PDA

Se fuld version : Min første live kamp med Manchester United

Madsen
28-07-2007, 08:19
Min første live kamp med Manchester United

I dag er det 20 år siden jeg for første gang så Manchester United live spille en fodboldkamp. Det var Alex Ferguson første sæson som han havde ansvaret fra sæson start. Han havde i sommeren købt Brian McClair og Viv Anderson.

Manchester United havde inden kampen mod Vejle Boldklub spillet træningskampe mod Næstved (2-0), IS Helmia(9-1) og B 1903(3-2). Kampen mod B 1903 blev spillet på Bornholm og blev overværet af kun 2500 tilskuer.

Manchester United flere gange i halvfjerdserne været i Danmark men jeg havde ikke taget mig sammen til so nogle af de kampe. Årsagen var nok en for ringe bil at køre i og frygten for uroligheder i forbindelse med kampen.

Til kampen mod Vejle skulle det være, da jeg havde fortrudt at ikke havde set Manchester United de andre gange, der havde været en chance til det i Danmark. Inden jeg kom ind på stadion se jeg en nogle englænder og gik lidt uden om dem. Da jeg ikke skulle risikerer at få en på lampen. Det viste sig dog at være en frygt der ikke havde noget på sig da der var meget fredeligt hele tiden.

Efter at være kommet ind på stadion fik jeg fat i et program. Her var der en annonce fra Manchester United Supporters Club Scandinavian Branch. Jeg kendte ikke noget til denne supporter klub men meldte mig ind og har været medlem siden. Kampen var kommet til på grund af at Manchester United i foråret 1986, havde købt John Sivebæk fra Vejle Boldklub for £285.000.

Jeg fik en sideplads og var spændt på at se kampen. Det var dog ikke det store, husker bedst den råben fra spilleren til især til John Sivebæk. Næsten ved siden af hvor jeg sad, var der fire/fem unge piger fra Vejle, der kampen igennem sang støttesange for Vejles spiller.

Kampreferat ifølge VB's Årsskrift 1987
"Kampen blev ikke den oplevelse, der var set hen til. Englænderne gjorde deres pligt, lavede det nødvendige, men så heller ikke mere. Bedst hos englænderne var Jesper Olsen og den stærke back Viv Anderson, der havde fortrængt den tidligere VB'er John Sivebæk fra holdet. Dog var John Sivebæk med i kampen på Vejle Stadion, endda som anfører for sine engelske holdkammerater. Men 'en spiller på banen overstrålede dem alle, og det var VB's Allan Simonsen. Med sit overblik, elegante spil og fremragende teknik var det ham, der fik det største bifald. Når sejren blev så stor som tilfældet var, skyldtes det først og fremmest englændernes fysik og træningstilstand. Manchester United-spillerne vandt stort set alle nærkampe og var langt hurtigere på bolden end VB'erne. VB's trøstmål blev scoret af debutanten Tommy Christensen på hovedstød efter en perfekt aflevering fra Julian Barnett.

Vejle Boldklub-Manchester United 1-4 (0-2). 28. juli 1987: Holdopstilling
Chris Turner, Viv Anderson, Arthur Albiston, John Sivebæk, Paul McGrath, Kevin Moran, Brian Robson, Gordon Strachan, Peter Davenport, Norman Whiteside, Jesper Olsen.
Sub: Billy Garton(John Sivebæk), Brian McClair(Gordon Strachan). Gary Walsh og Liam O’Brien blev ikke benyttet.

For Manchester United scorede Peter Davenport, Jesper Olsen, Viv Anderson og Brian McClair.:

I januar 2005 blev 100 nummererede eksemplarer af kampplakaten fra kampen genoptrykt. Overskuddet gik ubeskåret til nødhjælpsarbejde i Sydøstasien.

http://www.man-utd.dk/news_images/Vejle-1987.jpg

cse
08-06-2009, 11:58
min første live kamp var på old trafford for omkring 2½ år siden, da jeg var på studietur med gymnasie klassen. kampen var en helt almindelig league kamp imod middlesbrough som endte 2-1 til united vist nok :) ikke nogen vildt tempofyldt kamp, men suveræn stemning!! er aldeles ikke sidste gang jeg skal på theatre of dreams og se dem spille...

Dines
08-06-2009, 14:04
min første live kamp var på old trafford for omkring 2½ år siden, da jeg var på studietur med gymnasie klassen. kampen var en helt almindelig league kamp imod middlesbrough som endte 2-1 til united vist nok :) ikke nogen vildt tempofyldt kamp, men suveræn stemning!! er aldeles ikke sidste gang jeg skal på theatre of dreams og se dem spille...

Sikker på, at kampen ikke kun blev 1-1? For kan ikke huske, at vi har slået Boro 2-1 i lang tid.

Buttler
08-06-2009, 14:08
Min første live-kamp var i Oktober 2004 hvor Arsenal besøgte Old Trafford. Arsenal havde inden denne kamp spillet 49 kampe i træk uden nederlag men efter en straffescoring af Ruud og en kontrascoring af Rooney måtte Arsenal rejse hjem til London uden nr. 50. Efter kampen kastede Ashley Cole i følge flere medier alskens mad efter Ferguson. Jeg blev i øvrigt syg af at stå i kø til toget i halvanden time, i regnvejr :)

Simonlovesmanutd
08-06-2009, 15:18
Min første United kamp var på Old Trafford den 7 Okt. 2002 hvor vi spiller mod Everton. Scholes scorer 2 og Nistelrooy 1.

Det lod ellers længe til at blive en 0-0 affære, da United scorede til 1-0 i omkring 89. min. Resten af kampen blev en lang jubelscene - hvilket var for vildt! :devilll:

Madsen
08-06-2009, 15:24
Det var da utroligt at du ikke kan huske hvordan det gik til din første kamp på Old Trafford!
Her der hvordan det gik i kampene mod Middlesbrough på Old Trafford siden 2005.

29 1 2005 Middlesbrough 3-0 - FAC R4 67,251 O'Shea1 Rooney2
1 5 2006 Middlesbrough 0-0 - LIGA 69,531
19 3 2007 Middlesbrough 1-0 - FAC R6 61,325 Ronaldo1(pen)
21 4 2007 Middlesbrough 1-1 - LIGA 75,967 Richardson1
27 10 2007 Middlesbrough 4-1 - LIGA 75,720 Nani1 Rooney1 Tevez2
23 9 2008 Middlesbrough 3-1 - LC R3 53,729 Ronaldo1 Giggs1 Nani1
29 12 2008 Middlesbrough 1-0 - LIGA 75,294 Berbatov1

matthiepuh
08-06-2009, 15:38
Min første live kamp var da vi slog Liverpool 1-0 på et mål i overtiden :D - hvor Gary løber ud foran LFC tilhængerne, som sidder oppe i hjørnet, på OT og kysser logoet, vi sidder en sektion derfra og ser det - fantastisk!

Allan
08-06-2009, 16:04
Min første live kamp var sjovt nok også Vejle - United i 1987, godt nok var jeg kun 8 år den gang men kan stadigvæk huske brudstykker fra oplevelsen

Smaakage
08-06-2009, 16:10
Første kamp for mig var hjemme mod Liverpool hvor Rio og Scholes scorede til en 2-0 sejr. Fantastisk at opleve

Gronkjor
08-06-2009, 17:13
Min første United kamp, var imod WBA i 2005. Kampen endte 1-1, takkede være uskarpe United angribere, samt Kuz i WBA målet. Heldigsvis har mine andre Old Trafford oplevelser været noget bedre, hvad resultatet angår. Da vi har vundet med 3 eller 4-0 i allesammen:D

weber
08-06-2009, 19:19
Min første kamp live var 1-0 nederlaget til FCK i parken:rant:
Min familie og jeg tog turen fra Herning til København i tog og jeg tror tog'ene var alt i alt 2-3 timer forsinkede det var bare pisse irriterende.
Men Året efter fik jeg så revance da jeg så United vinde 2-1 på Old trafford på et straffespark af Ronaldo i det 89min. Ronaldo scorede også det første. :)

Sgoales
08-06-2009, 19:39
Jeg har været på OT to gange. Første gang var 1-1 kampen mod Chelsea for to sæsoner siden, som var med til at sikre mesterskabet.
Sidste sæson så jeg 6-0 over Newcastle efter 0-0 ved pausen.
det har været to helt fantastiske oplevelser! Jeg har også set FCK vinde over United i Parken ,men det er næsten fortrængt....

Dines
08-06-2009, 19:47
Første kamp jeg så med Manchester United var d. 1 november 2006. FCK-Manchester United i Parken. Ikke den bedste oplevelse. Pisse koldt, middelmådig stemning og en dårlig fodboldkamp. Har også langsomt glemt kampen.

Første gang jeg var på Old Trafford, var den 16 august 2008 mod Newcastle. En kæmpe oplevelse trods at kampen lidt skuffende endte 1-1. Stadion var fantastisk, hvilket syn man blev mødt af. Derudover var det stort, da jeg man kom ud og så græstæppet, da spillerne kom på banen med "Please welcome the Champions of England and Champions of Europe - Manchester United", hvor alle 75.000 rejser sig op og klapper. Og så da Fletcher scorede og man sang "Who are ya" til Newcastle supporterne, der kom foran 2 min. før udliningen. Stort. Kampen var dog lidt en skuffelse, grundet mange skader og vi generelt er langsomme startere, men oplevelsen vil for altid være indprintet i mit hoved og man får bare endnu mere lyst til at tage derover igen. Det skal blive næste år, jeg overvejer lidt i julemånederne med måske to kampe lige efter hinanden? Det er ikke utænkeligt, at vi spiller hjemme f.eks. 26 december og 28 december.. Skal ihvertfald derover igen snart, det er det største.

Parkohargo
08-06-2009, 19:54
Øv bøv har ikke set United spille live endnu..:( Men næste sæson er det vel ikke utænkeligt at det sker. Fedt at læse om jeres oplevelser:)

JDK
08-06-2009, 19:56
Min første live kamp med Man Utd, var tilbage i '99 på Wembley, da vi vandt FA Cup finalen imod Newcastle med 2-0 - det var en stor oplevelse, selvom jeg stod med Newcastle fans (min far havde fået billetter af en engelsk kollega, som var Newcastlefan)

Derudover var jeg også oppe og se dem imod Århus i 2002, da de var på besøg til en venskabskamp, ligesom jeg også var i Parken i 2006, da FCK vandt med 1-0

Fritz
08-06-2009, 21:27
Først gang at jeg var på Old Trafford var d. 3 maj 2008, årets sidste hjemmekamp mod West Ham. Kampen endte 4-1, og den indeholdt alt hvad man ønskede sig. Mål, godt spil, drama, godt resultat og fantastisk stemning der hvor jeg stod. Var afsted med min far, som ingen forstand har på fodbold, men selv han synes det var en kæmpe oplevelse. Det er klart, og uden sammenligning, det største og bedste jeg har oplevet i mit liv. Sparer op til næste tur, men SU'en har sine begrænsninger. ;)

Jurgensen
08-06-2009, 21:29
Min første Live kamp var sidste års CL semifinale hjemme på OT mod Barcelona. Stor oplevelse, som helt sikkert skal gentages.

Dines
09-06-2009, 07:17
Min første Live kamp var sidste års CL semifinale hjemme på OT mod Barcelona. Stor oplevelse, som helt sikkert skal gentages.

Må have været det største. Det siges jo, at det er den kamp med den bedste stemning i nyere tid på Old Trafford. Derudover var det en screamer Scholes scorede, der var spænding til det sidste og så endte det i en stor lettelse da dommeren fløjtede af, og vi var i CL-finalen igen efter 9 års tørke.