Se fuld version : Åbent brev til Brian Mikkelsen
Kære Brian Mikkelsen.
Jeg husker tydeligt din store kamp for at få straffet Rio Ferdinand da han missede en dopingtest. Det var dejligt at nogen gad at gå forrest i kampen for at fælde dopingsyndere og skaffe os en renere sport.
Derfor ser jeg også frem til at du nu går forrest og skaffer dig plads i alle medier, for at få straffet Michael Rasmussen, som jo ikke bare har misset 1 men hele 2 dopingtest.
Eller er du bare en dobbeltmoralsk stemmeluder?
Jeg har sendt ham et lignende, dog var det dengang med Mutu.
Nogle måneder senere, fik jeg brev fra hans sekretær, med alt muligt tale-uden-om/puds-sin-glorie pjat.
Dahlmann
22-07-2007, 16:06
Kære Brian Mikkelsen.
Jeg husker tydeligt din store kamp for at få straffet Rio Ferdinand da han missede en dopingtest. Det var dejligt at nogen gad at gå forrest i kampen for at fælde dopingsyndere og skaffe os en renere sport.
Derfor ser jeg også frem til at du nu går forrest og skaffer dig plads i alle medier, for at få straffet Michael Rasmussen, som jo ikke bare har misset 1 men hele 2 dopingtest.
Eller er du bare en dobbeltmoralsk stemmeluder?
godt at se jeg ikke er den eneste som har overvejet det...
Lorensen
22-07-2007, 16:38
Er der noget jeg har misforstået eller vil i gerne have Michael Rasmussen straffet ?
Er der noget jeg har misforstået eller vil i gerne have Michael Rasmussen straffet ?
Vi vil have retfærdighed og balance. Og muligvis give Brian Mikkelsen en verbal knytnæve ;)
Dahlmann
22-07-2007, 16:45
brian mikkelsen er jo nødt til at følge den linie han selv har lagt...:devill:
Hvis man skal følge de regler, som Brian Mikkelsen mente skulle når personen ikke var dansk, men en højtprofileret fodboldspiller der tilfældigvis spiller for Manchester United, så skal Rasmussen straffes og Brian Mikkelsen skal være i medierne hver eneste dag og kræve 2 års karantæne til Rasmussen den ene dag og dagen efter forsvare sig med, at han har en forkærlighed for Rasmussen, emn at han stadig skal straffes.
Seriøst....Brian Mikkelsen er regeringens største pinlighed!
Hahah Brian kommer faktisk i TDF studiet efter dagens etape!
skriv ind til TDF og spørg brian.
mail:
Har du selv et spørgsmål til redaktionen, så skriv en mail til tour@tv2.dk.
Der kom godt nok nerver på. Håber det blev godt nok.
Hej
Jeg stiller mig uforstående overfor, at du har været så anonym med Michael Rasmussen? I sagen med Rio Ferdinand, mente du at han skulle have 2 år. Hvad er grunden til at du er så stille. Er Rasmussen ikke et stort nok navn til, at du gider tale i medierne?
Med venlig hilsen
Jakob Rasmussen
Jeg vil have at Brian Mikkelsen står ved sine holdninger i Rio sagen, nemlig at bruger al sin magt på at få Michael straffet, også selvom alle stemmeberettigede i DK vil hade Brian for det, ellers er han jo bare en dobbeltmoralsk luder.
At det så kan få konsekvenser for Michael er jeg ligeglad med, der skal være retfærdighed til.
skriv ind til TDF og spørg brian.
mail:
Har du selv et spørgsmål til redaktionen, så skriv en mail til tour@tv2.dk.
Manden kan sikkert snakke sig uden om, han er trods alt politiker..
Og så lagde han lige ud med at han "ikk havde troet at Basso var dopet" - flot. Basso er i princippet kun dømt på baggrund af hans involvering i Puerto sagen. Han har aldrig indrømmet det fuldt ud, og ingen har faktisk officielt taget ham for doping.. (dommen undrer mig faktisk lidt) - Men JO når Brian siger det er det officielt fastslået og bevist at han er dopet.
Har sendt en mail ind til Brian Mikkelsen, ligesom jeg gjorde for nogle måneder siden, da han var i P3-sporten, for at svare på spørgsmål - håber han får et spørgsmål fra én af os Unitedfans, da der skal være samme linje for alle sportsudøvere
I har da helt misforstået noget!
Rasmussen har intet ulovligt gjort! Han har 2 gange nu indleveret nogle papirer forsent. Dette er dog på ingen måde ulovligt før det kikser 3 gang! Kan være i skulle kende reglerne inden man deltager i sådan en diskussion.
I har da helt misforstået noget!
Rasmussen har intet ulovligt gjort! Han har 2 gange nu indleveret nogle papirer forsent. Dette er dog på ingen måde ulovligt før det kikser 3 gang! Kan være i skulle kende reglerne inden man deltager i sådan en diskussion.
Rasmussen har misset 2 test, Rio 1, at UCI så har nogle dybt latterlige regler, som muliggør at ryttere kan dope sig systematisk uden at blive snuppet, skal da ikke ændre på at Brian har forpligtet sig til at forfølge sagen. Han ønsker jo en ren sport.
Nu skal han jo ifølge reglerne oplyse hvor han befinder sig, så en udenfor sæsonen doping test kan foretages.
Dette har han ikke gjort, og det har han derfor fået 2+2 advarsler for.
2 advarsler fra UCI og 2 advarsler fra DCU. uafhængigt af hinanden.
Jeg vil give de fleste herinde ret, hvis Mikkelsen kunne stille sig op i medierne på den måde han gjorde omkring Ferdinand, så skal han sgu også kunne fortsætte linjen. Desværre har han jo allerede flere gange bevist at han ikke kan!
Men blev det spørgsmål så stillet i programmet?
Hej Brian
Du er da et svin..
Med venlig hilsen
Peter Sørensen
Thomas Hansen
22-07-2007, 18:33
Hehe hvad er Brian Mikkelsen ?? heeh:Bouncing:
Hehe hvad er Brian Mikkelsen ?? heeh:Bouncing:
Kulturminister.
Jaah okay, han siger jo også han Michael Rasmussen er lidt af en analbandit og han har bryder reglerne osv., men han melder sig jo ikke ind i kampen!
JEG SYNES STADIG HAN ER EN KO!
Jeg har iøvrigt et gammelt billede liggende, som jeg lavede da jeg kedede mig:
http://img96.imageshack.us/my.php?image=brianmikkelsenpf8.png
Lorensen
22-07-2007, 18:42
Ej come on man !
I sidder og håber at vores dansker i Tour de France bliver udelukket ? hvor lavt.
Det er jo ikke det samme som dengang med Ferdinand, Rasmussen havde ikke sagt hvor han var. Rio kom ikke til selve doping testen. Mange store sportsfolk har været ude for at sige at det er nogle latterlige nye regler, og de mener ikke de kan overholdes 100 %.
Thomas Hansen
22-07-2007, 18:42
Kulturminister.
Og den største klump indefor dansk politik de sidste mange år(ps.Det var humor)
NEJ! NU SIGER HAN MICHAEL ER REN!
"... han har gjort det med Kyllinge-kraft *FNIS FNIS*" - citat Brian Mikkelsen
Lorensen
22-07-2007, 18:55
NEJ! NU SIGER HAN MICHAEL ER REN!
"... han har gjort det med Kyllinge-kraft *FNIS FNIS*" - citat Brian Mikkelsen
Kan du bevise han ikke er ren ? Uskyldig til det modsatte er bevist
JA DET ER KRÆFTEDME MULIGT, MEN MANDEN SKAL IKK SIDDE OG VÆRE DOBBELTMORALSK!
"Jamen det er jo et klart brud på reglerne og det ved Michael også godt"
5 min. senere
"Nej, jeg tror ikke Michael er dopet - jeg tror det er ren kyllinge-kraft HAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH" siger han så.
Jeg ved at Michael er dopet. Når han ikke møder op til dopingtest 4 gange, er det jo ikk fordi han ikke kan finde vej. Tror og håber bare at de først finder ud af det når han har vundet Tour de France. :)
... eller det var jo bare advarslerne der gjorde at han ikk kom med på landsholdet ikk? Jeg har ikk så meget forstand på cykelsport.
Lorensen
22-07-2007, 19:04
Det har ikke noget som helst at gøre med at han ikke mødte op til doping test 4 gange ! Han glemte at fortælle de forskellige forbund hvor han var henne, så da de ville lave en "stikprøve" var han ikke det sted han skulle være.
Ej come on man !
I sidder og håber at vores dansker i Tour de France bliver udelukket ? hvor lavt.
Det er jo ikke det samme som dengang med Ferdinand, Rasmussen havde ikke sagt hvor han var. Rio kom ikke til selve doping testen. Mange store sportsfolk har været ude for at sige at det er nogle latterlige nye regler, og de mener ikke de kan overholdes 100 %.
Kunne ikke være mere enig!
Det har ikke noget som helst at gøre med at han ikke mødte op til doping test 4 gange ! Han glemte at fortælle de forskellige forbund hvor han var henne, så da de ville lave en "stikprøve" var han ikke det sted han skulle være.
Det er sgu da det samme ?
Nå, det ved jeg ikk.. du har mere forstand på cykler end jeg har.
Lorensen
22-07-2007, 19:16
Det er sgu da det samme ?
Nå, det ved jeg ikk.. du har mere forstand på cykler end jeg har.
Arh ikke helt det samme.
Der er for nylig blevet lavet nogle nye regler, der siger at rytterne skal oplyse hvor de er alle dage i året hvis WADA mm. skulle finde på at tjekke dem. De dage hvor de så ville tjekke Michael var han ikke der, hvor han skulle være. Om det så er fordi han glemte det eller om det var med vilje kan diskuteres.
Om det så er fordi han glemte det eller om det var med vilje kan diskuteres.
Det kan Rio sagen vel også?
Lorensen
22-07-2007, 19:24
Det kan Rio sagen vel også?
Ja det kan den
Ej come on man !
Det er da ikke lavt at mene, at kultur-Brian skal stå ved sine principper. Dobbeltmoral derimod er lavt. "Danskere må godt, men alle andre må ikke."
Jeg kender ikke til alle detaljer, men hvis omstændighederne er bare nogenlunde de samme som med Rio, så kan man vel ikke se igennem fingrene med, hvad Michael Rasmussen har gjort.
Det samme med Rio Ferdinand, men han fik otte måneder.
Jeg uploader muligvis interviewet med Brian Medieluder, senere i aften.
Lorensen
22-07-2007, 21:02
Jeg siger ikke det var korrekt med Rio. Jeg mener faktisk at det var meget forkert at han fik den dom. Men derfra og så til at håbe at Michael bliver dømt er der langt. !
Hvorfor dømme Rasmussen?! Han har intet ulovligt gjort!
Der var endda en doping-ekspert inde i Tour studiet og fortælle, at det ikke er muligt for Rasmussen at dope sig selvom han ikke var på det aftalte sted den aftalte dag.
Jeg siger ikke det var korrekt med Rio. Jeg mener faktisk at det var meget forkert at han fik den dom. Men derfra og så til at håbe at Michael bliver dømt er der langt. !
Jeg tror heller ikke der er mange, som håber han bliver dømt. Folk stiller sig bare uforstående overfor Brian Mikkelsen. I øvrigt værd at huske på, at det er et United forum, og derfor har folk nødvendigvis ikke noget tilhørsforhold til Michael Rasmussen og hans cykling.
Skal vi da ikke invitere Hr. Mikkelsen ind til forumet.. :) det kunne være sjovt ! :D
Lorensen
22-07-2007, 21:50
Jeg tror heller ikke der er mange, som håber han bliver dømt. Folk stiller sig bare uforstående overfor Brian Mikkelsen. I øvrigt værd at huske på, at det er et United forum, og derfor har folk nødvendigvis ikke noget tilhørsforhold til Michael Rasmussen og hans cykling.
Det kan du vel have ret i, altså det med tilhørsforholdet. Men man har vel alligevel på et eller andet plan et tilhørsforhold til Michael. Han er jo dansker ! Endda den eneste dansker i løbet, og det for vel alle til i hvert fald at holde lidt med ham.
Skal vi da ikke invitere Hr. Mikkelsen ind til forumet.. :) det kunne være sjovt ! :D
Han kender godt OldTrafford.dk ;)
United DK
22-07-2007, 22:41
Selvom jeg heller ikke kan døje Brian Mikkelsen, så forstår jeg ikke hvorfor folk bliver med, at have ondt i røven over Rio-sagen.
Jeg ønskede ikke Rio dømt, og jeg ønsker ikke Rasmussen dømt, da ingen af dem havde/har gjort noget ulovligt. Og jeg er kun glad for, at Mikkelsen ikke har tænkt sig, at gøre noget yderligere i Rasmussen-sagen, for så vil han bare kvaje sig igen, og det vil jeg, og forhåbentlig andre, gerne undgå, da det ikke vil fører noget godt med sig.
Selvom jeg heller ikke kan døje Brian Mikkelsen, så forstår jeg ikke hvorfor folk bliver med, at have ondt i røven over Rio-sagen.
Jeg ønskede ikke Rio dømt, og jeg ønsker ikke Rasmussen dømt, da ingen af dem havde/har gjort noget ulovligt. Og jeg er kun glad for, at Mikkelsen ikke har tænkt sig, at gøre noget yderligere i Rasmussen-sagen, for så vil han bare kvaje sig igen, og det vil jeg, og forhåbentlig andre, gerne undgå, da det ikke vil fører noget godt med sig.
Selvfølgelig gjorde Rio noget forkert. Det folk er så sure over, er at han fik otte måneder for ikke at møde op, mens eksempelvis Mutu fik 7 måneder for at blive testet positiv.
En højere magt sagde (kan ikke huske præcis hvem), at udeblive er det samme som positiv test. Men det gjaldt åben ikke for strafferammen.
Reichelt
22-07-2007, 22:57
Ej come on man !
Det er jo overhovedet ikket et spørgsmål om at folk ønsker Michael Rasmussen dømt for noget som helst. Det er en principiel diskussion om den forskelsbehandling Brian Mikkelsen åbenbart ynder at lave for at blive hørt "de rigtige steder".
United DK
22-07-2007, 23:23
Selvfølgelig gjorde Rio noget forkert.
Ja, selvfølgelig gjorde han det, men han gjorde ikke noget ulovligt.
Det folk er så sure over, er at han fik otte måneder for ikke at møde op, mens eksempelvis Mutu fik 7 måneder for at blive testet positiv.
Fair nok, men hvorfor skal vreden gå ud over Michael Rasmussen?
En højere magt sagde (kan ikke huske præcis hvem), at udeblive er det samme som positiv test.
Det er mistænksomt, men du kan ikke dømme en mand som dopet, fordi han "glemmer" en dopingtest.
Ja, selvfølgelig gjorde han det, men han gjorde ikke noget ulovligt.
Fair nok, men hvorfor skal vreden gå ud over Michael Rasmussen?
Det er mistænksomt, men du kan ikke dømme en mand som dopet, fordi han "glemmer" en dopingtest.
Vreden går heller ikke ud over Rasmussen, men udover Mikkelsen, som forskelsbehandler sager.
Det er heller ikke mig der dømmer folk. Men så vidt jeg husker, så blev Rio dømt efter samme strafferamme som en positiv dopingtest.
United DK
23-07-2007, 00:15
Vreden går heller ikke ud over Rasmussen, men udover Mikkelsen, som forskelsbehandler sager.
Ja, men i sidste ende ville det gå ud over Rasmussen, for det er jo ham der får karantænen i såfald.
Det er heller ikke mig der dømmer folk. Men så vidt jeg husker, så blev Rio dømt efter samme strafferamme som en positiv dopingtest.
Jeg troede man fik to års karantæne, hvis man blev testet positiv?
Ja, men i sidste ende ville det gå ud over Rasmussen, for det er jo ham der får karantænen i såfald.
Jeg troede man fik to års karantæne, hvis man blev testet positiv?
Mit indtryk er at folk ikke tror på, at det kommer til at gå udover Rasmussen, så længe det Brian Mikkelsen, der modtager kritikken. Han har jo i flere omgange bevist, hvilket medieluder han er.
Edgar Davids fik vist kun 6 måneder. Men er ikke sikker.
Rasmussen har misset 2 test, Rio 1, at UCI så har nogle dybt latterlige regler, som muliggør at ryttere kan dope sig systematisk uden at blive snuppet, skal da ikke ændre på at Brian har forpligtet sig til at forfølge sagen. Han ønsker jo en ren sport.
Du kan ikke knalde cykelryttere første gang. De rejser stort set hver evig eneste uge, der skal være råd til det kan gå galt. Der kan være flyforsinkelser osv., der forhindrer dem i at møde op, når dopingkontrollanterne kommer på det sted, hvor de har meddelt de opholder sig.
At posten så er langsom hver gang Michael Rasmussen skal sende noget, er selvfølgelig lidt mærkeligt. Det er i øvrigt også mærkeligt, at deres skema åbenbart ikke kan udfyldes elektronisk. Det ville nok lette processen for mange.
United DK
23-07-2007, 00:36
Mit indtryk er at folk ikke tror på, at det kommer til at gå udover Rasmussen, så længe det Brian Mikkelsen, der modtager kritikken.
Det gør det heller ikke, i første omgang, men sæt så Brian Mikkelsen lige pludselig går til kamp mod Michael Rasmussen, og det så resultere i en karantæne, så er sure personer indirekte skyld i, at en mand får en karantæne, som han ikke fortjener.
Jeg kan med stolthed i stemmen sige at jeg er gået udenom brevene og mailsne, og fik æren af at svine ham til personligt i KB-hallen for et par måneder siden =).
Jeg kan med stolthed i stemmen sige at jeg er gået udenom brevene og mailsne, og fik æren af at svine ham til personligt i KB-hallen for et par måneder siden =).
Fortsæt endelig med at fortælle :D
United-forever
23-07-2007, 01:00
Det kan du vel have ret i, altså det med tilhørsforholdet. Men man har vel alligevel på et eller andet plan et tilhørsforhold til Michael. Han er jo dansker ! Endda den eneste dansker i løbet, og det for vel alle til i hvert fald at holde lidt med ham.
Nej, rent faktisk ikke. Det har TV2's ekstremt overvurderede subjektive dækning af hvert eneste af Michael Rasmussen pedalstrøg desværre ødelagt (Rolf Sørensen&Dennis Ritter, HanenHønen&Kyllingen, Top3'er der udelukkende går ud på at få placeret Rasmussen på en førsteplads osv. osv.).
Samtidig vil jeg give dem ret, der mener at en misset dopingprøve er en misset dopingprøve, om det så gælder Rio Ferdinand eller Michael Rasmussen eller nogen anden for den sags skyld.
Rent faktisk vil jeg påstå at det er værre i Michael Rasmussens tilfælde, da han har misset den to gange. En gang kan være en dum fejl, anden gang så skal man virkelig være dum for at begå sådan en fejl. Og overvej hvor perfektionistisk og altid forberedt Michael Rasmussen er, i mit hoved er det halvsvært at forestille mig at han har glemt en så vigtig ting to gange?
Og til sidst, hvad nu hvis det havde været enhver anden rytter (der ikke var dansk), der var forrest i Touren, og det viste sig, at han havde misset to dopingprøver samtidig med, at en tidligere kollega fortalte om dopingtransporter? Hvordan havde Brian M og resten af sportsdanmark så reageret?
;)
Du kan ikke knalde cykelryttere første gang. De rejser stort set hver evig eneste uge, der skal være råd til det kan gå galt. Der kan være flyforsinkelser osv., der forhindrer dem i at møde op, når dopingkontrollanterne kommer på det sted, hvor de har meddelt de opholder sig.
At posten så er langsom hver gang Michael Rasmussen skal sende noget, er selvfølgelig lidt mærkeligt. Det er i øvrigt også mærkeligt, at deres skema åbenbart ikke kan udfyldes elektronisk. Det ville nok lette processen for mange.
Nu er jeg ingen cykel-trænings ekspert men hvorfor skal en cykelrytter stort set flytte hver uge? Michael Rasmussens eneste store løb er tour de france - resten af året bruger han på at forbedrede sig på bedst mulig vis på at klare sig godt i dette løb. Skal han bruge et nyt sted hver uge for at træne at køre i bjerge? Det kan jeg næppe forestille mig.
Sjovt at se hvor mange mennesker herinde har pisse ondt i røven fordi; ÅH NEJ, DET ER EN DANSKER! Prøv lige at cutte navnet "Michael Rasmussen" og erstat det med en hvilken som helst udenlands cykelrytter - hvad er jeres holdning så? Manden "glemte" at fortælle hvor han var, ikke kun én men to gange - to gange hvor de åbenbart gerne ville have testet ham, ellers ville de aldrig have lagt mærke til det. Sagt med andre ord; vi aner ikke hvor mange gange han egentlig har "glemt" at fortælle hvor han var - vi ved kun at det blev opdaget to gange, ret mig hvis jeg tager fejl. Det står i reglerne at han skal fortælle hvor han er så han kan blive dopingtestet på alle tider af året - at de ikke kan foretage to tests på ham betyder sådan set at han er udeblevet fra to.
Prøv nu lige at smid den røde hjelm der går flere af jer helt ned over øjnene - selvfølgelig er der ikke mange danskere der ville ønske at Rasmussen var dopet og at han blev straffet for dette, men når nu en politiker har erklæret kamp mod doping så må man da gå udfra at han bakker det op - uanset sportsgren og nationalitet.
Nu er jeg ingen cykel-trænings ekspert men hvorfor skal en cykelrytter stort set flytte hver uge? Michael Rasmussens eneste store løb er tour de france - resten af året bruger han på at forbedrede sig på bedst mulig vis på at klare sig godt i dette løb. Skal han bruge et nyt sted hver uge for at træne at køre i bjerge? Det kan jeg næppe forestille mig.
Sjovt at se hvor mange mennesker herinde har pisse ondt i røven fordi; ÅH NEJ, DET ER EN DANSKER! Prøv lige at cutte navnet "Michael Rasmussen" og erstat det med en hvilken som helst udenlands cykelrytter - hvad er jeres holdning så? Manden "glemte" at fortælle hvor han var, ikke kun én men to gange - to gange hvor de åbenbart gerne ville have testet ham, ellers ville de aldrig have lagt mærke til det. Sagt med andre ord; vi aner ikke hvor mange gange han egentlig har "glemt" at fortælle hvor han var - vi ved kun at det blev opdaget to gange, ret mig hvis jeg tager fejl. Det står i reglerne at han skal fortælle hvor han er så han kan blive dopingtestet på alle tider af året - at de ikke kan foretage to tests på ham betyder sådan set at han er udeblevet fra to.
Prøv nu lige at smid den røde hjelm der går flere af jer helt ned over øjnene - selvfølgelig er der ikke mange danskere der ville ønske at Rasmussen var dopet og at han blev straffet for dette, men når nu en politiker har erklæret kamp mod doping så må man da gå udfra at han bakker det op - uanset sportsgren og nationalitet.
Sorry guys, men sæt det ind i konteksten.
Til trods for at han har "misset" to tests kan tilfældene da slet ikke sidesættes.. I fodbold er grænsen 1 gang væk = ban. i Cykelsporten er den 3 gange fra samme forbund = ban.
Set fra et kristisk Brian Mikkelsen synspunkt forstår jeg jer godt. Og selvfølgelig skal manden have det dårligt med hans medieluderdom over Rio. Men fordi at tilfældet med Rio var hårdt/åndsvagt dømt behøves man ikke straffe cykelsporten med at være LIGE SÅ dum overfor dem ved at generalisere alle sporte og kun tillade 1 gang væk fra doping tests. Det er da på børnehave stadiet. Umoden holdning at have.
I fodbold er man samme sted all the time. Det er man ikke i Cykling. Det er vel også lidt trivielt at træne på det samme bjerg konstant? :S Hvis folk herinde er så kloge burde DE forklare de proffessionelle ryttere der er verdens bedste i at klatre hvorfor det er SÅ unødvendigt at træne forskellige steder. Desuden er det ikke én gang væk fra en doping test der gør udslaget for om man får et ekstra kick ud af dopingen. Doping tages systematisk, og i det hele taget er det for lamt at DCU laver deres eget moralkodeks og smider Rasmussen af holdet og tilsidesætter de højere autoriteters regler.
Nogen gange får man seriøst nederen på over at folk herinde kan have så bombastiske udmeldinger om tingenes tilstand uden de kan argumentere for det eller har noget klogt at sige. Fordi man fx hader kommentatorerne, så skal man også hade ham de hylder? Hvor antipartisk og ignorant er det? Min interesse for forummet er seriøst dalende.
- Og hvis vi siger at Manchester United var ungarnsk og der kun var plads til 1000 på stadion, hvor var vi så?.. Ja undskyld man støtter en landsmand. Suk
ChristianH.
23-07-2007, 02:19
Altså, lige én hurtig post fra min side.
Det var uanmeldte "uden for konkurrence tests", hvor Rasmussen åbentbart ikke har fået redegjort for at han ikke befandt sig det stod han lang tid forinden havde opgjort. Dette er sket to gange i løbet af længere periode (Gud ved om samtlige øvrige perioder helt stemte overens. Som en person sagde i forbindelse med debatten, det er vist menneskeligt at kunne glemme man skal børnefødselsdag xx-xx-2007 ... men who fucking cares).
Han skal have kredit for at kunne gemme sig for uanmeldte dopingkontroller *host*
Som prof. cykkelrytter skal man stort set kunne redegøre for hvor han befinder dig hvad eneste dag i løbet af hele året.
Dopingbekæmpelse i cykling og fodbold er to vidt forskellige ting, og i grunden usamlignlig.
Hvis man vil dope sig seriøst, skal det ske langt mere systematisk end hvad et par enkelte missede tests kan sikre.
Jeg vil ikke kunne svare på om han, eller nogen anden i Tour feltet er cleane eller ej, bortset fra man er uskyldig indtil andet er bevist.
Men at tro at de informationer der er kommer frem i denne sag skulle kunne argumentere for at han kan skjule i doping"mis"-brug, ulig Rio Ferdinand og foldboldsporten, er blot naivt.
Desuden kom denne sag kun frem pga. landsholdsudlukkelsen, der var forudsat af et særligt etisk kvodeks, der går forud for UCIs og WADAs dopingreglsæt (ergo; I ønsker også han skal forsvare noget der end ikke stemmer overens med WADAs regler).
Ingen ved reelt hvor mange øvrige cykkelryttere der også har to advarsler af UCI? Tænk sig hvor skulle mange cykelryttere i karantæne hvis jeres argumentation skulle holde.
Altså, jeg fandt heller ikke Brian Mikkelsens ageren i Rio Ferdinand særlig heldig.
Men det er sgu lidt "træls" at se folk gribe hver en chance for angribe manden herpå.
Det hjælper ikke at samligne æbler og bananer, og fægte i blinde.
At Rio blev uretfærdigt dømt, skal da ikke bruges til anledning til at andre også skal, for at udligne uretfærdigheden. Og det er det folk reelt ønsker.
Hvor er det godt en bitter attitude.
I fodbold er man samme sted all the time. Det er man ikke i Cykling. Det er vel også lidt trivielt at træne på det samme bjerg konstant? :S
Hvor trivielt er det at træne på samme fodboldbane konstant? Jeg aner som sagt intet om cykling - men stadig kan jeg ikke forstå hvorfor det er så vigtigt at konditionstræne (hvilket vel er det de laver det meste af året, når de ikke er ude og kigge på ruten til f.eks. touren) forskellige steder. I hvert fald kan jeg ikke forstå hvorfor de skal flytte hver uge - som først blev påstået.
Selvfølgelig havde stort set alle herinde været ligeglade hvis det ikke var for at Mikkelsen var forest i rækken da vores kære Rio fik karæntæne for noget han havde "glemt". Nu er sagen at Michael har "glemt" en ting mindst to gange og folk undrer sig meget over at vores kære Brian pludselig er gået fra at stå forest i køen til at stå bagerst - hvor han står og dukker sig mens han stille hive lidt i snorene til hans rød-hvide klaphat.
Ingen ved reelt hvor mange øvrige cykkelryttere der også har to advarsler af UCI? Tænk sig hvor skulle mange cykelryttere i karantæne hvis jeres argumentation skulle holde.
Ja, de skulle have karæntæne hvis de ikke overholder reglerne - uanset hvor mange ryttere det handler om. UCI er tydeligvis mere eller mindre ligeglade med at folk "glemmer" ting nogle gange hvilket er grunden til at ryttere som Michael "glemmer" det - hvis de slog hårdt ned på det er jeg ganske sikker på at listen over ryttere med advarsler ville være mærkbart kortere. At UCI sætter nogle regler og samtidig giver ryttere et vis antal gange de kan overskride disse regler er dybt godnat - hvis du altså spørger mig. Jeg synes helt klart Brian skulle bruge bare 50% af den energi han brugte på Rio's karæntæne på at få UCI til at stramme reglerne op så cykelryttere ikke bare glemmer ting da han nu er så meget mod doping.
Jeg er ligeglad om man ikke kan sammenligne doping kontrollen i forskellige sportsgrene - at glemme er at glemme ligegyldig om man snakker om sport eller om skolearbejde. Jeg siger ikke at Michael skal have to års karæntæne fordi han ikke fik fortalt de rigtige folk hvor han var. Men jeg forstår, som mange andre, ikke hvordan Brian kan ignorere det - eller han ignorerer det jo egentlig ikke, han hepper.
At Rio blev uretfærdigt dømt, skal da ikke bruges til anledning til at andre også skal, for at udligne uretfærdigheden. Og det er det folk reelt ønsker.
Folk ønsker at Brian holder den kurs han startede - han synes tydeligvis ikke at Rio's karæntæne var uretfærdig (hvilket jeg heller ikke synes den var da han glemte en dopingprøve - dog var længden af den liiige en tand for høj). Det har ikke noget med at udligne noget at gøre - det har noget med at stå ved det man mener at gøre.
United DK
23-07-2007, 09:45
Michael Rasmussen skal da uden tvivl straffes, hvis han bliver testet positiv, eller misser en dopingkontrol for 3. gang, for sådan er reglerne, men indtil da, så synes jeg bare folk skal lade ham være, for det ramme som tidligere nævnt Rasmussen, at folk er så indebrændte over Rio-sagen.
United DK
23-07-2007, 09:53
Hvor trivielt er det at træne på samme fodboldbane konstant? Jeg aner som sagt intet om cykling - men stadig kan jeg ikke forstå hvorfor det er så vigtigt at konditionstræne (hvilket vel er det de laver det meste af året, når de ikke er ude og kigge på ruten til f.eks. touren) forskellige steder. I hvert fald kan jeg ikke forstå hvorfor de skal flytte hver uge - som først blev påstået.
En fodboldbane ser jo altid ud på samme måde, uanset om du spiller på Old Trafford, eller på bane 3 i Hjørring, hvorimod der er mange forskellige bjerge, rundt om i verden.
Selvfølgelig havde stort set alle herinde været ligeglade hvis det ikke var for at Mikkelsen var forest i rækken da vores kære Rio fik karæntæne for noget han havde "glemt". Nu er sagen at Michael har "glemt" en ting mindst to gange og folk undrer sig meget over at vores kære Brian pludselig er gået fra at stå forest i køen til at stå bagerst - hvor han står og dukker sig mens han stille hive lidt i snorene til hans rød-hvide klaphat.
Folk ved vel, at Brian Mikkelsen kun gik forrest i kampen mod Rio, fordi han ville promovere sig selv, så han kunne få en toppost i WADA, og han derfor reelt ikke går så højt op i dopingbekæmpelse, som han gav udtryk for, på daværrende tidspunkt.
Folk ønsker at Brian holder den kurs han startede - han synes tydeligvis ikke at Rio's karæntæne var uretfærdig (hvilket jeg heller ikke synes den var da han glemte en dopingprøve - dog var længden af den liiige en tand for høj). Det har ikke noget med at udligne noget at gøre - det har noget med at stå ved det man mener at gøre.
Igen: Der er stor forskel på fodbold og cykling. Reglerne er lavet med 3 strikes and out fordi cykelsport er ANDERLEDES end fodbold. Selvfølgelig skal han ikke holde samme kurs når sporten er anderledes. Han bør have dårlig samvittighed over Rio sagen. Men han bør ikke blive ved med at te sig åndsvagt og påtvinge samme regler for cykelsporten som fra fodboldverdenen.
Du kan ikke sammenligne de to sager. Læs Christian H's indlæg. Der stod det hele faktisk godt forklaret.
Det med at stå ved tingene kan ikk bruges i denne sammenhæng da det vil være komplet idiotisk at påtvinge cykelsporten samme regelsæt som i fodbold
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men første side bærer præg af, at folk ikke har sat sig ind i sagen.
Michael Rasmussen kan ikke straffes. Han har ikke undladt at møde op til dopingtests, men derimod afleveret oplysninger om sine træningslokationer for sent. Det har givet ham i alt fire advarsler, og der skal tre til for at få karantæne. Men Rasmussen har fået dem fra to forskellige kanter, og så får man ingen karantæne.
Forklaringen på Brian Mikkelsens manglende handling er derfor klar: Rasmussen har endnu ikke gjort sig fortjent til karantæne. Derfor er det malplaceret at snakke om forskelsbehandling.
Muligvis skifter Michael Rasmussen ikke opholdssted hver uge, men cykelryttere træner stadig alene en stor del af året. Jeg har ikke prøvet det, men hvis en spurgte mig 30. januar hvor jeg ville være den 4. april, så ville jeg nok ikke vide det. Det er logisk rytterne ikke altid kan være på de steder, hvor de har sagt de vil være, derfor er tre advarsler inden hammeren falder fair.
Når det kommer til fodboldspillere må det være noget mere enkelt. De er for det meste formentlig til træning eller kamp i de perioder, hvor de har sagt de kan træffes. Dermed vil det ikke være så fantastisk svært at finde frem til dem.
KaptajnKjaer
23-07-2007, 19:44
Der er jo også mange andre ryttere der har fået disse advarsler, både danske og andre ryttere fra Rabobank. Skal de så også have karantæne? Ja vi kan jo lige så godt starte med at give alle ryttere karantæne.
Hetzen mod Rasmussen er en fadæse, starter med at et super uprofessionel dansk cykelforbund lækker oplysninger om Rasmussen når han har succes. Nej nej dette er et tilfælde og ikke får at promovere sig selv (i bedste Brian stil).
Ydermere er mistanken blæst op af idioten der mener han har skullet smugle dope for Rasmussen, at han vælger at sige det nu hvor Rasmussen sidder i gult er også tilfældigt, helt sikkert!
Det kan godt være han ren faktisk er dopet, og at han ikke er. Men der er endnu ikke den mindste form for bevis, og jeg tror heller ikke det kommer.
Jeg kan godt se at folk er sure over Rio sagen, men det kan slet ikke sammenlignes og fejlen i Rio sagen var vel heller ikke at han blev dømt, men den lange dom han fik.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article321615.ece
Så er Brian på banen.
United-forever
26-07-2007, 01:27
Der er jo også mange andre ryttere der har fået disse advarsler, både danske og andre ryttere fra Rabobank. Skal de så også have karantæne? Ja vi kan jo lige så godt starte med at give alle ryttere karantæne.
Hetzen mod Rasmussen er en fadæse, starter med at et super uprofessionel dansk cykelforbund lækker oplysninger om Rasmussen når han har succes. Nej nej dette er et tilfælde og ikke får at promovere sig selv (i bedste Brian stil).
Ydermere er mistanken blæst op af idioten der mener han har skullet smugle dope for Rasmussen, at han vælger at sige det nu hvor Rasmussen sidder i gult er også tilfældigt, helt sikkert!
Det kan godt være han ren faktisk er dopet, og at han ikke er. Men der er endnu ikke den mindste form for bevis, og jeg tror heller ikke det kommer.
Nu er det nemt at være bagklog, men efter at Rasmussen nu er blevet fyret af sit hold og dermed også smidt ud af touren, ser det jo ud til at der er nogle beviser på, at Rasmussen ikke har haft helt rent mel i posen - heller ikke udover sine "forglemmelser" ...
KaptajnKjaer
26-07-2007, 01:37
Nu er det nemt at være bagklog, men efter at Rasmussen nu er blevet fyret af sit hold og dermed også smidt ud af touren, ser det jo ud til at der er nogle beviser på, at Rasmussen ikke har haft helt rent mel i posen - heller ikke udover sine "forglemmelser" ...
Jeg har aldrig selv sagt han ikke var dopet, faktisk har jeg altid haft en lille mistanke om ham. Jeg har bare fundet den ubegrundede hetz imod ham forkastelig.
Desuden forstår jeg ingenting af hvad der er sket i nat. Han er blevet fyret og smidt ud fordi han har løjet? Nej, der står mere bag. Noget vi ikke ved - endnu.
Det er det samme med Basso og Ullrich der blev suspenderet lige inden TDF sidste år. Rabobank ved noget som de ikke vil offentliggøre nu, og som vi muligvis aldrig finder ud af.
Jeg undrer mig ihvertfald over de har smidt ham ud fordi han har løjet over hvor han har været til sin træning - der MÅ være noget mere, ellers smider man ham ikke ud, tænk på Rabo de sidste 11 år har haft en dag i gult uden Rasmussen.
Jeg synes helt ærligt at TDF skulle lukke og slukke for i år. - Den største favorit, Vino, er blevet testet positiv. Den gule førertrøje af TDF er blevet fyret og trukket ud (pga. doping mistanke må vi formode) efter de sidste og spændende bjergetaper. Al spænding relevans er dermed taget ud af de tidligere etaper, og vinderen som må være Contador har få en skrivebordssejr som slet ikke kan regnes som en sejr i mine øjne.
TDF er i år fuldstændig utroværdigt og jeg håber at alle hold i morgen har trukket sig i protest. Det ville være det eneste rigtige, og at de så næste år kunne finde et ordenligt og konsekvent doping program frem, hvor de dopede top 20. Der skal drastiske midler i brug, og det med det samme (vil mene det skulle være igangsat i år allerede) hvor man gør det helt op med doping.
Så skete det. Michael rasmussen smidt ud af touren
Flax_Generous
26-07-2007, 03:26
Der skal drastiske midler i brug, og det med det samme (vil mene det skulle være igangsat i år allerede) hvor man gør det helt op med doping.
Det har man sagt i 10 år. Midlerne er blevet mere og mere drastiske og kan næsten ikke blive mere hårde - og vi er ikke engang halvvejs med at bekæmpe doping. Nr. 52 (eller 53) blev jo fornylig også taget for doping. Hvor er de rene ryttere?
Men okay, lad os være drastiske - fængsel i +10 år for at blive taget i doping. Eller hvad med dødstraf? Se, det ville være drastisk.
Det lyder lidt drastisk med fængsel for brug af doping. Men okay, nogle udøvere er bare ikke kloge nok til at holde sig fra det.
Nu må vi se, måske skal Michael Rasmussen være første mand i brummen ;)
Gode gamle Brian Mikkelsen burde jo kæmpe for at få ham udelukket i 2 år nu..
Utroligt at en udelukkelse fra det danske landshold kan ødelægge hele Michael Rasmussens karriere uden han nogensinde er testet positiv. Og så på baggrund af at man er gået uden om de officielle regler og har håndhævet sin egen selvjustits overfor ham.
Det er en skandale for cykelsporten og jeg håber at DCU får fortalt nogle sandheder i løbet af deres åh så store løb POST DANMARK RUNDT.. up your arse
Til KaptajnKjær der skrev: "der MÅ være noget mere, ellers smider man ham ikke ud, tænk på Rabo de sidste 11 år har haft en dag i gult uden Rasmussen."
Jeg tror det hænger sammen med at selvsamme Rabobank var med til at "lyve" de 4 advarsler på pressemødet ned til 1. Når lokummet så brænder, og deres forklaring ikke holder, er det nemmest at skyde skylden totalt over på Rasmussen. Og det viser sig nok at de redder deres renomé ved at gøre det.
Det behøves nødvendigvis ikke være fordi de har flere oplysninger end os.
Danielsen
26-07-2007, 11:18
Så skete det. Michael rasmussen smidt ud af touren
Ja, det er han: http://tour.tv2.dk/article.php/id-7695506.html
Man må da nok sige, at Rabobank vasker händer!! Hvis det er som Jev siger, IKKE 4 advarsler fra samme sted, hvorfor smider de ham så ud?? Er de bange for, at han HAR taget doping og vil så ikke blandes ind i det??
Edit: Rabobank, mener Michael har löjet om hvor han har väret og träne, og det er derfor for de smider ham ud: http://tour.tv2.dk/article.php/id-7695940.html
.....Og Rasmussen siger det ikke passer: http://www.dr.dk/Sporten/Tour_de_France/2007/07/26/091304.htm?wbc_purpose=updatehttp%253Ab.dkhttp
Der er en tråd til at snakke omkring MIchael Rasmussen, og dette er ikke den.
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=222
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.