PDA

Se fuld version : Rhain Davis

Boock
22-07-2007, 13:57
Ham her, 9 år gammel, og er lige flyttet fra Australien til Manchester sammen med sin familie, for at spille for Uniteds U12 hold.

Det var hans bedstefar som havde samlet en masse klips af ham sammen, og sendt dem til United. De bestemte sig for at ham ville de da gerne se mere til

Nu må vi se om han får fuld tid når han fylder 12...

http://www.youtube.com/watch?v=hG47FDenyXw

JakobR
22-07-2007, 14:20
Han ser ud til at have et ret godt overblik, på trods af hans unge alder. Samtidig er han da ikke den værste med de finter, selvom han overdriver en del ;)

Men han ser spændende ud. Er det et særtilfælde, at en 9 årig spiller får lov at spille med u12 holdet?

Boock
22-07-2007, 15:08
nej, alle over 8 spiller på U12
Når de så fylder 12 får de enten lov til at fortsætte i United, på noget der bliver kaldt full time scholar kontrakt, eller også må de finde en ny klub.

JDK
22-07-2007, 15:53
Han ser godt nok lovende ud ift. han kun er 9 år gammel, med et godt overblik og at han kan nogle tricks - spændende hvis vi kommer til at følge ham om nogle år

SantasLittleHelper
23-07-2007, 08:06
Godt at se at Laudrup finten også lever i Australien, hehe...

Bugge
23-07-2007, 09:36
Suveræn teknik i en alder af 9 år.. Men jeg håber han er klar over at Bedstefar filmer, for ellers kan hans medspillere jo ligeså godt melde sig ud af klubben, for de får jo ikke bolden (:

Damien
23-07-2007, 11:17
Mon ik vi kommer til at hører mere om ham om 10 års tid.. Puuha der er man jo blevet en gammel mand hehe.. ;)

Han har som mange andre vild teknik i så en ung alder, men overblikket er der os.. Såå det ser da lovende ud..

McPherson
23-07-2007, 12:08
hehe.. ondt! Glæder mig til at se mere til ham de næste MANGE år!! Han har bedre teknik end jeg har :)

MUFC=Champions
24-07-2007, 19:42
Glæder mig til at høre mere om ham !

Han er i hvert fald 100 gange så god som mine lillebrødre (til sammen), som er 10 og 13 år.

Hald
25-07-2007, 00:28
Damn !! Hva sker der for hans husmands finter i Ronaldo tempo. Og hans Giggs stikninger i dybden til angrebet. Han er jo en komplet United spiller

United-forever
25-07-2007, 01:05
Han ser godt nok halvsyg ud ! Men lad os nu lige se .. Der kan ske mange ting for en ni¨rig knægt før han bliver klar til Uniteds førstehold... Må så sige at det virker noget vildt at en hel familie flytter fra Australien til England for at deres 9årige søn skal spille i United (og så ikke en gang på en rigtig kontrakt) ...

Foged
25-07-2007, 08:24
Han er crazy!

Refstrup
02-08-2007, 11:00
Det er helt vildt og så er han vores. Hvis han ikke får en ungdoms-kontrakt som årig så er der noget galt. Han overblik og tektik er helt utrolig.

Dejlig at Davis er vores nu :)

Benzet
02-08-2007, 11:29
Det plejer godt nok at være svært at bedømme en dreng på den alder, men han ser ud til at have et kæmpe talent. Hold op, en boldkontrol han har. Det er dog noget vildt i mine øjne, at en hel familie til en kun 9 årig vælger at rejse om på den anden side af jorden for at satse på denne drengs karriere. Det er noget af et pres, der kan komme til at være på hans skuldrer.

KennyN
02-08-2007, 11:51
Det er helt vildt og så er han vores. Hvis han ikke får en ungdoms-kontrakt som årig så er der noget galt. Han overblik og tektik er helt utrolig.

Dejlig at Davis er vores nu :)

Ro på. Han er 9 år gammel.
Ja, han har en fantastisk teknik og fint overblik, og han kører rundt med modstanderen. Men igen, det varer mindst 8-9 år før han er aktuel for seniorfodbold.
Der kan ske en masse i mellemtiden. Hans udvikling kan gå i stå, skader osv osv.. Så lad os se tiden an.

United DK
02-08-2007, 11:56
Han er da god, men som sagt er han kun 9 år, og ingen ved hvordan det ender. Mange er blevet kaldt talenter, men få har drevet talentet videre.

SteveBruce4
02-08-2007, 11:57
Syntes det er alt for tideligt at hente en spiller og alt for tideligt at lægge det pres på ham. Knægten er jo kun 9år og han skal sgu ha´ lov til at være dreng.

Finder det lidt uetisk men på den anden side, hellere at han spiller for os end de andre.?? :confused:

Smaakage
02-08-2007, 12:08
Det er utroligt, at sådan ca en gang hvert år kommer der sådan en helt lille dreng der viser et helt ekstraordinært talent. Det er ikke første gang, men det er imponerende hver gang. Og især ham her synes jeg er imponerende. Han viser virkelig boldkontrol i verdensklasse, og kan han få de andre aspekter i spillet med på niveau, så er der da ingen tvivl om at vi har med et meget stort talent at gøre her.

Dog skal det vel også bemærkes at stort set ingen af de talenter man har set på de film har man hørt noget til siden hen. Men skal da nok blive spændende, især nu hvor han er tilknyttet United

jawharacoralia
02-08-2007, 13:40

man ska li' passe paa ikk at overdrive for meget..giles barnes som jo er superstjernen i derby spillede jo os for united's u12 hold men fik ikke nogen kontrakt...

SantasLittleHelper
02-08-2007, 13:46
Dog skal det vel også bemærkes at stort set ingen af de talenter man har set på de film har man hørt noget til siden hen. Men skal da nok blive spændende, især nu hvor han er tilknyttet United Det hænger nok lidt sammen med at filmene ikke er mere end 2-3 år gamle, hvilket vel vil sætte talenterne omkring 13-15 års alderen... Men hvis man har snakket med knægten og han er glad for at spille fodbold, skal han da også have en god fodboldopdragelse og jeg er da ganske sikker på at United kan give ham sådan en opdragelse. ved ikke helt hvordan den aftale med hans familie hænger sammen, men hvis United har købt hus til dem og fragtet dem til England synes jeg sgu det er meget fedt. Så må der da være krummer i den knægt!

Thomas
02-08-2007, 13:47
Han ser lovende ud, men vent nu og se. Måske er det ikke dét han vil når han bliver ældre. Jeg kender selv en, der har været på kontrakt i store danske klubber, men som droppede det, da han følte for meget pres - i sær fra hans far.
Men ham Rhain kunne være spændende at følge.

Faurauh
02-08-2007, 14:08
Den knægt spiller bedre fodbold end jeg nogensinde vil komme til at gøre... Men hvem det siger mest om ved jeg ikke:P

Men jeg gad også godt at vide hvordan aftalen var med hans forældre vdr. bolig osv

Dines
03-08-2007, 11:34
Han ser rigtig lovende ud, men der er langt vej endnu. Han er jo kun 9 år, og hans udvikling kan ligepludselig stoppe totalt, eller måske kan han ikke stå for presset der er på ham allerede som 9 årig.

snegl
03-08-2007, 11:42
Men formentlig er presset fra medierne midlertidigt da det er lidt opsigtsvækkende her og nu at en 9 årig tager til United.

Jeg vælger at se optimistisk på det. Hvis han er så god som 9 årig så United vil have ham, har han 10 år endnu til at blive fysisk stærk og Ronaldo-like. Og hans forældre virker som opsatte på at projektet lykkedes. Så motivationen og støtten er der ihvertfald.

Det eneste problem jeg kan se, er at drengen en dag finder ud af at han hellere vil have en normal tilværelse..

matt
03-08-2007, 12:11
Drengen har talent, men så heller ikke mere - jeg har som træner set en del 9-10 årige som jeg anser for at være på samme niveau som ham.. Men det kan ikke være rigtigt, at de største hold skal til at hente spillere som kun er 9 år gamle.

Hvordan er niveauet i Australien?
Hvordan kan vi hente en spiller ud fra et videoklip???

Men alt respekt, når klubben vælger at hente ham, så kan man kun håbe, at han bliver til noget engang om en 10 års tid.

HamudiiC
03-08-2007, 14:10
Han har et engelsk pas, og da United fandt ud af at familien alligevel skulle til at flytte til England tilbød de ham pladsen på holdet.

& til Matt: Han har været på et kort træningsophold i United.

Casper
03-08-2007, 17:58
Rhain Davis Superstar!!!
Guna Get More Medals Than Shearer!!!

ChristianL
03-08-2007, 23:54
Det jeg synes er fedt ved at se det klip er at man tydeligt kan se at han er den eneste der forstår hvad der foregår. Jeg har godt nok også set små drenge der kan sit kram med bold, men slet ikke på dette niveau. Med den teknik, det overblik og den spilforståelse kan vi da kun håbe det går ham godt.

Liverpool_sucks
04-08-2007, 02:21
Drengen har talent, men så heller ikke mere - jeg har som træner set en del 9-10 årige som jeg anser for at være på samme niveau som ham.. Men det kan ikke være rigtigt, at de største hold skal til at hente spillere som kun er 9 år gamle.

Hvordan er niveauet i Australien?
Hvordan kan vi hente en spiller ud fra et videoklip???

Men alt respekt, når klubben vælger at hente ham, så kan man kun håbe, at han bliver til noget engang om en 10 års tid.

han var til prøve føre han skiftede..

Grothen
30-03-2011, 21:49
Jeg kom lige i tanke om ham den unge, australske knægt, Rhain Davis, vi hentede i 2007, da han var ni. Undrede mig over, om han stadig var i klubben. Det eneste, jeg kunne finde, var dette link:

http://www.transfermarkt.co.uk/en/manchester-united-u18/kader/verein_5242.html

Skal dette betyde, at han som 13-årig(!) spiller sammen med drenge, der er tre år ældre? Det virker helt absurd. Især i den alder, hvor tre år som regel er en kæmpe forskel rent fysisk.

DavidMadsen
30-03-2011, 22:04
Det passer forhåbentlig ikke! Han kan umuligt være 13 år og spille på U18-holdet i Manchester United.

Ruunee
30-03-2011, 22:16
Det passer forhåbentlig ikke! Han kan umuligt være 13 år og spille på U18-holdet i Manchester United.

Gjorde Rooney ikke det i Everton? Ihvert fald som 14 årig.

Hvis Scholes lige ku holde i 2 år mere, så har vi afløseren der... ;)

ajooba
30-03-2011, 23:48
http://origin-community.manutd.com/forums/t/113357.aspx

"Rhain Davis is still with United and the policy is to keep it as quiet as possible so that his development goes unperturbed. Rhain Davis is now 12 years old going on 13. In 2 years time he is eligible to sign a pro contract. But as I heard, his development has been progressively fabulous."

God stil - giv dem tid