho (Shakhtar) / Barkley
H IA: Douglas Costa
OMC: Eriksen / Daxler
V IA: Willian / Kranjar
Poacher: Damiao / Son-Heung

Det virker bare - og med de ekstremt gode regens jeg har, så skal jeg snart veksle mine to 3. pladser til noget finere...

RAppel
01-01-2012, 13:05
10-0 på udbane med en masse fringe players. Ikke dårligt...

http://img62.imageshack.us/img62/4016/bated.jpg

ChristianR
01-01-2012, 13:23
Navarich havde vist ikke sin bedste kamp.

Holmegaard
02-01-2012, 19:04
Er det kun hos mig Hernandez og Young spiller som lyn og torden??

Hald
03-01-2012, 11:34
Er der nogle spillere herinde der har erfaring med at gå på ferie i FM12. Jeg har aldrig rigtigt gjort det. Men er kørt lidt død i min 3.sæson med United. Så er lige gået på ferie på ubestemt tid.. Nogle der evt har prøvet det og ved om der er nogle af de unge spillere der kommer op og bliver stjerner ?

Christensen
05-01-2012, 11:26
WTF?!

http://img20.imageshack.us/img20/3403/skrmbillede20120105kl12.png

schousboe9
05-01-2012, 13:15
WTF?!

Haha! :D

I samme åndedrag kunne man da også påpege, at hans styrker er skudt helt ved siden af! :D

RAppel
06-01-2012, 12:27
Det er da okay at tre spillere i klubben bliver 1, 2 og 3, ik?

http://img641.imageshack.us/img641/1917/86029781.jpg

Don Kafai
06-01-2012, 12:42
53 mål og 61 assists må siges at være udmærket for den trekløver.

Fletcherfan
06-01-2012, 16:17
Meget fancy baggrund... Hvordan laver du den???

RAppel
06-01-2012, 17:19
Meget fancy baggrund... Hvordan laver du den???

http://www.google.dk/#hl=da&cp=24&gs_id=2k&xhr=t&q=football+manager+2012+skins&pf=p&sclient=psy-ab&newwindow=1&safe=off&source=hp&pbx=1&oq=football+manager+2012+sk&aq=0&aqi=g1&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&fp=ba1d8818172e1d18&biw=1366&bih=653

Finder et skin jeg vil have på google. Den jeg bruger hedder Champions League skin eller sådan noget. Så installerer du det skin du gerne vil have i:

\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2012\skins

Hvis mappen skins ikke eksisterer laver du den den bare. Så starter du fm op, går ind i indstillinger of fjerner fluebenet i "Use skin cache" og sætter flueben i "Always reload skin on confirm".

Så skulle du gerne kunne vælge det skin du har installeret fra listen Skin (under indstillinger).

United DK
08-01-2012, 21:36
:lolol:

http://www.metro.co.uk/sport/oddballs/886657-joey-barton-threatens-to-quit-football-manager-2012-after-argument-with-himself

RAppel
14-01-2012, 10:40
Av, jeg skal møde Barcelona, Ajax og Rangers i CL gruppespillet med Tottenham.

RAppel
14-01-2012, 11:23
Der var ikke noget at være bange for i den første kamp i hvert fald :D

http://img201.imageshack.us/img201/7619/vsajax.jpg

United DK
14-01-2012, 11:28
Der var ikke noget at være bange for i den første kamp i hvert fald :D

http://img201.imageshack.us/img201/7619/vsajax.jpg

Send det screenshot med i en evt. ansøgning om Spurs-jobbet, hvis Redknapp smutter til sommer. :D

Holmegaard
14-01-2012, 23:25
http://imageshack.us/photo/my-images/40/unavngivetpd.png/

Elsker når de laver sådan noget her :D

Bugge
14-01-2012, 23:34
Send det screenshot med i en evt. ansøgning om Spurs-jobbet, hvis Redknapp smutter til sommer. :D

Eller endnu bedre: Send det til 'Arry selv og så er det et spørgsmål om timer før han er igang med at wheele og deale sig vej til Cavani og Hulk.

Acsadac
16-01-2012, 07:04
Noget af det jeg personligt håber snart sker ved FM er, at de får rettet nogle af de fejl/mangler der er ved spillerkøb.

For det første er det urealistisk at bare fordi man splitter købet over 48 mdr., så bliver ens transferbudget ganget med 4. Synes det gør spillet lidt for let. Prøvede det med Everton og røg i CL efter 1. sæson hvorfor det ikke havde nogen økonomisk konsekvens at jeg de to første sæsoner købte for 1,6 mia kr og skabte et klassehold der var klar til at kæmpe om mesterskabet.

Derudover er der virkelig en bug omkring købet af spillere, specielt når det er forsvarsspillere.

Prøvede lige, for sjovt skyld, at købe Shawcross tilbage til United. Man skal normalt op i nærheden af 120-130 mio for at købe ham. Jeg lavede dog en handel på 50 mio over 48 mdr + 75 mio efter 50 ligamål. Da Shawcross ikke kommer til at lave 50 ligamål, betyder det reelt at jeg har sparet 75 mio, som ej heller bliver trukket fra mit transferbudget....

Hald
16-01-2012, 17:10
Er der nogen der har prøvet at spille United Challenge ? En gut fra Wales har lavet en database hvor han har lavet ti forskellige United hold. Helt tilbage fra 1909 også opefter. Med bland andet The Busby Babes. og 77'er holdet. 85'holdet osv. Jeg er begyndt med 94 holdet. Så spiller man i en liga hvor kun de United hold er med, sjovt at se hvordan holdene klare sig mod hinanden. Kan godt anbefales.

OneAndOnly
16-01-2012, 17:15
Kan du så ikke linke eller uploade databasen? :)

RAppel
17-01-2012, 10:44
Kan du så ikke linke eller uploade databasen? :)

Google FTW! :D

http://www.fmformation.net/content/football-manager-2012-bennymc-s-man-united-historical-challenge-359/

United DK
17-01-2012, 10:58
For det første er det urealistisk at bare fordi man splitter købet over 48 mdr., så bliver ens transferbudget ganget med 4. Synes det gør spillet lidt for let. Prøvede det med Everton og røg i CL efter 1. sæson hvorfor det ikke havde nogen økonomisk konsekvens at jeg de to første sæsoner købte for 1,6 mia kr og skabte et klassehold der var klar til at kæmpe om mesterskabet.

Blev Everton samtidig overtaget af en rigmand, siden du havde råd til noget? I virkeligheden har Everton jo ikke råd til noget som helst, andet end nogle lejeaftale, og Gibson for en slik.

Martinsen
17-01-2012, 22:06
Noget af det jeg personligt håber snart sker ved FM er, at de får rettet nogle af de fejl/mangler der er ved spillerkøb.

Derudover er der virkelig en bug omkring købet af spillere, specielt når det er forsvarsspillere.

Prøvede lige, for sjovt skyld, at købe Shawcross tilbage til United. Man skal normalt op i nærheden af 120-130 mio for at købe ham. Jeg lavede dog en handel på 50 mio over 48 mdr + 75 mio efter 50 ligamål. Da Shawcross ikke kommer til at lave 50 ligamål, betyder det reelt at jeg har sparet 75 mio, som ej heller bliver trukket fra mit transferbudget....

Selvfølgelig er det for dårligt der er sådanne fejl i spillet, men du kunne jo bare lade være med at udnytte dem?? Jeg gør det personligt aldrig, for netop at gøre spillet så realistisk som muligt, så springer jeg hellere over de små smuthuller der er i spillet.

Joko
20-01-2012, 17:56
Det er bare ikke godt nok defensivt!!

http://img807.imageshack.us/img807/3086/unavngivets.jpg

schousboe9
01-02-2012, 17:00
Så'n sætter man kraftpetersparkme de tapas-tosser på plads! Udspillet på eget græs! Bemærk venligst den overlegne possession ;)

http://i40.tinypic.com/214tai1.jpg

SantasLittleHelper
02-02-2012, 12:55
Jeg har efterhånden også fået stablet et fornuftigt hold på benene. Jeg startede med West Ham, fordi jeg regnede med at jeg relativt nemt ville komme op i PrL igen. Jeg blev dog nød til at sælge, eller afskibe halvdelen af holdet, fordi de simpelthen fik for meget i løn, hvilket gik hårdt udover min købekraft. Jeg har for en gangs skyld forsøgt mig med fortrinsvist at købe britiske spillere, for mit hold med Shef. Wednesday endte som en blanding mellem små brasilianere og utilfredse franskmænd og nu skulle jeg så prøve noget nyt. Jeg rykkede op i første sæson, og min start 11'er ser således ud:

Green

Jordan Spence - Faye (LD, X) - Tomkins (CD, C) - Matty Taylor

Owen Hargreaves (BWM D, Gratis)- Mark Noble (CM, S)

Tom Cleverley (Winger, A, 5.25) - Gylfi Sigurdsson (Advanced Playmaker, A, 6 mio.) - Adam Johnson (Inside forward, A 2.3 mio)

Jay Rodriguez (TM, A, 4 mio)

Bænk/Reserver
Nicolai Boilesen (Startede egentlig sæsonen, men han kostede det ene mål efter det andet, 2.5 mio.)
Yaya Sanogo (Bytter meget mellem Jay og Yaya, 2.6 mio)
Lenny Nangis (2 mio)
Lucas Andersen (Spiller forholdvist meget på wingen og så med Cleverley på CM i stedet for Noble, 625k)
John Fleck (Spiller også meget, 4 mio. Lejede ham i første sæson)
Shane Duffy (1 mio.)
Stephen Kelly (1.4)

I alt brugte jeg 13 mio i første sæson og 19.25 mio i anden. Der er kommet 21 mio ind på transfer siden, så det bliver til i alt 11.25 mio netto.

Jeg overtog også GB holdet til OL, hvor jeg tabte finalen 3-1 til spanien efter forlænget. Joe Hart droppede i det 88 minut til 1-1. Jeg udtog 5 af mine egne spillere fra West Ham, for så kan jeg få flere penge for dem, eller udvikle dem.

Truppen var, så vidt jeg husker, således: Joe Hart, Coleman (En af mine Regens), Jones, Smalling, Tomkins, Danny Wilson, Baines, Rodwell, Cleverley, Henderson, Wilshere, Bale, Rooney, Fleck, Ramsey, Anthony Turner (Endnu en af mine regens), Jason Steele, Jay Rodriguez.

Halvvejs i sæsonen ligger jeg nummer 16 og jeg hænger bogstavelig talt med røven i vandskorpen. Til sommer vil jeg se om jeg kan lokke Shawcross væk fra Stoke, for Faye er ved at være tudse gammel. Stoke ligner en nedrykker, selvom de har hyret Villas Boas, der selvfølgelig blev fyret efter en skuffende sæson, hvor Chelsea kun vandt Champions League. Kender i ellers til nogle unge britiske forsvarstalenter, eller forstærkninger i det hele taget? Hvilken taktik kører i med? Jeg er ikke den store taktik-freak, så det jeg har kog i hænger med garanti ikke sammen.

Jeg kører Standard, fluid, More direct passing, More expressive Creative Freedom, Press more, More Aggressive, og så med en normal forsvarslinie. Mod et godt hold skifter jeg til Counter, og mod dårlige skifter jeg til Control, oftest sammen med Pass into space og Work ball into box. Hvis jeg kommer bagud tilføjer jeg ofte Get ball forward, Hassle opponents, Get stuck in, og push higher up. Makes sense?

schousboe9
02-02-2012, 15:14
Hvilken taktik kører i med? Jeg er ikke den store taktik-freak, så det jeg har kog i hænger med garanti ikke sammen.

Jeg kører Standard, fluid, More direct passing, More expressive Creative Freedom, Press more, More Aggressive, og så med en normal forsvarslinie. Mod et godt hold skifter jeg til Counter, og mod dårlige skifter jeg til Control, oftest sammen med Pass into space og Work ball into box. Hvis jeg kommer bagud tilføjer jeg ofte Get ball forward, Hassle opponents, Get stuck in, og push higher up. Makes sense?

Jeg er i 2015 med Blackburn. Jeg kører 4-2-3-1, control, høj forsvarslinje, en anelse mindre bredde og tempo og lidt under normalt tidsspilde. Så har jeg zonal marking, og alt andet er bare default. (I grunden en underlig sætning! :D)

Mit Blackburn-hold i den netop afsluttede Europa League-vindende sæson (hva'beha'r!) var:

P. Robinson (GK, defend)

K. Walker (WB, support) - C. Samba (LD, defend) - S. Dann (LD, defend) - R. Drenthe (WB, support)

A. Faurlin (DPL, defend) - L. Fer (BWM, support)

J. Hoilett (W, attack) - M. Formica (AM, support) - A. Johnson (W, attack)

D. Goodwillie (P, attack)

J. Kean (GK), M. Olsson, A. Linganzi, S. N'Zonzi, S. Vukcevic, D. Sturridge, C. Tevez

Tevez - iøvrigt på en fri - spiller næsten ligeså tit som Goodwillie, og da begge kan gå på højrekanten, er det lidt forskelligt, hvordan jeg bruger dem. Men mest som ovenstående, og så går Goodwillie for det meste på kanten, når begge er inde, men det afhænger af om jeg kører kontra eller ej. Sturridge bruger jeg på alle tre angrebspositioner, dog som inside forward, når han spiller i højre side. Så har jeg folk som G. Hanley, S. Kelly, C. Wagner (regen) og Tomas Necid i reserve. Kelly var mit allerførste køb, talk about value for money! Han har været guld værd, og er det stadig i pressede situationer.

Mine placeringer i ligaen er 7, 9, 6 og 6. Vandt CC første år, og den europæiske deltagelse kunne så aflæses andet år. Ellers har jeg komfortabelt tilhørt subtoppen siden. Efter min europæiske triumf ville Valencia ha' rettet op på deres skuffende 11.-plads, så jeg er nu taget sydpå efter 4 solide sæsoner i England. :)

SantasLittleHelper
02-02-2012, 18:02
Jeg er i 2015 med Blackburn. Jeg kører 4-2-3-1, control, høj forsvarslinje, en anelse mindre bredde og tempo og lidt under normalt tidsspilde. Så har jeg zonal marking, og alt andet er bare default. (I grunden en underlig sætning! :D)

Jeg har aldrig spillet med en DLP, men jeg tænkte at jeg lige ville give det et skud. Samtidig ændrede jeg spidsangriberen til en Poacher, selvom jeg sjældent synes at det fungerer med en enlig angriber. Men resultatet har været fantastisk. Jeg har tabt 1 ud af 7 kampe, og spillet 3 uafgjort. Måske ikke så imponerende, men nederlaget var 2-1 mod førerholdet Chelsea, hvor jeg dominerede, og sejrene har været hjemme over Stoke, ude over Fulham (6-1) og ude over Villa (4-1). De uafgjorte var ude mod Arsenal, hjemme mod Liverpool og ude mod City, så alt i alt ret imponerende. Jeg er rykket 10 point væk fra nedrykning og har et noget nemmere program de næste måneder.

Hvordan fungerer Robinson og Dann for dig? Green dropper et par gange om ugen, og Dann virker som et fint alternativ til Shawcross, hvis jeg ikke kan få ham..

schousboe9
02-02-2012, 21:42
Jeg har aldrig spillet med en DLP, men jeg tænkte at jeg lige ville give det et skud. Samtidig ændrede jeg spidsangriberen til en Poacher, selvom jeg sjældent synes at det fungerer med en enlig angriber.
En DLP gør tit at man kan kontrollere kampene langt bedre, end hvis man bare spiller med en almindelig central midt, box-til-box eller ball winning. Specielt de to sidstnævnte skal jo ikke holde i bolden, så det giver nok lidt sig selv.

Poacheren gør bare at man altid har en mand foran kassen, så hvis han er god uden bold og selvfølgelig i afslutningerne, så er de altid guld værd. Men medspillerne skal selvfølgelig også være gode nok til at fodre ham. ;)

Hvordan fungerer Robinson og Dann for dig? Green dropper et par gange om ugen, og Dann virker som et fint alternativ til Shawcross, hvis jeg ikke kan få ham..
De fungerer fint. Nu. Jeg har trænet Danns placeringsevne op, for han er ikke særlig hurtig, hvilket jeg så også har forbedret ham lidt i. Når først de to er kommet lidt op, så er han faktisk en virkelig god forsvarsspiller, for han kan i forvejen alt det andet, og han har jo højden med sig.

Robinson havde en sløj 3. sæson, hvor Mark Bunn blev foretrukket, men har stået upåklageligt ellers.

SantasLittleHelper
08-02-2012, 12:31
Hvor meget gør i ud af træningssegmentet egentlig? Jeg downloadede et træningsskema her den anden dag, men jeg har reelt ikke nogen fornemmelse af, om det virker. Jeg har dog opdaget, at den er helt gal med målmandstræningen, for Green er faldet fra 15 til 10 i Positioning, og min reservekeeper er også faldet 2-3 point. Hvilken træningskategori skal jeg skrue op for der?

Derudover sker det relativt ofte, at mine spilleres stats falder midt i sæsonen. Også deres primære stats, hvilket selvfølgelig er skidt.

Har i nogle favorit trænere, som i plejer at hente? Min absolutte favorit er Dave Parnaby. For satan han er god..

Hvad gør i med det der hedder "non-football costs" i forhold til økonomi? Jeg synes virkelig den post altid eksploderer til et urealistisk beløb, der hele tiden tvinger mig til at sælge spillere.

Joko
08-02-2012, 16:02
Hvor meget gør i ud af træningssegmentet egentlig? Jeg downloadede et træningsskema her den anden dag, men jeg har reelt ikke nogen fornemmelse af, om det virker. Jeg har dog opdaget, at den er helt gal med målmandstræningen, for Green er faldet fra 15 til 10 i Positioning, og min reservekeeper er også faldet 2-3 point. Hvilken træningskategori skal jeg skrue op for der?

Derudover sker det relativt ofte, at mine spilleres stats falder midt i sæsonen. Også deres primære stats, hvilket selvfølgelig er skidt.

Har i nogle favorit trænere, som i plejer at hente? Min absolutte favorit er Dave Parnaby. For satan han er god..

Hvad gør i med det der hedder "non-football costs" i forhold til økonomi? Jeg synes virkelig den post altid eksploderer til et urealistisk beløb, der hele tiden tvinger mig til at sælge spillere.

På det United-save jeg har, har jeg lavet mit eget træningsprogram og hentet gode trænere ind og så er faciliteterne selvfølgelig i top. Mine spillere udvikler sig også rigtig godt.
Jeg spillede på et tidspunkt med Aston Villa. Her lavede jeg hverken programmer eller hentede trænere. Faciliteterne ved jeg ikke hvor gode der var, men de 'talenter' jeg havde, ville jeg umiddelbart heller ikke vurdere som lige så store, som dem jeg har i United. Men her udviklede spillerne sig stort set ikke. Så jeg synes helt klart det har en effekt, og er værd at bruge lidt tid på, hvis man vil udvikle talenter.

SantasLittleHelper
15-02-2012, 19:46
http://postimage.org/image/y8e4jz8bx/full/

Jeg anbefaler varmt at omskole Gylfi til angriber.. Gjorde det halvvejs inde i hans 2. sæson..

morten8832
15-02-2012, 20:35
http://postimage.org/image/y8e4jz8bx/full/

Jeg anbefaler varmt at omskole Gylfi til angriber.. Gjorde det halvvejs inde i hans 2. sæson..

Hvad får du ud af det i forhold til at have ham som offensiv midt?? - har netop haft Gylfi i en sæson i Newcastle nu her og han har scoret 16 mål og lagt op til 20 i 33 kampe.. Det må siges at være godkendt - Bruger som så som triquartista på den offensive.. For netop pga. hans farlige skud ser jeg fordelen i, at have ham på den offensive, da det er svært at finde spillere, der har samme farlighed ude fra feltet..

De fleste af målene er langskud eller frisparksmål, og mange af assists var hjørnespark, hvor jeg havde Vertonghen ved nærmeste stolpe som knalede 12 mål i kassen på en sæson på hjørne..

SantasLittleHelper
16-02-2012, 09:42
Hvad får du ud af det i forhold til at have ham som offensiv midt?? - har netop haft Gylfi i en sæson i Newcastle nu her og han har scoret 16 mål og lagt op til 20 i 33 kampe.. Det må siges at være godkendt - Bruger som så som triquartista på den offensive.. For netop pga. hans farlige skud ser jeg fordelen i, at have ham på den offensive, da det er svært at finde spillere, der har samme farlighed ude fra feltet..

De fleste af målene er langskud eller frisparksmål, og mange af assists var hjørnespark, hvor jeg havde Vertonghen ved nærmeste stolpe som knalede 12 mål i kassen på en sæson på hjørne..

Jeg synes han giver holdet rigtig meget. Mit mål er jo, at skabe et rigtig godt hold med fortrinsvist engelske spillere og det var bare rigtig svært, at finde en god tilgængelig angriber. Jovist, jeg havde Jay Rodriguez, og Yaya Sanago, men de svingede helt vildt - især Yaya Sanogo, der ganske vist var meget tæt på at overbevise mig. Da jeg traf min beslutning lå jeg lige over nedrykningsstregen og endte med en hæderlig placering som nummer 12 - kun 4 point fra en plads i Europa League. I Gylfi's første sæson som ren angriber blev jeg nummer 2, og det samme i den næste. Nu ligger jeg nummer 1, så selvom det ikke udelukkende er ham der skal have æren, så har han en stor del af den. Han går næsten aldrig fra banen uden at have været med i et mål. Over en hel sæson ligger han jo på 45-50 mål og 20+ assists i alle kampe og det synes jeg bare var nødvendigt hvis man vil være med i toppen.

Mit hold ser nu således ud:

Wilke (Tysker, Regen, Gratis. Svært at finde en dygtig britisk målmand.)
Coleman (Englænder, Regen, egen avl) - Schmidt (Tysker, Regen, gratis.) Jordan Spence/Steve Caulker (Egen avl/12 mio), Boilesen (Sælger ham når jeg finder en englænder)
Rodwell (BWM, 13.5 mio) Turner (DLP, Regen, Egen avl)
Raheem Sterling (W, 9.5 mio) Kaka (Gratis, AM), Adam Johnson (IF, 2.3 mio, bliver solgt til sommer for omkring 15-16 mio)
Gylfi

Bænk:
Cleverley
John Fleck
Tomkins
Spence/Caulker
Rodriguez
Rudd (Nok den næstbedste Regen jeg har haft i min tid med FM. Jeg tager lige et screen senere. Den primære grund til, at Johnson ryger til sommer.)
En skotsk regen, som jeg lige har glemt hvad hedder. Også et megatalent, men jeg er godt booket op på midten af banen.

Jeg ville egentlig have hentet Wilshere, da han forlod Arsenal på fri transfer (!), men han ville sgu ikke, selvom West Ham var en af hans favoritklubber. I stedet tog han til Sunderland (!), hvor jeg også forsøgte at hente ham, men 140K om ugen var lige dobbelt så meget som jeg ville give. Det havde ellers været perfekt. Nu måtte jeg så nøjes med en Kaka, der har været med til at eksponere klubben og lærer de unge talenter hvordan man spiller bold. Nok hans sidste sæson på topplan, og planen er at Cleverley tager over.

morten8832
16-02-2012, 12:03
Jeg synes han giver holdet rigtig meget. Mit mål er jo, at skabe et rigtig godt hold med fortrinsvist engelske spillere og det var bare rigtig svært, at finde en god tilgængelig angriber. Jovist, jeg havde Jay Rodriguez, og Yaya Sanago, men de svingede helt vildt - især Yaya Sanogo, der ganske vist var meget tæt på at overbevise mig. Da jeg traf min beslutning lå jeg lige over nedrykningsstregen og endte med en hæderlig placering som nummer 12 - kun 4 point fra en plads i Europa League. I Gylfi's første sæson som ren angriber blev jeg nummer 2, og det samme i den næste. Nu ligger jeg nummer 1, så selvom det ikke udelukkende er ham der skal have æren, så har han en stor del af den. Han går næsten aldrig fra banen uden at have været med i et mål. Over en hel sæson ligger han jo på 45-50 mål og 20+ assists i alle kampe og det synes jeg bare var nødvendigt hvis man vil være med i toppen.

Mit hold ser nu således ud:

Wilke (Tysker, Regen, Gratis. Svært at finde en dygtig britisk målmand.)
Coleman (Englænder, Regen, egen avl) - Schmidt (Tysker, Regen, gratis.) Jordan Spence/Steve Caulker (Egen avl/12 mio), Boilesen (Sælger ham når jeg finder en englænder)
Rodwell (BWM, 13.5 mio) Turner (DLP, Regen, Egen avl)
Raheem Sterling (W, 9.5 mio) Kaka (Gratis, AM), Adam Johnson (IF, 2.3 mio, bliver solgt til sommer for omkring 15-16 mio)
Gylfi

Bænk:
Cleverley
John Fleck
Tomkins
Spence/Caulker
Rodriguez
Rudd (Nok den næstbedste Regen jeg har haft i min tid med FM. Jeg tager lige et screen senere. Den primære grund til, at Johnson ryger til sommer.)
En skotsk regen, som jeg lige har glemt hvad hedder. Også et megatalent, men jeg er godt booket op på midten af banen.

Jeg ville egentlig have hentet Wilshere, da han forlod Arsenal på fri transfer (!), men han ville sgu ikke, selvom West Ham var en af hans favoritklubber. I stedet tog han til Sunderland (!), hvor jeg også forsøgte at hente ham, men 140K om ugen var lige dobbelt så meget som jeg ville give. Det havde ellers været perfekt. Nu måtte jeg så nøjes med en Kaka, der har været med til at eksponere klubben og lærer de unge talenter hvordan man spiller bold. Nok hans sidste sæson på topplan, og planen er at Cleverley tager over.

Ja okay, prøver at omskole ham til angriber - har du ham så som skarpretter eller??

Nu ved jeg ikke hvor langt du er i din karriere, men prøv hent Khune fra sydafrika - yderst habil målmand.. På din Venstre back muligvis Dodo fra Brasilien

Nej, jeg har lige haft sommerpause og det har været et af de mest awesome tranfser-vinduer som jeg har haft nogensinde - alt flaskede sig og jeg fik virkelig meget for pengene:

Ind:
Poli fra sampdoria 20 mio. DKK
James Rodriguez fra Porto - 42 mio DKK
Gaitan fra Benfica - 43 mio DKK
Alderweireld fra Ajax - 75 mio DKK
Kovacic fra Dinamo - gratis
Paloschi fra Chievo - gratis
Son Hein-Min fra netop nedrykkede HSV - 45 mio DKK
Montero fra Betis - 5 mio DKK
Henrik Mkhitaryan fra Shakhtar - 45 mio DKK

Ud:
Tim Krul - 85 mio DKK - til Nyoprykkede Blackpool
Obertan - 55 mio. DKK til Swansea
Jonas Gutierez - 30 mio DKK til Zenit
Hatem Ben Arfa - 85 mio DKK til Sevilla

Mange af spillerne var utilfredse i klubberne - derfor den lave pris
Frygter lidt den store udskiftning på holdet, og det der kan mærkes på sammenspillet på holdet, men følte jeg blev nød til at gå amok pga. spillernes lave indkøbspris.. Nu får vi se..

SantasLittleHelper
16-02-2012, 21:08
Han er poacher, ja.. Mange tap-ins og friløbere.. Nice transfervindue i øvrigt..

Her er Peter Dunn, som jeg snakkede om
http://postimage.org/image/rkoib2nmj/

Joko
16-02-2012, 22:27
Han er poacher, ja.. Mange tap-ins og friløbere.. Nice transfervindue i øvrigt..

Her er Peter Dunn, som jeg snakkede om
http://postimage.org/image/rkoib2nmj/

Spændende spiller. Dog snyder det lidt, når man ser at tre af de høje stats er dødbolde.. Jeg går selv meget op i de mentale stats, hvor han heller ikke er fremragende, men ganske okay. De nok to største talenter i mit nuværende save er Dalcio Impallari fra Argentina og engelske Kirk Burke. De har begge været i klubben nogle år (Burke hele karrieren) og har udviklet sig fremragende

http://img94.imageshack.us/img94/9363/impallari.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/5974/burkef.jpg

SantasLittleHelper
18-02-2012, 11:00
Spændende spiller. Dog snyder det lidt, når man ser at tre af de høje stats er dødbolde.. Jeg går selv meget op i de mentale stats, hvor han heller ikke er fremragende, men ganske okay.

Så er du måske mere til ham her:

http://img690.imageshack.us/img690/4663/turnert.jpg

Mentale stats kan man ikke forvente med en 17-årig. Det kommer hen af vejen han er med statsgaranti verdens bedste venstrewing når han bliver 23, især hvis jeg får hans determination lidt op. Ved sæsonstarten får Cleverley ham under sine vinger, og så skulle han gerne komme op på de 17.

Jeg blev i øvrigt mester i 16/17. Gylfi scorede 49 mål i ligaen, og 57 mål i alt, men chokede i ChL hvor jeg fik tæv af Sevilla i semifinalen. Sidste år var han ellers topscorer i ChL, så det var ærgeligt, at han ikke trådte i karakter. Han toppede samtidigt assistlisten sammen med Kaka. Tom Cleverley var nummer 3.

Acsadac
18-02-2012, 11:50
Jeg har gang i et særdeles besværligt Sunderland spil.

Jeg har en drøm om at få et system til at virke, men det lykkes bare ikke! Lukker ikke ret mange mål ind, men min eget scoringssnit er jammerligt lavt..

Taktik og trup:
http://cl.ly/3u440A001x1k200Y1v1D/Skærmbillede%202012-02-18%20kl.%2012.51.28.png

Min boldbesiddelse er enormt ringe, mod dårlige hold kan jeg være helt nede på 30-35%.. Spiller med højt pres og korte afleveringer hvor mine playmakers har ret til at holde på bolden..

Er der nogen der har nogle gode forslag? Min egen teori er, mine spillere ikke er gode nok på hver sin position endnu.

Jesus
18-02-2012, 13:28

Jeg har en drøm om at få et system til at virke, men det lykkes bare ikke! Lukker ikke ret mange mål ind, men min eget scoringssnit er jammerligt lavt..

Taktik og trup:
http://cl.ly/3u440A001x1k200Y1v1D/Skærmbillede%202012-02-18%20kl.%2012.51.28.png

Min boldbesiddelse er enormt ringe, mod dårlige hold kan jeg være helt nede på 30-35%.. Spiller med højt pres og korte afleveringer hvor mine playmakers har ret til at holde på bolden..

Er der nogen der har nogle gode forslag? Min egen teori er, mine spillere ikke er gode nok på hver sin position endnu.

Prøv at bruge Cattermole som boldvindende midtbane. Du mangler helt klart defensive kvaliteter. Det er helt sikker ikke fordi, dit hold ikke kan holde på bolden, det er fordi de ikke kan få den igen. Du har næsten ingen defensivt orienterede spillere. Du bruger jo 3(!) fremskudte playmakere!

Acsadac
18-02-2012, 16:35
Prøv at bruge Cattermole som boldvindende midtbane. Du mangler helt klart defensive kvaliteter. Det er helt sikker ikke fordi, dit hold ikke kan holde på bolden, det er fordi de ikke kan få den igen. Du har næsten ingen defensivt orienterede spillere. Du bruger jo 3(!) fremskudte playmakere!

Trak Cattermole ned som ankermand for at stabilisere defensivt..

Jeg har reguleret playmakerne på midten, således de er knapt så offensive som standard og deres pres ligner en dybdeliggende playmaker.

Derudover tænker jeg meget på, at mine to playmakers på midten skal kunne arbejde defensivt...

Det der er vigtigt er, at jeg skal have lavet en masse indlæg, primært fra backs men også de to centralt, og jeg har nogen til at fylde op i feltet.. Måske er løsningen at trække Cattermole op som boldvindende og bytte en af mine playmakers ud med fx en box-to-box spiller..

Flax_Generous
18-02-2012, 17:07
Du kan jo se i analysen efter kampen, hvilke spillere, der smider bolden væk.

Umiddelbart vil jeg skyde på, at dine forsvarsspillere clearer bolden for ofte. Når jeg vil holde på bolden sørger jeg for, at forsvarsspillerne og målmanden spiller meget korte afleveringer og aldrig forsøger dybe stikninger. Det kræver selvfølgelig, at de kan finde ud af det, men det gør en stor forskel i forhold til bare at tæske bolden afsted.

Du kan eventuelt også sætte dit hold til at fokusere på at spille bolden igennem midten af banen. Det er trods alt der du har flest spillere - og du har de spillere, der er bedst med bolden.

Flax_Generous
18-02-2012, 17:09
Der er vist også nogle shouts, som kan hjælpe: Play out of defence, work ball into box, retain possession, play to feet, osv. At bruge dem alle er måske lige i overkanten - medmindre du er foran og bare vil køre sejren hjem - men et par af dem kan være fornuftigt nok i perioder.

Acsadac
18-02-2012, 17:12
Du kan jo se i analysen efter kampen, hvilke spillere, der smider bolden væk.

Umiddelbart vil jeg skyde på, at dine forsvarsspillere clearer bolden for ofte. Når jeg vil holde på bolden sørger jeg for, at forsvarsspillerne og målmanden spiller meget korte afleveringer og aldrig forsøger dybe stikninger. Det kræver selvfølgelig, at de kan finde ud af det, men det gør en stor forskel i forhold til bare at tæske bolden afsted.

Du kan eventuelt også sætte dit hold til at fokusere på at spille bolden igennem midten af banen. Det er trods alt der du har flest spillere - og du har de spillere, der er bedst med bolden.

Det jeg har ændret:
- Def midt: Dybdeliggende PM (support)
- MCH: Boldvindende (forsvar)
- MCV: Fremskudt playmaker (Support)

Mine to centerforsvarer stod ganske rigtigt til "direkte" på afleveringerne, det har jeg ændret til "kort"..

Bliver spændende om det gør nogen forskel..

Acsadac
18-02-2012, 17:19
Første kamp gav en 1-0 sejr over Liverpool.. Boldbesiddelse blev en anelse bedre og Liverpool producerede stadig ingen chancer..

Dog var det også begrænset hvad jeg selv producerede..

morten8832
18-02-2012, 18:13
Første kamp gav en 1-0 sejr over Liverpool.. Boldbesiddelse blev en anelse bedre og Liverpool producerede stadig ingen chancer..

Dog var det også begrænset hvad jeg selv producerede..

Men det er jo også godkendt, taget truppernes kvalitet i betragtning.. Der vil Liverpool med deres pasningsstærke spillere have størstedelen af spillet mod et hold som Sunderland.. Så handler det bare for dig, at du er mere effektiv på de chancer du har..

RAppel
19-02-2012, 09:53

Taktik og trup:

Damn. Du har godt nok lavet mange transfers i forhold til du kun har haft et transfervindue til det. Det har jo også en del at sige hvis man laver for mange spillerudskiftninger på et hold.

Ind:
Boilesen
Samba
Vrsaljko
Baines
Garcia
Ninis
Andersen
Eriksen
Xhaka
Kadlec
Welbeck

Ud:
Westwood
Angeleri
Brown
Bardsley
Kilgallon
Elmohamady
Richardson
McClean

Der er sikkert også nogle jeg har overset (eller du har rykket til reserverne).

Hvad med din holdforberedelse? Er du flydende i alle kategorier? I pre-season bør du spille med høj arbejdsbelastning og i løbet af sæsonen gennemsnitlig.

Hvad med teamtalks? De hjælper på moralen som spiller en stor rolle i FM12. I min anden sæson har jeg spillet 18 og vundet 18 i PL i mit Tottenham-save. Hver kamp jeg spiller får næsten alle mine spillere et moralboost pga. teamtalks.

Det sidste punkt jeg har er det sværeste at hjælpe med. Personligt spiller jeg klassiske taktikker fordi hvis man giver en spiller forkerte roller så kan han spille elendigt hvilket er ærgerligt og:

Classic mode converts team and player instructions to ‘sliders’ which operate on a 1-20 scale, rather than being broken into textual descriptions. It also allows you to control player movement in the form of ‘runs’.

Er du sikker på du får det bedste ud af dine spillere ved at give dem de roller du gør?

Og mht boldbesiddelse så er det sjældent mig der har bolden mest, men derfor kan man nu godt slå dumme Manchester United 4-0 :D

http://img35.imageshack.us/img35/7792/tottd.jpg

Acsadac
19-02-2012, 10:03
Damn. Du har godt nok lavet mange transfers i forhold til du kun har haft et transfervindue til det. Det har jo også en del at sige hvis man laver for mange spillerudskiftninger på et hold.
Der er sikkert også nogle jeg har overset (eller du har rykket til reserverne).

Hvad med din holdforberedelse? Er du flydende i alle kategorier? I pre-season bør du spille med høj arbejdsbelastning og i løbet af sæsonen gennemsnitlig.

Hvad med teamtalks? De hjælper på moralen som spiller en stor rolle i FM12. I min anden sæson har jeg spillet 18 og vundet 18 i PL i mit Tottenham-save. Hver kamp jeg spiller får næsten alle mine spillere et moralboost pga. teamtalks.

Det sidste punkt jeg har er det sværeste at hjælpe med. Personligt spiller jeg klassiske taktikker fordi hvis man giver en spiller forkerte roller så kan han spille elendigt hvilket er ærgerligt og:

Er du sikker på du får det bedste ud af dine spillere ved at give dem de roller du gør?

Og mht boldbesiddelse så har jeg er det sjældent mig der har bolden mest, men derfor kan man nu godt slå dumme Manchester United 4-0 :D

Der er skiftet rigtigt meget ud.. Forsøger altid at komme af med de gamle løntunge og hente talenterne ind inden de bliver for dyre.

Er godt klar over, at det giver et jævnt ungt hold med de problemer der ligger til følge. Også derfor jeg tidligere skrev, at mine spillere måske bare ikke er gode nok endnu til at udfylde rollerne. Spillerne har maksimalt kendskab til systemet.

Men efter jeg har rykket lidt rundt på tingene, så begynder det at give pote. Slog bl.a. lige Arsenal 4-0 hjemme i FA Cuppen hvor de næsten stod i stærkeste opstilling.

Plejer at spille klassiske opstillinger. Men bruger denne opstilling i FIFA hvor det kører mega godt, så vil også have det til at fungere i FM..

Men jeg vil prøve at give spillerne mere tid til at udvikle sig og så fokusere på, at de spillere jeg køber fremover skal have høj klasse så kvaliteten generelt kan komme op.

RAppel
19-02-2012, 10:19
Super. Lækkert det går fremad. Nu kan jeg se du har Samba. Han har de for vildeste stats til at heade den ind. Spil dine hjørnespark til nærmeste stolpe og få Samba til at angribe nærmeste stolpe så skal du nok score mål. Resten er ligegyldigt, men har en til at dække målmanden og fjerneste stolpe hvis der nu skulle falde noget ned.

http://img820.imageshack.us/img820/3096/cornf.png

Joko
19-02-2012, 13:25
Super. Lækkert det går fremad. Nu kan jeg se du har Samba. Han har de for vildeste stats til at heade den ind. Spil dine hjørnespark til nærmeste stolpe og få Samba til at angribe nærmeste stolpe så skal du nok score mål. Resten er ligegyldigt, men har en til at dække målmanden og fjerneste stolpe hvis der nu skulle falde noget ned.

http://img820.imageshack.us/img820/3096/cornf.png

Jeg vil så i stedet foreslå, at du slår dem mod fjerneste og får Samba til at angribe den. Og så din anden midterforsvar til at udfordre målmanden. Resten placere du bare som du synes, dog ikke nogen der 'står ved bagerste stolpe'. Den har jeg i hvert fald lavet en del kasser med

Acsadac
19-02-2012, 16:16
Jeg har nu, igen igen igen igen, fået en voldsomt irriterende bug der lukker spillet ned lige før 1. sæson er færdig..

Nogen som har et trick til hvordan jeg kan komme forbi denne bug?

morten8832
19-02-2012, 16:58
Kan du ikke bare gå på ferie på den dag hvor bugen opstår, så du kan "springe" dagen over?

Acsadac
19-02-2012, 18:41
Kan du ikke bare gå på ferie på den dag hvor bugen opstår, så du kan "springe" dagen over?

Nej har jeg prøvet.. Og har også prøvet at planlægge forskellige længder af ferie, men spillet lukker ned når jeg rammer datoen uanset hvad jeg prøver..

Acsadac
19-02-2012, 18:41
Det er slet ikke første spil, tror jeg skal have geninstalleret spillet..

SantasLittleHelper
19-02-2012, 18:45
får du en fejlmeddelelse?

Jesus
20-02-2012, 00:26
Det er slet ikke første spil, tror jeg skal have geninstalleret spillet..

Har du downloadet det eller købt det?

Acsadac
20-02-2012, 07:13
får du en fejlmeddelelse?

Nej ikke andet end at Mac'en lukker programmet ned at sikkerhedsmæssige årsager

Har du downloadet det eller købt det?

Købt via steam

SantasLittleHelper
20-02-2012, 08:54
Nej ikke andet end at Mac'en lukker programmet ned at sikkerhedsmæssige årsager

Købt via steam
Kører du med flere ligaer? Hvis ja, så prøv at fjerne mls..

Acsadac
20-02-2012, 08:59
Kører du med flere ligaer? Hvis ja, så prøv at fjerne mls..

Kører kun med PL, de 3 øverste rækker..

Men kunne prøve at tilføje nogle og så se om jeg kan komme forbi datoen

SantasLittleHelper
20-02-2012, 09:10
Okay, det lyder underligt. Det er stort set det eneste hit, når man googler "Football Manager season turnover crash"..

EDIT:

Prøv at slå din antivirus fra..

Acsadac
20-02-2012, 09:17
Okay, det lyder underligt. Det er stort set det eneste hit, når man googler "Football Manager season turnover crash"..

EDIT:

Prøv at slå din antivirus fra..

Har ikke et antivirus-program på mac'en..

Pis og tis.. Men så må jeg starte forfra med spillet.. Nu har jeg også gjort mig nogle erfaringer med systemet jeg kan tage med..

RAppel
20-02-2012, 09:50
Har ikke et antivirus-program på mac'en..

Pis og tis.. Men så må jeg starte forfra med spillet.. Nu har jeg også gjort mig nogle erfaringer med systemet jeg kan tage med..

Hvilken version har du? Har du opdateret til nyeste 12.0.4 tror jeg den hedder.

Svanen94
20-02-2012, 19:53
Jeg er helt ny til FM og nu har jeg fået 2 klager med mangel på disciplin. Hvordan skaber jeg disciplin?

Joko
20-02-2012, 20:19
Jeg er helt ny til FM og nu har jeg fået 2 klager med mangel på disciplin. Hvordan skaber jeg disciplin?

Når dine spillere f.eks. bliver vist ud, kan du efter kampen gå ind på dem og vælge 'interaktion' og så enten give dem en bøde eller advarsel

Jesus
21-02-2012, 01:11
Når dine spillere f.eks. bliver vist ud, kan du efter kampen gå ind på dem og vælge 'interaktion' og så enten give dem en bøde eller advarsel

NB: Gør ikke dette hver gang, så respekterer spillerne dig ikke.

Joko
21-02-2012, 07:20

Jeg skulle måske lige tilføje, at jeg giver dem en advarsel ved første udvisning i sæsonen, og derefter kommer der bøder. Jeg har ikke nogle problemer med disciplin

morten8832
21-02-2012, 08:18

En anden ting du kan gøre, foruden at give bøder og advarsler for udvisninger er, at du i forbindelse med dine træningspasrapporter fra assistenten kan se hvem der ikke har trænet godt nok - her kan du også gå ind i "interaktion" og fortælle vedkommende at spilleren ikke har gjort det godt nok, og skal kæmpe hårdere for at få en plads i startopstillingen.

Svanen94
21-02-2012, 09:02
En anden ting du kan gøre, foruden at give bøder og advarsler for udvisninger er, at du i forbindelse med dine træningspasrapporter fra assistenten kan se hvem der ikke har trænet godt nok - her kan du også gå ind i "interaktion" og fortælle vedkommende at spilleren ikke har gjort det godt nok, og skal kæmpe hårdere for at få en plads i startopstillingen.

Det vil jeg prøve ;) Har også fået at vide efter kampene, at jeg skal lave korte afleveringer langs jorden. Hvordan gør jeg det? :D

SantasLittleHelper
21-02-2012, 10:18

Det har jeg nu aldrig haft problemer med. Ved 2 gule kort giver jeg 1 uges bøde, hvis jeg taber og advarsel, hvis jeg ikke gør. Ved direkte rødt vanker der 2 ugers bøde hver gang.

Det samme sker i øvrigt ved dårlige præstationer. 6.0-5.9 medfører en advarsel, 5.8-5.5 medfører 1 uges bøde, 5.4-5.0 2 ugers bøde. Alt derunder og der er dømt reservebold i en uges tid, eller indtil spilleren påtaler det, i tilfælde af at jeg glemmer ham. Danny Wilson fik næsten et halvt år hos reserverne, fordi jeg fuldstændig glemte at jeg havde ham. Han blev selvfølgelig solgt.

morten8832
21-02-2012, 10:35
Det har jeg nu aldrig haft problemer med. Ved 2 gule kort giver jeg 1 uges bøde, hvis jeg taber og advarsel, hvis jeg ikke gør. Ved direkte rødt vanker der 2 ugers bøde hver gang.

Det samme sker i øvrigt ved dårlige præstationer. 6.0-5.9 medfører en advarsel, 5.8-5.5 medfører 1 uges bøde, 5.4-5.0 2 ugers bøde. Alt derunder og der er dømt reservebold i en uges tid, eller indtil spilleren påtaler det, i tilfælde af at jeg glemmer ham. Danny Wilson fik næsten et halvt år hos reserverne, fordi jeg fuldstændig glemte at jeg havde ham. Han blev selvfølgelig solgt.

Okay, spændende ;) Det vil jeg prøve - får det så spillerne til at levere bedre præstationer i den næste kamp eller?

Men har nu oplevet, at en spiller føler, at en bøde er givet på en uretfærdig baggrund, selvom spilleren fik rødt kort i en kamp.. En gang har det medført, at han anmodede om at blive solgt og den anden gang gik der et halvt år før han ikke var utilfreds længere - så det kan ske..

morten8832
21-02-2012, 10:40
Det vil jeg prøve ;) Har også fået at vide efter kampene, at jeg skal lave korte afleveringer langs jorden. Hvordan gør jeg det? :D

Det kan gøres på flere måder:

1: Inde i selve taktikdelen, kan du vælge imellem at spille kort eller direkte - vælg så kort..

2: Du kan gå ind i spillerindstillinger i taktikdelen, og bestemme hvordan spillerne én efter én skal spille.. Her kan du vælge kort afleveringer og hvordan de ellers skal spille.. Her kan de være en fordel at lave individuelle specifikationer til hver enkelt spiller, da de har forskellige spidskompetencer - lidt nørdet men det virker ;)

3: Det med at spille langs jorden tror jeg, at de gør automatisk når man vælger korte afleveringer, men ellers kan du i "hurtig taktik" inde i selve kampene vælge "spil i fødderne", så de holder bolden langs jorden

RAppel
21-02-2012, 10:44
Sideline instructions virker ikke hvis man spiler med klassisk taktik. Og det er vel svært at vide om de virker overhovedet. Er der nogen der har testet det?

Joko
21-02-2012, 11:32

Mine spillere spiller aldrig så dårligt! :titte:

Joko
21-02-2012, 11:33
Sideline instructions virker ikke hvis man spiler med klassisk taktik. Og det er vel svært at vide om de virker overhovedet. Er der nogen der har testet det?

Jeg bruger det mest, når jeg skal forsvare en føring. Det plejer også at gå godt nok, men det er svært at sige om det er pga. shouts

SantasLittleHelper
21-02-2012, 12:20

Jeg synes de virker fint. Til min opstilling og taktik passer play into space og exploit the flanks, fordi min playmaker så fordeler spillet ud til fløjene, der let finder Gylfi inde foran mål.

Mod spanske hold og når jeg er bagud bruger jeg i øvrigt også "Get stuck in", "Get ball forward" og i sjældnere tilfælde "Hassle opponent", så de kan få en omgang tæv. Derudover har jeg så også bolden mere.

SantasLittleHelper
21-02-2012, 12:27
Okay, spændende ;) Det vil jeg prøve - får det så spillerne til at levere bedre præstationer i den næste kamp eller?

Men har nu oplevet, at en spiller føler, at en bøde er givet på en uretfærdig baggrund, selvom spilleren fik rødt kort i en kamp.. En gang har det medført, at han anmodede om at blive solgt og den anden gang gik der et halvt år før han ikke var utilfreds længere - så det kan ske..

Det sker ofte, at der kommer en reaktion på det og hvis han ikke hæver sit niveau, jamen så må han jo prøve fra bænken i næste kamp.

Jeg har bemærket, at mine hold ofte starter ud som lyn og torden, får et lille formdyk omkring den 10. kamp i sæsonen, genvinder formen efter jeg har råbt jeg skreget af dem i 3 kampe i træk, og holder den indtil februar. Der kommer der så et lille formdyk, hvilket desværre falder sammen med Champions Leagues genopstart, hvor jeg dog ofte møder en relativ dårlig modstander. Her plejer jeg at være så langt foran i ligaen, at formdykket ikke betyder noget i den henseende. Dog ryger jeg tit ud af Liga-cuppen og især FA, hvilket nok hænger sammen med at jeg udelukkende bruger reserverne, eller prøver at få skudt lidt selvtillid ind i min poacher, hvis det skulle være nødvendigt.

Mine etablerede hold ender derfor ofte med at vinde PrL og nå til semien i Chl. Det plejer at være en standardsæson, når holdet først har vundet mesterskabet.

morten8832
21-02-2012, 13:20
Det sker ofte, at der kommer en reaktion på det og hvis han ikke hæver sit niveau, jamen så må han jo prøve fra bænken i næste kamp.

Jeg har bemærket, at mine hold ofte starter ud som lyn og torden, får et lille formdyk omkring den 10. kamp i sæsonen, genvinder formen efter jeg har råbt jeg skreget af dem i 3 kampe i træk, og holder den indtil februar. Der kommer der så et lille formdyk, hvilket desværre falder sammen med Champions Leagues genopstart, hvor jeg dog ofte møder en relativ dårlig modstander. Her plejer jeg at være så langt foran i ligaen, at formdykket ikke betyder noget i den henseende. Dog ryger jeg tit ud af Liga-cuppen og især FA, hvilket nok hænger sammen med at jeg udelukkende bruger reserverne, eller prøver at få skudt lidt selvtillid ind i min poacher, hvis det skulle være nødvendigt.

Mine etablerede hold ender derfor ofte med at vinde PrL og nå til semien i Chl. Det plejer at være en standardsæson, når holdet først har vundet mesterskabet.

Ja okay, Er du United lige pt. eller? Nu hvor et PrL mesterskab og semifinale i Chl er standard, så er du vel ikke Wigan ;)

SantasLittleHelper
21-02-2012, 13:38
West Ham United ;)

morten8832
21-02-2012, 14:28
West Ham United ;)

Det er det jeg mener ;) - ej, hvor langt er du så henne i spillet?