PDA

Se fuld version : Dong Fangzhuo

Boock
30-04-2007, 21:30
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSXX-bDhvxaTLtF59oDKBxutRABewqdSnpCjLvKsqE8uoWx6jp-

Dong Fangzhuo
Født: 23. januar 1985
Land: Kina
Klub: Mika

Madsen
06-05-2007, 14:21
Dong Fangzhue har været udlånt til:

Fra januar 2004 til januar 2007 til Royal Antwerpen

netch
08-05-2007, 00:06
ved ikke særligt meget om Dong..men hvad jeg har hørt lyder han spændende..dog er der langt fra den belgiske liga til PL, så bliver spændende at se hvordan han klare sig

JDK
08-05-2007, 09:58
Jeg tror ikke at Dong får nogle chancer, som sådan, for United - har ikke set ham spille ret meget, men han er ikke vores nye angriber, som fremover skal score vores mål

Bugge
08-05-2007, 10:51
Den smule jeg har set ham, har det satme set skidt ud.. Men det er også kun blevet til få minutter så jeg kan slet ikke vurdere ham ordentligt..

Det tog ellers lidt tid at få den arbejdstilladelse da..

KennyN
08-05-2007, 12:39
Det er ikke fair at dømme Dong ud fra hans få minutter i Charity kampen mod Europa XI.
Tror han vil få en del spilletid i pre-season kampene, og så vil han formentlig blive lejet ud til en Championship klub, for at vænne sig til engelsk fodbold og videreudvikle sig..

Rafa86
08-05-2007, 13:11
Det er i næste sæson han skal bevise sit værd. Tror ikke han bliver til noget, af det jeg har set (skal dog lige sige, at dette ikke er meget - kun to kampe).

Har bare på fornemmelsen, at han blot kommer til at sælge trøjer.

Synes ikke spillere fra Asien, har så stor succes i England.

Park har spillet ok, uden at være helt vild god (blot reserve for Giggs).

United DK
08-05-2007, 19:08
Jeg skal ikke kunne sige, om han kan noget, eller ej, men jeg tror folk bevidst dømmer ham ude, ene og alene fordi han er fra Kina, for vi ser jo tit, at når snakken falder på en brasilianere eller argentinere, så kan det ikke gå hurtigt nok, men at købe ham, fordi folk pr. defination tror, at spillere fra de to lande, er på højde med de mange klassespillere, som de to lande har leveret de sidste 50 år.

Martinsen
08-05-2007, 20:04
jeg vover pelsen og siger at han aldrig bliver god nok til United... det jeg har set med ham har ikke været særlig imponerende, men har nok tjent hans pris ind mange gange igen, på trøjesalg i Kina... han virker meget klodset og ikke særlig træfsikker...

Smaakage
08-05-2007, 20:11
Det jeg har set af ham på reserveholdet, der har han været en god spiller, men ikke mere end det. Han er hovedstødstærk og god til at komme til bolden og spille den videre.
Han er ikke specielt chanceskabende, og falder rimeligt let ud af kampene... Skal siges at det er begrænset hvor meget jeg har set af ham selvfølgelig

En spiller som Fabian Nramdy så jeg hellere få chancen hvis vi går hen og har brug for det. Han er en spændende spiller, der muligvis ville kunne gøre det bedre end Dong, både på kort og langt sigt

Don Kafai
08-05-2007, 20:47
Kan ikke se et potentiale i ham der vil gøre ham til en startende angriber i United nogensinde, men jeg synes nu ikke han er helt håbløs. Han er vildt hurtig, og afslutter faktisk ok, og er god i hovedspillet. Bendtner var fx ikke bedre inden han blev lejet til Birmingham, og nu er han på manges læber. Et år i 1. divisionen, vil vise om han er noget værd eller ej, så det skal prøves inden han afskrives...

Oscar
08-05-2007, 21:38
jeg vil også give ham lidt tid.. ham blev rost til skyerne efter sin indsats for Kina(eller ungdomshold) for lidt tid siden.. og det jeg har set fra Anderlecht så sgu ok ud af en spiller på hans alder.. Synes også det er noget pis at sige, at asiater ikke kan begå sig i PL. Det er en personlig vurdering, og én må jo være den første til at bevise kritikkere tager fejl..Gianfranco Zola gjorde det jo i stor stil for Chelsea.. Jeg tror efter en sæson eller to i Championship, så er han klar. Kunne jo evt. komme til en med erfaring fra Utd, Keano i Sunderland? Så får han endda PL erfaring, hvis han er klar.. Jeg tror nu han er mere end et trøjekøb, det er en meget ung spiller man satser på skal sælge trøjer..

Redguf
10-05-2007, 15:20
Jeg så ham for første gang i en hel kamp i går mod Chelski - Eller rettere sagt jeg så en kamp hvor han var på holdkortet for det var ikke ret meget man så til ham. Jeg tvivler meget på at han nogensinde kommer til at spille på 1. holdet.
Hvis vi bliver tvunget til at aflyse vores asien-tour til sommer så kan vi lige så godt skille os af med ham for så kan han ikke engang bruges som tolk!

Oscar
10-05-2007, 15:38
rolig nu, han spillede mod en af PLs stærkeste forsvarsduo! Synes han gjorde det anstændigt, men bestemt heller ikke mere. Jeg synes da også en angriber der er værdig skal kunne udfordre chelsea forsvaret mere, men giv ham tid. Jeg mener folk er for hurtige til at dømme de unge spillere, bare fordi de ikke laver en "Rooney" i deres debut. Giv ham tid mod mindre hold, så kan vi komme med vores meninger senere!

Redguf
10-05-2007, 15:46
Jeg ved godt det måske er lidt hårdt at dømme ham ude på en enkelt kamp mod Chelski, men jeg synes bare ikke jeg så nogen tegn i hans spil på at han har hvad der skal til. Ved de enkelte optræk til angrebsspil vi havde var han fuldstændig fejlplaceret og deltog ikke i spillet.
Som med alle andre af vores unge spillere så håber jeg inderligt at de udfolder sig som store stjerner - det vil jo være bedst for holdet! Men det jeg indtil nu har set med Dong viser desværre ikke nogen tegn på at har hvad der skal til at komme gennem nåleøjet til 1. holdet.

JakobR
10-07-2007, 22:20
En lille samling klip med vores allesammens Ding Dong "T-shirt" Fangzhuo, som jeg har samlet for at give et indtryk af spilleren. Han er 22 år.

Antwerpen mål 05/06
http://www.youtube.com/watch?v=8MnTl9QwrZI
http://www.youtube.com/watch?v=jCiJn61WeAE

Rødt kort
http://www.youtube.com/watch?v=JOQoeuVP314

Mål for United mod Kaiser Chiefs
http://www.youtube.com/watch?v=tW52Y5JEbHE

Chelseakampen
http://www.youtube.com/watch?v=NSvhISHV6o8

JDK
24-07-2007, 21:48
Jeg synes at Dong scorer mange flotte mål for Antwerpen, men det er vel ikke nok ift. at kunne klare sig i PL... kampen mod Chelsea laver han nogle fine ting - men han mangler fremfor alt fysik, noget man kan træne sig til (også uden Valter DiSavio), men jeg tror bare ikke han slår igennem for United inden for de kommende år

Benzet
24-07-2007, 22:09
Gad vide hvor længe United vil trække pinen ud, før de synes, de kan "tillade sig" at sælge ham. Jeg har en grim fornemmelse af, at den eneste årsag til, at han forsat er i klubben skyldes, at han gav en del af sin tid på at få chancen for United ved at spille i Belgien.

JakobR
24-07-2007, 22:18
Det, der pisser af med Dong, er at vi konstant snakker om at sælge Alan Smith og Rossi. Hvad hjælper det, at starte med at sælge ud fra toppen af hierakiet? Som jeg ser det, så er Rossi og Smith mere værd end 10 x Dongs talent. Han er ikke skarp nok, ikke fysisk stærk nok, ikke god nok mde hovedet og så har han ikke et overblik, der er en Premier League klub værdigt. Men jeg har selvfølgelig heller ikke set kampe nok med ham. T-shirt!

timberunited
07-08-2007, 10:06
Der er penge i t-shirts. Men kun hvis spilleren også spiller godt. Hvis Rossi og Forlan ikke kan, så kan Dong nok heller ikke.

Men det er i Kina, at pengene er. Men mon ikke der er spillere med mere talent?:devill:

Det kan selvfølgelig være nerver. Håber på det bedste - både for t-shirtsalget og angrebet.

Dines
07-08-2007, 10:16
Dong er ikke god nok til at spille fast i en topklub som United. I Ligacuppen kan han få nolge chancer, men så ikke mere for af det jeg har set, har han ingen anelse af talent og er kun en trøje-sælger.

Daniel
16-09-2007, 22:34
Dong er 22 år.
Han er lige så gammel som ronaldo og rooney og ældre end eagles, nani, pique, evans og anderson som alle har bevist at de er tættere på holdet end ham. Jeg kan ikke se meningen i at beholdet med mindre det er af økonomiske grunde. men det er ikke gode nok grunde til at jeg ville beholde ham.

JDK
16-09-2007, 23:40
Dong er 22 år.
Han er lige så gammel som ronaldo og rooney og ældre end eagles, nani, pique, evans og anderson som alle har bevist at de er tættere på holdet end ham. Jeg kan ikke se meningen i at beholdet med mindre det er af økonomiske grunde. men det er ikke gode nok grunde til at jeg ville beholde ham.

Enig! tror også snart at han er fortid i Unitedtrøjen, men med en smule mangle på angribere, kan det være jeg tager fejl

Thomas
28-08-2008, 16:28
Så blev vores kontrakt med den kinesiske superstar annulleret... Alt lykke fremover til ham. Han får brug for det (:

Jacob FG
28-08-2008, 16:41
Stjerneangriber ud

fører til

stjerneangriber ind...

Jamen - det baner jo helt og aldeles vejen for Berbatov! Det var bare dét som manglede! YES! Nu ska vi bare vente..

JakobR
28-08-2008, 16:44
Eftersigende smuttet til Real Madrid som led i en kommende Ronaldo-aftale.

Elkjaer
28-08-2008, 16:46
Det var vel efterhånden et spørgsmål om tid før han forlod United.
Han burde være bedre i en alder af 22 år, men desværre ikke - men held og lykke til ham fremover.
Utroligt at han tidligere er blevet udråbt til Kinas største talent :)

Tim_rn
28-08-2008, 16:49
Det var vel efterhånden et spørgsmål om tid før han forlod United.
Han burde være bedre i en alder af 22 år, men desværre ikke - men held og lykke til ham fremover.
Utroligt at han tidligere er blevet udråbt til Kinas største talent :)

Nu er det også begrænset hvor meget det siger om talentet

Gronkjor
28-08-2008, 16:55
Endelig slap vi af med Ding Dong:lolol:

Held og lykke i fremtiden. Gad vide hvem der kan bruge ham?:whine:

snegl
28-08-2008, 16:57
Det er en sorgens dag

Hvem husker ikke hans kamp mod Chelsea med Guard of Honor.

JakobR
28-08-2008, 17:07
Dong er den eneste spiller, jeg aldrig nogensinde har brudt mig om.

Det er tydeligt, at manden aldrig har haft noget, der ligner talent, men udelukkende blev købt af økonomiske interesser, hvilket også er derfor, at han har fået så lang snor, og eksempelvis blev foretrukket fremfor Campbell og Brandy i sidste sæsons liga cup (Coventry) og Champions League (Roma).

Han imponerede ikke i Antwerpen, han var ringe for reserverne og han var en joke for førsteholdet.

ChristianR
28-08-2008, 17:13
Der fik vi løst Spurs' angrebsproblem. Send så Berba videre!

Kofoed
28-08-2008, 17:21
Eftersigende smuttet til Real Madrid som led i en kommende Ronaldo-aftale.

Haha.. Ja når nu Villa ikke vil til Real så må de jo tage den næstbedste:D

Det var på tide han kom afsted.. Han har aldrig bidraget med noget positivt til klubben.. Udover nogle kinesiske fans måske..
Men et lille held og lykke skal han da ha.. Han for brug for det..

Dines
28-08-2008, 19:05
Så slap vi for ham. Mongolen Peter Paland har mere talent end ham, og det er utroligt at han har fået førsteholdskampe i vores klub. Men det er selvfølgelig pga. penge, men fint vi slap af med Dong.

JDK
28-08-2008, 19:19
Spørgsmål om tid, inden denne nyhed kom!

Farvel Dong - held og lykke :devill:

Don Kafai
29-08-2008, 10:02
Han imponerede ikke i Antwerpen, han var ringe for reserverne og han var en joke for førsteholdet.

Det er vel lige at stramme den en anelse. Han lavede da rigtig mange kasser i Antwerpen, hvor han blandt andet blev topscorer i den belgiske række (godt nok 1. division). Han lavede vel også sine mål for reserverne, a la Mads Timm, men vi må bare erkende, at der skal mere til for at slå igennem i United.

Jeg troede faktisk lidt på ham i en overgang, da jeg så ham spille pre-season i 2006, der virkede han sgu skarp, men det har også været det eneste gode glimt han har haft i United-trøjen.

Har læst han har signet for den kinesiske klub igen, så held og lykke herfra i hvert fald.

Parkohargo
29-08-2008, 14:42
Endelig slap vi af med ham..Han har ALDRIG haft talent nok til at blive indlemmet i Uniteds trup..

Høgsted
29-08-2008, 14:46
Ærgerligt at han blev fritstillet da jeg virkelig har troet at han ville få succes i denne sæson :D Ej manden er jo elendig og han blev jo kun købt af den årsag at han var kineser og at det ville øge merchandise indtjeningen i Asien. Så fint at vi slipper af med ham.....

Dines
29-08-2008, 15:08
Indtil videre, har vi solgt alle de spillere, som jeg ønskede skulle væk. Eagles, Dong, Saha og Silvestre, mener jeg ikke havde en fremtid på holdet. Den eneste der kan ærgre mig lidt er, at Pique røg, men tilgengæld vil det betyde flere chancer til Jonathan Evans.

Kofoed
29-08-2008, 16:53
Skal hans tråd ikke rykkes til tidligere spillere??