PDA

Se fuld version : Bilbomber i London

Holmskov
29-06-2007, 21:03
Er jeg den eneste der er lidt nervøs over de fund de har lavet i London i dag.

Bilbomber med Benzin, Søm, gas osv osv.

Hvordan finder de de her bomber og hvordan optrævler de terrorist-grupperne.

Jeg er dybt imponeret over politiets arbejde, men for helvede. Hvor er det skræmmende.

Hvad var der sket hvis bomberne var gået af ??

JakobR
29-06-2007, 21:27
Det er en syg syg verden vi lever i.

Det værste er, at det ikke var efterretsningstjenesten, der opsporede bomberne. Men at det hele bare startede med en syg natklubsgæst.

Det man kan læse er vel, at kampen mod den menneskelige civilisitation fortsætter på trods af Browns tiltrædelse.

Holmskov
29-06-2007, 22:07
Det var en politimand, first on the scene, der afmonterede den første bombe.

Nu har man så også fundet den anden bombe. Ligeledes i en mercedes fyldt med Bencin. Gas, Søm og sprængstof.

Casper
29-06-2007, 22:33
det er vanvittigt...

Smaakage
30-06-2007, 01:13
Vi har vel næppe set det sidste til det. Skræmmende at terror bruges som et politisk modstykke til noget så ordinært som en diskutuion.

Det der dog skræmmer mig mest er at der efterhånden bliver større og større chance for at den næste terrorist kommer fra Gellerupparken el.lign, og at vi på den måde får de østlige terrorceller ind i landet og operere.

Dines
30-06-2007, 09:00
Skræmmende.! Tror i måske de skulle udløses ved tour start her om en uges tid? For der er der ihvertfald rigelig med mennesker at slå ihjel.

JakobR
30-06-2007, 10:49
Skræmmende.! Tror i måske de skulle udløses ved tour start her om en uges tid? For der er der ihvertfald rigelig med mennesker at slå ihjel.

Tourstart? Det var jo i London?

Men jeg tror ikke de havde ventet så længe. Det var ude foran en propfyldt natklub, så tror det ret åbenlyst hvad der skulle have sket.

United DK
30-06-2007, 11:00
Tourstart? Det var jo i London?

Tour de France starter i London i år.

SuperVida
30-06-2007, 12:07

Tror næppe det var meningen, at det skulle ske ved Tour-start, da et angreb her ville være forventeligt. En dag som i går kommer forud for en tid i London med masser af begivenheder (Wimbledon-afslutning, Tour de France, LiveEarth Koncert og mindekoncert for Diana), så i går havde man ikke forventet et eventuelt angreb, hvilket gør terror skræmmende - det sker når det ikke forventes og når sikkerheden er "lav"...

Men en meget skræmmende verden vi lever i...

Thomas Hansen
30-06-2007, 15:28
De er syge i hovedet, hørte lig at bomberne var placeret under en natklub, hvor der var ladies aften, man tør snart ikktage nogen steder!!!

Dahlmann
30-06-2007, 15:38
det er sygt det her... politiet er virkelig heldige at folk har øjnene åbne når der sker sådan noget her... men det virker meget tilrettelagt, så jeg kan næsten ikke andet end frygte at der er flere biler med bomber, så det kunne have været en kædereaktion af sprængninger, flere forskellige steder....

jeg hader terror...

JakobR
30-06-2007, 16:21
Spørgsmålet er vel hvornår Danmark rammes. Terror eller ej, så har jeg aldrig brudt mig om Irak-krigen. Bevismaterialet var ikke holdbart og FN var ikke med på den. Anders Fogh er en simpel røvslikker!

JakobR
30-06-2007, 18:08
Det hotel, der blev sprængt i luften i Egypten 2005, havde min kusine, fætter og faster været bosat på, 5 timer forinden.

Dahlmann
30-06-2007, 18:18
Spørgsmålet er vel hvornår Danmark rammes

det er selvfølgelig klart man spørger sig selv om det når frygten er fornyet...
for 2 år siden da london bomberne havde været, var der en rundspørge om folk troede der ville komme terror i danmark det efterfølgende år... over halvdelen sagde at det regnede de med.. jeg tænkte dengang, at det var da smart at spørge om, lige efter et terrorangreb, for folk bliver automatisk mere bange af det, og venter på det rammer vores eget kære danmark...

dine politiske holdninger gider jeg ikke kommentere, da det ikke er det tråden handler om... jeg vil forkorte det til at jeg er stærkt uenig...

Dahlmann
30-06-2007, 18:18
seneste nyt er at der, heldigvis, er mislykket et terrorangreb i glasgow lufthavn her i dag...

JakobR
30-06-2007, 18:25
Hvis de to grupper bag angrebene, er uafhængige af hinanden, så synes jeg det det ufatteligt lavt at hente inspiration fra noget så usmageligt som det der skete igår, i London.

Smaakage
01-07-2007, 18:10
Spørgsmålet er vel hvornår Danmark rammes. Terror eller ej, så har jeg aldrig brudt mig om Irak-krigen. Bevismaterialet var ikke holdbart og FN var ikke med på den. Anders Fogh er en simpel røvslikker!

Der var terror før Irakkrigen, og der ville have været terror uden Irakkrigen. Det er kun en undskyldning

JakobR
01-07-2007, 19:10
Der var terror før Irakkrigen, og der ville have været terror uden Irakkrigen. Det er kun en undskyldning

Det er ikke sikkert jeg har forstået dit indlæg, men jeg mener, at selv hvis vi ser bort fra terroren, så har jeg aldrig været tilhænger af irak-krigen.

Ja, der har været terror hele tiden. Mest kendte eksempel er vel 11. september.

TrincoBoy
02-07-2007, 06:20
Ja, der har været terror før Irakkrigen, men vi har da vel aldrig set så meget terror efter invasionen af Irak....Her tænker jeg på Madridbomberne, bombeangrebet i London og den daglige terror i Irak.

United DK
02-07-2007, 09:22
Der vil altid være terror, for der vil altid være nogle psykopater, der finder frem til, at man gør en god gerning, ved at dræbe en masse mennesker. Her tænker jeg på martyrdøden.

Foged
03-07-2007, 11:14

Ja det er jeg helt enig med dig i.
Alle terror-grupperne dernede sidder bare og venter på at få en "undskyldning" for at bombe et eller andet i-land. Det må så være Irak-krigen eller EU's landbrugsstøtte, dog tror jeg ikke ligefrem at Irak-krigen hjalp:Smackden:

Tror selv det er et spørgsmål om tid før Danmark bliver ramt.
Jeg tænker ikke så meget over det i hverdagen, men jeg er sikker på at der en eller anden dag ligger en form for bombe på f.eks. hovedbanegården og så må det være op til politiet eller hvem der nu efterforsker disse sager at opdage dette, eller blot være sygt heldige at finde den/dem!

En anden lille ting jeg lige vil tilføje er at jeg egentlig tror Irak-krigen har været kanon "heldig" for Danmark, tænk hvis vi havde trykt Muhammed-tegningerne uden der var krig. Så var Danmark ligesom det eneste land der direkte havde provokeret.

SantasLittleHelper
03-07-2007, 11:49
Arh.. mon nu JP havde trykt Muhammed tegningerne hvis der ikke havde været krig? Konkurrencen var da åbenlyst lavet for at provokere andre religioner og synspunkter end dem den traditionelle danske avislæser har. Og tegningerne var da så ypperligt racistiske at dem der opfordrede til konkurrencen burde have jordens største møgfald, hvilket de da også har fået.

Jeg har altid ment at den ene bombe ikke er værre end den anden, og de amerikanske bomber der dræber hundredevis af uskyldige kvinder og børn hver evig eneste dag er bestemt heller ikke værre end et par enkelte bomber der dræber usyldige kvinder og børn nogle andre steder i verden. Selvfølgelig var der terror før Irakkrigen, men det er da absolut naivt at tro at de bomber ved diverse politiskoler og markeder vi ser i Irak, bomberne i London, Spanien, Skotland og mange mange andre steder i verden ikke er forårsaget af det amerikansk ledede "korstog" mod alle de forbandede muslimer som vi ikke forstår hvad siger, ikke ligner os, og ikke tror på at visse personer kan gå på vandet, lave vand om til vin og at en fyr der hedder "Gud" skabte jorden på 7 dage, hvor han bare fedede den på sidstedagen...

Bergmann
03-07-2007, 17:19
Arh.. mon nu JP havde trykt Muhammed tegningerne hvis der ikke havde været krig? Konkurrencen var da åbenlyst lavet for at provokere andre religioner og synspunkter end dem den traditionelle danske avislæser har. Og tegningerne var da så ypperligt racistiske at dem der opfordrede til konkurrencen burde have jordens største møgfald, hvilket de da også har fået.

Jeg har altid ment at den ene bombe ikke er værre end den anden, og de amerikanske bomber der dræber hundredevis af uskyldige kvinder og børn hver evig eneste dag er bestemt heller ikke værre end et par enkelte bomber der dræber usyldige kvinder og børn nogle andre steder i verden. Selvfølgelig var der terror før Irakkrigen, men det er da absolut naivt at tro at de bomber ved diverse politiskoler og markeder vi ser i Irak, bomberne i London, Spanien, Skotland og mange mange andre steder i verden ikke er forårsaget af det amerikansk ledede "korstog" mod alle de forbandede muslimer som vi ikke forstår hvad siger, ikke ligner os, og ikke tror på at visse personer kan gå på vandet, lave vand om til vin og at en fyr der hedder "Gud" skabte jorden på 7 dage, hvor han bare fedede den på sidstedagen...

.. glem nu aldrig alle de gode ting USA har gjort for Danmark og resten af verden (: .. vi skal være dem evigtaknemmelig for, at de ALTID tager sig af alt det beskidte arbejde for os andre!

Benzet
03-07-2007, 17:26
Det er muligt, at USA har haft positive andel i mange beskidte affærer, men de har til gengæld også stukket snablen for dybt i mange situationer, hvor de har handlet mod menneskerettigheder og i egne økonomiske/politiske interesser på bekostning af andre lande.

At skylden al verdens krige og forfærdelige over på religion er for billigt købt. Det er korrekt, at mennesker har startet krige pga religioner. Men det er som sagt menneskerne, der har startet dem, ikke nogen Gud. Troen på en religion er som regel noget positivt i sidste ende, idet det oftest bygger på nogle grundlæggende gode værdier som fx næstekærlighed og omsorg.

SantasLittleHelper
03-07-2007, 19:09
.. glem nu aldrig alle de gode ting USA har gjort for Danmark og resten af verden (: .. vi skal være dem evigtaknemmelig for, at de ALTID tager sig af alt det beskidte arbejde for os andre! Indrømmet, jeg hader USA og jeg har svært ved at se hvad godt de har gjort, udover The Simpsons, som trods alt har gjort tykt grin med hvad der er galt med USA gennem mange mange år. Men du kan msåke nævne et par eksempler?

@Benzet
Selvfølgelig handler Irakkrigen ikke kun om religion, men det er svært at se bort fra, specielt når man læser denne artikel: http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2005/10_october/06/bush.shtml Det giver vel et eller andet udtryk for at George Bush hører stemmer, hvilket vel er noget andet end at få en saltkringle galt i halsen... Måske skulle han lade sig indlægge? Selvfølgelig er der ikke forskel på muslimernes hellig krig og Bush's "korstog" mod den "Onde Akse", men det beviser vel bare at USA ikke er en pind bedre end den verden de prøver at bekæmpe. Selvfølgelig skal man ikke skære alle amerikanere over en kam, Jeg er langt fra enig i at religion er godt for noget overhovedet, da man jo godt kan lære børn at være omsorgsfulde og have næstekærlighed uden nogen som helst form for religiøs indflydelse. Når det er sagt skal folk selvfølgelig have lov til at tro på det de nu har lyst til og lov til at udøve de ritualer som følger med den religion man har valgt, men det betyder bestemt ikke at verden ikke ville være et bedre sted, hvis alle var ateister.

Foged
03-07-2007, 20:35
Arh.. mon nu JP havde trykt Muhammed tegningerne hvis der ikke havde været krig?

Vi misforstår hinanden.
Jeg siger at hvis der IKKE havde været krig da tegningerne blev trykt tror jeg DK's chance for et terror-angreb ville være langt større.

USA bomber forresten heller ikke civile, de har jo deres præcisions-bomber;)

imc
03-07-2007, 21:52
Her tænker jeg på martyrdøden.

Jeg tror vist at der er noget ved martyrdøden som jeg tror du har misforstået. Det er ikke en god gerning at dræbe en masse uskyldige. Martyrdøden i Islam er når man BLIVER DRÆBT i krig. Og det skal være en fair krig hvis man kan sige det på den måde, for krig i Islam er den allersidste udvej hvis der ikke findes andre muligheder. Og selv indenfor krig er der regler.

Håber bare ikke at det lyder som om jeg forsvarer disse syge mennesker som kalder sig muslimer og bomber uskyldige via bilbomber osv. Disse mennesker er åbenbart en masse idioter som har misforstået princippet i martyrdøden.

JakobR
03-07-2007, 22:41
Bombemændene fra London 2005, kom i øvrigt fra Leeds.

Benzet
03-07-2007, 23:00
Santa: At religion ikke kan være godt for noget overhovedet må være en særdeles subjektiv mening, der hænger på egen kappe, da jeg er sikker på, at mange mennesker kolden over har en anden mening og ikke mindst følelse. Vores kultur og de fleste andre kulturer bygger på religion. Selv om vores kultur her i vesten ikke dyrker troen så meget som tidligere, er det alligevel tydeligt, at store dele af vores kultur, lovgivninger og etik bærer præg af religiøse forhistorier.

SantasLittleHelper
03-07-2007, 23:53
. Selv om vores kultur her i vesten ikke dyrker troen så meget som tidligere, er det alligevel tydeligt, at store dele af vores kultur, lovgivninger og etik bærer præg af religiøse forhistorier. Og det er netop det jeg synes er så forfærdeligt forkert. Jeg vil til hver en tid nægte at vidne hvis jeg skulle sværge på biblen, eller på anden måde sværge at sige sandheden, da det antydes at man så lyver på alle andre tidspunkter. Jeg synes det er fuldstændig forrykt at 2 mennesker kan leve sammen i 30 år ikke kan arve fra hinanden med mindre de har skrevet under på et lille stykke "helligt" papir. At læse biblen kan jeg nærmest betegne som at læse indkast.dk for det er da en meget god historie, men det er imo både forkert og modsigende. Jeg benægter bestemt ikke at religion spiller en kæmpemæssig rolle i dagens samfund og i alle kulturer verden over, men jeg synes bare at det er på tide at der bliver sat en stopper for det, da vi trods alt lever i en tidsalder med fornuftige mennesker der efterhånden har fundet ud af hvordan det store billede er sat sammen og dette er absolut ikke i overensstemmelse med nogle af de essentielle hjørnesten i de religioner jeg er bekendt med. Men som sagt, jeg har det fint med at nogle folk påtager sig en anden religionsretning, men så håber jeg samtidigt at de virkelig sætter sig ind i hvad den pågældende religion giver udtryk for, og at man følger disse principper til ens bedste formåen, dog uden at dette skal lede til nogen form for fanatisme overhovedet.

snegl
04-07-2007, 00:08
Tja.. man kan sige hvad man vil men vores lovgivning ER baseret på næstekærlighedsbegrebet, at vi bør kunne tilgive, osv osv. Et eller andet sted er mange ideologiske punkter fra biblen at finde i vores lovgivning, og jeg kan ikke se hvad der er galt i det. Måske lige bortset fra det konkrete santa nævner hvad angår at arve.

Udover det så har jeg stor respekt for Hirsi Ali og Salman Rushdie for at turde have et objektivt ikke-hjernevasket syn på Islam - og jeg kan ikke se hvorfor man ikke skal kritisere Islam når selve ideologien hører til i middelalderen. Kulturen vil aldrig komme til at passe ind i et demokrati, og det er virkelig ikk racistisk ment når jeg siger at Islam fører til junglelov og undertrykthed. Respekt for de muslimer der tilpasser sig samfundet og ikke er yderligtgående som Imamer og Hizb-ut-tahrir så gerne vil hjernevaske dem til at være. (By the way: Utroligt at man ikke forbyder Hizb-ut-tahrir!)

TrincoBoy
04-07-2007, 08:07
Nu er det således, at vi i Danmark har ytringsfrihed og det ville være en strid mod grundloven at få lavet et forbud mod Hizb-ut-tahrir, da de jo "bare" udbreder deres synspunkter. Hvis man nu så gjorde det, så skulle man også forbyde nynazismen, da de to foreninger har en skræmmende lighed.
Misforstå mig nu ikke.....jeg vil også ha at de to grupper skulle forbydes, men det er lidt svært at gøre det i et land som har ytringsfrihed.

snegl
04-07-2007, 19:32
Nu er det således, at vi i Danmark har ytringsfrihed og det ville være en strid mod grundloven at få lavet et forbud mod Hizb-ut-tahrir, da de jo "bare" udbreder deres synspunkter. Hvis man nu så gjorde det, så skulle man også forbyde nynazismen, da de to foreninger har en skræmmende lighed.
Misforstå mig nu ikke.....jeg vil også ha at de to grupper skulle forbydes, men det er lidt svært at gøre det i et land som har ytringsfrihed.

Det er jeg udemærket klar over. Men Hizb-ut-tahrir har fx tidligere opfordret til hellig krig ved fx at uddele løbesedler med Sværdverset fra koranen i fælledparken (Dræb de vantro hvorend du finder dem, osv) så det er ikke rigtigt det kun handler om ytringsfrihed. De bruger ytringsfriheden men bryder samtidig loven. I England ved jeg at Hizb-ut-tahrir er forbudt organisation; jeg mener også det er det i andre lande men jeg er ikke 100% sikker.
Den dag der kommer nogle lidt fastere beviser på at de er en trussel håber jeg snart kommer så man kan forbyde den. Hjernevaskelsen af børn i børnehaven Salam er langt ud over det sædvanlige.

Holmskov
04-07-2007, 20:24
Off-topic...............

hvad med truslen i London ?? Skal man stadig tage derover på ferie eller blive væk ??

Vince
04-07-2007, 20:27
Off-topic...............

hvad med truslen i London ?? Skal man stadig tage derover på ferie eller blive væk ??

Jeg skal derover i efterårsferien... Selvfølgelig tænker jeg på at der kunne ske noget, men som man siger: De vinder først, hvis vi "giver op"! Jeg skal helt sikkert afsted, også selvom det sker igen inden...

Holmskov
04-07-2007, 20:33
Jeg skal derover i efterårsferien... Selvfølgelig tænker jeg på at der kunne ske noget, men som man siger: De vinder først, hvis vi "giver op"! Jeg skal helt sikkert afsted, også selvom det sker igen inden...

Det er præcist det min makker siger.

Jeg skal også derover, men jeg er godt nok lidt skeptisk.

Men hey. De latterlige low-lifes skak ikke ha' lov til at vinde. :mad:

KennyN
04-07-2007, 21:23
For tidligt at snakke om efterårsferien nu. Der er lang tid til, og kan ske meget imens..
Men hey, man kan og skal sku ikke lade sit liv styre af det.

Så kunne man jo intet foretage sig.
Man kunne ikke gå på bar og i byen, da man er udsat for passiv røgning og vil få kræft, man kunne ikke køre på cykel i byen af frygt for at blive kørt ned af en højresvingede lasbil, osv osv..
Man skal da bare leve sit liv som man altid har gjort. Ingen ved hvornår og hvor der næste gang vil ske noget.

Hr Hansen
04-07-2007, 21:24
Jeg ville aldrig blive hjemme fra en planlagt ferie til england sådan som det ser ud nu! Ville nok overveje det hvis der var gadekampe som i Irak, men mit liv er for kort til at planlægge ferie og weekender efter hvor der er sprunget et par bilbomber!

Holmskov
04-07-2007, 21:54
For tidligt at snakke om efterårsferien nu. Der er lang tid til, og kan ske meget imens..
Men hey, man kan og skal sku ikke lade sit liv styre af det.

Så kunne man jo intet foretage sig.
Man kunne ikke gå på bar og i byen, da man er udsat for passiv røgning og vil få kræft, man kunne ikke køre på cykel i byen af frygt for at blive kørt ned af en højresvingede lasbil, osv osv..
Man skal da bare leve sit liv som man altid har gjort. Ingen ved hvornår og hvor der næste gang vil ske noget.

Jeg skal derover i uge 30, så det har ikke noget med efterårsferien at gøre.

Men jeg tager da derover, og kan jeg nedlægge nogle af de der idioter, så bare forsiderne, for så skal jeg sørge for de får sondemad i 14 dage . :D

KennyN
05-07-2007, 08:45
Jeg skal derover i uge 30, så det har ikke noget med efterårsferien at gøre.

Det var henvendt til Vince, som skrev han skulle derover i efterårsferien..