PDA

Se fuld version : Den store golf tråd

Holmskov
17-07-2007, 13:44
Holmskov på 17. på Barsebäck. (Et must for alle golfspillere)

http://img513.imageshack.us/img513/688/img0212up6.jpg

Michael
17-07-2007, 14:13
Ser ud til vejret er med jer derover. :)

Holmskov
17-07-2007, 15:10
Ser ud til vejret er med jer derover. :)

Jeg er hjemme i Kolding igen, men ja. Vi spillede tre dage med høj solskin og 23-25 gr. Helt fantastisk. :D

Juel
17-07-2007, 20:25
Jeg er hjemme i Kolding igen, men ja. Vi spillede tre dage med høj solskin og 23-25 gr. Helt fantastisk. :D

Det ser ud til at være et godt slag! :)

Holmskov
17-07-2007, 22:09
Det ser ud til at være et godt slag! :)

Venstre side af fairway, som bestilt. :D

Juel
18-07-2007, 19:07
Venstre side af fairway, som bestilt. :D

Dejligt!

Jeg var ude og spille i dag.. Det blæste helt sindssygt, men spillet var perfekt!

35 point med en kold putter er ikke dumt!

2 meget dumme bogeys på de sidste 2 huller..

Holmskov
18-07-2007, 19:17
Dejligt!

Jeg var ude og spille i dag.. Det blæste helt sindssygt, men spillet var perfekt!

35 point med en kold putter er ikke dumt!

2 meget dumme bogeys på de sidste 2 huller..

Det er ikke tosset. Tillykke med det. :D

Hvor spiller du ?

Jeg selv flyver til London i morgen over til min makker. Vi skal spille

http://www.gattonmanor.co.uk/corse.php

og

www.royalcinqueports.com

Det bliver vildt. :D

Juel
18-07-2007, 23:23
Det er ikke tosset. Tillykke med det. :D

Hvor spiller du ?

Jeg selv flyver til London i morgen over til min makker. Vi skal spille

http://www.gattonmanor.co.uk/corse.php

og

www.royalcinqueports.com

Det bliver vildt. :D

Ikke dårligt da!!

Jeg spiller i Ribe Golfklub. En OK bane.
Jeg er også medlem af Fanø golfklub fordi vi har sommerhus nær golfbanen derovre. Den er meget speciel, da det er Danmarks eneste links-bane.

Casper
18-07-2007, 23:32
Hvad betyder links bane?

Christensen
18-07-2007, 23:36
http://en.wikipedia.org/wiki/Links_%28golf%29

Boock
19-07-2007, 11:59
http://www.aboock.com/img/Norway/s5030754.jpg

Jeg kan også...
tror jeg fik banket 30 bolde ned i vandet og den eneste grund til det ikke blev flere var fordi jeg ikke havde nogen til sidst :D

Juel
19-07-2007, 21:43
Hvad betyder links bane?

Det betyder vel kort og godt, at der ikke er gjort, eller ikke må gøres det store ved banen. F.eks. er der på Fanø ingen bunkers eller kunstige søer. Greens og fairways bliver der ikke gjort meget andet ved, end at de bliver klippet. Det giver utroligt mange dårlige lies, og man kommer ofte ud i problemer. Det sjove ved netop Fanøs golfbane er at man kan nå de fleste par 4 huller i udslaget! Det korteste par 4 hul er 233 meter!!

Jeg formåede da også at reducere mit handicap fra 16,0 til 13,9 i de 2 uger jeg var i sommerhus i starten af ferien!

Juel
27-07-2007, 21:39
Er der nogle her på forum der har erfaringer med at tage til nogle af de store turneringer for at se lidt god golf?

Jeg tager afsted til Hamborg på søndag for at se finalerunden af The Deutsche Bank Players' Championship of Europe.

Jeg regner med at jeg vil følge nogle af de første der går ud, og så ellers bare sætte mig på tribunen på 18'ende, og se når alle holdene kommer ind!

Jeg har også hørt at man kan være heldig at finde ekstremt billigt golfudstyr til sådan nogle arrangementer hvis man har is i maven og venter helt til sidst med at købe det!

Juel
29-07-2007, 21:17
Nu har jeg det ikke godt med at skrive 3 indlæg i træk i samme tråd, men vil da lige fortælle lidt om dagens oplevelser! Jeg var som nævnt i et andet indlæg i Hamborg for at se den afsluttende runde af turneringen. Vi kørte tidligt derned, for at være sikre på at vi ville have tid til at kigge os lidt omkring og se nogle af de store drenge varme op. Vi besluttede os hurtigt for at følge Søren Hansen de første 9 huller og derefter gå over og sætte os på tribunen på 18ende indtil alle var kommet ind. Søren Hansen startede utroligt dårligt ud.. Smed en bold langt ud i roughen på hul 1, og smed en bold i søen på hul 3. Han kom dog afsted med par på alle 3. Så skal jeg lige love for at han begyndte at spille godt!! På de sidste 6 huller af for-9 lavede han stort set ingen fejl, og lavede 3 birdies og 3 pars.

Vi fortrød egentligt lidt at vi ikke fulgte ham hele vejen, da vi sad på tribunen hvor regnen begyndte at sejle ned, men vi kunne se at Søren Hansen blev ved med at spille suverænt, og han sluttede med 5 birdies på de sidste 9 huller, så han kom i klubhuset med 16 under, og fik et kæmpe bifald fra de mange danske tilskuere, som var begyndt at øjne noget stort! Der var kun 2 spillere udover ham der kunne blande sig i kampen om sejren, nemlig Wilson (16 under med 3 huller tilbage på det tidspunkt) og Romero (19 under med 5 huller igen). Wilson endte på 16 under som Søren Hansen, og så stod det bare til Romero at spille stabilt ind. Han lavede dog en bogey, men kom frem til 18ende i 18 under, og tog greenen i 2, så han kunne 3-putte for at vinde. I al den tid vi havde siddet på 18ende, og set en masse spillere afslutte runden havde vi kun set 1 birdie på hullet. Romero var dog kold og sænkede et langt put, og så brød jublen ud. En flok mænd med Argentina-trøjer løb ind på greenen og sprøjtede med champagne. (Man fik helt lyst til at råbe ARGENTINA, ARGENTINA, ARGENTINA!)

Super fed oplevelse trods det dårlige vejr! Det kan klart anbefales at tage derned!

Juel
25-08-2007, 18:41
Nå, men jeg vil lige holde lidt liv i det det efterhånden er blevet til "min" tråd

Spillede i dag første runde af klubmesterskaberne i junior-rækken, hvor vi kun var sølle 2 tilmeldte. Der var ingen tvivl om at jeg ville vinde, men jeg vandt alligevel overraskede stort. Havde ikke regnet med at en spiller i hcp 34,7 kunne bruge 154(!!!!) slag på en runde! Og da jeg gik en stabil 88'er, er der ikke den store spænding om hvem der bliver klubmester

Holmskov
26-08-2007, 10:53
Nå, men jeg vil lige holde lidt liv i det det efterhånden er blevet til "min" tråd

Spillede i dag første runde af klubmesterskaberne i junior-rækken, hvor vi kun var sølle 2 tilmeldte. Der var ingen tvivl om at jeg ville vinde, men jeg vandt alligevel overraskede stort. Havde ikke regnet med at en spiller i hcp 34,7 kunne bruge 154(!!!!) slag på en runde! Og da jeg gik en stabil 88'er, er der ikke den store spænding om hvem der bliver klubmester

Tillykke trods alt. Flot at du kan holde fokus selvom du må trækkes med en der bruger en del flere slag end dig selv.

Jeg selv har vundet vores klubmesterskab i Kolding 8 gange

Slagspil : 1997, 2000,2001,2002 og 2004.
Hulspil : 2000,2001 og 2002.

Jeg er specielt stolt af mine 3 doubles :)