PDA

Se fuld version : PL Prediction 2007/2008

snegl
25-06-2007, 13:52
Denne tråd er startet med formål at høre jeres bud på hvordan 2007/2008 sæsonen ender.

Svært at spå på nuværende tidspunkt, men efter et Henry salg til Barca mener jeg nu at Spurs er bedre rustet end Arsenal.

Lige nu vil mit gæt være;

1. Manchester United (god bredde i truppen med mange holdspillere, rigtig meget kvalitet i truppen)
2. Chelsea (også mange holdspillere, dog er et par store navne ikke slået til endnu)
3. Liverpool (der skal ihvertfald købes mindst 4-5 direkte forstærkninger før de kan oppe sig fra 3. pladsen. Forsvaret er dog eminent)
4. Spurs (Godt angreb med god bredde - Midtbanen og forsvaret bør forstærkes)
5. Arsenal (For mange talenter, og for lidt erfaring. Henry bliver svær at erstatte. De burde have en bedre chance end Spurs på baggrund af holdet, men jeg fornemmer lidt for meget splid i ledelse og trup på stående fod - måske skrider Wenger?)

Hvordan ser jeres top 5 ud? (Og JA jeg ved godt der er lang tid til at PL starter, at alle hold ikk har købt helt ind endnu, osv osv)

Damien
25-06-2007, 14:08
Som fan kan man ikke andet end at tro og håbe på vi vinder igen.

Mit gæt:

1: Man Utd
2: Chelsea

3: Liverpool
4: Arsenal
5. Tottenham

Men vi kommer nok til at kæmpe med Chelsea om titlen.
Mens Liverpool, Arsenal og Tottenham kan ende i en vilkårlig rækkefølge fra 3. til 5. pladsen.

Panduro17
25-06-2007, 14:13
1 Man Utd 87
2 Liverpool 85
3 Chelsea 77
4 Newcastle 69
5 Arsenal 63
6 Sunderland 59

robinho
25-06-2007, 14:15
Uha.

Den er svær. Det kommer an på skader osv. hvis vi ikke henter en angriber, og rooney bliver skadet, er vi dybt dybt ude at skide.

Men hvis vi får en god angriber ind, og nani og anderson og hargreaves forholdsvis nemt glider ind i spillet, jamen så kunne vi godt snuppe det igen. Men det kan blive så tæt at jeg ikke kan hænge min hat på enten os eller chelsea. Så de må dele favoritværdigheden i min bog

1: United eller Chelsea

2: Den af de to der ikke vinder ligaen

4: Arsenal

5: Tottenham

Alex
25-06-2007, 14:23
1 Man Utd 87
2 Liverpool 85
3 Chelsea 77
4 Newcastle 69
5 Arsenal 63
6 Sunderland 59

Hvis du får ret her, må jeg sige at jeg bliver overrasket! :Bouncing:

Titelkampen for denne sæson bliver endnu en gang mellem United og Chelsea.
Det skyldes nok til en vis grad farvede briller, men jeg tror på at United vinder titlen igen!
Og optimismen stopper ikke her: Jeg tror også på at vi henter CL-trofæet i år! :)

Faurauh
25-06-2007, 14:40
1 Man Utd 87
2 Liverpool 85
3 Chelsea 77
4 Newcastle 69
5 Arsenal 63
6 Sunderland 59

Hvad står tallene for?

Oscar
25-06-2007, 14:43
1: Man Utd
2: Chelski
4: Arsenal/Spurs/Portsmouth

4. pladsen må næsten være det mest spændende i år.. 80/09 sæsonen er Newcastle tilbage i kampen om kval, men ikke før.

Hvad står tallene for? Point til sidst i sæsonen...

JDK
25-06-2007, 14:58
1. Man Utd
2. Chelsea
3. Liverpool
4. Arsenal
5. Tottenham

Jeg tror på at Manchester genvinder titlen, da vi har været hurtige og gjort det godt på transfermarkedet - dog bliver det svært at holde Chelsea bag, men jeg mener ikke at de har (endnu) købt ligesågodt ind, som vi har - og de får problemer i starten af '08 med Kalou og Drogba til ANC, da jeg ikke mener at Pizzaro er en god nok erstatning!
Liverpool tager 3. pladsen, da jeg mener de har en så stærk defensiv, at de er nogle skridt foran Arsenal, Tottenham og Newcastle - dog skal de forbedre sig offensivt. Jeg tror Arsenal tager 4. pladsen, da de har de der skal til - dog bliver det svært mod hold som Tottenham og Newcastle, som jeg virkelig mener har en god trup - dog kun til at komme på 5.-6. pladsen!

robinho
25-06-2007, 15:07
80/09 sæsonen er Newcastle tilbage i kampen om kval, men ikke før.

ja så har de da nogle år at forberede sig i endnu hehe. Der kan udvikles nogle gode talenter over de næste 73 år.:D

Dahlmann
25-06-2007, 15:10
det bliver en spændende sæson...

jeg vil mene at vi er ligeså gode som chelsea, men jeg frygter dem alligevel... de er meget stabile, og hvis deres 4 grundstammer på holdet (cech, terry, lampard, drogba) er klare, så er de virkelig skræmmende... dog er vi kommet betydeligt stærkere og bredere ud af transfervinduet indtil videre, så vi vil være i stand til at kunne stille et utroligt stærk hold på alle pladser, selvom vi bliver ramt af skader... det kunne vi også i sidste sæson, men der blev vi jo ramt af en bølge af skader, som gjorde at vores ellers virkeligt brede forsvar var meget medtaget.. dette burde vi være i stand til at kunne modstå i den kommende sæson...
Liverpool er liverpool... de har købt nogle middelspillere indtil videre, men de ender sikkert højt oppe alligevel... tror liverpool får 3. pladsen igen....
Tottenham har virkeligt truppen til et godt resultat i år, og jeg tror på at de får 4. pladsen... de er stærke på alle positioner, og har en forholdsvis bred trup, med et særdeles giftigt angreb som er til stor fare for alle...
Arsenal kan umuligt komme stærkere ud af dette vindue... tabet af henry vil være for stort for klubben, og en flok unge afrikanere kan ikke bare lige sådan tage over for en af verdens bedste spillere...

1. UNITED!!!
2. Chelsea
3. Liverpool
4. Tottenham
5. Arsenal

Oscar
25-06-2007, 15:15
ja så har de da nogle år at forberede sig i endnu hehe. Der kan udvikles nogle gode talenter over de næste 73 år.:D

hehe ja, det tager tid før den næste Shearer kommer på banen igen;) Men tror Big Sam vil gøre det godt for dem og så i 08/09 sæsonen vil de være kandidater til cl

maxim
25-06-2007, 15:19
1. Manchester United Football Club
2. Chelsea
3. Liverpool
4. Arsenal
5. Newcastle
6. Tottenham
7. Portsmouth/en af oprykkerne

18. Wigan
19. Derby
20. Fulham

United DK
25-06-2007, 15:28
Det bliver igen svært at vinde mesterskabet, men jeg er som altid optimistisk:

1. Manchester United
2. Chelsea
3. Arsenal
4. Newcastle
5. Liverpool
6. Everton
7. Aston Villa
8. Tottenham
9. Blackburn
10. Middlesborough
11. Reading
12. West Ham
13. Portsmouth
14. Manchester City
15. Bolton
16. Sunderland
17. Derby
18. Fulham
19. Birmingham
20. Wigan

Dines
25-06-2007, 15:37
Som fan tror man altid på sit eget hold vinder, men det bliver svært, og vi skal mindst have 95 point for at blive mestre er jeg sikker på. Chelsea virker ikke til at lave de store forstærkninger, der går i startopstillingen, men de tænker mere på bredden. Liverpool køber en storspiller og det bliver det. Derfor tror jeg ikke på de er godt nok rustet til titlen. Arsenal har en masse talenter, men de mangler noget erfaring, og de skal have en rigtig god angriber efter Henry. Os selv har forstærket os rigeligt, og er godt dækket ind på alle pladser undtagen i angrebet.
Jeg tror stillingen ender sådan her:

1. United
2. Chelsea
3. Arsenal
4. Liverpool
5. Newcastle (De ser ud til at have fået nogle gode forstærkninger)

CC
25-06-2007, 15:47
1. United
2. Chelsea
3. Liverpool
4. Arsenal
5. Sunderland
6. Spurs
7. Newcastle

Personligt har jeg stor tiltro til det keane har gang i. Om 2 sæsoner tror jeg faktisk de kan være med til at spille med om CL, på bekostning af forhåbentlig Liverpool, som udelukkende får en tredjeplads næste år fordi deres konkurrenter er for dårlige.

schousboe9
25-06-2007, 15:57
1. United
2. Chelsea
3. West Ham (De blomstrer, når Tevez skrider!)
4. Liverpool
5. Spurs
6. Arsenal

Refstrup
25-06-2007, 16:18
1. Manchester United
2. Chelsea
3. Arsenal
4. Liverpool
5. Newcastle
6. Middlesborough
7. Aston Villa
8. Tottenham
9. Blackburn
10. Everton
11. Sunderland
12. West Ham
13. Portsmouth
14. Manchester City
15. Bolton
16. Reading
17. Derby
18. Fulham
19. Birmingham
20. Wigan

Mikkelsen
25-06-2007, 16:19
En af de svære:

1 United - indtil nu nogle fantastiske signings, med køb af en angriber bliver det endnu bedre.
2 Chelsea - deres indkøb "so fare" har ikke imponeret mig, Pizarro :rolleyes:
3 Liverpool - forventer at de køber 2 stk. kvalitetsspillere
4 Portsmouth - de har et godt hold, med en god organisation på banen.
5 Tottenham - køber gerne 5 - 10 spillere hver sæson - dog alle uden holdånd.
6 Arsenal - salg af Henry betyder kolosalt meget, både på og udenfor banen.
7 Newcastle - Sam kan noget ekstra.
8 Reading - respekt for deres offensive spillestil - mon de kan undvære Sidwell.
9 City - dette gode 80,er hold skal snart op i gear.
10 Blackburn - Mark Hughes har efter hånden fået samlet et godt hold.

Everton - Bolton og Boro fejler alle i den nye sæson.

Oscar
25-06-2007, 16:30
En af de svære:

1 United - indtil nu nogle fantastiske signings, med køb af en angriber bliver det endnu bedre.
2 Chelsea - deres indkøb "so fare" har ikke imponeret mig, Pizarro :rolleyes:
3 Liverpool - forventer at de køber 2 stk. kvalitetsspillere
4 Portsmouth - de har et godt hold, med en god organisation på banen.
5 Tottenham - køber gerne 5 - 10 spillere hver sæson - dog alle uden holdånd.
7 Newcastle - Sam kan noget ekstra.
8 Reading - respekt for deres offensive spillestil - mon de kan undvære Sidwell.
9 City - dette gode 80,er hold skal snart op i gear.
10 Blackburn - Mark Hughes har efter hånden fået samlet et godt hold.

Everton - Bolton og Boro fejler alle i den nye sæson.

Haha jeg tro sgu shitty kommer til at lægge en del længere nede..Reading ved jeg ikke helt, måske en 10., ikke det samme uden sidwell..Blackburn og Bolton slutter hhv 7. og 8. tror jeg

snegl
25-06-2007, 16:40
Alle herinde har indtil videre svaret at United blir mestre :D

Nr 9 må vel være en successæson for City.. Jeg tror mere på de kommer til at dingle nede ved nedrykningspladserne.. Men nu er Barton da væk, så lidt af den interne strid må være lidt væk nu.
Det ændrer dog ikke på de allround har et svagt hold der kun kan spille fysisk.

Blackburn ku faktisk godt true top5 tror jeg.. Newcastle tror jeg dog kun på kan blive 7-11 i nuværende sæson

Don Kafai
25-06-2007, 17:33
Jeg tror sådan set ikke United bliver mestre. Håber på det men hvis det er en realistisk vurdering jeg skal lave må den se sådan ud:

1Chelsea
2United
3Arsenal
4Pool
5Spurs
6Newcastle

Man kan umuligt forvente vi rammer samme form som vi gjorde i år, og jeg tvivler stærkt på at "de gamle" kan bære os igennem igen. Nani og Anderson skal indspilles, vi mangler en superangriber og euforien om et mesterskab har lagt sig en smule så jeg tror Chelsea generobrer titlen.

Arsenal tror jeg slet ikke skuffer. Salget af Henry er et klart tab, men jeg er tvivl om det rammer eller gavner dem. Får de købt en nogenlunde god angriber så kan de sagtens spille med helt fremme for deres "young guns" er nu snart 23-24 år og har den nødvendige erfaring. Altafgørende for deres sæson er dog Cesc Fabregas.

Liverpool kan jeg ikke se noget specielt i. Så længe deres offensiv er så rådden som den er spiller de ikke med om guldet, så vi kan roligt fortsætte med tråden om "sidste liverpool mesterskab" mindst et år endnu.

Spurs har et superhold. Jeg er ikk sikker på om de fik Bent men hvis de gjorde det så har de et komplet hold. Muligvis et top 4 hold, men nok ikke til næste år.

Newcastle har jeg tillid til pga Big Sam. Han har gang i et projekt jeg er stensikker på lykkes og det er slut med de der 12-13 pladser.

maxim
25-06-2007, 19:41
Jeg tror sådan set ikke United bliver mestre. Håber på det men hvis det er en realistisk vurdering jeg skal lave må den se sådan ud:

1Chelsea
2United
3Arsenal
4Pool
5Spurs
6Newcastle

Buuuhh.. Chelsea som mestrer er simbelthen ikke et kønt syn.

Stente
25-06-2007, 19:54
Tjaa, må ærligt indrømme at det bliver en tough kamp i toppen.. Hvis vi formår at få vores spil til at køre med de nye spillere tror jeg dog vi kan ende hvor vi hører til:

1. MUFC - tæt kamp med Chelsea, men vores indkøb kommer til at afgøre det!
2. Chelsea - Ingen egentlige forstærkninger, men en Sheva der får sin 2. ungdom.. Bliver svært, men jeg er optimistisk og tror på at vi holder dem bag os
3. Tottenham - Utrolig spændende og offensiv trup
4. Liverpool - Ikke nok "action" på transfermarkedet, Torres/Eto'o ville dog hjælpe dem gevaldigt.
5. Newcastle - Taber af Parker bliver svært, men Big Sam viser vejen!
6. West Ham - Parker og Reo-Cooker er en spændende duo at følge. Sammen med Tevez er de afgørende for Hammers sæson.
7. Arsenal - Henry kan ikke erstattes, sådan er det bare! Ikke for sjov han bliver kaldt "one-man-army"
8. Aston Villa - Som altid halter Aston Villa lidt bagefter topholdene
9. Blackburn - Blackburn kommer til at skuffe i denne sæson, selvom Gamst Pedersen blomstrer.
10. Portsmouth - Bare en følelse... Intet argument.
11. Everton - Samme gamle historie - de er dømt til en midterplads så længe de ikke gør mere ved det.
12. Sunderland - Roy Keane tager dem et godt stykke op over nedrykningsstregen.
13. Manchester City - Overtagelsesplanerne er for sent ude, alle de gode, billige spillere har fundet andre klubber. 1-2 gode spillere kan ikke gøre det, og med Barton væk mangler de vildskaben på midten.
14. Middlesborough - I år kommer de til at skuffe. Hvem skal vise vejen for Middlesborough?
15. Bolton - Der skal bedre spillere til, før Bolton nærmer sig toppen.
16. Reading - Steve Sidwell bliver svær at undvære, og er bange for at Reading offensive spillestil er blevet luret af PL-klubberne.
17-21 Derby
Fulham
Birmingham
Wigan
De sidste 4 hold er svære at spå om, men tror de kommer til at ligge og kæmpe om bundpladserne.

Liverpool_sucks
25-06-2007, 20:00

hmm.. vi solgt ruud van nistelrooy men vi vandt alligevel med halv dårlige spiller.. !!!!!! http://oldtrafford.dk/forum/images/icons/icon4.gif man ved aldrig.. http://oldtrafford.dk/forum/images/icons/icon3.gif

1 United eller Chelsea
2 United eller Chelsea
3 Arsenal
4 Tottenham eller Newcastle
5 Tottenham eller Newcastle
.
.
.
20 liverpool... det håber jeg... lol..

Mikkelsen
25-06-2007, 21:08
hmm.. vi solgt ruud van nistelrooy men vi vandt alligevel med halv dårlige spiller.. !!!!!! http://oldtrafford.dk/forum/images/icons/icon4.gif man ved aldrig.. http://oldtrafford.dk/forum/images/icons/icon3.gif

1 United eller Chelsea
2 United eller Chelsea
3 Arsenal
4 Tottenham eller Newcastle
5 Tottenham eller Newcastle
.
.
.
20 liverpool... det håber jeg... lol..

Forskellen var, at Ruud skabte en dårlig stemning i klubben - da han blandt andet ikke accepterede en bænkeplads.

Henry er Arsenal - men lad os se, jeg tror ikke at Arsenal vinder PL fordi Henry er smuttet. :lolol:

Dahlmann
25-06-2007, 21:42
[B]hmm.. vi solgt ruud van nistelrooy men vi vandt alligevel med halv dårlige spiller.. !!!!!!

nu er der så også stor forskel på nistelrooy og henry... vi spillede bedre uden nistelrooy og han ville gerne væk... arsenal spiller godt med henry, og han er til tider en enmandshær for dem, hvilket også kunne ses ved deres katastrofale sæson hvor han var meget skadet... ruud deriomd var ikke skadet, men da han kom ud af strartopstillingen kom der mere flow i vores angrebsspil, og vi røg ind i en virkelig god stime, som gjorde at der stadig var liv i mesterskabskampen (i medierne i hvert fald)....

Henry er et stort tab, det var ruud ikke længere... han var en belastning....

men lad os se, jeg tror ikke at Arsenal vinder PL fordi Henry er smuttet. :lolol:

lol

Dahlmann
25-06-2007, 21:46
17-21 Derby
Fulham
Birmingham
Wigan

hvem er det 5. hold?

United DK
25-06-2007, 22:08

1Chelsea
2United
3Arsenal
4Pool
5Spurs
6Newcastle

Man kan umuligt forvente vi rammer samme form som vi gjorde i år, og jeg tvivler stærkt på at "de gamle" kan bære os igennem igen. Nani og Anderson skal indspilles, vi mangler en superangriber og euforien om et mesterskab har lagt sig en smule så jeg tror Chelsea generobrer titlen.

Du kan muligvis få ret, og selvom vi vandt sidste sæson, så har vi ikke endegyldigt erobret tronen tilbage.
Arsenal vandt også i 1998, men derfor sad vi stadig på tronen, hvilket vi også viste de tre følgende sæsoner, hvor vi mesterskabet i alle tre.
Chelsea er stadig svag favorit til titlen, for selvom vi har købt nogen lovende spillere i Nani og Anderson, så er det ikke spillere, der kan gå ind og vinde mesterskabet for os, og derfor vil vi stadig være lidt afhændige af, at Scholes og Giggs levere deres maksimale, samt at Ronaldo kan ramme samme høje niveau, som han havde sidste sæson. Sker det, så bliver vi også mestre.

Madsen
25-06-2007, 23:03
Hvem der vinder mesterskab bliver en kamp mellem Manchester United og Chelsea. Hvem der kommer på de næste pladser er fuldstændig ligegyldigt.

Verner
25-06-2007, 23:48
1. United
2. Chelsea
3. Liverpool
4. Tottenham
5. Arsenal, de mistede lige deres eneste rutineret spiller i den offensive del, men man ved aldrig vi vandt squ også med "børn" engang. altså Scholes Neville Beckham osv. klassen

Casper
26-06-2007, 02:13
2. sunderland
3. chelsea
4. arsenal
5. liverpool

Andersen
26-06-2007, 09:39
1. Man Utd
2. Blackburn
3. Sunderland
4. Birmingham

nedrykkere: Fulham, Wigan og Derby

Jump
26-06-2007, 10:08
1. United
2. Liverfool
3. Chelski
4. Töttenham
5. Arsenal
6. Newcastle
7. Bolton
8. Blackburn.
Resten er sgu ligemeget.
Vi vinder igen.

Panduro17
26-06-2007, 12:03
Alle herinde tror sjovt nok det bliver mellem Chelsea og United, og giver tildels ret, alligevel tror jeg vi bliver overrasket af Liverpool næste år. Jeg tror holdet fra Merseyside er den største trussel umiddelbart. I slutningen af sæsonen så de skræmmende stærke ud, og kun nederlag med reserve-truppen(-unitedkampen), gjorde deres tab til Chelsea og United større.
@ Mikkelsen.
Man skal ikke undervurdere Pizzaro, tror han bliver topscore næste år, tæt forfulgt af Rossi og Drogba.
Men de tre hold i toppen bliver tæt, dog med Liverppol og Man Utd i toppen

Peace

netch
26-06-2007, 12:48
LOL helt enig Madsen..
Jeg haaber og tror paa at United vinder back to back trophies, vi har gjordt det főr og med vores nye signings er der endnu mere klasse i truppen.

Sivebæk
26-06-2007, 13:09
1. United
2. Chelsea
3. Liverpool
4. Tottenham
5. Arsenal
6. Newcastle
...
17. City
18. Fulham
19. Wigan
20. Derby

Bugge
26-06-2007, 19:45
Panduro: Hvornår så Liverpool stærke ud? De så da skidt ud i samtlige turneringer med en halvhjertet indsats i CL finalen og uafgjort mod Charlton på trods af at de stadig kunne risikere en fjerdeplads..

Og de har ikke lavet nogle indkøb der er specielt værd at nævne, så umiddelbart ser jeg dem slet ikke som en trussel..

Panduro17
26-06-2007, 21:24
Panduro: Hvornår så Liverpool stærke ud? De så da skidt ud i samtlige turneringer med en halvhjertet indsats i CL finalen og uafgjort mod Charlton på trods af at de stadig kunne risikere en fjerdeplads..

Og de har ikke lavet nogle indkøb der er specielt værd at nævne, så umiddelbart ser jeg dem slet ikke som en trussel..

Det fint. Du måber bare når De slår Chelsea, måske endda United

warming
26-06-2007, 21:38
Det fint. Du måber bare når De slår Chelsea, måske endda United

Godt svar igen :rolleyes:

Jeg tror heller ikke på Liverpool. Egentlig tror jeg mere på Arsenal uden Henry end på Liverpool. De har en stærk defensiv, men det er til gengæld også alt. De har simpelthen ikke noget at byde på offensivt og kom kun langt i CL fordi de smed PL i august og dermed højst havde én vigtig kamp om ugen og kunne stille med rene reserver i halvdelen af sæsonen.
Længe leve Benitez' rotationssystem - hephey!

Lorensen
26-06-2007, 21:40
Pizzaro som topscore i PL. ? Nok næppe, når han muligvis kun er 4. valg efter Sheva, Drogba og Kalou.

1. United
2. Chelsea/Liverpool
3. ^^
4. Arsenal

Altså de samme 4 i toppen som vi efterhånden er ved at være van til.

Tror folk seriøst at Sunderland kommer til at klare sig godt, eller er det bare pga. Keane er manager og så håber man det ?
Hvis Sunderland ender over endten Liverpool, Arsenal, Chelsea, United eller Tottenham giver jeg en omgang til de 5 første der beder om det ;)

Mikkelsen
26-06-2007, 21:46
Pizzaro som topscore i PL. ? Nok næppe, når han muligvis kun er 4. valg efter Sheva, Drogba og Kalou.

1. United
2. Chelsea/Liverpool
3. ^^
4. Arsenal

Tror folk seriøst at Sunderland kommer til at klare sig godt, eller er det bare pga. Keane er manager og så håber man det ?
Hvis Sunderland ender over endten Liverpool, Arsenal, Chelsea, United eller Tottenham giver jeg en omgang til de 5 første der beder om det ;)
Ja og jeg giver til de næste 5, tror seriøst at Sunderland skal være glad for ikke at rykke ned. Forskellen på PL og CS er enorm. Der er stort set ikke teknik i CS kun power.

Oscar
26-06-2007, 22:22

1. United
2. Chelsea/Liverpool
3. ^^
4. Arsenal

Ikke at jeg tror på det, men jeg melder mig allerede nu:D :skaaal:

Ja og jeg giver til de næste 5, tror seriøst at Sunderland skal være glad for ikke at rykke ned. Forskellen på PL og CS er enorm. Der er stort set ikke teknik i CS kun power.

Må man melde sig to gange?

Lorensen
26-06-2007, 22:25
Okay det er i orden.. men så skal du også huske mig på det :) Husker ikke så godt :b

Panduro17
26-06-2007, 23:49
@Lorensen

Pizarro er da ikke kåret til sikkert 4. valg. Men du måske blevet manager for chelsea så du kan bestemme om han er det. Han er bedre til at score mål end nogen anden i Man Utd er, dog kan Rossi godt overraske næste sæson.

Peace

Kjizzle
27-06-2007, 00:12
@Lorensen

Pizarro er da ikke kåret til sikkert 4. valg. Men du måske blevet manager for chelsea så du kan bestemme om han er det. Han er bedre til at score mål end nogen anden i Man Utd er, dog kan Rossi godt overraske næste sæson.

Peace

Nu er du måske blevet manager? :)

Pizarro har ikke været specielt skarp, i mine øjne, og jeg kan ikke se hvorfor han overhovedet skulle gå hen og blive topscorer. Den må du over på Chelseas side med :)

Liverpool_sucks
27-06-2007, 00:51
:Smackden:

Lorensen
27-06-2007, 10:24
@Lorensen

Peace

Nej jeg er ikke manager for Chelsea.. Selvom jeg da helt sikkert kan gøre det bedre end ham Mourinho ;)

Jeg skrev ikke at han var et sikkert 4. valg, men muligvis ! Og jeg har helt ærligt svært ved at se hvordan man kan gå fra at være reserve i Bayern til topscore og sikker starter for Chelsea. Ikke når de har verdens bedste angriber i Drogba, og en af verdens bedste i Sheva.

Peace

CDT
27-06-2007, 10:37
1. Chelsea FC
2. Manchester United
3. Liverpool FC
4. Tottenham Hotspur FC
5. Newcastle United FC/Arsenal FC

1a) - Tror at Chelsea tager den i 07/08, da jeg tror at de spillere, Sheva og Ballack, vil være indspillet i PL, ligesom man så det med Drogba efter hans første mindre gode sæson. Selvfølgelig bliver det en tæt kamp mellem CFC og MU, men jeg tror personligt at Chelsea vil være mere stabile i denne sæson, hvis vi kan undgå alt for mange skader på forsvars- og målmandspositioner. Dette kunne man også sige for United, da de fik mange skadede sidst i sæsonen, men dog vil jeg mene, at man tydeligere kunne se hvor meget det påvirker Chelsea, når enten Cech eller Terry er væk. Med to spillere der allerede er vant til det engelske spil, Sidwell og Tal Ben Haim, samt Pizarro, der forhåbentlig kan overraske med godt spil og mål, synes jeg slet ikke at Chelsea har købt dårligere ind i forhold til United, som nogen ellers gør det til. :) Så hvis Chelsea undgår alle de skader, specielt i juleperioden, og måske undværer at spille med i alle 4, så tror jeg, at vi snupper den i år. Jeg ser trods alt ikke United til at kunne være lige stabile (endnu) som da Chelsea vandt "2 in a row"...

Mulig starter til 07/08:

Cech

Ferreira - Carvalho - Terry - A. Cole

Ballack - Essien - Lampard - J. Cole/Robben

Sheva - Drogba

Bænk: Mikel, Cudi, Pizarro, Ben Haim, Bridge, Diarra osv...

Og nu til United ->

2a) United har købt Nani (20), Anderson (19) og Owen H (flere?), men blindt at tro, at disse to meget unge bare sådan slår til i første sæson i PL, kan være at skyde ved siden af. Ingen tvivl om at det er nogle flotte køb, men at sige, at disse 3 indkøb vil gøre større forskel end de 3, som Chelsea har gjort sig, er jeg ikke helt enig i. De vil givet vis få en stor karriere i United, men jeg tror bestemt ikke, at de vil vise deres sande niveau i den første sæson i United.
De (United) har spillet en flot sæson og hvorfor skulle de ikke kunne det? - Dog kan man måske forestille sig at, de gamle i truppen har opnået deres sidste mål; at vise at Chelsea ikke er uovervindelige. - Jeg tror lidt, at de ikke kan vise deres samme flotte spil, som de gjorde sidst. Derudover, så tror jeg, at Chelsea i denne sæson er endnu mere opsatte på at give United mere modstand og dermed vise hvor skabet i virkeligheden står.

van der Saar

Neville - Rio - Vidic - Evra

C. Ronaldo - Hargreaves - Scholes - Giggsy

Rooney - Saha

Bænk: Carrick, Brown, Nani, Anderson, Rossi?, Kuszczak, Smith osv...

Sivebæk
27-06-2007, 10:57
CDT: I dine opstillinger medtager du stort set ingen af nyindkøbene. (Den eneste er Hargreaves, og er jeg uenig i, at han skulle være bedre end Carrick.) Altså er det primært truppens bredde og ikke kvaliteten af de startende 11, der er blevet forbedret. En bredde, som Chelsea i lang tid har pralet af at besidde. Det har United derimod ikke, men nu ser det ud til, at der ikke kommer problemer påmidtbanen det kommende stykke tid.
Endvidere har Chelsea det problem, at de kan forstærke sig så meget de vil, men de kan ikke vinde kampe uden de væsentligste profiler som Terry og Cech.

Som du siger afhænger meget naturligvis af, hvor mange trofæer, man vælger at gå efter. Jeg har dog svært ved at se, hvordan Chelsea skal omstille sig fra at stille med førsteholdet i Liga Cuppen til fx at droppe begge pokalturneringer.
Rio Ferdinand udtalte for ikke lang tid siden, at United skal forsøge at snuppe alle 4 trofæer. Er Fergie af samme overbevisning, ender vi måske uden trofæer overhovedet.

Foged
27-06-2007, 11:38
1. Os
2. Chelski
3. Liverpool
4. Spurs
5. Newcastle
6. Arsenal

Vi kommer igen i år til at ligge rigtig tæt på Chelski gennem meget af sæsonen, men igen i år er vi bare skarpest.

Liverpool opruster meget til denne sæson, men tror ikke på at det er nok for at kunne nærme sig os og Chelskia så afstanden bliver stadig på 10 point +

Spurs opruster igen i år også, samtidig med at Lennon og Berbatov kun bliver bedre. De ser skarpe ud og ligner et hold i år der kan spille sig til en 4 plads og dermed en CL-kval plads.

Overraskende tror jeg på at Newcastle slår Arsenal, men med Big Sam ved roret tror jeg at sammen spillet og diciplinen på holdet bliver løftet og så har Newcastle jo egentlig mange gode spillere.

Arsenal har intet tilbage. Toure, Fabregaz, Van Persie, men så er det vel næsten også de eneste spillere der vil kunne begå sig på andre topklubber. Tilgengæld har de rigtig mange store talenter, men tror langt fra at deres tid er kommet nu. Tror de får et par svære år, men om nogle års tid tror jeg de (igen) besidder en kanon trup.

Bugge
27-06-2007, 11:43
Jeg bliver måske upopulær pga den her kommentar, men jeg ville ønske at dette UNITED forum blev brugt af United fans og kun United fans..
Generel fodboldsnak foregår i forvejen på en million forskellige forums og når jeg tjekker indlæg på dette forum så er det for at få holdninger fra andre united fans..

Back to topic: Sidwell er et godt køb, Ben-Haim og Pizarro ville jeg umiddelbart ryste på hovedet af hvis det ikke var for "prisen".. I mine øjne er det ikke nogen indkøb som kan gøre en forskel..
Chelsea var i øvrigt ikke specielt hårdere ramt af skader end united som spillede med 4 reservespillere i forsvaret til tider og som efter Saha har blev skadet stort set ikke havde nogen angribere.. Chelsea er bare så utrolig afhængige af en mand som Terry så hvis han bliver skadet så går de fuldstændig kolde..

CDT
27-06-2007, 11:55
CDT: I dine opstillinger medtager du stort set ingen af nyindkøbene. (Den eneste er Hargreaves, og er jeg uenig i, at han skulle være bedre end Carrick.)
Den må så stå for din regning. Defensivt mener jeg, at Hargreaves er bedre end Carrick. :) - Og nej. Ingen af indkøbene, udover Hargreaves, ser jeg som at kunne gå ind på førsteholdet. De er, som du siger, bare for breddens skyld.

Altså er det primært truppens bredde og ikke kvaliteten af de startende 11, der er blevet forbedret. En bredde, som Chelsea i lang tid har pralet af at besidde. Det har United derimod ikke, men nu ser det ud til, at der ikke kommer problemer påmidtbanen det kommende stykke tid.
Endvidere har Chelsea det problem, at de kan forstærke sig så meget de vil, men de kan ikke vinde kampe uden de væsentligste profiler som Terry og Cech.
Det har jo heller ikke decideret være på midtbanen, at United har manglet spillere. - En klasseangriber har vel været den største mangel, når Rooney eller Ronaldo ikke har kunnet finde målet. Og mht. Terry og Cech, så er vi jo back to status quo, da dette også er blevet diskuteret andre gange. Alle hold har klasseprofiler. - Ligesom I har sværere ved at vinde kampe, når Ronaldo/Rooney ikke er med. Ikke at Hilario/Cudi stod dårligt i den periode de havde deres tid i sidste sæson, men 1.-valgs keeperen giver bare forsvaret en del mere ro omkring sig. - Ligesom man også så i de få sidste kampe hvor Kuszczak stod istedet for Saar. Det var jo heller ikke ligefrem sikre indgreb han gjorde sig hver gang.

Som du siger afhænger meget naturligvis af, hvor mange trofæer, man vælger at gå efter. Jeg har dog svært ved at se, hvordan Chelsea skal omstille sig fra at stille med førsteholdet i Liga Cuppen til fx at droppe begge pokalturneringer.
Rio Ferdinand udtalte for ikke lang tid siden, at United skal forsøge at snuppe alle 4 trofæer. Er Fergie af samme overbevisning, ender vi måske uden trofæer overhovedet.
Tvivler på at de vil droppe FA'en, men håber da, at de vil give FLERE unge (Sinclair, Sahar, Woods osv..) chancen i liga-cuppen. Ja, forsøge. Det gjorde Chelsea også, og du så hvordan det gik :) - Tror man skal passe på med at skyde over målet, da 4 trofæer er så utroligt svært at få.

*Arjon. Lige mht. denne tråd, kan det da kun være godt, at det ikke kun er United-fans der skriver. - De fleste skriver jo at United bliver nummer et. Derfor er lidt debat om, HVEM der bliver nummer et vel kun en positiv ting. Uanset om det er Roma-fans, Fenerbache-fans etc..

SantasLittleHelper
27-06-2007, 13:34
Jeg er generelt meget enig i CDT's dispositioner og jeg tror at United får svært ved at tage two in a row. Meget afhænger af hvordan resten af off-season kommer til at foregå og hvis United henter en superangriber i pausen ser det selvfølgelig en smule anderledes ud. Anderson og Nani skal formentlig lige spilles ind på holdet og vænne sig til det hele, og eventuelt afløse Giggs og Scholes i de mindre vigtige kampe. Jeg tror bestemt af mesterskabet bliver vundet eller tabt i Uniteds og Chelseas indbyrdes kampe og jeg ville sætte på at Chelsea's evne til at spille resultatorienteret (kedeligt) fodbold i de vigtige kampe kommer til at være afgørende for at de trækker sig bedst ud af disse opgør.

1. Chelsea
2. United
3. Tottenham
4. Liverpool
5. Newcastle

18. Bolton
19. Sunderland
20. Wigan

Til slut vil jeg lige pointere hvor fremragende det er at få objektive holdninger fra andre fans så det hele ikke bliver en omgang rygklapperi. Jeg opgav meget hurtigt at læse alle de ensformige indlæg med United som mestre, da det simpelthen blev for kedeligt.

SuperVida
27-06-2007, 14:53
Det bliver en meget svær sæson for os, da vi formentligt ikke kan præstere på sidste sæsons niveau igennem den kommende sæson, lidt som vi så det med Barcelona i spanien i år. MEN vi har stadig en stor chance for at vinde igen, hvis vi bare går ind i sæsonen med den rette indstilling og med samme sult som i sidste sæson:

1. United/Chelsea
2. United/Chelsea
3. Arsenal (tror de overrasker i år på trods af Henrys skifte)
4. Tottenham
5. Liverpool/Portsmouth

18. Fulham
19. Derby
20. Wigan

Mesterskabet afgøres til allersidst med meget få points forskel mellem United og Chelsea...

Alex
01-07-2007, 14:53
http://www.bolddk.com/nyt/?vis=70431

Drogba siger at kun United og Chelsea kan vinde PL. Meget fornuftigt.

"Med blandt kandidaterne til den engelske mesterskabstitel regner Drogba åbenbart ikke Liverpool, der ellers blev de blåklædtes overmænd i sidste sæsons Champions League-turnering. Liverpool sluttede sidste sæson på tredjepladsen i Premier League - femten point efter Chelsea."

Det er faktisk noget af det mest fornuftige i umindelige tider fra den mand! ;)

Sivebæk
13-05-2008, 21:39
Nogen, der fik ret i deres forudsigelse? Jeg havde kun første- og andenpladsen rigtig, men jeg overlever nu nok :)

Bemærkelsesværdigt, at ikke ret mange troede på Arsenal. Mange havde derimod forventet, at Tottenham ville blande sig i top 4.

Thomas
13-05-2008, 21:46
1 Man Utd 87
2 Liverpool 85
3 Chelsea 77
4 Newcastle 69
5 Arsenal 63
6 Sunderland 59

Godt gået, Panduro. Antal points er ikke altid nem at gætte, men det gjorde du :b

United DK
13-05-2008, 21:56
Godt gået, Panduro. Antal points er ikke altid nem at gætte, men det gjorde du :b

Til gængæld var han lidt for gavmild mod Liverpool. :lolol:

United DK
13-05-2008, 21:59
Det bliver igen svært at vinde mesterskabet, men jeg er som altid optimistisk:

1. Manchester United
2. Chelsea
3. Arsenal
4. Newcastle
5. Liverpool
6. Everton
7. Aston Villa
8. Tottenham
9. Blackburn
10. Middlesborough
11. Reading
12. West Ham
13. Portsmouth
14. Manchester City
15. Bolton
16. Sunderland
17. Derby
18. Fulham
19. Birmingham
20. Wigan

Jeg gættede sgu næsten hele top 7 rigtig, bortset fra at Newcastle svigtede totalt. Jeg regnede så heller ikke med, at Derby rykkede ned, så klog var jeg. :lolol:

Cap
13-05-2008, 22:05

Ja, og hvis han havde haft CSKA i stedet for Liverfool havde han også haft 2. pladsen 100% korrekt - det havde været ret skarpt. :P

Nogen, der fik ret i deres forudsigelse? Jeg havde kun første- og andenpladsen rigtig, men jeg overlever nu nok :)

Bemærkelsesværdigt, at ikke ret mange troede på Arsenal. Mange havde derimod forventet, at Tottenham ville blande sig i top 4.

Hehe, ja - det er meget sjovt at sidde og se tilbage på denne tråd, mange havde store forventninger til både Tottenham og Newcastle, mens Liverpool også blev sat over Arsenal.

Kofoed
13-05-2008, 22:16
Den bliver noget sværere iår tror jeg.. Os og Chelsea er ubehageligt tætte og jeg tror uden at jeg på nogen måde tror de kan være med i titelkampen, så tror jeg godt Liverpool kan komme til at kæmpe om 3. pladsen, hvis de lige tager sig sammen og køber et par spillere endnu, der ligger i overskudskassen fra Chelsea og United..

Bugge
13-05-2008, 22:34
Den bliver noget sværere iår tror jeg.. Os og Chelsea er ubehageligt tætte og jeg tror uden at jeg på nogen måde tror de kan være med i titelkampen, så tror jeg godt Liverpool kan komme til at kæmpe om 3. pladsen, hvis de lige tager sig sammen og køber et par spillere endnu, der ligger i overskudskassen fra Chelsea og United..

Ligesom jeg plejer at sige så er Liverpool blinde passagerer i mesterskabskampen og det er de også næste år.. Inden denne sæson var de ude og kæfte op om at NU kom de sgu.. Og der skete intet, de var vel væk efter de første 10 runder, max..

Det bliver os og Chelsea i hård konkurrence i toppen, muligvis forfulgt af Arsenal hvis Wenger formår at holde på resten af holdet og supplere med et par nye spillere udefra..

Dines
14-05-2008, 07:30
Jeg havde gættet top. 4 rigtigt, men det er vel heller ikke så svært. Jeg troede Newcastle vil bliver 5'er med de køb de havde lavet, men de skuffede endnu en gang iår.

Lorensen
14-05-2008, 10:26
Det bliver os og Chelsea i hård konkurrence i toppen, muligvis forfulgt af Arsenal hvis Wenger formår at holde på resten af holdet og supplere med et par nye spillere udefra..

Men det formår han ikke. En af deres vigtigste spillere i sæsonen, Flamini, har allerede skrevet kontrakt med Milan, og en anden über vigtig spiller for dem, Hleb, rygtes kraftigt til Inter. Hvis man så tager med at Gilberto med stor sandsynlighed også smutter, mangler de en stor del af deres centrale midtbane næste sæson.

Mht. topic, havde jeg top 4 rigtigt bare med ombytning af Arsenal og Liverpool. Jeg fik ret i at Pizzaro ikke blev pl topscore :P Og så er jeg bare glad for at jeg ikke skal give øl !:D

Daniel
14-05-2008, 18:33
så tror jeg godt Liverpool kan komme til at kæmpe om 3. pladsen, hvis de lige tager sig sammen og køber et par spillere endnu, der ligger i overskudskassen fra Chelsea og United..

Hmm....Har jeg ikke hørt den før:lolol:

hleb13
14-05-2008, 21:10
Men det formår han ikke. En af deres vigtigste spillere i sæsonen, Flamini, har allerede skrevet kontrakt med Milan, og en anden über vigtig spiller for dem, Hleb, rygtes kraftigt til Inter. Hvis man så tager med at Gilberto med stor sandsynlighed også smutter, mangler de en stor del af deres centrale midtbane næste sæson.

Mht. topic, havde jeg top 4 rigtigt bare med ombytning af Arsenal og Liverpool. Jeg fik ret i at Pizzaro ikke blev pl topscore :P Og så er jeg bare glad for at jeg ikke skal give øl !:DTil næste sæson kan Diaby faktisk godt tage over på FlaMONEYS plads.. han har evnerne til at blive 'den nye Vieira'.. Derimod har vi også Song som kom på årets hold i Africa Cup på den Defensivemidt for Cameroun så han kan også tager over, dog kan han måske være på vej til en låneaftale med West Brom. Denilson er også god ved siden af Fabregas, men han har nok ikke de defensive evner til at tage over for Flamini ENDNU, men så faktisk gerne at vi hentede Yaya Toure fra Barcelona som passer perfekt til PL, og så ser vores midtbane ikke så tynd ud ;) , Vores hold i næste sæson kommer sandsynligvis til at se sådan ud:

--------------------Almunia----------------
------Sagna-----Kolo-------Gallas-----Clichy----

---Hleb/Walcott--Yaya-----Cesc------Ben Arfa---

--------------Van Persie-----Adebayor------

Det hold er stærkt nok til at tage PL titlen og være endnu bedre end den netop overstående sæson..

Lorensen
14-05-2008, 21:19
Til næste sæson kan Diaby faktisk godt tage over på FlaMONEYS plads.. han har evnerne til at blive 'den nye Vieira'.. Derimod har vi også Song som kom på årets hold i Africa Cup på den Defensivemidt for Cameroun så han kan også tager over, dog kan han måske være på vej til en låneaftale med West Brom. Denilson er også god ved siden af Fabregas, men han har nok ikke de defensive evner til at tage over for Flamini ENDNU, men så faktisk gerne at vi hentede Yaya Toure fra Barcelona som passer perfekt til PL, og så ser vores midtbane ikke så tynd ud ;) , Vores hold i næste sæson kommer sandsynligvis til at se sådan ud:

Det hold er stærkt nok til at tage PL titlen og være endnu bedre end den netop overstående sæson..

Hvorfor kalder du ham det? Fordi han gerne vil til den største klub i Italien, eller fordi han får mere i løn ved den største klub i Italien end i Arsenal?`

Og nej, det hold er ikke stærkt nok til PL titlen. Der mangler stadig noget bredde på holdet, og det er nok lidt usandsynligt at i køber Yaya, der vel er en af de eneste der har holdt niveau i Barcelona. Ben Arfa skal jeg ikke kunne udtale mig om, men han koster i hvert fald også kassen.

hleb13
14-05-2008, 21:29
Hvorfor kalder du ham det? Fordi han gerne vil til den største klub i Italien, eller fordi han får mere i løn ved den største klub i Italien end i Arsenal?`

Og nej, det hold er ikke stærkt nok til PL titlen. Der mangler stadig noget bredde på holdet, og det er nok lidt usandsynligt at i køber Yaya, der vel er en af de eneste der har holdt niveau i Barcelona. Ben Arfa skal jeg ikke kunne udtale mig om, men han koster i hvert fald også kassen.Jeg kalder ham det fordi han udtalte at han sagde på et tidspunkt at han lige vil vente lidt med at skrive under med os pga. det hårde kampprogram, men istedet vælger han pengene og UEFA Cup fodbold.

Og der er stor chance for at Yaya kommer til klubben da han selv har udtalt at han gerne ville spille ved sin familie og bror, og Guardiola har udtalt at han ville af med mange spillere inklusiv Yaya.. Ben Arfa skulle koste lige i underkanten af 200 mio. og nogle hjemmesider siger at vi allerede har en aftale med ham på plads.. håber virkelig wenger ville hente begge 2, og det tror jeg også han gør!

NtotheT
14-05-2008, 21:30
Til næste sæson kan Diaby faktisk godt tage over på FlaMONEYS plads.. han har evnerne til at blive 'den nye Vieira'.. Derimod har vi også Song som kom på årets hold i Africa Cup på den Defensivemidt for Cameroun så han kan også tager over, dog kan han måske være på vej til en låneaftale med West Brom. Denilson er også god ved siden af Fabregas, men han har nok ikke de defensive evner til at tage over for Flamini ENDNU, men så faktisk gerne at vi hentede Yaya Toure fra Barcelona som passer perfekt til PL, og så ser vores midtbane ikke så tynd ud ;) , Vores hold i næste sæson kommer sandsynligvis til at se sådan ud:

For det første:
I spiller noget rigtigt flot fodbold. MEEEEEEEEEN!
Så skal i af med jeres mohawk fyr aka Gallas. Manden sejler en anelse og hvis jeg var chelsea leder nu, ville jeg slikke mig om munden over han er i Arsenal. De har fået mere ud af COle end i har med Gallas. Mit syn på sagen.

Desuden skal i have en mere kompetent angrebspartner til Adebayor. VP er IMO en virkelig ringe fodboldspiller, som kun lever på sit spark. Man så jo efter hans skadeshelvede hvor dårlig han er. Og så skal i have mere bredde. En Cesc er en forrygende fodboldspiller, men han kan ikke spille 50 kampe uge efter uge uden at få en værdig pause.

Men ang. hele næste sæson i PL, så tror jeg det bund og grund handler om hvem der har den mest bredde og stabile trup. Nu hvor disse verdensstjerner skal ud i en udmattende slutrunde og vender tilbage med forholdsvis kortvarig ferie. Næste sæson bliver så spændende at følge! :D

Bugge
14-05-2008, 21:33
Jeg forstår godt Flamini, der er trods alt stadigvæk større chance for et mesterskab hos Milan end hos jer ;)
Og mon ikke han kan få omkring det dobbelte i løn hos Milan, og eftersom fodbold nu engang er hans job så synes jeg ikke der er noget galt i det..

Hatem Ben Arfa ville være et godt køb.. Jeg tror han kan blive rigtig god.. Yaya Toure kan jeg til gengæld ikke se det store lys i, men mon ikke han er nogenlunde på niveau med Flamini, så det er sikkert godt nok.. Hvis jeg var Wenger (puha, det var hårdt at sige), så ville jeg købe en erfaren defensivt orienteret herre ved siden af Fabregas..

Ekstra bonus at de begge to taler fransk så hverken spillerne eller Wenger behøver rode sig ud i et eller andet sindssygt sprog, som fx engelsk :D

hleb13
14-05-2008, 21:39
For det første:
I spiller noget rigtigt flot fodbold. MEEEEEEEEEN!
Så skal i af med jeres mohawk fyr aka Gallas. Manden sejler en anelse og hvis jeg var chelsea leder nu, ville jeg slikke mig om munden over han er i Arsenal. De har fået mere ud af COle end i har med Gallas. Mit syn på sagen.

Desuden skal i have en mere kompetent angrebspartner til Adebayor. VP er IMO en virkelig ringe fodboldspiller, som kun lever på sit spark. Man så jo efter hans skadeshelvede hvor dårlig han er. Og så skal i have mere bredde. En Cesc er en forrygende fodboldspiller, men han kan ikke spille 50 kampe uge efter uge uden at få en værdig pause.

Men ang. hele næste sæson i PL, så tror jeg det bund og grund handler om hvem der har den mest bredde og stabile trup. Nu hvor disse verdensstjerner skal ud i en udmattende slutrunde og vender tilbage med forholdsvis kortvarig ferie. Næste sæson bliver så spændende at følge! :DMener slet ikke Chelsea har fået mere ud af Cashley end vi har af Gallas.. Gallas er en vindertype som bare ikke vil tabe og han har scoret nogle enorm vigtige mål i denne sæson bl.a. mod Chelsea, Jer og Bolton.. Gallas er god og han skal også være anfører næste sæson..

Ny angriber til Adebayor: Hmm' har faktisk også selv tænkt over den idé da som sagt RVP er for meget skadet.. dog var Eduardo jo kommet igang med at score mål og han passede enormt godt sammen med Ade, men han blev jo desværre skadet og det kostede os mesterskabet.. Villa ville være rigtig spændene og han har jo også været rygtet til os, Henry - hvem ved?? :).. men nu kan Walcott jo også spille angriber og det her er måske nok:

Adebayor
RVP
Bendtner
Eduardo
Walcott
Vela - kommer tilbage fra lån

Og hvis Bendtner og Ade kan få et rigtigt godt venskab og begynde at spille godt sammen kan det blive et superfarligt makkerpar!

Danielsen
14-05-2008, 21:46

Hvad med bänken?? det er bred trup der vinder PL!

Daniel
14-05-2008, 21:48

De gange jeg har set Diaby har han spillet venstrekant men rendt rundt inde på midten uden at få noget som helst ud af det. Men har nok heller ikke set ham så meget som dig. Ben Arfa og Hleb er forskellige spilletyper men tror jeres venstrekant kan blive spændene med ham og Clichy. Yaya er dygtig men synes ikke han har det samme arbejdsraseri som Flamini. Synes ikke at holdet her er bedre end jeres nuværende. Og det tog jo ikke en pl titel så tvivler også på at dette her kan.

hleb13
14-05-2008, 21:53
Hvad med bänken?? det er bred trup der vinder PL!Bænken:

Fabianski
Senderos/Måske en ny englænder.
Diaby
Eboue
Rosicky
Vela/Eduardo når han kommer tilbage
Bendtner

Udover er der:
Djorou
Denilson
Traore - bliver måske lånt ud til Pompey
Song - bliver måske lånt ud til West Brom
Hoyte
Gilberto
Gibbs
Lansbury
Randall

Martinsen
14-05-2008, 21:56
Bænken:

Senderos/Måske en ny englænder.

Prøv nu og forhold dig lidt realistisk, ellers er det jo intet værd at diskutere med dig. Hvor stor tror du selv chancen er for, at i henter en englænder??

hleb13
14-05-2008, 22:22
Prøv nu og forhold dig lidt realistisk, ellers er det jo intet værd at diskutere med dig. Hvor stor tror du selv chancen er for, at i henter en englænder??I skal altid være så sjove med det englænder noget hva'? Hvis jeg nu sagde vi købte en hollandsk forsvar ville du nok ikke skrive sådan? , men vi har flere englændere end hollændere.. Joleon Lescott er bestemt ikke urealistisk og det er R.Dunne fra City heller ikke.

Martinsen
14-05-2008, 22:28
I skal altid være så sjove med det englænder noget hva'? Hvis jeg nu sagde vi købte en hollandsk forsvar ville du nok ikke skrive sådan? , men vi har flere englændere end hollændere.. Joleon Lescott er bestemt ikke urealistisk og det er R.Dunne fra City heller ikke.

Ramte jeg et ømt punkt??

Nej det er da klart jeg ikke ville skrive sådan, hvis det var en hollandsk forsvarsspiller du nævnte!! Er det rigtigt! Har i virkelige flere englændere end hollændere! Det var dog alligevel imponerende af en engelsk klub(eller hvad i nu er).

Dunne har ikke klassen til mere end en middelmådig engelsk klub efter min mening. Bevares han er da god til at stå og heade bolden væk, men han er meget langsom, og ikke altid han placerer sig lige kløgtigt. Lescott derimod ville være et udemærket køb for jer, og jeg mener sagtens han kunne slå Gallas af.

snegl
14-05-2008, 22:29
I skal altid være så sjove med det englænder noget hva'? Hvis jeg nu sagde vi købte en hollandsk forsvar ville du nok ikke skrive sådan? , men vi har flere englændere end hollændere.. Joleon Lescott er bestemt ikke urealistisk og det er R.Dunne fra City heller ikke.

Jeg synes heller ikke Micah Richards virker urealistisk. Så længe Wenger bare indser han skal op med den store pengepose. Han vil være det værd, og har i lang tid været rygtet til Arsenal.

hleb13
14-05-2008, 22:37
Jeg synes heller ikke Micah Richards virker urealistisk. Så længe Wenger bare indser han skal op med den store pengepose. Han vil være det værd, og har i lang tid været rygtet til Arsenal.Tror desværre han bliver alt for dyr.. for ligemeget hvad skal vi have en ny kant.

robinho
14-05-2008, 22:39
Tror desværre han bliver alt for dyr.. for ligemeget hvad skal vi have en ny kant.

så kunne i have sparet pengene, og oven i købet haft en englænder, hvis i bare havde beholdt david bentley hehe

hleb13
14-05-2008, 22:41
Ramte jeg et ømt punkt??

Nej det er da klart jeg ikke ville skrive sådan, hvis det var en hollandsk forsvarsspiller du nævnte!! Er det rigtigt! Har i virkelige flere englændere end hollændere! Det var dog alligevel imponerende af en engelsk klub(eller hvad i nu er).

Dunne har ikke klassen til mere end en middelmådig engelsk klub efter min mening. Bevares han er da god til at stå og heade bolden væk, men han er meget langsom, og ikke altid han placerer sig lige kløgtigt. Lescott derimod ville være et udemærket køb for jer, og jeg mener sagtens han kunne slå Gallas af.Om du ramte et ømt punkt, nej det gjorde du ikke.. jeg er da skide ligeglad om manden er fra england eller zimbabwe bare han kan spille fodbold.. Lescott ville aldrig kunne slå Gallas af, og Dunne ikke god nok til en middelmådig klub? syntes nu han har gjort det utroligt godt i de store kampe.. tør næsten ikke nævne de 2 kampe i har mødt dem iår, det var hvertfald rigtig flot klaret, utroligt flot klaret ;)

Bugge
14-05-2008, 22:42
Tvivler på et køb af Richards, der er jo ingen der kan snakke hans sprog..

Arsenals stærkeste opstilling er skræmmende, men når man kigger på bænken så dør man jo af grin.. Det er på niveau med Liverpool..
Det der med at de har et hav af egne spillere, det har jeg klappet i hænderne over og nu er jeg altså kommet videre og kan konkludere at det ikke er noget der kaster trofæer af sig..
Køb nu nogle etablerede spillere, Wenger din frøæder..

hleb13: lad være med at tud over at vi håner Arse med at de ikke har engelske spillere osv.. Det er United forum, find dig i det..
Jeg ville ønske du ramte et ømt punkt mht City kampene.. Men så kom jeg i tanke om hvem der vandt mesterskabet IGEN og hvem der endte på tredjepladsen..

RuudVanNissetøj
14-05-2008, 22:48
Om du ramte et ømt punkt, nej det gjorde du ikke.. jeg er da skide ligeglad om manden er fra england eller zimbabwe bare han kan spille fodbold....

Ærlig talt tror jeg Wenger og resten af Arsenal crewet jublede og dansede natten væk, da 6+5 reglen blev fejet af bordet. I ville da for alvor være på skideren, selv hvis kravet var minimum 3 nationale spillere. Personligt kan jeg godt følge dig i, at det i princippet er lige meget hvilken nationalitet fodboldspilleren har, så længe han kan spille bold.....men samtidig føler jeg Wenger og Arsenal er front-løbere for en kedelig udvikling, hvor man ikke gør en rygende fis for talentudviklingen af nationale spillere. Det er sørgeligt og direkte ødelæggende for fodbolden i England imo.

CC
14-05-2008, 22:53
Hvis Arsenal skal have en chance for at konkurrere med United og Chelsea, skal der ske nogle ting.

Først og fremmest vil jeg sige at Almunia skal skiftes. Han lugter;)
Han er stabil og en ganske anstændig målmand, men alligevel er han en del efter de andre målmænd hos the Big 4. Fabianski kan muligvis overtage, men har ikke set ham nok til at kunne sige det.
Jeres backs er klasse og i har ligaens bedste højreback. Angående centerforsvaret skal i have hævet niveauet for jeg synes ofte jeg ser svaghedstegn hos Gallas. Ganske simpelt for mange blundere, selvom han da er en ok fighter.
På midtbanen skal i have erstattet Flamini som nok over hele sidste sæson var jeres bedste spiller. Det bliver ikke let, mens at erstatte Hleb ikke bør være det største problem. Han er da en dygtig dribler, men der kommer simpelthen ikke nok ud af det! Vil helt klart sige i skal bruge Walcott noget mere!

Angående angrebet skal RvP simpelthen skiftes ud! Samme årsag med Saha, man kan ikke have en angriber som er tilgængelig 3 måneder om året! Der er chance for at Bendtner løfter niveauet til næste sæson, for jeg tror egentlig godt han kunne være god for ca 20 mål. Om det så bliver 08/09 eller 09/10, det skal jeg ikke kunne sige.

Ellers har i et klasse mandskab suppleret af mange unge dygtige spillere;)
Men tror dog ikke i kan konkurrere med hverken os eller Chelsea over en hel sæson.

hleb13
14-05-2008, 22:54
så kunne i have sparet pengene, og oven i købet haft en englænder, hvis i bare havde beholdt david bentley heheBetnley? haha nej tak du ;) han er ikke god nok, men så da gerne vi havde ham som reserve nu, men han ville jo selv væk.

United DK
14-05-2008, 22:57
Betnley? haha nej tak du ;) han er ikke god nok, men så da gerne vi havde ham som reserve nu, men han ville jo selv væk.

Han er da i allerhøjeste grad god nok, specielt når man kigger på, hvad I har på højre kanten. Eboue er back, Rosicky er en 10'er og Walcott er angriber.

hleb13
14-05-2008, 23:02
Ærlig talt tror jeg Wenger og resten af Arsenal crewet jublede og dansede natten væk, da 6+5 reglen blev fejet af bordet. I ville da for alvor være på skideren, selv hvis kravet var minimum 3 nationale spillere. Personligt kan jeg godt følge dig i, at det i princippet er lige meget hvilken nationalitet fodboldspilleren har, så længe han kan spille bold.....men samtidig føler jeg Wenger og Arsenal er front-løbere for en kedelig udvikling, hvor man ikke gør en rygende fis for talentudviklingen af nationale spillere. Det er sørgeligt og direkte ødelæggende for fodbolden i England imo.Hvad skal vi med englændere? de kan jo ikke engang komme til EM? ;) Mener ikke det stopper talentudviklingen.. Vi har faktisk mange spændene ungdomsspillere bl.a. Lansbury,Randall,Gibbs & Wilshere.. og Ja det er da fint at denne latterlige 6+5 regel ikke kommer i brug.

hleb13
14-05-2008, 23:06
Han er da i allerhøjeste grad god nok, specielt når man kigger på, hvad I har på højre kanten. Eboue er back, Rosicky er en 10'er og Walcott er angriber.Arrrh' Walcott kan både spille kant og angriber.. ja Betnley er langt bedre end Eboue på højrekant og nu er Rosicky også venstrekant, men alt for meget skadet.. Walcott håber jeg virkelig kommer i brug næste sæson og hans talent er kæmpe.. hvis du har set de sidste par Arsenal kampe ville du være enig med mig i, at Walcott sagtens kan blive en fantastisk kant.. Betnley eller ej i klubben, så jeg gerne vi købte Ben Arfa.

United DK
14-05-2008, 23:10
Hvad skal vi med englændere? de kan jo ikke engang komme til EM? ;)

Nej, men de kan være med på et engelsk mesterhold.

JakobR
14-05-2008, 23:14
Du har jo selv sagt, at ikke ret mange af jeres spillere skal til EM, så det er vist en ommer :p

Identifikation > Trofæer

RuudVanNissetøj
14-05-2008, 23:19
Hvad skal vi med englændere? de kan jo ikke engang komme til EM? ;) Mener ikke det stopper talentudviklingen.. Vi har faktisk mange spændene ungdomsspillere bl.a. Lansbury,Randall,Gibbs & Wilshere.. og Ja det er da fint at denne latterlige 6+5 regel ikke kommer i brug.

Arsenal er en gammel traditionsklub ligesom så mange af de store klubber i England - ergo de har en histore som har rødder i engelsk kultur. Måske er jeg romantikker, men om ikke andet så kan jeg ikke forstå, at man som træner i en engelsk klub ikke gør et ærligt forsøg på, at man i det mindste har et par engelske spillere med......fatter så hellere ikke Inter Milan og deres fuldstændige åndsvage forkærlighed for sydamerikanske spillere !

Mhs. til talentudviklingen tror jeg gerne, at i har et par engelske talenter rendende rundt. Men hvor mange af disse engelske talenter har fået chancen på førsteholdet under Wenger. Tør godt vædde med, at det er meget få i løbet af årene. Det er trods alt på førsteholdet at udviklingen af en spiller for alvor kan ske !!

hleb13
14-05-2008, 23:38
Arsenal er en gammel traditionsklub ligesom så mange af de store klubber i England - ergo de har en histore som har rødder i engelsk kultur. Måske er jeg romantikker, men om ikke andet så kan jeg ikke forstå, at man som træner i en engelsk klub ikke gør et ærligt forsøg på, at man i det mindste har et par engelske spillere med......fatter så hellere ikke Inter Milan og deres fuldstændige åndsvage forkærlighed for sydamerikanske spillere !

Mhs. til talentudviklingen tror jeg gerne, at i har et par engelske talenter rendende rundt. Men hvor mange af disse engelske talenter har fået chancen på førsteholdet under Wenger. Tør godt vædde med, at det er meget få i løbet af årene. Det er trods alt på førsteholdet at udviklingen af en spiller for alvor kan ske !!Både Randall,Lansbury & Gibbs har fået chancen i Carling Cup.. Gibbs fik en hel kamp mod Sheffield U, Randall fik 65 minutter fra start mod Blackburn, men Lansbury er kommet ind i 2 Carling Cup kampe.. er sikker på at vi også får Wilshere at se i Carling Cuppen næste sæson og der kan de sagtens udvikle sig.

el-insaciable
15-05-2008, 00:47
Jeg kalder ham det fordi han udtalte at han sagde på et tidspunkt at han lige vil vente lidt med at skrive under med os pga. det hårde kampprogram, men istedet vælger han pengene og UEFA Cup fodbold.Overrasker det dig? Kan du huske, hvordan han forlod Marseille? I så fald burde det ikke undre dig, at han skred.

robinho
15-05-2008, 08:14
jo men hleb13 vi behøver jo ikke kigge længere end vores eget lille danmark, for at se hvad den manglende talentudvikling, grundet for mange udlændinge, kan gøre ved landsholdsfodbolden.

Nu er i eksempelvis ved at hente ben arfa, som er et stort talent ja. Men hvad med eksempelvis ashley young fra aston villa, som har haft en rigtig god sæson, og som har bevist niveauet i PL, så i ikke risikere at ende op med en ny reyes.

Nå nu i skal erstatte flamini så kunne i jo kigge på en barry fremfor med det samme at fise til udlandet og kigge på makoun og hvad de andre ellers hedder.

Jeg har intet imod udlændinge i trupperne, og synes ligesom dig at 6+5 reglen er om ikke åndsvag så ihvertfald lige lovlig optimistisk.

Men synes alligevel man har en form for forpligtigelse overfor det land man træner i, for at man i fællesskab bidrager til at drive det fremad og udvikle det rent fodboldmæssigt.

United DK
15-05-2008, 08:42
Det er jo meget naturligt, at der er mange franskmænd i Arsenal, da de har en fransk manager. Liverpool har jo også en masse spaniere, og hvis spillerne derfra har klassen, så vil manageren altid vælge dem fra deres eget land, bl.a. fordi de snakker samme sprog.

Bugge
15-05-2008, 09:05
jo men hleb13 vi behøver jo ikke kigge længere end vores eget lille danmark, for at se hvad den manglende talentudvikling, grundet for mange udlændinge, kan gøre ved landsholdsfodbolden.

Nu er i eksempelvis ved at hente ben arfa, som er et stort talent ja. Men hvad med eksempelvis ashley young fra aston villa, som har haft en rigtig god sæson, og som har bevist niveauet i PL, så i ikke risikere at ende op med en ny reyes.

Nå nu i skal erstatte flamini så kunne i jo kigge på en barry fremfor med det samme at fise til udlandet og kigge på makoun og hvad de andre ellers hedder.

Jeg har intet imod udlændinge i trupperne, og synes ligesom dig at 6+5 reglen er om ikke åndsvag så ihvertfald lige lovlig optimistisk.

Men synes alligevel man har en form for forpligtigelse overfor det land man træner i, for at man i fællesskab bidrager til at drive det fremad og udvikle det rent fodboldmæssigt.

Helt enig..
.. og det undrer mig også at der ikke er flere Arsenal fans der er vrede over at der stort set ikke er britiske spillere i truppen.. Eller, det ved jeg så ikke om der er? Det er i hvert fald ikke noget jeg har bidt mærke i..

Hvis Arsenal gjorde rent bord hvert år så kunne jeg måske forstå at der ikke kom så meget brok, men det gør de jo ikke ligefrem..
Jeg er personligt stolt af at vi har spillere som Scholes, Carrick, Hargreaves, Rooney, Brown, Rio osv..

En engelsk klub skal have engelske spillere uanset om manageren er fra Frankrig, Spanien, El Salvador eller Søndre Smaskebæk..

Baunie
15-05-2008, 10:01
Pris kontra kvalitet. Jeg må erkende, jeg ikke kan få ondt i bagdelen over, at klubber ikke med det samme køber den bedste englænder til en given position.

I hvert fald Barry vil være dobbelt så dyr som meget af det, Arsenal ellers kan finde. Og Barry er endda sådan en spiller, som man ikke med sikkerhed kan sige har formatet til at profilere sig i en virkelig storklub. Han ligger lige på grænsen imo.

Så er det da klart man hellere smider færre penge et andet sted. That's the name of the game.

Bugge
15-05-2008, 10:05
Pris kontra kvalitet. Jeg må erkende, jeg ikke kan få ondt i bagdelen over, at klubber ikke med det samme køber den bedste englænder til en given position.

I hvert fald Barry vil være dobbelt så dyr som meget af det, Arsenal ellers kan finde. Og Barry er endda sådan en spiller, som man ikke med sikkerhed kan sige har formatet til at profilere sig i en virkelig storklub. Han ligger lige på grænsen imo.

Så er det da klart man hellere smider færre penge et andet sted. That's the name of the game.

Det samme kan vel siges om Carrick som om Barry.. Og alligevel valgte vi ham fremfor en eller anden afrikaner..

Jeg synes det er tyndt at et engelsk tophold ikke har skyggen af engelske spillere..

hleb13
15-05-2008, 11:46

Men synes alligevel man har en form for forpligtigelse overfor det land man træner i, for at man i fællesskab bidrager til at drive det fremad og udvikle det rent fodboldmæssigt.Nu skal du jo også tænke på prisen.. Barry har da udtalt at han gerne vil til Liverpool og efter at Chelsea jo også er interesseret i ham ved wenger måske at han ville vælge en af dem frem for os.. Og jeg ville da sige med sikkerhed at Barry ville blive solgt meget dyrere nu når Chelsea også er interesseret.. Makoun kan vi få dobbelt så billigt som Barry og Yaya ville også være noget billigere.

Ashley Young så jeg da meget gerne hos os, men hans pris ville godt nok også stige noget fordi han har haft den fantastiske sæson.. og hvis du ser på mange fra det engelske landshold er der nok mange som er umulige at købe..

United DK
15-05-2008, 12:15
Nu skal du jo også tænke på prisen.. Barry har da udtalt at han gerne vil til Liverpool og efter at Chelsea jo også er interesseret i ham ved wenger måske at han ville vælge en af dem frem for os.. Og jeg ville da sige med sikkerhed at Barry ville blive solgt meget dyrere nu når Chelsea også er interesseret.. Makoun kan vi få dobbelt så billigt som Barry og Yaya ville også være noget billigere.

Ashley Young så jeg da meget gerne hos os, men hans pris ville godt nok også stige noget fordi han har haft den fantastiske sæson.. og hvis du ser på mange fra det engelske landshold er der nok mange som er umulige at købe..

Spørgsmålet er jo så: Vil man spare nogle penge, og ikke vinde nogle titler, eller vil man skide på det hele, og give hvad der forlanges, og så vinde nogle titler?

Hvis man vil noget i fodbold anno 2008, så er man nødt til at punge ud, og Arsenal har pengene til det helt store, men udnytter det ikke. Det er muligt I kan få Makoun, dobbelt så billigt som Barry, men Barry er bedre, og har PL-erfaring, og at man så skal give det dobbelte, det kan vel være ligemeget, når man til gængæld har bedre chancer for et mesterskab?

robinho
15-05-2008, 12:44

jo men spillere koster altså hvis man vil have kvalitet. Man kan godt satse på at finde en vieira på milans 2.hold eller henry på juves bænk, men det sker sgu sjældent, og kan man vente så mange år på det.

Bonde15
15-05-2008, 13:10
jo men spillere koster altså hvis man vil have kvalitet. Man kan godt satse på at finde en vieira på milans 2.hold eller henry på juves bænk, men det sker sgu sjældent, og kan man vente så mange år på det.

Ben Foster i på Stoke´s bænk, var det ikke det?

Fletcherfan
15-05-2008, 15:12
På Færøerne var der for nogle år siden en klub, der vandt så godt som alt i ungdomsfodbolden i flere år i træk, men deres talenter kom aldrig til at spille mere end 4-5 kampe på førsteholdet... Fordi klubben begyndte at købe middelmådige udlændinge... Og som flere af deres fans sagde: "Hvis klubben skal købe en udlænding så skal han gøre en stor forskel"... Det synes jeg også... Hvorfor have en udlænding på holdet der er med i halvdelen af kampene og i halvdelen af dem starter på bænken??? Så synes jeg, at man ligeså godt kan købe spillere fra samme nation, der måske ikke er ligeså gode, men næsten... Eksempel: Hvad så om Barry er dyrere end Makoun??? Barry kommer ihvertfald til at gøre en større forskel på Arse's hold end Makoun kommer til...

SantasLittleHelper
15-05-2008, 21:18
Er der mennesker nok til at der er basis for ligafodbold på færøerne? Så fik jeg også lært noget i dag...

Hvis FIFA havde indført den regel for nogle år siden, havde vi så set Anderson i United? Nani? Så havde der selvfølgelig været spillere som Huddlestone og Young, men de ville nok have kostet det dobbelte samtidig med at en anden europæisk storklub kunne have rendt med Andie.. Det store diskussionsproblem er vel bare om det er de sydlandske spillere der ændrer ligaen, eller om det er ligaen der skaber de sydlandske spillere. Det hårde spil som mange godt kan lide går jo netop ud over mange af de sydlandske spillere, så hvis de forsvinder, forsvinder tacklingerne så ikke også?

Vi kan blive ved med at brokke os, og det kommer vi sikkert også til. Vi bliver bare nød til at tænke lidt udenfor boksen og lade være med at være så egoistiske på det engelske landsholds vegne og sige at hvis det ikke er godt for udviklingen af de engelske talenter, er det i hvert fald stadig godt for ligaen, der aldrig har været stærkere.